Mijn verhaal, in het kort:
met mijn ex-vriend geprobeerd zwanger te worden. Omdat ik helemaal niet ongesteld werd, was ik al gauw bij de HA en werd ook snel doorverwezen naar de gyn. Eerst met Clomid geprobeerd, maar dat had geen effect. Daarna een paar maanden rondgelopen met een hormoonpompje. Een apparaatje dat met een infuusje 24/7 in je buik zit en op gezette tijden een beetje hormonen inspuit. Had ook niet het gewenste effect, zelfs niet eens een cyclus/menstruatie, dus door naar de fertiliteitkliniek in Veghel. Gyn. constateerde PCO. Paar probeersels met zelf hormonen spuiten, wederom zonder effect. Kijkoperatie waarbij meteen een wig-excisie werd gedaan: er werd uit mijn eierstokken een klein taartpuntje weggelaserd om weer 'schoon' eierstokweefsel aan de oppervlakte te krijgen in de hoop dat een follikel dan wel voldoende groot zou kunnen worden en zelfs zou kunnen leiden tot een eisprong.
Weer hormooninjecties (echt Slaapmeisje, valt heel erg mee, ik was panisch voor injecties, maar dit ging zonder enig probleem!) en telkens vanaf dag 10/11 om de dag voor een inwendige echo om de voortgang van de follikelgroei te bepalen. Telkens na enkele weken begon het te lijken op een fatsoenlijk volgroeid follikel en dan klapte het weer in. Primolut om menstruatie op te wekken en weer opnieuw beginnen. Eenmaal eindelijk iets wat er op leek, maar toen kreeg ik last van overstimulatie: wel 15 follikels die groeiden. Poging afgebroken, weer opnieuw beginnen. Na 3 jaar dokteren 1 mooi 'ei' en zelfs een zwangerschap, mbv IUI. Helaas was dit geluk van zeer korte duur.
Na deze poging nog 1 halfhartige poging gedaan, waar ik met mijn hart niet bij was. Ik was helemaal leeg, moe, kon het niet meer aan. Ik voelde me ook vreselijk eenzaam en had niet het gevoel dat mijn partner me echt steunde, we samen bezig waren voor onze toekomst en echt verdriet had om het verlies van mijn kindje (zo voeld eht ook, 'mijn' kindje). Enige tijd later heb ik een punt gezet achter de relatie en ben voor mezelf opnieuw b egonnen. Ander leven, ander toekomstbeeld, verwerking van het verlies van dit kindje en de andere kindjes die nooit zouden komen.
Uiteindelijk loop ik mijn huidige vriend tegen het lijf. Toen ik hem ontmoette, studeerde hij nog. We hebben het heel leuk samen, doen leuke dingen, zijn gek op elkaar en zijn druk met op en neer reizen tussen elkaars woonplaats. Hij studeert af, vindt werk en we kopen samen een huisje helemaal geschikt voor ons tweetjes.
En daar zijn we nu. Gelukkig, gesettled en rustiger. We zijn ervan uitgegaan dat we een kinderloos leven zullen hebben, en mijn vriend vindt dat prima, zegt ook al zo lang ik hemken geen kinderen te willen. Al die jaren heb ik dat prima gevonden, want ik kon ze toch niet krijgen en zo hoefde er ook nooit een probleem te ontstaan. Bovendien werd ik toch te oud.....Maar het kriebelt zo. Mijn zusje is zwanger en dat is zo mooi! Ik leef heel erg met haar mee, ze betrekt me ook overal in voor zover ik dat graag wil en geeft me echt de mogelijkheid een beetje te voelen hoe zwanger zijn is....en ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat ik misschien toch niet alle kansen heb gegrepen, dat ik misschien nog niet had moeten opgeven! Ik dacht echt dat ik het verwerkt en geaccepteerd had, en ik twijfel er steeds meer aan. Maar ja, ik kan ook niet zomaar de wereld van min vriend op zijn kop zetten en verwachten dat hij dan maar ineens wel kinderen wil....en ik wil hem niet kwijt, want we hebben het echt heel fijn samen. Kortom, een moeilijke periode op het moment.
hmm, echt kort heb ik het niet gehouden he?