Incorrect.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:24 schreef Piro het volgende:
[..]
Hahaha.
Je onderschat een militair heel grof.
Niet nadenken, knijpen in de trekker, wipe, rinse repeat. Het leger zorgt er onbewust voor dat jij helemaal niet op een mensenleven meer of minder kijkt.
Jij of hij, zo gaat het, en als jij het leger ingaat kom je tot de ontdekking dat jij er zonder moeite tot in staat bent, geloof mij maar, en dan hoef je het niet eens gedaan te hebben.
Sorry, maar dit is een hele foute gedachte.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:39 schreef Piro het volgende:
[..]
Spreek voor je eigen onderdeel.
Of jij het leger ervoor ingaat of niet, je wordt opgeleid om een efficiente moordmachine te zijn. Zo simpel is het. Zij zorgen er wel voor dat je er makkelijk over denkt. Dat hoef jij niet te doen.
Ik heb me voldoende geinformeerd en ik weet ook heel goed dat ik mogelijk iemand moet neerleggen die anders mij neerlegt. Is me ook voldoende duidelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:03 schreef Strijder het volgende:
[..]
Incorrect.
Er zijn zat mensen die het leger weer uitgaan omdat ze niet willen doden, komt meestal na uitzending ofzo. Dus het eggie hebben meegemaakt.
En daar is niets mis mee.
En inderdaad, iedereen kan die grens overgaan.
Overigens hoop ik voor je dat ik de militairen niet onderschat, anders kom je niet eens door de basistraining heen. Het vechten (en dus ook het doden) horen bij een oorlog, maar er zit een heel groot verschil in de manier waarop. Levensgroot verschil zou ik zeggen.
Omdat?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:05 schreef Strijder het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is een hele foute gedachte.
Onder de juiste omstandigheden wel, in het voorbeeld wat je nu noemt? Nee, dan zou ik het niet doen, omdat ik het niet wil.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:46 schreef Piro het volgende:
[..]
Denk jij dat je op dit moment het lef hebt om een willekeurige vrouw een pistool op haar hoofd te zetten, op een normale toon te vertellen dat ze zometeen gaat sterven en de trekker knijpen?
Ik betwijfel het zeer.
Ook omdat je het niet kan, en dat weet ik 100% zeker, heel weinig mensen hebben dat in zich vanaf hun geboorte.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:13 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Onder de juiste omstandigheden wel, in het voorbeeld wat je nu noemt? Nee, dan zou ik het niet doen, omdat ik het niet wil.
nee want ze zijn allemaal eigenwijsquote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:18 schreef Piro het volgende:
Er is geen beste, anders hadden ze al een universeel AT wapen.
Een universeel AT wapen is pas mogelijk als al je potentieele doelwitten homogeen zijn. En dat zijn ze niet.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee want ze zijn allemaal eigenwijs
In gebruik bij de KLquote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
over de uitrusting van de militairen
waarom krijgen die anti tank missiles mee
gaan ze tegen de amerikanen knokken.
ik begrijp dat je er ook hutjes mee weg kan blazen maar om nu 3 verschillende typen mee te nemen.
verder mis ik het kogelvrij vest
verder wat is het beste anti tank wapen? want je hebt er tegenwoordig zoveel en elk land heeft wel verschillende typus en dan onder verdeelt in korte afstand (law, rpg etc ) en lange afstand geleid (tow milan etc.)
De sub was onduidelijk.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:08 schreef Piro het volgende:
[..]
Ik heb me voldoende geinformeerd en ik weet ook heel goed dat ik mogelijk iemand moet neerleggen die anders mij neerlegt. Is me ook voldoende duidelijk gemaakt.
Als iemand niet kan accepteren dat de kans bestaat dat hij uitgezonden wordt om anderen neer te leggen en ook mogelijk zelf met een dogtag tussen zijn tanden thuis komt dan moet je niet solliciteren bij het leger, en zeker niet in een positie waarin zeker is dat dit gebeurt, zoals infanterist of squad gunner.
Btw: leg je sub eens uit? Welke verschillen zie jij in het doodgaan in een oorlogssituatie?
Degene die het wel kan zitten of gaan meestal naar de gevangenis.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:16 schreef Piro het volgende:
[..]
Ook omdat je het niet kan, en dat weet ik 100% zeker, heel weinig mensen hebben dat in zich vanaf hun geboorte.
Als ik het zo zie dan denk ik vanuit een YPRquote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
2de foto schiet hij nu met een at raket uit een tank
Er kan geen "beste" AT wapen zijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee want ze zijn allemaal eigenwijs
zou ook kunnenquote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:31 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Als ik het zo zie dan denk ik vanuit een YPR
Gelul.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:28 schreef Strijder het volgende:
[..]
Degene die het wel kan zitten of gaan meestal naar de gevangenis.
Een militair kan doden, dat is toch wel wat anders dan moorden.
Dus militairen zijn allemaal moordenaars ?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:35 schreef Piro het volgende:
[..]
Gelul.
Een moord is iemand opzettelijk van het leven beroven.
En iemand doden staat per definitie gelijk aan een moord.
Twee woorden voor precies hetzelfde.
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:39 schreef Strijder het volgende:
Voor wie het wil, defensie geeft een heleboel persberichten weer (ondermeer brieven aan de kamer).
Bijna alleen maar tekst, vrij droog, maar wel informatief.
K L I K
Deze gaat ondermeer over AT-wapens (is uit 20010.
Nu vallen er ook doden door het oprukken of verdedigen van een terrein, er is geen klap veranderd. Als je commandant zegt dat je aan moet vallen dan heb je aan te vallen ookal staat er aan de andere kant een opstelling van 1200 chainguns.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:27 schreef Strijder het volgende:
[..]
De sub was onduidelijk.
Probeer hem even uit te leggen:
Doden en gedood worden hoort bij een oorlog, zondermeer.
Maar nutteloos doden en gedood worden is wat anders. Het is moeilijk uit te leggen, maar WO1 is een goed voorbeeld. Zodra het fluitje klonk moest je uit de loopgraaf springen en naar de vijand rennen. Die jou lekker neermaaide met zijn geweer. 4 Jaar lang doen over een stuk grond waar je nog geen eens op korfballen (en die velden zijn echt niet groot hoor). Maar die 4 jaar leverde wel ontzettend veel doden op. Allemaal nutteloos dus.
De andere kant, WO2.
De Duitsers hadden een enorm goed leger. Helaas werden een boel van die kwaliteiten ook ingezet om verkeerde dingen te doen (dorpen platleggen, inclusief bewoners, uithongering, etc.). Allemaal nutteloos (niet voor degene die de opdracht gaf misschien, maar als normaal mens die hier naar kijkt kan je weinig anders concluderen).
Wat vind je dan wel nut hebben ?
De militaire acties zelf. Dus leger A tegen leger B, soldaat A tegen soldaat B.
Is wel heel erg simpel voorgesteld (en misschien naief), maar daar gaat het toch om ?
Wat heb je aan een oorlog als je als mens verliest ?
Zijn wel hele zware woorden, maar wel waar.
Ik ben voor een goed leger, en ik wil het eigenlijk niet gebruiken.
Als wel, dan gelijk goed. Maar wel ten alle tijde eerlijk, dat als je verliest, als mens niet hebt verloren.
Ja, legale moordenaars, de overheid heeft een geweldsmonopoly.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:39 schreef Strijder het volgende:
[..]
Dus militairen zijn allemaal moordenaars ?
jij speelt CoDquote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:44 schreef Piro het volgende:
[..]
Always cheat, always win, the only unfair fights are the ones you lose.
Een van de eerste regels die je bijgebracht krijgt bij de strijdkrachten van de VS.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:47 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
jij speelt CoD
Kijk, dat zijn nog eens links.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:41 schreef SHERMAN het volgende:
[..]![]()
http://www.mindef.nl/nieuws/defensiebladen/ <<< .pfd file met een MINDEF krant, elke maand ofzo denk ik
Ik weet niet of je het spel speelt, maar als je de single player doet en je gaat dood dan krijg je een citaat die met de oorlog heeft te maken, die van jou komt er ook in voorquote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:49 schreef Piro het volgende:
[..]
Een van de eerste regels die je bijgebracht krijgt bij de strijdkrachten van de VS.
Nope.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:52 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het spel speelt, maar als je de single player doet en je gaat dood dan krijg je een citaat die met de oorlog heeft te maken, die van jou komt er ook in voor
Het is mijn idee over hoe het zou moeten zijn (ik zei al, misschien naief). Maar stel je voor dat iedereen zo zou denken zoals jij nu typt. Ik denk niet dat we ooit verder waren gekomen dan stenen gooien en wegrennen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:44 schreef Piro het volgende:
[..]
Nu vallen er ook doden door het oprukken of verdedigen van een terrein, er is geen klap veranderd. Als je commandant zegt dat je aan moet vallen dan heb je aan te vallen ookal staat er aan de andere kant een opstelling van 1200 chainguns.
Dat het maar over een paar meter gaat doet er niet toe, terreinroof is ALLES, wie terrein beheerst wint de oorlog, zo simpel is het.
Zo is het tijdens napoleon gegaan, zo is het in de steentijd gegaan, zo is het in ww1 gegaan en zo gaat het nu, er vielen toen net zoveel dooien, ww1 had een absoluut hoogtepunt, maar relatief gingen er net zoveel aan kapot.
Dorpen platleggen incl bewoners maakt deel uit van de oorlog, oorlog wordt nooit eerlijk gespeeld.
Demoraliseer de bevolking, terroriseer het leger, bombardeer ze met alles van stukken hout tot 7000 kilo bommen, breek de wil om te vechten.
Leger A tegen leger B is nog NOOIT voorgekomen in de geschiedenis van de mens en als je denkt dat dat ooit zal gebeuren moet je je meer inlezen, oorlog is een allesomvattend iets, het gaat niet alleen over zij die in dienst mensen de schedel inslaan, het gaat over iedereen.
Een leger wordt altijd oneerlijk gebruikt, als jij het niet doet, dan doet de vijand het, het is geen voetbal waar een scheids fluit als jij burgers platsmijt, want de scheids krijgt dan zelf de kogel. Het is oorlog.
Menselijke waarden en normenquote:En hoezo, als mens niet verloren, leg dat eens uit svp?
Aah, daarom verliezen ze altijdquote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:49 schreef Piro het volgende:
[..]
Een van de eerste regels die je bijgebracht krijgt bij de strijdkrachten van de VS.
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:45 schreef Piro het volgende:
[..]
Ja, legale moordenaars, de overheid heeft een geweldsmonopoly.
Wat wou jij ze dan noemen?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:55 schreef Strijder het volgende:
[..]
![]()
editquote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:57 schreef Piro het volgende:
[..]
Wat wou jij ze dan noemen?
Een oorlog is in essentie gewoon een moordpartij waar de betaalde jongens van de ene kant de betaalde (en onbetaalde) jongens en meisjes van de andere kant uitmoorden.
Zo zit het essentieel.
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:53 schreef CeeJee het volgende:
mooi stuk over de schepen van de US Navy
Omdat ik het neerzet zoals het is?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:54 schreef Strijder het volgende:
[..]
Het is mijn idee over hoe het zou moeten zijn (ik zei al, misschien naief). Maar stel je voor dat iedereen zo zou denken zoals jij nu typt. Ik denk niet dat we ooit verder waren gekomen dan stenen gooien en wegrennen.
Boy meets world.quote:[..]
Menselijke waarden en normen
Datgene wat ons onderscheid van de eerste beste amoebe/zandkorrel.
www.vandale.nlquote:
Okequote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:11 schreef Piro het volgende:
Mijn standpunt is als volgt:
Het leger heeft als primaire taak mensen neerleggen.
Een militair is een door de overheid gefinancieerde vechtmachine en wordt erop getrained zo efficient mogelijk mensen om te leggen zonder zelf het loodje te leggen.
Verder ben ik het in grote lijnen oneens met Strijders standpunten over wat oorlog is.
Zei Sun Tzu dit ook niet in de Art of War?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:44 schreef Piro het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Die moet ik nog van voren naar achteren doorlezen en begrijpen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:15 schreef Wuder het volgende:
[..]
Zei Sun Tzu dit ook niet in de Art of War?
Hier zou een subforum voor ons nou zo handig zijn ...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:17 schreef N_I_ het volgende:
Strijder we respecteren jouw mening maar dit is niet de juiste plaats om oorlogsethiek te bespreken. Dit is een topic bedoeld om legermaterieel en dergelijke te bespreken. Jij voelt je hier duidelijk niet thuis, als jij zonodig ,'het wel of niet doden' en of iedereen een killer-instinct in zich heeft, wilt bespreken kan dat, maar gelieve in een ander topic. Voor Piro hetzelfde.
Ik beroep me op de topictitel die 'centraal' erin heeft staan.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:17 schreef N_I_ het volgende:
Strijder we respecteren jouw mening maar dit is niet de juiste plaats om oorlogsethiek te bespreken. Dit is een topic bedoeld om legermaterieel en dergelijke te bespreken. Jij voelt je hier duidelijk niet thuis, als jij zonodig ,'het wel of niet doden' en of iedereen een killer-instinct in zich heeft, wilt bespreken kan dat, maar gelieve in een ander topic. Voor Piro hetzelfde.
Mee eens, ik heb niet toe te voegen, maar vind het wel een interessante discussie tussen hen tweequote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:26 schreef Piro het volgende:
[..]
Ik beroep me op de topictitel die 'centraal' erin heeft staan.
Oorlogsethiek hoort net zo hard bij defensie en gaat iedereen in defensie en potentieele kandidaten aan.
Ik zie dan ook geen reden om dit ergens anders te verplaatsen.
not in this man's armyquote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:39 schreef Piro het volgende:
[..]
Spreek voor je eigen onderdeel.
Of jij het leger ervoor ingaat of niet, je wordt opgeleid om een efficiente moordmachine te zijn. Zo simpel is het. Zij zorgen er wel voor dat je er makkelijk over denkt. Dat hoef jij niet te doen.
Neequote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:17 schreef Piro het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Die moet ik nog van voren naar achteren doorlezen en begrijpen.
Verplichte lectuur.
Weet iemand hoe dik het origineel in Chinees is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |