quote:'Ministerie beïnvloedde gerechtelijk onderzoek'
Het ministerie van Onderwijs heeft invloed uitgeoefend op gerechtelijk onderzoek, om een hoge ambtenaar die betrokken was bij een financieel schandaal buiten schot te houden. Dat schrijft P.M. den Haag donderdag. Volgens het politieke tijdschrift kan dat gevolgen hebben voor het ministerschap van Maria van der Hoeven en Piet Hein Donner.
Begin juni werden drie lagere ambtenaren van Onderwijs door de rechtbank van Den Haag vrijgesproken voor hun aandeel in de Jamby-affaire, omdat het Openbaar Ministerie geen onderzoek deed naar hun leidinggevende, Jan Vrolijk, voormalig directeur-generaal van het ministerie van Onderwijs. Volgens de rechtbank is er alle reden om meer onderzoek te doen, maar de recherche heeft dat verzuimd.
De Jamby-zaak stamt uit 2000. Toenmalig minister van Onderwijs Loek Hermans nam het ICT-bedrijf Jamby van Adam Curry in de arm om het computernetwerk voor het onderwijs, Kennisnet, vorm te geven. Dat was echter een volgens Europese regels verboden aanbesteding. Jamby kreeg daarop een schadevergoeding van het ministerie – buiten de boeken om, omdat het daar eigenlijk geen recht op had.
De recherche deed onderzoek naar de betrokkenheid van drie lage ambtenaren en leunt in de bewijsvoering hevig op een onderzoek van Deloitte & Touche. Het accountantsbureau deed dat onderzoek voor het ministerie van Onderwijs Volgens de rechtbank van Den Haag is met dat onderzoek gesjoemeld: in eerste instantie bleek de rol van directeur-generaal Jan Vrolijk 'zeer dubieus', in het tweede rapport wordt de betrokkenheid van Vrolijk gebagatelliseerd.
Volgens P.M. den Haag heeft de top van het ministerie van Onderwijs een hand gehad in de manipulatie van het Deloitte & Touche-rapport door informatie te verdoezelen en het rapport te veranderen. Verder hebben topambtenaren van het ministerie van Onderwijs invloed uitgeoefend op het college van procureurs-generaal, de hoogste leidinggevenden binnen het Openbaar Ministerie, om de recherche niet dieper te laten graven, suggereert P.M. den Haag.
Dat heeft consequenties voor minister Maria van der Hoeven van Onderwijs: ook al was zij nog geen minister ten tijde van de Jamby-affaire, zij is toch verantwoordelijks voor het manipuleren van het onderzoek en het kwijt maken van belangrijk bewijsmateriaal. Ook minister Piet Hein Donner van Justitie bevindt zich volgens P.M. den Haag in de problemen: hij is verantwoordelijk voor het college van procureurs-generaal, die het sjoemelen met bewijs toelieten.
Loek Hermans... Does that bring back old memories.quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
En de link is?quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:48 schreef Duritz het volgende:
[..]
Om te beoordelen of het mooie beelden zijn
J.C., dat is toch die Idols gast?quote:Door gerechtshof veroordeelde terrorist aangehouden
DEN HAAG - De politie in Rotterdam heeft donderdagochtend een van de maandag veroordeelde terroristen aangehouden. Het gaat om de 29-jarige J.C..
Het hof veroordeelde hem samen met zijn compaan A.R. voor deelname aan een internationale criminale organisatie die een bomaanslag op de Amerikaanse ambassade in Parijs wilde plegen. Het was voor het eerst dat moslimextremisten in Nederland voor betrokkenheid bij terrorisme zijn bestraft.
C. meldde zichzelf bij het politiebureau.
Ik dacht, ik quote je ook eens. Niet grappig? Ik vond het dolletjes. Als een Sharon Dijksma op een glazen tafel.quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En de link is?
Is dat joodse humorquote:Op donderdag 24 juni 2004 15:53 schreef Duritz het volgende:
[..]
Ik dacht, ik quote je ook eens. Niet grappig? Ik vond het dolletjes. Als een Sharon Dijksma op een glazen tafel.
Meen je niet! Zit ik net helemaal chill te worden van hun Runaway Found plaat, krijg je dit. Gelukkig staan The Zutons ook in de playlist, hun nieuwe single Remember Me is ook lekker.quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:54 schreef RichardQuest het volgende:
The Veils zijn uit elkaar he, Duritz...
quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Overigens is een Sharon op een glazen tafel weer wel enigszins grappig.
Ik dacht dat "The Tide That Left And Never Came Back" hun nieuwe single was, lekker nummer trouwens! Ze hadden zeker ruzie met Dora, of niet?quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:58 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Toch wel
Jezus Christus was een Palestijn.quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:51 schreef sizzler het volgende:
[..]
J.C., dat is toch die Idols gast?
Zijn we dat niet allemaal Monidique, zijn we dat niet allemaal...quote:Op donderdag 24 juni 2004 16:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jezus Christus was een Palestijn.
Dora?quote:Op donderdag 24 juni 2004 16:00 schreef Duritz het volgende:
[..]
Ik dacht dat "The Tide That Left And Never Came Back" hun nieuwe single was, lekker nummer trouwens! Ze hadden zeker ruzie met Dora, of niet?
quote:Op donderdag 24 juni 2004 16:02 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dora?
http://3voor12.vpro.nl/3v(...)719222&news=18100226
Hehe.quote:The Veils zijn niet uit elkaar, alleen de bassist, gitarist en drummer zijn uit de band.
quote:Op donderdag 24 juni 2004 16:04 schreef Ype het volgende:
Hopsa.
Verslag is goedgekeurd.
Al gedaan, en dat wordt vanavond vervolgd.quote:
Ja. We gaan niet rouwen om 4 moslims minder.quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Geen idee, maar maakt dat wat uit?
Gebanned.quote:Op donderdag 24 juni 2004 16:05 schreef Meki het volgende:
waar is dora eigenliJK ??
Een week-ban gekregen.quote:Op donderdag 24 juni 2004 16:05 schreef Meki het volgende:
waar is dora eigenliJK ??
waarom en voor hoe langquote:Op donderdag 24 juni 2004 16:25 schreef Ype het volgende:
[..]
Gebanned.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |