abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juni 2004 @ 23:37:01 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20239507
Zoals ik een tijdje geleden al heb geschreven had ik via via te horen gekregen dat er een baardagaam slecht verzorgd werd.
Ik ben toen gaan kijken en zag ook dat het beestje er niet zo goed uitzag.
Vandaag gingen we hem ophalen na veel overtuigende praat naar de oude eigenaar.
2 weken geleden ben ik voor het eerst gaan kijken en vandaag weer, ik zag dat er nog steeds dezelfde ontlasting in lag en het waterbakje vol zat met alg.
Overal lagen ook dode sprinkhanen die er al even lagen.
De bak was te koud en zo nog meer van die dingen.
Het beestje heeft nog nooit groenvoer gezien en kreeg 1x in de week 2 sprinkhanen, dus echt gevariëerd heeft hij niet gegeten.

Maar hier zijn de foto's.

Het tijdelijk terrarium.

Ik denk zelf dat het een mannetje is, die mensen hebben hem 3 jaar gehad maar wisten niet hou oud hij was/is.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 27 juni 2004 @ 23:38:39 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_20239571
wat een inmens lelijk beest, maar ik vind het goed van je
dat je het hebt "gered" en nu een beter bestaan wilt bieden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 27 juni 2004 @ 23:52:46 #3
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20239990
Ach, hij is mooi van lelijkheid.

En dank je wel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 28 juni 2004 @ 00:05:29 #4
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_20240351
toch is tie niet te mager gezien de vetreserves (staart) zijn leuke beestjes!
leuk te horen dat hij nu een betere verzorging krijgt!
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
  maandag 28 juni 2004 @ 00:13:56 #5
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_20240593
Jeetje, ziet er inderdaad niet helemaal gezond( leesnormaal van postuur) uit. Goed van je hoor, hopelijk knapt ie znel op. Een beter leven krijgt ie volgens mij vast wel bij jou!
pi_20240658
Ondanks zijn verwaarlozing laten we maar zeggen, vind ik het toch een mooi beestje om te zien !
  maandag 28 juni 2004 @ 01:27:33 #7
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20241980
Dank jullie wel, hij heeft wel een ondergewicht dus ik hoop hem weer op een fatsoenlijk gewicht te krijgen.
Hij heeft wel al wat gegeten dus dat valt niks tegen.
  maandag 28 juni 2004 @ 01:53:30 #8
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_20242251
quote:
Op maandag 28 juni 2004 01:27 schreef snakelady het volgende:
Dank jullie wel, hij heeft wel een ondergewicht dus ik hoop hem weer op een fatsoenlijk gewicht te krijgen.
Hij heeft wel al wat gegeten dus dat valt niks tegen.
heel rustig de hoeveelheid voer opvoeren. anders krijgt hij misschien last van zijn maag.

ook niet teveel groente voeren in het begin als hij dat nooit heeft gekregen.

denk je er aan dat een baardagaam eigenlijk relatief veel UV-B en calcium nodig heeft, om vergroeiingen tegen te gaan. hij ziet er al niet al te gezondt uit en moet redelijk aansterken en dat zou hem dus veel goed kunnen doen. ook als hij aansterkt dan gaat hij relatief vaak vervellen. ze vinden het dan wel fijn om in een bakje met water te zitten, omdat hun huid dan zachter wordt en het vervellen dan een stuk beter gaat.
mocht hij inderdaad zoveel gaan vervellen als wat ik verwacht dan is het goed om in de gaten te houden of hij wel helemaal verveld en hem daar anders ook bij te helpen. er zijn namelijk redelijk veel baardagamen die tenen/vingers verliezen door afsterving wegens slecht vervellen. (hun puntje van de neus is ook een plek die niet makkelijk verveld.

misschien wist je dit al maar toch het is wel belangrijk om te weten.

suc-6 met het verzorgen van het beestje.
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_20242302
Komt er nog wat meer groen e.d. in zijn terrarium?
Ik heb er totaal geen verstand van, maar dit lijkt me zo kaal en onnatuurlijk voor zo'n beestje.
  maandag 28 juni 2004 @ 02:14:44 #10
68154 blackbully
pi_20242395
quote:
Op maandag 28 juni 2004 02:00 schreef StrayDog het volgende:
Komt er nog wat meer groen e.d. in zijn terrarium?
Ik heb er totaal geen verstand van, maar dit lijkt me zo kaal en onnatuurlijk voor zo'n beestje.
het zijn redelijk woestijn dieren dus groen is minder belangrijk als zand, stenen, een warmte en een schuil plaats.

wat stukken hout kunnen wel leuk zijn voor het aangezicht, maar het is een tijdelijk terrarium dus ik verwacht dat dat nog gaat komen
[/quote]
pi_20244340
Ben jij van het Promotie Team Baardagamen? Dit is al het derde baardagaam-topique dat ik zie.
En weer een stukje onzinnige proza.
  maandag 28 juni 2004 @ 13:01:24 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20248477
Ik heb er maar 2 aangemaakt Mobius,dus van wie de derde is weet ik niet.

Blackbully, ik probeer ook niet te veel ineens te geven, ik heb hem vanochtend wel met lauw water natgesproeid, daar genoot hij intens van.
Voor het andere terrarium ben ik wel al wat ideeën aan het opdoen, zoals wat hout en meer flatstones.

vitaminepreperaat heb ik al in huis en over de krekels heen gestrooid, hij heeft al 2 krekels op, nu krijgt hij eventjes niks en morgen weer wel, zo rustig opbouwen.
pi_20248815
quote:
Op maandag 28 juni 2004 13:01 schreef snakelady het volgende:
Ik heb er maar 2 aangemaakt Mobius,dus van wie de derde is weet ik niet.

Blackbully, ik probeer ook niet te veel ineens te geven, ik heb hem vanochtend wel met lauw water natgesproeid, daar genoot hij intens van.
Voor het andere terrarium ben ik wel al wat ideeën aan het opdoen, zoals wat hout en meer flatstones.

vitaminepreperaat heb ik al in huis en over de krekels heen gestrooid, hij heeft al 2 krekels op, nu krijgt hij eventjes niks en morgen weer wel, zo rustig opbouwen.
weer een nieuwe naam zoek topic.

Verkapt baardagaam topique

[ Bericht 3% gewijzigd door Mobious op 28-06-2004 13:13:28 (url fix) ]
En weer een stukje onzinnige proza.
  maandag 28 juni 2004 @ 13:17:44 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20248976
o,ja, die was ik vergeten.
Ok je hebt gelijk, mijn excusses daarvoor.
pi_20249106
Leuk beestje!

Goed dat je de zorg op je wil nemen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 28 juni 2004 @ 14:58:52 #16
68154 blackbully
pi_20251683
oja als je hem groente zou willen voeren dan moet je eens andijvie proberen. daar heb ik redelijk goede ervaring mee, ook appel pakte ze goed. aan de rest moesten ze wennen, dus dat kan tijd rovender zijn.

(neem je om de paar dagen een foto? dan kun je het herstel proces leuk volgen.)
[/quote]
  maandag 28 juni 2004 @ 18:46:43 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20257292
Vandaag heb ik met een spuit water met vitamine in zijn bekje gedruppeld, hij likte het gretig op, helaas heeft hij daarna een beetje overgegeven (ik heb het niet in zijn bek gespoten maar boven zijn bekje laten druppelen zodat hij het zelf ging oplikken).
Morgen maak ik een afspraak met de dierenarts en wil ik dat hij dan een vitamine injectie krijgt.
En de uv-b lamp komt morgen (die moesten ze nog bestellen).

Zover ik kan zien heeft hij geen klapkaak, hij kan zijn kaak goed stevig bewegen maar hij heeft wel een zwaar calciumtekort.
  maandag 28 juni 2004 @ 18:48:12 #18
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20257320
quote:
Op maandag 28 juni 2004 14:58 schreef blackbully het volgende:
oja als je hem groente zou willen voeren dan moet je eens andijvie proberen. daar heb ik redelijk goede ervaring mee, ook appel pakte ze goed. aan de rest moesten ze wennen, dus dat kan tijd rovender zijn.

(neem je om de paar dagen een foto? dan kun je het herstel proces leuk volgen.)
Dat heb ik al meer gehoord inderdaad, bedankt voor de tip.
  maandag 28 juni 2004 @ 18:56:50 #19
68154 blackbully
pi_20257502
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:46 schreef snakelady het volgende:
Vandaag heb ik met een spuit water met vitamine in zijn bekje gedruppeld, hij likte het gretig op, helaas heeft hij daarna een beetje overgegeven (ik heb het niet in zijn bek gespoten maar boven zijn bekje laten druppelen zodat hij het zelf ging oplikken).
Morgen maak ik een afspraak met de dierenarts en wil ik dat hij dan een vitamine injectie krijgt.
En de uv-b lamp komt morgen (die moesten ze nog bestellen).

Zover ik kan zien heeft hij geen klapkaak, hij kan zijn kaak goed stevig bewegen maar hij heeft wel een zwaar calciumtekort.
hoe is het verders met hem gesteld? heeft hij last van vergroeingen? (scheef staande poten, knikken en of bulten in de staart?)
[/quote]
  maandag 28 juni 2004 @ 19:42:38 #20
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20258750
voor zover ik kan zien niet, ik wil hem nu het liefste eventjes met rust laten en niet te veel handelen.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 22:06:35 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20291664
weer eens wat foto's

Murray doet het goed, hij eet goed en klimt wat af gelukkig.

Ik liet Murray even kennis maken met Kyara, murray klom zo bij Kyara en vondt het daar wel lekker liggen, Kyara vondt het ook wel best.

En je had gelijk blackbully, het gaat goed samen met de katten.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 23:30:54 #22
68154 blackbully
pi_20294685
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 22:06 schreef snakelady het volgende:
weer eens wat foto's

Murray doet het goed, hij eet goed en klimt wat af gelukkig.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik liet Murray even kennis maken met Kyara, murray klom zo bij Kyara en vondt het daar wel lekker liggen, Kyara vondt het ook wel best.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En je had gelijk blackbully, het gaat goed samen met de katten.
tja veel lezen daar leer je wat van

(ik lees bijna nooit hoor maar voor ik aan mijn hobby begon heb ik een 6 tal boeken gelezen over verschillende reptielen. maar voornamelijk over agamen.)
[/quote]
pi_20295955
die fotos komen me bekend voor
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  woensdag 30 juni 2004 @ 01:26:58 #24
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20297184
Ik lees ook ontzettend veel, heb zelfs op school over reptielen geleerd en ga er dagelijks mee om, maar dat baardjes en katten goed met elkaar overweg konden dat wist ik niet.

Is dat zo MOB.
  maandag 12 juli 2004 @ 23:43:23 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20586749
even een update.

Het gaat ontzettend goed met Murray, hij is flink aangekomen zoals je op de foto ziet, hij zit nu ook in de vervelling en zijn ontlasting is ook goed.
Hij kan nu zijn achterpoten optillen, toen we hem net hadden sleepte hij zijn achterlichaam mee, hij had niet de kracht ze op te tillen.

maandag 12 juli 2004 @ 23:50:26 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20586904
hier nog wat foto's

En lekker slapen bij het vrouwtje

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')