abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:09:47 #1
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19910511
Ik ben samen met een cameraad een Suzuki sj410 aan het opknappen en we zouden graag een uitbouwkit voor de wielkassen maken en dergelijke. Nu ik ben zelf niet garage vreemd lol. De volledige karosorie is opgeschuurd en alles goed roestvrij gemaakt verder komt er zinklaag dan 2 lagen menie, een grondlaag en 2 finishing lagen op dus roesten is gedaan lol wat voor een suzuki van 84 toch het basis probleem was:)

Nu zouden we graag de wielkassen groter maken door middel van een opbouw. De kits zijn niet meer in productie dus we zijn aangewezen op het zelf ontwerpen en maken. Nu zie ik 2 directe mogelijkhede

Metaal plooien en zelf echt carrosorie stukken maken ... daarna er op lassen door middel van half automaat met punt techniek ... naadeel is volgens mij dat dit een vrij groot gewicht aan de carosorie extra wordt + is een enorm beulen werk om dat mooi gelijk te krijgen. Ook het lassen is geen makkie daar het niet zomaar buizen zijn maar veeleer platen... De stevigheid is wel enorm.

Andere mogelijkheid is het maken van een mal die 3 a 5 mm kleiner is daarna een metaal gaas over spannen en dan met fiber 2 componenten pasta alles mooi insmeren. Dit alles in lagen tot de 5 mm bereikt wordt. Alles goed opschuren met finafwerkingspasta en dan grondlaag en 3 a 4 keer goed lakken. Dit is licht, de stevigheid zou ok moeten zijn maar ik heb er geen ervaring mee ... verder heb ik ook totaal geen idee van de prijs.

Zijn er mensen met ervaring...
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_19910540
pi_19910608
kan je het niet gewoon uitkloppen??
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:17:41 #4
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19910717
uitkloppen dat gaat niet neen lol het is maar een samurai jeepke he dat metaal is vrij dun en voelt meer aan dan blik als metaal lol we willen de kassen een dikke 10 cm breder maken is een beetje veel om uit te kloppen he
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_19910851
nou dan zou ik lol het gewoon lol proberen lol ik denk niet dat er veel lol mensen lol op dit forum al een keer een lol samurai jeepke van een spoiler en lol bodykit hebben voorzien lol.
pi_19910906
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
nou dan zou ik lol het gewoon lol proberen lol ik denk niet dat er veel lol mensen lol op dit forum al een keer een lol samurai jeepke van een spoiler en lol bodykit hebben voorzien lol.
Gelukkig, het lag dus niet aan mij .
f the automobile had followed the same development cycle as the computer, a Rolls-Royce today would cost $100, get a million miles to the gallon, and explode once every few weeks, killing everyone inside.
pi_19910974
lol
verlangen voorbij vanitas
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:27:13 #8
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_19911039
lol...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_19911048
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:23 schreef MightyRaven het volgende:

[..]

Gelukkig, het lag dus niet aan mij .
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:25 schreef Volano het volgende:
lol
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:27 schreef MikeyMan het volgende:
lol...
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:27:43 #10
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19911055
voor zij die de sj serie niet direct voor ogen hebben ....


Dit was ze dus identiek enkel hebben wij een witte bash en geen stripping.

Onder de deuren komen er opstapjes gemaakt uit een metalen buis met 4 plaatjes op gelast om het ding onder de wagen te bevestigen ... we willen een iets stoerdere look verder wordt ze volledig zwart gespoten en de beugel naar boven in zilver overlopend. Verder zullen bepaalde delen in zilver afgewerkt worden en zullen de velgen worden gespoten in hoogglans zilver (8 lagen )

Ok het volledig interieur zal hermaakt worden en dit vooral in traanplaat... het dashboard ook volledig in metaal ... wat bijna klaar is en geloof me dat is behoorlijk veel werk een dashboard aanpassen en in metaal vormen....

Indien er mensen zijn met (Liefst serieuze) ideetjes wees wel gekomen ... ik zal naderhand een volledige foto reportage posten ...


Greetzzzzz
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:29:59 #11
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_19911148
lol, andere bodykit kopen lol en dan die aanpassen zodat ie wel past lol. Moet je eens naar een goed tuningsbedrijf gaan lol.
pi_19911211
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:29 schreef Fugie het volgende:
lol, andere bodykit kopen lol en dan die aanpassen zodat ie wel past lol. Moet je eens naar een goed tuningsbedrijf gaan lol.
lol, dat zou idd ook kunnen lol, alleen welke otoo lijkt er op deze lol jeep lol... ik bedoel een bodykit van een lol mr2 zal zeker lol niet passen
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:34:17 #13
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19911293
ok heb let op de lols in mijn tekst ....

Als je zelf een jeep opknapt heb je geen zin om naar een tnungsbedrijf te gaan

Verder heb ik overwogen een kit van een vitara aan te passen maar dat is dus echt niet mogelijk ... zeker niet om 10 cm te breieken dus we zouden echt gaan voor de zelfbouw (Ook om iets unieks te hebben)

De standaard kapjes van 5 cm kunnen we wel kopen die zijn vrij universeel maar dat maakt weinig uit aan de uitstraling. Als we ze in het zilver spuiten betert dat wel denk ik maar nja het is niet wat we willen bereiken
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_19911303
de grap is wel over
pi_19911393
lol, waarom maak je zelf geen lol bodykit vanhout lol, zie je vaak van die houten lol spoilers enzo. Vooral in Belgie lol zie je ze lol vaak!
pi_19911426
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:34 schreef Sphinx2K het volgende:
de grap is wel over
pi_19911475
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:38 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]
(lol) Oh, maar die 2 posts boven mij stonden er nog niet.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:42:16 #18
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_19911539
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:34 schreef God_de_Vader het volgende:
ok heb let op de lols in mijn tekst ....

Als je zelf een jeep opknapt heb je geen zin om naar een tnungsbedrijf te gaan

Verder heb ik overwogen een kit van een vitara aan te passen maar dat is dus echt niet mogelijk ... zeker niet om 10 cm te breieken dus we zouden echt gaan voor de zelfbouw (Ook om iets unieks te hebben)

De standaard kapjes van 5 cm kunnen we wel kopen die zijn vrij universeel maar dat maakt weinig uit aan de uitstraling. Als we ze in het zilver spuiten betert dat wel denk ik maar nja het is niet wat we willen bereiken
advies vragen kan toch altijd ? Die mensen hebben er meer verstand van iedereen op dit forum bijelkaar denk ik
pi_19911815
Interessant...
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:58:46 #20
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_19912038
Uigaande van onderstaand model:


Zou je 2 andere voorschermen en achterschermen aan kunnen schaffen van een Sj en hier een U-profiel (andersom natuurlijk0 aan te bevestigen van oneveer dezelfde plaatdikte aan de bovenzijde beginnen.
het beste kan je het verlijmen met bodykit (even navragen bij een autospuiterij) aangezien je daarmee geen warmteontwikeling hebt wat je bij lasssen wel zal krijgen (kromtrekken)
Voordeel van ijzer is dat het niet breekt of schuurt als je echt het terrein in wilt en het weer uit te deuken is.
Wanneer je met poleyster wil gaan werken van buiten naar binnen werken.
Dus eerst met karton/hardboard/gaffatape het model maken wat je wil hebben op de auto daarna met was insmeren.
Hierna twee lagen polyesterhars opbrengen daarna drie lagen glasmat met hars.
Hierdoor krijg je een moedermal die nagenoeg glad is aan de binenkant die je na je zelf vergewist te hebben dat hij stevig genoeg is (desnoods houten verstevigingen inharsen) en niet getordeert is
je uiteindelijke spatbord op dezelfde manier kan produceren.
Eerst was inbrengen gelcoat of hars aanbrengen 3 a 4 lagen glasmat .
werk je anderom moet je alles strak plamuren wordt je echt gek van
persoonlijk denk ik dat optie 1 (ijzer)gemakkelijker en goedkoper is.

Nou weet ik niet of de gehele body kaal is maar als ik lees over zink en menie zal dat niet gaan werken.
Zink is toch al een kloteproduct aangezien de zouten hierin goed afgedicht moeten worden anders valt de verf eraf.
Menie is hier niet het juiste product voor je zal een sealer geschikt voor zink moeten gebruiken en het nadeel van menie is dat het A.Een 1-componentenproduct
B.Het oxiderood in menie bloedt door in de volgende lagen.
Beter is om een tweecomponenten zinkfosfoorprimer te gebruiken die is dan ook gelijk goed geschikt als ondergrond voor je aflak.

Wil je voor brede randjes gaan en je spatborden dus niet geheel wil verbreden denk ik dat je met Ford Escort Mk II spatbordverbreders te verkrijgen in polyester of lexan ook een heel eind komt .

[ Bericht 4% gewijzigd door Foo_niks op 15-06-2004 16:05:26 ]
Klaar?
Ik niet!
pi_19912045
Polyesterhars!! Dat schijnt goed te bewerken zijn, maar wel een smeerwerkje. Geen ervaring mee, maar is op internet volgens mij genoeg over te vinden zijn.

oja let niet op de spelling..
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:02:04 #22
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19912136
Hout is geen dom idee hoor het kan echt wel er bestaan harde houtsoorten maar het heeft enkele nadelen ... eerst en vooral moet het dan dikker zijn dan metaal anders kan het doorhangen. Daarnaast is het zo dat hout uitzet en behoorlijk meer dan metaal dus dan is dat een geklooi met rubbers tussen de schroeven en dus beetje afstand tussen het chasis. Verder is het niet zo eenvoudig goed gekeurd te krijgen omdat het kan splijten bij ongevallen ... bovenplaten van sport spoilers worden door vele jonge gasten wel eens in hout gemaakt en daar een fiber laagje over hoor ... is pak goedkoper.

Ik heb net een informatie gekregen dat er ook een soort schuim blijkt te bestaan dat je als body kit kan spuiten in een mal. Daarna trek je er twee componenten vezel over. Het nadeel is dat het erg fragiel is maar je kan er wel lichte en enorm brede dingen mee maken. Gezien het behoorlijk fragiel is komt het niet direct in aanmerking voor een jeep ...
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_19912191
ik zou als ik jou was een mal maken uit massief hout, daar je glasvezels in leggen en dan je hars eroverheen smeren, als je dan zorgt dat er hoekjes om je nieuwe en ouwe kast zitten kan je ut aan elkaar boren, eventueel met een GOEDE kit vast kitten, maar dat luk nie denk ik
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:11:50 #25
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19912414
Bedankt voor de descent reacties. De kapjes die je op de foto ziet staan als standaard zijn dus niet uit metaal maar uit plastiek en zijn gewoon gespoten in de carosorie kleur. Deze zijn bevestigt op 8 uitsteek punten aan de zijde van de jeep (Deze zijn er volgens mij ook pas naderhand opgelast hoor ik denk dat hij standaard geen kit had maar dat men hem zo op een jonger model heeft doen lijken)

Smeerwerkjes heb ik geen probleem mee maar ik ben dus ook voorstander van metaal ... met het oog op boven vermelde uitblutsperikelen.

De jeep is dus inderdaad momenteel volledig kaal (nog paar stukken te schuren verder staat hij in het gewoon metaal we hebben dat nu gedaan omdat het redelijk droog is buiten en we dus niet te vlug vlug moeten werken (vochtigheid in de lucht is niet alles...) De zink is niet gewoon een zink laag. Het is wel degelijk een twee componenten spul speciaal om metaal platen roestvrij te maken het laat zich makkelijk oververven na 9 uur en zorgt voor extra hechting zelfs. Het komt uit een 4x4 shop. De menie bestaat er in 2 versies 1 met lood en 1 zonder lood wij hebben lood vrij zeg maar en dat is ook direct zwart. Menie op lood enkel gebasseerd mag niet meer verkocht worden daar het erg schadelijk is ...

Enfin zo ver zijn we dus nu lol
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:12:11 #26
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_19912425
Je zou eens moeten kijken of je een bedrijf kan vinden in de buurt die veevoedersilo,s maken .
Die lui verspuiten het met vezel en plakken ook ,meestal is er wel iemand te vinden die in zijn vrije tijd kennis van zaken wil delen enok aankoop van materiaal is bij dat soort bedrijven veel goedkoper dan bij een botenbouwer of dergelijke.
Als jij een mooi modelletje op je jeep maakt met karton hardboard en dergelijke kunnen hun wel een malletje trekken voor je denk ik.
Klaar?
Ik niet!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:51:42 #27
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19913536
Wel ... ik heb eens op tuning belgie gekeken en die mannen amuseren zich dus rot met dit soort dingen. Wat blijkt ... voor hun verlaagde over getunde lelijke ketels doen ze dat allemaal in polyester. Eerst een mal maken en daarna wordt dat dus inderdaat in een gaas gemaakt. Over dat gaas worden polyester matten gelegd die met twee components hars wordt aangehard. Daarna alles goed opschuren (blijkt echt moeite te kosten om t mooi effe te krijgen) daar grondlaag over en spuiten maar. Het schijnt niet te barsten of niks en enorm hard te zijn. De prijs is voor 5 vierkante meter matten 5 liter van dat spul ongeveer 50 euro.

Als ik traanplaat moet gaan halen kost het dus meer (gewoon metaalplaat ongeveer het zelfde) dus het zal een moeilijke keuze worden

Straks maar eens overleggen. Volgende week maar ik een foto boek en dan zal ik hier eens een lijntje over het project starten:)
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  dinsdag 15 juni 2004 @ 17:40:35 #28
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_19914806
@ God_de_Vader

Die links die je gevonden hebt over het maken van zo'n mal etc etc, zou je die hier eens willen posten?? Ik ben wel benieuwd hoe ze dat maken.
Ik heb ook zo'n onmogelijke auto waar niks passends voor te krijgen is...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 18:27:08 #29
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_19915863
lol
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  dinsdag 15 juni 2004 @ 20:23:59 #30
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19918976
Ik ga een volledig raport maken in feite komt het er op neer dat je de mal maakt in hard board en/of hout en dat iets kleiner een paar mm (dikte van uiteindelijk resultaat) daarop smeer je eenhars zodat het eindresultaat niet aan de mal blijft plakken. Eens de mal klaar is haal je in een BOOT shop van dat twee componenten spul vettige brol voor de handschoenliefhebber dus ... dan goed opschuren en klaar. Wil je grote dingen maken dan maak je dat eerst in fijn kippen gaas en plaats je de fiber daarover. Ik hou jullie zeker op de hoogte

Ik wil gerust de links posten maar ik weet niet of dat mag op het fok foru, gezien spam en zo ... op sommige forums mag dat niet dus als iemand me kan zeggen of het mag wil ik dat gerust doen.

De fiber is trouzens in een kit dat is dus 5 vierkante meter fiber stof en 5 liter 2 component kost ongeveer 50 euro ge hebt 2 lagen nodig voor kleine dinkies en grote kits is toch 3 lagen (bijvoorbeeld een eigen motorkap maken is 3 lagen. Kortom een kit van 5 meter is goed voor 4 kleine wiel kappen of 2 grotere ....

en dan nu een welgemeende LOL
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  † In Memoriam † dinsdag 15 juni 2004 @ 22:30:00 #31
25682 2cv
Niet subtiel
pi_19922494
Zou je ook naar een sloperij kunnen gaan om zo'n kit te zoeken ? Ik weet niet hoe goed die Suzuki's vertegenwoordigd zijn aldaar, maar het is misschien het proberen waard.

Ik blijf iig met grote interesse dit topic volgen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:38:32 #32
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19931966
Wel ik ben dus belg voor de duideilijkheid en ik heb een 6 tql sloperijen afgeschuimt waaronder 1 heel grote ik heb welgetelt 4 swifts gevonden en geen enkele SJ dus dat is een beetje een prrobleem. Zowieso de kit die wij willen maken is echt wel iets breder dan alles wat er ooit voor gemaakt is. Vandaag heb ik trouwens 4 uur aan het dashboard gedremelt en het ziet er echt goed uit. Volgende week heb ik mijn digi cam terug en dan kome de pics URL posten mag dus blijkbaar ... ik heb veel ideetjes gehaalt uit de site tunedbelgium de eens kijken hoe die urls werken hier

http://www.tuned-belgium.com/
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  woensdag 16 juni 2004 @ 12:02:26 #33
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_19932745
ze hebben op dat forum een corsa mishandeld
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  † In Memoriam † woensdag 16 juni 2004 @ 14:12:22 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_19936495
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:02 schreef Kindred_Spirits het volgende:
ze hebben op dat forum een corsa mishandeld
Afval kan je niet mishandelen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 16 juni 2004 @ 20:58:16 #35
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19947515
Er loopt ook een project om een skodq filicia te tunen. En ik die dacht dat wij al gek waren ...
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_19951718
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:29 schreef Fugie het volgende:
lol, andere bodykit kopen lol en dan die aanpassen zodat ie wel past lol. Moet je eens naar een goed tuningsbedrijf gaan lol.
Op zich wel een idee, een kit van een SJ413 zou toch gedeeltelijk of bijna helemaal moeten passen lijkt me. Tenminste hij lijkt er sprekend op. De SJ413 alias Samurai is nl nog gemaakt tot en met 1995. De SJ410 is er in 1988 al uit gegaan dus voor die zal idd een bodykit praktisch onmogelijk zijn.
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
  donderdag 17 juni 2004 @ 09:18:48 #37
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19957309
ja maar ook de samurai sj413 vind je praktisch niet op autokerkhoven dat is nu net het probleem vitara's wel maar dat is een volledig andermodel. Nu ik ga morgen beginnen aan het maken van de mallen en dan gaan we er zelf eens een vettig hars smeerwerkje van make Ik hou jullie op de hoogte...
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_19957363
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 09:18 schreef God_de_Vader het volgende:
ja maar ook de samurai sj413 vind je praktisch niet op autokerkhoven dat is nu net het probleem vitara's wel maar dat is een volledig andermodel. Nu ik ga morgen beginnen aan het maken van de mallen en dan gaan we er zelf eens een vettig hars smeerwerkje van make Ik hou jullie op de hoogte...
heb je al een foto van je wagen?
  donderdag 17 juni 2004 @ 09:40:31 #39
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19957620
Morgen avond trek ik foto's de voor en na gaat niet herkenbaar zijn geloof me....
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_19957851
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 09:40 schreef God_de_Vader het volgende:
Morgen avond trek ik foto's de voor en na gaat niet herkenbaar zijn geloof me....
waarom ga je dit eigenlijk met die SJ410 doen?
  donderdag 17 juni 2004 @ 11:08:55 #41
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19959608
Wel dat is een enorm verhaal... Een vriend van mij is gek van jeeps ... het past perfect bij zijn image. Nu heeft hij dus op 22 jarige leeftijd eindelijk zijn rijlessen genomen en er moest dus een wagen komen. Hij had enkele voordelen:
-Het moest een jeep zijn
-Er moest aan gelast kunnen worden
-Makkelijk om aan te werken
-Goedkoop in aankoop
-Goedkoop in tax / verzekering
-Licht en vinnig ... geen slagschepen
-Cabrio zou leuk zijn

Dus wat op zoek gegaan en zo uit gekomen bij de SJ410 die hij nu bezit. Ze is van 1981 was rood van kleur maar had maar 57 000 km wel een tijdje stil gestaan. Bodem is dubbel geteerd en geen holle plekken aan, mechanisch zeer goede wagen.

verder zijn er winig opties op de trekhaak,toerenteller, middensteur en de hoogtemeter na het gaat om een 1000 cc model dus hoge snelheid is er niet bij. Starten gaat als een fluitje van een cent en de motor heeft nog zijn volledige compressie. De prijs hebben we zo ver gekregen dat we een jeep kochten die aan alle eisen voldeed voor 1400 euro.

De Laatste keuring was wel niet blanco doch ook niet afgekeurd slechte punten waren:
-Roest aan de bevestigingsbeugel voor achterveren
-Electronica gerommel met de pinkers
-Water lek
-Olie opstoot

-De beugels voor de vering worden herlast
-electronica volledig nieuw gelegd en ineens ook kabels voor extra verlichting en dergelijke (descent radio en speakers, binnenverlichting, richtspot, voetverlichting, etc etc ... neons zag hij niet zitten mor ik wel hahaha)
-Waterlek was een versleten aansluiting aan de waterpomp en dus herstelt voor 5 euro
-Olie opstoot kwam door een slechte sluiting van de meetstok ... het blijft een mirakel wat daarmee gebeurt is maar de rand was afgebrokkelt. Ik heb dan maar een messing topje voorzien en alles is terug in orde

Het chassis was andere koek het dunne metaal van suzuki's na 20 jaar lijkt wel een geperforeerd gat dus veeel laswerk en zo maar dat komt allemaal in orde.
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_19959876
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 11:08 schreef God_de_Vader het volgende:
verhaal
wel leuk, tenminste iets anders dan een standaard golf
succes ermee..
  donderdag 17 juni 2004 @ 11:27:51 #43
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19960152
inderdaad iets anders dan getunede bakken ... ons bakje
Van 0 tot 100 ... ik schat om en bij de minuut
topsnelheid 110 (bergaf kan het wat meer zijn)
pk's 57

een echte sjees dus
Trouwens ik heb mijn 2 jaar oude skoda fabia comfort met 137 pk en alle mogelijke opties te koop gezet omdat ik ook een samurai wil. Wel een jongere op LPG en een 1300
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  † In Memoriam † donderdag 17 juni 2004 @ 16:15:48 #44
25682 2cv
Niet subtiel
pi_19968426
Van 0 tot 100 in 1 minuut ? Dan ben ik lekker 20 sec. sneller !

Maarruh, als jij een beetje in het Suzuki-terreinwagen-spul zit, heb je dan ook een bullbar over ?

Ennuh, kan je die spoilers e.d. er niet van metaal maken en met bouten er op zetten ? Dan hoef je niet te klooien met van dat kliederspul en hoef je niet te lassen aan je Suzukie waardoor het plaatwerk ook niet krom trekt. Verder kan je dan vrij makkelijk iets vervangen/repareren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 18 juni 2004 @ 17:53:48 #45
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19999103
Bullbar heb ik zelf gelast verder is het inderdaad een mogelijkheid om alles te lassen ook de kappen en zo maar ik kan je garanderen dat dat ook niet bijzonder eenvoudig is zeker niet als rondingen wil maken en dergelijke verder wil je geen scerpe randen en zo dus ook dat is een heel gedoens. Nus baren onder de deuren en de bullbar is zelf gelast. Voor de kit gaan we een frame lassen met mataal vierkants profiel en daar dan een metaal gaas over spannen. Eens dat alles de gewenste vorm heeft komt er 2 component over voila ... de kogel is door de kerk zoals we dat zeggen dat word dus onze werkwijze hopen dat het lukt ... ik ga overal fotokes van maken en dan een soor manual schrijven in pdf voor de geintresseerde plaats ik het later op mijn website en een link hier de website is iets voor zondag of maandag
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  dinsdag 22 juni 2004 @ 13:21:21 #46
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_20090843
Er zijn foto's maar ik moet ze nog on line zetten ergens daar ik ze hier niet kan uploaden ik ga kijken voor een oplossing ... de wagen is momenteel nog volledig gestript en dus echt wel kaal tot op het metaal. De binnekant is volledig opgeschuurd en met een dubbele laag uitgeharde teer behandelt. Roesten van binnen uit is dus uitgesloten. Verder is alle roest verwijdert en zijn de wielkasten al ingesmeerd met roestwerende creme. Ik verwacht de eerste laag te spuiten volgende week.
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 17:25:18 #47
25682 2cv
Niet subtiel
pi_20098213
Heb je nog wat restmateriaal over van die bullbar die je gelast hebt ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 22 juni 2004 @ 23:46:42 #48
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_20109283
mja matteriaal is geen probleem wij doen alles budget maar wel degelijk ... je gaat naar een oud ijzer boer of hoe je dat ook noemt en dan ga je daar wat buizen ophalen ... staalborstel op boormachiene alles proper maken plooien met de gasbrander en dan lassen maar (met gewone bagget op 2.5mm)

De eerste foto's staan trouwens on line ...

http://www.multibox.be/jeep
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 00:07:30 #49
25682 2cv
Niet subtiel
pi_20109894
Geinige foto's. Heb je ook een foto van de bullbar ?

Trouwens, ik heb wel eens bij de oud-ijzerboer gekeken, maar daar ligt echt troep + het kost verrekte veel (voor troep dan). Ik overweeg een bestaande bullbar aan te passen (= goedkoper).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 23 juni 2004 @ 00:35:30 #50
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_20110609
ik betaal voor oud ijzer per kg en dat is 0.5 euro dus valt enorm goed mee Als de bullbar af is en gespoten zal ik foto's posten. Trouwens van alle verdere ontwikkelingen ik heb een ander draadje geopent omdat dat niks meer met de spoilers te maken heeft ...
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  woensdag 23 juni 2004 @ 11:06:06 #51
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_20116280
Ok de topic is dus gesloten dus we moeten hier verder gaan. Men vond het beetje dubbel en dat kan ik begrijpen voor zij die niet zo graag foto klikken zal ik dus hier een paar foto's invoegen ...


Origineel bij afhaling


Rijden doet hij ...


Uit mekaar en schuren die handel ... de halve centimeter stof op de grond is dus weggeschuurde mastiek ...


Uitgeslepen en ooit door een prutser opgelast stuk achter de benzine tank ... bubbels en gaten all over the place, volledig krom getrokken door het afkoelen van het metaal ... werk aan de winkel dus ...


De binnen kant uit mekaar ...


Onderdelen op een hoopje, tafeltje vol... en de portieren hier nog niet afgeschuurd...


De andere zijde volledig kaal en dus ook alle mastiek er af boven aan de bak moet er een heel stuk uitgeslepen worden maar er zit een dikke balk onder we gaan dus werken met polyester voor de bovenrand ...


1000 cc brute power vooral veel poetswerk aan maar heeft maar 50 000 km en start als geen ander. Ook geen onderdruk en dat voor een motor van 20 jaar ...


Nog eens de binnen kant ...


Laswerk voor de Cliff aan de bladveren ... hij heeft een opmerking gehad op de keuring voor de veer houders die roest hebben. Het plan is dus om die af te slijpen en 4 a 5 cm hoger te maken zodat de jeep ietske hoger komt te liggen. Ook komen er nieuwe spanbladen die nog eens 2 a 3 cm geven dus gaat hij 7 tot 8 cm omhoog ...


De opgeschuurde laadbak die een rubberverflaag krijgt....


Dit is de beruchte laklaag ... manueel aangebracht met de borstel daar het zo dikke brij is ... geen lijntjes van het verven want dit trekt zich als het ware vast op het metaal. Het is luchtdicht watervast, warmte en geluids isolerend laag is ongeveer 2 mm dik!!! na 2 lagen. Kostprijs voor volledige bodem is 15 euro plus ne goeie verfborstel. Roest krijgt geen kans meer ...


En dit is het resultaat tot nu toe ... er komt nog een blinkemde lak laag over.

Wat meer info over het eind resultaat:
De jeep gaat zwart met zilver worden
Er komen paar extra dingen in:
-> Gemodificeerd dashboard moet toerenteller en hoogte meter
-> Extra mislichten van voor
-> Richtspot
-> Bredere wielkappen (waar dit draadje mee begonnen is dus volledig zelfbouw)
-> Bullbar voor (Zelf gelast / Ontworpen)
-> Step bars onder de deuren (Zelf gelast / Ontworpen)
-> Winch (manueel of electrisch is nog niet beslist
-> Iets hoger leggen
-> nieuwe bekleding in deuren met bakjes
-> Deuren die er uit hef baar zijn (Gemodificieerde scharnieren zelf geslepen)
-> Ander systeem voor de kap want het origineel is te omslachtig ... als ik veel zin heb electrisch
-> Verdonkeren pinkers zijkant
-> Zetels uit een Colt of swift (standaard zetels comfort nul en geen hoofdsteun
-> Volledig custom gelegde electriciteit met aangepast dashboard en nodige leds etc
-> Naam van de auto ... Rabbit Bone Crusher ... dus er komen wel ergens wat verwijzingen ... bv zonneband en zo
-> Tussenbak SJ410

In een latere fase staan op programma...
-> versterker met speakers om mp3 speler op aan te sluiten
-> communicatie systeem
-> GPS Garmin soort etrack dus niet zo een echt navigatie ding ...
-> Tl verlichting in donker rood achteraan in de bak
-> Een stripping op de onderkant van de deuren ... bart wilde iets van "Rabbit Bone Crusher"
-> Bredere velgen en banden (liefst BF Goodrich
-> Spoorverbreders anders raken de banden de bladveren
-> Eventueel een 1300 motor of als we er 1 vinden een 1600 (8v of 16v) met een 413 tussenbak
-> Metaal gebasseerde lucht filter
-> Ventilator voor de motor electrisch maken ipv mechanisch op de aandrijfas (Schijnt 7 tot 10 pk extra te geven ...)

Voila dat is het zo wat:)
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_20116624
ziet er leuk uit, vraag me wel af of de auto het allemaal waard is, maar wel leuk om te zien, zal het topic zeker blijven volgen
  woensdag 23 juni 2004 @ 11:27:16 #53
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_20116776
leuk project man
Weer eens wat anders dan een sportieve bak, die nog sportiever gemaakt wordt (waar ik persoonlijk wel heel erg van hou)
  woensdag 23 juni 2004 @ 12:28:40 #54
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_20118835
Wel dat is de vraag die iedereen stelt ... is die wagen het wel waard ... nu het is Bart zijn auto en je moet het bekijken van dit standpunt. We hebben de wagen gekocht voor 1400 euro en als alles afgewerkt is dan zitten we denk ik ergens tussen de 2200 en 2500 euro ... daarvoor heb je dan wel een oldtimer in nieuwstaat die erg goed tegen roest is beschermt, makkelijk te onderhouden, cabrio, fun en waarvan iedereen zeg heyyyy das een leuke auto. Ok er kruipt een hoop werk in maar als dat je hobby is ...

Zelf zat ik ook zo te denken "waarom haal ik geen wrak van het autokerkhof maar dan van echt iets wat de moeite is?" maar als je eens met zo een jeepke hebt gereden en eens wat fun mee hebt gehad is je hart verloren. En ik koop geen auto's meer die me niet plezieren en dat is voor Bart ook ze.

Voor den ConQuestador ... inderdaad het is eens echt wat anders en ik vind 4x4 sport ook zeker sport en geloof me hij zal best een sportief uiterlijk krijgen ik denk dat iedereen wel verstomt gaat staan als het resultaat er is zeker de voor en na hehehehe...
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_20122773
Zijn de kunststof Samurai spartborden niks voor deze auto? Volgens mij zou dat wel eens kunnen passen. Leuk project btw, ik zit hier met een collega die een week of 6 terug een '88 Samurai heeft gekocht voor weinig en daar nu een erg plezierige hobby aan heeft. (Net anderhalve week terug op de Suzuki 4x4 dag wezen rijden in open terrein).

En dat verhogen hè, met 7-8 cm... wordt dat ding dan niet harstikke instabiel? 't Zijn al zo van die smalle wagentjes

*zich elandtest herinnert met hoge smalle autootjes
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:17:34 #56
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_20124184
We hebben de standaard kapjes hoor zaten er bij maar dat is maar 4 cm breder en geloof me dat is niet echt overtuigend zeker niet als er van die baren onder de deuren komen ... 5 cm zijn de breedste beschikbaar.

Verder over 4 a 5 cm hoger ... het zal inderdaad een minpunt zijn voor eventueel kantelen maar we willen dan ook bredere banden zetten en basis verbreding waardoor de stabiliteit behoorlijk gegarandeerd wordt.

Verder zijn het inderdaad zalige bakjes die heel erg vinnig uit de hoek komen zeker op terein.
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  donderdag 24 juni 2004 @ 16:46:36 #57
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_20156064
De Carter zat tegen de blok geplakt met silicone in plaats van rubber ... dat is dan ook weer vervangen. De bumpers zijn er af en zijn door en door rot dus ga ik zelf plooien en lassen. De remhuizen zijn ontroest en gespoten, de veren zijn opgelast proper gemaakt ontroest en geteerd ...

Tot zo ver vandaag
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_20172331
* respect voor metaalbewerken heeft
  † In Memoriam † vrijdag 25 juni 2004 @ 14:29:00 #59
25682 2cv
Niet subtiel
pi_20179629
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 15:17 schreef God_de_Vader het volgende:
We hebben de standaard kapjes hoor zaten er bij maar dat is maar 4 cm breder en geloof me dat is niet echt overtuigend zeker niet als er van die baren onder de deuren komen ... 5 cm zijn de breedste beschikbaar.

Verder over 4 a 5 cm hoger ... het zal inderdaad een minpunt zijn voor eventueel kantelen maar we willen dan ook bredere banden zetten en basis verbreding waardoor de stabiliteit behoorlijk gegarandeerd wordt.

Verder zijn het inderdaad zalige bakjes die heel erg vinnig uit de hoek komen zeker op terein.
Monteer je slechts bredere banden of ook andere velgen? Zo ja: hou er rekening mee dat het de afstand tussen het midden van de velg (in de breedte gezien) tot de naaf waar je velg op zit niet afwijkt. Anders kan je in problemen komen als je met 1 wiel iets raakt tijdens het rijden (wordt het stuur uit he handen gerukt).

Overigens, * 2cv ook aan metaalbewerking doet (kon geen geschikt kastje voor mijn 'nieuwe' radio vinden, dus zelf maar wat in elkaar frutten, ga er vanmidag weer mee bezig. Heeft er iemand een boor 12 voor mij? ).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 29 juni 2004 @ 13:49:04 #60
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_20278108
Momenteel zitten er 185 banden op maar op de papieren staat dat er tot 205 op mag ... nu 205 dat wordt dus wel schuiven gelijk nen hoovercraft volgens mij. Mogelijkerwijze gaan we voor 195 van BFGOODRIG de velgen voor 195 / 205 hebben we reeds van een autokerkhof gehaald en zijn dus echt voor de suzuki sj. De 410 (1000 cc) had gewoon een maat smaller dan de 413 (1300) dus verder is het dezelfde wagen. Ik zie dan ook geen probleem.
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  dinsdag 13 juli 2004 @ 19:53:54 #61
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_20604453
En hoe staat het er mee?? Ben benieuwt hoe dat polyesther spul werk!!?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')