ik had het wel gelezenquote:Op maandag 28 juni 2004 15:46 schreef luap het volgende:
Ik kan me hier een heel eind bij aansluiten, het blinde gedoe mag wat mij betreft weg... van mij mag ook iedereen stemmen. Dat maakt me niet uit.
quote:Op maandag 28 juni 2004 15:46 schreef luap het volgende:
Ik kan me hier een heel eind bij aansluiten, het blinde gedoe mag wat mij betreft weg... van mij mag ook iedereen stemmen. Dat maakt me niet uit.
Ooit heb je best wel hele goede ideeen.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:50 schreef Offy het volgende:
.................
Misschien dat we een motivatie kunnen verplichten bij het stemmen, zodat er wat meer nagedacht moet worden, en niet lukraak punten uitgedeeld kunnen worden?
Als ik er zin in heb kan ik best wel nadenken hoorquote:Op maandag 28 juni 2004 16:34 schreef dawg het volgende:
[..]
Ooit heb je best wel hele goede ideeen.
Ik heb het allemaal een beetje bij elkaar geraapt, en teruggegooid...En warempel, zo af en toe werkt het allemaal nogquote:Op maandag 28 juni 2004 18:46 schreef dawg het volgende:
Ah, niet al je hersens zijn eruit gevallen?
quote:Op maandag 28 juni 2004 16:34 schreef dawg het volgende:
Ooit heb je best wel hele goede ideeen.
Wat lief ineens allemaalquote:Op maandag 28 juni 2004 18:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
*eens met Dawg*
Wat je hier zegt is voor mij een hele belangrijke reden om juist weer terug te gaan naar de 'oude regels'. De beginners onder ons hebben in het slowchattopic altijd hun ideeën kunnen laten zien, en daar commentaar op gekregen. Ik vond dat altijd heel fijn, want zo leer ik tenminste hoe ik een foto nog beter kan maken. (Mensen wijzen me heel vaak op dingen waar ik niet eens bij stilgestaan heb, zoals het lichtgebruik ed) Zo 'groei' je echt iedere wedstrijd.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:03 schreef Jessicaa het volgende:
Ik vind het hier nu best een je bent niet goed genoeg je doet voor spek en bonen mee tintje krijgen. Overgens krijg je dat er niet uit door op deze manier te werk te gaan, maar ik moest het wel even kwijt
Dit heb ik al eens eerder benoemd. Je kan toch achteraf ook de foto's bespreken. Je groeit toch in het fotograferen in zijn algemeenheid. Je kunt de kritieken die je dan mee krijgt, weer meenemen in de nieuwe foto's. Dat heeft toch niet zozeer met het onderwerp te maken. Nu word het al weer helemaal afgedaan, terwijl er nu nog bekend moet worden welke foto van wie is. En dan kan er nog zoveel over de foto's gezegd worden. Maar de hele lading word zo negatief nu dat dit dan al niet leuk meer is.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:15 schreef Offy het volgende:
[..]
.
Nu gooi je je foto in het centrale topic, hij krijgt veel of weinig punten, en daarmee af. Niemand die je vertelt waarom je foto niet goed genoeg is, en vooral wat je eraan kunt verbeteren. Daarmee lijkt wel het hele nut van de wedstrijd te vervallen
Achteraf kan je geen nieuwe foto meer makenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:24 schreef Jessicaa het volgende:
[..]
Dit heb ik al eens eerder benoemd. Je kan toch achteraf ook de foto's bespreken. Je groeit toch in het fotograferen in zijn algemeenheid. Je kunt de kritieken die je dan mee krijgt, weer meenemen in de nieuwe foto's. Dat heeft toch niet zozeer met het onderwerp te maken. Nu word het al weer helemaal afgedaan, terwijl er nu nog bekend moet worden welke foto van wie is. En dan kan er nog zoveel over de foto's gezegd worden. Maar de hele lading word zo negatief nu dat dit dan al niet leuk meer is.
Voor mij maakt het wel uit , als ik bv de vorige wedstrijd neem , daar heb ik veel bruikbare tips gekregen over mijn foto , wat ik wel en niet moest doen , dan ga je weer aan de slag , ook met de glaswedstrijd heb ik zeer veel aan de tips gehad, tips die direct over mijn fotos gingen en DAT is nu juist zo waardevol. Ik heb iig in de afgelopen wedstrijden enorm veel geleerd. Meer dan dat men achteraf zegt , misschien kan het licht beter van links komen , daar heb ik nu dus niks meer aan.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:39 schreef Jessicaa het volgende:
Dat bedoel ik dus. Hup vooruit met de info die je zo graag wil de nieuwe wedstrijd in. Nieuwe foto's maken. en dan maakt het dus neit uit of je die info/kritiek voor of achteraf krijgt. Want hij blijft bruikbaar.
En nee hoor Dawg niks mis mee met het serieus nemen van een wedstrijd.
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:55 schreef Jessicaa het volgende:
Die onscherpe
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:55 schreef Jessicaa het volgende:
Die onscherpe
Mee eens...Ik vond het zelfs hinderlijk worden op het laatst (dat mensen dus door bleven gaan erover).quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:16 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind het erg jammer dat er meteen al zo negatief is gereageerd op deze proef, en ook dat iedereen er maar over door bleef gaan tijdens de wedstrijd zelf. Waarom zou je af en toe niet eens iets uitproberen, om te kijken hoe en of het werkt? Onderzoek alle dingen en behoud het goede
Het blind stemmen op het onderwerp was idd best leuk (vooral het bedenken van het truukje om toch zelf de stand te kunnen bekijkenquote:Ik denk dat we wel kunnen concluderen dat de meeste mensen het blind stemmen op het onderwerp wel geslaagd vonden. En dat het onder nummer inzenden juist niet gewaardeerd wordt. Nou, dat weten we dan toch? Als je het niet probeert weet je dat niet. Voor hetzelfde geld was het wel goed bevonden.
Ik hoop niet dat wanneer er nog eens iemand met een idee komt, dat ook meteen negatief ontvangen wordt.
Nee, weg is dan de democratie. Voor mij geen optie. Iedereen is hier volgens mij oud en wijs genoeg om te oordelen of je wel of niet accounts mag maken om op jezelf te stemmen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:02 schreef ArjanB het volgende:
Zou het misschien wel een idee zijn dat je pas mag stemmen op een foto als je bijv. langer dan 1 maand geregistreerd staat? Dan worden er iig minder snel '5 punten voor mijzelf accounts' gemaakt.
In eerdere instantie is al eens aangegeven dat bij voldoende stemmen frauderen geen nut heeft. Bovendien vraag ik me af waarom je zou willen frauderen in een wedstrijd die eigenlijk alleen voor de fun en de leer is, ik heb nog nergens een 5-punten-voor-mezelf-account gezien. Het groepje stemmers is door de tijd heen redelijk consistent gebleken.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:02 schreef ArjanB het volgende:
Zou het misschien wel een idee zijn dat je pas mag stemmen op een foto als je bijv. langer dan 1 maand geregistreerd staat? Dan worden er iig minder snel '5 punten voor mijzelf accounts' gemaakt.
Ik moet mijn mening herzien, bij nader inzien en een grondige analyse van alle voors en tegens bevallen mij de huidige regels wel...quote:Op maandag 28 juni 2004 15:46 schreef luap het volgende:
misschien te korte stem periode (voor zo veel mensen, bedoel ik dan, niet iedereen kan misschien elke dag online komen)quote:Op woensdag 30 juni 2004 08:49 schreef Rewimo het volgende:
Wat mij opgevallen is, is dat er deze maand heel veel mensen hebben ingestuurd, maar bij het stemmen zie je ze niet terug
Wel met Vomar eens een abstracter onderwerp is wat ruimer en dat stemmen met een poll klinkt ook wel goed...quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:48 schreef LomarVe het volgende:
Eens met de meesten: niet meer blind stemmen, een stemtopic voor de deelnemers en een poll voor publiek EN een andere aanpak wat thema's betreft, dus niet weer zoiets als BOOMEN :S oid.
Je krijgt zo voor het grootste gedeelte technische foto's die in principe prima zijn, maar inhoudelijk iets missen. Ik denk dat het ook heel leuk zou zijn om een wat abstracter themalijstje te hebben waaruit men kan stemmen, dit laat veel meer aan de fantasie en de creativiteit over van de fotograaf. Even duidelijk: ik bedoel dit niet om de vorige thema's af te kraken, het is gewoon een ANDER uitgangspunt.
Geen idee eigenlijk hoeveel werk dat isquote:Op woensdag 30 juni 2004 19:09 schreef Rewimo het volgende:
Stemmen met een poll? Enig idee hoeveel werk dat met zich meebrengt met een dikke 60 inzendingen gemiddeld? Sorry, maar daar ga ik echt niet aan beginnenIk zie er de meerwaarde ook niet van in eerlijk gezegd
quote:Op woensdag 30 juni 2004 20:40 schreef Ymke het volgende:
Ik wel hoor Pea de volgende keer krijg jij 5 punten van me
Maar ik had hem al vóór de wedstrijd gemaakt...Daarom had ik hem niet ingestuurd. Ach ja, volgende wedstrijd beter...met vooraf in het slowchattopic tips vragenquote:Op woensdag 30 juni 2004 20:48 schreef Ymke het volgende:
potfer Pea dat is echt een mooie foto , sorry dat ik het zeg maar ook mijn zoontje veerde op , dat is een mooie foto.
Deze had zeker punten gekregen van me
quote:Op woensdag 30 juni 2004 22:51 schreef Abbadon het volgende:
blind stemmen op onderwerp
overige vernieuwingen:
overige vernieuwingen:
overige vernieuwingen:
Dit wordt vaker gezegd maar ik snap het niet. Je stemt toch op het onderwerp dat voor jou het leukst overkomt? Een eigen mening heeft toch niets met voorkennis te maken lijkt me? Ookal heeft een onderwerp nog geen stemmen, als ik het leuk vindt stem ik erop, misschien zijn er voor sluitingstijd nog wel meer liefhebbers die zich melden.quote:Op zondag 4 juli 2004 13:32 schreef Borelius het volgende:
Ik heb vrij vroeg gestemd en had, als ik gewacht had, beslist op een ander onderwerp gestemd. Een blinde stemronde voorkomt stemmen met voorkennis.
Ik denk dat het zo werkt dat als er van de 6 onderwerpen 3 zijn die duidelijk al voorliggen, er toch eerder gekozen wordt welke van die 3 je de leukste vind. Gewoon omdat je dan meer kans maakt toch nog een onderwerp te krijgen wat je een beetje ligt. Terwijl als de stemming blind is je puur let op wat voor jou het leukste is.quote:Op zondag 4 juli 2004 13:38 schreef rique het volgende:
[..]
Dit wordt vaker gezegd maar ik snap het niet. Je stemt toch op het onderwerp dat voor jou het leukst overkomt? Een eigen mening heeft toch niets met voorkennis te maken lijkt me? Ookal heeft een onderwerp nog geen stemmen, als ik het leuk vindt stem ik erop, misschien zijn er voor sluitingstijd nog wel meer liefhebbers die zich melden.
Ik ben overigens wel voor blindstemmen maar dan meer vanwege het verrassings-effect.
Dat lijkt me een bevredigende conclusie!quote:Op zondag 4 juli 2004 13:57 schreef Rewimo het volgende:
Kunnen we zo langzamerhand stellen dat het blind op het onderwerp stemmen wel goed bevallen is? Dan blijven we dat dus doen voortaan, en verder zenden we weer op de gewone wijze in?
quote:Op zondag 4 juli 2004 13:57 schreef Rewimo het volgende:
Kunnen we zo langzamerhand stellen dat het blind op het onderwerp stemmen wel goed bevallen is? Dan blijven we dat dus doen voortaan, en verder zenden we weer op de gewone wijze in?
eenschquote:Op zondag 4 juli 2004 13:57 schreef Rewimo het volgende:
Pea snapte het exact (en nog een aantal anderen) !!quote:Op zondag 4 juli 2004 13:38 schreef rique het volgende:
[..]Dit wordt vaker gezegd maar ik snap het niet.......
Ik ben overigens wel voor blindstemmen maar dan meer vanwege het verrassings-effect.
Heheh, ik snap het misschien wel een beetje maar ik begrijp het niet. Maargoed ik denk dat de resultaten van de evaluatie nu inderdaad wel helder genoeg zijn om daar conclusies aan te verbinden.quote:Op zondag 4 juli 2004 14:16 schreef Borelius het volgende:
[..]
Pea snapte het exact (en nog een aantal anderen) !!
[edit] En ik ben dus, dat moge duidelijk zijn, ook helemaal voor blind stemmen!!
Pea heeft het inderdaad goed uitgelegd, jij trouwens ook. Wat ik bedoel is dat ik denk dat als iedereen puur op zijn favoriete ding stemt er wel eens wat anders uit zou kunnen komen en dat het kiezen voor een van de 3 hoogste in de poll al vrij snel leidt tot selectieve eliminatie van de andere onderwerpen. Door niet voor je eerste keuze te gaan maar bijvoorbeeld voor je tweede keuze gun je je eerste keuze het levenslicht niet, en dat terwijl misschien iedereen dat ook wel als eerste keuze had maar een andere keuze heeft uitgesproken omdat toevallig de eerste 10 stemmers een bepaalde mening hadden. Dat "strategisch stemmen" staat me dus duidelijk niet aan en daarom ben ik blij met de blinde poll want juist dát is democatie en geen vertekende democratie.quote:Op zondag 4 juli 2004 16:03 schreef Borelius het volgende:
Pea heeft het zo duidelijk uitgelegd, dat ik niet snap dat jij het niet begrijpt. Laat ik het heel concreet maken:
Ik stemde al vrij vroeg op ROND. Dat wordt het dus helemaal niet. Maar van de twee koplopers vind ik COMMUNICATIE iets dat mij meer aanspreekt dan KLEUR. Had ik meer geduld gehad, dan had ik waarschijnlijk communicatie gestemd i.p.v. rond. Dat is dan niet mijn eerste keuze, maar zo hoop je dan toch nog een stem uit te brengen die echt telt. Bij blind stemmen spelen dit soort beïnvloedingen en overwegingen geen enkele rol en kies je dus altijd voor datgene wat je eerste keuze is.
quote:Op zondag 4 juli 2004 17:50 schreef Borelius het volgende:
Soms gebeurt het zelfs onbewust.
Ik denk het inderdaad, maar onderbewust gebeuren er hele andere dingen. Ik ben ook maar een mens.quote:Omdat je zelf denkt daar heel sterk in te staan....
Helemaal mee eensquote:Op zondag 4 juli 2004 13:57 schreef Rewimo het volgende:
Lijkt mij ook een leuke methode ( maar wie is dan de grote winnaaar? )quote:Op maandag 28 juni 2004 15:36 schreef Ouwesok het volgende:
Het stemmen op de foto\\\\\\\'s moet voor iedereen openstaan in mijn beleving, hoe meer stemmen hoe meer werk vreugd, en bovendien wel zo democratisch. Je voorkomt ermee dat je een wedstrijdclubje krijgt dat vanaf de komende wedstrijd langzaam uitdunt.
Wat eventueel nog een alternatief is is om een stemming te houden onder de deelnemers, aangevuld met \\\\\\\'de publieksprijs\\\\\\\' waarvoor iedereen kan stemmen.
Deelnemers stemmen op de vertrouwde manier. Het publieksoordeel zouden we dan weer in een pollvorm kunnen gieten, zodat Rewimo, fotoloog en ondergetekende daar tenminste geen rekenwerk van hebben.
Dat is eigenlijk best wel een goed idee, dat levert weer wat extra fotografiedagen op!quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:15 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Wanneer er bij het insturen van de foto´s meteen onderwerpen meegestuurd worden kan de pole voor het nieuwe onderwerp meteen met de uitslag de lucht in en die hoeft van mij niet langer als 2 dagen te duren.
In welke fase?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:30 schreef apestartje het volgende:
Ik ben in de minderheid dus het zal geen effect hebben,maar ben een voorstander van blind stemmen
eerst doe je bijvoorbeeld gewoon stemmen per foto (eventueel dus alleen diegene die meegedaan hebben) en daarna gooi je de top 5 in een pol voor het grand publiek. Dan heb je dus 2 winnaarsquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:15 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Lijkt mij ook een leuke methode ( maar wie is dan de grote winnaaar? )
Sorry, heb ik wat verkeerds verzonnenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:05 schreef Rewimo het volgende:
Dan moet ik dus alle mailtjes gaan bewaren![]()
Dat lijkt me niks...quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:45 schreef Re het volgende:
eerst doe je bijvoorbeeld gewoon stemmen per foto (eventueel dus alleen diegene die meegedaan hebben) en daarna gooi je de top 5 in een pol voor het grand publiek. Dan heb je dus 2 winnaars(probleem blijft diegene met 40 klonen)
In de wedstrijd fase (het stemmen),gewoon als de laatste keer op nummer,zo dat je niet weet van wie de foto is,want ik denk dat het onbewust toch van invloed kan zijn,als je weet van wie de foto is.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In welke fase?
liever niet zeg...dan krijg je weer zo'n saaie wedstrijd waarin niemand z'n foto laat zien omdat het allemaal zo krampachtig anoniem moet....ik dacht dat men het er wel over eens was dat dat niet de bedoeling was...quote:Op dinsdag 6 juli 2004 22:31 schreef apestartje het volgende:
[..]
In de wedstrijd fase (het stemmen),gewoon als de laatste keer op nummer,zo dat je niet weet van wie de foto is,want ik denk dat het onbewust toch van invloed kan zijn,als je weet van wie de foto is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |