quote:ZEER ZWARE WINDSTOTEN: GROTE SCHADE MOGELIJK
Vanmiddag trekt een stormdepressie vanuit Engeland naar het midden van de Noordzee. Aan de kust neemt de wind de komende uren toe tot stormkracht (9 bft) en in het binnenland dient men, het eerst in het zuidwesten, rekening te houden met ZEER ZWARE windstoten (110-120 km/uur). Tot middernacht moet met deze condities rekening worden gehouden. Zeer gevaarlijk voor het verkeer met name voor fietsers, bromfietsers, motorrijders, vrachtauto's, auto's met aanhanger en caravans, levensgevaarlijk voor watersporters. Bovendien grote schade mogelijk door rondvliegende objecten.
quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:43 schreef ondeugend het volgende:
Tvp
En speciaal voor Roel: nog steeds droog, wel bewolkt, maar niet donker.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Als ik richting 'S-Gravendeel kijk zie ik toch een behoorlijk onheilspellende lucht hangen hoorquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:48 schreef Morpheus2002 het volgende:
De zon is hier weg in 's-Gravendeel (bij Dordrecht)
Tis bewolkt en wordt een beetje donker...kom op! Ik wil regen, onweer, harde wind
Hoi Buurman ( Meedenquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:50 schreef Jalu het volgende:
Mooie luchten in Veendam, maar nog geen noemenswaardig spektakel.
wel wakker blijvenquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:52 schreef dimage het volgende:
fuck he does even niet zoveel postenik zat nog in deel 31 te kijken
![]()
Ik zit hier in het noorden, dwz als jullie daar alweer mooi weer hebben ben ik de enige die nog noodweer meld waarschijnlijk.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
't Is wellicht interessanter om te melden welk weer 't bij jullie is dan het plaatsen van die tvp's ...
Yep hier zelfs stukjes blauwquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:54 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zucht en het klaart weer op in 's-Gravendeel
oom agentquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:44 schreef Oom_Agent het volgende:
Storm wordt nu pas merkbaar aan Zeeuwse kust, daar zijn de eerste windvlagen van 110km/u gemeld.
Mwoah, het stelde niet zoveel voor, wel wat gedonder maar geen echt zware bui of zo.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:53 schreef Poerkie het volgende:
[..]
Hoi Buurman ( Meeden) Jullie hebben net wel een dikke bui met onweer gehad hoorde ik. Ik hoorde het alleen en had wat spetters.
Het is nu droog in Oost-Groningen, wel bewolking die snel overtrekt.
Rond 17:00 kunnen we wat gaan merken en dat neemt steeds meer toe....quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:57 schreef -chefke- het volgende:
[..]
oom agent
hoe laat denk jij dat de storm bij ons is?
( zou je mij aan je msn willen toevoegen chefke44athotmail.com)
Hmmmmmquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:01 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Heb geen MSN op deze pc...........![]()
En nu rommelt het wel een beetje ineens...quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:03 schreef Dinus het volgende:
Ik (in Groningen) zie in de verte een donkere lucht langs trekken, die gaat zo te zien richting Bedum.
dat Robben dat nou weer moet missen
met oude bomen kan ik me dat wel voorstellen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:06 schreef Xonide het volgende:
Hoor net dat het Vondelpark gesloten is ivm met de wind....
klopt, er is dan ook geen aardbeving verwacht.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:06 schreef Sonja27 het volgende:
Schiphol: bewolkt regen gehad, onweer, waait flink... maar nog geen schokkende dingen.
Dit is toch al een ouder plaatje?quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:07 schreef Oom_Agent het volgende:
In het westen onstaat weer een nieuw buienlijntje
[afbeelding]
Shit. Er is een bliksem ingeslagen nu. (uit het niets)quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:09 schreef Num het volgende:
Zernike, Groningen. Het begint te donderen. Steeds harder ook. Denk dat ik de bus richting centrum maar eens ga pakken.
Hier ook, donker en het gaat hard waaien!quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:11 schreef Num het volgende:
Zernike, Groningen. Stortbui.
In Hellevoetsluis is het vrij rustig. Op enkele donder na.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:12 schreef Butra het volgende:
Lig ik hier in Spijkenisse rustig op de bank tv te kijken, en te denken dat het allemaal wel mee viel qua weer. Kijk ik uit het keukenraam, ligt de hele straat vol met afgebroken takken.
Waar??quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:12 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Shit. Er is een bliksem ingeslagen nu. (uit het niets)![]()
Hellevoetsluis. 100 meter verderop een felle flits.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:13 schreef Dinus het volgende:
[..]
Waar??
Je harddisk werkt anders nogquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:12 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Shit. Er is een bliksem ingeslagen nu. (uit het niets)![]()
Als de boel maar wel een beetje heel blijft.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:15 schreef Steijn het volgende:
Laat die storm maar komen.
Gelukkig welquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:15 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Je harddisk werkt anders nog
Hier tegenover is alles nog 100%!quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:19 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wie heeft trouwens zijn vlaggetjes van het huis gehaald? Ik vrees hier voor de vlaggetjes van de buren
(en ik vrees voor de niet-zo-sterke-boom die vlak voor mijn raam staat
Die liggen er altijd uit met het weeralarm. Zelfs de live webcast van het 150 jarige bestaan en de uitreiking van de Buys-Ballotprijs legde de hele site plat.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:18 schreef indahnesia.com het volgende:
de website van het KNMI is nog altijd niet berekend op zware weersomstandigheden. Ze zouden inmiddels toch beter moeten weten, zelfs Weeronline.com werkt nog vlotjes.
Hellevoetsluis? Op ut koolwitje woont familie van me...quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:19 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Gelukkig wel
die smile doet het hemquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hellevoetsluis? Op ut koolwitje woont familie van me...
was ut daar
hee, buurman, van m'n buurmanquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:53 schreef Poerkie het volgende:
[..]
Hoi Buurman ( Meeden) Jullie hebben net wel een dikke bui met onweer gehad hoorde ik. Ik hoorde het alleen en had wat spetters.
Het is nu droog in Oost-Groningen, wel bewolking die snel overtrekt.
Hebben jullie al bliksem gehad daarzo?quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:29 schreef Golf het volgende:
Er komt een behoorlijk donkere lucht opzetten hier in Valthe (Drenthe).
Windstoten nemen toe en er is flinke regenval.
Misschien is het niet verwacht, maar hier op kantoor (9e verdieping) lijkt het er toch sterk op. Het hele pand staat heen en weer te schudden!quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:10 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
klopt, er is dan ook geen aardbeving verwacht.
Me schoonouders wonen d'rquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:25 schreef Xonide het volgende:
[..]
die smile doet het hem![]()
Spoel maar eens doorquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:34 schreef Ymke het volgende:
Lijkt wel een wolkbreuk nu, de wc borrelt
Nee, wel een hoop gerommel en enorme regenval nu.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:32 schreef pekel het volgende:
[..]
Hebben jullie al bliksem gehad daarzo?
Hier in Emmen is al vanalles geweest..
quote:Severe weather has caused major problems for emergency services across Devon and Cornwall.
Trees were uprooted and a giant marquee from the Royal Cornwall Showground at Wadebridge was blown onto the A39, blocking the road.
There were several accidents on the M5 motorway, caused by standing water and debris blown from lorries
Devon and Cornwall Police described conditions across the two counties on Tuesday evening as "treacherous".
Insp Steve Whitney, from the force, said: "It's a very dangerous night out there for drivers across the two counties."
Devon Fire and Rescue were called to incidents caused by flash flooding in Totnes, Kingsbridge and Paignton.
High winds also brought down an electricity pole at Feniton, east Devon.
inderdaad, na één bui met noodweer en keiveel regenquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:43 schreef brighton het volgende:
Stralend weer in Arnhem
Het komt nog wel. Het hoogtepunt zit pas in het Nauw van Calais.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Rotterdam nog steeds hetzelfde. Alleen wat harder gaan waaien. Maar 't valt me flink tegen tot dusver...
het Nederlands elftal sneuvelde zaterdag al en dat wasquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:54 schreef Evil-Cherry het volgende:
Jup, de eerste vlaggetjes zijn gesneuveld![]()
Ik vraag me echt af wat het nut is van deze afbeelding in dit topic...quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:55 schreef Rietvaerder het volgende:
[afbeelding]
Grapjas. Zeker nog nooit met windkracht 7+ gezeild.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:57 schreef ROG het volgende:
Lekker zeilweertje op de Kaag, and remember kids: reven is voor mietjes.
Bedankt voor je excel-sheetje nog, Steijnquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:59 schreef Steijn het volgende:
Grapjas. Zeker nog nooit met windkracht 7+ gezeild.![]()
je kunt ook binnen sportenquote:Op woensdag 23 juni 2004 16:00 schreef Ymke het volgende:
Er wordt nu geadviseerd om binnen te blijven , hmz , ik wil sporten straks
Omdat het geen KUT weer isquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat het nut is van deze afbeelding in dit topic...
Graag gedaan.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:00 schreef Adelante het volgende:
[..]
Bedankt voor je excel-sheetje nog, Steijn
En weer regenquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:52 schreef Adelante het volgende:
[..]
inderdaad, na één bui met noodweer en keiveel regen
straalt de zon nu zoals het hoort in juni
In Dordt nog droogquote:Op woensdag 23 juni 2004 16:02 schreef Morpheus2002 het volgende:
Regen en harde wind in 's-Gravendeel nu
Mind the sarcasm Steijn.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:59 schreef Steijn het volgende:
[..]
Grapjas. Zeker nog nooit met windkracht 7+ gezeild.![]()
Beijerland wel wind, maar geen spatje gehadquote:Op woensdag 23 juni 2004 16:02 schreef Morpheus2002 het volgende:
Regen en harde wind in 's-Gravendeel nu
Rechtstreekse weer-info uit Rotterdamquote:Op woensdag 23 juni 2004 16:01 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Omdat het geen KUT weer is
Wat voor nut heb jij in dit topic?
Ik doe het weer-info al vanuit Dordrecht, dat is vlakbij Rotterdam, dat maakt jou onnuttig hierquote:Op woensdag 23 juni 2004 16:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Rechtstreekse weer-info uit Rotterdam![]()
En jij?
Ik ben benieuwd hoe de beuken en esdoorns het gaan houden in onze tuin. Ze staan pal op de wind, die, van over de hei bij ons achter flink aan kracht kan winnen. De bomen zijn zo'n 12 meter hoog en eentje is er ziek. Dat wordt wel spannend denk ik als de wind echt gaat aantrekken.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
De buren en ik hebben besloten de laaste lange takken ook maar weg te halen om de schade zo te beperken (Zie foto's boven)
Rotterdam is groter dan Dordt, dus je kan de zaken ook omdraaienquote:Op woensdag 23 juni 2004 16:07 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ik doe het weer-info al vanuit Dordrecht, dat is vlakbij Rotterdam, dat maakt jou onnuttig hier
Tjaa ik ben ook benieuwd hoe het afloopt, maar als je het niet vertrouwd zou ik ze maar weghalen (Mits er dingen staan zoals auto's whatever..........quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:12 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de beuken en esdoorns het gaan houden in onze tuin. Ze staan pal op de wind, die, van over de hei bij ons achter flink aan kracht kan winnen. De bomen zijn zo'n 12 meter hoog en eentje is er ziek. Dat wordt wel spannend denk ik als de wind echt gaat aantrekken.
Eigenlijk hoop ik er op dat er eentje om gaat.
Het zal geen bijzonder zware storm zijn maar het gaat nog wel harder gaan waaien dan nu het geval is.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:26 schreef Beerik het volgende:
Lemmer om 16:24:
Temperatuur: 16.0°C
Luchtvochtigheid: 87%
Wind: SW met 4.5 m/s
Luchtdruk: 995.6 mb & Steady
Regen vandaag: 16.0 mm
Oftewel.... nog niet echt bijzonder.....
Stilte voor de storm?
Wat vertel je me nu.... gaat het achteraf toch allemaal weer meevallen???quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:31 schreef Steijn het volgende:
[..]
Het zal geen bijzonder zware storm zijn maar het gaat nog wel harder gaan waaien dan nu het geval is.
Nee, voor in de zomer is ie wel zwaar. Ik bedoel alleen dat je niet op iets moet rekenen 27 november 2001 of januari 1990.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:33 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Wat vertel je me nu.... gaat het achteraf toch allemaal weer meevallen???![]()
bedoel je niet 27 oktober 2002?quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:45 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nee, voor in de zomer is ie wel zwaar. Ik bedoel alleen dat je niet op iets moet rekenen 27 november 2001 of januari 1990.
Ja, inderdaad.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:48 schreef flugeltje het volgende:
bedoel je niet 27 oktober 2002?
Het hoogtepunt is nog niet voorbij (zie kaartjes in mijn eerdere post) dus er kan nog van alles gebeuren.quote:Er werd tevoren door iedereen gesproken van een flinke storm met grote schade.... Voor mijn gevoel zijn het gewoon uit de kluiten gewassen regenbuien en is er zeker nog geen sprake van storm.
Ik blijf hopen....quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:49 schreef Steijn het volgende:
Het hoogtepunt is nog niet voorbij (zie kaartjes in mijn eerdere post) dus er kan nog van alles gebeuren.
Je hebt gelijk hoor....quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:52 schreef Tomek het volgende:
het hoeft toch ook geen windkracht 9 in het hele land te zijn om van een storm te spreken??
volgens mij mag er in zeeland en langs de kust wel van een storm gesproken worden toch??
quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:59 schreef Dauntless het volgende:
En de golven zijn ook hoog
[afbeelding]
[afbeelding]
Golven tot 7 meter hoog zijn niet mis......
Ik woon onder je.Hellevoetsluis, maar daar gaat het al een beetje waaien!quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok, de nieuwsmensjes hebben écht geen ramen in hun panden. Het volgende komt van rijnmond.nl:
"Buien trekken volop over Nederland Over het hele land trekken woensdagmiddag flinke buien. Volgens het KNMI woedt vooral langs de zuidwestkust een harde storm van windkracht 9. Ook in het noorden van het land waait het langs de kust hard, kracht 7 tot 8 uit het zuidwesten. Boven land is het vooral in de omgeving Rotterdam raak."
Vooral in de omgeving R'dam?! Er is amper regen gevallen en met de wind valt het ook allemaal wel mee!
Prutsers
Hmm hier al een half uur flink harde wind, maar niet iets om van wakker te liggen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:15 schreef Oom_Agent het volgende:
Vanaf nu begint het significanter te waaien..........
Niet dat ik je niet geloof hoor, maar dit werd vanmiddag om 2 uur ook al gezegtquote:Op woensdag 23 juni 2004 17:15 schreef Oom_Agent het volgende:
Vanaf nu begint het significanter te waaien..........
Die gaat wel goed gloeienquote:Op woensdag 23 juni 2004 17:20 schreef Gijsje het volgende:
En das mooi want ik heb vanavond een BBQ
Idd, niks om je druk over te maken nogquote:Op woensdag 23 juni 2004 17:17 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Hmm hier al een half uur flink harde wind, maar niet iets om van wakker te liggen.
Steigende luchtdruk zelfs??quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:24 schreef JoeKurr het volgende:
Hier in Gilze-Rijen is het over het algemeen vrij rustig, met af en toe een paar harde windvlagen en stevige buien.
Gegevens Weather Watcher van 16:55:
Mostly Cloudy
Temperature: 16,1°C
Humidity: 88%
Wind: W 5 bft gusting to 9 bft
Visibility: 15,6 km
Barometer: 1000 hPa and rising
De 747's vliegen mij hier inderdaad om de oren.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:18 schreef Ole het volgende:
vliegtuigen maken wel rotherrie nu hoor! Hebben het moeilijk..
Je kunt er altijd nog gaan wonenquote:Op woensdag 23 juni 2004 17:26 schreef UltraBrain het volgende:
Mjah, als je van weer extremen houdt dan had je toch beter Amerika kunnen kiezen om geboren te worden geloof ik![]()
Tsja, hij is hier niet onder de 999 geweest.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:25 schreef Tomek het volgende:
[..]
Steigende luchtdruk zelfs??
Als ik de experts hier goed begrepen heb dan betekent dat toch dat het aan het afnemen is??
Ja ik geloof dat het hier in Meppel nu ook wat begint te waaien.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:27 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Tsja, hij is hier niet onder de 999 geweest.
Het begint hier (EHGR) trouwens wel steeds harder te waaien.
Het gaat nu gebeuren.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:37 schreef Dauntless het volgende:
Temperatuur is hier in 45min ruim 3,5 graden gedaald en het komt niet echt door een bui....
Dat dacht ik nou ook, ff het topic wakkerschudden met een schokkend berichtquote:Op woensdag 23 juni 2004 17:38 schreef Tomek het volgende:
[..]
Het gaat nu gebeuren.
It's the end of the world
de storm is nog niet gepasseerd. de storm dringt alleen (tot nu toe) nu zo ver het binnenland in als dat ze gedacht hadden volgens mij.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:47 schreef hellmondunited het volgende:
hier schijnt nogsteeds de zonmja als je de radar beelden ziet dan is die storm NL alweer gepasseerd
of is dat een voorloper er van? *hoopt van wel*
Normaal hoor ik ze ontzettend hier in alphen aan den rijn enzo.. maare de hele dag hoor je ze al niequote:Op woensdag 23 juni 2004 17:18 schreef Ole het volgende:
vliegtuigen maken wel rotherrie nu hoor! Hebben het moeilijk..
quote:Stormdepressie boven de Noordzee diept uit en trekt langzaam richting Z-Skandinavie. Langs de westkust staat een zuidwesterstorm (9 bft) en in het binnenland dient men rekening te houden met ZEER ZWARE windstoten (100-110 km/uur). Tot morgen overdag moet met deze condities rekening worden gehouden. Zeer gevaarlijk voor het verkeer met name voor fietsers, bromfietsers, motorrijders, vrachtauto's, auto's met aanhanger en caravans, levensgevaarlijk voor watersporters. Bovendien grote schade mogelijk door omvallende bomen en rondvliegende objecten.
Mja, vind het nogal tegen vallen..quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:25 schreef Nijna het volgende:
Leeuwarden nu af en toe harde windvlagen en droog.
edit: het begint op storm te lijken en t wordt ook weer donkerder...
je was niet de enige hoor, de meteorologen roepen dat ook.quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:34 schreef dimage het volgende:
nou hier iin medemblik staat nu een volle storm kracht 8 tot 9 en nog steeds stijgende !! veel regen al gehad vandaag .. 13.4mm in de regenmeter.. temperatuur is 19.3 graden ( 1m hoogte ) en het wordt donkerder en donkerdergoh had ik niet gezegt dat de echte bui pas na 5 uur vanmiddag zou komen
![]()
Hier is het al een paar uur droog.quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:34 schreef dimage het volgende:
nou hier iin medemblik staat nu een volle storm kracht 8 tot 9 en nog steeds stijgende !! veel regen al gehad vandaag .. 13.4mm in de regenmeter.. temperatuur is 19.3 graden ( 1m hoogte ) en het wordt donkerder en donkerdergoh had ik niet gezegt dat de echte bui pas na 5 uur vanmiddag zou komen
![]()
hier ookquote:Op woensdag 23 juni 2004 18:38 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Hier is het al een paar uur droog.
Zullen we dimage gaan slaan?quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:16 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
hier ook
quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:30 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Zullen we dimage gaan slaan?
Wauw.quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:42 schreef Oom_Agent het volgende:
Foto gemaakt vanaf een booreiland in de Noordzee om 11:00 vanochtend. Was ook te zien bij RTL4 daarnet.
[afbeelding]
ik zag hem ook, erg indrukwekkend.quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:42 schreef Oom_Agent het volgende:
Foto gemaakt vanaf een booreiland in de Noordzee om 11:00 vanochtend. Was ook te zien bij RTL4 daarnet.
[afbeelding]
Wow..... gave foto.quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:42 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
Hoezo geen storm?? Wauw!quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:42 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
Yup heb em ook gezienquote:Op woensdag 23 juni 2004 19:42 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
Ziet die zeegang eruit als 9 Bft.? Volgens mij is ie nep.quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:42 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
Verder ziet de meeste linker hoos er wel erg vaag uit.quote:Op woensdag 23 juni 2004 20:00 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ziet die zeegang eruit als 9 Bft.? Volgens mij is ie nep.
harstikke nep manquote:Op woensdag 23 juni 2004 19:42 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
Weet ik niet zo zeker.quote:Op woensdag 23 juni 2004 20:05 schreef Tomek het volgende:
[..]
harstikke nep man![]()
? van RTL 4, ze hebben het nagecheckt...quote:Op woensdag 23 juni 2004 20:05 schreef Tomek het volgende:
[..]
harstikke nep man![]()
Foei Foei Oom Agentje nagecheckt, nagekeken of gechecktquote:Op woensdag 23 juni 2004 20:08 schreef Oom_Agent het volgende:
? van RTL 4, ze hebben het nagecheckt...
Waaide het om 11:00u al met 9 Bft dan?quote:Op woensdag 23 juni 2004 20:00 schreef Steijn het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 juni 2004 20:15 schreef Chapter_V het volgende:
[..]
Foei Foei Oom Agentje nagecheckt, nagekeken of gecheckt
Zoals nu, regen en onstuimig, in de middag wat rustiger.quote:Op woensdag 23 juni 2004 20:20 schreef Ymke het volgende:
Wat wordt het morgen?
quote:Op woensdag 23 juni 2004 20:38 schreef leviathanfd het volgende:
Wij gaan naar de overburen. De hele buurt heeft een verstopt riool. Tuin, keuken en wc vol met stront van anderen, wc papier en etensresten![]()
![]()
Heeft (hopelijk) niks met het weer te maken.
Het eten kunnen we iig weggooien![]()
![]()
Hangt dat niet van de diepte van de zee af?quote:Op woensdag 23 juni 2004 20:00 schreef Steijn het volgende:
[foto van de 3 waterhozen]
Hier valt nu aardig wat regen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 22:58 schreef JoeKurr het volgende:
Hier in Oosterhout (NB) waait het nu stevig door, en er vallen af en toe een paar spatjes.
helaas welquote:Op woensdag 23 juni 2004 23:21 schreef Againzender het volgende:
Bonsoir
Word ik vanochtend in de Provence op de camping wakker geSMS-d door een weeralaram
Staat alles nog een beetje overeind?
Rare rondjes loop jij dan als je het hele rondje wind mee hebtquote:Op donderdag 24 juni 2004 00:07 schreef MissHobje het volgende:
zo net mijn rondje met doggie overleefd Pffff !
wat een geweld buiten.. mazzel dat ik wind mee had.. maare er liggen aardig wat flinke takken overal.. en die bomen gana gewoon eng heen en weer!
Jij ben vast heel blij met multitasking. Wat een asociale vracht vensters heb je open staan.quote:Op donderdag 24 juni 2004 00:53 schreef Boekel het volgende:
beetje lullig...zet ik foto's neer van de auto van een vriendin van mij....ironisch? (<--klik)
alle foto's
[afbeelding]
holy shit dat is wel extreem... Stiekem zou ik het graag ook es willen zienquote:
F2 gok ik.quote:Op donderdag 24 juni 2004 02:29 schreef leviathanfd het volgende:
Oom-Agent...
Waar! Wsnneer! Welke klasse op de f-schaal?
LOLquote:Op donderdag 24 juni 2004 00:25 schreef Tomek het volgende:
[..]
Rare rondjes loop jij dan als je het hele rondje wind mee hebt![]()
![]()
Storm is tot vanavond: ''Tot vanavond nog storm''quote:Op donderdag 24 juni 2004 08:59 schreef leviathanfd het volgende:
Ok... wat is hier gaande??? Het zou afnemen. Maastricht meldt momenteel zware windstoten! Dingen vliegen rond. 100 km/h is de gok!
Yup, ik merkte 't ookquote:Op donderdag 24 juni 2004 08:59 schreef leviathanfd het volgende:
Ok... wat is hier gaande??? Het zou afnemen. Maastricht meldt momenteel zware windstoten! Dingen vliegen rond. 100 km/h is de gok!
quote:Schweres Unwetter über Deutschland: Sturmtief „Yasna“ raste mit Tempo 100 durch die Nacht, hinterließ Spuren der Verwüstung. Ein Polizeisprecher in Dessau: „Bei uns sieht es aus wie kurz nach dem Krieg.“
Zwei Menschen kamen ums Leben, Dutzende wurden verletzt. Millionenschäden. Ausblick: Der Wind lässt heute langsam nach, aber die Sonne kommt frühestens morgen wieder raus. Bis dahin pustet „Yasna“ uns die Sommerlaune weg...
Schäden in ganz Deutschland – so wütete „Yasna“:
• Eine Windhose verwüstete den Ort Micheln (Sachsen-Anhalt, großes Foto oben). 275 Häuser wurden beschädigt, nur jedes dritte im Dorf blieb heil. Der Sturm riss Dächer auf und ließ schwere Bäume auf Gebäude stürzen. Leitungen wurden von den Masten gerissen, mehrere Straßen sind unpassiertbar. Sechs Verletzte.
• In Celle feierten 16 Jugendliche ihr Abitur. Der Orkan warf einen riesigen Baum um, der in die Gruppe krachte. Die Mädchen und Jungen konnten sich selber aus den Ästen befreien, zwei wurden schwer verletzt.
• Auf der Nordsee-Insel Borkum riss der Sturm eine Hütte der Deutschen Lebensrettungs-Gesellschaft vom Sockel. Dabei wurde eine Frau aus dem Fenster geschleudert und schwer verletzt.
• In Kirchlinteln (Kreis Verden, Niedersachsen) wurde ein 52-Jähriger vom Ast erschlagen. Das zwölf Meter lange Stück stürzte 20 Meter in die Tiefe. Unter der Eiche saß der Mann auf einer Bank.
• Auf der Autobahn 7 bei Kassel brachten „Yasnas“ Böen die Autos ins Schleudern. Acht Verletzte, vier davon schwer.
• Auf dem Chiemsee erfasste der Sturm das Segelboot dreier Männer. Sie kenterten, ein 62-Jähriger ertrank im 15 Grad kalten Wasser.
• In Plockhorst (Landkreis Peine, Niedersachsen) prallte ein schwerer Ast auf ein fahrendes Auto. Der Fahrer musste mit dem Rettungshubschrauber ins Krankenhaus geflogen werden. In Salzgitter entzündete ein Blitz den Dachstuhl eines Hauses.
• Noch eine Windhose: In Marne (Schleswig-Holstein) knickte Yasna etliche Bäume um und deckte Hausdächer ab. Schwere Schäden, keine Verletzten.
Yup. 't Is natuurlijk lastig aan te geven waar de storm op z'n hevigst is (deze keer in Duitsland blijkbaar), maar we hebben iig de mogelijkheid om ons erop voor te bereidenquote:Op donderdag 24 juni 2004 10:02 schreef Captain_Chaos het volgende:
Niet voor niets dus, dat weeralarm.
Een stijgende "cumulus mediocris", duidt op grote onstabiliteit, wolk wordt pas gevaarlijk als ie flink doorstijgt.quote:Op donderdag 24 juni 2004 08:27 schreef leviathanfd het volgende:
En toch vraag ik het me af... wat the f#ck was dit???
[afbeelding]
Hoog, ik gok 10 KM. Dit zat aan het einde van een bui (onweer, windstoten). Er was veel Mammatus bij en de wolk roteerde. Ik had het gevoel dat er meer in zat.
Is dit wat ik denk dat het is? Oom-Agent? Steijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |