abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:57:57 #1
1087 Merisse
broddeltante
pi_19930897
Beste mensen,

Ik zocht een plek waarin ik mijn eigen verdriet en frustratie kwijt kan na 3 miskramen en ik had het gevoel dat dit niet op z'n plek was in "wachten op het tweede streepje". Ook omdat er al eens vaker over gesproken is heb ik besloten het initiatief te nemen een topic te openen waarin degenen terecht kunnen waarbij het zwanger worden/blijven ook niet zo makkelijk verloopt. Daarbij denk ik aan:
- lang uitblijven van menstruatie/cyclus
- lang uitblijven van een zwangerschap
- miskra(a)m(en)
- de M(edische)M(alle)M(olen): gynaecologen, fertiliteitsklinieken, onderzoeken en behandelingen (o.a. IUI, IVF, ICSI)

Voor meiden die pas kort bezig zijn met zwanger worden moeten deze af en toe toch 'heftige' problemen en gevoelens best deprimerend zijn. En wij hoeven ons hier niet in te houden en kunnen delen met anderen waarbij het ook allemaal niet van een leien dakje gaat.

Uiteraard geen eisen over hoe lang je al bezig moet zijn, gewoon een kwestie van je aangesproken/thuis voelen. Ook hoeft er uiteraard ook niemand te kiezen tussen hier posten of in "wachten op het tweede streepje" of in "wie is er ook bezig met IVF/ICSI" of elders. Kan me ook voorstellen dat iemand ook blijft posten/reageren in het 2e streepje en alleen bepaalde dingen misschien liever hier neerzet.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:58:22 #2
1087 Merisse
broddeltante
pi_19930905
Misschien is het wel een idee om onszelf nog even kort voor te stellen. De meesten van ons zullen elkaar wel kennen maar dan voor de nieuwelingen/als opfrisser/als naslag.

39 jaar, Utrecht, sinds 2000 een relatie en begin 2003 besloten te kijken of zwanger worden nog spontaan zou lukken. Nou dat lukte begin 2004 maar eindigde in februari helaas in een miskraam met 6w3d. In april weer een miskraam met 5w4d en in juni met 4w3d. In de tussentijd ook nog getrouwd op 7 mei 2004 en mijn meest recente zwangerschap was erg speciaal; verwekt was op huwelijksreis, op mijn mans verjaardag positief getest en ik zou op mijn verjaardag 3 maanden geweest zijn en uitgeteld zijn op valentijnsdag, de dag dat we elkaar 5 jaar kennen... Helaas mocht het niet zo zijn.

De tijd dringt bij mij en ik begin de moed wel te verliezen. Vandaag bezoek aan gyn in AMC i.v.m. een onderzoek bij vrouwen die meerdere miskramen hebben gehad naar het nut van het gebruik van aspirine en/of heparine bij het voorkomen van een miskraam. Hopelijk kan/mag ik meedoen.
pi_19931313
Lieve Merisse

Ik hoor hier helemaal niet te zijn, maar vind het een dappere en goede beslissing van je om toch je eigen topic te openen zodat je wat meer kan praten met vrouwen met het zelfde probleem.

Hopelijk breekt er voor jou en Merissevriendje toch snel weer een fijnere tijd aan!
En natuurlijk wens ik jullie heel snel een tweede streepje toe en dan met een fijnere afloop!

Sterkte!

Beaker
BabyS :))
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:26:15 #4
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19931614
Nogmaals veel succes vanmiddag. Ik ben razend benieuwd naar je vertellingen straks.
*in duim-modus gaat*

... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:32:47 #5
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_19931800
In het kort mijn verhaal:

In '95 gestopt met de pil. Na 7 jaar nog niet zwanger worden de adoptieaanvraag op de post gedaan. Sinds een paar maanden staan we op de wachtlijst voor ons eerste kindje wat nog gerust 5 jaar kan gaan duren.

Als ik 1 ding niet ben is het geduldig... Dat we nog een jaar of 5 moeten wachten (na al een paar jaar in de procedure te zitten) was dan ook een behoorlijke domper. Oke, ik wist van te voren dat het een poos zou gaan duren maar daarom hoef ik er nog niet blij mee te zijn. Alles is er klaar voor, mijn man en ik zijn er klaar voor, we zijn uitgeraast. Hart is er klaar voor, hoofd is er klaar voor. We hebben een echt we- gaan- een- gezinnetje- stichten- huis" gekocht. En er komt niks...

Nu heb ik vorige week een doos ovulatietesten gekocht. Mijn hoofd weet best dat dat geen zin heeft maar mijn hart zegt dat ik het moet proberen. Heb ook nog geen idee hoe ik eraan toe zal zijn als ook dit uitloopt op een teleurstelling. Zie ik dan wel. Voorlopig heb ik in ieder geval het gevoel weer dat ik iets aan het doen ben ipv stompzinnig gaan zitten afwachten tot we aan de beurt zijn voor de Roze Wolk.

Merisse, heel veel sterkte vanmiddag
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:37:17 #6
86274 hartje
still waiting...
pi_19931925
merisse,
je begrijpt wel dat ik hier ook kom postten hè. bij mij duurt het ook al echt een eeuwigheid. zal me voor de onbekenden ff voorstellen:
met de pil gestopt in oktober 2002
na, niet echt actief ermee bezig geweest te zijn, toch zwanger in september 2003
na 6 wkn miskraam
& sinds die tijd wel heel errug actief bezig & nog steeds niet zwanger
o ja, & m'n leeftijd natuurlijk: 34, bijna 35
hartjesman & ik willen over een paar maandjes maar 's naar de dokter. zie wel op tegen mmm, maar denk toch dat het anders niet spontaan gaat lukken. en dan die leeftijd: is toch een heet hangijzer, zit toch steeds in m'n achterhoofd.

ik blijf ook in "wachtten op het 2e streepje" want vind het erg gezellig daar. maar denk toch ook dat het voor de "nieuwelingen" wat minder deprimerend is wanneer wij onze teleurstellingen ff in een apart topic postten.

veel succes straks in het amc, hoe laat heb je de afspraak?
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:42:26 #7
86274 hartje
still waiting...
pi_19932088
[quote]Op woensdag 16 juni 2004 11:32 schreef Spindizzy het volgende:
In het kort mijn verhaal:
In '95 gestopt met de pil. Na 7 jaar nog niet zwanger worden de adoptieaanvraag op de post gedaan. Sinds een paar maanden staan we op de wachtlijst voor ons eerste kindje wat nog gerust 5 jaar kan gaan duren.
/quote]

& dan vind ik al dat we een "eeuwigheid" bezig zijn
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:51:02 #8
1087 Merisse
broddeltante
pi_19932357
Lief hartje heb dit topic idd geopend met oa jou in gedachten. Op Spindizzy had ik niet durven hopen Spindizzy leuk dat je jezelf gemeld hebt!
Eeuwigheid is relatief hoor hartje, ik vind vandaag al een eeuwigheid duren. Afspraak is om 14:00 uur. Dank jullie wel voor de goede wensen voor vandaag.
  Moderator woensdag 16 juni 2004 @ 12:13:34 #9
5428 crew  miss_sly
pi_19933096
Ik weet eigenlijk niet of ik hier thuis hoor.
Eigenlijk niet, want ik ben nu niet bezig te proberen zwanger te worden. Sterker nog, ik zou hebben geaccepteerd dat het nooit zal lukken. Wat vriendje (nog) niet weet (denk ik), is dat het toch wel weer erg speelt bij me. Dus ik zou ook graag willen meedoen hier.

Van de andere kant kan ik me voorstellen dat jullie eigenlijk niet zitten te wachten op iemand waarbij het helemaal niet gelukt is. Dat is een stap te ver, denk ik?

Ow en Merisse, sterkte bij de gyn. vnadaag. Ik hoop ontzettend voor je dat ze je meteen gericht kunnen helpen of je in de juiste testgroep kunnen zetten!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:14:39 #10
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19934859
* phluphy warmt de *harder-duim-modus* nog even op, over 3 kwartier accelereren !!!!
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:25:42 #11
7206 Masscheroen
aka Slaapmeisje
pi_19935151
Geen roze wolk kijk anders ook even in dit topic, misschien staat er nog wat info in waar je wat mee kunt.

Verder wens ik je veel succes vandaag Merisse

Slaapmeisje
(mijn password is gekaapt en ik hoop dat er wat aan te doen valt vandaar even onder een andere naam)
Mag ik mijn eigen naam weer trug?
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:27:59 #12
86274 hartje
still waiting...
pi_19935218
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:14 schreef phluphy het volgende:
* hartje warmt de *harder-duim-modus* nog even op, over 3 kwartier accelereren !!!!
ooo, ik vind het ook zo spannend joh. ik hoop zó dat het goed gaat; positief gesprek, goeie test-groepje & een super fantastisch eind-resultaat!
ik moet écht weer ff werken. kom vanaf 16.00 weer lurken om te kijken of ze al thuis is.
MERISSE: je hoort me niet, maar toch succes
pi_19935417
Nu heb ik toch eens even een klein vraagje als kerel(tje) zijnde.
Laten jullie ook je vriend testen, want ik lees allemaal verhalen dat jullie zo hard je best doen maar het kan ook aan hem liggen....
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:54:33 #14
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19935963
Merisse, ik krijg net een telefoontje en moet even naar een klant, maar ik ga zonder handen autorijden en blijf stug doorduimen!
... ♥ ik mis je ♥
pi_19937479
Offtopicposts verwijderd.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  † In Memoriam † woensdag 16 juni 2004 @ 14:46:02 #16
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19937628
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:35 schreef Dementor het volgende:
Laten jullie ook je vriend testen, want ik lees allemaal verhalen dat jullie zo hard je best doen maar het kan ook aan hem liggen....
hoe bedoel je dat? ze is toch meerdere keren zwanger geweest? dan ligt het in ieder geval niet aan haar man dacht ik zo. maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten
pi_19938560
Daarom ff checken
  Moderator woensdag 16 juni 2004 @ 15:33:08 #18
5428 crew  miss_sly
pi_19939281
In het geval van Merisse is dat inderdaad zo lady-wrb, maar natuurlijk geldt dat niet voor alle gevallen waarbij het niet zo gemakkelijk gaat.

Dementor: als mensen al enige tijd proberen zwanger te worden en het lukt niet, zonder aanwijsbare reden, en ze besluiten om de mmm (medische mallemolen) in te duiken, dan wordt ook het zaad van de man getest. Als dat niet in orde is, kan het inderdaad ook niet lukken.
pi_19939644
Merisse een mooi topic!
Al hoor ik hier nu op het moment ook niet helemaal thuis.
Tot voor kort dus wel.....
Ben gestopt met de pil in 1996 , zwanger geweest in 1999 dit is mis gegaan.
En sinds begin 2003 in de mmm beland.
In november is voor mij de behandeling IUI gestart en in januari had ik een positieve test
(zoals voor velen bekend) , maar helaas was dit geluk van korte duur en hebben we eind februari/begin maart een miskraam gehad.
In april hebben we weer een IUI behandeling gehad , evenals in mei.
Ik heb een positieve test nu , maar het lijkt wel een stuk zelf bescherming , want ik voel me helemaal niet zwanger. Misschien is het onbewust de angst dat het toch weer fout zal gaan.
Iets dat je vast wel herkend Merisse.

Toch hop ik dat gene die in dit topic komen allemaal het geluk krijgen om toch eens een kindje te krijgen , het zij van jezelf hetzij via adoptie.

Kus voor alle meiden die nog druk bezig zijn met verwerken/behandelen en wachten enz.
  woensdag 16 juni 2004 @ 15:58:40 #20
86274 hartje
still waiting...
pi_19940108
refresh.....refresh......refresh.....refresh......

ik weet het, ik ben 8 min te vroeg & het is natuurlijk hardstikke druk van a'dam naar utrecht....

ik wacht geduldig
  woensdag 16 juni 2004 @ 16:38:19 #21
1087 Merisse
broddeltante
pi_19941309
Ben d'r weer, tamelijk opgelucht ook. Zal zo het hele verhaal typen.
Fluf, handen aan het stuur
  woensdag 16 juni 2004 @ 16:42:23 #22
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19941399
Oh dan ga ik snel even boodschappen doen, kan ik het daarna op mijn gemakkie lezen.
(heb met de voeten gestuurd)
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 16 juni 2004 @ 16:47:46 #23
86274 hartje
still waiting...
pi_19941524
hè, blij dat je opgelucht bent merisse! goed nieuws dus?
ik wacht met spanning op je verhaal

phluph, doe nou voorzichtig, je weet het hè met die waz!
  woensdag 16 juni 2004 @ 16:56:54 #24
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_19941788
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of ik hier thuis hoor
Wat mij betreft wel hoor

Merisse, type 's door joh
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:09:32 #25
86274 hartje
still waiting...
pi_19942103
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 16:56 schreef Spindizzy het volgende:

Merisse, type 's door joh
idem
  Moderator woensdag 16 juni 2004 @ 17:12:08 #26
5428 crew  miss_sly
pi_19942166
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 17:09 schreef hartje het volgende:

[..]

idem
*zich hierbij aansluit
  Moderator woensdag 16 juni 2004 @ 17:13:14 #27
5428 crew  miss_sly
pi_19942202
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 16:56 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel hoor
thnx
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:16:06 #28
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19942279
Zal je zien dat ze net een nagel gebroken heeft waardoor ze niet kan typen
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:16:27 #29
1087 Merisse
broddeltante
pi_19942283
Het hele verhaal: ik kan meedoen aan het ALIFE onderzoek op voorwaarde dat er geen oorzaak voor meervoudige miskramen gevonden wordt. Die onderzoeken zijn dus nu in gang gezet en bestaan uit:
- een inwendige echo van baarmoeder en eierstokken, meteen gehad, alles OK
- uitgebreid bloedzonderzoek, kan pas 8 weken na de miskraam en moet op cyclusdag 21, zal waarschijnlijk rond 26 juli zijn, uitslag duurt 3 weken
de afwijkingen die onderzocht worden zijn te behandelen of met bloedverdunners of met vitaminen
- bloedonderzoek bij hubbie en mij naar een gebalanceerde chromosoomafwijking, uitslag duurt 3 maanden
Nadeel is wel dat we deze en de volgende cyclus niet zwanger mogen worden. Dat kan medio augustus pas weer. Dan maak ik een nieuwe afspraak met de gyn, krijg ik te horen of er uit het uitgebreide bloedonderzoek een oorzaak is gekomen en zo ja kunnen ze behandelen en zo nee dan kan ik meedoen aan het ALIFE onderzoek. Op de uitslag van het chromosomenonderzoek hoef ik niet te wachten om mee te kunnen doen aan het ALIFE onderzoek gelukkig.

Het ALIFE onderzoek is gedeeltelijk dubbelblind. Je moet een lootje trekken en dan heb je 66% kans dat je een pil moet slikken. Dat kan dan zijn aspirine of een placebo maar dat weet zowel jij als de arts niet. Of je lot geeft aan dat je mag gaan spuiten (33% kans) en dan weet je zeker dat je geen placebo maar aspirine en heparine krijgt.

De gyn was erg aardig. Ze heeft mijn hele verhaal opgeschreven en me aangehoord. Ik heb haar gevraagd hoe ze mijn kansen inschatte. Ze zei toen dat ze mijn kans bij een volgende zwangerschap op 50% of meer inschatte op een voldragen zwangerschap als er geen oorzaak gevonden werd voor de miskramen (en als ze wel een oorzaak vinden is de kans waarschijnlijk nog groter). Die kans kan door evt. gebruik van aspirine/heparine alleen maar groter worden. Ze was bang dat ik daarvan zou schrikken en het weinig zou vinden maar ik vond het veel. Ik zat zelf aan enkele procenten te denken!

Aan het eind van het gesprek zei ze nog uit zichzelf dat ze me mee wilde geven dat ze een zwangerschap bij mij best zag zitten. Ik maakte een goede kans en ze zou het ook eerlijk zou zeggen als dat niet het geval was zei ze.

Nou dat was het zo'n beetje. Even wennen aan het idee dat we 2 cyclussen niet aan KvK gaan doen en hoe we dat oplossen. En als ik meedoe aan het onderzoek en het lot zou me een pil geven dan kan ik altijd nog met het onderzoek stoppen en zelf aspirine gaan slikken. Niet helemaal eerlijk maar het kan wel.

Ben voorzichtig optimistisch maar absoluut niet himmelhoch jauchzend want daarvoor ligt de miskraam nog te vers in mijn geheugen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Merisse op 16-06-2004 17:26:11 ]
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:24:14 #30
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19942469
Zo, da's even een helder verhaal. Allereerst mega tof dat het een fijne gyn was, daarmee is al de helft gewonnen. De rest van je verhaal klinkt ook goed zeg, ik had niet verwacht dat je zo'n uitgebreid pakket aan onderzoekmogelijkheden voorgeschoteld zou krijgen.

Wat die wachttijden betreft, misschien is het maar goed, heb jij even wat tijd de boel weer op een rijtje te krijgen, en ook voor je huwelijk kan het een opsteker zijn.

Tja, en wat een tijdje niet KvK betreft: ik kan me voorstellen dat het voor je man moeilijk is want je bent natuurlijk onweerstaanbaar maar aan de andere kant is sex geen levensbehoefte.... waarmee ik wil zeggen: als je echt niets anders kan bedenken dan maar een paar maandjes zonder?

Hoe dan ook, ik heb er een goed gevoel bij. Tuurlijk ben je nog wat down i.v.m. de recente ontwikkelingen, maar er is in elk geval weer iets om naar uit te kijken. Je bent in goede handen en dat moet een hele geruststelling zijn.
... ♥ ik mis je ♥
pi_19942518
Merisse, wat fijn!
Hoop je nu dat ze een oorzaak vinden bij de komende onderzoeken, of heb je liever dat je wel mee kunt doen aan ALIFE? Jammer dat je de komende maanden nu niet zwanger mag worden, aan de andere kant misschien wel prettig als je dan jezelf ook wat rust kunt geven? Sterkte en succes in elk geval!!

KvK = Klussen voor Kindje? Als dat niet mag, kun je toch wel 'doelloos klussen' ?
  † In Memoriam † woensdag 16 juni 2004 @ 17:28:16 #32
81992 Githa
pi_19942576
Je klinkt i.i.g. geval weer hoopvol Merisse en dat is al heel veel waard
Ga je veel succes wensen meis .... gun het je van harte
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:30:20 #33
1087 Merisse
broddeltante
pi_19942624
poemojn, ik hoop op een stollingsafwijking want dan stijgt je kans op een goede zwangerschap door gebruik van bloedverdunnende medicijnen van 10% naar 70%! Maar goed ik reken er niet op. De kans dat ik dat heb is overigens zo'n 15%.
pi_19942712
15% vind ik niet weinig, is in dit geval een goede kans.. Veel succes joh!
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:33:47 #35
86274 hartje
still waiting...
pi_19942724
merisse, kan me voorstellen dat je wel opgelucht bent na dit gesprek & fijn dat die gyn zo aardig was!
lijkt me ook een goed gevoel dat er gelijk serieuze stappen worden ondernomen & alles onderzocht wordt. is jacob al thuis? want ik begrijp hieruit dat hij ook bloed moet laten prikken, dus je zal ook nog ff moeten praten met je mars-mannetje.
jeetje, ik ben benieuwd joh, hoe het nu verder gaat (ik heb er wel een heel goed gevoel over!) ik hoop dat je het goede lootje trekt & idd net wat je zegt: als je alleen een pilletje moet slikken wat evt. een placebo zou kunnen zijn kan je altijd nog stoppen. maar ga ajb niet zelf experimenteren met aspirine hoor, overleg dat dan eerst met die gyn ofzo.
lijkt me idd apart om 2 maanden niet te kvk'n (is bij ons al een soort om-de-dagelijkse-routine niet vervelend hoor) maar is misschien ook wel fijn voor je om even tot rust te komen. qua vruchtbaarheid hoef jij je niet ongerust te maken dus dat komt in augustus wel goed.
kan je die gyn ook nog bellen als je wilt, wanneer je vragen hebt of kan je nog een afspraak maken om samen met jacob langs te komen als hij daar behoefte aan heeft?
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:36:50 #36
1087 Merisse
broddeltante
pi_19942788
Fluf, rondom de eisprong condoom gebruiken dus of op andere wijzen sexen! Of ff een paar dagen niet. Komen we wel uit.
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:38:03 #37
86274 hartje
still waiting...
pi_19942812
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 17:36 schreef Merisse het volgende:
Fluf, rondom de eisprong condoom gebruiken dus of op andere wijzen sexen! Of ff een paar dagen niet. Komen we wel uit.
k'wou net zeggen.
er zijn hele leuke condoompje te koop hoor
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:55:06 #38
86274 hartje
still waiting...
pi_19943119
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 17:16 schreef Merisse het volgende:
de afwijkingen die onderzocht worden zijn te behandelen of met bloedverdunners of met vitaminen
merisse, welke afwijking zou dan te behandelen zijn met vitamine's & welke vitamine's zijn dat dan?
is dat foliumzuur? of heeft ze dit niet nader uitgelegd.

zou idd ook heel fijn zijn wanneer ze iets vinden met die onderzoeken wat gewoon heel goed te behandelen is & de hele loting achterwege kan blijven. wanneer dat nou het geval is, begeleiden zij dat dan ook verder? of geven ze dan een behandelplan aan je eigen gyn of vlos door?

meis, probeer nu maar een beetje tot rust te komen. alles is in gang gezet & volgens mij ben je daar in hele goede handen. probeer alles maar een plaatsje te geven, dan ben je er straks helemaal klaar voor! sterkte hè & dikke knuff
  woensdag 16 juni 2004 @ 18:59:19 #39
1087 Merisse
broddeltante
pi_19944530
Fluf, lieverd, bedankt voor het duimen
Hartje, Jacob vindt het niet erg om het bloedonderzoek naar de chromosoomafwijking te doen.
De oorzaken die ze kunnen vinden zijn:
* antifosfolipiden-antistoffen, te behandelen met bloedverdunnende medicijnen
* overmaat aan homocysteine, te behandelen met vitamine B6 en foliumzuur
* stollingsafwijkingen, te behandelen met bloedverdunnende medicijnen
Chromosoomafwijkingen zijn niet te behandelen maar kans op een goede zwangerschap is 2/3, dussssss. Bovendien willen we toch prenatale diagnostiek gaan doen.

Als je dat zo leest zouden ze eigenlijk alle vrouwen met meervoudige miskramen bloedverdunnende medicijnen, B6 en foliumzuur moeten voorschrijven, zitten ze altijd goed. Alleen die bloedverdunners zou je niet moeten hoeven te spuiten

Ik blijf nou daar onder behandeling voorlopig in ieder geval. Het is naast mijn werk dus ik hoef ook niet zoveel te verzuimen. En zo gehecht was ik nou ook weer niet aan mijn gyn..

[ Bericht 8% gewijzigd door Merisse op 16-06-2004 19:24:21 ]
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:01:06 #40
1087 Merisse
broddeltante
pi_19944578
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:35 schreef Dementor het volgende:
Goeie vraag, vroeg mijn mannetje ook maar nee het schijnt nooit aan de man te liggen. Ze gaan ervan uit dat als het sperma in staat is te bevruchten het in orde is.
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:02:54 #41
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_19944616
wat fijn dat je er aan mee mag doen mits dan..... en ook fijn dat het een leuke gyn was of aardig en eerlijk (wat ook wel heel fijn is). ik hoop er het beste van
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:08:24 #42
1087 Merisse
broddeltante
pi_19944756
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of ik hier thuis hoor.
Eigenlijk niet, want ik ben nu niet bezig te proberen zwanger te worden. Sterker nog, ik zou hebben geaccepteerd dat het nooit zal lukken. Wat vriendje (nog) niet weet (denk ik), is dat het toch wel weer erg speelt bij me. Dus ik zou ook graag willen meedoen hier.

Van de andere kant kan ik me voorstellen dat jullie eigenlijk niet zitten te wachten op iemand waarbij het helemaal niet gelukt is. Dat is een stap te ver, denk ik?

Ow en Merisse, sterkte bij de gyn. vnadaag. Ik hoop ontzettend voor je dat ze je meteen gericht kunnen helpen of je in de juiste testgroep kunnen zetten!
Lieve miss_sly, meer dan welkom hoor. Ik kan me je tussen wal en schip gevoel heel goed voorstellen. Moeilijk hoor. Maar je warme, meelevende reacties heb ik tot nu toe erg gewaardeerd.
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:08:40 #43
7206 Masscheroen
aka Slaapmeisje
pi_19944765
Oef Merisse, je verhaal is toch nog behoorlijk hoopvol zeg! Ben zo blij dat je gewoon wel bent gegaan Ik hoop nu dat je je weer een klein beetje beter voelt!

Liefs en jompels,
Slaapmeisje
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:14:29 #44
1087 Merisse
broddeltante
pi_19944902
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:25 schreef Masscheroen het volgende:
Geen roze wolk kijk anders ook even in dit topic, misschien staat er nog wat info in waar je wat mee kunt.

Verder wens ik je veel succes vandaag Merisse

Slaapmeisje
(mijn password is gekaapt en ik hoop dat er wat aan te doen valt vandaar even onder een andere naam)
Dank je Slaapmeisje. Wat dat je password gekaapt is
Heb het hele topic zojuist gelezen. Is precies wat ik met dit topic bedoelde; een plaats waar iedereen terecht kan als het allemaal niet zo soepel loopt om welke wijze dan ook. Misschien wordt dit topic wel een vervolgverhaal?
Hoopvol vond ik om te lezen dat 2 ervan nu inmiddels moeder zijn van een klein humpie Vind jij dat nou moeilijk of meer hoopvol of beide?
Jij heel veel succes morgen. Ik denk aan je.
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:20:33 #45
1087 Merisse
broddeltante
pi_19945030
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 15:44 schreef Xanthe het volgende:
Merisse een mooi topic!

Ik heb een positieve test nu , maar het lijkt wel een stuk zelf bescherming , want ik voel me helemaal niet zwanger. Misschien is het onbewust de angst dat het toch weer fout zal gaan.
Iets dat je vast wel herkend Merisse.

Toch hop ik dat gene die in dit topic komen allemaal het geluk krijgen om toch eens een kindje te krijgen , het zij van jezelf hetzij via adoptie.

Kus voor alle meiden die nog druk bezig zijn met verwerken/behandelen en wachten enz.
Lieve Xanthe,
Fijn dat je nog niet helemaal afscheid wil nemen. Ik snap het hartstikke goed maar ik hoop, ik bid dat jij hier nooit meer echt zult horen
Jij bent nu namelijk ons grote voorbeeld dat het allemaal best goed kan komen en tevens onze trouwe supporter
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:28:00 #46
7206 Masscheroen
aka Slaapmeisje
pi_19945218
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:14 schreef Merisse het volgende:

[..]

Dank je Slaapmeisje. Wat dat je password gekaapt is
Heb het hele topic zojuist gelezen. Is precies wat ik met dit topic bedoelde; een plaats waar iedereen terecht kan als het allemaal niet zo soepel loopt om welke wijze dan ook. Misschien wordt dit topic wel een vervolgverhaal?
Hoopvol vond ik om te lezen dat 2 ervan nu inmiddels moeder zijn van een klein humpie Vind jij dat nou moeilijk of meer hoopvol of beide?
Jij heel veel succes morgen. Ik denk aan je.
Het is inderdaad zwaar dat ik niet onder mijn eigen naam kon posten op dit moment. Ik voel me gewoon helemaal ontheemd joh. Al 4 jaar onder dezelfde nick en nu ineens dit

In de tijd dat ik "geen roze wolk" opende bestond "wachten op een tweede streepje" ook nog niet en ik zocht zo naar een plaatsje waar je eventjes met je verdriet terecht kan en praten met mensen in een vergelijkbare situatie. Wat dat betreft hebben wij allebei gewoon goeie ideeen

Op zich vind ik het wel super dat er 2 uit het vorige topic inmiddels mama zijn geworden. Zij waren op dat moment ook al langer bezig dan ik al begin ik nu wel wat ongeduldig te worden hoor. Eerst maar eens morgen afwachten en vandaar uit weer stapje voor stapje dichterbij een klein Slaapkindje.

Ik heb trouwens wel in de tussentijd geleerd dat als zwanger raken niet zo makkelijk gaat, je toch elke keer weer een heel klein beetje de grenzen gaat verleggen. Niet alleen in die medische toestanden, maar zeker ook emotioneel gezien. Xanthe verwoordde dat een tijdje geleden bijvoorbeeld heel mooi toen iemand postte dat het overkwam alsof ik nogal koeltjes reageerde op de teleurstelling van weer een ongi. Het was iets in de trant van dat je jezelf steeds beter kan wapenen tegen weer een teleustelling. Een paar maanden geleden had ik nog histerische huilbuien en was er geen land met me te bezeilen, terwijl ik nu wel wat traantjes laat maar het wat makkelijk van me af kan zetten. En dan te bedenken dat ik van kindsafaan al heel slecht tegen mijn verlies kon Ik heb ook al tegen hierboven gezegd dat ik nu mijn lesje wel heb geleerd hoor en dat "ze" nu wel kunnen ophouden met mij te testen. Misschien moet ik gewoon nog wat harder praten
  Moderator woensdag 16 juni 2004 @ 19:40:27 #47
5428 crew  miss_sly
pi_19945565
Poeh, moest ik eventjes door een heleboel kilometers file naar huis

Anyway, goede berichten Merisse! In ieder geval wordt er nu gekeken naar eventuele oorzaken en zijn er ook nog goede behandelmethoden! Ik ga heel erg met je meeleven en hopen dat het allemaal helemaal in orde komt en jullie je zo gewenste kindje krijgen!
  woensdag 16 juni 2004 @ 20:15:00 #48
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_19946422
Hartstikke goed dat het allemaal meeviel Merisse
pi_19946796
Lieve Merisse, wat klink je weer ongeloofelijk positief.
Wat goed allemaal zeg..
Het klinkt ook allemaal positief...
En wat een hoge percentages..een woord geweldig..
Geniet er vanavond van met Jacob..
pi_19951755
Lieve Merisse, wat fijn dat je positief terug bent gekomen uit a'dam
Ik ben heel blij dat er nog mogelijkheden zijn en dat je weer een beetje hoop hebt
En ik begrijp dat Jacob er ook positief tegenover staat? Het is hem niet te veel gedokter?

Meid ik zal jouw ontwikkelingen (en die van de andere dames die hier thuishoren) vanuit de lurkstand blijven volgen en hoop dat het tot allemaal prachtige babietjes zal gaan leiden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')