Het oprukkende antisemitisme komt o.a. ook uit islamitische hoek. Dus nee, moslims zijn niet de Joden van de 21e eeuw.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:33 schreef HeyFreak het volgende:
AMSTERDAM - Eén op de drie Nederlanders is negatief over moslims, één op zes voelt zich zelfs bedreigd. De meeste Nederlanders willen dat hun kinderen in een multiculturele omgeving opgroeien, maar verhuizen subiet wanneer er 'te veel' allochtonen in de buurt wonen, schrijft de Volkskrant zaterdag.
De Volkskrant liet onderzoek uitvoeren naar het beeld dat Nederlanders hebben van moslims. Sinds de aanslagen in Amerika op 11 september 2001 staat 'allochtoon' synoniem met moslim. Veel mensen die zich bedreigd voelen, geven aan bang te zijn voor een terroristische aanslag in Nederland.
De grootste reden om zich bedreigd te voelen, is de fysieke aanwezigheid van moslimjongeren op straat. Derde reden is de verwachting dat Nederland binnen enige jaren naar islamitische regels wordt geregeerd.
Mensen die veel in aanraking komen met moslims, bijvoorbeeld op werk, zeggen zich niet vaak bedreigd te voelen. Maar 67 procent van de 813 ondervraagden heeft helemaal geen contact met moslims. Ook blijkt, ondanks de grote aandacht voor de islam in de pers, de kennis bij de ondervraagden over het geloof beperkt.
Opvallend: jongeren zijn vaker negatief (43 procent) over moslims dan gemiddeld. Mannen zijn vaker negatief dan vrouwen (42 procent versus 31 procent).
bron: NU.nl
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mensen zijn bang voor alles wat hun vreemd is. Blijkt ook hier weer. Ze zijn bang voor moslims terwijl ze er niets van weten.![]()
Eigenlijk is dit natuurlijk niets nieuws. Hier op het forum en op de FP wordt het er al dik op gelegd. Zo wordt een hoofddoekje tegenwoordig al beschouwd als moslim-fundamentalisme en moslims worden steeds meer met een schuin oog aangekeken.
Wat is dat toch met mensen, dat ze elkaar maar naroepen en alles afschuiven op een bepaalde bevolkingsgroep. Zijn moslims nu de joden van de 21e eeuw?
Ik dacht meer aan de antisemitische sympathieen in europa in de vorige eeuw en daarvoor. De oprukkende antisemitisme onder moslims zoals dat nu het geval is heeft een andere oorzaak volgens mij.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het oprukkende antisemitisme komt o.a. ook uit islamitische hoek. Dus nee, moslims zijn niet de Joden van de 21e eeuw.
Samenscholing van een stel schreeuwende niet-Nederlands pratende aggressievelingen komt altijd bedreigend over. Kut-marokkanen weten het goed te verzieken voor welwillende moslims. Vergelijk het met het imago van voetbal. Hooligans bepalen het beeld, terwijl ze in de minderheid zijn.quote:De grootste reden om zich bedreigd te voelen, is de fysieke aanwezigheid van moslimjongeren op straat.
Euhmmm tig miljoen moslims in nederland is overdreven ja, maar wereldwijd niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:45 schreef blieblie het volgende:
ik ben ook een tikkeltje bang voor de islam.
En dan niet door de tig miljoen moslims (ongetwijfeld ruim overdreven).
Maar des te meer door de moslims die maar al te hard roepen dat ze het westen overnemen.
Simpelweg omdat ik niet zo hou van religies die mij wetten opleggen doordat ze in de meerderheid zijn.
In welke richting het redelijk hard op gaat op dit moment.
quote:Het percentage moslims steeg van 15,9 naar 19,6 procent wereldwijd. Er zijn nu meer dan 6 miljard mensen op deze aardkloot.
Was het maar waar, in china alleen wonen er al meer dan 1.2 miljard.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:49 schreef CybErik het volgende:
Wereldwijd 1 miljard geloof ik.
Ik had het over het aantal moslims...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:53 schreef Juup© het volgende:
[..]
Was het maar waar, in china alleen wonen er al meer dan 1 miljard.
Oke.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:53 schreef CybErik het volgende:
[..]
Ik had het over het aantal moslims...
Dat lukte links nooit en nu met het CDA aan het roer helemaal niet, die doen er alles aan om nog veeeeel meeeeeeer moslims naar Europa/Nederland te halen (Turkije) zodat het draagvlak voor religie wordt vergroot...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:52 schreef hace_x het volgende:
Ben veel banger voor de invloed die bepaalde moslimstichtingen, die enerzijds door subsidies van de belastingbetaler en anderzijds vanuit het buitenland gefinancierd worden, op onze moslimbevolking willen uitoefenen.
Ik zou subiet Artikel 23 willen afschaffen. Alleen nog overheidssubsidie voor niet-religeuze scholen.
Mij is opgevallen dat jonge autochtone kinderen ook al Nederlands op zzzijn alloggggtoonzzz uitspreken, blijkbaar nemen ze dat gebrabbel over van hun vriendjes op school.. erg triest.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:55 schreef harrie1 het volgende:
ik ben niet bang voor moslims opzich
maar wel voor buitenlanders in groepen
en dan vooral de jeugd
vaak hebben we het hier over normen en waarde
maar die zijn er niet meer in holland
ik heb 3 kids maar wel een school uitgezocht waar ze nederlands leren
een buurtje van me heeft een dochter en die komt nu thuis en zegt anna tegen haar moeder ipv mamma
en dus wordt je niet vrolijk van ale buitenlanders
Ik zal nooit, maar dan ook nooit begrijpen waarom je je hier aan zou ergeren.. Heb wel wat beters te doenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:58 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Mij is opgevallen dat jonge autochtone kinderen ook al Nederlands op zzzijn alloggggtoonzzz uitspreken, blijkbaar nemen ze dat gebrabbel over van hun vriendjes op school.. erg triest.
het is niet per ongelukquote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:58 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Mij is opgevallen dat jonge autochtone kinderen ook al Nederlands op zzzijn alloggggtoonzzz uitspreken, blijkbaar nemen ze dat gebrabbel over van hun vriendjes op school.. erg triest.
Dat is nou precies die angst. Het is ook niet te begrijpen, de meeste angst is irrationeel.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:00 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ik zal nooit, maar dan ook nooit begrijpen waarom je je hier aan zou ergeren.. Heb wel wat beters te doen
Dat heeft meer te maken met het stoere hip hop gedoe dan met Marokkanen die de complete Nederlandse taal veranderen....quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:58 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
mietje..quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:02 schreef SCH het volgende:
Ik ben veel banger voor autochtone Nederlanders - daar zijn er pas veel van.
ja OF de allochtoonse jeugd probeert te integreren en zij passen hun accent aan aan de blanke jongenzzzzzzzz van jan de wit die in nederland op school zittenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:58 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Nee, want anders komt papa met de pipa even eerwreken.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:02 schreef harrie1 het volgende:
[..]
het is niet per ongeluk
de jongens zijn de stoerste van de klas omdat niemand er iets tegen durft te zeggen
zelfs de onderwijzers durven niets meer tegen 10ers
fatsoenlijk Nederlands spreken is wel gewenst ja ..quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:04 schreef CybErik het volgende:
[..]
ja OF de allochtoonse jeugd probeert te integreren en zij passen hun accent aan aan de blanke jongenzzzzzzzz van jan de wit die in nederland op school zitten
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:06 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
fatsoenlijk Nederlands spreken is wel gewenst ja ..
er zijn hier genoeg Turken met een groningse tongval hoorquote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:04 schreef CybErik het volgende:
[..]
ja OF de allochtoonse jeugd probeert te integreren en zij passen hun accent aan aan de blanke jongenzzzzzzzz van jan de wit die in nederland op school zitten
gaan ze met hun angsten naar het RIAGG zit de hele wachtkamer vol met die gastenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:04 schreef SCH het volgende:
Ach, dan nemen die bange mensen toch een pilletje.
Ja, zelfs op vakantie in Marokko.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:07 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
gaan ze met hun angsten nar het RIAGG zit de hele wachtkamer vol met die gasten![]()
99 euri .. 3 weken Turkistan met zakgeld.. hoe kan het denk je dan.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, zelfs op vakantie in Marokko.
En wat geeft hun reden om hier bang voor te zijn? Zo belangrijk is NL nou ook weer niet.. en NL is erg goed voor moslims om het zo mar te zeggen..quote:Veel mensen die zich bedreigd voelen, geven aan bang te zijn voor een terroristische aanslag in Nederland.
De eerste zin kan ik mij enigsziins voorstellen, de tweede is echter kolder. Zal nooit gebeuren, als het erop aankomt voelen moslims zich hier vrij, en zien liever geen islamitische wetgeving> anders had de AEL al lang en breed in de kamer gezeten..quote:De grootste reden om zich bedreigd te voelen, is de fysieke aanwezigheid van moslimjongeren op straat. Derde reden is de verwachting dat Nederland binnen enige jaren naar islamitische regels wordt geregeerd.
Mensen niet kennen en toch oordelen. Apart, en een beetje domquote:Mensen die veel in aanraking komen met moslims, bijvoorbeeld op werk, zeggen zich niet vaak bedreigd te voelen. Maar 67 procent van de 813 ondervraagden heeft helemaal geen contact met moslims. Ook blijkt, ondanks de grote aandacht voor de islam in de pers, de kennis bij de ondervraagden over het geloof beperkt.
he.. had ik net ook al gelezen, zeker onder een funktie knop gezetquote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
Mijn kennis over de Islam heeft me nog meer anti-moslim gemaakt dan ik was. Dus de suggestie dat "ontwetendheid" een reden van die angst zou zijn, is naar mijn oordeel onzin. Als iedereen zou weten wat de Koran wil met bijvoorbeeld ongelovigen c.q. andersdenken, homo's en joden dan zou de onrust een stuk groter zijn.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
Als iedereen zou weten wat de Koran bijbel wil met bijvoorbeeld ongelovigen c.q. andersdenken, homo's en joden dan zou de onrust een stuk groter zijn.
zit je weer te zuipen ? ouwe relnicht van me ...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:11 schreef SCH het volgende:
Als je bang bent voor een terroristische aanslag, ben je feitelijk bang voor Bush en Balkenende
ff kijken of ik het nog weet , ehm die gooien ze van een flat af , met hoofd naar beneequote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
Mijn kennis over de Islam heeft me nog meer anti-moslim gemaakt dan ik was. Dus de suggestie dat "ontwetendheid" een reden van die angst zou zijn, is naar mijn oordeel onzin. Als iedereen zou weten wat de Koran wil met bijvoorbeeld ongelovigen c.q. andersdenken, homo's en joden dan zou de onrust een stuk groter zijn.
In de Bijbel staan ook rare dingen, alleen heb ik stellig de indruk dat moslims de Koran toch iets letterlijker interpreteren dan christenen de Bijbel. De islam kwam later op en zit nu in de middeleeuwen, daar waar het christendom een verlichting heeft doorgemaakt. Wellicht gebeurt dat ook nog met de islam.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dus je bent niet bang voor je collega's maar wel voor hangjongeren die overlast veroorzaken...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:10 schreef N.icka het volgende:
Ik ben ook bang voor bosjes moslimjongens op straat en nee niet voor moslims op mijn werk , maar dat zijn er niet zoveel
Het welgeslaagde voorbeeld van Mein Kampf, de Koran, dicteerd vele verwensingen naar het hoofd van andere gelovigen. Zo zou een moslim een jood direct moeten vermoorden als hij er eentje tegenkwam. Dat dit ook daadwerkelijk in praktijk gebracht word in Israel waar busladigen vol kinderen met schoolreisje gaan en vervolgens aan de hemelpoort uitstappen is duidelijk.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:13 schreef SCH het volgende:
[..]
En zo heb ik er wel meer.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:12 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
he.. had ik net ook al gelezen, zeker onder een funktie knop gezet![]()
Je vergeet bij Israel dan wel even de achterliggende situatie te vermelden. Als er een politieke oplossing komt, is het probleem een stuk minder groot, daar ben ik van overtuigd.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:18 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het welgeslaagde voorbeeld van Mein Kampf, de Koran, dicteerd vele verwensingen naar het hoofd van andere gelovigen. Zo zou een moslim een jood direct moeten vermoorden als hij er eentje tegenkwam. Dat dit ook daadwerkelijk in praktijk gebracht word in Israel waar busladigen vol kinderen met schoolreisje gaan en vervolgens aan de hemelpoort uitstappen.
De bijbel mag dan ook niet zo schoon zijn van doodverwensingen, de mensen die dit in de dagelijkse praktijk brengen leven ver weg in een uithoek van Afrika. Terwijl elk groot land of continent last heeft van radicale moslims.
Idd de reden waarom Nederlanders bang zijn voor Moslimsquote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:27 schreef Koos Voos het volgende:
SINGAPORE - Twee dienstmeisjes van Indonesische afkomst zijn deze week dood aangetroffen in Singapore. Beiden zijn, onafhankelijk van elkaar, uit de ramen van de appartementen waar zij werkten gevallen, zo meldde de Indonesische ambasade in Singapore vrijdag.
Sinds december 1999 zijn al honderd Indonesische dienstmeisjes gestorven na een val uit een raam.
De ambassade liet in het midden of het gaat om zelfmoordgevallen of om ongelukken tijdens het uithangen van de was.
Indonesiërs die werkzaam zijn in Singapore worden beschouwd en behandeld als tweederangs burgers.
hmmmm.. gemiddeld 2 per maand, dan valt het hier nog wel mee![]()
mislukte zelfmoordaanslagenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:27 schreef Koos Voos het volgende:
SINGAPORE - Twee dienstmeisjes van Indonesische afkomst zijn deze week dood aangetroffen in Singapore. Beiden zijn, onafhankelijk van elkaar, uit de ramen van de appartementen waar zij werkten gevallen, zo meldde de Indonesische ambasade in Singapore vrijdag.
Sinds december 1999 zijn al honderd Indonesische dienstmeisjes gestorven na een val uit een raam.
De ambassade liet in het midden of het gaat om zelfmoordgevallen of om ongelukken tijdens het uithangen van de was.
Indonesiërs die werkzaam zijn in Singapore worden beschouwd en behandeld als tweederangs burgers.
hmmmm.. gemiddeld 2 per maand, dan valt het hier nog wel mee![]()
Ik vind 33% nog aan de lage kant eigenlijk. Volgens mij staan nog veel meer autochtone Nederlanders negatief t.o.v de islam, maar het ligt eraan hoe je dat negatief zijn definieert.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:33 schreef HeyFreak het volgende:
AMSTERDAM - Eén op de drie Nederlanders is negatief over moslims, één op zes voelt zich zelfs bedreigd. De meeste Nederlanders willen dat hun kinderen in een multiculturele omgeving opgroeien, maar verhuizen subiet wanneer er 'te veel' allochtonen in de buurt wonen, schrijft de Volkskrant zaterdag .
Dat is uiteindelijk de waarheid idd.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:46 schreef Ringo het volgende:
Ik ben niet bang voor moslims.
Ik ben wel bang voor slechte mensen.
En die zitten overal.
Die slechte ervaringen heb ik ook niet. Of het moet met puber moslims zijn, die op straat lopen te zieken. Wel heb ik meegemaakt dat bij een instantie een hoofddoek dragende vrouw weigerde een hand te geven, omdat ze mannen geen hand wilde schudden. Maar swah.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:32 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, dat geloof ik niet ogv eigen ervaringen met goed opgeleide moslims. Als ik persoonlijk (ben 42) zelfs eerlijk ben, heb ik nog nooit sec slechte ervaringen gekend met moslims of moslima's.
En voor de politieke islam ?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:46 schreef Ringo het volgende:
Ik ben er niet bang voor, in de zin dat ik me nagelbijtend zorgen maak of nerveus vloekend door de kamer loop. Als ik met moslims spreek (en dat doe ik nogal eens) is het ook niet zo dat ik me afvraag: zou hij/zij zich met de politieke islam bezighouden? In gewoon intermenselijk contact interesseren me dat soort kwesties nauwelijks, moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:56 schreef R@b het volgende:
En voor de politieke islam ?
Voor moslimjongeren ben ik niet bang. Waarom zou ik?quote:Overigens schrijft de Volkskrant over de 16% die zich bedreigd voelt door moslims:
Degenen die zich bedreigd voelen (16 procent), hebben vooral last van de fysieke aanwezigheid van allochtone c.q. moslimjongeren op straat. Als tweede angstbron wordt de dreiging van een terroristische aanslag door fundamentalistische moslims genoemd. Op de derde plaats komt de vrees op termijn te moeten leven naar de regels van moslims.
Misschien kan eerst de manier van vragen eens in beeld komen. Vervolgens kan er zicht komen op de wijze van associëren voordat er een groep zich middels het aannemen van de slachofferrol onderscheidt van de rest. Voor je het weet laat een groep mensen zich tot onmondigen 'bevorderen' en zich PvdA-bevoogding aanleunen. Dat zal toch niet de bedoeling zijn geweest van het Volkskrant artikel...?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:33 schreef HeyFreak het volgende:
AMSTERDAM - Eén op de drie Nederlanders is negatief over moslims, één op zes voelt zich zelfs bedreigd. De meeste Nederlanders willen dat hun kinderen in een multiculturele omgeving opgroeien, maar verhuizen subiet wanneer er 'te veel' allochtonen in de buurt wonen, schrijft de Volkskrant zaterdag.
De Volkskrant liet onderzoek uitvoeren naar het beeld dat Nederlanders hebben van moslims. Sinds de aanslagen in Amerika op 11 september 2001 staat 'allochtoon' synoniem met moslim. Veel mensen die zich bedreigd voelen, geven aan bang te zijn voor een terroristische aanslag in Nederland.
De grootste reden om zich bedreigd te voelen, is de fysieke aanwezigheid van moslimjongeren op straat. Derde reden is de verwachting dat Nederland binnen enige jaren naar islamitische regels wordt geregeerd.
Mensen die veel in aanraking komen met moslims, bijvoorbeeld op werk, zeggen zich niet vaak bedreigd te voelen. Maar 67 procent van de 813 ondervraagden heeft helemaal geen contact met moslims. Ook blijkt, ondanks de grote aandacht voor de islam in de pers, de kennis bij de ondervraagden over het geloof beperkt.
Opvallend: jongeren zijn vaker negatief (43 procent) over moslims dan gemiddeld. Mannen zijn vaker negatief dan vrouwen (42 procent versus 31 procent).
bron: NU.nl
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mensen zijn bang voor alles wat hun vreemd is. Blijkt ook hier weer. Ze zijn bang voor moslims terwijl ze er niets van weten.![]()
Eigenlijk is dit natuurlijk niets nieuws. Hier op het forum en op de FP wordt het er al dik op gelegd. Zo wordt een hoofddoekje tegenwoordig al beschouwd als moslim-fundamentalisme en moslims worden steeds meer met een schuin oog aangekeken.
Wat is dat toch met mensen, dat ze elkaar maar naroepen en alles afschuiven op een bepaalde bevolkingsgroep. Zijn moslims nu de joden van de 21e eeuw?
Een onderzoek onder mensen die weinig of niets van de islam weten.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:46 schreef Ringo het volgende:
Ik ben wel bang voor slechte mensen.
En die zitten overal.
Als we zo doorgan is die kans er inderdaad maar dat probleem komt van twee kanten.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:25 schreef R@b het volgende:
Terecht in mijn ogen. De islam gaat niet samen met de vrije westerse samenleving die wij kennen. Het zal meer en meer botsen.
Dat is een vrij slecht argument. Liberalisering heeft tijd nodig en die tijd is er nog nauwelijks geweest. Wij denken dat alles van vandaag op morgen gaat veranderen. Kijk naar de kromstaf en de katholieken en zie hoe we er 150 jaar later voor staan. Hoe groot die radicalisering is, is nog steeds een slag in de lucht. Voor mij staat vast die dat die radicalisering in ieder geval versterkt wordt door het maatschappelijke en politieke klimaat van de afgelopen jaren in ons land. Dat is ook vrij logisch, zo gaat het met iedere minderheidsgroep die in de hoek wordt gezet.quote:een liberalere vorm van de islam, maar gezien de radicalisering van veel moslimjongeren valt dat ook niet echt te verwachten.
Ik heb nog niets vernomen over een radicalisering van de Falun Gong in China.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:21 schreef SCH het volgende:
...zo gaat het met iedere minderheidsgroep die in de hoek wordt gezet.
Vooroordeel.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:26 schreef SCH het volgende:
tenminste ik neem aan dat ze moslim is
ik ben 41.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:26 schreef SCH het volgende:
hoe oud ben je dan milagro? ik heb gisteren zomaar nog een half uurtje met een moslimmoeder van een jaar of 40 zitten praten. tenminste ik neem aan dat ze moslim is, we hebben het er niet over gehad.
Iedereen heeft zijn eigen definitie van negatief hier toegepast. Net zoals bij een vraag van "vindt u dit ijsje lekker?" Dan is er ook geen algemeen geldende definitie van lekker. Net zoals negatief en positief is het heel persoonlijk. Maar als jij een andere enquete hebt die laat zien dat mensen veel negatiever tov de Islam staan, dan hoor ik die graag.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:25 schreef R@b het volgende:
[..]
Ik vind 33% nog aan de lage kant eigenlijk. Volgens mij staan nog veel meer autochtone Nederlanders negatief t.o.v de islam, maar het ligt eraan hoe je dat negatief zijn definieert.
Klopt, maar het laat ook zien dat bij meer kennis een deel van de angst verdwijnt. Je kan dus met zekerheid stellen dat een deel van de angst gebaseert is op onwetendheid.quote:Als je het artikel in de Volkskrant leest staat er:
Nederlanders hebben nauwelijks contact met moslims, willen niets over de islam weten en toch denkt ruim eenderde negatief over deze bevolkingsgroep. Slechts 14 procent oordeelt positief. Een op de zes voelt zich daadwerkelijk bedreigd.
14% is dus maar positief.
Verder staat er:
Naarmate iemand meer afweet van de islam staat hij positiever tegenover moslims. Degenen die zeggen veel te weten, zijn in 28 procent van de gevallen positief; 38 procent is neutraal en 36 procent negatief. Jongeren oordelen vaker negatief (43 procent) dan gemiddeld en mannen (42 procent) zijn vaker negatief dan vrouwen (31 procent).
Dus ook mensen die zeggen meer over de islam te weten blijven in grote getale negatief.
De jeugd heeft de toekomst, en die blijken steeds liberaler te worden in hun opvattingen. Er is een gestage opmars van integratie, hoewel er nog steeds problemen zijn natuurlijk. De positieve lijn zie ik wel doorgaan, maar importhuwelijken en andere soorten van immigratie zijn wel een bedreiging voor die groei, dus een ongebreidelde immigratie moet je niet toestaan.quote:Terecht in mijn ogen. De islam gaat niet samen met de vrije westerse samenleving die wij kennen. Het zal meer en meer botsen. Het enige wat redding kan brengen is een liberalere vorm van de islam, maar gezien de radicalisering van veel moslimjongeren valt dat ook niet echt te verwachten. Zeker niet zolang 75% fijn een partner uit het land ven herkomst blijft halen waardoor zo on-westerse types massaal blijven instromen. De islam maakt in feite misbruik van de vrijheid van godsdienst die wij kennen. Die vrijheid van godsdienst had er helemaal nooit gekomen als de islam hier indertijd had bestaan. --> ik bedoel hier de politieke-islam.
Ja wat wil je anders, dit is een onderzoek onder de bevolking. En als de bevolking weinig van de islam weet dan is dat zo, en het zou als onderzoeker wel HEEL ERG slecht zijn om dat te verdraaien.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Een onderzoek onder mensen die weinig of niets van de islam weten.
Idd. En daarbij is er wel rekening gehouden met de kennis over de Islam. Dus het onderzoek vind ik zeer degelijk en uitgebreid op die manier.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:45 schreef CybErik het volgende:
[..]
Ja wat wil je anders, dit is een onderzoek onder de bevolking. En als de bevolking weinig van de islam weet dan is dat zo, en het zou als onderzoeker wel HEEL ERG slecht zijn om dat te verdraaien.
Dat is het zeker.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:42 schreef SCH het volgende:
Ik geloof je wel hoor Milagro, daar ging het niet om. Is ook wel een probleem zoals jij het schetst.
Volledig onderzoek in Word-formaatquote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:16 schreef DennisMoore het volgende:
Wat een hoop flauwekul staat er in de openingspost. Het klinkt als een tendentieus flut-onderzoekje.
'k Mag hopen dat de volledige versie beter is dan de samenvatting.
Ik moet alweer denken aan "Stivoro"...quote:
Kun je aangeven waaruit die flauwekul bestaat, afgezien van de reactie van de topicopener.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:16 schreef DennisMoore het volgende:
Wat een hoop flauwekul staat er in de openingspost. Het klinkt als een tendentieus flut-onderzoekje.
'k Mag hopen dat de volledige versie beter is dan de samenvatting.
quote:quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat mij niet duidelijk wordt bij een quickscan van het document, is of er onder de 813 deelnemers moslims zijn. Het onderzoek richt zich op de gevoelens van autochtonen, je zou dan verwachten dat men expliciet moslims heeft uitgesloten van de enquete, maar dat wordt niet duidelijk.
Een autochtoon kan moslim zijn.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:32 schreef R@b het volgende:
[..]
quote:
..... opdracht verleend een onderzoek uit te laten voeren naar de sentimenten van autochtone Nederlanders ten opzichte van allochtonen ..........
Ja. Hoe moet iemand die niet eens weet hoe een werkwoord dient te worden vervoegd, onze cultuur beschermen?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:43 schreef SwithleR het volgende:
als je het woord islam letterlijk vertaald in het nederlnds betekend het Overgave.. zegt opzich wel genoeg denk je ook niet...
Hej Wolffenstein, wat is het nou? De ene keer is de islam hetgeen wat wordt gepraktiseerd door moslims, en nu is de islam opeens hetgeen wat in de Koran staat?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
Hmm, wat is je username op stormfront.org?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 05:25 schreef R@b het volgende:
[blablabla] Terecht in mijn ogen. De islam gaat niet samen met de vrije westerse samenleving die wij kennen. Het zal meer en meer botsen. Het enige wat redding kan brengen is een liberalere vorm van de islam, maar gezien de radicalisering van veel moslimjongeren valt dat ook niet echt te verwachten. Zeker niet zolang 75% fijn een partner uit het land ven herkomst blijft halen waardoor zo on-westerse types massaal blijven instromen. De islam maakt in feite misbruik van de vrijheid van godsdienst die wij kennen. Die vrijheid van godsdienst had er helemaal nooit gekomen als de islam hier indertijd had bestaan. --> ik bedoel hier de politieke-islam.
Ja, ik vind btw dat Nederlanders zelf ook het Nederlands op op zijn minst VMBO-niveau moeten kennen en foutloos moeten kunnen gebruiken (verbaal en schriftelijk)...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja. Hoe moet iemand die niet eens weet hoe een werkwoord dient te worden vervoegd, onze cultuur beschermen?
Zo? Wat wil de Bijbel zoal met Joden?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Even heel snel dan wat dingen die me opvielen in de openingspost (zullen vast al wel genoemd zijn door mensen). Misschien zo nog even 't Word-doc lezen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:30 schreef R@b het volgende:
Kun je aangeven waaruit die flauwekul bestaat, afgezien van de reactie van de topicopener.
Dat zou inderdaad goedkoop zijn. Net als trouwens het proberen te scoren met krantenkoppen. 't Was de Volkskrant he?quote:En een onderzoek afdoen als flutonderzoek omdat de resultaten je niet aanstaan is erg goedkoop.
Is ook niet nodig, bij andere religies gebeurt dat ook niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:15 schreef DennisMoore het volgende:
- De kennis van de islam is beperkt, terwijl er in de pers veel aandacht zou zijn voor de islam. Onzin, er is voor de islam als religie geen aandacht in de pers.
Dat kan wel zijn, maar dan mag het in ieder geval niet als argument worden aangevoerd...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:20 schreef CybErik het volgende:
Is ook niet nodig, bij andere religies gebeurt dat ook niet.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een onderzoek onder 813 mensen wordt nu te pas en te onpas gebruikt door kranten.
De ene krant zal het als waarschuwing aangeven en op een knuffelbeleid aandringen en de andere krant zal koppen met "zie je nou wel!". Wanneer komt er een totaal angstenonderzoek.
Autochtonen bang voor spinnen, moslims bang voor honden, surinamers bang voor regen en kou. Het is maar wat je wilt horen en wat je interesseert. Ik ben pas bang als ik fysiek bedreigd ga worden door deze en gene. Flut-"stivoro"-onderzoek.![]()
Zionisten? Israel? Nu alleen nog Kruisvaarders.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:51 schreef groengeel het volgende:
geen wonder..
door de israelische manipulatie m.b.v de media kun je niets anders verwachten..
een voorbeeldje:
Nieuws en Achtergronden
er staan op die pagina alleen: 9 keer het woordje 'moslim(s)) !!
terwijl er 0 keer isral staat..want dat wordt meteen verwijderd op verplaatste naaar palestina/ centraal..
dat houdt in: dat de zionisten hier het slim hebben aangepakt..
ik rad ze aan om alle ondwerpen die te maken hebben met moslims in een centraal te zetten..zo worden moslims niet gediscrimineerd!
En hoe doe jij dat, Ringoquote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:09 schreef Ringo het volgende:
Nou ja, je moet wel blind zijn om onder de 'gemiddelde' Nederlander niet een bepaalde vijandschap, of in elk geval wantrouwen, jegens moslims en de islam te zien.
Maar datzelfde geldt voor de 'gemiddelde' moslim en diens gedachten over 'de kaaskop'.
Beide werelden begrijpen elkaar in het algemeen nogal slecht.En dat is een zorgwekkende situatie.
Dat neemt niet weg dat het he-le-maal niet moeilijk is om uit die impasse te komen, door gewoon het contact te zoeken met degene die je vreest. Zo verschrikkelijk 'verschillend' zitten we ook weer niet in elkaar.
Conclusie waarvan?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:51 schreef Singa het volgende:
Conclusie: islam is een zeer intolerante godsdienst (dus ook de politieke stroming). Punt is niet zozeer dat wij hier in Nederland meer open moeten staan voor islamieten (want wij zijn al zeer open), maar juist andersom.
Een arme van geest.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Conclusie waarvan?
Dat heeft ook niets met letterlijke angst te maken.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:41 schreef SCH het volgende:
Maar Milagro - alles wat jij beschrijft, wat heeft dat met angst voor moslims te maken?
Dat het moeilijk is om contact te maken is toch heel wat anders dan angst???
Erg jammer, dat het meteen weer op de persoon moet spelen, ik val jou toch ook niet aan?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Een beperkte geest.
Het was niet als 'aanval' bedoeld hoor.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:58 schreef Singa het volgende:
Erg jammer, dat het meteen weer op de persoon moet spelen, ik val jou toch ook niet aan?
Maar na die generaties komt ook nog een heel leven.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:57 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat heeft ook niets met letterlijke angst te maken.
Daar gooit dat onderzoekje het weer gemakzuchtig op.
Het is eerder omstandigheden, behoefte aan vertrouwdheid en te weinig gedeelde waarden en normen.
En als je dat dan angst wilt noemen, okay dan is het dus angst.
Angst voor het onbekende, angst te worden afgerekend door je omgeving als je je vrienden buiten je geloof of cultuur kiest.
En dat laatste geldt vooral vanuit de moslim.
Dit soort onderzoekjes lijken mij meer bedoeld als sussend, opdat we vooral en alleen de hand in autochtone boezem steken.
Het ligt aan ons, wij zijn bang.
Terwijl het m.i. wederzijds is, en dat dan door dat we simpelweg te weinig raakvlakken hebben.
En ik zie dat , vooral door die huwelijken (en het geloof), de komende 2 generaties nog niet verdwijnen.
Ieder in hun eigen ghetto.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:04 schreef SCH het volgende:
Het is altijd zo geweest dat er bevolkingsgroepen zijn die min of meer langs elkaar heen leven. Leven en laten leven zou ik zeggen.
Dat is dus angst. Volslagen irrationeel.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ieder in hun eigen ghetto.
Totdat er een bom barst.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ieder in hun eigen ghetto.
Totdat er een bom barst.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is dus angst. Volslagen irrationeel.
Nederlanders leven al eeuwen langs elkaar heen. Sociale klassen en religies, welke bom is er ooit gebarsten dan???
Nee, lijkt er meer op dat jij aan wishfull thinking doet.quote:De praktijk laat gewoon een ander beeld zien. Ik zie bijvoorbeeld moslims meisjes met hoofddoek gewoon gezellig hand in hand lopen met Nederlandse meisjes
Nou ik vind beperkte/arme geest niet echt als een compliment overkomen, integendeel zelfs, maar goed...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het was niet als 'aanval' bedoeld hoor..
Maar voel je vrij om de argumenten voor je conclusie te geven. Want, los ervan of ik het met je conclusie eens ben of niet, het lijkt me niet dat je conclusie uit dit Volkskrant onderzoek kan voortkomen.
hou alsjeblieft je mond als je er maar de helft van weet.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:14 schreef Singa het volgende:
[..]
Nou ik vind beperkte/arme geest niet echt als een compliment overkomen, integendeel zelfs, maar goed...
Ten eerste ik probeer niet individuele islamieten aan te vallen, maar een algemeen beeld neer te zetten over islam, dan moet je generalisaties maken, daar ontkom je niet aan.
Argumenten (niet beperkt tot Nederland):
- Islamieten zien (ons) ongelovigen als minderwaardige personen
- Sommigen zijn vanuit hun godsdienst ertoe instaat om zichzelf op te offeren voor de "goede" zaak (dan kun je best zeggen, dat is een kleine groep en zegt niets over de meeste islamieten, maar naar mijn mening wel over "de islam")
- De sharia is een mensonwaardige islamitische wetgeving, die islamieten her en der op de wereld proberen op te leggen op de bevolking
- Vrouwen worden binnen de islam onderdrukt (zelfs in Nederland, maar in veel ernstigere mate in sommige islamitische landen)
- Als ik naar sommige Imams of bijvoorbeeld Abu Jaya (of hoe die gast van de AEL ook mag heten) krijg ik ook niet bepaald het gevoel dat ze zo open staan voor "andersdenkenden"
Eerst wordt mij gevraagd om mijn argumenten geef ik die, krijg ik zo'n sneue opmerkingquote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:18 schreef ASroma het volgende:
[..]
hou alsjeblieft je mond als je er maar de helft van weet.![]()
Iemand die het morele gelijk denkt te hebben.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:31 schreef Singa het volgende:
Wie ben jij om mij het zwijgen op te leggen.
Jawel. Graag zelfs.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:13 schreef ExTec het volgende:
Want ik hoef denk ik niet uit te leggen
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:02 schreef ExTec het volgende:
En nu aan de islamitische gemeenschap in NL, om dit beeld te weerleggen.
Ik zie dat nergens staan.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:39 schreef Youssef het volgende:
Voor de 1000ste keer, zoals in de tekst staat: zodra men de moslims kent is er opeens geen probleem meer.
Ja, en als jongeren een wat extreem-rechts gedachtegang hebben en hun mening ventileren zijn het slechts kwajongens. Eigenlijk niets aan de hand zegt me danquote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, lijkt er meer op dat jij aan wishfull thinking doet.
Nou, leg dat eens haarfijn uit. Ik begrijp het echt nietquote:Want ik hoef denk ik niet uit te leggen dat dat hand in hand lopen meestal over is als die dames ouder worden.
Ze voelen zich minder vaak bedreigdquote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik zie dat nergens staan.
Dat lag in de lijn der verwachting.quote:Nou, leg dat eens haarfijn uit. Ik begrijp het echt niet
When it's us vs.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:47 schreef tvlxd het volgende:
Na '11 September' kan je inderdaad geen enkele islamiet meer vertrouwen. Het is een soort vijfde colonne of twaalfde man.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:47 schreef tvlxd het volgende:
Na '11 September' kan je inderdaad geen enkele islamiet meer vertrouwen. Het is een soort vijfde colonne of twaalfde man.
Kenden de 15000 mensen in het WTC Mohammed Atta persoonlijk?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]Hoeveel islamieten ken je persoonlijk?
Kerel, sla eens een bijbel open en lees het vehaal over de zondvloed en Noach en zijn drie zonen (SEM, Cham en Jafed) nog eens na. Dan weet je tenminste waar de term semiet en dus ook antisemitisme vandaan komen. Als je dan nog iets dieper nadenkt kom je tot de conclusie dat de meeste moslims ZELF semieten zijn! Iig de Marokanen en de Arabieren....quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het oprukkende antisemitisme komt o.a. ook uit islamitische hoek. Dus nee, moslims zijn niet de Joden van de 21e eeuw.
Nee hoor, de term antisemitisme sloeg oorspronkelijk nadrukkelijk op de Joden.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:19 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
[..]
Kerel, sla eens een bijbel open en lees het vehaal over de zondvloed en Noach en zijn drie zonen (SEM, Cham en Jafed) nog eens na. Dan weet je tenminste waar de term semiet en dus ook antisemitisme vandaan komen. Als je dan nog iets dieper nadenkt kom je tot de conclusie dat de meeste moslims ZELF semieten zijn! Iig de Marokanen en de Arabieren....
Antisemitsme staat voor jodenhaat, niet voor joden- en arabierenhaat.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:19 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
[..]
Kerel, sla eens een bijbel open en lees het vehaal over de zondvloed en Noach en zijn drie zonen (SEM, Cham en Jafed) nog eens na. Dan weet je tenminste waar de term semiet en dus ook antisemitisme vandaan komen. Als je dan nog iets dieper nadenkt kom je tot de conclusie dat de meeste moslims ZELF semieten zijn! Iig de Marokanen en de Arabieren....
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:18 schreef tvlxd het volgende:
Kenden de 15000 mensen in het WTC Mohammed Atta persoonlijk?
Soort van kruisvaarders, zeg maar?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:14 schreef Singa het volgende:
[..]
Nou ik vind beperkte/arme geest niet echt als een compliment overkomen, integendeel zelfs, maar goed...
Ten eerste ik probeer niet individuele islamieten aan te vallen, maar een algemeen beeld neer te zetten over islam, dan moet je generalisaties maken, daar ontkom je niet aan.
Argumenten (niet beperkt tot Nederland):
- Islamieten zien (ons) ongelovigen als minderwaardige personen
- Sommigen zijn vanuit hun godsdienst ertoe instaat om zichzelf op te offeren voor de "goede" zaak (dan kun je best zeggen, dat is een kleine groep en zegt niets over de meeste islamieten, maar naar mijn mening wel over "de islam")
Waarom mensonwaardig? Ik ken wel beroerdere rechtssystemen....quote:- De sharia is een mensonwaardige islamitische wetgeving, die islamieten her en der op de wereld proberen op te leggen op de bevolking
Hetzelfdse kun je over het Christendom beweren als je met de vinger richting Afrika wijst.quote:- Vrouwen worden binnen de islam onderdrukt (zelfs in Nederland, maar in veel ernstigere mate in sommige islamitische landen)
Dyab Abu Jajah heet ie. En je zou idd eens goed moeten luisteren naar wat ie zegt, niet wat de kranten erover schrijven, maar zijn eigen woorden. Die kerel die slaat nl. vaak erg verstandige taal uit.quote:- Als ik naar sommige Imams of bijvoorbeeld Abu Jaya (of hoe die gast van de AEL ook mag heten) krijg ik ook niet bepaald het gevoel dat ze zo open staan voor "andersdenkenden"
Ja, of Hunebedbouwers.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:33 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
[..]
Soort van kruisvaarders, zeg maar?
[..]
Knakker, jij hebt het over een Christenlijke staat. Het Nederland waar je je nu in bevindt is dat niet. Dus kruisvaarders en achterlijke Christenlijke regels gelden niet om op terug te grijpen. Je kunt hooguit teruggrijpen op de kolonisatie, want dat is niet onder het Christendom gedaan (ook dat klopt maar half want de kolonistaie werd soms gestart onder het mom van bekeren)quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:33 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
[..]
Soort van kruisvaarders, zeg maar?
[..]
Waarom mensonwaardig? Ik ken wel beroerdere rechtssystemen....
[..]
Hetzelfdse kun je over het Christendom beweren als je met de vinger richting Afrika wijst.
[..]
Dyab Abu Jajah heet ie. En je zou idd eens goed moeten luisteren naar wat ie zegt, niet wat de kranten erover schrijven, maar zijn eigen woorden. Die kerel die slaat nl. vaak erg verstandige taal uit.
Imams heb je ook in soorten en maten (net als dominees en pastoors), de 1 gooit graag homo's van het dak, de ander is voor leven en laten leven.
Al met al denk ik eigenlijk dat het beter was als je idd je bek had gehouden...
De Meki Site is Stomquote:Op zondag 27 juni 2004 00:02 schreef Meki het volgende:
??
Nederlanders zijn Bange ezels
Varkens zijn het gewoon.quote:Op zondag 27 juni 2004 00:02 schreef Meki het volgende:
??
Nederlanders zijn Bange ezels
quote:Op zondag 27 juni 2004 00:28 schreef Youssef het volgende:
[..]
Varkens zijn het gewoon.
Stop die vork weg, weet jij dan niet dat het haram is om varkens te eten?quote:Op zondag 27 juni 2004 00:28 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
quote:Op zondag 27 juni 2004 00:37 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Stop die vork weg, weet jij dan niet dat het haram is om varkens te eten?
Rare kazen.quote:Op zondag 27 juni 2004 00:28 schreef Youssef het volgende:
Varkens zijn het gewoon.
Tja, de verkiezingsuitslagen zijn overal vrij duidelijk. Geloof niet dat een moslimpartij ergens ook maar één zetel krijgt.quote:Op zondag 27 juni 2004 16:05 schreef Dreamscape het volgende:
Mooi zo hoe banger ze zijn voor ons hoe makkelijker het word om de geheime agenda; "het veroveren van Europa" uit te voeren.
muahahahaa
Hoi Gia van 40, ik denk dat dat komt omdat er nauwelijks een serieuze moslim partij is die bekend is onder de moslims.quote:Op zondag 27 juni 2004 17:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, de verkiezingsuitslagen zijn overal vrij duidelijk. Geloof niet dat een moslimpartij ergens ook maar één zetel krijgt.
Denk toch echt niet dat die mensen hun vrijheid hier op gaan geven voor een partij die de sharia in zou willen voeren. Nee, de meesten vinden het wel goed zo. En dat handjevol dat een strenge moslimstaat zou willen, zit zich dood te schamen omdat niemand op ze stemt.
Strikt genomen heb je ongelijk.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:21 schreef tvlxd het volgende:
Antisemitsme staat voor jodenhaat, niet voor joden- en arabierenhaat.
http://www.vandale.nl/opz(...)woord=Anti-semitismequote:Op zondag 27 juni 2004 18:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Strikt genomen heb je ongelijk.
Uit de Van Dale (1999):
Semieten (mv.), ben. voor het ras dat in hoofdzaak de Arabieren en Israëlieten omvat.
Dat snap ik.quote:Op zondag 27 juni 2004 18:13 schreef Johan_de_With het volgende:
http://www.vandale.nl/opz(...)woord=Anti-semitisme
Je bedoeld de relmarokkanen die altijd bier drinken, zich in de nieuwste kleding stoppen en regelmatig een jointje roken. Nou, dat zullen wel de laatste zijn die wat op een fundamentalistische partij stemmen, want dan mogen ze al die dingen niet. Ja, ze zijn rotjochies, maar die zijn geen bedreiging van de democratie. Het zijn eerder die Msolims die niets van zich laten horen en wiens vrouw altijd thuis zit die het gevaar zijn, en van die bevinden zich er maar bitter weinig onder de jeugdigen met zulke plannen.quote:Op zondag 27 juni 2004 17:50 schreef Youssef het volgende:
[..]
Hoi Gia van 40, ik denk dat dat komt omdat er nauwelijks een serieuze moslim partij is die bekend is onder de moslims.(behalve onder de relmarokkanen die nog geen stemrecht hebben :') )
Waarom is het interessant om mijn leeftijd te vermelden als je reageert op mij. Iedereen die dat wil weten kan dat zo in mijn profiel lezen, pubertje van 16!quote:Op zondag 27 juni 2004 17:50 schreef Youssef het volgende:
[..]
Hoi Gia van 40,
Je kousen kun je toch ook zonder vork eten?!quote:Op zondag 27 juni 2004 00:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Neeh ik heb Vork nodig voor Kouskous
Da's allemaal heel fijn, maar antisemitisme is jodenhaat, hoe semitisch arabieren ook zijn.quote:Op zondag 27 juni 2004 18:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat snap ik.Het ging mij meer om de strikte betekenis van 'Semiet'. En die is evident.
Zo, bijvoorbeeld ook, zijn Arabisch en Hebreeuws beiden lid van de Semitische taalfamilie.
Iemand die 'zomaar' een hekel heeft aan 'de' arabieren, is wat mij betreft ook een anti-semiet. Lees: een klootzak.quote:Op zondag 27 juni 2004 20:11 schreef tvlxd het volgende:
Da's allemaal heel fijn, maar antisemitisme is jodenhaat, hoe semitisch arabieren ook zijn.
Damn, dat is totaal niet waar. Geloof mij, ik weet niet welke Koran jij hebt gelezen maar dit staat er helemaal niet in hoor vriend.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:18 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
... Zo zou een moslim een jood direct moeten vermoorden als hij er eentje tegenkwam...
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:00 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ik zal nooit, maar dan ook nooit begrijpen waarom je je hier aan zou ergeren.. Heb wel wat beters te doen
En als het er wel in zou staan, wat dan?quote:Op zondag 27 juni 2004 21:46 schreef Alulu het volgende:
[... DrW: Zo zou een moslim een jood direct moeten vermoorden als hij er eentje tegenkwam ...]
Damn, dat is totaal niet waar. Geloof mij, ik weet niet welke Koran jij hebt gelezen maar dit staat er helemaal niet in hoor vriend.
Uiteraard, natuurlijk, vanzelfsprekend, het is totaal verkeerd om iemand te haten om z'n vermeende ras. Maar het is geen antisemitisme.quote:Op zondag 27 juni 2004 20:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Iemand die 'zomaar' een hekel heeft aan 'de' arabieren, is wat mij betreft ook een anti-semiet. Lees: een klootzak.
De PvdA dan? En how 'bout GL?quote:Op zondag 27 juni 2004 17:50 schreef Youssef het volgende:
[..]
Hoi Gia van 40, ik denk dat dat komt omdat er nauwelijks een serieuze moslim partij is die bekend is onder de moslims.(behalve onder de relmarokkanen die nog geen stemrecht hebben
)
Had Volkert van der G. eens een Marokkaan moeten zijn!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is dus angst. Volslagen irrationeel.
Nederlanders leven al eeuwen langs elkaar heen. Sociale klassen en religies, welke bom is er ooit gebarsten dan???
Waar, o waar heb ik het dan over een christelijke staat?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 22:03 schreef pomtiedom het volgende:
Knakker, jij hebt het over een Christenlijke staat. Het Nederland waar je je nu in bevindt is dat niet.
quote:Soort van kruisvaarders, zeg maar?
quote:Waarom mensonwaardig? Ik ken wel beroerdere rechtssystemen....
quote:Hetzelfdse kun je over het Christendom beweren als je met de vinger richting Afrika wijst.
quote:Dyab Abu Jajah heet ie. En je zou idd eens goed moeten luisteren naar wat ie zegt, niet wat de kranten erover schrijven, maar zijn eigen woorden. Die kerel die slaat nl. vaak erg verstandige taal uit.
quote:Imams heb je ook in soorten en maten (net als dominees en pastoors), de 1 gooit graag homo's van het dak, de ander is voor leven en laten leven.
Ik lees geen woord over een christelijke staat....quote:Al met al denk ik eigenlijk dat het beter was als je idd je bek had gehouden...
Waarom zou ik niet mogen refereren aan de kruisvaarders om aan te tonen dat de Christelijke godsdienst geen haar beter is/was dan de Mohammedaanse?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 22:03 schreef pomtiedom het volgende:
Dus kruisvaarders en achterlijke Christenlijke regels gelden niet om op terug te grijpen. Je kunt hooguit teruggrijpen op de kolonisatie, want dat is niet onder het Christendom gedaan (ook dat klopt maar half want de kolonistaie werd soms gestart onder het mom van bekeren)
Minder op welk vlak? In de rechtsspraak is de stem van een niet-moslim niet minder dan die van een moslim, die van een vrouw WEL minder dan die van een man (naar rato 4 op 1).quote:Dat van de shariah klopt deels. Ik weet wel dat de stem van een niet-Moslim er altijd minder is en soms totaal niet bestaat.
quote:Op zondag 27 juni 2004 18:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom is het interessant om mijn leeftijd te vermelden als je reageert op mij. Iedereen die dat wil weten kan dat zo in mijn profiel lezen, pubertje van 16!
Volgens mij betekent een geboortedatum van 1986 nog steeds dat je 18 bent hoor, maar ik begrijp de verwarring niet echt?quote:Op zondag 27 juni 2004 18:29 schreef pomtiedom het volgende:
/16, xie het. En dan ook nog VWO, dat wordt zowiezo een vervolgopleiding zoeken want met VWO krijg je geen baan. (en lager is ook al moeilijk)
Nou, Youssef, dan zit jij verloopig nog wel aan je schoolbank geketend. Neem dat maar van mij aan, ik ben 6 jaartjes ouder en zit nu nog steeds aan de schoolbank vast. (ookal heb ik dan wel al twee diploma's in handen)
Ja, wat is daarmee? Daar wordt naar mijn idee het meest op gestemd door moslims.quote:Op zondag 27 juni 2004 23:00 schreef Ludwig het volgende:
[..]
De PvdA dan? En how 'bout GL?
Op morfosemantisch niveau is arabierenhaat ook antisemitisme.quote:Op zondag 27 juni 2004 22:53 schreef tvlxd het volgende:
Uiteraard, natuurlijk, vanzelfsprekend, het is totaal verkeerd om iemand te haten om z'n vermeende ras. Maar het is geen antisemitisme.
Ow, met dat verhaaltje wil ik je alleen maar een hart onder de riem steken. Na je VWO opleiding moet je niet stoppen, dan krijg je moeilijk een baan en ik denk echt niet een extreem goede. Ik wil jue dus aanraden om een vervolgstudie te doen, als je dat nog niet in gedachte had tenminste, das alles.quote:Op maandag 28 juni 2004 00:36 schreef Youssef het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij betekent een geboortedatum van 1986 nog steeds dat je 18 bent hoor, maar ik begrijp de verwarring niet echt?En wat bedoel je precies met je fijne verhaaltje?
[..]
Ja, wat is daarmee? Daar wordt naar mijn idee het meest op gestemd door moslims.
Je quote het zelf, een soort van kruisvaarders, christelijke regels, die gelden niet in NL. vandaar dat ik het afwijs.quote:Op zondag 27 juni 2004 23:46 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
[..]
Waar, o waar heb ik het dan over een christelijke staat?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik lees geen woord over een christelijke staat....
[..]
Waarom zou ik niet mogen refereren aan de kruisvaarders om aan te tonen dat de Christelijke godsdienst geen haar beter is/was dan de Mohammedaanse?
[..]
Minder op welk vlak? In de rechtsspraak is de stem van een niet-moslim niet minder dan die van een moslim, die van een vrouw WEL minder dan die van een man (naar rato 4 op 1).
Al met al kan ik je niet echt volgen...Misschien met wat uitleg?
![]()
Dit artikel legt de vinger denk ik redelijk goed op de zere plek. Er zijn inderdaad wel moslims die geweld veroordelen en die afstand nemen van extremistisch gedachtengoed. Dat blijft nogal onderbelicht. We zijn snel geneigd om alles en iedereen over één kam te scheren, maar juist deze groep moslims verdient onze aandacht en ons respect, aangezien ze zich voldoende aan de Nederlandse maatschappij aanpassen. Er is ook een groep moslims geweest die tegen terrorisme protesteerde. En wat we ook niet moeten vergeten is dat veel Arabische landen eigenlijk een loopje met het geloof hebben genomen en diverse terroristische daden uit naam van het geloof plegen, terwijl het geloof ze eigenlijk iets heel anders voorschrijft.quote:Op maandag 28 juni 2004 09:03 schreef BiLaL het volgende:
Moslims geschrokken van slecht imago
Nederlandse moslimorganisaties zijn geschrokken van het slechte imago dat autochtone Nederlanders van moslims hebben. Zaterdag presenteerde de Volkskrant een TNS Nipo-onderzoek, waaruit bleek dat eenderde van de bevolking negatief denkt over moslims, ook al zegt 67 procent geen moslims te kennen.
"Ik vrees dat we naar een heel ander probleem toegroeien", zegt Khalid Kasem van de stichting Ben je bang voor mij?. "Het debat is zo gepolariseerd. De nuance heeft geen kans meer. Wat blijft hangen is het beeld van moslims die homo's van hoge torens willen gooien."
Volgens de Turkse organisatie Milli Görüs is het debat te eenzijdig: "Moslims laten zich veel te weinig horen", aldus directeur Haci Karacaer. "Ze zouden moeten laten zien dat ze niet allemaal hetzelfde denken."
Sadik Harchcaoui van multicultureel centrum Forum is geschokt door de uitkomsten van het Nipo-onderzoek. Volgens hem blijkt uit de enquête dat autochtonen geen toenadering willen, net zo min als moslims.
http://www.nieuws.nl/beri(...)9ae06dc9f3ab2da1747b
http://www.benjebangvoormij.nl
![]()
quote:Op maandag 28 juni 2004 13:59 schreef sanniejj het volgende:
De titel klopt niet helemaal denkik. Zelf ben ik helemaal niet bang voor moslims, ik lust die vieze lafaards rauw!
Ze denken dat ze alles kunnen maken tegenwoordig.. maar nu hebben ze het einde bereikt.
Oh, nou bedankt.quote:Op maandag 28 juni 2004 11:43 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Ow, met dat verhaaltje wil ik je alleen maar een hart onder de riem steken. Na je VWO opleiding moet je niet stoppen, dan krijg je moeilijk een baan en ik denk echt niet een extreem goede. Ik wil jue dus aanraden om een vervolgstudie te doen, als je dat nog niet in gedachte had tenminste, das alles.
Volgens mij is het een beursgenoteerde onderneming.quote:Op maandag 28 juni 2004 09:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Die stichting krijgt zeker subsidie?
Slordig Nederlands. Ik irriteer mij daar dood aan.quote:Een slecht imago van iemand hebben, wat is dat?
Volgens mij staat er dat zowel autochtonen als allochtonen te weinig toenadering tot elkaar zoeken. Ik denk dat dat zeker waar is; ik schreef al eerder dat de meeste conflicten gebaseerd zijn op wederzijds onbegrip.quote:Vul voor moslims eens zwarte kousebanden in... Daar hoef ik ook geen toenadering van. Je bent Islamaanhanger of niet, waarom zouden mensen daar toenadering in willen?
Oh, shit, ik heb nog nergens in de media laten weten dt ik tegen de aanslagen op het WTC ben. Ben ik nu ook een extremist die het goedkeur?quote:Op maandag 28 juni 2004 12:47 schreef freud het volgende:
Zwijgen is toestemmen wordt wel gezegd.
quote:Op maandag 28 juni 2004 13:59 schreef sanniejj het volgende:
De titel klopt niet helemaal denkik. Zelf ben ik helemaal niet bang voor moslims, ik lust die vieze lafaards rauw!
Ze denken dat ze alles kunnen maken tegenwoordig.. maar nu hebben ze het einde bereikt.
Ga in een hoekje zitten met een krant over je hoofdquote:Op maandag 28 juni 2004 17:52 schreef LaPluche het volgende:
Ik ben alleen bang voor radicale moslims.![]()
Ik ben ook bang voor radicale christenen.
Lach me maar uitquote:Op maandag 28 juni 2004 17:55 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ga in een hoekje zitten met een krant over je hoofd
Ja christenen zijn heel eng.quote:Op maandag 28 juni 2004 17:58 schreef LaPluche het volgende:
[..]
Lach me maar uitAlle fundamentalisten zijn eng!
Hoho, niet alle christen zijn eng! Dat zeg ik niet! ik heb het niet over de gemiddelde vredelievende christen, noch over de idem moslim. Maar iedereen die bereid is te doden voor zijn geloof vind ik eng.quote:Op maandag 28 juni 2004 17:58 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ja christenen zijn heel eng.
Zeikert
Internet gangsterquote:Op maandag 28 juni 2004 13:59 schreef sanniejj het volgende:
Als ik de waarheid mocht zeggen over jou krijg ik een banquote:Op maandag 28 juni 2004 18:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Internet gangster
quote:Op maandag 28 juni 2004 18:21 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Als ik de waarheid mocht zeggen over jou krijg ik een ban
Zijn er voorbeelden dan van andere bevolkingsgroepen die de straat ofzo op gingen om toe te geven dat zij fout waren??quote:Op maandag 28 juni 2004 12:47 schreef freud het volgende:
Zwijgen is toestemmen wordt wel gezegd. Doordat de moslimgemeenschap imo weinig onderneemt tegen extremisme, geven ze een signaal van goedkeuring af. Rationeel is het een en ander nog te verklaren, maar in combinatie met de gekleurde media aandacht krijg je wel dit soort sentimenten. Het is wel erg kort door de bocht om te stellen dat autochtonen geen toenadering willen. Ze hebben al 30 jaar de kans gehad, en dan gaat het vingertje toch weer naar een ander. Wanneer durven ze eens te zeggen dat ze ook fouten hebben gemaakt?
Christenen zijn in de eerste plaats schijnheilig. Uitzonderingen daar gelatenquote:Op maandag 28 juni 2004 18:02 schreef LaPluche het volgende:
[..]
Hoho, niet alle christen zijn eng! Dat zeg ik niet! ik heb het niet over de gemiddelde vredelievende christen, noch over de idem moslim. Maar iedereen die bereid is te doden voor zijn geloof vind ik eng.
quote:Op maandag 28 juni 2004 18:34 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens snap ik niet wat moslimmannen met een snor doen, als er naast de leren broek een ding unaniem staat vppr de homosexualiteit dan is het wel de snor
Internet mietjequote:Op maandag 28 juni 2004 18:21 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Als ik de waarheid mocht zeggen over jou krijg ik een ban
Klopt voor jullie zijn christenen varkens. Maar dat wist ik al.quote:Op maandag 28 juni 2004 18:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Internet mietjeEn om te praten zoals jullie (in de naam van de integratie): ga je gang maar, ik neem vieze varkens niet serieus
![]()
ach voorlopig zijn er nog minder schaapjes dan varkens in NLquote:Op maandag 28 juni 2004 18:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Internet mietjeEn om te praten zoals jullie (in de naam van de integratie): ga je gang maar, ik neem vieze varkens niet serieus
![]()
Ben jij niet zo een stoere kamper?quote:Op maandag 28 juni 2004 19:16 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Klopt voor jullie zijn christenen varkens. Maar dat wist ik al.
neequote:Op maandag 28 juni 2004 20:06 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ben jij niet zo een stoere kamper?
Volgens mij wel, en een molotov cocktail zou ook jou in het gezicht niet misstaan.quote:Op maandag 28 juni 2004 20:07 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
nee
Dit staat vast niet in de Koran.quote:Op maandag 28 juni 2004 20:13 schreef Youssef het volgende:
Volgens mij wel, en een molotov cocktail zou ook jou in het gezicht niet misstaan.
Ik neem het in overweging, maar ik beloof niks.quote:Op maandag 28 juni 2004 20:12 schreef Ringo het volgende:
Ach, uiteindelijk komt het neer op één ding: word moslim. Dat is het hele eieren eten.
Je fantaseer maar een eind weg hoor.quote:Op maandag 28 juni 2004 20:13 schreef Youssef het volgende:
[..]
Volgens mij wel, en een molotov cocktail zou ook jou in het gezicht niet misstaan. :')
Dat zeg ik ook altijd tegen Jehova's getuigen.quote:Op maandag 28 juni 2004 20:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik neem het in overweging, maar ik beloof niks.
Schiet wel lekker op zo.quote:Op maandag 28 juni 2004 20:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook altijd tegen Jehova-getuigen.
Inderdaad, moet je namelijk best hard voor gooien wil die knappen in het gezicht.quote:Op maandag 28 juni 2004 20:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dit staat vast niet in de Koran.
Gut, en dat zeg jij.quote:Op maandag 28 juni 2004 20:15 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Je fantaseer maar een eind weg hoor.
Ga jiij maar lekker met je arafat sjaal lopen dan ben je herkenbaar.
quote:Op maandag 28 juni 2004 20:20 schreef Youssef het volgende:
[..]
[..]
Gut, en dat zeg jij.
Niet echt.quote:Op maandag 28 juni 2004 20:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Schiet wel lekker op zo.
moeten de varkens wel wat meer gaan focken..quote:Op maandag 28 juni 2004 19:49 schreef jantine het volgende:
[..]
ach voorlopig zijn er nog minder schaapjes dan varkens in NL
en dat gaan we zo houden ook.
Sorry, ik ben niet oranje of blauw.quote:Op maandag 28 juni 2004 20:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Niet echt.
Slotje?
jouw afgehakte kop op een houten paal ook niet, maar das wel heel erg offtopicquote:Op maandag 28 juni 2004 20:13 schreef Youssef het volgende:
[..]
Volgens mij wel, en een molotov cocktail zou ook jou in het gezicht niet misstaan.
als de schapen harder gaan blaten dan de varkens kunnen knorren dan steriliseren we de schapen gewoon.quote:Op maandag 28 juni 2004 20:25 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
moeten de varkens wel wat meer gaan focken..
schapen doen dat veel meer..
quote:Op maandag 28 juni 2004 20:31 schreef jantine het volgende:
[..]
jouw afgehakte kop op een houten paal ook niet, maar das wel heel erg offtopic
van wie ben jij trouwens een kloon? Agressief mannetjequote:Op maandag 28 juni 2004 20:34 schreef jantine het volgende:
[..]
als de schapen harder gaan blaten dan de varkens kunnen knorren dan steriliseren we de schapen gewoon.
van SCHquote:Op maandag 28 juni 2004 20:39 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
van wie ben jij trouwens een kloon? Agressief mannetje
Geslacht: Vrouwquote:Op maandag 28 juni 2004 20:31 schreef jantine het volgende:
[..]
jouw afgehakte kop op een houten paal ook niet, maar das wel heel erg offtopic
ja idd, ik had beter moeten weten , maar ja he..quote:Op maandag 28 juni 2004 20:45 schreef Youssef het volgende:
[..]
Geslacht: Vrouw
Zo, opgekropte haat? Iets te hard genomen vanochtend?![]()
Zo wil ik het graag horen, de zweep erover met dat soort mensen als jij. Strijkijzer op zijn tijd is ook niet mis.quote:Op maandag 28 juni 2004 20:49 schreef jantine het volgende:
[..]
ja idd, ik had beter moeten weten , maar ja he..
je bent jong, je gelooft em op z`n mooie ogen, je trouwt Ali en dan blijkt manlief geen boodschap te hebben aan "nee"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |