Strikt genomen heb je ongelijk.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:21 schreef tvlxd het volgende:
Antisemitsme staat voor jodenhaat, niet voor joden- en arabierenhaat.
http://www.vandale.nl/opz(...)woord=Anti-semitismequote:Op zondag 27 juni 2004 18:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Strikt genomen heb je ongelijk.
Uit de Van Dale (1999):
Semieten (mv.), ben. voor het ras dat in hoofdzaak de Arabieren en Israëlieten omvat.
Dat snap ik.quote:Op zondag 27 juni 2004 18:13 schreef Johan_de_With het volgende:
http://www.vandale.nl/opz(...)woord=Anti-semitisme
Je bedoeld de relmarokkanen die altijd bier drinken, zich in de nieuwste kleding stoppen en regelmatig een jointje roken. Nou, dat zullen wel de laatste zijn die wat op een fundamentalistische partij stemmen, want dan mogen ze al die dingen niet. Ja, ze zijn rotjochies, maar die zijn geen bedreiging van de democratie. Het zijn eerder die Msolims die niets van zich laten horen en wiens vrouw altijd thuis zit die het gevaar zijn, en van die bevinden zich er maar bitter weinig onder de jeugdigen met zulke plannen.quote:Op zondag 27 juni 2004 17:50 schreef Youssef het volgende:
[..]
Hoi Gia van 40, ik denk dat dat komt omdat er nauwelijks een serieuze moslim partij is die bekend is onder de moslims.(behalve onder de relmarokkanen die nog geen stemrecht hebben :') )
Waarom is het interessant om mijn leeftijd te vermelden als je reageert op mij. Iedereen die dat wil weten kan dat zo in mijn profiel lezen, pubertje van 16!quote:Op zondag 27 juni 2004 17:50 schreef Youssef het volgende:
[..]
Hoi Gia van 40,
Je kousen kun je toch ook zonder vork eten?!quote:Op zondag 27 juni 2004 00:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Neeh ik heb Vork nodig voor Kouskous
Da's allemaal heel fijn, maar antisemitisme is jodenhaat, hoe semitisch arabieren ook zijn.quote:Op zondag 27 juni 2004 18:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat snap ik.Het ging mij meer om de strikte betekenis van 'Semiet'. En die is evident.
Zo, bijvoorbeeld ook, zijn Arabisch en Hebreeuws beiden lid van de Semitische taalfamilie.
Iemand die 'zomaar' een hekel heeft aan 'de' arabieren, is wat mij betreft ook een anti-semiet. Lees: een klootzak.quote:Op zondag 27 juni 2004 20:11 schreef tvlxd het volgende:
Da's allemaal heel fijn, maar antisemitisme is jodenhaat, hoe semitisch arabieren ook zijn.
Damn, dat is totaal niet waar. Geloof mij, ik weet niet welke Koran jij hebt gelezen maar dit staat er helemaal niet in hoor vriend.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:18 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
... Zo zou een moslim een jood direct moeten vermoorden als hij er eentje tegenkwam...
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:00 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ik zal nooit, maar dan ook nooit begrijpen waarom je je hier aan zou ergeren.. Heb wel wat beters te doen
En als het er wel in zou staan, wat dan?quote:Op zondag 27 juni 2004 21:46 schreef Alulu het volgende:
[... DrW: Zo zou een moslim een jood direct moeten vermoorden als hij er eentje tegenkwam ...]
Damn, dat is totaal niet waar. Geloof mij, ik weet niet welke Koran jij hebt gelezen maar dit staat er helemaal niet in hoor vriend.
Uiteraard, natuurlijk, vanzelfsprekend, het is totaal verkeerd om iemand te haten om z'n vermeende ras. Maar het is geen antisemitisme.quote:Op zondag 27 juni 2004 20:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Iemand die 'zomaar' een hekel heeft aan 'de' arabieren, is wat mij betreft ook een anti-semiet. Lees: een klootzak.
De PvdA dan? En how 'bout GL?quote:Op zondag 27 juni 2004 17:50 schreef Youssef het volgende:
[..]
Hoi Gia van 40, ik denk dat dat komt omdat er nauwelijks een serieuze moslim partij is die bekend is onder de moslims.(behalve onder de relmarokkanen die nog geen stemrecht hebben
)
Had Volkert van der G. eens een Marokkaan moeten zijn!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is dus angst. Volslagen irrationeel.
Nederlanders leven al eeuwen langs elkaar heen. Sociale klassen en religies, welke bom is er ooit gebarsten dan???
Waar, o waar heb ik het dan over een christelijke staat?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 22:03 schreef pomtiedom het volgende:
Knakker, jij hebt het over een Christenlijke staat. Het Nederland waar je je nu in bevindt is dat niet.
quote:Soort van kruisvaarders, zeg maar?
quote:Waarom mensonwaardig? Ik ken wel beroerdere rechtssystemen....
quote:Hetzelfdse kun je over het Christendom beweren als je met de vinger richting Afrika wijst.
quote:Dyab Abu Jajah heet ie. En je zou idd eens goed moeten luisteren naar wat ie zegt, niet wat de kranten erover schrijven, maar zijn eigen woorden. Die kerel die slaat nl. vaak erg verstandige taal uit.
quote:Imams heb je ook in soorten en maten (net als dominees en pastoors), de 1 gooit graag homo's van het dak, de ander is voor leven en laten leven.
Ik lees geen woord over een christelijke staat....quote:Al met al denk ik eigenlijk dat het beter was als je idd je bek had gehouden...
Waarom zou ik niet mogen refereren aan de kruisvaarders om aan te tonen dat de Christelijke godsdienst geen haar beter is/was dan de Mohammedaanse?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 22:03 schreef pomtiedom het volgende:
Dus kruisvaarders en achterlijke Christenlijke regels gelden niet om op terug te grijpen. Je kunt hooguit teruggrijpen op de kolonisatie, want dat is niet onder het Christendom gedaan (ook dat klopt maar half want de kolonistaie werd soms gestart onder het mom van bekeren)
Minder op welk vlak? In de rechtsspraak is de stem van een niet-moslim niet minder dan die van een moslim, die van een vrouw WEL minder dan die van een man (naar rato 4 op 1).quote:Dat van de shariah klopt deels. Ik weet wel dat de stem van een niet-Moslim er altijd minder is en soms totaal niet bestaat.
quote:Op zondag 27 juni 2004 18:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom is het interessant om mijn leeftijd te vermelden als je reageert op mij. Iedereen die dat wil weten kan dat zo in mijn profiel lezen, pubertje van 16!
Volgens mij betekent een geboortedatum van 1986 nog steeds dat je 18 bent hoor, maar ik begrijp de verwarring niet echt?quote:Op zondag 27 juni 2004 18:29 schreef pomtiedom het volgende:
/16, xie het. En dan ook nog VWO, dat wordt zowiezo een vervolgopleiding zoeken want met VWO krijg je geen baan. (en lager is ook al moeilijk)
Nou, Youssef, dan zit jij verloopig nog wel aan je schoolbank geketend. Neem dat maar van mij aan, ik ben 6 jaartjes ouder en zit nu nog steeds aan de schoolbank vast. (ookal heb ik dan wel al twee diploma's in handen)
Ja, wat is daarmee? Daar wordt naar mijn idee het meest op gestemd door moslims.quote:Op zondag 27 juni 2004 23:00 schreef Ludwig het volgende:
[..]
De PvdA dan? En how 'bout GL?
Op morfosemantisch niveau is arabierenhaat ook antisemitisme.quote:Op zondag 27 juni 2004 22:53 schreef tvlxd het volgende:
Uiteraard, natuurlijk, vanzelfsprekend, het is totaal verkeerd om iemand te haten om z'n vermeende ras. Maar het is geen antisemitisme.
Ow, met dat verhaaltje wil ik je alleen maar een hart onder de riem steken. Na je VWO opleiding moet je niet stoppen, dan krijg je moeilijk een baan en ik denk echt niet een extreem goede. Ik wil jue dus aanraden om een vervolgstudie te doen, als je dat nog niet in gedachte had tenminste, das alles.quote:Op maandag 28 juni 2004 00:36 schreef Youssef het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij betekent een geboortedatum van 1986 nog steeds dat je 18 bent hoor, maar ik begrijp de verwarring niet echt?En wat bedoel je precies met je fijne verhaaltje?
[..]
Ja, wat is daarmee? Daar wordt naar mijn idee het meest op gestemd door moslims.
Je quote het zelf, een soort van kruisvaarders, christelijke regels, die gelden niet in NL. vandaar dat ik het afwijs.quote:Op zondag 27 juni 2004 23:46 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
[..]
Waar, o waar heb ik het dan over een christelijke staat?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik lees geen woord over een christelijke staat....
[..]
Waarom zou ik niet mogen refereren aan de kruisvaarders om aan te tonen dat de Christelijke godsdienst geen haar beter is/was dan de Mohammedaanse?
[..]
Minder op welk vlak? In de rechtsspraak is de stem van een niet-moslim niet minder dan die van een moslim, die van een vrouw WEL minder dan die van een man (naar rato 4 op 1).
Al met al kan ik je niet echt volgen...Misschien met wat uitleg?
![]()
Dit artikel legt de vinger denk ik redelijk goed op de zere plek. Er zijn inderdaad wel moslims die geweld veroordelen en die afstand nemen van extremistisch gedachtengoed. Dat blijft nogal onderbelicht. We zijn snel geneigd om alles en iedereen over één kam te scheren, maar juist deze groep moslims verdient onze aandacht en ons respect, aangezien ze zich voldoende aan de Nederlandse maatschappij aanpassen. Er is ook een groep moslims geweest die tegen terrorisme protesteerde. En wat we ook niet moeten vergeten is dat veel Arabische landen eigenlijk een loopje met het geloof hebben genomen en diverse terroristische daden uit naam van het geloof plegen, terwijl het geloof ze eigenlijk iets heel anders voorschrijft.quote:Op maandag 28 juni 2004 09:03 schreef BiLaL het volgende:
Moslims geschrokken van slecht imago
Nederlandse moslimorganisaties zijn geschrokken van het slechte imago dat autochtone Nederlanders van moslims hebben. Zaterdag presenteerde de Volkskrant een TNS Nipo-onderzoek, waaruit bleek dat eenderde van de bevolking negatief denkt over moslims, ook al zegt 67 procent geen moslims te kennen.
"Ik vrees dat we naar een heel ander probleem toegroeien", zegt Khalid Kasem van de stichting Ben je bang voor mij?. "Het debat is zo gepolariseerd. De nuance heeft geen kans meer. Wat blijft hangen is het beeld van moslims die homo's van hoge torens willen gooien."
Volgens de Turkse organisatie Milli Görüs is het debat te eenzijdig: "Moslims laten zich veel te weinig horen", aldus directeur Haci Karacaer. "Ze zouden moeten laten zien dat ze niet allemaal hetzelfde denken."
Sadik Harchcaoui van multicultureel centrum Forum is geschokt door de uitkomsten van het Nipo-onderzoek. Volgens hem blijkt uit de enquête dat autochtonen geen toenadering willen, net zo min als moslims.
http://www.nieuws.nl/beri(...)9ae06dc9f3ab2da1747b
http://www.benjebangvoormij.nl
![]()
quote:Op maandag 28 juni 2004 13:59 schreef sanniejj het volgende:
De titel klopt niet helemaal denkik. Zelf ben ik helemaal niet bang voor moslims, ik lust die vieze lafaards rauw!
Ze denken dat ze alles kunnen maken tegenwoordig.. maar nu hebben ze het einde bereikt.
Oh, nou bedankt.quote:Op maandag 28 juni 2004 11:43 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Ow, met dat verhaaltje wil ik je alleen maar een hart onder de riem steken. Na je VWO opleiding moet je niet stoppen, dan krijg je moeilijk een baan en ik denk echt niet een extreem goede. Ik wil jue dus aanraden om een vervolgstudie te doen, als je dat nog niet in gedachte had tenminste, das alles.
Volgens mij is het een beursgenoteerde onderneming.quote:Op maandag 28 juni 2004 09:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Die stichting krijgt zeker subsidie?
Slordig Nederlands. Ik irriteer mij daar dood aan.quote:Een slecht imago van iemand hebben, wat is dat?
Volgens mij staat er dat zowel autochtonen als allochtonen te weinig toenadering tot elkaar zoeken. Ik denk dat dat zeker waar is; ik schreef al eerder dat de meeste conflicten gebaseerd zijn op wederzijds onbegrip.quote:Vul voor moslims eens zwarte kousebanden in... Daar hoef ik ook geen toenadering van. Je bent Islamaanhanger of niet, waarom zouden mensen daar toenadering in willen?
Oh, shit, ik heb nog nergens in de media laten weten dt ik tegen de aanslagen op het WTC ben. Ben ik nu ook een extremist die het goedkeur?quote:Op maandag 28 juni 2004 12:47 schreef freud het volgende:
Zwijgen is toestemmen wordt wel gezegd.
quote:Op maandag 28 juni 2004 13:59 schreef sanniejj het volgende:
De titel klopt niet helemaal denkik. Zelf ben ik helemaal niet bang voor moslims, ik lust die vieze lafaards rauw!
Ze denken dat ze alles kunnen maken tegenwoordig.. maar nu hebben ze het einde bereikt.
Ga in een hoekje zitten met een krant over je hoofdquote:Op maandag 28 juni 2004 17:52 schreef LaPluche het volgende:
Ik ben alleen bang voor radicale moslims.![]()
Ik ben ook bang voor radicale christenen.
Lach me maar uitquote:Op maandag 28 juni 2004 17:55 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ga in een hoekje zitten met een krant over je hoofd
Ja christenen zijn heel eng.quote:Op maandag 28 juni 2004 17:58 schreef LaPluche het volgende:
[..]
Lach me maar uitAlle fundamentalisten zijn eng!
Hoho, niet alle christen zijn eng! Dat zeg ik niet! ik heb het niet over de gemiddelde vredelievende christen, noch over de idem moslim. Maar iedereen die bereid is te doden voor zijn geloof vind ik eng.quote:Op maandag 28 juni 2004 17:58 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ja christenen zijn heel eng.
Zeikert
Internet gangsterquote:Op maandag 28 juni 2004 13:59 schreef sanniejj het volgende:
Als ik de waarheid mocht zeggen over jou krijg ik een banquote:Op maandag 28 juni 2004 18:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Internet gangster
quote:Op maandag 28 juni 2004 18:21 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Als ik de waarheid mocht zeggen over jou krijg ik een ban
Zijn er voorbeelden dan van andere bevolkingsgroepen die de straat ofzo op gingen om toe te geven dat zij fout waren??quote:Op maandag 28 juni 2004 12:47 schreef freud het volgende:
Zwijgen is toestemmen wordt wel gezegd. Doordat de moslimgemeenschap imo weinig onderneemt tegen extremisme, geven ze een signaal van goedkeuring af. Rationeel is het een en ander nog te verklaren, maar in combinatie met de gekleurde media aandacht krijg je wel dit soort sentimenten. Het is wel erg kort door de bocht om te stellen dat autochtonen geen toenadering willen. Ze hebben al 30 jaar de kans gehad, en dan gaat het vingertje toch weer naar een ander. Wanneer durven ze eens te zeggen dat ze ook fouten hebben gemaakt?
Christenen zijn in de eerste plaats schijnheilig. Uitzonderingen daar gelatenquote:Op maandag 28 juni 2004 18:02 schreef LaPluche het volgende:
[..]
Hoho, niet alle christen zijn eng! Dat zeg ik niet! ik heb het niet over de gemiddelde vredelievende christen, noch over de idem moslim. Maar iedereen die bereid is te doden voor zijn geloof vind ik eng.
quote:Op maandag 28 juni 2004 18:34 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens snap ik niet wat moslimmannen met een snor doen, als er naast de leren broek een ding unaniem staat vppr de homosexualiteit dan is het wel de snor
Internet mietjequote:Op maandag 28 juni 2004 18:21 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Als ik de waarheid mocht zeggen over jou krijg ik een ban
Klopt voor jullie zijn christenen varkens. Maar dat wist ik al.quote:Op maandag 28 juni 2004 18:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Internet mietjeEn om te praten zoals jullie (in de naam van de integratie): ga je gang maar, ik neem vieze varkens niet serieus
![]()
ach voorlopig zijn er nog minder schaapjes dan varkens in NLquote:Op maandag 28 juni 2004 18:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Internet mietjeEn om te praten zoals jullie (in de naam van de integratie): ga je gang maar, ik neem vieze varkens niet serieus
![]()
Ben jij niet zo een stoere kamper?quote:Op maandag 28 juni 2004 19:16 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Klopt voor jullie zijn christenen varkens. Maar dat wist ik al.
neequote:Op maandag 28 juni 2004 20:06 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ben jij niet zo een stoere kamper?
Volgens mij wel, en een molotov cocktail zou ook jou in het gezicht niet misstaan.quote:Op maandag 28 juni 2004 20:07 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
nee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |