abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20030841
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 19:53 schreef Giza het volgende:
Misschien ligt het aan je brief. Als het barst van de tikfouten, of gewoon een slechte brief is zal je nooit nergens aangenomen worden. Post 'm hier is. Ik ben namelijk erg goed in het schrijven van sollicitatiebrieven en wil je best helpen. Edit al het persoonlijke er gewoon uit.
Ik zal hem graag is laten zien , maar de brief staat in de computer van mijn pa. Dus ik post hem morgen!
pi_20033672
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 15:01 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Uitzendbureaus zitten er indd niet echt achteraan

Daar heb je wel gelijk in, als je daar werk wilt vinden moet je echt dagelijks langsgaan geloof ik.
Ik had me ingeschreven bij Randstad en daar hebben ze hartstikke hard ergens achteraan gezeten voor me. Door zelf interesse te tonen naar iets door een keer bellen, even langs te gaan dan zien ze je ook eens en blijf je ook hangen bij die mensen.
In eerste instantie afgewezen omdat ik ivm tentamenperiode een deel van de cursus niet kon volgen maar de vrouw van Randstad heeft het uiteindelijk weten te regelen dat ik ze gewoon wél kon volgen. Datis service die je krijgt door een goede en geïnteresseerde indruk achter te laten.

[het betreft hier een bijbaantje van 12-16 uur in de week]
pi_20036154
Zoals beloofd. Hieronder een brief naar de Albert Heijn in Brielle. (zojuist in elkaar getypt)
quote:
Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis

20 juni 2004

Albert Heijn
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle

Geachte heer Both,

Van het CWI heb ik de mededeling ontvangen dat u een vacature voor een vulploeg medewerker open heeft staan.

Ik heb van 14 oktober 2002 tot en met 14 april 2004 gewerkt bij de Albert Heijn, filiaal 1596 te Hellevoetsluis. Helaas is mijn tijdelijke contract niet voor de derde keer verlengt.

Ik ben op zoek naar een fulltime baan, omdat ik verder geen verplichtingen heb. Van me zelf kan ik zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met volle inzet heb gedaan.

In de hoop u volledig geïnformeerd te hebben en hopende op een positieve bericht verblijf ik met vriendelijke groet.

[ plaats voor handtekening ]

Jeffrey Willems
pi_20036580
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:09 schreef BMWM3 het volgende:
Zoals beloofd. Hieronder een brief naar de Albert Heijn in Brielle. (zojuist in elkaar getypt)
[..]
Jij wordt binnenkort benaderd. En niet alleen door je mogelijk toekomstige werkgever, als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_20036769
En gelijk nog even wat correcties:

Voeg toe bij de adressering:
Albert Heijn
T.a.v. dhr. Both

Spelfout:
verlengt => verlengd

Laat weg: Van mezelf ... heb gedaan. Maak daar iets van als: Ik ben zeer gemotiveerd om bij u te werken; ik kan zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met de volle inzet doe, en heb gedaan.
Maak ook één alinea van de twee in het midden.

Suggestie voor het laatste stuk van de brief:
Hopend u volledig geïnformeerd te hebben en hopend op een positief bericht, verblijf ik.

Hoogachtend,

[handtekening]

Jeffrey Willems

Zo is het nog niet echt een topbrief, maar in ieder geval een stukje verbeterd ten opzichte van de brief die je hier geplaatst hebt.

Nog wat aanvullingen (van punten die ik per ongeluk over het hoofd had gezien in de haast een antwoord te posten):

Hellevoetsluis, 20 juni 2004

Tussen de adressering voeg je nog toe:
Betreft: sollicitatie op vacature vulploegmedewerker

En helemaal onderaan, een paar regels overslaand:

Bijlage: curriculum vitae

[ Bericht 9% gewijzigd door UncleFunk op 20-06-2004 12:45:39 ]
pi_20036772
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:29 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Jij wordt binnenkort benaderd. En niet alleen door je mogelijk toekomstige werkgever, als je begrijpt wat ik bedoel.
Oftewel: Haal je adres uit die post, idioot
  zondag 20 juni 2004 @ 12:40:16 #32
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_20036797
In je brief vertel je niet wat je nou zo aantrekt in deze specifieke vacature. Verder zeg je ook niet waarom de kwaliteiten die je hebt, jou nou zo geschikt maken voor deze baan.
En zeggen dat je een baan zoekt omdat je verder geen verplichtingen hebt klinkt gewoon heel raar.
pi_20036865
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:40 schreef Jojogirl het volgende:
In je brief vertel je niet wat je nou zo aantrekt in deze specifieke vacature. Verder zeg je ook niet waarom de kwaliteiten die je hebt, jou nou zo geschikt maken voor deze baan.
En zeggen dat je een baan zoekt omdat je verder geen verplichtingen hebt klinkt gewoon heel raar.
Inderdaad een vreemde argumentatie...
  zondag 20 juni 2004 @ 12:45:22 #34
3554 laffer
Ouwe LUL
pi_20036900
ik vind je brief ook niet zo goed
kijk hier eens: http://solliciteren.pagina.nl/

succes iedergeval
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  zondag 20 juni 2004 @ 12:46:28 #35
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_20036920
* Jojogirl zou als ze zo'n brief ziet denken "Ow daar heb je er weer zoeen die moet solliciteren voor z'n uitkering, maar eigenlijk niet aangenomen wil worden".
pi_20036998
Oke. Enkele tips. Zet NOOIT in je brief dat je werkeloos bent. Ten eerste is de kans dat je uitgenodigd wordt meteen veel kleiner (Stond afgelopen vrijdag nog in de krant). Sterker nog, dit geeft (Als ik de albert heijn was) de indruk dat je dit alleen maar doet omdat je niks beters kan vinden maar noueenmaal moet solliciteren van het CWI, en dus ongemotiveerd bent, en lekker door gaat solliciteren en dus snel weer pleite bent.

Als 2e. Zet dit ff in je V.C. Het is onnodig dit in je brief toe te lichten. Het is maar vak vakkenvullen, geen beleidssecretaris ofzo. Enne, ik zou mij sterk afvragen waarom je contact niet voor de 3e keer verlengt was. Ze waren blijkbaar niet zo tevreden over je. Verzin tijdens je gesprek maar even een kutsmoes over een reden dat je ZELF was weggegaan. Let op dat dit geen mogenlijke reden zou kunnen zijn om nu ook te vertrekken.

Oh wacht, uit je brief maak ik op dat je voor de 2e keer bij AH solliciteerd. Pfff. Verzin wat redenen waarom je toch weer graag bij hun terugwil.

3e punt. Het feit dat je full-time beschikbaar bent er verder geen verplichtigen hebt spreekt eigenlijk niet so positief. Zou ik ook anders inpakken.

Laatste regel. Wat een moeilijke zin. Niet echt de goede toon voor AH.

Handtekening zou ik onder je naam zetten, maar kan ook zo.

Ik heb de brief een beetje herschreven zodat ie wat beter klinkt. Hij is nog niet af. Hij is wat kort (Haal hem ook nog even door de spellchecker heen) Flow mag wat beter. Maar zorg in ieder geval dat je wat eigenschappen invult waarvan de AH zal denken "Hey! Dat kunnen we hier wel gebruiken". Denk vanuit de AH. (Of wie dan ook). Wat het belangrijkste in de brief is de reden dat zij jouw in dienst willen nemen. De rest is kul.
quote:
Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis

Albert Heijn
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle

20 juni 2004 <Plaatsnaam>

Onderwerk: Sollicitatie Vulploeg medewerker

Geachte heer Both,

Hierbij wil ik graag reageren op de baan van vulploeg medewerker.
Ik heb al degelijke ervaring opgedaan in een vergelijkbare functie (Zie bijgevoegde C.V.) Ik ben erg klantgericht en enthousiast en vindt het leuk om met mensen om te gaan. Ik ben full-time beschikbaar. Graag zou ik dit verder toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey Willems

[ plaats voor handtekening ]
Giza is slegt met spelle. Giza is te lui om voor iedere vok-post de spelchecker te nemen . Giza heeft er de pest aan als mensen daarover gaan sitten sijken. Oprote!!
pi_20037077
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:50 schreef Giza het volgende:
Reactie
En als je nou de posts van Giza en mij met elkaar combineert, heb je een goede brief!
pi_20037186
Het is me trouwens niet helemaal duidelijk waarom je alleen op onderbetaalde, uitzichtlose kutbaantjes solliciteerd. Na een paar jaar (Of nu al lijkt me) ben je te duur. Ze zetten er liever goedkope studentjes neer. En zeg dan maar dag tegen de arbeidmarkt

Je kan dan beter in een callcenter gaan zitten ofzo. Als je een beetje knap overkomt over de telefoon zit je goed. Zo ben ik ook doorgegroeid. Eerst van ervaring opgedaan bij KPN, vervolgens doorgegaan naar een callcenter waar ook wat administratie bijzat. Daar uiteindelijk (ivm prive opgedane computerkennis) een afdeling pc hulp opgestart. Met die ervaring in een IT helpdesk gaan zitten waar mij de fijne kneepjes van het vak EN programmeren geleerd is. Vervolgens als programmeur gaan werken en nu werk ik als beheerder op een IT afdeling. En verdien leuk geld.

Vakkenvullen staan kut op je CV >:/
Giza is slegt met spelle. Giza is te lui om voor iedere vok-post de spelchecker te nemen . Giza heeft er de pest aan als mensen daarover gaan sitten sijken. Oprote!!
pi_20037558
Ok ik ga mijn brief even helemaal verbeteren. Die je zo van mij krijgt te zien.

Tot zover hartelijk dank
  zondag 20 juni 2004 @ 13:24:45 #40
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20037708
met die brief word je nooit aangenomen, ik zal even een paar dingen verbeteren.
quote:
Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis

Albert Heijn
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle

Betreft: sollicitatie vulploegmedewerker

Geachte heer Both,

Bij mijn zoektoch naar een nieuwe uitdaging, sprong mij in de kaartenbakken van het CWI direct uw vacature voor vulploegmedewerker in het oog. Ik wil me graag breder ontwikkelen en deze functie lijkt me een uitgelezen kans om dit te kunnen bewerkstelligen.

Gezien de functieomschrijving zijn goede communicatieve vaardigheden, alswel een hoog werk en denkniveau vereist. Dit zijn nu exact de vaardigheden die ik opdeed in mijn vorige betrekking als "senior employee production fascility" bij het Ahold concern. Ook heb ik een brede ervaring in het werken met mensen uit een brede verscheidenheid aan culturele achtergronden, wat aan een positieve sfeer op de werkvloer kan bijdragen.

Mijn achtergrond en doelen lijken precies aan te sluiten bij die in de door u gestelde vacature. De GAMMA is voor mij een bedrijf met een prachtige uitstraling en ik ben zeer gemotiveerd om bij uw bedrijf aan het werk te gaan.

Graag zou ik mijn interesse in deze betrekking nader willen toelichten en ben ik beschikbaar voor een interview.

Hoogachtend,

Jeffrey Willems

bijlage: Curriculum Vitae
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_20037725
Ok ik heb de brief nu aangepast. Comments please
quote:
Jeffrey Willems
Schorpioen 14
3225 EH Hellevoetsluis

Albert Heijn
T.a.v. dhr. Both
Slagveld 2 – 3
3231 AN Brielle

Betreft: Sollicitaite Vulploegmedewerker.

Geachte heer Both,

Van het CWI heb ik de mededeling ontvangen dat u een vacature voor een vulploeg medewerker open heeft staan.

Ik heb van 14 oktober 2002 tot en met 14 april 2004 gewerkt bij de Albert Heijn, filiaal 1596 te Hellevoetsluis. Helaas is mijn tijdelijke contract niet voor de derde keer verlengd.

Ik ben op zoek naar een fulltime baan, omdat ik verder geen verplichtingen heb.

Ik ben zeer gemotiveerd om bij u te werken; ik kan zeggen dat ik mijn werk altijd graag en met de volle inzet doe, en heb gedaan.

Hopend u volledig geïnformeerd te hebben en hopend op een positief bericht, verblijf ik.

Hoogachtend,

[ plaats handtekening ]

Jeffrey Willems
pi_20037876
quote:
Mijn achtergrond en doelen lijken precies aan te sluiten bij die in de door u gestelde vacature. De GAMMA is voor mij een bedrijf met een prachtige uitstraling en ik ben zeer gemotiveerd om bij uw bedrijf aan het werk te gaan.
Hoe kom je aan de gamma dan?
pi_20037908
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:30 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Hoe kom je aan de gamma dan?
Misschien omdat je je topic begon over 'Sollicitatiebrief Gamma'
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_20037953
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
met die brief word je nooit aangenomen, ik zal even een paar dingen verbeteren.
[..]
Leuke sollicitatie.
Brief richten en versturen aan een ahold vestiging waar je nog niet gewerkt hebt, en in de brief schrijven dat je graag bij de gamma wilt werken.
Indien ik bij P & O zat dan had ik het idee dat jij 1 standaard brief had gemaakt, en te lui was om naast het adres ook de inhoud aan te passen op de geadresseerde. Kortom prullebak met die brief.
pi_20038017
BMWM3 volgens mij heb je de verkeerde brief gepost.

BloodhoundFromHell ik neem aan dat jouw brief een grapje is
  zondag 20 juni 2004 @ 13:37:43 #46
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20038043
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:33 schreef frederik het volgende:

[..]

Leuke sollicitatie.
Brief richten en versturen aan een ahold vestiging waar je nog niet gewerkt hebt, en in de brief schrijven dat je graag bij de gamma wilt werken.
Indien ik bij P & O zat dan had ik het idee dat jij 1 standaard brief had gemaakt, en te lui was om naast het adres ook de inhoud aan te passen op de geadresseerde. Kortom prullebak met die brief.
ehm ,ja ik zie het nu pas, ik dacht dat ie aan de gamma gericht moet zijn......

en tis geen standaard brief, maar wel degelijk van mn eigen hand... het gamma stukje moet eruit alswel de omschrijhving van de ahold job natuurlijk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_20038045
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:31 schreef Stuart het volgende:

[..]

Misschien omdat je je topic begon over 'Sollicitatiebrief Gamma'
Ja ok. Maar ik was toch duidelijk dat ik een brief schreef naar Albert Heijn
pi_20038088
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:37 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Ja ok. Maar ik was toch duidelijk dat ik een brief schreef naar Albert Heijn
Het bedrijf in kwestie doet niet eens zo zeer ter zake, het gaat om de inhoud van je sollicitatie brief, welke je globaal voor elk willekeurig bedrijf zou moeten kunnen gebruiken
pi_20038129
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:25 schreef BMWM3 het volgende:
Ok ik heb de brief nu aangepast. Comments please
[..]
Probeer niet zoveel zinnen te laten beginnen met 'Ik'
  zondag 20 juni 2004 @ 13:43:38 #50
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20038175
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:36 schreef Giza het volgende:
BMWM3 volgens mij heb je de verkeerde brief gepost.

BloodhoundFromHell ik neem aan dat jouw brief een grapje is
nee, hoezo?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')