Mnee die waren het niet, ik zag 2 keer achter elkaar een aantal jonge def-rhymz achtige types, maar dan niet zo slecht dat het nog wel humor kan hebben, maar echt serieus slecht.quote:Op maandag 21 juni 2004 12:01 schreef Onderbroek het volgende:
de moordenaars ofzoiets![]()
2 van die ventjes van een jaar of 14....gelukkig heeft de tv bij mij een uitknop
Nou dit is echt niet om te lachen hoor! Dit is geen mislukte brain-power of iets, maar echt een nederlandse snoop immitatie, echt heel erg slecht. Je hoort alleen maar kut en kont in de tekst, en iets met ballen en knallen (ik versta 't ook nog eens niet zo goed)quote:Op maandag 21 juni 2004 12:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zolang je die gasten niet te serieus neemt kan ik er wel mee lachen, een beetje hetzelfde wat ik heb met Johan Derksen.
Daarom is het juist wel grappig, die gasten proberen keiharde gangsters/rapstars uit te hangen, terwijl het gewoon een stel sukkels is wat de huur nog niet bij elkaar gerapt krijgtquote:Op maandag 21 juni 2004 12:06 schreef Ventje83 het volgende:
[..]
Nou dit is echt niet om te lachen hoor! Dit is geen mislukte brain-power of iets, maar echt een nederlandse snoop immitatie, echt heel erg slecht. Je hoort alleen maar kut en kont in de tekst, en iets met ballen en knallen (ik versta 't ook nog eens niet zo goed)
Die is heel erg inderdaadquote:Op maandag 21 juni 2004 12:09 schreef StarGazer het volgende:
Moppie, ik vind je helemaal toppie , ik krijg je niet meer uit m'n koppie, oooh moppie (herhaal refrein )
Niveau!
"met een beetje geluk, eet ik vanavond tuk" heb ik opgevangen...quote:Op maandag 21 juni 2004 12:09 schreef StarGazer het volgende:
Moppie, ik vind je helemaal toppie , ik krijg je niet meer uit m'n koppie, oooh moppie (herhaal refrein )
Niveau!
Die heb ik ook gezien.....hahahaha, geweldig........... (grappig natuurlijk)quote:Op maandag 21 juni 2004 12:09 schreef StarGazer het volgende:
Niveau!
Ja kijk dit, zijn nog wel lachwekkende tekstjes.quote:Op maandag 21 juni 2004 12:23 schreef farfavour het volgende:
lange frans en baas b:inderdaad behoorlijk triest
Ik begrijp dat die teksten moeten rijmen, maar dit is zooooo lelijk. Deze gozer (of wie het ook moge zijn) is zoooo triest. En zijn Nederlands is al helemaal om te huilen. En er zijn waarschijnlijk nog mensen die dit stoer vinden (lees: kleine zielige jochies, of andere no-lifes).quote:Op maandag 21 juni 2004 12:26 schreef Ventje83 het volgende:
[..]
Ja kijk dit, zijn nog wel lachwekkende tekstjes.
Maar dit:
http://lyricsheaven.topcities.com/survey_s_z_bestanden/THC.htm
Vind ik eerder om te janken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
whahahaquote:Op maandag 21 juni 2004 12:23 schreef farfavour het volgende:
lange frans en baas b:inderdaad behoorlijk triest
Voor al mijn moppies wereldwijd
-knip-
quote:Op maandag 21 juni 2004 22:32 schreef hollander76 het volgende:
Ik hoorde er vandaag eentje "de vakkevuller"
ga nou niet doen alsof je dat erg vindtquote:Op maandag 21 juni 2004 12:00 schreef Ventje83 het volgende:
En die meiden zijn amper meiden te noemen, het zijn stukken vlees met 'n gat en tieten zonder enig zelfrespect of zowieso respect voor vrouwen.![]()
quote:Op maandag 21 juni 2004 12:00 schreef Ventje83 het volgende:
...en alleen maar teksten over meiden, geld en sex etc.![]()
...ik zie alleen maar draaiende konten en huppende tieten in beeld, hun hoofd komt niet eens in beeld, er staat er gewoon 1 naast zo'n "rappende" asociaal gebukt met d'r ass midden in beeld! En ondertussen staat diezelfde asociale 'rapper' er op te meppen!
Waarom? Omdat het kàn!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:01 schreef Mobious het volgende:
Vroeger werden er tenminste nog liedjes gemaakt over "gisteren" en "tranen in de hemel". Waarom moet het allemaal zo plat kan het niet platonisch?
Nee... ze denken dat ze "de bom" zijn!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:50 schreef _Flea_ het volgende:
Die gasten denken echt dat ze "da bomb" zijn
Zijn die lange en baas nogwat niet gewoon zwartquote:Op maandag 21 juni 2004 12:27 schreef cemetery_gates het volgende:
al zijn die 2 wiggers lange jan en nog 1tje ofzoiets erger.
Mwa er zijn er nog wel meer.. White Wolf, 2-Zwaard, ABN, Onderhonden etc. Maarja van die groepen is er geen 1 echt bekend, de enige bekenden zijn idd mensen als Lange Frans en Baas B en die geven de nederhop nou niet echt bepaald een goed imago.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:50 schreef Gstyles het volgende:
Ja er zijn idd weinig nederlands talige rapgroepjes die het niveau van bijv Osdorp Posse halen. Opgezwollen en Spookrijders zijn van die groepen die dat niveau kunnen bereiken...de rest is zeer triest
neequote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:14 schreef KreKkeR het volgende:
Zijn die lange en baas nogwat niet gewoon zwart
alsjeblieft zeg Onderhonden? laat die lui eerst leren fatsoenlijk hun nummers af te mixen, misschien gaat iemand ze dan draaienquote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:58 schreef Bigs het volgende:
[..]
Mwa er zijn er nog wel meer.. White Wolf, 2-Zwaard, ABN, Onderhonden etc. Maarja van die groepen is er geen 1 echt bekend, de enige bekenden zijn idd mensen als Lange Frans en Baas B en die geven de nederhop nou niet echt bepaald een goed imago.
Ik ben een vrouw en ik wil ook meiden, geld en sexquote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:55 schreef P-Style het volgende:
[..]Kerel! Alsof jij géén meiden, geld en sex wilt. En doet soms het pijn aan je ogen om draaiende konten en huppende tieten te zien?!?
Kijk... dat vrouwen hierover zeuren kan ik wel begrijpen, maar een vent?
breng een single uit waarin je ze terugdist yoquote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:51 schreef Pokkehontas het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw en ik wil ook meiden, geld en sex![]()
Ik ben best blij dat er ook eens een vent is die hierover "zeurt". Op zich kan een beetje overdrijven best grappig zijn. Maar het stelselmatig afschilderen van meisjes als hoeren, die je de mond moet snoeren (yo!) gaat mij te ver. Er worden te veel meisjes misbruikt, verkracht en mishandeld om dit soort denkbeelden schouderophalend af te doen als puberpret.
Don't get me wrong, ik zeg niet dat deze rappers de oorzaak zijn van al het leed dat meisjes wordt aangedaan, maar ze dragen absoluut niet bij aan een beetje gezonde beeldvorming over (onder andere) vrouwen.
Geen tijd:quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:54 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
breng een single uit waarin je ze terugdist yo
Ja ik zat te twijfelen of ik de OH er bij moest zetten, maarja vergeleken met anderen uit dit topic zijn ze toch nog best goedquote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:38 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
alsjeblieft zeg Onderhonden? laat die lui eerst leren fatsoenlijk hun nummers af te mixen, misschien gaat iemand ze dan draaien
Osdorp Posse is al minstens zo triest, dat eeuwige gezeik van Def P. op de platenindustrie, laat 'm gewoon hier een topic aanmaken ofzo in plaats van z'n gezeik op cd te zetten, je doet er toch niks aan, zo werkt 't nou eenmaal, die qua si undgerground rapgroepjes van hem geven de nederhop eerder een slecht imago
die is veeeetttttt!!!!!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:48 schreef Sazzefraz het volgende:
nee joh. ze hebben juist briljante teksten zoals:
"moppie moppie je bent zo toppie, ik krijg je niet meer uit mn koppie"
jaja, het gaat goed met de nederlandse muziekindustrie!
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 02:19 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
ga nou niet doen alsof je dat erg vindt
voor de rest ben ik het wel met je afgezaagde betoog eens
opgezwolle, extince en dan houdt het wel zo'n beetje op voor de NL rap
Uhm..quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:55 schreef P-Style het volgende:
[..]Kerel! Alsof jij géén meiden, geld en sex wilt. En doet soms het pijn aan je ogen om draaiende konten en huppende tieten te zien?!?
Kijk... dat vrouwen hierover zeuren kan ik wel begrijpen, maar een vent?
Je neemt het allemaal véél te serieus... iets wat duidelijk niet de bedoeling is. Ik vind die Nederlandse rap-groepjes wel grappig.
quote:Moppie, ik vind je helemaal toppie , ik krijg je niet meer uit m'n koppie, oooh moppie (herhaal refrein )
Klopt maar ze zijn er wel hoor! maar daar zie en hoor je niks vanquote:Mwa er zijn er nog wel meer.. White Wolf, 2-Zwaard, ABN, Onderhonden etc. Maarja van die groepen is er geen 1 echt bekend, de enige bekenden zijn idd mensen als Lange Frans en Baas B en die geven de nederhop nou niet echt bepaald een goed imago.
En bedanktquote:Alle 'rappers' moeten dood.
Nopequote:Oost-zijde.
Je kunt het niet graven?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 19:05 schreef ikookhier het volgende:
[..]
Nope
Zo diep wil ik niet gaanquote:Je kunt het niet graven?
knip de poep, ik ben een slechtekont moederneuker!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 19:06 schreef Oppersmurf het volgende:
[..]
Je kunt het niet graven?
Natuurlijk wat jij zegt!quote:knip de poep, ik ben een slechtekont moederneuker!
Lange Janquote:Op maandag 21 juni 2004 12:27 schreef cemetery_gates het volgende:
zag het vanochtend helaas ook...
al zijn die 2 wiggers lange jan en nog 1tje ofzoiets erger.
echt waar, serieus... Preventief ruimen.
Of je houdt gewoon je domme mondquote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:38 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
alsjeblieft zeg Onderhonden? laat die lui eerst leren fatsoenlijk hun nummers af te mixen, misschien gaat iemand ze dan draaien
Osdorp Posse is al minstens zo triest, dat eeuwige gezeik van Def P. op de platenindustrie, laat 'm gewoon hier een topic aanmaken ofzo in plaats van z'n gezeik op cd te zetten, je doet er toch niks aan, zo werkt 't nou eenmaal, die qua si undgerground rapgroepjes van hem geven de nederhop eerder een slecht imago
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:25 schreef Angeren het volgende:
Nederlandse rap![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ach kijk, wie hebben we daar, iedere keer als iemand wat negatiefs over def p. zegt kom jij weer aanzetten met je trieste gezever. Als extince zo slecht is, waarom lieten ze 'm dan meedoen op een nummer van de voor jou heilige osdorp posse?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:37 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Of je houdt gewoon je domme mond![]()
Osdorp Posse en vooral Def P is briljant...wat die gozer allemaal rijmt / rapt is van zeer hoog niveau.
Onderhonden is vooral goed door Def P. Vroeger met Loco e.a. waren ze wel beter als nu..
Extince is gewoon pure bagger. Hij kan niet rappen en de teksten slaan totaal nergens op. En laten we het maar niet over Extince z'n Freestyle kunsten hebben he...whahaha wat een drama...
Brainpower is te commercieel maar op z'n album staan wel een aantal goede nummers met sterke teksten zoals bijv. Je Moest Waarschijnlijk Gaan.
Over die troep van tegenwoordig zoals Ali B, Raymzter enz.heb ik maar 1 woord voor: Bagger!
FallenAngel666quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:22 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:44 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
FallenAngel666![]()
![]()
![]()
wat een nickname, ga buiten spelen mafkees![]()
Gelukkig is er Buiten Adem.quote:Op maandag 21 juni 2004 12:09 schreef Shir het volgende:
Goeie Nederlandse rap is sowieso schaars.
Ze lieten em meedoen omdat ze toen van Extince dachten dat ie rapte vanuit zijn hart maar nee meneer de ik-moet-maar-even-terug-naar-de-basisschool-om-te-leren-praten deed het weer alleen voor het geld, de loser.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Ach kijk, wie hebben we daar, iedere keer als iemand wat negatiefs over def p. zegt kom jij weer aanzetten met je trieste gezever. Als extince zo slecht is, waarom lieten ze 'm dan meedoen op een nummer van de voor jou heilige osdorp posse?
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:44 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
FallenAngel666![]()
![]()
![]()
wat een nickname, ga buiten spelen mafkees![]()
dom ventje ben je ook he, zowel def p. als extince weten die ruzie tussen ze te relativeren nu, maar jij denkt nog steeds dat het allemaal heel serieus was of niet? rappen voor het geld? in nederland? als je geld wil kun je echt beter een ander beroep opzoeken, geloof me, hij vindt rappen leuk, hij had in de jaren 80 al een column over hiphop, dat doe je niet zo als je rap niet leuk vindquote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:58 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ze lieten em meedoen omdat ze toen van Extince dachten dat ie rapte omdat ie het leuk vondt, maar later bleek dat het Extince om het geld ging.
Luister maar eens naar Osdorp Posse - Braakwater.
zet z'n laatste cd maar op of sla er anders wat recensies op na die allemaal hetzelfde erover melden, helaas zijn recensenten doorgaans niet al te positief over de OP of de Onderhonden, dus je zal waarschijnlijk wel zeggen dat recensenten er sowieso naast zittenquote:Extince goede teksten? Show me plz!
sukkel, dat was geen freestyle, hij deed gewoon een stukje van z'n nummer Grootheidswaan, hij dacht op een gegeven moment dat die gast op de achtergrond stopte, geloof me, als je een nummer 1000 keer hebt gerapt vergeet je de tekst echt nietquote:Def P is gewoon 1 van de beste Freestylers....ik ben vaak naar optredens van de OP geweest en steeds een andere Freestyle.
Extince freestylde tijdje terug in Vara Laat bij Claudia....nou na 5 zinnen zat ie vast en stopte ie
whahahaquote:Moppie, ik vind je helemaal toppie , ik krijg je niet meer uit m'n koppie, oooh moppie (herhaal refrein )
Dit is helemaal geen nutteloos topic!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:38 schreef Posdnous het volgende:
Wat een nutteloos topic zeg.
Ik zal ook es wat topics aan gaan maken.
'boe, metal is voor suffe idioten'
'gatver, wat een kutmuziek die trance'
'weg met folk!'![]()
Eentje zit bij mij op schoolquote:Op maandag 21 juni 2004 12:01 schreef Onderbroek het volgende:
de moordenaars ofzoiets![]()
2 van die ventjes van een jaar of 14....gelukkig heeft de tv bij mij een uitknop
Zit jij op een basisschool?Je komt veel ouder overquote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:18 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Eentje zit bij mij op school
Haha nee joh..ik zit in de 5e..en hij zit in de 3e ofzo....quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:24 schreef farfavour het volgende:
[..]
Zit jij op een basisschool?Je komt veel ouder over
Ik dacht dat het ''grof geld verdienen en uitgeven'' betekende.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:26 schreef Harry_Sack het volgende:
( Mercatorpleinslang; ballen betekent nuecken, weetje)
Het is zelfs een werkwoord in sommige lagen van de bevolking, zo kun je zeggen: "ik heb gister gebald" of "ik nam haar mee naar huis en we hebben gelijk liggen ballen "quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik dacht dat het ''grof geld verdienen en uitgeven'' betekende.
Ik heb trouwens ook niets tegen tieten en konten, integendeel. Als ik de muziek maar uit kan zetten.
dit is een nederlandse rapgroep?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:49 schreef Harry_Sack het volgende:
en je dacht dat alleen de the box van die crap had...
[afbeelding]
het komt wel uit dezelfde fabriek ..quote:Op zaterdag 26 juni 2004 20:05 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
dit is een nederlandse rapgroep?
het is wel een moppie iddquote:Op zaterdag 26 juni 2004 20:16 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
het komt wel uit dezelfde fabriek ..
Ahahahaha!quote:Op maandag 21 juni 2004 12:09 schreef StarGazer het volgende:
Niveau!
Wat is er gebeurd met good-ol buiten spelen en knikkerenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:40 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Het is zelfs een werkwoord in sommige lagen van de bevolking, zo kun je zeggen: "ik heb gister gebald" of "ik nam haar mee naar huis en we hebben gelijk liggen ballen "
Nu weet je dat het echt loont om te investeren in jongerencentra, naschoolse opvang, spreidingsbeleid etc
Geen idee, voetbalplaatjes sparen kom je ook al niet meer tegen...quote:Op zondag 27 juni 2004 00:21 schreef DeFlip het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met good-ol buiten spelen en knikkeren![]()
nee tegenwoordig yugioh kaarten ofzo ?quote:Op zondag 27 juni 2004 10:45 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Geen idee, voetbalplaatjes sparen kom je ook al niet meer tegen...![]()
Ehm, wat is daar zo gek aan? Kenmerkend voor sub-/jongerenculturen is juist het eigen taaltje. Van kakkers tot rappers, van Fok!kers tot gamers.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:40 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Het is zelfs een werkwoord in sommige lagen van de bevolking, zo kun je zeggen: "ik heb gister gebald" of "ik nam haar mee naar huis en we hebben gelijk liggen ballen "
Veel plezier d'r mee, ik hoef daar gelukkig niet op te scoren ..quote:Op zondag 27 juni 2004 15:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ehm, wat is daar zo gek aan? Kenmerkend voor sub-/jongerenculturen is juist het eigen taaltje. Van kakkers tot rappers, van Fok!kers tot gamers.
Dit geldt trouwens niet eens alleen voor jongerenculturen. Het komt voor in allerlei lagen v/d bevolking. Zelfs in bijvoorbeeld een specifieke beroepstak komt het regelmatig voor dat men eigen 'fictieve' woordjes heeft voor bepaalde zaken.
Ik begrijp daarom het punt dat jij probeert te maken niet echt.
Jij hebt zelf wat betreft jouw woordgebruik nog nooit in je leven afgeweken van de officiele betekenis van een woord neem ik aan
Vanwaar die misplaatste arrogante houding?
Ik wel danquote:Op maandag 28 juni 2004 00:26 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Veel plezier d'r mee, ik hoef daar gelukkig niet op te scoren ..
mmm misschien iets voor als ik eens in een depressieve bui ben...quote:Op maandag 28 juni 2004 19:57 schreef J-DOGG het volgende:
www.-np-.tk
Echt, ik zeg het je, de nederlandse rap-scene zit in de lift! Dat moet haast wel, kijk dan hoe stoer ze erbij staan!!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:16 schreef Harry_Sack het volgende:
[afbeelding]
Hoe kansloos hahahaha, Ballen tot we vallen
Vrienden van me zijn erachter gekomen dat Ali B in zijn lied liefdes verdriet heeft door Jos Brink: het hele lied is gericht aan Jos Brink.quote:Op maandag 28 juni 2004 23:04 schreef Harry_Sack het volgende:
[afbeelding]
Hij kan beter over het gebrek aan uitgaan rappen, dat kun je beter plaatsen...quote:Op dinsdag 29 juni 2004 10:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Vrienden van me zijn erachter gekomen dat Ali B in zijn lied liefdes verdriet heeft door Jos Brink: het hele lied is gericht aan Jos Brink.
Ali B zegt ergens in het lied iets van "blablabla sinds Wedden dat" of iets dergelijks, waarmee hij dus aangeeft dat het fout ging in de relatie nadat Jos Brink stopte met presenteren van Wedden dat. Verder geeft grote vriend Ali geloof ik nergens aan dat hij het over een meisje heeft, dus waarschijnlijk is dit nummer daadwerkelijk gericht aan Jos Brink.
Om maar even een paar goede Nederlandse mc's/crews te noemen: VSOP, Opgezwolle, DAC, Nuclear Family, Skiggy Rapz, Pete Philly, Relax, Postmen, Maestro Mikel, H³, Ground Zero and so on..quote:Op maandag 21 juni 2004 12:09 schreef Shir het volgende:
Goeie Nederlandse rap is sowieso schaars.
Voor de mensen die tijd te veel hebben, draai bovenstaande songtekst eens om, dus het laatste couplet eerst enz..quote:Nuclear Family - Memento
Ki
Dit moet de hemel zijn
Ik hoor ze zingen
Nu zie ik de scènes van m'n leven in projecties
alsof ik de video terug spoel
Ik voel me goed
Ki
Beeld is onscherp de pijn scherp.
Zwarte lijnen op m'n lijf.
Silhouetten van een mantel en een zeis.
Door schimmen omringt, ik voel wat er in Tommy Cooper omging.
Als een film zie ik wat m'n leven is, wat het was en wat vergeten is.
Ahab
M'n linkerarm is lam, overbodig als een blinde darm.
Koortszweet druppelt van de mic in m'n palm.
Voor mezelf ben ik als een antagonist,
die z'n leven meer zat is dan een alcoholist
Als m'n hart dat wordt gedood door z'n bloedsomloop
Ki
Ik herken me zelf niet. M'n tatoeages irriteren.
Zwarte inkt die m'n aderen kanaliseren.
Van m'n biceps een baan naar m'n triceps
Bloedstroom is donker, vies als rook in longen.
Als vonken brand het onderhand van m'n hals tot m'n hand.
Ahab
Snak naar adem, m.n brakende maag die kraakt.
Misselijker dan m'n ledige bestaan me maakt
Strompel naar de wc de treden naar beneden
De toilet dame wetend dat m'n benen staan te beven
Wordt door de ogen in de spiegel aangekeken
Ki
Lees winston kingdom op de ingang
Zie een portier als een stier. Bang dat ik niet binnen kwam.
Angst in bedwang, ongeremd adrenaline in m'n bloed
en onbekende visies die me groeten
Claustrofobieën in een mist van nicotine
intermezzo
Ahab
Krijsende remmen, de mensen massa vormt een stoet.
Check de hiphop heads en volg ze op de voet.
K-swiss op de hielen. Verdoofd en me hoofd begint te
spinnen als wielen, ik weet niet waar ik me begeef.
En lees winston kingdom op de ingang
Ki
Conducteuren fluiten. Ik schrik op de deuren sluiten.
Voel me thuis tussen tags op de ruiten.
Als alles wat ik buiten zie strijken tijdig voorbij.
Alsof ik de wereld vanaf de grote wijzer bekijk.
Want per minuut geschiedt, biedt een ander perspectief.
Ahab
Loop de deur uit begaan met m'n zogenaamde missie
Wordt geleid door voorschriften en inscripties
Ken m'n bestemming en stap een tram in, ben niet in de stemming.
Zoekend naar een punt van herkenning.
Van station naar wagon maar waarom?
Ki Stekende onderarm wazige blik verlamde hand
Giet de alcohol er in en man het brand.
Pak het verband, zie de spiegel. Reflecties van gevoelens.
Tattoo's van punchlines en wat m'n levens doel is.
Alles wat ik nog weet is dat ik HIPHOP leef.
Ahab
Dwalend in vergetelheid leven zonder leidraad.
Elke minuut is als een leven dat voorbij gaat.
Zwetend niet wetend wat die shit met je doet.
Ik steek een pen in m'n pols en vergiftig m'n bloed.
Zelfmoord en het vergeten is geen moord op m'n geweten.
Dat theorie slaat natuurlijk nergens op, teneerste hij zegt: "Ik ben je zat geloof mij nou ik heb het echt gehadquote:Op dinsdag 29 juni 2004 10:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Vrienden van me zijn erachter gekomen dat Ali B in zijn lied liefdes verdriet heeft door Jos Brink: het hele lied is gericht aan Jos Brink.
Ali B zegt ergens in het lied iets van "blablabla sinds Wedden dat" of iets dergelijks, waarmee hij dus aangeeft dat het fout ging in de relatie nadat Jos Brink stopte met presenteren van Wedden dat. Verder geeft grote vriend Ali geloof ik nergens aan dat hij het over een meisje heeft, dus waarschijnlijk is dit nummer daadwerkelijk gericht aan Jos Brink.
geil tochquote:Op maandag 21 juni 2004 12:00 schreef Ventje83 het volgende:
Ik keek net 5 minuten naar de box, en ik zie alleen maar van die vieze nederlandse rap-groepjes, in een spuuglelijk asociaal amsterdams/rotterdams/buitenlands accent, en alleen maar teksten over meiden, geld en sex etc.![]()
En die meiden zijn amper meiden te noemen, het zijn stukken vlees met 'n gat en tieten zonder enig zelfrespect of zowieso respect voor vrouwen.ik zie alleen maar draaiende konten en huppende tieten in beeld, hun hoofd komt niet eens in beeld, er staat er gewoon 1 naast zo'n "rappende" asociaal gebukt met d'r ass midden in beeld! En ondertussen staat diezelfde asociale 'rapper' er op te meppen! IEUW! Het zal je dochter maar zijn?? Waar zijn die ouders van die meiden die amper volwassen zijn zowieso?
Die mensen zouden tegen zichzelf beschermd moeten worden, laat staan met hun kop van de tv af gehaald worden!
![]()
Je zegt het zelf, er zijn wel homo's die hun vriendje meid noemen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 10:17 schreef DeFlip het volgende:
[..]
Dat theorie slaat natuurlijk nergens op, teneerste hij zegt: "Ik ben je zat geloof mij nou ik heb het echt gehad
Het leven is geen spel nee het leven is geen Wedden Dat!" Het woord "sinds" is nergens te bekennen. Het feit dat je "blablabla" en "of iets dergelijks" zegt toont al aan dat je niet echt de moeite nam om die theorietje van je vrienden goed onder de loep te nemen. En dat hij niks in het liedje heeft gezegd dat het over een meisje ging: Lees even deze zinnetjes:
"De eerste keer dat ik je zag was je een hele losse meid
Het maakte mij niet uit ik had een hele toffe tijd"
Er zijn wel homo's die hun vriendje meid noemen maar goed.
"je zag het als een spelletje en ik moest hem verliezen
ja ik kon ook niet weten dat ik ging met een actrice
want je speelde een schone meid maar je was gewoon een vieze."
Tja actrices zijn over het algemeen toch echt wel vrouwen...
En de lijst gaat door en trouwens je mag de clip, ook als was een paar seconde, ook wel een keertje zien. Genoeg beelden van dat meisje waar hij over zingt. Kan je lekker mee fantaseren.
Misschien dat andere teksten te moeilijk voor 'm zijn om mee te zingen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:54 schreef Scandalous het volgende:
De buurjongen hierboven draait CONSTANT dat Moppie nummerNu weer.. en hij zingt mee
![]()
Ohja maar natuurlijk! Dat ik het niet eerder zag.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je zegt het zelf, er zijn wel homo's die hun vriendje meid noemen.
En die clip is gewoon een dekmantel om te coveren dat hij liefdesverdriet heeft door Jos Brink, ik bedoel, het moet wel een beetje verkopen he.
En met "Het leven is geen spel, nee het leven is geen Wedden Dat" bedoelt Ali dat z'n ex-vriend (Jos dus) het echte leven (hun relatie en dergelijke) op een andere manier had moeten benaderen dan zijn tv spel Wedden Dat. LOGISCH TOCH.
DUH.
Dat beweert TS gelukkig nietquote:Op woensdag 30 juni 2004 13:08 schreef Timo20 het volgende:
Ze zijn dus echt niet allemaal zo slecht he, zoals TS beweert. Opgezwolle is gewoon dope, net als VSOP enThe Frontline
![]()
Ben blij dat je het nu wel zietquote:Op woensdag 30 juni 2004 20:51 schreef DeFlip het volgende:
[..]
Ohja maar natuurlijk! Dat ik het niet eerder zag.
Jouw mama is een wijze vrouw.quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ben blij dat je het nu wel ziet![]()
Liever te laat dan nooit zegt mijn mama altijd.
Lees even de laatste pagina en beslis voor je zelf en natuurlijk wel logisch denken zoals Krekker dat zo geweldig doet. Zoek en gij zult vinden.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:11 schreef rotskibo het volgende:
Maar is Ali B dus homo ??
you can also too litteraly translatequote:Op woensdag 30 juni 2004 11:52 schreef super-muffin het volgende:
[..]
je kan ook té letterlijk vertalen
probeer highsquad, spacekees of white wolf eens, niet commercieel hoorquote:Op maandag 28 juni 2004 20:48 schreef farfavour het volgende:
waar zijn de tijden gebleven dat nederhop nog puur was en niet bedorven door de commercie.damn,ik word oud,denk ik.
http://www.angelfire.com/ms/westklanHQ/
Jah die heb ik ook laatst gezienquote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:16 schreef Harry_Sack het volgende:
[afbeelding]
Hoe kansloos hahahaha, Ballen tot we vallen
Nou ja, ik vind het eigenlijk net zo ranzig als dj Tiesto om eerlijk te zijn
hier stopte ik met lezenquote:Op woensdag 30 juni 2004 21:29 schreef _Vixion_ het volgende:
(met Ali B is trouwens niets mis)
quote:
quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:54 schreef Scandalous het volgende:
De buurjongen hierboven draait CONSTANT dat Moppie nummerNu weer.. en hij zingt mee
![]()
en vergeet De Stormtroepers niet, die hadden wel grappige nummers (hoor je ook niks meer van) en natuurlijk Grootmeester Flits en Vernietiger X \"Ziek in me kop\" (mede door fok!ker Devnullquote:Op vrijdag 25 juni 2004 02:19 schreef le_knightclub_soda het volgende:
opgezwolle, extince en dan houdt het wel zo\'n beetje op voor de NL rap
hey toen zat ik ook tv te kijken met al die fruitenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:23 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nou, ik zou het wel weten als ik een vrouw was![]()
lolquote:Op zaterdag 10 juli 2004 02:27 schreef Steve-O2 het volgende:
[..]
hey toen zat ik ook tv te kijken met al die fruiten
Lange Frans en Baas Bagger jah...quote:Op zaterdag 10 juli 2004 09:25 schreef BlackDraco het volgende:
Lange frans... echte bagger troep
scan het en zet het op een picserver!quote:Op dinsdag 6 juli 2004 07:52 schreef HuubTuub het volgende:
een screenshot van bericht 1 en 2 in deze thread staat op pagina 3 van de Haagsche Courant van maandag 5 juli! gefeliciteerd!![]()
IK OOK!quote:Op maandag 19 juli 2004 01:38 schreef koffiegast het volgende:
Blijkbaar sterft dit topic een langzame dood?
Ik wil nog steeds weten wat nou in dat artikel stond grmbl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |