Oh.quote:Op zondag 3 oktober 2004 08:48 schreef weirdmiss het volgende:
heb hem al gezien gister........film is saai...........
waar danquote:Op zondag 3 oktober 2004 08:48 schreef weirdmiss het volgende:
heb hem al gezien gister........film is saai...........
De 20ste (deze week dus).quote:Op zondag 16 januari 2005 12:39 schreef Hare het volgende:
Wanneer komt deze officieel uit in Nl?
quote:
Hopelijk dus eens wat prijzen voor Scorsese en Blanchett. Beide verdienen ze zeker. Sterke film dusquote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:25 schreef Timo20 het volgende:
Vanmiddag gezien:
The Aviator
Biopic over het leven van vliegenier en filmmaker Howard Hughes (Leonardo DiCaprio). Het gedeelte van z`n leven waarin we hem volgen brengt ons van 1927 tot 1947. We zien hoe hij films maakt, maar nog meer over zijn liefde voor vliegtuigen. Ook zien we hoe hij liefdesverhoudingen heeft met Katharine Hepburn (Cate Blanchett) en Ava Gardner (Kate Beckinsale) in de jaren `30 en `40...
Een nieuwe film van Martin Scorsese, dus dat belooft wat. En die beloften worden ook waargemaakt. The Aviator is een erg goede en indrukwekkende film geworden. Scorsese zet de persoon Hughes neer met veel gevoel, maar laat daarbij ook de tragische feiten van z`n leven niet onberoerd. En die scenes zijn nog t meest interessant. Leonardo DiCaprio zet een fantastische rol neer en bewijst eens te meer dat hij een goed acteur. Net als Cate Blanchett trouwens, die in ongeveer t uur dat ze in de film voorkomt heel goed weet te overtuigen als Katharine Hepburn. Een fantastisch geacteerde rol, waar ze in mijn mening zeker een Oscar voor verdiend. Want laten we we wel wezen: een briljant actrice is t zeker en daar verdient ze eindelijk eens voor beloond te worden.
Het geheel is mooi gefilmd en Scorsese weet tijdens de bijna 3 uur durende film de gehele tijd je aandacht erbij te houden. Ook de muziek is erg lekker en zodoende een goede aanvulling op de film.
Al met al een zeer sterke film, die zeker zal gaan meedingen bij de Oscars voor de beste film. Zeker de moeite van t kijken waard![]()
![]()
IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,2/10
Ik vond hem ook erg goed in deze filmquote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:47 schreef nietzman het volgende:
Hele toffe film. DiCaprio zet een behoorlijk overtuigende Hughes neer.
Persoonlijk had ik liever Seagal gezienquote:Op woensdag 26 januari 2005 00:25 schreef Bertie het volgende:
goed maar niet briljant,
misschien dat chuck norris iets overtuigender was geweest als howard hughes...
Goed of slecht?quote:Op zondag 30 januari 2005 10:31 schreef zjroentje het volgende:
Dramatisch.
Absoluut mee eens. Ik vind National Treasure een verschrikking.quote:Op maandag 31 januari 2005 00:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Van mijn groep was ik de enige die de film als positief beschouw. Een verademing tussen alle snelle films (bijv. National Treasure) van dit tijdperk. Sterk geacteerd van Cate Blanchett, hoe irritant ze als personage ook overkwam. Zit een Oscar voor haar in.
Het is puur vermaak idd. Het grappige is dat dezelfde groep die film wél goed vond. Ik vind het dan te verleidelijk om het het op de smaak te schuiven.quote:Op maandag 31 januari 2005 00:21 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Absoluut mee eens. Ik vind National Treasure een verschrikking.
Leuk is misschien beter verwoord, of vermakelijk. Maar de film goed vinden? Daar begrijp ik echt geen snars van.quote:Op maandag 31 januari 2005 00:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Het is puur vermaak idd. Het grappige is dat dezelfde groep die film wél goed vond. Ik vind het dan te verleidelijk om het het op de smaak te schuiven.
Daar heb ik ooit een docu over gezien op Discovery Channel, was erg interessant.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 01:01 schreef Apache4U het volgende:
Het enige jammere aan de film vind ik dat het jennifer-project er niet in voorkomt.
Het curieuze aan dit project was dat de US overheid bij Hughes aanklopt voor hulp om een Russische onderzeeer te bergen. Zonder al te veel van de film te verklappen: Hughes en de US overheid waren niet de beste vriendjes.
info over het jennifer project: http://web.ukonline.co.uk(...)s/jennifer-text.html
quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Laat ik maar met het positieve beginnen. Het is zeker een zeer degelijke solide goede film. Het zit allemaal prima in elkaar. Maar toch mist het iets, het is allemaal te degelijk, te veel oscar materiaal. Er zit geen sprankje orginaliteit of artistieke hoogstandjes in. Begrijp me niet verkeerd Scorsese heeft weer een goede film afgeleverd, maar hij haalt het niet bij zijn klassiekers.
Alle lof verder voor Leonardo diCaprio, die verschrikkelijk goed acteert en die oscar nominatie absoluut meer dan verdient. Maar zeker in het begin had ik erg moeite om in hem een groot charismatisch figuur als Howard Hughes te zien. De tweede helft veranderde dat gelukkig en dat is dan ook het betere deel van de film.
Niet alleen beter, maar gewoon verdomd goed. Vooral het gedeelte waar DiCaprio tegenover Alan Alda staat (alhoewel ze volgens mij geen enkele keer samen in beeld komen) vond ik erg goed. En ik moet bekennen dat ik meestal geen fan ben van DiCaprio, maar deze rol zat hem als gegoten.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
De tweede helft veranderde dat gelukkig en dat is dan ook het betere deel van de film.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |