Zeker, je hebt gelijk.. Maar voorlopig ga ik het risico proberen te nemen.. Je hebt wel gelijk.. Hij heeft zaterdag tijdens dat gesprek ook vijftig keer gezegd, ik kan je niks garanderen.. Dus, ik ben gewaarschuwd..quote:Milagro schreef:
precies en dan hij achteraf kunnen zeggen "ik zei toch dat ik alleen vriendschap wilde, voor mij zat er niets meer bij, ik kan niet helpen dat jij er meer achterzocht, sorry..." etc.. dus je kunt hem dan niets verwijten, en dat is driedubbel frustrerend
Precies!quote:Op maandag 21 juni 2004 14:03 schreef Aphrodite het volgende:
[..]
Zeker, je hebt gelijk.. Maar voorlopig ga ik het risico proberen te nemen.. Je hebt wel gelijk.. Hij heeft zaterdag tijdens dat gesprek ook vijftig keer gezegd, ik kan je niks garanderen.. Dus, ik ben gewaarschuwd..
Ik werd ook zo 3 jaar lang gewaarschuwd, door hemzelf en door iedereen om me heen.quote:Op maandag 21 juni 2004 14:03 schreef Aphrodite het volgende:
[..]
Zeker, je hebt gelijk.. Maar voorlopig ga ik het risico proberen te nemen.. Je hebt wel gelijk.. Hij heeft zaterdag tijdens dat gesprek ook vijftig keer gezegd, ik kan je niks garanderen.. Dus, ik ben gewaarschuwd..
ZES!quote:Op maandag 21 juni 2004 14:14 schreef Aphrodite het volgende:
In dit geval al voor 4, 5?
Ach, die roze bril zit zo lekker..
Ik wil 'm eigenlijk ook liever niet dan wel tegenkomen. Eigenlijk.quote:Op maandag 21 juni 2004 15:30 schreef thaleia het volgende:
Ik beheers de kunst ook nog nietBen weliswaar zover dat ik geinteresseerd kan raken in andere mannen, maar het is nog lang niet zover dat ik niet warm of koud van hem word. Heb al een maand geleden met wat vriendinnen afgesproken te gaan kijken naar een optreden van een bandje...groot was mijn schrik toen ik vandaag ontdekte dat het bandje van mijn ex in het voorprogramma staat. Dat zou me natuurlijk geen barst uit moeten maken, maar ik wil 1) hem niet tegenkomen en 2) niet dat een deel van mijn entreegeld naar die schoft gaat. Principekwestie
Maar goed, het maakte me wel weer even pijnlijk duidelijk dat hij me dus nog wel hartstikke veel doet. Zijn bandje is nog lang niet zomaar een willekeurig bandje.
Hmm, heb je de kunst nu te pakken?quote:Op maandag 21 juni 2004 14:18 schreef Syrena het volgende:
Oja, gister triatlon in het durrep, ik moest er werken (filmen voor lokale omroep) en ik was er al sinds half tien en pas rond 3 uur 's middags schoot me te binnen dat ik nog niet panisch om me heen had gekeken of *hij* er mischien ook was ! En nadat ik me dat realiseerde, dacht ik ook nog: Het kan me geen ene ruk schelen eigenlijk of ie er is of niet. Of dat ik hem ooit nog zie of niet.
Nou, dat was misschien L1, wij zijn echt heel erg lokaal. De dorpsomroep, met de bijbehorende vrijwilligers.quote:Op maandag 21 juni 2004 16:47 schreef tekkno het volgende:
..oeps
Hmm nee, kunst dus nog niet onder de kniequote:Op maandag 21 juni 2004 17:05 schreef Syrena het volgende:
Eigenlijk jammer dat mijn ex er niet was, had ie me eindelijk eens echt booz kunnen zien
Ehh.. Misschien handiger om dan ff ergens anders uit te gaan en niet meer samen te sporten?quote:Op maandag 21 juni 2004 16:55 schreef Salie het volgende:
Ik wou dat hij er niet meer was want hij maakt me kapot.
Hij kan niets zomaar, jij laat hem en jij zoekt op.quote:Op maandag 21 juni 2004 16:55 schreef Salie het volgende:
Het is zo kut, elke keer als ik uitga, kom ik hem tegen. Hij gaat dan altijd wel ff naar me toe, maar vraagt dan altijd hele debiele dingen met een big smile, die ik dan helemaal niet wil horen en dan ga ik me alleen maar super erg irriteren. Vandaag gingen we weer fitnessen en ik vroeg wat dingen maar hij wou geen antwoord geven vond dat ik zeur,toen ging ik irritant doen, kregen we ruzie. Ik had al eerder gezegd dat hij beloofd had dat we nog samen op vakantie zouden gaan en dat wil die dus niet meer. Maar hij gaat nu wel 2 weken met z'n vrienden met de auto. Ik vind dit echt zo laf van hem. Ik erger me dood aan hem, ik wou dat hij er niet meer was want hij maakt me kapot.
quote:Op maandag 21 juni 2004 17:07 schreef tekkno het volgende:
[..]
Hmm nee, kunst dus nog niet onder de knie
Mee eens.quote:Op maandag 21 juni 2004 17:10 schreef milagro het volgende:
[..]
Hij kan niets zomaar, jij laat hem en jij zoekt op.
Dan moet je ook niet zeuren.
Loop weg als je zijn verhalen niet wilt horen en vraag niets want de antwoorden bevallen je toch niet.
Ik ben een schijtebroek.quote:Op maandag 21 juni 2004 17:17 schreef tekkno het volgende:
Woede vreet op en verbittert.. Gooi die steen nou maar, dan ben je er van af
Spaar je de moeite van het met hem op vakantie gaan, het geeft jou valse hoop want hij is niet verliefd.quote:Op maandag 21 juni 2004 14:22 schreef Aphrodite het volgende:
Ik ga geen drie jaar achter hem aan lopen zeg ik nu.. Maar tot die vakantie zeg maar. Als er dan van zijn kant geen schot in de zaak zit, geef ik het op Help me eraan herinnerenEn als dat gebeurt, zal dat een harde klap worden..
nahja dat uitgaan, dat is zeg maar de enige kroeg die ik echt leuk vindt, ik hoop ook steeds echt dat hij er NIET is. en fitness moet ik even mijn abonnement opmakenquote:Op maandag 21 juni 2004 17:09 schreef tekkno het volgende:
[..]
Ehh.. Misschien handiger om dan ff ergens anders uit te gaan en niet meer samen te sporten?
Als het contact je alleen maar dit soort gevoelens geeft lijkt het me beter om (even?) geen contact meer te hebben
kutsmoesjesquote:Op maandag 21 juni 2004 19:02 schreef Salie het volgende:
[..]
nahja dat uitgaan, dat is zeg maar de enige kroeg die ik echt leuk vindt, ik hoop ook steeds echt dat hij er NIET is. en fitness moet ik even mijn abonnement opmaken
Weet je, ergens in mijn achterhoofd zit er iemand met je mee te knikken.. Maar dat is maar een dwergje.. Ik heb echt zoiets van; die gevoelens ga ik proberen bij hem terug te halen.. En binnenkort ook eens met hem praten, om te kijken of we toch echt op dezelfde golflengte zitten.. Tot die tijd kan en wil ik alleen maar hopen. Morgen samen naar de stad, en misschien vrijdag samen naar een bruiloft. *Zucht*quote:Op maandag 21 juni 2004 17:39 schreef La-Fosca het volgende:
[..]
Spaar je de moeite van het met hem op vakantie gaan, het geeft jou valse hoop want hij is niet verliefd.
Alle argumenten zoals druk met van alles en nog wat gaat niet op, als hij nog gevoelens voor je had dan staat dat niets in de weg.
Dit gaat niet werken, en geloof me maar, ik spreek uit ervaring![]()
quote:Op maandag 21 juni 2004 17:29 schreef Syrena het volgende:
En ik weet ook wel dat die steen echt gooien niet helpt, of nachtelijke castratie
(vergiftiging, auto onklaar maken, z'n sletterige gedrag in het huis-aan-huis-blaadje zetten, hem lid maken van de PABO, proberen of ik die naaktfoto's die ik heb gewist uit m'n camera niet toch kan terughalen en dan afdrukken en dan aan elke boom hangen van het bos waar ie woont)
Same problem here... maar jah, ik kan niet forceren dat ze er niet is, ze kwam nooit in dat cafe totdat ze met mijn vrienden om ging...quote:Op maandag 21 juni 2004 19:02 schreef Salie het volgende:
[..]
nahja dat uitgaan, dat is zeg maar de enige kroeg die ik echt leuk vindt, ik hoop ook steeds echt dat hij er NIET is. en fitness moet ik even mijn abonnement opmaken
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:53 schreef milagro het volgende:
ze heeft echt geen vriend door jou, hoor
elke keer als zij in je gedachte springt, dan schudt je je hoofd, staat op en gaat onmiddelijk wat doen.
ophouden met de waaroms waarvoors en waaromiks, geen wat nu? maar en nu ik!
je bent leuker dan je denkt
en om dat te ondervinden ben je niet afhankelijk van haar, kom op , zeg!
Tjah ach, het gaat vandaag al wel weer, alleen het stomme is, het gaat beter en beter totdat... ik weer haar zie zeg maar, ze komt er zowiezo wel achter dat ze iets niet goed doet... of niet natuurlijk, maar dat is dan in haar nadeel, maar wat zal het mij ook boeien... ik merkte wel dat ze direct weer zo was als wij ook waren, just the 2 of us... en dat was achteraf eigenlijk niet juist!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:56 schreef Aphrodite het volgende:
Ik vind het wel een beetje slap dat je nu aankomt met: (oa) dat je zoveel geld in haar gestoken hebt.. Beetje jammer, dat je geld aan elkaar uitgeeft zie ik als niet meer dan normaal, en dat hoort toch ook ongeveer in evenwicht te zijn'? Niet over gaan miepen hoor, dan had je dat al moeten doen toen jullie nog bij elkaar waren..
Maaruh.. Niet zo huilen, is toch nergens voor nodig.. Als ze op zoek was naar een nieuwe vriend had ze die toch wel gevonden, met of zonder jouw hulp. En als niemand haar mag in de kroeg waar ze nu sinds recentlijk vaak komt, zal ze dat vanzelf wel merken (tenzij jullie lekker schijnheilig zijn met z'n allen) en een andere tent opzoeken.. Sterkte
Ze doet niet 'iets niet goed', ze doet iets wat jij niet leuk vindt, da's heel wat anders.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:06 schreef jd1982 het volgende:
[..]jah... precies... uit me hoofd, stom mens... hehe...
(hoezo leuker dan ik denk, misschien denk ik wel dat ik vet leuk ben)
[..]
Tjah ach, het gaat vandaag al wel weer, alleen het stomme is, het gaat beter en beter totdat... ik weer haar zie zeg maar, ze komt er zowiezo wel achter dat ze iets niet goed doet... of niet natuurlijk, maar dat is dan in haar nadeel, maar wat zal het mij ook boeien... ik merkte wel dat ze direct weer zo was als wij ook waren, just the 2 of us... en dat was achteraf eigenlijk niet juist!
Nouja, WIJ deden iets niet goed, zij kon moeilijk vriendinnen maken en we waren heel gesloten, maar je hebt gelijk, dat boeit ook verder helemaal niet meer...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:10 schreef milagro het volgende:
[..]
Ze doet niet 'iets niet goed', ze doet iets wat jij niet leuk vindt, da's heel wat anders.
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:10 schreef milagro het volgende:
[..]
En je bent idd vast vet leuk
Voor mij is het nog geen 3 maanden geleden. Maar als ik zo deze topics lees mag ik blij zijn dat ik mijn ex niet meer tegenkom. Ze is na 2 weken bij een ander ingetrokken en die woont (gelukkig) een aantal kilometer hier vandaan. Dat maakt het stappen e.d. wel een stuk makkelijker. Ik kwam vorige weekend haar ouders tegen en dat vond ik al een vreemd gevoel, laat staan dat zij voor mijn neus zou staan.quote:Op maandag 21 juni 2004 17:50 schreef rena het volgende:
*newbie-in-dit-topic*
Na meer dan een jaar heb ik nog steeds stiekem hoop dat het nog goed zal komen, ik zie hem gelukkig bijna nooit meer, maar toch voel ik nog 'dingen'. Vind hem zelfs niet eens echt leuk meer, maar als ik hem zie word ik weer helemaal![]()
![]()
Heel raar, want door hem ben ik al een hele tijd een emotioneel wrak en verdrietig, was daarvoor ook al zo, maar gebroken hart heeft die gevoelens versterkt, maar toch, als hij voor mijn deur zou staan en vragen of ik met hem mee zou gaan zou ik het zo doen
En daar wil ik van af. Nu. Voor altijd.
Ik denk ook dat dat bij ons een probleem is geweest. Zij had bijna niemand en deed alles wat ik deed van stappen tot sporten. En nu was er eens een andere persoon die haar aandacht gaf en heeft verteld dat hij haar meer dan leuk vind. Ze heeft zekerheid en is pleite.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:23 schreef jd1982 het volgende:
[..]
Nouja, WIJ deden iets niet goed, zij kon moeilijk vriendinnen maken en we waren heel gesloten, maar je hebt gelijk, dat boeit ook verder helemaal niet meer...
[..]
...
![]()
Da's ook weer waar. Ik ben alweer van de schok van gisteren bekomen, en heb me achter de mening van mijn vriendinnen geschaard, die verontwaardigd riepen "je gaat je toch zeker geen leuke avond laten afnemen door die gast?" We gaan dus gewoon, ik weet dat ik het best trek, sterker nog ik weet al dat ik volledig cool ga zijn daar, uiterlijk, en intussen diep van binnen zo opgefokt ben als wat. Maar dat moet dan maar, het moet er toch een keer van komen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:32 schreef RemCOW het volgende:
Ach, op een manier blijft een ex je altijd op wat voor manier nog steeds wel iets doen.
ik las die post van jou en ik realiseerde me dat ik al een tijd niet aan haar had gedacht (zo zonder reden)quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:26 schreef jd1982 het volgende:
Jah ik moet ook maar s een keer denken van godsamme verman je eens, en denk niet de hele tijd aan haar, er zijn nog miljoenen andere meiden (waarvan ik er hier in de buurt maar een paar leuk vind ofzo, maar goed)... en btw ik wil niet eens weer een vaste vriendin... (of wel??? hmmzzz...)
inderdaad ..... de kleine dingen waar je niet bij stilstaat, pas als het er niet meer is, ga je het missen....quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:00 schreef jd1982 het volgende:
ik mis haar niet, maar gewoon 's avonds niet lekker tegen iemand aan kruipen en iemand waarbij je alles kwijt kan...
You don't know what you've got until it's gone..quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:33 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
inderdaad ..... de kleine dingen waar je niet bij stilstaat, pas als het er niet meer is, ga je het missen....
Ik heb 1 maand nadat het uit was alle putjes laten schoonmaken, moest professioneel want ik kreeg het niet schoon, wat een bende haren, en jah ranzig, van die opgerolde wc papiertjes, half rood doorschijnend, en overal boeken en half afgemaakt huiswerk... toen ze nog 1 keer langs kwam om d'r laatste spullen te halen... "oh het is hier wel netter nu...???" jah duh, dat zei ik zo vaak, als ik hier toch alleen woonde... en zo nog veel meerquote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:29 schreef tekkno het volgende:
[..]
You don't know what you've got until it's gone..
Gelukkig mis ik niet die dingen als haren in het doucheputje en in de wasbak of tampons door het hele huis (kan de kat zo leuk mee spelen..).
Het heeft ook z'n goede kanten![]()
Maak het weer aan? Ik lees alleen maar hoe leuk je haar vind en dat ze helemaal geweldig is enzo en verder dan... het gevoel was er misschien niet helemaal meer, kom je ook niet.quote:Op woensdag 23 juni 2004 01:36 schreef Mie het volgende:
-snip-
Ik ben echt een beetje hopeloos. Ik wil het uit mijn kop hebben, wil er vrede mee hebben, het laten bezinken. Ik wil verder met mijn leven. De ene keer denk ik dat ik dit het liefste met haar zou willen maar de andere keer weet ik toch ook dat ik het niet voor niks heb uitgemaakt.
quote:Posts met als enige strekking een vraag om een update zullen dan ook zonder pardon verwijderd worden.
slapende hondenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 09:10 schreef tekkno het volgende:
Stil hier.. Hoest met iedereen?
Een potje kleien haalt niet zoveel uit denk ik.quote:Op maandag 28 juni 2004 14:53 schreef Syrena het volgende:
Oke, *diep ademhaalt* het is alweer over.
Of nou ja, over, ik ben nu kwaad op mezelf. De stomme sukkel die het allemaal zelf schuld is, die sinds ik 10 dagen en 4 dagen geleden de email stuurde nog geen flikker is opgeschoten "met het leven", behalve dan het advies om eens drie maanden in een kliniek te gaan zitten.
Misschien hebben ze wel gelijk, ik voel me zo kut dat het vooruitzicht om drie maanden potjes te kleien en te groepstherapieen niet eens meer zo erg is dan om nog een paar weken met dit kutgevoel rond te lopen. Pfff.
quote:Op maandag 28 juni 2004 15:09 schreef Hihat het volgende:
[..]
Een potje kleien haalt niet zoveel uit denk ik.
Een potje janken wel.
Stop in ieder geval met 'zijn' mail lezen, als je dat nog steeds doet. Je maakt er jezelf alleen maar kwader van. En hoe kwader je wordt hoe meer energie je besteedt aan hem, in plaats van aan jezelf. Zonde.
Als je je te veel op je ex focust, zie je die Prins op het Witte Paard straks over het hoofd. Zorg dat je geen dingen laat lopen doordat je te veel bezig bent met andere zaken.
En als je dan persé iets wilt kleien, dan maak je maar een asbak voor mij, kan ik nog wel gebruiken. Een ronde graag.
Niet doen! Jij kiest voor je zelf, mijn ex vond dat ook niet echt chill toen ik voor me zelf koos. Ik denk dat ze zich dan realiseerd dat het "echt" over is. Jij zal dat gevoel ook wel tegenkomen op het moment dat je hoort dat ze een ander heeft...quote:Op maandag 28 juni 2004 15:21 schreef JayTD het volgende:
(en stiekem voel ik me best wel een klootzak dat ik nu mn ex dus op deze manier aan het nadenken heb gezet.. maar of dat terrecht is of onterrecht laat ik in het midden)
Toch niet op je ex hoop ik?quote:Op maandag 28 juni 2004 15:43 schreef tekkno het volgende:
En ik ben verliefd..![]()
Ik heb ook het wachtwoord van mijn ex, maar weet het al een tijd vol te houden om niet te kijken, al is de verleiding af en toe groot. Zullen we samen stoppen met kijken en gewoon kijken naar de toekomst zonder onze ex-en?quote:Op maandag 28 juni 2004 14:34 schreef Syrena het volgende:
Bweeerrghhhhh, wat leest mijn oog vandaag.....
"Fijn dat je weer gelukkig bent" plus een aantal tips voor een vakantie-tje in Nederland.![]()
![]()
Je hoort helemaal niet gelukkig te zijn stomme zak!! En al helemaal niet vakanties BINNEN Nederland te plannen, als ik met dat idee kwam dan was het: Neeeeeeee, ik kan nog lang genoeg binnen Nederland en binnen Europa op vakantie. GRRRRRRRRR
![]()
![]()
Volgende stap is uiteraard de ooievaar in de tuin AARRGGHHHH.
Ik wist dat ik toch die kettingzaag had moeten kopen bij de Aldi![]()
* alkaholic63 gaat zeer pissed in een hoek zitten mokken.
Beetje naar Scheveningen gaan, het gore lef.
Nope, op een collega (andere afdeling).. Maar ik had mezelf voorgenomen voorlopig ff tijd voor mezelf te nemen enzo. Dus weet nu niet zo goed wat ik hier nou mee aan moet..quote:Op maandag 28 juni 2004 16:02 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Toch niet op je ex hoop ik?
Same here.. Tot nu toe nog géén 1x gekeken..quote:Op maandag 28 juni 2004 16:03 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Ik heb ook het wachtwoord van mijn ex, maar weet het al een tijd vol te houden om niet te kijken, al is de verleiding af en toe groot. Zullen we samen stoppen met kijken en gewoon kijken naar de toekomst zonder onze ex-en?
Muuuuhhhhmmmmm....moeilijk.....moooooooeeeeiiiiliiiijjjjkkk.quote:Op maandag 28 juni 2004 16:03 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Ik heb ook het wachtwoord van mijn ex, maar weet het al een tijd vol te houden om niet te kijken, al is de verleiding af en toe groot. Zullen we samen stoppen met kijken en gewoon kijken naar de toekomst zonder onze ex-en?
Ik zit met hetzelfde denk ik.quote:Op maandag 28 juni 2004 16:53 schreef Syrena het volgende:
[..]
Muuuuhhhhmmmmm....moeilijk.....moooooooeeeeiiiiliiiijjjjkkk.
Maar je hebt gelijk. Ik bel hem dalijk even dat hij het moet veranderen(geintje)
Ik doe het nu wel niet meer zo vaak als eerst, dat is toch wel een klein stapje vooruit?
Ik moet eens een paar boeken over verslavingsgedrag hier uit de kast halen geloof ik, ik zit er dag en nacht mee en hij weet volgens mij niet eens meer hoe ik heet.
Nou, toen we nog wat hadden zag ik ook wel dat het een lul was hoor, hij was alleen ook wel best leuk en lekker erbij. Maar goed, ik heb eigenlijk altijd van die rare scheve relaties gehad, dus ik kan niet echt vergelijken met een échte lieve vent.quote:Op maandag 28 juni 2004 17:50 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Ik zit met hetzelfde denk ik.
Ik doe gewoon mijn dingen (sporten, stappen etc.) maar ondanks dat ik mijn ex langzaam los laat zit ze nog steeds in mijn gedachten.
Ik las het al eerder in jou verhaal, jij vind je ex achteraf gezien een lul. Het enige waar ik aan terug denk bij mijn ex is het lichamelijke aspect. het knuffelen, d'r lichaam, haar gezicht etc en niks van haar karakter.
Sorry meid, maar dit is niet de kunst van het loslaten....quote:Op maandag 28 juni 2004 20:52 schreef Aphrodite het volgende:
Ik heb een dipdag.. Het hele weekend heb ik m'n ex gezien of met hem mee gegaan.. En nu, dan op maandag zie ik hem niet. En wil ik weten wat hij aan het doen is etc. etc. Ik had hem zelfs vanmiddag gebeld om te vragen hoe lang een tram over een bepaalde route deedHoe bedoel je zielig..
Donderdag gaan we uit eten. Op zijn voorstel. Soort van. Was het maar vast donderdag.. "When I snap my fingers..." Zucht..
Dat weet ik, schat.. Maar een eigen topique vind ik het niet waard, dat gezwever.. En nu is het nog m'n ex en als ik alle vorige reacties moet geloven, blijft het m'n ex..quote:Op maandag 28 juni 2004 22:23 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Sorry meid, maar dit is niet de kunst van het loslaten....
Ik begrijp dat het moeilijk is, ik heb het 'makkelijker' mijn ex zat na twee weken bij een ander in een andere stad. Dus ik heb haar sindsdien niet mee gezien of gesproken. Ook dat is niet optimaal hoor trouwens ik denk dat je een goede middenweg zal moeten vinden.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 10:59 schreef Aphrodite het volgende:
[..]
Dat weet ik, schat.. Maar een eigen topique vind ik het niet waard, dat gezwever.. En nu is het nog m'n ex en als ik alle vorige reacties moet geloven, blijft het m'n ex..
Alsof ik het zelf was. Van het weekend weer heel veel tijd met de ex doorgebracht en hij vroeg zondag of ik woensdag voetbal kwam kijken en blijf slapen.....en ik zeg nog ja ook. Ik ben wel heel boos op hem geworden vorige week. Dat is nog niet eerder gebeurd en sterkt me wel in het idee dat ik er overheen zou kunnen komen. Maar vandaag toch wel een hele klotedag achter de rug gehad. Denk er steeds maar over na en vraag me nog af waar het fout ging. En waarom er niet meer aan gewerkt kan worden? Stom dat ik woensdag en zaterdag weer bij hem ga slapen? Ongetwijfeld, maar ik kan het bijna niet over mijn hart verkrijgen om nee te zeggen tegen hem....quote:Op maandag 28 juni 2004 20:52 schreef Aphrodite het volgende:
Ik heb een dipdag.. Het hele weekend heb ik m'n ex gezien of met hem mee gegaan.. En nu, dan op maandag zie ik hem niet. En wil ik weten wat hij aan het doen is etc. etc. Ik had hem zelfs vanmiddag gebeld om te vragen hoe lang een tram over een bepaalde route deedHoe bedoel je zielig..
Donderdag gaan we uit eten. Op zijn voorstel. Soort van. Was het maar vast donderdag.. "When I snap my fingers..." Zucht..
Menneke, het ligt niet aan jou hoor. Maar het is misschien niet verstandig om meteen een andere relatie te stappen waar je "te hard van stappel loopt", je moet gewoon opletten dat je er NIET naar streeft om met het meisje verder te gaan waar je bij je ex bent gebleven.quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:59 schreef JayTD het volgende:
Helaas moet ik toch weer een stukje schrijven, op de 1e pagina had ik een stukje staan over dat ik een leuk meisje had ontmoet.
Datzelfde meisje vertelde mij gisteren dat het haar te hard ging en dat het haar beter leek om er mee te stoppen omdat ze er nog niet aan toe was![]()
K begin toch aardig aan mezelf te twijfelen ondanks dat ze me nog vertelde dat het niet door mij kwam.
ik weet t, ik weet t.. daar probeerde ik ook op te letten.. laat t maar lekker gaan en we zien wel hoe het loopt was mn idee erover. Zij was super enthousiast en had gelijk plannen om zo snel mogelijk elkaar weer te zien enzo, ik ben daar in meegegaan.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:46 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Menneke, het ligt niet aan jou hoor. Maar het is misschien niet verstandig om meteen een andere relatie te stappen waar je "te hard van stappel loopt", je moet gewoon opletten dat je er NIET naar streeft om met het meisje verder te gaan waar je bij je ex bent gebleven.
Een nieuwe relatie ok, maar doe het rustig aan en neem de tijd.....
Gefeli!quote:Op donderdag 1 juli 2004 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ik geloof dat ik nu eerlijk kan zeggen dat ik de kunst onder de knie heb!
Nee, geen goed teken. Waarom zou boos zijn iets goeds zijn, imho lijkt het me belangrijker dat je met een goed gevoel kan terug kijken op een mooie tijd.quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:23 schreef Jo79 het volgende:
Dacht ik dat het weer een beetje lekker ging, voelde me al wat sterker doordat ik een keer flink boos op hem was geworden, krijg ik weer van die gemengde signalen van hem door. Dus nu ben ik weer in de war.........Maar boosheid komt wel vaker opzetten. Goed teken?
Praat er dan met hem over! En zeg hem..quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:30 schreef Jo79 het volgende:
Maar hij zend nar mijn gevoel signalen uit. Hij pakt me veel beet, zoent me, zegt dat hij niet wil dat ik wegga en dat hij zich heel fijn bij me voelt. En boos voelt nu wel een beetje goed, beter dan het verdriet wat ik steeds heb....
Mijn broertje kreeg vandaag op zijn verjaardag een kaart van mijn ex, zelfs dat gaf me een vreemd gevoelquote:Op donderdag 1 juli 2004 17:23 schreef Jo79 het volgende:
Dacht ik dat het weer een beetje lekker ging, voelde me al wat sterker doordat ik een keer flink boos op hem was geworden, krijg ik weer van die gemengde signalen van hem door. Dus nu ben ik weer in de war.........Maar boosheid komt wel vaker opzetten. Goed teken?
Hij doet niets wat jij niet toelaat.quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:30 schreef Jo79 het volgende:
Maar hij zend nar mijn gevoel signalen uit. Hij pakt me veel beet, zoent me, zegt dat hij niet wil dat ik wegga en dat hij zich heel fijn bij me voelt. En boos voelt nu wel een beetje goed, beter dan het verdriet wat ik steeds heb....
Tuurlijk doet hij niets wat ik niet toelaat, maar wel toevallig dat lichamelijk contact altijd maar van zijn kant komt...quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:00 schreef milagro het volgende:
[..]
Hij doet niets wat jij niet toelaat.
Neem eens ZELF verantwoordelijkheid voor hoe je je voelt en schuif eens niet alles op de ander.
ja duhhhhh het is voor hem makkelijk want het heeft geen lading meer wat hem betreft.quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:11 schreef Jo79 het volgende:
[..]
Tuurlijk doet hij niets wat ik niet toelaat, maar wel toevallig dat lichamelijk contact altijd maar van zijn kant komt...
Misschien had je het niet moeten doen, maar wat boeit het , want het is al gebeurd.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 09:41 schreef alkaholic63 het volgende:
Heb ik er goed aan gedaan is de vraag?
Sinds het uit is heb ik geen contact meer met mijn ex gehad? Waarom niet omdat ze er vandoor is gegaan met een ander en inmiddels in een andere stad bij hem is ingetrokken. Voel me nog steeds belazerd en boos door het hele gebeuren.
We hebben 5 jaar iets gehad dus het is niet vreemd dat ze nog in mijn hoofd rond dartelt. Ze is gister geslaagd en wist niet wat ik moest doen. Bellen vond ik nog te confronterent en heb daarom maar een e-card gesteurd. Maar nadat ik op verzend heb gedrukt kwamen de twijfels....
Had ik dit wel moeten doen, hoe zou ze reageren en kom ik hierdoor weer een beetje in een dip?
Ach je hebt misschien wel gelijk ook, het is gewoon sociaal toch? En moet er verder niks van verwachten, het is hetzelfde als dat je een verjaardagskaart stuurt eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 09:46 schreef milagro het volgende:
[..]
Misschien had je het niet moeten doen, maar wat boeit het , want het is al gebeurd.
Misschien had je het wel moeten doen, en dan boeit het, want je hebt het gedaan
Dus of ze reageert niet, of ze reageert en nee, daarvan raak je niet in een dip, tenzij je dat persé wilt en dat wil je niet dus niet piekeren over dingen die je niet meer kunt veranderen, zoals een kaartje dat onderweg is
En ik denk dat ze het wel leuk vindt, zelfs als ze niet meteen of helemaal niet reageert
Mag deze ingelijst worden?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:03 schreef alkaholic63 het volgende:
[offtopic]
het sociale karakter dat mevrouw milago bevat?
[/offtopic]
Dus je wil zeggen dat optie 3 uitgesloten is en we het moeten zoeken in de richting van optie 1 en 2quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mag deze ingelijst worden?
Ik vind dat Milagro altijd lekker recht voor zijn raap is, maar er zijn mensen...
Mee eens. Ik vind haar commentaar ook altijd verfrissend, al denk ik soms wel es: Kan het niet minderquote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:13 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Dus je wil zeggen dat optie 3 uitgesloten is en we het moeten zoeken in de richting van optie 1 en 2![]()
Ik heb geen problemen met Milagro. Ik hou wel van mensen die duidelijk uiten wat ze denken, wel een beetje genuanceerd natuurlijk. Wat heb je aan mensen die achterbaks zijn en doen alsof?
Simpel....denk dat jij zelf ook wel weet dat dat niet simpel is. Maar je hebt gelijk. Na dit weekend ga ik denk ik ook maar geen contact meer zoeken. En weet je wat het stomme is? De vorige keer dat ik dat tegen mezlef zei, toen belde hij 's avonds ineens spontaan op. Ga denk maar een hele lange lijst met negatiefs over hem maken. Misschien dat dat wel werkt! Gister met hem op msn gezeten. Zegt tie: Je bent belangrijk voor me en ik vind het fijn je in mijn leven te hebben." LUL!!!!quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:18 schreef milagro het volgende:
[..]
ja duhhhhh het is voor hem makkelijk want het heeft geen lading meer wat hem betreft.
jij kent er een lading aan toe vanuit jou gezien en trekt dan de verkeerde conclusie dat voor hem dus hetzelfde zou moeten gelden (want waarom doet hij anders zo)
als hij geen gas terug neemt is het aan JOU om dat dan wel te doen.
Zoek hem dan gewoon niet meer op als je er niet tegen kan, simpel.
Dat is toch lief van hem?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:14 schreef Jo79 het volgende:
[..]
Simpel....denk dat jij zelf ook wel weet dat dat niet simpel is. Maar je hebt gelijk. Na dit weekend ga ik denk ik ook maar geen contact meer zoeken. En weet je wat het stomme is? De vorige keer dat ik dat tegen mezlef zei, toen belde hij 's avonds ineens spontaan op. Ga denk maar een hele lange lijst met negatiefs over hem maken. Misschien dat dat wel werkt! Gister met hem op msn gezeten. Zegt tie: Je bent belangrijk voor me en ik vind het fijn je in mijn leven te hebben." LUL!!!!
ik haat dat echt, dat soort opmerkingen, zo makkelijk en zo zonder empathie, al vinden ze zichzelf oh zo okay : kijk mij eens leuk omgaan met mij ex die ik net gedumpt hebquote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:14 schreef Jo79 het volgende:
[..]
Simpel....denk dat jij zelf ook wel weet dat dat niet simpel is. Maar je hebt gelijk. Na dit weekend ga ik denk ik ook maar geen contact meer zoeken. En weet je wat het stomme is? De vorige keer dat ik dat tegen mezlef zei, toen belde hij 's avonds ineens spontaan op. Ga denk maar een hele lange lijst met negatiefs over hem maken. Misschien dat dat wel werkt! Gister met hem op msn gezeten. Zegt tie: Je bent belangrijk voor me en ik vind het fijn je in mijn leven te hebben." LUL!!!!
Dat mis ik nog het meestquote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:47 schreef Syrena het volgende:
Ik ben zelf meer van de kus&knuffel&kroel-aanpakmeestal dan....
Vind het een beetje egoistisch van hem. Op wat voor manier vind hij jou belangrijk?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:14 schreef Jo79 het volgende:
[..]
En tegen hem... Voordat hij denkt: "wtf?"quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:12 schreef Brighteyes het volgende:
Hij mag geen eisen stellen, maar hij mag toch wel willen/hopen dat ze goed met elkaar om kunnen gaan? Dat je geen relatie meer wil met iemand wil niet zeggen dat je die persoon per se uit je leven wilt weren...
Ik denk alleen wel dat hij zich moet realiseren wat het met jou doet, en dus voorlopig een stapje terug moet doen totdat jij een vriendschap weer aan zou kunnen.
Jij moet nu gewoon heel duidelijk je grenzen stellen. En wees daarin eerlijk tegen jezelf!
Dat zeg ik dus helemaal niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:08 schreef Jumparound het volgende:
Nee, iedereen moet zich lekker hard opstellen en vooral niet met elkaar praten over gevoelens, dan wordt de wereld echt een betere plaats om te leven..
Opkroppen mensen!
Ik snap je punt milagro, maar waarom zegt ze dan niets daarover tegen die dude?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:23 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus helemaal niet.
Maar troost kun je nu eenmaal niet zoeken bij degene die je pijn veroorzaakt.
En je mag als dumper niet verwachten en zinspelen zo kort ná het dumpen op het continueren vd vriendschap meteen na een liefdesrelatie, die de ander niet wilde verbreken.
De ander wilt meer dan dat, die verlangt naar jou, die wilt je aanraken en put daar hoe dan ook toch weer hoop uit.
Als je echt om iemand geeft houd je juist TIJDELIJK afstand.
Gun je de ander de woede en het rouwen om het verlies.
Geef ze de kans om effe flink kwaad op je te worden, dat helpt gewoon.
En dan laat je het aan hem of haar over om dat kontakt weer op te pakken.
Het aanbieden op het moment dat zo iemand bij wijze van spreke ALLES zou doen om jou terug te krijgen , enkel en alleen omdat JIJ de dagelijkse belletjes mist, is gewoon egoistisch.
Ja, tuurlijk, maar ik bedoelde te zeggen dat het heel heel moeilijk is om eerlijk te zijn tegen jezelf en te zeggen 'ik kan het echt niet aan nu'. Want de drang om toch maar contact te houden blijft altijd aanwezig en radicaal de boel verbreken is niet makkelijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
En tegen hem... Voordat hij denkt: "wtf?"
ik deed het zelfde bij mn ex , stapje trug zonder er wat over te zeggen, daar heb ik iemand flink pijn mee gedaan.. ookal was ik het "slachtoffer"
Zucht...pauze in lassen... een maandje (of zo lang als nodig is) rust gunnen of zo.. laat het aan de gene over die er het meest onder lijdt.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:32 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Ik snap je punt milagro, maar waarom zegt ze dan niets daarover tegen die dude?
OKe, hij zit ws fout, maar hoeveel mensen roepen wel niet dat ze vrienden willen blijven? Hij doet teminste nog zijn best! Hij kan het ook latern verwateren... Dat bedoel ik met praten, desnoods verteld ze hem dat ze hem een poosje niet wil spreken, dan kan hij het ook snappen wat er aan de hand is....
Doe ik ook wel veel. Af en toe ben ik bang dat mijn vrienden er gek van worden. Gister had ik gezegd dat ik met hem wilde afspreken om het er nog even persoonlijk over het hebben. Wist hij niet of hij tijd had vandaag. Dus ik zei: Bel maar. Dacht ik vannochtend: Weet je, ik ga niet op jou zitten wachten tot je belt, graag of niet. Bekijk het maar, dus heb ik met een vriendin afgesproken. Dat vond ik toch al heel stoer van mezelf......quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:40 schreef milagro het volgende:
[..]
Praten, hart luchten kun de gedumpte dan beter bij een vriend, of familielid doen..of een forum
dat bedoel ik dus.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:42 schreef Jo79 het volgende:
Ik heb nog niks tegen de dude gezegd omdat ik heel bang ben te horen dat het echt over is. Ik weet ook echt wel dat het over is, maar dat uit zijn mond horen zou me nog heel zwaar vallen. Ik weet ook wel dat ik hier de eisen moet gaan stellen. Een vriendin van me zei: Alles of niks Jo en ik weet dat ze daar gelijk in heeft. Maar nu nog even de energie en kracht vinden dat ook echt te doen. Toen ik eindelijk de kracht bij mezelf had gevonden om geen contact te zoeken, belde hij ineens zelf. Alsof hij het aanvoelde. En toen brak mijn sterkte weer dus.....
Ey, dat is mijn methode he !!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:54 schreef Jumparound het volgende:
*zucht* we praten zo langs elkaar
(ik bedoel alleen maar, vertel hem dat je geen contact wilt met hem, en dat ie moet optiefen met zn goed bedoelde opmerkingen) DAN ga je de kroeg in en zuip je alles door elkaar, en DAN gooi je zn ramen in (logisch))
En het gevoel dat je hebt na het bellen, is dat dan niet klote? Dat heb ik wel. Als ik bij hem geweest ben, voel ik me daarna soms zo leeg en klote.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:01 schreef oncrea het volgende:
Ik vind het allemaal maar moeilijk, bellen is makkelijker, niet bellen is moeilijk.
Stenen kunnen ook van binnen naar buiten gegooid worden!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:01 schreef Jo79 het volgende:
Ik heb zijn sleutel nog, dus dat kan ik beter van binnen doen, hij woont nogal hoog en als ik drank op heb, gooi ik niet zo goed meer
Jo79,quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:03 schreef Jo79 het volgende:
[..]
En het gevoel dat je hebt na het bellen, is dat dan niet klote? Dat heb ik wel. Als ik bij hem geweest ben, voel ik me daarna soms zo leeg en klote.
Heb ook zoiets.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:39 schreef oncrea het volgende:
Jo79 zeker niet als ze altijd tgen miju zei dat ik moet praten etc als ze me iets dwars zit.
En zij? Nee zij niet net of ze me dan had gekwetst nee wat ze nu doet is een mes in mn rug.
Daarom ik laat het nu afkoelenquote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:22 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Heb ook zoiets.
In heb begin van onze relatie was ik qua gevoelens heel gesloten.
Als me iets dwars zat vertelde ik het niet om haar bijv niet te kwetsen.
Door haar heb ik geleerd om open te zijn in een relatie want zij was dat ook.
Tot het moment dat ze het uit maakte![]()
Ze heeft nooit aangegeven dat het niet helemaal lekker zat tussen ons of dat de liefde bij haar minder was geworden etc. En dan hoor je dat pas achteraf......
Dat neem ik haar heel kwalijk.
Dat is te begrijpen, ik neem aan dat jullie al een tijd samen waren.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:57 schreef Tarot het volgende:
Vandaag is het 8,5 maanden geleden dat het uitging... en ik dacht dat het beter ging, zeker nu ze met vakantie is. Maar ik kan me weer niet concentreren op mn werk en ik wil alleen maar janken in een hoekje. Ik heb intussen zelfs in bijzijn van vrienden mijn hart gelucht, maar niets voelt zo goed als, met haar in mijn armen op de bank liggen. Zij is niet alleen mijn medicijn, maar ook een bron van extra kracht die ik niet voor mogelijk had gehouden.
Zij wil heel graag vrienden blijven. Ze raakt alleen in de stress als ze ziet wat ze met mij aandoet. Ik wil haal zo graag vertellen hoe ik me voel vanwege haar, maar daar wordt zij weer ongelukkiger van. Ik hou van haar... niet zomaar, het is alsof ze mijn (enige) familie is.
Je ziet inderdaad dat eigenlijk iedereen dezelfde symptomen heeft. Alleen bij de een duurt het langer dan bij de ander. Zo kan je ook niet zeggen wanneer het over is. De een heeft maar een half jaar nodig en de ander is er zelfs jaren mee bezig. Zo was er een jongen die hier op fok posten die er echt jaren na dato nog mee zat.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:38 schreef Nocturna het volgende:
@alkaholic63
Hmm, jammer dat dat mijn vooruitzicht is(net pas uit)
Wat dan?quote:Op zondag 4 juli 2004 19:20 schreef Jo79 het volgende:
Jezus, die ex van mij is echt een klootzak. Wat hij nu weer heeft gedaan? Niet normaal.........
Wie A zegt 'moet' ook B zeggen?quote:Op zondag 4 juli 2004 19:20 schreef Jo79 het volgende:
Jezus, die ex van mij is echt een klootzak. Wat hij nu weer heeft gedaan? Niet normaal.........
Nope, ga lekker met 7 vrienden helemaal uit onze bol. Mijn ex hield daar niet van, dus vandaar dat ik nu dingen doe die ik tijdens mijn relatie gelaten heb eigenlijk.quote:Op zondag 4 juli 2004 19:05 schreef Nocturna het volgende:
@alkaholic63
Ugh, ik zou juist met haar naar lowlands gaan. En ik krijg niemand anders zover om mee te gaan, en heb geen zin om daar Remi te gaan zitten
Is er al gepraat? Ik hoop niet dat je dat ging doen terwijl hij nog "iets" teveel ophad.quote:Op zondag 4 juli 2004 19:44 schreef Jo79 het volgende:
We hadden een feest en hij had wat gedronken. Komt er allemaal taal uit van: Ik weet het niet meer, ik ben zo in de war. Wil jij er voor me zijn, ik heb je zo nodig. En me herhaaldelijk zoenen waar iedereen bij was en kon zien. Echt, nu snap ik het helemaal niet meer. We gaan straks praten en door het stof kruipen zal hij om dit goed te maken. Dit pik ik niet.....
Kijk dat is nou mooi om te horen...quote:Op maandag 5 juli 2004 09:22 schreef Jumparound het volgende:
[..]
En het heeft me een jaar gelost, maaaaaar......... ik ben er overheen
Auw dat is pas echt spelen met gevoelens.quote:Op zondag 4 juli 2004 19:44 schreef Jo79 het volgende:
We hadden een feest en hij had wat gedronken. Komt er allemaal taal uit van: Ik weet het niet meer, ik ben zo in de war. Wil jij er voor me zijn, ik heb je zo nodig. En me herhaaldelijk zoenen waar iedereen bij was en kon zien. Echt, nu snap ik het helemaal niet meer. We gaan straks praten en door het stof kruipen zal hij om dit goed te maken. Dit pik ik niet.....
Lowland specifiek zal er niet voor zorgen dat het beter gaat, maar het is wel afleiding.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:03 schreef Nocturna het volgende:
Das mischien beter jah...ik heb nog steeds zin om naar lowlands te gaan en mischien dat het dan weer beter word....denk het haast van niet![]()
Dat loslaten is nog best moeilijk....![]()
Mijn ex trok na 2 weken al bij een ander in! Maar geloof me, daardoor gaat het verwerken wel sneller. Je verwachting dat het nog goed komt verwaterd en je leunt niet meer op je ex en gat door met je eigen dingen. Dat wil niet zeggen dat je haar niet mist!quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:57 schreef tekkno het volgende:
Oef... Krijg net doodleuk van m\\\\\\\'n ex te horen dat ze nu alweer achter een andere jongen aanzit.
Bah! (*@&%(#(
Zo\'n 6 weken nu..quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe \\\'al\\\' is nu al? ben een beetje vergeetachtig![]()
Hmm, de hoop dat het goed komt heb ik al een tijdje niet meer. Zou niet 1ns willen dat het goed kwam, dus wat dat betreft zit ik wel goed.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:04 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Mijn ex trok na 2 weken al bij een ander in! Maar geloof me, daardoor gaat het verwerken wel sneller. Je verwachting dat het nog goed komt verwaterd en je leunt niet meer op je ex en gat door met je eigen dingen. Dat wil niet zeggen dat je haar niet mist!
Je hebt er geen fuck aan, maar het is wrsch gewoon een -troostvriendje-...quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:07 schreef tekkno het volgende:
[..]
Hmm, de hoop dat het goed komt heb ik al een tijdje niet meer. Zou niet 1ns willen dat het goed kwam, dus wat dat betreft zit ik wel goed.
Wat me erg tegen de borst stoot is dat ze zelf op zoek is gegaan.. Kijk, wat gebeurt dat gebeurt.. Spontaan verliefd worden is toch een heel ander verhaal dan bewust gaan lopen slettebakken..
We zijn uitgescharreld.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:32 schreef tekkno het volgende:
Thanks![]()
Hoest met jouw scharrel trouwens?![]()
Nee, absoluut niet. Maar toevallig hadden Tekkno en ik elkaar al eventjes niet gesproken.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:38 schreef Vom het volgende:
Insider topic dus![]()
Dank je welquote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Maar toevallig hadden Tekkno en ik elkaar al eventjes niet gesproken.
Ik had jouw post gezien, maar het enige nuttige dat ik er aan toe te voegen had was over dat verwateren en dat was \\\'daar ben je zelf bij\\\'. En dat leek me nou niet een reactie waar je zelf op zit te wachten.
Ik heb op dit moment een \\\'vriendschaps-relatie\\\' met mijn ex, als je het zo wil noemen en daar zijn we allebei heel blij mee, en we willen ook zeker alles op alles zetten om dat nog heel lang te blijven, maar daar moet je, net als bij een gewone vriendschap wel wat voor doen.
Sterkte ermee!
Kan ik me wel voorstellen hoor, je gooit je verhaal hier eruit en dan wil je daar ook graag even aandacht voor hebben.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:47 schreef Vom het volgende:
[..]
Dank je wel
Ik reageer op dit moment op alles een beetje emotioneel![]()
Ik had het topic doorgelezen en ik zag dat er veel stukjes waren die om er uit te flappen waren zeg maar, maar ik wilde het zelf ook zo graag kwijt dat ik het niet allemaal even goed heb doorgelezen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kan ik me wel voorstellen hoor, je gooit je verhaal hier eruit en dan wil je daar ook graag even aandacht voor hebben.
Een deel van de reacties in dit topic zijn voornamelijk om er gewoon eens even uit te gooien hoe je je voelt en wat er gebeurd is, en soms reageren mensen erop met advies of steun, en soms niet.
Ja, niks, daarom had ik het ook tussen aanhalings tekens staan, maar vriendschapsrelatie paste beter in de zin geloof ik.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 16:24 schreef oncrea het volgende:
Brighteyes,
Wat is het verschil tussen een vriendschapsrelatie en vriendschap?
Wel gepraat, maar nog niet veel duidelijkheid. Hij wist helaas niet veel meer van zijn actie, had heel veel op. Maar ja, zoiets zeg je toch niet zomaar. En altijd als ik er was voelde het zo goed aan en hij wilde me niet kwijt enr wat we hadden was meer dan alleen sex, dat zag hij ook wel. Wat voor mij nu duidelijk is is dat meneer behoorlijk in de war is door hoe het is gelopen met zijn eerste vriendin en op zoek is naar de perfecte relatie. Bij de minste tegenslag geeft hij op en dat heb ik hem ook goed duidelijk gemaakt. Heb hem geloof ik een hoop stof tot nadenken gegeven......Tegen de een zegt hij ik zie een relatie niet zitten en ik ga niet meer met haar naar bed. Als ik dan bij hem langs ga om te praten, zegt hij dat niet tegen mij. Hij weet zelf niet wat hij wil joh, hopeloos....Sorry hoor, maar als hij het echt niet wil, dan zegt hij dat meteen tegen me. Dus dat zegt me genoeg. En ook gaan we nu twee keer naar de bios deze week en wilde hij dat ik zondag ook langskwam. Gelukkig kon ik nu een keer zeggen dat ik een afspraak had, heel cool. Krijg ik terug: Jammer....... Nu ik weet waarom hij zo raar doet en kan ik het makkelijker een plek geven. Ik zie het nu zo, ik heb geduld en gooi de deur nog niet helemaal dicht. Ik zie hoe het loopt, beseft hij het op tijd, heeft hij geluk en anders heeft hij hele DIKKE VETTE PECH!!!!!!!! Ik huil ook al veel minder om hem, gaat toch wel de goede kant op zo......quote:Op maandag 5 juli 2004 11:51 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Auw dat is pas echt spelen met gevoelens.
Ze zeggen dat zatte mensen en kinderen de waarheid spreken.
Ik vroeg me af of je al gepraat hebt?
Weet hij zelf wel wat hij wil? Ook alleen twijfel is natuurlijk niet goed, maar laathem een duidelijkheid scheppen.
Ik wens je succes. Misschien mag ik dan blij zijn (hoe gek het ook klinkt) dat mijn ex meteen een ander had, dan heb je in iedergeval niet de illusie dat het nog goed komt
Als je het echt nog wilt en hoopt, hoop ik het voor je hopen..quote:Op dinsdag 6 juli 2004 20:50 schreef Jo79 het volgende:
<knip>
Zo ga ik ook denken Joquote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:09 schreef Jo79 het volgende:
Dank je wel..........als hij wil, wil ik best proberen en anders gooit die jongen gewoon een gouden kans/vrouw weg. Klaar! En jij gefeliciteerd. Ben blij voor je!
En wat dacht ze er mee te bereiken jou dat nu te vertellen?quote:Op woensdag 7 juli 2004 09:13 schreef Jumparound het volgende:
Mn ex vertelde me tussen neus en lippen door dat ze van de winter er over dacht om het nog een keer te proberen
maar ik gedroeg me vreemd (lees, zenuwachtig in haar buurt)
Dat weet ik niet meer.. vlak daarna ging er een knop om...quote:Op woensdag 7 juli 2004 09:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En wat dacht ze er mee te bereiken jou dat nu te vertellen?
Lekker ding ook hoor, die ex van jou.
Wij komen er wel hoor.....Gaat helemaal goed zo. Hij is zich een partij schuldig aan het voelen joh. Hoe meer hij hoort van mensen over hoe hij zich heeft gedragen die avond, hoe meer klote hij zich voelt. Ha, doe maar ja! Nu is het jouw beurt. En weet je wat mooi is? Hij vroeg of ik zondag langs wilde komen en ik heb Nee gezegd. Ik heb al wat. Krijg ik terug: Jammer..........quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:13 schreef oncrea het volgende:
[..]
Zo ga ik ook denken Jo
Ben echt blij voor je en hoop voor je dat het goed blijft, dat hij inziet dat jullie bij elkaar horen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 20:59 schreef Aphrodite het volgende:
[..]
Als je het echt nog wilt en hoopt, hoop ik het voor je hopen..
Bij mij is het gelukt, want ik ben weer bij hem terug, officieel. En ik ben heel blij en gelukkig nu.
Goedzo!quote:Op donderdag 8 juli 2004 10:07 schreef hellmondunited het volgende:
Jullie zullen wel denken, hebben we hem weer.
Nadat ik een tijd terug weer contact met Dagmar kreeg, heb ik er gisterenavond een eind aangemaakt. Het ging gewoon niet meer. Alles kwam van mijn kant en dat wil ik niet meer. Ik ga volgend jaar in Tilburg wonen dus dan zie ik haar toch niet meer, misschien krijg ik dan eindelijk rust in mijn kop.
Jullie zullen je wel afvragen, nog niet over na 9 maanden? Nee, heb dr nooit helemaal los kunnen maken. Het is niet dat ik het niet wou, het lukte gewoon niet (en voor de bijdehandjes: nee het is niet zo dat als je iets wil het altijd lukt) Ben er kapot van, van al die shit die ik de afgelopen maanden weer over me heen kreeg. Ik was de boksbal om alles op af te reageren en kreeg ik er iets voor terug?![]()
Daarom is het voor mij nu over. het doet me verdriet, maar in mijn achterhoofd weet ik dat ik er sterker op zal worden en dat het beter is.
pff moest even mijn hartje luchten, hopelijk voor de laatste keer.
Dat vind ik nou liefquote:Op donderdag 8 juli 2004 10:20 schreef hellmondunited het volgende:
Jullie zijn schatjes
quote:Op donderdag 8 juli 2004 10:20 schreef hellmondunited het volgende:
Jullie zijn schatjes
Ik zie het allemaal wel. Kijk wel wat er gebeurd. Zal zeker opletten, hartverscheurdend is het al geweest en soms nog. Hij wordt wel steeds meer open in alles en gaat al meer praten. Wie weet......maar ik hou maar in het achterhoofdje dat het niks meer wordt en geniet maar van de tijd die we samen doorbrengen. Komt er een ander zal dat wel niet meer zo zijn..........quote:Op woensdag 7 juli 2004 14:23 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Dus Jo wie weet lukt het jou ook wel, maar kijk uit voor die teleurstelling.
Want liefde kan iets heel moois zijn, maar ook ontzettend hartverscheurend.
mooi zo.quote:Op donderdag 8 juli 2004 10:07 schreef hellmondunited het volgende:
Jullie zullen wel denken, hebben we hem weer.
Nadat ik een tijd terug weer contact met Dagmar kreeg, heb ik er gisterenavond een eind aangemaakt. Het ging gewoon niet meer. Alles kwam van mijn kant en dat wil ik niet meer. Ik ga volgend jaar in Tilburg wonen dus dan zie ik haar toch niet meer, misschien krijg ik dan eindelijk rust in mijn kop.
Jullie zullen je wel afvragen, nog niet over na 9 maanden? Nee, heb dr nooit helemaal los kunnen maken. Het is niet dat ik het niet wou, het lukte gewoon niet (en voor de bijdehandjes: nee het is niet zo dat als je iets wil het altijd lukt) Ben er kapot van, van al die shit die ik de afgelopen maanden weer over me heen kreeg. Ik was de boksbal om alles op af te reageren en kreeg ik er iets voor terug?![]()
Daarom is het voor mij nu over. het doet me verdriet, maar in mijn achterhoofd weet ik dat ik er sterker op zal worden en dat het beter is.
pff moest even mijn hartje luchten, hopelijk voor de laatste keer.
Ik was eerst ook maar erg zwak moet ik eerlijk zeggen. De laatste tijd gaat het sterker en heb ik ook echt het gevoel dat ik niet over me heen moet laten lopen. Dagmar heeft het wel goed met me voor zegt ze maar ik merk er niks van. Ik wil niet door haar meegesleept worden, ik wil gelukkig worden.quote:Op donderdag 8 juli 2004 13:35 schreef milagro het volgende:
[..]
mooi zo.
het lukt idd niet als je niet sterk genoeg bent en die ander blijkbaar jouw grens niet bereikt heeft (of jij die steeds verlegt omdat je nog niet sterk bent).
ben blij te horen dat je het nu achter je kan laten, en hopelijk doe je dat nu ook echt, en houd je het wel vol.
je bent tenslotte te leuk om de rest te negeren om 1, niet waar
die pijn nu staat in geen verhouding tot de pijn die je gehad zou hebben als je weer zou zwichten en je zult zien dat je er nu sneller dan je ooit had kunnen vermoeden overheen bent, je zult je zelf doen verbazen, geloof mequote:Op donderdag 8 juli 2004 13:47 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Ik was eerst ook maar erg zwak moet ik eerlijk zeggen. De laatste tijd gaat het sterker en heb ik ook echt het gevoel dat ik niet over me heen moet laten lopen. Dagmar heeft het wel goed met me voor zegt ze maar ik merk er niks van. Ik wil niet door haar meegesleept worden, ik wil gelukkig worden.
eindelijk heb ik daarom voor mezelf gekozen (heb ik al ooit eerder gedaan maar toen draaide ik het weer terug) Maar nu wil ik het niet, hoeveel pijn en verdriet ik er ook om heb
Dat is ook echt wat ik wil en wat jij nu zegt bevestigd alleen maar weer dat ik het inderdaad zo goed heb gedaanquote:Op donderdag 8 juli 2004 13:58 schreef milagro het volgende:
[..]
die pijn nu staat in geen verhouding tot de pijn die je gehad zou hebben als je weer zou zwichten en je zult zien dat je er nu sneller dan je ooit had kunnen vermoeden overheen bent, je zult je zelf doen verbazen, geloof me
Nu ben je bang dat het contact verwatert. Maar straks gaan jullie levens gewoon verder. Zij krijgt een nieuw vriendje. Of jij wordt stapelverliefd op een ander. En in beide gevallen zal de behoefte aan contact drastisch afnemen, denk ik. Contact houden met je ex is in de meeste gevallen niet zo slim, blijft toch altijd een beetje pijn doen. Alleen Brighteyes zal het wel weer lukken, maar dat is dan ook een geval apartquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:15 schreef Vom het volgende:
Maar toch loop ik nu met een klote gevoel rond. Gelukkig is het zo dat we allebei weten dat het niks meer wordt, en we hierdoor nog wel goede vrienden kunnen blijven, alleen hetgeen waar ik nu heel erg bang voor ben is dat het contact gaat verwateren en dat wil ik absoluut niet.
Thanks Hihat, jij bent ook lief!quote:Op donderdag 8 juli 2004 14:30 schreef Hihat het volgende:
[..]
Nu ben je bang dat het contact verwatert. Maar straks gaan jullie levens gewoon verder. Zij krijgt een nieuw vriendje. Of jij wordt stapelverliefd op een ander. En in beide gevallen zal de behoefte aan contact drastisch afnemen, denk ik. Contact houden met je ex is in de meeste gevallen niet zo slim, blijft toch altijd een beetje pijn doen. Alleen Brighteyes zal het wel weer lukken, maar dat is dan ook een geval aparten meteen de uitzondering die de regel bevestigt.
Lees dit topic nog maar eens over een half jaar. Wedden dat de wereld er dan heel anders uitziet?
Neemt niet weg dat je je er nu klote over mag voelen. Is ook niet meer dan normaal.
Volgens mij maakt het vooral uit WAAROM je contact wil houden met je ex..quote:Op donderdag 8 juli 2004 14:30 schreef Hihat het volgende:
Nu ben je bang dat het contact verwatert. Maar straks gaan jullie levens gewoon verder. Zij krijgt een nieuw vriendje. Of jij wordt stapelverliefd op een ander. En in beide gevallen zal de behoefte aan contact drastisch afnemen, denk ik. Contact houden met je ex is in de meeste gevallen niet zo slim, blijft toch altijd een beetje pijn doen. Alleen Brighteyes zal het wel weer lukken, maar dat is dan ook een geval aparten meteen de uitzondering die de regel bevestigt.
I know... het duurt nog wel even Hellmond...quote:Op zondag 11 juli 2004 23:22 schreef hellmondunited het volgende:
godverdomme man, weet dat het beter is dat ik mijn ex nooit meer zie maar het blijft me wel verdriet doen.. word er f*cking depri van
jah, t duurt zowat al een jaar dat ik in pijn en verdriet leef, dat kutwijf heeft me in het diepe gegooid om zichzelf van verdrinking te redden.. ik heb dit gvd niet verdient!!! heb echt het gevoel alsof ik ALLES maar dan ook echt ALLES over me heen krijg. Vanaf kleins af aan heb ik al shit in mijn leven en t houd gvd niet OP! ik wil ook 2 armen om me heenquote:Op zondag 11 juli 2004 23:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
I know... het duurt nog wel even Hellmond...
kom kom zeg, niet zo dramatisch , hoorquote:Op zondag 11 juli 2004 23:31 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
jah, t duurt zowat al een jaar dat ik in pijn en verdriet leef, dat kutwijf heeft me in het diepe gegooid om zichzelf van verdrinking te redden.. ik heb dit gvd niet verdient!!! heb echt het gevoel alsof ik ALLES maar dan ook echt ALLES over me heen krijg. Vanaf kleins af aan heb ik al shit in mijn leven en t houd gvd niet OP! ik wil ook 2 armen om me heen
t enige wat ik kan doen is verder gaan met mijn leven en wachten en hopen, maar gvd wat heb ik daar nou aan.. want waarschijnlijk gaat dat wachten nog héél lang durenquote:Op zondag 11 juli 2004 23:36 schreef Brighteyes het volgende:
Het is zo klote he, idd, wanneer houdt het nou eens op.
Ik kan alleen maar chliche's bedenken, maar het is nu weer even zo rauw... je hebt er even helemaal niets aan. Dikke kus dan maar.
Ach ga toch weg! hier kan ik me echt pissig om maken, jij denkt dat ik me aanstel he? je moest eens weten.. 2 zware jaren gehad, onder andere haar uit een depressie gehaald en nu zit ik dr zelf al een tijd in, tis niet allemaal even simpel als jij denktquote:Op zondag 11 juli 2004 23:36 schreef milagro het volgende:
[..]
kom kom zeg, niet zo dramatisch , hoor
ik denk niet dat het simpel is, ik denk alleen dat zo dramatisch doen op dit uur je niet gaat helpen, doe even rustig, pak wat te drinken en dan maken we tijdquote:Op zondag 11 juli 2004 23:39 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Ach ga toch weg! hier kan ik me echt pissig om maken, jij denkt dat ik me aanstel he? je moest eens weten.. 2 zware jaren gehad, onder andere haar uit een depressie gehaald en nu zit ik dr zelf al een tijd in, tis niet allemaal even simpel als jij denkt
Gaat het om je vakantie liefde? Of is dat de reden dat het beter gaat?quote:Op maandag 12 juli 2004 16:17 schreef Salie het volgende:
Ik ben op de goede weg, en dat na een maand al , kvoel me goed
haha nee om mijn verkering van 20 maanden die nu ongeveer 5 weken uit isquote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:33 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Gaat het om je vakantie liefde? Of is dat de reden dat het beter gaat?
''Vakantieliefde'', kan hem niet loslaten
nog heerlijker wordt het als je zelfs dát niet meer hebtquote:Op woensdag 14 juli 2004 11:35 schreef Jo79 het volgende:
Wat een heerlijk gevoel.............ik heb een schurfthekel aan hem...................
Hier weer een berichtje van mijn kant...quote:Op donderdag 8 juli 2004 18:08 schreef tekkno het volgende:
[..]
Volgens mij maakt het vooral uit WAAROM je contact wil houden met je ex..
Als dat is om een oud gevoel, de geborgenheid of liefde/lust in stand te houden dan zal het niet gaan werken.
Tis een grote eikel, dat kan ik je wel vertellen. En het leuke ervan is dat hij zich nu klote voelt. Prima, dat mag ook wel eens. Hebben wij ruzie, gaat hij het er met een vriendin van mij over hebben terwijl ik ook online ben. Ik ben al bijna zover dat ik niet eens weet of ik hem nog zou moeten al zou hij me smeken op zijn knieen. Stuk stront!quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:37 schreef Jumparound het volgende:
hahaha, dat klinkt posifief..
Heeft ie je een rotstreek geleverd?
Zo lang geen van beiden het contact als té pijnlijk ervaren is het toch goed?quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:55 schreef Vom het volgende:
[..]
Nu is het zo dat we beiden het idee hebben dat ondanks dat het uit is, we nog wel verder kunnen als vrienden, omdat we dat al die tijd eigenlijk ook geweest zijn.
Dat dacht ik zelf ook ... maar mij is het niet gelukt.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 00:05 schreef Byte_Me het volgende:
dat wilde ik juist eens anders proberen. het moet toch mogelijk zijn om vrienden te blijven, of ben ik nou naief. ik vind het altijd erg jammer als je al het contact verliest.
nee hoor, dat kan bestquote:Op dinsdag 20 juli 2004 00:05 schreef Byte_Me het volgende:
dat wilde ik juist eens anders proberen. het moet toch mogelijk zijn om vrienden te blijven, of ben ik nou naief. ik vind het altijd erg jammer als je al het contact verliest.
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 00:22 schreef milagro het volgende:
[..]
nee hoor, dat kan best
alleen heeft dat tijd nodig.
als iemand echt wat betekent heeft voor je en jij voor de ander, dan houdt het niet op omdat de liefdesrelatie ophoudt.
niet samen kunnen leven vanwege teveel verschillen of niet meer 'verliefd' zijn betekent toch niet dat je de persoon (als vriend) niet meer waardeert?
houden van hoeft ook niet te stoppen, het wordt alleen andersms zelfs soms waardevoller.
alleen moeten de gevoelens van spijt, boosheid en verwijten, oud zeer dus, achter gelaten kunnen worden.
en dat moet je tijd gunnen, niet forceren, gewoon uitzitten.
iid ben het met je eens gewoon contact houden is prima als beide het idee hebben dat de relatie inderdaad nu geen goed idee is! 99% was het goed! Je zoekt toch iemand die 110% is!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 00:05 schreef Byte_Me het volgende:
Laat je dan ook niet zo gekmaken door dat soort nieuwtjes van "goede vriendinnen"quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:44 schreef Jo79 het volgende:
Hij heeft nu weer gezegd tegen een goede vriendin dat hij bang is om het weer te proberen met me omdat hij bang is dat het fout gaat. Dat hij behoorlijk last heeft van bindingsangst. Jezus hé, hoe bedoel je ik ben niet duidelijk..............IK GEEF HET OP!!!!
Is helemaal geen "goede vriendin". Tis een echte vriendin van me. Ben het echt een beetje zat. Moet tie wat van me, dan komt hij maar achter me aan. Ik vind het allemaal wel gescheten. En dat meen ik serieus. Ik doe me echt niet stoerder voor. Meneer zoekt zelf eerst maar eens uit wat hij zelf voelt. Ben ik eens een keer dat ik denk, rot toch op lul, is het weer niet goed. Geloof je me weer niet. Mijn grens wordt ook eens bereikt hoor.......en hij is heel dichtbij nu........quote:Op dinsdag 20 juli 2004 10:51 schreef milagro het volgende:
[..]Laat je dan ook niet zo gekmaken door dat soort nieuwtjes van "goede vriendinnen"
Je doet je volgens mij stoerder voor nu dan je bent
ik vind je wel grappigquote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:49 schreef Jo79 het volgende:
[..]
Is helemaal geen "goede vriendin". Tis een echte vriendin van me. Ben het echt een beetje zat. Moet tie wat van me, dan komt hij maar achter me aan. Ik vind het allemaal wel gescheten. En dat meen ik serieus. Ik doe me echt niet stoerder voor. Meneer zoekt zelf eerst maar eens uit wat hij zelf voelt. Ben ik eens een keer dat ik denk, rot toch op lul, is het weer niet goed. Geloof je me weer niet. Mijn grens wordt ook eens bereikt hoor.......en hij is heel dichtbij nu........![]()
Ow zo bedoel ik het niet. Zij neemt genoegen met een leven dat bestaat uit een aantal basiselementen en is niet geinteresseerd in de dingen daaromheen. Voor haar zijn school, studie en uitgaan nu de belangrijkste elementen van haar leven. Mijn belevingswereld is veel breder dan dat en ik hou me gewoon met meer dingen bezig. Dat is niet per se beter, ik overanalyse weleens, iets waar je met drie basiselementen nauwelijks last van kunt hebben. ALs het voor haar gewoon werkt zoiets ben ik blij voor haar, voor mij werkt het niet (en dat zou je ook als mijn zwakte kunnen betitelen)quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:03 schreef milagro het volgende:
wat klinkt dat nou weer denigrerend
Meid, je zou eens moeten weten hoe grappig ik in het echt ben......quote:Op dinsdag 20 juli 2004 11:53 schreef milagro het volgende:
[..]
ik vind je wel grappig
en maar mopperen
Ik ben me er eentje jaquote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:05 schreef milagro het volgende:
Je hebt het wel getroffen met jezelf, hè
Kan je wel zeggen, ja, dodelijk vermoeiend.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:14 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik ben me er eentje ja![]()
Iedere heug zijn meug dat is het enige dat ik zeg. Sommige mensen zijn gewoon niet bezig met reflectie over wat ze doen en waarom ze dingen doen en grotere verbanden. Ik ben daar wel jaloers op, het lijkt me heerlijk om in staat te zijn alles over me heen te laten komen. Ik daarentegen analyseer alles en leg overal de loep op. Dat is niet iets wat ik uit kan schakelen en in zekere zin ook een beperking.
zo, je bent weer vrolijkquote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:13 schreef hellmondunited het volgende:
vrijheeeeeeeeeeeeid![]()
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:16 schreef milagro het volgende:
[..]
zo, je bent weer vrolijk
mooi
houden zo!
Veel succes vrijdag.quote:Op donderdag 22 juli 2004 09:50 schreef Jo79 het volgende:
Nou, vrijdag is het erop of eronder. Hij wil een gesprek met me. Zijn hart bij me luchten en bespreken wat we van elkaar verwachten.........omdat er aan beide kanten volgens hem nog wel onzekerheid is......jaja, we zullen zien. Het kan naar links en het kan naar rechts.......ben benieuwd.....
Zei je dat niet eerder ook alquote:Op donderdag 22 juli 2004 12:57 schreef Jo79 het volgende:
Ik denk het wel. Moet hij wel bewijzen dat hij me waard is en dit soort dingen niet meer flikken. Ergens merk ik ook wel dat ik denk, hmmmmmm.......moet ik hier nou mee, maar ik weet hoe geweldig het kan zijn als we bij elkaar zijn, dus die kans zou ik hem dan ook wel willen geven. Gebeurd het nog een keer, dan trap ik hem, bij wijze van, echt de grond in........We zullen zien.......
Jo79, niet met je voeten laten spelen, hé !quote:Op donderdag 22 juli 2004 13:00 schreef milagro het volgende:
[..]
Zei je dat niet eerder ook al
Ach ja, wie kent het niet, grote mond, hij kan opflikkeren en dan toch weer voor de bijl gaan ..
Sterkte iig, en in geval van twijfel, NIET doen !
Wat een ommezwaai ...quote:Op zaterdag 24 juli 2004 11:32 schreef Jo79 het volgende:
Hahaha, heel lang gesprek gehad gister. We gaan ervoor.................![]()
quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:35 schreef Jo79 het volgende:
Wat een heerlijk gevoel.............ik heb een schurfthekel aan hem...................
Was het dan toch allemaal stoere praatquote:Op woensdag 14 juli 2004 15:10 schreef Jo79 het volgende:
[..]
Tis een grote eikel, dat kan ik je wel vertellen. [knip] Stuk stront!
Dit is asoluut geen kritiek, deze gevoelens zijn zeker te begrijpen.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 11:50 schreef Jo79 het volgende:
Mag ik ook boze gevoelens hebben? Tuurlijk was ik nog gek op hem, maar ik ben ook boos geweest op hem vanwege de manier waarop hij de laatste 1,5 maanden heeft gedaan. Ik weet echter hoe het wel kan zijn tussen ons. Moet ik dat dan maar opgeven omdat ik een keer boos ben geweest? Ik geef niet zo snel op......
Je moet je niet aangevallen voelen ... ik zei toch dat ik geen kritiek geef.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 12:02 schreef Jo79 het volgende:
Als je iemand niet kent, moet je zeker niet over ze oordelen.........
Beter: De kunst van het vasthouden van vakantiegeldquote:Op zaterdag 24 juli 2004 12:45 schreef RemCOW het volgende:
'De kunst van het loslaten van vakantie'?![]()
.
quote:Op donderdag 8 juli 2004 14:30 schreef Hihat het volgende:
[..]
Lees dit topic nog maar eens over een half jaar. Wedden dat de wereld er dan heel anders uitziet?
Neemt niet weg dat je je er nu klote over mag voelen. Is ook niet meer dan normaal.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 28 juli 2004 12:49 schreef Blinky het volgende:
*KNIP*
Niet te hard van stapel lopen, zou ik zeggen, dan zal het wel lukken.quote:Op woensdag 28 juli 2004 12:49 schreef Blinky het volgende:
Maar toch: als ik interesse heb in iemand dan slaat toch de angst me weer om het hart: heeft hij geen bindingsangst, is hij geen homo... heeft ie niet stiekem een vriendin... heb ik niet teveel verwachtingen...en als dat gevoel er is, blijk ik toch weer teveel verwachtingen te hebben en zit ik weer even in een psychologisch gat.
Bah...
Ja, dat probeer ik ook. Maar ik ken mezelf en als ik ergens voor ga, (of het nu een man betreft of een baan of wat dan ook) dan stort ik me daar op. Ik heb nu ook wel geleerd om ook wat op afstand te blijven, anders schrikt diegene zich rot natuurlijk, maar mijn gevoel geeft iets heel anders in. De balans hersenen/gevoel is zeker niet in gelijkquote:Op woensdag 28 juli 2004 14:41 schreef thomas26 het volgende:
[..]
Niet te hard van stapel lopen, zou ik zeggen, dan zal het wel lukken.
Wees blij dat je je zo voelt en niet alsof je gewoon geen enkele interesse in ook maar 1 mogelijke partner hebt. Ik zelf wil juist alles wat jij daarboven schetst helemaal niet, daar krijg ik nou angstige gevoelens van (van onenight-stands ook)quote:Op woensdag 28 juli 2004 12:49 schreef Blinky het volgende:
Ik ben al een hele tijd niet meer hier geweest en het heeft ook niet echt met mijn ex te maken, maar wel met het single zijn. Nu het weer zomer is zijn er zoveel mensen die lekker hand in hand lopen... samen zitten in de auto om naar het strand te gaan, samen de hond uitlaten, iemand hebben om naast wakker te worden... ik wil dat ook weer! Ik wil weer verliefd zijn (die dan wel beantwoord wordt) en weer urenlang praten met iemand, naast een knappe man wakker worden... enz enz enz. Maar ik wil geen one-night stand meer (alsof ik die zo veel gehad heb). Ik denk dat ik op zich wel weer klaar ben voor een nieuwe relatie, niet alleen om deze dingen, maar ook omdat ik wel weer ' iemand' mis (en sinds even weet ik dat ik niet meer deze gevoelens op mijn ex projecteer, ik zie nu eindelijk in dat het tussen ons niet meer zou werken, daar heb ik meer dan een jaar over gedaan). Maar toch: als ik interesse heb in iemand dan slaat toch de angst me weer om het hart: heeft hij geen bindingsangst, is hij geen homo... heeft ie niet stiekem een vriendin... heb ik niet teveel verwachtingen...en als dat gevoel er is, blijk ik toch weer teveel verwachtingen te hebben en zit ik weer even in een psychologisch gat.
Bah...
Dat is het ' em wel een beetje... ik ben op zich tevreden, maar een tijdje geleden heb ik me plotseling beseft dat ik toch wel degelijk een intieme relatie mis, hoewel ik met mezelf de afspraak had gemaakt de komende tien jaar geen vaste relatie te willen aangaan. Dat feit heeft me wel een beetje op de kop gezet, ik begon te twijfelen over heel veel meer dingen waarvan ik dacht dat ik ze zeker wist (de baan die ik nu heb opgezegd om in mijn oude beroepskeuze verder te gaan), er is veel veranderd de laatste tijd, dat tesamen met een hele drukke planning, weinig tijd voor mezelf, en het besef dat ik toch wel een relatie miste en aan mezelf moest toegeven dat het 'toch wel weer leuk zou zijn ' als' ' heeft het er niet makkelijker op gemaakt. Het is of ik nu naarstig op zoek moet gaan om dat gemis op te vullen en dat is niet fijn, want dan duik ik inderdaad in het diepe en als ik weer bepaalde gevoelens voor iemand zou hebben, die worden afgeremd.... dan staat heel mijn 'veilige' wereld op zijn kop, dan ga ik weer twijfelen en komt onzekerheid weer terug...quote:Op woensdag 28 juli 2004 14:45 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Wees blij dat je je zo voelt en niet alsof je gewoon geen enkele interesse in ook maar 1 mogelijke partner hebt. Ik zelf wil juist alles wat jij daarboven schetst helemaal niet, daar krijg ik nou angstige gevoelens van (van onenight-stands ook)
Het is een kwestie van gewoon het diepe induiken, het is nooit precies hetzelfde en als je je nek uitsteek loop je nu eenmaal een risico...
Ik denk dat mannen die het niet kunnen hebben je af willen stoppen en afschrikken door jouw spontane en oprechte gevoel ... uberhaupt nix voor je zijn.
Wat wil jij dan wel of ben je juist erg tevreden met single-zijn?quote:Op woensdag 28 juli 2004 14:45 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Wees blij dat je je zo voelt en niet alsof je gewoon geen enkele interesse in ook maar 1 mogelijke partner hebt. Ik zelf wil juist alles wat jij daarboven schetst helemaal niet, daar krijg ik nou angstige gevoelens van (van onenight-stands ook)
Ik wil alles behalve een relatie en dan heb ik het niet eens over korte termijn, nee op de lange termijn. Ik zie de hele meerwaarde van een relatie niet. Ik heb ook helemaal geen behoefte aan een korte relatie, hoe meer ik er over nadenk... Ik vind single-zijn klinken als een soort van blij zijn terwijl je beter weet. Ik weet niet beter dan single zijn op dit moment en zoals ik dat nu voel kan ik me niet voorstellen dat het ooit weggaat.quote:Op woensdag 28 juli 2004 14:57 schreef Blinky het volgende:
[..]
Wat wil jij dan wel of ben je juist erg tevreden met single-zijn?
Toch wel weer leuk als is toch een prettige gedachte? Daar zit niet de dwang achter dat je zou moeten en ook niet de angst achter dat je niet zou kunnen. Ik zou dat een gezonde instelling noemen. Liefde is altijd maar weer waar je genoegen mee neemt en inderdaad dat is een valstrik waar genoeg mensen met open ogen inlopen (ik ook zekerz in het verleden).quote:Op woensdag 28 juli 2004 14:56 schreef Blinky het volgende:
[..]
Dat is het ' em wel een beetje... ik ben op zich tevreden, maar een tijdje geleden heb ik me plotseling beseft dat ik toch wel degelijk een intieme relatie mis, hoewel ik met mezelf de afspraak had gemaakt de komende tien jaar geen vaste relatie te willen aangaan. Dat feit heeft me wel een beetje op de kop gezet, ik begon te twijfelen over heel veel meer dingen waarvan ik dacht dat ik ze zeker wist (de baan die ik nu heb opgezegd om in mijn oude beroepskeuze verder te gaan), er is veel veranderd de laatste tijd, dat tesamen met een hele drukke planning, weinig tijd voor mezelf, en het besef dat ik toch wel een relatie miste en aan mezelf moest toegeven dat het 'toch wel weer leuk zou zijn ' als' ' heeft het er niet makkelijker op gemaakt. Het is of ik nu naarstig op zoek moet gaan om dat gemis op te vullen en dat is niet fijn, want dan duik ik inderdaad in het diepe en als ik weer bepaalde gevoelens voor iemand zou hebben, die worden afgeremd.... dan staat heel mijn 'veilige' wereld op zijn kop, dan ga ik weer twijfelen en komt onzekerheid weer terug...
Het is eigenlijk precies zoals Hans Teeuwen zegt: de liefde is een valstrik, maar ik trap er zo graag in....
Totdat je (god verbiede het) in een positie terecht komt dat je geen mensen meer hebt die om je geven en het voor jou een stuk moeilijk wordt om zulke mensen te vinden. Iedereen heeft zijn vrijheid nodig, maar totale eenzaamheid is ook geen pretje.. en een relatie is een soort van mini-verzekering dat je iemand hebt die er voor je zal zijn als je het nodig hebt.quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:25 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik wil alles behalve een relatie en dan heb ik het niet eens over korte termijn, nee op de lange termijn.Ik zie de hele meerwaarde van een relatie niet. Ik heb ook helemaal geen behoefte aan een korte relatie, hoe meer ik er over nadenk... Ik vind single-zijn klinken als een soort van blij zijn terwijl je beter weet. Ik weet niet beter dan single zijn op dit moment en zoals ik dat nu voel kan ik me niet voorstellen dat het ooit weggaat.
[..]
Jeetje, dit is zeer herkenbaar.quote:Op woensdag 28 juli 2004 14:56 schreef Blinky het volgende:
[..]
Dat is het ' em wel een beetje... ik ben op zich tevreden, maar een tijdje geleden heb ik me plotseling beseft dat ik toch wel degelijk een intieme relatie mis, hoewel ik met mezelf de afspraak had gemaakt de komende tien jaar geen vaste relatie te willen aangaan. Dat feit heeft me wel een beetje op de kop gezet, ik begon te twijfelen over heel veel meer dingen waarvan ik dacht dat ik ze zeker wist
[knip]
het besef dat ik toch wel een relatie miste en aan mezelf moest toegeven dat het 'toch wel weer leuk zou zijn ' als' ' heeft het er niet makkelijker op gemaakt. Het is of ik nu naarstig op zoek moet gaan om dat gemis op te vullen en dat is niet fijn, want dan duik ik inderdaad in het diepe en als ik weer bepaalde gevoelens voor iemand zou hebben, die worden afgeremd.... dan staat heel mijn 'veilige' wereld op zijn kop ...
[knip]
Nou.... in die situatie zit ik een beetje. Niet dat ik hier niemand heb die om mij geeft, maar ik heb in deze stad samengewoond met mijn ex, nu woon ik er alleen, buiten mijn werk heb ik totaal geen binding met deze stad. Ik ken niet veel mensen, en als ik ze ken is het oppervlakkig. Ik hou het op zich prima vol hier, zelfs mijn ouders wonen zo'n 200 kilometer verderop en ik heb geen backup van broers/zussen. Wel is er de angst dat als ik iemand nodig zou hebben (laatst heb ik een ongeluk gehad en moest ik een nacht elk uur wakker gemaakt worden omdat er twijfels waren of er hersenletsel zou zijn) en ik was maar wat blij dat mijn ouders net op bezoek waren en gewoon konden blijven slapen, anders had ik ECHT niet geweten wie ik had moeten vragen, en het klopt dat dat beangstigend is. Maar verder vind ik de anonimiteit best prettig hier hoewel ik vroeger 'eenzaam' echt als iets negatiefs zag, nu vind ik het vaker prettig dan niet prettig.quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:49 schreef Tarot het volgende:
[..]
Totdat je (god verbiede het) in een positie terecht komt dat je geen mensen meer hebt die om je geven en het voor jou een stuk moeilijk wordt om zulke mensen te vinden. Iedereen heeft zijn vrijheid nodig, maar totale eenzaamheid is ook geen pretje.. en een relatie is een soort van mini-verzekering dat je iemand hebt die er voor je zal zijn als je het nodig hebt.
Ik heb het over een liefdesrelatie, ik snap het nut van een vriendschapsrelatie maar al te goed.quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:49 schreef Tarot het volgende:
[..]
Totdat je (god verbiede het) in een positie terecht komt dat je geen mensen meer hebt die om je geven en het voor jou een stuk moeilijk wordt om zulke mensen te vinden. Iedereen heeft zijn vrijheid nodig, maar totale eenzaamheid is ook geen pretje.. en een relatie is een soort van mini-verzekering dat je iemand hebt die er voor je zal zijn als je het nodig hebt.
Bah wat kllinkt dat eng, zakelijk en a-romantisch..quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:49 schreef Tarot het volgende:
een relatie is een soort van mini-verzekering dat je iemand hebt die er voor je zal zijn als je het nodig hebt.
God verbiede hetquote:Op woensdag 28 juli 2004 15:49 schreef Tarot het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je iemand nodig hebt die voor je zorgt, zijn je ouders dood en de rest van je familie waarschijnlijk ook.. Hopen dat je jongere broers/zussen hebt..quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:18 schreef milagro het volgende:
Als je om die reden een relatie aangaat, spoor je niet.
Je hebt namelijk ook nog zoiets als vrienden en familie.
Nageslacht, dat moet je nog maar afwachten.quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:16 schreef tekkno het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je iemand nodig hebt die voor je zorgt, zijn je ouders dood en de rest van je familie waarschijnlijk ook.. Hopen dat je jongere broers/zussen hebt..
Relatie = nageslacht = verzorging op je oude dag
Niet dus ... vrienden kun je niet altijd 100% op vertrouwen, die hebben hun eigen leven dat voorgaat. En ook niet iedereen heeft familie waar ze even goed op kunnen terugvallen. Soms is die persoon de belangrijkste persoon in je leven en hecht je daar dus veel meer waarde aan.quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:18 schreef milagro het volgende:
[..]
God verbiede het
God verhoede het , bedoel je.
Als je om die reden een relatie aangaat, spoor je niet.
Je hebt namelijk ook nog zoiets als vrienden en familie.
Het gaat om de reden waarom je een relatie aangaat.quote:Op woensdag 28 juli 2004 23:37 schreef Tarot het volgende:
[..]
Niet dus ... vrienden kun je niet altijd 100% op vertrouwen, die hebben hun eigen leven dat voorgaat. En ook niet iedereen heeft familie waar ze even goed op kunnen terugvallen. Soms is die persoon de belangrijkste persoon in je leven en hecht je daar dus veel meer waarde aan.
Zelf heb ik nooit iemand in mijn leven gehad waar ik niet zonder zou kunnen ... want ik had altijd wel andere vrienden of familie. Maar als je iemand tegenkomt je je echt thuis voelt dan wil je dat niet kwijt. (Zeker niet in mijn geval, waar het slechts 1 keer is voorgekomen) Zodra dat wederzijds is, begin je met de relatie.
Sjies dit klinkt echt HEEL eng.quote:Op donderdag 29 juli 2004 08:02 schreef Blinky het volgende:
Als ik eerlijk ben komen vriendschappelijke relaties en liefdesrelaties wel aardig bij elkaar in de buurt bij mij.
Ik doe veel voor een vriend, ben een soort zekere factor, maar ik kom er vaak achter dat het té zeker is. Ik ben een vrij serieus persoon geworden en ik merk dat ik heel veel nadenk over de meest simpele dingen. Ik heb een lieve collega, met wie ik goed kan praten, maar ik zal haar nooit als een echte vriendin zien. Daar zijn we te verschillend voor. Net zoals een liefdesrelatie moet een vriendschap echt bij mij passen en daar ben ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet in beide gevallen niet in geslaagd.
In het geval van mijn ex, ik dacht dat we de beste vrienden konden blijven, dat was hij immers ook in de relatie. Ik denk dat hij dat in de eerste instantie ook zo dacht, maar op een gegeven moment merk je dat dingen verwateren. Ik heb niet echt een idee wat hem bezighoudt, hij heeft geen flauw benul van wat er in mijn leven gebeurt. Ik mis hem ook niet meer in mijn leven, maar ik mis wel het vertrouwen waarmee we spraken, de vrijheid en de kennins over elkaar. Ik denk niet dat je dàt met een ander kunt krijgen en dat is een heel klein stukje 'ideaalheid' wat ik hem zal blijven toeschrijven.
Jammer dat je niet objectief kunt beoordelen. Nu ik meer dan een jaar vrijgezel ben, is dat vertrouwensgevoel wat ik had met hem zo weggezakt dat ik bij een eventueel ander persoon niet kan vergelijken, want als je verliefd wordt, lijkt het mij dat alles perfect is, en alles is net zo mooi zo niet mooier. ik merk dat ik de kunst van het loslaten beheers, nu nog de grip op mijn eigen leventje en denkpatroon
Ik kan je maar een paar dingen zeggen: de meeste mensen zijn niet oprecht, alleen als het ze uitkomt. Je kunt je beter richten op voldoen aan je eigen eisen dan anderen proberen te controleren, dat kun je niet. Ik heb nog geen ex gehad die echt oprecht was, de meeste mensen verzwijgen nu eenmaal dingen voor de goede vrede of om andere redenen. Ik durf te wedden dat ook jij niet altijd oprecht en eerlijk bent geweest over alles. Je kunt slechts een betrekkelijke eerlijkheid krijgen van een ander en daar zul je het mee moeten doen. Ik heb de instelling dat ik de rest al niet wil weten, want dan zou ik gek worden. Jij wil graag (zoals ik het lees) het onderste uit de kan halen, ik ken dat. Dat werkt niet. Je zult er genoegen mee nemen dat mensen je in je leven besodemieteren, niet eerlijk tegen je zijn etc. Daar wapen je je niet tegen door je terug te trekken in een cocon, maar juist door het over je heen te laten komen en te accepteren dat het erbij hoort.quote:Op donderdag 29 juli 2004 10:45 schreef Blinky het volgende:
Even een aanvulling op wat je het vetgedrukt Tranceptor... ik besef me dat het niet helemaal is overgekomen zoals ik het bedoelde.
Ik bedoelde ermee te zeggen dat ze in karakter op elkaar lijken, niet dat ik ervan uitga dat ik gewone vrienden als 'vriendjes' wil gaan zien op den duur.
En ja, misschien zit ik vastgeroest, dat zou goed kunnen. Soms kan het me ook niets schelen ik heb dan geen zin om er nog iets van te maken. Zolang ik werk heb, een dak boven mijn hoofd en mijn omputer en TV heb lijkt het me best. Maar soms... wil ik toch weer meer van het leven. Genieten... weer verliefd worden... maar als het dan gebeurt draait het uit op een teleurstelling en dan wil ik het niet eens meer proberen, omdat het me van streek maakt.
Ik kan echt oprecht zeggen dat ik mijn ex niet meer mis, maar wel het gevoel dat ik bij hem had. Ik ben ook opgehouden om me de 'what if's' af te vragen je gaat daaraan onderdoor en het heeft geen zin.
Omdat mijn ex een tijdje schone schijn heeft opgehangen en niet eerlijk is geweest over zijn gevoel, slaag ik er niet meer in om alleen maar de positieve dingen te blijven zien, misschien dacht hij toen ook al eraan om het uit te maken immers... en ik merk dat ik andere mensen ook zo bekijk en mij steeds afvraag hoe oprecht mensen nog wel zijn. Lastig...
Het feit dat ik het nog steeds over hem heb is omdat ik nooit meer zo gekwetst wil worden en steeds die voorbeelden aanhaal om mezelf ervan te overtuigen dat iemand, als je hem recht in zijn ogen aankijkt, niet oprecht hoeft te zijn en dat het je niet opvalt. Immers... waarom zou dat bij een andere man anders zijn?
Daar ben ik mee begonnen, sinds een paar maanden. Ik weet alleen niet wanneer ik ermee 'klaar' ben. Voor zover ik weet ben ik wel 9 van de tien keer oprecht, zeker in relaties. Laatst had ik het met iemand over vreemdgaan. Ik zou dat niet kunnen, ik zou niet eens zo'n leugen voor mezelf kunnen hebben, laat staan tegenover iemand anders. Ik snap ook werkelijk niet hoe partners elkaar zo kunnen bedonderen. En liegen over andere dingen snap ik eigenlijk ook niet. Je geeft dan bewust een beeld van jezelf af dat niet klopt... dat zou ik mezelf niet waard vinden en de ander ook niet. Waarom zou je ergens over liegen? Uiteindelijk om er zelf beter van te worden... en nergens anders voor imo.quote:Op donderdag 29 juli 2004 10:55 schreef Tranceptor het volgende:
Voor de rest heb je gewoon je best gedaan en meer kun je nu eenmaal niet doen. Probeer niet een ander te controleren, maar begin bij jezelf zou ik zeggen.
Ik denk dat zo'n proces van zelfacceptatie en gezond beeld naar de buitenwereld gewoon een flinke tijd kan duren. De een is daar betrekkelijk sneller mee dan de ander. Ik ben er in doorgeslagen naar de andere kant de laatste kant zoals ik al eerder meldde en ik zie ook niet echt hoe ik terug moet komen. Ik ben zelf ook eerlijk (zelfs dodelijk eerlijk)en oprecht in relaties, tot op het botte af. Wat je moet beseffen is dat anderen gewoon niet zo zijn, anders ga je ook 9/10 keer lang uit. Dat wil niet zeggen dat je niet moet doen wat jij goed acht, je moet enkel niet de verwachting hebben dat andere mensen leven zoals jij doet en denken zoals jij doet. Ik heb zelf die verwachting heel erg zwaar gehad in eerste lange relatie en ik dacht dat ik door argumentatie haar daar ook van kon overtuigen. Nu was het ook wel een een apart geval (laat ik niet teveel details hier in kwijt raken, het geluk is haar gegund), maar die houding heeft die relatie wel verstikt van beide kanten. Ik ben iemand die aan zichzelf hoge eisen stelt en dan automatisch ook aan een ander doet. Die hoge eisen aan mezelf stel ik nog steeds, die aan een ander al veel minder. Iedereen moet doen waar hij/zij gelukkig van wordt, maar als ik me daar principieel niet in kan vinden, is het snel over.quote:Op donderdag 29 juli 2004 11:15 schreef Blinky het volgende:
[..]
Daar ben ik mee begonnen, sinds een paar maanden. Ik weet alleen niet wanneer ik ermee 'klaar' ben. Voor zover ik weet ben ik wel 9 van de tien keer oprecht, zeker in relaties. Laatst had ik het met iemand over vreemdgaan. Ik zou dat niet kunnen, ik zou niet eens zo'n leugen voor mezelf kunnen hebben, laat staan tegenover iemand anders. Ik snap ook werkelijk niet hoe partners elkaar zo kunnen bedonderen. En liegen over andere dingen snap ik eigenlijk ook niet. Je geeft dan bewust een beeld van jezelf af dat niet klopt... dat zou ik mezelf niet waard vinden en de ander ook niet. Waarom zou je ergens over liegen? Uiteindelijk om er zelf beter van te worden... en nergens anders voor imo.
Ik snap best dat er dingen zijn waar je niet zo makkelijk over praat, zeker niet in het begin. Ik heb inderdaad ook niet altijd alles perfect gedaan en er zijn ook dingen waarvan ik weet dat ik ze anders had moeten doen, waar ik oprecht spijt van heb. Ik zou die niet verbergen voor een nieuwe relatie. Als het eenmaal goed zit zal hij dat namelijk ook accepteren neem ik aan. Mijn fouten en mijn goede dingen... ze horen allemaal bij me.
ik heb zo'n idee dat mensen vaak genoegen nemen met een leugen omdat ' het moet kunnen'. Ik vind eigenlijk dat dat niet kan. Of heb ik nu een hele aparte mening hierover?
Heel erg herkenbaar Tranceptor!quote:Op donderdag 29 juli 2004 11:25 schreef Tranceptor het volgende:
<knip>
quote:Op donderdag 29 juli 2004 12:18 schreef Blinky het volgende:
Waar ik eigenlijk heel erg benieuwd naar ben is hoe mensen dingen nu zien na verloop van tijd. Het lijkt me vooral interessant om dat te weten van de eerdere topics van de kunst van het loslaten, maar uiteraard ook van de mensen die hier op dit moment actief zijn... hoe zien jullie het (of wat is je verwachting hierover?)
Bijvoorbeeld:
Hoe kijk je nu tegen jezelf aan
Over het algemeen positief.. maar ik ben me wel bewust van mn tekortkomingen
Hoe kijk je tegen relaties aan
Goed, ik wil eigelijk stiekum wel een nieuw vriendinnetje![]()
Hoe kijk je tegen de relatie met je ex aan
Het was een mooie tijd, jammer dat het afgelopen is.. maar het is denk ik wel beter zo
Wat is er voor nodig geweest om zover te komen?
Liters bier en kilo's drugs...... en afleiding natuurlijk
Hoelang heeft het geduurd om tot dit inzicht te komen?
10 maanden
Ben je NU gelukkig met jezelf?
Errr... ja![]()
Brandt u los zou ik zeggen...
Ik heb een vrij positief zelfbeeld, ik heb zo mijn scherpe kantjes, maar ik mag er wezenquote:Op donderdag 29 juli 2004 12:18 schreef Blinky het volgende:
Hoe kijk je nu tegen jezelf aan
Hoe kijk je tegen relaties aan
Hoe kijk je tegen de relatie met je ex aan
Wat is er voor nodig geweest om zover te komen?
Hoelang heeft het geduurd om tot dit inzicht te komen?
Ben je NU gelukkig met jezelf?
Brandt u los zou ik zeggen...
IIk snap dat een hoop mensen dat prettig vinden, maar zodra je jezelf op een bepaalde manier 'loskoppelt' van waarderingen van anderen, dan besef je dat eigenlijk de enige waar je in je leven echt van op aankunt jezelf bent. Je doet er dan ook IMHO goed aan om vooral jezelf goed te begrijpen en te accepteren zoals je bent. Dan pas kun je dat uitstralen naar een ander en een gezonde relatie opbouwen, althans zo zie ik het. Alle steun die je daarbij krijgt is van voorbijgaande aard helaas.quote:Op donderdag 29 juli 2004 17:02 schreef purplerose het volgende:
@Tranceptor: ik wilde zeggen dat ik het heel mooi en knap vind hoe jij dingen kunt verwoorden en dat ik het met je eens bent, alleen jammer dat je zo doorgeslagen bent naar de andere kant
Ik weet dat een mens altijd 'alleen' is in het doorworstelen van zn leven, maar het is toch fijn als er iemand naast je staat waar je steun aan hebt en die al je zielenberoeringen kent
Ook daar heb je helaas gelijk in dat je uiteindelijk alleen jezelf kan vertrouwen en dat doet soms nog steeds zeer (heb moeite met dingen accepteren maar werk eraan) Dat je ondanks dat er zoveel mensen op de wereld zijn toch helemaal in je remi bent. Het is eigenlijk ook niet zo interessant wat anderen van je denken, maar de hele maatschappij is zo opgebouwd dat je er haast niet aan ontkomt lijkt het wel (al blijf ik het uit alle macht proberen )quote:Op donderdag 29 juli 2004 17:21 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
IIk snap dat een hoop mensen dat prettig vinden, maar zodra je jezelf op een bepaalde manier 'loskoppelt' van waarderingen van anderen, dan besef je dat eigenlijk de enige waar je in je leven echt van op aankunt jezelf bent. Je doet er dan ook IMHO goed aan om vooral jezelf goed te begrijpen en te accepteren zoals je bent. Dan pas kun je dat uitstralen naar een ander en een gezonde relatie opbouwen, althans zo zie ik het. Alle steun die je daarbij krijgt is van voorbijgaande aard helaas.
In principe is er niets mis mee, je moet enkel je zelfbeeld niet daaraan ontlenen. Ik ontleen mijn zelfbeeld aan haalbare doelstellingen en volle overtuiging in wat ik doe.quote:Op donderdag 29 juli 2004 21:04 schreef purplerose het volgende:
Het is eigenlijk ook niet zo interessant wat anderen van je denken, maar de hele maatschappij is zo opgebouwd dat je er haast niet aan ontkomt lijkt het wel (al blijf ik het uit alle macht proberen )
* Blinky wil dat ookquote:Op donderdag 29 juli 2004 22:05 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
In principe is er niets mis mee, je moet enkel je zelfbeeld niet daaraan ontlenen. Ik ontleen mijn zelfbeeld aan haalbare doelstellingen en volle overtuiging in wat ik doe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |