quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:00 schreef BierKoning het volgende:Ik ben van plan om met mijn broer op vakantie te gaan over 2 weken (last minute) en na een beetje rondkijken kwamen we op miami. Heel leuk natuurlijk, maar nu meen ik dat ik ooit hoorde dat je in de VS 21 moest zijn om uit te gaan. En ik ben dus 19
![]()
Weet iemand hier meer van? Wat is de leeftijd om uit te gaan in de VS?
![]()
Een bar kom je niet binnen onder de 21. Je dient legitimatie bij je te hebben, en dat wordt aan de deur gecontroleerd. Onder 21? Dan kom je niet binnen. De reden is simpel, in principe kan een bareigenaar aansprakelijk worden gesteld als iemand onder de 21 met drank wordt aangetroffen in de bar. Het verweer "maar de persoon die de drankjes bestelde legitimeerde zich boven de 21" gaat dan niet op. Er geldt in de meeste staten een "three strikes and you're out" regel, wat betekend dat je je dranklicentie verliest na de derde keer dat een minderjarige wordt aangetroffen met drank.
Omdat het in een bar erg moeilijk te controleren is wie er nu wel en niet 21 zijn, wordt er dus gewoon aan de deur gecontroleerd. Niet 21 = niet binnen. Er zijn barren die een uitzondering maken, waarbij men een rode stempel op je hand krijgt als je nog geen 21 bent, en een groene als je wel 21 bent of zoiets dergelijks, maar aangezien de regels steeds scherper worden is het moeilijk om zo'n bar te vinden.
Er zijn ook tiener discotheken, waar dus helemaal geen alcohol geschonken wordt, met name bij stranden etc kom je deze nog wel eens tegen. Hier kom je dus de jeugd tussen de 16 en 21 tegen, en meestal gaat zo'n tent ook nog eens op tijd dicht, en zeker VOOR middernacht.
Waar gaan die Amerikanen dan allemaal uit? Voor de meeste Amerikaanse jongeren begint het echte uitgaan ook pas op hun 21e..... Ik grap nog wel eens dat ik op mijn 21e zo'n beetje STOPTE met drinken omdat ik gemiddeld 2 keer per maand straalbezopen was
![]()
en na mijn 21e de volwassenheid eindelijk een beetje kwam..... En ze zijn iedere keer weer verbaasd dat je vanaf je 16e bier mag drinken in Nederland en dat ik vanaf mijn 15e al in kroegen kwam
![]()
En waarom zijn er genoeg dronken tieners? Die geven dus ZELF feestjes. Een oudere broer wordt erop uitgestuurd om drank in te slaan, en dan is het dus feesten maar! Als je je rustig houdt en geen reden geeft voor de politie om binnen te vallen kun je dat zonder problemen doen natuurlijk..... Veel ouders laten hun kinderen ook thuis wel eens een wijntje of een biertje meedrinken als ze 19 of 20 zijn ofzo.....
Als toerist moet je het dus zonder alcohol doen, tenzij je dus een paar 6-packs bier haalt (door je broer) en deze lekker op je hotelkamer en/of balkon opdrinkt. Ga niet met open flesjes op straat lopen, want je wordt in Florida dus zo opgepakt daarvoor.
In Florida is trouwens genoeg te doen, Alcohol heb je daarvoor niet nodig
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin