Maar wel gaaf...quote:Op donderdag 24 juni 2004 20:55 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Levenslang is natuurlijk belachelijk hoog.
Met de zwarequote:Op donderdag 24 juni 2004 20:55 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Van welke politieke denominatie was die gare kerel nou weer?
Levenslang is natuurlijk belachelijk hoog.
quote:Op donderdag 24 juni 2004 21:29 schreef Dos37 het volgende:
Ja levenslang is wel heel erg maar een jaar of 10 zou ik geen moeite voor hebben voor deze niet zo slimme Gek![]()
Ja idd zo van hij heeft een moeilijke jeugd gehadquote:Op donderdag 24 juni 2004 21:34 schreef Ringo het volgende:
[..]Ik ook niet.
Afdeling Josti van linzensmullend Nederland zal wel op z'n neus kijken. "Het was maar één telefoontje...?"
Als er vermoeden is dat een bedreiging bewaarheid wordt, dan vind ik het niet raar dat zo'n bellertje eens flink hard wordt aangepakt.quote:Op donderdag 24 juni 2004 22:05 schreef gelly het volgende:
Absurd natuurlijk, het trekt de hele rechtspraak scheef. Je kunt Verdonk beter vermoorden dan bedreigen straks.
Heeft zij iets verkeerds gedaan dan, behalve het uitvoeren van beleid?quote:Op donderdag 24 juni 2004 22:09 schreef releaze het volgende:
En Verdonk komt er (staatsrechterlijk) ongeschonden vanaf. Jammer.
Barbertje moet hangen!quote:Op donderdag 24 juni 2004 22:46 schreef Meki het volgende:
de " Bedreiger " Moet snel vrij komen
...want?quote:Op donderdag 24 juni 2004 22:46 schreef Meki het volgende:
de " Bedreiger " Moet snel vrij komen
In het kader van het Absurdisme wil ik het gezicht van zo'n 'gebbetje' wel eens zien wanneer-ie levenslang krijgt. En dan heel esthetisch verantwoord inzoomen op zijn friemelende vingertjes.quote:Op donderdag 24 juni 2004 23:24 schreef Verbal het volgende:
Levenslang is natuurlijk absurd
quote:Op donderdag 24 juni 2004 22:05 schreef gelly het volgende:
Absurd natuurlijk, het trekt de hele rechtspraak scheef. Je kunt Verdonk beter vermoorden dan bedreigen straks.
Pim Fortuyn was voordat hij omgelegd werd een bedreiging voor het establishment. Vul zelf maar in waarom. Het inzetten van zo'n zwaar wetsartikel voor dergelijke overtredingen doet denken aan bescherming voor datzelfde establishment.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 07:10 schreef R@b het volgende:
[..]
Is de man al veroordeeld tot levenslang dan? Is er levenslang geëist? Nee dus; Pas als dat zou gebeuren heb je gelijk.
De wetsbepaling waarop deze malloot wordt aangeklaagd is in feite een prima wet, bedoeld om lieden die de democratie om zeep willen helpen voor altijd uit de samenleving te halen. Zal normaal gesproken alleen levenslang gegeven worden aan politieke radicale groeperingen, die middels geweld de ministerraad tot besluiten willen dwingen. En dat zal tot nu toe nog nooit zijn voorgekomen vermoed ik.
En je kan ervan uitgaan dat als de moordenaar van Fortuyn er met 18 jaar van afkomt (= effectief 12 jaar zitten), deze bedreiger niet levenslang de cel wordt ingebonjourd. Maar laat hem maar een jaar of 2 brommen, meteen een goede waarschuwing voor andere idioten die menen mensen te moeten bedreigen.
Jouw vergelijking slaat compleet de plank mis. Het gaat namelijk om bedreiging van een politicus enkel omdat haar beleid de man niet beviel . Dat lijkt me niet echt een burgerrecht. Je moet gewoon met je fikken van een democratisch gekozen politicus afblijven! Wat dit met terrorisme in Amerika te maken heeft, snap ik echt niet!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 07:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Pim Fortuyn was voordat hij omgelegd werd een bedreiging voor het establishment. Vul zelf maar in waarom. Het inzetten van zo'n zwaar wetsartikel voor dergelijke overtredingen doet denken aan bescherming voor datzelfde establishment.
Is dit jouw idee van 'power to the people' waar Fortuyn in ieder geval in woord (in daad zullen we nooit weten) voor stond?
We gaan hier op deze manier al behoorlijk dezelfde kant op als Amerika waar ze eigen burgers voor van alles en nog wat op kunnen pakken voor 'terrorisme'.
Protestactie tegen de regering? -> Terrorisme.
Bedreiging aan een politicus? -> Misdrijf tegen de staat.
Whats next? Gaan we hier ook mensen strippen van hun burgerrechten?
Nee, prima trend hoor.
Het inzetten van topzware wetten is de overeenkomst.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 07:50 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Jouw vergelijking slaat compleet de plank mis. Het gaat namelijk om bedreiging van een politicus enkel omdat haar beleid de man niet beviel . Dat lijkt me niet echt een burgerrecht. Je moet gewoon met je fikken van een democratisch gekozen politicus afblijven! Wat dit met terrorisme in Amerika te maken heeft, snap ik echt niet!
Tja als jij het bedreigen van Verdonk met de dood of een aanslag ziet als vrijheid van meningsuiting en een legitieme manier van protesteren, dat zit je waarschijnlijk in de verkeerde democratie. Probeer het eens in Colombia ofzo.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 07:38 schreef NorthernStar het volgende:
.
Protestactie tegen de regering? -> Terrorisme
Ik ben van mening dat het bedreigen van een minister enkel om zijn/haar beleid, zwaarder weegt dan het bedreigen van Jan met de pet. Als er niets aan gedaan wordt, wordt het wel erg lastig om nog politiek te kunnen bedrijven. En de politiek hebben we nodig in een democratie.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 07:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het inzetten van topzware wetten is de overeenkomst.
We hebben wetten tegen bedreiging in het strafrecht, daar hoef je niet zoiets als misdrijf tegen de staat tegenaan te gooien.
(net zo min dat 'gewone' criminaliteit ineens onder terrorismewetten zou mogen vallen - in de Amerika vergelijking)
Natuurlijk mogen ze die man straffen, moeten zelfs, maar geen precedenten dat bedreigingen tegen politici onder misdrijf tegen de staat gaat vallen. We leven hier niet in de USSR.
En waarom niet. Deze bedreiger had het niet op de persoon Rita Verdonk gemunt als zijnde de gezellige Haagse huisvrouw, NEE, hij wilde de politiek dwingen middels het dreigen van een aanslag op haar besluit terug te komen. Dat mijn beste, is een bedreiging van de ministerraad. Een bedreiging van democratisch gekozen bestuurders, en daarmee een schoffering van alle kiezers die het beleid steunen, en kennelijk een meerderheid vormen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 07:58 schreef NorthernStar het volgende:
We hebben wetten tegen bedreiging in het strafrecht, daar hoef je niet zoiets als misdrijf tegen de staat tegenaan te gooien.
En ik vind het een erg onwenselijke ontwikkeling. De verhouding tussen 'de machthebbers' en het volk is erg fragiel. Zo lang geleden is het nog niet dat Jan met de pet het niet moest wagen een spandoek te pakken want dan ging die voor tien jaar achter tralies.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 08:02 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat het bedreigen van een minister enkel om zijn/haar beleid, zwaarder weegt dan het bedreigen van Jan met de pet. Als er niets aan gedaan wordt, wordt het wel erg lastig om nog politiek te kunnen bedrijven. En de politiek hebben we nodig in een democratie.
Ik dacht dat op grond van een incident je niet kon spreken van een trend?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 08:12 schreef NorthernStar het volgende:
...maar zoals gezegd geeft het wel een trend aan.
Precies, tijd om de straffen voor moord dus een heel stuk zwaarder te maken.quote:Op donderdag 24 juni 2004 22:05 schreef gelly het volgende:
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 07:17 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het wel goed als deze persoon levenslang krijgt, een beetje krom is het mss wel als je iemand vermoord krijg je minder straf![]()
Maar ja dat zal wel liggen aan het kromme rechtssysteem in Nederland
jaja nu is het nog een bedreiging maar als je iemand bedreigt zit er al een steekje bij je los en voordat dat steekje nog losser gaat zitten. Voorkomen is beter dan genezen, niet waar?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:34 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Levenslang om een bedreiging![]()
1 jaartje is genoegquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
jaja nu is het nog een bedreiging maar als je iemand bedreigt zit er al een steekje bij je los en voordat dat steekje nog losser gaat zitten. Voorkomen is beter dan genezen, niet waar?![]()
Daar heb je helemaal gelijk in, daarom zei ik in mijn eerste post dat het wel een beetje krom is. Hij had beter meteen Verdonk kunnen vermoorden dan was zijn straf lager geweest, mocht hij daadwerkelijk levenslang krijgen. Nederlands rechtssysteem is nogal kromquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:46 schreef Meki het volgende:
[..]
1 jaartje is genoeg
als iemand een oma vermoord dan krijgt ie maar 6 jaren
Verdonk is ook een mens , niet hoger en niet lager als ons
en door wie komt dat ??quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in, daarom zei ik in mijn eerste post dat het wel een beetje krom is. Hij had beter meteen Verdonk kunnen vermoorden dan was zijn straf lager geweest, mocht hij daadwerkelijk levenslang krijgen. Nederlands rechtssysteem is nogal krom![]()
Deze man krijgt eeuwige roem als hij veroordeeld wordt tot de doodstraf cq levenslang krijgt.quote:Op donderdag 24 juni 2004 20:45 schreef Oom_Agent het volgende:
Bedreiger Verdonk wacht zware straf
AMSTERDAM De 22-jarige man die minister
Verdonk in een telefoontje aan RTV
Noord-Holland bedreigde,wacht een zware
straf.Hem wordt bedreiging en een
misdrijf tegen de veiligheid van de
staat ten laste gelegd.Met deze laatste
aanklacht brengt het OM een zeldzaam
wetsartikel in stelling.
De maximumstraf voor het laatste delict
is levenslang.Door de bedreiging zou de
man de ministerraad gedwongen hebben
tot het nemen van besluiten.
De man eiste dat minister Verdonk haar
uitzetbeleid zou aanpassen.Met de zware
tenlastelegging wil het Openbaar
Ministerie een voorbeeld stellen.
Bron: http://teletekst.nos.nl/gif/109-01.html
Hoe dom kun je zijn. Als ze deze goede man zo vereren en bewonderen, waarom steken ze hem dan weer ieder jaar in de fik?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:21 schreef Yosomite het volgende:
Zoals nu dus misschien gaat blijken gaan we het nog een keer meemaken.
Nog steeds is op 5 november het grote vuurwerkfeest (bonfire) in Engeland (als herinnering aan deze edele, wanhopige burger die de politici meer dan zat was?).
Maar geen doodsdreigingen. En daar zit toch verschil. Een ludieke actie is prima. Je kunt je ei kwijt, letterlijk en figuurlijk. Daarom zou Matt Herben die een politiestaat van Nederland wilt maken snel de politiek moet verlaten.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 07:54 schreef MikeyMo het volgende:
Ik zat gister op een verjaardag en daar zat een rooie rakker (compleet in een shirt met cccp er op) en het was wel weer heel stereotiep en voorspelbaar hoe hij reageerde op namen als Verdonk, Bush en Fortuyn... het zit mensen din die politieke hoek echt heel hoog: drop die namen en ze worden gelijk heel fel...
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 08:29 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Maar geen doodsdreigingen. En daar zit toch verschil. Een ludieke actie is prima. Je kunt je ei kwijt, letterlijk en figuurlijk. Daarom zou Matt Herben die een politiestaat van Nederland wilt maken snel de politiek moet verlaten.
Overigens kun je ook makkelijk recties krijgen met namen als Bos, Halsema en Marijnissen.
Allemaal mensen uit de goede kant van de maatschappij.
Fee, Fai, Fo, Fumquote:Op zaterdag 26 juni 2004 08:29 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Maar geen doodsdreigingen. En daar zit toch verschil. Een ludieke actie is prima. Je kunt je ei kwijt, letterlijk en figuurlijk. Daarom zou Matt Herben die een politiestaat van Nederland wilt maken snel de politiek moet verlaten.
Overigens kun je ook makkelijk recties krijgen met namen als Bos, Halsema en Marijnissen.
Allemaal mensen uit de goede kant van de maatschappij.
Ja en?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 07:54 schreef MikeyMo het volgende:
Ik zat gister op een verjaardag en daar zat een rooie rakker (compleet in een shirt met cccp er op) en het was wel weer heel stereotiep en voorspelbaar hoe hij reageerde op namen als Verdonk, Bush en Fortuyn... het zit mensen din die politieke hoek echt heel hoog: drop die namen en ze worden gelijk heel fel...
Ga eens tussen een paar knakkers van nieuw rechts zitten of tussen een paar aanhangers van Fortuyn en noem de namen Rosenmuller of Kok. Dan worden ze ook opeens heel fel. Dat heb je nou eenmaal met politiek.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 07:54 schreef MikeyMo het volgende:
Je slachtoffert geen mensen om een signaal af te geven. Je geeft mensen een rechtvaardige straf die ze verdienen. Het bedreigen van een minister is een ernstig strafbaar feit maar ook niet meer dan dat. Hij verdient dus straf maar wel een normale straf die bij bedreiging hoort. Levenslang is in Nederland gereserveerd voor mensen die meerdere moorden hebben gepleegd.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 19:49 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Levenslang is niet lang genoeg, een signaal afgeven in meer dan alleen loos geblaat in de ruimte. Laat 'em maar eens voelen wat er gebeurd als je in Nederland een mens bedreigt met de dood en de democratie wil chanteren en gijzelen.
quote:Art. 95a.
Hij die door geweld of bedreiging met geweld een vergadering van de raad van ministers uiteenjaagt, tot het nemen of niet nemen van enig besluit dwingt, een lid uit die vergadering verwijdert of opzettelijk een lid verhindert die vergadering bij te wonen of daarin vrij en onbelemmerd zijn plicht te vervullen, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste twintig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |