Touche. Maar wel is bekend dat in kraakpanden in Drenthe aanslagen op Nertsenboeren werden gepland. Ook staat Vrankrijk bekend als onderduikadres voor gezochte ETA-leden. Dat kan toch echt niet door de beugel. Ook veroorzaken ze veel overlast voor de buren. Reden genoeg voor ontruiming zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:57 schreef Teerwater het volgende:
Verbod op kraken is symptoombestrijding. Iets wat er helemaal los van staat en wat nu gebruikt wordt om 'dat tuig' te ‘pakken’.
Volkert van de G. woonde in een rijtjeshuis. Ik ben dan ook voor een verbod op rijtjeshuizen. De bron van het linkse kwaad.
Een woord: schande.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Inlichtingendiensten worden gestuurd door de politiek op waar hun prioriteiten liggen, en dat is bij de waan van de dag.
Politiek geweld in Nederland wordt alleen maar bekeken door Justitie, niet door de inlichtingen diensten, die vinden dat volledig onintressant. Het is voor een ID veel intressanter om zaken af te luisteren die verkocht kunnen worden, daar scoor je punten mee bij de baas. Net zo goed dat politie in Nederland van Zalm als prioriteit heeft gekregen meer boetes te schrijven.
Het gaat in NL nooit om recht, orde en gezag, het gaat erom of het knaken opleverd.
Een verbod op kraken is een goed idee, maar niet hierom. Ik ken de kraakbeweging al sinds de jaren 70 erg goed. Wat begon als een op zich mooi iets, leegstaande panden gaan bewonen en opknappen werd in de jaren 80 steeds meer een toevlucht voor klaplopers (de goeie niet te na gesproken) drugscriminaliteid, extremisten en onroerendgoed zwendel. Intussen is het een tweede huizemarkt onder de huizenmarkt, wie de grootste bek heeft, en de juiste vriendjes kan in amsterdam in een kraakwereld een woning vinden, wie braaf is en gewoon netjes staat achter aan de lijst.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:57 schreef Teerwater het volgende:
Verbod op kraken is symptoombestrijding. Iets wat er helemaal los van staat en wat nu gebruikt wordt om 'dat tuig' te ‘pakken’.
Als dat zo is - ik weet er niet genoeg van om daar echt een oordeel over te geven - biedt de wet nu al voldoende mogelijkheden om daar tegen op te treden.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Touche. Maar wel is bekend dat in kraakpanden in Drenthe aanslagen op Nertsenboeren werden gepland. Ook staat Vrankrijk bekend als onderduikadres voor gezochte ETA-leden. Dat kan toch echt niet door de beugel. Ook veroorzaken ze veel overlast voor de buren. Reden genoeg voor ontruiming zou ik zeggen.
Die ETA leden... die jongens die toen ineens in de gracht dreven met hun gezicht naar beneden omdat de spaanse geheime dienst dat ook wist en destijds een licence to kill hadden. Dat heeft in spanje nog voor een flinke rel gezorgt toen dat bekend werd dat Spaanse geheim agenten mensen liquideerde...quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ook staat Vrankrijk bekend als onderduikadres voor gezochte ETA-leden. Dat kan toch echt niet door de beugel. Ook veroorzaken ze veel overlast voor de buren. Reden genoeg voor ontruiming zou ik zeggen.
bronnen?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een verbod op kraken is een goed idee, maar niet hierom. Ik ken de kraakbeweging al sinds de jaren 70 erg goed. Wat begon als een op zich mooi iets, leegstaande panden gaan bewonen en opknappen werd in de jaren 80 steeds meer een toevlucht voor klaplopers (de goeie niet te na gesproken) drugscriminaliteid, extremisten en onroerendgoed zwendel. Intussen is het een tweede huizemarkt onder de huizenmarkt, wie de grootste bek heeft, en de juiste vriendjes kan in amsterdam in een kraakwereld een woning vinden, wie braaf is en gewoon netjes staat achter aan de lijst.
Dit is niet alleen in Adam zo, dat werkt in alle steden zo, en ook de gelegaliseerde kraakpanden die opgekocht zijn door de krakers (over een maffia praktijk gesproken, je kraakt een pand en koopt het dan voor een habbekrats) en die gewoon huur betalen aan hun eigen woonstichting, hanteren meestal geen wachtlijsten, maar als daar een woonruimte vrijkomt gaat dit aan vriendjes en belanghebbende.
Deze stichtingen, in principe woningbouwverenigingen, kregen dezelfde subsidies als normale woningbouwstichtingen
En vraag nu niet om bronnen, ik vertel dit uit eigen ervaring uit verschillende woningbouwstichtingen, waarbij ik als adviseur extern betrokken was.
Neemt niet weg dat de verdeling van woonruimte niet geschied op basis van wachtlijsten. De antikraak is een prima methode, goedkoop en effectief, maar treed slechts op tegen leegstand, en niet tegen de praktijken van krakers (waarbij, nogmaals, ook gewoon oprechte mensen zitten net als in de jaren 70) en hun maffia praktijken..quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:18 schreef Teerwater het volgende:
[..]
bronnen?
Ik ben ook geen grote voorstander van kraken. Het beeld is romantischer dan de werkelijkheid. Toch heeft de dreiging dat een pand bij leegstand gekraakt wordt ook voordelen. Er zal sneller een doel voor een pand worden gevonden. Want ook panden die leeg staan worden een bron van verloedering en overlast.
Om kraken te voorkomen heeft de gemeente Amsterdam nu vele antikraakpanden. Panden waar voornamelijk studenten legaal wonen een vrij weinig huur betalen aan de gemeente. Er is duidelijk afgesproken dat de studenten weinig rechten hebben, en elk moment op straat kunnen worden gezet. Beide partijen zijn blij; leegstand wordt voorkomen.
Op papier wel maar in de praktijk zijn de omwonenden zeer ontevreden over de wet. De politie, vooral op het platte land waar toch veel gekraakt wordt, is vaak gewoon bang. En de burgemeester heeft vaak geen zin in pers, heibel en ME. De omwonenden zijn dan vaak de dupe en worden vaak nog bedreigd ook.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:13 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Als dat zo is - ik weet er niet genoeg van om daar echt een oordeel over te geven - biedt de wet nu al voldoende mogelijkheden om daar tegen op te treden.
Het is ook een beetje naïef om te denken dat je echt het probleem bestrijdt. Oké, er is geen kraakpand meer. Worden nu de lieve Nertsenboeren met rust gelaten? Nee natuurlijk niet. Het voorbereiden van aanslagen zal dan gewoon verder gaan in een legaal pand.
Ook om overlast van de buren te voorkomen we pracht van wetgevingen. Niet altijd even succesvol maar dat geld ook voor de legale buren.
Als het op papier wel (sic) geregeld is, hoeft er toch niet meer papier (wetgeving) te komen? Nee, dan moet de wet zoals die er nu is gewoon uitgevoerd worden.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Op papier wel maar in de praktijk zijn de omwonenden zeer ontevreden over de wet. De politie, vooral op het platte land waar toch veel gekraakt wordt, is vaak gewoon bang. En de burgemeester heeft vaak geen zin in pers, heibel en ME. De omwonenden zijn dan vaak de dupe en worden vaak nog bedreigd ook.
Dat ben ik in zekere zin wel met je eens, maar met de handhaving in dit land is het slecht gesteld (tenzij je een auto hebtquote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:41 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Als het op papier wel (sic) geregeld is, hoeft er toch niet meer papier (wetgeving) te komen? Nee, dan moet de wet zoals die er nu is gewoon uitgevoerd worden.
kraakt de AEL niet dan ..quote:Op zaterdag 19 juni 2004 17:24 schreef Teerwater het volgende:
Wordt er nu dan nog echt veel nieuwe panden gekraakt? Volgens mij zijn het alleen een aantal panden die al sinds mensen heugenis gekraakt zijn. Maar ik zit niet echt in de scene.
Ik vind dit soort verhalen zo slachtofferig overkomen. Peter Siebelt wordt hier toch juist bejubeld? Je moet journalisten op hun kwaliteit beoordelen en Siebelt is gewoon niet zo'n goede journalist en erg vooringenomen. Over extreemlinks wordt gemiddeld genomen net zoveel geschreven als extreem rechts, maar beiden zijn geen erg grote bewegingen in Nederland.quote:Op zondag 20 juni 2004 00:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Je ziet aan sommige journalisten al dat ze meer begrip hebben voor de daders dan dat ze bezig zijn eens een objectief stuk te schrijven, met degelijke bronnen.
Meneer Siebelt wordt verkettert, maar je ziet zelden eens een kritisch stuk over extreem links in NL, Daar begint een NRC of VolksKrant niet echt aan...
Heeft alles te doen ermee dat de Pers in NL geen kwaliteit heeft, men is alleen maar into Hypes en je ziet zelden eens een gedegen stuk onderzoek. (enkele uitnames)
Media zijn overbevolkt door journalisten van linkse huizen, dat klopt, maar denk eerder dat de Lat te laag ligt dan dat er een complot is.
We gaan vooruit, vroeger werden dergelijke misstanden subiet aan VVD en aanhang toegeschrevenquote:Op zaterdag 19 juni 2004 23:55 schreef SCH het volgende:
Waarom gaat een topic over politiek geweld met name over kraken???
Ik geloof PietVerdr. trouwens graag maar mijn ervaring is dat er nog steeds heel veel gekraakt wordt op ideologisch basis, en dat er ook een groot probleem ligt bij LPF-achtige huisjesmelkers en vastgoedmagnaten.
LPF-achtige vastgoedmagnaten zij nu verantwoordelijk voor politiek geweld?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 23:55 schreef SCH het volgende:
Waarom gaat een topic over politiek geweld met name over kraken???
Ik geloof PietVerdr. trouwens graag maar mijn ervaring is dat er nog steeds heel veel gekraakt wordt op ideologisch basis, en dat er ook een groot probleem ligt bij LPF-achtige huisjesmelkers en vastgoedmagnaten.
Ik vrees dat je een punt hebt. Maar ik wil er graag over discussieren. Zolang er discussie over is kan je het niet doodzwijgen. Maar dat is misschien wel heel idealistisch van mijn kant.quote:Op zondag 20 juni 2004 00:01 schreef StefanP het volgende:
TS: logisch toch? Als de media en hogere ambtenaren voor een heel groot deel links zijn, dan valt het te verwachten dat alle aandacht uitgaat naar de (zogenaamde) walgelijke daden van rechts. Links is per definitie goed en alle geweld van links wordt weggemoffeld, doodgezwegen en goedgepraat. En dat is heel makkelijk als je de rechterlijke macht en de media in je hand hebt.
Die kunnen we hooguit demonisatie ten laste leggen.quote:Op zondag 20 juni 2004 01:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
LPF-achtige vastgoedmagnaten zij nu verantwoordelijk voor politiek geweld?
Dan krijg je van die Duitse toestanden hier, dat is zo kinderachtig. Berlijn, 1 mei: links met vlaggen met Lenin, Che en Stalin tegen rechts met hakenkruizen en nog meer van dat soort troep. Demonstratie, tegendemonstratie. En als het kan elkaar in de pan hakken. Als het niet kan met de ME op de vuist (en die hakken er flink op in hoor!). Op de sterfdag van Hess gebeurt hetzelfde. Slaat helemaal nergens op.quote:Op zondag 20 juni 2004 02:00 schreef zoalshetis het volgende:
we kunnen hooguit gaan wachten op rechtse knokploegen die linkse kutkrakers en taartgooiers een lesje gaat leren, ik ben het er niet mee eens, maar ze lokken het wel uit.
quote:Op zondag 20 juni 2004 01:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zeg ik, Weimar.quote:Op zondag 20 juni 2004 02:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan krijg je van die Duitse toestanden hier, dat is zo kinderachtig. Berlijn, 1 mei: links met vlaggen met Lenin, Che en Stalin tegen rechts met hakenkruizen en nog meer van dat soort troep. Demonstratie, tegendemonstratie. En als het kan elkaar in de pan hakken. Als het niet kan met de ME op de vuist (en die hakken er flink op in hoor!). Op de sterfdag van Hess gebeurt hetzelfde. Slaat helemaal nergens op.
Ja natuurtlijkquote:Op zondag 20 juni 2004 01:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
In hoeverre valt kraken voor jou onder politiek geweld?quote:Op zondag 20 juni 2004 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja natuurtlijk
De maatschappij, de ouders, de politiek, iedereen is schuldig, behalve de daders. De daders zijn nobele lieden...![]()
Go, SCH liet zich in gelijke termen uit, alleen 'die linkse kutkrakersen en taartgooiers' was vervangen door 'nertsenfokkers'. Hij kreeg direct heel het rechtse forum over zich heen. Nu is rechts al weer een stuk milder.quote:Op zondag 20 juni 2004 02:00 schreef zoalshetis het volgende:
we kunnen hooguit gaan wachten op rechtse knokploegen die linkse kutkrakers en taartgooiers een lesje gaat leren, ik ben het er niet mee eens, maar ze lokken het wel uit.
zielpoot. misschien was het wel omdat sch het onjuist had en ik gelijk. bovendien is mijn toonzetting een die aangeeft dat ik het er niet mee eens ben, maar het wel aan zie komen.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:46 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Go, SCH liet zich in gelijke termen uit, alleen 'die linkse kutkrakersen en taartgooiers' was vervangen door 'nertsenfokkers'. Hij kreeg direct heel het rechtse forum over zich heen. Nu is rechts al weer een stuk milder.
Na ja verbaast ben ik niet. Hypocrisie is een zeer menselijke eigenschap.
"omdat sch onjuist had en ik gelijk" Zo'n argument:quote:Op zondag 20 juni 2004 17:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zielpoot. misschien was het wel omdat sch onjuist had en ik gelijk. bovendien is mijn toonzetting een die aangeeft dat ik het er niet mee eens ben, maar het wel aan zie komen.
Precies mijn toonzetting dusquote:Op zondag 20 juni 2004 17:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zielpoot. misschien was het wel omdat sch het onjuist had en ik gelijk. bovendien is mijn toonzetting een die aangeeft dat ik het er niet mee eens ben, maar het wel aan zie komen.
het ging me, zoals ik dus schreef, niet om het vergelijk van de toonzettingquote:Op zondag 20 juni 2004 17:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies mijn toonzetting dus
volgens mij ben jij de weg kwijt aangaande het probleem 'mijn en dijn'. bovendien stond er misschien voor en ja als je die nuance weghaalt krijg je meteen een heel ander verhaal. niet meer doen he, dat staat zo kinderachtig. overigens zie ik dat je in andere topics rustig over nuances durft te reppen.quote:Op zondag 20 juni 2004 17:10 schreef Teerwater het volgende:
[..]
"omdat sch onjuist had en ik gelijk" Zo'n argument:. Niets meer aandoen. Lijkt me heerlijk leven met het absolute morele gelijk aan je zijde. Ben ik best wel een beetje jaloers op hoor. Dat mag je best weten.
right...quote:Op zondag 20 juni 2004 18:10 schreef Teerwater het volgende:
Het was een retorische 'misschien', niet een 'misschien' de je stelling afzwakte. Bovendien stond de tekst er boven.
Wellicht moet je wat beter lezen in dat topic waar je op doelt. Het ontbreken van nuances sloeg op mijn eigen stuk, dus ik zie niet in hoe dat hier op aansluit.
Je hoeft je onwetendheid niet op het forum te ventileren hoor. Een moeilijk woord als 'retorisch' kan je gewoon opzoeken in het woordenboek. Dat staat een stuk slimmer dan zelfkastijding met een hamer.quote:Op zondag 20 juni 2004 18:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
right...![]()
lol wat een grapjas ben jij. dat woord ken ik wel, maar het gekonkel om toch je gelijk te krijgen stoot mij tegen de borst.quote:Op zondag 20 juni 2004 18:48 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Je hoeft je onwetendheid niet op het forum te ventileren hoor. Een moeilijk woord als 'retorisch' kan je gewoon opzoeken in het woordenboek. Dat staat een stuk slimmer dan zelfkastijding met een hamer.
Je geeft dus toe dat het in de grote steden een probleem is, en zoals je verder in je post schrijft, dat veel krakers in de grote stad een "foute " instelling hebben. Ergo, zo onterecht is de negative publiciteit niet. Ik weet waar je vandaan komt, het kraken is verpest en heeft een slechte naam gekregen, dit door de krakers zelf, met name in de grote steden.quote:Op zondag 20 juni 2004 19:27 schreef Shaman het volgende:
Kraken is met name een probleem in de grote steden. Ik denk dat de meesten hier een verdraait beeld hebben van krakers door negative publiciteit.
Dan weet je net zo goed als ik, dat je vergeleken met de doorsnee nederlandse kraker een uitzondering was, dat je werkte.quote:Vanuit 'mijn' panden zijn nooit samenleving ondermijnende activiteiten ontplooid, voorts heb ik altijd gewoon een baan gehad. Destijds heb ik veel meer krakers ontmoet met een zelfde instelling als ik, die overigens net als ik de instelling van het gros der grootsteedse krakers verfoeiden, en zich echt inzetten voor het behoud van een woning in ruil voor bewoning.
Extremisme bestrijden door kraken te verbieden is net zoiets als brand bestrijden door alle bossen te kappen en het hout te vernietigen....
quote:Op zondag 20 juni 2004 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan weet je net zo goed als ik, dat je vergeleken met de doorsnee nederlandse kraker een uitzondering was, dat je werkte.
Het is heel erg veralgemeniserend en stigmatiserend en het hangt erg van je wereldbeeld en je opvattingen over criminaliteit af. Ik ken nogal wat kraakpanden en dat zijn zeker geen drugspanden, als je de soft-drugs buiten beschouwing laat.quote:Het kraken is zoals ik al eerder poste, verpest door de toeloop van asociale elementen, drugs en criminaliteit, mensen die zich aangetrokken voelden tot de vrijstaat. Zoals meer gebeurt is, ook vandaag nog gebeurt.
Mijn punt is niet dat de negatieve publiciteit onterecht is, maar dat de beeldvorming fout is. Als een bepaalde groep vaak negatief in de publiciteit komt kun je niet concluderen dat de hele groep fout is als bijv. vijf procent die negatieve publiciteit veroorzaakt.quote:Op zondag 20 juni 2004 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je geeft dus toe dat het in de grote steden een probleem is, en zoals je verder in je post schrijft, dat veel krakers in de grote stad een "foute " instelling hebben. Ergo, zo onterecht is de negative publiciteit niet. Ik weet waar je vandaan komt, het kraken is verpest en heeft een slechte naam gekregen, dit door de krakers zelf, met name in de grote steden.
Ik kan met een aan zekerheid grenzende stelligheid verklaren dat dat een vooroordeel is.Ik heb veel krakers ontmoet, ook in de grote steden, en bijna allemaal werkten of ze studeerden ze, de enkele zonder betaald werk deden over het algemeen wel vrijwilligerswerk.quote:Dan weet je net zo goed als ik, dat je vergeleken met de doorsnee nederlandse kraker een uitzondering was, dat je werkte.
Het beeld van krakers is grondig verpest door een minderheid in voornamelijk de grote steden. Justitie heeft hier idd geen greep op, mede door hun eigen aanpak. In de randstad worden vaak panden 'gekraakt' terwijl de 'krakers' niet voldoen aan de in de apv gestelde eisen. Op dat moment wordt het pand niet gekraakt maar is er sprake van inbraak, terwijl justitie niet op die manier handeld. Hard optreden prima, maar laat de overheid zich concentreren op de harde kern van probleemgevallen die het voor de rest verpest.quote:Het kraken is zoals ik al eerder poste, verpest door de toeloop van asociale elementen, drugs en criminaliteit, mensen die zich aangetrokken voelden tot de vrijstaat. Zoals meer gebeurt is, ook vandaag nog gebeurt.
De kraker die nu klaagt over de vooroordelen is net als de maastrichtse kamper die klaagt over de vooroordelen. Het is door de groep verpest, een vrijstaat geworden, waar justitie geen greep heeft. Waar drugshandel en andere criminaliteid vrije hand hebben,
Er is niet zoiets als 'de kraakbeweging', net zoals ik als individu handelde, doen de meesten dat, of wordt er gehandeld in kleine groepjes. In de grote steden is er wat meer organisatie maar er is helaas weinig wat ik als individu zou hebben kunnen doen om de normen van andere krakers bij te sturen.quote:Je slot opmerking deel ik echter niet met je, Ik denk dat de kraakbeweging eieren voor haar geld moet kiezen, en zij die serieus met woningnood bezig zijn hebben dat allang gedaan en woningbouwverenigingen opgericht. Dat deel van de kraakbeweging kan er bij een verbod op kraken alleen maar op vooruit gaan, aangezien dan de ongewenste kanten kunnen worden aangepakt. Maar de eerste stap is dat men moet inzien dat er foute elementen zijn, en dat men daar wat aan moet doen. Zoals met alles in Nederland, als men het niet doet door zelfreguliering dan doet de staat het, en dan slaat die hard en krachtig door. Als je dan loopt te huilen dat er te hard wordt aangepakt, ben je een sukkel. Als men zelf de boel op orde heeft, geeft men geen excuus voor een harde aanpak.
Vergelijk de Molukse gemeenschap, die regulieren hun buurten zelf, dat is histories zo gegroeit, en daar werkt de zelfreguliering vrij strikt AFAIK, en zijn er al heel lang geen echt grote problemen. Zijn er incidenten, dan spreekt de politie met de ouderen, en wordt het probleem opgelost.
Waarom moet een pand honderd jaar leeg staan?quote:Op zondag 20 juni 2004 21:51 schreef zoalshetis het volgende:
al staat het honderd jaar leeg
Je mag best een tijdje op iets passenquote:het is niet van jou en dus moet je er met je poten vanaf blijven.
Ook heel goed, maar dat moet wel mogen en er is overleg voor nodigquote:ga anti-kraken..
Dat doen die vastgoedmagnaten dus ook vaak.quote:.oh nee dat past niet bij die verwerpelijke idiologie dat je kan nemen wat niet van jou is.
Hartstikke leuk hoor - kraken is meestal niet bedoeld omdat je niet op een andere manier aan onderdak zou kunnen komen.quote:tientallen mensen worden hun huis uitgetieft, maar die gaan niet allemaal kraken maar hun best doen om op gewone normale menselijke wijze een kamer te bemachtigen. en weet je wat, er is nog nooit iemand doodgegaan in dat proces, sterker nog ze hebben onderdak.
het is eigendom van de oh zo enge 'vastgoedmagnaten' dus blijf je er lekker met je poten vanaf. gewoon net als iedereen werken voor je onderdak, eten en de rest.quote:Op zondag 20 juni 2004 22:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom moet een pand honderd jaar leeg staan?
[..]
Je mag best een tijdje op iets passen
[..]
Ook heel goed, maar dat moet wel mogen en er is overleg voor nodig
[..]
Dat doen die vastgoedmagnaten dus ook vaak.
[..]
Hartstikke leuk hoor - kraken is meestal niet bedoeld omdat je niet op een andere manier aan onderdak zou kunnen komen.
Nou dus niet, ook eigenaren hebben een verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 20 juni 2004 22:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is eigendom van de oh zo enge 'vastgoedmagnaten' dus blijf je er lekker met je poten vanaf. gewoon net als iedereen werken voor je onderdak, eten en de rest.
ja hun eigendom, die jij niet hebt en die die krakers ook niet hebben. verder moet je met je poten van iemand anders eigendom afblijven, al stopt ie het helemaal vol met balonnen 20 jaar lang. heb jij geen flikker mee te maken. ga werken!quote:Op zondag 20 juni 2004 22:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou dus niet, ook eigenaren hebben een verantwoordelijkheid.
Nou, daar denk ik dus anders over. Als een prachtig monumentaal pand, zoals hier in het centrum, al 8 jaar staat weg te rotten dan juich ik het toe als er mensen in gaan zitten die het nog onderhouden ook. De ondernemer heeft ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Als hij besluit weer iets met het pand te gaan doen, kunnen de krakers er weer uit.quote:Op zondag 20 juni 2004 22:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja hun eigendom, die jij niet hebt en die die krakers ook niet hebben. verder moet je met je poten van iemand anders eigendom afblijven, al stopt ie het helemaal vol met balonnen 20 jaar lang. heb jij geen flikker mee te maken.
Ik was nog bezig, ik hou zo op als je het niet erg vindtquote:ga werken!
toch vreemd dat je daar anders over denkt, het is toch niet van jou? als ik een van gogh koop en in de fik steek heb jij daar helemaal geen fok mee te maken. goed om te horen dat je werkt en gewoon belasting betaald overigens, ik had een ander idee van je.quote:Op zondag 20 juni 2004 22:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, daar denk ik dus anders over. Als een prachtig monumentaal pand, zoals hier in het centrum, al 8 jaar staat weg te rotten dan juich ik het toe als er mensen in gaan zitten die het nog onderhouden ook. De ondernemer heeft ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Als hij besluit weer iets met het pand te gaan doen, kunnen de krakers er weer uit.
[..]
Ik was nog bezig, ik hou zo op als je het niet erg vindt
Ik heb net het bericht gehad dat ik nog een klein kapitaal terug krijg van de belastingquote:Op zondag 20 juni 2004 23:01 schreef zoalshetis het volgende:
goed om te horen dat je werkt en gewoon belasting betaald overigens, ik had een ander idee van je.
lol zou je helemaal verbazen als ik je zeg dat ik schrijf voor mijn beroep... en ja daar verdien ik veel geld meequote:Op zondag 20 juni 2004 23:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb net het bericht gehad dat ik nog een klein kapitaal terug krijg van de belasting
Een raar idee heb je toch. Maar ik heb ook vooroordelen: ik denk bijvoorbeeld dat mensen die zoveel spelfouten maken als jij niet zouden slagen voor een inburgeringscursus.
Ja maar dat is het punt ook niet, er wordt momenteel niet zoveel gekraakt uit woningnood.quote:Op zondag 20 juni 2004 23:03 schreef zoalshetis het volgende:
en nee, je kan ook onderdak krijgen als je niet kraakt.
precies! en dat gedachtengoed betreur ik, net zoals ik vind dat volkerts en ander tuig de democratie ondermijnen.quote:Op zondag 20 juni 2004 23:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja maar dat is het punt ook niet, er wordt momenteel niet zoveel gekraakt uit woningnood.
Dat verbaast me ja, hoop dat je dan punctueler bent. Geld is belangrijk voor je?quote:Op zondag 20 juni 2004 23:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol zou je helemaal verbazen als ik je zeg dat ik schrijf voor mijn beroep... en ja daar verdien ik veel geld mee![]()
afentoe. bovendien heb je in mijn vak mensen rondlopen die corrector of correctrice heten. lekker leventje he. wel 80 uur per week werken trouwens.quote:Op zondag 20 juni 2004 23:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat verbaast me ja, hoop dat je dan punctueler bent. Geld is belangrijk voor je?
Goddamn ik zit in de werkgroep bij dat paard!!!!quote:Op zondag 20 juni 2004 21:08 schreef WieWatWaarom het volgende:
Het is aardig verdund................
Dader 1:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als de rechter commisaris zijn werk niet doet, hopelijk doen anderen dan zijn werk.
lijkt me ook mooi om te weten idd.quote:Op zondag 20 juni 2004 23:21 schreef WieWatWaarom het volgende:
een naam zou wonderfull zijn...... immers ze ontduikt de regelgeving.
Ik ga morgen nazoeken hoe ze heet. Ze doet nooit haar mond open dus ik ken haar naam ook niet.quote:Op zondag 20 juni 2004 23:21 schreef WieWatWaarom het volgende:
een naam zou wonderfull zijn...... immers ze ontduikt de regelgeving.
Als je een Van Gogh koopt, koop je alleen het eigendomsrecht. Niet het recht om er veranderingen in aan te brengen. Nu is van Gogh al weer een tijdje dood, maar anders had hij bezwaar kunnen maken tegen jouw verandering.quote:Op zondag 20 juni 2004 23:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
toch vreemd dat je daar anders over denkt, het is toch niet van jou? als ik een van gogh koop en in de fik steek heb jij daar helemaal geen fok mee te maken. goed om te horen dat je werkt en gewoon belasting betaald overigens, ik had een ander idee van je.
guttegut wat weet jij toch weinig en wat lul je toch dom. eigendom is een recht. een schilderij is je eigendom als je het koopt. dat mag je meenemen in je graf als je wilt. netzoals je met je fikken van iemands huis moet afblijven als het zijn/haar eigendom is. en die architect waar je het over hebt is misschien geldig voor huurpandjes, maar ik ken die regel niet. dat zou betekenen dat alle erfgenamen van architecten eigendom zijn van de huizen die hij/ zij bedacht heeft. ga toch lekker nog even naar school ofzo.quote:Op zondag 20 juni 2004 23:49 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Als je een Van Gogh koopt, koop je alleen het eigendomsrecht. Niet het recht om er veranderingen in aan te brengen. Nu is van Gogh al weer een tijdje dood, maar anders had hij bezwaar kunnen maken tegen jouw verandering.
Je kunt met een pand wat in jouw bezit is dus ook niet alles doen. De architect is altijd eigenaar van het ontwerp. Hij kan bezwaarmaker tegen ernstige verminking van zijn werk.
ketchup, taarten en dan een pistool was toch de afspraak?quote:Op zondag 20 juni 2004 23:55 schreef Teerwater het volgende:
Waarom zou je haar naam in godsnaam willen weten? Geef haar of aan of doe niets. Maar je gaat toch niet zomaar een naam op fok zetten?
Wat zijn jullie van plan? Fakkels en hooivorken en op naar …waar ze ook woont?
Wat ben je toch vervelend vijandig.quote:Op zondag 20 juni 2004 23:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
guttegut wat weet jij toch weinig en wat lul je toch dom. eigendom is een recht. een schilderij is je eigendom als je het koopt. dat mag je meenemen in je graf als je wilt. netzoals je met je fikken van iemands huis moet afblijven als het zijn/haar eigendom is. en die architect waar je het over hebt is misschien geldig voor huurpandjes, maar ik ken die regel niet. dat zou betekenen dat alle erfgenamen van architecten eigendom zijn van de huizen die hij/ zij bedacht heeft. ga toch lekker nog even naar school ofzo.
Precies, en waarom zouden we iets aantrekken van justitie? Zij plaatse zich toch buiten de wet, dan mogen wij dat ook.quote:Op maandag 21 juni 2004 00:02 schreef WieWatWaarom het volgende:
Ik wil wel dat ze word aangegeven en word vastgehouden. Maar justitie blijkbaar niet. Ze zoekt het maar uit. Haar naam kan wel naar info@antifa.nl dan houden hun wel bij wat ze allemaal uitspookt.
lache en dat had vincent en zijn broer nou net niet bepaald. dus ik begrijp je wel maar eigendom gaat bij een rechter voor, geloof me ik weet waar ik het over heb.quote:Op maandag 21 juni 2004 00:08 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Wat ben je toch vervelend vijandig.
Als tekstschrijver hoor je toch iets te weten van auteursrecht. Maar goed.
Uit de brochure van de Stichting Auteursrechtmanifestaties:
Tussen de maker en zijn werk bestaat een nauwe, persoonlijke band. De Auteurswet bevat bepalingen die deze band beschermen. De wet kent hierdoor een aantal specifieke rechten, de persoonlijkheidsrechten, die vooral de ideële belangen van de maker beschermen.
Persoonlijkheidsrechten zijn niet aan iemand anders over te dragen. U houdt altijd uw persoonlijkheidsrechten, ook als u door bijvoorbeeld een licentie of verkoop de rest van uw rechten heeft overgedragen.
Kan de maker protesteren tegen het verminken of misvormen van zijn werk?
Ja, tegen verregaande wijzigingen, neerkomend op verminking of misvorming, of tegen een andere aantasting van zijn werk kan de maker altijd opkomen. Zeker als hij zich daardoor in zijn eer of reputatie geschaald voelt.
Bij overlijden moeten deze persoonlijkheidsrechten expliciet zijn doorgegeven, door bijvoorbeeld een testament. Is dat het geval, kunnen ook nabestaanden bezwaar maken.
Voor de duidelijkheid: persoonlijkheidsrechten zijn geen eigendomsrechten. Eigendom is het fysieke product, persoonlijkheidsrechten het 'idee'.
wat ik al eerder bromde, en ik ben er dus wederom geen voorstander van, maar dat soort extreme groepjes (en ook op fok merkbaar aanwezige invloeden die het handje boven het hoofd worden gehouden) zullen de rechtse knokploegen, die al jaren lang in de gaten worden gehouden en niks verkeerd doen, in de kaart gaat spelen. helaas is de RECHTSpraak nog steeds links, en ik heb zo mijn buik vol van die schreeuwlelijks langs de zijlijn. ik moet steeds denken aan die minister in bagdad (die zich overigens als eerste heeft over gegeven). links is op dit moment te populistisch omdat ze hun terrein verliezen.quote:Op maandag 21 juni 2004 00:12 schreef sizzler het volgende:
Extreem links wordt de laatste tijd wel wat beter in de gaten gehouden. En terecht! Met name AFA is een gevaar voor de democratie. Die partij richt zich op (extreem) rechtse groeperingen en heeft de afgelopen twee maanden al zeven bijeenkomsten van nieuwrechts onmogelijk gemaakt. Ze hebben twee weken geleden ook een demonstratie in Den Haag georganiseerd tegen extreem rechts waarbij 250 demonstranten werden gearresteerd. Een van de twee vrouwen die Verdonk besmeurde is aangesloten bij AFA, aldus het AD van zaterdag.
ja geldt ook voor panden, eigendom gaat voor alles. je hebt onttrekking, maar dat is alleen aan de politiek voorbehouden, als je in hoger beroep gaat. of je moet die kraker het licht uit de ogen slaan met een knokploeg. dat is veel goedkoper.quote:Op maandag 21 juni 2004 00:15 schreef Teerwater het volgende:
Je wist nog geeneens dat die regel bestond. Je claim van 'geloof me, ik weet waar ik het over heb' komt dan ook een beetje lachwekkend over. Zoals ik al zij, sloeg het niet op van Gogh. Het kan wel voor panden gelden. En daar ging het toch over.
Die 250 arrestanten waren niet hun schuld, immers de afa met de ultieme waarheid kon verklaren dat de blauwe nazi's (politie) het op hun hadden voorzien.quote:Op maandag 21 juni 2004 00:12 schreef sizzler het volgende:
Extreem links wordt de laatste tijd wel wat beter in de gaten gehouden. En terecht! Met name AFA is een gevaar voor de democratie. Die partij richt zich op (extreem) rechtse groeperingen en heeft de afgelopen twee maanden al zeven bijeenkomsten van nieuwrechts onmogelijk gemaakt. Ze hebben twee weken geleden ook een demonstratie in Den Haag georganiseerd tegen extreem rechts waarbij 250 demonstranten werden gearresteerd. Een van de twee vrouwen die Verdonk besmeurde is aangesloten bij AFA, aldus het AD van zaterdag.
Eigendom (hoewel natuurlijk belangrijk) gaat dus helemaal niet voor alles, dat probeer ik je net uit te leggen.quote:Op maandag 21 juni 2004 00:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja geldt ook voor panden, eigendom gaat voor alles. je hebt onttrekking, maar dat is alleen aan de politiek voorbehouden, als je in hoger beroep gaat. of je moet die kraker het licht uit de ogen slaan met een knokploeg. dat is veel goedkoper.
Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee als linkse en rechtse knokploegen ergens met elkaar afspreken en gaan matten. Links, rechts, Feyenoord of Ajax, als het een excuus is om te gaan matten maakt het niks uit.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:46 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Go, SCH liet zich in gelijke termen uit, alleen 'die linkse kutkrakersen en taartgooiers' was vervangen door 'nertsenfokkers'. Hij kreeg direct heel het rechtse forum over zich heen. Nu is rechts al weer een stuk milder.
Na ja verbaast ben ik niet. Hypocrisie is een zeer menselijke eigenschap.
Krakers zijn vaak niet zo goed in het plegen van onderhoud. Zouden net zo goed junks kunnen gaan wonen. En om die krakers weg te krijgen en je eigendom op te eisen heb je vaak ME en een ware veldslag nodig. Da's ook goed voor het gebouw.quote:Op zondag 20 juni 2004 22:57 schreef SCH het volgende:
Nou, daar denk ik dus anders over. Als een prachtig monumentaal pand, zoals hier in het centrum, al 8 jaar staat weg te rotten dan juich ik het toe als er mensen in gaan zitten die het nog onderhouden ook. De ondernemer heeft ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Als hij besluit weer iets met het pand te gaan doen, kunnen de krakers er weer uit.
het moet tot in de kamer gevoerd worden als je in hogerberoep gaat. eigendom is het meest strekkende goed dat een 'simpele' burger kan opeisen.quote:Op maandag 21 juni 2004 00:27 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Eigendom (hoewel natuurlijk belangrijk) gaat dus helemaal niet voor alles, dat probeer ik je net uit te leggen.
Dat is waar, ik heb niet zo veel op met kraken maar panden van vastgoedspeculanten (of een overheid) die leegstaan terwijl er tekorten zijn op de woningmarkt mogen van mij soms wel gekraakt worden.quote:Op zondag 20 juni 2004 22:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou dus niet, ook eigenaren hebben een verantwoordelijkheid.
Dat is de discussie niet, de vraag was of het verbieden van kraken politiek geweld in Nederland voorkomt. Anti-kraken heb ik overigens niets op tegen, ik heb zelf ook anti-kraak gewoont toen de gelegenheid zich voordeed. Helaas zijn er nog veel te weinig panden in beheer van de anti-kraak stichtingen.quote:Op zondag 20 juni 2004 21:51 schreef zoalshetis het volgende:
al staat het honderd jaar leeg, het is niet van jou en dus moet je er met je poten vanaf blijven. ga anti-kraken...oh nee dat past niet bij die verwerpelijke idiologie dat je kan nemen wat niet van jou is. tientallen mensen worden hun huis uitgetieft, maar die gaan niet allemaal kraken maar hun best doen om op gewone normale menselijke wijze een kamer te bemachtigen. en weet je wat, er is nog nooit iemand doodgegaan in dat proces, sterker nog ze hebben onderdak.
Sinds waneer is er te veel naar extreem-rechts gekeken?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:22 schreef PJORourke het volgende:
Dit is bedoeld als een vervolg op Verdonk vs. Ketchup, maar dan in de bredere zin.
Mijn stelling is dat er in de afgelopen jaren te veel naar extreem-rechts is gekeken als oorzaak van politiek geweld in Nederland.
Dat is overdrachtelijk, bedoeld wordt dat men een blind oog had naar extremisme van de andere kant, vegetaries front, moslims, etc etcquote:Op maandag 21 juni 2004 11:23 schreef Monus het volgende:
[..]
Sinds waneer is er te veel naar extreem-rechts gekeken?
Er zijn de nodige onderzoeken naar RARA geweest, door de BVD en de politie. Dat ze nooit iemand konden oppakken heeft waarschijnlijk de reden dat de groep te klein en te close was zodat niemand wist wie ze waren. En extreme moslims kun je beter onder de noemer extreem rechts plaatsen. Ik kan geen reden bedenken waarom een extreme moslim links is.quote:Op maandag 21 juni 2004 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is overdrachtelijk, bedoeld wordt dat men een blind oog had naar extremisme van de andere kant, vegetaries front, moslims, etc etc
quote:Op maandag 21 juni 2004 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is overdrachtelijk, bedoeld wordt dat men een blind oog had naar extremisme van de andere kant, vegetaries front, moslims, etc etc
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op maandag 21 juni 2004 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Moslim Terrorisme valt IMHO niet onder links of rechts, net als "vegetaries front" en dierbevrijders, dat zijn desalnietemin een potentieel gevaar en politiek/economisch terrorisme.
Ach Ach Ach,quote:Op maandag 21 juni 2004 12:29 schreef Monus het volgende:
[..]
[..]
Je spreekt jezelf tegen.
quote:Op maandag 21 juni 2004 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach Ach Ach,
Het is als je echt wilt er zo in te lezen. Maar ga eens op de inhoud in.
Ach man, iedereen weet dat als de krakers er weer uitgaan dat het pand enorm uitgewoond is door die muffe niksnutten. Onderhoud? Ja vast.quote:Op zondag 20 juni 2004 22:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, daar denk ik dus anders over. Als een prachtig monumentaal pand, zoals hier in het centrum, al 8 jaar staat weg te rotten dan juich ik het toe als er mensen in gaan zitten die het nog onderhouden ook.
Hoe weet je dat zo precies?quote:Op maandag 21 juni 2004 15:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ach man, iedereen weet dat als de krakers er weer uitgaan dat het pand enorm uitgewoond is door die muffe niksnutten. Onderhoud? Ja vast.
Stel je niet aan man.quote:Op maandag 21 juni 2004 00:28 schreef PJORourke het volgende:
En die zogenaamde ludieke acties zie ik echt als bedreiging of intimidatie, al is het maar ketchup of taart (met schijt erin toch?).
Krakers staan er niet bepaald bekend om dat ze een pand fatsoenlijk onderhouden. Sterker nog: ze weten behoorlijk vaak de eigenaren op enorme kosten te jagen.quote:Op maandag 21 juni 2004 15:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo precies?
Dat zal in bepaalde gevallen zo zijn en in andere gevallen is het pand er juist veel beter aan toe dan dat het leegstaat. Ik hoor zo weinig over de verantwoordelijkheid van de eigenaren - een pand gewoon laten staan zonder dat er iets mee gebeurt is toch ook niet zo netjes? Er zijn zoveel misstanden op dat vlak: bv. eigenaren die een monumentaal pand tegen de vlakte willen hebben omdat ze er dan dure nieuwe appartementen kunnen bouwen enz.quote:Op maandag 21 juni 2004 15:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Krakers staan er niet bepaald bekend om dat ze een pand fatsoenlijk onderhouden. Sterker nog: ze weten behoorlijk vaak de eigenaren op enorme kosten te jagen.
Misschien, ik ken echter vrijwel alleen negatieve verhalen.quote:Op maandag 21 juni 2004 15:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zal in bepaalde gevallen zo zijn en in andere gevallen is het pand er juist veel beter aan toe dan dat het leegstaat.
Dat klopt, alleen weet ik niet of dat wel de hoogste prioriteit van krakers heeft. Bovendien vraag ik me af of daar niet op andere manieren wat aan te doen is.quote:Ik hoor zo weinig over de verantwoordelijkheid van de eigenaren - een pand gewoon laten staan zonder dat er iets mee gebeurt is toch ook niet zo netjes? Er zijn zoveel misstanden op dat vlak: bv. eigenaren die een monumentaal pand tegen de vlakte willen hebben omdat ze er dan dure nieuwe appartementen kunnen bouwen enz.
Zoals alles van waarde (koper bv) uit het pand slopen en verpatsen.quote:Op maandag 21 juni 2004 15:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Krakers staan er niet bepaald bekend om dat ze een pand fatsoenlijk onderhouden. Sterker nog: ze weten behoorlijk vaak de eigenaren op enorme kosten te jagen.
Huiseigenaar die een vergunning krijgt een monument te slopen, dat is vergunningtechnisch niet zo eenvoudig, en als het dan al het geval is, is dat de gemeente die daar toestemming voor geeft.quote:Op maandag 21 juni 2004 15:24 schreef Posdnous het volgende:
Dat klopt, alleen weet ik niet of dat wel de hoogste prioriteit van krakers heeft. Bovendien vraag ik me af of daar niet op andere manieren wat aan te doen is.
Gezien het gevalletje fraude met dit soort zaken van een 2tal Utrechtse ambtenaren is dat een rake typering. Met een eigen BVtje panden opkopen, vergunningen "regelen" en dan met winst doorkopen. Het ergste was nog dat ze ondanks de vernietigende resultaten van een onderzoek ze er met een gouden handdruk vanaf kwamen.quote:Op maandag 21 juni 2004 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Huiseigenaar die een vergunning krijgt een monument te slopen, dat is vergunningtechnisch niet zo eenvoudig, en als het dan al het geval is, is dat de gemeente die daar toestemming voor geeft.
Niet alles wat oud is, is een monument, en je hoeft niet alles tot in de lengte van dagen te laten staan. Gemeentes zelf zijn veel erger als het gaat om monumenten slopen, steden verneuken, en lelijke bouwwerken neer te zetten.
Lekker belangrijk. De LPF is echt de partij van de incidenten geworden.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:23 schreef Koos Voos het volgende:
op dit moment kamervragen door de LPF over deze kwestie...(ned.2)
Donner is niet aanwezig en Remkes moet de zaak verdedigen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:23 schreef Koos Voos het volgende:
op dit moment kamervragen door de LPF over deze kwestie...(ned.2)
Tsjongejonge, wat een vertoning weer - lekkere coordinatie bij het kabinetquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Donner is niet aanwezig en Remkes moet de zaak verdedigen.![]()
tuurlijk, als Remkes alleen al lacht, is de helft van de kamer te bang om nog wat te zeggenquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Donner is niet aanwezig en Remkes moet de zaak verdedigen. :')
Nee, het kabinet kon er niets aan doen. Foutje van de LPF.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Tsjongejonge, wat een vertoning weer - lekkere coordinatie bij het kabinet
Daar dacht de kamer anders over - Remkes kan prima namens het kabinet spreken over wat er aan de hand was.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, het kabinet kon er niets aan doen. Foutje van de LPF.
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 16:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar dacht de kamer anders over - Remkes kan prima namens het kabinet spreken over wat er aan de hand was.
Het stoort me trouwens dat de rechtse media de hele zaak rond Verdonk steeds opblaast. Rechtse media als de Volkskrant en de NOS melden consequent dat ze is "besmeurd met ketchup" - flauwekul natuurlijk.
Inderdaad, is weer eens een andere invalshoekquote:Op dinsdag 22 juni 2004 16:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
NOS en Volkskrant rechtse media noemen.
![]()
![]()
Nou, daar ben ik het niet mee eens. Remkes kan niet zomaar onvoorbereid allerlei vragen gaan beantwoorden, zeker geen vragen die niet over zijn departement gaan.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 16:21 schreef SCH het volgende:
Daar dacht de kamer anders over - Remkes kan prima namens het kabinet spreken over wat er aan de hand was.
quote:111 Teletekst di 22 jun
Debat over nasleep incident-Verdonk
DEN HAAG Op verzoek van LPF-leider Mat
Herben houdt de Tweede Kamer donderdag
een spoeddebat over de nasleep van het
ketchup-incident met minister Verdonk.
De Kamer maakte zich in het Vragenuur
druk om de vrijlating (waartegen het OM
in beroep gaat) van de vrouwen die de
minister met ketchup besmeurden.Verder
begreep de Kamer niet dat de identiteit
van de vrouwen niet is vastgesteld.
Minister Remkes liet doorschemeren dat
hij ongelukkig is met de vrijlating,
maar omdat dat zijn terrein niet is
hield hij daarover officieel zijn mond.
Femke Halsema noemde hem om die reden
de Willem van Hanegem van het kabinet.
Hij wist anders verdomd goed welke vragen aan de orde waren. Op deze manier wordt de boel opgehouden; niemand is hier wat mee opgeschote. Laten we het maar houden op fouten van Remkes en van de LPF. Of vindt jij het zo slim van Remkes om naar de kamer te komen om geen antwoord te geven op vragen waarvan hij wist dat ze gesteld gingen worden?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 16:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik het niet mee eens. Remkes kan niet zomaar onvoorbereid allerlei vragen gaan beantwoorden, zeker geen vragen die niet over zijn departement gaan.
Remkes was in de veronderstelling dat Donner die vragen zou beantwoorden.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij wist anders verdomd goed welke vragen aan de orde waren. Op deze manier wordt de boel opgehouden; niemand is hier wat mee opgeschote. Laten we het maar houden op fouten van Remkes en van de LPF. Of vindt jij het zo slim van Remkes om naar de kamer te komen om geen antwoord te geven op vragen waarvan hij wist dat ze gesteld gingen worden?
Foutje van Remkes dus!!!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Remkes was in de veronderstelling dat Donner die vragen zou beantwoorden.
Nee, want aldus werd hem verteld.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Foutje van Remkes dus!!!
Donner was gewoon in tha house.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, want aldus werd hem verteld.
Dat is waar, maar Weisglas liet hem niet oproepen en zei dat men met vragen over Donners departement maar een brief naar hem moest sturen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Donner was gewoon in tha house.
Ergens in het gebouw, hij had het natuurlijk weer eens niet begrepen, zoals zo vaak.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Donner was gewoon in tha house.
De LPF had hem moeten waarschuwen en dat hebben ze kennelijk niet gedaan.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ergens in het gebouw, hij had het natuurlijk weer eens niet begrepen, zoals zo vaak.
Absurde gang van zaken - formalistisch gedoe en niemand schiet er wat mee op. Gelukkig was de kwestie niet echt belangrijkquote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is waar, maar Weisglas liet hem niet oproepen en zei dat men met vragen over Donners departement maar een brief naar hem moest sturen.
Volgens Weisglas een communicatiefoutje. De waarheid zal wel ergens in de driehoek liggen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
De LPF had hem moeten waarschuwen en dat hebben ze kennelijk niet gedaan.
Niet alleen Vos en Halsema, maar praktisch de hele kamer.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Als echte aasgieren wierpen Vos en Halsema zich op de onwetende Remkes.
Ja, dat had Weisglas al eerder moeten afkappen. Het is alsof je Rijkaard aanvalt op de teamprestaties van het huidige Oranje-elftal.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Niet alleen Vos en Halsema, maar praktisch de hele kamer.
Het is het terecht aanspreken van het kabinet ---> Remkes verschool zich en de meeste partijen stoorden zich daaraan. Maar goed, zo belangrijk vinden ze collega-minister Verdonk dus blijkbaarquote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, dat had Weisglas al eerder moeten afkappen. Het is alsof je Rijkaard aanvalt op de teamprestaties van het huidige Oranje-elftal.
Remkes is niet de MP.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is het terecht aanspreken van het kabinet ---> Remkes verschool zich en de meeste partijen stoorden zich daaraan. Maar goed, zo belangrijk vinden ze collega-minister Verdonk dus blijkbaar
Politiek geweld is bijna niet aan te pakken, aangezien de personen die dit geweld begaan veelal in kleine groepen samenwerking. Dit principe van 'leaderless resistance' (noam chomsky) is gewoon bijna niet te bestrijden.. Inlichtingendiensten komen niet in de groepen en justitie heeft geen idee wat ze moet doen.. Hoeveel dierenrechtenactivististen zijn er de afgelopen jaar opgepakt? Het antwoord op deze vraag geeft tevens aan hoe goed het systeem werkt. Of je het er mee eens bent of niet, het blijkt te werken..quote:De vraag mijn inziens is meer hoe je die verschillende clubjes goed in de gaten kunt houden om het te voorkomen, of hoe je dit juridisch aan moet pakken.
Ik geloof dat de aandacht die extreem-rechts kreeg voor de periode-Fortuyn vele malen groter was dan het reeel bestaande gevaar. Ik kan me de laatste aanslag van een groepering skinheads of dergelijke tegenhanger van AFA niet herinneren (iemand anders wel?, graag reacties). Bij extreem-rechts stel ik me alleen demonstraties van een tiental vrij domme kaal geschoren jongeren voor. En dan meestal nog op een industrieterrein of zoiets. Wat is hun invloed en wat is het reele gevaar? Of wordt extreem-rechts gebruikt als smoes om het gedrag van bepaalde (extreem-)linkse groeperingen te rechtvaardigen? Ik kan me natuurlijk vergissen, maar bij extreem-rechts denk ik aan kansloze kneuzen als Janmaat en Joop Glimmerveen. Zijn/waren die nou echt een gevaar voor de samenleving? Ik wil hiermee helemaal niks of niemand goedpraten maar slechts het gevaar goed inschatten. En ik wil hetzelfde doen voor moslim-extremisten, links-extremisten en voor mijn part voor extreme Raelianen. Mijns inziens is de overheid de balans de afgelopen jaren een beetje kwijtgeraakt en heeft men grotere dreijgingen over het hoofd gezien (mogelijk met opzet).quote:Op maandag 21 juni 2004 11:23 schreef Monus het volgende:
Sinds waneer is er te veel naar extreem-rechts gekeken?
Ik heb dit ook gezien. Wat een wansmakelijke vertoning zeg. Als ze ergens moeten optreden tegen politiek geweld is het wel in hun eigen partij. Maar nee hoor...ze gaan eerst de minister van BiZa lastigvallen over iets wat onder JUSTITIE valt.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het leverde wel een aantal interessante verontwaardigingen op. Als echte aasgieren wierpen Vos en Halsema zich op de onwetende Remkes. Remkes was echter juist.
4 jaar max.. doe je huiswerkquote:Op woensdag 23 juni 2004 11:07 schreef du_ke het volgende:
Waarom zouden ze dagen vastgehouden moeten worden voor een daad waar toch niet meer dan een werkstraf of boete voor staat?
Omdat dit de nieuwe politieke cultuur is. En dat er tegenwoordig bij de manier van aardappelschillen nog naar Fortuyn wordt verwezenquote:Op woensdag 23 juni 2004 11:07 schreef du_ke het volgende:
Waarom zouden ze dagen vastgehouden moeten worden voor een daad waar toch niet meer dan een werkstraf of boete voor staat?
Ik denk dat je het helemaal mis hebt, zelf voor Fortuyn werd er een heleboel aandacht geschonken aan linkse groeperingen. De meenste van die links-extremisten die dieren bevrijden, taarten gooien en dat soort dingen zijn opgepakt en sommige hebben ook een tijd mogen zitten. En als die links-extremisten een demonstratie hebben dan zijn er zo een paar honderd M.E.s op de been. Dat noem ik toch wel de nodige aandacht.quote:Op woensdag 23 juni 2004 00:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik geloof dat de aandacht die extreem-rechts kreeg voor de periode-Fortuyn vele malen groter was dan het reeel bestaande gevaar. Ik kan me de laatste aanslag van een groepering skinheads of dergelijke tegenhanger van AFA niet herinneren (iemand anders wel?, graag reacties). Bij extreem-rechts stel ik me alleen demonstraties van een tiental vrij domme kaal geschoren jongeren voor. En dan meestal nog op een industrieterrein of zoiets. Wat is hun invloed en wat is het reele gevaar? Of wordt extreem-rechts gebruikt als smoes om het gedrag van bepaalde (extreem-)linkse groeperingen te rechtvaardigen? Ik kan me natuurlijk vergissen, maar bij extreem-rechts denk ik aan kansloze kneuzen als Janmaat en Joop Glimmerveen. Zijn/waren die nou echt een gevaar voor de samenleving? Ik wil hiermee helemaal niks of niemand goedpraten maar slechts het gevaar goed inschatten. En ik wil hetzelfde doen voor moslim-extremisten, links-extremisten en voor mijn part voor extreme Raelianen. Mijns inziens is de overheid de balans de afgelopen jaren een beetje kwijtgeraakt en heeft men grotere dreijgingen over het hoofd gezien (mogelijk met opzet).
En over ongevaarlijke mensen moet je je niet drukmaken. Publiciteit zou wel eens averechts kunnen werken.
Voor een scheut ketchup?quote:Op woensdag 23 juni 2004 11:08 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
4 jaar max.. doe je huiswerk
Van hetzelfde laken een pak dus als voor de ID-plicht vanaf volgend jaar. 2250 euro boete, maar geen rechter die dat op gaat leggen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 11:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor een scheut ketchup?
Er zal toch geen rechter zijn die daar de maximum straf voor geeft.
Je moet die lui in ieder geval registreren. Weet je met wie je te maken hebt. En laat de rechter de strafmaat maar uitzoeken.quote:Op woensdag 23 juni 2004 11:07 schreef du_ke het volgende:
Ja, het kleine grut pakken ze misschien nog wel eens op. Maar de iets grotere jongens van RARA hebben ze nooit gevonden. Zit daar opzet achter? In de jaren tachtig heerste er echt een sfeer van bagatelliseren van links geweld, paranoia over rechts geweld. Allebei de vormen moet je realistisch inschatten en aanpakken.quote:Op woensdag 23 juni 2004 11:19 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik denk dat je het helemaal mis hebt, zelf voor Fortuyn werd er een heleboel aandacht geschonken aan linkse groeperingen. De meenste van die links-extremisten die dieren bevrijden, taarten gooien en dat soort dingen zijn opgepakt en sommige hebben ook een tijd mogen zitten. En als die links-extremisten een demonstratie hebben dan zijn er zo een paar honderd M.E.s op de been. Dat noem ik toch wel de nodige aandacht.
En die skinheads die deden ook wel wat anders dan een demonstratie houden op een industrieterrein.... zoals joden, homos en zwarten dood of het ziekenhuis in schoppen.
Oneens - volgens mij kun je dat ook totaal niet hard maken. Dat is puur een belevingskwestie.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:25 schreef PJORourke het volgende:
In de jaren tachtig heerste er echt een sfeer van bagatelliseren van links geweld
Man, er werd gejuichd toen Janmaat z'n vriendin (die overigens zelf uit de CPN kwam, ironie) een been verloor bij die aanslag. De Volkskrant vond het een overwinning op het 'bruine gevaar", die gewelddadige manifestatie bij Kedichem.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Oneens - volgens mij kun je dat ook totaal niet hard maken. Dat is puur een belevingskwestie.
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:56 schreef zoalshetis het volgende:
klopt en de daders zijn nooit 'gevonden' omdat het een goede daad was.
Dat was het toch ook???quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Man, er werd gejuichd toen Janmaat z'n vriendin (die overigens zelf uit de CPN kwam, ironie) een been verloor bij die aanslag. De Volkskrant vond het een overwinning op het 'bruine gevaar", die gewelddadige manifestatie bij Kedichem.
Gek.. maar ik denk van wel, er is op dit moment een zeer groot draagvlak in de Nederlandse samenleving om dit soort akties zwaar te bestraffen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:53 schreef freako het volgende:
[..]
Van hetzelfde laken een pak dus als voor de ID-plicht vanaf volgend jaar. 2250 euro boete, maar geen rechter die dat op gaat leggen.
Ik vind het anders een behoorlijke zwarte dag voor de democratie. Fascisme uit anti-fascistische overwegingen, dat is mi geen winst. (Mag je dan niet meer vergaderen in een hotel in de Betuwe?)quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:58 schreef SCH het volgende:
Dat was het toch ook???
In die tijd vonden we racisme nog kwalijk, mooie tijd.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:05 schreef PJORourke het volgende:
(Mag je dan niet meer vergaderen in een hotel in de Betuwe?)
Door wie werd er dan gejuicht toen mevrouw haar benen verloor? En graag niet met zo'n dooddoener komen als 'links'. Nee, concreet. Je doet nu net alsof de Volkskrant blij was met deze aanslag. Een beetje boute insinuatie. Als je die niet kan onderbouwen, kan je hem misschien beter terug nemen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Man, er werd gejuichd toen Janmaat z'n vriendin (die overigens zelf uit de CPN kwam, ironie) een been verloor bij die aanslag. De Volkskrant vond het een overwinning op het 'bruine gevaar", die gewelddadige manifestatie bij Kedichem.
Het lijkt wel eeuwen geledenquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:07 schreef SCH het volgende:
[..]
In die tijd vonden we racisme nog kwalijk, mooie tijd.
Ik neem niks terug want ik kan me de kranten van toen nog herinneren. Ik kan ze helaas niet citeren. De Volkskrant was niet blij met het geweld maar vond het wel verdiend dat de CP zo op zijn flikker kreeg. Hun sympathie lag gewoon bij de plegers van die aanslag. Laten we niet vergeten dat de krant toen een stuk dogmatischer en zuurder was dan het truttenblaadje dat het nu is. Misschien staat het nog ergens op archief.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:08 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Door wie werd er dan gejuicht toen mevrouw haar benen verloor? En graag niet met zo'n dooddoener komen als 'links'. Nee, concreet. Je doet nu net alsof de Volkskrant blij was met deze aanslag. Een beetje boute insinuatie. Als je die niet kan onderbouwen, kan je hem misschien beter terug nemen.
quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:14 schreef PJORourke het volgende:
De Volkskrant was niet blij met het geweld
Het is ook zo leuk om de vrouw van Janmaat te mishandelen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar ze keurden het, gezien het doel, wel goed.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee dus. Dat zegt de user zelf - ze keurden het geweld af.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:21 schreef DoN_S1X0rZ het volgende:
[..]
Maar ze keurden het, gezien het doel, wel goed.![]()
Een anti-fascist kan veel maken in dit land. Zelfs fascisme.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja, valt ook op dat mensen die zo zeggen tegen geweld te zijn niet hun walging uitspreken over die affaire met de vrouw van janmaat...
Valt me ook op dat de mensen die zich zo druk maken over de vrouw van Janmaat niks zeggen over het extreem-rechtse en racistische gehalte van deze mevrouw en de groep waartoe ze behoorde.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja, valt ook op dat mensen die zo zeggen tegen geweld te zijn niet hun walging uitspreken over die affaire met de vrouw van janmaat...
Jezelf anti-fascist noemen doet al het ergste vermoeden. Alles wat een fascist heeft, maar dan het spiegelbeeld, in feite dezelfde.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een anti-fascist kan veel maken in dit land. Zelfs fascisme.
Het was meer in de trand van "wij zouden het zo niet doen, maar we zullen ze ook niet tegenhouden".quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:21 schreef DoN_S1X0rZ het volgende:
[..]
Maar ze keurden het, gezien het doel, wel goed.![]()
Jij schijnt haar goed te kennen, licht me eens bij.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Valt me ook op dat de mensen die zich zo druk maken over de vrouw van Janmaat niks zeggen over het extreem-rechtse en racistische gehalte van deze mevrouw en de groep waartoe ze behoorde.
Jahoor, een anti-roker is een eigenlijk een rokerquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jezelf anti-fascist noemen doet al het ergste vermoeden.
OMGquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jij schijnt haar goed te kennen, licht me eens bij.
Vaak wel. En niet vies van belachelijke maatregelen. Want de wereld draait om de anti-roker.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Jahoor, een anti-roker is een eigenlijk een roker
Er is niets zo selectief als een herinnering.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik neem niks terug want ik kan me de kranten van toen nog herinneren. Ik kan ze helaas niet citeren. De Volkskrant was niet blij met het geweld maar vond het wel verdiend dat de CP zo op zijn flikker kreeg. Hun sympathie lag gewoon bij de plegers van die aanslag. Laten we niet vergeten dat de krant toen een stuk dogmatischer en zuurder was dan het truttenblaadje dat het nu is. Misschien staat het nog ergens op archief.
Ik durf trouwens te wedden dat die Piet Grijs van VN het een fantastische actie vond, misschien staat het nog ergens op archief.
Dat snap ik ook niet. Je zult ze nooit horen over een willekeurig iemand die vermoord wordt of whatever, maar als het opeens een enorm foute racist is, is opeens de beer los.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Valt me ook op dat de mensen die zich zo druk maken over de vrouw van Janmaat niks zeggen over het extreem-rechtse en racistische gehalte van deze mevrouw en de groep waartoe ze behoorde.
Ik stel je een vraag, je kunt mij niet helpen met het antwoord?quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:25 schreef SCH het volgende:
[..]
OMG
ik ga niks meer zeggen over je kennis van de politiek, dat doe je zelf wel met dit soort vragen![]()
quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Vaak wel. En niet vies van belachelijke maatregelen. Want de wereld draait om de anti-roker.![]()
Wat een vooroordelen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:26 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Je zult ze nooit horen over een willekeurig iemand die vermoord wordt of whatever, maar als het opeens een enorm foute racist is, is opeens de beer los.
Jawel maar dat doe ik lekker niet. Als je zelf te beroerd vindt om enige kennis van politieke zaken op te doen, dan heb je een probleem hier.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik stel je een vraag, je kunt mij niet helpen met het antwoord?
Zo ver ik weet heeft ze zelf niemand mishandeld. Haar gedachtegoed is uiteraard debiel. Maar wel weer een voorbeeld van iemand die nooit in het politieke midden heeft gestaan: van CPN overgestapt naar CP.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar vertel eens over die vrouw, SCH, jij weet het zo goed. Niet ontwijken nu. Laat je superieure kennis maar eens blijken.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:26 schreef SCH het volgende:
[..]Geweldig dit.
Ach, het is dat typisch rechtse minderwaardigheidssyndroom. Iedereen is tegen ze - als het zo uitkomt, is ineens ook de groenteboer links, of Mat Herben.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:26 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Je zult ze nooit horen over een willekeurig iemand die vermoord wordt of whatever, maar als het opeens een enorm foute racist is, is opeens de beer los.
Soort Rita Verdonk dusquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:27 schreef PJORourke het volgende:
Maar wel weer een voorbeeld van iemand die nooit in het politieke midden heeft gestaan: van CPN overgestapt naar CP.![]()
quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, het is dat typisch rechtse minderwaardigheidssyndroom. Iedereen is tegen ze - als het zo uitkomt, is ineens ook de groenteboer links, of Mat Herben.
Ik ben antifascist. Jij niet dan? Ben jij pro-fascist of sta je neutraal tegenover fascisme? Ik niet hoor. Ik keur gewoon fascisme keihard af. Is niet helemaal mode, maar ik doe het gewoon.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jezelf anti-fascist noemen doet al het ergste vermoeden. Alles wat een fascist heeft, maar dan het spiegelbeeld, in feite dezelfde.
Ik ook. Helemaal. Maar ik vrees dat je het sterkste fascisme in Nederland bij de AFA en co zult vinden.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:29 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Ik ben antifascist. Jij niet dan? Ben jij pro-fascist of sta je neutraal tegenover fascisme? Ik niet hoor. Ik keur gewoon fascisme keihard af. Is niet helemaal mode, maar ik doe het gewoon.
Met andere woorden, je loopt zelf maar wat te brallen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Jawel maar dat doe ik lekker niet. Als je zelf te beroerd vindt om enige kennis van politieke zaken op te doen, dan heb je een probleem hier.
Ahquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:29 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Ik ben antifascist. Jij niet dan? Ben jij pro-fascist of sta je neutraal tegenover fascisme? Ik niet hoor. Ik keur gewoon fascisme keihard af. Is niet helemaal mode, maar ik doe het gewoon.
Je kan zeuren wat je wilt jongen, ik ben toch zo verschrikkelijk extreem-links en ik zou niks weten over de centrum-democraten? Maar je speelt weer zo'n laf spelletje - als iemand hier Fortuyn noemt, moet ik dan uitleggen wie het is? Wel eens gehoord van Joseph Luns?quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Komop, vertel over die vrouw. Ik denk dat je maar wat zegt en het echt niet weet.
Inderdaad, dat stel ik voor de zoveelste keer vast. Meneer brult hard, maar als puntje bij paaltje komt, dan is die er snel vandoor.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:31 schreef DoN_S1X0rZ het volgende:
[..]
Met andere woorden, je loopt zelf maar wat te brallen.
quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah
Geef me eens een definitie van Fascisme?
en leg het verschil tussen Fascisme en Nationaal Socialisme een uit?
Kom nu eens niet met een copy paste
quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kan zeuren wat je wilt jongen, ik ben toch zo verschrikkelijk extreem-links en ik zou niks weten over de centrum-democraten? Maar je speelt weer zo'n laf spelletje - als iemand hier Fortuyn noemt, moet ik dan uitleggen wie het is? Wel eens gehoord van Joseph Luns?
Ik heb het al vaker gezegd tegen je: zeur de mensen die wel iets van politiek weten niet zo aan hun kop en lees eens een boek
Zal wel.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik ook. Helemaal. Maar ik vrees dat je het sterkste fascisme in Nederland bij de AFA en co zult vinden.
Heb jij dan al duidelijk afstand genomen van geweld tegen nertsenfokkers, SCH?quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:34 schreef SCH het volgende:
[..]
OMG - het loopt hier echt uit de hand. Het wordt weer eens tijd om over aangifte doen na te gaan denken.
![]()
Uitstekend, dan keur je de methoden van AFA waarschijnlijk ook af.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:29 schreef Teerwater het volgende:
[..]
En wat dient er te worden aangegeven?quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:34 schreef SCH het volgende:
[..]
OMG - het loopt hier echt uit de hand. Het wordt weer eens tijd om over aangifte doen na te gaan denken.
![]()
quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Heb jij dan al duidelijk afstand genomen van geweld tegen nertsenfokkers, SCH?![]()
De bekende taktiek. Nu doen alsof je niet weet welke vraag er gesteld is, oh wat doorzichtig.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:35 schreef SCH het volgende:
Jij weet het niet, jij vraagt er toch om? Stel eens een gerichte vraag dan - weet je niet hoe ze heet, wil je weten hoeveel benen ze heeft?
FYI Mussolini beschreef Hitler in zijn dagboek als een racistische gek..quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:35 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zal wel.
Als fascisme betekent een schijtpleurishekel aan racisten te hebben en er voor proberen te zorgen dat dit soort lowlifes geen stempel op de maatschappij kunnen drukken zoals in andere landen helaas al teveel gebeurt, vooral met onze nog niet zo lange geleden herinnering in het achterhoofd, dan:
I'm proud to be a fascist!
Ik hoop dat dit geen overhoring is...quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah
Geef me eens een definitie van Fascisme?
en leg het verschil tussen Fascisme en Nationaal Socialisme een uit?
Kom nu eens niet met een copy paste
Doe even rustig ventje. Wat wil je weten. Jij zegt: vertel eens wat over haar - hoeveel A4-tjes had je gedacht? Ik neem aan dat je dat vraagt om dat je het zelf niet weet - dan zou je het kunnen opzoeken, maar als je gerichte vragen stelt, wil ik je best iets over haar vertellen - maar niet in de sfeer van: vertel eens wat.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De bekende taktiek. Nu doen alsof je niet weet welke vraag er gesteld is, oh wat doorzichtig.![]()
Hier druipt de intelligentie niet echt vanaf (sorry, moest ik ff kwijt). Extreem-rechts is nergens zo klein als in Nederland. Aandacht verdienen ze niet en met dit soort dom, onstrategisch geweld breng je ze in de underdog-positie. Daar zullen ze misbruik van maken.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:35 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zal wel.
Als fascisme betekent een schijtpleurishekel aan racisten te hebben en er voor proberen te zorgen dat dit soort lowlifes geen stempel op de maatschappij kunnen drukken zoals in andere landen helaas al teveel gebeurt, vooral met onze nog niet zo lange geleden herinnering in het achterhoofd, dan:
I'm proud to be a fascist!
Knulletje, jij blaast zo hoog van de toren en weet alles over haar vermeende racisme, daarom stel ik aan jou, oh alwetende, de vraag of je meer over haar kunt vertellen. Ik moet het doen met de kranten, internet, interviews, jij kent haar schijnbaar van heel dichtbij. Ik niet, sorry...quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe even rustig ventje. Wat wil je weten. Jij zegt: vertel eens wat over haar - hoeveel A4-tjes had je gedacht? Ik neem aan dat je dat vraagt om dat je het zelf niet weet - dan zou je het kunnen opzoeken, maar als je gerichte vragen stelt, wil ik je best iets over haar vertellen - maar niet in de sfeer van: vertel eens wat.
Dat doet het niet.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dus knul, vertel eens, barst eens los en vertel waarom dat een aanlslag op haar leven verdedigt.
in die tijd vonden ze nog dat het doel alle middelen heiligde. Vorig jaar stonden ze vooraan bij de demo's tegen het verdrijven van Saddam uit Irak.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Zowaar, iemand die een beetje weet waar het verschil ligt.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:38 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit geen overhoring is...
Fascisme was de staatsvorm van Mussolini in Italië. Veel macht in een centralistische top, geen bij het volk. Ook Spanje onder Franco leek er erg op.
Nationaal-Socialisme is fascisme met een vleugje socialisme en iets met het uitroeien van minderheden. Heel naar.
Beide staatsvormen hebben niet mijn voorkeur. Sterker nog, ik ben tegen. Een echte antifascist dus.
Maar waarom wou je dit weten?
Nou, de PvdA sprak zich in de jaren tachtig uit tegen Solidariteit in Polen...quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:41 schreef Pietverdriet het volgende:
verschil niet weten tussen sociaal democraten en communisten..
Hier ben ik het helemaal mee eens. Extreemrechts mag extreemlinks wel dankbaar zijn door alle aandacht.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:40 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hier druipt de intelligentie niet echt vanaf (sorry, moest ik ff kwijt). Extreem-rechts is nergens zo klein als in Nederland. Aandacht verdienen ze niet en met dit soort dom, onstrategisch geweld breng je ze in de underdog-positie. Daar zullen ze misnruik van maken.
Tevens wil ik ook niet dat de de lowlifes van AFA en zo vanuit hun morele superioriteit een stempel op onze samenleving gaan drukken. Dat beginnen ze wel te doen met die geweldscultus.
Aanhangers van Hitler, Stalin of Mao, what's the difference?
He gelukkig, toch nog een summier antwoord. Gelukkig maar, want die vrouw interesseert me verder de ballen. Ik wilde echter zeker weten of jij poging tot moord op enige wijze wilde goedkeuren.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat doet het niet.
Sjaquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, de PvdA sprak zich in de jaren tachtig uit tegen Solidariteit in Polen...
Man, man, manquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:40 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hier druipt de intelligentie niet echt vanaf (sorry, moest ik ff kwijt). Extreem-rechts is nergens zo klein als in Nederland. Aandacht verdienen ze niet en met dit soort dom, onstrategisch geweld breng je ze in de underdog-positie. Daar zullen ze misnruik van maken.
Tevens wil ik ook niet dat de de lowlifes van AFA en zo vanuit hun morele superioriteit een stempel op onze samenleving gaan drukken. Dat beginnen ze wel te doen met die geweldscultus.
Aanhangers van Hitler, Stalin of Mao, what's the difference?
Hoezo sympathie voor extreem rechts. Onzin. Hier op het forum wordt voornamelijk de nadruk gelegd op het feit dat extreem links zijn gang kan gaan tov extreem rechts. Dat wil niet zeggen dat degenen die dit aankaarten sympathie hebben voor extreem rechts.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:45 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Extreemrechts mag extreemlinks wel dankbaar zijn door alle aandacht.
Hier op het forum zie je het ook. Zodra extreemlinks weer negatief in het nieuws komt, grooit direct de sympathie voor extreemrechts. Alsof je niet aan beide een hekel kan hebben.
En daarom vraag je me meer over die vrouw te vertellen? Beetje omslachtig. Ze is veroordeeld voor racisme, dus dat is wel duidelijk. Maar ik ben niet zo van het gewel, dat je dat nou nog niet weetquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik wilde echter zeker weten of jij poging tot moord op enige wijze wilde goedkeuren.
Ja, ze durfden geen afstand te nemen van het reeel bestaande socialisme. Terwijl Solidariteit toch echt in hun straatje lag. Meer comsymps dan sociaal-democraten dus toen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sja
Geloof niet dat men daar aan herinnert wil worden, als ik me goed herinner was daar destijds een rel over binnen de PvdA met Max vd Berg..
Dat doet ie niet. Hij heeft er echter wel begrip voor.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
He gelukkig, toch nog een summier antwoord. Gelukkig maar, want die vrouw interesseert me verder de ballen. Ik wilde echter zeker weten of jij poging tot moord op enige wijze wilde goedkeuren.
Er zijn mensen op dit forum actief die door middel van hun toeschrijvingen laten zien dat ze moeite met het onderscheid hebben tussen iemand die de wanen van extreem links aanklaagt en iemand die extreem rechtse sympathiën heeft. Er zal nog menig meningsuitingsblues over worden bezongen voordat dit onderscheid helder is vrees ik.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:45 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Extreemrechts mag extreemlinks wel dankbaar zijn door alle aandacht.
Hier op het forum zie je het ook. Zodra extreemlinks weer negatief in het nieuws komt, grooit direct de sympathie voor extreemrechts. Alsof je niet aan beide een hekel kan hebben.
Ik vind de recente verkiezingen in Vlaanderen eigenlijk een beter voorbeeld, hoewel het daar ook om proteststemmers gaat.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:45 schreef Teerwater het volgende:
Ik ben nog lang niet overtuigd, je hebt sympathie en begrip voor geweldadige akties, dat werd mij helaas al eerder duidelijk. Dat moet je echter zelf weten, hier op fok zal je dan met mij te maken krijgen. Ik constateer ook dat je erg hard schreeuwt, maar niet veel weet. Ach ja, beter onwetend dan dom, niet?quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:49 schreef SCH het volgende:
[..]
En daarom vraag je me meer over die vrouw te vertellen? Beetje omslachtig. Ze is veroordeeld voor racisme, dus dat is wel duidelijk. Maar ik ben niet zo van het gewel, dat je dat nou nog niet weet
Ja Janmaat en z'n vrouw waren slachtoffer van een aanslag.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:48 schreef Posdnous het volgende:
Die figuren (Janmaat, CP, Nieuw Rechts, enz) worden hier nota bene constant in de slachtofferrol gemanoeuvreerd en daar heb ik echt een pleurishekel aan. Ik vind het echt veel interessanter dat er af en toe tenminste iets tegen dit soort idioten gedaan wordt, al had ik het ook liever op een andere manier gezien.
Maar ja, een andere manier om racisme te bestrijden, daar hebben jullie het liever niet over, gezien de 0 topics over dit onderwerp en de 50 topics over hoe zielig racisten wel niet zijn als ze eens aangepakt worden.
Als het aan mij ligt niet nee.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:56 schreef PJORourke het volgende:
Hebben mensen in een vrij land niet het recht om racistisch te stemmen als ze dat willen? (ik niet hoor).
Tjah, dat het een racistische doos was/is staat helemaal los van het feit dat mensen simpelweg niet het recht hebben om zelf maar te bepalen wie het loodje moet leggen of niet. Dat geldt voor zowel extreem rechts als links.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja Janmaat en z'n vrouw waren slachtoffer van een aanslag.
Hebben mensen in een vrij land niet het recht om racistisch te stemmen als ze dat willen? (ik niet hoor).
Die mensen mogen ook fysiek worden aangepakt volgens jou?quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt niet nee.
Ik zeg dus niet dat iedereen die extreemlinks hekelt naar extreemrechts hangt.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:50 schreef Bela het volgende:
[..]
Er zijn mensen op dit forum actief die door middel van hun toeschrijvingen laten zien dat ze moeite met het onderscheid hebben tussen iemand die de wanen van extreem links aanklaagt en iemand die extreem rechtse sympathiën heeft. Er zal nog menig meningsuitingsblues over worden bezongen voordat dit onderscheid helder is vrees ik.
quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:59 schreef DoN_S1X0rZ het volgende:
Tjah, dat het een racistische doos was/is staat helemaal los van het feit dat mensen simpelweg niet het recht hebben om zelf maar te bepalen wie het loodje moet leggen of niet. Dat geldt voor zowel extreem rechts als links.
racistisch stemmen, voor zover het betekenis heeft, bestaat niet. Racisme is per wet verboden. Klaar.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt niet nee.
Ja dat recht hebben ze.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja Janmaat en z'n vrouw waren slachtoffer van een aanslag.
Nee, dat lijkt me een slecht idee.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:00 schreef DoN_S1X0rZ het volgende:
[..]
Die mensen mogen ook fysiek worden aangepakt volgens jou?
Uiteraard, het was ook slechts een reactie.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
racistisch stemmen, voor zover het betekenis heeft, bestaat niet. Racisme is per wet verboden. Klaar.
Nee er is een verbod op discriminatie maar gelukkig geen gedachtepolitie in dit land. Er zijn/waren wel racistische partijen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
racistisch stemmen, voor zover het betekenis heeft, bestaat niet. Racisme is per wet verboden. Klaar.
grappig ook de manier waarop die ketchup rond haar hals is geshopt. ach indimedia...quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:44 schreef WieWatWaarom het volgende:
Nog even over verdonk en de linkse ballen die roepen "het is maar ketchup"
Dat vind indymedia ook.......
[afbeelding]
Geeft ook aan wat ze willen: de dood van Verdonk en niet "aantonen" dat ze bloed aan d'r handen zou hebben...quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
grappig ook de manier waarop die ketchup rond haar hals is geshopt. ach indimedia...![]()
eng groepje...hoop dat ze goed in de gaten worden gehouden.quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Geeft ook aan wat ze willen: de dood van Verdonk en niet "aantonen" dat ze bloed aan d'r handen zou hebben...
idd... INDYMEDIA moet ook eens worden aangepakt.. opruiende website met zogenaamd niet te traceren eigenaren..pffffffquote:Op woensdag 23 juni 2004 19:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Geeft ook aan wat ze willen: de dood van Verdonk en niet "aantonen" dat ze bloed aan d'r handen zou hebben...
als het om links- extremisten gaat kan je beter voor eigen rechter spelen...quote:Op donderdag 24 juni 2004 00:41 schreef zoalshetis het volgende:
zullen we indimedi a voor de rechter slepen? het is een vies zooitje ongeregeld die nu hun pvda positie verloren zien gaan, steeds meer....en daardoor onacceptabele beelden mogen verspreiden, want dat is de trend....
de boel dichtspijkeren, barricaderen met alles wat los en vast zit en ijzeren platen voor de ramen lassen noem ik geen onderhoud.quote:Op zondag 20 juni 2004 22:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, daar denk ik dus anders over. Als een prachtig monumentaal pand, zoals hier in het centrum, al 8 jaar staat weg te rotten dan juich ik het toe als er mensen in gaan zitten die het nog onderhouden ook.
ik heb een pleurishekel aan extreem linkse mafketels die van een hotel alle vluchtwegen barricaderen en dan vervolgens datzelfde hotel vol molotovcocktails gooien. Dat is gewoon moord en op geen enkele manier goed te praten.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:48 schreef Posdnous het volgende:
Die figuren (Janmaat, CP, Nieuw Rechts, enz) worden hier nota bene constant in de slachtofferrol gemanoeuvreerd en daar heb ik echt een pleurishekel aan. Ik vind het echt veel interessanter dat er af en toe tenminste iets tegen dit soort idioten gedaan wordt, al had ik het ook liever op een andere manier gezien.
inderdaad, dat doen die huiseigenarenquote:Op donderdag 24 juni 2004 01:36 schreef jantine het volgende:
[..]
de boel dichtspijkeren, barricaderen met alles wat los en vast zit en ijzeren platen voor de ramen lassen noem ik geen onderhoud.
De S.A. was georganiseerd. Dat kan je van extreem linkse "actievoerders niet zeggen". Deze hele vergelijking slaat dus als een kut op een drumstel.quote:Op donderdag 24 juni 2004 01:55 schreef jantine het volgende:
Al die extreem linkse "actievoerders" hebben trouwens niet door hoe erg ze misbruikt worden. Wat dat betreft zijn er wel een aantal parallelen te trekken met Hitler en zijn S.A.
De S.A. vervulde dezelfde rol als de extreem linkse criminelen nu, te weten die van ideologisch kannonevoer. De stormtroepen voor de werkelijke leiders, die worden ingezet voor de smerige klusjes, zodat het kader/de leiding mooi buiten schot blijft en geen vuile handen heeft voor de buitenwacht. Als het fout (arrestatie)gaat worden de troepen opgeofferd en laten ze die vallen.
Het voetvolk verkeerd ondertussen in de veronderstelling dat eeuwige dank hun deel zal zijn als de idealen van de leider zijn verwezenlijkt, maar de geschiedenis heeft al vele malen bewezen dat dit niet zo is, en dat het voetvolk uiteindelijk zelf ook opgeruimd wordt, want ze hebben hun functie vervuld, zijn overbodig geworden, hebben niet de eigenschappen die nodig zijn als de leiding daadwerkelijk hun doelen heeft verwezelijkt(iemand die gewend is alles met (verbaal of fysiek)geweld op te lossen is niet geschikt om zaken op een andere manier te regelen, en dus een ongeleid projectiel en dus gevaarlijk), en ze weten te veel. Dus uiteindelijk worden ze met al hun idealen en extremistisch gedrag zelf beloond in de vorm van hun eigen nacht van de lange messen, lees: opgespoord door justitie en voor lange tijd opgesloten of erger, na verraden te zijn bijvoorbeeld (anoniem tipje hier, informantje daar)
geweldig toch?!
Ahquote:Op donderdag 24 juni 2004 11:39 schreef Ludwig het volgende:
[..]
De S.A. was georganiseerd. Dat kan je van extreem linkse "actievoerders niet zeggen". Deze hele vergelijking slaat dus als een kut op een drumstel.
Je moet wel erg ziek zijn om hitler er hier op z'n manier bij tehalen.quote:Op donderdag 24 juni 2004 01:55 schreef jantine het volgende:
Al die extreem linkse "actievoerders" hebben trouwens niet door hoe erg ze misbruikt worden. Wat dat betreft zijn er wel een aantal parallelen te trekken met Hitler en zijn S.A.
De S.A. vervulde dezelfde rol als de extreem linkse criminelen nu, te weten die van ideologisch kannonevoer. De stormtroepen voor de werkelijke leiders, die worden ingezet voor de smerige klusjes, zodat het kader/de leiding mooi buiten schot blijft en geen vuile handen heeft voor de buitenwacht. Als het fout (arrestatie)gaat worden de troepen opgeofferd en laten ze die vallen.
Het voetvolk verkeerd ondertussen in de veronderstelling dat eeuwige dank hun deel zal zijn als de idealen van de leider zijn verwezenlijkt, maar de geschiedenis heeft al vele malen bewezen dat dit niet zo is, en dat het voetvolk uiteindelijk zelf ook opgeruimd wordt, want ze hebben hun functie vervuld, zijn overbodig geworden, hebben niet de eigenschappen die nodig zijn als de leiding daadwerkelijk hun doelen heeft verwezelijkt(iemand die gewend is alles met (verbaal of fysiek)geweld op te lossen is niet geschikt om zaken op een andere manier te regelen, en dus een ongeleid projectiel en dus gevaarlijk), en ze weten te veel. Dus uiteindelijk worden ze met al hun idealen en extremistisch gedrag zelf beloond in de vorm van hun eigen nacht van de lange messen, lees: opgespoord door justitie en voor lange tijd opgesloten of erger, na verraden te zijn bijvoorbeeld (anoniem tipje hier, informantje daar)
geweldig toch?!
Blijft nogal vreemd imo.quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:46 schreef Sidekick het volgende:
Ze vonden de vrijlating van mensen die hun namen niet vrijgeven goed.
Ben je bang voor een lijk?quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:36 schreef Posdnous het volgende:
Nou dan gaan we toch lekker Janmaat steunen.
.. links wordt met de dag leiper..quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:36 schreef Posdnous het volgende:
Nou dan gaan we toch lekker Janmaat steunen.
Extreem links is wel degelijk georganiseerd kijk maar eens naar: AFA, IS, Antifa, Kafka.quote:De S.A. was georganiseerd. Dat kan je van extreem linkse "actievoerders niet zeggen". Deze hele vergelijking slaat dus als een kut op een drumstel.
Zeer terecht dat deze man wordt aangepakt, maar om hem nu als voorbeeld eventueel jarenlang op te sluiten vind ik toch wat erg overdreven. Het staat in geen verhouding tot andere bedreigingen jegens andere mensen en met name jegens burgers. Is een Minister dan meer waard? Het begint dan toch op klassejustitie te lijken.quote:Man bedreigde Verdonk en kabinet 25-06-2004
De man die minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) bedreigde, uitte daarmee ook dreigementen jegens de ministerraad. Dat vindt het Openbaar Ministerie (OM), zo bleek toen de 22-jarige man donderdag werd voorgeleid aan de rechter-commissaris.
De man zou door zijn dreigementen het 'ongestoord functioneren van de ministerraad' belemmeren. Justitie kan hem daarvoor maximale straffen uiteenlopend van levenslange gevangenisstraf tot een geldboete van 45 duizend Euro opleggen. Dat maakte het OM donderdagavond bekend.
De man wilde dat minister Verdonk haar integratiebeleid binnen twee weken zou aanpassen. Anders zou zij de 'gevolgen daarvan ondervinden'. Dat zei hij in een telefoontje aan Radio Noord-Holland.
[Copyright 2004, Novum]
Linkse dus niet? Zie hierquote:8. Tegen Dominique Weesie verzoek ik je om een voorwaardelijke gevangenisstraf te eisen, als een signaal aan forum-beheerders dat ze rechtse geweldsoproepen van hun websites moeten weren.
Wie is die Paul Treanor? Paranoide gek?quote:
Redelijk geschift, zeg ik.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 01:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wie is die Paul Treanor? Paranoide gek?![]()
Mijn god, ik krijg bijna zin om hem te gaan doodwensenquote:
quote:Van Geenstijl.nl
"ik heb die zooi es even gelezen en ik heb het niet zo op Paul, Paul moet weg...
Paul spoort niet, en ik ben extreem in dat soort dingen, spoort niet moet weg.
Zoals een kakkerlak in je vreten, eerst zet je je mes in dat beestje dan twist je dat mes langzaam vervolgens flikker je dat mes weg en het vreten plus dat getwiste beestje, hierna flikker je nog wat acid over het kadaver om er zeker van te zijn dat het niet beweegt, als dan de vuilnis komt ga je staan kijken of ze de betreffende emmer goed legen, en de pers op het beestje zetten eventueel kun je ze hier bij assisteren"
LOL wat een debielquote:
Als ik een moord op hem politiek motiveer zal hij deze dan ook goedkeuren? Hij is er gek genoeg voorquote:Op vrijdag 25 juni 2004 01:44 schreef PJORourke het volgende:
Politieke moord is dus OK als Paultje Treanor dat zegt.![]()
In feite keurt Donner en het meerendeel van de TK doodverwensingen goed. Donner mag keer op keer blijven zitten, hij wordt duidelijk als spil van het kabinet gezien, valt hij, dan valt iedereen van het kabinet. Daarom valt men hem niet af.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 08:52 schreef Koos Voos het volgende:
DEN HAAG - Bijna de voltallige oppositie in de Tweede Kamer vindt dat het openbaar ministerie (OM) steken heeft laten vallen bij de zaak van de twee vrouwen die minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) vorige week besmeurden met ketchup.
-knip-
Dan voelt niemand zich meer geremd om met de dood te bedreigen, zelfs niet als het om een wissel bij het voetbal gaat", zei hij, verwijzend naar de harde woorden die commentatoren zoals Jan Mulder richting bondscoach Advocaat hebben geuit.
(ANP)
Ik wel , er moet een einde komen aan de bedreigingen van extreem links/rechts of van komplete idioten zoals een Jan Mulder..quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:18 schreef SCH het volgende:
Waar ze dat wetsartikeltje nou weer vandaan hebben? Die man moet gewoon volgens de regels gestraft worden en dat hoeft niet mild te zijn maar ik ben er niet voor dat justitie "voorbeelden gaat stellen".
Mensen moeten elkaar niet zo napraten - niemand weet wat Jan Mulder nou werkelijk heeft gezegd en als je de band terugkijkt blijkt juist dat hij een statement maakte tegen alle hysterie. NMisschien een beetje te cryptisch maar hij deed niet maar dan als voorbeeld roepen op alle gezeur over Advocaat: "misschien moeten we hem maar stenigen ja". Zo van: het gaat allemaal nergens over. Als dat zinnetje wordt losgeknipt is het heel wat.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:50 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ik wel , er moet een einde komen aan de bedreigingen van extreem links/rechts of van komplete idioten zoals een Jan Mulder..
zelfs zonder ketchup een vies mens.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:46 schreef DarkSoulNR het volgende:
Overigens is de naam van deze ketchupgooister bekend
[afbeelding]
Het is Agnes Wijbrands
hehe inderdaadquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zelfs zonder ketchup een vies mens.
Helemaal mee eens, haatzaaien is helemaal verkeerd. Maar dan weet ik er nog wel een paar, De media, met name panorama, over Duitsland bijvoorbeeld...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:50 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ik wel , er moet een einde komen aan de bedreigingen van extreem links/rechts of van komplete idioten zoals een Jan Mulder..
Voor deze ene keer ben ik het met je eens. Dat "ophangen en stenigen" wordt helemaal uit de context getrokken. Het was juist cynisch bedoeld maar nu hebben allerlei mensen die het programma niet gezien hebben er eens een mening over, en spreken er schande van.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Mensen moeten elkaar niet zo napraten - niemand weet wat Jan Mulder nou werkelijk heeft gezegd en als je de band terugkijkt blijkt juist dat hij een statement maakte tegen alle hysterie. NMisschien een beetje te cryptisch maar hij deed niet maar dan als voorbeeld roepen op alle gezeur over Advocaat: "misschien moeten we hem maar stenigen ja". Zo van: het gaat allemaal nergens over. Als dat zinnetje wordt losgeknipt is het heel wat.
Maar om dat uberhaupt een bedreiging te noemen, gaat wat ver.
Gekken genoeg.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:05 schreef PJORourke het volgende:
En wie neemt Jan Mulder en zijn uitbarstingen nou werkelijk serieus?
Dat overkomt iedereen wel een keer maar laat het niet te vaak gebeurenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Voor deze ene keer ben ik het met je eens.
Precies, dat is een beetje de hysterie die nu de overhand neemt. Het zeggen wat je denkt is langzaam aan het afglijden naar een akelige vorm van censuur en paranoia.quote:Dat "ophangen en stenigen" wordt helemaal uit de context getrokken. Het was juist cynisch bedoeld maar nu hebben allerlei mensen die het programma niet gezien hebben er eens een mening over, en spreken er schande van.
Precies. Maar dat is niet eens relevant voor iets dat hij niet op die manier heeft gezegd.quote:En wie neemt Jan Mulder en zijn uitbarstingen nou werkelijk serieus?
Niet als je intellectueel niet in staat bent om je argument tot een steekhoudend verhaal te brengen, wat onderbouwt is met feiten. Dat moet natuurlijk onderbouwt zijn met feiten. Dit is precies waar deze lieden moeite mee hebben, ze brengen het niet verder dan schelden en ageren, en beweren dan dat men hun stem niet horen wil.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:47 schreef zoalshetis het volgende:
doodsverwensingen, ketchup rond hals gedrapeerd, obscure telefoontjes, taarten met poep, kogels door kop tot aan iemand met ketchup besmeuren. je kan in dit land ook gewoon je stem laten horen.
Het begint natuurlijk wel allemaal met het beleid van Verdonk, dat mogen we niet vergeten!!!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:47 schreef zoalshetis het volgende:
doodsverwensingen, ketchup rond hals gedrapeerd, obscure telefoontjes, taarten met poep, kogels door kop tot aan iemand met ketchup besmeuren. je kan in dit land ook gewoon je stem laten horen.
nee het begint met de politieke keuze van het land. of je daar nu blij mee bent of niet. DEMOCRATIE. jij bent n=1quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Het begint natuurlijk wel allemaal met het beleid van Verdonk, dat mogen we niet vergeten!!!
ehhhm dat zegt dat jij maar één iemand bent, dus niet symbool staat voor de samenleving, godzijdank.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:55 schreef SCH het volgende:
[..]
wasda?
oh, precies zoals jij dusquote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ehhhm dat zegt dat jij maar één iemand bent, dus niet symbool staat voor de samenleving, godzijdank.
Ja natuurlijk, dan mag alles: bedreigingen, aanslagenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:53 schreef SCH het volgende:
Het begint natuurlijk wel allemaal met het beleid van Verdonk, dat mogen we niet vergeten!!!
Lul toch niet zo dom man. Je legt alles weer heerlijk in je eigen straatje uit. Moet ik het weer op nieuw gaan uitleggen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, dan mag alles: bedreigingen, aanslagen
Ik vind Verdonk een moordenaar dus mag ik haar bedreigen. Van democratie heeft jouw soort geen kaas gegeten.![]()
Is dat jouw favoriete site ofzo?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
SCH, dit is jouw straatje... Toch?
Ik heb het graag over de inhoud. Dat het asielbeleid dom en onmenselijk zou zijn zijn meningen, geen feiten. Dat is dus niet iets waar je inhoudelijk over kunt discussieren. De regering heeft een kamermeerderheid achter zich en daar moeten de ketchupfetisjisten maar mee leren leven.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Lul toch niet zo dom man. Je legt alles weer heerlijk in je eigen straatje uit. Moet ik het weer op nieuw gaan uitleggen.
Jouw soort heeft het liever niet over de inhoud en het is de inhoud waar het allemaal om draait. Om het onmenselijke en oerdomme asielbeleid. Als de regering daar niet zo mee omgaat hadden we helemaal geen ketchupmysterie gehad. Zet de zaken wel even in de juiste volgorde.
Goed, dan moet je ook niet de daden van extreem-linkse gekken gaan goedpraten onder het mom van het beleid dat de schuld van alles is. Extreem-linkse gekken (net als rechts-extreme gekken) willen nl. tegen alles ageren dat niet in hun straatje past.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat jouw favoriete site ofzo?
Nee meneer, dat is niet in mijn straatje.
En extreem-rechtse gekken gaan daar weer voortdurend tegenin. Houdt elkaar lekker bezig.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Goed, dan moet je ook niet de daden van extreem-linkse gekken gaan goedpraten onder het mom van het beleid dat de schuld van alles is. Extreem-linkse gekken (net als rechts-extreme gekken) willen nl. tegen alles ageren dat niet in hun straatje past.
De meerderheid erken jij niet?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:33 schreef SCH het volgende:
Vrij softJe weet niet waar je het over hebt en daar komen dus dergelijke acties vandaan. Omdat mensen in hun omgeving zien hoe het uitpakt.
De meerderheid, m'n reet.
Waar haal jij die meerderheid dan vandaan?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De meerderheid erken jij niet?
Nou zo ver ik weet staat een meerderheid er achter.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:33 schreef SCH het volgende:
Vrij softJe weet niet waar je het over hebt en daar komen dus dergelijke acties vandaan. Omdat mensen in hun omgeving zien hoe het uitpakt.
De meerderheid, m'n reet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |