Wat heb jij voor daily driver als ik vragen mag? Met een bmw e46 m3 vind ik het inderdaad makkelijk gaan, zelfs met pilot sport's eronder die niet te smal zijn, maar als daily driver heb ik nu eenmaal een vectra van de zaak en ook daar kan je lol mee hebben.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:33 schreef Puntenjager het volgende:
Achterwielaandrijving en koppel... Geen sjonnevectra
Ik wil er gewoon dagelijks mee kunnen rijden, dus 195/65/15 nieuw in doos met ietsjes verhoogde bandenspanning (van 2,3 naar 2,5 bar). Nu zit er 4x bridgestone turanza onder en dan moet je te achterlijk gooien om m dwars te laten gaan.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:47 schreef Foo_niks het volgende:
Ga in ieder geval smaller 155 of 165 ,diagonaal ,minimale profieldiepte en maximale bandenspanning.
je zou ook nog positieve wielvlucht kunen regeneren \--/ en dan maar zo hard mogelijk die klaverblaadjes over rossen
(Bel me niet als je onderaan het talud ligt)
Haha, ja dat gebruikte ik onder mn gumbakken, als de civic, de corsa en de sierra van 50 euro per stuk.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 19:40 schreef Ultimora het volgende:
op de sloop hebben ze in dit soort gangbare maten ook genoeg rotzooi liggen
Doe normaalquote:Op dinsdag 15 juni 2004 20:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Bewijst weer hoe triest koekblikrijders zijn......
Ga gewoon 2 bar boven de maximaal aanbevolen bandenspanning zitten
Pirelly P5000 banden. Dat zijn de slechtste die ik ooit onder een auto gehad heb.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:18 schreef Roadster het volgende:
Ik wil op mn vectra banden met de minste grip laten monteren achter, wie heeft er ervaring met dit soort troep?
Marconi klinkt wel oke voor een kut-band, daar ga ik eens op zoeken!quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:48 schreef God_de_Vader het volgende:
Marconi is de grootste bucht waar ik ooit mee heb gereden alhoewel ik heb ooit nog eens van die opgelegde banden gehad op mijn 205 Unigom noemde dat. Ik had die gekocht bij Centrum cars ... dat nu falliet is maar je kan eens op googlen wie weet
Die sava intensa lijken me inderdaad ook erg oke, in de duitse tests zeggen ze dat deze banden de slechtste grip hebben zowel op droog als op nat, dus dat moet goed zitten als ik ze achter monteer.quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:53 schreef SilentRimmer het volgende:
Ik heb sava (type durf ik niet zeggen) in de maat 175/65/14. Wil je echt GEEN grip dan moet je die nemen. Bij een nat wegdek heeft zelfs mijn vriendin wheelspin, en dat is niet omdat ze gewoon niet kan rijden.
whahahah zeg dan niksquote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:42 schreef Taxi het volgende:
Of is het wellicht tijd voor een driftcursusje, hoera?![]()
ze zullen je niet teleurstellenquote:Op woensdag 16 juni 2004 11:57 schreef Roadster het volgende:
[..]
Die sava intensa lijken me inderdaad ook erg oke, in de duitse tests zeggen ze dat deze banden de slechtste grip hebben zowel op droog als op nat, dus dat moet goed zitten als ik ze achter monteer.
Je hebt het hiet niet tegen de eerste de beste straatrace sjaak die even komt stunten hoor, dat je het weet.quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Leuk dat er ook iemand aan verkeersveiligheid denkt.
Geeft niet hoor, mijn pa knipt je wel weer uit je auto
Als ik een bocht ga driften is daar verder niemand, dus waarom zou ik een noodstop moeten maken?quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:41 schreef Rietvaerder het volgende:
Even denken hoor.
Stel dat je een noodstop moet maken, dan glijd je bij wijze van spreken 8km door...
En nee, slippende banden heb jij niet onder controle, want het zijn immers de slechtste banden die er zijn en die hebben nauwelijks grip (jouw eigen woorden)
Haha, LOL...quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja.
1 woord:quote:Op dinsdag 15 juni 2004 20:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Bewijst weer hoe triest koekblikrijders zijn......
Ga gewoon 2 bar boven de maximaal aanbevolen bandenspanning zitten
Ik denk dat je effetjes naar zijn filmpjes moet kijken waar in Roadster drift... Dat is gewoon niet normaal hoe goed hij dat kan, en nee ik slijm niet, want wat ie kan met die auto is BRUUT!quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:41 schreef Rietvaerder het volgende:
Even denken hoor.
Stel dat je een noodstop moet maken, dan glijd je bij wijze van spreken 8km door...
En nee, slippende banden heb jij niet onder controle, want het zijn immers de slechtste banden die er zijn en die hebben nauwelijks grip (jouw eigen woorden)
1 woord:quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:30 schreef pAin het volgende:
[..]
1 woord:
onderbouwing.
Boeiend.quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:35 schreef yup het volgende:
[..]
Ik denk dat je effetjes naar zijn filmpjes moet kijken waar in Roadster drift... Dat is gewoon niet normaal hoe goed hij dat kan, en nee ik slijm niet, want wat ie kan met die auto is BRUUT!
Driften is niet uitbrken en dan terug en ohoh wat gaaf was dat, maargoed een heleboel mensen hier op FOK weten wel dat ik het driften (nemen van meerdere bochten achter elkaar zonder een meter volledige grip te hebben op de achterwielen) redelijk goed onder de knie heb.quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:42 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Boeiend.
Driften met een auto kan iedere debiel, mits je maar slechte banden hebt he?![]()
Driften met goede banden, dat is wel iets interessanter. Powerslide met motor, DAT is pas gaaf
Driften met auto met kutbanden is
Klopt als een bus, zo'n 80-85% zelfsquote:Op woensdag 16 juni 2004 16:00 schreef Roadster het volgende:
Rechtuitrijdend merk je niets van mindere achterbanden, bij een noodstop staat de meeste remkracht op de voorwielen, dus no-problem.
Kijk, en daar doen we het nou allemaal voor natuurlijkquote:Op woensdag 16 juni 2004 19:24 schreef yup het volgende:
Het enige wat gevaarlijk kan zijn is dat bij heftige stuurreacties de auto gevaarlijk kan uitbreken. Die Vectra is van nature onderstuurt, maar als je kut-banden achter gooit kan dat snel eens veranderen. ESP is niet voor niets uitgevonden...
Doe es effe ontopic en gooi niet meteen je motor is beter en veiliger cutcrap in een topic waar iemand daar NIET om vraagt.quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:42 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Boeiend.
Ik zou graag een motorrijbewijs + motor erbij willen hoor, maar dat kan ik niet betalenquote:Op woensdag 16 juni 2004 20:59 schreef Rietvaerder het volgende:![]()
![]()
Hap maar lekker, ik weet wel beter
Ik had trouwens de keuze om voor B of A te gaan, maar goed, echte mannen rijden motor he
Juist ja, en een leuke beginnersauto kost vaak 500-1000 euro, terwijl een leuke beginnersmotor meer dan 3000 euro kost en dan mag ik lang gaan sparen, en ik ken NIEMAND met een motor, stel dat ik alleen een rijbewijs kan betalen, dan heb ik altijd pa's wagen nog.quote:Op woensdag 16 juni 2004 21:02 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ik zou graag een motorrijbewijs + motor erbij willen hoor, maar dat kan ik niet betalen
En voor nu heb ik voor een auto gekozen, scooter was ik zat.
Maar later komt er zeker een motor![]()
Alleen dan wel een echte racer en niet zo'n ding als jij (in je avatar) hebt, dat vind ik niks
Opletten jij, hij zoekt geen superslechte banden, hij zoek nieuwe banden met weinig grip, die niet duur zijn, maar wel goedgekeurd.quote:Op woensdag 16 juni 2004 21:10 schreef nonono het volgende:
nood stop
vol in de rem
achter geen grip
achter blokeerd
en achterstevoren sta je
ik kan best in denken dat je leuk wil driften, maar doe ditsoort dingen dan zo dat je en bv in het weekend een butget setje onder flikkerd en gaat driften en door de weeksgeen gevaar bent voor de rest van het verkeer.
minder grip is gewoon gevaarlijk hoe goed of veilig je ook rijd
note: dit is geen flame oid. maar mijn visie
rustig aan n00b... hij zegt tenminste iets verstandigs.quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:49 schreef BazzoS het volgende:
[..]
Opletten jij, hij zoekt geen superslechte banden, hij zoek nieuwe banden met weinig grip, die niet duur zijn, maar wel goedgekeurd.
Wel als je lift off oversteer wilt hebben. Als je veel grip achter hebt, is het moeilijker om de auto te laten uitbreken.quote:Op woensdag 16 juni 2004 23:54 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
rustig aan n00b... hij zegt tenminste iets verstandigs.
Maar goed, om ff ontopic te blijven:
Bij een voorwielaangedreven auto maakt het geen hol uit wat voor banden er achter op liggen zoals ik al eerder heb uitgelegd en ik spreek uit ervaring.
Echte mannen zijn niet te beroerd om ff een paar mensen weg te brengen. Zet eens ff 3 mensen achter op de motorquote:Op woensdag 16 juni 2004 20:59 schreef Rietvaerder het volgende:![]()
![]()
Hap maar lekker, ik weet wel beter
Ik had trouwens de keuze om voor B of A te gaan, maar goed, echte mannen rijden motor he
voordeel van een voorwielaandrijver is wel dat als ie achter gaat je em makkelijk weer rechtdoor krijg..quote:Op donderdag 17 juni 2004 10:17 schreef Roadster het volgende:
Nounou zeg.... wat denkt iedereen, dat ik met 2 frisbee's ga rijden ipv achterbanden ofzo. Het gaat om minder grip, niet om geen grip. Als iemand normaal met de auto rijdt zal hij/zij er niets van merken, alleen als je de auto de bocht in gooit (wat normaal niet gebeurd) dan moet ie iets wat overstuurd reageren, dus op commando, niet automatisch.
quote:Op donderdag 17 juni 2004 01:07 schreef MercedesCL het volgende:
[..]
Echte mannen zijn niet te beroerd om ff een paar mensen weg te brengen. Zet eens ff 3 mensen achter op de motor
Ik heb A en B trouwensWIe heeft jou vertelt dat je geen B mag halen als je A kiest?
Bridgestone potenza RE720, meesterlijke bandjes.quote:Op donderdag 17 juni 2004 10:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat zijn nu eigenlijk echt goede banden voor de auto?
Toyo Proxes T1S zijn super, die wil ik op de voorkant hebben, en dan van die Sava achterquote:Op donderdag 17 juni 2004 19:52 schreef yup het volgende:
Toyo's schijnen een goeie prijs/kwaliteitverhouding te hebben.
Nou wil ik wel es weten hoeveel die per stuk kosten, en of ze goedkoop zijn... Ik heb begrepen dat ze errug goeie prijs/kwaliteitverhouding hebben...quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:33 schreef Roadster het volgende:
[..]
Toyo Proxes T1S zijn super, die wil ik op de voorkant hebben, en dan van die Sava achter
Slechtste banden, waar te koop?quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Gefeliciteerd nog jup!
Dat gebeurt niet bij een rechte noodstop en de kans dat het in de regen gebeurt is nog kleiner.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 13:42 schreef brokkenpiloot het volgende:
Ik wens je veel succes. Je kunt vast ontzettend goed driften. Ik wil het je weleens zien doen als je die noodstop maakt op de snelweg en de achterkant begint ineens de voorkant van je auto in te halen. Want dat is wat er gaat gebeuren, vooral in de regen.
en wat nog makkelijker is: is half de bocht om gaan en bij de helft ff flink veel gas gevenquote:Op vrijdag 18 juni 2004 20:19 schreef Roadster het volgende:
Op droog hebben alle banden wel grip, alleen in de regen is het wat gevaarlijker als je gek doet, maar dat doe ik niet... ga niet met 200km/u lopen zigzaggen op de snelweg in de regen (dan is het wel gevaarlijk ja).
Maargoed, het gaat erom dat het met slechte banden achter makkelijker gaat, met goede banden achter gaat het ook wel, alleen dan moet je achterlijk gooien met de auto, dat is nog veel gevaarlijker dan gecontroleerd driften met wat slechtere banden.
Je kunt er echt wel normaal mee rijden, alleen als je met opzet iets te hard de bocht in gaat, extra instuurt en tegelijk gas loslaat, ja dan breekt ie uit. Zoiets moet je echt met opzet doen anders lukt het je niet eens.
Als je achterwielaandrijving hebt dan zou dat wel goed helpen jaquote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:58 schreef jaguar het volgende:
[..]
en wat nog makkelijker is: is half de bocht om gaan en bij de helft ff flink veel gas geven![]()
Wat is aquaplanning ?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:46 schreef Catch22- het volgende:
hou je ook ff rekening met aquaplanning enzo?
Zou een idee zijn, alleen wel vervelend als het afwasmiddel net op is als je midden in een glijpartij zit.quote:Op zondag 20 juni 2004 12:34 schreef Foo_niks het volgende:
Twee electrische ruitensproeiers in je binnenschermen achter monteren waardoor je afwasmiddel op je banden spuit werkt ook goed![]()
Majaquote:Op zondag 20 juni 2004 15:48 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Wat is aquaplanning ?
Zal eerder een straatrace figuur zijn die zelfs met goede banden zijn/haar auto niet onder controle kan houdenquote:Op maandag 21 juni 2004 10:43 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Maja
ik zie jullie auto's wel op de kabelkrant, tegen een boom/vrachtwagen/paal/whatever aangeparkeerd
Tijdens mijn (anti)slipcursus 4 jaar geleden gebruikte men achterbanden die gemaakt waren van vrachtwagenrubber (rubber wat voor de banden van vrachtwagens gebruikt wordt dus). Dat rubber moet een paar ton aan gewicht hebben voor ze op temperatuur komen, dus onder een auto van 1500kg hebben ze ZEER weinig grip. Dit was super voor de training, maar voor op de openbare weg is het ietsje TE.quote:Op maandag 21 juni 2004 13:26 schreef Piro het volgende:
Koop slicks.
Moet je ze warmscheuren. Warm of koud maakt bij slicks in de regen sowieso niet uit, glijden ga je.quote:Op maandag 21 juni 2004 13:34 schreef Roadster het volgende:
[..]
Tijdens mijn (anti)slipcursus 4 jaar geleden gebruikte men achterbanden die gemaakt waren van vrachtwagenrubber (rubber wat voor de banden van vrachtwagens gebruikt wordt dus). Dat rubber moet een paar ton aan gewicht hebben voor ze op temperatuur komen, dus onder een auto van 1500kg hebben ze ZEER weinig grip. Dit was super voor de training, maar voor op de openbare weg is het ietsje TE.
Het is aquaplaining en niet aquaplanning, duh.quote:Op maandag 21 juni 2004 10:43 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Maja
ik zie jullie auto's wel op de kabelkrant, tegen een boom/vrachtwagen/paal/whatever aangeparkeerd
Ik heb nog wel een set originele 15" Clio 16V LM velgen met afgereden banden in de aanbieding hoorquote:Op maandag 21 juni 2004 13:57 schreef Piro het volgende:
Dan is dé oplossing voor slechte wegligging on an extreme budget: Rag die banden zelf af tot het slicks worden.
Het is aquaplaning (om maar effetjes te mierenneuken).quote:Op maandag 21 juni 2004 14:03 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Het is aquaplaining en niet aquaplanning, duh.
Want je "vliegt" als het ware over het water snappie.
De banden voeren het water niet snel genoeg af waardoor je op een laagje water rijdt en daardoor alle grip verliest.
(bron: http://www.vandale.nl )quote:aqua·pla·ning (de ~, ~s)
1 het glijden van een auto op een nat wegdek
Ja dat bedoel ik, maar het gaat om de uitleg hè. Plane = vliegtuig en schrijf je zonder i idd. My bad.quote:Op maandag 21 juni 2004 14:29 schreef yup het volgende:
[..]
Het is aquaplaning (om maar effetjes te mierenneuken).
[..]
(bron: http://www.vandale.nl )
Als je mieren neukt, neuk ze dan goed
Zou dat passen op de slopel vectra ofzo van de TS?quote:Op maandag 21 juni 2004 14:04 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een set originele 15" Clio 16V LM velgen met afgereden banden in de aanbieding hoor
Leuke verzinselen, maar ik ga gewoon nieuwe banden halen van mindere kwaliteit als de bridgestone turanza die er voor onder komen te zitten.quote:Op maandag 21 juni 2004 16:19 schreef Piro het volgende:
[..]
Zou dat passen op de slopel vectra ofzo van de TS?
Moet je wel even kijken HOE afgereden he.
Ik denk dat 4x100 wel past op zo'n Opel.quote:Op maandag 21 juni 2004 17:02 schreef Roadster het volgende:
[..]
Leuke verzinselen, maar ik ga gewoon nieuwe banden halen van mindere kwaliteit als de bridgestone turanza die er voor onder komen te zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |