abonnement Unibet Coolblue
pi_19915551
scriptie schrijven....
Scriptie schrijven deel 2

Heej, topic vol... hier kan weer verder gepraat worden over alle frustraties, blijdschap, problemen, oplossingen en al het andere dat met het schrijven van een scriptie te maken heeft!!!

Enne, succes iedereen!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 18:34:34 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_19916034
Terugvindpost, ik moet over precies een jaar aan de scriptie, zie er nu al tegenop
Mijn casestudy nu in mijn stage is al zo'n ramp...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_19917615
Oe, ik heb vandaag ook weer veel minder gedaan gekregen dan de bedoeling was.... Dat wordt vanavond langer doorwerken vrees ik...
  Redactie Games woensdag 16 juni 2004 @ 01:30:29 #4
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_19927039
Hmm, gaat harder dan ik allemaal dacht... over 2 weekjes afstudeerverdediging en ik wil nog extra resultaat boeken met m'n afstudeeropdracht. Maar dat wordt nog flink door ploeter'n eik
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_19929974
Ik had een 5,5 het is niet veel, maar een voldoende is een voldoende (en het wordt toch afgerond naar een 6 )

Nu nog een eindgesprek aankomende maandag en dan ben ik klaar!!
pi_19931432
Koekepan, mooi gekozen woord, ik vermoed dat het werken aan mijn scriptie ongeveer zo lang gaat duren als een menhir meegaat
pi_19932081
Vnadaag is een historische dag: mijn conlcusie is getrokken!

Tis een beetje een flink verhaal, maar komt erop naar dat internet nieuwssites vooral bondige informatie moeten geven, een zakelijke stijl moeten hebben en dat het niet uitmaakt hoeveel randinformatie ze erbij stoppen.

Nog even opschrijven in genuanceerdere bewoordingen, beetje schaven aan de methoden nog, en mijn eerste versie is klaar!

Ik heb meteen koekjes gekocht om het te vieren.
pi_19968067




Zucht.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  donderdag 17 juni 2004 @ 16:21:11 #9
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19968584
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 16:04 schreef myxomatosekonijn het volgende:




Zucht.
pi_19971008
Die begeleider weer myxomatosekonijn? Of iets anders? Ik geloof dat na "je er niet toe kunnen zetten" een slechte begeleider de belangrijkste oorzaak is van scriptieleed.
Ik heb zelf altijd het liefst een begeleider die zich zo min mogelijk met mij bemoeit

Heb vandaag weer de geest gekregen. Kwam wat langzaam op gang, maar nu zit ik er weer helemaal in. Komt op zich goed uit, aangezien morgen de eerste afspraak is in ruim een jaar tijd. Met een nieuwe begeleider, omdat de vorige met emeritaat is
pi_19984921
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 17:50 schreef thaleia het volgende:
Die begeleider weer myxomatosekonijn? Of iets anders? Ik geloof dat na "je er niet toe kunnen zetten" een slechte begeleider de belangrijkste oorzaak is van scriptieleed.
Ik heb zelf altijd het liefst een begeleider die zich zo min mogelijk met mij bemoeit

Heb vandaag weer de geest gekregen. Kwam wat langzaam op gang, maar nu zit ik er weer helemaal in. Komt op zich goed uit, aangezien morgen de eerste afspraak is in ruim een jaar tijd. Met een nieuwe begeleider, omdat de vorige met emeritaat is


Fijn dat jij er alweer lekker in zit en succes
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_19986166
Hier stond een vraag, maar ik heb t antwoord al

[ Bericht 88% gewijzigd door myxomatosekonijn op 18-06-2004 10:50:41 ]
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  maandag 21 juni 2004 @ 13:02:22 #13
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_20062856
Wow deel 3 alweer!

Ik ben inmiddels een beetje bekomen van mijn scriptie-kater en ga weer hard aan het werk
Ik kan er wel een beetje inkomen, de opmerkingen van mijn begeleider, maar ik had graag eerder geweten dat ik dat ik niet op de goede weg zat (had veel tijd gescheeld). hier moet een scriptie oude stijl 25-40 pagina's zijn (14,3 EC) en een scriptie nieuwe stijl 15-30 pagina's (10 EC). Regelafstand anderhalf...mijne is nu ongeveer 45 pagina's en als het aan mijn begeleider ligt worden het er nog meer. Ik denk dat ik maar eens een paar mooie bijlagen maak! De begeleiding was bij ons, tot voor kort, ook minimaal...helaas niet per hoofdstuk inleveren en terugkrijgen met correcties, etc... -was het maar zo-


Weten jullie of er ook prof. hulp (buiten uni om) bestaat bij je scriptie?

Succes maar weer!!!
To be or not to be, is that the question?
pi_20063882
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:02 schreef Scriptieslavin het volgende:
Wow deel 3 alweer!

Weten jullie of er ook prof. hulp (buiten uni om) bestaat bij je scriptie?

Succes maar weer!!!
Ik weet dat er hier (universiteit Nijmegen) sinds dit jaar een schrijfcentrum is voor hulp bij allerlei soorten geschreven documenten, dus ook voor scripties. Ik ben er zelf 1 keer geweest omdat ik mijn scriptiebegeleider niet vertrouw in zijn toezeggingen en ik twijfel aan mijn schrijfkwaliteiten, maar het heeft me eerlijk gezegd niet echt geholpen... Er werd wel naar me geluisterd, maar er werden waarschijnlijk verkeerde conclusies getrokken en daardoor niet aansluitende tips gegeven (die ik zelf ook al had bedacht). Ik hoop dat anderen er meer aan hebben.

Instelling buiten de universiteit die zich met scripties bezighouden...geen idee....

Jij ook succes scriptieslavin (en de rest natuurlijk ook!)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  maandag 21 juni 2004 @ 14:02:05 #15
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20064460
Ik heb net aan de telefoon gehangen met de scriptiebegeleider. Inhoudelijk had hij niet echt wat aan te merken op mijn 1e hoofdstuk, maar ik ben bij sommige zaken blijkbaar doorgeschoten met het schrijven. Ik haal dus bij sommige onderdelen teveel bijzaken aan en ik zou me wat meer moeten toespitsen op het hoofdonderwerp zelf. Over 2 weken weer een gesprek om in ieder geval te zorgen dat ik dat in goede banen leid, voor de rest kan ik gewoon doorschrijven.
pi_20068255
Da's ook een ellende zeg, als je een langzame nakijker treft. Een vriendin van me heeft de scriptie helemaal af, maar de begeleider heeft zelfs de hoofdstukken die ze twee maanden terug heeft ingeleverd nog niet bekeken. Hij begeleidt nog meer studenten, en die zijn ook allemaal aan het wachten. Irritant!

(Maar dit even terzijde)
pi_20072326
Bah, het schiet echt voor geen meter op. Iedere keer loop ik weer vast op het statistiekgedeelte. En helaas heb ik ook geen ene hele dag om eraan te gaan zitten, steeds een uurtje of twee/drie en das echt niet fijn.
pi_20106714
Ik ben zelf ook bezig met een scriptie en ik word helemaal gek van de begeleidster die ik heb. Helaas kan je van te voren niet bepaald inschatten hoe een begeleider reageert en begeleidt, maar mijn ervaring is dat men probeert er steeds meer uit te halen. Ongeacht of het extra werk wat het kost ver boven de studielast uitsteekt. Vaak gaat het om perfectioneren van zinnen die de begeleider mooier en beter vindt staan. Woordkeuze is naar mijn mening grotendeels schrijfstijl en persoonlijke keuze.

Ook heb ik gemerkt dat begeleiders vaak geneigd zijn extra werk te verlangen zodat het nakijken voor hen een stuk makkelijker wordt. Zo gaf die van mij steeds stukken terug met steeds nieuwe aanmerkingen die ze de vorige keer niet had aangemerkt. Zinnen die anders moeten, zinnen die eruit moeten, onderwerpen waar het niet over mag gaan, extra artikelen zoeken, artikelen per alinea samenvatten zijn zomaar wat voorbeelden. Het is nogal frustrerend om erachter te komen dat een begeleider enkel bezig is met veel werk te genereren terwijl ze er zelf betrekkelijk slecht naar kijken. Zo krijg ik bv stukken terug waar bij staat "dit begrijp ik niet", maar als je dan vraagt wat er zo onbegrijpelijk aan is moeten ze het antwoord schuldig blijven. Of ze stellen dat er niet duidelijk is aangegeven wat men in de artikelen beweert en wat beschouwing is. Terwijl er zowat met grote letters "de onderzoekers" en "ik ben van mening" staat.

Of men verandert de opzet van de scriptie. Van betoog naar samenvatting van artikelen. Om vervolgens toch een beschouwing te willen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Scriptiebegeleiding is toch een verplichting die de meeste docenten niet zien zitten. Het hoort bij hun taak beschrijving, maar ze steken er het liefst weinig tijd in.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_20110569
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 22:31 schreef Neuralnet het volgende:
Ik ben zelf ook bezig met een scriptie en ik word helemaal gek van de begeleidster die ik heb. Helaas kan je van te voren niet bepaald inschatten hoe een begeleider reageert en begeleidt, maar mijn ervaring is dat men probeert er steeds meer uit te halen. Ongeacht of het extra werk wat het kost ver boven de studielast uitsteekt. Vaak gaat het om perfectioneren van zinnen die de begeleider mooier en beter vindt staan. Woordkeuze is naar mijn mening grotendeels schrijfstijl en persoonlijke keuze.

Ook heb ik gemerkt dat begeleiders vaak geneigd zijn extra werk te verlangen zodat het nakijken voor hen een stuk makkelijker wordt. Zo gaf die van mij steeds stukken terug met steeds nieuwe aanmerkingen die ze de vorige keer niet had aangemerkt. Zinnen die anders moeten, zinnen die eruit moeten, onderwerpen waar het niet over mag gaan, extra artikelen zoeken, artikelen per alinea samenvatten zijn zomaar wat voorbeelden. Het is nogal frustrerend om erachter te komen dat een begeleider enkel bezig is met veel werk te genereren terwijl ze er zelf betrekkelijk slecht naar kijken. Zo krijg ik bv stukken terug waar bij staat "dit begrijp ik niet", maar als je dan vraagt wat er zo onbegrijpelijk aan is moeten ze het antwoord schuldig blijven. Of ze stellen dat er niet duidelijk is aangegeven wat men in de artikelen beweert en wat beschouwing is. Terwijl er zowat met grote letters "de onderzoekers" en "ik ben van mening" staat.

Of men verandert de opzet van de scriptie. Van betoog naar samenvatting van artikelen. Om vervolgens toch een beschouwing te willen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Scriptiebegeleiding is toch een verplichting die de meeste docenten niet zien zitten. Het hoort bij hun taak beschrijving, maar ze steken er het liefst weinig tijd in.
*helemaal mee eens*

Voor veel begeleiders/onderzoekers is hun eigen onderzoek alleen belangrijk, de rest boeit hun niet veel. Er zijn uitzonderingen, maar toch....

En dan zeuren dat studenten zolang over hun studie doen.
pi_20111110
Ik ben dan nog iemand die best water bij de wijn wil doen wat betreft het onderwerp van de scriptie. Sommige begeleiders willen het liefst een bepaald onderwerp en een bepaalde stelling erin hebben omdat dat beter aansluit bij het onderzoek wat ze verrichten. Ik vind dat over het algemeen prima. Een scriptie is, evenals vele andere onderdelen, toch gewoon oefening in literatuuronderzoek. Geen hond die er later wat mee doet. Toch merk je gewoon een bepaalde tegenstand. Alsof ze de punten niet willen geven als een scriptie gewoon binnen de gestelde tijd af is. Een klein scriptie is in theorie in 10 weken af te ronden, maar men weet het tot in het extreme door te rekken tot minimaal een half jaar.

Dan praat ik nog alleen over de scripties die puur literatuuronderzoek zijn. Je hebt ook scripties waaraan een eigen onderzoek hangt. Daar begin ik echter niet aan. Ik probeer onderdelen zoveel mogelijk "los" te zien. Zodat je bij onenigheid met de begeleider niet een heel jaar aan werk verliest. Ik ken studenten die een scriptie + onderzoek combineren en daar een jaar mee bezig zijn. Ben je na het jaar nog niet klaar, dan moet je verder omdat je geen punten uitgekeerd krijgt als het geheel niet klaar is.

Dat vind ik erg. Zelfs als je het die lui naar de zin maakt zodat het voor hen ook nog eens interessant is inplaats van het standaard werk werken ze je ze tegen. Nu is het weer bijna zomervakantie. Het ligt in de lijn van de verwachtingen dat men binnen nu en twee weken plotseling 2 maanden niet beschikbaar is. Tot volgend studiejaar... als ik weer collegegeld heb betaald.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_20122397
Ik ben vandaag weer langs geweest bij begeleider. Heeft de boel niet doorgelezen (zoals verwacht), maar daar zou hij vandaag tot 14 uur tijd voor hebben. Voor 14 uur zou hij nog even langskomen.

Niks gehoord, niemand gezien. En ik kan me er niet eens meer zo druk om maken na al het gezeik (heb ik al veel te veel gedaan, maar dit gevoel is ook niet goed...)...

Ik heb mijn twijfels over mijn begeleider en 'klacht' al bij een studie-adviseuse neergelegd. Zij kan er niks mee maar begrijpt me wel heel goed. Volgens haar moet ik eigenlijk naar een andere studieadviseur die over klachten gaat.

In principe wil ik dat wel, maar:

Probleem: ik ben bijna aan het einde van mijn scriptie. Als mijn begeleider over mijn klacht hoort zou hij wel eens vervelend kunnen worden en daardoor zou ik mijn eigen glazen ingooien.

Bovendien is de studie-adviseur misschien ook de tweede lezer van mijn scriptie....die volgens mij bovendien ook nog wel goed met mijn begeleider kan opschieten...

Dilemma! Wat zouden jullie doen?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_20123224
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 14:23 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik ben vandaag weer langs geweest bij begeleider. Heeft de boel niet doorgelezen (zoals verwacht), maar daar zou hij vandaag tot 14 uur tijd voor hebben. Voor 14 uur zou hij nog even langskomen.

Niks gehoord, niemand gezien. En ik kan me er niet eens meer zo druk om maken na al het gezeik (heb ik al veel te veel gedaan, maar dit gevoel is ook niet goed...)...

Ik heb mijn twijfels over mijn begeleider en 'klacht' al bij een studie-adviseuse neergelegd. Zij kan er niks mee maar begrijpt me wel heel goed. Volgens haar moet ik eigenlijk naar een andere studieadviseur die over klachten gaat.

In principe wil ik dat wel, maar:

Probleem: ik ben bijna aan het einde van mijn scriptie. Als mijn begeleider over mijn klacht hoort zou hij wel eens vervelend kunnen worden en daardoor zou ik mijn eigen glazen ingooien.

Bovendien is de studie-adviseur misschien ook de tweede lezer van mijn scriptie....die volgens mij bovendien ook nog wel goed met mijn begeleider kan opschieten...

Dilemma! Wat zouden jullie doen?
Inderdaad, collegas komen eerder voor elkaar op dan voor een student.

Ik heb verder weinig advies.
pi_20134604
Hiervoor is geen goed advies voor handen. Het hele probleem ligt in de macht die een begeleider over je heeft. Jij hebt werk verricht wat ontzettend veel tijd heeft gekost en je wilt niet het risico lopen de beloning voor het werk te verliezen. Begeleiders weten dondersgoed dat een student afhankelijk is.

Wat ik in elk geval niet (meer) doe is een klacht neerleggen bij wie dan ook. Het onderwijs is een bureaucratisch stelsel waarin iedereen naar boven likt en naar onderen schopt. Alles staat met elkaar in verbinding, dus klagen heeft geen zin. Zoals je zelf al zegt kan de begeleider wel eens vervelend gaan doen en geloof me: begeleiders kunnen het zo hard maken dat je scriptie afgekeurd kan worden wegens onvoldoende kwaliteit. Daarna kan je bijna nergens meer terecht, want begeleiders bespreken met elkaar wat voor studenten ze hebben en als je eenmaal bekend staat als "klager" of als student die een scriptie moet herkansen dan gaan de eisen zo extreem omhoog dat je nog wel een half jaar tot een jaar mag uittrekken.

Wat ik wel doe is gewoon doen alsof ik niet door heb dat ze me eigenlijk aan het naaien zijn en gewoon stug doorgaan. Moeten er zinnen weg? Prima. Moet het aangepast worden? Ook prima. Moet er nog meer gebeuren? Zeg maar hoe je het wil hebben. Steeds ervoor zorgen dat er om de zoveel dagen tot maximaal een week een (kleine) verbetering in hun richting is. Steeds mailen. Steeds langsgaan om de paar dagen. Al is het maar om te vragen of ze je mail hebben ontvangen. De aandacht moet niet verslappen, want voor je het weet hoor je weer een maand niks van ze, dan moet er weer over 2 weken een afspraak gemaakt worden en voordat je dan weer feedback hebt ben je al 3 maanden verder.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_20139863
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 21:01 schreef Neuralnet het volgende:
Hiervoor is geen goed advies voor handen. Het hele probleem ligt in de macht die een begeleider over je heeft. Jij hebt werk verricht wat ontzettend veel tijd heeft gekost en je wilt niet het risico lopen de beloning voor het werk te verliezen. Begeleiders weten dondersgoed dat een student afhankelijk is.

Wat ik in elk geval niet (meer) doe is een klacht neerleggen bij wie dan ook. Het onderwijs is een bureaucratisch stelsel waarin iedereen naar boven likt en naar onderen schopt. Alles staat met elkaar in verbinding, dus klagen heeft geen zin. Zoals je zelf al zegt kan de begeleider wel eens vervelend gaan doen en geloof me: begeleiders kunnen het zo hard maken dat je scriptie afgekeurd kan worden wegens onvoldoende kwaliteit. Daarna kan je bijna nergens meer terecht, want begeleiders bespreken met elkaar wat voor studenten ze hebben en als je eenmaal bekend staat als "klager" of als student die een scriptie moet herkansen dan gaan de eisen zo extreem omhoog dat je nog wel een half jaar tot een jaar mag uittrekken.

Wat ik wel doe is gewoon doen alsof ik niet door heb dat ze me eigenlijk aan het naaien zijn en gewoon stug doorgaan. Moeten er zinnen weg? Prima. Moet het aangepast worden? Ook prima. Moet er nog meer gebeuren? Zeg maar hoe je het wil hebben. Steeds ervoor zorgen dat er om de zoveel dagen tot maximaal een week een (kleine) verbetering in hun richting is. Steeds mailen. Steeds langsgaan om de paar dagen. Al is het maar om te vragen of ze je mail hebben ontvangen. De aandacht moet niet verslappen, want voor je het weet hoor je weer een maand niks van ze, dan moet er weer over 2 weken een afspraak gemaakt worden en voordat je dan weer feedback hebt ben je al 3 maanden verder.
Nieuwsgierig: wat studeer(de) je?
pi_20140311
Ik studeerde eerst Informatica (HBO) en studeer nu Psychologie (WO).
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_20143835
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 00:33 schreef Bijsmaak het volgende:
Voor veel begeleiders/onderzoekers is hun eigen onderzoek alleen belangrijk, de rest boeit hun niet veel. Er zijn uitzonderingen, maar toch....
Ik heb een uitzondering

* Arinna is heel blij met haar begeleider
pi_20147564
Na mijn positieve bui van gister is het weer mis.

Kreeg een mailtje dat t gistermiddag niet helemaal gelukt was (met het nakijken van alles) maar vanavond na de goede wedstrijd wel. Conclusie heeft ie echter niet goed bekeken omdat hij moe van de dag is. En hij vindt dat een stuk dat echt van mij uit moet komen. Als hij kans ziet, zal hij het wat nauwkeuriger bekijken.

Had hij niet even kunnen laten weten dat het gister niet ging lukken? Ik ben speciaal voor hem de hele middag op de uni gebleven omdat hij langs zou komen! En tja, moe van de dag, daar koop ik niks voor! Dan liever een dag later de spullen, maar goed bekeken dan half werk! En de conclusie....dat is nou net het belangrijkste en het moeilijkste! En alles komt van mij uit, maar hij past t aan! Die kans op nauwkeurig bekijken komt toch niet, dat weet ik nu al...

Sorry voor het spuien, maar ik word er echt niet goed van

(in ieder geval 'komisch' om te zien hoe hij in de laatste versie zijn eerste eigen verbeteringen opnieuw verbeterd)

[ Bericht 5% gewijzigd door myxomatosekonijn op 24-06-2004 11:37:59 ]
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  donderdag 24 juni 2004 @ 15:31:46 #28
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_20154352
dubbelpost...
To be or not to be, is that the question?
  donderdag 24 juni 2004 @ 15:34:09 #29
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_20154412
Hoi Myxomatose-konijn,

wat een ellende zeg! Zo'n typje zou je het liefste een kopje kleiner maken! Dan heb ik een heilige als begeleider! Is het wat om eens te gaan praten met de ombudsman van de uni (die heeft zwijgplicht)?

Succes en sterkte!!!

Marije
To be or not to be, is that the question?
pi_20156094
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 15:34 schreef Scriptieslavin het volgende:

*knip*
Dank je wel Ik heb me na de spui-bui mezelf een schop onder mijn kont gegeven en ben de hele dag al weer hard aan het werk. Vrolijk word ik er niet van, maar het moet gewoon. Des te sneller dat ik van hem af ben. Ik heb dan ook besloten dat ik het gewoon ga halen dit studiejaar!

En een ombudsman op de universiteit??? Wat bedoel je daar mee...iemand waar je met je klacht naar toe kunt?

Ik heb net even gekeken op de site van de nationaleombudsman waar ik ook terecht zou moeten kunnen met mijn klacht. Ik heb echter eigenlijk helemaal geen zin meer in gezeik, zeker niet als ik straks klaar ben.

Ik heb nu mijn zinnen gezet op mijn afstuderen (dan zou ik binnen 2 weken mijn scriptie moeten inleveren) en neem het gedoe allemaal maar even voor lief (aangezien ik met mijn klacht hier op de uni toch niet terecht kan en het bij de ombudsman een hele tijd duurt). Mocht het allemaal niet lukken en alsnog fout lopen, dan kijk ik wel weer verder. Op dit moment kan ik mijn energie wel beter gebruiken...

[ Bericht 40% gewijzigd door myxomatosekonijn op 24-06-2004 16:56:16 ]
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_20162115
Ik ben niet dol op ombudsmensen. Natuurlijk lekt het uit. Als een ombudsman bij de begeleider komt met iets in de trant van: "een student heeft geklaagd over de scriptiebegeleiding" ben je al de klos. Want hoeveel scripties begeleid iemand nu tegelijk? Hooguit 2 of 3. "O ja, bedoel je soms...."
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:00:38 #32
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_20173884
Wow jij hebt wel een hele negatieve blik zeg! Zo'n persoon rent toch niet meteen naar je begeleider toe voor een gesprek? Je kunt het natuurlijk eerst anonimiseren. Een vervelende begeleider en vragen om raad...maar snel afstuderen is natuurlijk het beste!

(de UvA heeft in elk geval een ombudsman op de uni, en die is van de hele universiteit, dus heeft meestal geen contact met je begeleider als collega)
To be or not to be, is that the question?
pi_20177017
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 11:00 schreef Scriptieslavin het volgende:
Wow jij hebt wel een hele negatieve blik zeg! Zo'n persoon rent toch niet meteen naar je begeleider toe voor een gesprek? Je kunt het natuurlijk eerst anonimiseren. Een vervelende begeleider en vragen om raad...maar snel afstuderen is natuurlijk het beste!

(de UvA heeft in elk geval een ombudsman op de uni, en die is van de hele universiteit, dus heeft meestal geen contact met je begeleider als collega)
Ik heb t gisteren nog even nagekeken, maar de KUN heeft niet zoiets als een ombudsman... Zoals ik al zei...eerst maar proberen gewoon af te studeren zonder gezeik maar toch bedankt voor de tip!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_20190297
quote:
Wow jij hebt wel een hele negatieve blik zeg! Zo'n persoon rent toch niet meteen naar je begeleider toe voor een gesprek? Je kunt het natuurlijk eerst anonimiseren.
Dat zei ik ook niet. Ik stelde dat een begeleider erachter komt dat je geklaagd hebt bij een ombudsman. Hoe en in welke relatie het contact tussen ombudsman en begeleider is doet niet ter zake. Het punt is: zodra de ombudsman ook maar "iets" doet weet de begeleider al uit welke hoek het komt. Met alle gevolgen van dien.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_20299647
Zucht... voor de zoveelste keer...helaas...

Kom net weer terug van meneer de scriptiebegeleider die tussen 9 en 10 tijd voor me zou hebben... Heeft ie opeens een nieuwe afspraak om half 10 terwijl hij wist dat ik langs zou komen. Toch nog wat vragen kunnen stellen gelukkig (laatste puntjes op de i). Ik wil alleen dat hij nog kijkt naar mijn inleiding en discussie onderdelen. Dat wil hij echter (liever) niet: 'Discussie is iets wat echt van jou uit moet komen'. Dat is een onderdeel dat van mij uit moet komen, ook al is dat net t moeilijkste?! Bovendien zit zijn hele verhaal door mijn scriptie verwoven, dan is t toch raar als de discussie een slap verhaal zou zijn?! Bovendien zou dat niet eens mogen als begeleider, dat je alles 'nakijkt/leest' behalve t belangrijkste... Ik ken niemand die stukken in moeten leveren zonder dat bepaalde onderdelen gecheckt worden....En dit alles is waarschijnlijk alleen omdat meneer het zelf zat is of te druk is...

Dit is echt geen begeleiding meer te noemen, als t dat uberhaupt al was...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_20302669
En nu heeft mijn begeleider me toegevoegd aan zijn msn lijst? Gelukkig is t maar een emailadres voor mijn scriptie en heb ik hem mooi niet geaccepteerd
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:58:03 #37
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20302717
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:56 schreef myxomatosekonijn het volgende:
En nu heeft mijn begeleider me toegevoegd aan zijn msn lijst?
Misschien heeft hij je posts hier gelezen?
pi_20302933
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:58 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Misschien heeft hij je posts hier gelezen?
Dat hoop ik niet En anders had hij er vast wel iets over gezegd net...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_20305760
Mijn begeleider zal het wel uit haar hoofd laten om buiten werktijd contact te zoeken via internet. Ze internet namelijk nog met een analoog modem over de telefoonlijn. (Dat weet ik omdat ze eens via dat ding inbelde om nog om 23:00 een afspraak voor de volgende dag te verzetten. Via e-mail. )
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_20429284
YES!!! Vanochtend de laatste veranderingen doorgevoerd en nu is ie klaar! De conclusie heb ik wat aangepast en mijn scriptiebegeleider kon leven met de discussie! Ik heb alles naar mijn zus gemaild die zo lief is om alles uit te printen en in te binden

Ik ben blij dat ik eraf ben, maar ik kan t nog niet geloven! Later deze week alles inleveren en afspreken wanneer het eindgesprek plaats gaat vinden.... Spannend!

Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_20431418
Gefeliciteerd.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_20431491
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:59 schreef myxomatosekonijn het volgende:
YES!!! Vanochtend de laatste veranderingen doorgevoerd en nu is ie klaar! De conclusie heb ik wat aangepast en mijn scriptiebegeleider kon leven met de discussie! Ik heb alles naar mijn zus gemaild die zo lief is om alles uit te printen en in te binden

Ik ben blij dat ik eraf ben, maar ik kan t nog niet geloven! Later deze week alles inleveren en afspreken wanneer het eindgesprek plaats gaat vinden.... Spannend!

Congratz

Nu ik nog.
pi_20437433
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 01:26 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Congratz

Nu ik nog.
Dank jullie wel Neuralnet en Bijsmaak maar ik moet ook nog maar afwachten of t goed is hoor . En eind augustus pas het eindgesprek waar ik nu al nerveus van wordt als ik eraan denk Het voelt echt heel vreemd dat ik er niks meer aan kan of hoef te doen... Ik bedenk steeds dingen waarvan ik me afvraag of ik t wel goed heb gedaan en nog wel heb veranderd...onzekerheid en nog niet echt zelfvertrouwen wat dit betreft dus Ik heb dan ook erg slecht geslapen en zit hier nu andere dingen te regelen met een irritante hoofdpijn, maar ja, het zit erop en ik kan er toch niks meer aan veranderen, alleen zorgen dat ik overmorgen alles inlever en een afspraak maak...

En dan is t echt tijd voor ontspanning, rust en geen zorgen meer na al mijn frustraties over mijn begeleider...:{ zo makkelijk zet ik dat nog niet van me af geloof ik, misschien dat mijn vakantie volgende week naar Ierland daar wel een handje bij helpt

En Bijsmaak...t komt allemaal goed! Ik zal wat positieve energie naar je sturen
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_20439220
Ondanks al je negatieve bijgevoelens toch gefeliciteerd
Ik ben nu in de fase dat De Tekst af is, en nu dus aan een nieuw onderdeel moet beginnen. Leidt tot: uitstelgedrag! Sowieso is die hele scriptie voor mij duidelijk een sluitpost op de begroting: alle andere dingen (slapen, sporten, kroeg, vakantietripjes) gaan voor. Het kan dus nog wel even gaan duren
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:44:06 #45
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_20442280
Wow, wat goed dat ie af is!

Gefeliciteerd! Geniet maar van je vakantie!!!

nu ik nog...
To be or not to be, is that the question?
pi_20442946
Dank jullie wel Thaleia en Scriptieslavin!

Jullie nog veel succes en zet m op!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_20487028
Ik heb de 5 exemplaren van mijn scriptie net ingeleverd en het eindgesprek is 25 augustus om 11.00 ! De tweede lezer is niet bij het gesprek, zij schrijft een A4tje met commentaar en het gesprek is dus alleen met mijn begeleider! (scheelt weer )

Mijn begeleider zei net nog dat ik wel blij zou zijn en dat ik er keihard aan heb gewerkt (ook al vind ik dat zelf reuze meegevallen), dus t zit vast wel goed

*opgelucht is*

Gaan jullie doorbikkelen in de vakantie of relaxen jullie ook nog even allemaal?! Succes in ieder geval allemaal ! (ik blijf t hier nog wel een poosje volgen en laat nog wel weten hoe t eindgesprek is verlopen.)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_20493560
Ben bezig met mijn scriptie en het gaat allemaal heel traag. Steeds komt er een klein stukje bij en over een maand hoop ik klaar te zijn.

Ik heb een onderwerp gekozen wat me, nu ik bezig ben, niet zo blijkt te boeien. Jammer, want als ik iets leuk vind is het geen probleem om eraan te werken.
pi_20502530
Ik merk dat sommige begeleiders toch heel erg het onderwerp naar hun interesses proberen te duwen. Wanneer dat gebeurt dan kunnen ze elk onderwerp vervelend maken. Het blijft een onderdeel waarbij mensen hun best doen om een begeleider tevreden te stellen. Persoonlijk leer ik er totaal niks van.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_20507045
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 01:05 schreef Neuralnet het volgende:
Ik merk dat sommige begeleiders toch heel erg het onderwerp naar hun interesses proberen te duwen. Wanneer dat gebeurt dan kunnen ze elk onderwerp vervelend maken. Het blijft een onderdeel waarbij mensen hun best doen om een begeleider tevreden te stellen. Persoonlijk leer ik er totaal niks van.
Op de VU is het nog erger, daar moet je je scriptieonderwerp aanpassen aan de expertise van de begeleiders en dan krijg je pas een begeleider toegewezen. Echt te belachelijk voor woorden
  Redactie Games vrijdag 9 juli 2004 @ 11:28:55 #51
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_20507167
Zow, voor mij is het zo direct m'n felbegeerde papiertje ophalen....ik ben nu blij dat ik er vanaf ben
Nog veel suc-6 met het scriptie schrijven iedereen
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 9 juli 2004 @ 20:37:22 #52
33558 Mighty
Brains & Steel
pi_20518382
HEhe...bij mij gaat me scriptie wel aardig..alleen moet ik nog een vak..dat ik pas weer in december tentamen van kan doen..lekker suf zeg..weer 5 maanden uit me neus eten op de uni...
�I look back on my life with regrets. All those wasted years. All that time spent awake.� - Garfield
[Fotoboek!]
pi_20595221
Nou dacht ik vanochtend nog: thaleia, dit is je kans. Het is geen mooi zomerweer, vakantie naar Kreta is pas over een maand, dus je kunt nu echt vorderingen maken met die scriptie.
Maar ik was pas laat op de uni, en toen ging ik eerst wat rondmailen, en toen aan de slag, en toen kwam er ineens een kennis van jaren geleden de bieb in, dus even gaan theedrinken om bij te praten. Toen dacht ik nog dat ik geen honger had. Nu ben ik terug in de bieb, en heb toch honger. Dus nu toch maar eerst terug naar die kantine en daarna aan de slag. Dat schiet op zo
pi_20600973
Ik heb nog 3 weken...

Go Arinna

* Arinna probeert zichzelf aan te moedigen...
pi_20639526
Zie http://blogger.xs4all.nl/locuta voor een ontzettend herkenbaar verhaal over het schrijven van scripties...
pi_20647094
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 12:40 schreef flappentap het volgende:
Zie http://blogger.xs4all.nl/locuta voor een ontzettend herkenbaar verhaal over het schrijven van scripties...
Vooral die laatste alinea is ook van toepassing bij mij.

Ik had 4 weken geleden mijn definitieve versie voor mijn bachelorwerkstuk ingeleverd. Ik hoor nog steeds niets van hem (-> de begeleider aka de anti-christ). Terwijl veel mensen die dezelfde periode als ik zijn begonnen zijn immers al klaar. Ook zien zij hun begeleiders elke week.

Ik moest het even kwijt.

[ Bericht 29% gewijzigd door Bijsmaak op 15-07-2004 22:08:23 ]
pi_20663607
Ik heb nog twee weekjes en nog veel te weinig tekst... spannend...

Waar zijn alle andere scriptieschrijvers gebleven? Ik geloof er niks van dat ik de enige juli/augustus afstudeerder ben... (want daar stikt het op onze universiteit namelijk van)...

trouwens, ben er achter gekomen dat er bij ons helemaal geen richtlijnen zijn qua hoeveelheid. Het is zo lang als het is, zegt mijn begeleider... gek, maar ook wel fijn eigenlijk.
pi_20664147
Ik doe weer geen fuck. Voel me wat wazig en toch ook wel brak door het uitgaan gisteravond. Verder dan suf internetten kom ik vooralsnog niet. Misschien is dit alles een troost voor anderen die ook balen dat ze te weinig doen: je doet altijd vast en zeker nog wel meer dan ik
pi_20664325
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:46 schreef thaleia het volgende:
Ik doe weer geen fuck. Voel me wat wazig en toch ook wel brak door het uitgaan gisteravond. Verder dan suf internetten kom ik vooralsnog niet. Misschien is dit alles een troost voor anderen die ook balen dat ze te weinig doen: je doet altijd vast en zeker nog wel meer dan ik
haha, ik ben benieuwd Ik heb ook al heel wat dagen verdaan met fokken, spelletjes doen etc. En ondertussen maar tegen geinteresseerde ouders zeggen dat het allemaal zo lekker gaat...

Maar met een lekkere deadline over 2 weken begin ik de hete adem wel in de nek te voelen...
Finally...
pi_20670704
Mijn begeleider lijkt mijn scriptie helemaal niet eens door te nemen. Er wordt soms enkel commentaar bijgeschreven in de trant van "ik snap hier niks van", maar als ik dan vraag wat er zo onduidelijk is blijkt het opeens toch duidelijk. Waaruit ik opmaak dat het niet eens gelezen wordt. Toch zegt de begeleider dan: "Kijk er toch nog maar een keertje naar." Ik blijf erbij dat het gedrag van de meeste begeleiders vertragingsoorzaak nummer 1 is. De begeleider gaat van mijn collegegeld nu lekker op vakantie en ik blijf voor de zoveelste keer met lege handen achter.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 19:26:31 #61
36126 Marliesjuh
:..Marlies..:
pi_20671254
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:23 schreef Arinna het volgende:


Waar zijn alle andere scriptieschrijvers gebleven? Ik geloof er niks van dat ik de enige juli/augustus afstudeerder ben... (want daar stikt het op onze universiteit namelijk van)...
Ik kan pas eind september afstuderen Zou eigenlijk eind juni al afgestudeerd zijn, maar omdat mijn begeleiders het niet voldoende basis vonden om af te studeren, moet ik tot eind september wachten op het eindgesprek. Keb wel net alles weer opnieuw ingeleverd, dus hoop dat het nu goed is..

Als m'n begeleiders eerder hadden aangegeven dat wij (doen het met z'n 2en) de verkeerde kant opgingen hadden we gelijk kunnen wijzigen... maar nee hoor.. dat doen die sukkels niet. Gewoon in juni zeggen dat het niet goed is. En dat wij vertraging oplopen maakt ze nix uit!! :(

We hebben btw ook nog een second opinion gehad, maar die wees het ook gelijk af.. had het binnen een dag gelezen, terwijl onze begeleiders er 3 weken ofzo over deden!!!

(doe trouwens P&A)
pi_20671524
Ik merk gewoon dat ze op allerlei mogelijke manieren tijd proberen te rekken. Alsof ze moeten aantonen dat het onderdeel ZO moeilijk is dat het niet binnen een paar maanden af kan zijn.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_20671897
Jemig zeg, bij ieder verhaal dat ik hier lees over slechte begeleiders besef ik me meer hoe blij ik mag zijn voor de mijne... heeft altijd tijd, ik krijg heel gericht commentaar en hij weet me (het belangrijkste) steeds weer moed in te spreken. Als ik naar hem toe ga zie ik het iedere keer zo'n beetje somber in, maar ik ga er altijd weer fit vandaan. Hij is nog jong, misschien dat dat het is... Enthousiast ook... Hij vind het iedere keer weer 'spannend' wat eruit gaat komen enzo. Ben hem echt heel dankbaar
  vrijdag 16 juli 2004 @ 20:05:20 #64
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20672310
Bij mij gaat het nu allemaal wat trager, ik studeer pas in september/begin oktober af zoals het er naar uitziet. De begeleider is sowieso op vakantie nu. Ik betrap me er steeds weer op dat ik alles uitstel.
pi_20678857
Verdomme ik besef me opeens dat mijn scriptie over 3 weken af moet zijn... Aargh.

Ik heb al heel veel research gedaan e.d., genoeg om het rapport over te schrijven. Maar van mijn scriptie heb ik tot nu toe alleen nog maar de inleiding en inhoudsopgave (structuur).
Dat wordt nachten doorwerken....

Ik ben zo blij als eindelijk dat papiertje binnen is. Het kan me echt niet meer schelen of dat met een 5,5 of een 10 als eindcijfer is.
pi_20679044
3 weken... das een eitje joh

Ik heb de mijne binnen een week geschreven uiteindelijk, terwijl ik ook alleen nog maar een inhoudsopgave had. Maar dan moet ik er wel bijzeggen dat ik de globale inhoud en de grote lijnen al wel heel goed van tevoren in m'n hoofd had zitten.

Het belangrijkste als je snel moet schrijven is van tevoren duidelijk per hoofdstuk en alinea hoofdpunten opschrijven eerst, dan zorg je dat je 1. niets vergeet en 2. geen overbodige dingen gaat schrijven

Ik had trouwens een 7,5 uiteindelijk (2 weken geleden uitslag en verdediging gehad)....maar ja heb nu gezeik over m'n afstudeerstage en mag die uiteindelijk waarschijnlijk meer opnieuw gaan doen

Maarre succes aan alle scriptieschrijvers
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  donderdag 22 juli 2004 @ 09:18:20 #67
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_20782098
Ik ben als een razende mijn scriptie aan het afschrijven/verbeteren. Mijn begeleider heeft me beloofd dat als ik m op 27 juli inlever, ik voor 1 september mijn cijfer heb en ik me dus niet opnieuw hoef in te schrijven...dat zou top zijn!!


succes allemaal!!!
To be or not to be, is that the question?
  donderdag 22 juli 2004 @ 15:52:28 #68
33558 Mighty
Brains & Steel
pi_20790009
Trouwens richtlijnen zijn bij economie op de UvA ongeveer 60 pagina's ex tabellen en bijlagen..maar dan wel regelafstand 1,5 en brede marges...
�I look back on my life with regrets. All those wasted years. All that time spent awake.� - Garfield
[Fotoboek!]
pi_20792299
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 09:18 schreef Scriptieslavin het volgende:
Ik ben als een razende mijn scriptie aan het afschrijven/verbeteren. Mijn begeleider heeft me beloofd dat als ik m op 27 juli inlever, ik voor 1 september mijn cijfer heb en ik me dus niet opnieuw hoef in te schrijven...dat zou top zijn!!


succes allemaal!!!
Ja, bij mij is het ook zo geregeld dat ik niet opnieuw hoef te inschrijven. Moet mijn complete tekstspul volgende week inleveren, commentaar krijgen en twee weken later (half augustus dus) moet het ingebonden en al op de post. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken. Maar ja, ik ben in ieder geval al blij als ik ervan af ben.... ben het zo ontzettend zat...

Ik ben benieuwd aan hoeveel pagina's ik ga komen. Ergens is het wel fijn dat er geen eisen zijn, dan ga je ook niet onnodig onzin verkopen enzo... Ben van plan morgen eens alles wat ik tot nu toe heb uit te printen en na te lezen. Heb het wel nog allemaal op gewone regelafstand en TNR 12 staan.
pi_20792659
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 15:52 schreef Mighty het volgende:
Trouwens richtlijnen zijn bij economie op de UvA ongeveer 60 pagina's ex tabellen en bijlagen..maar dan wel regelafstand 1,5 en brede marges...
Die regelstand van 1.5 is altijd zo, dacht ik. Ook volgens het APA, als je het vak schriftelijke vaardigheden al heb gedaan.

Ik heb trouwens vandaag mijn bachelorwerkstuk afgerond!!!! Ik ben klaar!!
pi_20794459
Ik heb vandaag maar eens een strakke planning gemaakt. Voor 11 augustus moet het klaar zijn. Eens kijken of dat gaat lukken. Anders ben ik 5e jaars, en met het niveau van mijn opleiding ben ik daar echt niet trots op!
pi_20794769
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 19:59 schreef Kontiki het volgende:
Ik heb vandaag maar eens een strakke planning gemaakt. Voor 11 augustus moet het klaar zijn. Eens kijken of dat gaat lukken. Anders ben ik 5e jaars, en met het niveau van mijn opleiding ben ik daar echt niet trots op!
haha, zon gevoel heb ik ook al. Alleen ik ben al 5e jaars en hoop geen 6e jaars meer te worden. Wel 4,5 jaar studie (extra richting). Maar het ergste is nog wel dat ik helemaal niemand ken die wel al afgestudeerd is... tenminste niet van de mensen waarmee ik tjdens de studie veel te doen had. (er zullen vast wel wat stuudjes zijn die al afgestudeerd zijn...)
pi_20795818
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 20:16 schreef Arinna het volgende:

[..]

haha, zon gevoel heb ik ook al. Alleen ik ben al 5e jaars en hoop geen 6e jaars meer te worden. Wel 4,5 jaar studie (extra richting). Maar het ergste is nog wel dat ik helemaal niemand ken die wel al afgestudeerd is... tenminste niet van de mensen waarmee ik tjdens de studie veel te doen had. (er zullen vast wel wat stuudjes zijn die al afgestudeerd zijn...)
Same here.
Alleen volgens mijn 'strakke planning' zou ik nu een hoofdstuk aan het typen moeten zijn.
En ik zit te Fok!ken en TV te kijken
  donderdag 22 juli 2004 @ 21:15:01 #74
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20795834
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 19:59 schreef Kontiki het volgende:
Ik heb vandaag maar eens een strakke planning gemaakt. Voor 11 augustus moet het klaar zijn. Eens kijken of dat gaat lukken. Anders ben ik 5e jaars, en met het niveau van mijn opleiding ben ik daar echt niet trots op!
Ik zie een maand extra benodigde tijd in het nieuwe jaar niet echt als "5e jaars". Ik wilde ook in Augustus klaar zijn, gaat niet lukken. Dan maar September, ook goed, die paar weken kunnen er nog wel bij.
pi_20796028
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 21:15 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik zie een maand extra benodigde tijd in het nieuwe jaar niet echt als "5e jaars". Ik wilde ook in Augustus klaar zijn, gaat niet lukken. Dan maar September, ook goed, die paar weken kunnen er nog wel bij.
Nou ja het vervelende is hier dat ik voor 1 september klaar moet zijn. Zo niet, dan rekent de opleiding mij als 5e jaars. Eigenlijk zal me dat een zorg zijn, maar ik moet dan wel collegeld betalen voor de maanden dat ik nog op school zit. In ieder geval voor september.
  donderdag 22 juli 2004 @ 22:01:02 #76
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20796712
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 21:26 schreef Kontiki het volgende:
Nou ja het vervelende is hier dat ik voor 1 september klaar moet zijn. Zo niet, dan rekent de opleiding mij als 5e jaars. Eigenlijk zal me dat een zorg zijn, maar ik moet dan wel collegeld betalen voor de maanden dat ik nog op school zit. In ieder geval voor september.
Ik weet het, zit met hetzelfde probleem.
pi_20796929
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 21:14 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Same here.
Alleen volgens mijn 'strakke planning' zou ik nu een hoofdstuk aan het typen moeten zijn.
En ik zit te Fok!ken en TV te kijken
Zo gaat het bij mij ook (te) vaak... verleideljik al die afleiding. Over een week moet ik officieel alles op papier hebben staan. Op zich heb ik van alle hoofdstukken al wel iets, sommige zijn praktisch af, maar het loopt nog niet allemaal zeg maar. En het vereist veel concentratie om het lopend te krijgen, je moet echt 100% met je hoofd bij de tekst zitten en ik denk dus te vaak.... aaaahhh, ff op fok kijken... ofzo.
pi_20872849
Zucht ik ga het noooooit afkrijgen Er komt gewoon geen woord op papier... eh op de monitor.
pi_20873863
Ik heb het idee dat ik redelijk goed op dreef ben. Morgen ofzo krijg ik weer een lading commentaar, en dan is het de bedoeling dat vrijdag dus de eerste versie af is... Spannend...
pi_20883766
Ik ben bezig met mn bachelorscriptie ( zo'n 30 pagina's) nu voor de derde week. Ik heb inmiddels 20 pagina's op papier dus ik ben aardig op weg. Ik ben nu bezig mijn argumentatiekader rond te krijgen en de hoofdstukken enigzins evenwichtig te vullen. Ik heb nog wel een week of 2, dus dit moet lukken. Ik heb gemerkt dat het prettiger werken is als je niet dag en nacht ermee bezig bent, dan loopt je geheid vast. Je kunt beter in 2 uur zoveel mogelijk doen en dan een flinke break nemen en een end gaan lopen of ff gaan gamen, Fokken ofzo en je tijd nemen...dan je een hele dag erop te storten. Wat je dan in Word zet kun je namelijk dan allemaal later weer aan gaan passen omdat het niet best is geschreven vaak. Voor mij werkt het zo en ik heb het meer gehoord, dus zorg dat je geen vierkante ogen krijgt!

Ik lees zo ontzettend veel voor die scriptie en wat ik op papier heb erover is eigenlijk maar een heel klein deel daarvan vol met verbanden. Soms heb ik het idee dat ik vet veel gedaan heb (lees ik weer een pagina of 400), maar je hebt dan aan het eind van de dag geen resultaat. Dat vind ik wel erg vervelend.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:23:20 #81
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_20884081
Kreeg dit topic als tip en ik moet zeggen dat het inderdaad fijn is om te weten dat er meer mensen met het scriptie-probleem zitten.

Ik studeer CE aan de HEAO. Wij moeten afstuderen bij een bedrijf en omdat ik wat vertraging heb opgelopenb in het begin ben ik nu nog bezig. Officieel moeten wij 20 weken. Ik zit nu in week 19, maar na 20 weken afronden zal niks worden. Ik moet een marktonderzoek doen en dacht dat dat het belangrijkste deel van mijn scriptie zou worden, niet dus... Onderzoek is maar 10% ofzo en een marketingplan zal mijn scriptie moeten gaan vormen. Toen mijn docent me dus zondagavond opbelde om te zeggen dat hij de eerste versie wilde zien, was mijn eerste reactie: Eerste versie? Welke eerste versie? Ben zo druk geweest met mijn onderzoek (wat trouwens ook voor geen meter loopt) dat dat hele marketingplan er gewoon nog niet is. Trouwens, ik krijg bijna geen bedrijfsinfo, dus interne en externe analyse schrijven gaat ook een beetje moeilijk

Nu heb ik gisteren de hele dag gewerkt aan de delen van het marketingplan dat ik uit mijn duim kan zuigen en dat zou ik vandaag ook moeten doen, maar ja, vandaag komt er weer niks fatsoenlijks uit mijn vingers

Donderdagmiddag en vrijdag heb ik vrij genomen in het kader dat ik veel dingen moest regelen, maar ik doe helemaal niks. Vrijdag lekker een dagje doorbrengen in Scheveningen, ben er echt aan toe geloof ik...... Gelukkig was mijn docent het hier ook mee eens, het is wel en geschikte kerel en hij kan er verder ook weinig aan doen, denk dat ik wel hulp van hem krijg, daar hoop ik tenminste op .

Sorry voor het gezeur maar ben wel blij dat ik het kwijt ben.
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_20888951
Ik heb gisteren Heel Veel gedaan
En bij mij is de loop der dingen zo, dat ik dan dus vandaag nagenoeg niets doe. Ach ja. Uiteindelijk komt ie wel af.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 14:42:54 #83
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_20888997
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 14:41 schreef thaleia het volgende:
Ik heb gisteren Heel Veel gedaan
En bij mij is de loop der dingen zo, dat ik dan dus vandaag nagenoeg niets doe. Ach ja. Uiteindelijk komt ie wel af.
Haha, daat heb ik ook altijd last van, gisteren heel veel gedaan, vandaag niks... Ach ja, het zal inderdaad wel af komen
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_20894134
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 18:03 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Die regelstand van 1.5 is altijd zo, dacht ik. Ook volgens het APA, als je het vak schriftelijke vaardigheden al heb gedaan.

Ik heb trouwens vandaag mijn bachelorwerkstuk afgerond!!!! Ik ben klaar!!
Joehoe! Ik heb een 7.5 gehaald!! Nu kan ik rustig sterven.....

Oh, wacht. Volgend jaar mijn masterscriptie.
pi_20898842
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 14:42 schreef melismay het volgende:

[..]

Haha, daat heb ik ook altijd last van, gisteren heel veel gedaan, vandaag niks... Ach ja, het zal inderdaad wel af komen
Haha, ja, ik zit alweer geduldig te wachten op het moment dat ik doorkrijg dat er echt haast bij is en ga stressen. Wat werk ik dan ineens hard... Heerlijk!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 23:25:20 #86
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20900038
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 19:04 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Joehoe! Ik heb een 7.5 gehaald!! Nu kan ik rustig sterven.....

Oh, wacht. Volgend jaar mijn masterscriptie.
Lijkt me vervelend om verplicht een bachelorscriptie te moeten doen. Nee, liever rechstreeks aan de master zonder verder gezeur.
  woensdag 28 juli 2004 @ 08:46:20 #87
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_20904107
Ik heb meestal ook dat als ik snap dat het ernst is, ik ga stressen en dat ik harder ga werken, maar doordat ik maar geen bedrijfsinfo krijg, kan ik niet aan het werk en dat werkt zo demotiverend!!
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_20905280
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 08:46 schreef melismay het volgende:
Ik heb meestal ook dat als ik snap dat het ernst is, ik ga stressen en dat ik harder ga werken, maar doordat ik maar geen bedrijfsinfo krijg, kan ik niet aan het werk en dat werkt zo demotiverend!!
Dat is idd vervelend, als je er verder zelf weinig aan kunt doen...

Ik ga vandaag in ieder geval hard werken, dus eenieder die mij op Fok ontwaart mag me een standje geven
  woensdag 28 juli 2004 @ 10:35:18 #89
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_20905347
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 10:32 schreef Arinna het volgende:

[..]

Dat is idd vervelend, als je er verder zelf weinig aan kunt doen...

Ik ga vandaag in ieder geval hard werken, dus eenieder die mij op Fok ontwaart mag me een standje geven
Hup aan het werk dan
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_20906752
Ik ga een nieuwe techniek proberen: schrijven in de plaatselijke bibliotheek. Hier thuis is het te warm, springen de tv en radio steeds spontaan aan (met een beetje hulp van mijn hand), grijp ik steeds naar snacks en drinken en lonkt de tuin verleidelijk. In de bieb heb je daar geen last van
pi_20909787
Hehe, ik heb weer uitstel gekregen van inleveren eerste versie compleet (ongevraagd). Niet dat ik er iets aan heb want ik moet dit weekend draaien op een festival... en verder heb ik ook allerlei leuke dingen gepland omdat ik toch niks zou kunnen doen dit weekend. Maja... Eigenlijk niet fijn om te weten dat het later 'mag'. Ik denk dat ik het toch maar vrijdag of heel misschien zaterdagmiddag ga proberen af te hebben.

Ja, ik had even pauze gekregen van mezelf (zou beter naar buiten kunnen gaan, denk dat ik dalijk ff stukje ga wandelen). Heb al best goed gewerkt vandaag al zeg ik het zelf.

@Kontiki: bij mij is het gelukkig niet warm binnen, ik werk graag met de radio aan (nonstopdancezender is ideaal voor zulk werk, gedachteloze muziek), tv interesseert me gelukkig uberhaupt niet erg, snacken/snoepen/eten/drinken doe ik wel geregeld maar dat kan tegelijkertijd en een tuin heb ik niet, alleen een balkon dus daar hoef ik niet perse te zitten. Verder zijn alle gordijnen hier gesloten dus feitelijk weet ik niet dat het lekker weer is Maar ik vind het wel slim van je... heb ook al gedacht me onder de sociale controle van mijn ouders (ook omdat mijn computer kuren heeft) te verstoppen voor een paar daagjes maar vooralsnog niet gedaan.
pi_20910287
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 23:25 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Lijkt me vervelend om verplicht een bachelorscriptie te moeten doen. Nee, liever rechstreeks aan de master zonder verder gezeur.
Het is strontvervelend. Ik ben er nu mee bezig en ik moet em eigenlijk voor 2 aug afhebben... hmm zit op 18 pagina's nu... (van de 28-30)
  woensdag 28 juli 2004 @ 15:01:30 #93
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_20910924
Is er hier niemand die een scriptie schrijft aan de hand van een stage/afstudeeropdracht bij een bedrijf?

Ik zelf ben al een paar maanden bezig binnen een bedrijf om informatie te verzamelen en ondertussen mijn scriptie te schrijven, voor zover dat mogelijk is. Elke dag van 9 tot 17 uur op kantoor werkt op zich wel dwingend (al zit ik hier ook veel te internetten). Ik heb gelukkig geen deadline voor de scriptie, maar wel voor het bedrijf: eind augustus moet ik hier weg, dus dan moet ik in ieder geval alle informatie die ik nodig heb verzameld hebben. Nu heb ik zelf wel een laatste enquête opgesteld, maar mijn begeleidster is weg en kan dus niet een ''go' geven; weet ik dus niet of mijn methode goed is. Ik ben benieuwd of het op tijd af komt allemaal; anders de opdrachtgever even lief aankijken...
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  woensdag 28 juli 2004 @ 15:30:54 #94
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_20911480
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:01 schreef Zhenar het volgende:
Is er hier niemand die een scriptie schrijft aan de hand van een stage/afstudeeropdracht bij een bedrijf?

Ik zelf ben al een paar maanden bezig binnen een bedrijf om informatie te verzamelen en ondertussen mijn scriptie te schrijven, voor zover dat mogelijk is. Elke dag van 9 tot 17 uur op kantoor werkt op zich wel dwingend (al zit ik hier ook veel te internetten). Ik heb gelukkig geen deadline voor de scriptie, maar wel voor het bedrijf: eind augustus moet ik hier weg, dus dan moet ik in ieder geval alle informatie die ik nodig heb verzameld hebben. Nu heb ik zelf wel een laatste enquête opgesteld, maar mijn begeleidster is weg en kan dus niet een ''go' geven; weet ik dus niet of mijn methode goed is. Ik ben benieuwd of het op tijd af komt allemaal; anders de opdrachtgever even lief aankijken...
Ik dus... Ik zit ook hele dagen bij een bedrijf, info te verzamelen, heb ook geen deadline inprincipe, alleen die van mezelf en die bedrijfsinfo krijg ik niet, enquete opgestuurd en 3 reacties gehad, dus dat is ook al niks, nee al met al gaat het lekker ...

Ik zou zeggen, hallo lotgenoot
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_20911886
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:01 schreef Zhenar het volgende:
Is er hier niemand die een scriptie schrijft aan de hand van een stage/afstudeeropdracht bij een bedrijf?
Ja, ik doe in feite een onderzoek voor een bedrijf. De resultaten van dat onderzoek moet ik uitwerken tot een rapport/scriptie.
Het onderzoek is gedaan, ik zit nu ook niet meer bij het bedrijf (kwam ik uberhaupt al weinig), maar ik heb moeite met het verwerken van de gegevens tot een volwaardige scriptie.

Dat komt eigenlijk omdat ik, besef ik nu, niet helemaal achter het onderwerp sta. De opleiding heeft me ook niet concreet op weg kunnen helpen. Als ik het onderwerp leuk had gevonden en gemotiveerd was geweest, stamp ik zo'n scriptie in een week uit de grond. Maar zo lukt het echt niet
  woensdag 28 juli 2004 @ 18:44:48 #96
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_20915489
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:30 schreef melismay het volgende:

[..]

Ik dus... Ik zit ook hele dagen bij een bedrijf, info te verzamelen, heb ook geen deadline inprincipe, alleen die van mezelf en die bedrijfsinfo krijg ik niet, enquete opgestuurd en 3 reacties gehad, dus dat is ook al niks, nee al met al gaat het lekker ...

Ik zou zeggen, hallo lotgenoot
Bij mij zijn mensen gelukkig behulpzamer met het verstrekken van informatie, alleen heb ik zelf wat laat vastgesteld welke data ik precies nodig heb, waardoor ik wel allemaal interviews heb gehouden, maar daar niet heel erg veel aan heb voor mijn scriptie (het bedrijf is wel laaiend enthousiast, maar zij geven ook minder om het wetenschappelijke element).
Volgende week gaan mijn enquêtes de deur uit; hopelijk heb ik wat meer respons dan 3 reacties. Anders ga ik mijn respondenten stalken met mailtjes en telefoontjes.
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:52 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Ja, ik doe in feite een onderzoek voor een bedrijf. De resultaten van dat onderzoek moet ik uitwerken tot een rapport/scriptie.
Het onderzoek is gedaan, ik zit nu ook niet meer bij het bedrijf (kwam ik uberhaupt al weinig), maar ik heb moeite met het verwerken van de gegevens tot een volwaardige scriptie.

Dat komt eigenlijk omdat ik, besef ik nu, niet helemaal achter het onderwerp sta. De opleiding heeft me ook niet concreet op weg kunnen helpen. Als ik het onderwerp leuk had gevonden en gemotiveerd was geweest, stamp ik zo'n scriptie in een week uit de grond. Maar zo lukt het echt niet
Misschien helpt het om een onwijs cynische scriptie te schrijven, waarbij je het onderwerp volledig de grond in stampt? (Op wetenschappelijk verantwoorde wijze natuurlijk)
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_20921165
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 18:44 schreef Zhenar het volgende:
Misschien helpt het om een onwijs cynische scriptie te schrijven, waarbij je het onderwerp volledig de grond in stampt? (Op wetenschappelijk verantwoorde wijze natuurlijk)
Ja, dat is ook de toon die ik uiteindelijk heb gekozen.

Mijn scriptie gaat over de wijze waarop documentairemakers en productiemaatschappijen hun projecten aan de publieke omroepen kunnen slijten. Maar die omroepen zijn echt enorm stug.

Daarom vergelijk ik Hilversum met de vesting Troje, en de producenten/docu-makers met het Paard van Troje. Alleen in mijn versie wordt het Paard aan flarden geschoten nog voor het door de poort is.

Niet wetenschappelijk (ach, 't is maar HBO), wel leuk
  donderdag 29 juli 2004 @ 00:46:09 #98
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_20924385
Maar... maar... HBO is gaaf! HBO brengt ons series als Six Feet Under, The Sopranos en Sex & the City!

Oh wacht, je bedoelt HBO, de onderwijsvorm.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_20925100
Oh ja en dan moet het hbo zijn geloof ik, niet HBO.
pi_20930587
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:43 schreef Kontiki het volgende:
Ik ga een nieuwe techniek proberen: schrijven in de plaatselijke bibliotheek. Hier thuis is het te warm, springen de tv en radio steeds spontaan aan (met een beetje hulp van mijn hand), grijp ik steeds naar snacks en drinken en lonkt de tuin verleidelijk. In de bieb heb je daar geen last van
Ik ken het, en dat 'grijpen naar afleiding' gebeurt bij mij zelfs niet alleen als het warm weer is. Thuis komt er gewoon niets uit mijn handen. Ik zoek ALTIJD de bibliotheek op.

Ik had voor vandaag bedacht dat als ik vanochtend zou gaan fietsen en ik weet dat ik vanavond lekker weer ga picknicken aan het strand, dat ik het dan wel zou kunnen verdragen vanmiddag iets nuttigs te doen. Maar dat valt toch tegen, het buiten zijn van vanochtend smaakte naar meer. Ik heb al wat mensen gevraagd of ze vanmiddag mee gaan zwemmen, en ik denk dat het de redding voor mijn scriptie gaat betekenen dat er tot nu toe niemand kan
pi_20930665
Ik bevind mij ook in een studie-ontwijkende fase. Ik moet mijn bachelorscriptie gaan afronden, maar alles lijkt leuker. Ik tik nog liever ritmisch de hele dag met mn vingers op de tafel dan ik ga typen...
pi_20931122
Een scriptie schrijven is vooral een kwestie van doorzetten. En je planning klopt toch nooit dus accepteer gewoon dat je een paar maanden uitloopt (bij een scriptie/onderzoek van 9 maanden). Uiteindelijk voor mijn analyse en ontwerp wel een 8 gekregen dus iedereen die in de stress zit: het komt goed. Ik ben nu van mijn welverdiende vakantie aan het genieten en van mijn ir. titel
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_20931176
Mooi, komrad! Gefeliciteerd!
En ja, bij iedereen die ik ken is die scriptie uiteindelijk wel afgekomen. Soms na een lange lijdensweg, okee, maar af kwam ie. De mensen in mijn omgeving die echt helemaal zijn gestopt met een studie zijn allemaal al ver voor de afstudeerfase gestopt.
Het komt goed!
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:27:33 #104
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_20931266
zucht, over twee jaartjes moet ik er ook aan geloven vrees ik
pi_20931289
Thanx thaleia,

ik ken het probleem dat je net beschreef, er zijn zo veel leukere dingen dan afstuderen. Ik heb bij een bedrijf gezeten, waarbij ik veel vrijheid kreeg en veel externen kon spreken. Ik had dus eigenlijk het beste van 2 dingen, namelijk en de contacten en de vrijheid om je eigen weg te zoeken. Uiteindelijk heeft het nog wel veel opgelevert voor het bedrijf, omdat ik ze een nieuwe adviestool heb kunnen geven. En ik heb nog een vergoeding gehad, dus goed voor iedereen!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_20931304
Grumpey, ik zou zeggen: vooral nog niet druk over maken!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_20931343
Oh ja, ik heb nog steeds geen onderwerp...
pi_20931366
wat studeer je dan chris JX
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_20931600
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:31 schreef komrad het volgende:
wat studeer je dan chris JX
Rechten.
pi_20931708
ik ben bijna klaar met mn scriptie, maar heb nog een beetje hulp nodig in de grafische presentatie van mijn data. Ik heb er een topic voor geopend, omdat het vrij diepgaand is, en niet voor iedereen interessant of begrijpelijk. Wie hulp kan bieden: graag!

[GNSK] Hulp bij grafiek in scriptie gezocht!
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_20931743
bouwrecht icm sleutelprojecten rondom stations iets voor je
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_20931799
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:47 schreef komrad het volgende:
bouwrecht icm sleutelprojecten rondom stations iets voor je
Nee Het moet internationaalrechtelijk of rechtsvergelijkend zijn. Ik heb al wel een richting (humanitair recht = recht in oorlogssituaties) maar nog niet helemaal concreet een onderwerp.
pi_20931840
oke suc6 ermee
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 29 juli 2004 @ 14:19:20 #114
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_20932414
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:50 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Nee Het moet internationaalrechtelijk of rechtsvergelijkend zijn. Ik heb al wel een richting (humanitair recht = recht in oorlogssituaties) maar nog niet helemaal concreet een onderwerp.
Het is natuurlijk heel hip om je te verdiepen in de vraag in hoeverre soldaten (in bijvoorbeeld Irak) strafbaar zijn voor het mishandelen van hun gevangenen.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_20932652
Ik had nooit verwacht dat het zou lukken, maar het blijkt best mogelijk om liggend in het gras wat nuttigs te doen. Nu alleen weerstand blijven bieden aan de verleiding om bij het nabijgelegen campuscafe een biertje te halen
pi_20932699
dju wat een stormloop ineens hier

Ik heb deze namiddag weer een beetje vrij... maar vanavond laat gaat er weer gewerkt worden!

Volgens mijn begeleider begon het op een eindresultaat te lijken... alleen nog hier en daat bijschaven en ik wil mijn theoretisch kader nog wat uitgebreider. Schrijft en zoekt wel veel gemakkelijker als je weet waar het naar toe gaat moet ik zeggen. Toen ik er de eerste keer mee bezig was, wist ik mijn onderwerp nog niet.... nu kan ik wat gerichter te werk gaan, heeeel fijn.
pi_20932730
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 14:30 schreef thaleia het volgende:
Ik had nooit verwacht dat het zou lukken, maar het blijkt best mogelijk om liggend in het gras wat nuttigs te doen. Nu alleen weerstand blijven bieden aan de verleiding om bij het nabijgelegen campuscafe een biertje te halen
Heeeeej, goed! Ik heb vanmorgen ook in het zonnetje artikelen zitten doorlezen. Zonder computer werk ik een stuk efficienter dan met. Soms wou ik dat ik nog in de jkaren zeventig leefde, alhoewel daar ook de nodige immense nadelen aan kleefden denk ik... Lijkt me niks, scriptie op de typmachine of handgeschreven... brrrr
  donderdag 29 juli 2004 @ 14:39:16 #118
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_20932822
Argh, ik kan niet meer verder; alles ziet er goed uit, maar ik kan pas verder met informatie verzamelen als mijn begeleidster haar feedback heeft gegeven, maar die zit in Japan, terwijl ze al sinds maandag terug zou zijn!

Blijkt opeens ook nog dat ze denken op de faculteit dat ik mij niet heb ingeschreven voor mijn laatste tentamen; de psycho's... Ach, heb ik in ieder geval iets te doen vanmiddag.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_20932826
Ik zeg: pak je biertje gewoon en geniet er van. Life is to beautiful. Carpe diem, om maar eens een goed cliché uit te kast te halen. Het is wel vakantietijd he dus gun jezelf ook een pleziertje. Anders neem ik er wel een voor jullie, proost
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_20932850
He Zhenar, toch maar een biertje daarna dan, je kan immers toch niet verder
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_20933502
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 14:19 schreef Zhenar het volgende:

Het is natuurlijk heel hip om je te verdiepen in de vraag in hoeverre soldaten (in bijvoorbeeld Irak) strafbaar zijn voor het mishandelen van hun gevangenen.
Aan zoiets zit ik ook al te denken... Of hoe de rechten van krijgsgevangenen beter beschermd kunnen worden.
pi_20934032
Nou, het werken in de bieb heeft zeker zijn vruchten afgeworpen. Het is alleen jammer dat er hier een draadloos netwerk aanwezig is, waardoor ik alsnog ga internetten
  donderdag 29 juli 2004 @ 16:09:27 #123
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_20934652
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 15:38 schreef Kontiki het volgende:
Nou, het werken in de bieb heeft zeker zijn vruchten afgeworpen. Het is alleen jammer dat er hier een draadloos netwerk aanwezig is, waardoor ik alsnog ga internetten
Tsk tsk tsk. Hup! Arbeit machen!

Internet... de doem van onze generatie.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_20934680
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 16:09 schreef Zhenar het volgende:
Tsk tsk tsk. Hup! Arbeit machen!

Internet... de doem van onze generatie.
Toen hier maandag het netwerk eruitlag konden allerlei mensen niet meer werken (hadden hun pc nodig, of moesten boeken opzoeken in biebcatalogus enz), maar ik heb in tijden niet zoveel gedaan als op die dag
pi_20934720
He thaleia, zit je in eidnhoven of zo omdat je een draadloos netwerk hebt??
wat doe je eigenlijk?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_20934731
en zhenar heb je je biertje al genomen>
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 29 juli 2004 @ 16:33:11 #127
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_20935110
Ik ga er nu eentje uit de ijskast pakken en lekker op het dakterras zitten. Heb net vernomen dat ik mijn allerlaatste tentamen heb gehaald, dus dat is wel enkele biertjes waard!
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_20935159
gefeliciteerd zhenar. Proost!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 29 juli 2004 @ 16:40:22 #129
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_20935271
Moet je bij elke opleiding en niveau een scriptie schrijven of...?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_20935326
ligt aan de opleiding. Ik heb zelf een technische studie gedaan en daar wordt van je verwacht dat je onderzoek-analyse- ontwerp in je afstudeeropdracht verwerkt en daar een rapportage of meerdere rapportages van maakt. Ik weet van vrienden dat ze bv onderzoek en analyse doen en niet een nieuw iets maken/ontwerpen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_20935408
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 16:13 schreef komrad het volgende:
He thaleia, zit je in eidnhoven of zo omdat je een draadloos netwerk hebt??
wat doe je eigenlijk?
Ik antwoord gezellig even mee. Ik zit hier in de bibliotheek van Leiden. Leiden heeft het grootste stedelijke wifi netwerk ter wereld, waarop ook een internetgateway zit. Werkt behoorlijk goed, al is het niet echt veilig geloof ik.

www.wirelessleiden.nl voor de nerds
pi_20950502
relaxed maar ben gelukkig exit als student en nog geen werkende man

dus no more scripties en no more internetproblemen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_20960582
Ik heb geen draadloos netwerk hoor, dacht je dat omdat ik postte dat ik in het gras ging werken? Dat 'werken in het gras' lukte juist zo goed OMDAT daar geen internet was

Ik zit in Nijmegen, en heb vandaag besloten dat ik lekker ging zwemmen. En omdat ik na een paar avonden terrasjes best een avondje thuis wil blijven, ga ik misschien later op de avond wel even wat scriptie-en. Tropenrooster!

Tenzij er iemand belt met een terras-voorstel, dan zwicht ik natuurlijk meteen. Maar ik bel in elk geval zelf niet!

[edit]Zhenar, gefeliciteerd!
pi_20960870
Ik heb vanmiddag best wel heel goed gewerkt, vind ik zelf. Begin de hete adem in de nek te voelen (maandag moet het af... die eerste versie) en dat werkt stukken beter.

Alleen helaas veel afleiding gehad vanochtend door mensen die zich ongevraagd met mij en mijn keuzes gingen bemoeien (niet op scriptiegebied)... Dat ze dat achterwege laten (liefst helemaal maar iig tot na mijn deadlines!!! )
pi_20960918
Thaleia, je bent bij deze uitgenodigd om een keer samen met mij een terras ergens te verkennen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_20960940
Is minder ja als mensen zich met je gaan bemoeien als je al stress hebt. Ik kan er dan over het algemeen ook niet zo goed tegen dus dan lopen de irritaties snel op
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 30 juli 2004 @ 20:42:44 #137
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_20962040
ik moet van mezelf maandag of dinsdag mn scriptie inleveren. Ik wil gewoon niet dat ik nog aan scripties denk op vakantie.
Heb na de beoordeling van de allereerste versie helemaal niets meer kunnen laten checken omdat mn begeleidster op vakantie is.Dus ik heb ook aardig wat scriptiestress.

Ik kwam trouwens niet verder met mn grafieken, maar dankzij een zeer aardige FOKker, schiet het nu weer lekker op.
Wat zou ik moeten beginnen zonder fok?
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_20963769
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 20:42 schreef knuppelhout het volgende:
Wat zou ik moeten beginnen zonder fok?
Zonder FOK! had je je scriptie allang afgehad
pi_20963816
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 22:10 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Zonder FOK! had je je scriptie allang afgehad
Haha, dat zou ik ook zeggen, zeer waar!

Ik ga nu nog effetjes flink schrijven...
pi_20963842
suc6 arinna
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_20973862
Geen zin om binnen te zitten, wel zin om wat aan mijn scriptie te doen: ik ga in het park liggen, met scriptie, een doos kersen en een fles drinken
pi_20980309
thaleia, je bent goed bezig, en smakelijk en proost
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_20980779
Nou, wat ben ik toch goed bezig Ik ben de krabbels die ik de afgelopen dagen in het gras op papier heb gezet aan het intypen en het is weer ultieme chaos: kladversies van hoofdstuk 1,2 en 3 in het ene schrift, en natuurlijk niet mooi op de goede volgorde. Voetnoten in een ander schrift, want daar had ik in schrift 1 geen plaats meer voor. Omdat mijn bureau al helemaal vol ligt met andere troep, liggen de artikelen die ik er zo nu en dan ook bij moet pakken om een jaartal of citaat op te zoeken, achter me op de grond. Oude tijden herleven Maar ik ben wel lekker bezig, die chaos hoort er -in mijn geval- gewoon bij
pi_20981277
Ja, bij mij is het ook vaak een chaos. Ik ben nu al puur toevallig oude aantekeningen tegen gekomen waarvan ik het bestaan al niet meer wist. Had ik ze niet gevonden, dan was de info niet eens in de scriptie gekomen
pi_20981317
En dan die adviezen om keurig netjes in een kaartenbak (hallo!) bij te houden welke secundaire literatuur je allemaal hebt gebruikt en welke potentieel bruikbare verwijzingen je bent tegengekomen. Die staan bij mij overal tussendoor gekrabbeld en ik heb minstens drie verschillende 'nog nazoeken'-lijstjes verspreid over die schriften staan
pi_20981370
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 22:10 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Zonder FOK! had je je scriptie allang afgehad
neuh, de hulp die ik heb gekregen was echt onmisbaar.
Ok, als ik geen internet zou hebben zou dat enorm schelen, dan was ik al weken klaar geweest. Net zoals wanneer ik een brave gemotiveerde student zou zijn die al zn werk op tijd af heeft.

maar goed...
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_20981739
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:17 schreef thaleia het volgende:
En dan die adviezen om keurig netjes in een kaartenbak (hallo!) bij te houden welke secundaire literatuur je allemaal hebt gebruikt en welke potentieel bruikbare verwijzingen je bent tegengekomen. Die staan bij mij overal tussendoor gekrabbeld en ik heb minstens drie verschillende 'nog nazoeken'-lijstjes verspreid over die schriften staan
Ik heb een hele grote map gekocht en daar gooi ik alles in. Werkt wel goed. Nuttige bron gevonden? Printje maken/aantekening schrijven, perforeren en in die map smijten.
pi_20982995
Hmja. Een map. Intussen heb ik de stapel papieren hier naast me op het bureau liggen en glijdt ie om de haverklap op de grond. Dolle pret. Maar langzaam maar zeker heb ik straks wel de rommelige-kladversie-op-schrift tot een iets-minder-rommelige-kladversie-in-Word gemaakt, en daar ging het allemaal om.

En dan volgende week weer volop kladden op de printjes van die iets minder rommelige kladversie, natuurlijk

Ik heb maandag overleg met mijn mede-schrijver (we hebben een soort van duo-project), daar ben ik wel aan toe. Ik ben nu op eigen houtje vanalles aan het doen waarvan ik zeker weet dat hij er wel mee akkoord gaat (het ligt tamelijk voor de hand welke dingen er allemaal in de inleiding moeten komen, bijvoorbeeld), maar het is wel goed om effe te overleggen over welke weg we nu verder in gaan slaan en vooral: wie wat doet. De dingen die ik kan doen waarvan ik zeker weet dat die inderdaad wel moeten gebeuren en dat hij er zeker mee akkoord gaat, zijn namelijk bijna op.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 23:24:52 #149
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20983318
Schrijven op papier? Brrr.. ik ben al blij dat een enorm gedeelte van de bronnen voor mijn scriptie digitaal te vinden is.
pi_20984663
Schrijven op papier is juist ideaal met dit mooie weer, als je geen laptop hebt dan he
Pf, ik merk dat ik er erg veel mee bezig ben de afgelopen dagen. Is ook wel te merken aan mijn aantal posts in dit topic. Ik heb het gevoel dat ik NU een grote slag moet slaan, want over anderhalve week ga ik op vakantie en daarna begint mijn werk weer. Dan doe ik automatisch VEEL minder. Vandaar.
pi_20986908
Schrijven op papier heeft zijn voordelen -> veel minder afleiding maar ook enkele nadelen -> min of meer dubbel werk doen. Als je moet overleggen met je lotgenoot, kan je dan niet gewoon even bellen, is toch veel handiger. Ik weet nog wel van mijn afstuderen dat de telefoonrekening x2 ging ( kreeg gisteren de laatste rekening aiaiai). Suc6 ermee verder
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_20993434
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 10:26 schreef komrad het volgende:
Als je moet overleggen met je lotgenoot, kan je dan niet gewoon even bellen, is toch veel handiger.
Hee zeg, wil je van mijn excuus om lekker effe niks te doen afblijven?
pi_20993637
Bah, ik heb min of meer besloten om in november af te gaan studeren. Met het huidige resultaat kan ik nooit voor 11 augustus een volwaardig product afhebben.
4 jaar probleemloos door de opleiding knallen en dan hier, juist als ik er genoeg van heb, blijven haken.... Bah.
pi_20993694
Da's klote, maar wel vrij normaal, is dat een troost? De meeste mensen die ik ken lopen hun studievertraging op in de eindfase. Ikzelf ook. Maar wel goed kut idd dat dat juist op een moment komt dat je er vanaf wilde zijn.
Het komt, het komt!
  zondag 1 augustus 2004 @ 17:48:28 #155
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_20993718
Ik heb hetzelfde.... hoopte helemaal in septemeber af te studeren, maar dat gaat echt niet lukken, vercshrikkelijk als je zo afhankelijk bent van andere mensen

Morgen weer met goede moed beginnen, heb 3,5 dagen vrij gehad, dus nu zou het op zich wel weer moeten he?! Succes allemaal weer in de nieuwe week!
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_20993766
Ik ben bijna klaar, ben nu bezig met de analyse van het beeld dat de grafieken schetsen. Ik heb dus handmatig ingevoerd in spss:

Het aantal jaren tot de ingreep en de stijging van de gradient in die tijd. Nou nam ik aan dat ik hiervoor een lineaire regressie-analyse moet uitrekenen, maar nou merk ik in 1 geval dat dit niet kan kloppen (of ik lees de verkeerde waarde af). In het genoemde voorbeeld stijgt de gradient in 5 van de 6 gevallen, en daalt ie in 1 geval met 5 mmHg. Als ik een regressieanalyse doe krijg ik uit de laatste tabel een B (regressiecoefficient) van -6.6 en een constante van +28.5. Ik heb als onafhankelijke variabele de tijds-toename gebruikt, en als onafhankelijke waarde de gradientstoename.

De vergelijking zou dan zijn:

Dgradient = 28.5 – 6.6 * Dtijd



, en dat klopt niet met het beeld: de gradient stijgt juist!



Ik doe blijkbaar iets fout, maar kan in mijn spss boek niet vinden wat.

Ik denk dat ik misschien geen regressie-analyse zou moeten doen, omdat spss een beloop binnen deze groep wil uitrekenen. Wat ik wil is meer een gemiddelde van alle belopen van de 6 betrokken patienten.

Kan/mag ik dan de r.c. van de 6 patienten uitrekenen, en daar dan een gemiddelde van nemen>? ik moet er dan nog een significantie-test bij doen, anders kan je er niets over zeggen. Moet ik dan een 1-sample t-toets uitvoeren met als toetswaarde de zelf uitgerekende gemiddelde r.c.?
dit lijkt me een omslachtige oplossing maar voorlopig wel de enige.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_20994225
ik blijf er vanaf hoor thaleia, ga maar lekker niksen is veek leuker als afstuderen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21007060
@Knuppelhout.... pffff, ik heb ook gestatistiekt met spss, maar vond het bij mezelf al lastig genoeg om uit te vinden wat je wanneer moet doen (ook al waren het alleen maar t-toetsjes, cronbach's alpha en meer van dat). Zou niet weten wat je fout doet.

Ik moet vandaag mijn eerste versie afhebben. Heb het gevoel dat het me gewoon gaat lukken als ik maar in gestaag tempo doorwerk. Moet nog wel veel, vooral lopend maken, hier en daar nog een klein paragraafje dat ik tot nu toe links had laten liggen en dan nog met plaatjes knoeien enzo, voorbeelden bedenken. en alles bij elkaar gooien voor het eerst. ben benieuwd naar het aantal pagina's/woorden. Zoals gezegd zijn daar bij ons geen eisen aan, dus ik vind het wel spannend om te weten of ik in de richting van wat op andere opleidingen de eis is kom.

Maar nog een vraagje: zijn er richtlijnen wat betreft lettertype en dergelijke? regelafstand? indeling -painanummering? Ik meen me te herinneren dat daar een website over bestaat, welke ook weer? Iemand tips/hulp?
  maandag 2 augustus 2004 @ 11:19:05 #159
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21007197
Wij moeten regelafstand 1,5, Times New Roman 12 typen geloof ik. Of was het Arial 11? Hm, nog even nazoeken. Maar volgens mij stelt elke faculteit daar net iets andere (lossere?) eisen aan.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  maandag 2 augustus 2004 @ 11:20:08 #160
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_21007220
Arial 11 op de VU geloof ik....

en spss hebben we ook , nouja, vind het ook wel weer leuk om resulaten van je onderzoeken te analyseren
  maandag 2 augustus 2004 @ 11:54:34 #161
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21007858
Heeft iemand dat ook wel eens, dat je wacht op feedback van je begeleider en intussen jezelf er niet toe kan zetten iets nuttigs te doen, ookal moet er op zich nog wel wat gedaan worden.

Ik heb nu echt zo'n feedback-afwacht momentje. Heel irritant, want ik wil wel verder, maar alleen metde hoofdlijnen (heb geen zin in een premature spelling check ofzo).
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_21007942
Ik ken dat wel ja, ik had dit weekend een overleg-afwacht-moment, terwijl er nog genoeg was dat ik had kunnen doen. Is dus vast normaal, en na de feedback kom je vast wel weer op gang
Heb net overlegd met mede-scriptieschrijver, wat wel erg nuttig was. We hebben de koers die in de richting van een scriptie die voornamelijk samenvat wat al eerder gedaan/gezegd is bijgesteld naar een scriptie die ook nog wat nieuws oplevert. Da's wel goed voor de motivatie, moet ik zeggen.
pi_21008704
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 11:19 schreef Zhenar het volgende:
Wij moeten regelafstand 1,5, Times New Roman 12 typen geloof ik. Of was het Arial 11? Hm, nog even nazoeken. Maar volgens mij stelt elke faculteit daar net iets andere (lossere?) eisen aan.
Bij mijn opleiding aan de Hogeschool van Amsterdam zijn de eisen Garamond 11. Maar dat vond ik in het eerste jaar al zo lelijk dat ik altijd arial gebruikt heb. Nooit wat over gehoord, dus ik kan me niet voorstellen dat ze er bij de scriptie moeilijk over gaan doen.

Overigens @ Knuppelhout, ik heb geen idee waar je het over hebt , totaal geen verstand van geneeskunde.
pi_21008886
ik heb nu het omgekeerde van een overleg-afwachtmoment. Ik ben bijna klaar, lever m morgen in, maar ik heb vanmiddag nog een overlegmoment terwijl ik liever doorwerk!

maar ach, het moet maar lukken!

@kontiki, slaat je naam op de campingdisco in Canet Plage, frankrijk? ben d'r 4 jaar geleden geweest, erg fout maar wel cool.


Ik lever m in in Verdana 10, regelafst 1 1/2. Verdana 10 is groter dan andere fonts op die grootte, en er is eens onderzocht wat het best leesbare font is, en dat was verdana, gevolgd door arial.

Succes allemaal, nog effe doorbijten!
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_21009367
Over de opmaak, ik gebruik altijd optimum 10 punts evt future, met een regelafstand van 16punts. Dit is voor een scriptie erg overzichtelijk. Let ook op de marges zodat de marge waar ingebonden wordt groter is, bv 3,5 links en 2,5 rechts. Is ook handig als er notities gemaakt moeten worden,. Ik ben persoonlijk voorstander van een dubbelzijdig verslag, vooral als je richting of over de 80 pagina's gaat. Let ook op kaft, titelblad, voorwoord, samenvatting, inhoudingopgave, inleiding. Simpel maar erg slordig als je het vergeet. Tenslotte alsj e de mogelijkheid hebt de kaft op a3 printen zodat je geen lelijk witte marges aan de zijkant ziet.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:18:05 #166
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21009532
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:10 schreef komrad het volgende:
Over de opmaak, ik gebruik altijd optimum 10 punts evt future, met een regelafstand van 16punts. Dit is voor een scriptie erg overzichtelijk. Let ook op de marges zodat de marge waar ingebonden wordt groter is, bv 3,5 links en 2,5 rechts. Is ook handig als er notities gemaakt moeten worden,. Ik ben persoonlijk voorstander van een dubbelzijdig verslag, vooral als je richting of over de 80 pagina's gaat. Let ook op kaft, titelblad, voorwoord, samenvatting, inhoudingopgave, inleiding. Simpel maar erg slordig als je het vergeet. Tenslotte alsj e de mogelijkheid hebt de kaft op a3 printen zodat je geen lelijk witte marges aan de zijkant ziet.
Ik vind dubbelzijdig dus echt te pauperig; dat kun je toch niet doen bij een scriptie? Jammer als het een dik boekwerk wordt, maar het zijn nog steeds even veel woorden, ook al zet je het op beiden kanten van de pagina's. Bij dubbelzijdig krijg je alleen dat lelijke doorschijnende effect. Volgens mij is dat echt not-done hoor.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_21009578
Je moet als je dubbelzijdig print wel goed papier gebruiken
Ik zat bij een bedrijf dat daar speciaal semi foto mat papier had dat iets dikker was. Daarom kon ik wel gewoon dubbelzijdig printne. Maar idd als het doorschijnt is het aardig schraal
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21009663
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 12:47 schreef knuppelhout het volgende:
Ik lever m in in Verdana 10, regelafst 1 1/2. Verdana 10 is groter dan andere fonts op die grootte, en er is eens onderzocht wat het best leesbare font is, en dat was verdana, gevolgd door arial.
Hier zat ik ook aan te denken: het ziet er niet uit alsof je een zo groot mogelijk lettertype uitgezocht hebt, en regelafstand anderhalf is geloof ik zon beetje standaard bij scripties. Ik denk dat ik dat er voor nu gewoon van maak, en dan vraag ik het mijn begeleider nog wel even na.

Dat van de marges is ook een goeie, moet ik zeker ook aan denken. Maar die 80 pags... nee die haal ik geloof ik niet. Vanavond weet ik ongeveer hoeveel het is qua tekst en bijlages, ben benieuwd. Bijlages heb ik trouwens wel veel, dus het totaal zou best nog eens die richting op kunnen vliegen (2X8 onderzoeksmateriaal, 11pags vragenlijst... hmm.)
pi_21009726
@arinna
Je kan altijd er voor kiezen de bijlagen apart in te binden. Mijn scriptie op de HTS had 350 pag's bijlage dus dat was niet zo'n moeilijke keuze,maar bij doctoraalscriptie had ook nog 50 pag's en dat is ook nog te veel. Als ik zo tel is dat al sowieso 27 pagina's dus dat is al op de grens denk ik
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21009774
Bij wie van jullie worden er trouwens wel eisen gesteld aan aantal woorden/pagina's of wat dan ook. Ben wel benieuwd wat zo ongeveer de eisen zijn. Er staan in het vorige topic geloof ik ook al wat eisen vermeld, maar daar ga ik nu even niet naar zoeken (doooor met die scriptie! )
pi_21009808
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:26 schreef komrad het volgende:
@arinna
Je kan altijd er voor kiezen de bijlagen apart in te binden. Mijn scriptie op de HTS had 350 pag's bijlage dus dat was niet zo'n moeilijke keuze,maar bij doctoraalscriptie had ook nog 50 pag's en dat is ook nog te veel. Als ik zo tel is dat al sowieso 27 pagina's dus dat is al op de grens denk ik
Ik zal het eens bekijken als ik het hele pakketje bij elkaar heb... Veel meer bijlages worden het niet geloof ik... En 27 pagina's los inbinden is ook een beetje minimaal denk ik.
pi_21009866
Bij ons worden er geen eisen aan gesteld, maar minder als 50 pagina's hoofdtekst is not done. Er wordt ook ' gevraagd' om het niet te gek te maken >90 pagina's hoofdtekst is bijna niet meer te lezen. Berekeningen enz sowieso in bijlage, methodiek wel in hoofdtekst
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21011414
Ik heb net een nieuwe synth. Aan de andere kant van mijn bureau staat een stapel boeken voor mijn scriptie. En nu mogen jullie raden aan welke kant van mijn bureau ik het meest zat vorige week.
  maandag 2 augustus 2004 @ 16:29:14 #174
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21013157
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:57 schreef Tranceptor het volgende:
Ik heb net een nieuwe synth. Aan de andere kant van mijn bureau staat een stapel boeken voor mijn scriptie. En nu mogen jullie raden aan welke kant van mijn bureau ik het meest zat vorige week.
Maar dat was om je ondersteboven-leesvaardigheden te testen, toch?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_21013643
nee, het "uit-een-ooghoek-toch-boeken-lezen" , da's een nieuwe olympische discipline (kan ik ook wel aan meedoen denkik)
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_21014649
Ik ben wereldkampioen ontwijkend studie-gedrag...

en...

Wereldkampioen lezen zonder er iets van in je scriptie te zetten...
pi_21016901
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 17:51 schreef knuppelhout het volgende:
Ik ben bijna klaar, ben nu bezig met de analyse van het beeld dat de grafieken schetsen. Ik heb dus handmatig ingevoerd in spss:

Het aantal jaren tot de ingreep en de stijging van de gradient in die tijd. Nou nam ik aan dat ik hiervoor een lineaire regressie-analyse moet uitrekenen, maar nou merk ik in 1 geval dat dit niet kan kloppen (of ik lees de verkeerde waarde af). In het genoemde voorbeeld stijgt de gradient in 5 van de 6 gevallen, en daalt ie in 1 geval met 5 mmHg. Als ik een regressieanalyse doe krijg ik uit de laatste tabel een B (regressiecoefficient) van -6.6 en een constante van +28.5. Ik heb als onafhankelijke variabele de tijds-toename gebruikt, en als onafhankelijke waarde de gradientstoename.

De vergelijking zou dan zijn:

Dgradient = 28.5 – 6.6 * Dtijd



, en dat klopt niet met het beeld: de gradient stijgt juist!



Ik doe blijkbaar iets fout, maar kan in mijn spss boek niet vinden wat.

Ik denk dat ik misschien geen regressie-analyse zou moeten doen, omdat spss een beloop binnen deze groep wil uitrekenen. Wat ik wil is meer een gemiddelde van alle belopen van de 6 betrokken patienten.

Kan/mag ik dan de r.c. van de 6 patienten uitrekenen, en daar dan een gemiddelde van nemen>? ik moet er dan nog een significantie-test bij doen, anders kan je er niets over zeggen. Moet ik dan een 1-sample t-toets uitvoeren met als toetswaarde de zelf uitgerekende gemiddelde r.c.?
dit lijkt me een omslachtige oplossing maar voorlopig wel de enige.
Een steekproef van 6 patienten is sowieso erg weinig voor een betrouwbare goede regressie. Als je me de data toon, wil ik wel voor de lol naar kijken.
pi_21017756
Ik heb toch nog maar even naar wat antwoorden in het oude topic gekeken....

Dit waren een aantal eindtotalen, woorden: 14720, 13403, 15442. Maar er was ook iemand die tegen de 30.000 liep... pfff. In Maastricht is de richtlijn tussen 7500 en 8500, das wel heel karig.

Ik zat vanmiddag, met toch best nog wel wat tekst te schrijven en met alleen normale hoofdstukken (geen inhoudsopgave, literatuurlijst ed), rond de 10500... dat gaat dus wel redelijk in de buurt komen denk ik als ik het straks weer uitreken.

Qua pagina's: sommigen moesten tussen de 40 en 60, sommigen onder de 50...

Vind het raar om aantal pagina's op te geven, omdat dat gewoon ontzettend afhankelijk is van opmaak. Aantal woorden is een heel wat betere richtlijn...
pi_21018303
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 19:29 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Een steekproef van 6 patienten is sowieso erg weinig voor een betrouwbare goede regressie. Als je me de data toon, wil ik wel voor de lol naar kijken.
dankje, ben er al klaar mee. Heb gewoon wat aangekloot en toen kwam er iets uit dat volgens de statisticus klopte. Ik vind het mooi geweest zo. Heb net mn abstract geschreven (best lastig zeg!)
en dan ga ik zo wat lay-outen en klaar is daan.

oja, nog effies een mooie voorkant fixen maar goed...
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_21018378
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 20:13 schreef Arinna het volgende:
Ik heb toch nog maar even naar wat antwoorden in het oude topic gekeken....

Dit waren een aantal eindtotalen, woorden: 14720, 13403, 15442. Maar er was ook iemand die tegen de 30.000 liep... pfff. In Maastricht is de richtlijn tussen 7500 en 8500, das wel heel karig.

Ik zat vanmiddag, met toch best nog wel wat tekst te schrijven en met alleen normale hoofdstukken (geen inhoudsopgave, literatuurlijst ed), rond de 10500... dat gaat dus wel redelijk in de buurt komen denk ik als ik het straks weer uitreken.

Qua pagina's: sommigen moesten tussen de 40 en 60, sommigen onder de 50...

Vind het raar om aantal pagina's op te geven, omdat dat gewoon ontzettend afhankelijk is van opmaak. Aantal woorden is een heel wat betere richtlijn...
ik moet qua pagina;s onder de 15 (!) zitten, exclusief grafieken, tabellen en bijlagen. Denk dat ik ergens tussen de 5500 en 6000 wrd uitkom, wat een verschil met andere studies idd!

maarja, dit is ook maar voor een onderzoek van 4 maanden en ze hebben liever dat je veel leert over hoe het is om te onderzoeken dan dat je maanden lang achter de pc zit. (volgens mij is dat helaas bij allebei behoorlijk het geval)
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_21018638
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 20:47 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

ik moet qua pagina;s onder de 15 (!) zitten, exclusief grafieken, tabellen en bijlagen. Denk dat ik ergens tussen de 5500 en 6000 wrd uitkom, wat een verschil met andere studies idd!

maarja, dit is ook maar voor een onderzoek van 4 maanden en ze hebben liever dat je veel leert over hoe het is om te onderzoeken dan dat je maanden lang achter de pc zit. (volgens mij is dat helaas bij allebei behoorlijk het geval)
Volgens mij staan er bij mij officieel ook 4 maanden voor. Maar ik ben nu bijna een jaar bezig (eerste maanden verknommeld omdat ik geen begeleider kon vinden, en daarna ook niet bijster hard doorgewerkt). Ach ja, ik hoef me nergens aan te houden, liever een niet al te overdreven lang lopend verhaal dan zon gezever om maar aan de woorden te komen, zei mijn begeleider. Maar toch een geruststelling dat het enigszins in de richting zit van wat gemiddeld genomen gezegd werd.

Wat/waar studeer je?
edit: stomme vraag volgens mij is het al zon beetje uit je profiel te halen
pi_21021850
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 20:13 schreef Arinna het volgende:
Ik heb toch nog maar even naar wat antwoorden in het oude topic gekeken....

Dit waren een aantal eindtotalen, woorden: 14720, 13403, 15442. Maar er was ook iemand die tegen de 30.000 liep... pfff. In Maastricht is de richtlijn tussen 7500 en 8500, das wel heel karig.

Ik zat vanmiddag, met toch best nog wel wat tekst te schrijven en met alleen normale hoofdstukken (geen inhoudsopgave, literatuurlijst ed), rond de 10500... dat gaat dus wel redelijk in de buurt komen denk ik als ik het straks weer uitreken.

Qua pagina's: sommigen moesten tussen de 40 en 60, sommigen onder de 50...

Vind het raar om aantal pagina's op te geven, omdat dat gewoon ontzettend afhankelijk is van opmaak. Aantal woorden is een heel wat betere richtlijn...
mijn scriptie had 39.500 woorden... (Geen bijlagen..alleen literatuurlijst)
pi_21026760
Het is ook een groot verschil of je project 4 maanden duurt of 9 maanden. Dat is het echt onmogelijk op 15 pagina's te halen. Alleen de onderzoeksopzet is vaak al > 10 pagina's
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21027026
Oke, eerste versie is na een nacht doorhalen klaar om op te sturen, nu 40 pag zonder bijlagen en 13471 woorden.

tis nog niet helemaal perfect maar ik stuur hem nu naar mijn begeleider, tis mooi geweest. En in plaats van dat ik nu naar bed kan, moet ik twee keer anderhalf uur gaan reizen voor een afstudeergesprek....
pi_21027083
zo arinna, all nighter! Dat is minder dat je 3 uur moet reizen maar ja de laatste loodjes he. War gaat je scriptie eigenlijk over?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:26:09 #186
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21027101
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:21 schreef Arinna het volgende:
Oke, eerste versie is na een nacht doorhalen klaar om op te sturen, nu 40 pag zonder bijlagen en 13471 woorden.

tis nog niet helemaal perfect maar ik stuur hem nu naar mijn begeleider, tis mooi geweest. En in plaats van dat ik nu naar bed kan, moet ik twee keer anderhalf uur gaan reizen voor een afstudeergesprek....
Spannend!
Valt er geen last van je af nu?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_21027285
Mijn scriptie: 28895 woorden excl. bijlagen, 82 pagina's excl voorwerk, maar dat is dan wel voor 9 maanden (11 maanden)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:42:00 #188
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21027387
Ik weet gewoon dat ik iets moet doen, maar er komt helemaal niks uit mijn vingers, alles wat ik schrijf lijkt aan het einde van de dag de grootste onzin en inspiratie voor enquetevragen heb ik ook al niet... Zie het gewoon even niet meer zitten
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21027416
Melismay, take this advise: ga lekker naar het strand of zo vandaag en vanavond heb je weer inspiratie
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 11:00:38 #190
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21027797
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:43 schreef komrad het volgende:
Melismay, take this advise: ga lekker naar het strand of zo vandaag en vanavond heb je weer inspiratie
Ik moet afstuderen op een bedrijf, dus zo makkelijk gaat dat helaas niet... Krijg geen bedrijfsinfo, dus thuis aan mijn scriptie werken wil ook nog niet echt...
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21027854
Is het nu druk op het bedrijf? , ik heb wel eens met een aantal medewerkers een deel van de dag in de kroeg doorgebracht toen ik bij een bedrijf zat. Edit kroeg in terras en je bent al een heel eind.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 11:10:49 #192
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21027975
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 11:04 schreef komrad het volgende:
Is het nu druk op het bedrijf? , ik heb wel eens met een aantal medewerkers een deel van de dag in de kroeg doorgebracht toen ik bij een bedrijf zat. Edit kroeg in terras en je bent al een heel eind.
Ach ja, nog een uurtje en dan kan ik gaan lunchen, wie weet dat het dan vanmiddag een stuk beter gaat...het moet nou eenmaal, wil niet nog 3 maanden bezig zijn...

Maar bedant voor de tip in ieder geval
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21027997
Waar gaat je scriptie over??, en wat voor een soort bedrijf is het>
Suc6 ermee
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21028287
Ik voel me een beetje schuldig dat ik m'n afstuderen heb uitgesteld naar november. Zeker als ik zie dat hier mensen nachten doorhalen e.d. (heb ik voor de vakantie ook vaak gedaan trouwens).

But then again, ik heb in 2 jaar tijd slechts 2 weken vakantie gehad. Ben er echt aan toe!
Disclaimer: hbo studeren is al halve vakantie, ik weet het
pi_21028370
Goed kontiki dat het vast zelf zegt. voor mij gold dat in ieder geval, maar ieder mens en elke studie is anders hoor. Beter nu goed vakantie vieren dan te hard van stapel lopen, werken kan je nog lang genoeg. ik heb wel hard doorgetrokken en neem nu gewoon een paar maanden vakantie, en ga 3x op naar het buitenland!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 11:31:02 #196
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21028374
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 11:11 schreef komrad het volgende:
Waar gaat je scriptie over??, en wat voor een soort bedrijf is het>
Suc6 ermee
Ik studeer af bij een fabrikant van speciale keukenaparaten. Ik doe een onderzoek naar hoe ze de onderdelenmarkt kunnen optimaliseren voor servicemonteurs. Maar de medewerking is gewoon niet echt hoog... en dat is gewoon jammer want het is wel een leuk bedrijf.

Mijn scriptie bestaat uit 10% rapportage over het onderzoek en de rest is gewoon marketingplan, maar dat is moeilijk schrijven zonder bedrijfsinfo...

Genoeg gezeurd voor vandaag, ik moet gewoon aan het werk, wat gaan doen Ook ik voel me behoorlijk schuldig als ik lees dat mensen gewoon hele nachten doortrekken, ik slaap tenminste nog een paar uurtjes
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21028405
Waarom zou je je schuldig voelen, het gaat zoals het gaat, vooral als het medewerking van externe bronnen betreft. Je moet daar ook beetje geluk bij hebben en erg assertief zijn. Succes ermee
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 11:36:33 #198
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21028500
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 11:32 schreef komrad het volgende:
Waarom zou je je schuldig voelen, het gaat zoals het gaat, vooral als het medewerking van externe bronnen betreft. Je moet daar ook beetje geluk bij hebben en erg assertief zijn. Succes ermee
Bedankt!!!
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21029103
Het lukt niet vandaag. Het plan was zo mooi: tot een uur of vier in de bieb, en dan zwemmen & picknicken met vrienden. Maar ik doe geen fuck. Ik zit daar, staar uit het raam en krijg mijn gedachten niet daar waar ze horen: bij mijn scriptie.
pi_21029139
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 12:11 schreef thaleia het volgende:
Het lukt niet vandaag. Het plan was zo mooi: tot een uur of vier in de bieb, en dan zwemmen & picknicken met vrienden. Maar ik doe geen fuck. Ik zit daar, staar uit het raam en krijg mijn gedachten niet daar waar ze horen: bij mijn scriptie.
Is 's avonds werken niks voor jou? Na het terrasje stevig doorwerken.
Ik kan thuis niet werken, het is te heet. In de bieb gaat het wel, maar ik werk het liefst 's avonds.
pi_21029226
Is wel een goeie ja, ben altijd al een avondmens geweest. In de collegevrije periodes waarin je alleen maar tentamens hebt nam ik me altijd wel voor om 's ochtends te beginnen met leren, maar in de praktijk kwam het altijd neer op een 'werkdag' van 3 uur 's middags tot 12 uur 's avonds, oid
Heb de afgelopen dagen als ik 's avonds niet ergens naartoe moest ook wel aan mijn scriptie zitten werken. Misschien moet ik me er inderdaad maar bij neerleggen
(En dus nu eerst de kantine in gaan en dan op het grasveldje gaan liggen, en om een uur of drie nog eens proberen )
pi_21030184
Dat kan je doen thaleia, maar hoe ga je dan nog zwemmen en picknicken?/ Kiezen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21030347
In mijn huidige baalstemming heb ik bijzonder weinig zin om te gaan zwemmen. Maar je zal altijd zien dat dat straks weer verdwenen is
pi_21030380
Ben ook bezig, 31 augustus moeten de cijfers ingeleverd zijn om in september af te studeren. En er moet nog veel gedaan worden aan het hoofdstuk resultaten en de discussie (tis een modelstudie)....:(
O ja, en ook nog een stageverslag maken, zullen wel veel terugdroom momenten bij komen, beetje rondwandelen tussen de wilde diertjes in Botswana is toch heel wat leuker dan in een klein kutkamertje onder een plat dak met dit weer achter een comp te zitten.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_21030392
ik weet niet of je uitzicht hebt op de buitenwereld maar het weer = ++, ik kan alleen niet weg ivm een zwaar verstuikte enkel [pijn]
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21032251
ahhhhhhhH! na weinig slaap de afgelopen 2 nachten, de rest vd tijd keihard werken en vanmorgen ruzie maken met de klote inhoudsopgave-functie van word (hij zette ineens rare tekens voor de hoofdstuktitels e.d., kwam ik achter nadat ik m in vijfvoud en in kleur had uitgeprint, bagger!), heb ik m af, laten inbinden en ga ik m zo inleveren. (en vanavond vooral heel veel drinken en blij zijn)

alemaal: heel veel succes, en ik blijf t topic af en toe wel volgen hoor!

doegie
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_21032300
He knuppelhout, je moet NOOIT de inhoudsopgave functie van word gebruiken dat is vragen om problemen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21032923
Van harte, knuppel!

Ik heb besloten dat ik morgenochtend eerst ga zwemmen/fietsen/whatever, en dan rond lunchtijd eens op de uni verschijn. 's Middags gaat het altijd beter. Vrienden van me gaan vaak dan 's avonds gewoon in de Refter eten en daarna nog effe door, waarschijnlijk is dat voor mij ook een VEEL beter schema dan dit 'vroege vogel'gedoe
pi_21032961
BTW feli knuppel,

maar idd 's ochtends werken schiet niet op
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 15:49:23 #210
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21033122
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:03 schreef komrad het volgende:
He knuppelhout, je moet NOOIT de inhoudsopgave functie van word gebruiken dat is vragen om problemen
PFT! Je moet er gewoon mee om kunnen gaan. Ik vind zelf niets irritanter dan zelf per paragraaf uit te moeten zoeken op welke pagina deze begint. En soms schuift alles op; kun je weer opnieuw gaan tellen. Heel vervelend! Dan heb ik liever hier en daar een paar rare "hoofdstuktitels" en tekens, die vaak makkelijk te verwijderen zijn in ruil voor automatische paginanummerberekening (en mooie puntjes tussen titel en paginanummer!)
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_21033961
Als ik vroeg opsta om aan de slag te gaan ben ik zo'n 10 minuten aan de slag als ik dan toch maar een bak thee ga zetten, één of andere soap ga kijken, even muziek ga maken op mijn pc, toch maar een spelletje opstart, een stuk ga schrijven wat niets te maken heeft met mijn scriptie, mensen ga opbellen...etc etc....
pi_21035616
He tranceptor, een bekend en moeilijk oplosbaar probleem. Alles is bijna leuker als het schrijven van een scriptie, vooral in de zomer.
@zhenar, ik kan goed omgaan met die automatische paginanummering van word, maar het ding geeft bijna altijd problemen wat ertoe geleid heeft dat ik handmatig inhoudsopgaves maak. Het heeft ook te maken dat mijn hoofdstukkopjes JPG's en dat de nummering daarom gek wordt. Mij Hs zijn wel veel mooier als de word dingen al zeg ik het zelf
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 18:13:02 #213
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_21035968
Tot mijn verbazing ben ik al meer dan drie uur bezig met het afwerken van mijn 3e hoofdstuk. Een record volgens mij voor deze en afgelopen week.
pi_21045472
zo. de biertjes waren erg lekker
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_21045568
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 01:38 schreef knuppelhout het volgende:
zo. de biertjes waren erg lekker
pi_21046480
nog steeds, ben behoorlijk tipsy! (sorry voor het eventueel verbreken van jullie motivatie-golf)
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_21048100
poost ,achteraf
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21127998
Ik heb de afgelopen dagen een paar daagjes vrijaf gepakt en mag nu nog even een weekje er tegen aan. Vrijdag moet alles er uitgeprint en ingebonden liggen... Commentaar op mijn eerste versie gehad, allemaal kleine verbeterdingetjes en ik denk niet dat dat nog heel veel werk wordt. Dan wel nog de lay-out, plaatjes invoegen, voorkantje, lettertypje enzo.

Ben nog aan het denken wat ik voor voorkant wil, wil niet zo'n saai effen vel met alleen een titel enzo. Verder denk ik aan gekleurde pagina's voor tussen de hoofdstukken... Ik heb op de uni wat scripties doorgebladerd om ideeen op te doen en een ding weet ik al wel: het mogen niet van die plastic ringetjes zijn bij inbinden, wat een ellende zijn die dingen zeg.

Ik zag trouwens veel variatie in volgorde van voorwoord-inhoudsopgave-samenvatting. Welke is de meest gebruikelijke, weet iemand dat? Ik dacht zelf bovenstaande of voorwoord-samenvatting-inhoudsopgave...
pi_21130893
De volgorde is : kaft-titelblad-voorwoord-samenvatting-inhoudsopgave-inleiding

Ga zo arinna, bijna klaar dus
Persoonlijk zou ik oppassen met gekleurde vellen tussen de hoofdstukken, maar iedereen zijn eigen smaak. Veel succes met de laatste loodjes. Voor mij is het vanaf morgen al echt vakantie, vive la france
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21131943
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:50 schreef komrad het volgende:

Persoonlijk zou ik oppassen met gekleurde vellen tussen de hoofdstukken, maar iedereen zijn eigen smaak.
Hoezo oppassen? Ik twijfel nog, zag het bij sommige scripties en het leek me wel overzichtelijk. Maar als jij me nadelen kunt noemen: graag. Ben benieuwd!
pi_21133486
Het is niet echt een kwestie van directe nadelen het is een kwestie van smaak. Ik vind persoonlijk dat je op moet passen met en gekleurde vellen en kleurgebruik op je witte vellen. Ik heb het wel ooit gebruikt om bijlagen te scheiden maar dat als je apart ingebonden zijn. Maar zoals ik al zei het is een kwestie van smaak.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21136069
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 16:20 schreef komrad het volgende:
Het is niet echt een kwestie van directe nadelen het is een kwestie van smaak. Ik vind persoonlijk dat je op moet passen met en gekleurde vellen en kleurgebruik op je witte vellen. Ik heb het wel ooit gebruikt om bijlagen te scheiden maar dat als je apart ingebonden zijn. Maar zoals ik al zei het is een kwestie van smaak.
Ja, ik was sowieso niet van plan onnodig kleur te gebruiken, zoals een gekleurde regel boven en onder ofzo... zag ik bij sommige scripties maar vond ik niet mooi. Wel heb ik hier en daar plaatjes/foto's die wel in kleur moeten willen ze hun bedoeling duidelijk kunnen maken...
pi_21154087
Succes Arinna
Ik ben zelf een totale nitwit op het gebied van vormgeving, maar mijn scriptiepartner niet, dus dat komt wel goed en ik bemoei me daar gewoon niet mee, ha. Voorlopig zit ik trouwens nog lang niet in de fase dat dat uberhaupt aan de orde is.
Heb met vandaag erbij nog 3 dagen, daarna ga ik op vakantie en direct daarna begint mijn werk weer. Vind het geen enkel probleem om nu nog wat te werken, in de bieb is het tenminste koel
Als ik straks weer werk hoop ik steeds de hele vrijdag (werk 4 dagen) te kunnen uittrekken om te scriptie-en, maar kan me wel voorstellen dat ik af en toe geniet van het feit dat de donderdagavond uitgaansavond is
pi_21155604
Ik heb geen zin meer
pi_21155881
Hee iedereen weer... ik heb net (of eigenlijk, mijn vriend heeft net ) een achtergrondje voor mijn voorkant ontworpen waar de tekst overheen moet. Nu heb ik zitten zoeken wat er precies op de voorkant moet staan... weinig tekst vind ik mooier, al die andere info kan wat mij betreft wel op het titelblad. Welke dingen moeten, buiten titel./ondertitel en ik neem aan mijn naam nog meer per se op de voorkant staan? Of wat is gewenst.... Iemand antwoord hier op

(ja ik vraag veel, ik weet het... nog 5 dagen en jullie zijn wat dat betreft van me af )
  maandag 9 augustus 2004 @ 15:47:14 #226
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_21156139
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 15:26 schreef Tranceptor het volgende:
Ik heb geen zin meer
Anders ik wel! Ik zit te wachten op een nieuwe sample CD, ipv aan mijn scriptie te werken.
pi_21179176
Hmm, niemand antwoord op mijn vraag? Ik heb zelf al half besloten het te laten bij titel/ondertitel en helemaal onderaan de pagina "afstudeerscriptie <studie> - <naam>". Op het titelblad vervolgens de rest van de reutemeteut.

Nieuwe vraag: over inbinden dit keer. Ik zat te denken aan van die ijzerachtige ringetjes, zoals je ook wel vaker bij fotoalbums enzo ziet (dus niet van die zwart plastic gevalletjes waar de pagina's zo gemakkelijk uitgaan). Is dit iets wat bij iedere copyshop mogelijk is???
pi_21180502
Hm, ik ben een vormgeving-nitwit, maar goed: behalve titel en ondertitel had ik onderaan in de hoek iets staan als 'afstudeerscriptie Griekse & Latijnse taal en cultuur, <mijn naam>, mei 1998'. Dus een maand en een jaartal erbij. Maar een vriend had op zijn voorpagina alleen een of andere kunstzinnige aquarel en de titel, zelfs de ondertitel kwam pas op pagina 2, samen met alle andere gegevens. Kortom: doe wat je wilt

Ik ga weer effe aan de slag!
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 15:30:32 #229
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21182073
Argh, ik heb last van enquête-angst! Ik heb een prachtige vragenlijst liggen, alle voorbereidingen getroffen, maar ik durf hem niet de deur uit te doen; ben bang dat er nog een foutje in staat of dat mensen mijn vragen stom vinden of de enquête te lang vinden (het zijn ook wel 50 MC-vragen)... I'm scared!
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_21197728
Laat je enquête door een aantal vrienden maken, vraag feedback en neem de tijd op. Dan weet je al heel wat meer.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 11:07:43 #231
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21202081
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 01:22 schreef Neuralnet het volgende:
Laat je enquête door een aantal vrienden maken, vraag feedback en neem de tijd op. Dan weet je al heel wat meer.
Dat was waarschijnlijk een goed idee geweest. Inmiddels heb ik 'em al de deur uit gedaan; had wel genoeg feedback gehad van mijn begeleidster en heb hem zelf gemaakt en daar een ruime tijdschatting op gebaseerd. Ik ben benieuwd...
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_21216951
Ut gaat lekkerrrr, volgens mij ga ik het ruim binnen de tijd afkrijgen... ook eens leuk

Moet alleen mijn theoretisch kader nog fatsoeneren, inhoudsopgave maken enzo en dan verder nog driehonderd keer controleren op spel en layoutfouten...
pi_21223500
Ik ben boos. Ik moest van mijn begeleidster de scriptie keer op keer herschrijven omdat zij het niet begreep. Ze las het meestal niet eens, vindt ze het gek? Vervolgens krijg ik te horen dat ze er net aan een voldoende voor wil geven. Een vieze 6 dus. Gelukkig was het enkel een literatuurscriptie en geen onderzoek. Dat komt in een los onderdeel. Ik heb maar gedaan alsof het me niks deed. Geef mij die 6 maar. Voldoende is voldoende en er kijkt toch nooit meer iemand naar.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 10:51:26 #234
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21228686
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 01:12 schreef Neuralnet het volgende:
Ik ben boos. Ik moest van mijn begeleidster de scriptie keer op keer herschrijven omdat zij het niet begreep. Ze las het meestal niet eens, vindt ze het gek? Vervolgens krijg ik te horen dat ze er net aan een voldoende voor wil geven. Een vieze 6 dus. Gelukkig was het enkel een literatuurscriptie en geen onderzoek. Dat komt in een los onderdeel. Ik heb maar gedaan alsof het me niks deed. Geef mij die 6 maar. Voldoende is voldoende en er kijkt toch nooit meer iemand naar.
Wat een nare streek. Je hebt haar toch wel uit het dankwoord gehaald hè?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_21237946
Het document bevat geen dankwoord. Ik zou niet weten wie ik zou moeten "bedanken" aangezien ik het document zelf heb geschreven. Dat soort begeleiders zijn echt irritant. Ze gooien keer op keer het hele onderwerp om, net zo lang totdat je een onderwerp hebt waar zij het meest in geïnteresseerd zijn. Ze genereren een hoop werk door steeds weer nieuwe opdrachten te bedenken zoals het samenvatten van artikelen waarbij ze zelf te lui zijn om zich er even in te verdiepen. Vervolgens willen ze net zo lang dingen toegevoegd en verwijderd hebben totdat ze kunnen zeggen dat het "toch maar net voldoende is". Dat is echt vervelend, maar er is niks aan te doen. Ik kan wel een hoop stennis gaan schoppen, maar je wint ze toch niet. Nadeel is wel dat ik bij dezelfde begeleider nog een heel onderzoek moet doen en een onderzoeksverslag moet schrijven.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_21240566
Kan je niet vragen om een andere begeleider bij iemand die wat hoger aan de ladder staat?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_21243428
Dat kan wel, maar bij grote onderdelen speelt met name de voorbereidingstijd die je erin hebt gestopt een grote rol. Voor de scriptie moet ik nog 2 versies inleveren. 1 met verbeteringen qua inhoud en nog 1 met verbeteringen op grammaticaal gebied. Ik hoop dat in een maand te kunnen regelen. Ga ik een andere begeleider zoeken, dan is de kans groot dat de scriptie ook vrijwel compleet over moet omdat elke begeleider zijn eigen specialisatie kent. Voor de scriptie loont het daarom zeker niet de moeite.

Voor het onderzoek daarna kan het de moeite lonen, ware het niet dat ook daar al best veel voorbereiding in zit. De ambternarij en de bureaucatie is vaak zo hoog dat het al bijna 2 maanden kost om een andere begeleider te vinden. Ook hier is de kans groot dat begeleiders een totaal andere richting uit willen en dan gooi je weer een paar maanden voorbereidingstijd in de prullenbak.

Uit ervaring weet ik dat moeilijk doen en proberen je gelijk te halen niet werkt. Vakgroepen staan met elkaar in contact. Begeleiders staan met elkaar in contact. Die vallen elkaar niet af. Een andere begeleider gaat zeker weten geen hoger cijfer toekennen, omdat dat zou impliceren dat de andere begeleider zijn werk niet goed heeft gedaan. Door te gaan klagen loop je enkel het risico de verkeerde mensen tegen je te krijgen en geloof me: dat is niet goed voor je studie. Natuurlijk, als het een 5 was had ik niks meer te verliezen. Dan zat ik gerust bij het College van Beroep. Maar een voldoende is een voldoende.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_21248265
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 21:48 schreef Neuralnet het volgende:
*knip*
Jee, wat een ellende... das toch echt niet om vrolijk van te worden. Ik heb mijn begeleider wel uitgebreid bedankt in mijn voorwoord, was dan ook oprecht blij met hem. Maar wel erg klote als je het niet treft. Die van mij riep juist steeds dingen als 'spannend', 'Ik ben benieuwd' en dan soort dingen als ik bijvoorbeeld met statistische toetsen bezig was, wat enorm aanmoedigde!

Vandaag (tis nu net na twaalven) moet ik mijn boeltje inleveren. Rond vijf uur vanavond wil ik gaan printen. Ik geloof dat ik zometeen gewoon kan gaan slapen, het gaat wel lukken allemaal. Nog 1 keer de hele boel doorlezen en alles nummertjes, verwijzingen etc nalopen en weg ermee.
pi_21268692
Het komt wel goed allemaal. Ze noemen zich wel allemaal "wetenschappers", maar sommigen weten niet eens hoe ze fatsoenlijk moeten e-mailen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:19:46 #240
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_21272831
Hm nee, mijn begeleiders zijn top, krijg fijne gerichte kritiek en aanwijzingen, niet zoiets vaags en doms als "dit hoofdstuk moet overnieuw".
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 12:51:30 #241
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21506022
Nou ik zit op dit moment helemaal vast Ik moet wachten tot ik toestemming krijg om mijn enquete eruit te sturen en dat duurt maar voort......Ben nu druk met mijn scriptie zelf. Heb het nu maar zo gepland dat ik mijn scritie zo ver af wil hebben als kan en dat ik alleen mijn onderzoeksresultaten nog maar in hoef te voegen (dit staat vrij ver los van elkaar)

Ik vraag me alleen af, mijn enquete moet nu dus ineens wel goedgekeurd worden door de directeur, mijn begeleider zou contact met hem zoeken. Dit duurt al een week en ik heb tot nu toe elke dag gemaild of er al nieuws is en ik begin er nu een beetje moe van te worden.

Tot hoe ver kan ik gaan voor ik te ver ga? Voorbeeld, ik heb vanmorgen gemaild, kan ik vanmiddag nog een keer mailen om een tijds indicatie te vragen? (dit heb ik al eens gedaan, maar toen werd er nogal lacherig geantwoord: "wanneer denk je dat je het weet?" "ja, als ik gebeld heb".

Toch wil ik nu wel eens weten waar ik aan toe ben, als ik nog 800 enquetes moet printen, vouwen, in enveloppen moet doen denk ik dat ik daar ook wel een dag mee bezig ben en voor ik respons heb....

Iemand advies
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21506569
En ik ben ook weer begonnen.... November is de nieuwe finishlijn!
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 14:03:18 #243
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21507780
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 12:51 schreef melismay het volgende:
Nou ik zit op dit moment helemaal vast Ik moet wachten tot ik toestemming krijg om mijn enquete eruit te sturen en dat duurt maar voort......Ben nu druk met mijn scriptie zelf. Heb het nu maar zo gepland dat ik mijn scritie zo ver af wil hebben als kan en dat ik alleen mijn onderzoeksresultaten nog maar in hoef te voegen (dit staat vrij ver los van elkaar)

Ik vraag me alleen af, mijn enquete moet nu dus ineens wel goedgekeurd worden door de directeur, mijn begeleider zou contact met hem zoeken. Dit duurt al een week en ik heb tot nu toe elke dag gemaild of er al nieuws is en ik begin er nu een beetje moe van te worden.

Tot hoe ver kan ik gaan voor ik te ver ga? Voorbeeld, ik heb vanmorgen gemaild, kan ik vanmiddag nog een keer mailen om een tijds indicatie te vragen? (dit heb ik al eens gedaan, maar toen werd er nogal lacherig geantwoord: "wanneer denk je dat je het weet?" "ja, als ik gebeld heb".

Toch wil ik nu wel eens weten waar ik aan toe ben, als ik nog 800 enquetes moet printen, vouwen, in enveloppen moet doen denk ik dat ik daar ook wel een dag mee bezig ben en voor ik respons heb....

Iemand advies
Dit had ik ook, alleen moest de goedkeuring van mijn begeleider van de faculteit komen. Het enige dat je kunt doen is er steeds achteraan blijven zitten. Natuurlijk helpt het wel als je een degelijke enquête hebt ingeleverd.
800 stuks, dat is trouwens wel lekker veel. Ik heb er veel minder uitgedeeld (ivm het lage aantal betrokkenen), maar ik kan daardoor wel individueel druk uitoefenen op mensen om de enquête in te leveren.
Ben benieuwd hoe het je vergaat. Als het echt te lang duurt, moet je gewoon zelf het heft in handen nemen en stappen zetten waar anderen dat verzuimen.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 14:26:06 #244
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21508331
Mijn enquete is goed, mijn docent heeft het goedgekeurd, de begeleiders van het bedrijf hebben het goedgekeurd, nu dus alleen nog toestemming van de afdelingsdirecteur... Dat is juist het hele frusterende eraan...

Vind gewoon dat ik al te lang bezig ben, zit nu in mijn 23ste week hier, terwijl er 20 voor staan en ik wilde zo graag in september afstuderen, nou ja, dat kan ik nu wel vergeten Heb het gewoon helemaal gehad met alles en mijn motivatie was al naar nul gedaald, maar het begint nu echt in de negatieve getallen te lopen...

Ik mail aan het eind van de dag gewoon nog een keer om te naar het tijdsbestek te vragen en dan ga ik gewoon weer thuis werken tot het zo ver is. Daar werk ik namelijk veel sneller....
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:25:49 #245
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21509815
Ze zien van het onderzoek af!!!! Al dat werk, gewoon in de prullenbak!!! Heb net meteen contact met mijn docent gehad en als het tegenzit kan ik weer helemaal overnieuw beginnen, nieuw onderzoek, nieuw alles!

Zie het even niet meer zitten
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21509948
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 15:25 schreef melismay het volgende:
Ze zien van het onderzoek af!!!! Al dat werk, gewoon in de prullenbak!!! Heb net meteen contact met mijn docent gehad en als het tegenzit kan ik weer helemaal overnieuw beginnen, nieuw onderzoek, nieuw alles!

Zie het even niet meer zitten
JA daar zou je je schoen van opeten.Als mijn scriptiebegeleider mijn scriptie nog krijgt voor de 31ste enzo en zegt dat de opzet niet goed is ofzo dan lynch ik em.
pi_21510230
Mijn scriptie is inmiddels opgestuurd en wel. Da's nog een duur grapje, dat printen enzo. Was ergens tussen de 125 en de 150 euro kwijt. 6 exemplaren.

Nu nog verdedigen... over anderhalve week is het zover. Ik vind het wel klote dat ik zelf nog nooit een verdediging van iemand anders heb meegemaakt... ik weet totaal niet wat ik me erbij voor moet stellen. Ik geloof dat ik een presentatie van 20 minuten moet geven en daarna nog een minuutje of 10 vragen moet beantwoorden en dan mijn papiertje...

Is zo'n presentatie puur het vertellen wat je gedaan hebt of komt daar nog meer bij kijken? Er zal ook nog wel een dankwoordje in moeten?

Ik vind dit denk ik erger dan het schrijven van die hele lap tekst bij mekaar...
pi_21512291
Je presentatie hangt af van wat er gebruikelijk is op je uni. Ik zou proberen toch nog ergens te gaan kijken. Kan je alles vertellen in 20 min, waarschiijnlijk niet, dus kiezen! BIj presentatie hoeft volgens mij geen dankwoord
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21516296
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 15:25 schreef melismay het volgende:
Ze zien van het onderzoek af!!!! Al dat werk, gewoon in de prullenbak!!! Heb net meteen contact met mijn docent gehad en als het tegenzit kan ik weer helemaal overnieuw beginnen, nieuw onderzoek, nieuw alles!

Zie het even niet meer zitten
Ach ik kan me niet voorstellen dat jouw opleiding zegt dat je een nieuwe opdracht moet gaan doen. Dit is toch niet jouw schuld?
pi_21528504
Ik heb over 40 minuten mijn eindgesprek over mijn scriptie en begin nu toch wel een tikkeltje zenuwachtig te worden...Heb geen idee wat ik moet verwachten. De tweede lezer kan niet lijfelijk aanwezig zijn, ze heeft als het goed is een a4 tje met opmerkingen geschreven. Het gesprek is dus alleen met mijn scriptiebegeleider en vraag me af wat hij precies gaat vragen/zeggen... Ik ben er na zo lang vakantie helemaal uit (gister nog even snel mijn scriptie doorgelezen) dus hoop niet dat ie al te lastig gaat doen. Echt verdedigen hoeft hopelijk niet . Jullie horen zo wel hoe t is gegaan Wat zal ik blij zijn als ik al het gezeur achter de rug heb
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  woensdag 25 augustus 2004 @ 10:36:24 #251
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21528737
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 10:23 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik heb over 40 minuten mijn eindgesprek over mijn scriptie en begin nu toch wel een tikkeltje zenuwachtig te worden...Heb geen idee wat ik moet verwachten. De tweede lezer kan niet lijfelijk aanwezig zijn, ze heeft als het goed is een a4 tje met opmerkingen geschreven. Het gesprek is dus alleen met mijn scriptiebegeleider en vraag me af wat hij precies gaat vragen/zeggen... Ik ben er na zo lang vakantie helemaal uit (gister nog even snel mijn scriptie doorgelezen) dus hoop niet dat ie al te lastig gaat doen. Echt verdedigen hoeft hopelijk niet . Jullie horen zo wel hoe t is gegaan Wat zal ik blij zijn als ik al het gezeur achter de rug heb
Heel veel succes!!!

Ik wacht nog steeds op een telefoontje van mijn begeleider, ik kan ook haast niet voorstellen dat ze me een nieuwe opdracht laten doen, maar het is wel eens eerder gebeurd, dus ik moet me er maar wel op voorbereiden Van de ene kant wil ik mijn begeleider bellen nu en vragen wat er moet gebeuren, van de andere kant wil ik het helemaal niet weten.....
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21531423
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 10:36 schreef melismay het volgende:

[..]

Heel veel succes!!!

Ik wacht nog steeds op een telefoontje van mijn begeleider, ik kan ook haast niet voorstellen dat ze me een nieuwe opdracht laten doen, maar het is wel eens eerder gebeurd, dus ik moet me er maar wel op voorbereiden Van de ene kant wil ik mijn begeleider bellen nu en vragen wat er moet gebeuren, van de andere kant wil ik het helemaal niet weten.....
Belachelijke situatie zeg...sterkte ermee!

Ot: Ik heb het gehad! Een gesprek met een aantal vragen met een paar stomme opmerkingen. Was er na 40 minuten vanaf met een 7. Nu alleen nog formulieren inleveren, mijn bul ophalen en dan ben ik Drs. Konijn

*erg blij dat ze van al het gezeik af is*
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  woensdag 25 augustus 2004 @ 13:11:52 #253
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21531777
GEFELICITEERD konijn!!! Dat er maar velen in jouw voetstappen mogen treden
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21532475
*is al de hele ochtend aan het uitstellen dat hij een hoofdstuk afschrijft*
pi_21534903
Feli drs. konijn (van ir. Komrad)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21541681
Bedankt Melismay en ir. Komrad
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  woensdag 25 augustus 2004 @ 20:40:38 #257
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21541845
Nou ik heb ook nieuws, kan het allemaal niet zo heel precies uitleggen nu, maar het komt er op neer dat ik naar alle waarschijnlijkheid niet de hele periode over hoef te doen. Er zijn een aantal opties, maar die moet mijn begeleider nog uitdokteren met de meeleesdocent. Morgen gaat hij in ieder geval het bedrijf bellen en dan hoor ik wel weer hoe het verder gaat. Het probleem is nu alleen........

ik heb nu helemaal geen zin meer.... De motivatie is weg en ik geloof niet dat ik nog iets van HBO niveau uit mijn vingers zal gaan krijgen. Maar helaas zal ik dan wel moeten, ach ja, het komt vast goed....
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21547800
Ik zou in ieder geval een mooie stoeptegel uit gaan zoeken en die door het raam van je afstudeerbedrijf smijten. Wat een egoistische types!
pi_21551379
Stoeptegel, haha optie maar ik zou zegeen ff mee wachten totdat je helemaal klaar bent
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21551986
Ik ben inmiddels gearriveerd bij mijn notenapparaat. Ik moet daarnaast nog een hoofdstuk van 2 pagina's en wat informatie aanvullen.
pi_21551997
bijna klaar dus
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21552125
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 10:43 schreef komrad het volgende:
bijna klaar dus
Ik heb geleerd nooit te vroeg te juichen
pi_21552178
Je moet wel hoop houden
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21552677
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 10:54 schreef komrad het volgende:
Je moet wel hoop houden
Dat is iets waar ik vandaag geen tijd voor heb. Scriptie afmaken, met priority naar mn scriptiebegeleider en dan een tentamen gaan leren voor morgen.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 12:19:55 #265
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21554035
Nou ik heb net weer met mijn docent aan de telefoon gezeten, hij heeft met mijn bedrijfsbegeleider gebeld en ze hebben samen besloten dat ze het onderzoek toch wel door willen laten gaan. Weliswaar veel kleiner... ipv 800 enquetes gaan er nu 15 enquetes uit, waar ik zeker weten 100% respons van zal krijgen.Van het resultaat van deze 15 enquetes zal ik een stelling moeten nemen en deze uit moeten werken in een implemntatieplan, wat dus voornamelijk allemaal natte vinger werk zal zijn. Dan moet ik in dat plan bewijzen dat ik de theoretische kennis heb.

Begin zwaar aan mezelf te twijfelen of die kennis er wel is en zie het niet meer zitten dat ik dit ga halen. Maar goed, ga wel weer mooi weer spelen en zien of ik ze voor de gek kan houden daar, het zou niet de eerste keer zijn....
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21555536
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 12:57 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Belachelijke situatie zeg...sterkte ermee!

Ot: Ik heb het gehad! Een gesprek met een aantal vragen met een paar stomme opmerkingen. Was er na 40 minuten vanaf met een 7. Nu alleen nog formulieren inleveren, mijn bul ophalen en dan ben ik Drs. Konijn

*erg blij dat ze van al het gezeik af is*
Aaah, gefeliciteerd! Wat lekker dat je niet hoeft te verdedigen! Ik zie daar nog best wel tegenop. Ook al weet ik dat ik het toch al niet meer kan verknallen. Ben ondertussen wel superbenieuwd wat mijn punt gaat zijn. Ik durf dat ding niet meer in handen te pakken, veel te bang om fouten te ontdekken. En presentatie voorbereiden lukt me ook nog even totaal niet. he-le-maal geen zin in.
pi_21557538
@Arinna, wanneer moet je je verdediging gaan houden?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 26 augustus 2004 @ 17:43:06 #268
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_21561250
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:31 schreef Arinna het volgende:
Aaah, gefeliciteerd! Wat lekker dat je niet hoeft te verdedigen! Ik zie daar nog best wel tegenop.
Ach, eigenlijk stelt dat toch niets voor, ik neem ook aan dat je de docenten kent die plaatsnemen in de commissie. Daarbij is het een teken van de kwaliteit van de UvT.
pi_21566612
Ik moet volgende week vrijdag. En ik weet idd dat het maar een officieel afhandelinkje is. Sterker nog, het kan mijn punt niet eens meer veranderen. Ik krijg 31 augustus mijn punt om te zorgen dat ik september niet meer hoef te betalen. Alleen kon de verdediging niet eerder. In de commissie zitten mijn begeleider en nog twee andere (mij uiteraard bekende) docenten. Zelf uitgezocht Maar ik hou gewoon niet van presenteren en al helemaal niet van een praatje houden voor 6/7 mensen die allemaal al weten hoe de zaak in mekaar steekt. Want meer dan ouders/broer/vriend nodig ik niet uit.
pi_21573561
@ Arinna, dan wordt het niet echt spannend nee, vooral niet als je je punt al weet. Bij mijn praatje kwamen er ongeveer 40. Dat was wel ietsje minder, maar ja ook een motivatie om er nog iets van te maken. Succes ermee en alvast feli met je bul
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:27:51 #271
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_21591389
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:59 schreef Arinna het volgende:
Ik krijg 31 augustus mijn punt om te zorgen dat ik september niet meer hoef te betalen.
Heb jij geluk, mij gaat dit niet meer lukken.
pi_21594458
@sovereign, dat betekent dat jij nog wel moet betalen zeker, gelukkig zijn de nieuwe collegegeld plannen er nog niet door
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21711026
Aaaaaaaaah! Ik moet morgen en ik ben zenuwachtig! En waarom? Geen idee, mijn punt kan ik toch niet meer veranderen. Maar gewoon dat idiote gevoel dat ik straks een beetje dom mijn verhaaltje moet staan doen voor mensen die het allemaal al precies weten.

Ach ja, over 24 uur ben ik afgestudeerd, zullen we maar denken.
  donderdag 2 september 2004 @ 19:52:27 #274
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_21712453
quote:
Op donderdag 2 september 2004 18:42 schreef Arinna het volgende:
Aaaaaaaaah! Ik moet morgen en ik ben zenuwachtig! En waarom? Geen idee, mijn punt kan ik toch niet meer veranderen. Maar gewoon dat idiote gevoel dat ik straks een beetje dom mijn verhaaltje moet staan doen voor mensen die het allemaal al precies weten.

Ach ja, over 24 uur ben ik afgestudeerd, zullen we maar denken.
Suc6 meid.
pi_21714609
Ik zou zelf liever tegenover een publiek praten van mensen die er verstand van hebben. Kan je tenminste beetje op een goed niveau blijven. Als je een te groot publiek hebt, moet je het namelijk altijd iets versimpelen en dat vind ik zelf nog het lastigste om te doen. Komt het ook al snel weer te dom over...
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_21715316
heb n 7 gekregen. ben er best tevreden mee, maar als ik zie waar andere mensen een 8 mee krijgen vind ik het een tikje tegtnvallen, zeker omdat ik wel vaker heb gehoord dat mn scriptie echt goed was, maar ach...

je bent eigenlijk zo afhankelijk van je beoordeler qua punt. Maar ik ben dus tevreden met een 7, zeker gezien het feit dat mn begeleidster niet helemaal 'mijn type' is.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_21716343
quote:
Op donderdag 2 september 2004 18:42 schreef Arinna het volgende:
Aaaaaaaaah! Ik moet morgen en ik ben zenuwachtig! En waarom? Geen idee, mijn punt kan ik toch niet meer veranderen. Maar gewoon dat idiote gevoel dat ik straks een beetje dom mijn verhaaltje moet staan doen voor mensen die het allemaal al precies weten.

Ach ja, over 24 uur ben ik afgestudeerd, zullen we maar denken.
Veel succes! Ik ben erg jaloers, zou willen dat ik het morgen kon afronden
pi_21718530
Dank iedereen! Ik hoop dat het een beetje goed gaat morgen. tja een publiek met mensen die er 'verstand' van hebben is het niet echt, buiten de docenten. Gewoon mensen die al weten wat voor onderzoek ik heb gedaan, maar geen insiders. En waarschijnlijk zijn er 1 of 2 mensen die er nog weinig tot niets vanaf weten (hoorde net dat kersverse vriendin van broer misschien meegaat).

Knuppelhout, heb je dat pas te horen gekregen? Ik zou ook heel tevreden zijn ermee. Mij boeit het eigenlijk sowieso niet wat ik krijg, maar liever geen 6 ofzo... dat komt zo over van vooruit, tis net goed genoeg.
  vrijdag 3 september 2004 @ 00:19:01 #279
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21718585
Ik ben ook jaloers, maar ik hoop echt dat je het gaat halen!!!

What ever, hopen.... je haalt het gewoon!!
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21719074
Succes, Arinna
Komt vast wel goed

Het ligt bij mij allemaal weer stil sinds ik weer werk. Wilde de vrijdagen (dan werk ik niet) inruimen voor scriptie, maar om de 1 of andere reden zit zo'n dag al gauw voor de helft vol met andere dingen (afspraak bij de fysio, verjaardagskadootje kopen voor morgenavond, fietsband plakken). Dus ik moet maar zien of het morgen nog wat wordt. Wie weet.
Mede-scriptieschrijver is momenteel juist erg fanatiek bezig, dus dat houdt mij ook wel 'bij de les'. Kan het tegenover hem niet echt maken om eea te lang te laten liggen.
pi_21723216
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:42 schreef thaleia het volgende:
Het ligt bij mij allemaal weer stil sinds ik weer werk. Wilde de vrijdagen (dan werk ik niet) inruimen voor scriptie, maar om de 1 of andere reden zit zo'n dag al gauw voor de helft vol met andere dingen (afspraak bij de fysio, verjaardagskadootje kopen voor morgenavond, fietsband plakken). Dus ik moet maar zien of het morgen nog wat wordt. Wie weet.
Dit is echt ontzettend herkenbaar. Ik ga steeds meer uren werken, en dat vind ik ook niet erg - mijn keuze. Maar het wordt wel moeilijk om daarnaast ook nog veel aan de scriptie te werken.
Als ik eens een dag vrij heb neem ik mezelf voor om aan de scriptie te werken, maar uiteindelijk ben ik of te moe, of wil ik graag leuke dingen doen. Zodat ik 's avonds nog slechts 1 uur aan de scriptie zit.
pi_21726011
Dit topic is echt goed Ik zie het steeds in mijn AT en dan denk ik weer: ChrisJX, scriptie-onderwerp ver-zin-nen!!!

pi_21729544
oei, ben blij dat ik die fase al lang voorbij ben!

ik hoorde idd pas maandag mn punt (heb er de hele vakantie aan lopen denken, maar niet te veel gelukkig)
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_21729815
Mijn bachelorscriptie is , wellicht te laat, maar toch af. Even de inleiding afschrijven en weg met het ding. Het moest een pagina of 28-32. Het is uitgekomen op een volle 43 pagina's en een 3 pagina lange conclusie
pi_21736628
Zo, het zit er eindelijk op. De presentatie ging redelijk (voor mijn doen, niet mijn favoriete bezigheid). Voor een zaaltje met 7 mensen, maar het was eigenlijk best gezellig

Ik kreeg nu ook mijn punt (dat dus al van tevoren vaststond) te horen. Een 8! Ben er echt superblij mee... beide docenten (plus de derde niet aanwezige docente) waren blijkbaar wel enthousiast over mijn boekwerkje! Had het nooit verwacht in ieder geval... Joepie, kan weer lekker gaan slapen nu
  vrijdag 3 september 2004 @ 22:54:49 #286
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21737731
Gefeliciteerd Arinna!! Een 8! Hartsikke mooi cijfer en echte waardering voor als je werk...
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21739956
Gefeliciteerd! Nu wij nog
pi_21744873
Haha, gaat vast goedkomen met jullie!
Ben er echt heel blij mee... dat ik zou afstuderen stond natuurlijk wel zon beetje vast, maar zo'n mooi cijfer! Had het nooit verwacht! Maar dat zei ik al
pi_21864332
@ Arinna, een beetje laat maar ik was ff weg, feli
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 14 september 2004 @ 10:06:29 #290
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21940756
Nou eindelijk eens wat beter nieuws van mijn kant, mijn scriptie begint eindelijk vorm te krijgen, het zal niet allemaal goed zijn, maar er zitten wel stukken bij waar ik echt super tevreden over ben, morgen gaat het EN naar mijn bedrijfsbegeleiders EN naar mijn docent, zij zullen dan vast gaan lezen wat ik al op papier heb staan.

Ik heb ook een enquete van 25 stuks de deur uit gedaan, en heb na een week een repons van 7 en ze komen gestaag binnen. Ze zijn erg eerlijk ingevuld en zien er bruikbaar uit. Het bedrijf komt er iets minder van af, maar eigenlijk vind ik dat nu wel leuk, want dan kan ik dat wel gebruiken in mijn rapportage en kan ik op een "legale" manier toch iets zeggen over de gang van zaken binnen het bedrijf

Even samengevat, ik voel me goed vandaag! Zie vandaag de zon wel weer een beetje... die nog werkelijk schijnt ook hier
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21940813
Ook eindelijk begonnen aan de scriptie en onderzoeksstage.

God, wat is dat moeilijk zonder begeleiding jezelf er echt toezetten.

Een voordeel; ik kan/moet op mijn stage aan mijn onderzoek zitten dus ben wel sort of verplicht iets te doen.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_21942158
In plaats van de bachelor-master structuur in te voeren hadden ze beter iets kunnen doen aan de kwaliteit van de afstudeeropdrachten. Met alle respect, maar veel universiteiten lijken niet eens het HBO niveau te overtreffen. Literatuuronderzoek waarbij het enkel de bedoeling is om de begeleider tevreden te stellen, onderzoeken zonder fatsoenlijke vragenlijsten en stages waarbij men beloond wordt voor aanwezigheid; niet voor prestatie. Om te huilen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  dinsdag 14 september 2004 @ 11:42:27 #293
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21942407
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 11:30 schreef Neuralnet het volgende:
In plaats van de bachelor-master structuur in te voeren hadden ze beter iets kunnen doen aan de kwaliteit van de afstudeeropdrachten. Met alle respect, maar veel universiteiten lijken niet eens het HBO niveau te overtreffen. Literatuuronderzoek waarbij het enkel de bedoeling is om de begeleider tevreden te stellen, onderzoeken zonder fatsoenlijke vragenlijsten en stages waarbij men beloond wordt voor aanwezigheid; niet voor prestatie. Om te huilen.
Voor een groot deel mee eens... Als ik alleen al het verschil in afstudeeropdrachten zie per opleiding binnen de HEAO waar ik studeer. Dat gaat echt helemaal nergens over, voor de ene opleiding is het zo veel zwaarder als de andere en dat binnen 1 school Echt onvoorstelbaar
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21964729
Ja maar er zijn ook opleidingen waar de gemiddelde afstudeeropdracht 18 maanden duurt door de overdreven eisen van de begeleiders
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 15 september 2004 @ 11:34:15 #295
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21965118
quote:
Op woensdag 15 september 2004 11:15 schreef komrad het volgende:
Ja maar er zijn ook opleidingen waar de gemiddelde afstudeeropdracht 18 maanden duurt door de overdreven eisen van de begeleiders
Das waar, vriendin van mij is nu ook al inderdaad anderhalf jar bezig, in februari 2 jaar en elke keer andere eisen stellen, en nu komt het er waarschijnlijk op neer dat ze gewoon opieuw moet beginnen, beetje vreemd allemaal....
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21965344
Dat is helemaal te gek, maar ik bedoel afstudeeropdrachten die gewoon normaal verloopen en 18-24 maanden duren.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 15 september 2004 @ 11:52:39 #297
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21965544
quote:
Op woensdag 15 september 2004 11:43 schreef komrad het volgende:
Dat is helemaal te gek, maar ik bedoel afstudeeropdrachten die gewoon normaal verloopen en 18-24 maanden duren.
Ja klopt, is ook echt een belachelijk verhaal: Vriendin schrijft scriptie, docent kijkt na en zegt dat ze een aantal dingen moet verbeteren, zij verbetert, hij heeft ineens nog meer gevonden, ze verbetert weer, hij zegt ineens dat het niet op HBO niveau is (Had hij dat niet al de eerste keer kunnen zeggen?!?!?) discussie met afdelingshoofd, andere docenten, dan moet ze samen met een docent gaan kijken of ze het naar HBO niveau kunnen brengen, uiteindelijk lukt dat dus niet in school's ogen en moet er een andere opdracht gedaan worden, die na weer herhaling van al het vorige afgekeurd wordt en nu hangt ze er een beetje tussen in en moet maar afwachten...

Dat kan toch helemaal niet?!
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21967045
Lang leve de docenten, maar ik ken er ook een aantal die als afstudeerwerk ongeveer een half promotieonderzoek verwachten, dat is toch ook niet normaal
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 15 september 2004 @ 13:11:27 #299
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21967095
Nee dat is zeker niet normaal... Ik weet dat mijn scriptie ook niet van wereldbrekend niveau zal zijn, maar op dit moment maakt het me allemaal niet uit, als ik maar kan afstuderen
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_21967174
Ik had gelukkig een 8 (en nee ik wil niet opscheppen), maar ik zie mensen die veel meer tijd erin moeten steken en die dan een 6 of 7 krijgen. Het is dus gewoon een zaak van goed je docent uitkiezen. Wat studeer je Melismay?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 15 september 2004 @ 13:23:10 #301
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_21967352
quote:
Op woensdag 15 september 2004 13:14 schreef komrad het volgende:
Ik had gelukkig een 8 (en nee ik wil niet opscheppen), maar ik zie mensen die veel meer tijd erin moeten steken en die dan een 6 of 7 krijgen. Het is dus gewoon een zaak van goed je docent uitkiezen. Wat studeer je Melismay?
Commerciele Economie, HEAO. Ik ga accoord met een 6je. Hele opleiding niet gedaan, maar ik zit hier al veel te lang en het gaat me zo tegenstaan allemaal.. Heb er geen zin meer in en denk ook niet dat ik het niveau er nog uit kan krijgen... Maar goed... Gezeur Gezeur, heb het zelf ook een beetje laten versloffen denk ik...

Moet nu snel aan het werk, mijn bedrijfsbegeleiders en leraar willen controleren wat er tot nu toe op papier staat en wil nog wat dingen schrijven voor ik het opstuur vandaag
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')