Je zag haar ook helemaal opfleuren na de koffiequote:Op zaterdag 9 oktober 2004 21:08 schreef Xilantof het volgende:
het model gaf al aan dat ze niet helemaal lekker was, en erg moe/duf
kloptquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:23 schreef Ouwesok het volgende:
Is dat onze immer goedlachse Jennifer niet
daar ben ik nu ook achterquote:Fraai spul Xilantof, geeft weer fraai aan dat je portretwerk niet met een te lang brandpunt moet aanpakken.
quote:Over de kwaliteit van dat optiekje: Had je het zelf anders verwacht. Een 50mm is zo bij benadering de makkelijkste lens om te ontwerpen, slechte worden er niet gemaaktNiet in de laatste plaats omdat Trust zich nooit in de traditionele SLR-markt heeft begeven
quote:Op zondag 10 oktober 2004 09:27 schreef Xilantof het volgende:
die komen vanmiddag bowiefan
idd Pea, maar ik was niet alleenquote:Op zondag 10 oktober 2004 15:40 schreef pea4fun het volgende:
Nou xila, goed gewerkt hoor, vind nr 3 6 en 9 de mooiste. Het is makkelijker als je een model voor je alleen hebt he? Nou ja, makkelijker...rustiger...
nette foto!quote:Op maandag 11 oktober 2004 20:01 schreef RubberDuckey het volgende:
Hier dan ook een portretje van m`n paps. Het is een crop, er links hangt nog een schilderij aan de muur die enigzins mij teveel irriteerde met spiegeling van het licht.
[afbeelding]
Ik ookquote:Op maandag 11 oktober 2004 22:16 schreef Offy het volgende:
Ben erg benieuwd naar PdeHoog's bijdrage
Welke foto's bedoel je dat specifiekm Ouwesok? Da's wel interessant om te weten. En hoe moet je precies inflitsen dan? Externe flitser recht erop; of toch wat schuin omhoog?quote:Op maandag 11 oktober 2004 22:58 schreef Ouwesok het volgende:
@Xilantof
[verhaal]
Van de laatste serie zie je het in 26 en 27 het beste.quote:Op maandag 11 oktober 2004 23:47 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Welke foto's bedoel je dat specifiekm Ouwesok? Da's wel interessant om te weten. En hoe moet je precies inflitsen dan? Externe flitser recht erop; of toch wat schuin omhoog?
Ik vind verder 18 en 22 erg goed!
Ik kan me die reactie helemaal voorstellenquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 13:52 schreef pea4fun het volgende:
Haar eigen reactie: "Ik heb nog nooit zo mooi ontspannen op de foto gestaan"Maar nu graag jullie kritiek
Ik heb puur naar haar gekeken, en niet op achtergrond gelet. Ik had dus ook een behoorlijke flits in de ramen staan, maar die heb ik grotendeels weg kunnen croppen. Volgende keer bij zo'n gelegenheid idd een punt van aandacht.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 14:06 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik kan me die reactie helemaal voorstellenPose is dan ook volledig ongedwongen
Wat je in deze gevallen eigenlijk doet is het bewust zorgen dat je hoegenaamd niets aan het plaatje regisseert en dus op geen enkele wijze contact met de geportretteerde maakt, waardoor die zich van de hele foto niet eens bewust is. Kunst is in dat geval wel dat de persoon in kwestie zo 'voordelig' mogelijk in beeld komt te staan. Getuige de reactie van het slachtoffer ben je daar uitermate goed in geslaagd.
Nadeel van deze wijze van fotograferen is dat je de achtergronden doorgaans niet voor het uitzoeken hebt, en de voorgronden dus ook niet. In dit geval maakt dat de opname een tikje onrustig. Een en ander is met een welgemikt cropje aardig te verbeteren.
Let met je flits op die dingen waar je recht op flitst, die hebben in dit geval hun sporen achtergelaten, wanneer je de mogelijkheid hebt kun je jezelf zodanig in een ruimte verschansen dat je muren, deuren en ramen allemaal schuin raakt waardoor je die blauwe reflecties van je flitser tegengaat.
dank je (en de rest ook), blijkbaar heb ik ook mijn scherm thuis anders staan dan hier op werk (en misschien bij anderen thuis) de plaatjes zijn iets lichter aldaar. En ja, extra batterijen zitten nu standaard in het pakket alhoewel ik ook wel tevreden ben met de onboard flitserquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 12:46 schreef Xilantof het volgende:
Re ik vind 2 de leukste...
die is gewoon het meest prettig belicht van het stel..
alleen jammer dat ie een beetje zuur kijkt
3 had denk ik ook wel leuk kunnen wezen..
volgende keer dus wel batterijen mee enzo
Ik heb nog eens even gekeken, en ik vind eigenlijk de 4e ook erg mooi! Mooi licht vooral. Hoelang heb je deze belicht, ook met de 105 micro?quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:45 schreef Re het volgende:
[..]
dank je (en de rest ook), blijkbaar heb ik ook mijn scherm thuis anders staan dan hier op werk (en misschien bij anderen thuis) de plaatjes zijn iets lichter aldaar. En ja, extra batterijen zitten nu standaard in het pakket alhoewel ik ook wel tevreden ben met de onboard flitser
ze lijken me allebij niet echt scherp.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:29 schreef dawg het volgende:
Hier 2 portretjes van mij. Onderdeel van de module-opdracht voor school, "Reportage van een productieproces". Ben er zelf nog niet tevreden over, dus ik ga volgende week nog eens terug een bezoekje brengen aan de bakkerij. Doen we de reportage nog eens over, totdat ik wel tevreden ben.
Anyway, ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |