die zalf die je onder je neus kan wrijven als je in lijken gaat zagen (je weet wel, die jaren geleden nog met prakticaquote:Op woensdag 16 juni 2004 03:35 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag iemand met een perianaal abces geholpen: sneetje maken, leegdrukken etc...heel aangenaam allemaal en iets waar niemand me voor heeft gewaarschuwd voor ik arts wilde worden. Goed, ik hoop dat de betreffende persoon nu pijnvrij is en dat het niet terug komt.
Maar nu ik. Ik heb al de godganse dag (en nu nacht) de afschuwelijke geur van pus, abcesinhoud, rottend iets in mijn neus sinds ik dat gedaan heb. Echt niet te harden (en ik heb in de tussentijd al gedoucht). Ik heb al parfum geprobeerd, maar die geur (of misschien beter: de herinnering aan die geur) blijft maar hangenGetver (en dat is een eufemisme).
Ik word er misselijk van.
deze onthoud ik ... nu snap ik ook waarom al die anesthesisten altijd zoveel meer lachen dan andere aanwezigen in de OK.quote:Op woensdag 16 juni 2004 03:49 schreef Isabeau het volgende:
Klinkt als een erg goede tip! Er ligt een flesje met menthololie op de kar van het lab. Misschien is het daar wel voor bedoeld. Bedankt(ik heb wel eens verdoving op mijn mondkapje gesprayed tijdens een operatie waarbij veel weefsel werd geschroeid, dat rook naar banaan en werkte prima).
Sorry ik bedoelde inderdaad menthololie en niet zalf!quote:Op woensdag 16 juni 2004 03:49 schreef Isabeau het volgende:
Klinkt als een erg goede tip! Er ligt een flesje met menthololie op de kar van het lab. Misschien is het daar wel voor bedoeld. Bedankt(ik heb wel eens verdoving op mijn mondkapje gesprayed tijdens een operatie waarbij veel weefsel werd geschroeid, dat rook naar banaan en werkte prima).
Was/is een serieuze vraag hoor...quote:Op woensdag 16 juni 2004 03:54 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat is dat?
http://www.google.nl/sear(...)bces&btnG=Zoeken&lr=quote:Op woensdag 16 juni 2004 04:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Was/is een serieuze vraag hoor...![]()
![]()
Dat klote google ookquote:Op woensdag 16 juni 2004 04:08 schreef Isabeau het volgende:
Nee, het zijn geen aambeien.
Hoe kan zo'n "perianaalding" dan onstaan? Ik heb ook wel eens een soort van absessen maar dat komt omdat ik in een prothese loop.quote:Op woensdag 16 juni 2004 04:06 schreef Isabeau het volgende:
Bij de practica nooit iets gebruikt om de geur te verdrijven; je betn zo gewend aan de geur.
Een perianaal abces is een groot abces, maar dan in de buurt van je anus. Heel vervelend (niet op te zitten en dergelijke). Om daar vanaf te komen moet je dat met een mesje inprikken en een gaatje maken waardoor het kan draineren (er dus echt een rondje uithalen). Terwijl je prikt in dat (vaak bolstaande abces) stroomt de pus lekker over je handen en de geur is gewoon niet te omschrijven. Weeïg en...nou ja, niet te omschrijven. Niet lekker. En dat blijft dus hangen.
Doe maar geen poging, graagquote:Weeïg en...nou ja, niet te omschrijven.
Perianaal bedoel je?quote:Op woensdag 16 juni 2004 04:22 schreef whoops het volgende:
Alleen de naam is al ontzettend ranzig
vertaal het dan ffquote:Op woensdag 16 juni 2004 04:23 schreef Isabeau het volgende:
Je moet 's nachts toch iets te doen hebben...
--engels--
Als je dat leest krijg je het idee dat we nog niet zo gek veel verder als, zeg, 1800 zijn...quote:Op woensdag 16 juni 2004 04:23 schreef Isabeau het volgende:
Je moet 's nachts toch iets te doen hebben...
-zip - Lap tekst en plaatje -zip-
Ik ben ook nog aan het werkquote:Op woensdag 16 juni 2004 04:26 schreef The_Hives het volgende:
vertaal het dan ff
quote:Op woensdag 16 juni 2004 04:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben ook nog aan het werk
Nee, dat moet ik. Ik moet ergens van leven (geen stufi meer).quote:Op woensdag 16 juni 2004 04:37 schreef The_Hives het volgende:
dat wil je zelf![]()
quote:Op woensdag 16 juni 2004 04:42 schreef Isabeau het volgende:
Om 5:00 gaat mijn wekker weer namelijk.
en toch tijd om te fok!kenquote:Op woensdag 16 juni 2004 04:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dat moet ik. Ik moet ergens van leven (geen stufi meer).
Ideetje hebben van mijn week tot nu toe?
Maandag 5:00 gaat de wekker, om half 6 van huis weg. Op de spoedeisende hulp tot 23:20 onbetaald patiënten geholpen. 23:45 lag ik in bed.
Dinsdag om 6:30 gaat de wekker, om 7:00 van huis, tot 19:00 op de spoedeisende hulp patiënten geholpen. Onbetaald uiteraard. Geen cent. Niet eens kilometervergoeding. Om 22:00 vertrokken van huis naar een ander ziekenhuis (mijn bijbaantje). Hier werk ik tot 7:00.
Woensdag na een nacht werken stap ik om 7:35 op een trein naar mijn co-schap ziekenhuis. Hier ga ik aan de slag tot een uurtje of 18:00/19:00. Ik ben dan waarschijnlijk rond 20:00 of 21:00 thuis. Wat eten en eindelijk naar bed. Om 5:00 gaat mijn wekker weer namelijk.
Voordeel van bijbaantjes in nachtdienstenquote:Op woensdag 16 juni 2004 04:46 schreef The_Hives het volgende:
en toch tijd om te fok!ken![]()
bijt ff op uw tanden als ik hier knipquote:Op woensdag 16 juni 2004 04:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tot nu toe 1 operatie vannacht en dat was voor de gynaecoloog
Tsss.. die zusters van tegenwoordig. Vroeger zogen ze ze gewoon leeg.quote:Op woensdag 16 juni 2004 03:35 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag iemand met een perianaal abces geholpen: sneetje maken, leegdrukken etc...
[...]
Ik word er misselijk van.
[Bijna geur topicquote:Op woensdag 16 juni 2004 04:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Tsss.. die zusters van tegenwoordig. Vroeger zogen ze ze gewoon leeg.
Maar die stank zit tussen je oren vrees ik.Soms kun je dat soort dingen een week later nog 'ruiken'.
dat bestaatquote:Op woensdag 16 juni 2004 05:01 schreef Isabeau het volgende:
Wees blij dat er geen geurinternet bestaat haha!
Dacht al dat je daar over zou vallen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 04:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben geen zusterIeder z'n vak hoor, maar voor dat vak heb ik niet geleerd.
Oi, jakkiequote:Op woensdag 16 juni 2004 05:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik ruik 10x liever kots, ontlasting of de schimmelcultures in mijn pannen (behalve die in pasta gaan zitten...).
http://timesofindia.indiatimes.com/articleshow/506751.cmsquote:Op woensdag 16 juni 2004 05:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ja vast![]()
Show me..![]()
Wouw, er gaat een pop-up wereld voor me openquote:Op woensdag 16 juni 2004 05:06 schreef Finchy het volgende:
[..]
http://timesofindia.indiatimes.com/articleshow/506751.cms
Maar alleen lekkere geurtjes
Over vallen is een groot woord, maar verpleegkundigen hebben ook een intensieve opleiding achter de rug en wat zij kunnen dat kan ik gewoon nietquote:Op woensdag 16 juni 2004 05:04 schreef NorthernStar het volgende:
Dacht al dat je daar over zou vallen.(zou ik ook doen hoor)
Ben ik even blij dat het er nog niet is.quote:Op woensdag 16 juni 2004 05:21 schreef Megumi het volgende:
[...]
Geeft flamen bijvoorbeeld wel een nieuwe dimensie. Een digitale scheet in het gezicht sturen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 05:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat het er nog niet is.
[isabeau]
Hallo lieve fokkertjes!Moeten jullie dit eens ruiken...
[/isabeau]
*ril*
quote:Op woensdag 16 juni 2004 05:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een digitale scheet in het gezicht sturen.
Ik had zo'n onding toen ik 12 was... moet dat sneetje constant daar blijven zitten want na 15 jaar is het nog niet dichtquote:Op woensdag 16 juni 2004 04:06 schreef Isabeau het volgende:
Bij de practica nooit iets gebruikt om de geur te verdrijven; je betn zo gewend aan de geur.
Een perianaal abces is een groot abces, maar dan in de buurt van je anus. Heel vervelend (niet op te zitten en dergelijke). Om daar vanaf te komen moet je dat met een mesje inprikken en een gaatje maken waardoor het kan draineren (er dus echt een rondje uithalen). Terwijl je prikt in dat (vaak bolstaande abces) stroomt de pus lekker over je handen en de geur is gewoon niet te omschrijven. Weeïg en...nou ja, niet te omschrijven. Niet lekker. En dat blijft dus hangen.
quote:Op woensdag 16 juni 2004 06:40 schreef Vampier het volgende:
http://med.chungbuk.ac.kr/~sjlee/crc/images/abscess.jpg alleen klikken zonder zwakke maag!!
Om zoiets ben ik een keer gebanned hoorquote:Op woensdag 16 juni 2004 06:40 schreef Vampier het volgende:
http://med.chungbuk.ac.kr/~sjlee/crc/images/abscess.jpg alleen klikken zonder zwakke maag!!
Eeuhm sorry maar dit is ter info voor de ontwetende... bij mij was het echter een klein sneetjequote:Op woensdag 16 juni 2004 06:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Om zoiets ben ik een keer gebanned hoorAnders had ik er ook een linkje naar een foto bijgezet.
En wat een kinderachtig straaltje pus(kan wel 10 cm brede "waterval" zijn)
Ja sorry, maar hier kan ik me altijd behoorlijk aan ergeren. Je wist voordat je aan je studie begon dat het zo zou zijn. Dat het niet helemaal fair is ben ik met je eens. Misschien kun je er iets aan doen als je zelf arts bent?quote:Op woensdag 16 juni 2004 04:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dat moet ik. Ik moet ergens van leven (geen stufi meer).
Ideetje hebben van mijn week tot nu toe?
[...] onbetaald patiënten geholpen. [...] Onbetaald uiteraard. Geen cent. Niet eens kilometervergoeding.[...]
Uitbuiting is altijd slecht. En klagen mag.quote:Op woensdag 16 juni 2004 09:14 schreef Drinkemaatje het volgende:
[..]
Ja sorry, maar hier kan ik me altijd behoorlijk aan ergeren. Je wist voordat je aan je studie begon dat het zo zou zijn. Dat het niet helemaal fair is ben ik met je eens. Misschien kun je er iets aan doen als je zelf arts bent?
Bij een stage als grasmaaier bij de gemeente (ja, ik ken iemand) krijg je verdorie nog een stagevergoeding. Wij zijn hier praktisch onmisbaar (te weinig geld voor voldoende arts assistenten) en moeten veel te veel uren draaien. Als ik meer dan 14 uur moet werken moet ik volgens mijn (hahahaha) cao 24 uur daarna vrij zijn. Je denkt toch niet dat dat zo is.quote:Op woensdag 16 juni 2004 09:14 schreef Drinkemaatje het volgende:
Ja sorry, maar hier kan ik me altijd behoorlijk aan ergeren. Je wist voordat je aan je studie begon dat het zo zou zijn. Dat het niet helemaal fair is ben ik met je eens. Misschien kun je er iets aan doen als je zelf arts bent?
Hé, da's je eigen schuld, had je maar niet zo nieuwsgierig moeten zijn.quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:00 schreef Skv het volgende:
Leuk, ik lees dit topic, heb het brood al klaargelegd om tosti's te bakken..
Toch maar niet
Naar is datquote:Op woensdag 16 juni 2004 13:13 schreef Isabeau het volgende:
Dank je wel kleinmeiskeIk ga maar weer snel aan de slag. Helder denken is er niet erg bij, dan maar zoveel mogelijk praktische dingen doen.
(en heel vreemd: die geur van dat abces heb ik nog steeds in mijn neus)
Yep als het openbreekt is de spanning er van af...scheelt veel pijn.quote:Op woensdag 16 juni 2004 14:34 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb nu een penicilline-kuur gekregen vanwege een abces.
verdwijnt dat nu vanzelf hierdoor? en als het doorbreekt, ben ik dan meteen van de pijn af?
het is inderdaad ontzettend pijnlijk
Mijn huisarts heeft het zelf opengesneden, 7 jaar gelden ook al eens, maar inderdaad het komt gewoon weer terug.quote:Op woensdag 16 juni 2004 14:56 schreef Isabeau het volgende:
Het zijn eigenlijk altijd infecties waar je niet veel aan kan doen. Waarom de één het wel krijgt en de ander niet is niet duidelijk. Ook is niet duidelijk of je stoelgang (bijv. verstoppingen) er iets mee te maken hebben.
Een abces in je lies gaat zelden over van penicilline, sorry...maar het is het proberen waard. Vaak wordt het wel stukken minder/kleiner, maar komt meestal weer terug. Er in snijden is dan de oplossing en voor abcessen in de lies kan de dermatoloog ook erg nuttig zijn.
toen ik 12 was een keelabces gehadquote:Op woensdag 16 juni 2004 14:18 schreef Isabeau het volgende:
oh ja, jerney, dat is idd verschrikkelijk...ik heb wel eens wat van die verdovingsvloeistof in mijn keel gekregen, echt heel erg vies en dat blijf je 'proeven'
lady: een abces hoeft niet open te breken, soms is je eigen afweersysteem in staat het weer wat te doen slinken. Maar een abces op spanning is ontzettend pijnlijk.
en je hebt uiteraard gelijk nixxx, maar infuus net ging ook zonder problemen hoor(het is meer dat ik niet zo helder denk, handelingen gaan prima). Het is hier trouwens toch erg rustig. Is er voetbal op of zo
(gisteravond tijdens het voetbal geen enkele patiënt, die kwamen pas na het voetbal).
o yuch!quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:53 schreef octopussy het volgende:
[..]
toen ik 12 was een keelabces gehad![]()
na de operatie moest ik dat pus vermengt met bloed er toen telkens uitkotsen in een bakje. Dan hebben jullie het over ruiken, maar het onvermijdelijk proeven ervan is nog veel erger![]()
zielig he?![]()
Ik ben niet zo snel bang voor naalden, maar DAMN........ da's een beste!quote:Op woensdag 16 juni 2004 06:40 schreef Vampier het volgende:
Jij wintquote:Op woensdag 16 juni 2004 16:53 schreef octopussy het volgende:
toen ik 12 was een keelabces gehad![]()
na de operatie moest ik dat pus vermengt met bloed er toen telkens uitkotsen in een bakje. Dan hebben jullie het over ruiken, maar het onvermijdelijk proeven ervan is nog veel erger![]()
zielig he?![]()
Tjah ik was er bijna geweest... maar dat was bijna.. om die zooi te proevenquote:Op donderdag 17 juni 2004 22:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jij wint
Ach, vroegâh.quote:Op woensdag 16 juni 2004 06:57 schreef Isabeau het volgende:
Om zoiets ben ik een keer gebanned hoorAnders had ik er ook een linkje naar een foto bijgezet.
Daar hebben we nu een oldbie forum voor Cynix.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 02:03 schreef Cynix ® het volgende:
Ach, vroegâh.
Dat snap ik, ik wil ook niet zeikerig overkomen, maar omdat je toch een professional bent d8 ik dat je zulke dingen zo langzamerhand wel gewend was.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 23:23 schreef Isabeau het volgende:
Het ging alleen maar om het principe dat een abces enorm stinkt, Untouchables. Daar kan je niets aandoen, maar de geur blijft soms gewoon lang hangen.
Ik praat niet slecht over mensen. Je staat nog raar te kijken hoe vaak dat wel gebeurd.
Ik ben nog maar in opleiding hoor, dus dat professional mag je wel weglatenquote:Op zaterdag 19 juni 2004 01:24 schreef Untouchables het volgende:
Dat snap ik, ik wil ook niet zeikerig overkomen, maar omdat je toch een professional bent d8 ik dat je zulke dingen zo langzamerhand wel gewend was.
Hehe het leek me ook wel stoer om later als dierenarts een man als assistent te hebben (ze bestaanquote:Op woensdag 16 juni 2004 05:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dacht al dat je daar over zou vallen.(zou ik ook doen hoor)
vrouw? - check
werkt in ziekenhuis? -check
simpel, een zuster.
Gelukkig is mijn tere reukorgaan geheel onwetend van deze helse dampen (heb ik tóch de juiste keuze gemaakt om niet voor geneeskunde te kiezen), maar uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat het preserveringsmiddel formaldehyde/formaline ook een gruwelijke stank afgeeft.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 18:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben nog maar in opleiding hoor, dus dat professional mag je wel weglatenEn ik ben wel veel gewend, maar soms....daarbij bleef die geur hangen en ik wilde het graag kwijt.
Maar dit zal vast niet de egste geur zijn die ik nog te ruiken krijg. Moet er maar aan wennen, die mensen kunnen het ook niet helpen dat zoiets niet lekker ruikt. Die hebben daar vast veel meer last van dan ik.
Linkje Iquote:Op woensdag 16 juni 2004 14:42 schreef La-Fosca het volgende:
vraagje voor Isa: hoe kom je aan die rotdingen?
Als er geel/groen troep uitkomt dan kan er een ontsteking zitten.quote:Op woensdag 8 september 2004 01:26 schreef pennarts het volgende:
hee mede fokkersbeetje oud topic maybe maar wel precies wat ik zoek
mensen met kennis erover
ik heb sinds 2 a 3 dagen net boven mijn stuitje ook een dikke bult al bij de huisarts geweest en die zegt waarschijnlijk ingegroeide haartje
dus meteen naar de chirurg geweest zegt hij dat het nog niet ver genoeg is ( de status )
dus ik weer naar huis natuurlijk vet pijn ( van de druk ) dus ik fijn een nat washandje erop gedaan 2 of 3 keer ververst en savonds ik voel nog eens blijkt hij open te zijn ??
er zit nu een klein gaatje waar idd zoals hierboven besproken wordt een enorme stank vandaan komt , de meeste zooi wat erin zat heb ik beetje eruit gehaald maar ik voel dat er nog een dikke knobbel inzit die heel pijnlijk is
wat kan ik nu het beste doen gewoon wachten en schoonhouden ?
af en toe proberen te kijken of er nog wat uit komt ?>
de druk is nog niet echt weg . ?
als enige lekker ruiken in het ziekenhuis...dat kan natuurlijk nietquote:Op woensdag 8 september 2004 06:01 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Waarom niet wat parfum in de open abceswond sprayen? Wel ook zo prettig voor de patient.
die logica ontgaat mij altijd...je hebt ergens last van...kán weggehaald worden (groot of klein, wegsnijden moet toch geen probleem zijn) maar nee...rot maar op en krepeer maar van de pijn, over een week kijken we nog een keerquote:Op woensdag 8 september 2004 01:26 schreef pennarts het volgende:
hee mede fokkersbeetje oud topic maybe maar wel precies wat ik zoek
mensen met kennis erover
ik heb sinds 2 a 3 dagen net boven mijn stuitje ook een dikke bult al bij de huisarts geweest en die zegt waarschijnlijk ingegroeide haartje
dus meteen naar de chirurg geweest zegt hij dat het nog niet ver genoeg is ( de status )
dus ik weer naar huis natuurlijk vet pijn ( van de druk ) dus ik fijn een nat washandje erop gedaan 2 of 3 keer ververst en savonds ik voel nog eens blijkt hij open te zijn ??
er zit nu een klein gaatje waar idd zoals hierboven besproken wordt een enorme stank vandaan komt , de meeste zooi wat erin zat heb ik beetje eruit gehaald maar ik voel dat er nog een dikke knobbel inzit die heel pijnlijk is
wat kan ik nu het beste doen gewoon wachten en schoonhouden ?
af en toe proberen te kijken of er nog wat uit komt ?>
de druk is nog niet echt weg . ?
Is dat die roze vloeistof? Zat daar geen lidocaïne in? Is dat handig om tijdens een operatie in je neus te hebben? Zijn dit retorische vragen?quote:Op woensdag 16 juni 2004 03:49 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nogal last van hooikoorts en als gevolg daarvan af en toe een behoorlijke loopneus. Zo'n menthol neusstaafje werkt dan niet echt afdoende: je inhaleert de damp maar dat heeft maar een zeer tijdelijk effect.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Je hebt van die Vicks Inhalers, zo'n staafje van plastic gevuld met menthol e.d. dat je in je neusgat stopt.
Je snuift de damp in, om zo van je verstopte neus af te komen.
Ik wed dat dat helpt tegen een vieze geur die in je neus is blijven hangen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |