abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juni 2004 @ 20:45:58 #1
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_20161256
Bedreiger Verdonk wacht zware straf

AMSTERDAM De 22-jarige man die minister
Verdonk in een telefoontje aan RTV
Noord-Holland bedreigde,wacht een zware
straf.Hem wordt bedreiging en een
misdrijf tegen de veiligheid van de
staat ten laste gelegd.Met deze laatste
aanklacht brengt het OM een zeldzaam
wetsartikel in stelling.

De maximumstraf voor het laatste delict
is levenslang.Door de bedreiging zou de
man de ministerraad gedwongen hebben
tot het nemen van besluiten.

De man eiste dat minister Verdonk haar
uitzetbeleid zou aanpassen.Met de zware
tenlastelegging wil het Openbaar
Ministerie een voorbeeld stellen.

Bron: http://teletekst.nos.nl/gif/109-01.html

perfecte beslissing van het OM..........
Wat zijn we aan het doen ???
  donderdag 24 juni 2004 @ 20:55:53 #2
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_20161532
Van welke politieke denominatie was die gare kerel nou weer?

Levenslang is natuurlijk belachelijk hoog.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  donderdag 24 juni 2004 @ 21:28:18 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20162296
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 20:55 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Maar wel gaaf... Wie het spel hoog speelt, kan zwaar verliezen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 24 juni 2004 @ 21:29:24 #4
67174 Dos37
Come on Twente
pi_20162325
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 20:55 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Van welke politieke denominatie was die gare kerel nou weer?

Met de zware

Ja levenslang is wel heel erg maar een jaar of 10 zou ik geen moeite voor hebben voor deze niet zo slimme Gek
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 24 juni 2004 @ 21:34:50 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20162483
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 21:29 schreef Dos37 het volgende:
Ja levenslang is wel heel erg maar een jaar of 10 zou ik geen moeite voor hebben voor deze niet zo slimme Gek
Ik ook niet.
Afdeling Josti van linzensmullend Nederland zal wel op z'n neus kijken. "Het was maar één telefoontje...?"
pi_20162803
Prima zet van het OM! Hopen dat er nu een einde komt aan dat gelazer....
mensen vinden mij raar
  donderdag 24 juni 2004 @ 22:02:08 #7
67174 Dos37
Come on Twente
pi_20163240
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 21:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ook niet.
Afdeling Josti van linzensmullend Nederland zal wel op z'n neus kijken. "Het was maar één telefoontje...?"
Ja idd zo van hij heeft een moeilijke jeugd gehad
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_20163336
Absurd natuurlijk, het trekt de hele rechtspraak scheef. Je kunt Verdonk beter vermoorden dan bedreigen straks.
  donderdag 24 juni 2004 @ 22:09:00 #9
81237 releaze
best of both worlds
pi_20163436
En Verdonk komt er (staatsrechterlijk) ongeschonden vanaf. Jammer.
pi_20163650
Zijn ze eindelijk eens wakker geworden Werd wel eens tijd voor zo'n signaal naar buiten

En natuurlijk krijgt deze hippie geen levenslang
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2004 @ 22:19:09 #11
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20163756
Het is de eis ten lasten legging van het OM, iets waar de politiek en het zittende kabinet wel invloed op heeft, of de rechter daarin meegaat is een (imo een onwaarschijnlijke) tweede.

[ Bericht 12% gewijzigd door NorthernStar op 24-06-2004 22:52:55 ]
  donderdag 24 juni 2004 @ 22:32:16 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20164160
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 22:05 schreef gelly het volgende:
Absurd natuurlijk, het trekt de hele rechtspraak scheef. Je kunt Verdonk beter vermoorden dan bedreigen straks.
Als er vermoeden is dat een bedreiging bewaarheid wordt, dan vind ik het niet raar dat zo'n bellertje eens flink hard wordt aangepakt.
Overigens moeten we nog zien wat de werkelijke eis is van het OM. Er is alleen een delict vastgesteld.
  donderdag 24 juni 2004 @ 22:32:54 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20164183
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 22:09 schreef releaze het volgende:
En Verdonk komt er (staatsrechterlijk) ongeschonden vanaf. Jammer.
Heeft zij iets verkeerds gedaan dan, behalve het uitvoeren van beleid?
pi_20164626
Levenslang om bedreigen van een Gestoord wijf

" je vermoordt iemand zonder reden , dan krijg je zelfs geen Levenslang " dan mag je verhuizen naar een Luxe Hotel

de " Bedreiger " Moet snel vrij komen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 24 juni 2004 @ 22:53:32 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20164883
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 22:46 schreef Meki het volgende:
Barbertje moet hangen!
  donderdag 24 juni 2004 @ 23:24:40 #16
136 V.
Like tears in rain...
pi_20166095
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 22:46 schreef Meki het volgende:

...want?

Levenslang is natuurlijk absurd, maar geef maar eens 3 jaar voor zo'n gebbetje. Zit 'ie twee jaar binnen. Dan leren ze dit soort onzin wel af.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 24 juni 2004 @ 23:29:29 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_20166322
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 23:24 schreef Verbal het volgende:
Levenslang is natuurlijk absurd
In het kader van het Absurdisme wil ik het gezicht van zo'n 'gebbetje' wel eens zien wanneer-ie levenslang krijgt. En dan heel esthetisch verantwoord inzoomen op zijn friemelende vingertjes.
  donderdag 24 juni 2004 @ 23:31:08 #18
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20166409
@Meki, ze is niet gestoord, ze ziet de waarheid. Nederland raakt vol, gewoon vol. Niet van een bepaald soort mensen, maar de ruimte raakt op. Dat heeft grote gevolgen voor ons allen. Er moet een halt worden toegeroepen aan de toestroming van mensen. En aangezien je moeilijk kunt zeggen dat mensen moeten stoppen met 'krikken' zoals in China moet er een andere manier worden gevonden.

Verder op topic. Op een dergelijke manier is het met Pim Fortyun ook gegaan. (ik mocht Pim Fortyun wel, maar ik ben geen Fortyunist)
Eerst taarten enzo, toen dreigingen en vervolgens dood.
Ik weet zeker dat als Verdonk wordt vermoord Nederland te klein wordt en er een conflict zal losbarsten waarbij wij allen problemen mee krijgen.

Levenslang is belachelijk, maar een jaar of 3 tot 5 is wel aanvaardbaar. En hem vervolgens met ketchep eruit gooien.
I mean no harm
  vrijdag 25 juni 2004 @ 04:04:40 #19
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_20170958
Die bedreiger is iemand die niet thuis hoort in een democratie. Dat kan hij kennelijk niet verkroppen. Ik stel voor dat hij onder het Stalinistische regime in Noord-Korea geplaatst wordt. Daar zal hij vast mee uit de voeten kunnen met zijn waarschijnlijk extreem linkse gedachtengoed.

Levensgevaarlijk die lui.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 07:10:47 #20
272 R@b
No-nonsens
pi_20171185
quote:

Is de man al veroordeeld tot levenslang dan? Is er levenslang geëist? Nee dus; Pas als dat zou gebeuren heb je gelijk.

De wetsbepaling waarop deze malloot wordt aangeklaagd is in feite een prima wet, bedoeld om lieden die de democratie om zeep willen helpen voor altijd uit de samenleving te halen. Zal normaal gesproken alleen levenslang gegeven worden aan politieke radicale groeperingen, die middels geweld de ministerraad tot besluiten willen dwingen. En dat zal tot nu toe nog nooit zijn voorgekomen vermoed ik.

En je kan ervan uitgaan dat als de moordenaar van Fortuyn er met 18 jaar van afkomt (= effectief 12 jaar zitten), deze bedreiger niet levenslang de cel wordt ingebonjourd. Maar laat hem maar een jaar of 2 brommen, meteen een goede waarschuwing voor andere idioten die menen mensen te moeten bedreigen.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_20171203
Ik vind het wel goed als deze persoon levenslang krijgt, een beetje krom is het mss wel als je iemand vermoord krijg je minder straf

Maar ja dat zal wel liggen aan het kromme rechtssysteem in Nederland
  † In Memoriam † vrijdag 25 juni 2004 @ 07:38:38 #22
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20171260
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 07:10 schreef R@b het volgende:

[..]

Is de man al veroordeeld tot levenslang dan? Is er levenslang geëist? Nee dus; Pas als dat zou gebeuren heb je gelijk.

De wetsbepaling waarop deze malloot wordt aangeklaagd is in feite een prima wet, bedoeld om lieden die de democratie om zeep willen helpen voor altijd uit de samenleving te halen. Zal normaal gesproken alleen levenslang gegeven worden aan politieke radicale groeperingen, die middels geweld de ministerraad tot besluiten willen dwingen. En dat zal tot nu toe nog nooit zijn voorgekomen vermoed ik.

En je kan ervan uitgaan dat als de moordenaar van Fortuyn er met 18 jaar van afkomt (= effectief 12 jaar zitten), deze bedreiger niet levenslang de cel wordt ingebonjourd. Maar laat hem maar een jaar of 2 brommen, meteen een goede waarschuwing voor andere idioten die menen mensen te moeten bedreigen.
Pim Fortuyn was voordat hij omgelegd werd een bedreiging voor het establishment. Vul zelf maar in waarom. Het inzetten van zo'n zwaar wetsartikel voor dergelijke overtredingen doet denken aan bescherming voor datzelfde establishment.

Is dit jouw idee van 'power to the people' waar Fortuyn in ieder geval in woord (in daad zullen we nooit weten) voor stond?

We gaan hier op deze manier al behoorlijk dezelfde kant op als Amerika waar ze eigen burgers voor van alles en nog wat op kunnen pakken voor 'terrorisme'.

Protestactie tegen de regering? -> Terrorisme.

Bedreiging aan een politicus? -> Misdrijf tegen de staat.

Whats next? Gaan we hier ook mensen strippen van hun burgerrechten?

Nee, prima trend hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door NorthernStar op 25-06-2004 07:46:29 ]
  vrijdag 25 juni 2004 @ 07:50:34 #23
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_20171311
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 07:38 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Pim Fortuyn was voordat hij omgelegd werd een bedreiging voor het establishment. Vul zelf maar in waarom. Het inzetten van zo'n zwaar wetsartikel voor dergelijke overtredingen doet denken aan bescherming voor datzelfde establishment.

Is dit jouw idee van 'power to the people' waar Fortuyn in ieder geval in woord (in daad zullen we nooit weten) voor stond?

We gaan hier op deze manier al behoorlijk dezelfde kant op als Amerika waar ze eigen burgers voor van alles en nog wat op kunnen pakken voor 'terrorisme'.

Protestactie tegen de regering? -> Terrorisme.

Bedreiging aan een politicus? -> Misdrijf tegen de staat.

Whats next? Gaan we hier ook mensen strippen van hun burgerrechten?

Nee, prima trend hoor.
Jouw vergelijking slaat compleet de plank mis. Het gaat namelijk om bedreiging van een politicus enkel omdat haar beleid de man niet beviel . Dat lijkt me niet echt een burgerrecht. Je moet gewoon met je fikken van een democratisch gekozen politicus afblijven! Wat dit met terrorisme in Amerika te maken heeft, snap ik echt niet!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  † In Memoriam † vrijdag 25 juni 2004 @ 07:58:38 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20171343
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 07:50 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Jouw vergelijking slaat compleet de plank mis. Het gaat namelijk om bedreiging van een politicus enkel omdat haar beleid de man niet beviel . Dat lijkt me niet echt een burgerrecht. Je moet gewoon met je fikken van een democratisch gekozen politicus afblijven! Wat dit met terrorisme in Amerika te maken heeft, snap ik echt niet!
Het inzetten van topzware wetten is de overeenkomst.

We hebben wetten tegen bedreiging in het strafrecht, daar hoef je niet zoiets als misdrijf tegen de staat tegenaan te gooien.

(net zo min dat 'gewone' criminaliteit ineens onder terrorismewetten zou mogen vallen - in de Amerika vergelijking)

Natuurlijk mogen ze die man straffen, moeten zelfs, maar geen precedenten dat bedreigingen tegen politici onder misdrijf tegen de staat gaat vallen. We leven hier niet in de USSR.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 08:01:17 #25
272 R@b
No-nonsens
pi_20171349
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 07:38 schreef NorthernStar het volgende:

.

Protestactie tegen de regering? -> Terrorisme
Tja als jij het bedreigen van Verdonk met de dood of een aanslag ziet als vrijheid van meningsuiting en een legitieme manier van protesteren, dat zit je waarschijnlijk in de verkeerde democratie. Probeer het eens in Colombia ofzo.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 08:02:45 #26
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_20171358
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 07:58 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het inzetten van topzware wetten is de overeenkomst.

We hebben wetten tegen bedreiging in het strafrecht, daar hoef je niet zoiets als misdrijf tegen de staat tegenaan te gooien.

(net zo min dat 'gewone' criminaliteit ineens onder terrorismewetten zou mogen vallen - in de Amerika vergelijking)

Natuurlijk mogen ze die man straffen, moeten zelfs, maar geen precedenten dat bedreigingen tegen politici onder misdrijf tegen de staat gaat vallen. We leven hier niet in de USSR.
Ik ben van mening dat het bedreigen van een minister enkel om zijn/haar beleid, zwaarder weegt dan het bedreigen van Jan met de pet. Als er niets aan gedaan wordt, wordt het wel erg lastig om nog politiek te kunnen bedrijven. En de politiek hebben we nodig in een democratie.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  vrijdag 25 juni 2004 @ 08:05:21 #27
272 R@b
No-nonsens
pi_20171366
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 07:58 schreef NorthernStar het volgende:

En waarom niet. Deze bedreiger had het niet op de persoon Rita Verdonk gemunt als zijnde de gezellige Haagse huisvrouw, NEE, hij wilde de politiek dwingen middels het dreigen van een aanslag op haar besluit terug te komen. Dat mijn beste, is een bedreiging van de ministerraad. Een bedreiging van democratisch gekozen bestuurders, en daarmee een schoffering van alle kiezers die het beleid steunen, en kennelijk een meerderheid vormen.
  † In Memoriam † vrijdag 25 juni 2004 @ 08:12:47 #28
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20171402
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 08:02 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat het bedreigen van een minister enkel om zijn/haar beleid, zwaarder weegt dan het bedreigen van Jan met de pet. Als er niets aan gedaan wordt, wordt het wel erg lastig om nog politiek te kunnen bedrijven. En de politiek hebben we nodig in een democratie.
En ik vind het een erg onwenselijke ontwikkeling. De verhouding tussen 'de machthebbers' en het volk is erg fragiel. Zo lang geleden is het nog niet dat Jan met de pet het niet moest wagen een spandoek te pakken want dan ging die voor tien jaar achter tralies.

Er zijn goede wetten voor, in het normale strafrecht, waarmee ze deze man een beste douw kunnen geven als ze willen. Dit soort wetten -misdrijf tegen de staat- inzetten is een richting die we niet op moeten imo. Niet dat ik me zorgen maak dat de rechter hierin meegaat, maar zoals gezegd geeft het wel een trend aan.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 09:08:51 #29
20973 Crabtree
Goodmoaning
pi_20171769
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 08:12 schreef NorthernStar het volgende:
...maar zoals gezegd geeft het wel een trend aan.
Ik dacht dat op grond van een incident je niet kon spreken van een trend?
I was pissing by the door when I heard two shats. You are holding a smoking goon - you are clearly the guilty potty.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 09:10:51 #30
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_20171789
quote:
Precies, tijd om de straffen voor moord dus een heel stuk zwaarder te maken.
pi_20172008
Wat een paniekvoetbal zeg, het lijkt Advocaat wel
pi_20173270
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 07:17 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het wel goed als deze persoon levenslang krijgt, een beetje krom is het mss wel als je iemand vermoord krijg je minder straf

Maar ja dat zal wel liggen aan het kromme rechtssysteem in Nederland

Levenslang om een bedreiging
pi_20173412
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 10:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Levenslang om een bedreiging
jaja nu is het nog een bedreiging maar als je iemand bedreigt zit er al een steekje bij je los en voordat dat steekje nog losser gaat zitten. Voorkomen is beter dan genezen, niet waar?
pi_20173550
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 10:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

jaja nu is het nog een bedreiging maar als je iemand bedreigt zit er al een steekje bij je los en voordat dat steekje nog losser gaat zitten. Voorkomen is beter dan genezen, niet waar?
1 jaartje is genoeg

als iemand een oma vermoord dan krijgt ie maar 6 jaren
Verdonk is ook een mens , niet hoger en niet lager als ons
pi_20173618
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 10:46 schreef Meki het volgende:

[..]

1 jaartje is genoeg

als iemand een oma vermoord dan krijgt ie maar 6 jaren
Verdonk is ook een mens , niet hoger en niet lager als ons
Daar heb je helemaal gelijk in, daarom zei ik in mijn eerste post dat het wel een beetje krom is. Hij had beter meteen Verdonk kunnen vermoorden dan was zijn straf lager geweest, mocht hij daadwerkelijk levenslang krijgen. Nederlands rechtssysteem is nogal krom
pi_20173862
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 10:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in, daarom zei ik in mijn eerste post dat het wel een beetje krom is. Hij had beter meteen Verdonk kunnen vermoorden dan was zijn straf lager geweest, mocht hij daadwerkelijk levenslang krijgen. Nederlands rechtssysteem is nogal krom
en door wie komt dat ??
Moordenaars zacht aanpakken
Bedreigers die niet aan hun daad komen keihard aanpakken
pi_20179455
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 20:45 schreef Oom_Agent het volgende:
Bedreiger Verdonk wacht zware straf

AMSTERDAM De 22-jarige man die minister
Verdonk in een telefoontje aan RTV
Noord-Holland bedreigde,wacht een zware
straf.Hem wordt bedreiging en een
misdrijf tegen de veiligheid van de
staat ten laste gelegd.Met deze laatste
aanklacht brengt het OM een zeldzaam
wetsartikel in stelling.

De maximumstraf voor het laatste delict
is levenslang.Door de bedreiging zou de
man de ministerraad gedwongen hebben
tot het nemen van besluiten.

De man eiste dat minister Verdonk haar
uitzetbeleid zou aanpassen.Met de zware

Bron: http://teletekst.nos.nl/gif/109-01.html
Deze man krijgt eeuwige roem als hij veroordeeld wordt tot de doodstraf cq levenslang krijgt.
We gaan dan terug naar de middeleeuwen.
In Engeland in 1603 was Guy Fawkes de politiek en haar uitvoerders ook meer dan zat. Hij probeerde het parlement op te blazen (5-11-1605). Het is hem niet gelukt.
Als beloning werd hij opgehangen, vervolgens door de straten van Londen achter paarden gesleept en daarna door vier paarden gevierendeeld. Zijn hoofd werd op een paal gezet om de mensen af te schrikken.
Zoals nu dus misschien gaat blijken gaan we het nog een keer meemaken.
Nog steeds is op 5 november het grote vuurwerkfeest (bonfire) in Engeland (als herinnering aan deze edele, wanhopige burger die de politici meer dan zat was?).
  vrijdag 25 juni 2004 @ 15:55:27 #38
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20181919
Mooi zo
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 25 juni 2004 @ 19:49:59 #39
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_20187905
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 14:21 schreef Yosomite het volgende:

Zoals nu dus misschien gaat blijken gaan we het nog een keer meemaken.
Nog steeds is op 5 november het grote vuurwerkfeest (bonfire) in Engeland (als herinnering aan deze edele, wanhopige burger die de politici meer dan zat was?).
Hoe dom kun je zijn. Als ze deze goede man zo vereren en bewonderen, waarom steken ze hem dan weer ieder jaar in de fik?

Deze randfiguur die Verdonk bedreigde moet worden vervolgd met iedere mogelijke wet die tegen hem kan worden gebruikt, want voorkomen is beter dan genezen, ik vind hier schrikbarend veel figuren die liever niet genezen en niet voorkomen.

"ach een tik op de vingers, meer is dit incidentje niet waar" is de mening van een paar figuren hier, en zodra er een moord gepleegd word "ach daarmee breng je het slachtoffer niet terug, een tik op de vingers, meer is dit incidentje niet waard."

Levenslang is niet lang genoeg, een signaal afgeven in meer dan alleen loos geblaat in de ruimte. Laat 'em maar eens voelen wat er gebeurd als je in Nederland een mens bedreigt met de dood en de democratie wil chanteren en gijzelen.
Wie met vuur speelt kan zijn vingers branden, en dat is nou net hetgeen er met deze randdebiel is gebeurd, hij is gepakt, en nu moet hij daarvoor boeten. Het zal hem leren en meer van die randfiguren, dat je bepaalde dingen niet hoort te doen...

overigens Yosomite, dit is geen doodstraf.

sheesh, some people.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  vrijdag 25 juni 2004 @ 19:53:21 #40
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20188002
Doe hem maar een paar jaartjes, dan leert hij het wel af en er gaat een grote afschrikwekkende werking vanuit.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zaterdag 26 juni 2004 @ 07:54:44 #41
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20197978
Ik zat gister op een verjaardag en daar zat een rooie rakker (compleet in een shirt met cccp er op) en het was wel weer heel stereotiep en voorspelbaar hoe hij reageerde op namen als Verdonk, Bush en Fortuyn... het zit mensen din die politieke hoek echt heel hoog: drop die namen en ze worden gelijk heel fel...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_20198088
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 07:54 schreef MikeyMo het volgende:
Ik zat gister op een verjaardag en daar zat een rooie rakker (compleet in een shirt met cccp er op) en het was wel weer heel stereotiep en voorspelbaar hoe hij reageerde op namen als Verdonk, Bush en Fortuyn... het zit mensen din die politieke hoek echt heel hoog: drop die namen en ze worden gelijk heel fel...
Maar geen doodsdreigingen. En daar zit toch verschil. Een ludieke actie is prima. Je kunt je ei kwijt, letterlijk en figuurlijk. Daarom zou Matt Herben die een politiestaat van Nederland wilt maken snel de politiek moet verlaten.
Overigens kun je ook makkelijk recties krijgen met namen als Bos, Halsema en Marijnissen.
Allemaal mensen uit de goede kant van de maatschappij.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 09:29:21 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20198339
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 08:29 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Maar geen doodsdreigingen. En daar zit toch verschil. Een ludieke actie is prima. Je kunt je ei kwijt, letterlijk en figuurlijk. Daarom zou Matt Herben die een politiestaat van Nederland wilt maken snel de politiek moet verlaten.
Overigens kun je ook makkelijk recties krijgen met namen als Bos, Halsema en Marijnissen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 26 juni 2004 @ 10:15:53 #44
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_20198708
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 08:29 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Fee, Fai, Fo, Fum

I smell a troll.

/ignore Yosomite
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_20200840
Is er wat bekend over de achtergrond van de bedreiger?
pi_20201204
quote:
Ja en?
pi_20201330
quote:
Ga eens tussen een paar knakkers van nieuw rechts zitten of tussen een paar aanhangers van Fortuyn en noem de namen Rosenmuller of Kok. Dan worden ze ook opeens heel fel. Dat heb je nou eenmaal met politiek.
pi_20201407
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 19:49 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Levenslang is niet lang genoeg, een signaal afgeven in meer dan alleen loos geblaat in de ruimte. Laat 'em maar eens voelen wat er gebeurd als je in Nederland een mens bedreigt met de dood en de democratie wil chanteren en gijzelen.
Je slachtoffert geen mensen om een signaal af te geven. Je geeft mensen een rechtvaardige straf die ze verdienen. Het bedreigen van een minister is een ernstig strafbaar feit maar ook niet meer dan dat. Hij verdient dus straf maar wel een normale straf die bij bedreiging hoort. Levenslang is in Nederland gereserveerd voor mensen die meerdere moorden hebben gepleegd.

Hij zal ook nooit levenslang krijgen er is geen rechter in Nederland die die straf aan hem zal opleggen. Het OM kan zoveel willen en allerlei mooie maniertjes bedenken om de straf zo hoog mogelijk te laten worden maar uiteindelijk bepaalt de rechter. En dat is maar goed ook.
  maandag 28 juni 2004 @ 15:01:04 #49
45835 danieldaniel
Schoen in woestijn
pi_20251734
Normaal staat er voor een bedreiging 'met enig misdrijf' een straf van twee jaar. Het OM haalt een extreem stoffig wetsartikel van stal - de laatste keer dat artikel 95a Sr. werd gebruikt was in 1891. Rita's dreigzieke criticaster hangt daarmee bij bewezenverklaring van 95a in theorie een levenslange gevangenisstraf boven het hoofd.

Maar djeez people! Natuurlijk weet het OM dat deze knakker nooit of te nimmer levenslang zal krijgen. Het is ook niet de feitelijke opzet van het OM om deze gast levenslang op te bergen. Met de onderhavige tenlastelegging heeft het OM de rechter slechts geëquipeerd met een zeer ruime discretionaire beslissingsruimte, en dat is even schrikken voor de beklaagde. Het bepalen van de strafmaat is aan de rechter, en deze houdt heus rekening met alle feiten en omstandigheden. Again: levenslang zou in theorie mogelijk zijn - bij een rechter in permanente staat van ontoerekeningsvatbaarheid....!

Ik vind dat het OM deze zaak zeer slim heeft benaderd. Het punt is dat het OM juist zonder iemand te slachtofferen - ik neem aan dat je daarmee levenslang bedoelt Dazzle? - tóch een duidelijk signaal heeft afgegeven aan de samenleving. Daarnaast was zónder deze tenlastelegging twee of drie jaar "netto" brommen niet mogelijk geweest. Nu wel. Nu kan een iets hogere straf worden opgelegd dan bij bedreiging van Jan-met-de-pet het geval zou zijn geweest. Terecht, want bedreiging van een volksvertegenwoordiger, of deze nou Pim, Rita of Wouter heet, is maatschappelijk hoogst onwenselijk.

Hoogleraar strafrecht Ybo Buruma in de NRC van afgelopen zaterdag: "Natuurlijk is de tenlastelegging over the top. Maar het is wel creatief." Daar wil ik me graag bij aansluiten.
  maandag 28 juni 2004 @ 15:30:03 #50
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_20252385
quote:
Art. 95a.

Hij die door geweld of bedreiging met geweld een vergadering van de raad van ministers uiteenjaagt, tot het nemen of niet nemen van enig besluit dwingt, een lid uit die vergadering verwijdert of opzettelijk een lid verhindert die vergadering bij te wonen of daarin vrij en onbelemmerd zijn plicht te vervullen, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste twintig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')