Alexxxxx | dinsdag 22 juni 2004 @ 16:46 |
Misschien wel mn favoriete voertuig aller tijden.. de Unimog ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Fugie | dinsdag 22 juni 2004 @ 16:47 |
zo 1 rijdt er ook bij ons op school rond geloof ik , rare dingen. | |
Alexxxxx | dinsdag 22 juni 2004 @ 16:48 |
Friesland College Heerenveen? Want bij ons op school heeft er ook iemand eentje ![]() | |
Conflict | dinsdag 22 juni 2004 @ 16:49 |
Met zo'n ding heb ik een tocht door de jungle van Mexico gemaakt ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 22 juni 2004 @ 16:51 |
Unimogs zijn naar mijn weten ook nogsteeds de enige apparaten die een helling van 100% bedwingen... Zijn inderdaad coole bakkies... En er komt ook nog een soort van SUV afgeleide van... stoer ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 22 juni 2004 @ 16:54 |
Die SUV geleide was er al, ten tijde van de derde generatie Unimog.. de FunMog wat foto's: ![]() ![]() ![]() | |
hifonics | dinsdag 22 juni 2004 @ 16:55 |
stoer ding man en zeker net zo handig | |
GeneralFailure | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:05 |
mooie pimp bak ![]() | |
yup | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:13 |
quote:Zo een helling van 100%, dat is idd steil zeg ![]() | |
Oosthoek | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:20 |
Unimogs zijn té vet! | |
jacco | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:29 |
quote:Een helling van 100% wat moet ik me daar bij voorstellen _| ik hoop niet dit want dat kan geen enkele auto | |
yup | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:33 |
quote:Dat kan toch wel of ben ik gek? Elke 100 meter stijgt het wegdek 100 meter. Dus elke horizontale meter stijgt het wegdek een verticale meter. Dat is dus errrug schuin, maar niet totaal verticaal, of zit ik hier te lullen? | |
Alexxxxx | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:37 |
das 45 graden ![]() En dat kan een Unimog aan ja.... | |
Predemius | dinsdag 22 juni 2004 @ 17:42 |
AOC Almelo, staat ook een Unimog, een gele... verschrikkelijk lelijk ding.. maar toch heeft ie wat ![]() | |
errorken | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:18 |
quote:Neen je hebt gelijk. Een helling van 100% is dus niet gelijk aan 90°. De bordjes langs de weg met "gevaar helling" en dan een percentage geven dus aan dat als je 1m rijd je x% van die gereden meter in hoogte gestegen bent. | |
PeuRac | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:24 |
Bij mij op school staan er dagelijks een stuk of 2 ŕ 3 (ROC Aventus, sector Mobiel, Apeldoorn). Ik vind t maar rare dingen. | |
BrauN | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:28 |
quote:Je mag er volgens mij met een bromfietscertificaat in rijden, kan dus prima kloppen. | |
yup | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:29 |
quote:Volgens mij mag dat niet. Heel misschien wel met een trekker-rijbewijs, maar dit ding weegt meer dan 350 kilo, dus je mag absoluut 100% zeker weten niet erin rijden met bromfietscertificaat. | |
Hyperdude | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:32 |
http://www.unimogclub.nl/ staan er genoeg te koop, en goed te betalen. | |
mr.marcus | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:32 |
Je mag er imho in rijden met een trekker rijbewijs en die kan je al halen als je 16 bent ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:40 |
Hangt er van af hoe je hem laat keuren.. als je hem laat keuren als tractor heb je een tractorrijbewijs nodig. En dat mag je vanaf je 16e halen, en vanaf je 18e hoef je daar geeneens examen voor te doebn als je dat wilt halen... Je kunt m ook als vrachtwagen laten keuren, dan kun je ook de snelweg op, maar heb je wel je vrachtwagenrijbewijs nodig. | |
Hyperdude | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:45 |
Koop gewoon een stuk grond. Dan heb je ook wat Kan je lekker scheuren en heb je niks te maken met rijbewijzen en leeftijden. Je ADHD broertje van zeven zou ik echter niet de sleutels geven ![]() NB deden wij "vroeger" al met ouwe dafjes 33 waar we cabrio's van maakten; wel eerst de deuren dichtlassen! | |
yup | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:45 |
quote:Het probleem begint al daar. Een stukje grond kan je niet zomaar kopen ![]() | |
Youp | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:50 |
het enige voertuig met een mercedesster waar ik me in durf te vertonen ![]() | |
RedArrow68 | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:56 |
DE SUV versie van de Unimog bestaat al 30 jaar. De G-klasse ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 22 juni 2004 @ 18:58 |
Er rijdt in NEderland inderdaad een G-klasse met een Unimog onderstel rond ![]() ![]() | |
RedArrow68 | dinsdag 22 juni 2004 @ 19:01 |
Vet relaxed ![]() De vroegere harde kern van PTA weet van mijn foto's wel dat de G-klasse die 100% ook mákkelijk haalt ![]() En JA, zelfs méér als 100% ![]() En NEE de auto heeft geen 40" banden, maar is 100% fabriek ![]() UNIMOG ![]() Mercedes weet zich op ieder terrein de ster te noemen ![]() | |
MercedesCL | dinsdag 22 juni 2004 @ 23:06 |
Een paar jaar geleden was het een hot item. Toen waren ze een stuk goedkoper dan wat ik nu zie, Zou goede investering geweest zijn ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 24 juni 2004 @ 17:32 |
De service Unimog van Arriva groningen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 25 juni 2004 @ 11:51 |
quote:Mijn broer kwam daar altijd met een oranje... jah, wij hebben er ook 1 gehad... geweldig! er rijden er nu een stuk of 3 rond in ons dorpje... en wij waren de eerste.. tja.. Trendsetter ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 25 juni 2004 @ 11:56 |
quote:Niet zo hard? 85 km per uur.. vind ik nog best wel hard... en koop er 1 zonder kenteken. Verzeker als landbouw voertuig, zorg dat er een aftakas en een hefinrichting op zit. en klaar is kees... man wat heb ik een plezier met die dingen gehad... Trial rijden over de zandbulten... super gaaf... dat dat ding nooit op z'n kant is gevallen ![]() | |
Ultimora | vrijdag 25 juni 2004 @ 13:29 |
voordeel van landbouwvoertuigen is dat je mooi rode diesel dr in kan gooien... tegen de km, kostprijs kan je waarschijnlijk niet op met je brommertje.. ![]() | |
MercedesCL | vrijdag 25 juni 2004 @ 15:16 |
quote:Volgens mij moest je wel redelijk wat verstand hebben van techniek en weten waar je de spullen moet halen. Ze zijn niet op iedere sloop te halen. Denk dat een simpele brommert toch goedkoper is ![]() 85 vind ik trouwens niet echt hard. Ik rij er toch graag 120 mee als t kan ![]() | |
Youp | vrijdag 25 juni 2004 @ 15:19 |
quote:met zo'n hobbelkist wil je niet harder als 85 ![]() btw met geen enkele mercedes wil je dat ![]() | |
Flatbeat-Eric | vrijdag 25 juni 2004 @ 15:37 |
quote:Wij hebben er ook zo eentje staan bij de brandweer Capelle 30 jaar oud en nog geen 5000 kilometer op de teller. Prachtig geluid uit die korte uitlaat ![]() | |
Steve-O | vrijdag 25 juni 2004 @ 16:36 |
quote:das knap op ze kop ![]() | |
Steve-O | vrijdag 25 juni 2004 @ 16:36 |
Wel ultieme offroad bak ![]() | |
yup | vrijdag 25 juni 2004 @ 16:58 |
quote:Elke horizontale 100 meter, stijgt het wegdek verticaal 100 meter, dat is dus niet op zijn kop ![]() | |
RedArrow68 | vrijdag 25 juni 2004 @ 18:31 |
quote:Hoeft ook niet, met zon unimog rij je zo over die mooie 6-serie heen zodat die ook nie veel harder als 85 meer kan ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juni 2004 @ 08:51 |
Toch vind ik die oude mogs (zeg maar van voor 1978) het mooist. De 404 met Radiobak, of anders een 416 ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 26 juni 2004 @ 11:42 |
De Unimog UX100 hadden ze om mij niet Unimog hoeven noemen trouwens ![]() | |
RedArrow68 | zaterdag 26 juni 2004 @ 15:54 |
nee idd | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juni 2004 @ 16:31 |
Ik wist niet dat er ook een invalide-karretje-uitvoering van de mog was? ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 26 juni 2004 @ 16:33 |
Ik heb m in miniatuur in de kast staan ![]() ![]() | |
Youp | zaterdag 26 juni 2004 @ 16:38 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 juni 2004 @ 17:07 |
![]() DIE moet ik hebben ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 26 juni 2004 @ 17:09 |
Dan moet je gaan sneupen op Australische dumps, want voorla het leger van Australië heeft veel 6*6 mogjes rondrijden ![]() | |
deliberator | donderdag 1 juli 2004 @ 11:15 |
MB Unimog U 1550L Te koop: ![]() U 1550 L 37 CAMPER 245 PK turbo intercooler speciale snelle assen 80 Km/h bij 1800 rpm 16 versn. vooruit & 16 acheruit p.t.o michelin 15.5 R20 x L pilote motor omgebouwd om evt. koolzaadolie als brandstof te gebruiken w.b. 3,70 m dubbel cabine top conditie b.j. 1995 camper: 6 slaapplaatsen wc & douche zonnepaneel gemonteerd op dak binnen 10 min afzetbaar b.j. 2001 Bouwjaar: 1995/2001 speciale camper Prijs: ¤ 70.000,00 is dit serieus? beetje duur imho | |
Alexxxxx | donderdag 1 juli 2004 @ 12:01 |
Dat is serieus... Als je graag een Unimog camper wilt kopen moet je naar een legerdump gaan voor een radiowagen en zelf eenbeetje gaan ombouwen, dan ben je met een fractie van dat bedrag al klaar... | |
Catch22- | donderdag 1 juli 2004 @ 17:24 |
wat een lelijk grafbak zeg.. | |
RoGaM | donderdag 1 juli 2004 @ 23:24 |
ghehe, ik werk bij rogam, bedrijfswagengarage van mercedes, laat ik nou net af en toe sleutelen aan zo'n bak, die dingen die zijn niet kapot te krijgen zo sterk, ze hebben 12 versnellingen, 6 vooruit, 6 achteruit, in het begin zit je echt te kutten hoe je hem achteruit zet :p, ow ja, deze zijn trouwens van http://www.fahrleitungsbau.com en onderdelen voor die dingen worden gewoon nog besteld bij de mercedes fabriek dus dat is ook geen probleem, deze heeft ook nog een onderstel voor op de rails te rijden van trambanen enzo, machtig mooi en een lift erop aan de achterkant | |
Alexxxxx | zaterdag 3 juli 2004 @ 12:30 |
Welke bedoel je met 'deze', RoGaM? | |
RoGaM | woensdag 7 juli 2004 @ 22:59 |
noue die site die er staat, als je daar op kijkt zie je een paar unimog's staan en die komen bij mij dus.was als voorbeeld ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 20 juli 2004 @ 11:28 |
Ook leuk: de MaxiMog ![]() http://www.maximog.com/ ![]() ![]() ![]() | |
CiQNiZ | dinsdag 20 juli 2004 @ 12:11 |
Hehe, ze zijn superlelijk, maar toch heeft het wel wat ![]() | |
RoGaM | woensdag 21 december 2005 @ 22:16 |
ff een schopje omhoog, vandaag staat er een unimog binnen voor een grote beurt.![]() ![]() | |
Go0s | woensdag 21 december 2005 @ 23:37 |
Unimog is vet Kennis van me is er een compleet opnieuw aan het opbouwen. Alles opnieuw gespoten e.d. Hij is er al 1.5 jaar mee bezig, zitten we hem altijd een beetje te plagen van; en hoe is het met je Unimog rijd ie al? Offuh Unimog-nie ![]() ![]() Maar ze zijn vet, en vooral STERK! ![]() | |
-calimero- | donderdag 22 december 2005 @ 00:20 |
Unimogs zijn vet stoer. Bij me'n pa op z'n werk hebben ze zo'n ding (1350L32). Toen ie nieuw was ben ik mee geweest om hem in te rijden. leuke dag gehad. ![]() De opbouw is overigens helemaal zelf gebouwd door brandweer Zeist, dus uniek. | |
Chokeme | donderdag 22 december 2005 @ 00:29 |
quote:Waarom in hemelsnaam 6 achteruit versnellingen ? Zal wel ergens goed voor zijn natuurlijk maar et nut ontgaat mij effe. Ik zou niet graag in zo'n gek ding 80 km/h achteruitrijden ![]() | |
MouseOver | donderdag 22 december 2005 @ 00:51 |
quote:nee, maar met 50 waarschijnlijk wel. Ze zijn ontstaan als artillerieslepers. (die kun je dus ook aan de neus hangen zodat je er beter zicht op hebt.) | |
Chokeme | donderdag 22 december 2005 @ 01:33 |
Helder ![]() | |
siekman | donderdag 22 december 2005 @ 07:54 |
Ze stonden ook nog weleens in het blad van de autotrader , gekeurd voor b rijbewijs voor een prijs van 800¤ geloof ik meer is het niet geweest Heb er zelf nog aan zitten denken om zoiets te kopen | |
Pietverdriet | donderdag 22 december 2005 @ 08:15 |
Het probleem van de unimog is een beetje dat ze te goed zijn, niet kapot te krijgen. Als dan iedereen die zo een ding wil hebben er eentje heeft dan verkoop je niets meer. | |
NT-T.BartMan | donderdag 22 december 2005 @ 08:45 |
quote:Cournil in Frankrijk maakt(te?) jeep-achtige 4x4's die ik letterlijk tegen een muur van zo'n anderhalve meter heb zien oprijden. Jaaaaaaaaaaaren geleden, was toen op vakantie bij Aurillac in Frankrijk, we kwamen ze onderweg tegen. | |
jochem8 | donderdag 22 december 2005 @ 12:55 |
Heeeeele vette dingen. Dan wil ik graag een site van een medefokker hier ff dumpen: http://dakar.unimog.nl/ | |
Alexxxxx | donderdag 22 december 2005 @ 16:59 |
Cournil heet nu Auverland, hebben ook Sovamag en Autoland geheten, het Nederlandse leger heeft nog een paar van de Portugese Cournil-kloontjes (UMM) gehad, als ruil voor wat DAF trucks. | |
Alexxxxx | zaterdag 11 februari 2006 @ 23:04 |
Merk en type: Unimog 411 Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden: WTC Datum: 10-02-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: bouwjaar 1960, een wel heel aparte cabine, hefinrichting, voor 3600 euro kon ik hem kopen, is vanuit Barneveld (vorige eigenaar) naar Leeuwarden toegereden in 4 uren tijd, "Green Fly" | |
Geqxon | zondag 12 februari 2006 @ 00:00 |
quote:En zelfs zoiets mag je met je bromfietskenteken besturen? ![]() | |
Alexxxxx | zondag 12 februari 2006 @ 00:01 |
quote:Nee, niet eens. Tractorrijbewijs is voldoende als je 16 of 17 bent, en vanaf je 18e verjaardag mag je er gewoon op rijden ![]() ![]() mits als tractor gekeurd, dat dan weer wel... | |
Geqxon | zondag 12 februari 2006 @ 00:05 |
Erg gaaf als je rijkeluiszoontje bent ![]() Maar ik heb even zitten rekenen he. Het kost verdomme 700 euro om de tank van die MaxiMog te vullen ![]() | |
Alexxxxx | zondag 12 februari 2006 @ 00:07 |
quote:Als je m dan toch als trcator gekeurd hebt he? Dan mag je er ook rode diesel in smijten ![]() En wegenbelasting bestaat ook niet meer ![]() verzekering? Minimaal | |
Geqxon | zondag 12 februari 2006 @ 00:08 |
Dat bedoel ik dus ja, als hij als tractor goedgekeurd is. Iets wat mij zou verbazen met 6.2 meter lang en 3 meter hoog ![]() Zo gaaf een Unimog. Lijkt me cool om aan je zoontje te geven als hij 16 word. Leuk voor op school, dan kan hij die kutscooters zo platrijden ![]() | |
Alexxxxx | zondag 12 februari 2006 @ 00:09 |
quote:Er zijn er genoeg die de Unimog gebruiken om op school te komen hoor. De Maximog is een ander verhaal uiteraard. | |
Geqxon | zondag 12 februari 2006 @ 00:20 |
Ik vergat dat je in friesland woonde ![]() Nu we het daar toch over hebben, heeft iemand zich er al aan gewaagd een Unimog te pimpen? (blingbling spinners, coole paintjobs, speakers?). | |
Alexxxxx | zondag 12 februari 2006 @ 00:22 |
Wat dacht je van de Unimog die ik vanavond eerder heb gepopst? Eigenbouw cabine en alles. | |
Geqxon | zondag 12 februari 2006 @ 00:23 |
Die is natuurlijk erg gaaf, maar het lijkt mij voor de grap wel lache een Unimog naar zoiets om te bouwen:![]() ![]() ![]() | |
densmee | zondag 12 februari 2006 @ 20:23 |
mijn verzekering voor mijn mog is 60 euro all risk ![]() alleen de diesel is een beetje duur en hij loopt 1 op 5 ongeveer als je rustig aan doet ![]() | |
jochem8 | maandag 13 februari 2006 @ 10:38 |
60 euo per maand, per jaar? | |
NT-T.BartMan | maandag 13 februari 2006 @ 10:55 |
quote:Bedrijfsvoertuig? Mag er dan geen rode diesel in? | |
densmee | dinsdag 14 februari 2006 @ 21:11 |
60 euro per jaar rode diesel is ook nog steeds ruim 50 cent de litre | |
JosvG | dinsdag 14 februari 2006 @ 22:53 |
Unimog ![]() ![]() | |
jochem8 | woensdag 15 februari 2006 @ 11:04 |
Hoe groot is je tank? | |
dekilo | woensdag 15 februari 2006 @ 11:28 |
unimog, ik wou dat ik er een had, zucht! | |
n00cL30n | woensdag 15 februari 2006 @ 16:18 |
Ik zou er nog graag een keertje in eentje willen rijden. ![]() | |
J.A.N.A. | woensdag 15 februari 2006 @ 16:21 |
Ik ben ooit een duitser tegen gekomen in de middle of nowwhere in australie, die was met z'n Unimog vanuit Duitsland door Afrika en Azie daar naar toe gereden ![]() | |
JosvG | woensdag 15 februari 2006 @ 16:40 |
Ik had echt op mijn 16e verjaardag een Unimog willen hebben, maar helaas dacht de Rabobank daar anders over ![]() Mijn oom heeft er wel een, helemaal gerestaureerd en verkerend in topstaat, echt een geweldig ding ![]() | |
dekilo | donderdag 16 februari 2006 @ 10:22 |
Hoezo wou je een lening afsluiten? Of had je de rabobank nodig voor de verzekering? Want dan had je hem ook op naam van je ouders of zo kunnen zetten? | |
JosvG | donderdag 16 februari 2006 @ 16:18 |
quote:Neuh, ik bedoel het gewoon als grapje dat mijn bankrekening het niet toelaat ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 18 februari 2006 @ 00:34 |
![]() Op ijsland rijden een aantal bussen op Unimog chassis ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 21 maart 2006 @ 00:26 |
Merk en type: Mercedes-Benz Unimog 1550L Eigenaar: Brandweer Vlieland Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden: West Datum: 20-03-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: Doeschot-Rosenbauer opbouw | |
tuut84 | dinsdag 21 maart 2006 @ 00:29 |
in de dakar van afgelopen jaar reden ook wel unimogs mee. sterke voertuigen | |
densmee | dinsdag 21 maart 2006 @ 19:10 |
kijk anders eens op de site van unimog nederland echt prachtige pics en genoeg te koop | |
Alexxxxx | zondag 23 juli 2006 @ 22:38 |
Merk en type: Unimog Eigenaar: RWE Land van herkomst: Duitsland Locatie: Duitsland: Tagebau Hambach Datum: 22 juli 2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Bouwmachineforum-bezoek Tagebau Hambach Gister meer Unimogs gezien dan in de rest van mn leven bij elkaar ![]() | |
Alcyone | donderdag 27 juli 2006 @ 14:38 |
Vorige week in een Unimog van 1968 gereden. Vriend van me zonder rijbewijs heeft er 1 gekocht. Mijn ervaring over het rijden in een Unimog: geen vering, geen zitcomfort, geen geluidscomfort, traag en gevoelloos sturen (je zwabbert de eerste kilometers echt alle kanten op), ongesynchroniseerd schakelen dus tussengas geven, ontzettend zwaar en blind schakelen, etc. Verrassend: voorwielaandrijving! Een top van rond de 80 maar das gewoon echt niet fijn om te ervaren. Nee je hebt echt lichtjaren meer fun in een 2CV of Citroen Ami uit die periode. Ik heb vooral medelijden met chauffeurs uit WW2, die vrachtwagens moeten helemaal rampbakken geweest zijn. | |
Hyperdude | donderdag 27 juli 2006 @ 14:56 |
quote:Een Unimog heeft standaard, dacht ik, voor- en achterwiel-aandrijving ![]() Met alleen voorwiel-aandrijving rijdt ie vast net zo slecht als een gemiddelde oude gare Franse bak, maar daarom heeft ie dus ook vierwiel-aandrijving ![]() Anyway, een Unimog is alleen voor op de weg bij hellingen groter dan 10% en voor off-road gebruik. In Nederland kan je er vrijwel niets mee. Ik heb in het leger mijn rijbewijs op zo'n ding gehaald trouwens. ![]() | |
densmee | donderdag 27 juli 2006 @ 18:06 |
hij is aangedreven op de achterwielen nu kun je kiezen voor 4wd of 4wd met sper op beide assen dit is toepasbaar op alle types unimog | |
osmo | donderdag 27 juli 2006 @ 18:46 |
bij ons rijden ze ook door het bos te crossen met die dingen ![]() ![]() | |
2cv | donderdag 27 juli 2006 @ 19:20 |
Op youtube.com en video.google.com staan ook wat leuke unimogfilmpjes. Onder andere deze: http://video.google.nl/videoplay?docid=277442623646981589&q=unimog Een filmpje van vroeger over vershillende unimogs. Ik vraag me alleen af waarom de unimog (technisch gezien) zo bijzonder is. Het is toch gewoon een 4x4 autootje met een hef en adtakas op beide zijden ? Of zie ik het verkeerd ? | |
Alexxxxx | donderdag 27 juli 2006 @ 19:22 |
quote:Het is een genre op zich, een universeel motor gereedschap. Vaak gekopieerd, doch nooit geëvenaard. te gebruiken om mee naar Dakar, om het land te ploegen, om mee naar de schouwburg met je minares, om op het spoor te rijden, enzovoort, enzovoort, enzovoort. | |
jovink | donderdag 27 juli 2006 @ 19:26 |
het is mooi spul, maar donders duur, kijk maar is op marktplatz | |
2cv | donderdag 27 juli 2006 @ 19:27 |
Ok, maar wat zorgt er nou voor dat een Unimog zo goed is ? ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 27 juli 2006 @ 19:27 |
quote:Terreinvaardigheid Veelzijdigheid Betrouwbaarheid | |
densmee | donderdag 27 juli 2006 @ 19:29 |
een unimog heeft 4wd, sperren op alle wielen (100%), grote bodemvrijheid door portaalassen, schrankend frame, kruip versnelling grote banden met goed terrein profiel en voor de rest kijk je op unimog.nl | |
jovink | donderdag 27 juli 2006 @ 19:44 |
en je hebt ook nog is de 80 km versie ![]() | |
densmee | donderdag 27 juli 2006 @ 19:46 |
de mijne gaat zelfs 95 | |
2cv | donderdag 27 juli 2006 @ 19:48 |
quote:Dat snap ik allemaal, maar dat kan toch elke autofabrikant/vrachtwagenfabrikant (na)maken ? | |
jovink | donderdag 27 juli 2006 @ 19:50 |
is ouderwetsche degelijkheid, en ik denk dat de markt voor de unimog nou niet super groot is op die 2 boeren in NL na. | |
Alexxxxx | donderdag 27 juli 2006 @ 19:52 |
quote:Ik zag ze anders bij bosjes rijden in Hambach, in de open dagbouwmijn | |
Pietverdriet | donderdag 27 juli 2006 @ 20:04 |
quote:probleem van de unimog is vooral hun degelijkheid, dingen zijn niet kapot te krijgen en daardoor heb je nauwelijks vervanging. Verder hebben tractoren natuurlijk een enorme ontwikkeling doorgemaakt | |
Pietverdriet | donderdag 27 juli 2006 @ 20:05 |
quote:Unimog is nu niet bepaalt een model dat wegloopt als warme broodjes. | |
2cv | donderdag 27 juli 2006 @ 20:05 |
KLeine markt dus ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 27 juli 2006 @ 20:08 |
quote:Een kleine markt waarin de UNIMOG een legendarische naam heeft. Je kan dus als fabrikant beter een tractor maken, ofzo.. | |
Alcyone | vrijdag 28 juli 2006 @ 13:22 |
quote:Ik verzeker je, deze heeft echt alleen maar voorwielaandrijving. Moet ik foto's posten? En de gemiddelde oude franse gare bak rijdt beter dan dit ding, zelfs met kapotte draagarmlagers en bussen en speling op het stuur en losse wielbouten. | |
Alexxxxx | vrijdag 28 juli 2006 @ 13:26 |
quote:Dan is ie kapot ![]() quote:dan is ie kapot ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 28 juli 2006 @ 13:50 |
quote: ![]() ![]() Rare lui met hun Franse otoos. Enige goede Franse otoo ooit gemaakt is de Snoek, daarna gaat het al sinds 1965 bergaf met die bakken. ![]() En dan in een Unimog-topic ook nog gaan zeuren over de kwaliteiten van een Mog; na een atoombom zijn er alleen nog maar kakkerlakken en Unimogs over. ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 28 juli 2006 @ 14:16 |
quote: ![]() er zijn ook na 1965 goede franse auto's gemaakt, zoals de b.v. de Peugeot 404 ![]() | |
MouseOver | vrijdag 28 juli 2006 @ 14:17 |
quote:Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het in elkaar zit eigenlijk | |
Unimog | vrijdag 28 juli 2006 @ 14:20 |
Naamtopic ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 28 juli 2006 @ 14:22 |
quote:De Snoek, daar kan je een hoop van zeggen, maar goed gemaakt was ie zeker niet | |
Alexxxxx | vrijdag 28 juli 2006 @ 14:24 |
Niet over Frambozen praten in een ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 28 juli 2006 @ 14:26 |
quote:Dat maken wij zelf wel even uit. ![]() | |
vlad | vrijdag 28 juli 2006 @ 14:27 |
quote:kwaliteitsauto is dat ja ![]() krokant was ie nu toch? ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 28 juli 2006 @ 14:29 |
quote:Peugeot 404 stamt uit 1960 ![]() EN NU TERUG NAAR UNIMOG!!!! | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 28 juli 2006 @ 14:30 |
quote:Beetje roest her en der, zeker niet krokant.. Wel 40 jaar oud ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 28 juli 2006 @ 14:48 |
een 404 in actie![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En hier kan je ze goedkoop krijgen, als je handig bent. http://www.vebeg.de/web/de/start/index.htm (Duitse Domeinen) | |
densmee | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:50 |
voor echt unimog werk ga even kijken op (SPAM) unimog.nl | |
Alcyone | vrijdag 28 juli 2006 @ 23:42 |
quote:Daarom is het ook de meest gebruikte klassieker van Nederland. Anyway, terug naar Unimog. Tuurlijk blijven na een kernoorlog alleen kakkerlakken en Unimogs over. Betekent niet dat ik ze leuk vind om te rijden. Zelfs in een Suzuki Alto heb ik het meer naar m'n zin. | |
Palomar | vrijdag 28 juli 2006 @ 23:48 |
Hehe, de Unimog was vroeger ook een van mijn favoriete voertuigen ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:24 |
In Frankfurt word deze nieuwe variant voorgesteld ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:30 |
wat een lelijk ding. De vorige en het model DAARvoor ook al godver ![]() Nee, doe mij maar een lekkere 404 met radiobak, of een 416s ![]() ![]() ![]() ![]() | |
densmee | dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:46 |
quote:dat is het einde van de unimog ![]() ![]() ![]() | |
densmee | dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:50 |
http://www.unimog.nl/unimog/techzone-models.asp?order=Baumuster&updown=asc&taal=nl toch maar even opsommetje voor het te laat is unimog en frontstuur ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 14 april 2007 @ 21:24 |
ZO hoort een Unimog te zijn ![]() Merk en type: Unimog Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Berlikum Datum: 14 april 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema | |
matthendriks | zaterdag 14 april 2007 @ 23:00 |
Die nieuwe is wel mooi, vind ik. De Haagse brandweer heeft er ééntje voor duinbrandenbestrijding:![]() ![]() | |
densmee | zondag 15 april 2007 @ 08:55 |
20 en 21 april naar het unimog museum in gaggenau | |
Alexxxxx | maandag 30 april 2007 @ 22:59 |
En niet ff een linkje posten naar de foto'she densmee? ![]() ![]() Foto's van densmee zijn bezoek aan het Unimog Museum Ik heb eindleijk een U20 gezien.. Was nog aardig belangstelling voor ook ![]() Gelukkig ook fatsoenlijke mogjes op de foto gezet en die staan hier ![]() Merk en type: Unimog U20 Eigenaar: DaimlerChrysler Land van herkomst: Duitsland Locatie: München (Duitsland) Datum: 26 april 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007 | |
densmee | dinsdag 1 mei 2007 @ 16:37 |
mooi alex ik wou het net zeggen en die u20 wordt toch special ontwikkelt voor de duitse markt in het museum wouden ze er in elk geval weinig over kwijt | |
commander | woensdag 2 mei 2007 @ 12:17 |
verschrikkelijk relaxte dingen, je mag ze ook al rijden als je 16 bent omdat ze onder landbouwvoertuigen vallen. | |
commander | woensdag 2 mei 2007 @ 19:21 |
Wat betaal je eigenlijk voor zo'n ding van 15-20 jaar oud? | |
Alexxxxx | woensdag 2 mei 2007 @ 19:23 |
de hoofdprijs | |
commander | woensdag 2 mei 2007 @ 19:30 |
quote:dat vermoedde ik alweer, dan ga ik toch maar voor de tractor. | |
Alexxxxx | woensdag 2 mei 2007 @ 19:31 |
Die zijn ook niet goedkoop. En die mag je officieel alleen voor agrarisch gebruik benutten, en dus niet voor bijvoorbeeld woon-werk-verkeer, of om je boodschappen mee te doen bij de supermarkt. (Ja, ik heb het ook overwogen een paar jaar geleden) | |
commander | woensdag 2 mei 2007 @ 19:33 |
zoals je in mijn tractor topic kunt zien overweeg ik de aanschaf van een hobby-tractor | |
densmee | woensdag 2 mei 2007 @ 21:12 |
quote:zo een van 15 tot 20 jaar oud al gauw 25000 euro's wel te verstaan enkele unimog's die te koop zijn dit is de site van merex een grote duitse handelaar | |
sander89 | woensdag 16 mei 2007 @ 11:02 |
Unimog van brandweer Zeist![]() ![]() ![]() Merk/Type: Mercedes/Unimog 1350L32 Bouwjaar: 1990 Type Voertuig: Bosbrandbestrijding | |
Bigfoot414 | woensdag 16 mei 2007 @ 14:08 |
Heeft iemand toevallig een fotootje van het interieur van de ouwe Unimog? Ben benieuwd hoe je in zo'n kleine cabine achter het stuur zit. | |
densmee | woensdag 16 mei 2007 @ 18:10 |
het is zeker krap maar de voeten vallen in het motorcompartiment en je zit 5 cm boven de cabine vloer![]() |