Jawel... maar ik snap je gevolgtrekking alleen niet...quote:Op maandag 28 juni 2004 11:36 schreef Tranceptor het volgende:
of mag ik dat niet hardop zeggen?
Dit topic is nou niet echt druk te noemen... ondanks vele views...dat wil dus zeggen dat niet veel mensen er zo overdenken...ergo....quote:Op maandag 28 juni 2004 11:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jawel... maar ik snap je gevolgtrekking alleen niet...
Sympathieke opmerking zeg...quote:Op maandag 28 juni 2004 11:24 schreef Tranceptor het volgende:
ben ik de enige niet-huillie hier?
Ik maak graag vrienden hier, daarvoor ben ik hierquote:Op maandag 28 juni 2004 11:51 schreef Moonah het volgende:
[..]
Sympathieke opmerking zeg...
Ow dus je mag hier in principe alleen posten als je een huilie bent met problemen, een enorm lage eigendunk...quote:Op maandag 28 juni 2004 11:54 schreef Moonah het volgende:
Nah, feit dat je het nodig vindt om anderen met zo'n opmerking op hun zgn plek te zetten, zegt mij meer dan jouw zelflovende woorden.![]()
Dat zeg ik niet.quote:Op maandag 28 juni 2004 11:55 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ow dus je mag hier in principe alleen posten als je een huilie bent met problemen, een enorm lage eigendunk...
En het slowchattopic in BH2quote:Op maandag 28 juni 2004 12:02 schreef Moonah het volgende:
Ik zeg dat ik het raar vind dat jij kennelijk zo lekker in je vel zit, maar het toch nodig hebt, om mensen die niet lekker in hun vel zitten een trap te geven. Mensen trappen vaak anderen naar beneden om er zo zelf beter bij af te steken. Die indruk maakt die opmerking op mij.
Ik vind je topic zo nietszeggend. Behalve dan: Kijk mij eens tevreden zijn met mezelf.
En daar hebben we HVJJN voor.
HVJJN is meer een momentopname, zelfs mensen die onzeker in het leven staan kunnen zich best een dag goed voelen oid, dit topic is volgens mij meer om een statement te maken dat je gewoon blij bent met jezelf. Dat, al ben je chago of verdrietig, je dat ook van jezelf mag zijn, omdat je het goed kunt vinden met jezelf, of je vindt dat je het waard bent om ook zulke gevoelens te hebben, dat je daardoor niet ineens minder bent dan een ander...quote:Op maandag 28 juni 2004 12:02 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Ik zeg dat ik het raar vind dat jij kennelijk zo lekker in je vel zit, maar het toch nodig hebt, om mensen die niet lekker in hun vel zitten een trap te geven. Mensen trappen vaak anderen naar beneden om er zo zelf beter bij af te steken. Die indruk maakt die opmerking op mij.
Ik vind je topic zo nietszeggend. Behalve dan: Kijk mij eens tevreden zijn met mezelf.
Of failliet...quote:Op maandag 28 juni 2004 12:12 schreef beerten het volgende:
Als iedereen is zo als ik ben, dan is de wereld perfect.
Ik werk harder voor een oprecht dankjewel dan voor geld, heb dan ook chronische geldproblemen.
Dit compenseer ik handig met een onbekende drang tot het uitegeven van geld.
quote:Op maandag 28 juni 2004 12:47 schreef Frenkie het volgende:
maar da's logisch.
waarom zijn mensen met een lage eigendunk dan gelijk weer huiliesquote:Op maandag 28 juni 2004 11:24 schreef Tranceptor het volgende:
In navolging van Enorm lage eigendunk hebben een speciaal topic voor mensen die niet zo'n negatief zelfbeeld hebben, maar eerder een hoge eigendunk hebben.
Ik vind mezelf eigenlijk best ok, ik heb mijn scherpe kantjes zoals ieder ander, maar eens in de zoveel tijd kan ik toch 'I Rule' zeggen...
Het is heel menselijk, kijken naar mensen die het slechter hebben dan jij... Post je dus hier dat je je goed voelt om aandacht te trekken van mensen die zich niet zo goedvoelen en zo lok je leedvermaak uit en dat gaat er altijd in als zoete koekquote:Op maandag 28 juni 2004 12:02 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
ja,laten zien dat we niet allemaal met ons zelf in de knoop liggen en dat er ook redenen zijn waarom het leven mooi is zonder een partner te moeten hebben, gedumpt te zijn etc etcquote:Op maandag 28 juni 2004 12:49 schreef Frenkie het volgende:
Anyway.. wat wil je met dit topic zeggen Tranceptor?? Wil je een tegengeluid laten horen?? Ofzo??
