ja daar komt het exportbeleid om de hoekquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Fokker kon ook niks kwijt aan derde wereld landen, die willen het risico niet lopen dat als ze wat inboorlingen plat bombarderen Groenlinks etc de aanvoer van onderdelen kan blokkeren.
mjah toch wel hoorquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:50 schreef Piro het volgende:
[..]
Zit wat in. Maar zo klein was Fokker niet toch? Of verkijk ik me daarop?

Thales Nederland, voormalig Hollands Signaal maakt nog altijd de beste radarsystemen ter wereld. Iets waar de Amerikanen natuurlijk niet zo blij mee zijn, aangezien de F117 met zo'n ding zichtbaar is als een roze olifant in een zandbak.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:54 schreef SHERMAN het volgende:
Wat hebben we eigenlijk aan bedrijfen dat militair maakt?
Het enigste wat zo in me komt is;
Werf voor marine schepen
En dat snel vuur kanon....de Goalkeeper ??? Ook voor schepen

Die was het jaquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:57 schreef Piro het volgende:
[..]
Thales Nederland, voormalig Signaal maakt echt militaire systemen, voor de rest hebben we bedrijven die aan de militairen leveren maar niet noodzakelijk als wapenfabrikant worden beschouwd geloof ik.

Ik snap er geen moer van.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
plus hij moet dan naar westerse standaarden gebopuwt worden en niet russische.
jij hebt het erover hob je een su met de technische snufjes erin het is juist de computer apparatuur die het duur maakt.
en ze kunnen goedkoper maar dan moeten ze in china gaan produceren alleen dan neemt NL ze niet af omdat er dan geen banen voordeel bijzit en omdat china de vijand is en dus kan besluiten technologie te stelen

quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:01 schreef nietzman het volgende:
[..]
Thales Nederland, voormalig Hollands Signaal maakt nog altijd de beste radarsystemen ter wereld. Iets waar de Amerikanen natuurlijk niet zo blij mee zijn, aangezien de F117 met zo'n ding zichtbaar is als een roze olifant in een zandbak.
-edit-
Ik ben echt traag.

en ga niet zeggen dat messerschmidt de kennis niet had na de oorlogquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja daar komt het exportbeleid om de hoek
waar Amerikanen, Fransen, Russen aan jan en alleman kunnen verkopen moest Nederland het strict hebben van NATO partners die massaal voor goedkopere Amerikaansche waer gingen.
terecht natuurlijk want die waren die waren gewoon beter ... zijn ze nog steeds
maar een nieuw gevechtsvliegtuig van Fokker doet mij als luchtmachtiger toch wel watertanden hoor ... voorlopig zijn er gelukkig nog de transporttoestellen
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
mjah toch wel hoor
je kunt het vergelijken met Messerschmidt enzo ... Duitsland had na de oorlog handenvol kleine vliegtuigfabrikanten, die zijn allemaal samengevoegd tot eads (geloof ik) of failliet gegaan.
Nederland had alleen fokker

Fake, maar wel leuk.quote:

Weet dat ie Fake is maar hij is wel leukquote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:03 schreef Piro het volgende:
[..]
Fake, maar wel leuk.
Daarbij komt dat SEALS bijna ALTIJD fastropen.

zo moeilijk is hij nietquote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:02 schreef Piro het volgende:
[..]
Ik snap er geen moer van.

Lockheed is een militaire gigant en bouwt niet alleen airframes maar ook andere systemen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en ga niet zeggen dat messerschmidt de kennis niet had na de oorlog
verder was fokker tussen wo 1en wo2 relatief groot
maar niets in vergelijking met boeing of lockheed martin
het is niet voor niks dat alle europese vliegtuigbouwers vliegtuigen bouwen via airbus

ik heb het over vliegtuigen niet over auto`squote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:07 schreef Piro het volgende:
[..]
Lockheed is een militaire gigant en bouwt niet alleen airframes maar ook andere systemen.
Voor de rest heb je een aantal anderen.
Raytheon Motorola - Ballistische raketten en communicatiesystemen
Mitsubishi heavy industries - Heeft veel voor Japan gebouwd, ook export.
Daewoo Precision Industries - Maker van de USAS 12 automatic shotgun, bouwt ook klonen van het M16 platform
General Dynamics - Dochter van GE, bouwt jachtvliegtuigen.
ABN heeft geloof ik ook een meerderheidsbelang in een Brits bedrijf wat clusterbommen bouwt.

Daar verkijk je je lelijk op, SU produceert hele mooie vliegtuigjes voor die prijs.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zo moeilijk is hij niet
fokker moet aan hogere standaarden voldoen dan su
wat inhoud meer electronica meer snufjes = duurder
en omdat het leger in NL geproduceert moet worden zijn de loonkosten ook hoger

Mitsubishi bouwt alle trainingsvliegtuigen van de JASDF en heeft ook een aantal fighter/bombers gebouwd.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik heb het over vliegtuigen niet over auto`s
aan een geweer zitten een hoop minder ontwikkelkosten aan een raket ook

kun je hal9000 zijn topic niet toevoegen aan de op?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:05 schreef SHERMAN het volgende:
Nieuwe topic staat trouwens al klaar voor lancering

D'oh.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:08 schreef SHERMAN het volgende:
Grummanheeft de F-14 gemaakt

En een link naar de txt van de OP.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
kun je hal9000 zijn topic niet toevoegen aan de op?
Het grote Irak-vragen en antwoorden topic.

Gedaanquote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
kun je hal9000 zijn topic niet toevoegen aan de op?
Het grote Irak-vragen en antwoorden topic.

Zal hem straks weer uploadenquote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:13 schreef Piro het volgende:
[..]
En een link naar de txt van de OP.

De F-14 is een prachtig toestel, vind ik dan hequote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:12 schreef Piro het volgende:
[..]
D'oh.
Ook de bouwer van verschillende kruisraketten en een grote jongen in de ruimtetak van de USAF.
B2 komt ook van Northrop.

maar toch kan hij zich niet meten met de eissen waar een NL toestel aan moet voldoen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:09 schreef Piro het volgende:
[..]
Daar verkijk je je lelijk op, SU produceert hele mooie vliegtuigjes voor die prijs.
En overigens wordt militaire productie nooit uitbesteed, lockheed heeft echt geen fabrieken in thailand staan.
Of het ding komt in zijn geheel uit het buitenland, maar je verplaatst jouw knowhow nooit.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |