abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1415743
Arabische partij in de stadspolitiek

Een nieuw op te richten partij voor Arabisch sprekende Nederlanders hoopt bij de komende Amsterdamse gemeenteraads- of deelraadsverkiezingen voldoende kiezers aan zich te binden voor deelname aan het stadsbestuur. De nieuwe partij, die begin volgende maand officieel wordt opgericht, gaat Arabische Democratische Partij heten.

Vooralsnog zal de partij zich uitsluitend op de bevolking van Amsterdam richten, in de toekomst wil ze uitgroeien tot een landelijk politiek platform.

''We beginnen op Amsterdams niveau,'' aldus een van de oprichters, Ibrahim Farouk. ''Het is afhankelijk van initiatieven in andere steden of daar ook iets gebeurt. Dat is voorlopig toekomstmuziek.''

De Arabische Democratische Partij (ADP) noemt zichzelf politiek onafhankelijk, niet links of rechts. In Amsterdam wonen zo'n zestigduizend mensen met wortels in een Arabisch land.

''We willen de belangen van minderheden goed dienen, niet alleen die van de Arabisch sprekende Amsterdammers,'' zegt Farouk, die zelf van oorsprong Egyptenaar is.

De ADP wil volgens hem vooral het principiële debat in de politiek aanjagen. ''Dat is min of meer verstomd. Vragen over euthanasie, vreemdelingenbeleid, over genetische manipulatie, ethiek en moraal worden alleen gekoppeld aan economische waardering. Nu de economie minder rooskleurig is, komen die belangrijke vragen weer naar boven. Nadenken over wat rechtvaardig is, welke relatie ons land heeft met de wereld om ons heen en hoe we respectvol kunnen omgaan met ouderen, niet-werkenden en met de culturele minderheden in ons land zijn weer aan de orde.''

Volgens de ADP kenmerkt de Arabische cultuur zich door een traditie waar de 'kille' westerse aanpak veel van kan leren.

''Groepsgevoel, solidariteit, men legt in de media de nadruk op de negatieve kanten daarvan, maar ze vergeten dat hier ook de kracht van een cultuur in schuilt. Dat heeft onder meer geleid tot stigmatisering van minderheden, een situatie die vooral door veel jongeren als drukkend wordt ervaren.''

Als de ADP er bij de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar maart in slaagt een zetel in de wacht te slepen, zal dat het voor het eerst zijn dat in Amsterdam een partij van allochtonen meedraait in het politieke circuit. Bij de verkiezingen van 1998 dongen meerdere partijen mee op stadsdeelniveau en voor de gemeenteraad, maar ze haalden uiteindelijk de kiesdrempel niet.

© Het Parool
=======
=======

Oprichting Arabische Democratische Partij

een nieuw initiatief om Nederlanders met een Arabische achtergrond een
politiek platform te bieden.
De Nederlandse politiek kenmerkt zich door een structuur, die deels is
terug te voeren op de grote strijdpunten uit de vorige eeuw zoals de
schoolstrijd en de opkomst van de arbeidersklasse, maar die anno 2001
heeft geleid tot een erg breed middenveld, dat als "Paars" eigenlijk
zonder veel oppositie functioneert. Ter linker en rechterzijde zijn
kleine partijen, die wat knabbelen aan de zakelijkheid en neo-liberale
politiek van een kaste van bestuurders en carriere-politici, maar het
principiele debat is min of meer verstomd. Vragen over euthanasie,
vreemdelingenbeleid, genetische manipulatie ethiek en moraal worden
alleen gekoppeld aan economische waardering, voorbijgaand aan de
diepere verbondenheid van de mens met zijn wereld.

Nu de economie minder rooskleurig is, komen belangrijke vragen weer
naar boven. Nadenken over wat rechtvaardig is, welke relatie ons land
heeft met de wereld om ons heen en hoe we respectvol kunnen omgaan met
ouderen, niet-werkenden en de culturele minderheden in ons land zijn
(weer) aan de orde. Als het wat minder gaat, zijn het snel de
zwakkeren die daar onder lijden. Juist die minderheden willen en
kunnen bijdragen aan een meer dienende en steunende samenleving, omdat
dat in hun cultuur zo duidelijk is vastgelegd. Niet op de
onpersoonlijke manier van de welvaartsstaat, maar als persoonlijke
verantwoordelijkheid, de naaste is niet degene die profiteert van wat
de overheid uitdeelt, maar de buurman, het familielid, de mens om ons
heen.
De arabische cultuur heeft, net als die van veel andere minderheden,
in dit opzicht een traditie en een kader, waar de "kille" westerse
aanpak veel van kan leren. Groepsgevoel, solidariteit, men legt in de
media de nadruk op de negatieve kanten daarvan, maar vergeet dat hier
ook de kracht van een cultuur schuilt. Dat heeft onder meer geleid tot
stigmatisering van minderheden, een situatie die vooral door veel
jongeren als drukkend wordt ervaren. Hier is een hoopvoller
perspectief nodig, voor die jongeren maar ook voor de bredere
samenleving.

De Arabische Democratische Partij is opgezet omdat binnen de bestaande
partijen geen echte ruimte en waardering is voor wat andere culturen
bieden en vragen. Het opnemen van zoegnaamde vertegenwoordigers van
die minderheden in de bestaande partijen heeft geen recht gedaan aan
de terechte vraag naar emancipatie, respect en steun vanuit de
minderheden. Er is een paternalistsiche beleid ontwikkeld, waarbij
eerder over dan mét minderheden is gesproken en beslist. Echte
partipicpatie en emancipatie wordt afgedekt met raden en commissies,
waarin vooral mensen komen die zich te zeer conformeren aan de status
quo. Een kritische visie krijgt zo geen kans en men voegt zich te vaak
naar wat men denkt gewaardeerd te zien.

De Arabische Democratische Partij wil, zonder zich te binden aan een
"linkse" of "rechtse" politieke kleur, vooral vooruit kijken. Vooruit
naar een situatie, waarin minderheden meer zelfbewust hun bijdrage aan
de samenleving op de agenda plaatsen, waarin zij hun identiteit niet
opgeven, maar gewaardeerd zien. Integratie is een natuurlijk proces en
vernederlandsing treedt geleidelijk toch wel op, maar mag niet gepaard
gaan met ontworteling, met het gevoel niet mee te tellen, niet gezien
te worden.
Daarom is het nu tijd voor een duidelijke Arabische partij, zonder te
buigen naar de bestaande partijen en structuren. Emancipatie van
minderheden (en de ADP streeft naar samenwerking en lijstverbinding
met andere emancipatie-bewegingen) moet nu op de politieke agenda
komen, voordat een te duidelijke polarisering onherstelbare breuken in
de samenleving veroorzaakt.

De uitgangspunten van de De Arabische Democratische Partij zijn
afgeleid van de basiswaarden zoals we ook kennen uit de grote
tradities zoals verantwoordelijkheid en medemenselijkheid, maar de ADP
is nadrukkelijk geen religieus georienteerde partij. Wel acht zij
politieke vragen ook persoonlijke vragen, we kunnen en mogen ons niet
verschuilen achter manifesten, programma's en onpersoonlijke
instituties, iedere burger draagt persoonlijke verantwoordelijkheid en
mag daarop worden aangesproken. Daarnaast is betrokkenheid bij de
directe omgeving, invloed daarop en derhalve kleinschaligheid een
belangrijk uitgangspunt.

Op zaterdag 8 september zal er in Amsterdam een oprichtingsvergadering
zijn, waarvoor allen die zich herkennen in de uitgangspunten van de
Arabische Democratische Partij zijn uitgenodigd.

© 2001 Arabische Democratische Partij
=============================================================

Iedereen mag een partij oprichten in Nederland, daar zul je mij niet over horen. Maar het nut van een Arabische Democratische Partij in Nederland ontgaat met totaal.

Het valt me wel op dat de invloed van de islam op een dergelijke partij handig ontweken wordt: Quote:''De uitgangspunten van de De Arabische Democratische Partij zijn afgeleid van de basiswaarden zoals we ook kennen uit de grote tradities zoals verantwoordelijkheid en medemenselijkheid, maar de ADP is nadrukkelijk geen religieus georienteerde partij.
90% van de Arabieren is islamiet, maar de partij is nadrukkelijk niet religieus georienteerd?

En deze is ook opvallend: ''Ter linker en rechterzijde zijn kleine partijen, die wat knabbelen aan de zakelijkheid en neo-liberale politiek van een kaste''
Kaste? alsof het hier om India gaat

Maar goed, voorlopig maar beschouwen als een soort van Leefbaar Nederland voor Arabieren of zoiets.

[Deze post zal wel weer anti-islamitisch worden opgevat door dees of gene, dat is dan voor eigen interpretatie]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1415749
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 12:57 schreef R@b het volgende:
[Deze post zal wel weer anti-islamitisch worden opgevat door dees of gene, dat is dan voor eigen interpretatie]
. Jij hebt echt mierenhersens he?
Wittgenstein
  woensdag 15 augustus 2001 @ 13:00:05 #3
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1415757
Ze doen maar.

Ik denk echter niet dat het veel zoden aan de dijk zal zetten. 1-issue partijen hebben meestal 1 keer succes om vervolgens weggevaagd te worden.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 15 augustus 2001 @ 13:00:31 #4
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1415761
Wat zou er mis zijn met een partij die gestoeld is op eventueel Islamitische grondslag?

We hebben hier het CDA, de ChristenUnie... niet mijn partijen, maar dat is het mooie van een democratie n'est-ce pas?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_1415773
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 13:00 schreef Verbal het volgende:
Wat zou er mis zijn met een partij die gestoeld is op eventueel Islamitische grondslag?
De Nederlandse (de hele West Europeese) cultuur is van oudsher niet islamitisch. Dat zou er al op tegen kunnen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 15-08-2001 13:02]

pi_1415775
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 13:00 schreef Verbal het volgende:
We hebben hier het CDA, de ChristenUnie... niet mijn partijen, maar dat is het mooie van een democratie n'est-ce pas?
De VVD, de PvdA... ga maar door...
Wittgenstein
pi_1415780
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 12:59 schreef Koekepan het volgende:

[..]

. Jij hebt echt mierenhersens he?

Als een geit op een haverkist reageert Koekepan op R@b zijn topics
  woensdag 15 augustus 2001 @ 13:05:01 #8
10188 links234
pi_1415794
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 13:02 schreef R@b het volgende:

[..]

De Nederlandse (de hele West Europeese) cultuur is van oudsher niet islamitisch. Dat zou er al op tegen kunnen zijn.

Hoezo? Je hebt toch vrijheid van godsdienst? De CDA bestaat ook uit KVP'ers. terwijl we die papen toch met vereende krachten uit ons land hebben gesodemietert tijdens de tachtigjarige oorlog. En de VVD houdt zich ook niet aan de echte nederlandse calvinistische cultuur die hier heerst.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1415800
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 13:03 schreef R@b het volgende:
Als een geit op een haverkist reageert Koekepan op R@b zijn topics
Valt best mee, ik heb eerst het nieuwsbericht aandachtig gelezen.
Wittgenstein
  woensdag 15 augustus 2001 @ 13:19:19 #10
272 R@b
No-nonsens
pi_1415886
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 13:05 schreef links234 het volgende:

[..]

Hoezo? Je hebt toch vrijheid van godsdienst?

Ik zei ook: ''op tegen zou kunnen zijn''.

Dat ligt eraan over welke vorm van de islam we spreken.

Voorlopig is de Islam in Nederland ook nog geen officieel erkende godsdienst. (in tegenstelling tot België trouwens)

woensdag 15 augustus 2001 @ 13:40:58 #11
272 R@b
No-nonsens
pi_1416045
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 13:00 schreef links234 het volgende:
Ze doen maar.

Ik denk echter niet dat het veel zoden aan de dijk zal zetten. 1-issue partijen hebben meestal 1 keer succes om vervolgens weggevaagd te worden.

ja die mening zijn er meer toegedaan.
quote:
Amsterdam krijgt er vanaf 8 september een nieuwe politieke partij bij. De Arabische Democratische Partij (ADP) is er voor alle Arabisch sprekende Amsterdammers. Zij wil meer aandacht voor de positieve elementen in de Arabische cultuur. Uitgangspunten zijn verantwoordelijkheid, medemenselijkheid en solidariteit.

ADP-woordvoerder I. Farouk benadrukt dat zijn partij niet islamitisch is georiënteerd. "Wij zijn er voor alle Arabisch sprekende Amsterdammers, dus ook joden, christenen en ongelovigen."

De ADP wil onder meer een andere aanpak van de jongerencriminaliteit, onderwijs aan allochtonen en de omgang met Arabisch sprekende werkelozen en bejaarden.

Onvrede over de rol van de huidige Arabische sprekende politici is de reden voor de oprichting van de nieuwe partij. "Zij spreken niet voor ons, maar namens de partij. Zij zijn geselecteerd op hun mooie Arabische uiterlijk, als visitekaartje," zegt Farouk.

PvdA-raadslid F. Elatik, geboren in Amsterdam en van Marokkaanse afkomst, vindt dit grote onzin. "Ze moeten nou eens ophouden met dat gedoe over 'windowdressing'. Ik maak daar in ieder geval geen gebruik van."

Elatik verwacht weinig draagkracht voor de nieuwe partij. "Bij elke verkiezing zie je weer van die partijtjes ontstaan die op niets uitlopen."

De ADP wil komend voorjaar meedoen aan de gemeenteverkiezingen.

(c) ANP http://nu.nl/pdocument?n=39404

Zij zijn geselecteerd op hun mooie Arabische uiterlijk, als visitekaartje," zegt Farouk. Nou nou.......
pi_1416054
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 13:40 schreef R@b het volgende:
Zij zijn geselecteerd op hun mooie Arabische uiterlijk, als visitekaartje," zegt Farouk. Nou nou.......
Jaja, ook buitenlanders onderling kunnen met modder gooien....
Wittgenstein
pi_1416360
Als je kijkt naar de situatie in de VS, waar het ook niet lukt om Arabieren politiek te organiseren denk ik niet dat deze partij het in Nederland gaat maken. Er mogen dan wel 60.000 'arabieren' in Amsterdam wonen, maar of die wel gaan stemmen, en dan op deze partij moet ik nog zien.
pi_1416370
quote:
Zij wil meer aandacht voor de positieve elementen in de Arabische cultuur
Persoonlijk vind ik dit punt niet goed gekozen door de partij. Natuurlijk zijn er die positieve elementen, er is volgens mij ook niemand die dat zou willen ontkennen, maar door te stellen "meer aandacht te willen voor de positive elementen" doen ze iets fout,

In sommige Nederlanders van buitenlandse-afkomst topics zijn er vaak mensen die opeens de goede kanten van bv Marokkanen gaan opsommen, terwijl er niemand is die ooit heeft beweerd dat zij louter over slechte kanten zouden bezitten.

Het hele stuk gaat inhoudelijk gezien teveel over de positieve elementen van de Arabische cultuur, en ik vind het jammer dat men blijkbaar niet inziet dat die elementen echt wel bekend zijn.

Het zou meer zoden aan de dijk zetten indien zij de vermeende negatieve elementen van de Arabische cultuur aan de kaak zouden stellen, zouden kunnen zorgen voor meer begrip, tolerantie etc.
Daarnaast zouden zij veel kunnen betekenen voor bv de Arabische jongeren die zich niet geaccepteerd voelen (ookal valt dat in Amsterdam wel mee), door bv projecten, door te zorgen voor communicatie tussen deze jongeren en degenen die "moeite" hebben met hen, te zorgen voor een dialoog, en daarnaast hard te werken om deze jongeren een goed en betrokken gevoel te geven bij het land waarin zij wonen en veelal geboren zijn.

Persoonlijk zou ik mezelf, indien ik een Arabische Nederlander was, erg beledigd voelen indien een partij voornamelijk "onze" positive kanten wilde benadrukken, alsof er ook maar iemand zou zijn die het bestaan van die positieve elementen zou ontkennen.
Persoonlijk zou ik in dat geval liever zien dat men daadwerkelijk zou werken aan de problemen die er bij bepaalde Arabische Nederlanders zijn, het gevoel kunnen hebben dat men voor mij aan de slag gaat, te weten dat indien er zich situaties voordoen zoals bv in Amsterdam-West (wat ook zijn weerslag heeft op Arabische Nederlanders die hier buiten staan), dat er een partij is die gaat kijken naar de oorzaken, deze bespreekbaar maakt, zoekt naar oplossingen etc, ipv in zo'n geval te gaan babbelen over de positieve elementen.

Voor de goede orde, ik denk dat het belangrijk is dat er zo'n partij komt, liefst landelijk, maar dan graag met andere uitgangspunten.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1420001
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 13:42 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Jaja, ook buitenlanders onderling kunnen met modder gooien....

Dat blijkt
pi_1420004
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 14:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Voor de goede orde, ik denk dat het belangrijk is dat er zo'n partij komt, liefst landelijk, maar dan graag met andere uitgangspunten.

Oh?

De gemiddelde frontpage poster denkt daar anders over zo te lezen. http://www.fokzine.net/news.fok?id=9926 Ruim 140 reacties ondanks een snikhete dag..............

pi_1420076
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 03:23 schreef R@b het volgende:
De gemiddelde frontpage poster denkt daar anders over zo te lezen. http://www.fokzine.net/news.fok?id=9926 Ruim 140 reacties ondanks een snikhete dag..............
O ja, dat zijn die users die de FP-crew de godganse dag bezig houden met hun racistische en xenofobe uitlatingen, nee, dan heb ik een beetje perspectief.
Wittgenstein
pi_1420448
edit: Grr. weer de verkeerde naam. Maar het komt goed.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_1420643
de dag dat er een nationale, eensgezinde arabisch / islamitische politieke partij hier in Nederland met enige stabiliteit gevormd wordt/is/blijft, zal ik er niks op tegen hebben

Er is meer discriminatie / racisme tussen de allochtone groepen (voor de miereneukers: islamitische/arabische allochtonen) onderling als tegen de autochtone bevolking. Ik ben benieuwd hoe dit zal gaan verlopen.

pi_1420848
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 03:55 schreef Koekepan het volgende:
O ja, dat zijn die users die de FP-crew de godganse dag bezig houden met hun racistische en xenofobe uitlatingen, nee, dan heb ik een beetje perspectief.
Tjeesis Koekepan, waarom zeik je zo?
pi_1420856
ja koekepan... laat ons zeiken..! Jij doet ook nix anders..!
Wie?
pi_1420901
Het werd eens tijd dat er een Arabische partij hier komt. Zoveel duizend islamieten hier, dan hebben ze ook recht op een plek in de politiek. De politiek moet een representatief deel van de bevolking zijn, en daar horen dus ook allochtonen bij. Zo zit democratie nou eenmaal in elkaar, en dat is maar goed ook.

Ik kan geen reden bedenken waarom we hier tegen zouden moeten zijn. Dit kan volgens mij alleen toegejuicht worden. Maar ja de grote xenofoob "alles wat vreemd is is eng" R@b vondt het toch weer nodig om hier zijn bezorgdheid over uit te spreken

Unox, the worst operating system.
  donderdag 16 augustus 2001 @ 11:02:43 #23
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_1420921
Ik ga denk ik maar de bierdrinkers partij oprichten...
Dan heb je zo 250.000 stemmen binnen
Of de UKP (United Kingdom Party)
(er zijn zeker 50.000 engelsen in A'dam
Je moet niks!
pi_1420986
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 11:02 schreef Jeromar het volgende:
Ik ga denk ik maar de bierdrinkers partij oprichten...
Dan heb je zo 250.000 stemmen binnen
Of de UKP (United Kingdom Party)
(er zijn zeker 50.000 engelsen in A'dam
Ga je gang, er is niemand die je tegen zal houden.
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2001 @ 11:18:10 #25
10849 Hagelslag

pi_1421026
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 13:02 schreef R@b het volgende:

[..]

Van oudsher is nederland ook niet socialistisch of christelijk. We zijn germanen en behoren in Wodan te geloven. Eigenlijk horen we hier helemaal niet thuis, want we zijn ook maar met een stel boomstammen de rivier afgezakt. Maar we zijn hier aangekomen, hebben dit land opgebouwd en er zijn wat meer mensen met boomstammen, uit andere streken, de rivier afgezakt.
Allemaal Nederlanders. Toen hebben we een grondwet opgesteld. Die zegt: Nederlanders mogen partijen oprichten. Dat is een grondrecht. Als er islamitische nederlanders zijn, dan kunnen en mogen zij op grond van de grondwet een partij oprichten.Dus er is NIETS maar dan ook NIETS op tegen.
Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
  donderdag 16 augustus 2001 @ 11:20:35 #26
3542 Gia
User under construction
pi_1421050
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 12:57 schreef R@b het volgende:
Arabische partij in de stadspolitiek

De ADP wil volgens hem vooral het principiële debat in de politiek aanjagen. ''Dat is min of meer verstomd. Vragen over euthanasie, vreemdelingenbeleid, over genetische manipulatie, ethiek en moraal worden alleen gekoppeld aan economische waardering. Nu de economie minder rooskleurig is, komen die belangrijke vragen weer naar boven. Nadenken over wat rechtvaardig is, welke relatie ons land heeft met de wereld om ons heen en hoe we respectvol kunnen omgaan met ouderen, niet-werkenden en met de culturele minderheden in ons land zijn weer aan de orde.''

Euthanasie verbieden/afschaffen. Onderzoek naar mogelijkheden van genetische manipulatie stopzetten. Verzorgingstehuizen sluiten.(ouders moeten maar bij de kinderen intrekken)

En van dat geld wat hiermee verdiend wordt kunnen er weer meer vreemdelingen naar Nederland komen.

quote:
Volgens de ADP kenmerkt de Arabische cultuur zich door een traditie waar de 'kille' westerse aanpak veel van kan leren.
quote:
Als het wat minder gaat, zijn het snel de zwakkeren die daar onder lijden. Juist die minderheden willen en
kunnen bijdragen aan een meer dienende en steunende samenleving, omdat dat in hun cultuur zo duidelijk is vastgelegd. Niet op de onpersoonlijke manier van de welvaartsstaat, maar als persoonlijke
verantwoordelijkheid, de naaste is niet degene die profiteert van wat de overheid uitdeelt, maar de buurman, het familielid, de mens om ons heen.

De arabische cultuur heeft, net als die van veel andere minderheden, in dit opzicht een traditie en een kader, waar de "kille" westerse aanpak veel van kan leren.
Hun cultuur is nu eenmaal niet hetzelfde als de onze.

Verzorgingstehuizen dienen voor een optimale verzorging van hulpbehoevende bejaarden; zorg die je ze thuis niet kunt geven. Akkoord, er zijn mensen die hun ouders 'wegstoppen' en zelden op bezoek gaan, en idd. dat is niet leuk.
Maar er zijn er ook die dagelijks even langsgaan en hun vader of moeder ook regelmatig ophalen voor een dagje eruit.

Dat men in 'hun cultuur' de ouders thuis verzorgt, moeten ze zelf weten, maar om dan meteen te zeggen dat wij dat ook zouden moeten doen, gaat me te ver. (Wij kunnen van hun leren, wat dit betreft! )

Een arabische partij mag er van mij gerust komen, maar die hoeft ons niet te gaan vertellen wat goed en fout is. Want het is goed of fout volgens hun geloof. Wat ze in dezen maar even 'ethiek en moraal' noemen.

donderdag 16 augustus 2001 @ 11:21:38 #27
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_1421061
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 11:13 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ga je gang, er is niemand die je tegen zal houden.

Hoe doe ik dat?
Je moet niks!
pi_1421066
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 10:59 schreef Schorpioen het volgende:
Ik kan geen reden bedenken waarom we hier tegen zouden moeten zijn.
Spijker op kop!

Waarom R@b nu weer persoonlijk moet worden aangepakt is me niet helemaal duidelijk.

pi_1421211
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 11:20 schreef Gia het volgende:
Wat is onze cultuur dan? Vertel me dat eens. Is jouw cultuur wel dezelfde als de mijne?
quote:
Een arabische partij mag er van mij gerust komen, maar die hoeft ons niet te gaan vertellen wat goed en fout is. Want het is goed of fout volgens hun geloof. Wat ze in dezen maar even 'ethiek en moraal' noemen.
Ik denk dat het niet verkeerd is als er een tegenbeweging tegen de opkomende materialisering is. Of die beweging vanuit de christelijke, islamitische of new age hoek komt maakt niet veel uit, ALS er maar een tegenbeweging is.

Bovendien, je doet alsof die arabische partij nu al alleenheerschappij heeft. Ze gaan meedoen in de politiek, ze moeten eerst nog gekozen worden, misschien halen ze wel helemaal geen zetels. Bovendien, je hebt toch zelf ook stemrecht? Het staat je vrij om op een andere partij te stemmen. Er is niemand die jou iets verplicht, en ook niemand die jou zegt wat goed of fout is. Die partij heeft alleen standpunten en idealen waar ze voor staan, en dat vind ik alleen maar lovenswaardig. Beter dan andere Nederlandse partijen, die ieder ideaal al heeft verkocht aan de economie. Dat je het niet eens bent met de standpunten doet hier NIET ter zake. Het gaat hier ook in de eerste instantie niet om de inhoud van hun partijprogramma. Het gaat erom dat er blijkbaar vraag naar zo'n partij is, en zolang deze niet in strijd is met de grondwet mag zo'n partij er komen. Je kan het leuk vinden of niet, maar de Islam begint gewoon een deel van onze cultuur uit te maken. Alles stroomt en niets blijft, zo zal ook de cultuur van een land veranderen. Probeer het maar eens te stoppen...

Er zijn ook zat partijen met allerlei standpunten waar ik me absoluut niet in kan vinden. Dat zegt absoluut niks over het bestaansrecht van die partijen. Als je geen rekening met anderen wil houden, en niet in contact met andere standpunten en culturen wil komen, ga dan je eigen staat oprichten op een of ander onbewoond eiland.

pi_1421314
quote:
Schorpioen
Het werd eens tijd dat er een Arabische partij hier komt. Zoveel duizend islamieten hier, dan hebben ze ook recht op een plek in de politiek. De politiek moet een representatief deel van de bevolking zijn, en daar horen dus ook allochtonen bij. Zo zit democratie nou eenmaal in elkaar, en dat is maar goed ook.
Natuurlijk hebben ze daar recht op, het is duidelijk waarom iedereen hier staat te stuiteren van dit nieuws: De meeste Nederlanders denken inmiddels dat Arbische/Islamitische georienteerde mensen/partijen hun geloof graag in de staat/recht/wetgeving invloed zouden zien hebben. Het discussiepunt is dus of die gedachte terecht is. De voor- en tegenstanders bij deze discussie's verschillen steeds maar op 1 punt van van mening: de 1 denkt dat Moslims wel respect hebben voor geldende Nederlandse regels en alleen ook zijn geloof wil kunnen beleiden, de andere is bang voor een 'overname' van Nederland qua wetgeving/regels die dan meer gebaseerd zijn op de Islam.

Mijn persoonlijke mening is dat er een punt komt dat generaliseren, je baseren op statistieken en informatie is, en je dus mag generaliseren, als je een voorspelling wil doen adhv wat je waarschijnlijk lijkt. Ik denk dat het het duidelijk is dat Moslims -niet de wereld willen overnemen- maar zeker wel hun geloof in zoveel mogelijk manieren uitgedrukt willen zien, inclusief in de staat (ook in bv Turkije/Marokko gebeurt dat nog steeds, al is het meer in de praktijk dan op papier, ondanks dat vaak geroepen wordt dat kerk en staat daar 100% gescheiden zijn) Dit is namelijk de basis van het geloof, vraag een willkeurige moslim maar of Allah boven de wet staat , een moslim die niet graag euthansie afgeschaft wil zien -ook al respecteert hij de wetgeving in Nederland- is GEEN moslim. Het is naief te veronderstellen dat mensen met gelovige achtergrond zich daardoor niet laten beinvloeden als ze het voor het zeggen zouden hebben. Als het aan het CDA zou liggen was er ook geen euthanasie, toch is het Christendom niet te vergelijken met de Islam qua intensiteit, was dat wel zo dan zou ik de CDA net zo kwalijk vinden.

Waarom? Als zij de meerderheid zouden vormen hebben ze toch het recht Nederland om te vormen naar Islamitische maatstaven? Dat heet toch democratie? Ja, maar een democratie betekent niet alleen dat de meerderheid het voor het zeggen heeft, het betekent ook individuele vrijheid en SCHEIDING VAN KERK EN STAAT. Die individuele vrijheid staat gelovigen toe hun geloof te beleiden in hun vrije tijd en beschermt tegelijk mij tegen het opleggen van normen en waarden ingegeven door een geloof, als die in wetten omgezet zouden zijn.

quote:
Zij zijn geselecteerd op hun mooie Arabische uiterlijk, als visitekaartje," zegt Farouk.
Ze beweren wel dat de Islam geen invloed op de partij mag hebben, maar dan zie ik het hele nut (voor hen) van de partij niet in, de Islam en Arabisch zijn onlosmakelijk verbonden, iedereen die dat ontkent is gek.
De uitspraak van Farouk hierboven suggereert ook dat hij graag een veel meer Arabische/moslim gerichte partij wil ipv alleen maar een persoon die Arabisch spreekt, hij wil toch echt ook de waarden die hen door cultuur zijn ingegeven uitdragen.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  donderdag 16 augustus 2001 @ 12:12:21 #31
3542 Gia
User under construction
pi_1421446
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 11:45 schreef Schorpioen het volgende:

Wat is onze cultuur dan? Vertel me dat eens. Is jouw cultuur wel dezelfde als de mijne?

In de berichtgeving wordt gesproken over 'hun cultuur'. Ik haal dit alleen maar aan.

Wat is hun cultuur dan?

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 augustus 2001 @ 12:18:59 #32
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1421521
Ach, over een aantal decenia worden de Islamitische partij en het CDA samengevoegd om de Godsdienstige Partij Nederland te vormen... En geen van bovengenoemde partijen zal ooit mijn stem krijgen
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_1421585
Verder verbaas ik mij echt over de mensen die zo graag het x-woord bezigen, de definitie van xenofobie is NIET het oneens zijn met gebruiken uit een andere cultuur en het oneens zijn met het mogelijke invoeren van die gebruiken in iemands eigen leefomgeving.
  donderdag 16 augustus 2001 @ 12:40:25 #34
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_1421739
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 12:25 schreef mike_another het volgende:
Verder verbaas ik mij echt over de mensen die zo graag het x-woord bezigen, de definitie van xenofobie is NIET het oneens zijn met gebruiken uit een andere cultuur en het oneens zijn met het mogelijke invoeren van die gebruiken in iemands eigen leefomgeving.
nee, maar het lijkt me dat als je bang bent voor het vreemde, je niet staat te springen om in contact komen met het vreemde. Bergkamp vliegt ook niet graag.
  donderdag 16 augustus 2001 @ 12:42:00 #35
10188 links234
pi_1421756
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 11:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Euthanasie verbieden/afschaffen.
Dat wil het CDA en de Christenunie ook.
Onderzoek naar mogelijkheden van genetische manipulatie stopzetten.
Graag.
Verzorgingstehuizen sluiten.(ouders moeten maar bij de kinderen intrekken)
Dat is al jaren beleid. De verzorgingsstaat mocht toch niet meer?

En van dat geld wat hiermee verdiend wordt kunnen er weer meer vreemdelingen naar Nederland komen.
Hoezo?
[..]

[..]

Wie zijn hun? Of wil je beweren dat een inwoner van marokko dezelfde cultuur heeft als een inwoner van zuid-jemen?
Verzorgingstehuizen dienen voor een optimale verzorging van hulpbehoevende bejaarden; zorg die je ze thuis niet kunt geven. Akkoord, er zijn mensen die hun ouders 'wegstoppen' en zelden op bezoek gaan, en idd. dat is niet leuk.
Maar er zijn er ook die dagelijks even langsgaan en hun vader of moeder ook regelmatig ophalen voor een dagje eruit.
Er zijn er zelfs die hun ouders in huis nemen om ze daar te verzorgen! Aardig van die mensen, hè?
Dat men in 'hun cultuur' de ouders thuis verzorgt, moeten ze zelf weten, maar om dan meteen te zeggen dat wij dat ook zouden moeten doen, gaat me te ver. (Wij kunnen van hun leren, wat dit betreft! )
Hoezo? Het is toch veel goedkoper voor de nederlandse samenleving om dit te doen? Kunnen de belastingen ook weer omlaag.

Volgens mij zijn er in nederland voornamlijk partijen die de mensen vertellen wat goed of fout is.

donderdag 16 augustus 2001 @ 13:00:52 #36
3542 Gia
User under construction
pi_1421948
Nogmaals, *zucht*, ik haalde het woordje 'hun' als in 'hun cultuur' aan, omdat dit in het originele bericht zo gebruikt is. Het lijkt mij dan toch duidelijk wie er met 'hun' bedoeld worden. Vraag het anders voor de zekerheid effe na bij de krant die het bericht schreef.

Verder wil ik effe opmerken, dat gezonde bejaarden niet gemakkelijk in de verzorgingstehuizen komen, omdat die nog zelfstandig kunnen wonen.
Alleen hulpbehoevende bejaarden komen in deze tehuizen, omdat het niet eenvoudig is om ze thuis te verzorgen.
Niet iedereen heeft voldoende medische kennis om zijn/haar zieke ouder te verzorgen.

De mensen die dat toch doen, zijn ook afhankelijk van de wijkzorg, die ze uiteraard niet op elk moment van de dag kunnen krijgen. Want ook daar zijn er tekorten.

Ik denk dat hulpbehoevende oude mensen beter in een verzorgingstehuis kunnen wonen, dan bij een kind in huis, omdat er in het eerste geval veel sneller hulp geboden kan worden, indien dit nodig is.

donderdag 16 augustus 2001 @ 13:08:45 #37
10188 links234
pi_1422056
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 13:00 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat hulpbehoevende oude mensen beter in een verzorgingstehuis kunnen wonen, dan bij een kind in huis, omdat er in het eerste geval veel sneller hulp geboden kan worden, indien dit nodig is.
Nou, ik heb een jaar of drie een baantje gehad in een verpleeghuis in Amsterdam (buitenverdert), en d'r waren erg weinig verplegers aanwezig op een groot aantal bejaarden. Dus ik denk dat het je wel eens tegen zou kunnen vallen. Een dokter is ook meestal ('s nachts) alleen bereikbaar via de pieper, en zal er dus ook wel even over doen om aanwezig te zijn in noodgevallen.
pi_1422495
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 12:40 schreef Trainspotter het volgende:
nee, maar het lijkt me dat als je bang bent voor het vreemde, je niet staat te springen om in contact komen met het vreemde. Bergkamp vliegt ook niet graag.
Dat is dus precies het verkeerde gebruik van het woord 'xenofobie' waar ik het over heb, niemand is hier zomaar 'bang voor het vreemde' (hetgeen xenofobie inderdaad betekent) alleen maar omdat het anders is dan ze kennen Alle discussie's hier, zonder uitzondering, gaan over bepaalde gebruiken die ons niet aanstaan vanuit persoonlijke/cultuur overtuiging, zoals euthanasie/abortus/onverdraagzaamheid naar andere geloven/onverdraagzaamheid naar homo's, dit zijn allemaal concrete voorbeelden van gebruiken en dus niet zomaar angst omdat het zo anders is en we het eerst maar eens een keertje moeten proberen en dat het allemaal wel mee zal vallen en een verrijking kan betekenen voor onze cultuur.

We hebben het niet over de introductie van koes-koes, maar over fundamentele verschillen in opvatting over vrijheid van het individu die de meesten in Nederland als een grondrecht beschouwen maar volgens de Koran niet door de beugel kan.

Het x-woord wordt compleet oneigelijk gebruikt in deze discussie's.

donderdag 16 augustus 2001 @ 14:28:47 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1422853
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 13:00 schreef Gia het volgende:
Dan ken jij de situatie van veel verpleegtehuizen niet goed. Want de werkdruk is daar vaak zo hoog, dat voldoende zorg nauwelijks geboden kan worden. Veel te weinig personeel en veel te veel bewoners. Die verzorging is verre van optimaal. Als er mensen in dit land zijn die de zorg voor hun zieke, hulpbehoevende ouders zelf willen opnemen, is dat alleen maar prijzenswaardig.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_1422997
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 10:59 schreef Schorpioen het volgende:[Maar ja de grote xenofoob "alles wat vreemd is is eng" R@b vondt het toch weer nodig om hier zijn bezorgdheid over uit te spreken
Eng he?, iemand die zich zomaar kritisch over zaken waar het woord allochtoon in voorkomt durft uit te laten.

Moet wel een heel eng ventje zijn die R@b. Droom je al van me schorpioen??

donderdag 16 augustus 2001 @ 14:42:48 #41
10188 links234
pi_1423029
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 14:40 schreef R@b het volgende:

Moet wel een heel eng ventje zijn die R@b.

Ach, je kunt hem een beetje zien als Freddy Krueger: In het begin een beetje eng, maar na een paar afleveringen eigenlijk alleen maar lachwekkend.
pi_1423068
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 10:59 schreef Schorpioen het volgende:
Het werd eens tijd dat er een Arabische partij hier komt. Zoveel duizend islamieten hier, dan hebben ze ook recht op een plek in de politiek.
Een ouderenpartij moet er óók komen want er zijn zoveel ouderen in Nederland (waar is die andere ook weer gebeleven)

En homo's, die moeten ook een eigen partij hebben.

quote:
De politiek moet een representatief deel van de bevolking zijn, en daar horen dus ook allochtonen bij. Zo zit democratie nou eenmaal in elkaar, en dat is maar goed ook
Als allochtonen willen integreren moeten ze vooral een eigen Arabische, Moslim, Turkse of Marokaanse partij gaan beginnen
pi_1423120
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 03:55 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Oh? Er zitten er tussen ja, maar dat hou je altijd, zeker op internet waar het reageren nogal makkelijk gaat.

Maar wat is jouw verklaring hieromtrent? Is Nederland in zijn algemeenheid xenofobisch, of zijn die door jouw verfoeide Fokfrontpage-posters een uitzondering?.

Xenofoob = Afkeer van alles wat vreemd is, vreemdelingenhaat.

pi_1423187
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 11:18 schreef Hagelslag het volgende:

[..]

Van oudsher is nederland ook niet socialistisch of christelijk. We zijn germanen en behoren in Wodan te geloven.

Ja ja, simpele reactie die voorbijgaat aan de cultuur waarin we nu leven en de huidige meerderheid der Nederlanders mee opgevoed zijn.
quote:
Eigenlijk horen we hier helemaal niet thuis, want we zijn ook maar met een stel boomstammen de rivier afgezakt. Maar we zijn hier aangekomen, hebben dit land opgebouwd en er zijn wat meer mensen met boomstammen, uit andere streken, de rivier afgezakt.
quote:
Allemaal Nederlanders. Toen hebben we een grondwet opgesteld. Die zegt: Nederlanders mogen partijen oprichten. Dat is een grondrecht. Als er islamitische nederlanders zijn, dan kunnen en mogen zij op grond van de grondwet een partij oprichten.Dus er is NIETS maar dan ook NIETS op tegen.
Natuurlijk mogen zij een partij oprichten. Ik kan me niet herinneren dat ik gepleit heb voor een verbod daarop.

Maar waarom zou je er niets op tegen mogen hebben? (kritiek), wat is dat voor waanzin?.

Ik heb ook kritiek geuit op Leefbaar Nederland, en toen hoorde ik jou niet klagen. Of zou het komen omdat het hier om een partij van allochtonen gaat?

pi_1423349
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 14:40 schreef R@b het volgende:

[..]

Eng he?, iemand die zich zomaar kritisch over zaken waar het woord allochtoon in voorkomt durft uit te laten.

Ja godzijdank dat er mensen zoals R@b zijn. Gelukkig maar hoor. De redder des vaderlands!! Wat zouden we toch zonder jou moeten beginnen zeg!

Er is een verschil tussen kritisch zijn en zeuren. Het is een grijs gebied, maar na 12.000 allochtonentopics van jou hand, waarin je ELKE KEER hetzelfde blaat, is de balans toch echt te ver naar de kant van "zeuren" doorgeslagen. Je krijg alleen vaak niet gelijk maar in plaats van dit ook gedeeltelijk bij jezelf te zoeken, open je er elke keer een nieuw (vrijwel identiek) topic over, in de hoop dat je dan WEL gelijk krijgt... dat schiet niet op he.

quote:
Moet wel een heel eng ventje zijn die R@b. Droom je al van me schorpioen??
Dromen over jou? Nee hoor sorry daar ben je toch echt veel te onbeduidend voor.
pi_1423912
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 15:18 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ja godzijdank dat er mensen zoals R@b zijn. Gelukkig maar hoor. De redder des vaderlands!! Wat zouden we toch zonder jou moeten beginnen zeg!

quote:
Er is een verschil tussen kritisch zijn en zeuren. Het is een grijs gebied, maar na 12.000 allochtonentopics van jou hand,
Er is óók een verschil tussen de waarheid spreken en dwangmatig overdrijven
quote:
waarin je ELKE KEER hetzelfde blaat, is de balans toch echt te ver naar de kant van "zeuren" doorgeslagen. Je krijg alleen vaak niet gelijk
Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen
quote:
maar in plaats van dit ook gedeeltelijk bij jezelf te zoeken, open je er elke keer een nieuw (vrijwel identiek) topic over,
Ja die verfoeide vaderlandse pers ook die steeds weer nieuwsberichten over dat onderwerp maakt. Zal je ook niet bevallen neem ik aan.

Typisch dat een bepaald groepje Fok!kers wel gelijk reageert op mijn topics als het woord allochtoon daarin voorkomt, maar andere topics ongemoeid laat. Functioneren van Nederlandse gevangenissen matig

quote:
Dromen over jou? Nee hoor sorry daar ben je toch echt veel te onbeduidend voor.
Dromen zijn toch bedrog.
  donderdag 16 augustus 2001 @ 16:47:36 #47
10188 links234
pi_1424004
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 16:38 schreef R@b het volgende:
Typisch dat een bepaald groepje Fok!kers wel gelijk reageert op mijn topics als het woord allochtoon daarin voorkomt, maar andere topics ongemoeid laat. Functioneren van Nederlandse gevangenissen matig
Tja, we hebben niet allemaal zoveel gevangeniservaring als jij, ouwe crimineel.
pi_1424040
quote:
Typisch dat een bepaald groepje Fok!kers wel gelijk reageert op mijn topics als het woord allochtoon daarin voorkomt, maar andere topics ongemoeid laat.
Je insinueert nu dat dit iets heel onlogisch of zelfs ondeugends is, maar het tegendeel is waar. Men reageert op topics en posts waarbij men betrokken is, of waarvan men juist een sterke afkeer heeft.
Overigens, geheel in de lijn van een van jouw eerdere posts, wij hoeven uiteraard geen verantwoording af te leggen over ons postgedrag.
Wittgenstein
  donderdag 16 augustus 2001 @ 16:59:55 #49
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1424082
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 14:45 schreef R@b het volgende:

Als allochtonen willen integreren moeten ze vooral een eigen Arabische, Moslim, Turkse of Marokaanse partij gaan beginnen

integreren vindt op vele niveuas plaats, misschien is het politieke niveau wel het hoogste. momenteel zie ik de integratie in de politiek nog niet echt lukken. als dat via een eigen partij zou gebeuren, prima.
‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_1424098
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 16:52 schreef Koekepan het volgende:

[..]

.
Overigens, geheel in de lijn van een van jouw eerdere posts, wij hoeven uiteraard geen verantwoording af te leggen over ons postgedrag.

Ik kennelijk wel
pi_1424101
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 17:02 schreef R@b het volgende:
Ik kennelijk wel
Nou ja, er kunnen conclusies aan verbonden worden. Dat staat eenieder weer vrij.
Wittgenstein
pi_1424106
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 16:59 schreef don_quichot het volgende:

[..]

integreren vindt op vele niveuas plaats, misschien is het politieke niveau wel het hoogste. momenteel zie ik de integratie in de politiek nog niet echt lukken. als dat via een eigen partij zou gebeuren, prima.

Nonsens. Er zijn toch ook allochtonen in de tweede kamer, bij het CDA, Groen Links, de VVD en de PVDA.

Integreren doe je niet door jezelf af te zonderen. Zeker niet politiek gezien.

pi_1424110
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 17:03 schreef R@b het volgende:
Kom, in principe conformeren (=integratie!) ze zich aan onze grondwet en het democratische stelsel. In het Nederlands zelfs waarschijnlijk. Dat zie je de eerste de beste crimineel niet doen.
Wittgenstein
pi_1424113
quote:

Ja die verfoeide vaderlandse pers ook die steeds weer nieuwsberichten over dat onderwerp maakt. Zal je ook niet bevallen neem ik aan.

Dat zal je mij nooit horen zeggen. Wat me niet bevalt is dat jij zowat ELK bericht integraal quoot, en dan altijd zo'n tekst eronder als "Wat een schande " of "Het moet toch niet gekker worden " of "Zometeen moeten we allemaal naar de pijpen van al die extremistische moslims dansen "

Altijd hetzelfde, en altijd dezelfde holle populistische retoriek, en de toon die uit zowat al jouw allochtonentopics klinkt is pure ANGST, angst voor het onbekende. Je loopt dingen af te kraken waar je geen fuck vanaf weet, en als iemand jou daar op wijst, of alleen maar een afwijkende mening heeft, is het meteen "linkse multikul-praat". Alles wat niet in jouw straatje past wordt op de grote hoop gegooid, en daar sluit je je oren voor, en schreeuwt nog wat harder. Jij wil helemaal niet discussieren, het enige wat jij wil is je stokpaardjes overal rondstrooien, en van iedereen horen "OH JA R@B, je hebt GELIJK!"

pi_1424138
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 17:03 schreef R@b het volgende:

[..]

Nonsens. Er zijn toch ook allochtonen in de tweede kamer, bij het CDA, Groen Links, de VVD en de PVDA.

Ja nou, dat zijn er een hoop zeg. Blijkbaar iig niet genoeg, anders was er geen behoefte voor een aparte arabische partij geweest.
quote:
Laten we er dan maar een leuk 1 partijensysteem van maken in Nederland, want volgens R@b is dat het toppunt van integratie. Partijen die zich afzonderen kunnen we niet hebben

Een nieuwe partij oprichten zie ik niet echt als afzonderen. Het is de enige manier in een democratie om je idealen ten uitvoer te brengen, en in die zin integreer je juist in de Nederlandse politiek. Nu integreren de allochtonen eens een keer, en is het weer niet goed!

Dat jij een broertje dood aan de islam hebt is een heel ander verhaal en heeft hier verder weinig mee te maken.

pi_1424149
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 17:06 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Dat zal je mij nooit horen zeggen. Wat me niet bevalt is dat jij zowat ELK bericht integraal quoot, en dan altijd zo'n tekst eronder als "Wat een schande " of "Het moet toch niet gekker worden " of "Zometeen moeten we allemaal naar de pijpen van al die extremistische moslims dansen "

Kun je even aantippen in welke topics ik dat allemaal ongenuanceerd ter berde heb gebracht?
quote:
Altijd hetzelfde, en altijd dezelfde holle populistische retoriek, en de toon die uit zowat al jouw allochtonentopics klinkt is pure ANGST, angst voor het onbekende.
Dat vind jij. Ik ben niet angstig hoor, maar oprecht kritisch en daar heb jij nogal problemen mee.
quote:
Je loopt dingen af te kraken waar je geen fuck vanaf weet,
Voorbeeld??
quote:
en als iemand jou daar op wijst, of alleen maar een afwijkende mening heeft, is het meteen "linkse multikul-praat". Alles wat niet in jouw straatje past wordt op de grote hoop gegooid, en daar sluit je je oren voor, en schreeuwt nog wat harder. Jij wil helemaal niet discussieren, het enige wat jij wil is je stokpaardjes overal rondstrooien, en van iedereen horen "OH JA R@B, je hebt GELIJK!"|:(
Jij wilt niet discussiëren, want jij, en een paar anderen, versjteren topic na topic met een weengeklaag over de opener.
pi_1424155
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 17:14 schreef Schorpioen het volgende:

Laten we er dan maar een leuk 1 partijensysteem van maken in Nederland, want volgens R@b is dat het toppunt van integratie. Partijen die zich afzonderen kunnen we niet hebben

Benieuwd hoe jouw reactie is op een partij voor blonde mensen met blauwe ogen.
quote:
Dat jij een broertje dood aan de islam hebt is een heel ander verhaal en heeft hier verder weinig mee te maken.
Ik heb een broertje dood aan ieder geloof wat mensen opgedrongen wordt. Niet aan de islam in het bijzonder hoor.
pi_1424162
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 17:14 schreef Schorpioen het volgende:Partijen die zich afzonderen kunnen we niet hebben
''Allochtonen die zich afzonderen / isoleren kunnen we niet hebben'', dat moet het zijn. Leer eens interpreteren.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 16-08-2001 17:22]

donderdag 16 augustus 2001 @ 17:22:36 #59
10188 links234
pi_1424164
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 17:20 schreef R@b het volgende:

[..]

Inderdaad: Wat is je mening over de extreemrechtse kliek?
  donderdag 16 augustus 2001 @ 17:34:11 #60
10188 links234
pi_1424202
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 17:22 schreef R@b het volgende:

[..]

''Allochtonen die zich afzonderen / isoleren kunnen we niet hebben'', dat moet het zijn. Leer eens interpreteren.

Ja maar ze doen toch mee in de politiek? Da's toch het toppunt van meedoen?
pi_1424263
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 17:20 schreef R@b het volgende:

[..]

Als er mongolen zijn die zo'n partij op willen richten heb ik daar geen problemen mee. Mijn vertrouwen in de mensheid is nog wel zodanig dat ik verwacht dat niemand zo stom is om daar echt op te stemmen, dus ze mogen allemaal hun gang gaan.
quote:
Ik heb een broertje dood aan ieder geloof wat mensen opgedrongen wordt. Niet aan de islam in het bijzonder hoor.
Wanneer was de laatste keer dat de islam jou opgedrongen werd? Is er een marokkaan met een mes op je af gekomen: "word islamiet of ik steek je!" ??

Je ziet spoken.

quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 17:22 schreef R@b het volgende:

[..]

Nee, idd levensgevaarlijk, die groepjesvorming. Daarom zijn samenscholingen van meer dan 2 allochtonen vanaf vandaag verboden!

En een eigen partij oprichten is ook gevaarlijk. Stel je voor, dan hebben we geen zicht meer op wat al die schapenslachters met elkaar bekokstoven. Zal je zien, ze zijn bezig met een plan om de westerse samenleving op zijn kont te gooien. Voor je het weet moet heel Nederland verplicht 5 keer per dag met zijn kont naar het westen om Allah te aanbidden!

Nee, in dit land mag iedereen politieke partijen beginnen, behalve Nederlanders van allochtone afkomst. Want "allochtonen die zich afzonderen / isoleren kunnen we niet hebben"

Of zit ik je nu weer verkeerd te interpreteren?

pi_1424326
Zeg R@bbi...
quote:
Deze post zal wel weer anti-islamitisch worden opgevat door dees of gene, dat is dan voor eigen interpretatie
Waarom post jij deze post? De afsluitende uitspraak doet een hoop af aan de serieuze blik waarmee ik jouw posting bekeek...
God put a smile upon your face
pi_1424345
quote:
schorpioen
Een nieuwe partij oprichten zie ik niet echt als afzonderen. Het is de enige manier in een democratie om je idealen ten uitvoer te brengen, en in die zin integreer je juist in de Nederlandse politiek. Nu integreren de allochtonen eens een keer, en is het weer niet goed!
Hoe kan je het oprichten van een partij om je idealen uit te dragen omdat alle geldende idealen en partijen die op dat moment bestaan niet bij je passen, nou 'integreren' noemen? Zo'n partij kan toch nooit een ander doel hebben dan veranderingen te willen doorvoeren naar de normen van die betreffende partij? Of ze het democratische recht hebben om het te proberen is een andere discussie, maar het feit dat iets niet tegen de wet is wil uiteraard niet zeggen dat het dan automatisch bevordelijk voor integratie is?

Het is niet realistisch om het Christendom dat in Nederland nog bestaat net zo fanatiek te achten in de beleving van hun geloof als Islamieten. Noem mij 1 Imam in de hele wereld die er openlijk voor uit kan komen dat hij Homo is zonder gelynched te worden, dat hebben sommige pastoors/dominees in Nederland al wel gedaan. Slechts een vb maar wel een dat aangeeft hoe groot het verschil in beleving en verdraagzaamheid in beide geloven op dit moment is. Een CDA heeft 1 groot verschil met een Arabische partij, die hoeven niet meer te integreren in Nederland.

Als je een bevolkingsgroep in Nederland hebt die duidelijk moeilijk integreert op dit moment, kan het natuurlijk nooit bevordelijk voor de integratie zijn als je daar ook nog eens een aparte partij voor opricht. Ze kunnen zich dan alleen maar verder distantiëren, eigen winkels, eigen tv-zenders (NMO), eigen scholen, eigen buurten en nu dus zelfs een eigen regering straks? (Ok ik overdrijf een beetje)

quote:
Er is een verschil tussen kritisch zijn en zeuren. Het is een grijs gebied, maar na 12.000 allochtonentopics van jou hand, waarin je ELKE KEER hetzelfde blaat, is de balans toch echt te ver naar de kant van "zeuren" doorgeslagen. Je krijg alleen vaak niet gelijk maar in plaats van dit ook gedeeltelijk bij jezelf te zoeken, open je er elke keer een nieuw (vrijwel identiek) topic over, in de hoop dat je dan WEL gelijk krijgt... dat schiet niet op he.
Dan ben jij zeker de Dappere Ridder Der Tolerantie, jij reageert in al zijn topics toch ook? Je doet precies hetzelfde als R@b alleen met een tegenovergestelde mening. Ok hij opent het topic, maar niemand dwingt je er in te reageren.

Ik vraag me toch af of jij het nou ook prima zou vinden als de ADP straks de grootste partij zou zijn en wat wetjes naar vb van de Koran zou aanpassen. Dat allemaal onder het mom van 'tolerantie' en democratie, ik verzeker je dat op het moment dat de wet getoetst wordt aan een geloof, we niet meer in een democratie leven.

donderdag 16 augustus 2001 @ 18:12:32 #64
10188 links234
pi_1424366
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 18:08 schreef mike_another het volgende:
ik verzeker je dat op het moment dat de wet getoetst wordt aan een geloof, we niet meer in een democratie leven.
Phew, wat ben ik blij dat we sinds het paarse kabinet uit die ellendige dictatuur van de confessionele partijen zijn bevrijd. 75 jaar lang hebben de CHU, ARP, CDA, KVP ons van alles onthouden, maar eindelijk zijn we uit de middeleeuwen gekomen! Hoera! God, hoe donker waren de dagen voor Wim Kok ons wist te bevrijden!
pi_1424371
Het is een moeilijk geval. Ik denk zelf dat veel van de negatieve reacties wordt veroorzaakt door aantal zaken.

1. Statistisch is aangetoond dat 2/3 van alle alsielzoekers economische vluchtelingen zijn. Het lukt de regering nog steeds niet de stroom in te dammen.
2. Asielzoekers mogen altijd blijven, of ze moeten wel heel dom zijn (en dat zijn ze niet, ze komen uit de bovenklasse van samenlevingen elders). Onderwijl krijgt dus wel 2/3 onterecht een huis+uitkering.
3.Tevens is aangetoond dat 50% van de gedetineerden allochtoon is, terwijl allochtonen nog geen 50% van de samenleving uitmaken. Criminialiteit is hoger, en er zijn veel problemen. De generalisatie dat alle allochtonen crimineel zou zijn is onjuist, maar het zijn er procentueel wel wat meer als autochtonen.
4. Onderwijl worden mensen die discriminerende opmerkingen maken vervolgd door het O.M. Deze discriminerende opmerkingen gaan vaak over het hoge percentage criminelen. Een aantal autochtonen hebben zeker het gevoel dat door de regering allochtonen vertroeteld worden, terwijl kritische geluiden door het O.M gesnoerd worden onder het mom van discriminatie.
5. Onderwijl wordt de groep allochtonen steeds groter, en de angst voor allochtone overheersing wordt steeds groter. AZC's schieten als paddestoelen uit de grond. En nu ook nog een arabische partij die landelijk wil gaan.

Na dit alles kan het niet uitblijven of er ontstaan rassenrellen zoals in GB. De intergratie gaat te moeizaam, en de groepen die het land binnen komen zijn te groot.

pi_1424378
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 18:12 schreef links234 het volgende:

[..]

Phew, wat ben ik blij dat we sinds het paarse kabinet uit die ellendige dictatuur van de confessionele partijen zijn bevrijd. 75 jaar lang hebben de CHU, ARP, CDA, KVP ons van alles onthouden, maar eindelijk zijn we uit de middeleeuwen gekomen! Hoera! God, hoe donker waren de dagen voor Wim Kok ons wist te bevrijden!

We hebben een democratie, en als volk hebben wij die regeringen gewild.
pi_1424423
quote:
Eh, ja? Klopt eigenlijk helemaal? En indien jij zelf geen Christen bent ben je het hier toch mee eens of niet?

En geen partij die je in die 75 jaar hebt horen zeggen dat God boven de wet staat (ook al vinden ze dat prive wel, maar dat mag dus) maar een Moslim zal nooit iets anders in het openbaar zeggen.

donderdag 16 augustus 2001 @ 18:22:37 #68
10188 links234
pi_1424435
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 18:21 schreef mike_another het volgende:
En geen partij die je in die 75 jaar hebt horen zeggen dat God boven de wet staat
Staatskundig Gereformeerde Partij.
pi_1424496
Het is zelfs al zo erg, dat ik als zoekopdracht 'marokaan islam turk' ingeef, om direct de laatste flames voorgeschoteld te krijgen...
"It's probably something to do with..." I look up today's excuse ".. clock speed"
  donderdag 16 augustus 2001 @ 18:38:43 #70
10188 links234
pi_1424527
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 18:13 schreef PvM het volgende:

[..]

We hebben een democratie, en als volk hebben wij die regeringen gewild.

En als het volk besluit om en masse op die ADP te stemmen?
pi_1424751
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 18:22 schreef links234 het volgende:
Staatskundig Gereformeerde Partij.
Daar vergis je je toch werkelijk het verschil is dat een moslim (ook 1 in functie in het openbaar) zegt "Allah staat boven de wet, maar ik zal mij wel aan de wet houden die hier geldt"

en dat verder geen sgp'er zo dom is om dat in het openbaar te zeggen, die zeggen "God is mijn vrije tijd het hoogste, maar niet als ik in functie ben dan dien ik de staat met God als mijn geweten" en dat is meer dan een nuanceverschil; de moslim geeft aan in essentie het niet eens te zijn met de wet maar dat de praktijk hem geen keus geeft dan zich eraan te houden.

quote:
En als het volk besluit om en masse op die ADP te stemmen?
Als jij werklijk geen probleem ziet in in een land te moeten leven waarin de grootste partij een moslim-partij is, omdat je denkt dat dat geen enkele invloed zal hebben op jouw 'geestelijk bewegingsvrijheid' zou ik je willen vragen in welk willekeurig Islamitisch land (zelfs degene waar Islamitische partijen veronden zijn) jij geen problemen met de regels/wetten zou hebben, niet alleen wat er op papier staat (wat leuk staat naar het buitenland toe omdat je anders Amnesty International op je dak krijgt) maar hoe in de praktijk de Islam met het recht/verdraagzaamheid verwoven is.

Het is meer dan waarschijnlijk dat de Moslims die in Nederland zijn een stuk fanatieker zijn dan in zulke landen vanwege bv vluchten uit eigen land omdat je daar te extreem werd bevonden en het vastklampen aan eigen cultuur omdat je in een eng vreemd land bent.

Dus hoe stel jij je zo'n partij en de regering van Nederland dan voor? Niemand zegt hier dat het onmogelijk is dat ooit dat lukt. Maar zo'n soort regering heeft niks meer met een democratie te maken, ook al heeft de meerderheid ervoor gekozen, zodra de individuele vrijheid in gevaar komt vind ik dat dan een slechte zaak, omdat een meerderheid iets vindt, hoeft het nog niet meteen goed te zijn, als je er andere mensen kwaad mee doet.

Bovendien stemt de meerderheid dan op die partij om dezelfde reden dat ze geloven: angst om naar de hel te gaan, niet echt een eerlijke, goede motivatie om te stemmen. Het geloof wordt ook hier weer misbruikt om macht te verwerven omdat mensen liever geloven dan zelf verantwoording moeten nemen/nadenken.

[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 16-08-2001 19:12]

pi_1424767
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 19:09 schreef mike_another het volgende:
en dat verder geen sgp'er zo dom is om dat in het openbaar te zeggen, die zeggen "God is mijn vrije tijd het hoogste, maar niet als ik in functie ben dan dien ik de staat met God als mijn geweten" en dat is meer dan een nuanceverschil; de moslim geeft aan in essentie het niet eens te zijn met de wet maar dat de praktijk hem geen keus geeft dan zich eraan te houden.
O geez, krijgen we dat soort argumenten. "Jaaah, ze zeggen wel hetzelfde maar in hun hoofd denken ze heel anders". Dat, mijn vriend, heet nu xenofobie.

Edit: ja, ik ben mij bewust van het hoge Verbalgehalte van deze en andere posts, maar het wordt hier soms toch echt te zot voor woorden.

Wittgenstein
  donderdag 16 augustus 2001 @ 19:13:48 #73
10188 links234
pi_1424788
quote:

Dat is dus juist niet zo bij een gemiddelde SGP'er. Die zijn lid van die partij omdat ze vinden dat de CDA (bijvoorbeeld) veel te non-confessioneel is. Waarom zouden ze anders die partij hebben opgericht?
  donderdag 16 augustus 2001 @ 19:16:45 #74
10188 links234
pi_1424810
quote:

[..]

Daar vergis je je toch werkelijk het verschil is dat een moslim (ook 1 in functie in het openbaar) zegt "Allah staat boven de wet, maar ik zal mij wel aan de wet houden die hier geldt"

Eigenlijk zeg je nu dat een moslimpoliticus veel minder hypocriet is dan een christelijke.
pi_1424843
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 18:04 schreef ZozoVII het volgende:
Zeg R@bbi...
[..]

Waarom post jij deze post? De afsluitende uitspraak doet een hoop af aan de serieuze blik waarmee ik jouw posting bekeek...

Lees eens wat vaker de reacties in ANM op mijn postings, dan gaat je vast een lichtje branden.
pi_1424846
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 17:47 schreef Schorpioen het volgende:
Wanneer was de laatste keer dat de islam jou opgedrongen werd?
Lezen!!!!!!! Quote R@b: ''Ik heb een broertje dood aan ieder geloof wat mensen opgedrongen wordt''.
Door opvoeding, cultuurhistorisch enzovoorts.......
quote:
Is er een marokkaan met een mes op je af gekomen: "word islamiet of ik steek je!" ??
Dat zou hij niet overleeft hebben.
quote:
Nee, idd levensgevaarlijk, die groepjesvorming. Daarom zijn samenscholingen van meer dan 2 allochtonen vanaf vandaag verboden!
Waarom vijnd jij dat?
quote:
En een eigen partij oprichten is ook gevaarlijk. Stel je voor, dan hebben we geen zicht meer op wat al die schapenslachters met elkaar bekokstoven. Zal je zien, ze zijn bezig met een plan om de westerse samenleving op zijn kont te gooien. Voor je het weet moet heel Nederland verplicht 5 keer per dag met zijn kont naar het westen om Allah te aanbidden!
Waarom vind jij dat?
quote:
Nee, in dit land mag iedereen politieke partijen beginnen, behalve Nederlanders van allochtone afkomst. Want "allochtonen die zich afzonderen / isoleren kunnen we niet hebben"
Waarom vind jij dat?
quote:
Of zit ik je nu weer verkeerd te interpreteren?

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 16-08-2001 19:24]

pi_1424866
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 19:20 schreef R@b het volgende:
Lees eens wat vaker de reacties in ANM op mijn postings, dan gaat je vast een lichtje branden.
Misschien doelde hij op de nogal blatante taalfout die erin staat. .
Wittgenstein
pi_1424877
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 19:10 schreef Koekepan het volgende:
O geez, krijgen we dat soort argumenten. "Jaaah, ze zeggen wel hetzelfde maar in hun hoofd denken ze heel anders". Dat, mijn vriend, heet nu xenofobie.

Edit: ja, ik ben mij bewust van het hoge Verbalgehalte van deze en andere posts, maar het wordt hier soms toch echt te zot voor woorden.

Dan lees je niet wat ik schrijf, misschien is het niveau iets te hoog?

Ik zeg helemaal niet dat sgp'ers wel menen wat ze zeggen en Moslims niet, de twee zinnen die ik noem zit een verschil tussen, waar zonder teveel te 'gedachtenlezen' een andere betekenis aan gegeven kan worden. Hoe kom ik aan die zinnen? Zinnen van die strekking heb ik meer dan eens gehoord op zowel tv als warempel van Moslims op fokzine, zoals bv Micebek die ik relatief als een zeeeer ruimdenkend/geintregreerde moslim zie.

Leg me toch eens uit wat xenofobie te maken heeft met het niet eens zijn met gebruiken/opvattingen van een andere cultuur? Zijn het sprookjes dat zij tegen abortus/euthanasie/homo's zijn? Nee toch zeker, dan is er toch helemaal geen sprake van "ongefundeerde angst voor iets alleen maar omdat het onbekend is"!

Wie nog durft het X-woord te gebruiken op een semi-intellectuele manier omdat ze racist een te laag en te ordinair woord vinden, moet het eerst eens behoorlijk motiveren!

pi_1424922
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 19:16 schreef links234 het volgende:

[..]

Eigenlijk zeg je nu dat een moslimpoliticus veel minder hypocriet is dan een christelijke.

Misschien, maar het gaat hier om het 'fanatisme' waarmee een geloof wordt aangehangen, in principe kan een echte gelovige namelijk nooit echt hypocriet zijn, als hij zo fanatiek is zal hij dat nooit verloochenen voor een camera.
  donderdag 16 augustus 2001 @ 19:31:12 #80
10188 links234
pi_1424946
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 19:28 schreef mike_another het volgende:

[..]

Misschien, maar het gaat hier om het 'fanatisme' waarmee een geloof wordt aangehangen, in principe kan een echte gelovige namelijk nooit echt hypocriet zijn, als hij zo fanatiek is zal hij dat nooit verloochenen voor een camera.

Ow, maar dat valt wel mee met die ADP geloof ik.
quote:
De uitgangspunten van de De Arabische Democratische Partij zijn
afgeleid van de basiswaarden zoals we ook kennen uit de grote
tradities zoals verantwoordelijkheid en medemenselijkheid, maar de ADP
is nadrukkelijk geen religieus georienteerde partij.
pi_1424947
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 19:23 schreef mike_another het volgende:
Deze lachwekkende suggestie laat ik liggen.
quote:
Ik zeg helemaal niet dat sgp'ers wel menen wat ze zeggen en Moslims niet, de twee zinnen die ik noem zit een verschil tussen, waar zonder teveel te 'gedachtenlezen' een andere betekenis aan gegeven kan worden. Hoe kom ik aan die zinnen? Zinnen van die strekking heb ik meer dan eens gehoord op zowel tv als warempel van Moslims op fokzine, zoals bv Micebek die ik relatief als een zeeeer ruimdenkend/geintregreerde moslim zie.
Het komt wel degelijk op interpretatie aan. Jij velt namelijk reeds een oordeel over de politici van deze nieuwe partij zonder hun uitspraken te kennen. Oftewel, wat zij ook zullen zeggen, jij interpreteert dit op de manier die je van micebec en van de televisie gewend bent. Alles wat met interpretatie en voordelen vooraf te maken heeft, verbind ik rechtstreeks door met vrees voor het onbekende (dat heeft met racisme niets te maken, als jij ze aanelkaar wilt koppelen is dat voor jouw rekening).
quote:
Leg me toch eens uit wat xenofobie te maken heeft met het niet eens zijn met gebruiken/opvattingen van een andere cultuur? Zijn het sprookjes dat zij tegen abortus/euthanasie/homo's zijn? Nee toch zeker, dan is er toch helemaal geen sprake van "ongefundeerde angst voor iets alleen maar omdat het onbekend is"!
Xenofobie heeft alles te maken met vooroordelen, maar dat zei ik dus net ook al.
quote:
Wie nog durft het X-woord te gebruiken op een semi-intellectuele manier omdat ze racist een te laag en te ordinair woord vinden, moet het eerst eens behoorlijk motiveren!
Sorry, ik vind dat er nogal een verschil is tussen racisme en xenofobie. Daar gingen geen uiterlijke overwegingen aan vooraf.
Wittgenstein
pi_1424950
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 19:23 schreef mike_another het volgende:

[..]

Niveau is niet te hoog, maar Koekepan beschuldigt graag iedereen te pas en te onpas van xenofobie de laatste tijd.

En daarmee komt hij dicht in de buurt van een bepaalde groepering die gaarne kritische geluiden over de multiculturele samenleving de mond snoert.

Zo refereerde ik naar dit topic op de frontpage, maar daarop reageerde Koekepan met:''O ja, dat zijn die users die de FP-crew de godganse dag bezig houden met hun racistische en xenofobe uitlatingen, nee, dan heb ik een beetje perspectief.''

Terwijl FP-crew lid Ali Salami in dat topic schrijft: ''Overigens vind ik dat dit een mooie discussie is geworden, tussen mensen die heel negatief over buitenlanders zijn (negatief is niet meteen discriminerend!!) en mensen die het weer relativeren. Daarvoor dank, ik heb maar enkele berichten hoeven editten. En vooral de reactie van Bunny_feet van 0.45 vind ik klasse. Zegt precies hoe het is.''

Maar ja, die zijn allemaal xenofoob natuurlijk.

pi_1425261
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 19:31 schreef Koekepan het volgende:
Deze lachwekkende suggestie laat ik liggen.
Was flauw van me...
quote:
Het komt wel degelijk op interpretatie aan. Jij velt namelijk reeds een oordeel over de politici van deze nieuwe partij zonder hun uitspraken te kennen. Oftewel, wat zij ook zullen zeggen, jij interpreteert dit op de manier die je van micebec en van de televisie gewend bent. Alles wat met interpretatie en voordelen vooraf te maken heeft, verbind ik rechtstreeks door met vrees voor het onbekende (dat heeft met racisme niets te maken, als jij ze aanelkaar wilt koppelen is dat voor jouw rekening).
Natuurlijk is een groot deel van die mening op vooroordelen gebaseerd, maar dat is bijna elke mening over welk onderwerp dan ook, nl. gebaseerd op eerdere ervaring interpreteer je iets. Maar er is een verschil tussen iets redelijkerwijs interpreteren door verschillende ervaringen en onterechte ongefundeeerde vooroordelen. Iemand beoordelen op huidskleur is altijd kwalijk, maar als iemand een bepaald geloof aanhangt worden sommige aannames wel een stuk waarschijnlijker, ik heb het 'vooroordeel' dat alle moslims (extreem of niet), over veel dingen een andere mening zal hebben als ik, simpelweg omdat als dat niet zo zou zijn hij geen moslim meer was.

Overigens motiveer je je 'xenofoob' mening nu veel beter, maar ik ben het er uiteraard niet mee eens...

Ik vind dat de discussie's hier steeds gaan over bepaalde gebruiken van de Islam, die wel degelijk bestaan. ipv mensen voor xenofoob uit te maken zou ik je toch aanraden mensen te proberen te overtuigen dat het niet zo'n vaart zal lopen met het introduceren van die 'verkeerde' gebruiken in Nederland, omdanks dat de Islam meer vrijheden gegeven zou worden.

Dat de ADP echt niks met het geloof te maken zal hebben, geloof ik bij voorbaat inderdaad niks van, jij noemt dat een vooroordeel ik noem dat gezond verstand waarom noem je je partij dan "Arabisch"? Het lijkt me naief te veronderstellen dat zij niet allemaal de Koran hoog in het vaandel hebben staan en waar mogelijk dat zullen uitdragen in de politiek qua wetgeving. Arabisch en Islam zijn onlosmakelijk verbonden, wie daar aan twijfelt moet naar het Midden-Oosten kijken.

Verder vind ik het sowieso heel fout om een partij voor een bevolkingsgroep op te richten, dat zou naar mijn mening bij de wet verboden moeten worden. Dat kan toch tot niets anders dan segregatie leiden? Het zou toch zo moeten zijn dat ze stemmen op een partij die hun mening verkondigd niet een die hun afkomst erkent?

Iemand zei het al: het oprichten van een Autochtone Democratische Partij zou (terecht) tot grote verontwaardiging leiden in Nederland. terwijl dat PRECIES hetzelfde is.

donderdag 16 augustus 2001 @ 20:18:42 #84
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1425308
Kortom: een hele gevaarlijke, ongewenste situatie, deze kant uit is zeker niet de juiste kant, ook hier in NL komen de verschillende *geloven* lijnrecht tegenover elkaar te staan.
Hevig kunne kwatsu is een gave
  donderdag 16 augustus 2001 @ 20:20:35 #85
10188 links234
pi_1425325
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 20:18 schreef Midioot het volgende:
Kortom: een hele gevaarlijke, ongewenste situatie, deze kant uit is zeker niet de juiste kant, ook hier in NL komen de verschillende *geloven* lijnrecht tegenover elkaar te staan.
Hoezo? Ze stellen zelf met nadruk dat ze geen religieus georienteerde partij zijn.
  donderdag 16 augustus 2001 @ 20:48:43 #86
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1425451
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 20:20 schreef links234 het volgende:

Hoezo? Ze stellen zelf met nadruk dat ze geen religieus georienteerde partij zijn.

Ik neem aan dat ze goed voorbereid zijn............
Stel je voor dat ze zouden zeggen dat ze een fundemetalistische moslim partij zouden willen oprichten.
Ze zullen zoveel mogelijk binnen de grenzen van het aanvaardbare blijven, althans NU.

Kille westerse aanpak ??? zouden ze het over die uitblijvende aanpak hebben, die ze nu eigenlijk aan zou moeten pakken ???

Kil, belachelijk, heel de wereld is hier onderhand binnen gelaten, ik bedoel maar, je moet maar durven......kil.

Ik snap niet dat ze niet elders gaan wonen, tussen *killen* moet het toch wel heel erg onprettig zijn.

Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_1425463
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 20:48 schreef Midioot het volgende:
kill(...)kill(...)Kill(...)*killen*(...)
Nounou. .
pi_1425543
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 20:20 schreef links234 het volgende:
Als dat echt waar is dan zouden wij ons ook allemaal minder druk moeten maken, maar zoals ik al eerder zei: de meesten betwijfelen dat, dat kun je een vooroordeel noemen, maar ik zie geen enkel nut (voor hen) van die partij als ze niet religieus georienteerd zouden zijn, ze geven zelf aan dat de huidige partijen (ook degenen waar Arabieren in zitten) niet genoeg hun denkbeelden uitdragen, dan zullen zij toch echt met meer Islamitisch gerichte denkbeelden aan moeten komen anders heeft hun partij toch geen toegevoegde waarde/zin/bestaansrecht?
quote:
ADP
Een woordvoerder benadrukt dat zijn partij niet islamitisch is georiënteerd. "Wij zijn er voor alle Arabisch sprekende Amsterdammers, dus ook joden, christenen en ongelovigen."
Alle Arabisch sprekenden dus, kan iemand mij uitleggen, hoe het extra onderscheid maken tussen verschillende bevolkingsgroepen bevordelijk kan zijn voor de integratie?
pi_1426015
NEEEEEEEEEEEEEEE
geen sex meer voor het huwelijk
geen minirokjes
ongeschoren vrouwen
aaaaaaaaaaarggggggghhhhhhhhhhhh
FROM ALL THE THINGS I HAVE LOST I MISS MY MIND THE MOST
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 00:09:44 #90
10188 links234
pi_1426818
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 21:01 schreef mike_another het volgende:
Alle Arabisch sprekenden dus, kan iemand mij uitleggen, hoe het extra onderscheid maken tussen verschillende bevolkingsgroepen bevordelijk kan zijn voor de integratie?
Tja, als je zo gaat beginnen: Kun je mij uitleggen waarom een regering met daarin een stel uitbuiters in dienst van de multinationals (VVD) samen met een stel gestaalde kaders van de pseudo-stalinistische PVDA wel gevormd kan worden? Die partijen zijn toch ook vertegenwoordigers van totaal verschillende culturen en groeperingen?
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 00:22:37 #91
272 R@b
No-nonsens
pi_1426973
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:09 schreef links234 het volgende:

[..]

Tja, als je zo gaat beginnen: Kun je mij uitleggen waarom een regering met daarin een stel uitbuiters in dienst van de multinationals (VVD) samen met een stel gestaalde kaders van de pseudo-stalinistische PVDA wel gevormd kan worden?

uitbuiters in dienst van de multinationals (VVD)

een stel gestaalde kaders van de pseudo-stalinistische PVDA

quote:
Die partijen zijn toch ook vertegenwoordigers van totaal verschillende culturen en groeperingen?
Nee ze zijn allen opgegroeid in dezelfde Nederlandse (westerse) cultuur. Ze komen wellicht uit een ander milieu.
Bovendien verschillen zij niet van de ander qua afkomst. Er zijn geen etnische verschillen.

Het maakt nogal verschil of jij een Groen-rechts opricht, of een Arabisch-rechts. (of Allochtoons rechts)

Maar er is alweer een nieuwe partij

25 aug. a.s. de oprichtingsvergadering van de:

Keti Koti partij

Vrijheid heeft 'n kleur, jouw kleur

Een nieuw politiek initiatief wil op lokaal en nationaal niveau het
groeiend bewustzijn onder minderheden, dat de politieke partijen hen
slechts gedogen als volgzaam stemvee, maar niet respecteren als een
eigen kracht met eigen inbreng, een eigen historie en eigen claims,
kanaliseren en een platform geven.

De Keti-Koti partij vindt z'n inspiratie in de historische
"ontketening uit de slavernij"(Keti-Koti 1863) en ziet in een
symbolische verbreking van de banden met de bestaande politieke gremia
een stimulans voor "zwart" bewustzijn, met een eigen cultureel,
maatschappelijke en economisch gezicht. Een positief gezicht, want het
gaat niet om het aanwakkeren van tegenstellingen tussen zwart en wit,
maar juist om een eerlijke handreiking vanuit de eigen sterkte.

Initiatiefnemers van de Keti-Koti partij zijn Alfons Wielingen en
Ludwich van Mulier die hun betrokkenheid echter vooral zien als een
dienende, zij willen een nieuw politiek zelfbewustzijn onder de
Nederlanders van Surinaamse, Antillianaase en Afrikaanse afkomst
bereiken. De bestaande politieke partijen hebben te lang de
minderheden feitelijk monddood gemaakt door zogenaamde
vertegenwoordigers op te nemen als afgevaardigen of politieke
ambtsdragers, zonder echt respect voor de bredere inbreng van de
achterliggende bevolkingsgroepen. Poltiek touwtrekken om wie de meeste
allochtonen op de lijst had ging voorbij aan de capaciteiten en eigen
wensen en kundigheden, er werd met "witte"maatstaven gemeten.

Keti-Koti-Partij: de emancipatie partij voor inspraak,
medezeggenschap, transparant en democratisch bestuur.

Politieke uitgangspunten

De Keti-Koti partij is een emancipatie-partij en wil ijveren voor een
evenredige participatie in lokaal en nationaal bestuur voor
minderheden, een evenredig aandeel in welvaart en cultuur, een
erkenning van historische fouten en scheefgroei in de menselijke en
staatkundige verhoudingen en een ontwikkelingsbeleid, waarin de
relatie met de thuislanden prioriteit krijgt.

Respect voor alle culturen staat voorop, maar dat behelst ook dat
overheidsgelden naar rato ook toevloeien naar minderheden en hun
interessegebieden. De eenzijdig nadruk op de traditionele Nederlandse
en Westerse cultuur en de enorme geldstromen die daar naar toe vloeien
getuigt van weinig respect voor wat anderen kunnen bijdragen. De
nadruk op technologie en ICT als wonderolie voor problemen met
minderheden wordt gevoeld als een bevoogdende houding, die niet
voortkomt uit wezenlijke interesse in wat die minderheden bezighoudt.

Minderhedenbeleid

Een van de kenmerken van cultuur van veel Nederlanders met een
"allochtone"achtergrond is dat normen en waarden vaak wat anders
liggen en dat zaken als familie, stam, boedel of geloof een
belangrijker rol spelen dan inkomen of democratische inspraak. De
Nederlandse samenleving gaat voorbij aan die andere waardenhierarchie
en wil problemen die daar uit voortvloeien oplossen met middelen die
direct ingaan tegen die andere waardenhierarchie.

Ruimte voor eigen culturele activiteiten

Wat er aan cultuur uit de hoek van minderheden mag komen, is tot
dusver een soort gunst geweest, jullie mogen ook meedoen. Het grote
geld ging naar de Opera, het Toneel, de musea die zeer eenzijdig een
deel van de bevolking aanspreken. Keti-Koti wil dat minderheden zelf
meer zeggenschap krijgen over waar steun en subsidie voor gegeven
wordt, een evenredige en eerlijk verdeling van beschikbare middelen.

Samenwerking met andere minderheden

Er zijn veel mensen met een andere culturele achtergrond in Nederalnd,
en ook zij hebben recht om te strijden voor hun emancipatie. Keti-Koti
steekt een vriendschapshand uit naar politieke groeperingen, die zich
kunnen vinden in het uitgangspunt dat de democratie er voor de burgers
is en wil bijvoorbeeld door lijstverbinding samenwerken met hen en
overleggen in wat dan een "dwars"-verband in de politiek kan heten.

Directere vertegenwoordiging in indirect gekozen organen

Met name in de Eerste Kamer horen minderheden duidelijk
vertegenwoordigd te zijn. Juist waar afweging op langere termijn en
het beoordelen van constituionele kwesties de belangen van minderheden
kan raken, zijn ze niet aanwezig. Een aanpassing van het syteem van
getrapte verkiezingen is nodig.

Oudedagsvoorziening

Mensen met een andere culturele achtergrond hebben ook recht op een
aangepaste behandeling in ziekenhuizen, instellingen en bij
oudedagsvoorzieningen. De "witte" normen zijn vaak niet passend en er
wordt te weinig rekening gehouden met bijvoorbeeld de sociale
behoeftes.

Inburgering

Van nieuwe Nederlanders kan terecht een grote mate van aanpassing en
inburgering verwacht worden, maar ook als gastheer mag van Nederland
verwacht worden, dat men coulant en respectvol omgaat met de
gebruiken, gewoontes en waarden die soms van ver komen, maar wel
degelijk hele diepe wortels kunnen hebben. Met name de
waardenhierarchie is elders niet zo materieel gericht als in ons land,
waar werk, inkomen, orde en recht vaak uitgaan boven geloof,
burenhulp, sociale hierarchie, kleding of eetvoorschriften en
stamgevoel. Van de overheid en de burger kan hier begrip worden
verwacht en bij informatie-campagnes moet dus ook de autochtoon worden
betrokken.
Bij inburgering moet van twee kanten respect worden opgebracht, het
gaat niet aan alleen van de nieuwkomers offers te eisen. Zeker waar
economische immigratie een steeeds belangrijker thema wordt, is sprake
van wederzijdse afhankelijkheid en dus ook wederzijdse aanpassing.
Nederlands als voertaal staat buiten kijf, maar hoeft niet te worden
afgedwongen voor groepen die daar in hun dagelijkse leven geen
behoefte aan hebben, zoals oudere oudkomers.
De inburgering is, net als het aan werk helpen van nieuw en oudkomers,
een industrie geworden. Daar worden veel zaken geproduceerd, in de zin
van hulpmiddelen, leersystemen, software, media, die daarna als
produktiemiddel door een beperkte groep worden uitgebaat. Wanneer er
door lokale of hogere overheid subsidies worden gegeven voor de
ontwikkeling van dergelijke hulpmiddelen, dan dienen de auteursrechten
en daarmee de vrijheid voor anderen om die hulpmiddeln te gebruiken,
bij de overheid te berusten. In de praktijk is dit met name voor
software en audiovisuele middelen een monopolie geworden van bepaalde
organisaties, terwijl de betreffende zaken volledig met subsidiegeld
zijn geproduceerd. Taalcursussen, inburgerings-lessen etc. zouden
gratis of tegen minimale kostprijs via internet, lokale TV- en
radiokanalen en als videobanden etc. beschikbaar moeten komen.

Minderhedenbeleid

Een van de kenmerken van cultuur van veel Nederlanders met een
"allochtone"achtergrond is dat normen en waarden vaak wat anders
liggen en dat zaken als familie, stam, boedel of geloof een
belangrijker rol spelen dan inkomen of democratische inspraak. De
Nederlandse samenleving gaat voorbij aan die andere waardenhierarchie
en wil problemen die daar uit voortvloeien oplossen met middelen die
direct ingaan tegen die andere waardenhierarchie. Hier zijn
aanpassingen nodig, die de beleving van wat elders als "rechtvaardig"
wordt gezien, respecteren.

Ontwikkelingssamenwerking

Steun aan familie en relaties in de thuislanden bijvoorbeeld blijkt
een bron van conflicten, die worden aangepakt via wetten als de wet
BEU, die door velen als onrechtvaardig wordt gezien. Het opschorten en
reguleren van ontwikkelingshulp voor die landen waar men tenminste een
"broeder"band mee heeft op basis van "witte" normen wordt als
onrechtvaardig gezien. De Keti-Koti partij streeft naar betere en
vooral meer evenwaardige samenwerking met de thuislanden, onder meer
door het instellen van een "Suriname-huis" en een "Antillen-huis (maar
ook soortgelijke instellingen voor Marokko, Ghana, Turkije) die de
economische en culturele samenwerking nastreven. Uitwisseling,
samenwerking op educatief terrein, investeringshulp, remigratie als
realistsiche optie voor ondernemers en ouderen, wederzijdse erkenning
van diploma's, hier kan veel gedaan worden met betrekkelijk bescheiden
middelen, als de bereidheid er eenmaal is. Ook het probleem van de
gezins en familie-separatie dient anders te worden aangepakt, het
formele onderscheid tussen legale, illegale, Nederlandse en
niet-Nederlandse burgers heeft geen gevoelsmatige bodem wanneer het
gaat om broers, zusters, kinderen, ouders of stangenoten. De van
oudsher geldende regels voor wederzijdse steun gaan dieper dan wat
wettelijk wel of niet mag en kan. Die discrepantie veroorzaakt
persoonlijke ellende, maar ook maatschappelijk zijn de kosten vaak
hoger dan het bedrag van de uitkering terzake. Kosten van reizen,
familiecontact, gezinshereniging, het onderhoud van behoeftigen uit de
eigen kring zou meegewogen dienen te worden in bijvoorbeeld
belastingtarieven, alles met het doel om de kunstmatige scheiding
tussen 'hier' en 'daar' te verlichten.Voor zover dat duidelijk de
ontwikkeling van de thuislanden dient, b.v. in de vorm van
investeringen of duurzame steun aan verwanten, kan daarvoor een beroep
worden gedaan op de begroting ontwikkelingssamenwerking. In plaats van
een wet BEU zou er een wet bevordering remigratie moeten komen, die
juist de steun aan de thuislanden positief bevordert.

De rol van de vrouw

De gezinssamenstelling is bij sommige culturele minderheden
traditioneel anders dan de "normale" en dat leidt tot problemen.
Bijvoorbeeld de zorg voor kinderen drukt dan zwaarder op de moeders,
die daardoor niet toekomen aan een verdere maatschappelijke carriere.
Een beleid, waarbij kinderopvang, maar ook steun voor zelforganisatie
van vrouwen actief wordt bevorderd en recht wordt gedaan aan de andere
culturele waarden qua ondersteuningsplicht etc. kan helpen de
scheefgroei hierin terug te buigen.
Ook de zorg en dan met name de mantelzorg voor verwanten kan niet naar
"westerse" maatstaven worden beoordeeld en ook hierin moet de
eigenheid van de andere culturen erkend worden.

Burgerlijke vrijheden

Er is een angstige tendens om de vrijheid van de burger in te perken.
Fouillering, regelrechte razzia's, heel vaak blijken dergelijke acties
selectief gericht tegen bepaalde minderheden. Die voelen zich daardoor
bedreigd en ontwikkelen ontwijkend gedrag met als gevolg escalatie en
steeds meer geroep om orde en recht. De oplossing voor scheefgroeien
van sociale verhoudingen (vaak in het verlengde van economische
achterstand) ligt echter meer in integratie en acceptatie dan in de
harde hand. Zeker waar het gaat om culturen met een historie van
onderdrukking, geheime politie, justitiele willekeur en het verdwijnen
van burgers leidt de toenemende repressie tot emotionele druk en
maatschappelijke onrust. Zeker waar de repressie wordt uitgebuit door
racistische bewegingen kan zoiets tot excessen leiden, die weer meer
repressie vragen en uiteindelijk tot situaties zoals in Engeland
leiden.

Een van de burgerlijke vrijheden in onze moderne tijd is die van
vrijetijdsbesteding en recreatie. Juist daarbij komen nog steeds
vormen van min of meer openlijke discriminatie voor, van de ballotage
bij de golfclub tot het weigeren van toegang in een discotheek. Er
moeten voldoende mogelijkheden komen, zodat ook andere culturen in
vrijheid hun vormen van recreatie, sport, vertier en cultureel
samenzijn kunnen beleven. Dat betekent een beleid dat qua horeca,
sluitingstijden, geluidsoverlast, toegangsbeleid ook ruimte geeft voor
andere uitingsvormen. In de praktijk kan dat betekenen dat overheden
actief worden op het gebied van coffeshops, disco's, theater en
internet-cafe's op plekken en voor een publiek dat daarvoor nu nog
naar "witte" centra trekt, maar ook actief beleid ontwikkeld om b.v.
satelliet-ontvangst van bepaalde zenders te accommoderen.
======================================================

pi_1428141
Hmmm weer een one-issue partij die het niet gaat halen. Veel woorden die weinig anders zeggen dan 'het is niet eerlijk' en wat warrig wordt op het punt van immigratie in Nederland en remigratie naar het land van oorsprong.
pi_1428960
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 19:20 schreef R@b het volgende:

[..]

Lezen!!!!!!! Quote R@b: ''Ik heb een broertje dood aan ieder geloof wat mensen opgedrongen wordt''.
Door opvoeding, cultuurhistorisch enzovoorts.......

Tja, geloof wordt net als andere normen en waarden doorgegeven door de opvoeding ja. Nogal logisch lijkt me. Maar om dat nou opdringen te noemen. Zo kan ik ook wel zeggen dat mijn ouders mij de Nederlandse taal hebben opgedrongen, want dat was het enige wat thuis gesproken werd.
De Islam kent geen dwang in het geloof, dat zou je weten als je je er ook maar een klein beetje in verdiept, maar dat zal jou worst zijn. Jij hoort toch alleen wat je wil horen, en weet alleen wat je hoort.
quote:
Dat zou hij niet overleeft hebben.
Dat vroeg ik niet.
Maar fijn om te weten dat jij blijkbaar altijd met een wapen rondloopt.
quote:
Waarom vind jij dat?
[..]

Waarom vind jij dat?
[..]

Waarom vind jij dat?
[..]

sar·´cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 11:17:04 #94
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1429231
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 20:18 schreef Midioot het volgende:
Dat maak jij ervan. Als jij zo'n hekel hebt aan de haat en nijd die er zou heersen tussen moslims en niet-moslims, waarom maak jij je er zelf dan schuldig aan? Kijk nou eens goed naar wat die Arabische Partij te bieden heeft. Zijn de standpunten die zij aandragen, nou echt zo reactionair, zo violent anti-Westers? Stellen zij zich echt vijandig op richting onze kostbare democratie? Doen ze voorkomen alsof ze ons de islam willen opdringen?

Niets van dat al. Het enige waar zij zich 'schuldig aan maken', is het spuien van kritiek op onze samenleving vanuit hun eigen culturele opvattingen. Die kritiek is helemaal niet zo opzienbarend, voorzover ik gelezen heb. Je vindt 'r ook terug bij, pakweg, het CDA, of de ChristenUnie. En niet alleen in de confessioneel-politieke hoek, maar op alle vlakken in de Nederlandse samenleving neemt de roep om een herwaardering van sociale normen en waarden toe. De terugkeer van morele principes in de politiek is iets wat ons allemaal bezighoudt. Steeds meer mensen komen tot het besef dat het financiële aspect van ons bestaan, Heilige Vader Economie, een veel te prominente (politieke) plek inneemt.

Als er een Arabische Partij komt, die zich wil mengen in deze o zo belangrijke discussie en dat op een open manier wil doen, maar zonder hun culturele identiteit te verliezen, dan kan ik dat alleen maar aanprijzen.

pi_1429256
quote:
Schorpioen
De Islam kent geen dwang in het geloof, dat zou je weten als je je er ook maar een klein beetje in verdiept, maar dat zal jou worst zijn. Jij hoort toch alleen wat je wil horen, en weet alleen wat je hoort.
Geen dwang? Er wordt geen pistool op het hoofd gezet nee. Maar er is natuurlijk een ongelofelijke druk van de complete omgeving om toch vooral moslim te blijven als je de rest van de familie ooit nog wil zien. Geestelijke manipulatie en hersenspoeling.

De essentie van elk geloof is dat vanaf de geboorte met de paplepel ingegoten wordt dat je naar de hel gaat als je je niet aan de regels houdt, het wordt misbruikt om mensen er onder te houden ("opium voor het volk" van Marx klopt als een bus)
Mensen kiezen naar mijn stellige overtuiging om te blijven geloven uit egoistische motieven, nl. om zelf een goed leven na de dood te krijgen, ipv zelf verantwoording te nemen in je leven en jezelf af te vragen wat goed en slecht is om te doen in je leven, steunen ze op bestaande normen uit een boekje, om zo elke verantwoording te kunnen afwijzen.

Geloof wordt veel te vaak misbruikt om mensen iets te laten doen zonder dat je met echte argumenten hoeft te komen, ik zag laatst op tv dat Amerikaanse ouders hun kinderen vertellen dat ze niet mogen spieken op school omdat God dat niet wil en ze dan naar de hel gaan, ipv die kinderen uit te leggen waarom spieken onverstandig is voor henzelf wordt angst gebruikt om de kinderen op te voeden.

Maar ik dwaal af...

Zeg R@b is dat stuk van jouw hand of bestaat die partij echt? Ik kan het bijna niet geloven? ELK partijpunt komt neer op een aanpassing aan Nederlandse kant, er wordt geen enkel punt genoemd dat wellicht bij hen bij aangepast zou kunnen worden?

Ze spreken van respect voor de allochtone culturen, maar tonen in dezelfde zin geen enkel respect voor de bestaande Nederlandse cultuur, die wordt meerdere malen als slecht/kil/te materialistisch afgeschilderd en 'onwaardig' aan de hogere cultuur van henzelf.

Integratie wordt dan werkelijk het land aanpassen aan de integrerende groep, waarbij het kwalijkste nog is dat zij zelfs voor voorkeursbehandeling pleiten, dat zou een rechtsongelijkheid betekenen dat is niet mooi meer, iedereen is gelijk voor de wet in Nederland, geen speciale behandling op basis van afkomst, als ze Art. 1 van de grondwet willen gaan aanpassen zijn ze wel heel ambiteus...

Bespottelijk.

vrijdag 17 augustus 2001 @ 11:28:41 #96
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1429315
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 11:19 schreef mike_another het volgende:
Ze spreken van respect voor de allochtone culturen, maar tonen in dezelfde zin geen enkel respect voor de bestaande Nederlandse cultuur, die wordt meerdere malen als slecht/kil/te materialistisch afgeschilderd en 'onwaardig' aan de hogere cultuur van henzelf.
En met die kritiek van hen ben ik het hartgrondig eens. Het is ook niet de bedoeling dat je die kritiek te persoonlijk opneemt. Ik weet zeker dat geen van de oprichters met hun teksten bedoeld heeft dat de Nederlandse mens een slecht, minderwaardig en sociaal incapabel individu is. Het gaat hier om het politieke beleid waar ze commentaar op geven. En waarom zou je ze daar geen gelijk in geven (nah ja, ten minste een beetje )? Grote delen van onze maatschappij zijn op sociaal niveau uitgezogen ter meerdere glorie van het Economisch Belang. Dat monster heeft ons meer kwaad dan goed gedaan.
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 11:54:14 #97
10188 links234
pi_1429506
quote:

[..]

Geen dwang? Er wordt geen pistool op het hoofd gezet nee. Maar er is natuurlijk een ongelofelijke druk van de complete omgeving om toch vooral moslim te blijven als je de rest van de familie ooit nog wil zien. Geestelijke manipulatie en hersenspoeling.

De essentie van elk geloof is dat vanaf de geboorte met de paplepel ingegoten wordt dat je naar de hel gaat als je je niet aan de regels houdt, het wordt misbruikt om mensen er onder te houden ("opium voor het volk" van Marx klopt als een bus)
Mensen kiezen naar mijn stellige overtuiging om te blijven geloven uit egoistische motieven, nl. om zelf een goed leven na de dood te krijgen, ipv zelf verantwoording te nemen in je leven en jezelf af te vragen wat goed en slecht is om te doen in je leven, steunen ze op bestaande normen uit een boekje, om zo elke verantwoording te kunnen afwijzen.

Geloof wordt veel te vaak misbruikt om mensen iets te laten doen zonder dat je met echte argumenten hoeft te komen, ik zag laatst op tv dat Amerikaanse ouders hun kinderen vertellen dat ze niet mogen spieken op school omdat God dat niet wil en ze dan naar de hel gaan, ipv die kinderen uit te leggen waarom spieken onverstandig is voor henzelf wordt angst gebruikt om de kinderen op te voeden.

Maar ik dwaal af...

Zeg R@b is dat stuk van jouw hand of bestaat die partij echt? Ik kan het bijna niet geloven? ELK partijpunt komt neer op een aanpassing aan Nederlandse kant, er wordt geen enkel punt genoemd dat wellicht bij hen bij aangepast zou kunnen worden?

Integratie wordt dan werkelijk het land aanpassen aan de integrerende groep, waarbij het kwalijkste nog is dat zij zelfs voor voorkeursbehandeling pleiten, dat zou een rechtsongelijkheid betekenen dat is niet mooi meer, iedereen is gelijk voor de wet in Nederland, geen speciale behandling op basis van afkomst, als ze Art. 1 van de grondwet willen gaan aanpassen zijn ze wel heel ambiteus...

Bespottelijk.

Hebben we haar weer. Geen dwang? Ach, als je atheistische ouders hebt, en je komt aan dat je je wilt laten dopen krijg je tien tegen een ook een partij druk op je uitgeoefend. Ik ken zelfs meisjes die bij iets triviaals als een tongpiercing druk op zich uitgeoefend kregen om dat vooral maar niet te doen. Lekker belangrijk dus. Alsof dat alleen bij moslims gebeurt.

En verder mag iedereen een partij oprichten met de standpunten die die persoon wil. Het zal me jeuken. Als je een partij op wil richten die als hoofdpunt heeft dat het bier gratis moet zijn moet je dat gewoon vrolijk doen. Of dat nou betekent of de bierdrinkers of de bierbrouwers zich moeten aanpassen zal me een rotzorg zijn. Voor mijn part richt je een partij op met als eerste punt de vrijgave van de maximum snelheid. Dat vereist ook een aanpassing van de nederlandse wet, cultuur en traditie. So Fucking What?

Alsof het oprichten van een arabische partij die mee wil doen aan de deelraadverkiezingen in Amsterdam er voor kan gaan zorgen dat we een talibaanregering krijgen in Nederland. Wat een paranoide, achterlijke, domme, idiote, van realiteitszin gespeende, infantiele, kleinzielige, oogklepdragende, van de pot gerukte idioot moet je zijn om dat te geloven.

vrijdag 17 augustus 2001 @ 12:23:55 #98
272 R@b
No-nonsens
pi_1429733
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 11:54 schreef links234 het volgende:Alsof het oprichten van een arabische partij die mee wil doen aan de deelraadverkiezingen in Amsterdam er voor kan gaan zorgen dat we een talibaanregering krijgen in Nederland.
Wie in dit topic (buiten Midioot misschien) vreest dat dan?

Maar dat de ADP zegt nadrukkelijk geen religieus georienteerde partij te zijn, gaat er bij niet in. Wanneer 90% van je beoogde aanhang uit moslimsgelovigen bestaat komt dat op mij ongeloofwaardig over.

Bovendien: ''Volgens de ADP kenmerkt de Arabische cultuur zich door een traditie waar de 'kille' westerse aanpak veel van kan leren.'' Die Arabische cultuur met haar traditie is natuurlijk wel compleet rondom het islamgeloof opgebouwd met bijbehorende normen en waarden.

vrijdag 17 augustus 2001 @ 12:27:32 #99
272 R@b
No-nonsens
pi_1429763
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 11:28 schreef Ringo het volgende:

Grote delen van onze maatschappij zijn op sociaal niveau uitgezogen ter meerdere glorie van het Economisch Belang. Dat monster heeft ons meer kwaad dan goed gedaan.

Voorlopig is er geen molslimcultuur (land) die het beter doet. Niet voor niets komen ze allemaal naar het Rijke (verderfelijke) Westen.

Economisch gezien moet het gewoon goed gaan met een land, des te minder problemen zijn er. Daar heb ik geen christelijk-, hindoe- of moslimgeloof met bijbehorende regels voor nodig.

pi_1429821
quote:
Ringo
En met die kritiek van hen ben ik het hartgrondig eens. Het is ook niet de bedoeling dat je die kritiek te persoonlijk opneemt. Ik weet zeker dat geen van de oprichters met hun teksten bedoeld heeft dat de Nederlandse mens een slecht, minderwaardig en sociaal incapabel individu is. Het gaat hier om het politieke beleid waar ze commentaar op geven. En waarom zou je ze daar geen gelijk in geven (nah ja, ten minste een beetje )? Grote delen van onze maatschappij zijn op sociaal niveau uitgezogen ter meerdere glorie van het Economisch Belang. Dat monster heeft ons meer kwaad dan goed gedaan.
We hebben het hier over integratie, of het huidige Nederland nu zo perfect is is een ANDERE discussie. Feit is dat de plaats waar je wilt integeren andere regels zal hebben dan jij en de vraag is hoe je daar in kunt passen zonder dat je je afvraagt hoe je het hele systeem aan JOU kan aanpassen. En dat betekent niet dat ze hun complete cultuur moeten afzweren, iedereen mag zelf weten wat hij in z'n vrije tijd doet. Maar je afvragen wat je niet aanstaat in het land waar je behoort te integreren en dat proberen te veranderen ipv je aan te passen, werkt misschien wel, maar is natuurlijk GEEN integreren, maar de hele zaak omdraaien. De angst van verlies van waardevolle normen en waarden van de allochtone cultuur doordat ze zich ook maar enigszin zouden moeten aanpassen, geldt blijkbaar niet voor de waardeloze Nederlandse cultuur.
quote:
Links234
Hebben we haar weer. Geen dwang? Ach, als je atheistische ouders hebt, en je komt aan dat je je wilt laten dopen krijg je tien tegen een ook een partij druk op je uitgeoefend. Ik ken zelfs meisjes die bij iets triviaals als een tongpiercing druk op zich uitgeoefend kregen om dat vooral maar niet te doen. Lekker belangrijk dus. Alsof dat alleen bij moslims gebeurt.
Hoe kun je het nemen van een tongpiercing nou vergelijken met een geloof dat een hele leefstijl beslaat, waarbij bij de tongpiercing de persoonlijke mening van de ouders de doorslag gaf, niet gebaseerd op wat een geloof voorschrijft, big difference.
quote:
En verder mag iedereen een partij oprichten met de standpunten die die persoon wil. Het zal me jeuken. Als je een partij op wil richten die als hoofdpunt heeft dat het bier gratis moet zijn moet je dat gewoon vrolijk doen. Of dat nou betekent of de bierdrinkers of de bierbrouwers zich moeten aanpassen zal me een rotzorg zijn. Voor mijn part richt je een partij op met als eerste punt de vrijgave van de maximum snelheid. Dat vereist ook een aanpassing van de nederlandse wet, cultuur en traditie. So Fucking What?
Wat een geblaat, alsof jij de oprichting van een partij "voor het doden van homo's" zou toejuichen, er zijn grenzen.
quote:
Alsof het oprichten van een arabische partij die mee wil doen aan de deelraadverkiezingen in Amsterdam er voor kan gaan zorgen dat we een talibaanregering krijgen in Nederland. Wat een paranoide, achterlijke, domme, idiote, van realiteitszin gespeende, infantiele, kleinzielige, oogklepdragende, van de pot gerukte idioot moet je zijn om dat te geloven.
Infantiel ik? Tel eerst maar eens tot 10 voordat je je posts intypt, als je je zo moeilijk kan beheersen. Het is uitermate naief om te denken dat een Arabische partij niet door Islam ingegeven dingen door zou willen drukken (via eerlijke politieke weg), zouden ze dat niet proberen dan zouden het geen echte moslims zijn. Verder mag je als je afgekoeld bent mij de zin citeren in dit topic waarin in staat dat ik het schrikbeeld heb dat ze het daadwerkelijk gaat lukken, daar is natuurlijk totaal geen draagvlak voor, de discussie ging over het feit of het een positieve stap is richting integratie. Dus als je zo wilt schelden doe het dan op iets dat daadwerkelijk gezegd is.

Over een jaar of 100 zou het overigens wel kunnen lukken, de meerderheid is dan allochtoon en/of moslim is in Nederland, dat zegt niet Janmaat maar het CBS.

vrijdag 17 augustus 2001 @ 12:43:36 #101
272 R@b
No-nonsens
pi_1429886
quote:

Dat van die Keti Koti partij kwam ik tegen in een politiek forum. Ga zelf niet zo een lang infantiel verhaal bijelkaar verzinnen. Maar goed iedere mafkees mag in Nederland een partij oprichten (remember Nederland mobiel)

Maar ook in België wordt er een allochtonenpartij opgericht:

Migrant Plus wil allochtonen echt vertegenwoordigen

Oud-Agalev'ers richten nieuwe politieke partij op

Bart Brinckman
17/08/2001

BRUSSEL/ANTWERPEN -- Begin september telt Vlaanderen een nieuwe politieke partij. Migrant Plus neemt het op voor de allochtonen en de gemarginaliseerde Belgen.

Amir El Kebdani en Mohammed Sidi Habibi vertrokken teleurgesteld bij Agalev. De twee haalden tijdens de jongste districtraadsverkiezingen in Borgerhout een mooi resultaat en werden verkozen.

Maar ze vinden dat Agalev onvoldoende naar allochtone verzuchtingen luistert. Daarom starten ze zelf met een politieke partij. In september moet alles organisatorisch rond zijn.

Mohammed Sidi Habibi: ,,We richten ons naar de allochtonen en de gemarginaliseerde Belgen. De Antwerpse coalitie laat deze bevolkingsgroepen links liggen''. De twee zijn erg teleurgesteld in de houding van Agalev.

Habibi: ,,De groenen waren uit op de allochtone stemmen. Maar zodra we verkozen waren, lieten ze ons links liggen. Ze nemen ons niet serieus. Dat blijkt ook uit de manier waarop ze Fatima Bali behandelen. Agalev is de partij van de roddel, van de kliekjes, van de intellectuelen die van anderen niets moeten hebben''.

Ook inhoudelijk waren er meningsverschillen. Habibi wijst bijvoorbeeld op de dure afvalzakkenpolitiek, een bevoegdheid van Agalev-schepen Erwin Pairon.

Habibi: ,,Voor een district als Borgerhout, met heel wat arme bewoners en te kleine behuizing, kun je dat niet maken. Niemand luisterde''.

De oprichters van Migrant Plus voelen zich gesteund door ,,minstens vijfhonderd'' mensen. Ook zouden twee ,,bekende Vlamingen'' hun steun hebben toegezegd, al willen ze daarover nog niets kwijt. Habibi: ,,Militeren bij een andere partij lag moeilijk. Buiten Agalev kwam eigenlijk niets in aanmerking. Dan moet je zelf maar met een andere partij beginnen.''

Tegen de volgende gemeenteraadsverkiezingen (oktober 2006) moet Migrant Plus er volledig staan. Als er geschikte alliantiepartners worden gevonden, dan bestaat de kans dat er in 2003 aan de parlementsverkiezingen wordt deelgenomen.

Antwerps Agalevgemeenteraadslid Fatima Bali woont in Borgerhout. Zij begrijpt de beslissing van het duo. ,,Ik weet niet of het de beste oplossing is. Maar het getuigt in ieder geval van moed. En hun analyse klopt. Al geldt deze kritiek voor alle partijen. Zelf ben ik er nog niet uit of ik bij Agalev blijf.''

,,Maar ik denk wel dat België opnieuw een migrantencommissaris nodig heeft. Het lokale en Vlaamse minderhedenbeleid is ronduit beschamend. De politiek naar migranten toe is verworden tot bezigheidstherapie.''

Agalev levert met Chantal Pauwels de Antwerpse schepen voor samenlevingsopbouw en met Mieke Vogels de Vlaamse minister voor Gelijke Kansen. Door het initiatief van Habibi en El Kebdani valt de groene fractie in de districtsraad van Borgerhout terug van vijf naar drie leden.

©Copyright De Standaard (www.standaard.be)
===================================================================

Dus niet alleen in Nederland voelen allochtonen de behoefte om zich politiek apart te manifesteren.

vrijdag 17 augustus 2001 @ 12:44:02 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1429890
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 12:27 schreef R@b het volgende:
Voorlopig is er geen molslimcultuur (land) die het beter doet. Niet voor niets komen ze allemaal naar het Rijke (verderfelijke) Westen.
Doen wij het dan zo goed? Natuurlijk, voor gelukszoekers valt hier een hoop te halen en een heleboel zaken hebben wij prima voor elkaar. Maar er zijn een hoop zaken in Nederland die bijzonbder slecht geregeld zijn, of waarvoor ik bang ben dat die in de toekomst zeer slecht geregeld gaan worden.
Kijk alleen maar naar het immorele landbouwbeleid. De slechte situatie van onze nationale gezondheidszorg. De niet zelden beroerde opvang en hulp aan bejaarden, zwakzinnigen, dementerenden. Ik denk echt dat ons land op het gebied van sociale dienstverlening behoorlijk wat van andere culturen kan leren. En volgens mij probeert de ADP dat alleen maar te benadrukken.
quote:
Economisch gezien moet het gewoon goed gaan met een land, des te minder problemen zijn er. Daar heb ik geen christelijk-, hindoe- of moslimgeloof met bijbehorende regels voor nodig.
Dat is een simplistische visie die ik niet deel. Er is meer in de wereld dan een bak geld voor iedereen.
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 12:50:55 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1429947
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 12:43 schreef R@b het volgende:
Dus niet alleen in Nederland voelen allochtonen de behoefte om zich politiek apart te manifesteren.
Je spreekt over allochtonen als over tweederangsburgers die tot ontevredenheid van de superieure Nederlander hun slaafse meegaandheid van zich af hebben geworpen.

Ieder mens voelt de behoefte zich 'apart' te manifesteren, al dan niet politiek. Waarom zo brullen als het over een moslim gaat?

vrijdag 17 augustus 2001 @ 12:55:02 #104
272 R@b
No-nonsens
pi_1430002
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 12:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je spreekt over allochtonen als over tweederangsburgers

quote:
die tot ontevredenheid van de superieure Nederlander hun slaafse meegaandheid van zich af hebben geworpen.
Ik weet niet wat jij allemaal tussen de regels meent te lezen
quote:
Ieder mens voelt de behoefte zich 'apart' te manifesteren, al dan niet politiek. Waarom zo brullen als het over een moslim gaat?
Brullen??? En sinds wanneer is allochtoon een minderwaardig woord ofzo??

Ga eens wat meer op onderwerpen in ipv je persoonlijk op posters ansich te richten.

vrijdag 17 augustus 2001 @ 12:56:43 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1430014
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 12:55 schreef R@b het volgende:
Ga eens wat meer op onderwerpen in ipv je persoonlijk op posters ansich te richten.
En weer een woede-smiley. Guttegut wat is er toch een hoop bittere frustratie in de wereld.
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 12:58:41 #106
272 R@b
No-nonsens
pi_1430035
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 12:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

En weer een woede-smiley. Guttegut wat is er toch een hoop bittere frustratie in de wereld.

REPLY: Ga eens wat meer op onderwerpen in ipv je persoonlijk op posters ansich te richten
pi_1430073
Er is in Nederland maar één cultuur: De Nederlandse.
Er is in Nederland maar één taal: Nederlands

Als iemand vanuit een ander land hierheen komt: jij hebt nergens recht op; wees blij met wat je krijgt. Alternatief: teruggaan!

Als iemand in Nederland geboren is: jij bent een Nederlander, waarom spreek je geen Nederlands?
DAT IS NAMELIJK JE 'MOEDERS'TAAL!!!

Bevalt het je hier niet? Zoek een ander land waar het meer naar je zin is, en kom niet terug.

Lekker genuanceerd, huh?
Als iedereen hier onzin mag uitkramen, mag ik dat ook.
(JA, ONZIN JA!!!)

Prettig weekeind allemaal

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 13:03:18 #108
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1430076
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 12:58 schreef R@b het volgende:
REPLY: Ga eens wat meer op onderwerpen in ipv je persoonlijk op posters ansich te richten [afbeelding]
Maar de persoon en de discussie zijn soms zo nauw verweven, R@b. Dat moet jij toch weten. Of juist niet.
pi_1430079
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 12:44 schreef Ringo het volgende:
Kijk alleen maar naar het immorele landbouwbeleid. De slechte situatie van onze nationale gezondheidszorg. De niet zelden beroerde opvang en hulp aan bejaarden, zwakzinnigen, dementerenden. Ik denk echt dat ons land op het gebied van sociale dienstverlening behoorlijk wat van andere culturen kan leren. En volgens mij probeert de ADP dat alleen maar te benadrukken.
Natuurlijk zijn er dingen te verbeteren maar dat heeft NIKS met deze discussie te maken, het gaat erom of zo'n partij oprichten een positieve uitwerking zal hebben op de integratie (ik val een beetje in herhaling sorry)

De sfeer die ik hier proef van sommigen is: wat is er mis met aanpassen van de allochtonen EN de autochtonen alsof dat fifty-fifty zou moeten zijn. Als Marokko en Nederland zouden zinken en we moeten met elkaar een nieuw leven beginnen op een nieuw ontdekt eiland, dan wel ja.

Het verschil tussen het aanpassen dat de allochtoon dient te doen en het aanpassen dat de autochtoon dient te doen MAG heel groot zijn, dat is rechtvaardig aangezien de autochtoon niet gevraagd heeft om die nieuwe cultuur die is gebleven waar hij was, een allochtoon is (meestal) vrijwillig naar een land gekomen (of op z'n minst zijn ouders)
waar al bepaalde gebruiken golden, misschien hadden ze van te voren moeten uitzoeken hoe die gebruiken hier zijn en dan beslissen niet te gaan omdat ze zich er niet mee kunnen verenigen, het staat ze verder vrij terug te gaan naar het land waar blijkbaar alles naar hun wens is (blijkbaar ook niet zo fantastisch anders waren ze nooit vertrokken, of gingen ze inderdaad terug.) Verder mogen ze zelfs nog blijven ook... maar dan wel aanpassen, met warempel gesubsidieerde inburgeringscursussen.

vrijdag 17 augustus 2001 @ 13:05:15 #110
10188 links234
pi_1430092
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 12:33 schreef mike_another het volgende:
Over een jaar of 100 zou het overigens wel kunnen lukken, de meerderheid is dan allochtoon en/of moslim is in Nederland, dat zegt niet Janmaat maar het CBS.
Pffft, alsof ik me daar druk over zal maken. En zegt het CBS ook iets over de geloofsbeleving van die moslims over een jaar of honderd? M.A.W.: Zijn die moslims over een jaar of honderd van het kromzwaarddragende talibaantype of zijn het van het type rustig een biertje drinkende turk die misschien geen varkensvlees eet maar wel 's avonds naar RTL4 kijkt?
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 13:07:52 #111
10188 links234
pi_1430107
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:03 schreef mike_another het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er dingen te verbeteren maar dat heeft NIKS met deze discussie te maken, het gaat erom of zo'n partij oprichten een positieve uitwerking zal hebben op de integratie (ik val een beetje in herhaling sorry)

Ja, want ze manifesteren zich politiek, conform de nederlandse wet. Men heeft het recht om een partij op te richten, en men doet dat ook. Een goed voorbeeld van integratie noem ik dat, aangezien het toont dat die mensen zich interesseren voor het reilen en zeilen in het land.
pi_1430113
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:03 schreef SadKingBilly het volgende:
Lekker genuanceerd, huh?
Als iedereen hier onzin mag uitkramen, mag ik dat ook.
(JA, ONZIN JA!!!)
Als jij het allemaal dan wel zo goed weet, verrijk ons dan met je argumenten, die ons ongetwijfeld allemaal meteen doen verstommen en zal doen inzien dat jouw mening de enige juiste is.
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 13:14:15 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1430152
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:07 schreef links234 het volgende:
Ja, want ze manifesteren zich politiek, conform de nederlandse wet. Men heeft het recht om een partij op te richten, en men doet dat ook. Een goed voorbeeld van integratie noem ik dat, aangezien het toont dat die mensen zich interesseren voor het reilen en zeilen in het land.
Juist, zo zit het. En dat zij aankomen met ideeën die gebaseerd zijn op HUN culturele achtergrond, tsja, probeer dat maar eens als een verrijking te zien. Niet iedere moslim is een harteloze klittenknipper, of een doorgedraaide zelfmoordenaar. Als je je even verdiept in de ideeën die zo'n ADP wil uitdragen, zal je erachter komen dat die ideeën in het algemeen op redelijke argumenten zijn gebaseerd. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar schilder ze alsjeblieft niet af als een stel ongeïntegreerde Oosterse radicalen.
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 13:15:59 #114
272 R@b
No-nonsens
pi_1430168
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:03 schreef mike_another het volgende:

Het verschil tussen het aanpassen dat de allochtoon dient te doen en het aanpassen dat de autochtoon dient te doen MAG heel groot zijn, dat is rechtvaardig aangezien de autochtoon niet gevraagd heeft om die nieuwe cultuur die is gebleven waar hij was,

een allochtoon is (meestal) vrijwillig naar een land gekomen (of op z'n minst zijn ouders) waar al bepaalde gebruiken golden, misschien hadden ze van te voren moeten uitzoeken hoe die gebruiken hier zijn en dan beslissen niet te gaan omdat ze zich er niet mee kunnen verenigen, het staat ze verder vrij terug te gaan naar het land waar blijkbaar alles naar hun wens is (blijkbaar ook niet zo fantastisch anders waren ze nooit vertrokken, of gingen ze inderdaad terug.) Verder mogen ze zelfs nog blijven ook... maar dan wel aanpassen, met warempel gesubsidieerde inburgeringscursussen.

Precies.

En over inburgeren en dit topic gesproken: Dat doe je niet door een aparte partij op te richten voor allochtonen, maar juist door je aan te sluiten bij bestaande politieke bewegingen en vandaaruit je standpunten naar voren brengen.

Apart in groepjes bij elkaar gaan zitten lost niks op en vergroot alleen de kloof maar. En die mening ben ik niet alleen toe gedaan maar ook Nederlanders van allochtone afkomst.

PvdA-raadslid F. Elatik, geboren in Amsterdam en van Marokkaanse afkomst, vindt dit grote onzin. "Ze moeten nou eens ophouden met dat gedoe over 'windowdressing'. Ik maak daar in ieder geval geen gebruik van."

Elatik verwacht weinig draagkracht voor de nieuwe partij. "Bij elke verkiezing zie je weer van die partijtjes ontstaan die op niets uitlopen."

vrijdag 17 augustus 2001 @ 13:21:34 #115
272 R@b
No-nonsens
pi_1430222
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Juist, zo zit het. En dat zij aankomen met ideeën die gebaseerd zijn op HUN culturele achtergrond, tsja, probeer dat maar eens als een verrijking te zien. Niet iedere moslim is een harteloze klittenknipper, of een doorgedraaide zelfmoordenaar. Als je je even verdiept in de ideeën die zo'n ADP wil uitdragen, zal je erachter komen dat die ideeën in het algemeen op redelijke argumenten zijn gebaseerd. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar schilder ze alsjeblieft niet af als een stel ongeïntegreerde Oosterse radicalen.

En waarom moeten die ideeën door een aparte allochtone partij worden uitgedragen?? Richt dan gewoon met een aantal Nederlanders een Moslim-partij op, of een Oosterse wijsheden partij oid.

Aparte partijen voor allochtonen benadrukken alleen maar het verschil tussen auto- en allochtoon.

Maar de ADP kan natuurlijk ook een slimme zet zijn om moslimwaarden te introduceren zonder het beestje bij zijn naam te noemen.

pi_1430238
quote:
Links234
Wat een kromme redenatie, ze proberen dan toch iets dat ze niet bevalt aan te passen via een toegestane weg, ipv zich zelf aan te passen. Het feit dat het legaal is, wil toch niet zeggen dat het integreren is? Het is toch een feit dat ze blijkbaar dingen anders willen zien dan dat ze nu zijn en waar de autochtonen blijkbaar tevreden mee zijn, dus *stel* dat lukt ze dan zijn de autochtonen toch weer ontevereden die wilden het nl anders? Kortom hoe kan dit ooit tot integratie leiden? Als het uitgangspunt niet is dat het 'gastland' in principe de geldende cultuur is en dat die zich niet hoeft aan te passen, dan is toch het einde zoek?

Omdat het voorlopig een kleine partij zal zijn, we hebben het nog steeds over een minderheid, zal het geen enkele politieke invloed gaan hebben en het enige effect is dus dat alle Arabisch sprekenden zich kunnen verenigen in 1 partij en allemaal gaan klagen wat er toch anders zou moeten, zonder dat ze dat zal lukken. Dat is toch gewoon weer een extra middel om je af te zonderen van de maatschappij en minder stimulans om te integreren? Ik blijf erbij dat dat toch nooit bevordelijk kan zijn voor integratie? ipv met z'n allen erover te praten hoe ze het eigenlijk zouden willen, zouden ze de realiteit onder ogen moeten zien dat ze zich moeten aanpassen, zo'n partij is gewoon een slecht signaal om dat NIET te doen.

pi_1430267
quote:
Niet iedere moslim is een harteloze klittenknipper, of een doorgedraaide zelfmoordenaar. Als je je even verdiept in de ideeën die zo'n ADP wil uitdragen, zal je erachter komen dat die ideeën in het algemeen op redelijke argumenten zijn gebaseerd. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar schilder ze alsjeblieft niet af als een stel ongeïntegreerde Oosterse radicalen.
Schilder niet iedereen die tegen aanpassingen is tbv van de Islam af als westerse idioten die meteen alle moslims voor
"harteloze klittenknipper, of een doorgedraaide zelfmoordenaar."
aanziet. Dat is generaliseren op z'n smalst.
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 13:37:05 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1430333
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:21 schreef R@b het volgende:
En waarom moeten die ideeën door een aparte allochtone partij worden uitgedragen?? Richt dan gewoon met een aantal Nederlanders een Moslim-partij op, of een Oosterse wijsheden partij oid.
Tsja. Waarom? Waarom zijn de bananen krom? Er zijn al genoeg vage splinterpartijtjes waarin onduidbare groepjes mensen zich met spiritualiteit bezighouden. Ik denk gewoon dat deze ADP een gat in de politieke markt was. Vergeet niet dat met name de Marokkaanse gemeenschap de laatste maanden onderwerp van kritiek is geweest, de islam en haar aanhangers staat nogal onder druk. Ik kan mij voorstellen dat er een aantal moslims zijn die zich via de reguliere politiek willen profileren. Da's helemaal niet zo gek, wil je als weldenkend deel der natie beschouwd worden. Beter dan via de achterkamertjes van de moskee, niet?
quote:
Aparte partijen voor allochtonen benadrukken alleen maar het verschil tussen auto- en allochtoon.
In principe is dat waar. Maar ja, zo zit de politiek nu eenmaal in elkaar. Het CDA komt op voor christenen, de VVD voor ondernemers, de PvdA voor arbeiders en GroenLinks voor langharig werkschuw tuig.

Aan de andere kant, onze politiek is er ook een van compromissen, van overleg, van discussie. Een partij kan zich in haar programma wel richten op één specifieke bevolkingsgroep, in de praktijk zal zij met veel meer mensen rekening moeten houden.

quote:
Maar de ADP kan natuurlijk ook een slimme zet zijn om moslimwaarden te introduceren zonder het beestje bij zijn naam te noemen.
Ben je daar bang voor? Wat zijn die specifieke 'moslimwaarden' die de ADP zou kunnen uitdragen? Verschillen die zoveel van bijvoorbeeld de waarden en normen van het CDA? Politiek met een religieus-ethische saus overgoten? Daar kan helemaal niet zoveel mis mee zijn, al is het alleen maar om de boel in evenwicht te houden.
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 13:40:39 #119
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1430358
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:23 schreef mike_another het volgende:
Wat een kromme redenatie, ze proberen dan toch iets dat ze niet bevalt aan te passen via een toegestane weg, ipv zich zelf aan te passen. Het feit dat het legaal is, wil toch niet zeggen dat het integreren is? Het is toch een feit dat ze blijkbaar dingen anders willen zien dan dat ze nu zijn en waar de autochtonen blijkbaar tevreden mee zijn, dus *stel* dat lukt ze dan zijn de autochtonen toch weer ontevereden die wilden het nl anders? Kortom hoe kan dit ooit tot integratie leiden? Als het uitgangspunt niet is dat het 'gastland' in principe de geldende cultuur is en dat die zich niet hoeft aan te passen, dan is toch het einde zoek?
Zeg, als JIJ kritiek mag uiten op (delen van) de samenleving waarin jij woont en mag proberen veranderingen teweeg te brengen, waarom mogen allochtone Nederlanders dat niet? Wat is dat lummelachtige woordje 'integratie' toch waar jij de hele tijd mee tovert?
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 13:41:16 #120
10188 links234
pi_1430361
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:21 schreef R@b het volgende:

[..]

Waarom zijn de VVD'ers in 1948 uit de PVDA gestapt? Waarom probeerden die niet hun ideetjes uit te dragen vanuit die partij dan?

Maar goed, die moslimwaarden: De ADP zegt dat ze niet religieus georienteerd is. Als jij dus uitspraken gaat lopen doen zoals bovenstaande ben je lekker paranoide. Maar weet je wat het leuke is van een democratie? Als een partij waarop je hebt gestemt niet waarmaakt wat ze hebben belooft, dan mag je bij de volgende verkiezingen op een andere partij stemmen. Leuk hè? Dat mag zomaar in nederland.
Jaaahaaaa!!! Wat een paradijs toch!

vrijdag 17 augustus 2001 @ 13:49:47 #121
3542 Gia
User under construction
pi_1430434
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 12:44 schreef Ringo het volgende:

De slechte situatie van onze nationale gezondheidszorg. De niet zelden beroerde opvang en hulp aan bejaarden, zwakzinnigen, dementerenden. Ik denk echt dat ons land op het gebied van sociale dienstverlening behoorlijk wat van andere culturen kan leren. En volgens mij probeert de ADP dat alleen maar te benadrukken.

Er mag inderdaad wel wat meer geïnvesteerd worden in de gezondheidszorg.

Maar om nu te zeggen dat wij wat kunnen leren van andere culturen? Die hebben geen instellingen voor bejaardenzorg!
In Nederland is er tenminste opvang en hulp aan bejaarden.
De andere culturen vinden dat deze mensen maar bij hun kinderen moeten gaan wonen.
Nee, dat is goede gezondheidszorg! Die voorzien in een goede sociale dienstverlening!
Je zieke ouders in huis moeten nemen, is sociale dienstverlening.

Er zijn genoeg mensen die hun ouders niet naar behoren zullen kunnen verzorgen en die in zo'n geval aangewezen zijn op de wijkzorg. Die wijkzorg moet dan van hot naar her om al die bejaarden, die bij de kinderen wonen, te gaan verzorgen. Is het dan niet praktischer, gezien de tekorten in de gezondheidszorg, dat deze mensen op één plek wonen.

vrijdag 17 augustus 2001 @ 13:54:39 #122
272 R@b
No-nonsens
pi_1430468
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:41 schreef links234 het volgende:

[..]

Waarom zijn de VVD'ers in 1948 uit de PVDA gestapt? Waarom probeerden die niet hun ideetjes uit te dragen vanuit die partij dan?

Was dat ook een partij voor allochtonen dan, voor mensen van buitenlandse komaf die hier moesten/mogen/kunnen/moeten/willen integreren? Niet vergelijkbaar dus.
quote:
nederland.
Jaaahaaaa!!! Wat een paradijs toch!
En dat wil ik graag zo houden.
pi_1430485
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zeg, als JIJ kritiek mag uiten op (delen van) de samenleving waarin jij woont en mag proberen veranderingen teweeg te brengen, waarom mogen allochtone Nederlanders dat niet? Wat is dat lummelachtige woordje 'integratie' toch waar jij de hele tijd mee tovert?

Ik zeg toch helemaal niet dat ze dat niet mogen? Ik zeg alleen dat het geen integratie is, als ik iets anders wil zien in Nederland dan is dat wel vanuit mijn eigen Nederlandse kader en niet vanuit een compleet andere cultuur/geloof.

Ik kan zo gauw de zin niet vinden waarin ik gezegd heb "neem allochtonen hun stemrecht af"...

Natuurlijk mogen ze via de normale politieke weg hun stem proberen te laten horen, maar een partij oprichten die zich speciaal richt op een groep mensen alleen maar omdat die Arabisch spreken is vreselijk fout en benadrukt alleen maar verschillen ipv de 2 partijen dichter bij elkaar te brengen.

En verschillen tussen partijen is prima, anders hadden we maar 1 partij... maar de verschillen moeten gebaseerd zijn op opvattingen en niet op afkomst en daar richten zij zich expliciet op.

vrijdag 17 augustus 2001 @ 13:56:22 #124
10188 links234
pi_1430486
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:54 schreef R@b het volgende:

[..]

Was dat ook een partij voor allochtonen dan, voor mensen van buitenlandse komaf die hier moesten/mogen/kunnen/moeten/willen integreren? Niet vergelijkbaar dus.

Nope, de pvda werd opgericht als eenheidspartij voor nederlanders, met als doel de verzuilde samenleving open te breken. De vvd'ers wensten zich echter af te schermen in hun eigen zuil.
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 14:00:28 #125
3542 Gia
User under construction
pi_1430509
quote:

[..]

Precies. Als je homo was werd je in de bak gezet. Als je een buitenechtelijk kind kreeg, kreeg je stokslagen. Als je niet elke dag braaf naar de kerk ging, dan wachtte je een fikse bekeuring.

Ja, in die tijd zorgde politiek Den Haag er wel voor, dat de bijbel werd nageleefd, want anders....

vrijdag 17 augustus 2001 @ 14:03:28 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1430528
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:49 schreef Gia het volgende:
Maar om nu te zeggen dat wij wat kunnen leren van andere culturen? Die hebben geen instellingen voor bejaardenzorg!
In Nederland is er tenminste opvang en hulp aan bejaarden.
De andere culturen vinden dat deze mensen maar bij hun kinderen moeten gaan wonen.
Nee, dat is goede gezondheidszorg! Die voorzien in een goede sociale dienstverlening!
Je zieke ouders in huis moeten nemen, is sociale dienstverlening.
Nou ja, daar kan men natuurlijk dagen over door discussieren. Mijn ouders hebben hun grootouders niet in huis genomen en ik weet nog dat ze met de gedachte alleen al veel moeiute hadden (voorzover ik dat als kind goed begrepen heb). Ook ik zou honderd keer moeten slikken voordat ik tot zoiets over zou gaan. Tenminste, dat denk ik nu.
Maar het idee van thuisverzorging is natuurlijk helemaal geen slechte gedachte. Het is juist heel erg sociaal. Als kind heb jij namelijk de plicht om je ouders, die jou toen je klein was, belangeloos hebben verzorgd, een prettige oude dag te geven. Die prettige oude dag bestaat niet uit een taxirit naar het verzorgingstehuis, een plek voor de TV en een nurkse verpleegster met te weinig tijd om haar werk zorgvuldig te doen. Die prettige oude dag bestaat uit liefdevolle, persoonlijke aandacht, dag in dag uit. Een zware opgave, maar je bent het in veel culturen aan je ouders verplicht.

Wij Nederlanders, met onze mateloze drang naar individuele vrijheid, moeten niets van dit soort slepende rituelen hebben. Kinderen willen van hun ouders bevrijd zijn, en inmiddels trekken ook veel ouderen het niet meer om dagelijks op de lip van hun volwassen kroost te zitten. En dus vormen bejaardentehuizen (in al hun vormen) een redelijke tot prima oplossing.
Maar als je beseft dat de vergrijzing toeslaat, het aantal ouderen blijft toenemen maar de capaciteit van de verzorging nauwelijks, kan je niet anders concluderen dat een groot deel van de ouderenvoorzieningen op de tocht staat. Het geheel zal er niet beter op worden, integendeel.
En dus is het helemaal niet zo raar als (onder andere) de ADP kritiek heeft op onze manier van doen, en benadrukt dat in de toekomst veel afhangt van onze eigen aandacht en zorg voor ouderen. We kunnen niet alles aan anderen (=de overheid?) overlaten. Steek zelf de handen uit de mouwen.

vrijdag 17 augustus 2001 @ 14:08:10 #127
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1430566
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:56 schreef mike_another het volgende:
En verschillen tussen partijen is prima, anders hadden we maar 1 partij... maar de verschillen moeten gebaseerd zijn op opvattingen en niet op afkomst en daar richten zij zich expliciet op.
Het loopt door elkaar heen. Zij pretenderen ook te handelen vanuit een profane moslim-ethiek. Die ethiek heeft niet direct met afkomst te maken.

Maar wie weet joh, misschien dat de ADP over een tijd in het CDA opgenomen wordt. Moet de naam CDA veranderd worden, maar da's een fluitje van een dinar.

vrijdag 17 augustus 2001 @ 14:12:52 #128
10188 links234
pi_1430604
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:56 schreef mike_another het volgende:

de verschillen moeten gebaseerd zijn op opvattingen en niet op afkomst en daar richten zij zich expliciet op.

Zullen de lokale partijen leuk vinden.
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 14:16:24 #129
3542 Gia
User under construction
pi_1430636
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 14:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het loopt door elkaar heen. Zij pretenderen ook te handelen vanuit een profane moslim-ethiek.

Nee hoor, de partij zou zelfs helemaal niets met het geloof te maken hebben!
pi_1430749
Ik kan me voorstellen dat met de komst van deze partij de groei van extreem rechts weer zal voorkomen. Omdat de, nu al over het onderwerp van integratie en allochtonen, twijfelende mensen toch zoiets gaan krijgen van "zie je nu wel" en omdat het een open deur is voor figuren met een nationalistische/extremistische instelling.

Persoonlijk zie ik er maar weinig in, het richt zich op een specifieke sub-groep binnen de nederlandse maatschappij met uiterlijke kenmerken en dat vind ik eigenlijk nooit echt kosjer klinken.

Maar tja, wat doe je ertegen, het is hun feestje, niet het mijne. Ze gaan hun gang maar.

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 14:28:08 #131
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1430765
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 14:16 schreef Gia het volgende:
Nee hoor, de partij zou zelfs helemaal niets met het geloof te maken hebben!
Het zal er wel op neerkomen dat ze Kerk en Staat strikt gescheiden houden, net als de meeste ander partijen in Nederland. Maar je neemt natuurlijk altijd de normen en waarden uit je cultuur mee, ook in de politiek. En die zijn vanzelfsprekend in een Arabische partij islam-georiënteerd.
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 16:16:55 #132
10188 links234
pi_1432133
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 14:26 schreef PhalanX het volgende:
Ik kan me voorstellen dat met de komst van deze partij de groei van extreem rechts weer zal voorkomen. Omdat de, nu al over het onderwerp van integratie en allochtonen, twijfelende mensen toch zoiets gaan krijgen van "zie je nu wel" en omdat het een open deur is voor figuren met een nationalistische/extremistische instelling.

Persoonlijk zie ik er maar weinig in, het richt zich op een specifieke sub-groep binnen de nederlandse maatschappij met uiterlijke kenmerken en dat vind ik eigenlijk nooit echt kosjer klinken.

Maar tja, wat doe je ertegen, het is hun feestje, niet het mijne. Ze gaan hun gang maar.

Ik denk het dus niet. Als je je door de oprichting van zo'n partijtje al laat overhalen om extreemrechts te stemmen zit er hoe dan ook iets ernstig fout bij je, en ben je hoe dan ook niet van plan om iets positiefs over buitenlanders/moslims te zien. Niemand wordt verplicht om lid te worden, ik betwijfel zelfs of de imams en masse zullen gaan roepen deze partij te stemmen (conf. de nederlandse dominees en pastoors tot in de jaren 60/70.) aangezien het een partij is die volgens eigen zeggen niet religieus is.
pi_1433311
voor sommige mensen die de laatste tijd verschrikkelijk zijn gaan twijfelen aan de nederlandse politiek en de samenstelling van de maatschappij kan dit politieke partijtje groter overkomen, dan is het niet meer zomaar "een partijtje".

De komst van een moskee wordt door sommigen ook gezien als de komst van een gebouwtje, maar voor anderen, aan beide zijden van het spectrum heeft dat "gebouwtje" veel meer inhoud en betekenis. Zo ook met dit "partijtje".

Het kan worden gebruikt door een figuur uit de extreem rechtse hoek. Het kan door de mensen zelf verschrikkelijk worden opgeblazen, dat gebeurt nu eenmaal met bijna iedere zaak, vandaag is het een partijtje, morgen een monster-organisatie. Het kan voor sommige mensen, die toch al twijfelden, nu net het kleine duwtje in de rug zijn dat hen over de schreef trekt richting politiek rechts.

Ik beweer ook niet dat er een gehele omwenteling komt in het politieke leven van nederland en de algemene houding van de maatschappij, maar er zal wel een kleine, maar duidelijke, verandering plaatsvinden aan rechts.

Actie geeft een reactie.

--- Cameron Hodge ---
pi_1433593
Savage Garden is ook best leuk.
Ik vond vandaag een dooie mug tussen mijn Playmobil. Getsie.

Ja, is goed, ik mail je nog wel! Doeiiiiiiiiiiiiii!

"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_1434289
...ohkay Gellarboy...

trouwens, een leuke film he, Priscilla Queen of the Desert.

--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 18 augustus 2001 @ 00:27:31 #136
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1435340
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 14:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het zal er wel op neerkomen dat ze Kerk en Staat strikt gescheiden houden, net als de meeste ander partijen in Nederland. Maar je neemt natuurlijk altijd de normen en waarden uit je cultuur mee, ook in de politiek. En die zijn vanzelfsprekend in een Arabische partij islam-georiënteerd.

Ringo, je slaat de spijker op zijn kop. iedereen die bang is voor een vloedgolf buitenlanders hanteert om de twee zinnen het non-argument dat met name arabieren teveel vasthouden aan hun religieuze beleving en dit tever doorvoeren in hun levenshouding t.o.v. de nederlandse maatschappij. maar juist de politiek is de plaats om bekend te raken met een scheiding van bestuur/ staat en religie. zelfs de meest fanatieke en hardleerse christenen hebben dat uit eindelijk geleerd, waarom mogen moslims niet hetzelfde pad begaan? voorlopig zullen moslims een minderheid blijven, hetgeen garant staat voor een rustig leerproces. eventuele afghaanse toestanden hoeven we voor als nog niet te verwachten. de huidige politieke partijen en de bestaande politieke cultuur zullen hoe verrot ze misschien ook zijn, radicale uitwassen voorkomen. cultuur verschillen zijn er nu eenmaal en het overbrengen van dit soort democratische waarden gaat moeilijk via de dwingende methode.
nog een kul-argument; over 100 jaar zouden arabieren weleens in de meerderheid kunnen zijn volgens het CBS volgens mike_another . allereerst is het CBS een serieuze organisatie die zich niet bezig houdt met speculatieve voorspellingen of ander cijfer gegoochel, wat niet wegneemt dat de inhoud van de uitspraak best weleens uit zou kunnen komen. maar wat zijn de conclusies van een dergelijk argument bij een discussie over het toestaan van een allochtonen partij. zoiets als het mag alleen als ze minder dan een miljoen potentiele kiezers hebben?? je kunt toch niet meer dan 50% van de bevolking hun passieve kiesrecht ontnemen? dat zou helemaal de doodsteek zijn voor de democratie.
‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  zaterdag 18 augustus 2001 @ 00:43:24 #137
10188 links234
pi_1435542
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2001 19:57 schreef PhalanX het volgende:
voor sommige mensen die de laatste tijd verschrikkelijk zijn gaan twijfelen aan de nederlandse politiek en de samenstelling van de maatschappij kan dit politieke partijtje groter overkomen, dan is het niet meer zomaar "een partijtje".

De komst van een moskee wordt door sommigen ook gezien als de komst van een gebouwtje, maar voor anderen, aan beide zijden van het spectrum heeft dat "gebouwtje" veel meer inhoud en betekenis. Zo ook met dit "partijtje".

Het kan worden gebruikt door een figuur uit de extreem rechtse hoek. Het kan door de mensen zelf verschrikkelijk worden opgeblazen, dat gebeurt nu eenmaal met bijna iedere zaak, vandaag is het een partijtje, morgen een monster-organisatie. Het kan voor sommige mensen, die toch al twijfelden, nu net het kleine duwtje in de rug zijn dat hen over de schreef trekt richting politiek rechts.

Ik beweer ook niet dat er een gehele omwenteling komt in het politieke leven van nederland en de algemene houding van de maatschappij, maar er zal wel een kleine, maar duidelijke, verandering plaatsvinden aan rechts.

Actie geeft een reactie.

Tja, als je over alles waar men misschien, hypothetisch, in bepaalde gevallen, soms moeilijk over zou kunnen gaan doen, een tegenoffensief gaat starten....

Ben je soms zo'n politiek correct figuur?

zaterdag 18 augustus 2001 @ 00:44:51 #138
10188 links234
pi_1435560
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2001 00:27 schreef don_quichot het volgende:
een vloedgolf buitenlanders
Alsof er zoveel fransen en duitsers bij zijn gekomen sinds het schengen akkoord.
  zaterdag 18 augustus 2001 @ 03:57:24 #139
272 R@b
No-nonsens
pi_1436504
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2001 00:44 schreef links234 het volgende:

[..]

Alsof er zoveel fransen en duitsers bij zijn gekomen sinds het schengen akkoord.

Je wil toch niet ontkennen dat er een vloedgolf aan Turken en Marokkanen ons land is binnengekomen de laatste 30 jaar??? En dan heb ik het niet eens over de verzamelde nationaliteiten die als asielzoeker zijn genaturaliseerd.
  zaterdag 18 augustus 2001 @ 08:04:11 #140
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1436550
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2001 03:57 schreef R@b het volgende:

[..]

Je wil toch niet ontkennen dat er een vloedgolf aan Turken en Marokkanen ons land is binnengekomen de laatste 30 jaar??? En dan heb ik het niet eens over de verzamelde nationaliteiten die als asielzoeker zijn genaturaliseerd.

en dan is nederland de stille oceaan, om maar even in verwaterde metaforen te blijven hangen.

[Dit bericht is gewijzigd door don_quichot op 18-08-2001 18:05]

zaterdag 18 augustus 2001 @ 11:43:34 #141
10188 links234
pi_1436987
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2001 03:57 schreef R@b het volgende:

[..]

Wil jij beweren dat sinds de binnengrenzen vn de EU opstaan Nederland is volgestroomt met hordes Portugezen, Grieken Italianen?
  zaterdag 18 augustus 2001 @ 13:59:49 #142
272 R@b
No-nonsens
pi_1437551
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2001 11:43 schreef links234 het volgende:

[..]

Wil jij beweren dat sinds de binnengrenzen vn de EU opstaan Nederland is volgestroomt met hordes Portugezen, Grieken Italianen?

Dat is niet de vloedgolf aan buitenlanders waar op gedoeld werd door Don.
  zaterdag 18 augustus 2001 @ 18:10:39 #143
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1438607
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2001 13:59 schreef R@b het volgende:

[..]

Dat is niet de vloedgolf aan buitenlanders waar op gedoeld werd door Don.

ik refereerde aan mensen die bang zijn voor een vloedgolf, zeg maar xenofoben, vreemdedingenhaat. deze mensen stellen de immigratie veelal buiten proporties voor, overdrijven etc etc. ik zie het allemaal wat genuanceerder, en daarom maakte ik, een beetje jolig, gebruik van een term die de bovenstaande groep mensen vaak op het puntje van de tong ligt. beetje je jammer als er alleen op mijn woordgebruik gereageerd wordt er staan namelijk ook wel degelijk argumenten in.
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 00:53:39 #144
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6359394
*kick*

De nieuwe verkiezingen komen er aan, waar blijven de Arabieren in de landelijke politiek ?

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 01:16:07 #145
36038 Shaman
retro-progressief
pi_6359702
Het doel van een politieke partij oprichten is denk ik gehoord willen worden. Hiermee geven de oprichters impliciet aan, dat hun doelgroep deels geïsoleerd in onze maatschappij staat. De oprichting van deze partij kan er m.i. toe bijdragen dat de doelgroep meer interesse krijgt voor de politiek en daarmee meer betrokkenheid bij de maatschappij in het algemeen. Hierdoor kunnen weer meer dialogen ontstaan en dialogen lijden tot begrip. In eerste instantie sta ik er dus positief tegenover, het wachten is op de partijpunten en de interesse vanuit de maatschappij.
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 01:31:23 #146
36038 Shaman
retro-progressief
pi_6359922
quote:
nog een kul-argument; over 100 jaar zouden arabieren weleens in de meerderheid kunnen zijn volgens het CBS volgens mike_another . allereerst is het CBS een serieuze organisatie die zich niet bezig houdt met speculatieve voorspellingen of ander cijfer gegoochel, wat niet wegneemt dat de inhoud van de uitspraak best weleens uit zou kunnen komen.
De CBS cijfers:
In 2050 zijn er 3 893 893 niet westerse allochtonen in Nederland.
link
In 2050 zijn er 18 004 927 Nederlanders.
link

Verdere prognoses dan 2050 hebben ze niet.

pi_6359928
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 01:31 schreef Shaman het volgende:

[..]

De CBS cijfers:
link
In 2050 zijn er 18 004 927 Nederlanders.
link

Het is nogal een oud topic dit..
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 01:33:45 #148
36038 Shaman
retro-progressief
pi_6359953
Hmm niet op de datum gelet, hij stond bovenaan. Loop een beetje achter de feiten aan...dank je....
pi_6361657
Ik verplaats deze naar Politiek.
pi_6361750
Ter info:

De Arabische Democratische Partij behaalde bij de Amsterdamse gemeenteraadsverkiezingen maar liefst 961 stemmen, hetgeen 0,4% van het totaal aantal stemmen is. Voor een zetel in de Amsterdamse raad is ruim 2 procent nodig.

http://www.nrc.nl/redactie/Doc/gr02/0363.shtml

Na de gemeenteraadsverkiezingen is weinig meer vernomen van de ADP.

zaterdag 19 oktober 2002 @ 13:06:18 #151
35508 Overwinnen.nl
Politiek Rechtdoor
pi_6362694
quote:
Wat hier staat is zeer bedrieglijk. Kennen jullie de definitie van 'niet-westerse allochtoon' zoals die door het CBS gehanteerd wordt?

- VANAF de 3e generatie worden allochtonen niet meer in de definitie meegerekend
- Voormalig rijksgenoten worden niet meegeteld (indonesiërs, surinamers)
- mensen die het net zo goed hebben als andere Westerlingen worden NIET meegeteld (dus Japanners)

!let erop, dat er staat 'niet-Westerse allochtonen'

Indien we de VOLLEDIGE definitie van 'niet-westerse allochtoon' gebuiken, dan is 1 op de 3 NL-ers in 2050 een allochtoon (6 miljoen tegen 12 miljoen). het geboortecijfer van autochtonen Nl-ers daalt namelijk, terwijl sterfte toeneemt. Wij vormen nu nog een groep vn 14 miljoen, die dus met 2 miljoen zal afnemen in 2050. Gezellig hè.

Was het niet de VN die beweerde dat blondjes over 200 zouden zijn uitgestorven. Voerden zij niet de reden op dat dit door nep-blondines zou komen? Denken ze dat echt of zou het ook door immigratie kunnen komen?

[Dit bericht is gewijzigd door Overwinnen.nl op 19-10-2002 13:09]

[url=www.overwinnen.net]Overwinnen.net - het rechtse alternatief[/url]
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 13:09:15 #152
272 R@b
No-nonsens
pi_6362717
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 13:06 schreef Overwinnen.nl het volgende:

[..]

Wat hier staat is zeer bedrieglijk. Kennen jullie de definitie van 'niet-westerse allochtoon' zoals die door het CBS gehanteerd wordt?

- VANAF de 3e generatie worden allochtonen niet meer in de definitie meegerekend
- mensen die het net zo goed hebben als andere Westerlingen worden NIET meegeteld (dus Japanners)

Indien we de VOLLEDIGE definitie van 'niet-westerse allochtoon' gebuiken, dan is 1 op de 3 NL-ers in 2050 een allochtoon (6 miljoen op 12 miljoen). het geboortecijfer van autochtonen Nl-ers daalt namelijk, terwijl sterfte toeneemt. Wij vormen nu nog een groep vn 14 miljoen, die dus met 2 miljoen zal afnemen in 2050.

Ja daar heb je wel een punt.

Er van uitgaande dat allochtonen en ook derde en vierde generatie allochtonen, die dus als autochtoon geteld worden, islamitisch zullen blijven, zal het percentage moslims in Nederland dus veel harder toenemen, dan dat men ons middels cijfers wil doen geloven.

pi_6365333
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 13:06 schreef Overwinnen.nl het volgende:

[..]

Wat is volgens jou dan de definitie van een autochtoon. Iemand wiens Nederlandse stamboom minimaal 5 generaties teruggaat? Is iemand van Surinaamse afkomst, maar met de Nederlandse nationaliteit volgens jou een autochtoon of een allochtoon? Hoe zit het met de voetballers Gullit en Rijkaard, beiden "voortgekomen" uit een Hollandse 'blanke' ouder en een Surinaamse 'ouder'?
pi_6365617
Oprichting van de Arabisch Democratische Partij in Nederland

Waarom sluiten deze mensen zich niet gewoon aan bij het CDA die dezelfde waarden nastreeft inzake vragen over euthanasie,
vreemdelingenbeleid, genetische manipulatie ethiek en moraal. Tevens staat ook het CDA voor persoonlijke verantwoordelijkheid van burgers en hun betrokkenheid bij de directe omgeving.

OK het CDA is niet specifiek voor minderheden....

van mij mag deze partij het levenslicht zien. Van mij mag echter ook een Arische partij het levenslicht zien die dezelfde waarden nastreeft voor de eigen achterban. (Om het even aan te zetten).

De democratie kan vervolgens besluiten of en hoe deze partijen een afvaardiging in college's of kamer krijgen.

Ik ben overigens benieuwd hoe democratisch en Arabisch zich tot elkaar gaan verhouden gezien het democratische gehalte van de huidige Arabische samenlevingen waarmee ik wat bekend ben....

Mogelijk kan er vanuit Nederland een uniek democratisch experiment voor samenlevingsinrichting in het Midden Oosten worden opgezet?

salva cum reverentia
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 18:50:20 #155
272 R@b
No-nonsens
pi_6366402
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 17:28 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wat is volgens jou dan de definitie van een autochtoon. Iemand wiens Nederlandse stamboom minimaal 5 generaties teruggaat? Is iemand van Surinaamse afkomst, maar met de Nederlandse nationaliteit volgens jou een autochtoon of een allochtoon? Hoe zit het met de voetballers Gullit en Rijkaard, beiden "voortgekomen" uit een Hollandse 'blanke' ouder en een Surinaamse 'ouder'?

Dat maakt in dit geval niet uit.

Het gaat erom hoe veel invloed een islamitische partij in Nederland kan krijgen. Daarvoor is het niet genoeg alleen naar het aantal allochtonen te kijken op de manier zoals het CBS die berekent.

Want zelfs die cijfers stijgen hard, terwijl derde of vierde generatie niet meer meegeteld worden.

pi_6366514
Waar hebben we het nu over? Tussen nu en 2050 kan er zoveel gebeuren. Het feit dat er nu ook een islamitische landspartij in opkomst is vind ik een trieste zaak. Dit is volgens mij het top punt van verloedering! Mijn advies: Gewoon eruit gooien dat soort partijen en dat samen met de SGP.
pi_6367476
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 19:03 schreef TefnachT het volgende:
Waar hebben we het nu over? Tussen nu en 2050 kan er zoveel gebeuren. Het feit dat er nu ook een islamitische landspartij in opkomst is vind ik een trieste zaak. Dit is volgens mij het top punt van verloedering! Mijn advies: Gewoon eruit gooien dat soort partijen en dat samen met de SGP.
Ik lees het al. Aan jou lijkt DEMOCRATIE niet besteed
salva cum reverentia
pi_6369195
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 20:24 schreef hoppe het volgende:

[..]

Ik lees het al. Aan jou lijkt DEMOCRATIE niet besteed

Wees eens eerlijk moskee/kerk en staat moeten altijd gescheiden blijven!
pi_6369272
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 22:49 schreef TefnachT het volgende:

[..]

Wees eens eerlijk moskee/kerk en staat moeten altijd gescheiden blijven!

Ben ik het mee eens. Ik heb dat deze week al elders in een topic gemeld; partijen die "hun" God of Allah mee willen laten regeren zouden verboden moeten worden. Vrijheid van godsdienst is een groot goed, op partijen die anderen hun eigen religie willen opdringen zodra ze een meerderheid halen zitten we niet te wachten. Geloven doe je maar in de kerk of moskee.
pi_6373469
Kenmerk van een democratie is dat mensen er een eigen mening op na mogen houden, dat mensen zich mogen verenigen in clubjes en dat clubjes zich kunnen laten vertegenwoordigen in de politiek als zij genoeg medestanders vinden.

Als nu een clubje gelovigen zich rondom hun ankerpunten wenst te verenigen en hun samenleving daarlangs vorm wenst te geven dan kan het mijns inziens niet zo zijn dat hen hun eigen mening en streven naar een ideale staatsvorm verboden wordt. Doe je dat wel dan schaf je de democratie af. Dit kan een keuze van de meerderheid zijn zoals in de jaren 30-40 te Duitsland.

Het kan goed zijn dat de clubs die je nu zou laten begaan volgens democratische principes over een aantal jaren de democratie willen afschaffen als zij de meerderheid hebben. Ik beweer hier niet dat het zo IS, ik schets dat het zo kan zijn...

Als we democratie hoog willen houden moeten we zelf niet ant-democratisch clubjes gaan verbieden hun ding te doen. Wij kunnen wel leefbaarheidswetten gaan maken waaraan iedere landsburger zich dient te houden. Wij kunnen ook de mensen zo vel mogelijk bijbrengen aan gezond verstand en geschiedenislessen opdat men bewust politiek bezig gaat zodra de stemgerechtigde leeftijd is bereikt.

Ik verwacht van opleiding en en bewustwording meer impulsen voor een leefbare samenleving dan van verboden. Zo heeft ieder zich eigen idealen...

salva cum reverentia
pi_6373535
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 22:54 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens. Ik heb dat deze week al elders in een topic gemeld; partijen die "hun" God of Allah mee willen laten regeren zouden verboden moeten worden. Vrijheid van godsdienst is een groot goed, op partijen die anderen hun eigen religie willen opdringen zodra ze een meerderheid halen zitten we niet te wachten. Geloven doe je maar in de kerk of moskee.

Dit riekt naar bevoogding en dwingelandij.
Iemand bepaalt hier voor een ander hoe deze dient te leven en waar deze vorm mag geven aan de eigen belevingswereld. Met een dergelijke houding leef je in mijn ogen zelf zelf hetgeen je wenst te voorkomen...

Indien jouw 'we' een meerderheid is zal dit via stemmen tot wet of grondwet gemaakt/behouden kunnen worden/blijven. Indien jouw 'we' een minderheid is verwacht ik Afrikaanse toestanden.(Een minderheid legt middels monopolie op geweld een meerderheid haar wil op).

Dwang lijkt me een slecht middel om mensen te motiveren en pas te gebruiken als mensen voor geen enkele rede vatbaar zijn. Ik zou liever investeren in matschappijbewust onderwijs. Als mensen door krijgen dat ze bij fundamentalisme enkel te verliezen hebben dan komt het hier niet zo ver. Die bewustwording voed je volgens mij het beste door voor te leven wat je van de ander vraagt.

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 20-10-2002 16:16]

salva cum reverentia
  Overall beste user 2022 maandag 21 oktober 2002 @ 08:27:15 #162
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_6387839
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 22:54 schreef Kozzmic het volgende:
Vrijheid van godsdienst is een groot goed, op partijen die anderen hun eigen religie willen opdringen zodra ze een meerderheid halen zitten we niet te wachten. Geloven doe je maar in de kerk of moskee.
Hoe moest een partij er ook al weer een grondwetwijziging (die in dat scenario nodig is) doorheen jassen?

1. 2/3 meerderheid voor voorstel in 2de kamer
2. meerderheid in eerste kamer.
3. Verkiezingen
4. Wederom 2/3 (?) meerderheid voor voorstel in 2de kamer
5. Weer door de eerste kamer.

Nou, ik denk dat de Nederlandse democratie een redelijke beveiliging heeft ingebouwd tegen dat soort ongewenste situaties, zonder dat je direct de partijtjes moet verbieden.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 21 oktober 2002 @ 08:59:39 #163
36038 Shaman
retro-progressief
pi_6387933
quote:
Fout:
* vanaf de vierde generatie worden allochtonen niet meer geteld.
* voormalig rijksgenoten worden wél meegeteld.
* Japanners worden gezien als niet-westers.
  donderdag 24 oktober 2002 @ 15:08:13 #164
272 R@b
No-nonsens
pi_6446948
oeeps.
pi_6448460
minderheden m'n reet, komen ze op voor de nederlanders dan?
  donderdag 24 oktober 2002 @ 16:43:04 #166
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6448624
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 08:59 schreef Shaman het volgende:

[..]

Fout:
* vanaf de vierde generatie worden allochtonen niet meer geteld.
* voormalig rijksgenoten worden wél meegeteld.
* Japanners worden gezien als niet-westers.

Fout.
Vanaf de 3e generatie worden allochtonen niet meer geteld.
Voormalig rijksgenoten zijn geen allochtonen
Japanners zijn westerlingen

2e pagina, grijze vlak
http://www.cbs.nl/nl/publicaties/publicaties/algemeen/index/1999/special-bevolking/allochtonen-jonger-dan-autochtonen.pdf

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  Overall beste user 2022 donderdag 24 oktober 2002 @ 17:44:16 #167
3928 Ulx
pi_6449450
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 16:43 schreef X-Ray het volgende:
Japanners zijn westerlingen
Goed dat ik dat weet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_6449907
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 08:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoe moest een partij er ook al weer een grondwetwijziging (die in dat scenario nodig is) doorheen jassen?

1. 2/3 meerderheid voor voorstel in 2de kamer
2. meerderheid in eerste kamer.
3. Verkiezingen
4. Wederom 2/3 (?) meerderheid voor voorstel in 2de kamer
5. Weer door de eerste kamer.

Nou, ik denk dat de Nederlandse democratie een redelijke beveiliging heeft ingebouwd tegen dat soort ongewenste situaties, zonder dat je direct de partijtjes moet verbieden.

Verplichten om zwembaden op zondag dicht te doen vereist anders geen grondwetswijziging, maar is wel het opdringen van geloof. De vraag is dus of en hoe wil je dit soort dingen in de wet zetten.
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 oktober 2002 @ 18:59:35 #169
3928 Ulx
pi_6450381
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 18:19 schreef Kennyman het volgende:

[..]

Verplichten om zwembaden op zondag dicht te doen vereist anders geen grondwetswijziging, maar is wel het opdringen van geloof. De vraag is dus of en hoe wil je dit soort dingen in de wet zetten.

Basically boeit zoiets me ook weinig hoor. Maar goed, mocht de ADP dus een meerderheid vinden die de winlkeltijdenwet weer terug wil draaien dan hebben ze die mogelijkheid.

Ik zou het wel een stunt vinden als de CDA zo'n motie zou steunen.

En laat men in Nederland nou alsjeblieft eens ophouden met dat post-moderne gelul dat alles wat je niet aanstaat maar direct valt te rubriceren onder 'opdringen van geloof' of 'fundamentalisme' of geeft het beessie maar een naam. Da's namelijk verdomd vervelend discussieren.

-edit: Wel de juiste partij noemen, Ulx-

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')