abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juni 2004 @ 11:49:31 #26
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_20148293
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 11:46 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

En Mario Kart kreeg ook maar een 6.5 toen ie net op de SNES was uitgekomen. Maar ik vind de PU gewoon lekker lezen.
Ja lekker kids.
En die onzin bij die plaatjes neerzetten.
Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
pi_20148351
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 11:37 schreef -Xerxes- het volgende:
Dat ken ik niet
Is dat voor consoles? Of ook voor pc's? Engelstalig neem ik aan?
Is een Engels blad, er worden games voor alle consoles en de PC besproken. De reviews zijn erg kritisch maar ik lees hem vooral voor de goede artikelen over de gamesindustrie. Edge is zo'n beetje het meest gerenomeerde gamesblad, zeker een aanrader.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_20148577
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 11:23 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Als je 12 bent.
Ow..........ik ben in de veertig. En al zo'n tien jaar abonnee
Kortom, the usual.
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:02:13 #29
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_20148664
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 11:36 schreef Killjoy het volgende:

...

P.S. Oh en de PU zuigt aars, vanaf het begin al toen er mensen zaten die een spel als Final Fantasy af zaten te kraken omdat het niet het genre van de reviewer was. Zet er dan een reviewer die wel verstand heeft van dat genre zou ik zeggen
Ik weet nog precies dat het de laatste keer was dat ik een PU kocht.

De review (niet van FF btw) begon al met: ''Ik hou eigenlijk niet van dit soort spellen maar ik moet em nu eenmaal reviewen.''

Dat is toch lachwekkend of niet?!?!
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:04:16 #30
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20148717
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:02 schreef nikanoru het volgende:

[..]

De review (niet van FF btw) begon al met: ''Ik hou eigenlijk niet van dit soort spellen maar ik moet em nu eenmaal reviewen.''

Nou ja, aan de ene kant kun je zeggen dat dat niet zou moeten kunnen, maar soms gaat het niet anders. Alle reviewers zijn al bezig, eentje niet, en er is nog één game over. Het leven van een reviewer gaat niet over rozen hoor...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:12:30 #31
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_20148984
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:02 schreef nikanoru het volgende:

[..]

Nee, niet.Zo krijg je iig een objectieve review.. .
Weet je wat pas lachwekkend is, die (p)reviews van die Nintendo-fanboy..
De onobjectiviteit straalt er zo van af dat het bijna genant is .
Nee, dan liever iemand die objectief naar een spel kan kijken.
-
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:16:30 #32
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20149107
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:12 schreef Dr.Daggla het volgende:

Nou, ik ben het vaak met hem eens hoor Als je weet wie en hoe reviewt kun je er ook veel over zeggen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:17:33 #33
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_20149142
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:12 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nee, niet.Zo krijg je iig een objectieve review.. .
De onobjectiviteit straalt er zo van af dat het bijna genant is .
Nee, dan liever iemand die objectief naar een spel kan kijken.
Klopt. Mits het een goede reviewer zou zijn. Helaas was het hier niet het geval en liet diegene zijn wansmaak behoorlijk doorschemeren.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:17:39 #34
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_20149149
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:16 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nou, ik ben het vaak met hem eens hoor Als je weet wie en hoe reviewt kun je er ook veel over zeggen.
Verrassend zeg, .
-
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:23:32 #35
17061 mvt
blame Canada
pi_20149295
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:17 schreef nikanoru het volgende:

[..]

Klopt. Mits het een goede reviewer zou zijn. Helaas was het hier niet het geval en liet diegene zijn wansmaak behoorlijk doorschemeren.
Daarom hebben ze tegenwoordig "Judge Ed" als de ene reviewer het totaal niet eens is met het oordee lvan de ander. Kleine nutteloze discussie en eventueel een bijstelling van het cijfer.

@daggla : Tis soms wel erg ja, maar gelukkig is het niet het hele blad zo. En als je dat eenmaal door hebt neem je die reviews met een klein korreltje zout.
We were to understand there would be pie and punch?
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:25:25 #36
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_20149350
Ik lees PC Format, en hoewel ik af en toe wel zucht omdat er een recensie van een spel instaat, ruim een maand of anderhalf nadat ik het heb gekocht, laten zij zich er inderdaad al jaren op voorstaan dat zij ALLEEN maar 'finished products' recenseren.

En dat siert ze.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:31:09 #37
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_20149503
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:23 schreef mvt het volgende:

[..]

Daarom hebben ze tegenwoordig "Judge Ed" als de ene reviewer het totaal niet eens is met het oordee lvan de ander. Kleine nutteloze discussie en eventueel een bijstelling van het cijfer.

@daggla : Tis soms wel erg ja, maar gelukkig is het niet het hele blad zo. En als je dat eenmaal door hebt neem je die reviews met een klein korreltje zout.
Ach, ik lees de PU al sinds het begin.. Ik "ken" ze inmiddels wel een beetje.. .
Vooral Jan vind ik erg okay, .
Maar zoals Roy al zei, het leest gewoon lekker weg. (op het toilet vooral, . ) en er staan vaak leuke nieuwtjes in.. .
-
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:33:11 #38
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_20149555
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:31 schreef Dr.Daggla het volgende:

het leest veegt gewoon lekker weg.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_20149563
De PU had hier laatst ook een discussie over, of lezers exclusieve previews wilden met hoge cijfers of echte reviews maar dan wel een tijd later. De reactie was dat men liever wilde wachten (de lezers dus).

De PU geeft redelijke cijfers alleen grote spellen krijgen nagenoeg altijd een flinke voldoende. Achterin zit een pagina waarbij een spel een screenshot heeft en gelijk een cijfer erbij en daar staan altijd de laagste cijfers van het hele blad.
Ik vind het wel jammer dat de cijfers die gegeven worden weinig meer waard zijn. Er zijn zoveel spellen die een 9,0 krijgen, terwijl er heel erg veel verschil zit tussen die games. Sommige zijn net een 7 waard en andere verdienen die 9 echt, dat is wel erg jammer. Eigenlijk zouden ze een ander soort score systeem moeten hebben...
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:34:47 #40
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_20149603
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:33 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Dude, die nietjes.. .
-
pi_20150333
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:33 schreef koei het volgende:
*knip*

Ik vind het wel jammer dat de cijfers die gegeven worden weinig meer waard zijn. Er zijn zoveel spellen die een 9,0 krijgen, terwijl er heel erg veel verschil zit tussen die games. Sommige zijn net een 7 waard en andere verdienen die 9 echt, dat is wel erg jammer. Eigenlijk zouden ze een ander soort score systeem moeten hebben...
Grappig, daar is in Edge een jaar of vijf geleden al een discussie over aangezwengeld door haar lezers. Was naar aanleiding van het feit dat Ocarina of Time een 10 had gekregen. Ze hebben er uiteindelijk een artikel aan gewijd en hun conclusie was dat je als lezer de sterke en zwakke punten die in de tekst genoemd worden moet wegen en dat de score die toegekend is slechts een indicatie geeft. Het heeft ook wel iets logisch want je kunt een spel van 6 jaar geleden niet één op één vergelijken met een spel van vorige maand.

Ik vind de 5 die mario kart DD in Edge gekregen heeft daarom ook geweldig en moest er indertijd om lachen hoe de nintendo fanboys op Edge begonnen te zeiken. 't Is dan ook spijtig dat ik het geld er niet meer voor over heb anders zou ik het nog wel iedere maand kopen.
  donderdag 24 juni 2004 @ 13:02:30 #42
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20150413
quote:
Ik vind de 5 die mario kart DD in Edge gekregen heeft
Ik kan er nog steeds niet over uit
pi_20150459
PU las ik al vanaf het begin (wohoo stickers van starfox ).. jammer genoeg langzamerhand naar beneden gegaan (en hun cijfers steeds meer omhoog.. een afgekraakte game kreeg op het laatst nog een 6 . Weet trouwens niet hoe ze het nu doen?

Maar wat in de ts staat is ook alleen maar logisch.. Om als blad in deze tijd hoofd boven water te houden (helemaal door de concurrentie van gamesites) moeten ze ergens in uitblinken.. en 1 daarvan is natuurlijk als eerste de review in hun blad hebben staan.. tja.. en dan word het een makkelijke prooi voor atari enz he?
  donderdag 24 juni 2004 @ 13:07:36 #44
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_20150552
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 13:02 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:59 schreef Vagere_Hein het volgende:

Ik vind de 5 die mario kart DD in Edge gekregen heeft daarom ook geweldig en moest er indertijd om lachen hoe de nintendo fanboys op Edge begonnen te zeiken.
..
-
pi_20150740
Door al die veel te hoge cijfers krijg je wel dat mensen een spel dat een 7,5 krijgt niet meer kopen omdat het MAAR een 7,5 is. Als ik voor vakken op school een 7,5 haal dan ben ik echt wel blij! een 7,5 hoort gewoon bovengemiddeld te zijn maar tegenwoordig is het laag. Eigenlijk moeten ze gewoon 5 punten van de score afhalen, ze gebruiken de cijfers 1,2,3,4 en 5 nog nagenoeg nooit.

Ik vind die beoordeling op meerdere punten met sterretjes op een 5 punts schaal ook veel beter. Hoeveel geld ze ook bieden, dan nog kan het zo zijn dat de graphics gewoon heel erg slecht zijn.

En natuurlijk moet je een hele review lezen om te kijken of een spel wat is, maar dan moeten ze niet opeens die hoge cijfers op speldoosjes gaat zetten ofzo wat ze nu dus wel doen, of ze moeten gelijk de hele review erbij geven.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  donderdag 24 juni 2004 @ 13:15:36 #46
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20150802
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 13:13 schreef koei het volgende:
Door al die veel te hoge cijfers krijg je wel dat mensen een spel dat een 7,5 krijgt niet meer kopen omdat het MAAR een 7,5 is. Als ik voor vakken op school een 7,5 haal dan ben ik echt wel blij! een 7,5 hoort gewoon bovengemiddeld te zijn maar tegenwoordig is het laag. Eigenlijk moeten ze gewoon 5 punten van de score afhalen, ze gebruiken de cijfers 1,2,3,4 en 5 nog nagenoeg nooit.

Ik vind die beoordeling op meerdere punten met sterretjes op een 5 punts schaal ook veel beter. Hoeveel geld ze ook bieden, dan nog kan het zo zijn dat de graphics gewoon heel erg slecht zijn.

En natuurlijk moet je een hele review lezen om te kijken of een spel wat is, maar dan moeten ze niet opeens die hoge cijfers op speldoosjes gaat zetten ofzo wat ze nu dus wel doen, of ze moeten gelijk de hele review erbij geven.
He-Le-Maal mee eens
pi_20151003
Tja ach, ik probeer op de ene of andere manier toch eerst de game te spelen (zij het een demo, bij iemand anders die hem al gekocht heeft of op een andere manier) voordat ik die game aanschaf. Blind iets aankopen doe ik nooit weer, niet na C&C Generals (welke de hemel in geprezen werd door de pers, yeah right. Pure bagger, alleen flashy graphics, that's it )
pi_20151129
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 13:02 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik vond het positief omdat het aantoont dat ze het begrepen hebben. Je kunt een game niet op een vast aantal categorieën beoordelen. Een game als mario kart moet bijvoorbeeld beoordeeld worden de algemene verwachting en natuurlijk in relatie tot haar voorgangers. En juist op dat punt schiet de game zo te kort. Overigens snap ik ook wel best dat die 5 wat overdreven was maar dat doen ze dan om een lange neus te trekken naar al die publishers en quasi-gamers die de eindscore zo heilig achten. Ze voorkomen zo bijvoorbeeld dat er in de advertenties niet gepocht kan worden met een goed cijfer van Edge, ondanks dat er wellicht flinke kanttekeningen geplaatst zijn. Geweldig blad.
  donderdag 24 juni 2004 @ 13:58:15 #49
90285 Swi3rRules
5 028356 501137
pi_20151960
ten eerste
Power Unlimited is een goed blad.

je moet een blad leuk vinden om te lezen of het nou objectief of zo subjectief als een zakje kots is.
Een spel kun je pas beoordelen als je het zelf gespeeld hebben.
  donderdag 24 juni 2004 @ 14:08:54 #50
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_20152255
quote:
Tja ach, ik probeer op de ene of andere manier toch eerst de game te spelen (zij het een demo, bij iemand anders die hem al gekocht heeft of op een andere manier) voordat ik die game aanschaf. Blind iets aankopen doe ik nooit weer, niet na C&C Generals (welke de hemel in geprezen werd door de pers, yeah right. Pure bagger, alleen flashy graphics, that's it )
Ik daarentegen vindt het qua gameplay een heerlijk spel, zeker met de Zero Hour add-on

Enige minpunten voor mij van dit spel zijn:

- Enorme vertraging bij te veel units (vooral bij infantry-general)
- Instabiliteit bij netwerk/internet play
quote:
ten eerste
Power Unlimited is een goed blad.

je moet een blad leuk vinden om te lezen of het nou objectief of zo subjectief als een zakje kots is.
Een spel kun je pas beoordelen als je het zelf gespeeld hebben.
Swi3rRules, lees mijn quote, denk dat je het daar mee eens bent
quote:
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de PCZone (engelse versie, NIET de Benelux versie) om 1 simpele reden, hun meningen en mijn meningen over games en de desbetreffende scores kwamen het beste overeen. Ervan uitgaande dat hun smaak hetzelfde bleef en mijn smaak niet echt veranderde kon ik er op vertrouwen dat als hun zeiden dat een game erg goed was kon ik daar op vertrouwen.
Ik daarentegen zou de PU niet eens gebruiken om mijn reet mee af te vegen, zelfs mijn kat weigert dan op de bak te gaan als die onderin ligt (als ik een kat zou hebben)

[ Bericht 1% gewijzigd door Killjoy op 24-06-2004 14:20:44 ]
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')