abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:17:44 #1
38039 Katana
Snoekduiker
pi_20174340
Weet niet of het goed staat in dit forum anders mag hij verplaatst worden.

Ik zat er de laatste tijd aan te denken om op me zelf te gaan wonen(21)
Veel geld gespaard voor interieur e.d.
Maar toen kwamen vrienden van me met : ''Je kan beter een huis kopen als je full time werkt , mocht je dan dat huis verlaten krijg je altijd je geld terug.''

Eenmaal op mn werk vertelde een collega dat hij op zich zelf ging wonen.
Ik vertelde het verhaal dat van die vrienden van me die me vertelden dat je beter een huis kon kopen wanneer je klaar bent met studeren en fulltime werkt.
Hij deed dit af als flauwekul.

Kortom de meningen zijn erg verdeeld onder jonge mensen (starters)
Wat is jullie mening als studerende?

Koop jij een huis als je een tijdje fulltime werkt met het risico dat je tot je 25e thuis zit , of ga je nu liever al op jezelf wonen ?
En wat zijn je beweegredenen hiervoor?

Ben benieuwd naar de reacties.
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_20174451
Ik werk inmiddels een jaar of 4 / 5 , heb geen huis gekocht of een huusrhuis gezocht .

om de doodsimpele reden dat je al een verdomt goed salaris moet hebben wil je niet tot je nek toe in de schulden zitten om een redelijk huis (euro 175-200 duizend) te kunnen kopen en dan ook nog een leuk leven er naast te lijden.

Ik hoop nog steeds dat de markt inzal storten of een hoop mensen niet draagkrachtig genoeg meer zijn om hun hypotheek aftelossen om op die manier niet al teveel voor een huis te geven

ik vind belachelijk om 180 duizend te geven voor een 2 kamer flat.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_20174459
waarom niet gewoon lekker huren?
Stukken flexibeler...

toch?
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:26:18 #4
38039 Katana
Snoekduiker
pi_20174562
ja ik zelf ben studerende en kan natuurlijk nooit een huis kopen.
Daarom dacht ik aan huren.

Vertel er ook even bij hoe oud jullie zijn en of je studeerd of werkt.
Ook handig
-Landskampioen 2005-2008
pi_20174566
Flauwekul, de keuze om op jezelf te gaan wonen is niet alleen gerelateerd aan het al dan niet hebben van een vaste baan, maar voor een groot deel ook met volwassenheid en zelfstandigheid. Als die makkers van jou ervoor kiezen om tot hun 25ste lekker bij papsie en mamsie te wonen vind ik dat nou niet bepaald volwassen.

edit op verzoek - ik huur, werk twee dagen in de week en studeer daarnaast af op de universiteit.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_20174602
kben studerende en vind het ook ietwat overdreven om nu een huis te gaan kopen. ik huur nu al 4 jaar een woning en bevalt me prima.. sowieso ingewikkeld om een hypotheek te krijgen als je student bent, laat staan een woning.
pi_20174604
Ik heb een paar iets te dure hobbies om op mezelf te wonen. En dan heb ik al een baan
Nou ja, andere reden is ook omdat ik niet in mijn eentje wil wonen, nu heb ik tenminste nog aanspraak. De hond luistert erg goed naar me

Maar die huizenmarkt gaat nog wel klappen, als de hypotheekrente aftrek mocht te komen vervallen. Voor starters kan dat gunstig uitpakken. Tenminste, ervan uitgaande dat de huizenprijzen dalen omdat geen hond meer een fatsoenlijk huis kan betalen zonder die aftrek.

Dus ooit zal het bij wel gaan gebeuren, maar ik heb geen haast
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:28:52 #8
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_20174637
Ik zou huren. Omdat je daar gewoon minder inkomen voor moet hebben. Aan een huis kopen zitten toch ook veel extra kosten verbonden.

Dat huren weggegooid geld is is onzin.

*swieper naar WGR
pi_20174638
Je moet gewoon een verdomd goede bijbaan hebben wil je lekker op jezelf kunnen wonen. Liever bij paps en mams dan alleen en geen ruimte hebben qua geld
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:29:44 #10
38039 Katana
Snoekduiker
pi_20174669
Een huis kopen als student kan natuurlijk niet.
Vrijwel uitgesloten.
Maar waarom ging je op jezelf wonen?!
Behoefte aan zelfstandigheid . of was het thuis niet meer te harden?
-Landskampioen 2005-2008
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:30:58 #11
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_20174713
Behoefte aan zelfstandigheid ofzoiets.
pi_20174721
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 11:29 schreef Katana het volgende:
Vrijwel uitgesloten.
Bovendien krijg je het geld niet terug als je het verkoopt.
De bank waar je je hypotheek hebt, die krijgt het terug ja
pi_20174751
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 11:29 schreef Katana het volgende:
Vrijwel uitgesloten.
ouders huis en opleiding was 3 uur reizen...
pi_20174755
Een ding weet je in ieder geval zeker... uitéindelijk moet je toch op jezelf gaan wonen. Maar het wordt jonge mensen inderdaad extreem moeilijk gemaakt met de prijzen (zowel huur- als koop-) van tegenwoordig.
pi_20174763
Behoefte aan zelfstandigheid maar ook de afstand. Ik zit nu 2 jaar in een appartementje, vrij goedkoop toch leuke locatie. Ben student...
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:33:56 #16
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_20174788
Het is inderdaad een combinatie van meerdere factoren:
a. ben je "volwassen" genoeg om zelfstandig te wonen?
b. als je gaat huren, ga je dan particulier of via een centrale woningzorg instelling huren
b1. huren particulier is redelijk prijzig en vaak moet je 2 of 3 keer de kale huur verdienen.
b2. op kamers gaan, kans om uitgemelkt te worden, maar ook erg leuk vanwege het moeten delen van een huis met meerderen.
b3. centrale woningzorg, lange wachtrijen, kan dus wel even duren voordat je iets toegewezen krijgt. Maar je betaalt dan een "normale" huurprijs .
c. kopen, het is duur, je betaalt belachelijk veel voor weinig. Hoewel de prijzen weer schijnen te zakken. Hypotheken kun je krijgen echter hoe is je baangarantie?

Ikzelf ben op kamers gegaan op mn 18de en woon nu al 6 jaar zelfstandig. Sinds 2 jaar een maisonnette via de woningstichting. De bedoeling is wel dat ik een keer een leuke huis koop. Maar dat is nu nog toekomstmuziek.

Kopen is investeren in je toekomst, al het geld dat je betaald aan hypotheek (afhankelijk van het soort) kun je later gebruiken bij een volgend huis. Het is een soort vorm van sparen. Alles wat je doet aan je huis in een positieve zin is je huis opwaarderen, het wordt meer geld waard.

Huren is geld weggooien.

Keuze is aan jou.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:36:30 #17
38039 Katana
Snoekduiker
pi_20174854
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 11:32 schreef P-Style het volgende:
Een ding weet je in ieder geval zeker... uitéindelijk moet je toch op jezelf gaan wonen. Maar het wordt jonge mensen inderdaad extreem moeilijk gemaakt met de prijzen (zowel huur- als koop-) van tegenwoordig.
Hier heb je een punt.

Thuis heb ik het prima in principe maar ik heb zelf ook wel iets van ik wil een keer weg hier.
Maar als je als student alleen een bijbaan hebt , dan worden je financiele middellen per maand wel minder wanneer je een huis huurt.
Veel geld gaat op aan huur.
Wanneer je nog thuis zit betalen je ouders nog aardig wat en heb je per maand meer te besteden.

Dit zijn ook punten die ik erg belangrijk vind.
Ik heb geen zin om een halve maand op een kluitje te bijten omdat het geld bijna op is.
-Landskampioen 2005-2008
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:37:43 #18
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_20174887
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 11:36 schreef Katana het volgende:
Ik heb geen zin om een halve maand op een kluitje te bijten omdat het geld bijna op is.
Dan blijf je toch lekker veilig thuis wonen..
Waarom wil je dan uberhaupt op jezelf
pi_20174945
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 11:36 schreef Katana het volgende:

[..]

Hier heb je een punt.

Thuis heb ik het prima in principe maar ik heb zelf ook wel iets van ik wil een keer weg hier.
Maar als je als student alleen een bijbaan hebt , dan worden je financiele middellen per maand wel minder wanneer je een huis huurt.
Veel geld gaat op aan huur.
Wanneer je nog thuis zit betalen je ouders nog aardig wat en heb je per maand meer te besteden.

Dit zijn ook punten die ik erg belangrijk vind.
Jij moet gewoon lekker thuis blijven wonen.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:39:39 #20
38039 Katana
Snoekduiker
pi_20174954
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 11:37 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Dan blijf je toch lekker veilig thuis wonen..
Waarom wil je dan uberhaupt op jezelf
Het heeft niks met veilig thuis wonen te maken.
Ik wil gewoon op me zelf gaan wonen.

Dat de financiele middellen per maand minder worden wanneer je een huis huurt gaf ik een reden aan om het niet te doen.
-Landskampioen 2005-2008
pi_20174964
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 11:33 schreef Superher0 het volgende:
b2. op kamers gaan, kans om uitgemelkt te worden, maar ook erg leuk vanwege het moeten delen van een huis met meerderen.
Waarom is dat leuk? Als het goed is heb je je hele leven (tot het gaan studeren) je huis al moeten delen met meerderen
quote:
Huren is geld weggooien.
Waarom? Je geeft je geld toch uit aan "het kunnen wonen"? Oké het levert niks extra's op, maar zeggen dat het geld weggooien is, is natuurlijk onzin!
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:41:02 #22
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_20174991
zodra ik genoeg centjes heb, vlieg ik uit, maar ga echt geen huis kopn, kom op, wat een onzin.
gewoon lekker beginnen in een huurflatje, de rest zien we dan wel weer.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_20175064
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 11:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
zodra ik genoeg centjes heb, vlieg ik uit, maar ga echt geen huis kopn, kom op, wat een onzin.
gewoon lekker beginnen in een huurflatje, de rest zien we dan wel weer.
Groot gelijk heb je!
  vrijdag 25 juni 2004 @ 12:44:21 #24
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_20176770
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 11:40 schreef P-Style het volgende:

[..]

Waarom is dat leuk? Als het goed is heb je je hele leven (tot het gaan studeren) je huis al moeten delen met meerderen
[..]

Waarom? Je geeft je geld toch uit aan "het kunnen wonen"? Oké het levert niks extra's op, maar zeggen dat het geld weggooien is, is natuurlijk onzin!
Het huis delen, kan erg leuk zijn. Ligt er maar net aan met wie je het huis deelt. Ik heb hierin erg veel geluk gehad. 4 jaar als werkende jongere in een zeer leuke huis gewoont waar we allen onze privacy hadden maar toch hecht waren.

IN vergelijking met kopen is huren weggegooid geld. Als je namelijk koopt investeer je. Het geld dat je betaalt vertegenwoordigt een waarde die later weer te gebruiken is. Echterbij huren heb je dat niet. AL het geld dat je erin stopt ben je kwijt, wel in ruil voor een dak boven je hoofd.
Superhero to the rescue!
pi_20176839
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 12:44 schreef Superher0 het volgende:
Het huis delen, kan erg leuk zijn. Ligt er maar net aan met wie je het huis deelt. Ik heb hierin erg veel geluk gehad. 4 jaar als werkende jongere in een zeer leuke huis gewoont waar we allen onze privacy hadden maar toch hecht waren.
Precies... als je geluk hebt, kan het heel leuk zijn. Maar er zijn ook mensen die als ze op zichzelf gaan wonen, ook echt op zichzelf willen wonen.
quote:
IN vergelijking met kopen is huren weggegooid geld. Als je namelijk koopt investeer je. Het geld dat je betaalt vertegenwoordigt een waarde die later weer te gebruiken is. Echterbij huren heb je dat niet. AL het geld dat je erin stopt ben je kwijt, wel in ruil voor een dak boven je hoofd.
Dus géén weggegooid geld! Je kunt moeilijk zeggen dat mensen die niet kùnnen kopen allemaal hun geld weggooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')