Ben ik het niet mee eens .... een schop onder de kont is vaak niet genoeg. Ken je het verhaal "A Christmas Carol"? Die Scrooge had een nacht nodig waarin 3 geesten hem bezochten om tot inzicht te laten komen. Maar dat je van niemand mag verwachten dat die het voor je doet ben ik met je eens... je staat er helemaal alleen voor. Hoeveel hulp je ook krijgt, jij bent degene die het moet verwerken.quote:Op maandag 28 juni 2004 17:32 schreef Tranceptor het volgende:
[...]
Mensen met een lage eigendunk hebben het voor 99% in eigen handen en zouden een schop onder hun reet moeten hebben om het mooie van het leven te zien. Je moet er zelf wat van maken, niemand doet dat voor je
Euhm sprookjes als argument gebruiken?quote:Op maandag 28 juni 2004 17:42 schreef Tarot het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens .... een schop onder de kont is vaak niet genoeg. Ken je het verhaal "A Christmas Carol"? Die Scrooge had een nacht nodig waarin 3 geesten hem bezochten om tot inzicht te laten komen. Maar dat je van niemand mag verwachten dat die het voor je doet ben ik met je eens... je staat er helemaal alleen voor. Hoeveel hulp je ook krijgt, jij bent degene die het moet verwerken.
Ik denk dat je hier wel een beetje gelijk in hebt. Al zou ik de 99% verlagen naar 50%quote:Op maandag 28 juni 2004 17:32 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Mensen met een lage eigendunk hebben het voor 99% in eigen handen en zouden een schop onder hun reet moeten hebben om het mooie van het leven te zien. Je moet er zelf wat van maken, niemand doet dat voor je
quote:Op maandag 28 juni 2004 11:24 schreef Tranceptor het volgende:
In navolging van Enorm lage eigendunk hebben een speciaal topic voor mensen die niet zo'n negatief zelfbeeld hebben, maar eerder een hoge eigendunk hebben.
Ik vind mezelf eigenlijk best ok, ik heb mijn scherpe kantjes zoals ieder ander, maar eens in de zoveel tijd kan ik toch 'I Rule' zeggen...
hm ja ik denk niet dat het zo makkelijk is ook al klinkt het best aannemelijk. Sommige mensen zijn emotioneel niet zo sterk zegmaar c.q. onzeker en er zijn dingen die je kunnen overkomen waar je nou niet zo snel overheen komt. Maar ik ben t wel met je eens dat t grootste deel gezeik isquote:Op maandag 28 juni 2004 17:51 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Euhm sprookjes als argument gebruiken?
-knip-
'Niemand houdt van me/ niemand geeft om me '--> stap uit dat zelfmedelijden en ga er zelf voor ZORGEN dat iemand om je gaat geven...
Piekeren over uiterlijkheden en dat soort dingen is mij al sinds tijden vreemd. Ik vind mezelf zelfs (misschien niet helemaal terecht) een aantrekkelijke vent.quote:Op maandag 28 juni 2004 18:05 schreef Tranceptor het volgende:
ik zou zeggen accepteer gewoon je eigen zwakheden. Kijk ik weet gewoon dat er jongens zijn die er beter uitzien dan ik (ja het kan), ik kan me dan wel richten op die knappere/leukere mensen, maar wat schiet ik er mee op?Helemaal niets, ik kan beter proberen mijn beperkte schoonheid proberen zoveel mogelijk naar voren te schuiven. Ok huilies zijn mensen die zichzelf de grond in trappen (ik geef toe, niemand kan dat zo goed als jezelf en doe het voor een ander het doet) en daar zijn er veel van in dat 'lage eigendunk'-topic.
Ik zie dit als goed punt om een tegengeluid te geven aan dit toch vaak negatieve R&P.
Tsjah.. hoe kunnen wij dat nou weten..quote:Op maandag 28 juni 2004 17:55 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dus huilie vind ik een beetje te ver gaan maar ok, wie ben ik he
Jij bent een huillie!quote:Op maandag 28 juni 2004 11:24 schreef Tranceptor het volgende:
Als ik in de spiegel kijk verplicht ik mezelf te zeggen: I FUCKING RULE!!!!quote:Op maandag 28 juni 2004 18:07 schreef nozem het volgende:
[..]
Piekeren over uiterlijkheden en dat soort dingen is mij al sinds tijden vreemd. Ik vind mezelf zelfs (misschien niet helemaal terecht) een aantrekkelijke vent.
Tis net zo huilie dat jij het niet kan hebben dat hier mensen zijn die zich goed voelen, is dat alleen jou gegund? Ik erger me er niet echt aan, ik vind het gewoon een beetje kwestie van gemiste kans.quote:Op maandag 28 juni 2004 18:09 schreef Bart_Simpson het volgende:
[..]
Jij bent een huillie!
zeikerd. constant ouwehoeren over het feit dat JIJ je goed voelt. Over huillies gesproken.....ergens zit je het dwars dat mensen discussieren over het feit dat zij zich minder goed voelen. Waarom erger je je daaraan? Wie is er dan de huillie?
Een echte kerel zeikt niet....... snappie?
Ik voel me heel okay met veel zaken. Maar nooit over alles. Er zijn altijd wel dingen waarin je jezelf kan verbeteren. Maar van enkele eigenschappen kan ik zeggen dat ik roeleer.
Hoe makkelijk gezegd. Je vergeet even voor het gemak wat voor impact dergelijke zaken op een mens kunnen hebben. Ik wil ter herinnering wel even wat oude posts van je opsnorren...quote:Op maandag 28 juni 2004 17:51 schreef Tranceptor het volgende:
Je kunt wel zeiken dat je vriendin vreemdging, je ouders slecht voor je waren, je hond je zelfs geen aandacht meer geeft, je niet kan versieren, niemand op je valt, niemand je leuk vind , maar dat maakt je nog niet veel anders dan de 90% van de rest van de bevolking.
Die oude posts ondersteunen alleen maar het feit dat ik daarvan geleerd heb. Als je het grotere plaatje ziet, merk je dat je problemen helemaal niet zo groot zijn. Ook ik ben wat beter gaan relativeren. Waarom moet je mensen gaan helpen? Zendingsdrang? Je kunt eenmalig ze iets proberen mee te geven, maar als ze niet willen en liever in hun zelfmedelijden blijven hangen (ja ik was ook zo) ....laat dan maar. Ze zullen zichzelf er toch uit moeten trekken. En ja tuurlijk heeft dat effect op je, maar het leven is echt te kort om je leven er door van de rails te laten brengen.quote:Op maandag 28 juni 2004 18:16 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hoe makkelijk gezegd. Je vergeet even voor het gemak wat voor impact dergelijke zaken op een mens kunnen hebben. Ik wil ter herinnering wel even wat oude posts van je opsnorren...![]()
En natuurlijk moet je er zelf wat van maken. Maar niet iedereen is daar aan toe, of heeft daar (op het moment) de kracht voor. Dan nog mag je met respect over ze praten en ze serieus nemen. Een schop onder hun kont is niet altijd de remedie.
Als je je echt goed voelt, dan hoef je dat niet echt in het rond te schreeuwen. Komt niet echt in mij op. En ik vind het prima dat jij je goed voelt hoor, ik heb nooit gezegt dat ik dat niet kan hebben. Maar je schiet een beetje door naar arrogantie. En dat lijkt me een protectiemiddel.quote:Op maandag 28 juni 2004 18:11 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Als ik in de spiegel kijk verplicht ik mezelf te zeggen: I FUCKING RULE!!!!![]()
Dat helpt al een slok op een borrel.... als jij jezelf een aantrekkelijke vent vind, dan ben je dat. Kijk niet iedereen zal het met je eens zijn, bewaar wat realisme...
[..]
Tis net zo huilie dat jij het niet kan hebben dat hier mensen zijn die zich goed voelen, is dat alleen jou gegund? Ik erger me er niet echt aan, ik vind het gewoon een beetje kwestie van gemiste kans.
Nee.quote:Op maandag 28 juni 2004 11:24 schreef Tranceptor het volgende:
Ah! Gelukkig weet je eea nog van jezelf.quote:Op maandag 28 juni 2004 18:19 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Die oude posts ondersteunen alleen maar het feit dat ik daarvan geleerd heb. Als je het grotere plaatje ziet, merk je dat je problemen helemaal niet zo groot zijn. Ook ik ben wat beter gaan relativeren. Waarom moet je mensen gaan helpen? Zendingsdrang? Je kunt eenmalig ze iets proberen mee te geven, maar als ze niet willen en liever in hun zelfmedelijden blijven hangen (ja ik was ook zo) ....laat dan maar. Ze zullen zichzelf er toch uit moeten trekken. En ja tuurlijk heeft dat effect op je, maar het leven is echt te kort om je leven er door van de rails te laten brengen.
Gelukkig is een opsomming van mensen die zich kut voelen WEL constructief.... Er is niet 1 oplossing die iemand op dit forum kan geven waardoor iemand weer happy is en een gezonde eigendunk heeft.quote:Op maandag 28 juni 2004 18:21 schreef Bart_Simpson het volgende:
[..]
Als je je echt goed voelt, dan hoef je dat niet echt in het rond te schreeuwen. Komt niet echt in mij op. En ik vind het prima dat jij je goed voelt hoor, ik heb nooit gezegt dat ik dat niet kan hebben. Maar je schiet een beetje door naar arrogantie. En dat lijkt me een protectiemiddel.
Mensen die zich rot voelen, posten hier, om tot mogelijk oplossingen te komen. Mensen die zich goed voelen, kunnen hier wel posten, maar dan krijg je een opsomtopic van mensen die zich goed voelen, en daar heeft eigenlijk nietmand wat aan. Als je je goed voelt, valt er nog weinig te discussieren.
Het zijn huilies voor het overgrote deel op de mensen na die het even tegenzit en dat zullen ze ook van zichzelf zeggen over een tijd. Nee je moet alles behandelen met de mantel der liefde en zeggen dat ze ow zo zielig zijn en dat de zon weer gaat schijnen. Face it, de zon gaat misschien niet meer schijnen en de situatie wordt nog veel kutter dan hij nu is. En nog zijn ze het aan zichzelf verplicht er alles uit te halen wat er inzit en vreugde in wat ze hebben en niet wat ze allemaal niet hebben.quote:Op maandag 28 juni 2004 18:26 schreef Moonah het volgende:
Die anderen zullen er ook van leren als het hun tijd is. Maar daarmee hoef je ze nog niet te degraderen tot huilies.
Dat heb ik nou ook weer niet nodig...quote:Op maandag 28 juni 2004 18:11 schreef Tranceptor het volgende:
Als ik in de spiegel kijk verplicht ik mezelf te zeggen: I FUCKING RULE!!!!![]()
Jij denkt het automatisch, das nou ook weer een beetje tequote:Op maandag 28 juni 2004 18:30 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Dat heb ik nou ook weer niet nodig...
Je legt mij woorden in de mond. Dit is totaal niet wat ik zeg of bedoel.quote:Op maandag 28 juni 2004 18:28 schreef Tranceptor het volgende:
Nee je moet alles behandelen met de mantel der liefde en zeggen dat ze ow zo zielig zijn en dat de zon weer gaat schijnen.
Je mag bij Tranceptor in het groepjequote:Op maandag 28 juni 2004 18:36 schreef Disorder het volgende:
Ik ben een idioot, maar ik heb daar vrede mee. Bij welke groep hoor ik?
Waarom je je goed voelt, komt niet ter sprake en zie ik niet in de openingspost naar voren komen. Ik zie alleen een post met een uitroep van iemand die zich goed voelt.quote:Op maandag 28 juni 2004 18:28 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Gelukkig is een opsomming van mensen die zich kut voelen WEL constructief.... Er is niet 1 oplossing die iemand op dit forum kan geven waardoor iemand weer happy is en een gezonde eigendunk heeft.
Dus waarom je je kut voelt is een legitieme vraag en waarom je je goed voelt niet?
Ik voel me goed en schreeuw dat graag, door mijn extraverte houding, in het rond. Waarom zou dat arrogant zijn? Het is net zo arrogant als dat het suicidaal is te schreeuwen dat je je kut voelt.
Moet je je mond niet openhouden, dan mag je bij Disorder in het groepje....quote:Op maandag 28 juni 2004 18:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je legt mij woorden in de mond. Dit is totaal niet wat ik zeg of bedoel.
Ksnappumnie.quote:Op maandag 28 juni 2004 18:42 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Moet je je mond niet openhouden, dan mag je bij Disorder in het groepje....
* Tranceptor in grap-uitleg-modusquote:Op maandag 28 juni 2004 18:49 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ksnappumnie.
Tja, een goede grap hoef je niet uit te leggen.quote:Op maandag 28 juni 2004 18:51 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
* Tranceptor in grap-uitleg-modus
Disorder is idioot volgens hemzelf. Jij houdt je mond open, dus ook idioot. Jij in groepje met Disorder.
quote:Op maandag 28 juni 2004 12:08 schreef Nouk het volgende:
Ik rule altijd 100 x meer dan jullie
Je blijft toch altijd afhankelijk van het niveau van je publiek hoorquote:Op maandag 28 juni 2004 18:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Tja, een goede grap hoef je niet uit te leggen.
Ik weet er zat van af, newbiequote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:48 schreef Blinker het volgende:
Het is wel makkelijk om te zeggen dat de mensen bij laag eigendunk zich aanstellen en dat ze het zelf aandoen.
Maar wat weet jij er nou van af? Lul niet zo dom!
Probeer eerst na te denken voordat je wat achterlijks zegt.
Dat zeg ik niet, maar wel genoeg shit om te weten hoe het kan zijn weinig ego te hebben.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:07 schreef Blinker het volgende:
ja natuurlijk.
Jij hebt zeker alles wel meegemaakt wat je kan meemaken...
Tuurlijk, je moet je leven er ook niet door laten beheersen. Tuurlijk moet je zelf iets aan je zelfbeeld doen of aan de dingen die mis met je zijn en niet alleen zeuren, maar als je af en toe iets kwijt moet ben je niet direct een huilie. In mijn ogen dan.quote:Op woensdag 7 juli 2004 15:36 schreef Tranceptor het volgende:
Van mij hoeft niemand de hele dag I rule te zeggen, maar gewoon een beetje relativeringsvermogen zou een hoop mensen sieren. Er zijn te veel mensen die wentelen in dat zelfbeeld van weinig zelfvertrouwen. In die zin zijn het ook huilies, je kunt hier komen zeiken over wat er allemaal mis met je is of je kunt er ZELF wat aan doen. Ik bedoel, je zult het de rest van je leven toch met jezelf moeten doen. Geen succes, vriendin of aandacht van anderen weegt daar tegen op.
Als je tijd en moeite (ondanks je erge leven ) hebt hier op dit forum te posten in zo'n topic, kun je ook je beter je tijd besteden en er iets aan doen...quote:Op woensdag 7 juli 2004 16:15 schreef Ripley het volgende:
[..]
Tuurlijk, je moet je leven er ook niet door laten beheersen. Tuurlijk moet je zelf iets aan je zelfbeeld doen of aan de dingen die mis met je zijn en niet alleen zeuren, maar als je af en toe iets kwijt moet ben je niet direct een huilie. In mijn ogen dan.
Wat niet wegneemt dat er hier ook de nodige mensen posten die alleen zeuren en verder niks doen, ik vind alleen niet dat je iedereen met een laag zelfbeeld direct over 1 kam moet scheren.
Je kunt niet 24/7 sterk zijn en vechten, af en toe je hart luchten maakt niet direct een huilie van je. Constant zeiken en zeuren en er verder niets aan doen, dan ben je in mijn ogen een huile.quote:Op woensdag 7 juli 2004 16:19 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Als je tijd en moeite (ondanks je erge leven ) hebt hier op dit forum te posten in zo'n topic, kun je ook je beter je tijd besteden en er iets aan doen...
Er is maar een iemand die iets aan een laag zelfbeeld kan doen en dat ben je zelf, er over zeuren met lotgenoten in een een topic ergens op internet helpt niet. Ieder advies er uit te komen is goed bedoeld, maar je weet het beste zelf wat je eraan kunt doen.
Van mijn part mag iedereen lekker zijn of haar hart luchten, dat is ook niet het probleem wat ik hier aanstip. Gedeelde smart maakt halve smart en maar posten dat je ook ow zo zielig bent en dan nog in de overtreffende trap gaan...dat is het probleem...!!!quote:Op woensdag 7 juli 2004 16:41 schreef Ripley het volgende:
[..]
Je kunt niet 24/7 sterk zijn en vechten, af en toe je hart luchten maakt niet direct een huilie van je. Constant zeiken en zeuren en er verder niets aan doen, dan ben je in mijn ogen een huile.
Bovendien is het niet altijd zo makkelijk om de reden van je lage zelfbeeld te ontdekken en die aan te pakken. Ik dacht vroeger dat het alleen in gewicht zat, maar toen ik broodmager was voelde ik me nog steeds kut over mezelf. En toen ik een vriendje had ook. En nu ik op veel andere vlakken succes heb ook nog steeds. Sterker nog, toen ik op de lagere school zat voelde ik me ook al zo. Ik weet niet precies waar dat aan ligt en hoe ik het op moet lossen. Dingen liggen niet altijd zo zwart-wit als jij het stelt.
Als je stelt dat je niet moet zwelgen in hoe zielig je vindt omdat je nog niet aan je eigen eisen voldoet: prima. Daar ben ik het ten volle mee eens. Van zelfmedelijden is nooit iemand beter geworden.
In dat geval ben ik het met je eens, het zwelgen in zieligheid heeft nooit iemand geholpen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 17:12 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Van mijn part mag iedereen lekker zijn of haar hart luchten, dat is ook niet het probleem wat ik hier aanstip. Gedeelde smart maakt halve smart en maar posten dat je ook ow zo zielig bent en dan nog in de overtreffende trap gaan...dat is het probleem...!!!
Kut voelen zit nooit in een eigenschap maar in jezelf accepteren met goede punten en slechte punten.
Ik heb dat soort topics en het topic waar je het over hebt gelezen. Dat soort topics worden hier al jaren geopend. Ja, jullie zijn verschrikkelijk zielig en het is verschrikkelijk dat jullie al die shit moeten doorstaan, nu goed?quote:Op woensdag 7 juli 2004 17:39 schreef Blinker het volgende:
maar volgens mij is dat ook niet het geval in het topic van lage eigendunk.
En wat we daar doen hebben we echt baat bij, dus laat ons!
Bij mij heeft het in iedergeval super gewerkt.
Als je ook maar een beetje het topic had doorgelezen had was je daar ook wel achter gekomen...
Helaas hebben sommige mensen gelijk al hun oordeel klaar liggen.
Het schijnt te wennen, en dan voelt het soms juist lekker, dat zwelgen in zieligheid. Alles moet altijd maar opgelost worden... lol. Zieligheid heeft ook bestaansrecht ;-). Mooi woord trouwens: zieligheid, bijna net zo mooi als zaligheid.quote:Op woensdag 7 juli 2004 17:19 schreef Ripley het volgende:
[..]
In dat geval ben ik het met je eens, het zwelgen in zieligheid heeft nooit iemand geholpen.
Zieligheid ligt heel dicht bij zelfmedelijden en er is in Nederland geen reden om dat te hebben, hoe klote je leven ook is. Je kunt er altijd zelf verandering in aanbrengen...quote:Op woensdag 7 juli 2004 18:24 schreef Colour het volgende:
[..]
Het schijnt te wennen, en dan voelt het soms juist lekker, dat zwelgen in zieligheid. Alles moet altijd maar opgelost worden... lol. Zieligheid heeft ook bestaansrecht ;-). Mooi woord trouwens: zieligheid, bijna net zo mooi als zaligheid.
Ok, nu weer aanpassen aan de efficiency van de moderne maatschappij, bleh.
We hebben het godzijdank zo goed in Nederland dat we zelfs zelfmedelijden kunnen permitteren. Maar ik geef toe, het is soms tenenkrommend om zo iets aan te zien.quote:Op woensdag 7 juli 2004 18:33 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Zieligheid ligt heel dicht bij zelfmedelijden en er is in Nederland geen reden om dat te hebben, hoe klote je leven ook is. Je kunt er altijd zelf verandering in aanbrengen...
Misschien was huilie een ongelukkige woordkeus en waarschijnlijk had ik even wat beter moeten uitleggen wat ik bedoelde.quote:Op woensdag 7 juli 2004 21:07 schreef hobbs het volgende:
[..]
Dat jij jezelf een huilie noemde doet niets af aan 't feit dat anderen dat wel als beledigend opvatten. Het feit dat je mij van hetzelfde gedrag beschuldigd is in feite niet meer dan een 'wat je zegt ben jezelf' argument. Ieder welkdenken mens zal het woord huilie als negatief bestempelen en er geen positieve draai aan kunnen geven.
[..]
[..]
Neemt nog steeds niet weg dat jouw topic blijkbaar geen bestaansrecht heeft zonder eerst de mensen hier als huilies te bestempelen. Ik heb nog immer geen antwoord gezien op de vraag waarom je dat hebt gedaan.
[..]
Een relatie van 8 maanden kan voor de een net zo intensief zijn dan een relatie van 5 jaar voor jou. In hoeverre een dergelijk einde van een relatie je doet voelen is niet tijdgebonden, maar per relatie verschillend.
[..]
Blijkbaar heb je dan een ietwat naief en wereldvreemd beeld (wat steeds meer voorkomt in deze maatschappij trouwens. Zelfs in deze tijden zijn er nog mensen die roepen: als je maar wilt is er wel werk). Niet makkelijk aan hulp komen is namelijk niet de goede beterming. Sommige mensen komen onmogelijk aan hulp. Hun klachten worden niet serieus genomen of afgedaan als aanstellerij. Nederland is geen utopie. Het is een maatschappij waarin 1 miljoen mensen op of onder de armoede grens leven en waarin hulp voor elkaar met de dag minder wordt.
[..]
Nu hebben we het enkel over uiterlijk terwijl ik met mijn voorbeeld probeerde duidelijk te maken dat het gaat om het totaalbeeld van personen. Mensen vertellen dat ze een uitstekend karakter hebben kan ze wellicht net dat zetje geven om langzaam de weg terug te vinden.
Ze hebben mischien geen 'serieuse' problemen naar jouw maatstaven, maar ze zitten er wel mee. Maar het zijn blijkbaar huilies? Moeten we dan allen ons bek houden om te wachten tot het dipje een depressie wordt en ze daadwerkelijk zware problemen hebben? Lijkt me een beetje onzinnig.
Dat is niet altijd zo. De maatschappij is niet zo hulpvaardig meer, mocht het je ontgaan zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2004 18:33 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Zieligheid ligt heel dicht bij zelfmedelijden en er is in Nederland geen reden om dat te hebben, hoe klote je leven ook is. Je kunt er altijd zelf verandering in aanbrengen...
Nee, is inderdaad de moeite niet. Maar als je deel 1 van t topic wat jij hier zo'n beetje voor de gek loopt te houden had gelezen had je misschien wel gesnapt waarom ik hier zo fel op reageer, ik ben die topic begonnen en als er iets is waar ik (en wsl de meeste andere vaste posters in die topicreeks) geen behoefte aan heb is voor huilie uitgemaakt te worden. M'n reactie was feller dan ik normaal reageer, maar ik zat al in een dip op dat moment en dat ging me net even te ver.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:02 schreef Tranceptor het volgende:
Purifier...euhm (neuh tis de moeite niet)
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 01:50 schreef kastanova het volgende:
Ik zou willen dat ik ook eens zelfverzekerd was
Het leven is goddomme niet eerlijk Xeb!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 02:15 schreef Xebrozius het volgende:
[..]huil maar rustig uit op mijn schouder.
Precies. Ik haat mensen die stilstaan.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 01:57 schreef k_i_m het volgende:
Nou, ik vind het te gek dat ik ook een keer fatsoenlijk in een r&p topic kan reageren.
Ik ben meer dan 100% tevreden met mezelf, maar dat zal de oplettende kijker vast wel op zijn gevallen. Janken is voor mietjes, en mensen die graag stil willen blijven staan.
www.9292ov.nlquote:Op vrijdag 9 juli 2004 02:15 schreef kastanova het volgende:
[..]
Het leven is goddomme niet eerlijk Xeb!
Kut, ik moet morgen 8:41 bij de bushalte staan, ik duik er in!quote:
Pas maar op voor het glasquote:Op vrijdag 9 juli 2004 02:47 schreef kastanova het volgende:
[..]
Kut, ik moet morgen 8:41 bij de bushalte staan, ik duik er in!
Doet god ook aan nabestellingen?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 02:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Precies. Ik haat mensen die stilstaan.
Neem een voorbeeld aan KIM. Het door god geschonken voorbeeld op aarde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |