abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juni 2004 @ 08:00:18 #1
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20243069
Ik heb ooit hier een topic gelezen waarin iemand een middeltje noemde dat je bij de apotheek of
drogist kon halen dat vrij agressief was, maar de aanslag verwijderde.

Net even door de search gelopen, maar ik kan het niet echt vinden.

Wel de wat mildere tips, zoals citroen, aceton, jif etc.
Ja haha, tis maar wat je mild noemt, maar dat werkt helaas niet.
Ik heb het dan ook over 20 jaar stevig roken met bijbehorende aanslag.

Tips om te stoppen met roken mogen achterwege blijven, doe ik toch niet

Weet iemand nog iets, of hoe dat middeltje heet waardoor de aanslag verwijderd kan worden?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  maandag 28 juni 2004 @ 08:01:08 #2
74644 Troetel
Just trust me...!!
pi_20243074
met je andere hand roken.....
  maandag 28 juni 2004 @ 08:03:10 #3
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20243081
quote:
Op maandag 28 juni 2004 08:01 schreef Troetel het volgende:
met je andere hand roken.....
Is inderdaad een optie, maar lukt me helaas niet. Vast geroest patroontje,
muis linkerhand, sigaretje rechterhand
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 28 juni 2004 @ 08:05:03 #4
74644 Troetel
Just trust me...!!
pi_20243095
handschoen aan dan....
pi_20243100
het lijkt mij dat het een soort eelt is. dus je kunt ook manicure bezoekje doen,

daar zullen ze een eventueel bestaand middel ook wel kennen.

maar echt serieus paarde middel is toch echt dat wat je niet wilt horen!
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
  maandag 28 juni 2004 @ 08:15:39 #6
15275 serano
here kitty, kitty
pi_20243150
waar maak je je zorgen over, je gaat toch (veel) eerder dood aan 't roken
pick a job you like and you never work a day in your life
  maandag 28 juni 2004 @ 08:19:29 #7
74644 Troetel
Just trust me...!!
pi_20243171
even serieus, ik weet het niet....Ik gebruikte altijd nagellakremover(aceton), mocht ik na een avondje stappen last hebben van ´gele víngers´ .....Misschien een vingerhoed op je vinger zetten als je gaat roken....
  maandag 28 juni 2004 @ 08:28:05 #8
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20243216
quote:
Op maandag 28 juni 2004 08:06 schreef simonsvision het volgende:
het lijkt mij dat het een soort eelt is. dus je kunt ook manicure bezoekje doen,

daar zullen ze een eventueel bestaand middel ook wel kennen.

maar echt serieus paarde middel is toch echt dat wat je niet wilt horen!
Eelt op mijn nagels??? EELT OP MIJN NAGELS???????

Is het voor jou nog erg vroeg ofzo, neem eerst even een kop koffie en probeer dan nog eens na te denken.

Manicure heb ik trouwens gebeld (eentje maar goed), hadden nog nooit van zo'n middeltje gehoord

Verder heb ik trouwens geen manicure nodig, handen en nagels zien er prima uit, met nagellak kan
ik de verkleuring prima verdoezelen.
Maar met de zomer voor de deur wil ik graag doorzichtig lichtroze nagels hebben, vandaar mijn vraag
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 28 juni 2004 @ 08:30:27 #9
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20243237
quote:
Op maandag 28 juni 2004 08:15 schreef serano het volgende:
waar maak je je zorgen over, je gaat toch (veel) eerder dood aan 't roken
Ja en?

Ik heb niet de illusie dat ik langer leef dan een nietroker, maar zie daarom niet in waarom ik tot
die tijd met nicotine aanslag op mijn nagels moet blijven rondlopen

* zich afvraagt waarom een antiroker überhaupt op een topic als dit klikt
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 28 juni 2004 @ 08:31:26 #10
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20243248
quote:
Op maandag 28 juni 2004 08:19 schreef Troetel het volgende:
even serieus, ik weet het niet....Ik gebruikte altijd nagellakremover(aceton), mocht ik na een avondje stappen last hebben van ´gele víngers´ .....Misschien een vingerhoed op je vinger zetten als je gaat roken....
Je bent wel creatief in oplossingen, maar ik zie mezelf nog niet met vingerhoedje op zitten roken
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 28 juni 2004 @ 08:56:27 #11
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20243412
Verder geen rokers online of ben ik weer te ongeduldig

* Nogmaals search gebruikt, ik weet zeker dat het hier in lifestyle aleens voorbij gekomen is
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 28 juni 2004 @ 09:00:48 #12
74644 Troetel
Just trust me...!!
pi_20243453
je rookt toch geen shag he...??!!
  maandag 28 juni 2004 @ 09:06:47 #13
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_20243519
the price you have to pay........
Catch You On The Flip Side
pi_20243619
gewoon hele tijd in je mondhoek houwe dat ding
Liever één kut in de hand, dan de lucht van tien!
pi_20243655
Je moet je hand zo houden dat de rook niet langs je vingers gaat.

Vroeger had ik er ook altijd last van maar als je een tijdje oplet wen je eraan om je hand niet ondersteboven te houden
  maandag 28 juni 2004 @ 09:20:22 #16
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20243661
quote:
Op maandag 28 juni 2004 09:00 schreef Troetel het volgende:
je rookt toch geen shag he...??!!
Nee sigaretten, maar lees net wel een goede tip van zo'n sigarettenhoudertje zoals ze die vroeger
gebruikten, daar zou ik weleens naar kunnen kijken. Misschien wel hip met speciale airbrush een
cool logo opspuiten en dan een nieuwe trend zetten

* zoektocht naar houdertje....bestaan ze nog?

google zegt dit:
quote:
Europeanen denken nog steeds dat er geen betere gedistingeerde houding bestaat dan het theatraal vasthouden van een sigaret, soms zelfs in een houdertje
Mmm, theatraal dat ligt me wel, als Garbo op een sofa liggend met houdertje roken en prachtige
doorschijnende roze nagels hebben

Maar ik hou me nog steeds aanbevolen voor tips over het simpelweg verwijderen van de aanslag
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 28 juni 2004 @ 09:24:28 #17
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20243698
quote:
Op maandag 28 juni 2004 09:19 schreef Conflict het volgende:
Je moet je hand zo houden dat de rook niet langs je vingers gaat.

Vroeger had ik er ook altijd last van maar als je een tijdje oplet wen je eraan om je hand niet ondersteboven te houden
Hier moet ik even over nadenken, hou ik mijn hand ondersteboven dan?

Euhm tja, ik moet ook kunnen werken c.q. forummen c.q. chatten c.q lutzen hè tijdens het roken
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_20243746
quote:
Op maandag 28 juni 2004 09:24 schreef Faat het volgende:

[..]

Hier moet ik even over nadenken, hou ik mijn hand ondersteboven dan?

Euhm tja, ik moet ook kunnen werken c.q. forummen c.q. chatten c.q lutzen hè tijdens het roken
als je er een tijdje op let heb je geen last van rookaanslag meer

Ik ben een stevige (zware)shagroker en mijn vingers zijn gewoon schoon
  maandag 28 juni 2004 @ 09:31:47 #19
17030 Damusic2me
-yeah you to-
pi_20243770
probeer s om ff af te gaan wassen, en daarna de plee schoon te maken met bleekmiddel.
1... je maakt de nagel zachter... en bent gelijk van je afwas af 2 bleekmiddel is heerlijk agressief goed werkend spul, en je hebt een schone plee. moscht t neit werken, is t nog altijd goed voor je huishouding. oh en bij mij werkt die combo dus meestal wel aardig
-this message was created with 100% recycled electrons-
pi_20247034
Je hebt toch van die sigarettenhoudertjes. Daar kraag je geen vieze vingers van.
ROBODEMONS..................|:(
pi_20247264
quote:
Op maandag 28 juni 2004 09:29 schreef Conflict het volgende:

[..]

als je er een tijdje op let heb je geen last van rookaanslag meer

Ik ben een stevige (zware)shagroker en mijn vingers zijn gewoon schoon
Heeft dit niet te maken met het feit dat er in een shagie geen gaatjes rond het filter zitten en bij een normale sigaret wel. Als je een trekje neemt komt er ook rook door de gaatjes op de rand van het wit/bruine deel van de sigaret, daar waar je meestal je vingers hebt.
  maandag 28 juni 2004 @ 12:30:05 #22
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_20247628
Herôme heeft een nagelvijl, genaamd The 4-way nail buffer. Dit is sowieso een hele fijna nagelvijl maar met als bijkomstigheid dat je met het roze gedeelte van de vijl de rookaanslag van je nagel kan vijlen. Je vijlt het er zó af en beschadigt je nagel verder niet.
Ook kan je met een nagelborsteltje met wat chloor erop, de aanslag wegpoetsen.
Succes!
Money talks, Bullshit walks!
  maandag 28 juni 2004 @ 14:36:46 #23
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_20251140
Ik heb laatst bij de Douglas twee monstertjes gekregen, ook van Hérôme, het is een soort doorzichtige nagellak die tegen verkleuringen van de nagel is. Ik weet de naam niet meer precies, daarom had ik even op de site van Hérôme gekeken en daar kwam ik dit tegen:
Herôme Nail Whitening Power
Herstelt nagelverkleuringen met langdurig resultaat

Mooie roze nagels met witte randen; dat wil iedereen! Helaas zijn vooral de witte randjes voor veel mensen een utopie, de nagels verkleuren vaak door uitdroging, kleurpigmenten uit gekleurde nagellakken (bij gebruik zonder base coat), rookaanslag, medicijn gebruik etc.

Tot nu toe waren er voor verkleurde nagels snelle, maar slechts tijdelijke oplossingen te vinden in de vorm van een (whitener-) nagellak. Zodra de nagellak verwijderd wordt, verdwijnt ook de mooie witte nagelrand. Nu biedt Herôme echter dé oplossing met een langdurig resultaat zónder het gebruik van een nagellak: Herôme Nail Whitening Power. Dit poeder dat gebruikt wordt in een nagelbad herstelt nagelverkleuringen en verzacht tegelijkertijd de nagelriemen en verzorgt de nagels. Daarnaast heeft het product een ontsmettende en verfrissende werking door de toegevoegde Tea Tree olie.

Herôme Nail Whitening Power is eenvoudig in gebruik. Reinig de nagels met een acetonvrije nagellakremover zodat er zich geen restjes nagellak op de nagels bevinden. Vul de Herôme Manicure Bowl** (of een schaaltje) met lauwwarm water en los hierin de inhoud van één sachet op. Plaats de handen gedurende 5- 10 minuten in de ergonomisch gevormde manicure bowl. Belangrijk; spoel de handen na afloop goed af onder stromend water en breng een verzorgend product aan op de nagelriemen (bijvoorbeeld Herôme Cuticle & Nail Remedy).
Vanaf 1 juli verkrijgbaar voor ¤ 14,50
Je hebt hier dus keuze uit een soort nagellak en dat poedertje, misschien dat dat helpt!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  maandag 28 juni 2004 @ 14:38:36 #24
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_20251191
sterven of je nagels uittrekken, ze groeien vanzelf weer aan
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
  dinsdag 29 juni 2004 @ 06:17:35 #25
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20270350
quote:
Op maandag 28 juni 2004 14:38 schreef Luukzor het volgende:
sterven of je nagels uittrekken, ze groeien vanzelf weer aan
Sterven is werkelijk een geweldige tip, dank jewel

Nagels uittrekken is weinig zinvol, want zodra ze aangegroeid zijn komt de aanslag er weer op,
maar bedankt voor je bijdrage!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_20270351
Ik rook lekker niet
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 06:25:51 #27
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20270353
Vandaag eens naar de parfumerie, daar verkopen ze een hoop Herome zooi, hopelijk is dat
product, dat er vanaf 1 juli zou moeten zijn, vandaag al te verkrijgen

Had al een aantal producten van Kohl uitgeprobeerd, die hebben ook nail whitener, maar dat was
helaas niet voldoende, evenals de vijl hierboven gemeld ook niet afdoende was.

Bedankt voor de reacties allemaal. Mocht iemand dit topic nog eens voorbij zien komen en wat
weten dan hoor ik het graag

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 29 juni 2004 @ 06:26:51 #28
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20270354
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 06:18 schreef cultheld het volgende:
Ik rook lekker niet
Dat is heel mooi, maar geeft geen garantie op roze nagels met spierwitte randjes
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_20347863
quote:
Op maandag 28 juni 2004 08:00 schreef Faat het volgende:
Meen je dat? Bij mij werkt zuiver citroensap juist fantastisch, inclusief dat ik er mooie witte randen van krijg ( bijna 18 jaar stevige roker). Ik denk dat het ligt aan de manier, waarop je het gebruikt. Mijn succes zit hem in het volgende: pers een halve (of een kwart) citroen uit, en doe het in een leeg nagellak flesje. Polijst je nagels met een glansvijl (voor een paar euro te koop bij elke drogist). Behandel daarna met het kwastje 3 maal per dag je nagels. Hou dit tenminste een week vol, en volgens mij moet je verbetering merken ;-)

Als je wil kan ik nog meer "recepten" plaatsen, maar ben benieuwd of je iets hebt aan het bovenstaande....

[ Bericht 0% gewijzigd door kweetgeennaam op 03-07-2004 20:31:07 ]
  dinsdag 6 juli 2004 @ 07:02:27 #30
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20432544
Hey wat leuk nog een tip binnengekomen (sorry lees het nu pas)

Ik heb vorige week die nail whitener gekocht (was trouwens geen 14,50 maar 17,95)

Aan de ene kant werkt het prima aan de ander kant niet. En wel hierom, de meeste aanslag zit bij
mij op mijn wijsvinger van rechterhand.
Wat krijg ik nu door die nail whitener....9 prachtig roze nagels waarvan de randen almaar witter
worden, maar die lastige nagel blijft gelig

Wat betreft de citroensap, ik had een halve citroen doorgesneden en heb die op mijn vinger gezet

Heb het idd niet zo geprobeerd als jij hierboven beschrijft. Glansvijl heb ik, ik begrijp je uitleg hoe jij het doet.
Probleem is alleen dat als je dat meerdere keren per dag moet doen, ik niet elke keer mijn nagellak
eraf wil halen en dus zonder zou moeten lopen.

Indien je meer recepten hebt waarbij ik max. 1 x per dag mijn nagellak eraf moet halen (liever om de 2 dagen zelfs) hoor ik het heel graag. En anders ga ik in de vakantie wel zonder nagellak lopen om te proberen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_20432680
Mijn tante haalde het altijd weg met Jif
pi_20435469
Waar gaat dit over ????

Jij kiest voor het roken dus heb je automatisch gekozen voor de eventuele bijwerkingen...

straks krijgen we dingen als:

Hoi, ik rook al meer dan 20 jaar en nu heb ik longkanker... Nou heb ik volgende week een feestje maar ik kan natuurlijk niet aankomen met slangen in mijn neus en een zuurstoftankje ! Wie weet een oplossing ? Stopen met roken is geen optie...

Kom op doe normaal en aanvaard het, jij wilde toch roken ?
pi_20436840
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 11:14 schreef Rad3oN het volgende:

Hoi, ik rook al meer dan 20 jaar en nu heb ik longkanker... Nou heb ik volgende week een feestje maar ik kan natuurlijk niet aankomen met slangen in mijn neus en een zuurstoftankje ! Wie weet een oplossing ? Stopen met roken is geen optie...
  dinsdag 6 juli 2004 @ 13:48:10 #34
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20439480
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 11:14 schreef Rad3oN het volgende:
Waar gaat dit over ????

Jij kiest voor het roken dus heb je automatisch gekozen voor de eventuele bijwerkingen...

straks krijgen we dingen als:

Kom op doe normaal en aanvaard het, jij wilde toch roken ?
Je mag dus geen topics openen die gerelateerd zijn aan fouten/ bjwerkingen& misstappen van je leven?
Ik ga wel even vragen of fok gesloten kan worden
De ts zit hier niet op te wachten, dus heb je nog adviezen?
De preken van gezonde niet-rokers kennen we nu wel.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_20444796
Ik mag toch mijn mening geven ?
Ik rook zelf ook.. ik weet wat de nadelen zijn en daar moet je gewoon mee leven...dit lijkt meer op aandacht trekken van de TS

en btw

wat heb jij een rare denkwijze....

maar goed... amputeer je nagel.... of stop met roken
  dinsdag 6 juli 2004 @ 21:33:26 #36
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20448941
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 17:12 schreef Rad3oN het volgende:
Ik rook zelf ook.. ik weet wat de nadelen zijn en daar moet je gewoon mee leven...dit lijkt meer op aandacht trekken van de TS

en btw

Natuurlijk mag je je mening geven, maar daarop zeg ik dat de ts vast niet gebaat is bij zo'n mening.
Ze zoekt adviezen, niet een mening die zegt dat het onzinnig is om een topic over een consequentie van roken te openen.
Hoezo rare denkwijze?
Je mag toch wel topics maken over fouten/misstappen en in dit geval consequenties van je leefwijze?
Ik denk niet dat de ts trots is op het feit dat ze gele nagels heeft, dus aandachttrekken lijkt me niet aan de orde.
Maargoed.. ontopic verder.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_20449544
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 07:02 schreef Faat het volgende:
Indien je meer recepten hebt waarbij ik max. 1 x per dag mijn nagellak eraf moet halen (liever om de 2 dagen zelfs) hoor ik het heel graag. En anders ga ik in de vakantie wel zonder nagellak lopen om te proberen
Wel over vakantie; weet niet wat je gaat doen, maar simpelweg op het strand met ongelakte nagels door het zand woelen, maakt ze ook al wat mooier

Maar ff serieus (heb een boek met veel cosmetica recepten waarvan vele verbazend goed werken) heb een recept gevonden voor rokers wat ik zelf nog niet heb uitgeprobeerd:
meng 1 el glycerine, 4 el waterstofperoxyde en 5 el rozenwater en breng zo vaak als nodig op. Dit zou nicotine aanslag van nagels én vingers verwijderen.

Ander recept: 3 el. oranjebloesemwater, 1 tl. citroensap (vers of uit een pak). In fles doen, goed schudden en zo vaak mogelijk aanbrengen.

Recept voor nagellak remover: je maakt het wat milder door theelepeltje glycerine eraan toe te voegen. (wel geprobeerd en het bevalt me)

Nagelriemcrëme (ook zelf uitgeprobeerd en bevalt ook): 2 el. vaseline met el glycerine door elkaar roeren. Als je het helemaal af wil maken, doe er dan ook een druppeltje rode kleurstof door (o.a. te koop bij reformwinkel).

Tenslotte nog een paardemiddel voor instant-oplossing: heb ooit bij het Kruitvat een "french manicure set" gekocht. Dit waren 3 flesjes nagellak in een doosje, eentje lichtroze, eentje wit en eentje glanzend. Is een preciesie werkje, nagel zelf roze lakken tot aan het wit; randjes wit lakken. Men vroeg toen aan me "of ik mijn nagels had laten doen"

Weet alleen niet of het Kruitvat die sets nog verkoopt. Nadeel is, als je het verwijdert dat de nagels eronder wel weer verkleurd zijn (dus moet je toch weer gaan smeren met 1 van bovenstaande recepten :'( Probeer altijd 1 of 2 laagjes base-coat onder je nagellak aan te brengen, scheelt allicht); maar als jij toch veel lakt, kun je overwegen om ze op deze manier 'naturel' te lakken.

Ben benieuwd of je wat aan de tips hebt, en laat je niet kisten door de zeikerds die zeggen dat je maar moet stoppen S6!

Eventueel heb ik ook nog andere tips voor handmaskers en nagelversteviging (of andere zaken), u roept maar!

[ Bericht 1% gewijzigd door kweetgeennaam op 06-07-2004 22:21:14 ]
  dinsdag 6 juli 2004 @ 23:38:06 #38
83645 Andoire
... .. ...
pi_20452178
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 21:58 schreef kweetgeennaam het volgende:

- allemaal goede tips..

Hoe heet dit boek??
Что было, то прошло..
  woensdag 7 juli 2004 @ 07:26:38 #39
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20456461
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 17:12 schreef Rad3oN het volgende:
en btw

Ohw joepie aandacht van een kneus, ik ben weer helemaal blij voor vandaag

Ik zou trouwens niet weten waarom ik me erbij neer moet leggen dat mijn nagel(s) verkleurd zijn
en niet naar oplossingen, anders dan stoppen met roken, zou mogen zoeken.

Tief als de sodemieter een eind op uit mijn topic en hou je zielige bekrompen mening verder voor je
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  woensdag 7 juli 2004 @ 07:42:07 #40
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20456501
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 21:58 schreef kweetgeennaam het volgende:
Ben benieuwd of je wat aan de tips hebt, en laat je niet kisten door de zeikerds die zeggen dat je maar moet stoppen S6!
Nou nee hoor, zoals ik al aangaf ik wil deze zomer graag van die doorzichtige roze nagellak op,
zonder dat je de verkleuring ziet.

Dat een sukkel zoals Rad3on zich geroepen voelt om zijn zielige meninkje erdoorheen te blaten
is compleet Fok en hoort er tegenwoordig bij
quote:
Eventueel heb ik ook nog andere tips voor handmaskers en nagelversteviging (of andere zaken),
u roept maar!

Ik ga je tips eventjes uitprinten, want die combi's kan ik allemaal niet onthouden.
Die flesjes waarbij je je randjes wit lakt heb ik ook gehad, zijn ook van Herome te koop.
Jammer is alleen dat je het alleen mooi krijgt als je "nagellak" in je flesje nog redelijk nieuw en dus
dun is, zodra het wat ouder en dikker wordt lukt het bijna niet meer om een strak randje te maken

Tips voor handmaskers en nagelversteviging zijn eigenlijk altijd welkom, ik vind het sowieso erg
leuk om met handen, voeten en nagels bezig te zijn
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  woensdag 7 juli 2004 @ 11:31:35 #41
16715 Mylene
*schatje*
pi_20459774
Misschien met je handen in het soda .
pi_20467701
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 07:42 schreef Faat het volgende:
Ik ga je tips eventjes uitprinten, want die combi's kan ik allemaal niet onthouden.
Leuk! Laat je me dan ook weten welke je geprobeerd hebt, en hoe ze bevielen? (Vind het leuk om dat voor mezelf een beetje in kaart te krijgen....)
quote:
Tips voor handmaskers en nagelversteviging zijn eigenlijk altijd welkom, ik vind het sowieso erg
leuk om met handen, voeten en nagels bezig te zijn
Ha ha, weet niet waar je woont, maar heb ooit een cursus voetzone-reflex massage gedaan, en mijn behandelingen ook niet onverdienstelijk kunnen aanbieden op appartementcomplexen op zonnige vakantie-eilanden. Het kan heerlijk zijn om je voeten te laten masseren
(Later ook een vakopleiding sportmassage gevolgd en in een aantal sauna's gewerkt. Als mijn vriend en ik groter gaan wonen zou ik graag een eigen praktijk beginnen)

Wat Schatje over soda zegt is inderdaad een bekend huismiddeltje. Je maakt het net nog wat lekkerder als je er wat Kamillosan aan toevoegt (kamille-extrakt te koop bij drogist en apotheek. Ook geschikt om mee te stomen, je mond te spoelen of kamillethee te zetten). Van lavendelolie wordt gezegd dat het versterkend werkt (voor voeten). Maar eigenlijk kan je van alles eraan toevoegen; handvol munt, rozemarijn, brandnetels(!), duizendblad.

Beste manier om vermoeide voeten op te peppen is nog te gaan liggen met je voeten hoger dan je gezicht, tegen muur of op een kussen (in combinatie met bijv. een gezichtsmaskertje is dat echt diep ontspannen )

Handmasker:
1,5 el. havermeel (reformzaak, ca. ¤ 2,-. tl. havermeel met tl. water is ideale gezichtsscrub. En oh ja, je zou er ook eetbare pap van kunnen maken, maar dat heb ik nog nooit gedaan)
1 el. warm water
1 tl. olijfolie
1 tl. citroensap
1 tl. glycerine
Meng ingredienten tot een pasta, breng ze op je handen aan, wikkel er wat plastic folie overheen en laat 10 minuten intrekken. Deze heb ik zelf ook geprobeerd, en je krijgt er heerlijk zachte handen van. Nu we het er zo over hebben, denk ik dat ik het binnenkort ook op mijn voeten ga uitproberen.
pi_20468635
Werkt terpentine niet? geen flauw idee of 't echt werkt
pi_20470081
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 17:12 schreef Jan_V het volgende:
Werkt terpentine niet? geen flauw idee of 't echt werkt
Drogen je handen juist van uit...
pi_20470297
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 07:02 schreef Faat het volgende:
Heb het idd niet zo geprobeerd als jij hierboven beschrijft. Glansvijl heb ik, ik begrijp je uitleg hoe jij het doet.
Probleem is alleen dat als je dat meerdere keren per dag moet doen, ik niet elke keer mijn nagellak
eraf wil halen en dus zonder zou moeten lopen.
Bedoelde trouwens 3 keer per dag citroensap aanbrengen, niet 3 keer vijlen per dag hoor.... (ik ben liever lui dan moe; bewerk mijn nagels meestal maar één keer per week met glansvijl) Geen idee of citroensap door nagellak heen kan werken, maar probeer het gewoon, baat het niet, schaadt het niet.
quote:
Die flesjes waarbij je je randjes wit lakt heb ik ook gehad, zijn ook van Herome te koop.
Jammer is alleen dat je het alleen mooi krijgt als je "nagellak" in je flesje nog redelijk nieuw en dus
dun is, zodra het wat ouder en dikker wordt lukt het bijna niet meer om een strak randje te maken
,
Zag net bij een drogisterij dat ze er ook zijn van het merk Fing'rs (¤ 8,95). Dan krijg je er zelfs een sjabloontje bij om strakke randjes te kunnen maken.
Zelf niet gekocht, wel steentjes van hetzelfde merk die je op je nagels kunt plakken. Misschien ga ik dat van het weekend doen, en kan dan evt. wel een foto'tje plaatsen.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 20:18:05 #46
99271 EvEy
Sweet Girlie
pi_20518025
bruine vingers door het roken is smerig
  zaterdag 10 juli 2004 @ 08:48:47 #47
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20525937
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 20:18 schreef EvEy het volgende:
bruine vingers door het roken is smerig
Er is wel een verschil tussen nicotine aanslag op je nagels (geel) en bruine vingers hoor

Maar goed, toegegeven het ziet er beide smerig uit
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zaterdag 10 juli 2004 @ 08:51:17 #48
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20525940
Ik ga vandaag even op zoek naar de ingrediënten van kweetgeennaams eerste combi tip

waterstofperoxyde - kan ik vinden
rozenwater - probeer ik de Tuinen even voor
maar glycerine - waar haal ik dat?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zaterdag 10 juli 2004 @ 09:15:22 #49
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_20526005
Blanke nagellak. Als je het erop doet, trekt de aanslag in de lak dus met nagellakremover haal je eens in de zoveel tijd je nagellak eraf, plus de aanslag, en dan hoppa weer een nieuw laagje lak erop
power to the people
  zaterdag 10 juli 2004 @ 09:32:10 #50
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20526088
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 09:15 schreef beestjuh het volgende:
Blanke nagellak. Als je het erop doet, trekt de aanslag in de lak dus met nagellakremover haal je eens in de zoveel tijd je nagellak eraf, plus de aanslag.............
Not
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zaterdag 10 juli 2004 @ 09:34:23 #51
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_20526098
Ow :') Works for me anywayz...

* edit...
Ik ben mezelf aan het aanleren mijn sigaret niet tussen mijn laatste vingerkootjes vast te houden maar tussen de middelste, werkt natuurlijk ook
power to the people
  zaterdag 10 juli 2004 @ 09:45:38 #52
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20526163
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 09:34 schreef beestjuh het volgende:
Works for me anywayz...
Begrijp ik, daarom schreef ik ook in de openingspost "we hebben het hier over 20 jaar rookaanslag"

Als ik naar de geboortedata kijk van de mensen die met milde tips aankomen snap ik dat die het
ook over milde aanslag van slechts enkele jaartjes hebben. Ik heb echt iets effectievers nodig
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_20531146
Ik rook nu 11 jaar maar heb compleet geen aanslag op mijn vingers en nagels..
terwijl ik stevig rook en hem altijd laag vasthoud
Waar ligt het hem dan aan?
  zondag 11 juli 2004 @ 08:57:05 #54
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20546903
Je moet over 9 jaar nog maar eens je nagels checken, ik had er 9 jaar geleden iig nog geen last van!
Misschien heeft het met de "kwaliteit" van je nagels te maken? Een echt antwoord heb ik er niet op

Aan de andere kant, ik weet eigenlijk niet of de tijdsduur nu wel uitmaakt, want je nagels groeien
natuurlijk dus het is niet dezelfde nagel als 20 jaar geleden, mmm vaag

Vorig jaar zomer heb ik een, niet gelukte, poging gedaan om te stoppen met roken en merkte
trouwens op dat na nog geen 14 dagen de aanslag langzaam aan het verdwijnen was.

btw de ingrediënten nog steeds niet allemaal in huis, deze week kijk ik even verder. Had iemand
nog een tip waar glycerine te verkrijgen is?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zondag 11 juli 2004 @ 08:58:13 #55
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20546907
quote:
Op maandag 28 juni 2004 08:00 schreef Faat het volgende:
Ik heb ooit hier een topic gelezen waarin iemand een middeltje noemde dat je bij de apotheek of
drogist kon halen dat vrij agressief was, maar de aanslag verwijderde.

Net even door de search gelopen, maar ik kan het niet echt vinden.

Ik heb het dan ook over 20 jaar stevig roken met bijbehorende aanslag.

Tips om te stoppen met roken mogen achterwege blijven, doe ik toch niet

Weet iemand nog iets, of hoe dat middeltje heet waardoor de aanslag verwijderd kan worden?
stoppen met roken schijnt te helpen junkie
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 11 juli 2004 @ 09:23:10 #56
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20546990
quote:
Op zondag 11 juli 2004 08:58 schreef MikeyMo het volgende:
stoppen met roken schijnt te helpen junkie
I know, maar ik wil graag een andere oplossing en waar anders dan bij de grote schare alwetende
briljante Fokkers zou ik zulke informatie kunnen vinden?

Love you all
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  † In Memoriam † zondag 11 juli 2004 @ 09:30:59 #57
47213 ArmaniMania
pi_20547015
stoppen met roken, probleem opgelost...
  zondag 11 juli 2004 @ 09:33:50 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20547025
quote:
Op zondag 11 juli 2004 09:23 schreef Faat het volgende:

[..]

I know, maar ik wil graag een andere oplossing en waar anders dan bij de grote schare alwetende
briljante Fokkers zou ik zulke informatie kunnen vinden?

Love you all
waarom verhelpen als je het kunt voorkomen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_20547052
Volgens mij is de enige permanente oplossing zonder te stoppen met roken je sigaret anders vasthouden. Door de brandende tip naar beneden te laten hangen komt de rook en dus de aanslag in hun weg naar boven je vinger en nagel tegen. Vervolgens komt het 'zwaan-kleef-aan-effect' en daar heb je de mooie gele vingers en nagels.

Zorg dat de rook bij je vingers wegblijft, en het probleem is opgelost. Dus de brandende tip naar boven houden, in ieder geval boven je hand.

De sigaret niet aansteken helpt ook. Bedenk ook dat dezelfde aanslag ook in je longen zit, en dan niet op 1 plekje, maar door je hele longen heen. Dat heeft mij 3 jaar geleden doen besluiten te stoppen. Zeker niet makkelijk, maar achteraf een heerlijk bevrijdend gevoel.
  zondag 11 juli 2004 @ 09:55:22 #60
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20547084
quote:
Op zondag 11 juli 2004 09:30 schreef ArmaniMania het volgende:
stoppen met roken, probleem opgelost...
Ik blijf het maar vreemd vinden dat als je in je openingspost vraagt om een tip om nicotine aanslag
te verwijderen en daar dan bij schrijft dat tips om te stoppen met roken achterwege mogen blijven

Dat er dan mensen zijn die op reageer drukken en intikken: stoppen met roken....

Wat is dit toch voor vreemd verschijnsel?

Is het de behoefte om belerend te zijn tegen de ozo foute rokers?
Is het de behoefte om te laten blijken dat jij wel zo gezond bezig bent en niet rookt?
Of is het simpelweg dat de hersencapaciteit van de gemiddelde niet-rokende Fokker niet groter is dan een borrelnootje?

Niet rokende vissticks gelieve uit dit topic weg te blijven, ik ga morgen op zoek naar glycerine en
deze zomer al rokende met roze nagels het leven door
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zondag 11 juli 2004 @ 10:00:08 #61
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_20547114
quote:
Op zondag 11 juli 2004 09:44 schreef Marsepein het volgende:
...... Bedenk ook dat dezelfde aanslag ook in je longen zit, en dan niet op 1 plekje, maar door je hele longen heen. Dat heeft mij 3 jaar geleden doen besluiten te stoppen. Zeker niet makkelijk, maar achteraf een heerlijk bevrijdend gevoel.[/sub]
So true....

Maar ik wil niet stoppen en ik ga hier niet uitleggen waarom niet, dat sigaret anders vasthouden kan
ik uiteraard wel proberen, alhoewel ingebakken gewoontes, welke dan ook, moeilijk zijn af te leren
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_20548026
Sinds kort ben ik weer begonnen met roken, en in rap tempo had ik weer gele vingers. Iets wat trouwens een van de redenen was om destijds te stoppen, want het ziet er smerig uit.
Wat ik doe om het te voorkomen werkt niet 100% maar het werkt wel.
Gewoon vaker je handen goed wassen. Ik was mijn handen niet na iedere rookbeurt, maar als ik toch in de buurt van een kraan kom, ff mijn handen wassen.

Voor mij werkt het.
  zondag 11 juli 2004 @ 13:41:32 #63
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20549748
quote:
Op zondag 11 juli 2004 08:57 schreef Faat het volgende:
Je moet over 9 jaar nog maar eens je nagels checken, ik had er 9 jaar geleden iig nog geen last van!
Misschien heeft het met de "kwaliteit" van je nagels te maken? Een echt antwoord heb ik er niet op

Aan de andere kant, ik weet eigenlijk niet of de tijdsduur nu wel uitmaakt, want je nagels groeien
natuurlijk dus het is niet dezelfde nagel als 20 jaar geleden, mmm vaag

Vorig jaar zomer heb ik een, niet gelukte, poging gedaan om te stoppen met roken en merkte
trouwens op dat na nog geen 14 dagen de aanslag langzaam aan het verdwijnen was.

btw de ingrediënten nog steeds niet allemaal in huis, deze week kijk ik even verder. Had iemand
nog een tip waar glycerine te verkrijgen is?
Ik weet al hoe het komt, zoals hier al gezegd.. tis de manier van vasthouden.
Ik hou mijn sigaret altijd naar boven gericht.
Zo krijg je geen aanslag.
Je moet eens opletten hoe je hem vasthoudt
Wat je ook kunt doen is hem op de asbak leggen en af en toe een haal nemen.
pi_20552791
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 08:51 schreef Faat het volgende:
Ik ga vandaag even op zoek naar de ingrediënten van kweetgeennaams eerste combi tip

waterstofperoxyde - kan ik vinden
rozenwater - probeer ik de Tuinen even voor
maar glycerine - waar haal ik dat?
Bij de drogisterijen, maar zeker bij Etos, staat het achter de kassa, dus even naar vragen. (Het is van het merk Tendo's) S6!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')