sssssssssssssssssstquote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:51 schreef Tomek het volgende:
Regengebied is ons landje nog steeds niet binnengekomen trouwens.
Dat snap ik dus niet. Is dat witte een depressie/storm??quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:59 schreef Oom_Agent het volgende:
Plus een linkje met satbeelden:
http://wind.met.fu-berlin(...)h=10&playmode=Endlos
Dat witte is een uitdiepende depressie.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:09 schreef Tomek het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet. Is dat witte een depressie/storm??
Misschien wordt ie wel lager dan 980, de weercomputers snappen het denk ik ook niet meer midden in de zomerquote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:12 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Dat witte is een uitdiepende depressie.
Luchtdruk in Cork (Ierland) is nu trouwens 987. En de depressie diept nog steeds uit!
Iemand die durft te voorspellen wat de uiteindelijke druk wordt? Die 990 van Hirlam denk ik iig niet dus.
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:15 schreef dimage het volgende:
rond de 971 wordt hij
Wie weet.... Dat zou wel betekenen dat een windkracht 10-11 erin zit.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:16 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]..........das wel heel laag
Ja idd wie weet.......maar waar hij de info vandaan haalt dat ie 971 wordt..... KNMI, MC, DWD, KMI en alle weerkaarten komen (vooralsnog) niet lager dan 980 hPa.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:17 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Wie weet.... Dat zou wel betekenen dat een windkracht 10-11 erin zit.
Ik gok 978.
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:52 schreef ondeugend het volgende:
Spannend hoor !
Goed begin van mijn 2 weken vrij
Nog niks hier.... maar ik zie al wel een groot regengebied op de radar..... maar is dat DE storing al danquote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:45 schreef Oom_Agent het volgende:
In Zeeland, West Brabant regent het al flink........Zuid Holland en de rest van NL komt zo aan de beurt.
Ja dat is de regenzone die bij de storing hoort, na de regen krijgen we wind en zware buien(lijnen).quote:Op woensdag 23 juni 2004 00:04 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nog niks hier.... maar ik zie al wel een groot regengebied op de radar..... maar is dat DE storing al dan
Die net boven Engeland/Frankrijk zat... deze bedoel ik:
[afbeelding]
Oh ok, nog steeds droog hier trouwensquote:Op woensdag 23 juni 2004 00:06 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ja dat is de regenzone die bij de storing hoort, na de regen krijgen we wind en zware buien(lijnen).
Tjah, nouja we winnen wel van de Letten, maar of de Duitsers gelijk spelen tegen de Tsjechen weet ik nog niet..quote:Op woensdag 23 juni 2004 00:34 schreef Steijn het volgende:
Tering wat ben ik zenuwachtig voor morgen.
Storm lijkt waarschijnlijk, de storm blijft tot en met donderdagochtend:quote:Hirlam 18 wekt veel meer vertrouwen op dan zijn voorganger. Actueel heeft het model de drukwaarden van een laag bij Ierland goed te pakken en is derhalve meer dan 5 hPa dieper dan zijn
voorganger.
In de middag en avond mogelijk windstoten van om en nabij de 130 km/u (extreem gevaarlijk met de bomen in blad):quote:Bij de storing is de wind het belangrijkste verschijnsel. De modelwind gaat in kustdistricten 's middags naar 9 Bft, in de avond handhaving van 8-9 Bft. Boven land neemt de wind toe naar 6-7 Bft.
Dat Weeralarm gaat er komen, momenteel alleen een voor waarschuwing:quote:Windstoten bij het koufront 35-40 kn. Bij buienlijnen in de middag en avond uitschieters tot maximaal 60-70 kn. Dit houdt in dat zeer lokaal hogere windstoten kunnen optreden.
Veel plezier.quote:In de loop van de nacht volgt hoogstwaarschijnlijk de uitgifte van een weeralarm voor woensdagmiddag op grond van het criterium "zeer zware windstoten in een gebied ter grootte van
minimaal een provincie".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |