Ik wordt echt schijtziek van.quote:Geachte Jeffrey,
Na aanleiding van het gesprek, gehouden op 10-06 jl., delen wij u mede dat de keuze voor de functie van goederenontvangstmedewerker niet op u is gevallen. Ondanks het feit dat u een goede indruk bij ons hebt achtergelaten en over voldoende kwaliteiten beschikt, hebben wij toch de voorkeur gegeven aan een andere kandidaat.
Wij hopen u middels deze brief voldoende geïnformeerd te hebben en wensen u veel succes toe bij eventuele volgende sollicitaties.
Hoogachtend,
Gamess Hellevoetsluis B.V.
J.A. Jelier.
Bouwmarktmanager
Hehe, ik sta overal ingeschreven. Maar nog niets gehoordquote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:30 schreef Stuart het volgende:
10 juliDas knap
Nee serieus, dat is balen joh, dat je geen baan kunt vinden
Misschien moet je je laten inschrijven bij een uitzendbureau ofzo![]()
Onbegrijpelijk zeg, dat het zo moeilijk is in Nederland om een baan te vinden ! Je bent toch pas 20 ?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:35 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Hehe, ik sta overal ingeschreven. Maar nog niets gehoord![]()
Ik he 2 diploma'squote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:36 schreef Stuart het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk zeg, dat het zo moeilijk is in Nederland om een baan te vinden ! Je bent toch pas 20 ?
Heb je al werkervaring, of ben je net klaar met school ?
VCA ? Dat zegt me niets, wat is dat ? (Ik woon niet in NL dus weet dat echt niet hoorquote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:38 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Ik he 2 diploma's
1 voor Administratie en 1 voor Timmerman
Plus een diploma VCA!
Timmeren ben ik nu voor afgeschreven!
Daar zit ik aan te denken. Taxichauffeur. Maarja, je bereikt het niet als je geen autorijbewijs hebtquote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:46 schreef mighty_myte het volgende:
wordt taxichauffeur of privéchauffeur.
en laat dagelijks je kop zien bij uitzendbureaus, die paupers
bellen je niet tenzij je tot vervelens toe om werk komt vragen.
(ik heb jaaaaaren bij uitzendbureaus gelopen)
wat?.. het verdient goed, makkelijk werk, je hoeft nergens over na te denken, veel meiden.. dus, wat?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:51 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
![]()
Hoe bedoel je dat ?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:38 schreef BMWM3 het volgende:
Timmeren ben ik nu voor afgeschreven!
hmm, zit wat in.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:58 schreef DJ-Maurits het volgende:
Opzich een hele prestatie om bij al die rotzooi niet aangenomen te worden...
Wat laat je in godsnaam voor indruk achter?
Ik ben 22, maar toch echt al te oud voor de baantjes in winkels enzo. Ze hebben liever een breezahslut van 16 die nergens wat vanaf weet. Kun je nagaan, ik verdiende dan 6 euro bruto he! En dan al te duur. Gelukkig heb ik werk gevonden in het onderwijs, waar ik ook voor ben opgeleid.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:36 schreef Stuart het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk zeg, dat het zo moeilijk is in Nederland om een baan te vinden ! Je bent toch pas 20 ?
Heb je al werkervaring, of ben je net klaar met school ?
Mijn rug is verziekt. Ben er al 4x doorheengegaan in 1 jaar tijdquote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:57 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat ?
Gewoon dat ik er 100% tegenaan ga.. (beetje slijmen moet wel tegenwoordig, om een beetje indruk te maken)quote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:58 schreef DJ-Maurits het volgende:
Opzich een hele prestatie om bij al die rotzooi niet aangenomen te worden...
Wat laat je in godsnaam voor indruk achter?
Ik zal hem graag is laten zien , maar de brief staat in de computer van mijn pa. Dus ik post hem morgen!quote:Op zaterdag 19 juni 2004 19:53 schreef Giza het volgende:
Misschien ligt het aan je brief. Als het barst van de tikfouten, of gewoon een slechte brief is zal je nooit nergens aangenomen worden. Post 'm hier is. Ik ben namelijk erg goed in het schrijven van sollicitatiebrieven en wil je best helpen. Edit al het persoonlijke er gewoon uit.
Ik had me ingeschreven bij Randstad en daar hebben ze hartstikke hard ergens achteraan gezeten voor me. Door zelf interesse te tonen naar iets door een keer bellen, even langs te gaan dan zien ze je ook eens en blijf je ook hangen bij die mensen.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 15:01 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Uitzendbureaus zitten er indd niet echt achteraan
Daar heb je wel gelijk in, als je daar werk wilt vinden moet je echt dagelijks langsgaan geloof ik.
quote:Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis
20 juni 2004
Albert Heijn
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle
Geachte heer Both,
Van het CWI heb ik de mededeling ontvangen dat u een vacature voor een vulploeg medewerker open heeft staan.
Ik heb van 14 oktober 2002 tot en met 14 april 2004 gewerkt bij de Albert Heijn, filiaal 1596 te Hellevoetsluis. Helaas is mijn tijdelijke contract niet voor de derde keer verlengt.
Ik ben op zoek naar een fulltime baan, omdat ik verder geen verplichtingen heb. Van me zelf kan ik zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met volle inzet heb gedaan.
In de hoop u volledig geïnformeerd te hebben en hopende op een positieve bericht verblijf ik met vriendelijke groet.
[ plaats voor handtekening ]
Jeffrey Willems
Jij wordt binnenkort benaderd. En niet alleen door je mogelijk toekomstige werkgever, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op zondag 20 juni 2004 12:09 schreef BMWM3 het volgende:
Zoals beloofd. Hieronder een brief naar de Albert Heijn in Brielle. (zojuist in elkaar getypt)
[..]
Oftewel: Haal je adres uit die post, idiootquote:Op zondag 20 juni 2004 12:29 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Jij wordt binnenkort benaderd. En niet alleen door je mogelijk toekomstige werkgever, als je begrijpt wat ik bedoel.![]()
Inderdaad een vreemde argumentatie...quote:Op zondag 20 juni 2004 12:40 schreef Jojogirl het volgende:
In je brief vertel je niet wat je nou zo aantrekt in deze specifieke vacature. Verder zeg je ook niet waarom de kwaliteiten die je hebt, jou nou zo geschikt maken voor deze baan.
En zeggen dat je een baan zoekt omdat je verder geen verplichtingen hebt klinkt gewoon heel raar.
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis
Albert Heijn
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle
20 juni 2004 <Plaatsnaam>
Onderwerk: Sollicitatie Vulploeg medewerker
Geachte heer Both,
Hierbij wil ik graag reageren op de baan van vulploeg medewerker.
Ik heb al degelijke ervaring opgedaan in een vergelijkbare functie (Zie bijgevoegde C.V.) Ik ben erg klantgericht en enthousiast en vindt het leuk om met mensen om te gaan. Ik ben full-time beschikbaar. Graag zou ik dit verder toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met vriendelijke groet,
Jeffrey Willems
En als je nou de posts van Giza en mij met elkaar combineert, heb je een goede brief!quote:Op zondag 20 juni 2004 12:50 schreef Giza het volgende:
Reactie
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis
Albert Heijn
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle
Hellevoetsluis, 20 juni 2004
Betreft: sollicitatie vulploegmedewerker
Geachte heer Both,
Bij mijn zoektoch naar een nieuwe uitdaging, sprong mij in de kaartenbakken van het CWI direct uw vacature voor vulploegmedewerker in het oog. Ik wil me graag breder ontwikkelen en deze functie lijkt me een uitgelezen kans om dit te kunnen bewerkstelligen.
Gezien de functieomschrijving zijn goede communicatieve vaardigheden, alswel een hoog werk en denkniveau vereist. Dit zijn nu exact de vaardigheden die ik opdeed in mijn vorige betrekking als "senior employee production fascility" bij het Ahold concern. Ook heb ik een brede ervaring in het werken met mensen uit een brede verscheidenheid aan culturele achtergronden, wat aan een positieve sfeer op de werkvloer kan bijdragen.
Mijn achtergrond en doelen lijken precies aan te sluiten bij die in de door u gestelde vacature. De GAMMA is voor mij een bedrijf met een prachtige uitstraling en ik ben zeer gemotiveerd om bij uw bedrijf aan het werk te gaan.
Graag zou ik mijn interesse in deze betrekking nader willen toelichten en ben ik beschikbaar voor een interview.
Hoogachtend,
Jeffrey Willems
bijlage: Curriculum Vitae
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis
Albert Heijn
T.a.v. dhr. Both
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle
Betreft: Sollicitaite Vulploegmedewerker.
Geachte heer Both,
Van het CWI heb ik de mededeling ontvangen dat u een vacature voor een vulploeg medewerker open heeft staan.
Ik heb van 14 oktober 2002 tot en met 14 april 2004 gewerkt bij de Albert Heijn, filiaal 1596 te Hellevoetsluis. Helaas is mijn tijdelijke contract niet voor de derde keer verlengd.
Ik ben op zoek naar een fulltime baan, omdat ik verder geen verplichtingen heb.
Ik ben zeer gemotiveerd om bij u te werken; ik kan zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met de volle inzet doe, en heb gedaan.
Hopend u volledig geïnformeerd te hebben en hopend op een positief bericht, verblijf ik.
Hoogachtend,
[ plaats handtekening ]
Jeffrey Willems
Hoe kom je aan de gamma dan?quote:Mijn achtergrond en doelen lijken precies aan te sluiten bij die in de door u gestelde vacature. De GAMMA is voor mij een bedrijf met een prachtige uitstraling en ik ben zeer gemotiveerd om bij uw bedrijf aan het werk te gaan.
Misschien omdat je je topic begon over 'Sollicitatiebrief Gamma'quote:Op zondag 20 juni 2004 13:30 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan de gamma dan?
Leuke sollicitatie.quote:Op zondag 20 juni 2004 13:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
met die brief word je nooit aangenomen, ik zal even een paar dingen verbeteren.
[..]
ehm ,ja ik zie het nu pas, ik dacht dat ie aan de gamma gericht moet zijn......quote:Op zondag 20 juni 2004 13:33 schreef frederik het volgende:
[..]
Leuke sollicitatie.
Brief richten en versturen aan een ahold vestiging waar je nog niet gewerkt hebt, en in de brief schrijven dat je graag bij de gamma wilt werken.
Indien ik bij P & O zat dan had ik het idee dat jij 1 standaard brief had gemaakt, en te lui was om naast het adres ook de inhoud aan te passen op de geadresseerde. Kortom prullebak met die brief.
Ja ok. Maar ik was toch duidelijk dat ik een brief schreef naar Albert Heijnquote:Op zondag 20 juni 2004 13:31 schreef Stuart het volgende:
[..]
Misschien omdat je je topic begon over 'Sollicitatiebrief Gamma'![]()
Het bedrijf in kwestie doet niet eens zo zeer ter zake, het gaat om de inhoud van je sollicitatie brief, welke je globaal voor elk willekeurig bedrijf zou moeten kunnen gebruikenquote:Op zondag 20 juni 2004 13:37 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Ja ok. Maar ik was toch duidelijk dat ik een brief schreef naar Albert Heijn
Probeer niet zoveel zinnen te laten beginnen met 'Ik'quote:Op zondag 20 juni 2004 13:25 schreef BMWM3 het volgende:
Ok ik heb de brief nu aangepast. Comments please
[..]
nee, hoezo?quote:Op zondag 20 juni 2004 13:36 schreef Giza het volgende:
BMWM3 volgens mij heb je de verkeerde brief gepost.
BloodhoundFromHell ik neem aan dat jouw brief een grapje is
Ja inderdaad. Hoe dan...quote:Op zondag 20 juni 2004 13:41 schreef Stuart het volgende:
[..]
Probeer niet zoveel zinnen te laten beginnen met 'Ik'![]()
Het bedrijf waarbij je gaat solliciteren, heeft snel genoeg door, of jijzelf een sollicitatiebrief in mekaar hebt gezet of niet. Een sollicitatiebrief voor een functie bij AH op dat niveau, is overdreven en overduidelijk boven het niveau van de sollicitant (met alle respect) !quote:Op zondag 20 juni 2004 13:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
nee, hoezo?
Dit is hem nu!quote:Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis
Albert Heijn
T.a.v. dhr. Both
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle
Betreft: Sollicitaite Vulploegmedewerker.
Geachte heer Both,
Ik heb van 14 oktober 2002 tot en met 14 april 2004 gewerkt bij de Albert Heijn, filiaal 1596 te Hellevoetsluis. Helaas is mijn tijdelijke contract niet voor de derde keer verlengd.
Ik ben op zoek naar een fulltime baan, omdat ik verder geen verplichtingen heb.
Ik ben zeer gemotiveerd om bij u te werken; ik kan zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met de volle inzet doe, en heb gedaan.
Hopend u volledig geïnformeerd te hebben en hopend op een positief bericht, verblijf ik.
Hoogachtend,
[ plaats handtekening ]
Jeffrey Willems
Heb je het over de mijnequote:Op zondag 20 juni 2004 13:47 schreef Giza het volgende:
Kom op. Dat wil toch niet echt gaan sturenIk geef je op een briefje dat dit het prikbord van de kantine haalt. Breder ontwikkelen? Hoog werk en denk niveau? senior employee production fascility? Doe ff normaal. Ik moet lachen om de brief omdat ik echt dacht dat je een grapje maakte
Dit zou ik helemaal weglaten !quote:Ik ben op zoek naar een fulltime baan, omdat ik verder geen verplichtingen heb.
Done!quote:Op zondag 20 juni 2004 13:50 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dit zou ik helemaal weglaten !
20!quote:Op zondag 20 juni 2004 13:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoe oud ben je als ik vragen mag? Vulploegmedewerkers zijn meestal jonge en goedkope krachten namelijk.
Ik had na één sollicitatiebrief en bijbehoren gesprek al 'n baan, terwijl er 42 kandidaten waren.
Hoe zal jij de brief dan maken?quote:Op zondag 20 juni 2004 13:57 schreef Giza het volgende:
Jemig. Jij wordt niet aangenomen voor domme baantjes als vakkenvuller, en toch denk je de wijsheid in pacht te hebben om onze tips te negeren? Wij die wel een normale baan hebben en het dus blijkbaar beter weten? Weet je wat
![]()
Sorry hoor maar hier wordt ik een beetje nijdig over. Iedereen hier geeft je tips en herschrijft je brief en jij blijft stug volhouden dat jouw brief perfect is. En dat krijgt dus WW van mijn belastingcenten. Zo blijf je lekker de rest van je leven parasiteren. Het CWI zou je gewoon werk moeten toewijzen.
Dit is dus weer precies dezelfde.quote:Op zondag 20 juni 2004 13:46 schreef BMWM3 het volgende:
Giza.
[..]
Dit is hem nu!
Deze zin loopt niet erg lekker. Die zou ik dan ook even aanpassen.quote:Helaas is mijn tijdelijke contract niet voor de derde keer verlengd.
Nu komt het een beetje over alsof je op zoek bent naar bezigheidstherapie. Gewoon zeggen dat je op zoek bent naar een baan voor 40 uur in de week. Dat je verder geen verplichtingen hebt, gaat ze geen fluit aan.quote:Ik ben op zoek naar een fulltime baan, omdat ik verder geen verplichtingen heb.
Die komma voor 'en' hoort daar niet.quote:Ik ben zeer gemotiveerd om bij u te werken; ik kan zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met de volle inzet doe, en heb gedaan.
Eh, wat dacht je hier van?quote:Op zondag 20 juni 2004 14:00 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Hoe zal jij de brief dan maken?
Dat je voor het woordje en geen komma mag plaatsen, is een fabeltje. Ik heb 'm bewust geplaatst om een korte pauze in de zin in te lassen, wat natuurlijk de functie is van een komma.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die komma voor 'en' hoort daar niet.
Of het nu wel of niet mag doet niet ter zake. Het ziet er gewoon niet uit. Formuleer die zin dan net wat anders en krachtiger zodat er geen pauze nodig is.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:13 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Dat je voor het woordje en geen komma mag plaatsen, is een fabeltje. Ik heb 'm bewust geplaatst om een korte pauze in de zin in te lassen, wat natuurlijk de functie is van een komma.
Da's een mening.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het ziet er gewoon niet uit.
Dit is hem nu. Doe maar wat jullie bedoelen. Ik snap er niets van!quote:Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis
Albert Heijn
T.a.v. dhr. Both
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle
Betreft: Sollicitatie vulploegmedewerker
Geachte heer Both,
Ik ben zeer gemotiveerd om bij u te werken; ik kan zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met de volle inzet doe en heb gedaan.
Hopend u volledig geïnformeerd te hebben en wachtend op een positief bericht, verblijf ik.
Hoogachtend,
Jeffrey Willems
Zo kun je hem best versturen. Alleen verplaats de plaatsnaam en datum even naar de plek tussen je eigen adres en die van de supermarkt.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:19 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Dit is hem nu. Doe maar wat jullie bedoelen. Ik snap er niets van!
Overdrijf het nu niet. Laten we niet doen alsof vulploegmedewerker een opstap is naar een glanzende carriere met limousines, zakentripjes naar New York en hitsige secretaresses in het vooruitzicht. Als je al te erg gaat overdrijven in je sollicitatiebrief dan krijgt degene die die brief leest ook buikkrampen van het lachen.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom ben je dan zo gemotiveerd??? en dat van die contractverlenging die je niet kreeg moet je weglaten! Je moet juist spreken over waarom jij zograag vulploegmedewerker wil worden. Wat je drijfveer is op deze prachtbaan te solliciteren...!
Hoe zet jij dat dan in de brief!quote:Op zondag 20 juni 2004 14:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Gewoon een sobere brief waaruit blijkt dat je ervaring hebt als vulploegmedewerker, dat je voor 40 uur solliciteert, dat je de handen uit de mouwen wilt steken en dat je gemotiveerd bent om hard te werken.
Precies, en sowieso heb je op het gesprek (mits je daarvoor wordt uitgenodigd...) de kans om dat nader toe te lichten.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Overdrijf het nu niet. Laten we niet doen alsof vulploegmedewerker een opstap is naar een glanzende carriere met limousines, zakentripjes naar New York en hitsige secretaresses in het vooruitzicht. Als je al te erg gaat overdrijven in je sollicitatiebrief dan krijgt degene die die brief leest ook buikkrampen van het lachen.
Gewoon een sobere brief waaruit blijkt dat je ervaring hebt als vulploegmedewerker, dat je voor 40 uur solliciteert, dat je de handen uit de mouwen wilt steken en dat je gemotiveerd bent om hard te werken.
Tja, erg mager, het lijkt op een typische -ik-moet-van-het-cwi-brief.quote:Op zondag 20 juni 2004 13:46 schreef BMWM3 het volgende:
Giza.
[..]
Dit is hem nu!
Eventjes vermelden dat dat AH-filliaal als referentie kan dienen. Daaruit blijkt dat je daar goed gewerkt hebt. Immers, ze kunnen het navragen aan de referentie en als je daar niet goed gewerkt hebt ga je niet uitdrukkelijk vermelden dat dat filliaal als referentie kan dienen. Ook iets vermelden in de geest van 'ik weet van aanpakken en ben gemotiveerd om als vulploegmedewerker aan de slag te gaan'.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:25 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Hoe zet jij dat dan in de brief!![]()
het gaat om de vergedrukte alinea!quote:Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis
Albert Heijn
T.a.v. dhr. Both
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle
Geachte heer Both,
Ik heb van 14 oktober 2002 tot en met 14 april 2004 gewerkt bij de Albert Heijn, filiaal 1596 te Hellevoetsluis. Bij mijn laatste werkgever kan ik erg goed opschieten met de mensen om mij heen en ik sta altijd klaar voor de klanten, en als het moet ben ik gewoon altijd beschikbaar om in te vallen.
Ik ben zeer gemotiveerd om bij u te werken; ik kan zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met de volle inzet doe en heb gedaan.
Hopend u volledig geïnformeerd te hebben en wachtend op een positief bericht, verblijf ik.
Hoogachtend,
Jeffrey Willems
Doe even normaal. Het schrijven van goedlopende sollicitatiebrieven met prachtige Nederlandse volzinnen die zelfs jouw leraar Nederlands nauwelijks begrijpt heeft weinig te maken met vakkenvullen.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:30 schreef Giza het volgende:
Volgens mij heeft het niks met de brief van BMWM3 te maken, maar alles met zijn intelegentie. Sorry, maar uit jouw opmerkingen deze ochtend merk ik dat je simpelweg te dom bent voor de functie van vakkenvullen. Ik raad iedereen hier aan om het verder te negeren. Hij heeft meer dan genoeg hulp gekregen. Hij hoeft verdomme maar de copy/pasten >:/ Ik ben het zat. Ga maar wc's schobben.
Dude, wat je ook doet, wordt geen taxichauffeur. Dat is echt een wereldje waar je niet in wilt zitten.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:47 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Daar zit ik aan te denken. Taxichauffeur. Maarja, je bereikt het niet als je geen autorijbewijs hebt![]()
Hij heeft geen rijbewijs, dus dat lijkt me niet echt relevant nu die baan als taxichauffeur.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:32 schreef Miwe het volgende:
[..]
Dude, wat je ook doet, wordt geen taxichauffeur. Dat is echt een wereldje waar je niet in wilt zitten.Misschien dat het in een of ander dorpje/kleine stad wel gaat, maar in de grote steden is het echt oorlog.
Er moet iig nog een spellingchecker naar kijkenquote:Op zondag 20 juni 2004 13:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
nee, hoezo?
quote:Op zondag 20 juni 2004 14:37 schreef Giza het volgende:
CherrymoonTraxx ik bedoel dat hij, na alle tips die hij gehad heeft nog steeds geen zin aan zijn brief veranderd heeft. Hij kan mijn brief op pagina 1 gewoon gebruiken. Iedereen!!! hier zegt dat hij bepaalde zinnen uit zijn brief moet halen en hij laat het er gewoon instaan!!!! Rot dan maar op.
Deze dus?quote:Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis
Albert Heijn
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle
20 juni 2004 <Plaatsnaam>
Onderwerk: Sollicitatie Vulploeg medewerker
Geachte heer Both,
Hierbij wil ik graag reageren op de baan van vulploeg medewerker.
Ik heb al degelijke ervaring opgedaan in een vergelijkbare functie (Zie bijgevoegde C.V.) Ik ben erg klantgericht en enthousiast en vindt het leuk om met mensen om te gaan. Ik ben full-time beschikbaar. Graag zou ik dit verder toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met vriendelijke groet,
Jeffrey Willems
quote:Op zondag 20 juni 2004 14:30 schreef Giza het volgende:
Volgens mij heeft het niks met de brief van BMWM3 te maken, maar alles met zijn intelegentie. Sorry, maar uit jouw opmerkingen deze ochtend merk ik dat je simpelweg te dom bent voor de functie van vakkenvullen. Ik raad iedereen hier aan om het verder te negeren. Hij heeft meer dan genoeg hulp gekregen. Hij hoeft verdomme maar de copy/pasten >:/ Ik ben het zat. Ga maar wc's schobben.
Zie mijn commentaar op je vorige brief, nog 1 laaste tip:quote:Op zondag 20 juni 2004 14:30 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
het gaat om de vergedrukte alinea!
quote:Oke. Enkele tips. Zet NOOIT in je brief dat je werkeloos bent. Ten eerste is de kans dat je uitgenodigd wordt meteen veel kleiner (Stond afgelopen vrijdag nog in de krant). Sterker nog, dit geeft (Als ik de albert heijn was) de indruk dat je dit alleen maar doet omdat je niks beters kan vinden maar noueenmaal moet solliciteren van het CWI, en dus ongemotiveerd bent, en lekker door gaat solliciteren en dus snel weer pleite bent.
Als 2e. Zet dit ff in je V.C. Het is onnodig dit in je brief toe te lichten. Het is maar vak vakkenvullen, geen beleidssecretaris ofzo. Enne, ik zou mij sterk afvragen waarom je contact niet voor de 3e keer verlengt was. Ze waren blijkbaar niet zo tevreden over je. Verzin tijdens je gesprek maar even een kutsmoes over een reden dat je ZELF was weggegaan. Let op dat dit geen mogenlijke reden zou kunnen zijn om nu ook te vertrekken.
Oh wacht, uit je brief maak ik op dat je voor de 2e keer bij AH solliciteerd. Pfff. Verzin wat redenen waarom je toch weer graag bij hun terugwil.
3e punt. Het feit dat je full-time beschikbaar bent er verder geen verplichtigen hebt spreekt eigenlijk niet so positief. Zou ik ook anders inpakken.
Laatste regel. Wat een moeilijke zin. Niet echt de goede toon voor AH.
Handtekening zou ik onder je naam zetten, maar kan ook zo.
Ik heb de brief een beetje herschreven zodat ie wat beter klinkt. Hij is nog niet af. Hij is wat kort (Haal hem ook nog even door de spellchecker heen) Flow mag wat beter. Maar zorg in ieder geval dat je wat eigenschappen invult waarvan de AH zal denken "Hey! Dat kunnen we hier wel gebruiken". Denk vanuit de AH. (Of wie dan ook). Wat het belangrijkste in de brief is de reden dat zij jouw in dienst willen nemen. De rest is kul.
staat maar 1 typo in , dus t valt best mee.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:37 schreef Light het volgende:
[..]
Er moet iig nog een spellingchecker naar kijken
Waarom zou je eigenlijk je handtekening ONDER je naam plaatsen? T's toch altijd BOVEN je naam of doe ik het altijd verkeerd?quote:Op zondag 20 juni 2004 14:40 schreef Giza het volgende:
Ja die ja. Wel even de hele post quoten he?
[..]
Sollicitatiebrieven haal ik ff door mijn spelchecker. Maar verder heb ik geen moeite om werk te vinden. Ben een paar weken terug net begonnen met een nieuwe baan met prima salarisquote:En jij wordt met dit soort spelfouten wel overal aangenomen zeker?
jij welquote:Op zondag 20 juni 2004 14:43 schreef Giza het volgende:
[..]
Sollicitatiebrieven haal ik ff door mijn spelchecker. Maar verder heb ik geen moeite om werk te vinden. Ben een paar weken terug net begonnen met een nieuwe baan met prima salaris
Dan ga ik vooruitquote:Op zondag 20 juni 2004 14:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
staat maar 1 typo in , dus t valt best mee.
welke brief?quote:Op zondag 20 juni 2004 14:41 schreef BMWM3 het volgende:
Dan doe ik de brief van Giza.
Bedankt!
Die brief die ik nog quote!quote:Op zondag 20 juni 2004 14:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
welke brief?
Dank!quote:Op zondag 20 juni 2004 14:53 schreef Giza het volgende:
Fijn dat je er toch nog iets aan gehad heb. Success.
*solliciteertquote:Op zondag 20 juni 2004 14:52 schreef Giza het volgende:
Zo. FF mijn signature aangepast. De eerste de beste die die spelfouten gaat verbeteren solliciteerd naar een pak slaag
Een opleiding volgen?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:18 schreef BMWM3 het volgende:
Wat moet ik doen?
quote:Op zondag 20 juni 2004 14:52 schreef Giza het volgende:
Zo. FF mijn signature aangepast. De eerste de beste die die spelfouten gaat verbeteren solliciteerdt naar een pak slaag
Als hij ooit hogerop komt dan zal dat te danken zijn aan die avondstudie, niet aan z'n ervaring als vakkenvuller.quote:Op zondag 20 juni 2004 16:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ook als vakkenvuller heb je carriere kansen. Je kan je als je het slim aanpakt in no-time opwerken tot filiaalmanager en voor je het weet zit je in de raad van bestuur van Ahold...
nee alle gekheid op een stokje, iedere carriere begint onderaan. De manager die niet weet hoe het onderaan werkt , is doorgaans een slechte manager,.. Het is juist positief met een baantje als vakkenvuller te beginnen. En de carriere kansen komen echtwel, tijdens je werk je ogen open houden en met avondstudie op een hoger niveau komen.
Alleen zou ik die ambitie niet teveel in een brief laten doorklinken, degene die hem onder ogen krijgt in de supermarktbranche doorgaans niet degene die op de meest ambitieuze types zit te azen.quote:Op zondag 20 juni 2004 16:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ook als vakkenvuller heb je carriere kansen. Je kan je als je het slim aanpakt in no-time opwerken tot filiaalmanager en voor je het weet zit je in de raad van bestuur van Ahold...
Als je hogerop komt heeft dat met inzicht, gedrevenheid en ambitie te maken. Die avondcursus dient alleen maar om aan die drive uiting te geven.hoewel je in sommige bedrijven en instellingen aan een paar goed ontwikkelde ellebogen genoeg hebt, en dan gaat het ook zonder cursusquote:Op zondag 20 juni 2004 17:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als hij ooit hogerop komt dan zal dat te danken zijn aan die avondstudie, niet aan z'n ervaring als vakkenvuller.
Als vakkenvuller dring je echt niet door tot de top. Na een paar tijdelijke contractjes knikkeren ze je eruit omdat je te duur bent geworden. Kiddo's van 16 of 17 kunnen ook prima vakkenvullen, daar heb je echt geen dure krachten voor nodig.quote:Op zondag 20 juni 2004 17:11 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Als je hogerop komt heeft dat met inzicht, gedrevenheid en ambitie te maken. Die avondcursus dient alleen maar om aan die drive uiting te geven.hoewel je in sommige bedrijven en instellingen aan een paar goed ontwikkelde ellebogen genoeg hebt, en dan gaat het ook zonder cursus
De kunst is dat je in die beperkte tijd die je hebt binnen zo'n contract alles uit de kast moet halen om aan te tonen dat je meer in huis hebt dan vakkenvullen alleen. Er zal dan ook iemand moeten zijn bij wie dat opvalt, maar dan ligt die kans er ook. Het kan dan nogal verschil uitmaken of je plichtsgetrouw je uurtjes maakt of probeert op de een of andere manier uit te blinken.quote:Op zondag 20 juni 2004 17:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als vakkenvuller dring je echt niet door tot de top. Na een paar tijdelijke contractjes knikkeren ze je eruit omdat je te duur bent geworden. Kiddo's van 16 of 17 kunnen ook prima vakkenvullen, daar heb je echt geen dure krachten voor nodig.
Zo werkt het dus niet. Een vakkenvuller moet gewoon snel en goed z'n werk doen en verder zich niet al te veel bemoeien met de gang van zaken. Dat kan hij beter aan zijn chef overlaten.quote:Op zondag 20 juni 2004 17:30 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
De kunst is dat je in die beperkte tijd die je hebt binnen zo'n contract alles uit de kast moet halen om aan te tonen dat je meer in huis hebt dan vakkenvullen alleen. Er zal dan ook iemand moeten zijn bij wie dat opvalt, maar dan ligt die kans er ook. Het kan dan nogal verschil uitmaken of je plichtsgetrouw je uurtjes maakt of probeert op de een of andere manier uit te blinken.
Overigens is het geen wetmatigheid dat je als vakkenvuller een grote loopbaan in de detailhandel in het verschiet hebt. De kans is er alleen wel, en het leuke is dat je hem zelf moet creërenen dat lukt misschien dan niet in een keer maar dan kun je weer aan de rest van de wereld aantonen dat jij die drive wél hebt
Oh wacht je wilt hij je brief ff zo schrijft dat je 'm met copy paste op de bus kan doen........quote:Op zondag 20 juni 2004 13:37 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Ja ok. Maar ik was toch duidelijk dat ik een brief schreef naar Albert Heijn
Eensquote:Op zondag 20 juni 2004 17:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet. Een vakkenvuller moet gewoon snel en goed z'n werk doen en verder zich niet al te veel bemoeien met de gang van zaken. Dat kan hij beter aan zijn chef overlaten.
Vakkenvuller lijkt me geen goede opstap naar een glanzende carriere. Het staat ook niet erg lekker op je CV als je tot je 26e vulploegmedewerker bent geweest.
Nope. Eigen woorden gebruikenquote:Op zondag 20 juni 2004 18:03 schreef stay_fun het volgende:
[..]
Oh wacht je wilt hij je brief ff zo schrijft dat je 'm met copy paste op de bus kan doen........![]()
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis
Albert Heijn
T.a.v. dhr. Both
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle
Geachte heer Both,
Van het CWI heb ik de mededeling ontvangen dat u een vacature voor een vulploeg medewerker open heeft staan waar ik voor zou willeen coliciteren.
Ik heb van 14 oktober 2002 tot en met 14 april 2004 gewerkt bij de Albert Heijn, filiaal 1596 te Hellevoetsluis. Ik heb mijn werk altijd graag en met volle inzet gedaan. Graag zou ik dit bij u
voortzetten.
Ik hoop u in geen gesprek te kunnen overtuigen van mijn kwaliteiten en motivatie die ik in deze
baan wil steken.
In afwachting op uw antwoord,
hoogachtend,
Jeffrey Willems
bijlagen: curriculum vitae
Bellen is prima maar zorg dat je wat te melden hebt en bel niet om het bellen, ze kunnen ook denken "He dat is die kerel die alleen maar van links naar rechts kan vullen". Nuttig is misschien om te vragen naar de werktijden en mogelijkheden tot overwerk ofzo. Iets dat voor jou een reden kan zijn om wel/niet te solliciteren. Je wilt immers de indruk geven dat je weloverwogen je brief hebt geschreven.quote:Op maandag 21 juni 2004 03:41 schreef jakees het volgende:
Probeer dan van tevoren een aantal dingen te verzinnen die indruk kunnen maken op die persoon. Iets van bijvoorbeeld vullen jullie ook altijd de vakken van links naar rechts of zo(vragen over methode's e.d.).Gesprek ook niet te lang laten duren paar minuutjes hooguit. Laat dan ook doorschemeren dat je al veel gewerkt heb en dat het je wel leuk lijkt enzo. Zeg dan duidelijk je naam tijdens dat gesprek, bij het lezen van de brief zullen ze dan (soms)denken he dat is die gozert die solliciteerde en veel interesse toonde.
Ik zou tegenwoordige tijd toch écht met een t schrijven hoorquote:Op maandag 21 juni 2004 20:19 schreef Giza het volgende:
205_Lacoste lees mijn post ff voordat je comentaar lever[b]d[b]. Er stond toch echt heel duidelijk bij dat ie nog even door de spellingscontrole moest. Mijn brieven zijn goed genoeg voor mij, aangezien ik ermee wordt aangenomen. That's all that it takes. Het is maar voor vakkenvullen hoor.
Ik denk niet dat je de brave jongen hiermee van dienst bent... Waarschijnlijk maakt hij meer kans als hij nog even met z'n snufferd in de boeken duikt en z'n grijze massa laat werken. Dan is er nog een kans dat hij er een redelijke sollicitatiebrief uit kan persen.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:50 schreef Giza het volgende:
Ga toch buitenspelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |