Ik ga denk ik binnekort voor goedkopere versie A60quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:18 schreef brainiac11 het volgende:
Ik raad iedereen die een echt goede camera wil, waar je veel mee kan expirimenteren, de Canon a75 aan. ik heb hem als diplomakado gekregen en ik ben er helemaal weg van! je kan er alles mee!
Als de 2MP geen beperking voor je is dan is de A60 echt ideaal!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:30 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Ik ga denk ik binnekort voor goedkopere versie A60zo gigantisch verschil is het toch ook weer niet?
Als je je cam gebruikt om leuk foto's te maken om op de computer te gaan bekijken of om op internet te zetten is 2MP ruim voldoende. Ook krijg je er mooie 10/15 afdrukken mee en 13/18 afdrukken moeten ook wel goedkomen. Praktisch gezien ga je tegen beperkingen aanlopen bij de volgende situaties:quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:43 schreef T1andonly het volgende:
2MegaPixel, wat zou daarvan de beperking moeten zijn. MegaPixels geven toch gewoon aan wat de maximale resolutie is of niet?
Ik meen dat de A60 1600x1200 maximaal kan en dat lijkt me toch wel heel netjes. Denk dat 800x600 veel meer gebruikt word. Als MP inhoud wat de maximale resolutie is dan denk ik niet dat ik er zoveel om moet geven.
Die extra digitale zoom heb je toch niets aan omdat de kwaliteit van je foto achteruit gaat ofniet?
Ik heb erg goede ervaringen met de camera. Laatst een festival mee gefotografeerd en allemaal superstrakke plaatjes van 15/20 cm van afgedrukt. Het kleine broertje de 5000 werd ook nogal omringd met doemverhalen over ruisch, nou niets van gemerkt hoor!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:56 schreef SoeperKoe het volgende:
Pff nou besluitloos ben ik zeker...
Ik dacht dat ik er helemaal uit was en wilde de Fuji Finepix S7000 gaan halen, maar nu zat ik gisteren nog wat reviews te lezen die ik nog niet gelezen had en daar kwamen weer allemaal enge verhalen naar voren over ruis op de foto's..
En dan lees ik weer ergens anders (ik weet niet meer of het nou hier of op GoT was) dat dat heel erg overdreven is..
Is het nou waar of niet? En zo ja, wat is een goed alternatief?
HELP?
Wat je dus vooral zoekt is een snelle camera, een camera die snel reageert op je rechtervinger en een camera die korte sluitertijden kan hebben.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:25 schreef capp het volgende:
Ik zoek een camera rond de 200 euro die een scherp beeld geeft (geen blurry toestanden) geen 3e rangs merk zoals medion ofzo. En hij moet goed dingen die voorbijkomen scherp zonder wazigheid kunnen flitsen. Ik wil het vooral gaan gebruiken om motocross foto's mee te maken voor de lol. Wat ik dus zoek is goede/scherpe afbeelding rond de 200 euro![]()
Ik heb al gekeken naar de Canon powershot A310 en de A75 die spreken me opzich wel aan. Heeft iemand nog meer suggesties?
Bij voorbaat dank!
Perfect!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:38 schreef rique het volgende:
[..]
Wat je dus vooral zoekt is een snelle camera, een camera die snel reageert op je rechtervinger en een camera die korte sluitertijden kan hebben.
Ik heb met de A-serie geen ervaring met sportfotografie maar wel met andere bewegende objecten zoals treinen. Resultaat is best aardig moet ik zeggen.
Verschil tussen de 310 en de 75 is dat de 75 optische zoom heeft, de 310 heeft alleen digitale zoom. Bovendien heeft de 75 een lichtsterker objectief, zodat je makkelijker met korte sluitertijden kan fotograferen.
Wat nog een tip is bij het kopen: Probeer in de winkel de camera even uit, zowieso om te kijken offie goed in je handen ligt maar bijvoorbeeld ook om te kijken hoe hij omgaat met sportfotografie (door bijvoorbeeld voor de winkel een paar foto's te maken van voorbijrijdende auto's of brommers/scooters.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:44 schreef capp het volgende:
[..]
Perfect!
Bedankt voor de informatieDan ga ik voor de 75
![]()
Graag gedaan hoorquote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:44 schreef T1andonly het volgende:
Rique bedankt voor alle informatie die je vandaag gegeven hebtniet alleen aan mij maar ook anderen
Heel netjes
Bedankt! het laatste wat ik wil is een camera waarbij het 4 seconden duurt voordat ie een foto maakt. gewoon een vlot apparaat met goede kwaliteit foto'squote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:45 schreef rique het volgende:
[..]
Wat nog een tip is bij het kopen: Probeer in de winkel de camera even uit, zowieso om te kijken offie goed in je handen ligt maar bijvoorbeeld ook om te kijken hoe hij omgaat met sportfotografie (door bijvoorbeeld voor de winkel een paar foto's te maken van voorbijrijdende auto's of brommers/scooters.
-edit- nog 1 opmerking: Als je bij de A75 nog extra geheugen en goeie oplaadbare batterijen koopt (zeker noodzakelijk!) dan zit je denk ik eerder in de buurt van de 300 dan van de 200 euro. Maar deze accesoires gelden eigenlijk voor elke digitale camera.
Zohee, dat is inderdaad echt een goeie aanbieding! En het is een superfijn cameraatje! Voor mij was het de concurrent van de A70 (volgens mij heeft de 3200 namelijk 3.2 MP en de 2100 heeft 2.1 MP) en ik heb voor de A70 gekozen omdat ik de Coolpix te klein vond. Maar ik ken genoeg mensen die de A70 te groot vinden en ik heb er al een heleboel mensen mee blijgemaakt, de resultaten mogen er ook wezen!quote:Op woensdag 23 juni 2004 09:58 schreef aapstok het volgende:
Voor beginnende fotografen: Ik zag laatst een aanbieding van een niikon coolpix 3200 voor 133 euro. 2 megapixel, maar voor dat geld kun je no-way een betere deal krijgen. Oja dat was bij foto verschuren. Ik zou die kopen als ik 200 euro had te besteden, of een of andere 2ehands via ebay.
Thnxquote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:13 schreef rique het volgende:
[..]
Ik heb erg goede ervaringen met de camera. Laatst een festival mee gefotografeerd en allemaal superstrakke plaatjes van 15/20 cm van afgedrukt. Het kleine broertje de 5000 werd ook nogal omringd met doemverhalen over ruisch, nou niets van gemerkt hoor!
Het is erg makkelijk om je via Fora allemaal enge dingen aan te laten praten. je hoort nu eenmaal een negatief verhaal dan een positief verhaal. Probeer de meningen (en dan vooral de negatieve) daarom ook een beetje te nuanceren.
Is een 2200 denk ik. 2200 is de opvolger van de 2100, de 3200 van de 3100. Respectievelijk 2 en 3 megapixels, voor de rest hetzelfde. De x200 verschilt t.o.v de x100 serie maar in een paar dingetjes. Ziet er iets anders uit, SD geheugen ipv compactflash, 16 mb intern geheugen en een stand om panorma foto's te maken.quote:Op woensdag 23 juni 2004 09:58 schreef aapstok het volgende:
Voor beginnende fotografen: Ik zag laatst een aanbieding van een niikon coolpix 3200 voor 133 euro. 2 megapixel, maar voor dat geld kun je no-way een betere deal krijgen. Oja dat was bij foto verschuren. Ik zou die kopen als ik 200 euro had te besteden, of een of andere 2ehands via ebay.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |