Ja, dan prop ik zo'n lanceerbuis wel even overdwars hun reet in.quote:Op donderdag 24 juni 2004 22:08 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Zullen we ze allemaal opsluiten? Die mensen die ze weg willen hebben.
Waar ga je heen, PLA intake orientatie?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:20 schreef Wuder het volgende:
Ik ga nu een 4 dagen op vakantie... niet teveel gaan posten heh als ik weg ben
ding past niet (meer) in de Nederlandse krijgsmacht niet dodelijk genoeg (mjah je kunt sproeien maar daar willen we vanaf) en logistiek gezien een nachtmerrie de Amerikanen willen er ook vanaf.quote:Op donderdag 24 juni 2004 21:58 schreef Piro het volgende:
[..]
Ja Ernie! Super Geil Klasse!
Hoe kun je deze poppetjes nou wegdoen..
kans is groot dat Karadzic/Mladic met de Fransen hebben zitten dealen over krijgsgevangen en Srebrenica ... als die strax in Den Haag doodleuk komen vertellen dat Srebrenica (of het uitblijven van luchtsteun aldaar) het losgeld was waarmee Franse militairen zijn vrijgekocht dan staat Frankrijk voor lul en kan de toenmalige premier worden aangeklaagd voor de dood van al die moslims ... willen ze voorkomen neem ik aanquote:Op donderdag 24 juni 2004 20:19 schreef Piro het volgende:
[..]
Welk baat hebben de Fransen bij het niet levend in Den Haag zijn van Karadzic?
Misschien onder de tafel wapenhandel ten tijde van een embargo ofzo?
Karadzic weet iets wat een mol in de NAVO niet boven water ziet komen.
Moet relatief simpel zijn om uit te zoeken waar je hem kan vinden.
Wie heeft er potentieel baat bij dat Karadzic niet in Den Haag staat.
Wie heeft er toegang tot de info wanneer er een arrestatiepoging wordt gemaakt op Karadzic.
Bestaat er enige correlatie tussen die twee.
Een persoon aanwijzen is het probleem. Cheka zuiveringen zijn niet meer van deze tijd.
unosom ... IFOR begon 20 december 1995 Nederland deed rond 1993 mee aan SFOR en UNPROFOR (Srebrenica).quote:Op donderdag 24 juni 2004 20:25 schreef Piro het volgende:
[..]
Waar, IFOR? of UNOSOM?
In Golf 1 hadden ze nog behoorlijk wat dooien.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
ding past niet (meer) in de Nederlandse krijgsmacht niet dodelijk genoeg (mjah je kunt sproeien maar daar willen we vanaf) en logistiek gezien een nachtmerrie de Amerikanen willen er ook vanaf.
Rupsvoertuigen zijn beter op offroad terrein beter dan vrachtwagens en hebben ook een betere gewichtsverdeling, waarom een vrachtauto?quote:het hele wapen afschaffen vind ik dan weer teveel van het goede, imo moeten we goed naar het Amerikaanse HIMARS project kijken en de raketten en lanceerbuizen bewaren (ze zullen wel de schrootbak ingaan want 18 verouderde voertuigen verkopen gaat meer kosten dan het oplevert).
Laat Thales Nederland dan een vuurgeleidingssysteem (en evt een aangepaste opsporingsradar) ontwikkelen en schroef de hele zaak op een vrachtwagen van Daf
Ziet er leuk uit. Hij draagt alleen minder raketjes mee, zal dan wel sneller kunnen herladen ofzo, waarom ze het geheel niet op een rups of halfchassis plaatsen is me echter een raadsel, wanneer willen ze de MRLS eruit hebben?quote:Amerikanen doen dat ook
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dan heb je een enorm flexibel systeem waar je nog scherp mee kunt schieten ook, bovendien past het allemaal in een C130 dus ook voor vredesmissies is het goed bruikbaar
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
kans is groot dat Karadzic/Mladic met de Fransen hebben zitten dealen over krijgsgevangen en Srebrenica ... als die strax in Den Haag doodleuk komen vertellen dat Srebrenica (of het uitblijven van luchtsteun aldaar) het losgeld was waarmee Franse militairen zijn vrijgekocht dan staat Frankrijk voor lul en kan de toenmalige premier worden aangeklaagd voor de dood van al die moslims ... willen ze voorkomen neem ik aan
[..]
unosom ... IFOR begon 20 december 1995 Nederland deed rond 1993 mee aan SFOR en UNPROFOR (Srebrenica).
Frankrijk was in charge, die hebben herhaaldelijk verzoeken van Dutchbat om luchtsteun gewoonweg genegeerd, lijsten met doelen raakten 'kwijt' zodat die weer opnieuw ingestuurd moesten worden etc. etc. etc. de generaal in kwestie (Janvier oid) heeft tot op de dag van vandaag nog niet gereageerd over de kwestie behalve in een onbewaakt moment te roepen dat Frankrijk veel meer mensen is verloren op de Balkan dan Nederland ... wat hij daarmee bedoelde moeten we radenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:33 schreef Piro het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
De Fransen hebben zich in Srebrenica afzijdig gehouden om Franse gevangenen vrij te kopen?
te duur in onderhoudquote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:31 schreef Piro het volgende:
[..]
In Golf 1 hadden ze nog behoorlijk wat dooien.
En hoezo een logistieke nachtmerrie?
beter verplaatsbaar in verstedelijkt gebied, hogere topsnelheid, kleiner voertuig en een stuk goedkoper in onderhoud en aanschaf je kan er dus voor hetzelfde geld meer van inzettenquote:[..]
Rupsvoertuigen zijn beter op offroad terrein beter dan vrachtwagens en hebben ook een betere gewichtsverdeling, waarom een vrachtauto?
ik weet niet wanneer ze er klaar mee willen zijn, voorlopig is het ding nog maar nauwelijks in productie geloof ikquote:[..]
Ziet er leuk uit. Hij draagt alleen minder raketjes mee, zal dan wel sneller kunnen herladen ofzo, waarom ze het geheel niet op een rups of halfchassis plaatsen is me echter een raadsel, wanneer willen ze de MRLS eruit hebben?
Kan nog wat worden, F35 en F22 erin, nieuwe boomers, MRLS eruit, nieuwe uniformen, nieuw infanteriewapen, al zijn de voer vaar en vliegtuigen het grootste probleem..
Ik wist niet dat ze überaupt MRLS systemen hebben ingezet.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
te duur in onderhoud
ook istie te groot en daardoor slecht te transporteren/verplaatsen ... en mwah doden, allicht maar Desert Storm is inmiddels al een lange tijd geleden, tijdens de laatste golfoorlog hebben ze het naar verluid een stuk minder goed gedaan.
Artillerie in de STAD neerzetten? Ben je helemaal.quote:[..]
beter verplaatsbaar in verstedelijkt gebied, hogere topsnelheid, kleiner voertuig en een stuk goedkoper in onderhoud en aanschaf je kan er dus voor hetzelfde geld meer van inzetten
Tijd zat voor een ontwerp met tracks, meer raketten erop.quote:[..]
ik weet niet wanneer ze er klaar mee willen zijn, voorlopig is het ding nog maar nauwelijks in productie geloof ik
Bewijst maar weer dat het een stelletje verwijfde figuren zijn die geen leger moeten onderhouden.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Frankrijk was in charge, die hebben herhaaldelijk verzoeken van Dutchbat om luchtsteun gewoonweg genegeerd, lijsten met doelen raakten 'kwijt' zodat die weer opnieuw ingestuurd moesten worden etc. etc. etc. de generaal in kwestie (Janvier oid) heeft tot op de dag van vandaag nog niet gereageerd over de kwestie behalve in een onbewaakt moment te roepen dat Frankrijk veel meer mensen is verloren op de Balkan dan Nederland ... wat hij daarmee bedoelde moeten we raden
De Serven dreigden de Franse gevangenen te doden bij verdere conflicten met de VN, de Fransen maakten vervolgens duidelijk dat kernwapens (!!!!!) een optie waren als vergelding in die situatiequote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:33 schreef Piro het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
De Fransen hebben zich in Srebrenica afzijdig gehouden om Franse gevangenen vrij te kopen?
je zag ze best vaak op cnnquote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:54 schreef Piro het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze überaupt MRLS systemen hebben ingezet.
verstedelijkt gebied maakt nog geen stadquote:[..]
Artillerie in de STAD neerzetten? Ben je helemaal.
Artillerie staat buiten de stad of op een basis OP de stad te schieten.
ja en dan 1 pantserwagens vol engineers en zo'n tanktakeldinges erachter aan zoals nu ... voor het geval datquote:[..]
Tijd zat voor een ontwerp met tracks, meer raketten erop.
Heb Golf II niet gevolgd.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
je zag ze best vaak op cnn
Mierenneuker.quote:[..]
verstedelijkt gebied maakt nog geen stad
Dat zijn de reloaders, gij onwetende.quote:[..]
ja en dan 1 pantserwagens vol engineers en zo'n tanktakeldinges erachter aan zoals nu ... voor het geval dat
nee het is goed zo
dat zou je over Nederland ook kunnen zeggen aan de hand van Dutchbatquote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:59 schreef Piro het volgende:
[..]
Bewijst maar weer dat het een stelletje verwijfde figuren zijn die geen leger moeten onderhouden.
Als die lui bij het vreemdelingenlegioen net zulke verwijfde trutjes zijn dan weet ik wel weer hoe laat het is in Frankrijk zeg..
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:00 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
De Serven dreigden de Franse gevangenen te doden bij verdere conflicten met de VN, de Fransen maakten vervolgens duidelijk dat kernwapens (!!!!!) een optie waren als vergelding in die situatie![]()
Het lijkt mij duidelijk dat ze zo'n deal gemaakt hebben.
artillerie .... luie varkensquote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:04 schreef Piro het volgende:
[..]
Heb Golf II niet gevolgd.
[..]
Mierenneuker.
[..]
Dat zijn de reloaders, gij onwetende.
Oorlog moet sowieso met zo min mogelijk kabinetsbemoeienis geregeld worden.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zou je over Nederland ook kunnen zeggen aan de hand van Dutchbat
niet waar natuurlijk, Fransen zijn ok (en dat heb je niet van mij), Westeuropese politici moeten zich er alleen niet mee bemoeien.
HAPPINESS IS . . .quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
artillerie .... luie varkens
een echte man zou achter zijn stuur vandaan kruipen en zelf die raket erop slingeren
dan kunnen die reloaders naar het front met de infanterie
whehequote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:11 schreef Piro het volgende:
[..]
Aint it the goddamn truth.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
whehe
waar haal jij die dingen altijd vandaanquote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:52 schreef Piro het volgende:
[..]
Aint it the goddamn truth.
Het internet.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waar haal jij die dingen altijd vandaan
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:16 schreef sp3c het volgende:
damn die blik van dat mannetje op de voorgrond (laatste foto) spreekt boekdelen
Waarschijnlijk komt Ivan eraan.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:25 schreef HarigeKerel het volgende:
Tja, 18 en doodsbang.
Kan het hem niet kwalijk nemen.
Het Russische leger is een hel vol met martelingen![]()
Je bedoelt een ghillie suit of een BDU?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:09 schreef HarigeKerel het volgende:
Zijn er ook nog fokker die dit soort pakken hebben?
[afbeelding]
Denk er zelf over om zoiets te bestellen, gewoon voor carnaval of survivalen in de Ardennen
Naja, zijn hoedje is een semi suit.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:17 schreef HarigeKerel het volgende:
Gewoon, over het algemeen, een camouflage pak bedoelde ik![]()
Alhoewel zo'n "ghillie suit" (wist niet dat het die naam had) wel erg stoer is
Ach klets niet, die Nederlandse schuit is wel mooi en is een stuk geslaagder ook nog.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:28 schreef Strijder het volgende:
Om even terug te komen op dat foeilelijke Britse ontwerp, het lijkt misschien raar maar alle 'geslaagde' wapensystemen zien er om de een of andere reden mooit uit. Die Engelse boot is niet om aan te zien, zou ie nu ook slecht zijn (meegenomen dat die artist impressions nooit kloppen) ?
Ja, de Nederlandse, maar die Engelse niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:35 schreef Piro het volgende:
[..]
Ach klets niet, die Nederlandse schuit is wel mooi en is een stuk geslaagder ook nog.
De Fransen doen geen reet goed op militair gebied, De Duitsers en de Ami's spannen de kroon wat betreft 'kick ass camouflage'.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:43 schreef HarigeKerel het volgende:
De Engelsen hebben dan ook geen enkel gevoel van stijl, kijk eens naar hun vliegtuigen en uniformen en vergelijk het met de Fransen/Ami's en Italianen.
Dat is toch niks?
Alleen de Belgen en Duitsers doen het minstens net zo slecht
Wisseling van de wachtquote:Vertrek SFIR4
25-6-2004 11:03:00
De hoofdmacht van de Stabilisation Force Iraq 4 (SFIR4) vertrekt maandag 28 juni vanaf de vliegbasis Eindhoven naar Irak. De uitzending van de honderdzestig militairen is voor een periode van vier maanden. SFIR4 lost SFIR3 af. Vanaf 14 juli neemt bataljonscommandant luitenant-kolonel Kees Matthijssen het commando over van luitenant-kolonel Richard van Harskamp, bataljonscommandant SFIR3.
SFIR4 wordt grotendeels gevormd door militairen van 13 Infanteriebataljon van de 11 Luchtmobiele Brigade uit Schaarsbergen, een helikopterdetachement van de Koninklijke Luchtmacht en eenheden van de Koninklijke Marechaussee. In totaal leveren 1350 militairen een bijdrage aan de veiligheid en stabiliteit in de provincie Al Muthanna in het zuidoosten van Irak. Nederland levert sinds augustus 2003 een bijdrage aan SFIR.
De rotatieperiode van SFIR3 naar SFIR4 vindt plaats gedurende de maand juli.
Nounou, ze hebben wel mooie gala uniformen voor de officieren hoor daar in Duitslandquote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:51 schreef Piro het volgende:
De Fransen doen geen reet goed op militair gebied, De Duitsers en de Ami's spannen de kroon wat betreft 'kick ass camouflage'.
Kijk, hier kan ik wel mee leven, niet dat ik die wijven niet volledig de grond in stamp (mietjes, geen pull ups?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 19:00 schreef SHERMAN het volgende:
PLA dames
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:51 schreef Piro het volgende:
[..]
De Fransen doen geen reet goed op militair gebied, De Duitsers en de Ami's spannen de kroon wat betreft 'kick ass camouflage'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |