FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Unimog
Alexxxxxdinsdag 22 juni 2004 @ 16:46
Misschien wel mn favoriete voertuig aller tijden.. de Unimog tegenwoordig rijden ze ook door Amsterdam



















Fugiedinsdag 22 juni 2004 @ 16:47
zo 1 rijdt er ook bij ons op school rond geloof ik , rare dingen.
Alexxxxxdinsdag 22 juni 2004 @ 16:48
Friesland College Heerenveen? Want bij ons op school heeft er ook iemand eentje
Conflictdinsdag 22 juni 2004 @ 16:49
Met zo'n ding heb ik een tocht door de jungle van Mexico gemaakt
MikeyMandinsdag 22 juni 2004 @ 16:51
Unimogs zijn naar mijn weten ook nogsteeds de enige apparaten die een helling van 100% bedwingen... Zijn inderdaad coole bakkies... En er komt ook nog een soort van SUV afgeleide van... stoer
Alexxxxxdinsdag 22 juni 2004 @ 16:54
Die SUV geleide was er al, ten tijde van de derde generatie Unimog.. de FunMog
wat foto's:


hifonicsdinsdag 22 juni 2004 @ 16:55
stoer ding man
en zeker net zo handig
GeneralFailuredinsdag 22 juni 2004 @ 17:05
mooie pimp bak
yupdinsdag 22 juni 2004 @ 17:13
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 16:51 schreef MikeyMan het volgende:
Unimogs zijn naar mijn weten ook nogsteeds de enige apparaten die een helling van 100% bedwingen... Zijn inderdaad coole bakkies... En er komt ook nog een soort van SUV afgeleide van... stoer
Zo een helling van 100%, dat is idd steil zeg
Oosthoekdinsdag 22 juni 2004 @ 17:20
Unimogs zijn té vet!
jaccodinsdag 22 juni 2004 @ 17:29
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:13 schreef yup het volgende:

[..]

Zo een helling van 100%, dat is idd steil zeg
Een helling van 100% wat moet ik me daar bij voorstellen _| ik hoop niet dit want dat kan geen enkele auto
yupdinsdag 22 juni 2004 @ 17:33
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:29 schreef jacco het volgende:

[..]

Een helling van 100% wat moet ik me daar bij voorstellen _| ik hoop niet dit want dat kan geen enkele auto
Dat kan toch wel of ben ik gek? Elke 100 meter stijgt het wegdek 100 meter. Dus elke horizontale meter stijgt het wegdek een verticale meter. Dat is dus errrug schuin, maar niet totaal verticaal, of zit ik hier te lullen?
Alexxxxxdinsdag 22 juni 2004 @ 17:37
das 45 graden

En dat kan een Unimog aan ja....
Predemiusdinsdag 22 juni 2004 @ 17:42
AOC Almelo, staat ook een Unimog, een gele... verschrikkelijk lelijk ding.. maar toch heeft ie wat
errorkendinsdag 22 juni 2004 @ 18:18
quote:
Dat kan toch wel of ben ik gek? Elke 100 meter stijgt het wegdek 100 meter. Dus elke horizontale meter stijgt het wegdek een verticale meter. Dat is dus errrug schuin, maar niet totaal verticaal, of zit ik hier te lullen?
Neen je hebt gelijk.
Een helling van 100% is dus niet gelijk aan 90°.

De bordjes langs de weg met "gevaar helling" en dan een percentage geven dus aan dat als je 1m rijd je x% van die gereden meter in hoogte gestegen bent.
PeuRacdinsdag 22 juni 2004 @ 18:24
Bij mij op school staan er dagelijks een stuk of 2 ŕ 3 (ROC Aventus, sector Mobiel, Apeldoorn). Ik vind t maar rare dingen.
BrauNdinsdag 22 juni 2004 @ 18:28
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:24 schreef PeuRac het volgende:
Bij mij op school staan er dagelijks een stuk of 2 ŕ 3 (ROC Aventus, sector Mobiel, Apeldoorn). Ik vind t maar rare dingen.
Je mag er volgens mij met een bromfietscertificaat in rijden, kan dus prima kloppen.
yupdinsdag 22 juni 2004 @ 18:29
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:28 schreef BrauN het volgende:

[..]

Je mag er volgens mij met een bromfietscertificaat in rijden, kan dus prima kloppen.
Volgens mij mag dat niet. Heel misschien wel met een trekker-rijbewijs, maar dit ding weegt meer dan 350 kilo, dus je mag absoluut 100% zeker weten niet erin rijden met bromfietscertificaat.
Hyperdudedinsdag 22 juni 2004 @ 18:32
http://www.unimogclub.nl/
staan er genoeg te koop, en goed te betalen.
mr.marcusdinsdag 22 juni 2004 @ 18:32
Je mag er imho in rijden met een trekker rijbewijs en die kan je al halen als je 16 bent
Alexxxxxdinsdag 22 juni 2004 @ 18:40
Hangt er van af hoe je hem laat keuren.. als je hem laat keuren als tractor heb je een tractorrijbewijs nodig. En dat mag je vanaf je 16e halen, en vanaf je 18e hoef je daar geeneens examen voor te doebn als je dat wilt halen...
Je kunt m ook als vrachtwagen laten keuren, dan kun je ook de snelweg op, maar heb je wel je vrachtwagenrijbewijs nodig.
Hyperdudedinsdag 22 juni 2004 @ 18:45
Koop gewoon een stuk grond.
Dan heb je ook wat
Kan je lekker scheuren en heb je niks te maken met rijbewijzen en leeftijden.
Je ADHD broertje van zeven zou ik echter niet de sleutels geven

NB deden wij "vroeger" al met ouwe dafjes 33 waar we cabrio's van maakten; wel eerst de deuren dichtlassen!
yupdinsdag 22 juni 2004 @ 18:45
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:45 schreef Hyperdude het volgende:
Koop gewoon een stuk grond.
Dan heb je ook wat
Kan je lekker scheuren en heb je niks te maken met rijbewijzen en leeftijden.
Je ADHD broertje van zeven zou ik echter niet de sleutels geven
Het probleem begint al daar. Een stukje grond kan je niet zomaar kopen
Youpdinsdag 22 juni 2004 @ 18:50
het enige voertuig met een mercedesster waar ik me in durf te vertonen
RedArrow68dinsdag 22 juni 2004 @ 18:56
DE SUV versie van de Unimog bestaat al 30 jaar.
De G-klasse
Alexxxxxdinsdag 22 juni 2004 @ 18:58
Er rijdt in NEderland inderdaad een G-klasse met een Unimog onderstel rond Doet mee aan trails en zo
RedArrow68dinsdag 22 juni 2004 @ 19:01
Vet relaxed
De vroegere harde kern van PTA weet van mijn foto's wel dat de G-klasse die 100% ook mákkelijk haalt
En JA, zelfs méér als 100%
En NEE de auto heeft geen 40" banden, maar is 100% fabriek

UNIMOG
Mercedes weet zich op ieder terrein de ster te noemen haha geintje
MercedesCLdinsdag 22 juni 2004 @ 23:06
Een paar jaar geleden was het een hot item. Toen waren ze een stuk goedkoper dan wat ik nu zie, Zou goede investering geweest zijn Ben wezen kijken, alleen ze gaan niet zo hard en ze verbruiken nogal wat. Ik had geen zin in gezeik van de mensen in de straat omdat er steeds zo'n wagen voor de deur zou staan. Eentje importeren en op B-kenteken zetten ging sinds 2003 niet meer dacht ik. Als je nu in zo'n ding op de snelweg wil met je B-rijbewijs dan moet je er een zoeken die al op B staat. Voor 3500gld (1750euro ongeveer) vind je ze niet meer. Dat ze 2 versnellingen achteruit hebben (404) vond ik kewl Heb er wel een keertje in gereden gelukkig, was wel leuk
Alexxxxxdonderdag 24 juni 2004 @ 17:32

De service Unimog van Arriva groningen
#ANONIEMvrijdag 25 juni 2004 @ 11:51
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:42 schreef Predemius het volgende:
AOC Almelo, staat ook een Unimog, een gele... verschrikkelijk lelijk ding.. maar toch heeft ie wat
Mijn broer kwam daar altijd met een oranje...

jah, wij hebben er ook 1 gehad... geweldig!

er rijden er nu een stuk of 3 rond in ons dorpje...

en wij waren de eerste.. tja.. Trendsetter
#ANONIEMvrijdag 25 juni 2004 @ 11:56
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 23:06 schreef MercedesCL het volgende:
Een paar jaar geleden was het een hot item. Toen waren ze een stuk goedkoper dan wat ik nu zie, Zou goede investering geweest zijn Ben wezen kijken, alleen ze gaan niet zo hard en ze verbruiken nogal wat. Ik had geen zin in gezeik van de mensen in de straat omdat er steeds zo'n wagen voor de deur zou staan. Eentje importeren en op B-kenteken zetten ging sinds 2003 niet meer dacht ik. Als je nu in zo'n ding op de snelweg wil met je B-rijbewijs dan moet je er een zoeken die al op B staat. Voor 3500gld (1750euro ongeveer) vind je ze niet meer. Dat ze 2 versnellingen achteruit hebben (404) vond ik kewl Heb er wel een keertje in gereden gelukkig, was wel leuk
Niet zo hard? 85 km per uur.. vind ik nog best wel hard... en koop er 1 zonder kenteken. Verzeker als landbouw voertuig, zorg dat er een aftakas en een hefinrichting op zit. en klaar is kees...

man wat heb ik een plezier met die dingen gehad... Trial rijden over de zandbulten... super gaaf... dat dat ding nooit op z'n kant is gevallen
Ultimoravrijdag 25 juni 2004 @ 13:29
voordeel van landbouwvoertuigen is dat je mooi rode diesel dr in kan gooien... tegen de km, kostprijs kan je waarschijnlijk niet op met je brommertje..
MercedesCLvrijdag 25 juni 2004 @ 15:16
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:29 schreef Ultimora het volgende:
voordeel van landbouwvoertuigen is dat je mooi rode diesel dr in kan gooien... tegen de km, kostprijs kan je waarschijnlijk niet op met je brommertje..
Volgens mij moest je wel redelijk wat verstand hebben van techniek en weten waar je de spullen moet halen. Ze zijn niet op iedere sloop te halen. Denk dat een simpele brommert toch goedkoper is Maar das niet zo stoer

85 vind ik trouwens niet echt hard. Ik rij er toch graag 120 mee als t kan
Youpvrijdag 25 juni 2004 @ 15:19
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 15:16 schreef MercedesCL het volgende:

[..]

Volgens mij moest je wel redelijk wat verstand hebben van techniek en weten waar je de spullen moet halen. Ze zijn niet op iedere sloop te halen. Denk dat een simpele brommert toch goedkoper is Maar das niet zo stoer

85 vind ik trouwens niet echt hard. Ik rij er toch graag 120 mee als t kan
met zo'n hobbelkist wil je niet harder als 85

btw met geen enkele mercedes wil je dat
Flatbeat-Ericvrijdag 25 juni 2004 @ 15:37
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 17:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
De service Unimog van Arriva groningen
Wij hebben er ook zo eentje staan bij de brandweer Capelle 30 jaar oud en nog geen 5000 kilometer op de teller. Prachtig geluid uit die korte uitlaat . allleen met mijn 1.80 is het niet echt comfortabel.
Steve-Ovrijdag 25 juni 2004 @ 16:36
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 16:51 schreef MikeyMan het volgende:
Unimogs zijn naar mijn weten ook nogsteeds de enige apparaten die een helling van 100% bedwingen... Zijn inderdaad coole bakkies... En er komt ook nog een soort van SUV afgeleide van... stoer
das knap op ze kop
Steve-Ovrijdag 25 juni 2004 @ 16:36
Wel ultieme offroad bak
yupvrijdag 25 juni 2004 @ 16:58
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 16:36 schreef Steve-O het volgende:

[..]

das knap op ze kop
Elke horizontale 100 meter, stijgt het wegdek verticaal 100 meter, dat is dus niet op zijn kop
RedArrow68vrijdag 25 juni 2004 @ 18:31
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 15:19 schreef Youp het volgende:

[..]

btw met geen enkele mercedes wil je dat
Hoeft ook niet, met zon unimog rij je zo over die mooie 6-serie heen zodat die ook nie veel harder als 85 meer kan
Dr_Flashzaterdag 26 juni 2004 @ 08:51
Toch vind ik die oude mogs (zeg maar van voor 1978) het mooist. De 404 met Radiobak, of anders een 416 Maar eerst even groot rijbewijs halen, anders heb je er nog geen hol aan....
Alexxxxxzaterdag 26 juni 2004 @ 11:42

De Unimog UX100 hadden ze om mij niet Unimog hoeven noemen trouwens
RedArrow68zaterdag 26 juni 2004 @ 15:54
nee idd
Dr_Flashzaterdag 26 juni 2004 @ 16:31
Ik wist niet dat er ook een invalide-karretje-uitvoering van de mog was?
Alexxxxxzaterdag 26 juni 2004 @ 16:33
Ik heb m in miniatuur in de kast staan Vandaar dat ik het me ineens herinnerde
Youpzaterdag 26 juni 2004 @ 16:38
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 18:31 schreef RedArrow68 het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, met zon unimog rij je zo over die mooie 6-serie heen zodat die ook nie veel harder als 85 meer kan
krijge we weer nieuw
Dr_Flashzaterdag 26 juni 2004 @ 17:07


DIE moet ik hebben (En dan in 6x6 natuurlijk, niet 6x4 ) O en er zitten nog niet de goeie banden op
Alexxxxxzaterdag 26 juni 2004 @ 17:09
Dan moet je gaan sneupen op Australische dumps, want voorla het leger van Australië heeft veel 6*6 mogjes rondrijden
deliberatordonderdag 1 juli 2004 @ 11:15
MB Unimog U 1550L
Te koop:

U 1550 L 37 CAMPER

245 PK turbo intercooler
speciale snelle assen
80 Km/h bij 1800 rpm
16 versn. vooruit & 16 acheruit
p.t.o
michelin 15.5 R20 x L pilote
motor omgebouwd om evt. koolzaadolie als brandstof te gebruiken
w.b. 3,70 m
dubbel cabine
top conditie
b.j. 1995


camper: 6 slaapplaatsen
wc & douche
zonnepaneel gemonteerd op dak
binnen 10 min afzetbaar
b.j. 2001

Bouwjaar: 1995/2001
speciale camper
Prijs: ¤ 70.000,00

is dit serieus? beetje duur imho
Alexxxxxdonderdag 1 juli 2004 @ 12:01
Dat is serieus...

Als je graag een Unimog camper wilt kopen moet je naar een legerdump gaan voor een radiowagen en zelf eenbeetje gaan ombouwen, dan ben je met een fractie van dat bedrag al klaar...
Catch22-donderdag 1 juli 2004 @ 17:24
wat een lelijk grafbak zeg..
RoGaMdonderdag 1 juli 2004 @ 23:24
ghehe, ik werk bij rogam, bedrijfswagengarage van mercedes, laat ik nou net af en toe sleutelen aan zo'n bak, die dingen die zijn niet kapot te krijgen zo sterk, ze hebben 12 versnellingen, 6 vooruit, 6 achteruit, in het begin zit je echt te kutten hoe je hem achteruit zet :p, ow ja, deze zijn trouwens van http://www.fahrleitungsbau.com en onderdelen voor die dingen worden gewoon nog besteld bij de mercedes fabriek dus dat is ook geen probleem, deze heeft ook nog een onderstel voor op de rails te rijden van trambanen enzo, machtig mooi en een lift erop aan de achterkant
Alexxxxxzaterdag 3 juli 2004 @ 12:30
Welke bedoel je met 'deze', RoGaM?
RoGaMwoensdag 7 juli 2004 @ 22:59
noue die site die er staat, als je daar op kijkt zie je een paar unimog's staan en die komen bij mij dus.was als voorbeeld
Alexxxxxdinsdag 20 juli 2004 @ 11:28
Ook leuk: de MaxiMog
http://www.maximog.com/


CiQNiZdinsdag 20 juli 2004 @ 12:11
Hehe, ze zijn superlelijk, maar toch heeft het wel wat
RoGaMwoensdag 21 december 2005 @ 22:16
ff een schopje omhoog, vandaag staat er een unimog binnen voor een grote beurt.



Go0swoensdag 21 december 2005 @ 23:37
Unimog is vet

Kennis van me is er een compleet opnieuw aan het opbouwen. Alles opnieuw gespoten e.d. Hij is er al 1.5 jaar mee bezig, zitten we hem altijd een beetje te plagen van; en hoe is het met je Unimog rijd ie al? Offuh Unimog-nie Flauw

Maar ze zijn vet, en vooral STERK!
-calimero-donderdag 22 december 2005 @ 00:20
Unimogs zijn vet stoer.
Bij me'n pa op z'n werk hebben ze zo'n ding (1350L32). Toen ie nieuw was ben ik mee geweest om hem in te rijden. leuke dag gehad.


De opbouw is overigens helemaal zelf gebouwd door brandweer Zeist, dus uniek.
Chokemedonderdag 22 december 2005 @ 00:29
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 23:24 schreef RoGaM het volgende:
ze hebben 12 versnellingen, 6 vooruit, 6 achteruit
Waarom in hemelsnaam 6 achteruit versnellingen ? Zal wel ergens goed voor zijn natuurlijk maar et nut ontgaat mij effe. Ik zou niet graag in zo'n gek ding 80 km/h achteruitrijden
MouseOverdonderdag 22 december 2005 @ 00:51
quote:
Op donderdag 22 december 2005 00:29 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Waarom in hemelsnaam 6 achteruit versnellingen ? Zal wel ergens goed voor zijn natuurlijk maar et nut ontgaat mij effe. Ik zou niet graag in zo'n gek ding 80 km/h achteruitrijden
nee, maar met 50 waarschijnlijk wel. Ze zijn ontstaan als artillerieslepers. (die kun je dus ook aan de neus hangen zodat je er beter zicht op hebt.)
Chokemedonderdag 22 december 2005 @ 01:33
Helder
siekmandonderdag 22 december 2005 @ 07:54
Ze stonden ook nog weleens in het blad van de autotrader , gekeurd voor b rijbewijs voor een prijs van 800¤ geloof ik meer is het niet geweest

Heb er zelf nog aan zitten denken om zoiets te kopen
Pietverdrietdonderdag 22 december 2005 @ 08:15
Het probleem van de unimog is een beetje dat ze te goed zijn, niet kapot te krijgen.
Als dan iedereen die zo een ding wil hebben er eentje heeft dan verkoop je niets meer.
NT-T.BartMandonderdag 22 december 2005 @ 08:45
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 16:51 schreef MikeyMan het volgende:
Unimogs zijn naar mijn weten ook nogsteeds de enige apparaten die een helling van 100% bedwingen... Zijn inderdaad coole bakkies... En er komt ook nog een soort van SUV afgeleide van... stoer
Cournil in Frankrijk maakt(te?) jeep-achtige 4x4's die ik letterlijk tegen een muur van zo'n anderhalve meter heb zien oprijden.

Jaaaaaaaaaaaren geleden, was toen op vakantie bij Aurillac in Frankrijk, we kwamen ze onderweg tegen.
jochem8donderdag 22 december 2005 @ 12:55
Heeeeele vette dingen.

Dan wil ik graag een site van een medefokker hier ff dumpen: http://dakar.unimog.nl/
Alexxxxxdonderdag 22 december 2005 @ 16:59
Cournil heet nu Auverland, hebben ook Sovamag en Autoland geheten, het Nederlandse leger heeft nog een paar van de Portugese Cournil-kloontjes (UMM) gehad, als ruil voor wat DAF trucks.
Alexxxxxzaterdag 11 februari 2006 @ 23:04







Merk en type: Unimog 411
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: WTC
Datum: 10-02-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: bouwjaar 1960, een wel heel aparte cabine, hefinrichting, voor 3600 euro kon ik hem kopen, is vanuit Barneveld (vorige eigenaar) naar Leeuwarden toegereden in 4 uren tijd, "Green Fly"
Geqxonzondag 12 februari 2006 @ 00:00
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 11:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Ook leuk: de MaxiMog
http://www.maximog.com/
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En zelfs zoiets mag je met je bromfietskenteken besturen?
Alexxxxxzondag 12 februari 2006 @ 00:01
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:00 schreef Geqxon het volgende:

[..]

En zelfs zoiets mag je met je bromfietskenteken besturen?
Nee, niet eens. Tractorrijbewijs is voldoende als je 16 of 17 bent, en vanaf je 18e verjaardag mag je er gewoon op rijden

mits als tractor gekeurd, dat dan weer wel...
Geqxonzondag 12 februari 2006 @ 00:05
Erg gaaf als je rijkeluiszoontje bent

Maar ik heb even zitten rekenen he. Het kost verdomme 700 euro om de tank van die MaxiMog te vullen
Alexxxxxzondag 12 februari 2006 @ 00:07
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:05 schreef Geqxon het volgende:
Erg gaaf als je rijkeluiszoontje bent

Maar ik heb even zitten rekenen he. Het kost verdomme 700 euro om de tank van die MaxiMog te vullen
Als je m dan toch als trcator gekeurd hebt he?


Dan mag je er ook rode diesel in smijten


En wegenbelasting bestaat ook niet meer


verzekering? Minimaal
Geqxonzondag 12 februari 2006 @ 00:08
Dat bedoel ik dus ja, als hij als tractor goedgekeurd is. Iets wat mij zou verbazen met 6.2 meter lang en 3 meter hoog

Zo gaaf een Unimog. Lijkt me cool om aan je zoontje te geven als hij 16 word. Leuk voor op school, dan kan hij die kutscooters zo platrijden
Alexxxxxzondag 12 februari 2006 @ 00:09
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:08 schreef Geqxon het volgende:
Dat bedoel ik dus ja, als hij als tractor goedgekeurd is. Iets wat mij zou verbazen met 6.2 meter lang en 3 meter hoog

Zo gaaf een Unimog. Lijkt me cool om aan je zoontje te geven als hij 16 word. Leuk voor op school, dan kan hij die kutscooters zo platrijden
Er zijn er genoeg die de Unimog gebruiken om op school te komen hoor. De Maximog is een ander verhaal uiteraard.
Geqxonzondag 12 februari 2006 @ 00:20
Ik vergat dat je in friesland woonde

Nu we het daar toch over hebben, heeft iemand zich er al aan gewaagd een Unimog te pimpen? (blingbling spinners, coole paintjobs, speakers?).
Alexxxxxzondag 12 februari 2006 @ 00:22
Wat dacht je van de Unimog die ik vanavond eerder heb gepopst? Eigenbouw cabine en alles.
Geqxonzondag 12 februari 2006 @ 00:23
Die is natuurlijk erg gaaf, maar het lijkt mij voor de grap wel lache een Unimog naar zoiets om te bouwen:




densmeezondag 12 februari 2006 @ 20:23
mijn verzekering voor mijn mog is 60 euro all risk
alleen de diesel is een beetje duur
en hij loopt 1 op 5 ongeveer als je rustig aan doet
jochem8maandag 13 februari 2006 @ 10:38
60 euo per maand, per jaar?
NT-T.BartManmaandag 13 februari 2006 @ 10:55
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:23 schreef densmee het volgende:
mijn verzekering voor mijn mog is 60 euro all risk
alleen de diesel is een beetje duur
en hij loopt 1 op 5 ongeveer als je rustig aan doet
Bedrijfsvoertuig? Mag er dan geen rode diesel in?
densmeedinsdag 14 februari 2006 @ 21:11
60 euro per jaar
rode diesel is ook nog steeds ruim 50 cent de litre
JosvGdinsdag 14 februari 2006 @ 22:53
Unimog Hier ga ik meelurken
jochem8woensdag 15 februari 2006 @ 11:04
Hoe groot is je tank?
dekilowoensdag 15 februari 2006 @ 11:28
unimog, ik wou dat ik er een had, zucht!
n00cL30nwoensdag 15 februari 2006 @ 16:18
Ik zou er nog graag een keertje in eentje willen rijden.
J.A.N.A.woensdag 15 februari 2006 @ 16:21
Ik ben ooit een duitser tegen gekomen in de middle of nowwhere in australie, die was met z'n Unimog vanuit Duitsland door Afrika en Azie daar naar toe gereden
JosvGwoensdag 15 februari 2006 @ 16:40
Ik had echt op mijn 16e verjaardag een Unimog willen hebben, maar helaas dacht de Rabobank daar anders over

Mijn oom heeft er wel een, helemaal gerestaureerd en verkerend in topstaat, echt een geweldig ding
dekilodonderdag 16 februari 2006 @ 10:22
Hoezo wou je een lening afsluiten?
Of had je de rabobank nodig voor de verzekering?
Want dan had je hem ook op naam van je ouders of zo kunnen zetten?
JosvGdonderdag 16 februari 2006 @ 16:18
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:22 schreef dekilo het volgende:
Hoezo wou je een lening afsluiten?
Of had je de rabobank nodig voor de verzekering?
Want dan had je hem ook op naam van je ouders of zo kunnen zetten?
Neuh, ik bedoel het gewoon als grapje dat mijn bankrekening het niet toelaat
Alexxxxxzaterdag 18 februari 2006 @ 00:34


Op ijsland rijden een aantal bussen op Unimog chassis
Alexxxxxdinsdag 21 maart 2006 @ 00:26




Merk en type: Mercedes-Benz Unimog 1550L
Eigenaar: Brandweer Vlieland
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: West
Datum: 20-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: Doeschot-Rosenbauer opbouw
tuut84dinsdag 21 maart 2006 @ 00:29
in de dakar van afgelopen jaar reden ook wel unimogs mee. sterke voertuigen
densmeedinsdag 21 maart 2006 @ 19:10
kijk anders eens op de site van unimog nederland echt prachtige pics en genoeg te koop
Alexxxxxzondag 23 juli 2006 @ 22:38

Merk en type: Unimog
Eigenaar: RWE
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: Duitsland: Tagebau Hambach
Datum: 22 juli 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Bouwmachineforum-bezoek Tagebau Hambach


Gister meer Unimogs gezien dan in de rest van mn leven bij elkaar
Alcyonedonderdag 27 juli 2006 @ 14:38
Vorige week in een Unimog van 1968 gereden. Vriend van me zonder rijbewijs heeft er 1 gekocht.

Mijn ervaring over het rijden in een Unimog: geen vering, geen zitcomfort, geen geluidscomfort, traag en gevoelloos sturen (je zwabbert de eerste kilometers echt alle kanten op), ongesynchroniseerd schakelen dus tussengas geven, ontzettend zwaar en blind schakelen, etc.
Verrassend: voorwielaandrijving!


Een top van rond de 80 maar das gewoon echt niet fijn om te ervaren.

Nee je hebt echt lichtjaren meer fun in een 2CV of Citroen Ami uit die periode.

Ik heb vooral medelijden met chauffeurs uit WW2, die vrachtwagens moeten helemaal rampbakken geweest zijn.
Hyperdudedonderdag 27 juli 2006 @ 14:56
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:38 schreef Alcyone het volgende:
Vorige week in een Unimog van 1968 gereden. Vriend van me zonder rijbewijs heeft er 1 gekocht.

Mijn ervaring over het rijden in een Unimog: geen vering, geen zitcomfort, geen geluidscomfort, traag en gevoelloos sturen (je zwabbert de eerste kilometers echt alle kanten op), ongesynchroniseerd schakelen dus tussengas geven, ontzettend zwaar en blind schakelen, etc.
Verrassend: voorwielaandrijving!
...

Een top van rond de 80 maar das gewoon echt niet fijn om te ervaren....
Een Unimog heeft standaard, dacht ik, voor- en achterwiel-aandrijving

Met alleen voorwiel-aandrijving rijdt ie vast net zo slecht als een gemiddelde oude gare Franse bak, maar daarom heeft ie dus ook vierwiel-aandrijving

Anyway, een Unimog is alleen voor op de weg bij hellingen groter dan 10% en voor off-road gebruik. In Nederland kan je er vrijwel niets mee. Ik heb in het leger mijn rijbewijs op zo'n ding gehaald trouwens.
densmeedonderdag 27 juli 2006 @ 18:06
hij is aangedreven op de achterwielen nu kun je kiezen voor 4wd of 4wd met sper op beide assen dit is toepasbaar op alle types unimog
osmodonderdag 27 juli 2006 @ 18:46
bij ons rijden ze ook door het bos te crossen met die dingen





2cvdonderdag 27 juli 2006 @ 19:20
Op youtube.com en video.google.com staan ook wat leuke unimogfilmpjes.

Onder andere deze: http://video.google.nl/videoplay?docid=277442623646981589&q=unimog

Een filmpje van vroeger over vershillende unimogs.

Ik vraag me alleen af waarom de unimog (technisch gezien) zo bijzonder is. Het is toch gewoon een 4x4 autootje met een hef en adtakas op beide zijden ? Of zie ik het verkeerd ?
Alexxxxxdonderdag 27 juli 2006 @ 19:22
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 19:20 schreef 2cv het volgende:
Op youtube.com en video.google.com staan ook wat leuke unimogfilmpjes.

Onder andere deze: http://video.google.nl/videoplay?docid=277442623646981589&q=unimog

Een filmpje van vroeger over vershillende unimogs.

Ik vraag me alleen af waarom de unimog (technisch gezien) zo bijzonder is. Het is toch gewoon een 4x4 autootje met een hef en adtakas op beide zijden ? Of zie ik het verkeerd ?
Het is een genre op zich, een universeel motor gereedschap. Vaak gekopieerd, doch nooit geëvenaard. te gebruiken om mee naar Dakar, om het land te ploegen, om mee naar de schouwburg met je minares, om op het spoor te rijden, enzovoort, enzovoort, enzovoort.
jovinkdonderdag 27 juli 2006 @ 19:26
het is mooi spul, maar donders duur, kijk maar is op marktplatz
2cvdonderdag 27 juli 2006 @ 19:27
Ok, maar wat zorgt er nou voor dat een Unimog zo goed is ?
Alexxxxxdonderdag 27 juli 2006 @ 19:27
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 19:27 schreef 2cv het volgende:
Ok, maar wat zorgt er nou voor dat een Unimog zo goed is ?
Terreinvaardigheid
Veelzijdigheid
Betrouwbaarheid
densmeedonderdag 27 juli 2006 @ 19:29
een unimog heeft 4wd, sperren op alle wielen (100%), grote bodemvrijheid door portaalassen, schrankend frame, kruip versnelling grote banden met goed terrein profiel en voor de rest kijk je op unimog.nl
jovinkdonderdag 27 juli 2006 @ 19:44
en je hebt ook nog is de 80 km versie
densmeedonderdag 27 juli 2006 @ 19:46
de mijne gaat zelfs 95
2cvdonderdag 27 juli 2006 @ 19:48
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 19:29 schreef densmee het volgende:
een unimog heeft 4wd, sperren op alle wielen (100%), grote bodemvrijheid door portaalassen, schrankend frame, kruip versnelling grote banden met goed terrein profiel en voor de rest kijk je op unimog.nl
Dat snap ik allemaal, maar dat kan toch elke autofabrikant/vrachtwagenfabrikant (na)maken ?
jovinkdonderdag 27 juli 2006 @ 19:50
is ouderwetsche degelijkheid, en ik denk dat de markt voor de unimog nou niet super groot is op die 2 boeren in NL na.
Alexxxxxdonderdag 27 juli 2006 @ 19:52
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 19:50 schreef jovink het volgende:
is ouderwetsche degelijkheid, en ik denk dat de markt voor de unimog nou niet super groot is op die 2 boeren in NL na.
Ik zag ze anders bij bosjes rijden in Hambach, in de open dagbouwmijn
Pietverdrietdonderdag 27 juli 2006 @ 20:04
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 19:50 schreef jovink het volgende:
is ouderwetsche degelijkheid, en ik denk dat de markt voor de unimog nou niet super groot is op die 2 boeren in NL na.
probleem van de unimog is vooral hun degelijkheid, dingen zijn niet kapot te krijgen en daardoor heb je nauwelijks vervanging.
Verder hebben tractoren natuurlijk een enorme ontwikkeling doorgemaakt
Pietverdrietdonderdag 27 juli 2006 @ 20:05
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 19:48 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dat snap ik allemaal, maar dat kan toch elke autofabrikant/vrachtwagenfabrikant (na)maken ?
Unimog is nu niet bepaalt een model dat wegloopt als warme broodjes.
2cvdonderdag 27 juli 2006 @ 20:05
KLeine markt dus
Pietverdrietdonderdag 27 juli 2006 @ 20:08
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:05 schreef 2cv het volgende:
KLeine markt dus
Een kleine markt waarin de UNIMOG een legendarische naam heeft.
Je kan dus als fabrikant beter een tractor maken, ofzo..
Alcyonevrijdag 28 juli 2006 @ 13:22
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Een Unimog heeft standaard, dacht ik, voor- en achterwiel-aandrijving

Met alleen voorwiel-aandrijving rijdt ie vast net zo slecht als een gemiddelde oude gare Franse bak, maar daarom heeft ie dus ook vierwiel-aandrijving

Anyway, een Unimog is alleen voor op de weg bij hellingen groter dan 10% en voor off-road gebruik. In Nederland kan je er vrijwel niets mee. Ik heb in het leger mijn rijbewijs op zo'n ding gehaald trouwens.
Ik verzeker je, deze heeft echt alleen maar voorwielaandrijving. Moet ik foto's posten?

En de gemiddelde oude franse gare bak rijdt beter dan dit ding, zelfs met kapotte draagarmlagers en bussen en speling op het stuur en losse wielbouten.
Alexxxxxvrijdag 28 juli 2006 @ 13:26
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:22 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Ik verzeker je, deze heeft echt alleen maar voorwielaandrijving. Moet ik foto's posten?
Dan is ie kapot
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:22 schreef Alcyone het volgende:
En de gemiddelde oude franse gare bak rijdt beter dan dit ding, zelfs met kapotte draagarmlagers en bussen en speling op het stuur en losse wielbouten.
dan is ie kapot
Hyperdudevrijdag 28 juli 2006 @ 13:50
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:26 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dan is ie kapot
[..]

dan is ie kapot


Rare lui met hun Franse otoos. Enige goede Franse otoo ooit gemaakt is de Snoek, daarna gaat het al sinds 1965 bergaf met die bakken.

En dan in een Unimog-topic ook nog gaan zeuren over de kwaliteiten van een Mog; na een atoombom zijn er alleen nog maar kakkerlakken en Unimogs over. Een gemiddelde GS moet je het blok al uit halen als je een achterlicht of uitlaat moet vervangen
Tommy_Kuklinskivrijdag 28 juli 2006 @ 14:16
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]



Rare lui met hun Franse otoos. Enige goede Franse otoo ooit gemaakt is de Snoek, daarna gaat het al sinds 1965 bergaf met die bakken.

En dan in een Unimog-topic ook nog gaan zeuren over de kwaliteiten van een Mog; na een atoombom zijn er alleen nog maar kakkerlakken en Unimogs over. Een gemiddelde GS moet je het blok al uit halen als je een achterlicht of uitlaat moet vervangen

er zijn ook na 1965 goede franse auto's gemaakt, zoals de b.v. de Peugeot 404
MouseOvervrijdag 28 juli 2006 @ 14:17
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:22 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Ik verzeker je, deze heeft echt alleen maar voorwielaandrijving. Moet ik foto's posten?
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het in elkaar zit eigenlijk
Unimogvrijdag 28 juli 2006 @ 14:20
Naamtopic
Pietverdrietvrijdag 28 juli 2006 @ 14:22
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:50 schreef Hyperdude het volgende:

Enige goede Franse otoo ooit gemaakt is de Snoek,
De Snoek, daar kan je een hoop van zeggen, maar goed gemaakt was ie zeker niet
Alexxxxxvrijdag 28 juli 2006 @ 14:24
Niet over Frambozen praten in een Unimog - topic

Tommy_Kuklinskivrijdag 28 juli 2006 @ 14:26
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Niet over Frambozen praten in een Unimog - topic

Dat maken wij zelf wel even uit.
vladvrijdag 28 juli 2006 @ 14:27
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


er zijn ook na 1965 goede franse auto's gemaakt, zoals de b.v. de Peugeot 404
kwaliteitsauto is dat ja

krokant was ie nu toch?
Hyperdudevrijdag 28 juli 2006 @ 14:29
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


er zijn ook na 1965 goede franse auto's gemaakt, zoals de b.v. de Peugeot 404
Peugeot 404 stamt uit 1960

EN NU TERUG NAAR UNIMOG!!!!
Tommy_Kuklinskivrijdag 28 juli 2006 @ 14:30
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:27 schreef vlad het volgende:

[..]

kwaliteitsauto is dat ja

krokant was ie nu toch?
Beetje roest her en der, zeker niet krokant..
Wel 40 jaar oud
Hyperdudevrijdag 28 juli 2006 @ 14:48
een 404 in actie







En hier kan je ze goedkoop krijgen, als je handig bent.

http://www.vebeg.de/web/de/start/index.htm
(Duitse Domeinen)
densmeevrijdag 28 juli 2006 @ 19:50
voor echt unimog werk ga even kijken op (SPAM) unimog.nl
Alcyonevrijdag 28 juli 2006 @ 23:42
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Snoek, daar kan je een hoop van zeggen, maar goed gemaakt was ie zeker niet
Daarom is het ook de meest gebruikte klassieker van Nederland.

Anyway, terug naar Unimog.
Tuurlijk blijven na een kernoorlog alleen kakkerlakken en Unimogs over.

Betekent niet dat ik ze leuk vind om te rijden. Zelfs in een Suzuki Alto heb ik het meer naar m'n zin.
Palomarvrijdag 28 juli 2006 @ 23:48
Hehe, de Unimog was vroeger ook een van mijn favoriete voertuigen Wat ik ook mooi vind zijn die trial parcoursen wat wel eens op TV is, waarbij ze de meest onmogelijke hindernissen moeten nemen met oa. zulke Unimogs.
Alexxxxxdinsdag 29 augustus 2006 @ 21:24
In Frankfurt word deze nieuwe variant voorgesteld

frontstuur....
Dr_Flashdinsdag 29 augustus 2006 @ 21:30
wat een lelijk ding. De vorige en het model DAARvoor ook al godver

Nee, doe mij maar een lekkere 404 met radiobak, of een 416s




densmeedinsdag 29 augustus 2006 @ 21:46
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:24 schreef Alexxxxx het volgende:

In Frankfurt word deze nieuwe variant voorgesteld

frontstuur....
dat is het einde van de unimog

densmeedinsdag 29 augustus 2006 @ 21:50
http://www.unimog.nl/unimog/techzone-models.asp?order=Baumuster&updown=asc&taal=nl

toch maar even opsommetje voor het te laat is

unimog en frontstuur

Alexxxxxzaterdag 14 april 2007 @ 21:24
ZO hoort een Unimog te zijn


Merk en type: Unimog
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Berlikum
Datum: 14 april 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
matthendrikszaterdag 14 april 2007 @ 23:00
Die nieuwe is wel mooi, vind ik. De Haagse brandweer heeft er ééntje voor duinbrandenbestrijding:



densmeezondag 15 april 2007 @ 08:55
20 en 21 april naar het unimog museum in gaggenau
Alexxxxxmaandag 30 april 2007 @ 22:59
En niet ff een linkje posten naar de foto'she densmee? Dan doe ikhet wel voor je

Foto's van densmee zijn bezoek aan het Unimog Museum

Ik heb eindleijk een U20 gezien.. Was nog aardig belangstelling voor ook

Gelukkig ook fatsoenlijke mogjes op de foto gezet en die staan hier




Merk en type: Unimog U20
Eigenaar: DaimlerChrysler
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: München (Duitsland)
Datum: 26 april 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007
densmeedinsdag 1 mei 2007 @ 16:37
mooi alex ik wou het net zeggen
en die u20 wordt toch special ontwikkelt voor de duitse markt
in het museum wouden ze er in elk geval weinig over kwijt
commanderwoensdag 2 mei 2007 @ 12:17
verschrikkelijk relaxte dingen, je mag ze ook al rijden als je 16 bent omdat ze onder landbouwvoertuigen vallen.
commanderwoensdag 2 mei 2007 @ 19:21
Wat betaal je eigenlijk voor zo'n ding van 15-20 jaar oud?
Alexxxxxwoensdag 2 mei 2007 @ 19:23
de hoofdprijs
commanderwoensdag 2 mei 2007 @ 19:30
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:23 schreef Alexxxxx het volgende:
de hoofdprijs
dat vermoedde ik alweer, dan ga ik toch maar voor de tractor.
Alexxxxxwoensdag 2 mei 2007 @ 19:31
Die zijn ook niet goedkoop. En die mag je officieel alleen voor agrarisch gebruik benutten, en dus niet voor bijvoorbeeld woon-werk-verkeer, of om je boodschappen mee te doen bij de supermarkt. (Ja, ik heb het ook overwogen een paar jaar geleden)
commanderwoensdag 2 mei 2007 @ 19:33
zoals je in mijn tractor topic kunt zien overweeg ik de aanschaf van een hobby-tractor
densmeewoensdag 2 mei 2007 @ 21:12
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:21 schreef commander het volgende:
Wat betaal je eigenlijk voor zo'n ding van 15-20 jaar oud?
zo een van 15 tot 20 jaar oud al gauw 25000 euro's wel te verstaan
enkele unimog's die te koop zijn
dit is de site van merex een grote duitse handelaar
sander89woensdag 16 mei 2007 @ 11:02
Unimog van brandweer Zeist




Merk/Type: Mercedes/Unimog 1350L32
Bouwjaar: 1990
Type Voertuig: Bosbrandbestrijding
Bigfoot414woensdag 16 mei 2007 @ 14:08
Heeft iemand toevallig een fotootje van het interieur van de ouwe Unimog?
Ben benieuwd hoe je in zo'n kleine cabine achter het stuur zit.
densmeewoensdag 16 mei 2007 @ 18:10
het is zeker krap maar de voeten vallen in het motorcompartiment en je zit 5 cm boven de cabine vloer