Wel, ik zal niet beweren dat ik het speciaal voor Fok! heb geschreven.quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:36 schreef Bioslock het volgende:
Ctrl-V topic.
Daar is een rechter rijbaan voor.quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:39 schreef 2cv het volgende:
Leuk, kachel ik daar met m'n Eendje over de snelweg, vliegen alle auto's langs me heen met een snelheidsverschil van 40 km/u.
Ondanks alle verbeteringen aan de auto's gaat het aantal verkeersdoden niet echt naar beneden.quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:34 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Het verkeersbeleid dat de Nederlandse overheid voert, met name met betrekking tot de maximumsnelheid, loopt echter achter de feiten aan. Zo is de maximumsnelheid op de snelweg vastgesteld op 120 km/h in een tijd waarin al deze elektronische hulp nog niet standaard was. Daardoor is de vraag naar een vernieuwing van het huidige beleid groot. Zo zou een snelheidsverhoging op de Nederlandse snelwegen naar 130 km/h in plaats van 120 km/h al een hele verbetering zijn.
als het echt niet mogelijk is je rijstijl aan de rest van nederland aan te passen ga je toch lekker op binnenwegen rijden ipv de snelweg? of anders tussen de vrachtwagens, die gaan ook geen 130quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:39 schreef 2cv het volgende:
Leuk, kachel ik daar met m'n Eendje over de snelweg, vliegen alle auto's langs me heen met een snelheidsverschil van 40 km/u.
het gros daarvan valt op de provinciale wegen en/of in de bebouwde kom...quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:48 schreef Greyfox het volgende:
[..]
Ondanks alle verbeteringen aan de auto's gaat het aantal verkeersdoden niet echt naar beneden.
Hoe zou dat toch komen...........
Slechts 6.4% van alle ongelukken vindt plaats op de snelweg.quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:48 schreef Greyfox het volgende:
[..]
Ondanks alle verbeteringen aan de auto's gaat het aantal verkeersdoden niet echt naar beneden.
Hoe zou dat toch komen...........
Dat zegt natuurlijk niets over het feit dat auto's veiliger worden.quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:53 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Slechts 6.4% van alle ongelukken vindt plaats op de snelweg.
120 ->130 maakt niets uit neequote:Op donderdag 24 juni 2004 15:51 schreef Gerako het volgende:
Die tijdwinst valt ook wel mee vind ik, Groningen-Maastricht is 330 km volgens de routeplanner.
Bij 120 doe je er 3uur en 19 minuten over.
Bij 130 doe je er 3uur en 7 minuten over.
De grote tijdwinst een onschatbare waarde heeft vind ik dus een slecht argument.
En inderdaad het snelheidsverschil wordt alleen maar groter met bijvoorbeeld de vrachtauto`s, dus of het nou veiliger word?
ALsof iedereen zich nu wel aan de snelheid houdt. En als je bang bent voor hardrijdende auto's, waarom koop je dan een eend?quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:39 schreef 2cv het volgende:
Leuk, kachel ik daar met m'n Eendje over de snelweg, vliegen alle auto's langs me heen met een snelheidsverschil van 40 km/u.
De verkeersdoden maken (een kleine uitzondering daargelaten) al jaren een dalende lijn. Vergelijk het de getallen maar: meer dan 3000 in 1970 naar iets meer dan 1000 in 2000.quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:48 schreef Greyfox het volgende:
[..]
Ondanks alle verbeteringen aan de auto's gaat het aantal verkeersdoden niet echt naar beneden.
Hoe zou dat toch komen...........
Waarom zou ik eerder een ongeval krijgen als ik harder ga rijden?quote:Op donderdag 24 juni 2004 16:28 schreef giscard het volgende:
Het enige wat er veranderd is, dat er meer ongevallen/aanrijdingen zullen plaatsvinden, met als gevolg meer files door ongelukken en kijkers. Per saldo heb je uiteindelijk waarschijnlijk zelfs kans op minder doorstroming.
Yeah right. Als straks 130 de norm is ipv 120 gaat de hele club 140 op de teller rijden en blijven ze janken om bonnen voor 3 km/u te hard.quote:Op het moment dat mensen doorgaans harder mogen rijden, zijn zij ook bereid om snelheid te verminderen wanneer dit nodig is
Je moet ook niet alleen naar middelen kijken die bij een ongeluk de schade beperken maar minstens zoveel naar middelen die de kans op een ongeluk verkleinen. Daardoor is het totale risico bij een bepaalde snelheid wel degelijk gedaald.quote:Hoeveel je ook verbeterd aan auto's, de zwakste schakel in het geheel zit achter het stuur. En daar is al jaren niks in gunstige zin aan veranderd. Veel van de zogenaamde verbeteringen betreffen systemen als airbags, gordelspanners en zwaardere kooiconstructies. Zaken die pas hun werk gaan doen in geval van een ongeluk. Niet echt een argument om dan maar harder te gaan rijden.
Waarom rijden duitsers zo beschaafd als je gelijk hebt?quote:Yeah right. Als straks 130 de norm is ipv 120 gaat de hele club 140 op de teller rijden en blijven ze janken om bonnen voor 3 km/u te hard.
Hier mag je zelf 24 uur over nadenken. Doe rustig aan, neem je tijd.quote:Op donderdag 24 juni 2004 16:58 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Waarom zou ik eerder een ongeval krijgen als ik harder ga rijden?
Als je de 2sec. regel aanhoud dan staat het verkeer bijna altijd vast. Hoeveel mensen rijden 66 meter achter hun voorganger als ze 120km/uur rijden? Die afstand is niet reeel aan te houden want als je 66 meter achter je voorganger op de linker rijbaan gaat rijden schieten mensen je rechts voorbij en zitten er zo 4 of 5 auto's tussen jou en je voorganger. Bij 90km/uur is iedere seconde 25 meter. 2sec. zou 50 meter zijn. Dan zouden er 20 auto's rijden per rijbaan. 40 per 2 rijbanen. 40 auto's per km 2baans snelweg. Volgens mij voegen er op drukke invoegstroken al meer dan 40 auto's in per km dat je vooruit komt. Ik had trouwens ooit gelezen dat 70 een bete doorstroming was al vind ik dat ook beetje onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:08 schreef D-FENS het volgende:
Hoeveel je ook verbeterd aan auto's, de zwakste schakel in het geheel zit achter het stuur. En daar is al jaren niks in gunstige zin aan veranderd. Veel van de zogenaamde verbeteringen betreffen systemen als airbags, gordelspanners en zwaardere kooiconstructies. Zaken die pas hun werk gaan doen in geval van een ongeluk. Niet echt een argument om dan maar harder te gaan rijden.
Komt bij dat de ideale snelheid voor doorstroming zo rond de 90 Km/u ligt. Zachter en je bezet te lang een stuk asfalt, harder en de (veilige) tussenafstand wordt te groot.
[..]
Yeah right. Als straks 130 de norm is ipv 120 gaat de hele club 140 op de teller rijden en blijven ze janken om bonnen voor 3 km/u te hard.
Nou, nee.quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:30 schreef FlowDesign het volgende:
Oftewel, de boetes worden lager
Ja, maar dit moet wel gecompenseerd worden met de vertraging opgelopen door files ontstaan door aanrijdingen veroorzaakt door te weinig afstand houden..quote:Bij 120km/uur zouden er minder auto's op het stuk rijden als je die 2sec. aanhoud maar omdat ze er sneller af zijn is er sneller ruimte voor een andere waardoor er evenveel auto's zouden kunnen rijden. Volgens mij rijden in praktijk mensen bijna evenveel achter hun voorganger met 70km/uur als 120km/uur zodat er bij hogere snelheid juist meer auto's rijden op hetzelfde stuk wegdek.
Wat vervolgens wordt gecompenseerd door de files door mensen die files veroorzaken door langzaam te gaan rijden omdat zij geen haast hebben en 70 een mooie snelheid vindenquote:Op donderdag 24 juni 2004 17:45 schreef giscard het volgende:
[..]
Ja, maar dit moet wel gecompenseerd worden met de vertraging opgelopen door files ontstaan door aanrijdingen veroorzaakt door te weinig afstand houden..
O ja, natuurlijk. Daardoor wordt ook redelijk vaak 1 van de banen afgesloten voor opruimwerkzaamheden.quote:Op donderdag 24 juni 2004 18:13 schreef MercedesCL het volgende:
[..]
Wat vervolgens wordt gecompenseerd door de files door mensen die files veroorzaken door langzaam te gaan rijden omdat zij geen haast hebben en 70 een mooie snelheid vinden
Hé maar ga er vooral serieus op inquote:Op donderdag 24 juni 2004 17:35 schreef giscard het volgende:
[..]
Nou, nee.
Degenen die de boetes vangen voor het overschrijden van de max. snelheid met N km/u zullen dit gedrag handhaven.
De offset (geconstateerd/max) blijft hetzelfde. Alleen de absolute waarde van de gemeten en toegestane snelheid gaat 10 km/u omhoog.
Waarom rijden Nederlanders als gekken in Duitsland?quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:16 schreef MouseOver het volgende:
Waarom rijden duitsers zo beschaafd als je gelijk hebt?
blij dat ze ook eindelijk eens gas mogen en kunnen geven en uit dit bekrompen stinkland zijnquote:Op donderdag 24 juni 2004 21:34 schreef D-FENS het volgende:
[..]
Waarom rijden Nederlanders als gekken in Duitsland?
330 km met 120 gemiddeld is 2 uur en 45 minuten.quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:51 schreef Gerako het volgende:
Die tijdwinst valt ook wel mee vind ik, Groningen-Maastricht is 330 km volgens de routeplanner.
Bij 120 doe je er 3uur en 19 minuten over.
Bij 130 doe je er 3uur en 7 minuten over.
De grote tijdwinst een onschatbare waarde heeft vind ik dus een slecht argument.
En inderdaad het snelheidsverschil wordt alleen maar groter met bijvoorbeeld de vrachtauto`s, dus of het nou veiliger word?
Waar denk jij waar ik rijd op de snelweg ?quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:44 schreef Kritz het volgende:
[..]
Daar is een rechter rijbaan voor.
Op de binnenwegen mag je 9 van de 10 keer ook max. 80, dat schiet voor mijn gevoel geen sodemieter op. Ik probeer zowieso altijd al tussen/achter de vrachtwagens te rijden, maar die zijn helaas ook niet overal en altijd daar te vinden waar ik rijd.quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:49 schreef miereneuker het volgende:
[..]
als het echt niet mogelijk is je rijstijl aan de rest van nederland aan te passen ga je toch lekker op binnenwegen rijden ipv de snelweg? of anders tussen de vrachtwagens, die gaan ook geen 130![]()
Ik ben er niet bang voor, maar het is niet altijd even pretig. Er zijn ook meer 'trage' auto's. En waarom ik een Eend koop? Omdat ik helemaalquote:Op donderdag 24 juni 2004 15:58 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
ALsof iedereen zich nu wel aan de snelheid houdt. En als je bang bent voor hardrijdende auto's, waarom koop je dan een eend?![]()
![]()
Ik heb er over nagedacht ik zie het nog steeds niet.quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:25 schreef giscard het volgende:
[..]
Hier mag je zelf 24 uur over nadenken. Doe rustig aan, neem je tijd.
Omdat Nederlanders nog steeds denken dat je op de Duitse snelwegen zo hard mag rijden als je zelf wilt (is al jaren niet meer zo). Feit is wel dat ze in Duitsland niet zo actief op de snelwegen controleren (op binnenwegen des te meer).quote:Op donderdag 24 juni 2004 21:34 schreef D-FENS het volgende:
Waarom rijden Nederlanders als gekken in Duitsland?
Da's echt dom van die Duitse Polizei, iedereen weet toch dat je gewoon op een rustige snelweg moet flitsen;quote:Op zaterdag 26 juni 2004 09:40 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Feit is wel dat ze in Duitsland niet zo actief op de snelwegen controleren (op binnenwegen des te meer).
Omdat Nederlanders weten dat je gewoon 500km/uur kan rijden als je auto het aankan en je Nederlandse verzekering gewoon betaald bij een ongeval? Er zijn genoeg stukken snelweg in Duitsland waar 130 een adviessnelheid is en je als Duitser zijnde met 140 niet meer verzekerd rijd en dus flink kan betalen bij een ongevalquote:Op zaterdag 26 juni 2004 09:40 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders nog steeds denken dat je op de Duitse snelwegen zo hard mag rijden als je zelf wilt (is al jaren niet meer zo). Feit is wel dat ze in Duitsland niet zo actief op de snelwegen controleren (op binnenwegen des te meer).
Ongelukken ontstaan in het algemeen omdat er iets gebeurt dat afwijkt van het verwachte patroon.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 09:17 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Ik heb er over nagedacht ik zie het nog steeds niet.
Ongelukken ontstaan over het algemeen op het moment dat mensen fouten maken. Waarom zou ik eerder een fout maken als ik harder rijd?
Als je afstand houdt met 150km/h kan je net zo goed reageren als met 100km/h. Verder hangt het er maar vanaf hoe de omstandigheden zijn. Op een lege snelweg is de kans op een ongeluk met 150km/h veel minder groot dan wanneer je in de file rijd met 30km/h. Veel ongelukken vinden ook plaats op plekken waar helemaal niet hard gereden wordt.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:33 schreef giscard het volgende:
[..]
Ongelukken ontstaan in het algemeen omdat er iets gebeurt dat afwijkt van het verwachte patroon.
Hoe harder je rijdt, hoe minder tijd je hebt om op een situatie te reageren. Hoe minder tijd je hebt om te reageren, hoe groter de kans dat je een foutje maakt, niet waar?
Dat zou je op de regionale wegen wel helemaal in je broek schijten. Daar is het verschil 160km per uur.quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:39 schreef 2cv het volgende:
Leuk, kachel ik daar met m'n Eendje over de snelweg, vliegen alle auto's langs me heen met een snelheidsverschil van 40 km/u.
Jij komt zeker niet zo vaak in duitsland? Als je de grens overgaat zie je een bord met de snelheden die gelden op de duitse wegen. Bij de autobahn staat de snelheid in een vierkant blauw bord dat betekent een adviessnelheid. De adviessnelheid is dus 130, maar als je harder wil mag dat dus. Het is dus volkomen legaal om bijv. 200km/h te rijden in Duitsland. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 09:40 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders nog steeds denken dat je op de Duitse snelwegen zo hard mag rijden als je zelf wilt (is al jaren niet meer zo). Feit is wel dat ze in Duitsland niet zo actief op de snelwegen controleren (op binnenwegen des te meer).
Met andere woorden: daar rijdt men 250 km/uquote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:58 schreef Najra het volgende:
[..]
Dat zou je op de regionale wegen wel helemaal in je broek schijten. Daar is het verschil 160km per uur.
LOL: Goeiequote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:58 schreef Najra het volgende:
[..]
Dat zou je op de regionale wegen wel helemaal in je broek schijten. Daar is het verschil 160km per uur.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:07 schreef 2cv het volgende:
[..]
Met andere woorden: daar rijdt men 250 km/u![]()
En welke regionale wegen ?
Denk dat hij tegenliggers bedoelt. 80 + 80 = 160quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:07 schreef 2cv het volgende:
[..]
Met andere woorden: daar rijdt men 250 km/u![]()
En welke regionale wegen ?
* 2cv gaat hier niet op in.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:20 schreef Singa het volgende:
[..]
LOL: Goeie
[..]
met andere woorden daar rijdt men 80
Reken je remweg maar eens uit bij 100km/h of bij 150 km/hquote:Op zaterdag 26 juni 2004 09:17 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Ik heb er over nagedacht ik zie het nog steeds niet.
Ongelukken ontstaan over het algemeen op het moment dat mensen fouten maken. Waarom zou ik eerder een fout maken als ik harder rijd?
Hard rijden kan gevaarlijk(er) zijn ja maar hoeft niet. Hoe komt het anders dat er in Duitsland ondanks de hoge snelheden op de autobahn minder doden vallen dan in bijv. een land als Frankrijk of Portugal. Met hard rijden is niets mis zolang je maar weet hoe en waar je dat kan doen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:37 schreef scollon het volgende:
[..]
Reken je remweg maar eens uit bij 100km/h of bij 150 km/h
Dat stijgt exponentieel
Of doe het anders proefondervindelijk![]()
Het aantal verkeers-doden per x aantal inwoners ligt in Duitsland wel ongeveer 50% hoger dan hier. Je kan je afvragen hoeveel van die extra doden te danken is aan de afwezigheid van snelheidslimieten op een deel van de autobanen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hard rijden kan gevaarlijk(er) zijn ja maar hoeft niet. Hoe komt het anders dat er in Duitsland ondanks de hoge snelheden op de autobahn minder doden vallen dan in bijv. een land als Frankrijk of Portugal.
En kijk dan naar Belgie waar wel een harde snelheidslimiet is en nog meer verkeersdoden.... kom eens met cijfers van het aantal doden door de hogere snelheidquote:Op zaterdag 26 juni 2004 22:05 schreef D-FENS het volgende:
[..]
Het aantal verkeers-doden per x aantal inwoners ligt in Duitsland wel ongeveer 50% hoger dan hier. Je kan je afvragen hoeveel van die extra doden te danken is aan de afwezigheid van snelheidslimieten op een deel van de autobanen.
Het aantal doden in Frankrijk en Portugal kent ook een aantal andere oorzaken dan snelheid. Denk aan alcohol, de staat van het wagenpark (vooral Portugal) en de grote hoeveelheid verkeer op B-wegen (om dure tolwegen te vermijden).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |