De OP is ook maar een klein stukje van de betreffende site..quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:53 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Daar is in de OP dus geen sprake van. Net zoals de horoscopen in bladen is deze horoscoop heel breed.
Het princiepe is dat alles wat gebeurt in de sterren geschreven staat, dit gegeven berust zich op het idee dat alles aan elkaar vasthangt, alles met elkaar te maken heeft.(het ene)quote:Met die persoonlijke berekingen begin ik het al wat geloofwaardiger te vinden. Maar ik kan niet vatten hoe uit de stand van sterren, geboortedatum en al dat meer mijn persoon uitgevogelt kan worden. Houdt het in dat een persoon die in hetzelfde ziekenhuis, rond dezelfde tijd als ik geboren is, dezelfde karaktertrekken hebben? Erg vergezocht en dat krijg je er bij mij niet in.
Het wordt gebruikt met zeer veel succes en dat al eeuwen, dat zegt natuurlijk wel wat, iets dat werkt werkt gewoon..quote:Dat iets al vele jaren wordt gedaan is natuurlijk geen argument dat het ook werkt.
[..]
Kun je me voorbeelden geven?
De mijne klopt grotendeels ook wel.quote:Op woensdag 16 juni 2004 21:00 schreef Pearly het volgende:
over het algemeen wordt er gekeken naar water en vuur toch?
Kreeft = een water teken een Leeuw = een vuur teken. Deze combinatie in relatie gaat prima schijnbaar.
Nadeel is dat zij vaker onzekere types zijn. Met name als het over hun persoontje/ karakter gaat... Zij zijn degene die zich het meest aantrekken wat erg vervelend uit kan werken op de 'ander'.
herkenbaar?
jaquote:Op woensdag 16 juni 2004 10:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Er zit ergens nog wel een kern van waarheid in ook.![]()
We spreken in de astrologie ook niet van invloed van de sterren op aarde maar over verbanden tussen de standen aan de hemel en gebeurtenissen op aarde.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:48 schreef Averon het volgende:
Astrologie, right.
Dat mag zich nog niet eens pseude wetenschap noemen. Zelfs die zogenaamde persoonlijke. Je kan toch niet met een serieus gezicht beweren dat enorme bollen superheated gas op ettelijke miljoenen kilometers afstand ook maar enig effect hebben op je sexleven of je manier van minnaar zijn?
De enige invloed die sterren hebben op mijn sexleven is het feit dat een mooie sterrenhemel erg romantisch kan zijn.
Daar zijn ooit proefjes mee gedaan, iedereen kreeg de zelfde horoscoop voor gelegd, en de over grote meerderheid vond het goed kloppen. Ik heb er dus niet echt veel vertrouwen in dat ze nuttige informatie verschaffen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:35 schreef ocf81 het volgende:
ik bedoelde eigenlijk met jezelf vergelijken
De verhaaltjes zijn ws zo algemeen dat ze in grote mate overeen komen als je maar een sprankeltje inlevingsvermogen toepast, iig denk ik dat dat wel eht geval was voor tekens met dezelfde basis water, vuur, etc.
Het is ook geen persoonlijke duiding, sterker nog de planeten die de meeste invloed hebben op je sexleven, komen in dit plaatje niet eens voor.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:04 schreef Frezer het volgende:
[..]
Daar zijn ooit proefjes mee gedaan, iedereen kreeg de zelfde horoscoop voor gelegd, en de over grote meerderheid vond het goed kloppen. Ik heb er dus niet echt veel vertrouwen in dat ze nuttige informatie verschaffen.
Het valt me wel op dat alle horoscopen ongeveer de zelfde punten hebben (voor mij als steenbok in elk geval, ik neem aan dat dat ook voor andere sterrenbeelden geldt.) 9 van de 10 keer worden de zelfde karakter eigenschappen genoemd.
Ik doel nu dan ook op dit soort algemene horoscoopjes, al heb ik persoonlijk ook mijn twijfels bij die persoonlijke. Blijft wel grappig dat iedereen (behalve PeRi) er behoorlijk wat in herkend.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:15 schreef senesta het volgende:
Jammer want mensen denken dan weer dat dit astrologie is terwijl het dat dus niet is.
Na jah hoe kan dat danquote:Op maandag 26 juni 2006 14:12 schreef fraubitch het volgende:
ik ben leeuw en bij mij klopt ie precieszelfs dat over me rug strelen
prrr
ik ben standaardquote:
jij leeuw? in je fotoboek staat dat je in maart jarig bentquote:
volgens de horoscoop zou ik naar iemand met jou sterrebeeld moeten uitkijken.....quote:Op maandag 26 juni 2006 14:12 schreef fraubitch het volgende:
ik ben leeuw en bij mij klopt ie precieszelfs dat over me rug strelen
prrr
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |