abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20125725
quote:
AMSTERDAM - Het gerechtshof in Amsterdam heeft woensdag besloten dat de rechter-commissaris nader onderzoek moet doen naar het doodschieten van Driss Arbib door een politieagent. De Marokkaan werd op 6 augustus vorig jaar doodgeschoten in een eethuis op het Mercatorplein in Amsterdam-West.

Het Openbaar Ministerie besloot eerder de agent niet te vervolgen omdat hij zou hebben gehandeld uit noodweer. De familie diende hierop een klacht in bij het gerechtshof in Amsterdam.

Reconstructie

Het hof oordeelt nu dat er een reconstructie van het incident moet plaatsvinden. Zo kan het beste worden beoordeeld of voor de agent andere mogelijkheden openstonden dan te schieten op het slachtoffer.

De dood van Arbib leidde tot veel onrust in Amsterdam-West, in het bijzonder onder de Marokkaanse gemeenschap. Na het incident werd een druk bezochte demonstratie gehouden tegen 'zinloos politiegeweld'.

Mes

De agenten werden op 6 augustus vorig jaar bij een ruzie geroepen in het eethuis. Arbib was niet meer aanwezig toen de politie kwam, maar hij keerde kort daarop terug naar het eethuis met een mes en bedreigde daarmee de agent.

Hoofdofficier van justitie L. de Wit zei in oktober vorig jaar bij de toelichting op het besluit om de agent niet te vervolgen dat sprake was van een "acuut levensbedreigende situatie" en dat de politieman geen andere mogelijkheid had om zich te verdedigen.

Kritiek

Volgens het hof kan dit nog niet met zekerheid worden gesteld. Het hof uit kritiek op het begin van het onderzoek. Zo zijn de eerste getuigenverklaringen opgenomen door directe collega's van de schietende agent. Volgens het hof voldoet een dergelijk onderzoek niet aan de eisen van onafhankelijkheid en objectiviteit.

Het hof laakt ook de uitlatingen van korpschef J. Kuiper van de politie Amsterdam-Amstelland. Hij zei kort na het schietincident dat de agent in kwestie niets te verwijten viel en dat hij had gedaan wat hij moest doen.

Conclusies

"Deze uitlatingen behelsden conclusies die in hoge mate vooruit liepen op de mogelijke resultaten van het justitieel onderzoek dat op dat moment nog volop gaande was", stelt het hof.

Dat dit argwaan wekte bij de nabestaanden onderkent het hof. "Deze uitlatingen deden bij klagers begrijpelijkerwijze de gedachte postvatten dat van enig objectief, effectief en onafhankelijk onderzoek naar de omstandigheden van het overlijden van hun zoon en broer geen sprake zou zijn."

Link : Nu.nl http://www.nu.nl/news.jsp?n=346561&c=15
we zullen deze Onderzoek moeten gaan afwachten
De Agent moest niet in zijn Buik schieten - hij moest helemaal niet schieten
Pas als er een Bedreiging was dan pas moest ie schieten maar dan in zijn voet ofzo
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_20125849
Als je echt bedreigd wordt, dan schiet je, en niet in een voet, maar gewoon in de borst, dit is nl het grootste, en dus het makkelijkst te raken als je snel moet schieten. Een been is makkelijk te missen. Bij een serieuse dreiging moet je gewoon je aanvaller uitschakelen.
Of er een serieuse dreiging was, dat is nu dus om uit te zoeken.
  woensdag 23 juni 2004 @ 16:11:09 #3
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20126053
gutgut, zijn ze daar nog over bezig, wat een bureaucratie. Je bekend trouwens weer kleur Meki.

Die vent werd bedreigd door een mes, moest snel handelen en schoot dus impulsief op de borstkas. En aangezien agenten ook mensen zijn is dat begrijpelijk.
Zo klaar als een klontje, die agent deed het niet express en kan dus gewoon met rust worden gelaten. Ik vertrouw erop dat dit onderzoek dat ook gewoon zal uitwijzen.

Vervolgens is het afwachten of Amsterdam-west zich hier bij gaat neerleggen dan of dat ze vooroordelen nogmaals bevestigen.
I mean no harm
pi_20126055
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:04 schreef Repeat het volgende:
Als je echt bedreigd wordt, dan schiet je, en niet in een voet, maar gewoon in de borst, dit is nl het grootste, en dus het makkelijkst te raken als je snel moet schieten. Een been is makkelijk te missen. Bij een serieuse dreiging moet je gewoon je aanvaller uitschakelen.
Of er een serieuse dreiging was, dat is nu dus om uit te zoeken.
Een been is makkelijk te missen!!!!!!! dacht het niet ,die sukkels moeten toch goed getraind zijn .
En je hoeft hem niet per se neer te maaien met 50 kogels door zn borst .Volkert van der graaf
heeft toch ook de pim fortyn door de kop geschoten.
Word lid van mn forum http://papa.messageboard.nl/7744
  woensdag 23 juni 2004 @ 16:12:27 #5
35602 NatasTriplesix
Do You Believe ?!
pi_20126096
quote:
Pas als er een Bedreiging was dan pas moest ie schieten maar dan in zijn voet ofzo
Of de agent andere mogelijkheden had dan schieten wordt in dit onderzoek vast wel duidelijk.
Als iemand met een mes verhaal komt halen na een ruzie is dat best wel bedreigend.
Als men je niet opmerkt kun je net zo goed niet bestaan.
  Moderator woensdag 23 juni 2004 @ 16:14:57 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20126181
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:01 schreef Meki het volgende:

[..]

deze onderzoek is niet nodig in mijn ogen
De Marokkaan moest niet met wapens zwaaien naar agenten - hij moest helemaal geen wapens bij zich hebben
pas alstie naar de martial arts school gaat en dan enkel met een kunststof beschermlaag

en er wordt niet op voeten, handen, benen, armen en liefst ook niet op hoofden geschoten ... doelen zijn te klein en bewegen te snel waardoor de mogelijkheid dat de kogels in onschuldige omstanders terecht komen ipv relmarokkanen met slagersmessen.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 23 juni 2004 @ 16:15:46 #7
60908 G1ml1
Keep falling......
pi_20126216

ehm ik heb niks tegen marokkanen.....maar leer alsjeblieft Nederlands.....dan begrijpen we elkaar ook wat beter he;)
Gravitation cannot be held responsible for people falling in love
It is better to keep a friend from falling than to help him up
pi_20126227
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:11 schreef meki2 het volgende:

[..]

Een been is makkelijk te missen!!!!!!! dacht het niet ,die sukkels moeten toch goed getraind zijn .
En je hoeft hem niet per se neer te maaien met 50 kogels door zn borst .Volkert van der graaf
heeft toch ook de pim fortyn door de kop geschoten.
Lekker te vergelijken

Om andere ook te beschermen kan je beter zeker van zijn dat je raak schiet, en dus niet op een been/voet mikken. Mocht ie net wegstappen en je raakt een omstander... Dat is nog veel erger !
pi_20126266
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:11 schreef pomtiedom het volgende:
gutgut, zijn ze daar nog over bezig, wat een bureaucratie. Je bekend trouwens weer kleur Meki.

Die vent werd bedreigd door een mes, moest snel handelen en schoot dus impulsief op de borstkas. En aangezien agenten ook mensen zijn is dat begrijpelijk.
Zo klaar als een klontje, die agent deed het niet express en kan dus gewoon met rust worden gelaten. Ik vertrouw erop dat dit onderzoek dat ook gewoon zal uitwijzen.

Vervolgens is het afwachten of Amsterdam-west zich hier bij gaat neerleggen dan of dat ze vooroordelen nogmaals bevestigen.

hij kon Makkelijk onderaan schieten
Maar jah
het is al geweest , de onderzoek gaat toch weer hetzelfde kant op
pi_20126302
Als je in nood bent en echt bedreigd wordt en snel moet reageren is het logisch om op het grootste oppervlak te mikken. Stel je voor dat je dat been mist en er daar een slachting onstaat. dan hoor je iedereen "waarom schoot hij hem niet neer?" Ik vind dat hij goed gehandelt heeft als hij serieus in gevaar was (en natuurlijk ook om de omstanders mischien wel te beschermen)
Je leert volgens mij ook om gewoon op de borst te mikken, het grootste oppervlak. Behalve als er niet echt gevaar is, dan voor de benen gaan.
pi_20126338
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

deze onderzoek is niet nodig in mijn ogen
De Marokkaan moest niet met wapens zwaaien naar agenten - hij moest helemaal geen wapens bij zich hebben
pas alstie naar de martial arts school gaat en dan enkel met een kunststof beschermlaag

en er wordt niet op voeten, handen, benen, armen en liefst ook niet op hoofden geschoten ... doelen zijn te klein en bewegen te snel waardoor de mogelijkheid dat de kogels in onschuldige omstanders terecht komen ipv relmarokkanen met slagersmessen.
De Marokkaan had geen wapens op zak , hij ging een Botermes halen -
De Marokkaan was dom hij moest maar geen mes bij zich hebben
Maar de dood verdient hij niet , de dood verdient niemand
pi_20126358
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:19 schreef Meki het volgende:

[..]

dat verdient die agent ook niet. Daarom verdedigt hij zichzelf. IMO zijn goedrecht.
  woensdag 23 juni 2004 @ 16:21:13 #13
60908 G1ml1
Keep falling......
pi_20126402
de onderzoek gaat toch weer hetzelfde kant op ......zucht t blijft moeilijk he
Gravitation cannot be held responsible for people falling in love
It is better to keep a friend from falling than to help him up
pi_20126506
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:11 schreef meki2 het volgende:
Ah ja, jij bent dus blijkbaar wel goed getraind en kan zonder te richten iemand in zijn been raken zonder dat hij er iets aan overhoudt. Is jouw naam Lucky Luke ofzo?

Heb jij ZELF wel eens met een pistool geschoten? Nee, dat zal wel niet, gezien je reply. Jij denkt kennelijk nog dat een pistool op zich al machtig genoeg is om iemand tegen te houden. Daarnaast denk je dat een politieagent een robot is die het leven van een ander boven dat van zichzelf moet stellen.

Well, welcome to the real world, waar politieagenten ook van hun leven houden en pistolen afgeschoten moeten worden om iemand tegen te houden.

Stop met Amerikaanse films kijken en besef de werkelijkheid, toekomstige looser.

Een arm of een been missen is makkelijk. Als je iemand in zijn hoofd schiet is hij zo zeker als dood. Als je iemand in zijn torso schiet, schakel je hem zo snel mogelijk uit. Als hij dan dodelijk geraakt wordt, tja, dat is het risico van het vak. Moet je maar niet met een mes lopen zwaaien.

Welke looser gaat er nu met een mes lopen zwaaien naar iemand die een pistool heeft? Wat dacht die Driss Arbib wel niet? "Hij is een politieagent, hij mag toch niet schieten"? Net als in die films waar op het laatst alleen nog de goede politieagent en de kwade slechterik overblijven en de goede politieagent de slechterik *bijna* overhoop schiet, maar het toch maar niet doet uit naam van 'justice'?

Sjonge. Wat leer je hier nu van? Dat de werkelijkheid toch wel wat anders is dan een film. Ga bij jezelf op onderzoek uit hoe erg jouw werkelijkheidszin beinvloedt is door het kijken van films. Dat had Arbib ook moeten doen, dan had hij nu nog geleefd.

[ Bericht 33% gewijzigd door RetepV op 23-06-2004 16:31:50 ]
  woensdag 23 juni 2004 @ 16:27:16 #15
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20126618
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:17 schreef Meki het volgende:

[..]

hij kon Makkelijk onderaan schieten
Maar jah
het is al geweest , de onderzoek gaat toch weer hetzelfde kant op
De binnenkant van de doofpot. Dat houdt dus in dat hij wordt vrijgesproken van de aanklacht en dat over een jaar we alles zijn vergeten.
I mean no harm
pi_20126929
Nou haal ik in dat eethuis vaak roti. Het is nogal bizar ingericht: De horizontale streep naar het 'afhaalgedeelte' is een gesloten muur.

Volgens mij is er bij het rode kruis geschoten. Dat gedeelte is ongeveer 1 meter breed. Dus het was lekker benauwd allemaal. Ik weet iet precies hoeveel mensen er waren tijdens de schiet partij maar je kan begrijpen dat de situatie zo verwarrend kan zijn dat je besluit te schieten. En veel tijd om te mikken is er noet in zo'n kleine ruimte...

Ik wil hiermee niet de schutter vrij pleiten. Maar voor je oordeeld moet je wel zo veel mogelik van de situatie afweten natuurlijk!
Aldus.
pi_20126963
quote:
*Iedereen* gaat dood. Ook jij. Niks verdienen, gewoon krijgen, het is een feit. Maar je bent wel dom als je dingen gaat doen die je dood versnellen.

Als jij een wapen bij je draagt, ga je die ooit gebruiken. Misschien dat je je mes trekt uit bluf, maar als je dat doet tegenover iemand die niet bluft, dan ben je gewoon dood. Dan kun je als laatste woorden nog wel roepen 'waarom deed je dat nou, ik blufte!', maar dood ben je. En het is dan je eigen schuld.

Ik zou je bijvoorbeeld aanraden om tegenover mij niet met een mes te gaan lopen bluffen. Ik ben absoluut niet gewelddadig, maar voor je het weet kunnen je ouders een kist gaan bestellen. En er zijn wel meer mensen die zo denken hoor. Je moet wel een enorme sukkel zijn als je denkt dat je je hele leven overal en altijd ergens uit kan bluffen. Het leven is geen computerspelletje of een film...

En wou je trouwens zeggen dat je met een botermes niet iemand kan doodmaken?

Volgens mij leef jij in een droomwereld. Doe eens een reality-check.
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 16:40:05 #18
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_20127014
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:24 schreef RetepV het volgende:

Ah ja, jij bent dus blijkbaar wel goed getraind en kan zonder te richten iemand in zijn been raken zonder dat hij er iets aan overhoudt. Is jouw naam Lucky Luke ofzo?
Nee meki2, overheen lezen is dan een goede keuze
  woensdag 23 juni 2004 @ 16:43:19 #19
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_20127124
quote:

[..]

Je lijkt jezelf een beetje tegen te spreken hier. Je zegt eerst dat we het onderzoek moeten gaan afwachten maar hebt direkt daarna je oordeel over desbetreffende agent al klaarstaan ?

Gewoon afwachten maar dus
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 23 juni 2004 @ 16:44:31 #20
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_20127168
Ik heb in het buitenland eens met een pistool mogen schieten (op een schietbaan) dit was absoluut niet makkelijk. Werd geschoten op silout van een mens op 15 meter ofzo.. nou ik raakte maar niet waar ik wilde. Het is gewoon erg moeilijk. En dat is dan een stilstaand iets.
mai pen rai
pi_20127278
Agenten zijn getraind. Meki zegt het zelf al. Dus die agent heeft gedaan wat hij op zijn training heeft geleerd. Driss Arbib zal ook wel weten dat die agent getraind was, het is algemeen bekend dat agenten getraind zijn. Dus de conclusie is dat Driss Arbib niet snapte HOE agenten getraind zijn. De meest voor de hand liggende conclusie is dat Driss Arbib op TV heeft gezien hoe agenten getraind zijn. Net als Meki dat blijkbaar op TV heeft gezien.

Dus de beste conclusie hier is: 'doe eens een reality-check'.
pi_20127337
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:44 schreef niet_links het volgende:
Ik heb in het buitenland eens met een pistool mogen schieten (op een schietbaan) dit was absoluut niet makkelijk. Werd geschoten op silout van een mens op 15 meter ofzo.. nou ik raakte maar niet waar ik wilde. Het is gewoon erg moeilijk. En dat is dan een stilstaand iets.
Een pistool heeft een hele korte loop. Je hartslag is al voldoende om op 15 meter afstand een halve meter naast je doel te schieten. Ik denk niet dat Driss Arbib's benen een halve meter in doorsnee waren.
pi_20127378
quote:

[..]

En wanneer is het een bedreiging? Als hij met een vliegdekschip op je afkomt?

Als iemand met een 20 cm mes op me afkomt, dan leeg ik gerust mijn magazijn op hem. Liever hij dan mij. Dan ga je niet eerst proberen te richten op kleine pinky teen.
pi_20127905
Jammer dat ze die agent nu eens niet met rust laten.

Een persoon ( ongeacht kleur, geloof of wat dan ook) die met een mes op een agent af komt rennen, vraagt er om neergeschoten te worden.

Het probleem is dat men geen respect meer heeft voor gezag. Het is tegenwoordig doodnormaal om een agent met een mes aan te vallen of een leraar dood te schieten of een minister aan te rijden.

Er zal wel flink gelobbyd zijn door de slachtoffer rol figuren om dit weer opnieuw op te rakelen.

Er was door dit gebeuren een flinke ophef onder de Marokkaanse gemeenschap. Nou onder de rest van Nederland heerst grote ophef over het agressieve gedrag van mensjes met messen, knuppels etc.

Die agent verdient een lintje.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_20128069
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 17:07 schreef Balthar het volgende:
Jammer dat ze die agent nu eens niet met rust laten.
...
Er zal wel flink gelobbyd zijn door de slachtoffer rol figuren om dit weer opnieuw op te rakelen.
..
Schuld of onschuld moet bewezen worden. Dus het is maar goed dat de agent niet met rust gelaten wordt.

Wie zijn in hemelschnaam de "slachtoffer rol figuren"?

En een lintje voor het al dan niet terrecht neerschieten van mensen lijkt me nou niet echt een goed idee hè.
Aldus.
pi_20128265
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 17:12 schreef Z het volgende:

[..]

Wie zijn in hemelschnaam de "slachtoffer rol figuren"?
Kom nou, dat hoef ik niet meer uit te leggen toch?
Of heb jij de laatste jaren op Mars gezeten?

De onschuld van die agent was al aangetoond, de zaak opnieuw openbreken is onzin.
Als zoiets andersom zou gebeuren zouden er al weer demonstraties gehouden worden.

Enne , wat die lintjes betreft: Voor mijn part wordt er een prijs uitgeloofd voor het neerschieten van
levensgevaarlijke criminelen. Kan de gewone burger s'avonds ook weer eens veilig naar buiten.
pi_20128359
zoiets was toch ook bij die scooterrijder die neergeschoten was door die motoragent die gestoken was door die scooterrijder. IMO ook terecht dat die geschoten heeft, moet je maar geen agent met een mes steken. Dan kan je zoiets verwachten.
  woensdag 23 juni 2004 @ 17:28:21 #28
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_20128566
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 17:07 schreef Balthar het volgende:
Zekers
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_20128586
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 17:18 schreef Balthar het volgende:

[..]

Kom nou, dat hoef ik niet meer uit te leggen toch?
Of heb jij de laatste jaren op Mars gezeten?

De onschuld van die agent was al aangetoond, de zaak opnieuw openbreken is onzin.
Als zoiets andersom zou gebeuren zouden er al weer demonstraties gehouden worden.

Enne , wat die lintjes betreft: Voor mijn part wordt er een prijs uitgeloofd voor het neerschieten van
levensgevaarlijke criminelen. Kan de gewone burger s'avonds ook weer eens veilig naar buiten.
Het is toch het goed recht van de familie om een onderzoek aan te vragen. En het blijkt dat het onderzoek niet goed uitgevoerd is (vindt het hof).

Enne, ik vind het buitengewoon eng dat mensen die zo zwart wit denken als jij dat doet mogen stemmen. Het neerschieten van criminelen lost toch niks op. Wat bedoel je onder "levensgevaarlijke criminelen" en zie jij ze over straat lpoen of zich ook maar enigszons jou lastig vallen?

'de gewone burger' brrrrrr
Aldus.
pi_20128923
Mensen die agenten met messen bedreigen hoeven we niet in nederland....ben blij toe dat ie is neergeschoten...

[ Bericht 26% gewijzigd door Modwire op 24-06-2004 12:07:21 ]
Power perceived is power achieved.
pi_20129025
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 17:28 schreef Z het volgende:

[..]

Het is toch het goed recht van de familie om een onderzoek aan te vragen. En het blijkt dat het onderzoek niet goed uitgevoerd is (vindt het hof).

Enne, ik vind het buitengewoon eng dat mensen die zo zwart wit denken als jij dat doet mogen stemmen. Het neerschieten van criminelen lost toch niks op. Wat bedoel je onder "levensgevaarlijke criminelen" en zie jij ze over straat lpoen of zich ook maar enigszons jou lastig vallen?

'de gewone burger' brrrrrr
Zo zwart wit denk ik ook weer niet hoor.
Alleen op het gebied van criminelen en extremisten. Waarom zouden we mensen die het normaal vinden om met messen te zwaaien tolereren?

Als dit een paar keer goed wordt afgestraft, krijgt men misschien weer respect voor het gezag en kan iedereen weer wat veiliger over straat.

Mij vallen ze inderdaad niet zo gauw lastig nee, maar mijn ouders kunnen s 'avonds echt niet meer naar buiten. Die wonen nog in Rotterdam, en op de hoek van de straat zijn al regelmatig berovingen en zelfs een moord gepleegd.

"Criminelen" brrrr....
  woensdag 23 juni 2004 @ 17:45:30 #32
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_20129075
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 17:39 schreef Modwire het volgende:
Mensen die agenten met messen bedreigen hoeven we niet in nederland....ben blij toe dat ie is neergeschoten...:{
Zekers
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_20129533
quote:
Zo zwart wit denk ik ook weer niet hoor.
Alleen op het gebied van criminelen en extremisten. Waarom zouden we mensen die het normaal vinden om met messen te zwaaien tolereren?
Koel. Ik zeg nergens dat het normaal is, ik vind alleen dat je niks uit moet sluiten...
quote:
Als dit een paar keer goed wordt afgestraft, krijgt men misschien weer respect voor het gezag en kan iedereen weer wat veiliger over straat.
Harder straffen werkt niet. Er zijn in Amsterdam tegenwoordig projecten die 'straatcriminelen' begeleiden als ze vrij komen. Dat soort projecten zijn enorm succesvol. 80% van de criminelen die daar aan mee doen vervallen niet meer in criminaliteit!
quote:
Mij vallen ze inderdaad niet zo gauw lastig nee, maar mijn ouders kunnen s 'avonds echt niet meer naar buiten. Die wonen nog in Rotterdam, en op de hoek van de straat zijn al regelmatig berovingen en zelfs een moord gepleegd.

"Criminelen" brrrr....
Er zijn ongetwijfeld buurten waar het gewoon onveilig is, maar het is mijn mening dat je niets opschiet met het lukraak neerknallen van criminelen.
Aldus.
  woensdag 23 juni 2004 @ 18:04:57 #34
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_20129618
Lukraak
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 23 juni 2004 @ 19:57:34 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20132892
wat stond er ook weer op het spandoek "de politie had gelijk"... toch? ik snap het verdriet van de ouders van driss, maar dat is het risico als je met een getrokken mes op een agent komt aflopen. vaak genoeg loopt het goed af voor de dader. soms niet.
overigens staan de beelden van de moeder van de dader die die jongen in breda met een helm doodsloeg me nog haarscherp voor de geest. zelfkritiek bestaat niet. het willen aantonen dat driss niet verkeerd zat, geeft alleen maar aan dat ze niet willen toegeven aan het feit dat hun zoon fout zat, niet de politie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 23 juni 2004 @ 20:31:27 #36
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_20133920
Als je met een mes op oom agent afloopt... tsja... wat moet je dan zeggen als ie schiet? Stomme agent? Denk het niet.

Maar de eeuwige goedpraterij van de politie A'dam nog voordat er ook maar iets echt bekend is maakt ze inderdaad ongeloofwaardig. Dus ik vind het prima een idee.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 24 juni 2004 @ 00:09:27 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20141397
hoe erg het ook is...dood wens ik niemand. en dat doen velen met mij, dus als het gebeurt gebeurt het. kan ook met een 'd' zijn trouwens.
pi_20141571
heb ik zin om al die reacties te lezen? neej maar ik dacht dat agenten iemand in de borst moesten schieten als ze in gevaar zijn. dus da been gedoe is achterlijk gezeik van blaabheden. lalalalalal toerieladiedom, nederland is naar kwart finale lala
  donderdag 24 juni 2004 @ 00:16:56 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20141637
yeeeehaaa!!!
  donderdag 24 juni 2004 @ 01:35:21 #40
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_20143306
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:48 schreef RetepV het volgende:
Agenten zijn getraind. Meki zegt het zelf al. Dus die agent heeft gedaan wat hij op zijn training heeft geleerd. Driss Arbib zal ook wel weten dat die agent getraind was, het is algemeen bekend dat agenten getraind zijn. Dus de conclusie is dat Driss Arbib niet snapte HOE agenten getraind zijn. De meest voor de hand liggende conclusie is dat Driss Arbib op TV heeft gezien hoe agenten getraind zijn. Net als Meki dat blijkbaar op TV heeft gezien.

Dus de beste conclusie hier is: 'doe eens een reality-check'.
Dat is allemaal leuk en aardig DAT ze getraind zijn en zo maar meestal bestaat de training uit het schieten op een stukje papier op een X aantal meters.

Echter, ook al schiet je nog zo goed met je wapen op die kaart. bij een action shooting of bowling pin match zal je grote kansen hebben te verliezen.
ik weet het, voorbeeld van mij maar om het meki duidelijk te maken;
Ik schiet met een wapen op 10 meter best redelijk, veel in het zwart en zo, ga ik echter op bowlingpins schieten (ong 10 cm breedste punt) dan bak ik er geen zak van. simpelweg omdat ik niet zie WAAR ik precies schiet en ook niet kan corrigeren. vervolgens schiet je dus in het midden van het grootste punt. in dit geval de "borst" van de kegel.
Ik hoop dat je snapt waarom de agent dus in de borst schoot.
  donderdag 24 juni 2004 @ 02:10:31 #41
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_20143836
de politie heeft nog steeds gelijk.
blaat blaat beeeeeeeeeeeeeh blaat blaat blaat beeeeeeeeeeeeeeh
  donderdag 24 juni 2004 @ 09:00:11 #42
93054 DoN_S1X0rZ
Nr. 1 Infidel
pi_20145186
Ik ben van mening dat de volgende malloot die met een mes gaat lopen zwaaien, er gelijk 1 tussen de ogen mag krijgen. En Meki, ga eens fatsoenlijk Nederlands leren.
Say your prayers!
  donderdag 24 juni 2004 @ 15:35:15 #43
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_20154442
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:50 schreef RetepV het volgende:

[..]

Een pistool heeft een hele korte loop. Je hartslag is al voldoende om op 15 meter afstand een halve meter naast je doel te schieten. Ik denk niet dat Driss Arbib's benen een halve meter in doorsnee waren.
Nounou, Retep, een halve meter op die afstand is wel heel veel.
Dan ben je of héél zenuwachtig, of een slechte schutter.
Dat verandert alles
  vrijdag 25 juni 2004 @ 13:08:33 #44
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_20177391
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 15:35 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Nounou, Retep, een halve meter op die afstand is wel heel veel.
Dan ben je of héél zenuwachtig, of een slechte schutter.
Wanneer je in een levensbedreigende situatie je wapen moet gebruiken doe je dat dus niet in alle rust. Voor iedereen die ooit op de schietbaan een pistool heeft gebruikt: je wist dat je ging schieten en had de tijd om te richten. Tussen de beslissing om je wapen te gebruiken en het vallen van een schot verlopen vaak niet meer dan enkele seconden. In zo'n geval ga je op zeker en schiet je op die lichaamsdelen die de grootste trefkans geven. Voor je tegenstander zijn dat vaak niet de meest gezonde delen.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 17:13:21 #45
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_20206856
Heel politie Nederland schiet in een noodweersituatie (bijv. aanvaller met een mes) op het borst van de persoon. Als een aanvallend persoon 1 tot 3 meter van je vandaan staat is het van groot levensbelang dat je dit doet. Als er in de buik geschoten wordt, dan heeft de kogel minimale stopkracht en heeft dus weinig of geen effect mbt het stoppen van de aanvaller. Het schieten op de benen is in zo'n situatie al helemaal geen optie. Iemand die in een been geschoten is , heeft nog steeds de kans door te komen (mits je er gelijk 5 patronen injaagt)

M.a.w. politie Nederland is hierin getraind en een professional weet waar hij schiet. Daar kunnen burgers wel een mening over hebben, maar helaas (zo blijkt het) heeft men weinig of geen kennis over de werking van patronen, het type patroon, anatomie van het menselijk lichaam, velocitykracht van het type pistool en dergelijke. Zonder deze kennis kan je roepen wat je wilt, maar het slaat als een klepel op een klok.

Dus; Noodweersituatie >> Eenmaal schieten op borst >> Reactie verdachte zien dmv zogenaamde Quick-Look >> Verdachte niet gestopt >> Nogmaals schieten totdat verdachte stopt.

Verdachte zichtbaar kogelwerend vest? >> schieten op hoofd , tussen ogen en neus. (zogenaamde T-spot)

De agent in deze situatie heeft compleet correct gehandeld compleet volgens het boekje.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 17:18:41 #46
91072 Amando
pi_20206950
quote:

[..]

Volgens de verdachte verdiende die agent de dood.
Jammer dat hij dat vond, dat is zijn eigen dood geworden.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:48:49 #47
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_20210184
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:13 schreef Amando het volgende:

Daar kunnen burgers wel een mening over hebben, maar helaas (zo blijkt het) heeft men weinig of geen kennis over de werking van patronen, het type patroon, anatomie van het menselijk lichaam, velocitykracht van het type pistool en dergelijke.

Verdachte zichtbaar kogelwerend vest? >> schieten op hoofd , tussen ogen en neus. (zogenaamde T-spot)[/b]

De agent in deze situatie heeft compleet correct gehandeld compleet volgens het boekje.
Het type wapen lijkt me niet zo heel erg verschillend hoor, zolang ze maar van die 9mm action 3 afstappen. geef ze gewoon een .40SW, bijna gelijk aan een .45 kwa stopkracht en toch snel. wel duurder maar maak dan meteen een JHP versie. ben je overal vanaf. schiet ook nog eens milder, echter, het wapen moet worden aangepast maar dan neem je gewoon een ECHT wapen. SIG ofzo want die klere walthers zijn nog eens stervens duur en zo.
in een P226 .40S&W kunnen geloof ik 12 of 13 patronen en het schiet prettiger dan een walther.
maarja, meneer van de regering bepaald wel even wat de mensen op straat goed vinden.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 20:05:10 #48
91072 Amando
pi_20210638
De stopkracht ligt vooral aan het type patroon. Wat jij beschrijft zijn kalibers. Je hebt veel verschillende type patroon voor een bepaald kaliber.

De action-3 patroon is inderdaad de patroon van de Nederlandse politie. Dit is een kruising van een stopkogel en een hoog-penetratie patroon. De reden dat de NL politie geen Full metal jacket gebruikt is omdat deze kogel dwars door personen heenschiet. De stopkracht is dus kleiner. ook is dit niet handig vanwege ricochet-effect. Je schiet iemand neer en tegelijkertijd ook het groepje kinderen wat achter hem staat (puur hypotetisch) Dus dan zou je zeggen, stopkogel is een perfecte keuze.. immers je hebt de volledige stopkracht en hij schiet niet door mensen heen. Het enige nadeel is dat dit politiek niet goedgekeurd is. Stopkogels creeren enorme wonden welke niet bepaald leuk zijn om te zien. Puur tactisch gezien is dit de perfecte keuze , maar zoals je weet heeft de politiek in Nederland het voor het zeggen.
  zondag 27 juni 2004 @ 01:26:32 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20218997
volgens mij schieten de agenten met wapens die al jaren geleden besteld zijn. welke regering en welke meneer van de regering (die er nu zit) kan je hierop aanspreken? meer bloed maar veiliger voor omstanders lijkt me een goed keuze omdat die criminelen maar eens een halt toegeroepen mag worden. i dont give a fuck hoe groot de wond was van iemand ie op een agent in wil gaan steken. we moeten overigens niet vergeten dat driss veel coke gebruikte en door het dolle heen was. de agenten waren er alleen omdat meneer abib al ruzie had gezocht en door enkele jongeren bij de gokkast was geslagen en zich in zijn eer voelde aangetast. may he rest i peace maar wel met de wetenschap dat hij fout zat.
pi_21718272
quote:
Hof gelast strafvervolging agent
Het gerechtshof heeft besloten dat een agent strafrechtelijk moet worden vervolgd. De agent schoot op 11 december 2001 na een achtervolging een inbreker dood op de Arena Boulevard in Zuidoost.
Het OM zag af van vervolging, omdat de officier van justitie het onwaarschijnlijk achtte dat de agent veroordeeld zou worden. Hij zou hebben gehandeld uit noodweer of noodweerexces, zelfbescherming waarbij een te zwaar middel wordt gebruikt. Het is de vraag is of dit wel te rechtvaardigen is.
De broer van de doodgeschoten man diende bij het gerechtshof een klacht in over deze beslissing van het OM.
  vrijdag 3 september 2004 @ 00:22:06 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21718660
driss is dood en laten we hem in vrede rusten. niet weggenomen dat de trieste, door ael, gestookte, demonstratie echt helemaal nergens op sloeg. bedenk eens als die jongen 'jan' heette, denk je dan dat 'kaasie'-nederland ging demonstreren? de marokkaanse gemeenschap is heel erg zielig én eenkennig, en gaat snel veranderen of opdonderen. geloof me als ik zeg dat hun agressie, sjagerijnige bek, criminaliteit en middeleeuwse denkwijze t.o.v vrouwen en andersgelovigen steeds meer mensen tegen de haren strijkt. nogmaals integreren of keihard opzouten. nog iets, verschuil je vooral niet achter links of sp, die gebruiken de marokkaanse allochtoon alleen maar om stemmen te winnen. uiteindeljk doen ze er geen kloot mee.
pi_21718723
quote:

[..]

Nee, bij bedreiging moet de agent op het grootst mogelijke lichaamsdeel schieten. Benen zijn makkelijk te missen die willen nog wel eens bewegen he. En als je dan omstanders raakt ben je helemaal niet blij. Die kneus had gewoon net als normale mensen z'n grote smoel moeten houden tegen die agent en al helemaal niet een mes tevoorschijn halen. Z'n eigen stommiteit heeft hem z'n leven gekost. En mooi dat zo een malloot uit de genenpool is gehaald.
pi_21718832
wat een gezeik.. ze zouden die agenten gewoon eens hun werk moeten laten doen ipv ze zo bang maken voor zelfbescherming.. straks durven ze "bepaalde groepen" weer niet aan te pakken hierdoor waardoor de ellende alleen maar groter wordt
  vrijdag 3 september 2004 @ 00:43:44 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21719092
gewoon doodschieten die sujetten, driss stond bekend om zijn agressie en cokegebruik, geen fucking engeltje so to speak. maar met hulp van de laptopief van de ael is het toch uitgelopen op rellen. leuk he stelletje domme lamzakken? winkelruiten intrappen, vooral van joodse eigenaren. en ondertussen je vet-opgevoerde blinkende auto's rijden die verkregen is door je lover-boy praktijken en gigantisch geprofiteer. sluit je aan met de hardwerkende nederlanders of ga lekker in marokko-frankrijk je ding doen. ik merk dat steeds meer mensen met name de marokkanen de deur wijzen. ook zakelijk gezien. dood je negatieve barbaarse achterban, de vuile marokkaanse ratten die ons land, met een paar procent aanwezigheid, ontwrichten. neem afstand of ga elders wonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 03-09-2004 00:53:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')