abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19984258
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 08:56 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Beste Anthraxx,

Ik betreur hetgeen dat het huisdier van TS is overkomen ten zeerste. Wat ik probeerde te beargumenteren is dat het krokedilletranen zijn. Dat dit niet was gebeurd als TS zijn verantwoordelijkheid had genomen door zijn huisdier binnen te houden.

DAT probeerde ik te beargumenteren !
Met krokodilletranen... "Als ik in mijn tuin graaf dan grijp ik zo maar eens in kattepoep, o wat is het erg dat er een huisdier van een ander in mijn tuin loopt, al heb ik van alle andere loslopende wilde dieren nóóit last"

Wat een beargumentatie.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 08:59:53 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19984268
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 08:56 schreef Youssef het volgende:

[..]

....maar pistolen paultje :')
ja het klinkt kinderachtig, maar dat is ie niet. het zal niet de eerste keer zijn dat een dierenbeul paralized geschopt zou worden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_19984273
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 08:56 schreef ThaGerbil het volgende:

[..]

Ja en die kuthonden ook (zelfs als het baasje er naast staat) no offence, ik zeg niet dat jij het doet. Ik heb zelf ook een hond en 2 katten, maar schoppen of de hond er op afsturen is nooit goed... pak dan de tuinslang / waterpistool of een emmertje water.
Precies, diervriendelijk en effectief.

Overigens is de beste remedie tegen kattenoverlast in je tuin... zelf een kat nemen!
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:00:15 #64
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_19984277
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 08:56 schreef Jalu het volgende:

[..]

Zeg, als jij in je tuin in een drol graaft, hoe weet jij eigenlijk dat die drol van een kat is en niet van een egel, of een mol, of een (...) (vul hier ieder in het wild voorkomend dier in)?

Vervelend hè, dieren waar je geen controle over kunt uitoefenen...

Wat doe je met die vogels die op je auto schijten? Oh, daar stuur je zeker ook je getrainde rottweiler op af, wat van jou is daar moet de natuur zich niet mee bemoeien.

Katten veroorzaken wat mij betreft heel wat minder overlast als ze hun behoefte doen dan honden, want honden hebben de onbedwingbare neiging hun vaak enorme hoeveelheden ontlasting op plekken te deponeren waar iedereen er last van heeft, terwijl een kat altijd zijn best doet om het "netjes" te doen.
Zeg, ik loop met een schepje achter m'n hond z'n reet aan en ik moet iedere keer die warme drollen oprapen. En dat doe ik. Omdat dat mijn verantwoordelijkheid is.
En als mensen last hebben van mijn huisdier dan trek ik me dat aan en doe ik er iets aan. Ik heb zelfs een muilkorf bij me omdat sommige keffertjes mijn hond gaan irriteren en ik niet wil dat hij ze bijt.
Dat is je verantwoordelijkheid nemen voor je huisdier, los laten lopen is dat niet !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:01:19 #65
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_19984293
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 08:56 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Beste Anthraxx,

Ik betreur hetgeen dat het huisdier van TS is overkomen ten zeerste. Wat ik probeerde te beargumenteren is dat het krokedilletranen zijn. Dat dit niet was gebeurd als TS zijn verantwoordelijkheid had genomen door zijn huisdier binnen te houden.

DAT probeerde ik te beargumenteren !
Beste pikkebaas,

Wat mij zo irriteerd aan dit soort topics is het volgende: als er ook maar over 1 kat met een gekneusde poot, gebroken staart, missend oog of een aan gort gereden kat een topic wordt besteed, dan vliegen de kattenhaters direct op dit topic af. Binnen 1,5 uur is dit topic verzand in 1 grote flamewar; toen ik wegging van huis was er nog niets aan de hand. Dat vind ik jammer. Zeer jammer. Ik zeg niet dat je braaf moet gaan lopen doen of medeleven tonen (alhoewel de TS dat zeker verwacht), maar enigzins normaal reageren mag wel. Daar gaat het me om.

Hoogachtend,
Uw klaagbaak dictator.

( )
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:01:23 #66
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19984295
best goed dat men een te-veel-voorkomend huisdier (al is het meer een in-andermans-tuindier)vergelijkt met kleine wilde dieren als een egel of mol...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:01:59 #67
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_19984301
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 08:08 schreef gothic-blackie het volgende:
maar je moet wel meteen alle katten over een kam scheren,
Inderdaad. Ook hier worden katten weer allemaal over een kam geschoren, terwijl we allemaal weten dat de AltHuHrnAtJiEvUh KatTuh gewoon vrolijk LoWliEwZ zitten te eten en nooit bij iemand in de tuin schijten, terwijl de duistere Gothickatten het te druk hebben met het zichzelf van flatgebouwen gooien. (Damn that "Een kat komt altijd op zijn pootjes terecht"!)

