abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20195142
AMSTERDAM - Eén op de drie Nederlanders is negatief over moslims, één op zes voelt zich zelfs bedreigd. De meeste Nederlanders willen dat hun kinderen in een multiculturele omgeving opgroeien, maar verhuizen subiet wanneer er 'te veel' allochtonen in de buurt wonen, schrijft de Volkskrant zaterdag.

De Volkskrant liet onderzoek uitvoeren naar het beeld dat Nederlanders hebben van moslims. Sinds de aanslagen in Amerika op 11 september 2001 staat 'allochtoon' synoniem met moslim. Veel mensen die zich bedreigd voelen, geven aan bang te zijn voor een terroristische aanslag in Nederland.

De grootste reden om zich bedreigd te voelen, is de fysieke aanwezigheid van moslimjongeren op straat. Derde reden is de verwachting dat Nederland binnen enige jaren naar islamitische regels wordt geregeerd.

Mensen die veel in aanraking komen met moslims, bijvoorbeeld op werk, zeggen zich niet vaak bedreigd te voelen. Maar 67 procent van de 813 ondervraagden heeft helemaal geen contact met moslims. Ook blijkt, ondanks de grote aandacht voor de islam in de pers, de kennis bij de ondervraagden over het geloof beperkt.

Opvallend: jongeren zijn vaker negatief (43 procent) over moslims dan gemiddeld. Mannen zijn vaker negatief dan vrouwen (42 procent versus 31 procent).

bron: NU.nl
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mensen zijn bang voor alles wat hun vreemd is. Blijkt ook hier weer. Ze zijn bang voor moslims terwijl ze er niets van weten.

Eigenlijk is dit natuurlijk niets nieuws. Hier op het forum en op de FP wordt het er al dik op gelegd. Zo wordt een hoofddoekje tegenwoordig al beschouwd als moslim-fundamentalisme en moslims worden steeds meer met een schuin oog aangekeken.

Wat is dat toch met mensen, dat ze elkaar maar naroepen en alles afschuiven op een bepaalde bevolkingsgroep. Zijn moslims nu de joden van de 21e eeuw?
pi_20195198
Het is een verdienste van Fortuyn en Osama bin Laden. Yup.
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 00:38:34 #3
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20195240
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:33 schreef HeyFreak het volgende:
AMSTERDAM - Eén op de drie Nederlanders is negatief over moslims, één op zes voelt zich zelfs bedreigd. De meeste Nederlanders willen dat hun kinderen in een multiculturele omgeving opgroeien, maar verhuizen subiet wanneer er 'te veel' allochtonen in de buurt wonen, schrijft de Volkskrant zaterdag.

De Volkskrant liet onderzoek uitvoeren naar het beeld dat Nederlanders hebben van moslims. Sinds de aanslagen in Amerika op 11 september 2001 staat 'allochtoon' synoniem met moslim. Veel mensen die zich bedreigd voelen, geven aan bang te zijn voor een terroristische aanslag in Nederland.

De grootste reden om zich bedreigd te voelen, is de fysieke aanwezigheid van moslimjongeren op straat. Derde reden is de verwachting dat Nederland binnen enige jaren naar islamitische regels wordt geregeerd.

Mensen die veel in aanraking komen met moslims, bijvoorbeeld op werk, zeggen zich niet vaak bedreigd te voelen. Maar 67 procent van de 813 ondervraagden heeft helemaal geen contact met moslims. Ook blijkt, ondanks de grote aandacht voor de islam in de pers, de kennis bij de ondervraagden over het geloof beperkt.

Opvallend: jongeren zijn vaker negatief (43 procent) over moslims dan gemiddeld. Mannen zijn vaker negatief dan vrouwen (42 procent versus 31 procent).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mensen zijn bang voor alles wat hun vreemd is. Blijkt ook hier weer. Ze zijn bang voor moslims terwijl ze er niets van weten.

Eigenlijk is dit natuurlijk niets nieuws. Hier op het forum en op de FP wordt het er al dik op gelegd. Zo wordt een hoofddoekje tegenwoordig al beschouwd als moslim-fundamentalisme en moslims worden steeds meer met een schuin oog aangekeken.

Wat is dat toch met mensen, dat ze elkaar maar naroepen en alles afschuiven op een bepaalde bevolkingsgroep. Zijn moslims nu de joden van de 21e eeuw?
Het oprukkende antisemitisme komt o.a. ook uit islamitische hoek. Dus nee, moslims zijn niet de Joden van de 21e eeuw.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_20195244
Waar moslims zijn is het bal.. ja toch..niet dan
pi_20195348
tja de meeste moslims zijn zelf zo dat ze zich niet willen aanpassen..
als je het woord islam letterlijk vertaald in het nederlnds betekend het Overgave.. zegt opzich wel genoeg denk je ook niet...
pi_20195385
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het oprukkende antisemitisme komt o.a. ook uit islamitische hoek. Dus nee, moslims zijn niet de Joden van de 21e eeuw.
Ik dacht meer aan de antisemitische sympathieen in europa in de vorige eeuw en daarvoor. De oprukkende antisemitisme onder moslims zoals dat nu het geval is heeft een andere oorzaak volgens mij.
pi_20195394
Ik ben ook een tikkeltje bang voor de islam.
En dan niet door de tig miljoen moslims (ongetwijfeld ruim overdreven).
Maar des te meer door de moslims die maar al te hard roepen dat ze het westen overnemen.

Simpelweg omdat ik niet zo hou van religies die mij wetten opleggen doordat ze in de meerderheid zijn.
In welke richting het redelijk hard op gaat op dit moment.
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 00:46:07 #8
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20195405
quote:
De grootste reden om zich bedreigd te voelen, is de fysieke aanwezigheid van moslimjongeren op straat.
Samenscholing van een stel schreeuwende niet-Nederlands pratende aggressievelingen komt altijd bedreigend over. Kut-marokkanen weten het goed te verzieken voor welwillende moslims. Vergelijk het met het imago van voetbal. Hooligans bepalen het beeld, terwijl ze in de minderheid zijn.
pi_20195408
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:45 schreef blieblie het volgende:
ik ben ook een tikkeltje bang voor de islam.
En dan niet door de tig miljoen moslims (ongetwijfeld ruim overdreven).
Maar des te meer door de moslims die maar al te hard roepen dat ze het westen overnemen.

Simpelweg omdat ik niet zo hou van religies die mij wetten opleggen doordat ze in de meerderheid zijn.
In welke richting het redelijk hard op gaat op dit moment.
Euhmmm tig miljoen moslims in nederland is overdreven ja, maar wereldwijd niet.
quote:
Het percentage moslims steeg van 15,9 naar 19,6 procent wereldwijd. Er zijn nu meer dan 6 miljard mensen op deze aardkloot.
pi_20195436
Ik vraag me af hoe dit af gaat lopen als de oudere bevolking (welke door natuurlijk verloop zijn stemrecht verliest ) niet meer gaan stemmen maar deze generatie het dadelijk voor het zeggen gaat krijgen...
  zaterdag 26 juni 2004 @ 00:47:35 #11
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20195440
Mensen waren altijd al bang voor het vreemde. What's new?

Er zijn trouwens een stuk meer moslims dan joden.. Ze zijn dus niet overal ter wereld in de minderheid, wat met joden voor de oorlog wel zo was.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_20195443
Wereldwijd zijn het er stukken meer dan tig miljoen denk ik .
Maar als je lang genoeg wacht zijn het er hier ook een paar miljoen.
pi_20195493
Wereldwijd 1 miljard geloof ik.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 00:51:05 #14
52555 jadelovespat
who lose dreaming, is lost.
pi_20195526
ook omdat ze een activief bedreigend geloof hebben. Ze worden letterlijk aangeleerd dat als iem niet moslim is dat die niet waardig is en daarom rechtvaardig is om hem te bekeren op elke mogelijke manier
Isn't a smoking area in a restaurant just like a peeing corner in a swimming pool?!!
Can't rain all the time
  zaterdag 26 juni 2004 @ 00:52:12 #15
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_20195555
Ben veel banger voor de invloed die bepaalde moslimstichtingen, die enerzijds door subsidies van de belastingbetaler en anderzijds vanuit het buitenland gefinancierd worden, op onze moslimbevolking willen uitoefenen.

Ik zou subiet Artikel 23 willen afschaffen. Alleen nog overheidssubsidie voor niet-religeuze scholen.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_20195581
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:49 schreef CybErik het volgende:
Wereldwijd 1 miljard geloof ik.
Was het maar waar, in china alleen wonen er al meer dan 1.2 miljard.
pi_20195595
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:53 schreef Juup© het volgende:

[..]

Was het maar waar, in china alleen wonen er al meer dan 1 miljard.
Ik had het over het aantal moslims...
pi_20195631
ik ben niet bang voor moslims opzich
maar wel voor buitenlanders in groepen
en dan vooral de jeugd

vaak hebben we het hier over normen en waarde
maar die zijn er niet meer in holland

ik heb 3 kids maar wel een school uitgezocht waar ze nederlands leren
een buurtje van me heeft een dochter en die komt nu thuis en zegt anna tegen haar moeder ipv mamma

en dus wordt je niet vrolijk van ale buitenlanders
pi_20195649
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:53 schreef CybErik het volgende:

[..]

Ik had het over het aantal moslims...
Oke.

19.6% van 6 miljard = 1.176.000.000

U heeft gelijk
pi_20195652
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:52 schreef hace_x het volgende:

Ben veel banger voor de invloed die bepaalde moslimstichtingen, die enerzijds door subsidies van de belastingbetaler en anderzijds vanuit het buitenland gefinancierd worden, op onze moslimbevolking willen uitoefenen.

Ik zou subiet Artikel 23 willen afschaffen. Alleen nog overheidssubsidie voor niet-religeuze scholen.
Dat lukte links nooit en nu met het CDA aan het roer helemaal niet, die doen er alles aan om nog veeeeel meeeeeeer moslims naar Europa/Nederland te halen (Turkije) zodat het draagvlak voor religie wordt vergroot...
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 00:56:43 #21
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20195662
Ach, zelfs Wouter Bos stuurt zijn kinderen binnenkort naar een witte school. Dan zal het toch wel goed zijn?
pi_20195709
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:55 schreef harrie1 het volgende:
ik ben niet bang voor moslims opzich
maar wel voor buitenlanders in groepen
en dan vooral de jeugd

vaak hebben we het hier over normen en waarde
maar die zijn er niet meer in holland

ik heb 3 kids maar wel een school uitgezocht waar ze nederlands leren
een buurtje van me heeft een dochter en die komt nu thuis en zegt anna tegen haar moeder ipv mamma

en dus wordt je niet vrolijk van ale buitenlanders
Mij is opgevallen dat jonge autochtone kinderen ook al Nederlands op zzzijn alloggggtoonzzz uitspreken, blijkbaar nemen ze dat gebrabbel over van hun vriendjes op school.. erg triest.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 01:00:53 #23
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_20195748
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:58 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Mij is opgevallen dat jonge autochtone kinderen ook al Nederlands op zzzijn alloggggtoonzzz uitspreken, blijkbaar nemen ze dat gebrabbel over van hun vriendjes op school.. erg triest.
Ik zal nooit, maar dan ook nooit begrijpen waarom je je hier aan zou ergeren.. Heb wel wat beters te doen
pi_20195772
quote:

[..]

het is niet per ongeluk

de jongens zijn de stoerste van de klas omdat niemand er iets tegen durft te zeggen

zelfs de onderwijzers durven niets meer tegen 10ers
pi_20195777
Ik ben veel banger voor autochtone Nederlanders - daar zijn er pas veel van.
pi_20195788
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:00 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ik zal nooit, maar dan ook nooit begrijpen waarom je je hier aan zou ergeren.. Heb wel wat beters te doen
Dat is nou precies die angst. Het is ook niet te begrijpen, de meeste angst is irrationeel.
pi_20195796
quote:

[..]

Dat heeft meer te maken met het stoere hip hop gedoe dan met Marokkanen die de complete Nederlandse taal veranderen....
pi_20195800
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:02 schreef SCH het volgende:
Ik ben veel banger voor autochtone Nederlanders - daar zijn er pas veel van.
mietje..
pi_20195809
quote:

[..]

ja OF de allochtoonse jeugd probeert te integreren en zij passen hun accent aan aan de blanke jongenzzzzzzzz van jan de wit die in nederland op school zitten
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 01:04:17 #30
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20195814
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:02 schreef harrie1 het volgende:

[..]

het is niet per ongeluk

de jongens zijn de stoerste van de klas omdat niemand er iets tegen durft te zeggen

zelfs de onderwijzers durven niets meer tegen 10ers
Nee, want anders komt papa met de pipa even eerwreken.
Serieus, als zelf Wouter Bos er al niet meer in gelooft. Ingrijpen lukt alleen met een strenge opvoeding, ook op school.
pi_20195822
Ach, dan nemen die bange mensen toch een pilletje.
pi_20195855
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:04 schreef CybErik het volgende:

[..]

ja OF de allochtoonse jeugd probeert te integreren en zij passen hun accent aan aan de blanke jongenzzzzzzzz van jan de wit die in nederland op school zitten
fatsoenlijk Nederlands spreken is wel gewenst ja ..
pi_20195864
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:06 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

fatsoenlijk Nederlands spreken is wel gewenst ja ..
hoor haar
pi_20195872
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:04 schreef CybErik het volgende:

[..]

er zijn hier genoeg Turken met een groningse tongval hoor

als je het op accenten gaat gooien dan blijven we bezig. Ik heb ook een Gronings accent, ben ik nu ook slecht geïntegreerd? Ophef om niets...
pi_20195880
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:04 schreef SCH het volgende:
Ach, dan nemen die bange mensen toch een pilletje.
gaan ze met hun angsten naar het RIAGG zit de hele wachtkamer vol met die gasten
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 01:07:58 #36
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20195891
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:07 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

gaan ze met hun angsten nar het RIAGG zit de hele wachtkamer vol met die gasten
Ja, zelfs op vakantie in Marokko.
pi_20195921
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, zelfs op vakantie in Marokko.
99 euri .. 3 weken Turkistan met zakgeld.. hoe kan het denk je dan.
Zo verging het Spanje ook en toen kwam de jeugd.. het is nooit meer goed gekomen.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 01:10:03 #38
92279 N.icka
Windforce 11
pi_20195932
Ik ben ook bang voor bosjes moslimjongens op straat en nee niet voor moslims op mijn werk , maar dat zijn er niet zoveel
  zaterdag 26 juni 2004 @ 01:10:46 #39
45511 TimmyAsd
pi_20195948
quote:
Veel mensen die zich bedreigd voelen, geven aan bang te zijn voor een terroristische aanslag in Nederland.
En wat geeft hun reden om hier bang voor te zijn? Zo belangrijk is NL nou ook weer niet.. en NL is erg goed voor moslims om het zo mar te zeggen..
quote:
De eerste zin kan ik mij enigsziins voorstellen, de tweede is echter kolder. Zal nooit gebeuren, als het erop aankomt voelen moslims zich hier vrij, en zien liever geen islamitische wetgeving> anders had de AEL al lang en breed in de kamer gezeten..
quote:
Mensen niet kennen en toch oordelen. Apart, en een beetje dom Zodra je ze wel leert kennen, schijnen ze mee te vallen
pi_20195956
Mijn kennis over de Islam heeft me nog meer anti-moslim gemaakt dan ik was. Dus de suggestie dat "ontwetendheid" een reden van die angst zou zijn, is naar mijn oordeel onzin. Als iedereen zou weten wat de Koran wil met bijvoorbeeld ongelovigen c.q. andersdenken, homo's en joden dan zou de onrust een stuk groter zijn.
pi_20195969
Als je bang bent voor een terroristische aanslag, ben je feitelijk bang voor Bush en Balkenende
pi_20195979
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
Mijn kennis over de Islam heeft me nog meer anti-moslim gemaakt dan ik was. Dus de suggestie dat "ontwetendheid" een reden van die angst zou zijn, is naar mijn oordeel onzin. Als iedereen zou weten wat de Koran wil met bijvoorbeeld ongelovigen c.q. andersdenken, homo's en joden dan zou de onrust een stuk groter zijn.
he.. had ik net ook al gelezen, zeker onder een funktie knop gezet
pi_20195986
quote:
Als iedereen zou weten wat de Koran bijbel wil met bijvoorbeeld ongelovigen c.q. andersdenken, homo's en joden dan zou de onrust een stuk groter zijn.
pi_20195990
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:11 schreef SCH het volgende:
Als je bang bent voor een terroristische aanslag, ben je feitelijk bang voor Bush en Balkenende
zit je weer te zuipen ? ouwe relnicht van me ...
  zaterdag 26 juni 2004 @ 01:13:37 #45
92279 N.icka
Windforce 11
pi_20196004
quote:
ff kijken of ik het nog weet , ehm die gooien ze van een flat af , met hoofd naar benee
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 01:14:33 #46
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20196021
quote:
In de Bijbel staan ook rare dingen, alleen heb ik stellig de indruk dat moslims de Koran toch iets letterlijker interpreteren dan christenen de Bijbel. De islam kwam later op en zit nu in de middeleeuwen, daar waar het christendom een verlichting heeft doorgemaakt. Wellicht gebeurt dat ook nog met de islam.
pi_20196040
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:10 schreef N.icka het volgende:
Ik ben ook bang voor bosjes moslimjongens op straat en nee niet voor moslims op mijn werk , maar dat zijn er niet zoveel
Dus je bent niet bang voor je collega's maar wel voor hangjongeren die overlast veroorzaken...

logisch...

maar bij hangjongeren denkt men al gouw Marokkaan en moslim etc. Dat is nu het probleem. Een aantal moslims blazen zichzelf op of plegen aanslagen, maar de hele groep wordt er op aangekeken. Onterecht natuurlijk aangezien het maar om een hele kleine fractie gaat.

Iets soortgelijks is ook te zien als het gaat over linkse politiek. Een paar boomknuffelaars gooien ketchup naar Verdonk, en zo zijn er nog een paar voorbeelden (Volkert) maar nu ben je hier op het forum geen haar beter volgens sommige mensen hier omdat je op de PvdA hebt gestemd.
pi_20196085
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Het welgeslaagde voorbeeld van Mein Kampf, de Koran, dicteerd vele verwensingen naar het hoofd van andere gelovigen. Zo zou een moslim een jood direct moeten vermoorden als hij er eentje tegenkwam. Dat dit ook daadwerkelijk in praktijk gebracht word in Israel waar busladigen vol kinderen met schoolreisje gaan en vervolgens aan de hemelpoort uitstappen is duidelijk.

De bijbel mag dan ook niet zo schoon zijn van doodverwensingen, de mensen die dit in de dagelijkse praktijk brengen leven ver weg in een uithoek van Afrika. Terwijl elk groot land of continent last heeft van radicale moslims.
pi_20196108
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:12 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

he.. had ik net ook al gelezen, zeker onder een funktie knop gezet
En zo heb ik er wel meer.
pi_20196158
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:18 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Het welgeslaagde voorbeeld van Mein Kampf, de Koran, dicteerd vele verwensingen naar het hoofd van andere gelovigen. Zo zou een moslim een jood direct moeten vermoorden als hij er eentje tegenkwam. Dat dit ook daadwerkelijk in praktijk gebracht word in Israel waar busladigen vol kinderen met schoolreisje gaan en vervolgens aan de hemelpoort uitstappen.

De bijbel mag dan ook niet zo schoon zijn van doodverwensingen, de mensen die dit in de dagelijkse praktijk brengen leven ver weg in een uithoek van Afrika. Terwijl elk groot land of continent last heeft van radicale moslims.
Je vergeet bij Israel dan wel even de achterliggende situatie te vermelden. Als er een politieke oplossing komt, is het probleem een stuk minder groot, daar ben ik van overtuigd.

Volgens jou zondigen dus al die moslims, want die moeten een jood vermoorden zodra ze er 1 tegenkomen en dat gebeurt echt niet. Die heilige boeken staan vol van de meest merkwaardige dingen en het gaat er inderdaad om wat er in de praktijk wordt uitgevoerd. Daarom boeit dat voorbeeld dat altijd wordt aangehaald over homo's die op hun kop van een flat gemieterd moeten worden, me ook zo weinig. Ik maak vaak gezellig een praatje met moslims, met de Turkse groenteboer en de Nederlandse visboer, dat is het leven.

Ik snap die angst van mensen wel een beetje maar het komt meer uit beelden voort dan uit werkelijkheid. Het gros zegt in werkelijkheid geen moslims te kennen, dat zegt genoeg.
pi_20196228
SINGAPORE - Twee dienstmeisjes van Indonesische afkomst zijn deze week dood aangetroffen in Singapore. Beiden zijn, onafhankelijk van elkaar, uit de ramen van de appartementen waar zij werkten gevallen, zo meldde de Indonesische ambasade in Singapore vrijdag.
Sinds december 1999 zijn al honderd Indonesische dienstmeisjes gestorven na een val uit een raam.

De ambassade liet in het midden of het gaat om zelfmoordgevallen of om ongelukken tijdens het uithangen van de was.
Indonesiërs die werkzaam zijn in Singapore worden beschouwd en behandeld als tweederangs burgers.

hmmmm.. gemiddeld 2 per maand, dan valt het hier nog wel mee
  zaterdag 26 juni 2004 @ 01:29:05 #52
45511 TimmyAsd
pi_20196262
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:27 schreef Koos Voos het volgende:
SINGAPORE - Twee dienstmeisjes van Indonesische afkomst zijn deze week dood aangetroffen in Singapore. Beiden zijn, onafhankelijk van elkaar, uit de ramen van de appartementen waar zij werkten gevallen, zo meldde de Indonesische ambasade in Singapore vrijdag.
Sinds december 1999 zijn al honderd Indonesische dienstmeisjes gestorven na een val uit een raam.

De ambassade liet in het midden of het gaat om zelfmoordgevallen of om ongelukken tijdens het uithangen van de was.
Indonesiërs die werkzaam zijn in Singapore worden beschouwd en behandeld als tweederangs burgers.

Idd de reden waarom Nederlanders bang zijn voor Moslims
pi_20196276
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:27 schreef Koos Voos het volgende:

mislukte zelfmoordaanslagen

wat is je punt
  zaterdag 26 juni 2004 @ 05:25:42 #54
272 R@b
No-nonsens
pi_20197851
quote:
AMSTERDAM - Eén op de drie Nederlanders is negatief over moslims, één op zes voelt zich zelfs bedreigd. De meeste Nederlanders willen dat hun kinderen in een multiculturele omgeving opgroeien, maar verhuizen subiet wanneer er 'te veel' allochtonen in de buurt wonen, schrijft de Volkskrant zaterdag .
Ik vind 33% nog aan de lage kant eigenlijk. Volgens mij staan nog veel meer autochtone Nederlanders negatief t.o.v de islam, maar het ligt eraan hoe je dat negatief zijn definieert.

Als je het artikel in de Volkskrant leest staat er:

Nederlanders hebben nauwelijks contact met moslims, willen niets over de islam weten en toch denkt ruim eenderde negatief over deze bevolkingsgroep. Slechts 14 procent oordeelt positief. Een op de zes voelt zich daadwerkelijk bedreigd.

14% is dus maar positief.

Verder staat er:

Naarmate iemand meer afweet van de islam staat hij positiever tegenover moslims. Degenen die zeggen veel te weten, zijn in 28 procent van de gevallen positief; 38 procent is neutraal en 36 procent negatief. Jongeren oordelen vaker negatief (43 procent) dan gemiddeld en mannen (42 procent) zijn vaker negatief dan vrouwen (31 procent).

Dus ook mensen die zeggen meer over de islam te weten blijven in grote getale negatief. En de opgroeiende generatie die het meest contact heeft met moslims, is negatiever dan de oude.

Terecht in mijn ogen. De islam gaat niet samen met de vrije westerse samenleving die wij kennen. Het zal meer en meer botsen. Het enige wat redding kan brengen is een liberalere vorm van de islam, maar gezien de radicalisering van veel moslimjongeren valt dat ook niet echt te verwachten. Zeker niet zolang 75% fijn een partner uit het land ven herkomst blijft halen waardoor zo on-westerse types massaal blijven instromen. De islam maakt in feite misbruik van de vrijheid van godsdienst die wij kennen. Die vrijheid van godsdienst had er helemaal nooit gekomen als de islam hier indertijd had bestaan. --> ik bedoel hier de politieke-islam.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_20197853
Nee, dat geloof ik niet ogv eigen ervaringen met goed opgeleide moslims. Als ik persoonlijk (ben 42) zelfs eerlijk ben, heb ik nog nooit sec slechte ervaringen gekend met moslims of moslima's. Ik denk dat er naar mate de tijd verstrijkt weldegelijk een kans is op een liberalere, gematigde vorm van de Islam in het Westen. Dwz als ook onze samenleving onder druk van de demografie en globalisatie echt liberaal kan blijven, en daar ziet het nu niet naar uit.
I´m back.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 05:46:58 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20197862
Ik ben niet bang voor moslims.
Ik ben wel bang voor slechte mensen.
En die zitten overal.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_20197866
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 05:46 schreef Ringo het volgende:
En die zitten overal.
Dat is uiteindelijk de waarheid idd.

Welterusten.
I´m back.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 05:53:22 #58
272 R@b
No-nonsens
pi_20197868
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 05:32 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, dat geloof ik niet ogv eigen ervaringen met goed opgeleide moslims. Als ik persoonlijk (ben 42) zelfs eerlijk ben, heb ik nog nooit sec slechte ervaringen gekend met moslims of moslima's.
Die slechte ervaringen heb ik ook niet. Of het moet met puber moslims zijn, die op straat lopen te zieken. Wel heb ik meegemaakt dat bij een instantie een hoofddoek dragende vrouw weigerde een hand te geven, omdat ze mannen geen hand wilde schudden. Maar swah.

Maar je kunt je ogen niet sluiten voor de negatieve rol die de islam speelt bij de integratie. Zo komen er nauwelijks huwelijken voor tussen Marokkanen/Turken en Nederlanders, vanwege die islam. De huwelijken die er wel zijn, zijn vaak moslimmannen die op die manier aan een verblijfsvergunning willen komen. Tussen Surinamers/Antillianen en Nederlanders komen veel meer huwelijken voor.
Bovendien bleek vorig jaar uit onderzoek dat als een autochtone vrouw trouwt met een Marokkaanse of Turkse man, de kans dat ze binnen tien jaar weer van hem gescheiden is, maar liefst 70% is.

Cultuurverschil tussen de islam en het westen is gewoon veel te groot. Vandaar dat ook 75% een partner uit het land van herkomst blijft halen. Tot zover de integratie zou ik zeggen. Tel daarbij op dat er geen enkel islamitisch land een westerse democratie kent, behoudens Turkije maar daar moet het leger voor zorgen, en de nodige scepsis lijkt mij verantwoord.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 05:53:30 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20197869
Sorry ik quote:
Sun Tzu said: Raising a host of a hundred thousand men and engaging them in war entails heavy loss on the people and a drain on the resources. The daily expenditure will amount to a thousand ounces of silver. There will be commotion at home and abr oad, and men will drop out exhausted.

Opposing forces may face each other for years, striving for the victory which may be decided in a single day. This being so, to remain in ignorance of the enemy's condition simply because one grudges the outlay of a hundred ounces of silver is the height of stupidity.

One who acts thus is no leader of men, no present help to his cause, no master of victory. Thus, what enables the wise commander to strike and conquer, and achieve things beyond the reach of ordinary men, is foreknowledge. Now this foreknowledge cannot be elicited from spirits; it cannot be obtained inductively from experience, nor by any deductive calculation. Knowledge of the enemy's dispositions can only be obtained from other men.

Hence the use of spies, of whom there are five classes: (1) Local spies - Having local spies means employing the services of the inhabitants of an enemy territory; (2) Moles - Having moles means making use of officials of the enemy; (3) Double agents - Ha ving double agents means getting hold of the enemy's spies and using them for our own purposes; (4) Doomed spies - Having doomed spies means doing certain things openly for purposes of deception, and allowing our spies to know of them and report them to t he enemy; (5) Surviving spies - Surviving spies means are those who bring back news from the enemy's camp.

When these five kinds of spy are all at work, none can discover the secret system. This is called "divine manipulation of the threads." It is the commander's most precious faculty. Hence it is that which none in the whole army are more intimate relations to be maintained than with spies. None should be more liberally rewarded. In no other fields should greater secrecy be preserved.

(1) Spies cannot be usefully employed without a certain intuitive sagacity; (2) They cannot be properly managed without benevolence and straight forwardness; (3) Without subtle ingenuity of mind, one cannot make certain of the truth of their reports; (4) Be subtle! be subtle! and use your spies for every kind of warfare; (5) If a secret piece of news is divulged by a spy before the time is ripe, he must be put to death together with the man to whom the secret was told.

Whether the object be to crush an enemy, to storm a territory, or to kill an enemy general, it is always necessary to begin by finding out the names of the attendants, the aides-de-camp, and door-keepers and sentries of the general in command. Our spies m ust be commissioned to ascertain these.

The enemy's spies who have come to spy on us must be sought out, tempted with bribes, led away and comfortably housed. Thus they will become double agents and available for our service. It is through the information brought by the double agent that we are able to acquire and employ local and inward spies. It is owing to his information, again, that we can cause the doomed spy to carry false tidings to the enemy.

Lastly, it is by his information that the surviving spy can be used on appointed occasions. The end and aim of spying in all its five varieties is knowledge of the enemy; and this knowledge can only be derived, in the first instance, from the double agent . Hence it is essential that the double agent be treated with the utmost liberality.

Hence it is only the enlightened and wise general who will use the highest intelligence of the army for purposes of spying and thereby they achieve great results. Spies are the most important asset, because on them depends an army's ability to march. 
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 05:56:58 #60
272 R@b
No-nonsens
pi_20197871
quote:
En voor de politieke islam ?

Want in deze discussie lopen natuurlijk de termen islam en moslims door elkaar heen.

Overigens schrijft de Volkskrant over de 16% die zich bedreigd voelt door moslims:

Degenen die zich bedreigd voelen (16 procent), hebben vooral last van de fysieke aanwezigheid van allochtone c.q. moslimjongeren op straat. Als tweede angstbron wordt de dreiging van een terroristische aanslag door fundamentalistische moslims genoemd. Op de derde plaats komt de vrees op termijn te moeten leven naar de regels van moslims.

[ Bericht 41% gewijzigd door R@b op 26-06-2004 06:02:11 ]
  zaterdag 26 juni 2004 @ 06:13:57 #61
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20197878
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 05:56 schreef R@b het volgende:
En voor de politieke islam ?
Ik ben er niet bang voor, in de zin dat ik me nagelbijtend zorgen maak of nerveus vloekend door de kamer loop. Als ik met moslims spreek (en dat doe ik nogal eens) is het ook niet zo dat ik me afvraag: zou hij/zij zich met de politieke islam bezighouden? In gewoon intermenselijk contact interesseren me dat soort kwesties nauwelijks, moet ik zeggen.

Desondanks vind ik het een hele nare politieke stroming. Ik weet ook dat een hoop moslims gevoelig zijn voor het 'trendy' imago ervan. Maar ook een hoop niet.
quote:
Overigens schrijft de Volkskrant over de 16% die zich bedreigd voelt door moslims:

Degenen die zich bedreigd voelen (16 procent), hebben vooral last van de fysieke aanwezigheid van allochtone c.q. moslimjongeren op straat. Als tweede angstbron wordt de dreiging van een terroristische aanslag door fundamentalistische moslims genoemd. Op de derde plaats komt de vrees op termijn te moeten leven naar de regels van moslims.
Voor moslimjongeren ben ik niet bang. Waarom zou ik?
Een terroristische aanslag is op korte of langere termijn niet uit te sluiten. Maar om er nou daadwerkelijk angst voor te hebben?
Ach... de leefregels van de moslim. Die heb je zo uit je hoofd geleerd.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 07:10:36 #62
92803 Bela
homo ludens
pi_20197918
quote:

Misschien kan eerst de manier van vragen eens in beeld komen. Vervolgens kan er zicht komen op de wijze van associëren voordat er een groep zich middels het aannemen van de slachofferrol onderscheidt van de rest. Voor je het weet laat een groep mensen zich tot onmondigen 'bevorderen' en zich PvdA-bevoogding aanleunen. Dat zal toch niet de bedoeling zijn geweest van het Volkskrant artikel...?

De vergelijking met de joden gaat al mank omdat moslims anders op de maatschappelijke ladder gesitueerd zijn dan de joden destijds waren. Ik zou de joden eerder vergelijken met de socialisten dan met de moslims. Verder zou een vergelijking tussen moslims en gereformeerden naar mijn idee ook meer hout snijden. Een ideetje voor een volgende Volkskrantvermelding of levert dat te weinig 'nieuws' op?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 09:54:31 #63
3542 Gia
User under construction
pi_20198524
Het zijn niet de moslims die de buurten terroriseren, maar hoofdzakelijk Marokkaanse jongeren die zich vanwege hun geloof boven andere mensen verheven voelen. Deze jongeren moeten gewoon goed aangepakt worden.

Verder voor een islamitische wetgeving hoeven we ook niet echt bang te zijn. Er zijn nu al genoeg moslims in Nederland om een vertegenwoordiging in de kamer te hebben, maar schijnbaar stemmen die toch liever niet op een moslimpartij. Wellicht vinden de meeste moslims de vrijheden die ze hier kennen toch belangrijker dan de overgave aan de godsdienst.
Ach, als ze maar 5 keer per dag bidden, dan is het wel goed.

Als ook die importhuwelijken flink bemoeilijkt gaat worden, dan verwesteren de Nederlandse moslims op den duur wel zoveel, dat ze echt niet gaan stemmen op een strenge moslimpartij.

Nee, ik ben niet bang van moslims. Ze (relmarokkaantjes) hebben een grote mond, maar zijn nergens.
pi_20199440
quote:
En die zitten overal.
Een onderzoek onder mensen die weinig of niets van de islam weten.
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 11:13:35 #65
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20199483
Ja, laten we een onderzoek uitvoeren onder moslims en tot de conclusie komen dat er niks mis is met de islam...
  zaterdag 26 juni 2004 @ 11:14:32 #66
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_20199495
ik wil in iedergeval zo min mogelijk met ze te maken hebben , zij zijn total anders dan ik ben , hebben andere normen en waarden , en wat ik van ze zie en hoor .... nee dank je met soort lui hoef ik niet om te gaan
raise up !!
pi_20199605
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 05:25 schreef R@b het volgende:
Terecht in mijn ogen. De islam gaat niet samen met de vrije westerse samenleving die wij kennen. Het zal meer en meer botsen.
Als we zo doorgan is die kans er inderdaad maar dat probleem komt van twee kanten.
quote:
een liberalere vorm van de islam, maar gezien de radicalisering van veel moslimjongeren valt dat ook niet echt te verwachten.
Dat is een vrij slecht argument. Liberalisering heeft tijd nodig en die tijd is er nog nauwelijks geweest. Wij denken dat alles van vandaag op morgen gaat veranderen. Kijk naar de kromstaf en de katholieken en zie hoe we er 150 jaar later voor staan. Hoe groot die radicalisering is, is nog steeds een slag in de lucht. Voor mij staat vast die dat die radicalisering in ieder geval versterkt wordt door het maatschappelijke en politieke klimaat van de afgelopen jaren in ons land. Dat is ook vrij logisch, zo gaat het met iedere minderheidsgroep die in de hoek wordt gezet.
pi_20199622
het is toch gewoon wederzijds.
we leven langs elkaar heen en dat is al jaren zo.
het ligt aan beider partijen.
spreek eens een moslimmoeder aan, milagro.
ja leuk, maar mijn generatie moeders verstaat mij niet
en bovendien ze komen amper buiten, en nee ik overdrijf niet.
je ziet ze even, met mooi weer, rond zeven uur 's avonds in het parkje zitten, roddelend over andere vrouwen ws
of met hun kids snel snel in de supermarkt, hoewel meestal de kids er alleen op uitgestuurd worden.

kontakt krijgen met moslima's van mijn leeftijd is lastig, of je moet in de welzijnssector werken of zo.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_20199693
hoe oud ben je dan milagro? ik heb gisteren zomaar nog een half uurtje met een moslimmoeder van een jaar of 40 zitten praten. tenminste ik neem aan dat ze moslim is, we hebben het er niet over gehad.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 11:26:32 #70
20973 Crabtree
Goodmoaning
pi_20199695
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 11:21 schreef SCH het volgende:
...zo gaat het met iedere minderheidsgroep die in de hoek wordt gezet.
Ik heb nog niets vernomen over een radicalisering van de Falun Gong in China.
I was pissing by the door when I heard two shats. You are holding a smoking goon - you are clearly the guilty potty.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 11:27:02 #71
20973 Crabtree
Goodmoaning
pi_20199701
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 11:26 schreef SCH het volgende:
tenminste ik neem aan dat ze moslim is
Vooroordeel. .
I was pissing by the door when I heard two shats. You are holding a smoking goon - you are clearly the guilty potty.
pi_20199869
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 11:26 schreef SCH het volgende:
hoe oud ben je dan milagro? ik heb gisteren zomaar nog een half uurtje met een moslimmoeder van een jaar of 40 zitten praten. tenminste ik neem aan dat ze moslim is, we hebben het er niet over gehad.
ik ben 41.

en ik woon een buurt waar de meerderheid van de mensen onder de 20 allochtoon is.
de klas van mijn jongste is 60/40 waarbij 60 allochtoon dus.
de Marokkaanse moeders van mijn generatie zie je amper buiten, en nee dat is een feit, niet een vooroordeel om mijn zogenaamde gelijk te halen.

meiden zie je wel buiten, de ongetrouwde.
Rachida, een meisje wat bij mij over de vloer kwam (beetje spelen met mijn kids, en ze wilde altijd opruimen ,.afwassen ) , zie ik nu, sinds ze (een zeer jonge) moeder is, niet meer, heel heel heel af en toe in de supermarkt, ze zit binnen.

Ook als je aan belt, ze laten je niet binnen vaak, de deur blijft op een kier (als ik kids thuisbracht bijvoorbeeld, dan merkte ik dat).

De moeders van behoudener mannen mogen zelfs geen bezoek ontvangen als de man niet thuis is.
Imam Fawaz, ja die Imam, is zo'n man, zijn vrouw zie je bij hoge uitzondering buiten en dan natuurlijk nooit alleen, altijd met haar man of zoon.

De Turkse en toch ook de Somalische vrouwen zie je wel wat vaker op straat.

Mijn vriendin , een Indonesische moslima, komt pas echt buiten sinds ze van haar man af is (en dat kon ze door ingrijpen van derden, zo heb ik haar leren kennen, voorheen was het kind baar school brengen/halen en hup naar binnen, te lang weg was slaag)
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 11:41:03 #73
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20199935
Moslims zijn bang voor Nederlanders.
pi_20199957
Ik geloof je wel hoor Milagro, daar ging het niet om. Is ook wel een probleem zoals jij het schetst.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 11:43:27 #75
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20199982
quote:

[..]

Ik vind 33% nog aan de lage kant eigenlijk. Volgens mij staan nog veel meer autochtone Nederlanders negatief t.o.v de islam, maar het ligt eraan hoe je dat negatief zijn definieert.
Iedereen heeft zijn eigen definitie van negatief hier toegepast. Net zoals bij een vraag van "vindt u dit ijsje lekker?" Dan is er ook geen algemeen geldende definitie van lekker. Net zoals negatief en positief is het heel persoonlijk. Maar als jij een andere enquete hebt die laat zien dat mensen veel negatiever tov de Islam staan, dan hoor ik die graag.
quote:
Als je het artikel in de Volkskrant leest staat er:

Nederlanders hebben nauwelijks contact met moslims, willen niets over de islam weten en toch denkt ruim eenderde negatief over deze bevolkingsgroep. Slechts 14 procent oordeelt positief. Een op de zes voelt zich daadwerkelijk bedreigd.

14% is dus maar positief.

Verder staat er:

Naarmate iemand meer afweet van de islam staat hij positiever tegenover moslims. Degenen die zeggen veel te weten, zijn in 28 procent van de gevallen positief; 38 procent is neutraal en 36 procent negatief. Jongeren oordelen vaker negatief (43 procent) dan gemiddeld en mannen (42 procent) zijn vaker negatief dan vrouwen (31 procent).

Dus ook mensen die zeggen meer over de islam te weten blijven in grote getale negatief.
Klopt, maar het laat ook zien dat bij meer kennis een deel van de angst verdwijnt. Je kan dus met zekerheid stellen dat een deel van de angst gebaseert is op onwetendheid.
quote:
Terecht in mijn ogen. De islam gaat niet samen met de vrije westerse samenleving die wij kennen. Het zal meer en meer botsen. Het enige wat redding kan brengen is een liberalere vorm van de islam, maar gezien de radicalisering van veel moslimjongeren valt dat ook niet echt te verwachten. Zeker niet zolang 75% fijn een partner uit het land ven herkomst blijft halen waardoor zo on-westerse types massaal blijven instromen. De islam maakt in feite misbruik van de vrijheid van godsdienst die wij kennen. Die vrijheid van godsdienst had er helemaal nooit gekomen als de islam hier indertijd had bestaan. --> ik bedoel hier de politieke-islam.
De jeugd heeft de toekomst, en die blijken steeds liberaler te worden in hun opvattingen. Er is een gestage opmars van integratie, hoewel er nog steeds problemen zijn natuurlijk. De positieve lijn zie ik wel doorgaan, maar importhuwelijken en andere soorten van immigratie zijn wel een bedreiging voor die groei, dus een ongebreidelde immigratie moet je niet toestaan.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 26 juni 2004 @ 11:45:12 #76
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20200015
Ik zie eigenlijk geen politieke link, maar het heeft wel nieuwswaarde.

POL -> NWS
pi_20200018
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 11:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Een onderzoek onder mensen die weinig of niets van de islam weten.
Ja wat wil je anders, dit is een onderzoek onder de bevolking. En als de bevolking weinig van de islam weet dan is dat zo, en het zou als onderzoeker wel HEEL ERG slecht zijn om dat te verdraaien.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 11:53:13 #78
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20200184
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 11:45 schreef CybErik het volgende:

[..]

Ja wat wil je anders, dit is een onderzoek onder de bevolking. En als de bevolking weinig van de islam weet dan is dat zo, en het zou als onderzoeker wel HEEL ERG slecht zijn om dat te verdraaien.
Idd. En daarbij is er wel rekening gehouden met de kennis over de Islam. Dus het onderzoek vind ik zeer degelijk en uitgebreid op die manier.
pi_20200383
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 11:42 schreef SCH het volgende:
Ik geloof je wel hoor Milagro, daar ging het niet om. Is ook wel een probleem zoals jij het schetst.
Dat is het zeker.
En ja tuurlijk, ze komen buiten, voor boodschappen, de markt, maar dan zijn ze zelden alleen en ze spreken eenvoudig weg de taal niet.
Laatst bij de Konmar, een dame van , neem ik aan, 40-50 jaar, liep te klooien met de muntjes voor de karretjes.
Het enige wat ze kan om te vragen om mijn hulp is lachen en wijzen en schouders op halen.
Heel vriendelijk allemaal, maar wat moet ik dan meer hulp bieden en weer weg gaan?
Haar uitnodigen op de koffie out of the blue

Ik vind het erg makkelijk om de schuld puur op de autochtonen te schuiven.
Mannen zal ik niet snel benaderen natuurlijk, ze zijn getrouwd en niet bepaald gediend van mijn toenadering, dat wordt toch vaak bij hun verkeerd opgevat, die toenaderingspoging.
Vrouwen spreken de taal niet of nauwelijks en zitten zelf ook niet bepaald te wachten op vriendschappen met autochtonen, eerlijk is eerlijk.

En op school zijn toch echt vooral de allochtone, islamitische ouders de grote afwezigen.
Wederom denk ik hoofdzakelijk door de taal, ze sturen hun oudste zonen om het woord te voeren, als ze dat al gevoerd willen zien worden.

Mijn kontakt met moslims loopt via mijn kids, hun klasgenoten.
Hun ouders ken ik niet, ja van gezicht.
Maar spreken?
Enkele uitzondering daargelaten natuurlijk.

Waar je bij autochtonen de ouders ontmoet (school, sportveld) zie je die kids toch over het algemeen alleen opdraven.
Telefoon? De kids nemen op en als de moeder opneemt, wordt de hoorn al snel aan de kids gegeven.
Verjaardagen? Ze komen niet opdagen vaak, de kids, ze mogen niet ws, ik heb geen idee, het waarom hoor je niet.
Schoolreisjes, toch een aanzienlijk deel mag (of kan ) niet mee.
Zwemsportdagen? De meisjes doen niet mee omdat het gemengd is.
Dit gaat dan over kids, maar het geeft wel aan dat de raakvlakken ontbreken op veel punten.
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 12:13:49 #80
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20200600
Als de normen en waarden van sommige strenge moslims zo anders liggen dan de geldende Nederlandse openheid en vrijheid en er speciale scholen worden opgericht om maar vooral kinderen niet in aanraking te brengen met de maatschappij, dan vraag ik mij af wat ze eigenlijk komen doen in Nederland.
pi_20200641
Wat een hoop flauwekul staat er in de openingspost. Het klinkt als een tendentieus flut-onderzoekje.
'k Mag hopen dat de volledige versie beter is dan de samenvatting.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 12:21:28 #82
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20200741
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 12:16 schreef DennisMoore het volgende:
Wat een hoop flauwekul staat er in de openingspost. Het klinkt als een tendentieus flut-onderzoekje.
Volledig onderzoek in Word-formaat
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 12:28:05 #83
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20200882
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 12:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Volledig onderzoek in Word-formaat
Ik moet alweer denken aan "Stivoro"...

Wat mij niet duidelijk wordt bij een quickscan van het document, is of er onder de 813 deelnemers moslims zijn. Het onderzoek richt zich op de gevoelens van autochtonen, je zou dan verwachten dat men expliciet moslims heeft uitgesloten van de enquete, maar dat wordt niet duidelijk.

-edit-: overigens kan een autochtoon ook best moslim zijn.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 12:30:03 #84
272 R@b
No-nonsens
pi_20200920
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 12:16 schreef DennisMoore het volgende:
Kun je aangeven waaruit die flauwekul bestaat, afgezien van de reactie van de topicopener.

En een onderzoek afdoen als flutonderzoek omdat de resultaten je niet aanstaan is erg goedkoop.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 12:32:19 #85
272 R@b
No-nonsens
pi_20200974
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 12:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Wat mij niet duidelijk wordt bij een quickscan van het document, is of er onder de 813 deelnemers moslims zijn. Het onderzoek richt zich op de gevoelens van autochtonen, je zou dan verwachten dat men expliciet moslims heeft uitgesloten van de enquete, maar dat wordt niet duidelijk.
quote:

..... opdracht verleend een onderzoek uit te laten voeren naar de sentimenten van autochtone Nederlanders ten opzichte van allochtonen ..........
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 12:36:41 #86
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20201062
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 12:32 schreef R@b het volgende:

[..]

quote:

..... opdracht verleend een onderzoek uit te laten voeren naar de sentimenten van autochtone Nederlanders ten opzichte van allochtonen ..........
Een autochtoon kan moslim zijn.

De titel luidt: "Gevoelens van autochtone Nederlanders t.o.v. allochtonen & Moslims"
Maar vervolgens zie ik met name een toespitsing op moslims en de Islam.
De samenstelling van de 813 geenqueteerden wordt mij niet duidelijk. Het zou toch wel handig zijn om de samenstelling in NL te kennen en wie zegt dat streng gereformeerden mee mochten doen aan het onderzoek als ze van hun geloof misschien al niet eens op een pc mogen...

Slecht onderzoek dus, ook veel te kleinschalig. Het gevaar van dit soort enquetes is echter wel dat ze nu grootschalig worden uitgemeten en als referentie worden gebruikt.
pi_20201098
Waarom zijn zaken die milagro vertelt (moslima's die binnen zitten) ook niet gebaseerd op angst en wantrouwen (voor onze cultuur). Zoals er dus blijkbaar angst en wantrouwen van Nederlanders bestaat tav moslims??? Waarom is het bij de moslims cultuur en bij ons een psychologische reactie?
I´m back.
pi_20201136
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:43 schreef SwithleR het volgende:

als je het woord islam letterlijk vertaald in het nederlnds betekend het Overgave.. zegt opzich wel genoeg denk je ook niet...
Ja. Hoe moet iemand die niet eens weet hoe een werkwoord dient te worden vervoegd, onze cultuur beschermen?
pi_20201166
quote:
Hej Wolffenstein, wat is het nou? De ene keer is de islam hetgeen wat wordt gepraktiseerd door moslims, en nu is de islam opeens hetgeen wat in de Koran staat? Ik dacht altijd dat je de islam beoordeelde op de mensen die het geloof aanhangen.

Oh wacht, dat is natuurlijk ook het hele punt van het onderzoek, de mensen die de moslims kennen zijn namelijk helemaal niet negatief over de islam
quote:

[blablabla] Terecht in mijn ogen. De islam gaat niet samen met de vrije westerse samenleving die wij kennen. Het zal meer en meer botsen. Het enige wat redding kan brengen is een liberalere vorm van de islam, maar gezien de radicalisering van veel moslimjongeren valt dat ook niet echt te verwachten. Zeker niet zolang 75% fijn een partner uit het land ven herkomst blijft halen waardoor zo on-westerse types massaal blijven instromen. De islam maakt in feite misbruik van de vrijheid van godsdienst die wij kennen. Die vrijheid van godsdienst had er helemaal nooit gekomen als de islam hier indertijd had bestaan. --> ik bedoel hier de politieke-islam.
Hmm, wat is je username op stormfront.org?
pi_20201180
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 12:39 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja. Hoe moet iemand die niet eens weet hoe een werkwoord dient te worden vervoegd, onze cultuur beschermen?
Ja, ik vind btw dat Nederlanders zelf ook het Nederlands op op zijn minst VMBO-niveau moeten kennen en foutloos moeten kunnen gebruiken (verbaal en schriftelijk)...
I´m back.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 12:45:09 #91
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20201236
Wereldwijd zijn er circa 1,2 miljard Moslims (20%), iets meer als 2 miljard Christenen (33%) en 900.000 mensen zonder religie. (15%)

Dus er is daar niet om echt bang voor te zijn. Verder is niet iedere Moslim of Christen een beleidend Moslim of Christen (de meeste zelfs niet) Dit terwijl mensen zonder eligie dit wel altijd automatisch zijn.
Tel daarbij op dat Moslims dezelfde voortplantingssnelheid hebben als konijnen (en dezelfde mentaliteit naar mijn mening) en je hebt het antwoord waarom er zoveel Moslims zijn.
De groei van Moslims komt voornamelijk uit angst (bijvoorbeeld Indonesie waar niet-Moslims worden belaagd door Moslims en dus converteren om die belaging te ontlopen) en voortplanting op hoge snelheid. (welke door de nature ervan de genenpoel zwakker maakt)

Of ik bang ben voor de Islam, nee, ik weet dat geen religie of macht over de hele mensheid zal heersen, ook de Islam niet. Dit loopt naar een hoogtepunt toe en zal net als het Christendom inelkaar storten door de manier waarom niet-Moslims gedwongen worden Moslim te worden en zo de bodem van de Islam verzwakt wordt. (Iets gedwongen worden betekend niet het in je geloof zelf ook zijn)
I mean no harm
pi_20201275
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo? Wat wil de Bijbel zoal met Joden?
pi_20201754
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 12:30 schreef R@b het volgende:

Kun je aangeven waaruit die flauwekul bestaat, afgezien van de reactie van de topicopener.
Even heel snel dan wat dingen die me opvielen in de openingspost (zullen vast al wel genoemd zijn door mensen). Misschien zo nog even 't Word-doc lezen.
- Wanneer één op de drie Nederlanders negatief zou zijn over moslims, dan dekt "Nederlanders bang voor moslims" de lading niet echt.
- Zelf vind ik de associatie moslim-allochtoon nogal dom, en met mij neem ik aan meer Nederlanders. Zo is het niet 'moslim-hangjongeren' maar gewoon 'hangjongeren' of hoogstens 'allochtone hangjongeren'.
- De kennis van de islam is beperkt, terwijl er in de pers veel aandacht zou zijn voor de islam. Onzin, er is voor de islam als religie geen aandacht in de pers.
quote:
En een onderzoek afdoen als flutonderzoek omdat de resultaten je niet aanstaan is erg goedkoop.
Dat zou inderdaad goedkoop zijn. Net als trouwens het proberen te scoren met krantenkoppen. 't Was de Volkskrant he?
pi_20201885
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:15 schreef DennisMoore het volgende:
- De kennis van de islam is beperkt, terwijl er in de pers veel aandacht zou zijn voor de islam. Onzin, er is voor de islam als religie geen aandacht in de pers.
Is ook niet nodig, bij andere religies gebeurt dat ook niet.
pi_20201970
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:20 schreef CybErik het volgende:

Is ook niet nodig, bij andere religies gebeurt dat ook niet.
Dat kan wel zijn, maar dan mag het in ieder geval niet als argument worden aangevoerd...
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 13:27:15 #96
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20202046
Een onderzoek onder 813 mensen wordt nu te pas en te onpas gebruikt door kranten.
De ene krant zal het als waarschuwing aangeven en op een knuffelbeleid aandringen en de andere krant zal koppen met "zie je nou wel!". Wanneer komt er een totaal angstenonderzoek.
Autochtonen bang voor spinnen, moslims bang voor honden, surinamers bang voor regen en kou. Het is maar wat je wilt horen en wat je interesseert. Ik ben pas bang als ik fysiek bedreigd ga worden door deze en gene. Flut-"stivoro"-onderzoek.
pi_20202546
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een onderzoek onder 813 mensen wordt nu te pas en te onpas gebruikt door kranten.
De ene krant zal het als waarschuwing aangeven en op een knuffelbeleid aandringen en de andere krant zal koppen met "zie je nou wel!". Wanneer komt er een totaal angstenonderzoek.
Autochtonen bang voor spinnen, moslims bang voor honden, surinamers bang voor regen en kou. Het is maar wat je wilt horen en wat je interesseert. Ik ben pas bang als ik fysiek bedreigd ga worden door deze en gene. Flut-"stivoro"-onderzoek.
pi_20202622
geen wonder..
door de israelische manipulatie m.b.v de media kun je niets anders verwachten..
een voorbeeldje:
Nieuws en Achtergronden
er staan op die pagina alleen: 9 keer het woordje 'moslim(s)) !!
terwijl er 0 keer isral staat..want dat wordt meteen verwijderd op verplaatste naaar palestina/ centraal..
dat houdt in: dat de zionisten hier het slim hebben aangepakt..
ik rad ze aan om alle ondwerpen die te maken hebben met moslims in een centraal te zetten..zo worden moslims niet gediscrimineerd!
pi_20202714
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:51 schreef groengeel het volgende:
geen wonder..
door de israelische manipulatie m.b.v de media kun je niets anders verwachten..
een voorbeeldje:
Nieuws en Achtergronden
er staan op die pagina alleen: 9 keer het woordje 'moslim(s)) !!
terwijl er 0 keer isral staat..want dat wordt meteen verwijderd op verplaatste naaar palestina/ centraal..
dat houdt in: dat de zionisten hier het slim hebben aangepakt..
ik rad ze aan om alle ondwerpen die te maken hebben met moslims in een centraal te zetten..zo worden moslims niet gediscrimineerd!
Zionisten? Israel? Nu alleen nog Kruisvaarders.
pi_20202770
nog een statistiek over "nieuws en achtergrond":
er zijn 26 topics met het woordje ' moslim' in de titel..
er zijn 39 topics met het woordje' islam' in de titel.

0 resultaten voor het woord 'jood'.
1o resultaten voor het woord 'joodse'
0 resultaten voor het woord 'jodendom'..
dus in principe komen moslims het meest voor in de media, meestal in zwart beeld, de leden van fok.nl zetten die topics vervolgens op "nieuws en achtergrond"...

dat verklaar hoe de nederlanders moslims aankijken .. puur manipulatie
pi_20202851
Ik ben niet bang voor moslims. Blijkbaar hoor ik bij de 2 van de 3 die positief zijn over moslims
Joop Gall, onze profeet.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 14:09:43 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20202974
Nou ja, je moet wel blind zijn om onder de 'gemiddelde' Nederlander niet een bepaalde vijandschap, of in elk geval wantrouwen, jegens moslims en de islam te zien.
Maar datzelfde geldt voor de 'gemiddelde' moslim en diens gedachten over 'de kaaskop'.

Beide werelden begrijpen elkaar in het algemeen nogal slecht. En dat is een zorgwekkende situatie.

Dat neemt niet weg dat het he-le-maal niet moeilijk is om uit die impasse te komen, door gewoon het contact te zoeken met degene die je vreest. Zo verschrikkelijk 'verschillend' zitten we ook weer niet in elkaar.
pi_20203600
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 14:09 schreef Ringo het volgende:
Nou ja, je moet wel blind zijn om onder de 'gemiddelde' Nederlander niet een bepaalde vijandschap, of in elk geval wantrouwen, jegens moslims en de islam te zien.
Maar datzelfde geldt voor de 'gemiddelde' moslim en diens gedachten over 'de kaaskop'.

Beide werelden begrijpen elkaar in het algemeen nogal slecht. En dat is een zorgwekkende situatie.

Dat neemt niet weg dat het he-le-maal niet moeilijk is om uit die impasse te komen, door gewoon het contact te zoeken met degene die je vreest. Zo verschrikkelijk 'verschillend' zitten we ook weer niet in elkaar.
En hoe doe jij dat, Ringo
Stel nu eens dat jij geen leraar was op het VMBO.

En stel nu eens dat jij geen schoolgaande kinderen hebt, of stel nu eens dat jij opgroeit in een witte wijk ?
Hoe zoek je kontakt met moslims?

Moeten we nu bewust onze vrienden selecteren op afkomst?
Of kiezen we zoals iedereen voor hen die in onze omgeving verkeren, waar we dingen mee gemeen hebben, zoals achtergrond, opleiding, interesses?

Ik bedoel, zoveel lieden hier hebben begrip voor het kiezen van een partner uit het land van herkomst (vd ouders!! of zelfs de grootouders!!!!), waarom doen die mensen dat?
Ze zoeken raakvlakken, dat doe je bij levenspartners, dat doe je bij vrienden.
Als de derde generatie moslims nog de voorkeur geeft aan een partner opgegroeid met traditionele waarden in een tradionele omgeving, wat verwacht je dan van hun keuzes aangaande vrienden en kennissen?
En wat verwacht je van autochtonen, die net zo hun keuzes maken?
Hen wordt nogal eens desinteresse verweten, of neerkijken op, of discriminatie, of haat als ze bewust hun vrienden kiezen op die voorwaarden (achtergrond, afkomst, ONgeloof etc etc).

Zoals altijd begint het bij de ouders, zij isoleren zich tov de maatschappij, door het niet spreken vd taal, het niet betrokken zijn bij de buitenhuis activiteiten van hun kroost, school of vrijetijdsbesteding.

Kinderen van dergelijke ouders beginnen zo al met een achterstand op hun autochtone leeftijdsgenootjes, waardoor de raakvlakken alleen maar meer en weer een generatie langer uitblijven.
Daar duidt de partnerkeuze van de tweede en derde generatie moslims wel op.
Liever een uit het plattelandsdorpje in het land van oma dan een moslimmeid met of zonder hoofddoek uit de Nederlandse klei getrokken.
pi_20203660
Maar Milagro - alles wat jij beschrijft, wat heeft dat met angst voor moslims te maken?
Dat het moeilijk is om contact te maken is toch heel wat anders dan angst???
  zaterdag 26 juni 2004 @ 14:51:58 #105
1239 Singa
Fear me!
pi_20203875
Conclusie: islam is een zeer intolerante godsdienst (dus ook de politieke stroming). Punt is niet zozeer dat wij hier in Nederland meer open moeten staan voor islamieten (want wij zijn al zeer open), maar juist andersom.
pi_20203897
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 14:51 schreef Singa het volgende:
Conclusie: islam is een zeer intolerante godsdienst (dus ook de politieke stroming). Punt is niet zozeer dat wij hier in Nederland meer open moeten staan voor islamieten (want wij zijn al zeer open), maar juist andersom.
Conclusie waarvan?
pi_20203926
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 14:53 schreef Johan_de_With het volgende:

Conclusie waarvan?
Een arme van geest.
pi_20203963
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 14:41 schreef SCH het volgende:
Maar Milagro - alles wat jij beschrijft, wat heeft dat met angst voor moslims te maken?
Dat het moeilijk is om contact te maken is toch heel wat anders dan angst???
Dat heeft ook niets met letterlijke angst te maken.
Daar gooit dat onderzoekje het weer gemakzuchtig op.

Het is eerder omstandigheden, behoefte aan vertrouwdheid en te weinig gedeelde waarden en normen.
En als je dat dan angst wilt noemen, okay dan is het dus angst.
Angst voor het onbekende, angst te worden afgerekend door je omgeving als je je vrienden buiten je geloof of cultuur kiest.
En dat laatste geldt vooral vanuit de moslim.

Dit soort onderzoekjes lijken mij meer bedoeld als sussend, opdat we vooral en alleen de hand in autochtone boezem steken.

Het ligt aan ons, wij zijn bang.
Terwijl het m.i. wederzijds is, en dat dan door dat we simpelweg te weinig raakvlakken hebben.

En ik zie dat , vooral door die huwelijken (en het geloof), de komende 2 generaties nog niet verdwijnen.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 14:58:00 #109
1239 Singa
Fear me!
pi_20203986
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 14:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Een beperkte geest.
Erg jammer, dat het meteen weer op de persoon moet spelen, ik val jou toch ook niet aan?
pi_20204062
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 14:58 schreef Singa het volgende:

Erg jammer, dat het meteen weer op de persoon moet spelen, ik val jou toch ook niet aan?
Het was niet als 'aanval' bedoeld hoor. .
Maar voel je vrij om de argumenten voor je conclusie te geven. Want, los ervan of ik het met je conclusie eens ben of niet, het lijkt me niet dat je conclusie uit dit Volkskrant onderzoek kan voortkomen.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:02:45 #111
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_20204094
En nu aan de islamitische gemeenschap in NL, om dit beeld te weerleggen.

Maar dan wel de islamitische gemeenschap zelf, niet een gesubsidieerde vooruitgeschoven post, zoals een vluchtelingenwerk stichting ofzo.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_20204121
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 14:57 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat heeft ook niets met letterlijke angst te maken.
Daar gooit dat onderzoekje het weer gemakzuchtig op.

Het is eerder omstandigheden, behoefte aan vertrouwdheid en te weinig gedeelde waarden en normen.
En als je dat dan angst wilt noemen, okay dan is het dus angst.
Angst voor het onbekende, angst te worden afgerekend door je omgeving als je je vrienden buiten je geloof of cultuur kiest.
En dat laatste geldt vooral vanuit de moslim.

Dit soort onderzoekjes lijken mij meer bedoeld als sussend, opdat we vooral en alleen de hand in autochtone boezem steken.

Het ligt aan ons, wij zijn bang.
Terwijl het m.i. wederzijds is, en dat dan door dat we simpelweg te weinig raakvlakken hebben.

En ik zie dat , vooral door die huwelijken (en het geloof), de komende 2 generaties nog niet verdwijnen.
Maar na die generaties komt ook nog een heel leven.
Jij interpreteert het onderzoek op jouw manier, ik had er juist een tegenovergesteld gevoel bij.

Het is altijd zo geweest dat er bevolkingsgroepen zijn die min of meer langs elkaar heen leven. Leven en laten leven zou ik zeggen.
pi_20204138
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:04 schreef SCH het volgende:

Het is altijd zo geweest dat er bevolkingsgroepen zijn die min of meer langs elkaar heen leven. Leven en laten leven zou ik zeggen.
Ieder in hun eigen ghetto.
Totdat er een bom barst.
pi_20204187
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Totdat er een bom barst.
Dat is dus angst. Volslagen irrationeel.
Nederlanders leven al eeuwen langs elkaar heen. Sociale klassen en religies, welke bom is er ooit gebarsten dan???
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:07:35 #115
97934 ASroma
Flamboyant
pi_20204207
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Totdat er een bom barst.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:08:06 #116
16715 Mylene
*schatje*
pi_20204222
Ik laat me ook niet leiden door onderbuikgevoelens. Ik heb nog nooit problemen gehad met moslims. Enkel een smeerlap van een Marokkaan die handtastelijk werd, maar die naar mijn inziens nog nooit een moskee van binnen heeft gezien. Gewoon een hangjongere dus. Het had net zo goed een Nederlander kunnen zien.

Ik zie ook vaak genoeg moslims die gewoon op normale manier met hun medemens omgaan. Zelfs Verdonk kreeg onlangs een hand van het moskee bestuur toen zij de bewuste moskee bezocht. Maar dan krijg je dat gemier dat het geen echte moslims zijn .

Nee, ik kan me totaal niet vinden in het deuntje dat de moslims hier de boel willen overnemen, mensen willen bekeren, en dat ze niets moeten hebben van de ander .

De praktijk laat gewoon een ander beeld zien. Ik zie bijvoorbeeld moslims meisjes met hoofddoek gewoon gezellig hand in hand lopen met Nederlandse meisjes .
pi_20204297
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Nederlanders leven al eeuwen langs elkaar heen. Sociale klassen en religies, welke bom is er ooit gebarsten dan???
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:13:55 #118
6484 ExTec
pi_20204379
quote:
De praktijk laat gewoon een ander beeld zien. Ik zie bijvoorbeeld moslims meisjes met hoofddoek gewoon gezellig hand in hand lopen met Nederlandse meisjes
Nee, lijkt er meer op dat jij aan wishfull thinking doet.

Want ik hoef denk ik niet uit te leggen dat dat hand in hand lopen meestal over is als die dames ouder worden.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:14:42 #119
1239 Singa
Fear me!
pi_20204395
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het was niet als 'aanval' bedoeld hoor. .
Maar voel je vrij om de argumenten voor je conclusie te geven. Want, los ervan of ik het met je conclusie eens ben of niet, het lijkt me niet dat je conclusie uit dit Volkskrant onderzoek kan voortkomen.
Nou ik vind beperkte/arme geest niet echt als een compliment overkomen, integendeel zelfs, maar goed...

Ten eerste ik probeer niet individuele islamieten aan te vallen, maar een algemeen beeld neer te zetten over islam, dan moet je generalisaties maken, daar ontkom je niet aan.

Argumenten (niet beperkt tot Nederland):
- Islamieten zien (ons) ongelovigen als minderwaardige personen
- Sommigen zijn vanuit hun godsdienst ertoe instaat om zichzelf op te offeren voor de "goede" zaak (dan kun je best zeggen, dat is een kleine groep en zegt niets over de meeste islamieten, maar naar mijn mening wel over "de islam")
- De sharia is een mensonwaardige islamitische wetgeving, die islamieten her en der op de wereld proberen op te leggen op de bevolking
- Vrouwen worden binnen de islam onderdrukt (zelfs in Nederland, maar in veel ernstigere mate in sommige islamitische landen)
- Als ik naar sommige Imams of bijvoorbeeld Abu Jaya (of hoe die gast van de AEL ook mag heten) krijg ik ook niet bepaald het gevoel dat ze zo open staan voor "andersdenkenden"
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:18:39 #120
97934 ASroma
Flamboyant
pi_20204475
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:14 schreef Singa het volgende:

[..]

Nou ik vind beperkte/arme geest niet echt als een compliment overkomen, integendeel zelfs, maar goed...

Ten eerste ik probeer niet individuele islamieten aan te vallen, maar een algemeen beeld neer te zetten over islam, dan moet je generalisaties maken, daar ontkom je niet aan.

- Sommigen zijn vanuit hun godsdienst ertoe instaat om zichzelf op te offeren voor de "goede" zaak (dan kun je best zeggen, dat is een kleine groep en zegt niets over de meeste islamieten, maar naar mijn mening wel over "de islam")
- De sharia is een mensonwaardige islamitische wetgeving, die islamieten her en der op de wereld proberen op te leggen op de bevolking
- Vrouwen worden binnen de islam onderdrukt (zelfs in Nederland, maar in veel ernstigere mate in sommige islamitische landen)
- Als ik naar sommige Imams of bijvoorbeeld Abu Jaya (of hoe die gast van de AEL ook mag heten) krijg ik ook niet bepaald het gevoel dat ze zo open staan voor "andersdenkenden"
hou alsjeblieft je mond als je er maar de helft van weet.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:31:02 #121
1239 Singa
Fear me!
pi_20204734
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:18 schreef ASroma het volgende:

[..]

hou alsjeblieft je mond als je er maar de helft van weet.
Eerst wordt mij gevraagd om mijn argumenten geef ik die, krijg ik zo'n sneue opmerking Wie ben jij om mij het zwijgen op te leggen.

overigens, vind ik je argument ook waardeloos, want je weet nooit ergens iets 100% van, dat betekent niet dat je er niets over kan zeggen.
pi_20204811
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:31 schreef Singa het volgende:
Wie ben jij om mij het zwijgen op te leggen.
Iemand die het morele gelijk denkt te hebben.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:38:02 #123
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20204878
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:13 schreef ExTec het volgende:

Want ik hoef denk ik niet uit te leggen
Jawel. Graag zelfs.

Het is gewoon hypocriet gedrag wanneer er iemand is die over praktijkvoorbeelden komen van negatieve aspecten van de moslim-cultuur, maar de praktijkvoorbeelden van een ander diskwalificeert omdat het niet strookt met zijn eigen werkelijkheidsbeleving.
pi_20204931
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:02 schreef ExTec het volgende:
En nu aan de islamitische gemeenschap in NL, om dit beeld te weerleggen.
Of aan beiden om gewoon tot elkaar te komen. Voor de 1000ste keer, zoals in de tekst staat: zodra men de moslims kent is er opeens geen probleem meer. Om het maar in het algemeen te gooien: een leraar van mij krijgt ook altijd rare koppen van zijn familie te zien als hij verteld dat ie in Amsterdam-West les geeft. Die denken dat hij elk moment doodgeschoten kan worden, maar het tegendeel is waar.

Angst die nergens op gebaseerd is dus, ontstaan door de negatieve berichtgevind in de media.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:44:07 #125
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20205020
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:39 schreef Youssef het volgende:

Voor de 1000ste keer, zoals in de tekst staat: zodra men de moslims kent is er opeens geen probleem meer.
Ik zie dat nergens staan.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:44:31 #126
16715 Mylene
*schatje*
pi_20205031
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, lijkt er meer op dat jij aan wishfull thinking doet.
Ja, en als jongeren een wat extreem-rechts gedachtegang hebben en hun mening ventileren zijn het slechts kwajongens. Eigenlijk niets aan de hand zegt me dan

Nou, we hebben wel gezien in tot wat dat resulteerde. Miljoenen joden kunnen daar niet meer over meespreken.

.
quote:
Want ik hoef denk ik niet uit te leggen dat dat hand in hand lopen meestal over is als die dames ouder worden.
Nou, leg dat eens haarfijn uit. Ik begrijp het echt niet .
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:47:39 #127
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20205113
Na '11 September' kan je inderdaad geen enkele islamiet meer vertrouwen. Het is een soort vijfde colonne of twaalfde man.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_20205214
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:44 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik zie dat nergens staan.
Ze voelen zich minder vaak bedreigd
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:27:16 #129
6484 ExTec
pi_20205925
quote:
Nou, leg dat eens haarfijn uit. Ik begrijp het echt niet
Dat lag in de lijn der verwachting.

Je beschrijft dat meisjes met een hoofddoek omgaan met meisjes zonder hoofddoek, en wenst dat als een goed teken te beschouwen.

Waar ik aan refereer, is dat in de praktijk zowel NL'ers als islamieten op zichzelf, in hun eigen groep leven.

Tevens refereer ik aan de groepsdruk, die door de ouders uitgeoefend wordt naarmate het kind ouder wordt.

Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat een islamitische vrouw in haar pubertijd behoorlijk wat minder vrijheid heeft dan haar mannelijke tegenhanger, sommigen gaan zo ver dat een 'beschermde positie te noemen'

Dan verdwijnen die vrouwen meer dan eens achter het aanrecht, met een heel smal sociaal leven.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:11:22 #130
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20207947
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:47 schreef tvlxd het volgende:
Na '11 September' kan je inderdaad geen enkele islamiet meer vertrouwen. Het is een soort vijfde colonne of twaalfde man.
When it's us vs.
them
you can always count on me When it's us vs.
them
it's a global unity

"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_20207959
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:47 schreef tvlxd het volgende:
Hoeveel islamieten ken je persoonlijk?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:18:13 #132
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20208091
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:12 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Hoeveel islamieten ken je persoonlijk?
Kenden de 15000 mensen in het WTC Mohammed Atta persoonlijk?
1 kernfysicus
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:19:51 #133
79534 El_Dorko_Grande
ik vind van niet
pi_20208122
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Kerel, sla eens een bijbel open en lees het vehaal over de zondvloed en Noach en zijn drie zonen (SEM, Cham en Jafed) nog eens na. Dan weet je tenminste waar de term semiet en dus ook antisemitisme vandaan komen. Als je dan nog iets dieper nadenkt kom je tot de conclusie dat de meeste moslims ZELF semieten zijn! Iig de Marokanen en de Arabieren....
mensen vinden mij raar
pi_20208153
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:19 schreef El_Dorko_Grande het volgende:

[..]

Kerel, sla eens een bijbel open en lees het vehaal over de zondvloed en Noach en zijn drie zonen (SEM, Cham en Jafed) nog eens na. Dan weet je tenminste waar de term semiet en dus ook antisemitisme vandaan komen. Als je dan nog iets dieper nadenkt kom je tot de conclusie dat de meeste moslims ZELF semieten zijn! Iig de Marokanen en de Arabieren....
Nee hoor, de term antisemitisme sloeg oorspronkelijk nadrukkelijk op de Joden.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:21:41 #135
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20208163
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:19 schreef El_Dorko_Grande het volgende:

[..]

Antisemitsme staat voor jodenhaat, niet voor joden- en arabierenhaat.
1 kernfysicus
pi_20208174
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:18 schreef tvlxd het volgende:
Kenden de 15000 mensen in het WTC Mohammed Atta persoonlijk?

De moslims in Nederland hebben dus alle reden om elke jood te zien als een zionist/moslim moordenaar.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:33:13 #137
79534 El_Dorko_Grande
ik vind van niet
pi_20208399
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:14 schreef Singa het volgende:

[..]

Soort van kruisvaarders, zeg maar?
quote:
Waarom mensonwaardig? Ik ken wel beroerdere rechtssystemen....
quote:
Hetzelfdse kun je over het Christendom beweren als je met de vinger richting Afrika wijst.
quote:
Dyab Abu Jajah heet ie. En je zou idd eens goed moeten luisteren naar wat ie zegt, niet wat de kranten erover schrijven, maar zijn eigen woorden. Die kerel die slaat nl. vaak erg verstandige taal uit.

Imams heb je ook in soorten en maten (net als dominees en pastoors), de 1 gooit graag homo's van het dak, de ander is voor leven en laten leven.

Al met al denk ik eigenlijk dat het beter was als je idd je bek had gehouden...
mensen vinden mij raar
pi_20208418
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:33 schreef El_Dorko_Grande het volgende:

[..]

[..]
Ja, of Hunebedbouwers.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 22:03:14 #139
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20212988
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:33 schreef El_Dorko_Grande het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hetzelfdse kun je over het Christendom beweren als je met de vinger richting Afrika wijst.
[..]

Dyab Abu Jajah heet ie. En je zou idd eens goed moeten luisteren naar wat ie zegt, niet wat de kranten erover schrijven, maar zijn eigen woorden. Die kerel die slaat nl. vaak erg verstandige taal uit.

Imams heb je ook in soorten en maten (net als dominees en pastoors), de 1 gooit graag homo's van het dak, de ander is voor leven en laten leven.

Knakker, jij hebt het over een Christenlijke staat. Het Nederland waar je je nu in bevindt is dat niet. Dus kruisvaarders en achterlijke Christenlijke regels gelden niet om op terug te grijpen. Je kunt hooguit teruggrijpen op de kolonisatie, want dat is niet onder het Christendom gedaan (ook dat klopt maar half want de kolonistaie werd soms gestart onder het mom van bekeren)

Dat van de shariah klopt deels. Ik weet wel dat de stem van een niet-Moslim er altijd minder is en soms totaal niet bestaat.
I mean no harm
pi_20217129
??
Nederlanders zijn Bange ezels
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_20217176
quote:
Op zondag 27 juni 2004 00:02 schreef Meki het volgende:
??
De Meki Site is Stom
pi_20217784
quote:
Op zondag 27 juni 2004 00:02 schreef Meki het volgende:
??
Varkens zijn het gewoon.
pi_20217798
quote:
Op zondag 27 juni 2004 00:28 schreef Youssef het volgende:

[..]

Varkens zijn het gewoon.
pi_20217996
quote:
Op zondag 27 juni 2004 00:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Stop die vork weg, weet jij dan niet dat het haram is om varkens te eten?
pi_20218013
quote:
Op zondag 27 juni 2004 00:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Stop die vork weg, weet jij dan niet dat het haram is om varkens te eten?

Neeh ik heb Vork nodig voor Kouskous
  zondag 27 juni 2004 @ 00:41:31 #146
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20218097
Dat kun je ook met je handen eten Sachbi
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 27 juni 2004 @ 15:16:16 #147
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20226943
quote:
Op zondag 27 juni 2004 00:28 schreef Youssef het volgende:
Varkens zijn het gewoon.
Rare kazen.
pi_20228105
Mooi zo hoe banger ze zijn voor ons hoe makkelijker het word om de geheime agenda; "het veroveren van Europa" uit te voeren.

muahahahaa
  zondag 27 juni 2004 @ 17:28:55 #149
3542 Gia
User under construction
pi_20230000
quote:
Op zondag 27 juni 2004 16:05 schreef Dreamscape het volgende:
Mooi zo hoe banger ze zijn voor ons hoe makkelijker het word om de geheime agenda; "het veroveren van Europa" uit te voeren.

muahahahaa
Tja, de verkiezingsuitslagen zijn overal vrij duidelijk. Geloof niet dat een moslimpartij ergens ook maar één zetel krijgt.
Denk toch echt niet dat die mensen hun vrijheid hier op gaan geven voor een partij die de sharia in zou willen voeren. Nee, de meesten vinden het wel goed zo. En dat handjevol dat een strenge moslimstaat zou willen, zit zich dood te schamen omdat niemand op ze stemt.
pi_20230581
quote:
Op zondag 27 juni 2004 17:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, de verkiezingsuitslagen zijn overal vrij duidelijk. Geloof niet dat een moslimpartij ergens ook maar één zetel krijgt.
Denk toch echt niet dat die mensen hun vrijheid hier op gaan geven voor een partij die de sharia in zou willen voeren. Nee, de meesten vinden het wel goed zo. En dat handjevol dat een strenge moslimstaat zou willen, zit zich dood te schamen omdat niemand op ze stemt.
Hoi Gia van 40, ik denk dat dat komt omdat er nauwelijks een serieuze moslim partij is die bekend is onder de moslims. (behalve onder de relmarokkanen die nog geen stemrecht hebben )
  zondag 27 juni 2004 @ 18:10:58 #151
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20231128
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:21 schreef tvlxd het volgende:
Antisemitsme staat voor jodenhaat, niet voor joden- en arabierenhaat.
Strikt genomen heb je ongelijk.
Uit de Van Dale (1999):

Semieten (mv.), ben. voor het ras dat in hoofdzaak de Arabieren en Israëlieten omvat.
pi_20231202
quote:
Op zondag 27 juni 2004 18:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Strikt genomen heb je ongelijk.
Uit de Van Dale (1999):

Semieten (mv.), ben. voor het ras dat in hoofdzaak de Arabieren en Israëlieten omvat.
http://www.vandale.nl/opz(...)woord=Anti-semitisme
  zondag 27 juni 2004 @ 18:28:37 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20231585
quote:
Op zondag 27 juni 2004 18:13 schreef Johan_de_With het volgende:
http://www.vandale.nl/opz(...)woord=Anti-semitisme
Dat snap ik. Het ging mij meer om de strikte betekenis van 'Semiet'. En die is evident.
Zo, bijvoorbeeld ook, zijn Arabisch en Hebreeuws beiden lid van de Semitische taalfamilie.
  zondag 27 juni 2004 @ 18:29:50 #154
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20231619
quote:
Op zondag 27 juni 2004 17:50 schreef Youssef het volgende:

[..]

Hoi Gia van 40, ik denk dat dat komt omdat er nauwelijks een serieuze moslim partij is die bekend is onder de moslims. (behalve onder de relmarokkanen die nog geen stemrecht hebben :') )
Je bedoeld de relmarokkanen die altijd bier drinken, zich in de nieuwste kleding stoppen en regelmatig een jointje roken. Nou, dat zullen wel de laatste zijn die wat op een fundamentalistische partij stemmen, want dan mogen ze al die dingen niet. Ja, ze zijn rotjochies, maar die zijn geen bedreiging van de democratie. Het zijn eerder die Msolims die niets van zich laten horen en wiens vrouw altijd thuis zit die het gevaar zijn, en van die bevinden zich er maar bitter weinig onder de jeugdigen met zulke plannen.

/16, xie het. En dan ook nog VWO, dat wordt zowiezo een vervolgopleiding zoeken want met VWO krijg je geen baan. (en lager is ook al moeilijk)
Nou, Youssef, dan zit jij verloopig nog wel aan je schoolbank geketend. Neem dat maar van mij aan, ik ben 6 jaartjes ouder en zit nu nog steeds aan de schoolbank vast. (ookal heb ik dan wel al twee diploma's in handen)

[ Bericht 19% gewijzigd door pomtiedom op 27-06-2004 18:45:32 ]
I mean no harm
  zondag 27 juni 2004 @ 18:35:01 #155
3542 Gia
User under construction
pi_20231736
quote:

[..]

Hoi Gia van 40,
Waarom is het interessant om mijn leeftijd te vermelden als je reageert op mij. Iedereen die dat wil weten kan dat zo in mijn profiel lezen, pubertje van 16!
  zondag 27 juni 2004 @ 20:10:59 #156
96309 Bard_Yttap
Hitsige hoofddoekjes zijn sexy
pi_20233870
quote:
Op zondag 27 juni 2004 00:38 schreef Meki het volgende:

[..]

Neeh ik heb Vork nodig voor Kouskous
Je kousen kun je toch ook zonder vork eten?!
.
.
.
.
.grapje!
  zondag 27 juni 2004 @ 20:11:55 #157
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20233891
quote:
Op zondag 27 juni 2004 18:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat snap ik. Het ging mij meer om de strikte betekenis van 'Semiet'. En die is evident.
Zo, bijvoorbeeld ook, zijn Arabisch en Hebreeuws beiden lid van de Semitische taalfamilie.
Da's allemaal heel fijn, maar antisemitisme is jodenhaat, hoe semitisch arabieren ook zijn.
1 kernfysicus
  zondag 27 juni 2004 @ 20:15:46 #158
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20233970
quote:
Op zondag 27 juni 2004 20:11 schreef tvlxd het volgende:
Da's allemaal heel fijn, maar antisemitisme is jodenhaat, hoe semitisch arabieren ook zijn.
Iemand die 'zomaar' een hekel heeft aan 'de' arabieren, is wat mij betreft ook een anti-semiet. Lees: een klootzak.
pi_20236049
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:18 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

... Zo zou een moslim een jood direct moeten vermoorden als hij er eentje tegenkwam...
Damn, dat is totaal niet waar. Geloof mij, ik weet niet welke Koran jij hebt gelezen maar dit staat er helemaal niet in hoor vriend.
X
pi_20237990
Jij hebt vast geen kinderen. Je leert ze behoorlijk te kunnen praten vóór ze naar de basisschool gaan, en zitten ze er eenmaal op komen ze na een tijdje thuis met een Arabisch dialect. Zou jij je daar niet aan ergeren? Ik kan me dit probleem helemaal voorstellen...jij niet, want óf je hebt geen kinderen, of het kan je niet schelen of ze jou nou baba of pappa noemen.
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:00 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

zondag 27 juni 2004 @ 22:52:28 #161
96309 Bard_Yttap
Hitsige hoofddoekjes zijn sexy
pi_20238156
quote:
Op zondag 27 juni 2004 21:46 schreef Alulu het volgende:

[... DrW: Zo zou een moslim een jood direct moeten vermoorden als hij er eentje tegenkwam ...]

Damn, dat is totaal niet waar. Geloof mij, ik weet niet welke Koran jij hebt gelezen maar dit staat er helemaal niet in hoor vriend.
En als het er wel in zou staan, wat dan?
  zondag 27 juni 2004 @ 22:53:56 #162
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20238196
quote:
Op zondag 27 juni 2004 20:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Iemand die 'zomaar' een hekel heeft aan 'de' arabieren, is wat mij betreft ook een anti-semiet. Lees: een klootzak.
Uiteraard, natuurlijk, vanzelfsprekend, het is totaal verkeerd om iemand te haten om z'n vermeende ras. Maar het is geen antisemitisme.
1 kernfysicus
  zondag 27 juni 2004 @ 23:00:00 #163
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_20238358
quote:

[..]

Hoi Gia van 40, ik denk dat dat komt omdat er nauwelijks een serieuze moslim partij is die bekend is onder de moslims. (behalve onder de relmarokkanen die nog geen stemrecht hebben )
De PvdA dan? En how 'bout GL?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  zondag 27 juni 2004 @ 23:01:35 #164
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_20238397
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Had Volkert van der G. eens een Marokkaan moeten zijn!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  zondag 27 juni 2004 @ 23:46:14 #165
79534 El_Dorko_Grande
ik vind van niet
pi_20239787
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 22:03 schreef pomtiedom het volgende:

Knakker, jij hebt het over een Christenlijke staat. Het Nederland waar je je nu in bevindt is dat niet.
Waar, o waar heb ik het dan over een christelijke staat?
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Ik lees geen woord over een christelijke staat....
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 22:03 schreef pomtiedom het volgende:

Dus kruisvaarders en achterlijke Christenlijke regels gelden niet om op terug te grijpen. Je kunt hooguit teruggrijpen op de kolonisatie, want dat is niet onder het Christendom gedaan (ook dat klopt maar half want de kolonistaie werd soms gestart onder het mom van bekeren)
Waarom zou ik niet mogen refereren aan de kruisvaarders om aan te tonen dat de Christelijke godsdienst geen haar beter is/was dan de Mohammedaanse?
quote:
Dat van de shariah klopt deels. Ik weet wel dat de stem van een niet-Moslim er altijd minder is en soms totaal niet bestaat.
Minder op welk vlak? In de rechtsspraak is de stem van een niet-moslim niet minder dan die van een moslim, die van een vrouw WEL minder dan die van een man (naar rato 4 op 1).

Al met al kan ik je niet echt volgen... Misschien met wat uitleg?
mensen vinden mij raar
pi_20241132
quote:
Op zondag 27 juni 2004 18:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom is het interessant om mijn leeftijd te vermelden als je reageert op mij. Iedereen die dat wil weten kan dat zo in mijn profiel lezen, pubertje van 16!
quote:
Op zondag 27 juni 2004 18:29 schreef pomtiedom het volgende:
/16, xie het. En dan ook nog VWO, dat wordt zowiezo een vervolgopleiding zoeken want met VWO krijg je geen baan. (en lager is ook al moeilijk)
Nou, Youssef, dan zit jij verloopig nog wel aan je schoolbank geketend. Neem dat maar van mij aan, ik ben 6 jaartjes ouder en zit nu nog steeds aan de schoolbank vast. (ookal heb ik dan wel al twee diploma's in handen)
Volgens mij betekent een geboortedatum van 1986 nog steeds dat je 18 bent hoor, maar ik begrijp de verwarring niet echt? En wat bedoel je precies met je fijne verhaaltje?
quote:
Op zondag 27 juni 2004 23:00 schreef Ludwig het volgende:

[..]

De PvdA dan? En how 'bout GL?
Ja, wat is daarmee? Daar wordt naar mijn idee het meest op gestemd door moslims.
  maandag 28 juni 2004 @ 00:37:57 #167
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20241152
quote:
Op zondag 27 juni 2004 22:53 schreef tvlxd het volgende:
Uiteraard, natuurlijk, vanzelfsprekend, het is totaal verkeerd om iemand te haten om z'n vermeende ras. Maar het is geen antisemitisme.
Op morfosemantisch niveau is arabierenhaat ook antisemitisme. ( )
pi_20243477
Moslims geschrokken van slecht imago

Nederlandse moslimorganisaties zijn geschrokken van het slechte imago dat autochtone Nederlanders van moslims hebben. Zaterdag presenteerde de Volkskrant een TNS Nipo-onderzoek, waaruit bleek dat eenderde van de bevolking negatief denkt over moslims, ook al zegt 67 procent geen moslims te kennen.

"Ik vrees dat we naar een heel ander probleem toegroeien", zegt Khalid Kasem van de stichting Ben je bang voor mij?. "Het debat is zo gepolariseerd. De nuance heeft geen kans meer. Wat blijft hangen is het beeld van moslims die homo's van hoge torens willen gooien."

Volgens de Turkse organisatie Milli Görüs is het debat te eenzijdig: "Moslims laten zich veel te weinig horen", aldus directeur Haci Karacaer. "Ze zouden moeten laten zien dat ze niet allemaal hetzelfde denken."

Sadik Harchcaoui van multicultureel centrum Forum is geschokt door de uitkomsten van het Nipo-onderzoek. Volgens hem blijkt uit de enquête dat autochtonen geen toenadering willen, net zo min als moslims.

http://www.nieuws.nl/beri(...)9ae06dc9f3ab2da1747b
http://www.benjebangvoormij.nl

† In Memoriam † maandag 28 juni 2004 @ 09:11:23 #169
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20243571
Die stichting krijgt zeker subsidie?

Een slecht imago van iemand hebben, wat is dat?

Vul voor moslims eens zwarte kousebanden in... Daar hoef ik ook geen toenadering van. Je bent Islamaanhanger of niet, waarom zouden mensen daar toenadering in willen?
  maandag 28 juni 2004 @ 11:43:08 #171
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20246316
quote:
Op maandag 28 juni 2004 00:36 schreef Youssef het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij betekent een geboortedatum van 1986 nog steeds dat je 18 bent hoor, maar ik begrijp de verwarring niet echt? En wat bedoel je precies met je fijne verhaaltje?
[..]

Ja, wat is daarmee? Daar wordt naar mijn idee het meest op gestemd door moslims.
Ow, met dat verhaaltje wil ik je alleen maar een hart onder de riem steken. Na je VWO opleiding moet je niet stoppen, dan krijg je moeilijk een baan en ik denk echt niet een extreem goede. Ik wil jue dus aanraden om een vervolgstudie te doen, als je dat nog niet in gedachte had tenminste, das alles.
I mean no harm
  maandag 28 juni 2004 @ 11:44:31 #172
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20246356
quote:
Op zondag 27 juni 2004 23:46 schreef El_Dorko_Grande het volgende:

[..]

Waar, o waar heb ik het dan over een christelijke staat?
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik lees geen woord over een christelijke staat....
[..]

Waarom zou ik niet mogen refereren aan de kruisvaarders om aan te tonen dat de Christelijke godsdienst geen haar beter is/was dan de Mohammedaanse?
[..]

Minder op welk vlak? In de rechtsspraak is de stem van een niet-moslim niet minder dan die van een moslim, die van een vrouw WEL minder dan die van een man (naar rato 4 op 1).

Al met al kan ik je niet echt volgen... Misschien met wat uitleg?
Je quote het zelf, een soort van kruisvaarders, christelijke regels, die gelden niet in NL. vandaar dat ik het afwijs.
I mean no harm
pi_20246591
quote:
Op maandag 28 juni 2004 09:03 schreef BiLaL het volgende:
Moslims geschrokken van slecht imago

Nederlandse moslimorganisaties zijn geschrokken van het slechte imago dat autochtone Nederlanders van moslims hebben. Zaterdag presenteerde de Volkskrant een TNS Nipo-onderzoek, waaruit bleek dat eenderde van de bevolking negatief denkt over moslims, ook al zegt 67 procent geen moslims te kennen.

"Ik vrees dat we naar een heel ander probleem toegroeien", zegt Khalid Kasem van de stichting Ben je bang voor mij?. "Het debat is zo gepolariseerd. De nuance heeft geen kans meer. Wat blijft hangen is het beeld van moslims die homo's van hoge torens willen gooien."

Volgens de Turkse organisatie Milli Görüs is het debat te eenzijdig: "Moslims laten zich veel te weinig horen", aldus directeur Haci Karacaer. "Ze zouden moeten laten zien dat ze niet allemaal hetzelfde denken."

Sadik Harchcaoui van multicultureel centrum Forum is geschokt door de uitkomsten van het Nipo-onderzoek. Volgens hem blijkt uit de enquête dat autochtonen geen toenadering willen, net zo min als moslims.

http://www.nieuws.nl/beri(...)9ae06dc9f3ab2da1747b
http://www.benjebangvoormij.nl

Dit artikel legt de vinger denk ik redelijk goed op de zere plek. Er zijn inderdaad wel moslims die geweld veroordelen en die afstand nemen van extremistisch gedachtengoed. Dat blijft nogal onderbelicht. We zijn snel geneigd om alles en iedereen over één kam te scheren, maar juist deze groep moslims verdient onze aandacht en ons respect, aangezien ze zich voldoende aan de Nederlandse maatschappij aanpassen. Er is ook een groep moslims geweest die tegen terrorisme protesteerde. En wat we ook niet moeten vergeten is dat veel Arabische landen eigenlijk een loopje met het geloof hebben genomen en diverse terroristische daden uit naam van het geloof plegen, terwijl het geloof ze eigenlijk iets heel anders voorschrijft.

Feit is en blijft echter dat diverse uitspraken uit de extremistische hoek bijdragen aan een slecht imago voor de overige moslims in Nederland. Daaraan is wat te doen door die extremisten zonder pardon ons land uit te zetten. Wie hier binnenkomt en weigert zich aan de Nederlandse wetten te houden, mag vertrekken. Moslims (en ook andere allochtonen) die zich aanpassen aan onze samenleving moeten hier kunnen blijven en mogen niet worden afgerekend op daden van extremisten. Dat zouden wij omgekeerd als Nederlanders ook niet willen: een voetballiefhebber die bij Ajax op de tribune zit, wil niet worden vergeleken met de hooligans die Feyenoord-spelers in elkaar sloegen, bijvoorbeeld.
  FOK!fotograaf maandag 28 juni 2004 @ 12:47:51 #174
18921 freud
Who's John Galt?
pi_20248132
Zwijgen is toestemmen wordt wel gezegd. Doordat de moslimgemeenschap imo weinig onderneemt tegen extremisme, geven ze een signaal van goedkeuring af. Rationeel is het een en ander nog te verklaren, maar in combinatie met de gekleurde media aandacht krijg je wel dit soort sentimenten. Het is wel erg kort door de bocht om te stellen dat autochtonen geen toenadering willen. Ze hebben al 30 jaar de kans gehad, en dan gaat het vingertje toch weer naar een ander. Wanneer durven ze eens te zeggen dat ze ook fouten hebben gemaakt?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 28 juni 2004 @ 12:56:38 #175
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20248357
reagerend op de OP:

Logisch natuurlijk. We worden dagelijks overspoeld met negatieve berichten omtrent moslims. Is het niet dat gekransenpanna'd wordt op 4 mei dan is hetw el 9-11 en de juichende reacties op straat hierover. Is het niet haatzaaiende imampreken dan zijn het wel weer beelden van onthoofdingen waarbij luidkeels Allah Ahkbar wordt geroepen.

Wil men dat men niet bang is voor de moslim dan zijn er 2 mogelijkheden:

1. een strikte censuur op allerlei negatieve berichtgeving omtrent moslims
2. moslims nokken gewoon met het plegen van feiten die negatief in het nieuws komen.

Ik keur 1 zwaar af, en ik zie 2 niet echt gerealiseerd worden...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 28 juni 2004 @ 13:59:48 #176
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_20250054
De titel klopt niet helemaal denkik. Zelf ben ik helemaal niet bang voor moslims, ik lust die vieze lafaards rauw!

Ze denken dat ze alles kunnen maken tegenwoordig.. maar nu hebben ze het einde bereikt.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_20250120
quote:
Op maandag 28 juni 2004 13:59 schreef sanniejj het volgende:
De titel klopt niet helemaal denkik. Zelf ben ik helemaal niet bang voor moslims, ik lust die vieze lafaards rauw!

Ze denken dat ze alles kunnen maken tegenwoordig.. maar nu hebben ze het einde bereikt.

pi_20250161
quote:
Op maandag 28 juni 2004 11:43 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Ow, met dat verhaaltje wil ik je alleen maar een hart onder de riem steken. Na je VWO opleiding moet je niet stoppen, dan krijg je moeilijk een baan en ik denk echt niet een extreem goede. Ik wil jue dus aanraden om een vervolgstudie te doen, als je dat nog niet in gedachte had tenminste, das alles.
Oh, nou bedankt.
  maandag 28 juni 2004 @ 15:50:26 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20252824
quote:
Op maandag 28 juni 2004 09:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Die stichting krijgt zeker subsidie?
Volgens mij is het een beursgenoteerde onderneming.
quote:
Een slecht imago van iemand hebben, wat is dat?
Slordig Nederlands. Ik irriteer mij daar dood aan.
quote:
Vul voor moslims eens zwarte kousebanden in... Daar hoef ik ook geen toenadering van. Je bent Islamaanhanger of niet, waarom zouden mensen daar toenadering in willen?
Volgens mij staat er dat zowel autochtonen als allochtonen te weinig toenadering tot elkaar zoeken. Ik denk dat dat zeker waar is; ik schreef al eerder dat de meeste conflicten gebaseerd zijn op wederzijds onbegrip.
  maandag 28 juni 2004 @ 17:23:01 #180
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20255445
quote:
Op maandag 28 juni 2004 12:47 schreef freud het volgende:
Zwijgen is toestemmen wordt wel gezegd.
Oh, shit, ik heb nog nergens in de media laten weten dt ik tegen de aanslagen op het WTC ben. Ben ik nu ook een extremist die het goedkeur?

En zou ik, als lid van de autochtonengemeenschap, mezelf voor de moord op Fortuyn moeten excuseren? Moet ik toegeven dat ik een fout heb gemaakt, omdat een ander een verschrikkelijke moord heeft gepleegd?
  maandag 28 juni 2004 @ 17:47:37 #181
45511 TimmyAsd
pi_20256187
quote:

Sukkel
pi_20256309
Ik ben alleen bang voor radicale moslims.

Ik ben ook bang voor radicale christenen.
pi_20256380
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:52 schreef LaPluche het volgende:
Ik ben alleen bang voor radicale moslims.

Ik ben ook bang voor radicale christenen.
Ga in een hoekje zitten met een krant over je hoofd
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_20256424
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:55 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ga in een hoekje zitten met een krant over je hoofd
Lach me maar uit Alle fundamentalisten zijn eng!
pi_20256442
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:58 schreef LaPluche het volgende:

[..]

Lach me maar uit Alle fundamentalisten zijn eng!
Ja christenen zijn heel eng.
Zeikert
pi_20256518
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:58 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ja christenen zijn heel eng.
Zeikert
Hoho, niet alle christen zijn eng! Dat zeg ik niet! ik heb het niet over de gemiddelde vredelievende christen, noch over de idem moslim. Maar iedereen die bereid is te doden voor zijn geloof vind ik eng.
pi_20256548
quote:

Internet gangster
pi_20256844
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:04 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Internet gangster
Als ik de waarheid mocht zeggen over jou krijg ik een ban
  maandag 28 juni 2004 @ 18:27:22 #189
45511 TimmyAsd
pi_20256940
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:21 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Als iedereen hier zo vrij kon spreken, was het snel gedaan met fok!
  maandag 28 juni 2004 @ 18:34:02 #190
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20257055
Overigens snap ik niet wat moslimmannen met een snor doen, als er naast de leren broek een ding unaniem staat vppr de homosexualiteit dan is het wel de snor
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 28 juni 2004 @ 18:37:42 #191
16715 Mylene
*schatje*
pi_20257130
quote:
Op maandag 28 juni 2004 12:47 schreef freud het volgende:
Zwijgen is toestemmen wordt wel gezegd. Doordat de moslimgemeenschap imo weinig onderneemt tegen extremisme, geven ze een signaal van goedkeuring af. Rationeel is het een en ander nog te verklaren, maar in combinatie met de gekleurde media aandacht krijg je wel dit soort sentimenten. Het is wel erg kort door de bocht om te stellen dat autochtonen geen toenadering willen. Ze hebben al 30 jaar de kans gehad, en dan gaat het vingertje toch weer naar een ander. Wanneer durven ze eens te zeggen dat ze ook fouten hebben gemaakt?
Zijn er voorbeelden dan van andere bevolkingsgroepen die de straat ofzo op gingen om toe te geven dat zij fout waren??

Wanneer je zegt dat Nederlanders zich misdragen in het buitenland wordt het ook niet algemeen afgekeurd. Dan wordt het altijd gebagatelliseerd.
  maandag 28 juni 2004 @ 18:39:06 #192
16715 Mylene
*schatje*
pi_20257161
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:02 schreef LaPluche het volgende:

[..]

Hoho, niet alle christen zijn eng! Dat zeg ik niet! ik heb het niet over de gemiddelde vredelievende christen, noch over de idem moslim. Maar iedereen die bereid is te doden voor zijn geloof vind ik eng.
Christenen zijn in de eerste plaats schijnheilig. Uitzonderingen daar gelaten .
  maandag 28 juni 2004 @ 18:41:10 #193
45511 TimmyAsd
pi_20257199
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:34 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens snap ik niet wat moslimmannen met een snor doen, als er naast de leren broek een ding unaniem staat vppr de homosexualiteit dan is het wel de snor
aparte mening..
pi_20257338
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:21 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Internet mietje En om te praten zoals jullie (in de naam van de integratie): ga je gang maar, ik neem vieze varkens niet serieus
pi_20257990
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:49 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Internet mietje En om te praten zoals jullie (in de naam van de integratie): ga je gang maar, ik neem vieze varkens niet serieus
Klopt voor jullie zijn christenen varkens. Maar dat wist ik al.
  maandag 28 juni 2004 @ 19:49:11 #196
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_20258921
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:49 schreef Meh7 het volgende:

[..]

ach voorlopig zijn er nog minder schaapjes dan varkens in NL

en dat gaan we zo houden ook.
blaat blaat beeeeeeeeeeeeeh blaat blaat blaat beeeeeeeeeeeeeeh
pi_20259340
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:16 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Klopt voor jullie zijn christenen varkens. Maar dat wist ik al.
Ben jij niet zo een stoere kamper?
pi_20259367
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:06 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ben jij niet zo een stoere kamper?
nee
  maandag 28 juni 2004 @ 20:12:18 #199
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20259501
Ach, uiteindelijk komt het neer op één ding: word moslim. Dat is het hele eieren eten.
pi_20259533
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:07 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

nee
Volgens mij wel, en een molotov cocktail zou ook jou in het gezicht niet misstaan.
  maandag 28 juni 2004 @ 20:14:44 #201
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20259570
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:13 schreef Youssef het volgende:
Volgens mij wel, en een molotov cocktail zou ook jou in het gezicht niet misstaan.
Dit staat vast niet in de Koran.
  † In Memoriam † maandag 28 juni 2004 @ 20:15:34 #202
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20259590
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:12 schreef Ringo het volgende:
Ach, uiteindelijk komt het neer op één ding: word moslim. Dat is het hele eieren eten.
Ik neem het in overweging, maar ik beloof niks.
pi_20259591
quote:

[..]

Volgens mij wel, en een molotov cocktail zou ook jou in het gezicht niet misstaan. :')
Je fantaseer maar een eind weg hoor.
Ga jiij maar lekker met je arafat sjaal lopen dan ben je herkenbaar.
  maandag 28 juni 2004 @ 20:16:51 #204
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20259634
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik neem het in overweging, maar ik beloof niks.
Dat zeg ik ook altijd tegen Jehova's getuigen.
  † In Memoriam † maandag 28 juni 2004 @ 20:17:19 #205
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20259648
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook altijd tegen Jehova-getuigen.
Schiet wel lekker op zo.
pi_20259729
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dit staat vast niet in de Koran.
Inderdaad, moet je namelijk best hard voor gooien wil die knappen in het gezicht.
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:15 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Je fantaseer maar een eind weg hoor.
Ga jiij maar lekker met je arafat sjaal lopen dan ben je herkenbaar.
Gut, en dat zeg jij.
pi_20259774
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:20 schreef Youssef het volgende:

[..]

[..]

Gut, en dat zeg jij.
  maandag 28 juni 2004 @ 20:22:19 #208
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20259789
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Schiet wel lekker op zo.
Niet echt.

Slotje?
  maandag 28 juni 2004 @ 20:25:41 #209
45511 TimmyAsd
pi_20259903
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:49 schreef jantine het volgende:

[..]

ach voorlopig zijn er nog minder schaapjes dan varkens in NL

en dat gaan we zo houden ook.
moeten de varkens wel wat meer gaan focken..
schapen doen dat veel meer..
  † In Memoriam † maandag 28 juni 2004 @ 20:26:20 #210
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20259922
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:22 schreef Ringo het volgende:

[..]

Niet echt.

Slotje?
Sorry, ik ben niet oranje of blauw.
  maandag 28 juni 2004 @ 20:31:37 #211
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_20260075
quote:

[..]

jouw afgehakte kop op een houten paal ook niet, maar das wel heel erg offtopic
  maandag 28 juni 2004 @ 20:34:14 #212
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_20260140
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:25 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

moeten de varkens wel wat meer gaan focken..
schapen doen dat veel meer..
als de schapen harder gaan blaten dan de varkens kunnen knorren dan steriliseren we de schapen gewoon.
pi_20260148
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:31 schreef jantine het volgende:

[..]

maandag 28 juni 2004 @ 20:39:42 #214
45511 TimmyAsd
pi_20260309
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:34 schreef jantine het volgende:

[..]

als de schapen harder gaan blaten dan de varkens kunnen knorren dan steriliseren we de schapen gewoon.
van wie ben jij trouwens een kloon? Agressief mannetje
  maandag 28 juni 2004 @ 20:42:05 #215
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_20260369
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:39 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

van wie ben jij trouwens een kloon? Agressief mannetje
van SCH
pi_20260475
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:31 schreef jantine het volgende:

[..]

Geslacht: Vrouw

Zo, opgekropte haat? Iets te hard genomen vanochtend?
  maandag 28 juni 2004 @ 20:49:18 #217
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_20260582
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:45 schreef Youssef het volgende:

[..]

Geslacht: Vrouw

Zo, opgekropte haat? Iets te hard genomen vanochtend?
ja idd, ik had beter moeten weten , maar ja he..

je bent jong, je gelooft em op z`n mooie ogen, je trouwt Ali en dan blijkt manlief geen boodschap te hebben aan "nee"
pi_20260632
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:49 schreef jantine het volgende:

[..]

ja idd, ik had beter moeten weten , maar ja he..

je bent jong, je gelooft em op z`n mooie ogen, je trouwt Ali en dan blijkt manlief geen boodschap te hebben aan "nee"
Zo wil ik het graag horen, de zweep erover met dat soort mensen als jij. Strijkijzer op zijn tijd is ook niet mis.
  maandag 28 juni 2004 @ 20:51:24 #219
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20260643
Dit gaat nergens meer over.

Een slotje ter beoordeling van de NWS mods.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')