quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:20 schreef Merisse het volgende:
[..]
Lieve Xanthe,
Fijn dat je nog niet helemaal afscheid wil nemen. Ik snap het hartstikke goed maar ik hoop, ik bid dat jij hier nooit meer echt zult horen
Jij bent nu namelijk ons grote voorbeeld dat het allemaal best goed kan komen en tevens onze trouwe supporter![]()
FF praktisch: hoe is het nu met je cyclus? Misschien zou je eerst eens thuis kunnen gaan dokteren en net als Spindizzy ovulatietesten gebruiken? Weet je in ieder geval hoe het daarmee staat. Maar kan me ook wel voorstellen dat dat (nog) een brug te ver is voor je.quote:Lurky - woensdag 19 maart 2003 @ 10:50
Maar het te vergeten, uit het hoofd zetten, gaat niet. Misschien is het iets hormonaals, een drang tot voorplanting het beestje mens eigen. Zelfs als je 100% tegen het krijgen van kinderen beslist blijft het pijnlijk.
De ene keer is het keurig 28 dagen, de andere keer een paar dagen langer. In tijden van stress wil mijn menstruatie nog wel 's een paar weken op zich laten wachten. Er zit genoeg verschil in om de ovulatietests te proberen, vond ikquote:Op donderdag 17 juni 2004 13:07 schreef Merisse het volgende:
Over dokteren gesproken, Spindizzy, ik begrijp dat jij nooit gedokterd hebt. Hoe is het met jouw cyclus, is die regelmatig?
Wat ze al niet verzinnen hequote:Verder zag ik laatst, ik geloof bij de Etos, dat ze tegenwoordig ook spermathuistests hebben. Ideetje Spindizzy of is je man (nog) niet zover als jij?
6 mei was de eerste dag van mijn laatste menstruatie, nog voortvloeiend uit de pil. Kijken dnaar het verleden verwacht ik dit jaar geen menstruatie meer eigenlijk. de eirijping/follikelgroei is bij mij dusdanig ontregeld dat er gewoon niets komt. het follikel begint te groeien, stort dan in en dan begint het weer opnieuw. zonder eisprong en de bijbehorende hormonen geen menstruatie, heb ik begrepen van mijn gyn. destijds.quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:07 schreef Merisse het volgende:
FF praktisch: hoe is het nu met je cyclus? Misschien zou je eerst eens thuis kunnen gaan dokteren en net als Spindizzy ovulatietesten gebruiken? Weet je in ieder geval hoe het daarmee staat. Maar kan me ook wel voorstellen dat dat (nog) een brug te ver is voor je.
sperm-test had ik ook van gehoord jaquote:Op donderdag 17 juni 2004 13:07 schreef Merisse het volgende:
Verder zag ik laatst, ik geloof bij de Etos, dat ze tegenwoordig ook spermathuistests hebben. Ideetje Spindizzy of is je man (nog) niet zover als jij? Dat lijkt me toch echt een stuk minder beladen en genant als in een ziekenhuis. Ook hebben ze tegenwoordig thuistesten om te kijken of je in de overgang bent maar gelukkig is dat bij jullie nog niet nodig. En als ik mijn gyn mag geloven ook bij mij niet. Maar ik denk ik zet het er voor de compleetheid even bij.
lieve merisse, vergeet niet dat je dit niet 1 keer, maar 3 keer meegemaakt heb hè. ik heb af&toe ook nog emotionele momenten & het is al 10 maanden geleden. 't lijkt me dat de klap ook steeds harder aankomt omdat je steeds meer gaat twijfelen aan je lichaam & steeds weer die teleurstelling moet verwerken. goed dat je je ziek hebt gemeld hoor & zoek ook iemand om (professioneel) mee te gaan praten hè, as woensdag kon je toch naar de bedrijfsarts?quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:20 schreef Merisse het volgende:
Lieve Fluf, Hartje en Miss_sly, wat lief dat jullie naar mij informeren.
Het gaat niet goed. Gisteren behoorlijke aanvaringen gehad met hubbie. Vannacht beroerd gedroomd, ik had me laten opereren want daarmee kon ik een ander stel aan een kind helpen maar nu kon ik zelf niet meer zwanger worden en dat vond ik ZO erg! Ik heb liggen huilen in mijn slaap werd om 4:30 wakker (nat kussen en ogen opgezwollen), en heb geen oog meer dicht gedaan. Het voelt alsof ik in de rouw ben nog steeds, verlamd, somber. Heb me ziekgemeld op mijn werk.
Die vent van me kan er gewoon niet mee omgaan. Doet alsof er niks aan de hand is, trekt zich van me terug, overdreven vrolijk, zet zich af, wil er niks van weten. Werkt averechts, ik probeer wanhopig zijn aandacht te trekken en hoe harder ik trek hoe harder hij zich terugtrekt... Hij vind dat ik er teveel mee bezig ben, er is meer in het leven, ik moet afleiding zoeken en me op andere leuke positieve dingen richten. En dit Forum..... breek 'm de bek niet open...
Lieve Merisse,quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:20 schreef Merisse het volgende:
Lieve Fluf, Hartje en Miss_sly, wat lief dat jullie naar mij informeren.
Het gaat niet goed. Gisteren behoorlijke aanvaringen gehad met hubbie. Vannacht beroerd gedroomd, ik had me laten opereren want daarmee kon ik een ander stel aan een kind helpen maar nu kon ik zelf niet meer zwanger worden en dat vond ik ZO erg! Ik heb liggen huilen in mijn slaap werd om 4:30 wakker (nat kussen en ogen opgezwollen), en heb geen oog meer dicht gedaan. Het voelt alsof ik in de rouw ben nog steeds, verlamd, somber. Heb me ziekgemeld op mijn werk.
Die vent van me kan er gewoon niet mee omgaan. Doet alsof er niks aan de hand is, trekt zich van me terug, overdreven vrolijk, zet zich af, wil er niks van weten. Werkt averechts, ik probeer wanhopig zijn aandacht te trekken en hoe harder ik trek hoe harder hij zich terugtrekt... Hij vind dat ik er teveel mee bezig ben, er is meer in het leven, ik moet afleiding zoeken en me op andere leuke positieve dingen richten. En dit Forum..... breek 'm de bek niet open...
ik vind dat je daar helemaal gelijk in hebt! weet ook niet goed hoe je dat moet oplossen, mijn vriend leest ook écht nooit iets wat ik hem geef wat ik belangrijk vind (vooral info ivm zwangerschap). lijkt altijd wel of 'ie als een echte man maar 1 ding tegelijk kan & dat is doordeweeks z'n werk; heeft ie dan geen zin in, is ie moe, wil ie alleen rustig ff tv kijkenquote:Op donderdag 17 juni 2004 14:22 schreef Merisse het volgende:
Ben ik dan egoistisch als ik van hem verwacht (maar ook eis eigenlijk) dat hij geinteresseerd is in wat gisteren allemaal besproken en gebeurd is bij de gyn? En dat ik wil dat hij ook de papieren leest. Heb een folder over meervoudige miskramen en een waarin het ALIFE onderzoek staat uitgelegd. Hij heeft gisteren wel even kort geluisterd en wat vragen gesteld maar de papieren heeft hij niet ingekeken. Het gaat hier toch ook om ZIJN eventueel toekomstige kind? Daarvan mag ik toch eisen dat hij betrokken is?
niet rot over voelen hoor, kan me voorstellen dat dit het enige plekje is waar je het kwijt kan. is toch ook de bedoeling dat je hier lekker anoniem dingen kan bespreken.quote:Het voelt overigens wel erg rot en als verraad om dit allemaal hier neer te zetten maar ik weet ook niet aan wie ik het anders kwijt moet. Het is ook niet iets wat ik makkelijk tegen mijn moeder, zus of vriendin vertel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |