abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20015844
Ik heb een sollicitatie gesprek gehad bij de Gamma (10 juni jl.) en kreeg vandaag een brief van de Gamma met de mededeling dat ik 'weer' niet bent aangenomen. Ik ben al +/- 15 weken aan het solliciteren maar het wil maar niet lukken :'( .

De brief:
quote:
Geachte Jeffrey,

Na aanleiding van het gesprek, gehouden op 10-06 jl., delen wij u mede dat de keuze voor de functie van goederenontvangstmedewerker niet op u is gevallen. Ondanks het feit dat u een goede indruk bij ons hebt achtergelaten en over voldoende kwaliteiten beschikt, hebben wij toch de voorkeur gegeven aan een andere kandidaat.

Wij hopen u middels deze brief voldoende geïnformeerd te hebben en wensen u veel succes toe bij eventuele volgende sollicitaties.

Hoogachtend,
Gamess Hellevoetsluis B.V.

J.A. Jelier.
Bouwmarktmanager
Ik wordt echt schijtziek van.

heb bij de volgende filialen al gesolliciteerd.

Albert Heijn, Vroom & Dreesman, Formido, Konmar, MCD, C1000, Plus Markt, Free Record Shop, Music Store, Vodafone, Media Markt. enz

Wat moet ik doen?

[ Bericht 1% gewijzigd door BMWM3 op 19-06-2004 14:35:28 ]
pi_20015926
ga kranten bezorgen
pi_20015947
Ja, moet dan maar. Ik moet ergens geld vandaan halen. Ik ga ook nog op vakantie en naar F1
pi_20016045
10 juli Das knap

Nee serieus, dat is balen joh, dat je geen baan kunt vinden

Misschien moet je je laten inschrijven bij een uitzendbureau ofzo
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_20016138
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:30 schreef Stuart het volgende:
10 juli Das knap

Nee serieus, dat is balen joh, dat je geen baan kunt vinden

Misschien moet je je laten inschrijven bij een uitzendbureau ofzo
Hehe, ik sta overal ingeschreven. Maar nog niets gehoord
pi_20016168
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:35 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Hehe, ik sta overal ingeschreven. Maar nog niets gehoord
Onbegrijpelijk zeg, dat het zo moeilijk is in Nederland om een baan te vinden ! Je bent toch pas 20 ?
Heb je al werkervaring, of ben je net klaar met school ?
pi_20016196
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:36 schreef Stuart het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk zeg, dat het zo moeilijk is in Nederland om een baan te vinden ! Je bent toch pas 20 ?
Ik he 2 diploma's

1 voor Administratie en 1 voor Timmerman

Plus een diploma VCA!

Timmeren ben ik nu voor afgeschreven!
pi_20016239
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:38 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Ik he 2 diploma's

1 voor Administratie en 1 voor Timmerman

Plus een diploma VCA!

VCA ? Dat zegt me niets, wat is dat ? (Ik woon niet in NL dus weet dat echt niet hoor )

En waarom ben je voor timmeren afgeschreven ?

Een diploma voor administratie, wat moet ik me hierbij voorstellen ? Boekhouden ofzo ?
pi_20016290
VCA is een veiligheidsdiploma...
pi_20016335
wordt taxichauffeur of privéchauffeur.
en laat dagelijks je kop zien bij uitzendbureaus, die paupers
bellen je niet tenzij je tot vervelens toe om werk komt vragen.
(ik heb jaaaaaren bij uitzendbureaus gelopen)
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_20016358
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:46 schreef mighty_myte het volgende:
wordt taxichauffeur of privéchauffeur.
en laat dagelijks je kop zien bij uitzendbureaus, die paupers
bellen je niet tenzij je tot vervelens toe om werk komt vragen.
(ik heb jaaaaaren bij uitzendbureaus gelopen)
Daar zit ik aan te denken. Taxichauffeur. Maarja, je bereikt het niet als je geen autorijbewijs hebt
pi_20016390
schoonmaken?
pi_20016423
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:49 schreef skiczukie het volgende:
schoonmaken?
pi_20016494
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:51 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

wat?.. het verdient goed, makkelijk werk, je hoeft nergens over na te denken, veel meiden.. dus, wat?
pi_20016511
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:38 schreef BMWM3 het volgende:
Hoe bedoel je dat ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_20016514
Opzich een hele prestatie om bij al die rotzooi niet aangenomen te worden.. .

Wat laat je in godsnaam voor indruk achter?
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_20016547
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:58 schreef DJ-Maurits het volgende:

hmm, zit wat in.

kleed je je wel netjes TS?
poets je tanden, leg je haar in een suffe scheiding, leren schoenen aan.
stel je netjes voor, ga niet zitten voor je een stoel aangeboden is... etc.
pi_20016549
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:36 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik ben 22, maar toch echt al te oud voor de baantjes in winkels enzo. Ze hebben liever een breezahslut van 16 die nergens wat vanaf weet. Kun je nagaan, ik verdiende dan 6 euro bruto he! En dan al te duur. Gelukkig heb ik werk gevonden in het onderwijs, waar ik ook voor ben opgeleid.
pi_20016585
Uitzendbureaus zitten er indd niet echt achteraan

Daar heb je wel gelijk in, als je daar werk wilt vinden moet je echt dagelijks langsgaan geloof ik.
pi_20016840
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:57 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat ?
Mijn rug is verziekt. Ben er al 4x doorheengegaan in 1 jaar tijd
pi_20016870
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:58 schreef DJ-Maurits het volgende:

Gewoon dat ik er 100% tegenaan ga.. (beetje slijmen moet wel tegenwoordig, om een beetje indruk te maken)

maar ik ga even weg. Ik reageer vanmiddag wel even op jullie replies.

Bedankt tot dusver!
  zaterdag 19 juni 2004 @ 15:25:30 #22
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_20017018
* N_I_ zit in dezelfde situatie.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
  zaterdag 19 juni 2004 @ 18:47:27 #23
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_20020576
Ik hebt ooit in Gamma Bouwmarkt Amersfoort gewerkt
wel leuke kollega's, verdiende goed, jammer dat ik weer was weggegaan
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
pi_20022058
ik zou zeker contact opnemen, om erachter te komen wat precies de reden is. dat komt helemaal niet verkeerd over en is niet vreemd. soms zijn er gewoon geen redenen, en was er iemand anders die beter paste. maar soms krijg je toch nuttige tips als er wel iets was waar zij zich bijvoorbeeld aan gestoord hebben. succes!
pi_20022237
Misschien ligt het aan je brief. Als het barst van de tikfouten, of gewoon een slechte brief is zal je nooit nergens aangenomen worden. Post 'm hier is. Ik ben namelijk erg goed in het schrijven van sollicitatiebrieven en wil je best helpen. Edit al het persoonlijke er gewoon uit.
Giza is slegt met spelle. Giza is te lui om voor iedere vok-post de spelchecker te nemen . Giza heeft er de pest aan als mensen daarover gaan sitten sijken. Oprote!!
pi_20030841
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 19:53 schreef Giza het volgende:
Misschien ligt het aan je brief. Als het barst van de tikfouten, of gewoon een slechte brief is zal je nooit nergens aangenomen worden. Post 'm hier is. Ik ben namelijk erg goed in het schrijven van sollicitatiebrieven en wil je best helpen. Edit al het persoonlijke er gewoon uit.
Ik zal hem graag is laten zien , maar de brief staat in de computer van mijn pa. Dus ik post hem morgen!
pi_20033672
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 15:01 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Uitzendbureaus zitten er indd niet echt achteraan

Daar heb je wel gelijk in, als je daar werk wilt vinden moet je echt dagelijks langsgaan geloof ik.
Ik had me ingeschreven bij Randstad en daar hebben ze hartstikke hard ergens achteraan gezeten voor me. Door zelf interesse te tonen naar iets door een keer bellen, even langs te gaan dan zien ze je ook eens en blijf je ook hangen bij die mensen.
In eerste instantie afgewezen omdat ik ivm tentamenperiode een deel van de cursus niet kon volgen maar de vrouw van Randstad heeft het uiteindelijk weten te regelen dat ik ze gewoon wél kon volgen. Datis service die je krijgt door een goede en geïnteresseerde indruk achter te laten.

[het betreft hier een bijbaantje van 12-16 uur in de week]
pi_20036154
Zoals beloofd. Hieronder een brief naar de Albert Heijn in Brielle. (zojuist in elkaar getypt)
quote:
Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis

20 juni 2004

Albert Heijn
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle

Geachte heer Both,

Van het CWI heb ik de mededeling ontvangen dat u een vacature voor een vulploeg medewerker open heeft staan.

Ik heb van 14 oktober 2002 tot en met 14 april 2004 gewerkt bij de Albert Heijn, filiaal 1596 te Hellevoetsluis. Helaas is mijn tijdelijke contract niet voor de derde keer verlengt.

Ik ben op zoek naar een fulltime baan, omdat ik verder geen verplichtingen heb. Van me zelf kan ik zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met volle inzet heb gedaan.

In de hoop u volledig geïnformeerd te hebben en hopende op een positieve bericht verblijf ik met vriendelijke groet.

[ plaats voor handtekening ]

Jeffrey Willems
pi_20036580
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:09 schreef BMWM3 het volgende:
Zoals beloofd. Hieronder een brief naar de Albert Heijn in Brielle. (zojuist in elkaar getypt)
[..]
Jij wordt binnenkort benaderd. En niet alleen door je mogelijk toekomstige werkgever, als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_20036769
En gelijk nog even wat correcties:

Voeg toe bij de adressering:
Albert Heijn
T.a.v. dhr. Both

Spelfout:
verlengt => verlengd

Laat weg: Van mezelf ... heb gedaan. Maak daar iets van als: Ik ben zeer gemotiveerd om bij u te werken; ik kan zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met de volle inzet doe, en heb gedaan.
Maak ook één alinea van de twee in het midden.

Suggestie voor het laatste stuk van de brief:
Hopend u volledig geïnformeerd te hebben en hopend op een positief bericht, verblijf ik.

Hoogachtend,

[handtekening]

Jeffrey Willems

Zo is het nog niet echt een topbrief, maar in ieder geval een stukje verbeterd ten opzichte van de brief die je hier geplaatst hebt.

Nog wat aanvullingen (van punten die ik per ongeluk over het hoofd had gezien in de haast een antwoord te posten):

Hellevoetsluis, 20 juni 2004

Tussen de adressering voeg je nog toe:
Betreft: sollicitatie op vacature vulploegmedewerker

En helemaal onderaan, een paar regels overslaand:

Bijlage: curriculum vitae

[ Bericht 9% gewijzigd door UncleFunk op 20-06-2004 12:45:39 ]
pi_20036772
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:29 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Jij wordt binnenkort benaderd. En niet alleen door je mogelijk toekomstige werkgever, als je begrijpt wat ik bedoel.
Oftewel: Haal je adres uit die post, idioot
  zondag 20 juni 2004 @ 12:40:16 #32
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_20036797
In je brief vertel je niet wat je nou zo aantrekt in deze specifieke vacature. Verder zeg je ook niet waarom de kwaliteiten die je hebt, jou nou zo geschikt maken voor deze baan.
En zeggen dat je een baan zoekt omdat je verder geen verplichtingen hebt klinkt gewoon heel raar.
pi_20036865
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:40 schreef Jojogirl het volgende:
In je brief vertel je niet wat je nou zo aantrekt in deze specifieke vacature. Verder zeg je ook niet waarom de kwaliteiten die je hebt, jou nou zo geschikt maken voor deze baan.
En zeggen dat je een baan zoekt omdat je verder geen verplichtingen hebt klinkt gewoon heel raar.
Inderdaad een vreemde argumentatie...
  zondag 20 juni 2004 @ 12:45:22 #34
3554 laffer
Ouwe LUL
pi_20036900
ik vind je brief ook niet zo goed
kijk hier eens: http://solliciteren.pagina.nl/

succes iedergeval
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  zondag 20 juni 2004 @ 12:46:28 #35
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_20036920
* Jojogirl zou als ze zo'n brief ziet denken "Ow daar heb je er weer zoeen die moet solliciteren voor z'n uitkering, maar eigenlijk niet aangenomen wil worden".
pi_20036998
Oke. Enkele tips. Zet NOOIT in je brief dat je werkeloos bent. Ten eerste is de kans dat je uitgenodigd wordt meteen veel kleiner (Stond afgelopen vrijdag nog in de krant). Sterker nog, dit geeft (Als ik de albert heijn was) de indruk dat je dit alleen maar doet omdat je niks beters kan vinden maar noueenmaal moet solliciteren van het CWI, en dus ongemotiveerd bent, en lekker door gaat solliciteren en dus snel weer pleite bent.

Als 2e. Zet dit ff in je V.C. Het is onnodig dit in je brief toe te lichten. Het is maar vak vakkenvullen, geen beleidssecretaris ofzo. Enne, ik zou mij sterk afvragen waarom je contact niet voor de 3e keer verlengt was. Ze waren blijkbaar niet zo tevreden over je. Verzin tijdens je gesprek maar even een kutsmoes over een reden dat je ZELF was weggegaan. Let op dat dit geen mogenlijke reden zou kunnen zijn om nu ook te vertrekken.

Oh wacht, uit je brief maak ik op dat je voor de 2e keer bij AH solliciteerd. Pfff. Verzin wat redenen waarom je toch weer graag bij hun terugwil.

3e punt. Het feit dat je full-time beschikbaar bent er verder geen verplichtigen hebt spreekt eigenlijk niet so positief. Zou ik ook anders inpakken.

Laatste regel. Wat een moeilijke zin. Niet echt de goede toon voor AH.

Handtekening zou ik onder je naam zetten, maar kan ook zo.

Ik heb de brief een beetje herschreven zodat ie wat beter klinkt. Hij is nog niet af. Hij is wat kort (Haal hem ook nog even door de spellchecker heen) Flow mag wat beter. Maar zorg in ieder geval dat je wat eigenschappen invult waarvan de AH zal denken "Hey! Dat kunnen we hier wel gebruiken". Denk vanuit de AH. (Of wie dan ook). Wat het belangrijkste in de brief is de reden dat zij jouw in dienst willen nemen. De rest is kul.
quote:
Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis

Albert Heijn
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle

20 juni 2004 <Plaatsnaam>

Onderwerk: Sollicitatie Vulploeg medewerker

Geachte heer Both,

Hierbij wil ik graag reageren op de baan van vulploeg medewerker.
Ik heb al degelijke ervaring opgedaan in een vergelijkbare functie (Zie bijgevoegde C.V.) Ik ben erg klantgericht en enthousiast en vindt het leuk om met mensen om te gaan. Ik ben full-time beschikbaar. Graag zou ik dit verder toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey Willems

Giza is slegt met spelle. Giza is te lui om voor iedere vok-post de spelchecker te nemen . Giza heeft er de pest aan als mensen daarover gaan sitten sijken. Oprote!!
pi_20037077
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:50 schreef Giza het volgende:
Reactie
En als je nou de posts van Giza en mij met elkaar combineert, heb je een goede brief!
pi_20037186
Het is me trouwens niet helemaal duidelijk waarom je alleen op onderbetaalde, uitzichtlose kutbaantjes solliciteerd. Na een paar jaar (Of nu al lijkt me) ben je te duur. Ze zetten er liever goedkope studentjes neer. En zeg dan maar dag tegen de arbeidmarkt

Je kan dan beter in een callcenter gaan zitten ofzo. Als je een beetje knap overkomt over de telefoon zit je goed. Zo ben ik ook doorgegroeid. Eerst van ervaring opgedaan bij KPN, vervolgens doorgegaan naar een callcenter waar ook wat administratie bijzat. Daar uiteindelijk (ivm prive opgedane computerkennis) een afdeling pc hulp opgestart. Met die ervaring in een IT helpdesk gaan zitten waar mij de fijne kneepjes van het vak EN programmeren geleerd is. Vervolgens als programmeur gaan werken en nu werk ik als beheerder op een IT afdeling. En verdien leuk geld.

Vakkenvullen staan kut op je CV >:/
pi_20037558
Ok ik ga mijn brief even helemaal verbeteren. Die je zo van mij krijgt te zien.

Tot zover hartelijk dank
  zondag 20 juni 2004 @ 13:24:45 #40
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20037708
met die brief word je nooit aangenomen, ik zal even een paar dingen verbeteren.
quote:
Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis

Albert Heijn
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle

Betreft: sollicitatie vulploegmedewerker

Geachte heer Both,

Bij mijn zoektoch naar een nieuwe uitdaging, sprong mij in de kaartenbakken van het CWI direct uw vacature voor vulploegmedewerker in het oog. Ik wil me graag breder ontwikkelen en deze functie lijkt me een uitgelezen kans om dit te kunnen bewerkstelligen.

Gezien de functieomschrijving zijn goede communicatieve vaardigheden, alswel een hoog werk en denkniveau vereist. Dit zijn nu exact de vaardigheden die ik opdeed in mijn vorige betrekking als "senior employee production fascility" bij het Ahold concern. Ook heb ik een brede ervaring in het werken met mensen uit een brede verscheidenheid aan culturele achtergronden, wat aan een positieve sfeer op de werkvloer kan bijdragen.

Mijn achtergrond en doelen lijken precies aan te sluiten bij die in de door u gestelde vacature. De GAMMA is voor mij een bedrijf met een prachtige uitstraling en ik ben zeer gemotiveerd om bij uw bedrijf aan het werk te gaan.

Graag zou ik mijn interesse in deze betrekking nader willen toelichten en ben ik beschikbaar voor een interview.

Hoogachtend,

Jeffrey Willems

bijlage: Curriculum Vitae
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_20037725
Ok ik heb de brief nu aangepast. Comments please
quote:
Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis

Albert Heijn
T.a.v. dhr. Both
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle

Betreft: Sollicitaite Vulploegmedewerker.

Geachte heer Both,

Van het CWI heb ik de mededeling ontvangen dat u een vacature voor een vulploeg medewerker open heeft staan.

Ik heb van 14 oktober 2002 tot en met 14 april 2004 gewerkt bij de Albert Heijn, filiaal 1596 te Hellevoetsluis. Helaas is mijn tijdelijke contract niet voor de derde keer verlengd.

Ik ben op zoek naar een fulltime baan, omdat ik verder geen verplichtingen heb.

Ik ben zeer gemotiveerd om bij u te werken; ik kan zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met de volle inzet doe, en heb gedaan.

Hopend u volledig geïnformeerd te hebben en hopend op een positief bericht, verblijf ik.

Hoogachtend,

[ plaats handtekening ]

Jeffrey Willems
pi_20037876
quote:
Mijn achtergrond en doelen lijken precies aan te sluiten bij die in de door u gestelde vacature. De GAMMA is voor mij een bedrijf met een prachtige uitstraling en ik ben zeer gemotiveerd om bij uw bedrijf aan het werk te gaan.
Hoe kom je aan de gamma dan?
pi_20037908
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:30 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Hoe kom je aan de gamma dan?
Misschien omdat je je topic begon over 'Sollicitatiebrief Gamma'
pi_20037953
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
met die brief word je nooit aangenomen, ik zal even een paar dingen verbeteren.
[..]
Leuke sollicitatie.
Brief richten en versturen aan een ahold vestiging waar je nog niet gewerkt hebt, en in de brief schrijven dat je graag bij de gamma wilt werken.
Indien ik bij P & O zat dan had ik het idee dat jij 1 standaard brief had gemaakt, en te lui was om naast het adres ook de inhoud aan te passen op de geadresseerde. Kortom prullebak met die brief.
pi_20038017
BMWM3 volgens mij heb je de verkeerde brief gepost.

BloodhoundFromHell ik neem aan dat jouw brief een grapje is
  zondag 20 juni 2004 @ 13:37:43 #46
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20038043
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:33 schreef frederik het volgende:

[..]

Leuke sollicitatie.
Brief richten en versturen aan een ahold vestiging waar je nog niet gewerkt hebt, en in de brief schrijven dat je graag bij de gamma wilt werken.
Indien ik bij P & O zat dan had ik het idee dat jij 1 standaard brief had gemaakt, en te lui was om naast het adres ook de inhoud aan te passen op de geadresseerde. Kortom prullebak met die brief.
ehm ,ja ik zie het nu pas, ik dacht dat ie aan de gamma gericht moet zijn......

en tis geen standaard brief, maar wel degelijk van mn eigen hand... het gamma stukje moet eruit alswel de omschrijhving van de ahold job natuurlijk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_20038045
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:31 schreef Stuart het volgende:

[..]

Misschien omdat je je topic begon over 'Sollicitatiebrief Gamma'
Ja ok. Maar ik was toch duidelijk dat ik een brief schreef naar Albert Heijn
pi_20038088
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:37 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Het bedrijf in kwestie doet niet eens zo zeer ter zake, het gaat om de inhoud van je sollicitatie brief, welke je globaal voor elk willekeurig bedrijf zou moeten kunnen gebruiken
pi_20038129
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:25 schreef BMWM3 het volgende:
Ok ik heb de brief nu aangepast. Comments please
[..]
Probeer niet zoveel zinnen te laten beginnen met 'Ik'
  zondag 20 juni 2004 @ 13:43:38 #50
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20038175
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:36 schreef Giza het volgende:
BMWM3 volgens mij heb je de verkeerde brief gepost.

BloodhoundFromHell ik neem aan dat jouw brief een grapje is
nee, hoezo?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_20038194
Volg eens een cursus sollicitatie technieken. Ik kan wel wat aanraden. Maar zo kom je niet in het arbeidsleven vandaag de dag. Hoe wil je ooit een eigen woning betalen met het minimumloon wat de AH je geeft? Geloof me. Zo'n gat in je CV blijf je altijd zien, en zal altijd tegen je blijven werken.

Post nou je herziene brief ff
pi_20038201
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:41 schreef Stuart het volgende:

[..]

Probeer niet zoveel zinnen te laten beginnen met 'Ik'
Ja inderdaad. Hoe dan...
pi_20038227
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

nee, hoezo?
Het bedrijf waarbij je gaat solliciteren, heeft snel genoeg door, of jijzelf een sollicitatiebrief in mekaar hebt gezet of niet. Een sollicitatiebrief voor een functie bij AH op dat niveau, is overdreven en overduidelijk boven het niveau van de sollicitant (met alle respect) !
pi_20038229
Giza.
quote:
Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis

Albert Heijn
T.a.v. dhr. Both
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle

Betreft: Sollicitaite Vulploegmedewerker.

Geachte heer Both,

Ik heb van 14 oktober 2002 tot en met 14 april 2004 gewerkt bij de Albert Heijn, filiaal 1596 te Hellevoetsluis. Helaas is mijn tijdelijke contract niet voor de derde keer verlengd.

Ik ben zeer gemotiveerd om bij u te werken; ik kan zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met de volle inzet doe, en heb gedaan.

Hoogachtend,

[ plaats handtekening ]

Jeffrey Willems
Dit is hem nu!
pi_20038255
Kom op. Dat wil toch niet echt gaan sturen Ik geef je op een briefje dat dit het prikbord van de kantine haalt. Breder ontwikkelen? Hoog werk en denk niveau? senior employee production fascility? Doe ff normaal. Ik moet lachen om de brief omdat ik echt dacht dat je een grapje maakte
pi_20038269
Uh, was het verschil met de vorige???
pi_20038282
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:47 schreef Giza het volgende:
Kom op. Dat wil toch niet echt gaan sturen Ik geef je op een briefje dat dit het prikbord van de kantine haalt. Breder ontwikkelen? Hoog werk en denk niveau? senior employee production fascility? Doe ff normaal. Ik moet lachen om de brief omdat ik echt dacht dat je een grapje maakte
Heb je het over de mijne
pi_20038327
quote:
Dit zou ik helemaal weglaten !
pi_20038352
Nee. Die van Bloodhoundfromhell.
  zondag 20 juni 2004 @ 13:53:25 #60
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20038415
paar puntjes die niet goed zijn:

geen komma na "en"

dat geen verplichtingen stukje is echt niks

de reden die je opschrijft is negatief> want contract niet verlengd

nooit "hopen" in een brief, je doet het 2 keer!!

deze brief is misschien nog wel slechter dan de eerste, sorrie..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_20038458
Hoe oud ben je als ik vragen mag? Vulploegmedewerkers zijn meestal jonge en goedkope krachten namelijk.

Ik had na één sollicitatiebrief en bijbehoren gesprek al 'n baan, terwijl er 42 kandidaten waren.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_20038495
Jemig. Jij wordt niet aangenomen voor domme baantjes als vakkenvuller , en toch denk je de wijsheid in pacht te hebben om onze tips te negeren? Wij die wel een normale baan hebben en het dus blijkbaar beter weten? Weet je wat

Sorry hoor maar hier wordt ik een beetje nijdig over. Iedereen hier geeft je tips en herschrijft je brief en jij blijft stug volhouden dat jouw brief perfect is. En dat krijgt dus WW van mijn belastingcenten. Zo blijf je lekker de rest van je leven parasiteren. Het CWI zou je gewoon werk moeten toewijzen.
pi_20038515
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:50 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dit zou ik helemaal weglaten !
Done!
pi_20038547
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoe oud ben je als ik vragen mag? Vulploegmedewerkers zijn meestal jonge en goedkope krachten namelijk.

Ik had na één sollicitatiebrief en bijbehoren gesprek al 'n baan, terwijl er 42 kandidaten waren.
20!
pi_20038559
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:57 schreef Giza het volgende:
Jemig. Jij wordt niet aangenomen voor domme baantjes als vakkenvuller , en toch denk je de wijsheid in pacht te hebben om onze tips te negeren? Wij die wel een normale baan hebben en het dus blijkbaar beter weten? Weet je wat

Sorry hoor maar hier wordt ik een beetje nijdig over. Iedereen hier geeft je tips en herschrijft je brief en jij blijft stug volhouden dat jouw brief perfect is. En dat krijgt dus WW van mijn belastingcenten. Zo blijf je lekker de rest van je leven parasiteren. Het CWI zou je gewoon werk moeten toewijzen.
Hoe zal jij de brief dan maken?
pi_20038560
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:46 schreef BMWM3 het volgende:
Giza.
[..]

Dit is hem nu!
Dit is dus weer precies dezelfde.

Let eens op de punten die Giza voor je heeft aangestipt en lees haar sollicitatiebrief nog eens goed door.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_20038564
quote:
Helaas is mijn tijdelijke contract niet voor de derde keer verlengd.
Deze zin loopt niet erg lekker. Die zou ik dan ook even aanpassen.
quote:
Nu komt het een beetje over alsof je op zoek bent naar bezigheidstherapie. Gewoon zeggen dat je op zoek bent naar een baan voor 40 uur in de week. Dat je verder geen verplichtingen hebt, gaat ze geen fluit aan.
quote:
Die komma voor 'en' hoort daar niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_20038606
CherrymoonTraxx da's hem al verschillende keren verteld. BMWM3 ik, en een aantal andere mensen, hebben je al kant en klare brieven gegeven. Lees die 's ff door of vraag niet om hulp. Ik heb hem niet voor niks voor je geschreven hoor
pi_20038611
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:00 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Hoe zal jij de brief dan maken?
Eh, wat dacht je hier van?
- Beverly Sills
pi_20038844
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Die komma voor 'en' hoort daar niet.
Dat je voor het woordje en geen komma mag plaatsen, is een fabeltje. Ik heb 'm bewust geplaatst om een korte pauze in de zin in te lassen, wat natuurlijk de functie is van een komma.
pi_20038875
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:13 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Dat je voor het woordje en geen komma mag plaatsen, is een fabeltje. Ik heb 'm bewust geplaatst om een korte pauze in de zin in te lassen, wat natuurlijk de functie is van een komma.
Of het nu wel of niet mag doet niet ter zake. Het ziet er gewoon niet uit. Formuleer die zin dan net wat anders en krachtiger zodat er geen pauze nodig is.
pi_20038923
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het ziet er gewoon niet uit.
Da's een mening.
pi_20038972
quote:
Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis

Albert Heijn
T.a.v. dhr. Both
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle

Betreft: Sollicitatie vulploegmedewerker

Geachte heer Both,

Ik ben zeer gemotiveerd om bij u te werken; ik kan zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met de volle inzet doe en heb gedaan.

Hopend u volledig geïnformeerd te hebben en wachtend op een positief bericht, verblijf ik.

Hoogachtend,

Jeffrey Willems
Dit is hem nu. Doe maar wat jullie bedoelen. Ik snap er niets van!
pi_20039032
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:19 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Dit is hem nu. Doe maar wat jullie bedoelen. Ik snap er niets van!
Zo kun je hem best versturen. Alleen verplaats de plaatsnaam en datum even naar de plek tussen je eigen adres en die van de supermarkt.
  zondag 20 juni 2004 @ 14:21:40 #75
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20039042
waarom ben je dan zo gemotiveerd??? en dat van die contractverlenging die je niet kreeg moet je weglaten! Je moet juist spreken over waarom jij zograag vulploegmedewerker wil worden. Wat je drijfveer is op deze prachtbaan te solliciteren...!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_20039103
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom ben je dan zo gemotiveerd??? en dat van die contractverlenging die je niet kreeg moet je weglaten! Je moet juist spreken over waarom jij zograag vulploegmedewerker wil worden. Wat je drijfveer is op deze prachtbaan te solliciteren...!
Overdrijf het nu niet. Laten we niet doen alsof vulploegmedewerker een opstap is naar een glanzende carriere met limousines, zakentripjes naar New York en hitsige secretaresses in het vooruitzicht. Als je al te erg gaat overdrijven in je sollicitatiebrief dan krijgt degene die die brief leest ook buikkrampen van het lachen.

Gewoon een sobere brief waaruit blijkt dat je ervaring hebt als vulploegmedewerker, dat je voor 40 uur solliciteert, dat je de handen uit de mouwen wilt steken en dat je gemotiveerd bent om hard te werken.
pi_20039148
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Gewoon een sobere brief waaruit blijkt dat je ervaring hebt als vulploegmedewerker, dat je voor 40 uur solliciteert, dat je de handen uit de mouwen wilt steken en dat je gemotiveerd bent om hard te werken.
Hoe zet jij dat dan in de brief!
pi_20039155
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Overdrijf het nu niet. Laten we niet doen alsof vulploegmedewerker een opstap is naar een glanzende carriere met limousines, zakentripjes naar New York en hitsige secretaresses in het vooruitzicht. Als je al te erg gaat overdrijven in je sollicitatiebrief dan krijgt degene die die brief leest ook buikkrampen van het lachen.

Precies, en sowieso heb je op het gesprek (mits je daarvoor wordt uitgenodigd...) de kans om dat nader toe te lichten.
pi_20039169
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:46 schreef BMWM3 het volgende:
Giza.
[..]

Dit is hem nu!
Tja, erg mager, het lijkt op een typische -ik-moet-van-het-cwi-brief.

Tips:

Begin anders, kan je ergens anders die vacature vinden?

Je ervaring bij de AH moet je gebruiken als een 'selling-point' zeg niet dat je contract niet verlengt is, laat dat zitten. Welke aspecten heb je nodig als vakkenvuller? Ik bedenk zo uit de losse pols; teamplayer, precies werken en goed klantcontact, dat moet je dus noemen in je brief. Waarschijnlijk kan je nog wel wat ideen aanhalen. Kijk ook wat er in de advertentie staat.

Over je vorige functie bij de AH kan je b.v. zeggen:
In het verleden heb ik met veel plezier gewerkt als blabla. vooral de werksfeer, het werken in een team en het contact met het winkelend publiek spraken mij erg aan.

Sluit positief af en geef aan dat je een gesprek verder wil praten. Verwijs naar je CV.

Nja succes in elk geval, hebben ze bij het CWI geen folders 'hoe schrijf ik een brief'?

Edit: Je afsluiting vind ik wel goed, je zou hem een beetje kunnen aanpassen naar:
Ik ben zeer gemotiveerd om bij u te werken; ik kan zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met de volle inzet doe en heb gedaan.

Op basis van bovenstaande motivatie en bijgesloten CV zie ik een uitnodiging voor een sollicitatie gesprek graag tegemoed.
pi_20039260
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:25 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Hoe zet jij dat dan in de brief!
Eventjes vermelden dat dat AH-filliaal als referentie kan dienen. Daaruit blijkt dat je daar goed gewerkt hebt. Immers, ze kunnen het navragen aan de referentie en als je daar niet goed gewerkt hebt ga je niet uitdrukkelijk vermelden dat dat filliaal als referentie kan dienen. Ook iets vermelden in de geest van 'ik weet van aanpakken en ben gemotiveerd om als vulploegmedewerker aan de slag te gaan'.

Gewoon zorgen dat die brief er netjes uitziet, vlot leest en niet al te veel overdreven volzinnen bevat. Ze zoeken iemand die z'n handen uit de mouwen wil steken en van aanpakken weet, niet iemand die prachtige volzinnen die niemand begrijpt kan produceren.

Je brief zoals die nu is zou ik een klein beetje aanpassen. Meer nadruk leggen op dat AH-filliaal als referentie. Nu komt het over alsof er daar toch wat fout is gegaan omdat je contract daar niet verlengd is.
pi_20039300
Volgens mij heeft het niks met de brief van BMWM3 te maken, maar alles met zijn intelegentie. Sorry, maar uit jouw opmerkingen deze ochtend merk ik dat je simpelweg te dom bent voor de functie van vakkenvullen. Ik raad iedereen hier aan om het verder te negeren. Hij heeft meer dan genoeg hulp gekregen. Hij hoeft verdomme maar de copy/pasten >:/ Ik ben het zat. Ga maar wc's schobben.
pi_20039332
quote:
Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis

Albert Heijn
T.a.v. dhr. Both
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle

Geachte heer Both,

Ik heb van 14 oktober 2002 tot en met 14 april 2004 gewerkt bij de Albert Heijn, filiaal 1596 te Hellevoetsluis. Bij mijn laatste werkgever kan ik erg goed opschieten met de mensen om mij heen en ik sta altijd klaar voor de klanten, en als het moet ben ik gewoon altijd beschikbaar om in te vallen.

Hopend u volledig geïnformeerd te hebben en wachtend op een positief bericht, verblijf ik.

Hoogachtend,

Jeffrey Willems
het gaat om de vergedrukte alinea!
pi_20039344
1 advies BMWM3, je hebt nu 2 keer je eigen brief zitten te veranderen, en beide keren ben je uitgegaan van je eigen tekst, waarin je enkele kleine wijzigingen hebt aangebracht.
Is het misschien niet slimmer om helemaal opnieuw te beginnen, om je eerste versie dus uit je geopende bestanden op je PC te verwijderen, en met behulp van wat je wilt, en wat hier is aangedragen een geheel nieuwe brief op te zetten?
Wanneer je blijft veranderen in plaats van herschrijven blijf je denk ik hetzelfde probleem houden
pi_20039384
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:30 schreef Giza het volgende:
Volgens mij heeft het niks met de brief van BMWM3 te maken, maar alles met zijn intelegentie. Sorry, maar uit jouw opmerkingen deze ochtend merk ik dat je simpelweg te dom bent voor de functie van vakkenvullen. Ik raad iedereen hier aan om het verder te negeren. Hij heeft meer dan genoeg hulp gekregen. Hij hoeft verdomme maar de copy/pasten >:/ Ik ben het zat. Ga maar wc's schobben.
Doe even normaal. Het schrijven van goedlopende sollicitatiebrieven met prachtige Nederlandse volzinnen die zelfs jouw leraar Nederlands nauwelijks begrijpt heeft weinig te maken met vakkenvullen.

Daarom dat briefje gewoon eenvoudig en sober houden en vooral de nadruk leggen op je eerdere dienstverband in dat AH-filliaal. Dat een aantal facetten van het werk je aanspraken (teamverband, contact met klanten), wat je sterke punten waren (teamplayer, communicatie naar klanten toe, hard werken), etc...
  zondag 20 juni 2004 @ 14:32:35 #85
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_20039389
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:47 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Daar zit ik aan te denken. Taxichauffeur. Maarja, je bereikt het niet als je geen autorijbewijs hebt
Dude, wat je ook doet, wordt geen taxichauffeur. Dat is echt een wereldje waar je niet in wilt zitten. Misschien dat het in een of ander dorpje/kleine stad wel gaat, maar in de grote steden is het echt oorlog.
pi_20039436
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:32 schreef Miwe het volgende:

[..]

Dude, wat je ook doet, wordt geen taxichauffeur. Dat is echt een wereldje waar je niet in wilt zitten. Misschien dat het in een of ander dorpje/kleine stad wel gaat, maar in de grote steden is het echt oorlog.
Hij heeft geen rijbewijs, dus dat lijkt me niet echt relevant nu die baan als taxichauffeur.
pi_20039534
CherrymoonTraxx ik bedoel dat hij, na alle tips die hij gehad heeft nog steeds geen zin aan zijn brief veranderd heeft. Hij kan mijn brief op pagina 1 gewoon gebruiken. Iedereen!!! hier zegt dat hij bepaalde zinnen uit zijn brief moet halen en hij laat het er gewoon instaan!!!! Rot dan maar op.
pi_20039542
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

nee, hoezo?
Er moet iig nog een spellingchecker naar kijken
pi_20039569
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:37 schreef Giza het volgende:
CherrymoonTraxx ik bedoel dat hij, na alle tips die hij gehad heeft nog steeds geen zin aan zijn brief veranderd heeft. Hij kan mijn brief op pagina 1 gewoon gebruiken. Iedereen!!! hier zegt dat hij bepaalde zinnen uit zijn brief moet halen en hij laat het er gewoon instaan!!!! Rot dan maar op.
quote:
Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis

Albert Heijn
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle

20 juni 2004 <Plaatsnaam>

Onderwerk: Sollicitatie Vulploeg medewerker

Geachte heer Both,

Hierbij wil ik graag reageren op de baan van vulploeg medewerker.
Ik heb al degelijke ervaring opgedaan in een vergelijkbare functie (Zie bijgevoegde C.V.) Ik ben erg klantgericht en enthousiast en vindt het leuk om met mensen om te gaan. Ik ben full-time beschikbaar. Graag zou ik dit verder toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey Willems

Deze dus?
pi_20039586
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:30 schreef Giza het volgende:

En jij wordt met dit soort spelfouten wel overal aangenomen zeker?
pi_20039598
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:30 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

het gaat om de vergedrukte alinea!
Zie mijn commentaar op je vorige brief, nog 1 laaste tip:

Schrap je laatste regel, "hopende... " en schrap hoogachtend. Veel en veel te formeel. Met vriendelijke groet doet het ook prima.

Nog maar 1 tip;
Lees de tips die gegeven zijn in dit topic.
  zondag 20 juni 2004 @ 14:40:16 #92
83951 rashudo
project 2501
pi_20039600
Geachte Heer Both,

Als u me niet aanneemt, maak ik u dood.

MVG,
The Man.
Their eyes opaque.
pi_20039601
Ja dat is een redelijke brief. Wellicht kun je iets meer ingaan op je sterke punten als AH-medewerker en welke facetten van dat werk je met name aanspreken.
pi_20039614
Ja die ja. Wel even de hele post quoten he?
quote:
Oke. Enkele tips. Zet NOOIT in je brief dat je werkeloos bent. Ten eerste is de kans dat je uitgenodigd wordt meteen veel kleiner (Stond afgelopen vrijdag nog in de krant). Sterker nog, dit geeft (Als ik de albert heijn was) de indruk dat je dit alleen maar doet omdat je niks beters kan vinden maar noueenmaal moet solliciteren van het CWI, en dus ongemotiveerd bent, en lekker door gaat solliciteren en dus snel weer pleite bent.

Als 2e. Zet dit ff in je V.C. Het is onnodig dit in je brief toe te lichten. Het is maar vak vakkenvullen, geen beleidssecretaris ofzo. Enne, ik zou mij sterk afvragen waarom je contact niet voor de 3e keer verlengt was. Ze waren blijkbaar niet zo tevreden over je. Verzin tijdens je gesprek maar even een kutsmoes over een reden dat je ZELF was weggegaan. Let op dat dit geen mogenlijke reden zou kunnen zijn om nu ook te vertrekken.

Oh wacht, uit je brief maak ik op dat je voor de 2e keer bij AH solliciteerd. Pfff. Verzin wat redenen waarom je toch weer graag bij hun terugwil.

3e punt. Het feit dat je full-time beschikbaar bent er verder geen verplichtigen hebt spreekt eigenlijk niet so positief. Zou ik ook anders inpakken.

Laatste regel. Wat een moeilijke zin. Niet echt de goede toon voor AH.

Handtekening zou ik onder je naam zetten, maar kan ook zo.

Ik heb de brief een beetje herschreven zodat ie wat beter klinkt. Hij is nog niet af. Hij is wat kort (Haal hem ook nog even door de spellchecker heen) Flow mag wat beter. Maar zorg in ieder geval dat je wat eigenschappen invult waarvan de AH zal denken "Hey! Dat kunnen we hier wel gebruiken". Denk vanuit de AH. (Of wie dan ook). Wat het belangrijkste in de brief is de reden dat zij jouw in dienst willen nemen. De rest is kul.
  zondag 20 juni 2004 @ 14:41:08 #95
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20039616
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:37 schreef Light het volgende:

[..]

Er moet iig nog een spellingchecker naar kijken
staat maar 1 typo in , dus t valt best mee.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_20039625
Dan doe ik de brief van Giza.

Bedankt!
pi_20039672
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:40 schreef Giza het volgende:
Ja die ja. Wel even de hele post quoten he?
[..]
Waarom zou je eigenlijk je handtekening ONDER je naam plaatsen? T's toch altijd BOVEN je naam of doe ik het altijd verkeerd?
pi_20039673
quote:
En jij wordt met dit soort spelfouten wel overal aangenomen zeker?
Sollicitatiebrieven haal ik ff door mijn spelchecker. Maar verder heb ik geen moeite om werk te vinden. Ben een paar weken terug net begonnen met een nieuwe baan met prima salaris
pi_20039706
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:43 schreef Giza het volgende:

[..]

Sollicitatiebrieven haal ik ff door mijn spelchecker. Maar verder heb ik geen moeite om werk te vinden. Ben een paar weken terug net begonnen met een nieuwe baan met prima salaris
jij wel
pi_20039708
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

staat maar 1 typo in , dus t valt best mee.
Dan ga ik vooruit ik zat echt ff te kutten met dat woord maar als ik niet snel post hier is het niet meer relevant
  zondag 20 juni 2004 @ 14:45:45 #101
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20039731
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:41 schreef BMWM3 het volgende:
Dan doe ik de brief van Giza.

Bedankt!
welke brief?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_20039745
Ik ben destijds ook geholpen met brieven schrijven...
pi_20039846
Het kan nooit geen kwaad iemand anders een keer naar je brief te laten kijken.
pi_20039867
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

welke brief?
Die brief die ik nog quote!
pi_20039900
Hey mensen, ik wil jullie graag bedanken voor jullie goede hulp. Ik fiets even naar iemand toe, en dan kom ik weer even online! Hartelijk dank. Vooral Giza!
pi_20039921
Zo. FF mijn signature aangepast. De eerste de beste die die spelfouten gaat verbeteren solliciteerd naar een pak slaag
pi_20039939
Fijn dat je er toch nog iets aan gehad heb. Success.
pi_20039964
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:53 schreef Giza het volgende:
Fijn dat je er toch nog iets aan gehad heb. Success.
Dank!
pi_20040167
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:52 schreef Giza het volgende:
Zo. FF mijn signature aangepast. De eerste de beste die die spelfouten gaat verbeteren solliciteerd naar een pak slaag
*solliciteert
- Beverly Sills
  zondag 20 juni 2004 @ 15:11:59 #110
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_20040448
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:18 schreef BMWM3 het volgende:
Wat moet ik doen?
Een opleiding volgen?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 20 juni 2004 @ 15:31:14 #111
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_20040977
OK even kijken

Wat is de zaak: Je soliciteerd naar een klote baan
Waarom wil het niet: Je bent een bagger persoon en kan werkelijk niets.
Hoe kan het lijken dat je wel iets kan: Niet soliciteren, naar school gaan, Een mooie werkelijke brief schrijven

We kiezen keuze C de mooie brief.

Je soliciteert dus naar een bagger baan. vakkenvuller (wie wil dat nou) en dat vraagt die baas zich ook af. wie wil er nou zo'n klote baan

En dat ben jij jij bent de man van de klote baan! En dát moet je laten merken
Dat doen we op de volgende manier

blablabla

bla bla bla

geachte bla bla bla

Gaarne wilde ik soliciteren naar uw vacature als vakkenvuller. ik heb weinig diploma's ben uiterst vakonbekwaam. en ik vind het een saaie niets zeggende baan. Maar moet elke Nederlander geen geld verdienen? moeten we niet allemaal een warme maaltijd kunnen eten op de avond? Juist daarom soliciteer ik. Het lijkt me geen klap aan deze baan. but hey ik moet wel. ik heb de centen gewoon nodig anders wordt ik uit mijn flat getrapt. ik ben bereid kei en kei hard te werken voor mijn geld. Ik heb immers geen keuze

nou ja zoiets moet je in de brief zetten.
Je moet de baan ook niet ophemelen tot de hemel waar God's hand je brief aan kan raken! gewoon real blijven!

zoals Ali G zegt: Keep It Real
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
  zondag 20 juni 2004 @ 16:00:08 #112
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20041726
ook als vakkenvuller heb je carriere kansen. Je kan je als je het slim aanpakt in no-time opwerken tot filiaalmanager en voor je het weet zit je in de raad van bestuur van Ahold...

nee alle gekheid op een stokje, iedere carriere begint onderaan. De manager die niet weet hoe het onderaan werkt , is doorgaans een slechte manager,.. Het is juist positief met een baantje als vakkenvuller te beginnen. En de carriere kansen komen echtwel, tijdens je werk je ogen open houden en met avondstudie op een hoger niveau komen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 20 juni 2004 @ 16:27:49 #113
82456 teig
oh my gow
pi_20042463
van baan kan je ook vacature maken, staat wat "volwassener"
pi_20043377
quote:
Op zondag 20 juni 2004 14:52 schreef Giza het volgende:
Zo. FF mijn signature aangepast. De eerste de beste die die spelfouten gaat verbeteren solliciteerdt naar een pak slaag
pi_20043398
quote:
Op zondag 20 juni 2004 16:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ook als vakkenvuller heb je carriere kansen. Je kan je als je het slim aanpakt in no-time opwerken tot filiaalmanager en voor je het weet zit je in de raad van bestuur van Ahold...

nee alle gekheid op een stokje, iedere carriere begint onderaan. De manager die niet weet hoe het onderaan werkt , is doorgaans een slechte manager,.. Het is juist positief met een baantje als vakkenvuller te beginnen. En de carriere kansen komen echtwel, tijdens je werk je ogen open houden en met avondstudie op een hoger niveau komen.
Als hij ooit hogerop komt dan zal dat te danken zijn aan die avondstudie, niet aan z'n ervaring als vakkenvuller.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 20 juni 2004 @ 17:07:39 #116
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_20043460
quote:
Op zondag 20 juni 2004 16:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Alleen zou ik die ambitie niet teveel in een brief laten doorklinken, degene die hem onder ogen krijgt in de supermarktbranche doorgaans niet degene die op de meest ambitieuze types zit te azen.

Het vreemde met sollicitatiebrieven is dat wanneer je zo lang over de inhoud en de vorm moet nadenken, je je eens moet bezinnen over de mate waarin je dat baantje echt wilt (als dat niet het geval is krijg je hem doorgaans namelijk ook niet)

Op alle verplichte nummers waar ik ooit op solliciteerde kreeg ik na een moeizaam geschreven brief steeds weer nul op rekest. Die paar gevallen waar ik echt met 200%+ motivatie in gegaan ben was de brief een eitje en het gesprek een formaliteit.zelfs bij een overstap van werkgever gedurende de ICT-crisis
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 20 juni 2004 @ 17:11:06 #117
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_20043557
quote:
Op zondag 20 juni 2004 17:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als hij ooit hogerop komt dan zal dat te danken zijn aan die avondstudie, niet aan z'n ervaring als vakkenvuller.
Als je hogerop komt heeft dat met inzicht, gedrevenheid en ambitie te maken. Die avondcursus dient alleen maar om aan die drive uiting te geven.hoewel je in sommige bedrijven en instellingen aan een paar goed ontwikkelde ellebogen genoeg hebt, en dan gaat het ook zonder cursus
pi_20043606
Ik spel echt alleen maar belangrijke woorden fout lijkt het

Anyway, i geloof niet dat je als vakkenvuller carriere kan maken. Nouja, hooguit tot cassiere. Maar verder? Al was het alleem maar omdat het een baan is waar terecht op neergekeken wordt (Als het je 'volwassen' baan is teminste. Als vakantiebaantje zijn dat soort dingen wel geschikt). Ik denk dat het ook voor de sociale leven niet veel goed zal doen (Hallo, ik ben henkie. 21 jaar, geen opleiding en maak carriere als vakkenvuller. Neuken?)

Oftewel ga een cursus doen ofzo Je heb al een cursus administratie gedaan. Ga daar op door. Alles is beter als vakkenvuller. Mocht je op deze leeftijd teminste nog aangenomen worden (Iemand van 16 is stukken goedkoper en die kan net zo goed vakkenvullen als jij)
Je denkt toch niet met dat salaris ooit op vakantie te kunnen ofzo?
pi_20043613
quote:
Op zondag 20 juni 2004 17:11 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Als je hogerop komt heeft dat met inzicht, gedrevenheid en ambitie te maken. Die avondcursus dient alleen maar om aan die drive uiting te geven.hoewel je in sommige bedrijven en instellingen aan een paar goed ontwikkelde ellebogen genoeg hebt, en dan gaat het ook zonder cursus
Als vakkenvuller dring je echt niet door tot de top. Na een paar tijdelijke contractjes knikkeren ze je eruit omdat je te duur bent geworden. Kiddo's van 16 of 17 kunnen ook prima vakkenvullen, daar heb je echt geen dure krachten voor nodig.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 20 juni 2004 @ 17:30:19 #120
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_20044038
quote:
Op zondag 20 juni 2004 17:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als vakkenvuller dring je echt niet door tot de top. Na een paar tijdelijke contractjes knikkeren ze je eruit omdat je te duur bent geworden. Kiddo's van 16 of 17 kunnen ook prima vakkenvullen, daar heb je echt geen dure krachten voor nodig.
De kunst is dat je in die beperkte tijd die je hebt binnen zo'n contract alles uit de kast moet halen om aan te tonen dat je meer in huis hebt dan vakkenvullen alleen. Er zal dan ook iemand moeten zijn bij wie dat opvalt, maar dan ligt die kans er ook. Het kan dan nogal verschil uitmaken of je plichtsgetrouw je uurtjes maakt of probeert op de een of andere manier uit te blinken.

Overigens is het geen wetmatigheid dat je als vakkenvuller een grote loopbaan in de detailhandel in het verschiet hebt. De kans is er alleen wel, en het leuke is dat je hem zelf moet creërenen dat lukt misschien dan niet in een keer maar dan kun je weer aan de rest van de wereld aantonen dat jij die drive wél hebt
pi_20044511
quote:
Op zondag 20 juni 2004 17:30 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

De kunst is dat je in die beperkte tijd die je hebt binnen zo'n contract alles uit de kast moet halen om aan te tonen dat je meer in huis hebt dan vakkenvullen alleen. Er zal dan ook iemand moeten zijn bij wie dat opvalt, maar dan ligt die kans er ook. Het kan dan nogal verschil uitmaken of je plichtsgetrouw je uurtjes maakt of probeert op de een of andere manier uit te blinken.

Overigens is het geen wetmatigheid dat je als vakkenvuller een grote loopbaan in de detailhandel in het verschiet hebt. De kans is er alleen wel, en het leuke is dat je hem zelf moet creërenen dat lukt misschien dan niet in een keer maar dan kun je weer aan de rest van de wereld aantonen dat jij die drive wél hebt
Zo werkt het dus niet. Een vakkenvuller moet gewoon snel en goed z'n werk doen en verder zich niet al te veel bemoeien met de gang van zaken. Dat kan hij beter aan zijn chef overlaten.

Vakkenvuller lijkt me geen goede opstap naar een glanzende carriere. Het staat ook niet erg lekker op je CV als je tot je 26e vulploegmedewerker bent geweest.
pi_20044652
Als je een carriere in de detailhandel wil zal je echt wel iets meer moeten kunnen dan enthousiats pakken melk in de koeling zetten.
pi_20044887
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:37 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Oh wacht je wilt hij je brief ff zo schrijft dat je 'm met copy paste op de bus kan doen........
pi_20045154
quote:
Op zondag 20 juni 2004 17:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet. Een vakkenvuller moet gewoon snel en goed z'n werk doen en verder zich niet al te veel bemoeien met de gang van zaken. Dat kan hij beter aan zijn chef overlaten.

Vakkenvuller lijkt me geen goede opstap naar een glanzende carriere. Het staat ook niet erg lekker op je CV als je tot je 26e vulploegmedewerker bent geweest.
Eens
Als vakkenvuller moet je gewoon zorgen dat alle producten gefaced in het schap hangen, alle lege dozen op tijd bij het oud papier liggen en je zo min mogelijk uit je handen laat kletteren tijdens het vullen. (geen ervaring met deze sector)

Vakken vullen op je Resume
Vakkenvullen staat alleen top op je CV als je het hebt gedaan als je 16 bent/was (dat getuigt van een attitude om de handen uit de mouwen te steken op jonge leeftijd)

Brief
Wat betreft de brief, zonde dat jouw kwaliteiten niet liggen bij het schrijven van een fatsoenlijke brief of research doen naar hoe die dan wel te schrijven. Laat het schrijven van zo'n brief dan over aan je vader of moeder en focus je op zaken waar je wel in uitblinkt.
pi_20056681
quote:
Op zondag 20 juni 2004 18:03 schreef stay_fun het volgende:

[..]

Oh wacht je wilt hij je brief ff zo schrijft dat je 'm met copy paste op de bus kan doen........
Nope. Eigen woorden gebruiken
pi_20056768
laat je tieten gewoon zien.
pi_20056908
Beetje topic doorgelezen topicstarter, maar moedig iig dat je je brief neerzet hier op fok, je stelt je hiermee best kwetsbaar,aangezien het misschien niet je beste punt is, op . Maar wat ik vaak doe als ik moet solliciteren is vaak ff bellen naar dat bedrijf. In de vacature staat vaak een contactpersoon voor de functie of zo. Probeer dan van tevoren een aantal dingen te verzinnen die indruk kunnen maken op die persoon. Iets van bijvoorbeeld vullen jullie ook altijd de vakken van links naar rechts of zo(vragen over methode's e.d.).Gesprek ook niet te lang laten duren paar minuutjes hooguit. Laat dan ook doorschemeren dat je al veel gewerkt heb en dat het je wel leuk lijkt enzo. Zeg dan duidelijk je naam tijdens dat gesprek, bij het lezen van de brief zullen ze dan (soms)denken he dat is die gozert die solliciteerde en veel interesse toonde. Werkt imho vaak positief. Verder sterkte met het solliciteren naar een baan en probeer het anders ook ff in de horeca. Kun je ook veel verdienen heb ik ook tijdens me studie gedaan.
pi_20057176

[ Bericht 100% gewijzigd door mighty_myte op 21-06-2004 05:30:31 (OVERBODIG) ]
pi_20057180
Waardeloze brief was dat. Ik heb een betere. Ik heb mijn boek Nederlands erbij gepakt:
quote:
Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis

Albert Heijn
T.a.v. dhr. Both
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle

Geachte heer Both,

Van het CWI heb ik de mededeling ontvangen dat u een vacature voor een vulploeg medewerker open heeft staan waar ik voor zou willeen coliciteren.

Ik heb van 14 oktober 2002 tot en met 14 april 2004 gewerkt bij de Albert Heijn, filiaal 1596 te Hellevoetsluis. Ik heb mijn werk altijd graag en met volle inzet gedaan. Graag zou ik dit bij u
voortzetten.

Ik hoop u in geen gesprek te kunnen overtuigen van mijn kwaliteiten en motivatie die ik in deze
baan wil steken.

In afwachting op uw antwoord,

hoogachtend,

Jeffrey Willems

bijlagen: curriculum vitae
pi_20057543
Twee alinea's beginnen met "ik" is natuurlijk al uit den boze. Dit effect wordt nog versterkt door de zin die volgt die óók met "ik" begint. Motivatie steek je trouwens ook niet in een baan. "Colliciteren" is echt een spelfout van de ergste categorie

@Giza, die brief van jou bevat ook een aantal spelfouten en is eveneens verre van perfect. Dat jij over zijn intelligentie durft te beginnen terwijl je een spellingscontrole nodig hebt om zelf fatsoenlijk een 'post' te kunnen schrijven zegt al genoeg lijkt me.
pi_20058632
quote:
Op maandag 21 juni 2004 03:41 schreef jakees het volgende:
Probeer dan van tevoren een aantal dingen te verzinnen die indruk kunnen maken op die persoon. Iets van bijvoorbeeld vullen jullie ook altijd de vakken van links naar rechts of zo(vragen over methode's e.d.).Gesprek ook niet te lang laten duren paar minuutjes hooguit. Laat dan ook doorschemeren dat je al veel gewerkt heb en dat het je wel leuk lijkt enzo. Zeg dan duidelijk je naam tijdens dat gesprek, bij het lezen van de brief zullen ze dan (soms)denken he dat is die gozert die solliciteerde en veel interesse toonde.
Bellen is prima maar zorg dat je wat te melden hebt en bel niet om het bellen, ze kunnen ook denken "He dat is die kerel die alleen maar van links naar rechts kan vullen". Nuttig is misschien om te vragen naar de werktijden en mogelijkheden tot overwerk ofzo. Iets dat voor jou een reden kan zijn om wel/niet te solliciteren. Je wilt immers de indruk geven dat je weloverwogen je brief hebt geschreven.

Methodes e.d. leggen ze wel uit als je daar aan de slag gaat of bij een sollicitatiegesprek en stellen niks voor in dit geval. Dik alles ook niet extra aan in het gesprek maar vertel gewoon dat je het een prima functie lijkt en dat je gaat schrijven.

Maarja het blijft vakkenvuller.......

Misschien is het zelfs nog beter om bij deze vacature gewoon langs te gaan bij de vestiging, vragen of ze werk hebben en dan komt die vacature van vakkenvuller vanzelf wel bovendrijven.
pi_20059192
Jakees. Bedankt voor je aanmoediging

En andere fok!kers!. Ik heb mijn brief al verstuurd. Dus ik wil jullie heel graag bedanken voor al jullie steun/hulp!

Gracias!
pi_20064480
ok laat het ff weten wat het geworden is ok?
pi_20074189
205_Lacoste lees mijn post ff voordat je comentaar leverd. Er stond toch echt heel duidelijk bij dat ie nog even door de spellingscontrole moest. Mijn brieven zijn goed genoeg voor mij, aangezien ik ermee wordt aangenomen. That's all that it takes. Het is maar voor vakkenvullen hoor.
pi_20074375
BMWM3 ik heb ff een supertip voor je. Bel over een dag of 3 even of ie is aangekomen. Doe tussen neus en lippen door even jezelf aanprijzen. Klink vooral erg enthousiast en aardig. Geloof me, dat onthouden ze. Doe ik ook altijd en werkt als een speer
pi_20074784
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:19 schreef Giza het volgende:
205_Lacoste lees mijn post ff voordat je comentaar lever[b]d[b]. Er stond toch echt heel duidelijk bij dat ie nog even door de spellingscontrole moest. Mijn brieven zijn goed genoeg voor mij, aangezien ik ermee wordt aangenomen. That's all that it takes. Het is maar voor vakkenvullen hoor.
Ik zou tegenwoordige tijd toch écht met een t schrijven hoor

En je post is goed gelezen hoor, kennelijk begrijp jij mijn post niet. Als jij begint over iemands intelligentie terwijl je zelf een spellingscontrole nodig hebt om essentiële taalconstructies te kunnen maken dan ben je zelf ook niet bijzonder slim.

"Doe jezelf even aanprijzen"... tja, wat zal ik ervan zeggen. Gelikte zin hoor
pi_20077150
Ga toch buitenspelen.
pi_20077306
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:50 schreef Giza het volgende:
Ga toch buitenspelen.
Ik denk niet dat je de brave jongen hiermee van dienst bent... Waarschijnlijk maakt hij meer kans als hij nog even met z'n snufferd in de boeken duikt en z'n grijze massa laat werken. Dan is er nog een kans dat hij er een redelijke sollicitatiebrief uit kan persen.

Dat gaat hij nimmer bereiken met het dartelen door het gras en het klauteren in de bomen.. dus ik adviseer dan ook dat hij jouw advies in de wind slaat.. .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_20079611
Als ex-vulploegmederwerker heb ik volgens mij wel een beetje een idee hoe dat daar gaat:
-als je 19 of ouder bent nemen ze je sowieso niet aan (of je moet gelijk solliciteren naar de functie van filiaalmanager ofzo)
-als je er nog wilt werken als je ouder bent dan 18 moet je echt alles kunnen, bij wijze van spreken die hele winkel in je eentje kunnen runnen en op alle plekken inzetbaar zijn. (en dat ben je niet)
-als je toch wilt proberen daar te komen werken: veel succes met je brief, wel ff bewijzen dat je sneller vakken kan vullen als 3 15-jarigen samen... (want die kosten samen evenveel, zo niet minder)

En nu het echte advies: ga gewoon solliciteren naar baantjes waarvoor minimaal MBO werk/denkniveau is vereist. En als je dat niet hebt: ga het halen.
The uproar of one hand clapping.
pi_20079689
Owja, en voor een baantje als vulploegmedewerker schrijf je geen sollicitatiebrief, daarvoor ga je gewoon langs en vraag je of je met de verantwoordelijke kan praten. (als je al iets invult is het een sollicitatieformulier...). En sowieso, voor dat soort simpele baantjes: gewoon langsgaan & bellen, dan laat je tenminste zien dat je het graag wilt en dat je er moeite voor wilt doen, want uit zo'n brief halen ze toch niet dat je heel gemotiveerd bent.
The uproar of one hand clapping.
pi_20087775
Als je toch dat VCA diploma hebt, waarom ga je dan niet iets in de beveiliging doen? Daar is werk zat.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 11:33:20 #142
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_20088068
voor de functie vakkenvuller schrijf je wel een heel erg deftige brief BhFH... gemiddeld genomen heb ik die voor leidinggevende functies niet eens hoeven schrijven....
Neerkomen wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')