Bovendien krijg je het geld niet terug als je het verkoopt.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:29 schreef Katana het volgende:
Een huis kopen als student kan natuurlijk niet.
Vrijwel uitgesloten.
Maar waarom ging je op jezelf wonen?!
Behoefte aan zelfstandigheid . of was het thuis niet meer te harden?
ouders huis en opleiding was 3 uur reizen...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:29 schreef Katana het volgende:
Een huis kopen als student kan natuurlijk niet.
Vrijwel uitgesloten.
Maar waarom ging je op jezelf wonen?!
Behoefte aan zelfstandigheid . of was het thuis niet meer te harden?
Hier heb je een punt.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:32 schreef P-Style het volgende:
Een ding weet je in ieder geval zeker... uitéindelijk moet je toch op jezelf gaan wonen. Maar het wordt jonge mensen inderdaad extreem moeilijk gemaakt met de prijzen (zowel huur- als koop-) van tegenwoordig.
Dan blijf je toch lekker veilig thuis wonen..quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:36 schreef Katana het volgende:
Ik heb geen zin om een halve maand op een kluitje te bijten omdat het geld bijna op is.
Jij moet gewoon lekker thuis blijven wonen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:36 schreef Katana het volgende:
[..]
Hier heb je een punt.
Thuis heb ik het prima in principe maar ik heb zelf ook wel iets van ik wil een keer weg hier.
Maar als je als student alleen een bijbaan hebt , dan worden je financiele middellen per maand wel minder wanneer je een huis huurt.
Veel geld gaat op aan huur.
Wanneer je nog thuis zit betalen je ouders nog aardig wat en heb je per maand meer te besteden.
Dit zijn ook punten die ik erg belangrijk vind.
Ik heb geen zin om een halve maand op een kluitje te bijten omdat het geld bijna op is.
Het heeft niks met veilig thuis wonen te maken.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:37 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Dan blijf je toch lekker veilig thuis wonen..
Waarom wil je dan uberhaupt op jezelf
Waarom is dat leuk?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:33 schreef Superher0 het volgende:
b2. op kamers gaan, kans om uitgemelkt te worden, maar ook erg leuk vanwege het moeten delen van een huis met meerderen.
Waarom? Je geeft je geld toch uit aan "het kunnen wonen"? Oké het levert niks extra's op, maar zeggen dat het geld weggooien is, is natuurlijk onzin!quote:Huren is geld weggooien.
Groot gelijk heb je!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
zodra ik genoeg centjes heb, vlieg ik uit, maar ga echt geen huis kopn, kom op, wat een onzin.
gewoon lekker beginnen in een huurflatje, de rest zien we dan wel weer.
Het huis delen, kan erg leuk zijn. Ligt er maar net aan met wie je het huis deelt. Ik heb hierin erg veel geluk gehad. 4 jaar als werkende jongere in een zeer leuke huis gewoont waar we allen onze privacy hadden maar toch hecht waren.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:40 schreef P-Style het volgende:
[..]
Waarom is dat leuk?Als het goed is heb je je hele leven (tot het gaan studeren) je huis al moeten delen met meerderen
[..]
Waarom? Je geeft je geld toch uit aan "het kunnen wonen"? Oké het levert niks extra's op, maar zeggen dat het geld weggooien is, is natuurlijk onzin!
Precies... als je geluk hebt, kan het heel leuk zijn. Maar er zijn ook mensen die als ze op zichzelf gaan wonen, ook echt op zichzelf willen wonen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:44 schreef Superher0 het volgende:
Het huis delen, kan erg leuk zijn. Ligt er maar net aan met wie je het huis deelt. Ik heb hierin erg veel geluk gehad. 4 jaar als werkende jongere in een zeer leuke huis gewoont waar we allen onze privacy hadden maar toch hecht waren.
Dus géén weggegooid geld!quote:IN vergelijking met kopen is huren weggegooid geld. Als je namelijk koopt investeer je. Het geld dat je betaalt vertegenwoordigt een waarde die later weer te gebruiken is. Echterbij huren heb je dat niet. AL het geld dat je erin stopt ben je kwijt, wel in ruil voor een dak boven je hoofd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |