als avond eten varieert maar ik at in de ochtend nooit!!!! dus zo weinig is het niet hoor... ik eet wel goed met m`n avondeten...quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:26 schreef Rosean het volgende:
Gewone man: jij eet echt veel te weinig!!! Deed je dat altijd of doe je dit nu zo sinds je aan het lijnen bent?
En wat eet je als avondeten dan?
Meeeens is,quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:26 schreef Rosean het volgende:
Gewone man: jij eet echt veel te weinig!!! Deed je dat altijd of doe je dit nu zo sinds je aan het lijnen bent?
En wat eet je als avondeten dan?
Het gaat niet om uithongeren het gaat erom dat je beter afvalt als je regelmatig eet...quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:31 schreef GewoneMan het volgende:
ik at altijd in de latere uurtjes brood enzo... dat doe ik nu niet meer dus verschoven naar de ochtend maar maak je geen zorgen ik honger me niet uit hoor...
Vandaag is een nieuwe dag... dat het gisteren niet goed ging noujah dat was gisteren... vandaag weer goed aan de slag... je bent niet voor niks al zo veel afgevallen... En maandag ben je heus niet aangekomen als je nu gewoon weer goed eet.. dus weer goed je best doen en dan komt alles helemaal goedquote:Op woensdag 23 juni 2004 13:35 schreef jolene het volgende:
Hier is het flink fout.
Gisteren na het werk naar de supermarkt gefietst en heb een reep chocola gehaald en een zakje met snoep...
en ja, opgegeten...![]()
Was het lekker? nee niet echt want ik zat met echte schuldgevoelens en heb daarna ook nog tostis gemaakt want had geen zin meer om te koken...
en ik heb het ook niet verteld durfde ik niet...
Dus maandag kan ik waarschijnlijk mijn lol op...
dit is dus typisch een gevalletje van eigen schuld dikke bult...
die light troep is EXTREEM GOOR dat krijg ik echt m`n strot niet door hoor.. dus ik krijg teveel kalorieen binnen gloeiende wat moet ik dan drinken de hele dag ????????????quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:35 schreef jolene het volgende:
[..]
Meeeens is,
Van de roosvicee heb je nu ook een light versie...
Scheelt weer ietsjes...
Hier is het flink fout.
Gisteren na het werk naar de supermarkt gefietst en heb een reep chocola gehaald en een zakje met snoep...
en ja, opgegeten...![]()
Was het lekker? nee niet echt want ik zat met echte schuldgevoelens en heb daarna ook nog tostis gemaakt want had geen zin meer om te koken...
en ik heb het ook niet verteld durfde ik niet...
Dus maandag kan ik waarschijnlijk mijn lol op...
dit is dus typisch een gevalletje van eigen schuld dikke bult...
Laten we het er maar ophouden morgen is er weer een dag...quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:38 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Vandaag is een nieuwe dag... dat het gisteren niet goed ging noujah dat was gisteren... vandaag weer goed aan de slag... je bent niet voor niks al zo veel afgevallen... En maandag ben je heus niet aangekomen als je nu gewoon weer goed eet.. dus weer goed je best doen en dan komt alles helemaal goed![]()
daarvoor at ik m`n avond eten en in de avond uurtjes brood maken ik was gezegend met super DNA en kwam gewoon weg niet aan ook niet als ik 3 x per week in de avond naar de snackbar ging en de rest van de avonden een boterhammetje of 4 naar binnen werktequote:Op woensdag 23 juni 2004 13:44 schreef Rosean het volgende:
Maar je lunch? Die mis is. Vroeger at je dus alleen 's avonds?
beetje krom van mij misschien om eerst te zeuren over dat je te weinig eet maar persoonlijk vind ik dat je avondmaaltijd misschien weer te veel is. Twee stukken vlees is wel veel en in cor don blue zit kaas en ham wat meestal niet echt vetarm is. Maar daar zal het wel niet in zitten dat je niet afvalt. Sowieso moet je niet elke dag op de weegschaal staan, maar wellicht moet je de suiker gaan vervangen door zoetstof.
ranja? en dan wel een die je bijv 1 op 11 moet mixen... dat is heel goed spulquote:Op woensdag 23 juni 2004 13:47 schreef GewoneMan het volgende:
maar WAT moet ik drinken zonder teveel kalorieeen binnen te krijgen dan ????? light zooi is GEEN optie want dat is gewoon te goor voor woorden
Water?quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:47 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
daarvoor at ik m`n avond eten en in de avond uurtjes brood maken ik was gezegend met super DNA en kwam gewoon weg niet aan ook niet als ik 3 x per week in de avond naar de snackbar ging en de rest van de avonden een boterhammetje of 4 naar binnen werkte
nu eet ik dus na het fietsen dat is tegen lunchtijd (zit al lang in de ziektewet daardoor ook veel aangekomen) ik ben een nachtmens dus vroeg opstaan doe ik niet... wat moet ik vroeg in de ochtend doen ? blijf liever laat op en dan om 11:00 eruit koffie drinken fietsen en dan "ontbijten" tegen een uur of 6 avondeten
maar WAT moet ik drinken zonder teveel kalorieeen binnen te krijgen dan ????? light zooi is GEEN optie want dat is gewoon te goor voor woorden
bier = dikmakerquote:Op woensdag 23 juni 2004 13:52 schreef Riannuh het volgende:
[..]
ranja? en dan wel een die je bijv 1 op 11 moet mixen... dat is heel goed spul
Tjah ik drink eigenlijk alleen water, een paar keer in de week fanta light, soms een chocolade melkje
ontbijt welk elke ochtend met cornflakes dus krijg mijn calcium wel binnen...
van wat voor een soort drinken hou je dan ???
Verse sapjes zijn beter dan sapjes aangevuld met suiker enzo...quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:54 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
bier = dikmaker
sapjes =![]()
frisdrank = niet zo geweldig SOMS wel lekker
melk =maar niet goed
ijsthee =maar VEEL te zoet
ALLE light drankjes =![]()
![]()
![]()
Hier moet ik je toch ongelijk in geven... ik doe WeightWatchers dan.. en ik mag 1 vrije portie gekookte aardappels voor 2 punten... en twee punten is hetzelfde als 2 sneetjes brood...quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:59 schreef Rosean het volgende:
Met aardappels moet je volgens mij ook best een beetje uitkijken en er niet te veel van nemen.
zoetstof is GEEN optie net zo min als lightdrankjes dat is zo GRUWELIJK GOORquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:03 schreef Rosean het volgende:
Je kunt ook zelf ijsthee maken en dat zoeten met zoetstof. Je kunt best afvallen maar ik moet eerljk zijn: je moet wel consessies willen doen.
al die sapjes hebben veel kalorieeen die roosvicee is nog 1 van de gunstigste, wat betreft die ijsthee dat ga ik proberen maar met caloriearm krijg ik toch niet dezelfde smaak als die lighttroep he??? want echt yuckquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:02 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Verse sapjes zijn beter dan sapjes aangevuld met suiker enzo...
frisdrank tjah... light hou je niet van dus daar gaan we het maar niet over hebben
melk... elke dag een glas melk drinken is wel goed voor je dus doe dat maar gewoon
ijsthee... volgens mij heeft de AH ijthee die calorie arm is (anders is het de EDAH ) van die 1.5 l pakken daar zitten 12 kcal per 100 ml in... dus dat scheelt en die is niet zo mega zoet... moet je maar een keer kijken als je het tegen kom... voor 49 ct kan je het wel een keer uitproberen toch ??
tjah verder weet ik het ook niet
Wil je afvallen of niet?! die ijsthee smaakt gewoon, zoals ijsthee...quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:08 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
al die sapjes hebben veel kalorieeen die roosvicee is nog 1 van de gunstigste, wat betreft die ijsthee dat ga ik proberen maar met caloriearm krijg ik toch niet dezelfde smaak als die lighttroep he??? want echt yuck
Neen, niet hard en niet vervelend..quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:11 schreef Riannuh het volgende:
[..]
(sorry als ik hard/vervelend overkom, maar ik raak een beetje gefrustreerd sorry)
Dat is het mooie aan afvallen... je kan op elk moment beginnen...quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:14 schreef jolene het volgende:
[..]
Neen, niet hard en niet vervelend..
Die roosvicee light, smaakt net als de andere roosvicee.
Immers als ik mijn vriend moet geloven..want die wil nog wel eens de light versie pakken..
Maar ik ben blij dat ik heb kunnen luchten..
Misschien valt de schade maandag mee...zoniet dan jammer hoor..weer een nieuwe week nieuwe ronden en nieuwe kansen..
dan lees je niet goed mijn consessies en pogingen op een rijtje:quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:11 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Wil je afvallen of niet?! die ijsthee smaakt gewoon, zoals ijsthee...
Maar we stellen van alles voor en ik begin steeds meer het idee te krijgen dat je niks aan je eet/drink gewoonten wil veranderen... en om af te vallen moet je gewoon ook wat dingen opgeven... het is heel simpel...
(sorry als ik hard/vervelend overkom, maar ik raak een beetje gefrustreerd sorry)
vind ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk te geloven... ik heb diverse light bocht gehad allerlei soorten drankjes en vond ze ALLEMAAL dezelfde gore nasmaak genereren echt MEGA goor en nee ik overdrijf niet! het zelfde geld voor zoetstoffenquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:14 schreef jolene het volgende:
Die roosvicee light, smaakt net als de andere roosvicee.
Immers als ik mijn vriend moet geloven..want die wil nog wel eens de light versie pakken..
Ik weet dat je je best doet... en je hebt ook veel dingen al moeten laten... maar kan je je niet een klein beetje voorstellen dat wij hier dingen voorstellen en wij op een gegeven moment ook geen idee meer hebben van wat we voor kunnen stellen aan jou..quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:18 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dan lees je niet goed mijn consessies en pogingen op een rijtje:
1. suiker in koffie gereduceert met 50%
2. koffiemelk vervangen voor een vetvrije koffiemelk
3. ontbijt (wat ik daarvoor ZELDEN deed)
4. niet meer eten en of snoepen in de avonduren
5. geen bier meer door de week
6. dieet margerine ipv gewone margerine
7. elke dag bewegen PUUR en ALLEEN voor de beweging en afvallen en conditie
8. ALS ik thee drink (is niet vaak) doe ik dat met minder of geen suiker (afhankelijk van de soort thee)
9. kaas (wat ik heerlijk vind) vervangen voor verarme kaas van slankie
vind het dus niet kloppen wat je zegt en wat ik nu allemaal er voor doe vind ik al HEEL knap van mezelf je moet even bedenken dat ik 31 ben en nog NOOIT maar dan ook NOOIT te kampen heb gehad met overgewicht...
afvallen SUCKS bigtime maar ik doe m`n best hoor![]()
![]()
![]()
Nou dan zit er niks anders op dan toch een keer die roosvicee light te proberen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:21 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
vind ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk te geloven... ik heb diverse light bocht gehad allerlei soorten drankjes en vond ze ALLEMAAL dezelfde gore nasmaak genereren echt MEGA goor en nee ik overdrijf niet! het zelfde geld voor zoetstoffen
heb idd 1 met streepjes dus nauwkeurig is die niet dat weet ik wel... maar het gaat ook niet zozeer om het gewicht als om het vet percentage... ik wil dus minder vet en wat meer spieren hoeveel gewicht eraf zou moeten weet ik niet precies...quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:23 schreef Rosean het volgende:
Wat voor weegschaal heb je, GewoneMan?
Zo 1 met van die streepjes? Want daar zie je het namelijk niet echt op als een paar ons bent afgevallen.
Grinnik...ik eet ook een stuk minder dan de rest.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:26 schreef Rosean het volgende:
jolene het valt op zich nog wel mee wat je vandaag verorbert hebt. Je kunt vanavond ook een lichte salade maken met bijvoorbeeld gerookte kipfilet. Je dag is zeker nog niet verziekt hoor!!!
ik drink al water tussendoor... niet veel 1 a 2 glaasjes maar vind het dan ook vrij smaakloos en zit al de hele avond van mmmmm zou wel wat lusten... afijn je kent het gevoel mischien welquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:24 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Ik weet dat je je best doet... en je hebt ook veel dingen al moeten laten... maar kan je je niet een klein beetje voorstellen dat wij hier dingen voorstellen en wij op een gegeven moment ook geen idee meer hebben van wat we voor kunnen stellen aan jou..
Begin in ieder geval eens met verspreid over de dag 1.5 l water te drinken... dat moet je gewoon doen om af te vallen... als je dat drinkt heb je waarschijnlijk al minder dorst in veel andere dingen... en dat je bjiv cola light niet lekker vind kan ik me helemaal in vinden ik vind dat ook niet te drinken.. maar je moet met jezelf even overleggen wat je wilt... je bent al heel goed begonnen maar er zijn nog een aantal puntjes waarop je moet overleggen wat je nou precies wilt... wil je lekker drinken .. ok .. dat kan maar dan moet je je voorstelen dat het afvallen wel een stuk langzamer gaat
ga ik proberenquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:25 schreef jolene het volgende:
[..]
Nou dan zit er niks anders op dan toch een keer die roosvicee light te proberen.
Je kan ook jou versie aanlengen met water??
Maar denk dat je dat ook niet wil.
damn m`n stukje vlees wat doe jequote:Oke, vlees.
Een mens heeft maar 75 gram..per dag nodig.
Dit is voordat je het bakt.
quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ga ik proberen
[..]
damn m`n stukje vlees wat doe jezo erg is iets extra vlees toch niet??? als het maar geen vet vlees is... right?
ehhh aan het stukje buik wat ik kan vastpakkenquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:36 schreef Rosean het volgende:
GewoneMan een extra stukje is vast niet erg, maar jij at gistere 220 gram vlees, das dus 3 keer zoveel dan die 75 gram. En cor don blue is niet het beste dat je kunt nemen, maar ja dat zal je ook wel niet elke avond doen
Hoe meet jij je vetpercentage dan?
6 dagen en ben echt wel gemotiveerd en wil zeker ook consessies doen maar vind al dat ik heel veel consessies heb gedaan... en ja het valt me erg tegenquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:37 schreef Mouse het volgende:
Gewone man,
Hoe lang ben je nu zo bezig dan?
En is het niet zo dan dat als je niet luncht je bij het avondeten zo''n verschrikkelijke trek hebt dat je dan bij het avondeten veel wilt eten en honger houdt?
Ik heb met mezelf afgesproken dat als ik de hele dag niet snoep (in koekjes, snoep, chocola of chips etc) ik 's avonds bij de koffie een koekje mag. Beter 1 dan tig de hele dag door.
over die huppeldeflup diaree hoef je je geen zorgen te maken ik drink die light zooi nietquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:46 schreef Isabeau het volgende:
GewoneMan ik raad je een gewicht aan van ongeveer 89 kilo. Alles onder de 90 is prima eigenlijk(maar niet minder dan 72 kilo, dan wordt het te gek).
En ik heb geloof ik in het vorige topic vermeld dat er geen enkel "bewijs" is dat light frisdranken slecht voor je zijn of dat je er niet van af zou vallen. Er zitten daadwerkelijk praktisch geen kcal in en energiebalans gaat gewoon om kcal. Zo simpel is het. (je valt bijv. ook van het Atkins dieet af door verminderde energie-inname, niet door de comvbinatie van voedingsmiddelen). Van light frisdrank moet je niet teveel nemen omdat je er een osmotische diarree van kan krijgen. That's it. (en als je ze niet lust moet je ze niet nemen)
[
die hawai zit ananas in... is wel erg lekkerquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:51 schreef Riannuh het volgende:
Isabeau in een hele pot chicken tonight zitten 250 kcal (hawaii that is)... dus dat valt nog wel mee hoor... vooral omdat je niet in je eentje een hele pot eet... maar wel lief dat ze rekening met je willen houdenen rijst met salade en kip is superlekker
Er is hier ook niemand die zegt dat afvallen makkelijk is.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:51 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
6 dagen en ben echt wel gemotiveerd en wil zeker ook consessies doen maar vind al dat ik heel veel consessies heb gedaan... en ja het valt me erg tegen![]()
en nee ik honger me niet uit het is gewoon de gewenning in de avonduurtjes wat te eten... dat moet ik gewoon afleren en dat is best sjit
ik was nog een paar consessies vergeten
10. geen koekjes meer bij de koffie
11. geen half om half gehakt meer maar runder gehakt
Ik had eerst ook moeite met water drinken en ben toen begonnen met stukjes citroen in een flesje water te doen. Flink schudden en je hebt .... citroenwater. Of bv met limoen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:00 schreef GewoneMan het volgende:
@jolene de roosvicee aangelengt met water is drinkbaar... hopelijk went het nog iets meer zou een hoop schelen...
ik weet dat het goed bedoeld isquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:03 schreef Mouse het volgende:
[..]
Ik had eerst ook moeite met water drinken en ben toen begonnen met stukjes citroen in een flesje water te doen. Flink schudden en je hebt .... citroenwater. Of bv met limoen.
Ideetje?
Je mag nog zat.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:08 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik weet dat het goed bedoeld isen ja het is wel een idee maar om nou te zeggen dat ik een gat in het plafond spring... neuh niet echt
ik ga het dus wel proberen maar wat mij zo tegenvalt is niet dat het 15 of 20 weken gaat duren want ik wil die stijl enigzins aanblijven houden ook als ik op gewicht ben...
wat mij ECHT tegenvalt is dat ik bijna NIKS meer mag... DAT is voor mij de zure appel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |