Ok de topic is dus gesloten dus we moeten hier verder gaan. Men vond het beetje dubbel en dat kan ik begrijpen voor zij die niet zo graag foto klikken zal ik dus hier een paar foto's invoegen ...
![]()
Origineel bij afhaling
![]()
Rijden doet hij ...
![]()
Uit mekaar en schuren die handel ... de halve centimeter stof op de grond is dus weggeschuurde mastiek ...
![]()
Uitgeslepen en ooit door een prutser opgelast stuk achter de benzine tank ... bubbels en gaten all over the place, volledig krom getrokken door het afkoelen van het metaal ... werk aan de winkel dus ...
![]()
De binnen kant uit mekaar ...
![]()
Onderdelen op een hoopje, tafeltje vol... en de portieren hier nog niet afgeschuurd...
![]()
De andere zijde volledig kaal en dus ook alle mastiek er af boven aan de bak moet er een heel stuk uitgeslepen worden maar er zit een dikke balk onder we gaan dus werken met polyester voor de bovenrand ...
![]()
1000 cc brute power
![]()
vooral veel poetswerk aan maar heeft maar 50 000 km en start als geen ander. Ook geen onderdruk en dat voor een motor van 20 jaar ...
![]()
Nog eens de binnen kant ...
![]()
Laswerk voor de Cliff aan de bladveren ... hij heeft een opmerking gehad op de keuring voor de veer houders die roest hebben. Het plan is dus om die af te slijpen en 4 a 5 cm hoger te maken zodat de jeep ietske hoger komt te liggen. Ook komen er nieuwe spanbladen die nog eens 2 a 3 cm geven dus gaat hij 7 tot 8 cm omhoog ...
![]()
De opgeschuurde laadbak die een rubberverflaag krijgt....
![]()
Dit is de beruchte laklaag ... manueel aangebracht met de borstel daar het zo dikke brij is ... geen lijntjes van het verven want dit trekt zich als het ware vast op het metaal. Het is luchtdicht watervast, warmte en geluids isolerend laag is ongeveer 2 mm dik!!! na 2 lagen. Kostprijs voor volledige bodem is 15 euro plus ne goeie verfborstel. Roest krijgt geen kans meer ...
![]()
En dit is het resultaat tot nu toe ... er komt nog een blinkemde lak laag over.
Wat meer info over het eind resultaat:
De jeep gaat zwart met zilver worden
Er komen paar extra dingen in:
-> Gemodificeerd dashboard moet toerenteller en hoogte meter
-> Extra mislichten van voor
-> Richtspot
-> Bredere wielkappen (waar dit draadje mee begonnen is dus volledig zelfbouw)
-> Bullbar voor (Zelf gelast / Ontworpen)
-> Step bars onder de deuren (Zelf gelast / Ontworpen)
-> Winch (manueel of electrisch is nog niet beslist
-> Iets hoger leggen
-> nieuwe bekleding in deuren met bakjes
-> Deuren die er uit hef baar zijn (Gemodificieerde scharnieren zelf geslepen)
-> Ander systeem voor de kap want het origineel is te omslachtig ... als ik veel zin heb electrisch
-> Verdonkeren pinkers zijkant
-> Zetels uit een Colt of swift (standaard zetels comfort nul en geen hoofdsteun
-> Volledig custom gelegde electriciteit met aangepast dashboard en nodige leds etc
-> Naam van de auto ... Rabbit Bone Crusher ... dus er komen wel ergens wat verwijzingen ... bv zonneband en zo
![]()
-> Tussenbak SJ410
In een latere fase staan op programma...
-> versterker met speakers om mp3 speler op aan te sluiten
-> communicatie systeem
-> GPS Garmin soort etrack dus niet zo een echt navigatie ding ...
-> Tl verlichting in donker rood achteraan in de bak
-> Een stripping op de onderkant van de deuren ... bart wilde iets van "Rabbit Bone Crusher"
-> Bredere velgen en banden (liefst BF Goodrich
-> Spoorverbreders anders raken de banden de bladveren
-> Eventueel een 1300 motor of als we er 1 vinden een 1600 (8v of 16v) met een 413 tussenbak
-> Metaal gebasseerde lucht filter
-> Ventilator voor de motor electrisch maken ipv mechanisch op de aandrijfas (Schijnt 7 tot 10 pk extra te geven ...)
Voila dat is het zo wat:)