abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 juni 2004 @ 16:22:37 #1
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20018117
Dit is bedoeld als een vervolg op Verdonk vs. Ketchup, maar dan in de bredere zin.

Mijn stelling is dat er in de afgelopen jaren te veel naar extreem-rechts is gekeken als oorzaak van politiek geweld in Nederland. Extreem-rechts is een mogelijk gevaar voor de democratie die men moet bewaken maar niet het enige gevaar. De afgelopen 20 jaar heeft extreem-links zich ook van zijn gewelddadige kant laten zien. Daar wordt heel weinig aan gedaan en ik krijg de indruk dat establishment-links dat niet zo erg vind, want de bedoelingen zijn goed: anti-racisme, anti-fascisme.

Toch is het m.i. hoog tijd iets duidelijks aan die golf van bedrijgingen en zogenaamd ludieke intimidaties te doen. Ik gooi de knuppel in het hoenderhok met een verbod op kraken.

Kraakpanden zijn de bron van veel ellende (overlast, vechtpartijen), van zowel links als rechts. Hard aanpakken, met ME als dat nodig is.

Schelden of slijmen?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 19 juni 2004 @ 16:40:59 #2
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20018431
Dat RARA nooit opgespoord is lijkt mij (politieke) onwil of schandalige incompetentie van de politie. En waar blijft de inlichtingendienst? Is die net zo blind als de FBI?
pi_20018698
Verbod op kraken is symptoombestrijding. Iets wat er helemaal los van staat en wat nu gebruikt wordt om 'dat tuig' te ‘pakken’.

Volkert van de G. woonde in een rijtjeshuis. Ik ben dan ook voor een verbod op rijtjeshuizen. De bron van het linkse kwaad.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 17:01:15 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20018770
Inlichtingendiensten worden gestuurd door de politiek op waar hun prioriteiten liggen, en dat is bij de waan van de dag.
Politiek geweld in Nederland wordt alleen maar bekeken door Justitie, niet door de inlichtingen diensten, die vinden dat volledig onintressant. Het is voor een ID veel intressanter om zaken af te luisteren die verkocht kunnen worden, daar scoor je punten mee bij de baas. Net zo goed dat politie in Nederland van Zalm als prioriteit heeft gekregen meer boetes te schrijven.
Het gaat in NL nooit om recht, orde en gezag, het gaat erom of het knaken opleverd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 17:06:08 #5
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20018877
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 16:57 schreef Teerwater het volgende:
Verbod op kraken is symptoombestrijding. Iets wat er helemaal los van staat en wat nu gebruikt wordt om 'dat tuig' te ‘pakken’.

Volkert van de G. woonde in een rijtjeshuis. Ik ben dan ook voor een verbod op rijtjeshuizen. De bron van het linkse kwaad.
Touche. Maar wel is bekend dat in kraakpanden in Drenthe aanslagen op Nertsenboeren werden gepland. Ook staat Vrankrijk bekend als onderduikadres voor gezochte ETA-leden. Dat kan toch echt niet door de beugel. Ook veroorzaken ze veel overlast voor de buren. Reden genoeg voor ontruiming zou ik zeggen.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 17:06:42 #6
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20018893
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Inlichtingendiensten worden gestuurd door de politiek op waar hun prioriteiten liggen, en dat is bij de waan van de dag.
Politiek geweld in Nederland wordt alleen maar bekeken door Justitie, niet door de inlichtingen diensten, die vinden dat volledig onintressant. Het is voor een ID veel intressanter om zaken af te luisteren die verkocht kunnen worden, daar scoor je punten mee bij de baas. Net zo goed dat politie in Nederland van Zalm als prioriteit heeft gekregen meer boetes te schrijven.
Het gaat in NL nooit om recht, orde en gezag, het gaat erom of het knaken opleverd.
Een woord: schande.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 17:12:27 #7
45206 Pietverdriet
pi_20019011
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 16:57 schreef Teerwater het volgende:
Een verbod op kraken is een goed idee, maar niet hierom. Ik ken de kraakbeweging al sinds de jaren 70 erg goed. Wat begon als een op zich mooi iets, leegstaande panden gaan bewonen en opknappen werd in de jaren 80 steeds meer een toevlucht voor klaplopers (de goeie niet te na gesproken) drugscriminaliteid, extremisten en onroerendgoed zwendel. Intussen is het een tweede huizemarkt onder de huizenmarkt, wie de grootste bek heeft, en de juiste vriendjes kan in amsterdam in een kraakwereld een woning vinden, wie braaf is en gewoon netjes staat achter aan de lijst.
Dit is niet alleen in Adam zo, dat werkt in alle steden zo, en ook de gelegaliseerde kraakpanden die opgekocht zijn door de krakers (over een maffia praktijk gesproken, je kraakt een pand en koopt het dan voor een habbekrats) en die gewoon huur betalen aan hun eigen woonstichting, hanteren meestal geen wachtlijsten, maar als daar een woonruimte vrijkomt gaat dit aan vriendjes en belanghebbende.
Deze stichtingen, in principe woningbouwverenigingen, kregen dezelfde subsidies als normale woningbouwstichtingen

En vraag nu niet om bronnen, ik vertel dit uit eigen ervaring uit verschillende woningbouwstichtingen, waarbij ik als adviseur extern betrokken was.
pi_20019023
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 17:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Touche. Maar wel is bekend dat in kraakpanden in Drenthe aanslagen op Nertsenboeren werden gepland. Ook staat Vrankrijk bekend als onderduikadres voor gezochte ETA-leden. Dat kan toch echt niet door de beugel. Ook veroorzaken ze veel overlast voor de buren. Reden genoeg voor ontruiming zou ik zeggen.
Als dat zo is - ik weet er niet genoeg van om daar echt een oordeel over te geven - biedt de wet nu al voldoende mogelijkheden om daar tegen op te treden.
Het is ook een beetje naïef om te denken dat je echt het probleem bestrijdt. Oké, er is geen kraakpand meer. Worden nu de lieve Nertsenboeren met rust gelaten? Nee natuurlijk niet. Het voorbereiden van aanslagen zal dan gewoon verder gaan in een legaal pand.

Ook om overlast van de buren te voorkomen we pracht van wetgevingen. Niet altijd even succesvol maar dat geld ook voor de legale buren.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 17:16:03 #9
45206 Pietverdriet
pi_20019082
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 17:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ook staat Vrankrijk bekend als onderduikadres voor gezochte ETA-leden. Dat kan toch echt niet door de beugel. Ook veroorzaken ze veel overlast voor de buren. Reden genoeg voor ontruiming zou ik zeggen.
Die ETA leden... die jongens die toen ineens in de gracht dreven met hun gezicht naar beneden omdat de spaanse geheime dienst dat ook wist en destijds een licence to kill hadden. Dat heeft in spanje nog voor een flinke rel gezorgt toen dat bekend werd dat Spaanse geheim agenten mensen liquideerde...
pi_20019130
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een verbod op kraken is een goed idee, maar niet hierom. Ik ken de kraakbeweging al sinds de jaren 70 erg goed. Wat begon als een op zich mooi iets, leegstaande panden gaan bewonen en opknappen werd in de jaren 80 steeds meer een toevlucht voor klaplopers (de goeie niet te na gesproken) drugscriminaliteid, extremisten en onroerendgoed zwendel. Intussen is het een tweede huizemarkt onder de huizenmarkt, wie de grootste bek heeft, en de juiste vriendjes kan in amsterdam in een kraakwereld een woning vinden, wie braaf is en gewoon netjes staat achter aan de lijst.
Dit is niet alleen in Adam zo, dat werkt in alle steden zo, en ook de gelegaliseerde kraakpanden die opgekocht zijn door de krakers (over een maffia praktijk gesproken, je kraakt een pand en koopt het dan voor een habbekrats) en die gewoon huur betalen aan hun eigen woonstichting, hanteren meestal geen wachtlijsten, maar als daar een woonruimte vrijkomt gaat dit aan vriendjes en belanghebbende.
Deze stichtingen, in principe woningbouwverenigingen, kregen dezelfde subsidies als normale woningbouwstichtingen

En vraag nu niet om bronnen, ik vertel dit uit eigen ervaring uit verschillende woningbouwstichtingen, waarbij ik als adviseur extern betrokken was.
bronnen?

Ik ben ook geen grote voorstander van kraken. Het beeld is romantischer dan de werkelijkheid. Toch heeft de dreiging dat een pand bij leegstand gekraakt wordt ook voordelen. Er zal sneller een doel voor een pand worden gevonden. Want ook panden die leeg staan worden een bron van verloedering en overlast.

Om kraken te voorkomen heeft de gemeente Amsterdam nu vele antikraakpanden. Panden waar voornamelijk studenten legaal wonen een vrij weinig huur betalen aan de gemeente. Er is duidelijk afgesproken dat de studenten weinig rechten hebben, en elk moment op straat kunnen worden gezet. Beide partijen zijn blij; leegstand wordt voorkomen.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 17:21:44 #11
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_20019168
Keihard aanpakken dat tuig
Heeft men dan helemaal niets geleerd van de moord op Fortuyn, of wil men gewoon niet leren en legt men extreem links nog altijd geen strobreed in de weg? Hoe anders zouden de reakties zijn als Cohen was belaagd door een extreem rechtse skinhead?

Ze gaan overigens vrijuit, ze hebben hun namen niet gegeven en ontlopen zo vervolging (wat die dan ook moge inhouden)
  zaterdag 19 juni 2004 @ 17:22:36 #12
45206 Pietverdriet
pi_20019187
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 17:18 schreef Teerwater het volgende:

[..]

bronnen?

Ik ben ook geen grote voorstander van kraken. Het beeld is romantischer dan de werkelijkheid. Toch heeft de dreiging dat een pand bij leegstand gekraakt wordt ook voordelen. Er zal sneller een doel voor een pand worden gevonden. Want ook panden die leeg staan worden een bron van verloedering en overlast.

Om kraken te voorkomen heeft de gemeente Amsterdam nu vele antikraakpanden. Panden waar voornamelijk studenten legaal wonen een vrij weinig huur betalen aan de gemeente. Er is duidelijk afgesproken dat de studenten weinig rechten hebben, en elk moment op straat kunnen worden gezet. Beide partijen zijn blij; leegstand wordt voorkomen.
Neemt niet weg dat de verdeling van woonruimte niet geschied op basis van wachtlijsten. De antikraak is een prima methode, goedkoop en effectief, maar treed slechts op tegen leegstand, en niet tegen de praktijken van krakers (waarbij, nogmaals, ook gewoon oprechte mensen zitten net als in de jaren 70) en hun maffia praktijken..
pi_20019222
Wordt er nu dan nog echt veel nieuwe panden gekraakt? Volgens mij zijn het alleen een aantal panden die al sinds mensen heugenis gekraakt zijn. Maar ik zit niet echt in de scene.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 17:30:04 #14
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20019322
Je had in de jaren tachtig in Amsterdam ook een beruchte linkse rechter die bijna altijd ten gunste van de krakers oordeelde. Toen was er een kraakpand tegenover me en de eigenaar kreeg bij de rechter geen gelijk, terwijl hij het gewoon wilde bewonen. Werd nog een rel in "Het Nieuws van de Dag".
  zaterdag 19 juni 2004 @ 17:33:52 #15
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20019384
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 17:13 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Als dat zo is - ik weet er niet genoeg van om daar echt een oordeel over te geven - biedt de wet nu al voldoende mogelijkheden om daar tegen op te treden.
Het is ook een beetje naïef om te denken dat je echt het probleem bestrijdt. Oké, er is geen kraakpand meer. Worden nu de lieve Nertsenboeren met rust gelaten? Nee natuurlijk niet. Het voorbereiden van aanslagen zal dan gewoon verder gaan in een legaal pand.

Ook om overlast van de buren te voorkomen we pracht van wetgevingen. Niet altijd even succesvol maar dat geld ook voor de legale buren.
Op papier wel maar in de praktijk zijn de omwonenden zeer ontevreden over de wet. De politie, vooral op het platte land waar toch veel gekraakt wordt, is vaak gewoon bang. En de burgemeester heeft vaak geen zin in pers, heibel en ME. De omwonenden zijn dan vaak de dupe en worden vaak nog bedreigd ook.
pi_20019505
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 17:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Op papier wel maar in de praktijk zijn de omwonenden zeer ontevreden over de wet. De politie, vooral op het platte land waar toch veel gekraakt wordt, is vaak gewoon bang. En de burgemeester heeft vaak geen zin in pers, heibel en ME. De omwonenden zijn dan vaak de dupe en worden vaak nog bedreigd ook.
Als het op papier wel (sic) geregeld is, hoeft er toch niet meer papier (wetgeving) te komen? Nee, dan moet de wet zoals die er nu is gewoon uitgevoerd worden.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 17:44:31 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20019557
krakers zijn luie klootzakken onder het mom van menselijkheid
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 19 juni 2004 @ 17:45:25 #18
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20019572
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 17:41 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Als het op papier wel (sic) geregeld is, hoeft er toch niet meer papier (wetgeving) te komen? Nee, dan moet de wet zoals die er nu is gewoon uitgevoerd worden.
Dat ben ik in zekere zin wel met je eens, maar met de handhaving in dit land is het slecht gesteld (tenzij je een auto hebt ). En waar wetten niet helemaal deugen moeten ze worden verbeterd. Een verbod op kraken zou mi helpen.
pi_20020627
Alles is al eens gezegd", zei de cynicus, "maar er is nog nooit geluisterd", zei de optimist.

http://morelemodepolitiek.web-log.nl
pi_20020890
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 17:24 schreef Teerwater het volgende:
Wordt er nu dan nog echt veel nieuwe panden gekraakt? Volgens mij zijn het alleen een aantal panden die al sinds mensen heugenis gekraakt zijn. Maar ik zit niet echt in de scene.
kraakt de AEL niet dan ..
pi_20028896
Waarom gaat een topic over politiek geweld met name over kraken???
Ik geloof PietVerdr. trouwens graag maar mijn ervaring is dat er nog steeds heel veel gekraakt wordt op ideologisch basis, en dat er ook een groot probleem ligt bij LPF-achtige huisjesmelkers en vastgoedmagnaten.
  zondag 20 juni 2004 @ 00:01:01 #22
46960 StefanP
polemicist
pi_20029097
TS: logisch toch? Als de media en hogere ambtenaren voor een heel groot deel links zijn, dan valt het te verwachten dat alle aandacht uitgaat naar de (zogenaamde) walgelijke daden van rechts. Links is per definitie goed en alle geweld van links wordt weggemoffeld, doodgezwegen en goedgepraat. En dat is heel makkelijk als je de rechterlijke macht en de media in je hand hebt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 20 juni 2004 @ 00:10:30 #23
45206 Pietverdriet
pi_20029397
Je ziet aan sommige journalisten al dat ze meer begrip hebben voor de daders dan dat ze bezig zijn eens een objectief stuk te schrijven, met degelijke bronnen.
Meneer Siebelt wordt verkettert, maar je ziet zelden eens een kritisch stuk over extreem links in NL, Daar begint een NRC of VolksKrant niet echt aan...

Heeft alles te doen ermee dat de Pers in NL geen kwaliteit heeft, men is alleen maar into Hypes en je ziet zelden eens een gedegen stuk onderzoek. (enkele uitnames)

Media zijn overbevolkt door journalisten van linkse huizen, dat klopt, maar denk eerder dat de Lat te laag ligt dan dat er een complot is.
pi_20029524
quote:
Op zondag 20 juni 2004 00:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Je ziet aan sommige journalisten al dat ze meer begrip hebben voor de daders dan dat ze bezig zijn eens een objectief stuk te schrijven, met degelijke bronnen.
Meneer Siebelt wordt verkettert, maar je ziet zelden eens een kritisch stuk over extreem links in NL, Daar begint een NRC of VolksKrant niet echt aan...

Heeft alles te doen ermee dat de Pers in NL geen kwaliteit heeft, men is alleen maar into Hypes en je ziet zelden eens een gedegen stuk onderzoek. (enkele uitnames)

Media zijn overbevolkt door journalisten van linkse huizen, dat klopt, maar denk eerder dat de Lat te laag ligt dan dat er een complot is.
Ik vind dit soort verhalen zo slachtofferig overkomen. Peter Siebelt wordt hier toch juist bejubeld? Je moet journalisten op hun kwaliteit beoordelen en Siebelt is gewoon niet zo'n goede journalist en erg vooringenomen. Over extreemlinks wordt gemiddeld genomen net zoveel geschreven als extreem rechts, maar beiden zijn geen erg grote bewegingen in Nederland.

Het is niet interessant of journalisten links stemmen. Het is interessant hoe het werk er uit ziet.
En of journalisten zo links zijn is ook nog maar de vraag. Job Frieszo zei bij zijn afscheid bijvoorbeeld dat hij bljkbaar altijd als links is gezien terwijl hij nooit links heeft gestemd. Het team van bv. Den Haag Vandaag is overwegend een rechts stemmend team, maar ik vind dat totaal irrelevant. Beoordeel ze op hun werk.
  zondag 20 juni 2004 @ 00:47:58 #25
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20030575
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 23:55 schreef SCH het volgende:
Ik geloof PietVerdr. trouwens graag maar mijn ervaring is dat er nog steeds heel veel gekraakt wordt op ideologisch basis, en dat er ook een groot probleem ligt bij LPF-achtige huisjesmelkers en vastgoedmagnaten.
We gaan vooruit, vroeger werden dergelijke misstanden subiet aan VVD en aanhang toegeschreven
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 20 juni 2004 @ 01:25:24 #26
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20031375
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 23:55 schreef SCH het volgende:
LPF-achtige vastgoedmagnaten zij nu verantwoordelijk voor politiek geweld?
  zondag 20 juni 2004 @ 01:28:42 #27
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20031415
quote:
Op zondag 20 juni 2004 00:01 schreef StefanP het volgende:
TS: logisch toch? Als de media en hogere ambtenaren voor een heel groot deel links zijn, dan valt het te verwachten dat alle aandacht uitgaat naar de (zogenaamde) walgelijke daden van rechts. Links is per definitie goed en alle geweld van links wordt weggemoffeld, doodgezwegen en goedgepraat. En dat is heel makkelijk als je de rechterlijke macht en de media in je hand hebt.
Ik vrees dat je een punt hebt. Maar ik wil er graag over discussieren. Zolang er discussie over is kan je het niet doodzwijgen. Maar dat is misschien wel heel idealistisch van mijn kant.
  zondag 20 juni 2004 @ 01:36:37 #28
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_20031532
quote:
Op zondag 20 juni 2004 01:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Die kunnen we hooguit demonisatie ten laste leggen.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  zondag 20 juni 2004 @ 02:00:00 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20031820
we kunnen hooguit gaan wachten op rechtse knokploegen die linkse kutkrakers en taartgooiers een lesje gaat leren, ik ben het er niet mee eens, maar ze lokken het wel uit.
  zondag 20 juni 2004 @ 02:15:00 #30
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20032026
quote:
Op zondag 20 juni 2004 02:00 schreef zoalshetis het volgende:
we kunnen hooguit gaan wachten op rechtse knokploegen die linkse kutkrakers en taartgooiers een lesje gaat leren, ik ben het er niet mee eens, maar ze lokken het wel uit.
Dan krijg je van die Duitse toestanden hier, dat is zo kinderachtig. Berlijn, 1 mei: links met vlaggen met Lenin, Che en Stalin tegen rechts met hakenkruizen en nog meer van dat soort troep. Demonstratie, tegendemonstratie. En als het kan elkaar in de pan hakken. Als het niet kan met de ME op de vuist (en die hakken er flink op in hoor!). Op de sterfdag van Hess gebeurt hetzelfde. Slaat helemaal nergens op.
pi_20037289
quote:

[..]

Vastgoedmagnaten hebben nogal veel met de huizenmarkt te maken en dus ook met leegstand. En dus ook weer met kraken. Aangezien kraken hier onder politiek geweld wordt geschaard, heeft dat allemaal met elkaar te maken idd.
  zondag 20 juni 2004 @ 13:23:10 #32
45206 Pietverdriet
pi_20037667
quote:
Op zondag 20 juni 2004 02:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dan krijg je van die Duitse toestanden hier, dat is zo kinderachtig. Berlijn, 1 mei: links met vlaggen met Lenin, Che en Stalin tegen rechts met hakenkruizen en nog meer van dat soort troep. Demonstratie, tegendemonstratie. En als het kan elkaar in de pan hakken. Als het niet kan met de ME op de vuist (en die hakken er flink op in hoor!). Op de sterfdag van Hess gebeurt hetzelfde. Slaat helemaal nergens op.
Dat zeg ik, Weimar.
  zondag 20 juni 2004 @ 13:24:46 #33
45206 Pietverdriet
pi_20037709
quote:

[..]

Ja natuurtlijk
De maatschappij, de ouders, de politiek, iedereen is schuldig, behalve de daders. De daders zijn nobele lieden...
pi_20037959
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja natuurtlijk
De maatschappij, de ouders, de politiek, iedereen is schuldig, behalve de daders. De daders zijn nobele lieden...
In hoeverre valt kraken voor jou onder politiek geweld?
Ben je het met me eens dat er aan de kant van de vastgoedmagnaten en huizeneigenaren nogal wat mis is?
pi_20039746
quote:
Op zondag 20 juni 2004 02:00 schreef zoalshetis het volgende:
Go, SCH liet zich in gelijke termen uit, alleen 'die linkse kutkrakersen en taartgooiers' was vervangen door 'nertsenfokkers'. Hij kreeg direct heel het rechtse forum over zich heen. Nu is rechts al weer een stuk milder.

Na ja verbaast ben ik niet. Hypocrisie is een zeer menselijke eigenschap.
  zondag 20 juni 2004 @ 17:06:45 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20043433
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:46 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Go, SCH liet zich in gelijke termen uit, alleen 'die linkse kutkrakersen en taartgooiers' was vervangen door 'nertsenfokkers'. Hij kreeg direct heel het rechtse forum over zich heen. Nu is rechts al weer een stuk milder.

zielpoot. misschien was het wel omdat sch het onjuist had en ik gelijk. bovendien is mijn toonzetting een die aangeeft dat ik het er niet mee eens ben, maar het wel aan zie komen.
pi_20043545
quote:
Op zondag 20 juni 2004 17:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zielpoot. misschien was het wel omdat sch onjuist had en ik gelijk. bovendien is mijn toonzetting een die aangeeft dat ik het er niet mee eens ben, maar het wel aan zie komen.
"omdat sch onjuist had en ik gelijk" Zo'n argument: . Niets meer aandoen. Lijkt me heerlijk leven met het absolute morele gelijk aan je zijde. Ben ik best wel een beetje jaloers op hoor. Dat mag je best weten.
pi_20043559
quote:
Op zondag 20 juni 2004 17:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zielpoot. misschien was het wel omdat sch het onjuist had en ik gelijk. bovendien is mijn toonzetting een die aangeeft dat ik het er niet mee eens ben, maar het wel aan zie komen.
Precies mijn toonzetting dus
  zondag 20 juni 2004 @ 17:13:54 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20043635
quote:
Op zondag 20 juni 2004 17:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies mijn toonzetting dus
het ging me, zoals ik dus schreef, niet om het vergelijk van de toonzetting
  zondag 20 juni 2004 @ 17:21:52 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20043857
quote:
Op zondag 20 juni 2004 17:10 schreef Teerwater het volgende:

[..]

"omdat sch onjuist had en ik gelijk" Zo'n argument: . Niets meer aandoen. Lijkt me heerlijk leven met het absolute morele gelijk aan je zijde. Ben ik best wel een beetje jaloers op hoor. Dat mag je best weten.
volgens mij ben jij de weg kwijt aangaande het probleem 'mijn en dijn'. bovendien stond er misschien voor en ja als je die nuance weghaalt krijg je meteen een heel ander verhaal. niet meer doen he, dat staat zo kinderachtig. overigens zie ik dat je in andere topics rustig over nuances durft te reppen.
pi_20045053
Het was een retorische 'misschien', niet een 'misschien' de je stelling afzwakte. Bovendien stond de tekst er boven.

Wellicht moet je wat beter lezen in dat topic waar je op doelt. Het ontbreken van nuances sloeg op mijn eigen stuk, dus ik zie niet in hoe dat hier op aansluit.
  zondag 20 juni 2004 @ 18:12:30 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20045097
quote:
Op zondag 20 juni 2004 18:10 schreef Teerwater het volgende:
Het was een retorische 'misschien', niet een 'misschien' de je stelling afzwakte. Bovendien stond de tekst er boven.

Wellicht moet je wat beter lezen in dat topic waar je op doelt. Het ontbreken van nuances sloeg op mijn eigen stuk, dus ik zie niet in hoe dat hier op aansluit.
right...
pi_20045891
quote:
Op zondag 20 juni 2004 18:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

right...
Je hoeft je onwetendheid niet op het forum te ventileren hoor. Een moeilijk woord als 'retorisch' kan je gewoon opzoeken in het woordenboek. Dat staat een stuk slimmer dan zelfkastijding met een hamer.
  zondag 20 juni 2004 @ 18:51:29 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20045959
quote:
Op zondag 20 juni 2004 18:48 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Je hoeft je onwetendheid niet op het forum te ventileren hoor. Een moeilijk woord als 'retorisch' kan je gewoon opzoeken in het woordenboek. Dat staat een stuk slimmer dan zelfkastijding met een hamer.
lol wat een grapjas ben jij. dat woord ken ik wel, maar het gekonkel om toch je gelijk te krijgen stoot mij tegen de borst.
  zondag 20 juni 2004 @ 19:27:37 #45
36038 Shaman
retro-progressief
pi_20046741
Kraken is met name een probleem in de grote steden. Ik denk dat de meesten hier een verdraait beeld hebben van krakers door negative publiciteit. Ik heb zelf ook jaren gekraakt, vanuit persoonlijke nood destijds, althans bij mijn eerste kraakpand, en later uit ideologie.
Mijn eerste kraak was een pand dat zeven jaar leeg stond, een monumentaal pand dat inmiddels in verval begon te raken. Ik zat destijds in onderhuur en kreeg op een gegeven moment te horen dat ik het eind van de week mijn huis uitmoest. Binnen dit tijdsbestek was het onmogelijk voor mij een andere woning te vinden. Na een half jaar intensief corresponderen met de eigenaar, waarbij het initiatief van mijn kant kwam, wist ik hem zover te krijgen afspraken te maken, o.a. over de termijn dat ik kon blijven.
Mijn tweede pand had zestien jaar leeggestaan, en zou in aanmerking kunnen komen voor monumentale status. Het was eigendom van de domeinen, die duidelijk geen interesse hadden in hun van belastinggeld betaalde eigendom. Na acht jaar ben ik in goed overleg met de nieuwe eigenaar vertrokken.
Zo kan ik nog wat voorbeelden noemen. In alle gevallen lukte het me de eigenaren te overtuigen van hun belang bij bewoning van hun eigendom, door mij hard in te zetten om het pand erop vooruit te laten gaan in plaats van achteruit.
Vanuit 'mijn' panden zijn nooit samenleving ondermijnende activiteiten ontplooid, voorts heb ik altijd gewoon een baan gehad. Destijds heb ik veel meer krakers ontmoet met een zelfde instelling als ik, die overigens net als ik de instelling van het gros der grootsteedse krakers verfoeiden, en zich echt inzetten voor het behoud van een woning in ruil voor bewoning.
Extremisme bestrijden door kraken te verbieden is net zoiets als brand bestrijden door alle bossen te kappen en het hout te vernietigen....
  zondag 20 juni 2004 @ 20:03:56 #46
45206 Pietverdriet
pi_20047598
quote:
Op zondag 20 juni 2004 19:27 schreef Shaman het volgende:
Kraken is met name een probleem in de grote steden. Ik denk dat de meesten hier een verdraait beeld hebben van krakers door negative publiciteit.
Je geeft dus toe dat het in de grote steden een probleem is, en zoals je verder in je post schrijft, dat veel krakers in de grote stad een "foute " instelling hebben. Ergo, zo onterecht is de negative publiciteit niet. Ik weet waar je vandaan komt, het kraken is verpest en heeft een slechte naam gekregen, dit door de krakers zelf, met name in de grote steden.
quote:
Vanuit 'mijn' panden zijn nooit samenleving ondermijnende activiteiten ontplooid, voorts heb ik altijd gewoon een baan gehad. Destijds heb ik veel meer krakers ontmoet met een zelfde instelling als ik, die overigens net als ik de instelling van het gros der grootsteedse krakers verfoeiden, en zich echt inzetten voor het behoud van een woning in ruil voor bewoning.

Extremisme bestrijden door kraken te verbieden is net zoiets als brand bestrijden door alle bossen te kappen en het hout te vernietigen....
Dan weet je net zo goed als ik, dat je vergeleken met de doorsnee nederlandse kraker een uitzondering was, dat je werkte.

Het kraken is zoals ik al eerder poste, verpest door de toeloop van asociale elementen, drugs en criminaliteit, mensen die zich aangetrokken voelden tot de vrijstaat. Zoals meer gebeurt is, ook vandaag nog gebeurt.

De kraker die nu klaagt over de vooroordelen is net als de maastrichtse kamper die klaagt over de vooroordelen. Het is door de groep verpest, een vrijstaat geworden, waar justitie geen greep heeft. Waar drugshandel en andere criminaliteid vrije hand hebben,

Je slot opmerking deel ik echter niet met je, Ik denk dat de kraakbeweging eieren voor haar geld moet kiezen, en zij die serieus met woningnood bezig zijn hebben dat allang gedaan en woningbouwverenigingen opgericht. Dat deel van de kraakbeweging kan er bij een verbod op kraken alleen maar op vooruit gaan, aangezien dan de ongewenste kanten kunnen worden aangepakt. Maar de eerste stap is dat men moet inzien dat er foute elementen zijn, en dat men daar wat aan moet doen. Zoals met alles in Nederland, als men het niet doet door zelfreguliering dan doet de staat het, en dan slaat die hard en krachtig door. Als je dan loopt te huilen dat er te hard wordt aangepakt, ben je een sukkel. Als men zelf de boel op orde heeft, geeft men geen excuus voor een harde aanpak.

Vergelijk de Molukse gemeenschap, die regulieren hun buurten zelf, dat is histories zo gegroeit, en daar werkt de zelfreguliering vrij strikt AFAIK, en zijn er al heel lang geen echt grote problemen. Zijn er incidenten, dan spreekt de politie met de ouderen, en wordt het probleem opgelost.
pi_20047757
quote:
Op zondag 20 juni 2004 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan weet je net zo goed als ik, dat je vergeleken met de doorsnee nederlandse kraker een uitzondering was, dat je werkte.
Dat klopt echt niet wat je zegt. Heel veel krakers werken of volgen een studie of doen vrijwilligerswerk.
quote:
Het kraken is zoals ik al eerder poste, verpest door de toeloop van asociale elementen, drugs en criminaliteit, mensen die zich aangetrokken voelden tot de vrijstaat. Zoals meer gebeurt is, ook vandaag nog gebeurt.
Het is heel erg veralgemeniserend en stigmatiserend en het hangt erg van je wereldbeeld en je opvattingen over criminaliteit af. Ik ken nogal wat kraakpanden en dat zijn zeker geen drugspanden, als je de soft-drugs buiten beschouwing laat.

Het probleem is dat er nog steeds teveel panden staan te verkrotten, dat vastgoedmagnaten en huisjesmelkers te veel macht hebben en dat de overheid daar niets tegen wil of kan doen. Ik zie hier in de binnenstad echt de schitterendste monumenten die staan te verkrotten, het zijn vaak krakers die er nog een beetje leven in houden.
  zondag 20 juni 2004 @ 20:14:02 #48
45206 Pietverdriet
pi_20047867
SCH
Het heeft voor jouw 0,0 zin om op mijn post te reageren
pi_20049326
Het is aardig verdund................

Dader 1:

Als de rechter commisaris zijn werk niet doet, hopelijk doen anderen dan zijn werk.
  zondag 20 juni 2004 @ 21:32:01 #50
36038 Shaman
retro-progressief
pi_20049944
quote:
Op zondag 20 juni 2004 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je geeft dus toe dat het in de grote steden een probleem is, en zoals je verder in je post schrijft, dat veel krakers in de grote stad een "foute " instelling hebben. Ergo, zo onterecht is de negative publiciteit niet. Ik weet waar je vandaan komt, het kraken is verpest en heeft een slechte naam gekregen, dit door de krakers zelf, met name in de grote steden.
Mijn punt is niet dat de negatieve publiciteit onterecht is, maar dat de beeldvorming fout is. Als een bepaalde groep vaak negatief in de publiciteit komt kun je niet concluderen dat de hele groep fout is als bijv. vijf procent die negatieve publiciteit veroorzaakt.
[..]
quote:
Ik kan met een aan zekerheid grenzende stelligheid verklaren dat dat een vooroordeel is.Ik heb veel krakers ontmoet, ook in de grote steden, en bijna allemaal werkten of ze studeerden ze, de enkele zonder betaald werk deden over het algemeen wel vrijwilligerswerk.
quote:

De kraker die nu klaagt over de vooroordelen is net als de maastrichtse kamper die klaagt over de vooroordelen. Het is door de groep verpest, een vrijstaat geworden, waar justitie geen greep heeft. Waar drugshandel en andere criminaliteid vrije hand hebben,
Het beeld van krakers is grondig verpest door een minderheid in voornamelijk de grote steden. Justitie heeft hier idd geen greep op, mede door hun eigen aanpak. In de randstad worden vaak panden 'gekraakt' terwijl de 'krakers' niet voldoen aan de in de apv gestelde eisen. Op dat moment wordt het pand niet gekraakt maar is er sprake van inbraak, terwijl justitie niet op die manier handeld. Hard optreden prima, maar laat de overheid zich concentreren op de harde kern van probleemgevallen die het voor de rest verpest.
quote:
Je slot opmerking deel ik echter niet met je, Ik denk dat de kraakbeweging eieren voor haar geld moet kiezen, en zij die serieus met woningnood bezig zijn hebben dat allang gedaan en woningbouwverenigingen opgericht. Dat deel van de kraakbeweging kan er bij een verbod op kraken alleen maar op vooruit gaan, aangezien dan de ongewenste kanten kunnen worden aangepakt. Maar de eerste stap is dat men moet inzien dat er foute elementen zijn, en dat men daar wat aan moet doen. Zoals met alles in Nederland, als men het niet doet door zelfreguliering dan doet de staat het, en dan slaat die hard en krachtig door. Als je dan loopt te huilen dat er te hard wordt aangepakt, ben je een sukkel. Als men zelf de boel op orde heeft, geeft men geen excuus voor een harde aanpak.

Vergelijk de Molukse gemeenschap, die regulieren hun buurten zelf, dat is histories zo gegroeit, en daar werkt de zelfreguliering vrij strikt AFAIK, en zijn er al heel lang geen echt grote problemen. Zijn er incidenten, dan spreekt de politie met de ouderen, en wordt het probleem opgelost.
Er is niet zoiets als 'de kraakbeweging', net zoals ik als individu handelde, doen de meesten dat, of wordt er gehandeld in kleine groepjes. In de grote steden is er wat meer organisatie maar er is helaas weinig wat ik als individu zou hebben kunnen doen om de normen van andere krakers bij te sturen.
  zondag 20 juni 2004 @ 21:51:09 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20050471
al staat het honderd jaar leeg, het is niet van jou en dus moet je er met je poten vanaf blijven. ga anti-kraken...oh nee dat past niet bij die verwerpelijke idiologie dat je kan nemen wat niet van jou is. tientallen mensen worden hun huis uitgetieft, maar die gaan niet allemaal kraken maar hun best doen om op gewone normale menselijke wijze een kamer te bemachtigen. en weet je wat, er is nog nooit iemand doodgegaan in dat proces, sterker nog ze hebben onderdak.
pi_20051867
quote:
Op zondag 20 juni 2004 21:51 schreef zoalshetis het volgende:
al staat het honderd jaar leeg
Waarom moet een pand honderd jaar leeg staan?
quote:
het is niet van jou en dus moet je er met je poten vanaf blijven.
Je mag best een tijdje op iets passen
quote:
ga anti-kraken..
Ook heel goed, maar dat moet wel mogen en er is overleg voor nodig
quote:
.oh nee dat past niet bij die verwerpelijke idiologie dat je kan nemen wat niet van jou is.
Dat doen die vastgoedmagnaten dus ook vaak.
quote:
tientallen mensen worden hun huis uitgetieft, maar die gaan niet allemaal kraken maar hun best doen om op gewone normale menselijke wijze een kamer te bemachtigen. en weet je wat, er is nog nooit iemand doodgegaan in dat proces, sterker nog ze hebben onderdak.
Hartstikke leuk hoor - kraken is meestal niet bedoeld omdat je niet op een andere manier aan onderdak zou kunnen komen.
  zondag 20 juni 2004 @ 22:45:20 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20052025
quote:
Op zondag 20 juni 2004 22:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom moet een pand honderd jaar leeg staan?
[..]

Je mag best een tijdje op iets passen
[..]

Ook heel goed, maar dat moet wel mogen en er is overleg voor nodig
[..]

Dat doen die vastgoedmagnaten dus ook vaak.
[..]

Hartstikke leuk hoor - kraken is meestal niet bedoeld omdat je niet op een andere manier aan onderdak zou kunnen komen.
het is eigendom van de oh zo enge 'vastgoedmagnaten' dus blijf je er lekker met je poten vanaf. gewoon net als iedereen werken voor je onderdak, eten en de rest.
pi_20052102
quote:
Op zondag 20 juni 2004 22:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is eigendom van de oh zo enge 'vastgoedmagnaten' dus blijf je er lekker met je poten vanaf. gewoon net als iedereen werken voor je onderdak, eten en de rest.
Nou dus niet, ook eigenaren hebben een verantwoordelijkheid.
  zondag 20 juni 2004 @ 22:54:18 #55
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20052289
quote:
Op zondag 20 juni 2004 22:48 schreef SCH het volgende:

[..]

ja hun eigendom, die jij niet hebt en die die krakers ook niet hebben. verder moet je met je poten van iemand anders eigendom afblijven, al stopt ie het helemaal vol met balonnen 20 jaar lang. heb jij geen flikker mee te maken. ga werken!
pi_20052386
quote:
Op zondag 20 juni 2004 22:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja hun eigendom, die jij niet hebt en die die krakers ook niet hebben. verder moet je met je poten van iemand anders eigendom afblijven, al stopt ie het helemaal vol met balonnen 20 jaar lang. heb jij geen flikker mee te maken.
Nou, daar denk ik dus anders over. Als een prachtig monumentaal pand, zoals hier in het centrum, al 8 jaar staat weg te rotten dan juich ik het toe als er mensen in gaan zitten die het nog onderhouden ook. De ondernemer heeft ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Als hij besluit weer iets met het pand te gaan doen, kunnen de krakers er weer uit.
quote:
ga werken!
Ik was nog bezig, ik hou zo op als je het niet erg vindt
  zondag 20 juni 2004 @ 23:01:41 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20052497
quote:
Op zondag 20 juni 2004 22:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, daar denk ik dus anders over. Als een prachtig monumentaal pand, zoals hier in het centrum, al 8 jaar staat weg te rotten dan juich ik het toe als er mensen in gaan zitten die het nog onderhouden ook. De ondernemer heeft ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Als hij besluit weer iets met het pand te gaan doen, kunnen de krakers er weer uit.
[..]

Ik was nog bezig, ik hou zo op als je het niet erg vindt
toch vreemd dat je daar anders over denkt, het is toch niet van jou? als ik een van gogh koop en in de fik steek heb jij daar helemaal geen fok mee te maken. goed om te horen dat je werkt en gewoon belasting betaald overigens, ik had een ander idee van je.
  zondag 20 juni 2004 @ 23:03:41 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20052542
en nee, je kan ook onderdak krijgen als je niet kraakt. geloof me, het is een ouderwetse provocatie naar de gemene kapitalist.
pi_20052562
quote:
Op zondag 20 juni 2004 23:01 schreef zoalshetis het volgende:
goed om te horen dat je werkt en gewoon belasting betaald overigens, ik had een ander idee van je.
Ik heb net het bericht gehad dat ik nog een klein kapitaal terug krijg van de belasting

Een raar idee heb je toch. Maar ik heb ook vooroordelen: ik denk bijvoorbeeld dat mensen die zoveel spelfouten maken als jij niet zouden slagen voor een inburgeringscursus.
  zondag 20 juni 2004 @ 23:05:53 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20052587
quote:
Op zondag 20 juni 2004 23:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb net het bericht gehad dat ik nog een klein kapitaal terug krijg van de belasting

Een raar idee heb je toch. Maar ik heb ook vooroordelen: ik denk bijvoorbeeld dat mensen die zoveel spelfouten maken als jij niet zouden slagen voor een inburgeringscursus.
lol zou je helemaal verbazen als ik je zeg dat ik schrijf voor mijn beroep... en ja daar verdien ik veel geld mee
pi_20052590
quote:
Op zondag 20 juni 2004 23:03 schreef zoalshetis het volgende:
en nee, je kan ook onderdak krijgen als je niet kraakt.
Ja maar dat is het punt ook niet, er wordt momenteel niet zoveel gekraakt uit woningnood.
  zondag 20 juni 2004 @ 23:07:53 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20052647
quote:
Op zondag 20 juni 2004 23:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja maar dat is het punt ook niet, er wordt momenteel niet zoveel gekraakt uit woningnood.
precies! en dat gedachtengoed betreur ik, net zoals ik vind dat volkerts en ander tuig de democratie ondermijnen.
pi_20052732
quote:
Op zondag 20 juni 2004 23:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol zou je helemaal verbazen als ik je zeg dat ik schrijf voor mijn beroep... en ja daar verdien ik veel geld mee
Dat verbaast me ja, hoop dat je dan punctueler bent. Geld is belangrijk voor je?
  zondag 20 juni 2004 @ 23:13:12 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20052765
quote:
Op zondag 20 juni 2004 23:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat verbaast me ja, hoop dat je dan punctueler bent. Geld is belangrijk voor je?
afentoe. bovendien heb je in mijn vak mensen rondlopen die corrector of correctrice heten. lekker leventje he. wel 80 uur per week werken trouwens.
  zondag 20 juni 2004 @ 23:14:22 #65
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_20052805
quote:
Op zondag 20 juni 2004 21:08 schreef WieWatWaarom het volgende:
Het is aardig verdund................

Dader 1:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Als de rechter commisaris zijn werk niet doet, hopelijk doen anderen dan zijn werk.
Goddamn ik zit in de werkgroep bij dat paard!!!!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_20053018
een naam zou wonderfull zijn...... immers ze ontduikt de regelgeving.
  zondag 20 juni 2004 @ 23:23:15 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20053061
quote:
Op zondag 20 juni 2004 23:21 schreef WieWatWaarom het volgende:
lijkt me ook mooi om te weten idd.
  zondag 20 juni 2004 @ 23:24:00 #68
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_20053078
Wauw mensen, wat een heldendaden hier. Het heft in eigen hand nemen.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  zondag 20 juni 2004 @ 23:43:43 #69
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_20053563
quote:
Op zondag 20 juni 2004 23:21 schreef WieWatWaarom het volgende:
Ik ga morgen nazoeken hoe ze heet. Ze doet nooit haar mond open dus ik ken haar naam ook niet.

Willen jullie er ook nog een mailadres bij?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_20053628
Zie maar wat je kunt vinden, dit signet is al vaker betrokken geweest bij rariteiten en tot nu toe altijd de dans ontsprongen. Bah.
pi_20053689
quote:
Op zondag 20 juni 2004 23:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

toch vreemd dat je daar anders over denkt, het is toch niet van jou? als ik een van gogh koop en in de fik steek heb jij daar helemaal geen fok mee te maken. goed om te horen dat je werkt en gewoon belasting betaald overigens, ik had een ander idee van je.
Als je een Van Gogh koopt, koop je alleen het eigendomsrecht. Niet het recht om er veranderingen in aan te brengen. Nu is van Gogh al weer een tijdje dood, maar anders had hij bezwaar kunnen maken tegen jouw verandering.

Je kunt met een pand wat in jouw bezit is dus ook niet alles doen. De architect is altijd eigenaar van het ontwerp. Hij kan bezwaarmaker tegen ernstige verminking van zijn werk.
  zondag 20 juni 2004 @ 23:53:36 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20053786
quote:
Op zondag 20 juni 2004 23:49 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Als je een Van Gogh koopt, koop je alleen het eigendomsrecht. Niet het recht om er veranderingen in aan te brengen. Nu is van Gogh al weer een tijdje dood, maar anders had hij bezwaar kunnen maken tegen jouw verandering.

Je kunt met een pand wat in jouw bezit is dus ook niet alles doen. De architect is altijd eigenaar van het ontwerp. Hij kan bezwaarmaker tegen ernstige verminking van zijn werk.
guttegut wat weet jij toch weinig en wat lul je toch dom. eigendom is een recht. een schilderij is je eigendom als je het koopt. dat mag je meenemen in je graf als je wilt. netzoals je met je fikken van iemands huis moet afblijven als het zijn/haar eigendom is. en die architect waar je het over hebt is misschien geldig voor huurpandjes, maar ik ken die regel niet. dat zou betekenen dat alle erfgenamen van architecten eigendom zijn van de huizen die hij/ zij bedacht heeft. ga toch lekker nog even naar school ofzo.
pi_20053828
Waarom zou je haar naam in godsnaam willen weten? Geef haar of aan of doe niets. Maar je gaat toch niet zomaar een naam op fok zetten?

Wat zijn jullie van plan? Fakkels en hooivorken en op naar …waar ze ook woont?
  zondag 20 juni 2004 @ 23:58:42 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20053910
quote:
Op zondag 20 juni 2004 23:55 schreef Teerwater het volgende:
Waarom zou je haar naam in godsnaam willen weten? Geef haar of aan of doe niets. Maar je gaat toch niet zomaar een naam op fok zetten?

Wat zijn jullie van plan? Fakkels en hooivorken en op naar …waar ze ook woont?
ketchup, taarten en dan een pistool was toch de afspraak?
pi_20053978
Ik wil wel dat ze word aangegeven en word vastgehouden. Maar justitie blijkbaar niet. Ze zoekt het maar uit. Haar naam kan wel naar info@antifa.nl dan houden hun wel bij wat ze allemaal uitspookt.
pi_20054105
quote:
Op zondag 20 juni 2004 23:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

guttegut wat weet jij toch weinig en wat lul je toch dom. eigendom is een recht. een schilderij is je eigendom als je het koopt. dat mag je meenemen in je graf als je wilt. netzoals je met je fikken van iemands huis moet afblijven als het zijn/haar eigendom is. en die architect waar je het over hebt is misschien geldig voor huurpandjes, maar ik ken die regel niet. dat zou betekenen dat alle erfgenamen van architecten eigendom zijn van de huizen die hij/ zij bedacht heeft. ga toch lekker nog even naar school ofzo.
Wat ben je toch vervelend vijandig.
Als tekstschrijver hoor je toch iets te weten van auteursrecht. Maar goed.

Uit de brochure van de Stichting Auteursrechtmanifestaties:

Tussen de maker en zijn werk bestaat een nauwe, persoonlijke band. De Auteurswet bevat bepalingen die deze band beschermen. De wet kent hierdoor een aantal specifieke rechten, de persoonlijkheidsrechten, die vooral de ideële belangen van de maker beschermen.
Persoonlijkheidsrechten zijn niet aan iemand anders over te dragen. U houdt altijd uw persoonlijkheidsrechten, ook als u door bijvoorbeeld een licentie of verkoop de rest van uw rechten heeft overgedragen.

Kan de maker protesteren tegen het verminken of misvormen van zijn werk?
Ja, tegen verregaande wijzigingen, neerkomend op verminking of misvorming, of tegen een andere aantasting van zijn werk kan de maker altijd opkomen. Zeker als hij zich daardoor in zijn eer of reputatie geschaald voelt.

Bij overlijden moeten deze persoonlijkheidsrechten expliciet zijn doorgegeven, door bijvoorbeeld een testament. Is dat het geval, kunnen ook nabestaanden bezwaar maken.

Voor de duidelijkheid: persoonlijkheidsrechten zijn geen eigendomsrechten. Eigendom is het fysieke product, persoonlijkheidsrechten het 'idee'.
pi_20054120
Het leken interviewers (wie dat zei is gek) zoals bv de camera man

Die kwam al eerder in beeld, bij netwerk, bij een cursus verzet tegen uitzetting waaruit wel blijkt dat hij geen camera man is maar een extreem links activist die foto's schiet voor hun rel site's

Even "trainen" hoe blokkades werken
pi_20054174
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:02 schreef WieWatWaarom het volgende:
Ik wil wel dat ze word aangegeven en word vastgehouden. Maar justitie blijkbaar niet. Ze zoekt het maar uit. Haar naam kan wel naar info@antifa.nl dan houden hun wel bij wat ze allemaal uitspookt.
Precies, en waarom zouden we iets aantrekken van justitie? Zij plaatse zich toch buiten de wet, dan mogen wij dat ook.
  maandag 21 juni 2004 @ 00:11:35 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20054187
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:08 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Wat ben je toch vervelend vijandig.
Als tekstschrijver hoor je toch iets te weten van auteursrecht. Maar goed.

Uit de brochure van de Stichting Auteursrechtmanifestaties:

Tussen de maker en zijn werk bestaat een nauwe, persoonlijke band. De Auteurswet bevat bepalingen die deze band beschermen. De wet kent hierdoor een aantal specifieke rechten, de persoonlijkheidsrechten, die vooral de ideële belangen van de maker beschermen.
Persoonlijkheidsrechten zijn niet aan iemand anders over te dragen. U houdt altijd uw persoonlijkheidsrechten, ook als u door bijvoorbeeld een licentie of verkoop de rest van uw rechten heeft overgedragen.

Kan de maker protesteren tegen het verminken of misvormen van zijn werk?
Ja, tegen verregaande wijzigingen, neerkomend op verminking of misvorming, of tegen een andere aantasting van zijn werk kan de maker altijd opkomen. Zeker als hij zich daardoor in zijn eer of reputatie geschaald voelt.

Bij overlijden moeten deze persoonlijkheidsrechten expliciet zijn doorgegeven, door bijvoorbeeld een testament. Is dat het geval, kunnen ook nabestaanden bezwaar maken.

Voor de duidelijkheid: persoonlijkheidsrechten zijn geen eigendomsrechten. Eigendom is het fysieke product, persoonlijkheidsrechten het 'idee'.
lache en dat had vincent en zijn broer nou net niet bepaald. dus ik begrijp je wel maar eigendom gaat bij een rechter voor, geloof me ik weet waar ik het over heb.
pi_20054206
Extreem links wordt de laatste tijd wel wat beter in de gaten gehouden. En terecht! Met name AFA is een gevaar voor de democratie. Die partij richt zich op (extreem) rechtse groeperingen en heeft de afgelopen twee maanden al zeven bijeenkomsten van nieuwrechts onmogelijk gemaakt. Ze hebben twee weken geleden ook een demonstratie in Den Haag georganiseerd tegen extreem rechts waarbij 250 demonstranten werden gearresteerd. Een van de twee vrouwen die Verdonk besmeurde is aangesloten bij AFA, aldus het AD van zaterdag.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_20054262
Je wist nog geeneens dat die regel bestond. Je claim van 'geloof me, ik weet waar ik het over heb' komt dan ook een beetje lachwekkend over. Zoals ik al zij, sloeg het niet op van Gogh. Het kan wel voor panden gelden. En daar ging het toch over.
  maandag 21 juni 2004 @ 00:19:13 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20054364
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:12 schreef sizzler het volgende:
Extreem links wordt de laatste tijd wel wat beter in de gaten gehouden. En terecht! Met name AFA is een gevaar voor de democratie. Die partij richt zich op (extreem) rechtse groeperingen en heeft de afgelopen twee maanden al zeven bijeenkomsten van nieuwrechts onmogelijk gemaakt. Ze hebben twee weken geleden ook een demonstratie in Den Haag georganiseerd tegen extreem rechts waarbij 250 demonstranten werden gearresteerd. Een van de twee vrouwen die Verdonk besmeurde is aangesloten bij AFA, aldus het AD van zaterdag.
wat ik al eerder bromde, en ik ben er dus wederom geen voorstander van, maar dat soort extreme groepjes (en ook op fok merkbaar aanwezige invloeden die het handje boven het hoofd worden gehouden) zullen de rechtse knokploegen, die al jaren lang in de gaten worden gehouden en niks verkeerd doen, in de kaart gaat spelen. helaas is de RECHTSpraak nog steeds links, en ik heb zo mijn buik vol van die schreeuwlelijks langs de zijlijn. ik moet steeds denken aan die minister in bagdad (die zich overigens als eerste heeft over gegeven). links is op dit moment te populistisch omdat ze hun terrein verliezen.
pi_20054387
En toch komen ze er steeds mee weg, omdat men een handboek heeft waarin de truukjes staan om door de mazen van de wet te glippen. En een rechter behoort recht te spreken en niet zonder verstand alleen maar regeltjes nateleven, hier kunnen we computers voor inzitten. Nazi's verscholen zich ook onder de toengeldende regels zonder enig besef wat fatsoen/menselijk is en wat niet.

Als je de feiten met dergelijke 'incidenten' naast elkaar legt dan stap je vrijwel exact 2 jaar terug in de tijd. Het is ronduit smerig wat dergelijke mensen doen, vanuit hun volmaakt wereldbeeld zichzelf het recht -boven de overeengekomen wetten - te geven om met alle mogelijke middelen iemand uitteschakelen. En waarom ik dat niet wil? Omdat als er nu niets aan gebeurd deze spanning opbouwd en straks de pleuris uitbreekt waar niemand iets meeopschiet. We mogen in ons handjes klappen dat na de moord op fortuyn de rellen in den haag vrij kort en klein schalig waren.
  maandag 21 juni 2004 @ 00:21:10 #84
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20054417
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:15 schreef Teerwater het volgende:
Je wist nog geeneens dat die regel bestond. Je claim van 'geloof me, ik weet waar ik het over heb' komt dan ook een beetje lachwekkend over. Zoals ik al zij, sloeg het niet op van Gogh. Het kan wel voor panden gelden. En daar ging het toch over.
ja geldt ook voor panden, eigendom gaat voor alles. je hebt onttrekking, maar dat is alleen aan de politiek voorbehouden, als je in hoger beroep gaat. of je moet die kraker het licht uit de ogen slaan met een knokploeg. dat is veel goedkoper.
pi_20054475
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:12 schreef sizzler het volgende:
Die 250 arrestanten waren niet hun schuld, immers de afa met de ultieme waarheid kon verklaren dat de blauwe nazi's (politie) het op hun hadden voorzien.

Bron uitspraak blauwe nazi's: Afa drenthe, indymedia, en fok : Nog twintig anti-fascisten in de cel

[ Bericht 9% gewijzigd door WieWatWaarom op 21-06-2004 00:26:55 (bron toevoeging) ]
pi_20054557
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja geldt ook voor panden, eigendom gaat voor alles. je hebt onttrekking, maar dat is alleen aan de politiek voorbehouden, als je in hoger beroep gaat. of je moet die kraker het licht uit de ogen slaan met een knokploeg. dat is veel goedkoper.
Eigendom (hoewel natuurlijk belangrijk) gaat dus helemaal niet voor alles, dat probeer ik je net uit te leggen.
  maandag 21 juni 2004 @ 00:28:03 #87
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20054562
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:46 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee als linkse en rechtse knokploegen ergens met elkaar afspreken en gaan matten. Links, rechts, Feyenoord of Ajax, als het een excuus is om te gaan matten maakt het niks uit.

Ik heb er wel moeite mee als onschuldige burgers, democratisch verkozen politici en kandidaten voor de verkiezingen slachtoffer of "collateral damage" worden van politiek geweld. Dat zelfde geldt voor de Nertsenfokkers en hun gezinnen waar SCH zo van houdt.

En die zogenaamde ludieke acties zie ik echt als bedreiging of intimidatie, al is het maar ketchup of taart (met schijt erin toch? ).

[ Bericht 0% gewijzigd door PJORourke op 21-06-2004 00:54:32 ]
  maandag 21 juni 2004 @ 00:30:37 #88
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20054625
quote:

Krakers zijn vaak niet zo goed in het plegen van onderhoud. Zouden net zo goed junks kunnen gaan wonen. En om die krakers weg te krijgen en je eigendom op te eisen heb je vaak ME en een ware veldslag nodig. Da's ook goed voor het gebouw.
  maandag 21 juni 2004 @ 00:31:08 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20054642
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:27 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Eigendom (hoewel natuurlijk belangrijk) gaat dus helemaal niet voor alles, dat probeer ik je net uit te leggen.
het moet tot in de kamer gevoerd worden als je in hogerberoep gaat. eigendom is het meest strekkende goed dat een 'simpele' burger kan opeisen.
pi_20054925
quote:
Op zondag 20 juni 2004 22:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is waar, ik heb niet zo veel op met kraken maar panden van vastgoedspeculanten (of een overheid) die leegstaan terwijl er tekorten zijn op de woningmarkt mogen van mij soms wel gekraakt worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 21 juni 2004 @ 07:20:37 #91
36038 Shaman
retro-progressief
pi_20057363
quote:
Op zondag 20 juni 2004 21:51 schreef zoalshetis het volgende:
al staat het honderd jaar leeg, het is niet van jou en dus moet je er met je poten vanaf blijven. ga anti-kraken...oh nee dat past niet bij die verwerpelijke idiologie dat je kan nemen wat niet van jou is. tientallen mensen worden hun huis uitgetieft, maar die gaan niet allemaal kraken maar hun best doen om op gewone normale menselijke wijze een kamer te bemachtigen. en weet je wat, er is nog nooit iemand doodgegaan in dat proces, sterker nog ze hebben onderdak.
Dat is de discussie niet, de vraag was of het verbieden van kraken politiek geweld in Nederland voorkomt. Anti-kraken heb ik overigens niets op tegen, ik heb zelf ook anti-kraak gewoont toen de gelegenheid zich voordeed. Helaas zijn er nog veel te weinig panden in beheer van de anti-kraak stichtingen.
  maandag 21 juni 2004 @ 11:23:17 #92
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_20060141
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 16:22 schreef PJORourke het volgende:
Dit is bedoeld als een vervolg op Verdonk vs. Ketchup, maar dan in de bredere zin.

Mijn stelling is dat er in de afgelopen jaren te veel naar extreem-rechts is gekeken als oorzaak van politiek geweld in Nederland.
Sinds waneer is er te veel naar extreem-rechts gekeken?
  maandag 21 juni 2004 @ 11:31:27 #93
45206 Pietverdriet
pi_20060313
quote:
Op maandag 21 juni 2004 11:23 schreef Monus het volgende:

[..]

Dat is overdrachtelijk, bedoeld wordt dat men een blind oog had naar extremisme van de andere kant, vegetaries front, moslims, etc etc
  maandag 21 juni 2004 @ 12:04:47 #94
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_20061300
quote:
Op maandag 21 juni 2004 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is overdrachtelijk, bedoeld wordt dat men een blind oog had naar extremisme van de andere kant, vegetaries front, moslims, etc etc
Er zijn de nodige onderzoeken naar RARA geweest, door de BVD en de politie. Dat ze nooit iemand konden oppakken heeft waarschijnlijk de reden dat de groep te klein en te close was zodat niemand wist wie ze waren. En extreme moslims kun je beter onder de noemer extreem rechts plaatsen. Ik kan geen reden bedenken waarom een extreme moslim links is.
  maandag 21 juni 2004 @ 12:15:43 #95
45206 Pietverdriet
pi_20061667
Moslim Terrorisme valt IMHO niet onder links of rechts, net als "vegetaries front" en dierbevrijders, dat zijn desalnietemin een potentieel gevaar en politiek/economisch terrorisme.
  maandag 21 juni 2004 @ 12:29:31 #96
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_20062035
quote:
Op maandag 21 juni 2004 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Moslim Terrorisme valt IMHO niet onder links of rechts, net als "vegetaries front" en dierbevrijders, dat zijn desalnietemin een potentieel gevaar en politiek/economisch terrorisme.
Je spreekt jezelf tegen.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:40:27 #97
45206 Pietverdriet
pi_20063892
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:29 schreef Monus het volgende:

[..]

[..]

Je spreekt jezelf tegen.
Ach Ach Ach,
Het is als je echt wilt er zo in te lezen. Maar ga eens op de inhoud in. Mij maakt het geen reet uit welk stempeltje je er op drukt. Je zou met het zelfde vergroot glas Nationaal socialisme ook kunnen zien als een vorm van Socialisme, maar dat is OT.
Het gaat er om dat politiek geweld niet acceptabel is.
pi_20063955
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach Ach Ach,
Het is als je echt wilt er zo in te lezen. Maar ga eens op de inhoud in.
Pas op Monus, straks val je ook onder de grote boycot
  maandag 21 juni 2004 @ 15:13:46 #99
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_20066335
quote:

[..]

Nou, daar denk ik dus anders over. Als een prachtig monumentaal pand, zoals hier in het centrum, al 8 jaar staat weg te rotten dan juich ik het toe als er mensen in gaan zitten die het nog onderhouden ook.
Ach man, iedereen weet dat als de krakers er weer uitgaan dat het pand enorm uitgewoond is door die muffe niksnutten. Onderhoud? Ja vast.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_20066413
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ach man, iedereen weet dat als de krakers er weer uitgaan dat het pand enorm uitgewoond is door die muffe niksnutten. Onderhoud? Ja vast.
Hoe weet je dat zo precies?
  maandag 21 juni 2004 @ 15:18:00 #101
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20066439
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:28 schreef PJORourke het volgende:

En die zogenaamde ludieke acties zie ik echt als bedreiging of intimidatie, al is het maar ketchup of taart (met schijt erin toch? ).
Stel je niet aan man.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 21 juni 2004 @ 15:19:08 #102
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20066471
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo precies?
Krakers staan er niet bepaald bekend om dat ze een pand fatsoenlijk onderhouden. Sterker nog: ze weten behoorlijk vaak de eigenaren op enorme kosten te jagen.
pi_20066525
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:19 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Krakers staan er niet bepaald bekend om dat ze een pand fatsoenlijk onderhouden. Sterker nog: ze weten behoorlijk vaak de eigenaren op enorme kosten te jagen.
Dat zal in bepaalde gevallen zo zijn en in andere gevallen is het pand er juist veel beter aan toe dan dat het leegstaat. Ik hoor zo weinig over de verantwoordelijkheid van de eigenaren - een pand gewoon laten staan zonder dat er iets mee gebeurt is toch ook niet zo netjes? Er zijn zoveel misstanden op dat vlak: bv. eigenaren die een monumentaal pand tegen de vlakte willen hebben omdat ze er dan dure nieuwe appartementen kunnen bouwen enz.
  maandag 21 juni 2004 @ 15:24:41 #104
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20066602
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zal in bepaalde gevallen zo zijn en in andere gevallen is het pand er juist veel beter aan toe dan dat het leegstaat.
Misschien, ik ken echter vrijwel alleen negatieve verhalen.
quote:
Ik hoor zo weinig over de verantwoordelijkheid van de eigenaren - een pand gewoon laten staan zonder dat er iets mee gebeurt is toch ook niet zo netjes? Er zijn zoveel misstanden op dat vlak: bv. eigenaren die een monumentaal pand tegen de vlakte willen hebben omdat ze er dan dure nieuwe appartementen kunnen bouwen enz.
Dat klopt, alleen weet ik niet of dat wel de hoogste prioriteit van krakers heeft. Bovendien vraag ik me af of daar niet op andere manieren wat aan te doen is.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:06:26 #105
45206 Pietverdriet
pi_20067656
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:19 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Zoals alles van waarde (koper bv) uit het pand slopen en verpatsen.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:10:56 #106
45206 Pietverdriet
pi_20067772
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:24 schreef Posdnous het volgende:

Dat klopt, alleen weet ik niet of dat wel de hoogste prioriteit van krakers heeft. Bovendien vraag ik me af of daar niet op andere manieren wat aan te doen is.
Huiseigenaar die een vergunning krijgt een monument te slopen, dat is vergunningtechnisch niet zo eenvoudig, en als het dan al het geval is, is dat de gemeente die daar toestemming voor geeft.
Niet alles wat oud is, is een monument, en je hoeft niet alles tot in de lengte van dagen te laten staan. Gemeentes zelf zijn veel erger als het gaat om monumenten slopen, steden verneuken, en lelijke bouwwerken neer te zetten.
pi_20070018
quote:
Op maandag 21 juni 2004 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Huiseigenaar die een vergunning krijgt een monument te slopen, dat is vergunningtechnisch niet zo eenvoudig, en als het dan al het geval is, is dat de gemeente die daar toestemming voor geeft.
Niet alles wat oud is, is een monument, en je hoeft niet alles tot in de lengte van dagen te laten staan. Gemeentes zelf zijn veel erger als het gaat om monumenten slopen, steden verneuken, en lelijke bouwwerken neer te zetten.
Gezien het gevalletje fraude met dit soort zaken van een 2tal Utrechtse ambtenaren is dat een rake typering. Met een eigen BVtje panden opkopen, vergunningen "regelen" en dan met winst doorkopen. Het ergste was nog dat ze ondanks de vernietigende resultaten van een onderzoek ze er met een gouden handdruk vanaf kwamen.
  maandag 21 juni 2004 @ 17:45:01 #108
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20070136
Hmm, ja, goed kraken wordt hier behoorlijk besproken als zijnde een bron voor politiek geweld. Kraken verbieden is een standpunt die niet zo verkeerd is, maar je lost er niets mee op als het gaat om politiek geweld.

De vraag mijn inziens is meer hoe je die verschillende clubjes goed in de gaten kunt houden om het te voorkomen, of hoe je dit juridisch aan moet pakken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_20071067
Volgens mij is het zo dat als je een vinger naar de koningin uitsteekt je meteen levenslang kan krijgen (misschien wat overdreven maar voor de koningin gelden andere normen dan voor normale burgers). Ik ben er voor dat dit ook gaat gelden voor Ministers. Iedereen die een poot uitsteekt naar een minister meteen levenslang opsluiten. Ik kan me namelijk voorstellen dat toekomstige kandidaten voor een ministerspost bedanken voor de eer simpelweg omdat ze geen zin hebben in bedreigingen voor henzelf en hun gezin. Dit soort tuig ondermijnd dus de kwaliteit van het bestuur. Keiharde straffen in het verschiet stellen is de enige mogelijkheid. Als dat bij de koningin kan dan ook bij een minister die minstens zo belangrijk is.
  maandag 21 juni 2004 @ 18:40:51 #110
45206 Pietverdriet
pi_20071522
In de states is het zo dat verkeersovertredingen in stukken waar mensen aan de weg werken Dubbel tellen. Een prima idee.
Misschien hier ook maar invoeren, poltieke misdaden tellen dubbel. (wat natuurlijk dan ook geld voor politici en ambtenaren.)
pi_20071896
Kraken is natuurlijk helemaal geen politiek geweld: dat soort terminologie legt een sluier over de echte problemen.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 13:53:29 #112
3904 Koos Voos
teringhond
pi_20091741
Uitgegeven: 22 juni 2004 10:47
Laatst gewijzigd: 22 juni 2004 13:18

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam heeft beroep aangetekend tegen de beslissing van de rechter-commissaris om de twee vrouwen die minister Verdonk van Vreemdelingenzaken met tomatenketchup besmeurden vrij te laten. De raadkamer van de rechtbank in Amsterdam beslist dinsdag op het appèl van het OM.

De twee vrouwen bespoten de bewindsvrouw op straat met ketchup toen zij een bezoek bracht aan Amsterdam. Door zich voor te doen als leden van een cameraploeg wisten zij in de buurt van de minister te komen. Het tweetal, dat protesteerde tegen het vreemdelingenbeleid van Verdonk, kon ter plaatse worden aangehouden
bron : nu.nl

gelukkig.. ze zijn nog net niet helemaal gestoord bij justitie..
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:23:07 #113
3904 Koos Voos
teringhond
pi_20092663
op dit moment kamervragen door de LPF over deze kwestie... (ned.2)
pi_20092923
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:23 schreef Koos Voos het volgende:
Lekker belangrijk. De LPF is echt de partij van de incidenten geworden.
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 14:36:56 #115
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20093024
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:23 schreef Koos Voos het volgende:
Donner is niet aanwezig en Remkes moet de zaak verdedigen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_20093375
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Donner is niet aanwezig en Remkes moet de zaak verdedigen.
Tsjongejonge, wat een vertoning weer - lekkere coordinatie bij het kabinet
  dinsdag 22 juni 2004 @ 15:06:57 #117
45206 Pietverdriet
pi_20093971
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Donner is niet aanwezig en Remkes moet de zaak verdedigen. :')
tuurlijk, als Remkes alleen al lacht, is de helft van de kamer te bang om nog wat te zeggen
pi_20094320
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Tsjongejonge, wat een vertoning weer - lekkere coordinatie bij het kabinet
Nee, het kabinet kon er niets aan doen. Foutje van de LPF.
pi_20096150
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 15:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, het kabinet kon er niets aan doen. Foutje van de LPF.
Daar dacht de kamer anders over - Remkes kan prima namens het kabinet spreken over wat er aan de hand was.

Het stoort me trouwens dat de rechtse media de hele zaak rond Verdonk steeds opblaast. Rechtse media als de Volkskrant en de NOS melden consequent dat ze is "besmeurd met ketchup" - flauwekul natuurlijk.
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 16:23:07 #120
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20096217
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 16:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar dacht de kamer anders over - Remkes kan prima namens het kabinet spreken over wat er aan de hand was.

Het stoort me trouwens dat de rechtse media de hele zaak rond Verdonk steeds opblaast. Rechtse media als de Volkskrant en de NOS melden consequent dat ze is "besmeurd met ketchup" - flauwekul natuurlijk.
NOS en Volkskrant rechtse media noemen.
pi_20096301
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 16:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
NOS en Volkskrant rechtse media noemen.
Inderdaad, is weer eens een andere invalshoek
pi_20096458
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 16:21 schreef SCH het volgende:
Nou, daar ben ik het niet mee eens. Remkes kan niet zomaar onvoorbereid allerlei vragen gaan beantwoorden, zeker geen vragen die niet over zijn departement gaan.
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 16:33:29 #123
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20096592
De opmerking van Halsema was dan ook zeer dom. Ze noemde Remkes de Willem van Hanegem van het kabinet. Ik weet niet precies meer wat Remkes er op reageerde, maar Dick Advocaat werd genoemd.
quote:
111 Teletekst di 22 jun
Debat over nasleep incident-Verdonk

DEN HAAG Op verzoek van LPF-leider Mat
Herben houdt de Tweede Kamer donderdag
een spoeddebat over de nasleep van het
ketchup-incident met minister Verdonk.

De Kamer maakte zich in het Vragenuur
druk om de vrijlating (waartegen het OM
in beroep gaat) van de vrouwen die de
minister met ketchup besmeurden.Verder
begreep de Kamer niet dat de identiteit
van de vrouwen niet is vastgesteld.

Minister Remkes liet doorschemeren dat
hij ongelukkig is met de vrijlating,
maar omdat dat zijn terrein niet is
hield hij daarover officieel zijn mond.
Femke Halsema noemde hem om die reden
de Willem van Hanegem van het kabinet.
pi_20097707
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 16:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik het niet mee eens. Remkes kan niet zomaar onvoorbereid allerlei vragen gaan beantwoorden, zeker geen vragen die niet over zijn departement gaan.
Hij wist anders verdomd goed welke vragen aan de orde waren. Op deze manier wordt de boel opgehouden; niemand is hier wat mee opgeschote. Laten we het maar houden op fouten van Remkes en van de LPF. Of vindt jij het zo slim van Remkes om naar de kamer te komen om geen antwoord te geven op vragen waarvan hij wist dat ze gesteld gingen worden?
pi_20097762
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij wist anders verdomd goed welke vragen aan de orde waren. Op deze manier wordt de boel opgehouden; niemand is hier wat mee opgeschote. Laten we het maar houden op fouten van Remkes en van de LPF. Of vindt jij het zo slim van Remkes om naar de kamer te komen om geen antwoord te geven op vragen waarvan hij wist dat ze gesteld gingen worden?
Remkes was in de veronderstelling dat Donner die vragen zou beantwoorden.
pi_20097790
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Remkes was in de veronderstelling dat Donner die vragen zou beantwoorden.
Foutje van Remkes dus!!!
pi_20097819
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Foutje van Remkes dus!!!
Nee, want aldus werd hem verteld.
pi_20097839
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, want aldus werd hem verteld.
Donner was gewoon in tha house.
pi_20097883
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is waar, maar Weisglas liet hem niet oproepen en zei dat men met vragen over Donners departement maar een brief naar hem moest sturen.
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 17:13:27 #130
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20097884
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Ergens in het gebouw, hij had het natuurlijk weer eens niet begrepen, zoals zo vaak.
pi_20097921
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ergens in het gebouw, hij had het natuurlijk weer eens niet begrepen, zoals zo vaak.
De LPF had hem moeten waarschuwen en dat hebben ze kennelijk niet gedaan.
pi_20097940
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is waar, maar Weisglas liet hem niet oproepen en zei dat men met vragen over Donners departement maar een brief naar hem moest sturen.
Absurde gang van zaken - formalistisch gedoe en niemand schiet er wat mee op. Gelukkig was de kwestie niet echt belangrijk
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 17:16:52 #133
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20097989
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

De LPF had hem moeten waarschuwen en dat hebben ze kennelijk niet gedaan.
Volgens Weisglas een communicatiefoutje. De waarheid zal wel ergens in de driehoek liggen.
Het leverde wel een aantal interessante verontwaardigingen op. Als echte aasgieren wierpen Vos en Halsema zich op de onwetende Remkes. Remkes was echter juist.
pi_20098011
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Als echte aasgieren wierpen Vos en Halsema zich op de onwetende Remkes.
Niet alleen Vos en Halsema, maar praktisch de hele kamer.
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 17:19:26 #135
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20098051
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Niet alleen Vos en Halsema, maar praktisch de hele kamer.
Ja, dat had Weisglas al eerder moeten afkappen. Het is alsof je Rijkaard aanvalt op de teamprestaties van het huidige Oranje-elftal.
pi_20098216
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, dat had Weisglas al eerder moeten afkappen. Het is alsof je Rijkaard aanvalt op de teamprestaties van het huidige Oranje-elftal.
Het is het terecht aanspreken van het kabinet ---> Remkes verschool zich en de meeste partijen stoorden zich daaraan. Maar goed, zo belangrijk vinden ze collega-minister Verdonk dus blijkbaar
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 17:26:55 #137
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20098257
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is het terecht aanspreken van het kabinet ---> Remkes verschool zich en de meeste partijen stoorden zich daaraan. Maar goed, zo belangrijk vinden ze collega-minister Verdonk dus blijkbaar
Remkes is niet de MP.
Hij hoeft alleen namens zijn departement te spreken. Hij zou anders juist voor zijn beurt hebben gesproken. Zeer correct gehandeld dus.
pi_20110382
quote:
De vraag mijn inziens is meer hoe je die verschillende clubjes goed in de gaten kunt houden om het te voorkomen, of hoe je dit juridisch aan moet pakken.
Politiek geweld is bijna niet aan te pakken, aangezien de personen die dit geweld begaan veelal in kleine groepen samenwerking. Dit principe van 'leaderless resistance' (noam chomsky) is gewoon bijna niet te bestrijden.. Inlichtingendiensten komen niet in de groepen en justitie heeft geen idee wat ze moet doen.. Hoeveel dierenrechtenactivististen zijn er de afgelopen jaar opgepakt? Het antwoord op deze vraag geeft tevens aan hoe goed het systeem werkt. Of je het er mee eens bent of niet, het blijkt te werken..
The people who created MIME not only should be convicted, they should be shot on the spot. (Linus Torvalds)
  woensdag 23 juni 2004 @ 00:33:49 #139
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20110568
quote:
Op maandag 21 juni 2004 11:23 schreef Monus het volgende:

Ik geloof dat de aandacht die extreem-rechts kreeg voor de periode-Fortuyn vele malen groter was dan het reeel bestaande gevaar. Ik kan me de laatste aanslag van een groepering skinheads of dergelijke tegenhanger van AFA niet herinneren (iemand anders wel?, graag reacties). Bij extreem-rechts stel ik me alleen demonstraties van een tiental vrij domme kaal geschoren jongeren voor. En dan meestal nog op een industrieterrein of zoiets. Wat is hun invloed en wat is het reele gevaar? Of wordt extreem-rechts gebruikt als smoes om het gedrag van bepaalde (extreem-)linkse groeperingen te rechtvaardigen? Ik kan me natuurlijk vergissen, maar bij extreem-rechts denk ik aan kansloze kneuzen als Janmaat en Joop Glimmerveen. Zijn/waren die nou echt een gevaar voor de samenleving? Ik wil hiermee helemaal niks of niemand goedpraten maar slechts het gevaar goed inschatten. En ik wil hetzelfde doen voor moslim-extremisten, links-extremisten en voor mijn part voor extreme Raelianen. Mijns inziens is de overheid de balans de afgelopen jaren een beetje kwijtgeraakt en heeft men grotere dreijgingen over het hoofd gezien (mogelijk met opzet).

En over ongevaarlijke mensen moet je je niet drukmaken. Publiciteit zou wel eens averechts kunnen werken.
  woensdag 23 juni 2004 @ 00:40:39 #140
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20110716
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Het leverde wel een aantal interessante verontwaardigingen op. Als echte aasgieren wierpen Vos en Halsema zich op de onwetende Remkes. Remkes was echter juist.
Ik heb dit ook gezien. Wat een wansmakelijke vertoning zeg. Als ze ergens moeten optreden tegen politiek geweld is het wel in hun eigen partij. Maar nee hoor...ze gaan eerst de minister van BiZa lastigvallen over iets wat onder JUSTITIE valt.

De pot & ketel etc...
pi_20116273
AMSTERDAM - De twee actievoersters die vorige week minister Verdonk van Vreemdelingenzaken met tomatenketchup besmeurden, moeten weer de cel in. Dat liet de rechtbank in Amsterdam woensdag weten. De twee actievoersters werden na het incident door de rechter-commissaris vrijgelaten. Dit gebeurde tegen de zin van het Openbaar Ministerie, die in beroep ging tegen de beslissing van de rechter-commissaris.

Het OM zal de actievoersters nu proberen op te sporen en opnieuw vast te zetten, maar dat kan enigzins problematisch zijn aangezien de identiteit van de twee vrouwen onbekend is gebleven. Zij weigerden hun naam, adres en woonplaats te geven nadat ze waren opgepakt. Woensdagmiddag moeten zij zich bij de politierechter in Amsterdam voor hun daad verantwoorden.

'we 'vinden ze wel....
pi_20116310
Waarom zouden ze dagen vastgehouden moeten worden voor een daad waar toch niet meer dan een werkstraf of boete voor staat?
pi_20116351
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 11:07 schreef du_ke het volgende:
Waarom zouden ze dagen vastgehouden moeten worden voor een daad waar toch niet meer dan een werkstraf of boete voor staat?
4 jaar max.. doe je huiswerk
pi_20116382
quote:
Omdat dit de nieuwe politieke cultuur is. En dat er tegenwoordig bij de manier van aardappelschillen nog naar Fortuyn wordt verwezen
  woensdag 23 juni 2004 @ 11:19:15 #145
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_20116598
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 00:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik geloof dat de aandacht die extreem-rechts kreeg voor de periode-Fortuyn vele malen groter was dan het reeel bestaande gevaar. Ik kan me de laatste aanslag van een groepering skinheads of dergelijke tegenhanger van AFA niet herinneren (iemand anders wel?, graag reacties). Bij extreem-rechts stel ik me alleen demonstraties van een tiental vrij domme kaal geschoren jongeren voor. En dan meestal nog op een industrieterrein of zoiets. Wat is hun invloed en wat is het reele gevaar? Of wordt extreem-rechts gebruikt als smoes om het gedrag van bepaalde (extreem-)linkse groeperingen te rechtvaardigen? Ik kan me natuurlijk vergissen, maar bij extreem-rechts denk ik aan kansloze kneuzen als Janmaat en Joop Glimmerveen. Zijn/waren die nou echt een gevaar voor de samenleving? Ik wil hiermee helemaal niks of niemand goedpraten maar slechts het gevaar goed inschatten. En ik wil hetzelfde doen voor moslim-extremisten, links-extremisten en voor mijn part voor extreme Raelianen. Mijns inziens is de overheid de balans de afgelopen jaren een beetje kwijtgeraakt en heeft men grotere dreijgingen over het hoofd gezien (mogelijk met opzet).

En over ongevaarlijke mensen moet je je niet drukmaken. Publiciteit zou wel eens averechts kunnen werken.
Ik denk dat je het helemaal mis hebt, zelf voor Fortuyn werd er een heleboel aandacht geschonken aan linkse groeperingen. De meenste van die links-extremisten die dieren bevrijden, taarten gooien en dat soort dingen zijn opgepakt en sommige hebben ook een tijd mogen zitten. En als die links-extremisten een demonstratie hebben dan zijn er zo een paar honderd M.E.s op de been. Dat noem ik toch wel de nodige aandacht.

En die skinheads die deden ook wel wat anders dan een demonstratie houden op een industrieterrein.... zoals joden, homos en zwarten dood of het ziekenhuis in schoppen.
pi_20116832
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 11:08 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

4 jaar max.. doe je huiswerk
Voor een scheut ketchup?

Er zal toch geen rechter zijn die daar de maximum straf voor geeft .
  woensdag 23 juni 2004 @ 13:53:13 #147
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_20121455
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 11:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voor een scheut ketchup?

Er zal toch geen rechter zijn die daar de maximum straf voor geeft .
Van hetzelfde laken een pak dus als voor de ID-plicht vanaf volgend jaar. 2250 euro boete, maar geen rechter die dat op gaat leggen.
  woensdag 23 juni 2004 @ 14:20:20 #148
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20122283
quote:
Je moet die lui in ieder geval registreren. Weet je met wie je te maken hebt. En laat de rechter de strafmaat maar uitzoeken.
  woensdag 23 juni 2004 @ 14:25:13 #149
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20122435
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 11:19 schreef Monus het volgende:

[..]

Ik denk dat je het helemaal mis hebt, zelf voor Fortuyn werd er een heleboel aandacht geschonken aan linkse groeperingen. De meenste van die links-extremisten die dieren bevrijden, taarten gooien en dat soort dingen zijn opgepakt en sommige hebben ook een tijd mogen zitten. En als die links-extremisten een demonstratie hebben dan zijn er zo een paar honderd M.E.s op de been. Dat noem ik toch wel de nodige aandacht.

En die skinheads die deden ook wel wat anders dan een demonstratie houden op een industrieterrein.... zoals joden, homos en zwarten dood of het ziekenhuis in schoppen.
Ja, het kleine grut pakken ze misschien nog wel eens op. Maar de iets grotere jongens van RARA hebben ze nooit gevonden. Zit daar opzet achter? In de jaren tachtig heerste er echt een sfeer van bagatelliseren van links geweld, paranoia over rechts geweld. Allebei de vormen moet je realistisch inschatten en aanpakken.
pi_20122496
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 14:25 schreef PJORourke het volgende:
In de jaren tachtig heerste er echt een sfeer van bagatelliseren van links geweld
Oneens - volgens mij kun je dat ook totaal niet hard maken. Dat is puur een belevingskwestie.
  woensdag 23 juni 2004 @ 14:48:27 #151
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20123168
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 14:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Oneens - volgens mij kun je dat ook totaal niet hard maken. Dat is puur een belevingskwestie.
Man, er werd gejuichd toen Janmaat z'n vriendin (die overigens zelf uit de CPN kwam, ironie) een been verloor bij die aanslag. De Volkskrant vond het een overwinning op het 'bruine gevaar", die gewelddadige manifestatie bij Kedichem.

[ Bericht 0% gewijzigd door PJORourke op 23-06-2004 14:49:20 (typo) ]
  woensdag 23 juni 2004 @ 14:56:04 #152
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20123411
klopt en de daders zijn nooit 'gevonden' omdat het een goede daad was. misschien dat peter r de vries daar een topic aan wil wijden.
  woensdag 23 juni 2004 @ 14:57:33 #153
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20123455
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 14:56 schreef zoalshetis het volgende:
klopt en de daders zijn nooit 'gevonden' omdat het een goede daad was.
Hoe kom je daarbij?
pi_20123475
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 14:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Man, er werd gejuichd toen Janmaat z'n vriendin (die overigens zelf uit de CPN kwam, ironie) een been verloor bij die aanslag. De Volkskrant vond het een overwinning op het 'bruine gevaar", die gewelddadige manifestatie bij Kedichem.
Dat was het toch ook???
pi_20123626
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 13:53 schreef freako het volgende:

[..]

Van hetzelfde laken een pak dus als voor de ID-plicht vanaf volgend jaar. 2250 euro boete, maar geen rechter die dat op gaat leggen.
Gek.. maar ik denk van wel, er is op dit moment een zeer groot draagvlak in de Nederlandse samenleving om dit soort akties zwaar te bestraffen.
Extreem links is al veel te lang een hand boven het hoofd gehouden... zelfs GL pleitte gisteren tijdens het vragenuurtje voor harde maatregelen.
pi_20123710
GroenLinks is toch zelf ook extreem-links???
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:05:44 #157
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20123755
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 14:58 schreef SCH het volgende:

Dat was het toch ook???
Ik vind het anders een behoorlijke zwarte dag voor de democratie. Fascisme uit anti-fascistische overwegingen, dat is mi geen winst. (Mag je dan niet meer vergaderen in een hotel in de Betuwe?)
pi_20123815
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:05 schreef PJORourke het volgende:
(Mag je dan niet meer vergaderen in een hotel in de Betuwe?)
In die tijd vonden we racisme nog kwalijk, mooie tijd.
pi_20123834
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 14:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Door wie werd er dan gejuicht toen mevrouw haar benen verloor? En graag niet met zo'n dooddoener komen als 'links'. Nee, concreet. Je doet nu net alsof de Volkskrant blij was met deze aanslag. Een beetje boute insinuatie. Als je die niet kan onderbouwen, kan je hem misschien beter terug nemen.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:11:37 #160
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20123944
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Het lijkt wel eeuwen geleden
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:14:45 #161
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20124060
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:08 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Door wie werd er dan gejuicht toen mevrouw haar benen verloor? En graag niet met zo'n dooddoener komen als 'links'. Nee, concreet. Je doet nu net alsof de Volkskrant blij was met deze aanslag. Een beetje boute insinuatie. Als je die niet kan onderbouwen, kan je hem misschien beter terug nemen.
Ik neem niks terug want ik kan me de kranten van toen nog herinneren. Ik kan ze helaas niet citeren. De Volkskrant was niet blij met het geweld maar vond het wel verdiend dat de CP zo op zijn flikker kreeg. Hun sympathie lag gewoon bij de plegers van die aanslag. Laten we niet vergeten dat de krant toen een stuk dogmatischer en zuurder was dan het truttenblaadje dat het nu is. Misschien staat het nog ergens op archief.

Ik durf trouwens te wedden dat die Piet Grijs van VN het een fantastische actie vond, misschien staat het nog ergens op archief.
pi_20124150
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:14 schreef PJORourke het volgende:
De Volkskrant was niet blij met het geweld
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:18:07 #163
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20124201
quote:

[..]

Het is ook zo leuk om de vrouw van Janmaat te mishandelen.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:20:57 #164
45206 Pietverdriet
pi_20124297
Sja, valt ook op dat mensen die zo zeggen tegen geweld te zijn niet hun walging uitspreken over die affaire met de vrouw van janmaat...
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:21:16 #165
93054 DoN_S1X0rZ
Nr. 1 Infidel
pi_20124311
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar ze keurden het, gezien het doel, wel goed.
Say your prayers!
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:21:46 #166
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20124329
moordaanslag laten we dat niet vergeten, ze waren gewoon nog net op tijd om niet te verbranden.
pi_20124332
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:21 schreef DoN_S1X0rZ het volgende:

[..]

Nee dus. Dat zegt de user zelf - ze keurden het geweld af.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:22:00 #168
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20124337
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja, valt ook op dat mensen die zo zeggen tegen geweld te zijn niet hun walging uitspreken over die affaire met de vrouw van janmaat...
Een anti-fascist kan veel maken in dit land. Zelfs fascisme.
pi_20124366
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Valt me ook op dat de mensen die zich zo druk maken over de vrouw van Janmaat niks zeggen over het extreem-rechtse en racistische gehalte van deze mevrouw en de groep waartoe ze behoorde.
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 15:24:06 #170
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20124412
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:22 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Een anti-fascist kan veel maken in dit land. Zelfs fascisme.
Jezelf anti-fascist noemen doet al het ergste vermoeden. Alles wat een fascist heeft, maar dan het spiegelbeeld, in feite dezelfde.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:24:29 #171
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20124423
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:21 schreef DoN_S1X0rZ het volgende:

[..]

Het was meer in de trand van "wij zouden het zo niet doen, maar we zullen ze ook niet tegenhouden".
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 15:24:50 #172
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20124442
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Valt me ook op dat de mensen die zich zo druk maken over de vrouw van Janmaat niks zeggen over het extreem-rechtse en racistische gehalte van deze mevrouw en de groep waartoe ze behoorde.
Jij schijnt haar goed te kennen, licht me eens bij.
pi_20124444
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Jezelf anti-fascist noemen doet al het ergste vermoeden.
Jahoor, een anti-roker is een eigenlijk een roker
pi_20124478
quote:

[..]

Jij schijnt haar goed te kennen, licht me eens bij.
OMG
ik ga niks meer zeggen over je kennis van de politiek, dat doe je zelf wel met dit soort vragen
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 15:26:00 #175
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20124485
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Jahoor, een anti-roker is een eigenlijk een roker
Vaak wel. En niet vies van belachelijke maatregelen. Want de wereld draait om de anti-roker.
pi_20124486
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:14 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik neem niks terug want ik kan me de kranten van toen nog herinneren. Ik kan ze helaas niet citeren. De Volkskrant was niet blij met het geweld maar vond het wel verdiend dat de CP zo op zijn flikker kreeg. Hun sympathie lag gewoon bij de plegers van die aanslag. Laten we niet vergeten dat de krant toen een stuk dogmatischer en zuurder was dan het truttenblaadje dat het nu is. Misschien staat het nog ergens op archief.

Ik durf trouwens te wedden dat die Piet Grijs van VN het een fantastische actie vond, misschien staat het nog ergens op archief.
Er is niets zo selectief als een herinnering.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:26:15 #177
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20124494
quote:

[..]

Dat snap ik ook niet. Je zult ze nooit horen over een willekeurig iemand die vermoord wordt of whatever, maar als het opeens een enorm foute racist is, is opeens de beer los.
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 15:26:39 #178
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20124506
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:25 schreef SCH het volgende:

[..]

OMG
ik ga niks meer zeggen over je kennis van de politiek, dat doe je zelf wel met dit soort vragen
Ik stel je een vraag, je kunt mij niet helpen met het antwoord?
pi_20124510
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Vaak wel. En niet vies van belachelijke maatregelen. Want de wereld draait om de anti-roker.
Geweldig dit.
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 15:27:31 #180
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20124532
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:26 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet. Je zult ze nooit horen over een willekeurig iemand die vermoord wordt of whatever, maar als het opeens een enorm foute racist is, is opeens de beer los.
Wat een vooroordelen.
pi_20124536
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik stel je een vraag, je kunt mij niet helpen met het antwoord?
Jawel maar dat doe ik lekker niet. Als je zelf te beroerd vindt om enige kennis van politieke zaken op te doen, dan heb je een probleem hier.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:27:52 #182
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20124546
quote:

[..]

Zo ver ik weet heeft ze zelf niemand mishandeld. Haar gedachtegoed is uiteraard debiel. Maar wel weer een voorbeeld van iemand die nooit in het politieke midden heeft gestaan: van CPN overgestapt naar CP.
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 15:28:13 #183
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20124559
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Geweldig dit.
Maar vertel eens over die vrouw, SCH, jij weet het zo goed. Niet ontwijken nu. Laat je superieure kennis maar eens blijken.
pi_20124570
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:26 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ach, het is dat typisch rechtse minderwaardigheidssyndroom. Iedereen is tegen ze - als het zo uitkomt, is ineens ook de groenteboer links, of Mat Herben.
pi_20124590
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:27 schreef PJORourke het volgende:
Maar wel weer een voorbeeld van iemand die nooit in het politieke midden heeft gestaan: van CPN overgestapt naar CP.
Soort Rita Verdonk dus
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 15:29:43 #186
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20124614
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach, het is dat typisch rechtse minderwaardigheidssyndroom. Iedereen is tegen ze - als het zo uitkomt, is ineens ook de groenteboer links, of Mat Herben.

Komop, vertel over die vrouw. Ik denk dat je maar wat zegt en het echt niet weet.
pi_20124616
quote:

[..]

Jezelf anti-fascist noemen doet al het ergste vermoeden. Alles wat een fascist heeft, maar dan het spiegelbeeld, in feite dezelfde.
Ik ben antifascist. Jij niet dan? Ben jij pro-fascist of sta je neutraal tegenover fascisme? Ik niet hoor. Ik keur gewoon fascisme keihard af. Is niet helemaal mode, maar ik doe het gewoon.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:31:51 #188
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20124685
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:29 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Ik ben antifascist. Jij niet dan? Ben jij pro-fascist of sta je neutraal tegenover fascisme? Ik niet hoor. Ik keur gewoon fascisme keihard af. Is niet helemaal mode, maar ik doe het gewoon.
Ik ook. Helemaal. Maar ik vrees dat je het sterkste fascisme in Nederland bij de AFA en co zult vinden.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:31:58 #189
93054 DoN_S1X0rZ
Nr. 1 Infidel
pi_20124688
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Jawel maar dat doe ik lekker niet. Als je zelf te beroerd vindt om enige kennis van politieke zaken op te doen, dan heb je een probleem hier.
Met andere woorden, je loopt zelf maar wat te brallen.
Say your prayers!
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:32:29 #190
45206 Pietverdriet
pi_20124702
quote:

[..]

Ah
Geef me eens een definitie van Fascisme?
en leg het verschil tussen Fascisme en Nationaal Socialisme een uit?
Kom nu eens niet met een copy paste
pi_20124738
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Komop, vertel over die vrouw. Ik denk dat je maar wat zegt en het echt niet weet.
Je kan zeuren wat je wilt jongen, ik ben toch zo verschrikkelijk extreem-links en ik zou niks weten over de centrum-democraten? Maar je speelt weer zo'n laf spelletje - als iemand hier Fortuyn noemt, moet ik dan uitleggen wie het is? Wel eens gehoord van Joseph Luns?

Ik heb het al vaker gezegd tegen je: zeur de mensen die wel iets van politiek weten niet zo aan hun kop en lees eens een boek
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 15:33:33 #192
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20124744
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:31 schreef DoN_S1X0rZ het volgende:

[..]

Met andere woorden, je loopt zelf maar wat te brallen.
Inderdaad, dat stel ik voor de zoveelste keer vast. Meneer brult hard, maar als puntje bij paaltje komt, dan is die er snel vandoor.
pi_20124764
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah
OMG - het loopt hier echt uit de hand. Het wordt weer eens tijd om over aangifte doen na te gaan denken.
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 15:34:48 #194
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20124781
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Je kan zeuren wat je wilt jongen, ik ben toch zo verschrikkelijk extreem-links en ik zou niks weten over de centrum-democraten? Maar je speelt weer zo'n laf spelletje - als iemand hier Fortuyn noemt, moet ik dan uitleggen wie het is? Wel eens gehoord van Joseph Luns?

Ik heb het al vaker gezegd tegen je: zeur de mensen die wel iets van politiek weten niet zo aan hun kop en lees eens een boek

Je weet het niet, je weet het niet, je weet het niet!
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:35:27 #195
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20124806
sch ga nou niet zo voorbij aan de feiten. feit blijft dat iemand met een bepaald gedachtengoed, dat anderen niet aan stond, dit met een moordaanslag en invaliditeit moesten bekopen. dat kan toch niet in een democratie. en daar is destijds idd heel weinig naar gekeken. zoals ik al zei moet peter hier maar eens induiken. hij leest vast ook wel fok
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:35:30 #196
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20124808
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik ook. Helemaal. Maar ik vrees dat je het sterkste fascisme in Nederland bij de AFA en co zult vinden.
Zal wel.

Als fascisme betekent een schijtpleurishekel aan racisten te hebben en er voor proberen te zorgen dat dit soort lowlifes geen stempel op de maatschappij kunnen drukken zoals in andere landen helaas al teveel gebeurt, vooral met onze nog niet zo lange geleden herinnering in het achterhoofd, dan:

I'm proud to be a fascist!
pi_20124836
Jij weet het niet, jij vraagt er toch om? Stel eens een gerichte vraag dan - weet je niet hoe ze heet, wil je weten hoeveel benen ze heeft?
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:36:00 #198
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20124837
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:34 schreef SCH het volgende:

[..]

OMG - het loopt hier echt uit de hand. Het wordt weer eens tijd om over aangifte doen na te gaan denken.
Heb jij dan al duidelijk afstand genomen van geweld tegen nertsenfokkers, SCH?
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:36:30 #199
92803 Bela
homo ludens
pi_20124853
quote:

[..]

Uitstekend, dan keur je de methoden van AFA waarschijnlijk ook af.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:36:47 #200
93054 DoN_S1X0rZ
Nr. 1 Infidel
pi_20124862
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:34 schreef SCH het volgende:

[..]

En wat dient er te worden aangegeven?
Say your prayers!
pi_20124874
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Heb jij dan al duidelijk afstand genomen van geweld tegen nertsenfokkers, SCH?
Moet ik ook afstand nemen van de storm die nu over Nederland waait?
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 15:37:59 #202
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20124903
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:35 schreef SCH het volgende:
Jij weet het niet, jij vraagt er toch om? Stel eens een gerichte vraag dan - weet je niet hoe ze heet, wil je weten hoeveel benen ze heeft?
De bekende taktiek. Nu doen alsof je niet weet welke vraag er gesteld is, oh wat doorzichtig.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:38:38 #203
45206 Pietverdriet
pi_20124924
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:35 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Zal wel.

Als fascisme betekent een schijtpleurishekel aan racisten te hebben en er voor proberen te zorgen dat dit soort lowlifes geen stempel op de maatschappij kunnen drukken zoals in andere landen helaas al teveel gebeurt, vooral met onze nog niet zo lange geleden herinnering in het achterhoofd, dan:

FYI Mussolini beschreef Hitler in zijn dagboek als een racistische gek..
pi_20124929
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah
Ik hoop dat dit geen overhoring is...

Fascisme was de staatsvorm van Mussolini in Italië. Veel macht in een centralistische top, geen bij het volk. Ook Spanje onder Franco leek er erg op.

Nationaal-Socialisme is fascisme met een vleugje socialisme en iets met het uitroeien van minderheden. Heel naar.

Beide staatsvormen hebben niet mijn voorkeur. Sterker nog, ik ben tegen. Een echte antifascist dus.

Maar waarom wou je dit weten?
pi_20124959
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De bekende taktiek. Nu doen alsof je niet weet welke vraag er gesteld is, oh wat doorzichtig.
Doe even rustig ventje. Wat wil je weten. Jij zegt: vertel eens wat over haar - hoeveel A4-tjes had je gedacht? Ik neem aan dat je dat vraagt om dat je het zelf niet weet - dan zou je het kunnen opzoeken, maar als je gerichte vragen stelt, wil ik je best iets over haar vertellen - maar niet in de sfeer van: vertel eens wat.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:40:15 #206
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20124989
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:35 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Zal wel.

Hier druipt de intelligentie niet echt vanaf (sorry, moest ik ff kwijt). Extreem-rechts is nergens zo klein als in Nederland. Aandacht verdienen ze niet en met dit soort dom, onstrategisch geweld breng je ze in de underdog-positie. Daar zullen ze misbruik van maken.

Tevens wil ik ook niet dat de de lowlifes van AFA en zo vanuit hun morele superioriteit een stempel op onze samenleving gaan drukken. Dat beginnen ze wel te doen met die geweldscultus.

Aanhangers van Hitler, Stalin of Mao, what's the difference?

[ Bericht 0% gewijzigd door PJORourke op 23-06-2004 15:46:21 ]
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:40:35 #207
93054 DoN_S1X0rZ
Nr. 1 Infidel
pi_20124999
edit: niet nodig

[ Bericht 93% gewijzigd door sizzler op 23-06-2004 15:46:22 ]
Say your prayers!
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:41:18 #208
45206 Pietverdriet
pi_20125023
Valt me weer eens op dat de meeste mensen geen flauw benul hebben, lopen schreeuwen dat ze anti fascist zijn, maar zelfs het verschil niet weten tussen facisme en Nationaal Socialisme, wat toch zoiets is als het verschil niet weten tussen sociaal democraten en communisten..
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 15:41:38 #209
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20125034
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe even rustig ventje. Wat wil je weten. Jij zegt: vertel eens wat over haar - hoeveel A4-tjes had je gedacht? Ik neem aan dat je dat vraagt om dat je het zelf niet weet - dan zou je het kunnen opzoeken, maar als je gerichte vragen stelt, wil ik je best iets over haar vertellen - maar niet in de sfeer van: vertel eens wat.
Knulletje, jij blaast zo hoog van de toren en weet alles over haar vermeende racisme, daarom stel ik aan jou, oh alwetende, de vraag of je meer over haar kunt vertellen. Ik moet het doen met de kranten, internet, interviews, jij kent haar schijnbaar van heel dichtbij. Ik niet, sorry...
Dus knul, vertel eens, barst eens los en vertel waarom dat een aanlslag op haar leven verdedigt.
pi_20125065
Oh, de grote politieke wetenschapper is weer binnen. Pietverdriet hemzelf die mensen die fascisme of racisme aan de kaak stellen altijd langs de meetlat van de definitie gaat leggen. Wat zou zijn motief daarvoor zijn? Schimmig hoor
pi_20125086
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Dus knul, vertel eens, barst eens los en vertel waarom dat een aanlslag op haar leven verdedigt.
Dat doet het niet.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:44:03 #212
92803 Bela
homo ludens
pi_20125124
quote:

[..]

in die tijd vonden ze nog dat het doel alle middelen heiligde. Vorig jaar stonden ze vooraan bij de demo's tegen het verdrijven van Saddam uit Irak.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:44:29 #213
45206 Pietverdriet
pi_20125137
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:38 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit geen overhoring is...

Fascisme was de staatsvorm van Mussolini in Italië. Veel macht in een centralistische top, geen bij het volk. Ook Spanje onder Franco leek er erg op.

Nationaal-Socialisme is fascisme met een vleugje socialisme en iets met het uitroeien van minderheden. Heel naar.

Beide staatsvormen hebben niet mijn voorkeur. Sterker nog, ik ben tegen. Een echte antifascist dus.

Maar waarom wou je dit weten?
Zowaar, iemand die een beetje weet waar het verschil ligt.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:44:32 #214
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20125142
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:41 schreef Pietverdriet het volgende:
verschil niet weten tussen sociaal democraten en communisten..
Nou, de PvdA sprak zich in de jaren tachtig uit tegen Solidariteit in Polen...
pi_20125167
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hier druipt de intelligentie niet echt vanaf (sorry, moest ik ff kwijt). Extreem-rechts is nergens zo klein als in Nederland. Aandacht verdienen ze niet en met dit soort dom, onstrategisch geweld breng je ze in de underdog-positie. Daar zullen ze misnruik van maken.

Tevens wil ik ook niet dat de de lowlifes van AFA en zo vanuit hun morele superioriteit een stempel op onze samenleving gaan drukken. Dat beginnen ze wel te doen met die geweldscultus.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Extreemrechts mag extreemlinks wel dankbaar zijn door alle aandacht.

Hier op het forum zie je het ook. Zodra extreemlinks weer negatief in het nieuws komt, grooit direct de sympathie voor extreemrechts. Alsof je niet aan beide een hekel kan hebben.
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 15:46:03 #216
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20125190
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat doet het niet.
He gelukkig, toch nog een summier antwoord. Gelukkig maar, want die vrouw interesseert me verder de ballen. Ik wilde echter zeker weten of jij poging tot moord op enige wijze wilde goedkeuren.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:46:22 #217
45206 Pietverdriet
pi_20125200
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, de PvdA sprak zich in de jaren tachtig uit tegen Solidariteit in Polen...
Sja
Geloof niet dat men daar aan herinnert wil worden, als ik me goed herinner was daar destijds een rel over binnen de PvdA met Max vd Berg..
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:48:04 #218
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20125239
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hier druipt de intelligentie niet echt vanaf (sorry, moest ik ff kwijt). Extreem-rechts is nergens zo klein als in Nederland. Aandacht verdienen ze niet en met dit soort dom, onstrategisch geweld breng je ze in de underdog-positie. Daar zullen ze misnruik van maken.

Man, man, man

Ik ben echt niet voor de gewelddadige aanpak van extreem-rechtse organisaties, maar in tegenstelling tot jullie schijnbaar, ben ik niet bepaald neutraal als het gaat om extreem-rechtse idioten en racistische lieden. Daar moet mijns inziens wat aan gedaan worden en dat vind ik een stuk belangrijker dan dat gejank om geweld tegen deze zelfde gasten.

Die figuren (Janmaat, CP, Nieuw Rechts, enz) worden hier nota bene constant in de slachtofferrol gemanoeuvreerd en daar heb ik echt een pleurishekel aan. Ik vind het echt veel interessanter dat er af en toe tenminste iets tegen dit soort idioten gedaan wordt, al had ik het ook liever op een andere manier gezien.

Maar ja, een andere manier om racisme te bestrijden, daar hebben jullie het liever niet over, gezien de 0 topics over dit onderwerp en de 50 topics over hoe zielig racisten wel niet zijn als ze eens aangepakt worden.

Fuck that.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:48:52 #219
93054 DoN_S1X0rZ
Nr. 1 Infidel
pi_20125270
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:45 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Extreemrechts mag extreemlinks wel dankbaar zijn door alle aandacht.

Hier op het forum zie je het ook. Zodra extreemlinks weer negatief in het nieuws komt, grooit direct de sympathie voor extreemrechts. Alsof je niet aan beide een hekel kan hebben.
Hoezo sympathie voor extreem rechts. Onzin. Hier op het forum wordt voornamelijk de nadruk gelegd op het feit dat extreem links zijn gang kan gaan tov extreem rechts. Dat wil niet zeggen dat degenen die dit aankaarten sympathie hebben voor extreem rechts.
Say your prayers!
pi_20125276
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik wilde echter zeker weten of jij poging tot moord op enige wijze wilde goedkeuren.
En daarom vraag je me meer over die vrouw te vertellen? Beetje omslachtig. Ze is veroordeeld voor racisme, dus dat is wel duidelijk. Maar ik ben niet zo van het gewel, dat je dat nou nog niet weet
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:49:30 #221
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20125293
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sja
Geloof niet dat men daar aan herinnert wil worden, als ik me goed herinner was daar destijds een rel over binnen de PvdA met Max vd Berg..
Ja, ze durfden geen afstand te nemen van het reeel bestaande socialisme. Terwijl Solidariteit toch echt in hun straatje lag. Meer comsymps dan sociaal-democraten dus toen.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:50:09 #222
93054 DoN_S1X0rZ
Nr. 1 Infidel
pi_20125313
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

He gelukkig, toch nog een summier antwoord. Gelukkig maar, want die vrouw interesseert me verder de ballen. Ik wilde echter zeker weten of jij poging tot moord op enige wijze wilde goedkeuren.
Dat doet ie niet. Hij heeft er echter wel begrip voor.
Say your prayers!
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:50:23 #223
92803 Bela
homo ludens
pi_20125321
quote:

[..]

Er zijn mensen op dit forum actief die door middel van hun toeschrijvingen laten zien dat ze moeite met het onderscheid hebben tussen iemand die de wanen van extreem links aanklaagt en iemand die extreem rechtse sympathiën heeft. Er zal nog menig meningsuitingsblues over worden bezongen voordat dit onderscheid helder is vrees ik.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:52:47 #224
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20125410
quote:

Ik vind de recente verkiezingen in Vlaanderen eigenlijk een beter voorbeeld, hoewel het daar ook om proteststemmers gaat.
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 15:53:14 #225
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20125424
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:49 schreef SCH het volgende:

[..]

En daarom vraag je me meer over die vrouw te vertellen? Beetje omslachtig. Ze is veroordeeld voor racisme, dus dat is wel duidelijk. Maar ik ben niet zo van het gewel, dat je dat nou nog niet weet
Ik ben nog lang niet overtuigd, je hebt sympathie en begrip voor geweldadige akties, dat werd mij helaas al eerder duidelijk. Dat moet je echter zelf weten, hier op fok zal je dan met mij te maken krijgen. Ik constateer ook dat je erg hard schreeuwt, maar niet veel weet. Ach ja, beter onwetend dan dom, niet?
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:56:14 #226
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20125533
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:48 schreef Posdnous het volgende:

Die figuren (Janmaat, CP, Nieuw Rechts, enz) worden hier nota bene constant in de slachtofferrol gemanoeuvreerd en daar heb ik echt een pleurishekel aan. Ik vind het echt veel interessanter dat er af en toe tenminste iets tegen dit soort idioten gedaan wordt, al had ik het ook liever op een andere manier gezien.

Maar ja, een andere manier om racisme te bestrijden, daar hebben jullie het liever niet over, gezien de 0 topics over dit onderwerp en de 50 topics over hoe zielig racisten wel niet zijn als ze eens aangepakt worden.
Ja Janmaat en z'n vrouw waren slachtoffer van een aanslag.

Hebben mensen in een vrij land niet het recht om racistisch te stemmen als ze dat willen? (ik niet hoor).
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:58:15 #227
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20125598
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:56 schreef PJORourke het volgende:

Hebben mensen in een vrij land niet het recht om racistisch te stemmen als ze dat willen? (ik niet hoor).
Als het aan mij ligt niet nee.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:59:18 #228
93054 DoN_S1X0rZ
Nr. 1 Infidel
pi_20125631
quote:

[..]

Tjah, dat het een racistische doos was/is staat helemaal los van het feit dat mensen simpelweg niet het recht hebben om zelf maar te bepalen wie het loodje moet leggen of niet. Dat geldt voor zowel extreem rechts als links.
Say your prayers!
  woensdag 23 juni 2004 @ 16:00:51 #229
93054 DoN_S1X0rZ
Nr. 1 Infidel
pi_20125695
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:58 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Die mensen mogen ook fysiek worden aangepakt volgens jou?
Say your prayers!
pi_20125707
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:50 schreef Bela het volgende:

[..]

Er zijn mensen op dit forum actief die door middel van hun toeschrijvingen laten zien dat ze moeite met het onderscheid hebben tussen iemand die de wanen van extreem links aanklaagt en iemand die extreem rechtse sympathiën heeft. Er zal nog menig meningsuitingsblues over worden bezongen voordat dit onderscheid helder is vrees ik.
Ik zeg dus niet dat iedereen die extreemlinks hekelt naar extreemrechts hangt.
  woensdag 23 juni 2004 @ 16:01:54 #231
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20125738
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:59 schreef DoN_S1X0rZ het volgende:

Tjah, dat het een racistische doos was/is staat helemaal los van het feit dat mensen simpelweg niet het recht hebben om zelf maar te bepalen wie het loodje moet leggen of niet. Dat geldt voor zowel extreem rechts als links.
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 16:02:22 #232
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20125753
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:58 schreef Posdnous het volgende:

[..]

racistisch stemmen, voor zover het betekenis heeft, bestaat niet. Racisme is per wet verboden. Klaar.
pi_20125757
quote:

[..]

Ja dat recht hebben ze.
  woensdag 23 juni 2004 @ 16:03:03 #234
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20125774
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:00 schreef DoN_S1X0rZ het volgende:

[..]

Die mensen mogen ook fysiek worden aangepakt volgens jou?
Nee, dat lijkt me een slecht idee.
  woensdag 23 juni 2004 @ 16:03:50 #235
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20125810
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

racistisch stemmen, voor zover het betekenis heeft, bestaat niet. Racisme is per wet verboden. Klaar.
Uiteraard, het was ook slechts een reactie.
  woensdag 23 juni 2004 @ 16:04:45 #236
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20125844
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 16:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Nee er is een verbod op discriminatie maar gelukkig geen gedachtepolitie in dit land. Er zijn/waren wel racistische partijen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PJORourke op 23-06-2004 16:05:47 (typo) ]
pi_20130751
Nog even over verdonk en de linkse ballen die roepen "het is maar ketchup"

Dat vind indymedia ook.......

woensdag 23 juni 2004 @ 19:29:25 #238
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20132053
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 18:44 schreef WieWatWaarom het volgende:
Nog even over verdonk en de linkse ballen die roepen "het is maar ketchup"

Dat vind indymedia ook.......

[afbeelding]
grappig ook de manier waarop die ketchup rond haar hals is geshopt. ach indimedia...
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 19:41:13 #239
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20132366
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 19:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

grappig ook de manier waarop die ketchup rond haar hals is geshopt. ach indimedia...
Geeft ook aan wat ze willen: de dood van Verdonk en niet "aantonen" dat ze bloed aan d'r handen zou hebben...
  woensdag 23 juni 2004 @ 19:43:29 #240
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20132429
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 19:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Geeft ook aan wat ze willen: de dood van Verdonk en niet "aantonen" dat ze bloed aan d'r handen zou hebben...
eng groepje...hoop dat ze goed in de gaten worden gehouden.
pi_20136805
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 19:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

idd... INDYMEDIA moet ook eens worden aangepakt.. opruiende website met zogenaamd niet te traceren eigenaren..pffffff
  woensdag 23 juni 2004 @ 23:55:12 #242
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20140876
Indymedia is wel, hmmm... kleurrijk.
pi_20142236

..... Verdonk
  donderdag 24 juni 2004 @ 00:39:55 #244
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20142274
lol ik mis de ketchup keelsnede die indimedia heeft gemaakt.
  donderdag 24 juni 2004 @ 00:41:04 #245
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20142310
zullen we indimedi a voor de rechter slepen? het is een vies zooitje ongeregeld die nu hun pvda positie verloren zien gaan, steeds meer....en daardoor onacceptabele beelden mogen verspreiden, want dat is de trend....
pi_20142468
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 00:41 schreef zoalshetis het volgende:
zullen we indimedi a voor de rechter slepen? het is een vies zooitje ongeregeld die nu hun pvda positie verloren zien gaan, steeds meer....en daardoor onacceptabele beelden mogen verspreiden, want dat is de trend....
als het om links- extremisten gaat kan je beter voor eigen rechter spelen...
  donderdag 24 juni 2004 @ 01:36:33 #247
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_20143331
quote:

[..]

Nou, daar denk ik dus anders over. Als een prachtig monumentaal pand, zoals hier in het centrum, al 8 jaar staat weg te rotten dan juich ik het toe als er mensen in gaan zitten die het nog onderhouden ook.
de boel dichtspijkeren, barricaderen met alles wat los en vast zit en ijzeren platen voor de ramen lassen noem ik geen onderhoud.
blaat blaat beeeeeeeeeeeeeh blaat blaat blaat beeeeeeeeeeeeeeh
  donderdag 24 juni 2004 @ 01:41:06 #248
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_20143411
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:48 schreef Posdnous het volgende:

ik heb een pleurishekel aan extreem linkse mafketels die van een hotel alle vluchtwegen barricaderen en dan vervolgens datzelfde hotel vol molotovcocktails gooien. Dat is gewoon moord en op geen enkele manier goed te praten.
  donderdag 24 juni 2004 @ 01:55:12 #249
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_20143635
Al die extreem linkse "actievoerders" hebben trouwens niet door hoe erg ze misbruikt worden. Wat dat betreft zijn er wel een aantal parallelen te trekken met Hitler en zijn S.A.

De S.A. vervulde dezelfde rol als de extreem linkse criminelen nu, te weten die van ideologisch kannonevoer. De stormtroepen voor de werkelijke leiders, die worden ingezet voor de smerige klusjes, zodat het kader/de leiding mooi buiten schot blijft en geen vuile handen heeft voor de buitenwacht. Als het fout (arrestatie)gaat worden de troepen opgeofferd en laten ze die vallen.

Het voetvolk verkeerd ondertussen in de veronderstelling dat eeuwige dank hun deel zal zijn als de idealen van de leider zijn verwezenlijkt, maar de geschiedenis heeft al vele malen bewezen dat dit niet zo is, en dat het voetvolk uiteindelijk zelf ook opgeruimd wordt, want ze hebben hun functie vervuld, zijn overbodig geworden, hebben niet de eigenschappen die nodig zijn als de leiding daadwerkelijk hun doelen heeft verwezelijkt(iemand die gewend is alles met (verbaal of fysiek)geweld op te lossen is niet geschikt om zaken op een andere manier te regelen, en dus een ongeleid projectiel en dus gevaarlijk), en ze weten te veel. Dus uiteindelijk worden ze met al hun idealen en extremistisch gedrag zelf beloond in de vorm van hun eigen nacht van de lange messen, lees: opgespoord door justitie en voor lange tijd opgesloten of erger, na verraden te zijn bijvoorbeeld (anoniem tipje hier, informantje daar)

geweldig toch?!
  donderdag 24 juni 2004 @ 10:36:27 #250
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20146613

Nou dan gaan we toch lekker Janmaat steunen.
pi_20146644
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 01:36 schreef jantine het volgende:

[..]

de boel dichtspijkeren, barricaderen met alles wat los en vast zit en ijzeren platen voor de ramen lassen noem ik geen onderhoud.
inderdaad, dat doen die huiseigenaren
  donderdag 24 juni 2004 @ 11:39:34 #252
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_20148017
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 01:55 schreef jantine het volgende:
Al die extreem linkse "actievoerders" hebben trouwens niet door hoe erg ze misbruikt worden. Wat dat betreft zijn er wel een aantal parallelen te trekken met Hitler en zijn S.A.

De S.A. vervulde dezelfde rol als de extreem linkse criminelen nu, te weten die van ideologisch kannonevoer. De stormtroepen voor de werkelijke leiders, die worden ingezet voor de smerige klusjes, zodat het kader/de leiding mooi buiten schot blijft en geen vuile handen heeft voor de buitenwacht. Als het fout (arrestatie)gaat worden de troepen opgeofferd en laten ze die vallen.

Het voetvolk verkeerd ondertussen in de veronderstelling dat eeuwige dank hun deel zal zijn als de idealen van de leider zijn verwezenlijkt, maar de geschiedenis heeft al vele malen bewezen dat dit niet zo is, en dat het voetvolk uiteindelijk zelf ook opgeruimd wordt, want ze hebben hun functie vervuld, zijn overbodig geworden, hebben niet de eigenschappen die nodig zijn als de leiding daadwerkelijk hun doelen heeft verwezelijkt(iemand die gewend is alles met (verbaal of fysiek)geweld op te lossen is niet geschikt om zaken op een andere manier te regelen, en dus een ongeleid projectiel en dus gevaarlijk), en ze weten te veel. Dus uiteindelijk worden ze met al hun idealen en extremistisch gedrag zelf beloond in de vorm van hun eigen nacht van de lange messen, lees: opgespoord door justitie en voor lange tijd opgesloten of erger, na verraden te zijn bijvoorbeeld (anoniem tipje hier, informantje daar)

geweldig toch?!
De S.A. was georganiseerd. Dat kan je van extreem linkse "actievoerders niet zeggen". Deze hele vergelijking slaat dus als een kut op een drumstel.
  donderdag 24 juni 2004 @ 13:02:14 #253
45206 Pietverdriet
pi_20150402
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 11:39 schreef Ludwig het volgende:

[..]

De S.A. was georganiseerd. Dat kan je van extreem linkse "actievoerders niet zeggen". Deze hele vergelijking slaat dus als een kut op een drumstel.
Ah
Dus zo een demonstratie, die ontstaat spontaan, zeg maar een fractale zelforganisatie op een hoger niveau uit random gedrag?
  donderdag 24 juni 2004 @ 13:13:38 #254
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_20150744
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 01:55 schreef jantine het volgende:

geweldig toch?!
Je moet wel erg ziek zijn om hitler er hier op z'n manier bij tehalen.
  donderdag 24 juni 2004 @ 14:46:39 #255
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20153259
In het debat over het ketchup-incident, vonden de regeringspartijen en het kabinet dat de juiste weg was gevolgd. Ze vonden de vrijlating van mensen die hun namen niet vrijgeven goed. De oppositie vond van niet.

Bron: ANP.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 24 juni 2004 @ 15:01:38 #256
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20153679
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 14:46 schreef Sidekick het volgende:
Ze vonden de vrijlating van mensen die hun namen niet vrijgeven goed.
Blijft nogal vreemd imo.
  donderdag 24 juni 2004 @ 17:52:25 #257
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20157565
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 10:36 schreef Posdnous het volgende:

Ben je bang voor een lijk?
pi_20157913
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 10:36 schreef Posdnous het volgende:

.. links wordt met de dag leiper..
pi_20158595
quote:
Extreem links is wel degelijk georganiseerd kijk maar eens naar: AFA, IS, Antifa, Kafka.

Daarbij worden de Internationale Socialisten (Onze vechtersbaasjes die helemaal weg zijn van de Intifada) gefinancieerd door: Groen Links, SP, PvdA.

Overigens worden alle acties aangekondigt via www.indymedia.nl, het centrale punt van alle linkse terreur organisaties.

[ Bericht 16% gewijzigd door DarkSoulNR op 24-06-2004 19:16:02 ]
Rotterdam
  † In Memoriam † vrijdag 25 juni 2004 @ 00:52:38 #260
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20168771
quote:
Man bedreigde Verdonk en kabinet 25-06-2004

De man die minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) bedreigde, uitte daarmee ook dreigementen jegens de ministerraad. Dat vindt het Openbaar Ministerie (OM), zo bleek toen de 22-jarige man donderdag werd voorgeleid aan de rechter-commissaris.

De man zou door zijn dreigementen het 'ongestoord functioneren van de ministerraad' belemmeren. Justitie kan hem daarvoor maximale straffen uiteenlopend van levenslange gevangenisstraf tot een geldboete van 45 duizend Euro opleggen. Dat maakte het OM donderdagavond bekend.

De man wilde dat minister Verdonk haar integratiebeleid binnen twee weken zou aanpassen. Anders zou zij de 'gevolgen daarvan ondervinden'. Dat zei hij in een telefoontje aan Radio Noord-Holland.

[Copyright 2004, Novum]
Zeer terecht dat deze man wordt aangepakt, maar om hem nu als voorbeeld eventueel jarenlang op te sluiten vind ik toch wat erg overdreven. Het staat in geen verhouding tot andere bedreigingen jegens andere mensen en met name jegens burgers. Is een Minister dan meer waard? Het begint dan toch op klassejustitie te lijken.
  † In Memoriam † vrijdag 25 juni 2004 @ 01:06:12 #261
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20169128
quote:
8. Tegen Dominique Weesie verzoek ik je om een voorwaardelijke gevangenisstraf te eisen, als een signaal aan forum-beheerders dat ze rechtse geweldsoproepen van hun websites moeten weren.
Linkse dus niet? Zie hier
  vrijdag 25 juni 2004 @ 01:08:42 #262
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20169190
ik hou zowiezo niet van demonstratievestraffen (wel van jurisprudentie). dat is geen eerlijke rechtspraak. ik ben het wel eens dat er veel meer aandacht moet komen voor extreemlinkse groepen. probleem is met hen dat je jaren lid moet zijn om iets te 'mogen' doen. dus slimmer dan extreemrechste groepen in verband met infiltratie. maar wat meer gaan screenen kan geen kwaad. ze ondermijnen op dit moment het meest de rechtsstaat en democratie.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 01:22:17 #263
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20169463
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 01:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Linkse dus niet? Zie hier
Wie is die Paul Treanor? Paranoide gek?
  † In Memoriam † vrijdag 25 juni 2004 @ 01:25:59 #264
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20169535
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 01:22 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wie is die Paul Treanor? Paranoide gek?
Redelijk geschift, zeg ik.
pi_20169737
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 01:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Mijn god, ik krijg bijna zin om hem te gaan doodwensen
quote:
Van Geenstijl.nl
"ik heb die zooi es even gelezen en ik heb het niet zo op Paul, Paul moet weg...
Paul spoort niet, en ik ben extreem in dat soort dingen, spoort niet moet weg.
Zoals een kakkerlak in je vreten, eerst zet je je mes in dat beestje dan twist je dat mes langzaam vervolgens flikker je dat mes weg en het vreten plus dat getwiste beestje, hierna flikker je nog wat acid over het kadaver om er zeker van te zijn dat het niet beweegt, als dan de vuilnis komt ga je staan kijken of ze de betreffende emmer goed legen, en de pers op het beestje zetten eventueel kun je ze hier bij assisteren"
  vrijdag 25 juni 2004 @ 01:44:05 #266
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20169770
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 01:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

LOL wat een debiel

Politieke moord is dus OK als Paultje Treanor dat zegt.
pi_20169838
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 01:44 schreef PJORourke het volgende:
Politieke moord is dus OK als Paultje Treanor dat zegt.
Als ik een moord op hem politiek motiveer zal hij deze dan ook goedkeuren? Hij is er gek genoeg voor
  vrijdag 25 juni 2004 @ 08:52:57 #268
3904 Koos Voos
teringhond
pi_20171634
DEN HAAG - Bijna de voltallige oppositie in de Tweede Kamer vindt dat het openbaar ministerie (OM) steken heeft laten vallen bij de zaak van de twee vrouwen die minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) vorige week besmeurden met ketchup.

Het OM had gebruik moeten maken van de mogelijkheden om de verdachten, die hun naam niet willen zeggen, langer vast te houden, aldus de oppositie gisteren tijdens een debat met de ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) over de kwestie. In die tijd had het OM moeten proberen achter de identiteit te komen van het tweetal.

Aanleiding van het debat was de beslissing van de rechter-commissaris eind vorige week om het tweetal vrij te laten, zonder dat de identiteit van de daders bekend was. Het OM ging hiertegen in beroep bij de zogeheten raadkamer en kreeg gelijk. De twee zitten inmiddels weer vast.

De Kamer, met uitzondering van Herben (LPF), wilde niet treden in de beslissing van de rechter-commissaris maar vroeg zich wel af of het OM de twee via een andere procedurele weg niet langer had kunnen vasthouden om achter hun identiteit te komen. Coalitiefracties CDA, VVD en D66 lieten zich overtuigen door het argument van Donner dat uiteindelijk door de uitspraak van de raadkamer is gebleken dat de weg die het OM heeft bewandeld, de juiste was. De oppositie, van SGP tot aan GroenLinks, hield twijfel.

De motie van wantrouwen, waar Herben voor het debat op zinspeelde, kwam er niet. Wel eiste de LPF'er dat het OM in het vervolg in dit soort gevallen 'hard, snel en adequaat' moet optreden. Volgens Donner en Remkes had het OM dat gedaan.

Donner haalde op zijn beurt fel uit naar de Kamer, Herben in het bijzonder, omdat daar het beeld wordt geschetst van het OM dat er van alles fout gaat. De bewindsman zei de, volgens hem onterechte, beeldvorming te betreuren, schadelijk en zelfs gevaarlijk te vinden, omdat het het gezag van het OM aantast.

Ook beklaagde de bewindsman zich over de maatschappelijke gevolgen van dit soort incidenten. "Deze actie stond op zichzelf, maar het wordt meer dan een incident als de minister binnen 48 uur met de dood wordt bedreigd via de radio. Dan kom je terecht in een situatie dat ieder incident het volgende uitlokt. Dan voelt niemand zich meer geremd om met de dood te bedreigen, zelfs niet als het om een wissel bij het voetbal gaat", zei hij, verwijzend naar de harde woorden die commentatoren zoals Jan Mulder richting bondscoach Advocaat hebben geuit.
(ANP)
  † In Memoriam † vrijdag 25 juni 2004 @ 09:00:56 #269
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20171703
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 08:52 schreef Koos Voos het volgende:
DEN HAAG - Bijna de voltallige oppositie in de Tweede Kamer vindt dat het openbaar ministerie (OM) steken heeft laten vallen bij de zaak van de twee vrouwen die minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) vorige week besmeurden met ketchup.

-knip-

Dan voelt niemand zich meer geremd om met de dood te bedreigen, zelfs niet als het om een wissel bij het voetbal gaat", zei hij, verwijzend naar de harde woorden die commentatoren zoals Jan Mulder richting bondscoach Advocaat hebben geuit.
(ANP)
In feite keurt Donner en het meerendeel van de TK doodverwensingen goed. Donner mag keer op keer blijven zitten, hij wordt duidelijk als spil van het kabinet gezien, valt hij, dan valt iedereen van het kabinet. Daarom valt men hem niet af.
pi_20171861
Waar ze dat wetsartikeltje nou weer vandaan hebben? Die man moet gewoon volgens de regels gestraft worden en dat hoeft niet mild te zijn maar ik ben er niet voor dat justitie "voorbeelden gaat stellen".
  vrijdag 25 juni 2004 @ 09:50:17 #271
3904 Koos Voos
teringhond
pi_20172309
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 09:18 schreef SCH het volgende:
Waar ze dat wetsartikeltje nou weer vandaan hebben? Die man moet gewoon volgens de regels gestraft worden en dat hoeft niet mild te zijn maar ik ben er niet voor dat justitie "voorbeelden gaat stellen".
Ik wel , er moet een einde komen aan de bedreigingen van extreem links/rechts of van komplete idioten zoals een Jan Mulder..
pi_20172359
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 09:50 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Ik wel , er moet een einde komen aan de bedreigingen van extreem links/rechts of van komplete idioten zoals een Jan Mulder..
Mensen moeten elkaar niet zo napraten - niemand weet wat Jan Mulder nou werkelijk heeft gezegd en als je de band terugkijkt blijkt juist dat hij een statement maakte tegen alle hysterie. NMisschien een beetje te cryptisch maar hij deed niet maar dan als voorbeeld roepen op alle gezeur over Advocaat: "misschien moeten we hem maar stenigen ja". Zo van: het gaat allemaal nergens over. Als dat zinnetje wordt losgeknipt is het heel wat.

Maar om dat uberhaupt een bedreiging te noemen, gaat wat ver.
pi_20173543
Overigens is de naam van deze ketchupgooister bekend

Het is Agnes Wijbrands
Rotterdam
  vrijdag 25 juni 2004 @ 10:55:42 #274
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20173758
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 10:46 schreef DarkSoulNR het volgende:
Overigens is de naam van deze ketchupgooister bekend
[afbeelding]

Het is Agnes Wijbrands
zelfs zonder ketchup een vies mens.
pi_20173842
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 10:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zelfs zonder ketchup een vies mens.
hehe inderdaad
Rotterdam
  vrijdag 25 juni 2004 @ 13:25:02 #276
45206 Pietverdriet
pi_20177841
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 09:50 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, haatzaaien is helemaal verkeerd. Maar dan weet ik er nog wel een paar, De media, met name panorama, over Duitsland bijvoorbeeld...
pi_20178444
Als je tegenwoordig zegt dat "er een einde moet komen aan het beleid van De Geus" wordt dat al zo'n beetje als een doodsbedreiging opgevat.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 16:05:03 #278
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20182204
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 09:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Mensen moeten elkaar niet zo napraten - niemand weet wat Jan Mulder nou werkelijk heeft gezegd en als je de band terugkijkt blijkt juist dat hij een statement maakte tegen alle hysterie. NMisschien een beetje te cryptisch maar hij deed niet maar dan als voorbeeld roepen op alle gezeur over Advocaat: "misschien moeten we hem maar stenigen ja". Zo van: het gaat allemaal nergens over. Als dat zinnetje wordt losgeknipt is het heel wat.

Maar om dat uberhaupt een bedreiging te noemen, gaat wat ver.
Voor deze ene keer ben ik het met je eens. Dat "ophangen en stenigen" wordt helemaal uit de context getrokken. Het was juist cynisch bedoeld maar nu hebben allerlei mensen die het programma niet gezien hebben er eens een mening over, en spreken er schande van.

En wie neemt Jan Mulder en zijn uitbarstingen nou werkelijk serieus?
  vrijdag 25 juni 2004 @ 16:11:34 #279
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20182402
doodsverwensingen zijn ook op fok niet voor niets bestraft. het staat niet kies en je weet nooit welke halve zool je ermee aanwakkert.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 16:43:13 #280
45206 Pietverdriet
pi_20183366
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 16:05 schreef PJORourke het volgende:

Gekken genoeg.
pi_20184947
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 16:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Voor deze ene keer ben ik het met je eens.
Dat overkomt iedereen wel een keer maar laat het niet te vaak gebeuren
quote:
Dat "ophangen en stenigen" wordt helemaal uit de context getrokken. Het was juist cynisch bedoeld maar nu hebben allerlei mensen die het programma niet gezien hebben er eens een mening over, en spreken er schande van.
Precies, dat is een beetje de hysterie die nu de overhand neemt. Het zeggen wat je denkt is langzaam aan het afglijden naar een akelige vorm van censuur en paranoia.
quote:
Precies. Maar dat is niet eens relevant voor iets dat hij niet op die manier heeft gezegd.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 18:07:25 #282
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20185318
je mag best zeggen wat je denkt, dat heet vrijheid van meningsuiting. maar je mag niet andere mensen aanvallen met ketchup of stigmatiserende ranzigheden.
pi_20185353
wat zijn stigmatiserende ranzigheden?
  vrijdag 25 juni 2004 @ 18:47:03 #284
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20186271
doodsverwensingen, ketchup rond hals gedrapeerd, obscure telefoontjes, taarten met poep, kogels door kop tot aan iemand met ketchup besmeuren. je kan in dit land ook gewoon je stem laten horen.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 18:51:23 #285
45206 Pietverdriet
pi_20186351
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 18:47 schreef zoalshetis het volgende:
doodsverwensingen, ketchup rond hals gedrapeerd, obscure telefoontjes, taarten met poep, kogels door kop tot aan iemand met ketchup besmeuren. je kan in dit land ook gewoon je stem laten horen.
Niet als je intellectueel niet in staat bent om je argument tot een steekhoudend verhaal te brengen, wat onderbouwt is met feiten. Dat moet natuurlijk onderbouwt zijn met feiten. Dit is precies waar deze lieden moeite mee hebben, ze brengen het niet verder dan schelden en ageren, en beweren dan dat men hun stem niet horen wil.
pi_20186386
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 18:47 schreef zoalshetis het volgende:
Het begint natuurlijk wel allemaal met het beleid van Verdonk, dat mogen we niet vergeten!!!
  vrijdag 25 juni 2004 @ 18:54:43 #287
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20186424
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 18:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Het begint natuurlijk wel allemaal met het beleid van Verdonk, dat mogen we niet vergeten!!!
nee het begint met de politieke keuze van het land. of je daar nu blij mee bent of niet. DEMOCRATIE. jij bent n=1
pi_20186452
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 18:54 schreef zoalshetis het volgende:
jij bent n=1
wasda?
  vrijdag 25 juni 2004 @ 18:59:21 #289
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20186532
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 18:55 schreef SCH het volgende:

[..]

wasda?
ehhhm dat zegt dat jij maar één iemand bent, dus niet symbool staat voor de samenleving, godzijdank.
pi_20191704
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 18:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ehhhm dat zegt dat jij maar één iemand bent, dus niet symbool staat voor de samenleving, godzijdank.
oh, precies zoals jij dus
  zaterdag 26 juni 2004 @ 00:15:31 #291
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20194822
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 18:53 schreef SCH het volgende:

Ja natuurlijk, dan mag alles: bedreigingen, aanslagen
Ik vind Verdonk een moordenaar dus mag ik haar bedreigen. Van democratie heeft jouw soort geen kaas gegeten.
pi_20194984
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, dan mag alles: bedreigingen, aanslagen
Ik vind Verdonk een moordenaar dus mag ik haar bedreigen. Van democratie heeft jouw soort geen kaas gegeten.
Lul toch niet zo dom man. Je legt alles weer heerlijk in je eigen straatje uit. Moet ik het weer op nieuw gaan uitleggen.

Jouw soort heeft het liever niet over de inhoud en het is de inhoud waar het allemaal om draait. Om het onmenselijke en oerdomme asielbeleid. Als de regering daar niet zo mee omgaat hadden we helemaal geen ketchupmysterie gehad. Zet de zaken wel even in de juiste volgorde.
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 00:30:15 #293
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20195061
pi_20195095
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
SCH, dit is jouw straatje... Toch?
Is dat jouw favoriete site ofzo?
Nee meneer, dat is niet in mijn straatje.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 00:31:57 #295
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20195098
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Lul toch niet zo dom man. Je legt alles weer heerlijk in je eigen straatje uit. Moet ik het weer op nieuw gaan uitleggen.

Jouw soort heeft het liever niet over de inhoud en het is de inhoud waar het allemaal om draait. Om het onmenselijke en oerdomme asielbeleid. Als de regering daar niet zo mee omgaat hadden we helemaal geen ketchupmysterie gehad. Zet de zaken wel even in de juiste volgorde.
Ik heb het graag over de inhoud. Dat het asielbeleid dom en onmenselijk zou zijn zijn meningen, geen feiten. Dat is dus niet iets waar je inhoudelijk over kunt discussieren. De regering heeft een kamermeerderheid achter zich en daar moeten de ketchupfetisjisten maar mee leren leven.

Als ze het er niet mee eens zijn kunnen ze altijd in een land gaan wonen met een "humaner" asielbeleid. Cuba bijvoorbeeld. Worden ze meteen verbannen naar het hiernamaals.

En draai de zaken niet om. De kamer hoeft zich niet te schikken aan de wensen van die twee idioten. Zij moeten zich neerleggen bij de wensen van een meerderheid van de Nederlanders, een streng asielbeleid. En het is nog steeds vrij soft, zo lang de gezinshereniging zo door mag gaan.
pi_20195131
Vrij soft Je weet niet waar je het over hebt en daar komen dus dergelijke acties vandaan. Omdat mensen in hun omgeving zien hoe het uitpakt.
De meerderheid, m'n reet.
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 00:33:37 #297
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20195132
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dat jouw favoriete site ofzo?
Nee meneer, dat is niet in mijn straatje.
Goed, dan moet je ook niet de daden van extreem-linkse gekken gaan goedpraten onder het mom van het beleid dat de schuld van alles is. Extreem-linkse gekken (net als rechts-extreme gekken) willen nl. tegen alles ageren dat niet in hun straatje past.
pi_20195168
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Goed, dan moet je ook niet de daden van extreem-linkse gekken gaan goedpraten onder het mom van het beleid dat de schuld van alles is. Extreem-linkse gekken (net als rechts-extreme gekken) willen nl. tegen alles ageren dat niet in hun straatje past.
En extreem-rechtse gekken gaan daar weer voortdurend tegenin. Houdt elkaar lekker bezig.
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2004 @ 00:35:45 #299
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_20195189
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:33 schreef SCH het volgende:
Vrij soft Je weet niet waar je het over hebt en daar komen dus dergelijke acties vandaan. Omdat mensen in hun omgeving zien hoe het uitpakt.
De meerderheid erken jij niet?
pi_20195220
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De meerderheid erken jij niet?
Waar haal jij die meerderheid dan vandaan?
Dit specifieke onderwerp is een verhaal apart: een generaal pardon was voor iedereen wenselijk geweest, was je van het hele gezeik af geweest. De minister moest zonodig hard zijn - ik kan er niet zo mee zitten dat ze nu veel weerstand krijgt. Dat is terecht en logisch. En dat jullie van een ludieke actie een terroristische daad maken is niet meer dan vermakelijk.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 00:37:30 #301
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_20195222
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:33 schreef SCH het volgende:
Nou zo ver ik weet staat een meerderheid er achter.

En ik woon in een achterbuurt vol met illegalen, dealers en dergelijke dus ik weet wat je binnen krijgt als je niet systematisch de deur dicht houdt. En dat zijn geen politieke vluchtelingen, en werken doen ze ook niet. Echt, het kan bijna niet streng genoeg zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')