Kutgegeneraliseer! Zal ook eens niet op FOK! zijn he! !
Ik ga naar huis.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:02:55 #68
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_19984314
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 08:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja het klinkt kinderachtig, maar dat is ie niet. het zal niet de eerste keer zijn dat een dierenbeul paralized geschopt zou worden.
Hahahahahaha, dat is toch die joker met die snor ???

Enne, ik ben trouwens donateur van het Wereld Natuurfonds, De dierenambulance en ik gebruik alleen FSCK hout. Paulie loves me !!
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:04:05 #69
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19984333
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:02 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Hahahahahaha, dat is toch die joker met die snor ???

Enne, ik ben trouwens donateur van het Wereld Natuurfonds, De dierenambulance en ik gebruik alleen FSCK hout. Paulie loves me !!
dat is de joker met die snor ja. maar hij maakt maar weinig grappen voor een joker.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_19984345
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:00 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Zeg, ik loop met een schepje achter m'n hond z'n reet aan en ik moet iedere keer die warme drollen oprapen. En dat doe ik. Omdat dat mijn verantwoordelijkheid is.
En als mensen last hebben van mijn huisdier dan trek ik me dat aan en doe ik er iets aan. Ik heb zelfs een muilkorf bij me omdat sommige keffertjes mijn hond gaan irriteren en ik niet wil dat hij ze bijt.
Dat is je verantwoordelijkheid nemen voor je huisdier, los laten lopen is dat niet !
En wie neemt dan de verantwoordelijkheid voor alle andere loslopende dieren? Wie kun je daar "be-zondebokken" omdat jij last hebt van een gebrek aan tolerantie voor de natuur?

Ik heb respect voor het feit dat je met een schepje rondloopt om de hondedrollen op te ruimen. Maar ik heb geen respect voor het feit dat je voorbijgaat aan het feit dat veel katten gewoon niet binnen te houden zijn, een kat is een ander dier als een hond. En die hond van jou veroorzaakt gegarandeerd ook weleens overlast voor andere mensen. Of blaft hij ook nooit? (om maar eens iets te noemen)

Nogmaals, als je last hebt van katten, neem er zelf één, je zult zelden of nooit meer andermans kat in je tuin zien.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:06:38 #71
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_19984364
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:01 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Beste pikkebaas,

Wat mij zo irriteerd aan dit soort topics is het volgende: als er ook maar over 1 kat met een gekneusde poot, gebroken staart, missend oog of een aan gort gereden kat een topic wordt besteed, dan vliegen de kattenhaters direct op dit topic af. Binnen 1,5 uur is dit topic verzand in 1 grote flamewar; toen ik wegging van huis was er nog niets aan de hand. Dat vind ik jammer. Zeer jammer. Ik zeg niet dat je braaf moet gaan lopen doen of medeleven tonen (alhoewel de TS dat zeker verwacht), maar enigzins normaal reageren mag wel. Daar gaat het me om.

Hoogachtend,
Uw klaagbaak dictator.

( )
Antraxx,

Je standpunt is begrijpelijk en zoals ik al eerder vermelde voel ik mee met de TS. Ik zou het ook niet waarderen als iemand mijn huisdier mishandelde. Echter zou ik het me wel aantrekken als dit door mijn onverantwoordelijkheid zou gebeuren. Ik blijf van mening dat dit hier het geval is.
Laten we het breder trekken. Ik zie een tendens in de maatschappij waarbij mensen hun eigen verantwoordelijkheid afwentelen op de maatschappij. Uiteraard kun je daar zelf legio voorbeelden van bedenken.
Ik ben een voorstander van eigen verantwoordelijkheid. En zoals ik al een eerder heb vermeld is verantwoordelijkheid voor mij vrouwelijk. Dat neem je.

Groetjes,

Pikko
pi_19984384
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 08:51 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

1) Volgens de Flora en de Fauna wet mag een loslopende kat worden afgemaakt.
2) Volgens diverse wetten heb ik het recht om op mijn terrein (eigen grond) dit soort overlast te bestrijden.
3) Er staat een bord dat er op mijn terrein een loslopende hond is. De kat betreedt dus op eigen risico.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:08:04 #73
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19984389
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:01 schreef Anthraxx het volgende:
Wat mij zo irriteerd aan dit soort topics is het volgende: als er ook maar over 1 kat met een gekneusde poot, gebroken staart, missend oog of een aan gort gereden kat een topic wordt besteed, dan vliegen de kattenhaters direct op dit topic af.
moeten ze die beesten ook maar binnen houden...

[..]
pi_19984392
Wat en gedoe, honden en katten zijn totaal verschillende beesten. Katten kan je leren op een ielig klein bakje te schijten en honden niet. Dat ze beesten vangen is niet leuk om te zien, maar dat instinct groeit er nog wel uit ergens in de komende 100.000 jaar.
Als katten bij een ander in de tuin schijten is dat kwalijk, maar als honden op de stoep schijten is dat de sculd van het baasje?? Die logica zie je wel vaak bij hondenbezitters.

Trouwens ik houd van zowel honden als katten.

En om een kat af te gaan schieten om dat die in je tuin schijt is echt te dom voor woorden. Gooi er desnoods een emmer water overheen, dan heb je er echt geen last meer van.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:08:27 #75
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_19984396
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:05 schreef Jalu het volgende:
Maar ik heb geen respect voor het feit dat je voorbijgaat aan het feit dat veel katten gewoon niet binnen te houden zijn,
Dan moet je op een boerderij gaan wonen.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:08:36 #76
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_19984398
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:05 schreef Jalu het volgende:

[..]

En wie neemt dan de verantwoordelijkheid voor alle andere loslopende dieren? Wie kun je daar "be-zondebokken" omdat jij last hebt van een gebrek aan tolerantie voor de natuur?

Ik heb respect voor het feit dat je met een schepje rondloopt om de hondedrollen op te ruimen. Maar ik heb geen respect voor het feit dat je voorbijgaat aan het feit dat veel katten gewoon niet binnen te houden zijn, een kat is een ander dier als een hond. En die hond van jou veroorzaakt gegarandeerd ook weleens overlast voor andere mensen. Of blaft hij ook nooit? (om maar eens iets te noemen)

Nogmaals, als je last hebt van katten, neem er zelf één, je zult zelden of nooit meer andermans kat in je tuin zien.
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn huisdier. De hond is goed getraind en blaft niet. Volgt altijd keurig en luistert.
Als een kat niet binnen kan blijven dan is een kat simpelweg niet geschikt als huisdier.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:09:41 #77
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19984414
Ik stel voor het vervod op allochtonentopics in KLB uit te breiden naar een verbod op kattentopics.
[..]
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:09:49 #78
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_19984417
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:07 schreef Conflict het volgende:

[..]

Zoals uitgezocht door mijn raadsman na een eerdere aanvaring met een katteliefhebber die het ook niet kon hebben.
Je hebt geen enkele kans in de rechtbank en er is jurisprudentie.
Het is een andere zaak als het buiten mijn tuin gebeurd.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:10:44 #79
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_19984424
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:08 schreef Dalamar het volgende:
Als katten bij een ander in de tuin schijten is dat kwalijk, maar als honden op de stoep schijten is dat de sculd van het baasje?? Die logica zie je wel vaak bij hondenbezitters.
Inderdaad, en dan kan de hondeneigenaar bekeurd worden als hij het niet opruimt;
pi_19984446
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:09 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Zoals uitgezocht door mijn raadsman na een eerdere aanvaring met een katteliefhebber die het ook niet kon hebben.
Je hebt geen enkele kans in de rechtbank en er is jurisprudentie.
Het is een andere zaak als het buiten mijn tuin gebeurd.
Dierenmishandeling is verboden bij wet. En er staan terecht hoge straffen op. Ook als je het in je eigen tuin doet.
pi_19984510
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:08 schreef nietzman het volgende:

[..]

Dan moet je op een boerderij gaan wonen.
Wat een flauwekul. Een egel of mol houdt zich ook niet aan de grenzen van de bewoonde wereld, heb je daar last van, dan doe je toch ook zelf iets om te proberen dat te voorkomen? En dat zal ook niet altijd lukken, hoort bij de facts of life. Net zoals ik weleens last heb van de perfect getrainde hond van de buren die toch midden in de nacht blaft als hij iets hoort. Is ook een fact of life.

Ik wil al die hondenliefhebbers weleens horen als ik ga roepen: ik schiet je hond af als hij blaft, want anders heb ik er last van.

Vooral omdat gemiddeld genomen honden VEEL meer overlast veroorzaken dan katten, want lang niet alle honde-eigenaren hebben zo'n schepje en hebben zo'n perfect getrainde hond die niet ongevraagd midden in de nacht een hele buurt wakker houdt door uren achtereen te blaffen. Etc.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:16:47 #82
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_19984521
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:12 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dierenmishandeling is verboden bij wet. En er staan terecht hoge straffen op. Ook als je het in je eigen tuin doet.
Maar het is geen dierenmishandeling als je volgens de flora en de faunawet handelt. En het is eigen afgeschermd terrein met een waarschuwing. De kat pleegt dus erfvredebreuk en negeert de waarschuwing voor de hond. Op dat ogenblik is het eigen risico.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:19:21 #83
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_19984566
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:16 schreef Jalu het volgende:
Ik wil al die hondenliefhebbers weleens horen als ik ga roepen: ik schiet je hond af als hij blaft, want anders heb ik er last van.
Als mijn dier op jouw terrein is en overlast veroorzaakt heb je mijn begrip.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:19:50 #84
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_19984573
Ik ben meer een kattenliefhebber. Maar kattenschijt in je tuin is inderdaad irritant. Ik jaag de katten altijd weg met water, da's beter dan het breken van pootjes enzo. Nog vervelender vind ik echter mensen die hun hond uitlaten, zien dat dat beest staat te schijten en de hoop gewoon laten liggen. Laatst lag er weer een hoop precies voor mijn voordeur. En in het donker had ik het natuurlijk niet zien liggen, dus schoenen vies, vloer in huis vies Gatver, daar heb ik zo'n hekel aan.
pi_19984585
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:16 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Maar het is geen dierenmishandeling als je volgens de flora en de faunawet handelt. En het is eigen afgeschermd terrein met een waarschuwing. De kat pleegt dus erfvredebreuk en negeert de waarschuwing voor de hond. Op dat ogenblik is het eigen risico.
Ga jij de rechter maar vertellen dat je een kat gedood hebt omdat hij het bordje "hier waak ik" heeft genegeerd. Wat zal hij lachen.

De flora- en faunawet is nogal streng hoor, en ik denk dat jij in een woonwijk vrijwel onmogelijk een kat volgens die wet kunt doden zonder een stuk of wat andere wetten te overtreden...
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:20:54 #86
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19984594
quote:
Wat een flauwekul. Een egel of mol houdt zich ook niet aan de grenzen van de bewoonde wereld, heb je daar last van, dan doe je toch ook zelf iets om te proberen dat te voorkomen?
dab heb je het over dieren ter grote van een of 2 vuisten die zo nu en dan eens langs komen in de tuin... itt de katten van de buren (en dat zijn er best veel) die dagelijks langskomen
[..]
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:22:25 #87
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_19984612
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:20 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ga jij de rechter maar vertellen dat je een kat gedood hebt omdat hij het bordje "hier waak ik" heeft genegeerd. Wat zal hij lachen.

De flora- en faunawet is nogal streng hoor, en ik denk dat jij in een woonwijk vrijwel onmogelijk een kat volgens die wet kunt doden zonder een stuk of wat andere wetten te overtreden...
Zoals ik al zei is het een en ander uitgezocht door een raadsman. Ik ben bereid om hiermee voor de rechter te verschijnen en als het moet ga ik tot aan de raad van state.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:23:07 #88
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_19984626
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:20 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dab heb je het over dieren ter grote van een of 2 vuisten die zo nu en dan eens langs komen in de tuin... itt de katten van de buren (en dat zijn er best veel) die dagelijks langskomen
Overigens is een mol ook de lul.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:23:35 #89
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_19984633
quote:
Wat een flauwekul. Een egel of mol houdt zich ook niet aan de grenzen van de bewoonde wereld, heb je daar last van, dan doe je toch ook zelf iets om te proberen dat te voorkomen?
Egels en mollen zijn dieren die voorkomen in den vrije natuur, en maken deel uit van het biologisch evenwicht. Een kat doet dat niet. Een kat verstoort dit evenwicht.
quote:
Vooral omdat gemiddeld genomen honden VEEL meer overlast veroorzaken dan katten, want lang niet alle honde-eigenaren hebben zo'n schepje en hebben zo'n perfect getrainde hond die niet ongevraagd midden in de nacht een hele buurt wakker houdt door uren achtereen te blaffen. Etc.
En daarom krijgt een ongetrainde hond net zo goed een schoen tegen zijn kop aan als 'ie zijn bek niet houd.

Mijn God, wat een irritante kutblaffers zitten er toch tussen. En de mijne trekt zijn vreet nooit open.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:24:38 #90
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_19984659
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:20 schreef Jalu het volgende:
Vreemde huiskat die onder de flora en faunawet valt. .
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')