abonnement Unibet Coolblue
pi_19899836
Omdat Deel 1 vol blijkt te zijn
[Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers
door met DEEL II
Also: Los! (Tampert)
------------------------------

"Solitarias, hoe denk je over de van Bommel noble blue lijn?"

Bijzonder fraai gemaakt, veel handwerk, Noorse maakwijze bij sommige modellen, Rendenbach zool, maar je moet wel van de wat grovere bouw van de schoen houden. Qua kwaliteit zit je wel gelijk aan Cheaney, Crockett&Jones, qua prijs ook trouwens. Er is zelfs fabrieksservice bij (verzolen gebeurt dan helemaal goed (zie website VB))
pi_19900309
Ik zie dan toch liever een paar van Crockett&Jones, alhoewel de zool van de Noble Blue lijn wel om te smullen is
pi_19900314
Solaritas zou je misschien nog een antwoord kunnen geven op mijn schoensmeerprobleempje uit het vorige topic (hoop dat jij het weet)?

Zit trouwens nog met iets anders. Ik heb laatst een tas van The Bridge gekocht.
Erg mooi, maar hij blijkt niet echt goed tegen water te kunnen. Na 1 minimaal regenbuitje zie ik al een paar opgedroogde waterdruppels (die er dus niet meer afgaan). Ik wil graag voorkomen dat m'n tas straks onder de watervlekken zit. Ik zat zelf te denken om de tas in te spuiten met zo'n bus waterafstotend spul. Maar ik weet niet of dat wel zo goed is voor het leer. In de winkel konden ze me niet verder helpen (as susual, verkopers van tegenwoordig weten echt niks). Iemand hier misschien een idee?
pi_19902902
Een tas van The Bridge. YES! Dat is mooi spul, ik heb er zelf ook twee dingetjes van. Erg mooi en verantwoord (qua milieu) gemaakt, simpel en degelijk.
www.thebridge.it (geloof ik)

Tas is waarschijnlijk van dat mooie plantaardig gelooide 'open' leer??: bijzonder mooi kwa kleur, maar wel bijzonder gevoelig voor vochtvlekken. Mijn ouders hebben een bank van dit soort leer en da's altijd oppassen met de koffie/thee/wijn

Ik gebruik voor vrijwel al mijn leer (schoenen, tassen, creditkaarthoesjes, sleutelboshoesjes, riemen, etc) altijd eerst "Rapide": is een soort van zachte was in een rond halfhoog ouderwets ogend blikje met een rode deksel. Hier wordt je leer echt supersoepel van. Nadeel: de glans gaat er TIJDELIJK een beetje af, maar die komt weer terug als de Rapide dieper intrekt. Te koop bij de schoenhersteller/hakkenbar

Jr kunt je tas daarna gewoon met schoenwas/poets insmeren (dus een paar weekjes na de Rapide) Beschernt ook goed vocht/regen en geeft veel kleur. Wel HEEL goed uitpoetsen en borstelen ivm afgeven

Bovenstaande natuurlijk alleen als het geen suede-achtig of waxed leer is!

Ik zou iig geen spuitwas kopen, maar een was/poets/olie die je echt in moet wrijven in het leer

[ Bericht 3% gewijzigd door Solitarias op 15-06-2004 10:44:27 ]
pi_19902933
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 04:30 schreef Roman_Empire het volgende:
Ik zie dan toch liever een paar van Crockett&Jones, alhoewel de zool van de Noble Blue lijn wel om te smullen is
Da's waar, met van die spijkertjes!
pi_19903011
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 04:37 schreef Roman_Empire het volgende:
Solaritas zou je misschien nog een antwoord kunnen geven op mijn schoensmeerprobleempje uit het vorige topic (hoop dat jij het weet)?
Kun je dat nog ff hier herhalen, voor het gemak van alle lezers.?
pi_19903700
Heb de Noble Blue van van bommel (het toecap model) aangehad naast een paar Santoni's (gemaakt uit 1 stuk). De Noble Blue zag er zeer hoogwaardig uit, mooi afgewerkt, stevig, mooie details. Maar toch, die Santoni's maakten veel meer indruk. Veel strakker qua model, meer uitstraling, het italiaanse handwerk droop er van af... moeilijk te zeggen, blijft iets persoonlijks.

Eigenlijk wacht ik op het moment dat ergens Santoni in de uitverkoop is... iemand enig idee waar dit wel eens het geval kan zijn?
pi_19906362
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 11:09 schreef TCT_Nexus het volgende:
Heb de Noble Blue van van bommel (het toecap model) aangehad naast een paar Santoni's (gemaakt uit 1 stuk). De Noble Blue zag er zeer hoogwaardig uit, mooi afgewerkt, stevig, mooie details. Maar toch, die Santoni's maakten veel meer indruk. Veel strakker qua model, meer uitstraling, het italiaanse handwerk droop er van af... moeilijk te zeggen, blijft iets persoonlijks.

Eigenlijk wacht ik op het moment dat ergens Santoni in de uitverkoop is... iemand enig idee waar dit wel eens het geval kan zijn?
Soms bij die outlet pal naast de Bonnetterie in Den Haag, maar dan maar enkele modellen in enkele maten. Verder heb ik ze nog nooit ergens gezien id uitverkoop
pi_19907118
Verder nog italiaanse aanraders naast Santoni en Moreschi?
pi_19909445
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 13:12 schreef TCT_Nexus het volgende:
Verder nog italiaanse aanraders naast Santoni en Moreschi?
Pollini
pi_19911493
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 13:12 schreef TCT_Nexus het volgende:
Verder nog italiaanse aanraders naast Santoni en Moreschi?
Sutor Mantellassi
pi_19911577
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 10:41 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Kun je dat nog ff hier herhalen, voor het gemak van alle lezers.?
Voor de zomer heb ik moccasins van Church gekocht.
Handmade in Italy (vraag me af of dat helemaal waar is, maar ok). Ze zijn in iedere geval erg mooi afgewerkt, met kleine steekjes. Het stiksel door de zool is mooi weggewerkt, custom heel (halve rubberen hak) etc. etc.

Nou zit ik met een probleempje. Ik heb te donkere schoenpoets gebruikt (en ja ik had gewoon blanke moeten gebruiken). Ik zou echt niet weten hoe ik het kan verwijderen. Ik heb het al gevraagd bij Zwartjes (A'dam), maar zij wisten het ook niet. Nu heb ik chestnut erop gesmeerd (ze waren eerst middenbruin, dus nu iets donkerder). Nog steeds zie je echter de donkere laag oude schoenpoets erdoor. Is hier nog iets aan te doen of moet ik er maar mee leven?

Alvast bedankt voor de reacties!
pi_19912242
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 10:35 schreef Solitarias het volgende:
Een tas van The Bridge. YES! Dat is mooi spul, ik heb er zelf ook twee dingetjes van. Erg mooi en verantwoord (qua milieu) gemaakt, simpel en degelijk.
www.thebridge.it (geloof ik)

Tas is waarschijnlijk van dat mooie plantaardig gelooide 'open' leer??: bijzonder mooi kwa kleur, maar wel bijzonder gevoelig voor vochtvlekken. Mijn ouders hebben een bank van dit soort leer en da's altijd oppassen met de koffie/thee/wijn

Ik gebruik voor vrijwel al mijn leer (schoenen, tassen, creditkaarthoesjes, sleutelboshoesjes, riemen, etc) altijd eerst "Rapide": is een soort van zachte was in een rond halfhoog ouderwets ogend blikje met een rode deksel. Hier wordt je leer echt supersoepel van. Nadeel: de glans gaat er TIJDELIJK een beetje af, maar die komt weer terug als de Rapide dieper intrekt. Te koop bij de schoenhersteller/hakkenbar

Jr kunt je tas daarna gewoon met schoenwas/poets insmeren (dus een paar weekjes na de Rapide) Beschernt ook goed vocht/regen en geeft veel kleur. Wel HEEL goed uitpoetsen en borstelen ivm afgeven

Bovenstaande natuurlijk alleen als het geen suede-achtig of waxed leer is!

Ik zou iig geen spuitwas kopen, maar een was/poets/olie die je echt in moet wrijven in het leer
Bedankt voor je reactie!

Dit is de tas die ik heb:



Ik heb hem laatst ingesmeerd met kleurloze schoenpoets (lijkt op een soort vasaline). Maar dat helpt dus niet tegen vocht (tas gaat er wel mooi van glimmen en de kleur komt weer helemaal naar boven).

Dat Rapide waar jij het over hebt, is dat speciaal spul? Ik heb hier namelijk ook zo'n blikje (staat geen Rapide op maar "Collonil Interpolish Luxury cream', heb ik gekocht bij 'Zwartjes' voor m'n schoenen). Als je het erop smeert wordt het inderdaad heel dof. Ik heb echter altijd erg veel moeite om het echt goed uit te poetsen (lijkt altijd of er nog een plakkerig laagje achter blijft, ook al is het niet dof meer). Ik twijfel dus of ik dat wel op m'n tas wil smeren (is namelijk niet zo makkelijk om uit te poetsen als schoenen).

Die spuitbus waar ik het over had, is geen spuitwas. Het geeft leer en ander materiaal een soort van waterafstotende laag. Op de bus staat wel dat het geschikt is voor leer enzo, maar aangezien het leer van The Bridge zo kwetsbaar is weet ik niet of ik het wel moet doen. Anders probeer ik het wel even op een onopvallend plekje.

Bedankt voor je hulp in iedere geval!
pi_19912978
@Roman_Empire: prachtige tas! Waar koop je die in Nederland?
pi_19913152
Net Allen Edmonds wezen bekijken bij Berghen in de M.Smedenstraat in Maastricht. Voor de liefhebbers: a.s. zaterdag begint daar uitverkoop. Zo kost het model Hillcrest ipv 370 dan 270 euro. De Park Avenue komt -meen ik- op 240 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door TCT_Nexus op 15-06-2004 16:55:07 ]
pi_19913505
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:43 schreef Roman_Empire het volgende:

[..]

Voor de zomer heb ik moccasins van Church gekocht.
Handmade in Italy (vraag me af of dat helemaal waar is, maar ok). Ze zijn in iedere geval erg mooi afgewerkt, met kleine steekjes. Het stiksel door de zool is mooi weggewerkt, custom heel (halve rubberen hak) etc. etc.

Nou zit ik met een probleempje. Ik heb te donkere schoenpoets gebruikt (en ja ik had gewoon blanke moeten gebruiken). Ik zou echt niet weten hoe ik het kan verwijderen. Ik heb het al gevraagd bij Zwartjes (A'dam), maar zij wisten het ook niet. Nu heb ik chestnut erop gesmeerd (ze waren eerst middenbruin, dus nu iets donkerder). Nog steeds zie je echter de donkere laag oude schoenpoets erdoor. Is hier nog iets aan te doen of moet ik er maar mee leven?

Alvast bedankt voor de reacties!
Zeer grondig afbostelen (bv met afwasborstel) onder heet (zeer heet) stromend water, dan lost de poets op. Daarna ZEER goed laten drogen (meerdere dagen) en dan het doffe uitgedroogde leer weer helemaal invetten en oppoetsen met de juiste kleur. Een Church-schoen moet daar tegen kunnen.....
pi_19913540
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:05 schreef Roman_Empire het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!

Als je het erop smeert wordt het inderdaad heel dof
An als je daarna heel goed doorborstelt en wrijft, gaat het dan ENORM glimmen?
pi_19913562
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:40 schreef Roman_Empire het volgende:

[..]

Sutor Mantellassi
Ja, tuurlijk!
pi_19913619
Ik heb net een mooi pak van Canali gekocht, wordt nog even aangepast en volgende week ergens kan ik 't ophalen. Gewoon een mooi zomerpak. Foto's volgen v/d week wel.

Lichtblauw, 3 knoops, volgens mij van katoen ofzo. Het was iig geen wol.
pi_19913706
@Espantoso; gefeliciteerd! Ben benieuwd naar foto's.
pi_19913726
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:31 schreef TCT_Nexus het volgende:
@Roman_Empire: prachtige tas! Waar koop je die in Nederland?
Bedankt!
Ik vind hem inderdaad ook erg mooi. Het plaatje is nog niks vergeleken bij als je de tas in het echt ziet. De voorkant heeft een redelijk gladde textuur, de achterkant daarentegen heeft hele mooie nerven in het leer (volgens mij is dat van de hals van het kalf). De kleur is echt fantastisch, heel mooi 'gevlamd' in verschillende tinten bruin/cognac/chestnut. Alle tassen zijn met de hand gelooid en dat zie je! De binnenkant is crèmekleurig geruwd leer met mooi afgewerkte vakjes. Alle randen van de tas zijn afgewerkt met een donkerbruine lak. Over de maakwijze kan je veel lezen op www.thebridge.it.

Ik heb de tas gekocht in een lederwinkel in Amstelveen (ben de naam even kwijt, zit in het winkelcentrum binnen op een hoek, voor als je Amstelveen een beetje kent). Ik zou verder niet weten waar je de tassen kan kopen in Nederland (ben nog nooit een andere winkel tegen gekomen die ze had liggen). In die winkel hebben ze een vrij grote collectie. Prijzen beginnen rond de ¤350,- en eindigen bij ¤550,- ongeveer (ze hebben ook nog een koffer staan die vast wel duurder zal zijn, mijn tas was rond de ¤500).

Online kan je ze bestellen bij http://www.leathershop.co.uk/manufacturer.asp?ID=16.
Die hebben zo'n beetje alle producten van The Bridge. Verzendkosten vallen opzich ook nog wel mee dacht ik.
pi_19913766
@Solitarias; even een vraagje over schoenen kopen in de US via eBay. Mij past hier in NL een Allen Edmonds met maat 9.5E perfect. Voert AE in de US dezelfde maten of moet ik daar dan op zoek naar bijv. 10 of 10.5?
pi_19913794
Ik heb net even op de website van Canali gekeken, niet kunnen vinden. Dus ik zal even moeten wachten tot ik hem op kan halen. Maar wees gerust, ik volg dit topic al een tijdje en vond het tijd worden ook eens mee te doen

Die Santoni schoenen zijn trouwens super, maar op wat voor prijzen moet ik dan rekenen?
pi_19913849
Roman_Empire; thanks voor de info! Echt héél stijlvol

Iemand trouwens bekend met tassen van Mandarina Duck?
pi_19913875
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:51 schreef Solitarias het volgende:

[..]

An als je daarna heel goed doorborstelt en wrijft, gaat het dan ENORM glimmen?
Ja, alleen na een dag wordt het weer doffer (ook als ik m'n schoenen niet aan hebt gehad), en dan lijkt het net of er toch nog een laagje op blijft zitten. En bij m'n donkerbruine Alden schoenen, blijft er zelfs gewoon een witte waas overheen hangen. Welliicht dat het niet geschikt is voor donkere schoenen, ben niet zo'n expert op het gebied van poetsen
pi_19913930
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:50 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Zeer grondig afbostelen (bv met afwasborstel) onder heet (zeer heet) stromend water, dan lost de poets op. Daarna ZEER goed laten drogen (meerdere dagen) en dan het doffe uitgedroogde leer weer helemaal invetten en oppoetsen met de juiste kleur. Een Church-schoen moet daar tegen kunnen.....
Dat durf ik echt niet te doen hoor
pi_19913999
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:59 schreef Espantoso het volgende:
Die Santoni schoenen zijn trouwens super, maar op wat voor prijzen moet ik dan rekenen?
Het model Santoni dat ik heb gepast kostte helaas 430 euro.
Als je angel@beerens-international.nl even mailt kun je vragen waar Santoni in jouw buurt verkrijgbaar is. Maar ik waarschuw je, je smelt weg als je ze aandoet, en ineens lijkt 430 euro weinig geld. Kon ze nog net op tijd uitdoen
pi_19914212
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:06 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Het model Santoni dat ik heb gepast kostte helaas 430 euro.
Als je angel@beerens-international.nl even mailt kun je vragen waar Santoni in jouw buurt verkrijgbaar is. Maar ik waarschuw je, je smelt weg als je ze aandoet, en ineens lijkt 430 euro weinig geld. Kon ze nog net op tijd uitdoen
HAHA, kan ik me voorstellen ja. Als ik alleen dat plaatje al bekijk, mjam
pi_19914323
Weet iemand toevallig nog een zaak die kleine herenmaten (5; 5,5 UK, liefst met een smalle C leest) verkoopt? Ik moet altijd zo lang zoeken naar passende schoenen en de keus is altijd zeer beperkt. Ik wil graag nog een paar Crockett&Jones, maar dat is dus bijna niet te krijgen. Ze hadden eerst wel een paar modellen in een kleine maat, maar die zijn dus uit de collectie gehaald

Meijers in de PC (en Nieuwendijk) heeft soms wel eens wat, maar verder ken ik geen adressen...
pi_19914416
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:58 schreef TCT_Nexus het volgende:
@Solitarias; even een vraagje over schoenen kopen in de US via eBay. Mij past hier in NL een Allen Edmonds met maat 9.5E perfect. Voert AE in de US dezelfde maten of moet ik daar dan op zoek naar bijv. 10 of 10.5?
Ik denk het wel. Allen Edmonds is een Amerikaans merk, dus die voert overal US maten (die 9.5E die in je schoen staat is al US denk ik).Net zo als Crockett&Jones overal UK voert (voor zover ik weet). Die zetten er ook nooit 40 in ofzo. Volgens mij zijn maten van een bepaald merk wereldwijd wel hetzelfde.
pi_19914445
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:19 schreef Roman_Empire het volgende:
Weet iemand toevallig nog een zaak die kleine herenmaten (5; 5,5 UK, liefst met een smalle C leest) verkoopt? Ik moet altijd zo lang zoeken naar passende schoenen en de keus is altijd zeer beperkt. Ik wil graag nog een paar Crockett&Jones, maar dat is dus bijna niet te krijgen. Ze hadden eerst wel een paar modellen in een kleine maat, maar die zijn dus uit de collectie gehaald :'(

Meijers in de PC (en Nieuwendijk) heeft soms wel eens wat, maar verder ken ik geen adressen...
Doe 'ns 'n belletje naar Shoes & Shirts in Maastricht, 043 3255518, één van de allerbeste herenschoenenzaken van 't land. Zie ook http://www.yvra.nl/adresboek/details?438 . Verder kan ik je alleen helpen in de regio Maastricht.
pi_19914595
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:22 schreef Roman_Empire het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Allen Edmonds is een Amerikaans merk, dus die voert overal US maten (die 9.5E die in je schoen staat is al US denk ik).Net zo als Crockett&Jones overal UK voert (voor zover ik weet). Die zetten er ook nooit 40 in ofzo. Volgens mij zijn maten van een bepaald merk wereldwijd wel hetzelfde.
Daar twijfel ik dus aan. Bijv. bij Van Bommel en Van Lier heb ik maat 9.5. Gezien jouw bovenstaande redenering zou ik dus bij een US merk als Allen Edmonds een US 10-10.5 moeten pakken. Echter past mij een 9.5 zoals gezegd perfect... vandaar mijn vraag.
pi_19914986
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:30 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Daar twijfel ik dus aan. Bijv. bij Van Bommel en Van Lier heb ik maat 9.5. Gezien jouw bovenstaande redenering zou ik dus bij een US merk als Allen Edmonds een US 10-10.5 moeten pakken. Echter past mij een 9.5 zoals gezegd perfect... vandaar mijn vraag.
Ja maar niet elk merk valt ook precies hetzelfde he. Daarnaast ligt het ook nog aan de vorm van de schoen. Bij Alden hebben ze ook weer speciale maten (valt de schoen groter dan een normale 9.5 bijvoorbeeld, zie: http://www.alden-of-carme(...)seAction/fitting.htm). Hoe dat bij Allen Edmonds zit weet ik niet precies. Ik heb hier wel de catalogus liggen, daar staat in:

American Continental Britisch
8,5 | 42 | 8 |
9 | 43 | 8,5 |
9,5 | 43,5 | 9 |
10 | 44 | 9,5 |

Zo te zien loopt het dus een beetje raar tussen de 9 en de 9,5 (scheelt maar een halve Europese maat). Verder zou ik je niet kunnen helpen. Als je ze goedkoop op Ebay kan kopen, zou ik het gewoon gokken. Je kan ze ook altijd nog een beetje op laten rekken (als laatste middel).
pi_19915111
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:24 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Doe 'ns 'n belletje naar Shoes & Shirts in Maastricht, 043 3255518, één van de allerbeste herenschoenenzaken van 't land. Zie ook http://www.yvra.nl/adresboek/details?438 . Verder kan ik je alleen helpen in de regio Maastricht.
Bedankt voor het zoeken Nexus!

Die zaak heb ik ook al eens op de site van yvra zien staan. Ga ze toch maar eens bellen.
Maastricht is dus wel 200km bij mij vandaan
Maar voor passende schoenen heb ik dat nog wel over
pi_19915886
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:57 schreef Roman_Empire het volgende:

[..]

Online kan je ze bestellen bij http://www.leathershop.co.uk/manufacturer.asp?ID=16.
Dank voor deze link!
pi_19915959
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:58 schreef TCT_Nexus het volgende:
@Solitarias; even een vraagje over schoenen kopen in de US via eBay. Mij past hier in NL een Allen Edmonds met maat 9.5E perfect. Voert AE in de US dezelfde maten of moet ik daar dan op zoek naar bijv. 10 of 10.5?
voor zover ik weet is het hetzelfde. Bij twijfel: meet de schoen die je hebt op en vraag ook de verkoper de schoen op te meten. Gelijke maten = bieden!

Ik heb overigens exact 8.5D bij AE (ik heb inmiddels 8 paar op Ebay gekocht, allemaal voor minder dan 25 USD- ze passen allemaal perfect)
pi_19916011
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:47 schreef Roman_Empire het volgende:

[..]
Als je ze goedkoop op Ebay kan kopen, zou ik het gewoon gokken. Je kan ze ook altijd nog een beetje op laten rekken (als laatste middel).
Vraag de verkoper alle mogelijk maten (binne, buiten, zool, overdwars) op te meten (in cm of inches), dan weet je meer!
pi_19916188
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:22 schreef Roman_Empire het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Allen Edmonds is een Amerikaans merk, dus die voert overal US maten (die 9.5E die in je schoen staat is al US denk ik).Net zo als Crockett&Jones overal UK voert (voor zover ik weet). Die zetten er ook nooit 40 in ofzo. Volgens mij zijn maten van een bepaald merk wereldwijd wel hetzelfde.
ik moet hier toch opmerken dat Church ook Amerikaanse maten&leesten heeft, speciaal voor de Amerikaanse markt, met de leestenreeks C,D,E (US).

De juiste maat en leest blijft altijd bijzonder lastig en verwarrend
Ik heb bv bijzonder goedpassende schoenen:
- Church 80 G, last 100
- Cheaney 8F
- Crockett & Jones 8EE (??)
- Grenson 8.5F
- Allen Edmonds 8.5D
- VB 9F
- Satoni heb ik een keer aangepast, ik paste maat 7.5 prima! ( )

Het wordt er allemaal niet duidelijker op, ondanks de globalisatie.....
Passen en opmeten lijkt de enige juiste methode.....
pi_19916497
Solitarias & Roman_Empire, bedankt! Ik heb ook even een mailtje naar Allen Edmonds de deur uit gedaan. Ik ga het er gewoon eens op wagen denk ik.
pi_19916527
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:51 schreef Roman_Empire het volgende:

[..]

Bedankt voor het zoeken Nexus!

Die zaak heb ik ook al eens op de site van yvra zien staan. Ga ze toch maar eens bellen.
Maastricht is dus wel 200km bij mij vandaan :'(
Maar voor passende schoenen heb ik dat nog wel over
Gelukkig heeft Maastricht zo veel te bieden dat het zich sowieso loont om er eens een bezoekje te nemen

[ Bericht 5% gewijzigd door TCT_Nexus op 15-06-2004 20:00:45 ]
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:40:53 #41
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_19922883
Gefeliciteerd met het tweede deel van dit enorme stokpaard, Solitarias.
Master of my domain
pi_19923156
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:40 schreef Koobus het volgende:
Gefeliciteerd met het tweede deel van dit enorme stokpaard, Solitarias.
Dank je wel, Koobus. Ik zit ook wel te glunderen hoor!
pi_19923258
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:51 schreef Roman_Empire het volgende:

[..]

Bedankt voor het zoeken Nexus!

Die zaak heb ik ook al eens op de site van yvra zien staan. Ga ze toch maar eens bellen.
Maastricht is dus wel 200km bij mij vandaan
Maar voor passende schoenen heb ik dat nog wel over
In Den Haag verkopen ze trouwens ook Allen Edmonds, in de Hoogstraat (tegenover Eduard Pelger). Misschien is dat wat meer in de buurt?
pi_19923482
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:04 schreef Roman_Empire het volgende:

[..]

Dat durf ik echt niet te doen hoor
ik zou je aanraden om met groene zeep te schrobben, maar dan vooral geen heet water, leer wordt er droog van, goed naspoelen, en afdeppen met een schone doek, laten drogen , niet in de zon, of verwarming, schoenspanners erin,
erna met een voedende schoencreme behandelen, blank, dat haalt de kleur weer op,
De Puta Madre
pi_19924322
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:51 schreef Solitarias het volgende:

[..]

In Den Haag verkopen ze trouwens ook Allen Edmonds, in de Hoogstraat (tegenover Eduard Pelger). Misschien is dat wat meer in de buurt?
Het gaat me niet perse om Allen Edmonds, maar om schoenen in maat 5; 5,5 C (of een andere smalle leest). Bijna nergens te krijgen...
pi_19924418
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:59 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

ik zou je aanraden om met groene zeep te schrobben, maar dan vooral geen heet water, leer wordt er droog van, goed naspoelen, en afdeppen met een schone doek, laten drogen , niet in de zon, of verwarming, schoenspanners erin,
erna met een voedende schoencreme behandelen, blank, dat haalt de kleur weer op,
Wow groene zeep?? Lijkt me dat dat ook niet al te best is voor leer.
Ik probeer wel wat en anders laat ik ze maar zo. Het is niet heel erg extreem hoor. Ik denk niet dat iemand het ziet als ik ze aan heb. Alleen als ik ze naast elkaar hou in het licht, zie ik dat de ene schoen iets donkerder is op bepaalde plekken. In iedere geval bedankt voor de reacties!
pi_19924633
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:29 schreef Roman_Empire het volgende:

[..]

Wow groene zeep?? Lijkt me dat dat ook niet al te best is voor leer.
Ik probeer wel wat en anders laat ik ze maar zo. Het is niet heel erg extreem hoor. Ik denk niet dat iemand het ziet als ik ze aan heb. Alleen als ik ze naast elkaar hou in het licht, zie ik dat de ene schoen iets donkerder is op bepaalde plekken. In iedere geval bedankt voor de reacties!
groene zeep is een natuur produckt, zonder troep, ik gebruik t ook om suéde jassen te wassen, niet naar de stomerij, daar worden ze toch niet echt schoon.
kraag en manchetten inborstelen, en hup in de wasmachine.

t is echt veilig.

en schoenen, waar jij weet dat de kleur verschillend is, trek je niet graag aan,
gewoon proberen.
De Puta Madre
pi_19931544
Hetgeen me bij een ander onderwerp brengt.. iemand tips qua zomerjassen voor de heer? Burberry misschien?
pi_19931605
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:29 schreef Roman_Empire het volgende:

Alleen als ik ze naast elkaar hou in het licht, zie ik dat de ene schoen iets donkerder is op bepaalde plekken.
Dat lijkt me juist wel mooi, dat oogt wel 'rijk' en gepatineerd?
pi_19931652
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:23 schreef TCT_Nexus het volgende:
Hetgeen me bij een ander onderwerp brengt.. iemand tips qua zomerjassen voor de heer? Burberry misschien?
Zomerjas? IIk draag die zo weinig mogelijk, jassen.
Maar idd een lastige vraag. Een dunne Barbour misschien?
pi_19932115
Vaak vind ik een zwarte of khaki colbert uit ribstof wel mooi staan als 'jas', maar de vraag is of dat wel de bedoeling is van dat kledingsstuk... in de winter draag ik iig een langere zwarte mantel (wol), maar dat is in de zomer uiteraard niks.

Ik zie net dat er in Maastricht zowel een The Bridge als ook een Barbour verkooppunt is.

Overigens, zo op het eerste oog lijkt mij Barbour wel érg klassiek en engels conservatief. Misschien komt het door de plaatjes op de website, maar ik associeer het toch al snel met stijve engelsen op jacht .

Wellicht zijn er nog tips qua Italiaanse merken?
pi_19934191
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:25 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Dat lijkt me juist wel mooi, dat oogt wel 'rijk' en gepatineerd?
Ja klopt! (als je het ziet zou je denken dat het gewoon zo hoort).
Alleen die andere schoen heeft het dus niet. Ik vind die donkerdere plekken opzich niet erg, alleen het feit dat de ene schoen het wel heeft en de andere niet stoort me een beetje...
pi_19934266
M.a.w., in plaats van het uit de ene schoen wegpoetsen kun je het dus ook bij de andere schoen erin poetsen
pi_19934324
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:43 schreef TCT_Nexus het volgende:

Ik zie net dat er in Maastricht zowel een The Bridge als ook een Barbour verkooppunt is.
pi_19934796
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:52 schreef TCT_Nexus het volgende:
M.a.w., in plaats van het uit de ene schoen wegpoetsen kun je het dus ook bij de andere schoen erin poetsen
Dat zat ik net ook te denken....
pi_19934846
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:23 schreef TCT_Nexus het volgende:
Hetgeen me bij een ander onderwerp brengt.. iemand tips qua zomerjassen voor de heer? Burberry misschien?
Ja jassen vind ik ook altijd een probleem.

Het ligt eraan of de zomerjas casual of zakelijk moet zijn.

Zakelijk: colbert van dunne stof (Brooks Brothers heeft bijvoorbeeld Brooks Cool pakken, speciaal voor de zomer). Als je rib neemt zou ik hele dunne fijne rib kiezen, anders ziet het er al snel zo winters uit. Daarnaast loopt half Nederland als met een ribjasje tegenwoordig....
Trenchcoat kan ook (hou ik persoonlijk niet zo van).

Casual:
-Windbreaker (van Brooks Brothers, Burberry, Ralph Lauren etc.)
-Colbert jasje van linnen of seersucker
-Pullover trui/vest van dun cashmere (Loro Piana)
-Korte lederen/suede jas (in een lichte tint)

Zomaar wat ideetjes...
pi_19934888
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:12 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Dat zat ik net ook te denken....
Heb ik geprobeerd, maar lukte niet zo goed. Moet er denk ik echt wat donkerdere smeer opdoen.
Ga het nog eens proberen van het weekend.
pi_19935403
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:14 schreef Roman_Empire het volgende:

[..]
Zakelijk: colbert van dunne stof (Brooks Brothers heeft bijvoorbeeld Brooks Cool pakken, speciaal voor de zomer). Als je rib neemt zou ik hele dunne fijne rib kiezen, anders ziet het er al snel zo winters uit. Daarnaast loopt half Nederland als met een ribjasje tegenwoordig....
Trenchcoat kan ook (hou ik persoonlijk niet zo van).

Casual:
-Windbreaker (van Brooks Brothers, Burberry, Ralph Lauren etc.)
-Colbert jasje van linnen of seersucker
-Pullover trui/vest van dun cashmere (Loro Piana)
-Korte lederen/suede jas (in een lichte tint)

Zomaar wat ideetjes...
Goede tips!

Alleen is Brooks Brothers volgens mij hier heel slecht verkrijgbaar..
pi_19935623
Wel stijlvol casual imho:

pi_19935925
Ze verzenden wel naar Nederland (via de website of eerst catalogus aanvragen) en anders kan je wel eens op Ebay kijken!
Leuk colbertje trouwens.
pi_19936142
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:53 schreef Roman_Empire het volgende:
Ze verzenden wel naar Nederland (via de website of eerst catalogus aanvragen) en anders kan je wel eens op Ebay kijken!
Leuk colbertje trouwens.
Krijg je helaas het probleem met maatvoeringen... geen idee welke maat ik moet hebben bij BB. Zal eens kijken of er wat sizing guides o.i.d. zijn.

[edit]
Aha..!
(Maarja.. of ik daar wijzer van word..)

[ Bericht 10% gewijzigd door TCT_Nexus op 16-06-2004 14:25:02 ]
pi_19937544
http://cgi.ebay.com/ws/eB(...)item=3917108432&rd=1

Zoiets (jasje van kameelhaar) vind ik wel leuk voor de wat koudere dagen (eind van de zomer).
pi_19942861
Dat zou ik nooit aandurven, jasjes via Ebay, de maat luistert uitermate nauwkeurig.....je weet nooit of het jasje 100% goed zit (een vereiste voor een jasje imho)
pi_19943418
Nee idd...
pi_19943999
Het was ook meer bedoeld als voorbeeld van het type jasje

Maar opzich kan je best al je maten opnemen en als je het jasje ontvangen hebt nog wat laten vermaken. Ok het is geen maatpak, maar dat kan je ook niet verwachten voor die prijs...
pi_19948013
Net een rondje gemaakt door de Maastrichtse binnenstad. Het viel me op dat alle schoenwinkels een uitverkoop aan het voorbereiden waren. Dus, voor de liefhebbers...

Helaas viel Shoes & Shirts daar niet onder (ben benieuwd of deze zaak überhaupt aan uitverkopen doet). Heb in ieder geval 10 minuten staan kwijlen voor de etalage van deze winkel. Santoni, Edward Green, volgens mij ook Mantelassi, etc. etc....

En de shirts die er lagen zagen er ook geweldig uit. Fatto a mano in Italia.... Helaas lagen ze iets te ver weg, maar volgens mij herkende ik daar handgestikte knoopsgaten (kon alleen de knoopsgaten van de manchet zien). Volgens een kaartje: shirts vanaf 100 euro.

MJUM
pi_19949967
Loop trouwens toevallig net hier tegenaan; maatschoenen vanaf 300 Euro:
quote:
Naast het met de hand vervaardigde maatwerk heeft maatschoenmakerij "J.Zierikzee" samen met de Belgische schoenfabrikant Ambiorix een maatsysteem voor klassieke herenschoenen ontwikkeld.
Het "Embassy Personal Pair" maatsysteem biedt de gebruiker alle voordelen van maatgemaakt schoeisel: perfecte pasvorm voor beide voeten, oordeelkundig advies en de vanzelfsprekende garantie. Daarnaast kan de klant altijd nabestellen: net als bij de handgemaakte schoenen worden alle maatgegevens bewaard zodat de klant zeker is dat de vertrouwde pasvorm behouden blijft. Zoals voor alle maatschoenen geldt ook hier dat slechts gebruikt gemaakt wordt van de superieure materialen. De schoenen worden "Goodyear" gemaakt: binnengenaaid met een machine.

Door de productie van de schoenen niet zelf ter hand te
nemen is het mogelijk deze maatschoenen aan te bieden
vanaf 300,- Euro inclusief B.T.W.
De levertijd bedraagt drie weken.
Bron: http://www.maatschoenen.nl/
pi_19951527
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 22:18 schreef TCT_Nexus het volgende:
Loop trouwens toevallig net hier tegenaan; maatschoenen vanaf 300 Euro:
[..]

Bron: http://www.maatschoenen.nl/
Ja, die ken ik, Zitten kwa etalage een paar straten bij mij vandaan, maar hun echte productie gebeurt in Friesland meen ik, m.a.w. het adres in Leiden is alleen een showcase. Dit werd mij verteld door M. Bergshoeff, maatschoenmaker te Gouda toen ik daar een keer een rondleiding kreeg vorig jaar (2,5 uur durend)

Over die Mischa Bergshoeff: bijzonder toegankelijke man (je kunt hem gewoon bellen, helemaal geen 'sjiek gedoe'), 33 jaar, die het echt geweldig vind als je belangstelleing voor handgemaakte schoenen hebt en die je ook graag een rondleiding door zijn werkplaatsje geeft. Hij praat zomaar 2,5 uur vol, zonder moeite en lepert allerhande sappige schoenmakersverhalen op (Lobb in Londen is veel te duur voor wat ze doen... o.a.)

Mocht je willen kopen bij hem, reken tussen de 1200 en 1600 eur (voor een paardeleren full-brogue met 35 uur handwerk is 1600 eur (inclusief materiaal) eigenlijk best goedkoop, een notaris is duurder per uur)

www.ilmaestro.nl
pi_19952576
Ja, de naam Mischa Bergshoeff ken ik, zou dolgraag een paar maatschoenen van hem willen hebben ooit... Lijkt me trouwens geweldig om eens een ronleiding te krijgen. Geen idee om eens iets dergelijks te organiseren met de liefhebbers uit deze thread?
pi_19962527
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 23:52 schreef TCT_Nexus het volgende:
Ja, de naam Mischa Bergshoeff ken ik, zou dolgraag een paar maatschoenen van hem willen hebben ooit... Lijkt me trouwens geweldig om eens een ronleiding te krijgen. Geen idee om eens iets dergelijks te organiseren met de liefhebbers uit deze thread?
Dat gaat ie waarschijnlijk erg leuk vinden...........
pi_19962597
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 23:52 schreef TCT_Nexus het volgende:
Ja, de naam Mischa Bergshoeff ken ik, zou dolgraag een paar maatschoenen van hem willen hebben ooit
Zoals mijn schoenhersteller in Leiden (Elzet- de 1e leermeester van Bersghoeff) altijd stamelt: "Hij is echt TE goed....te prefectionistisch....eng gewoon"

Ik ga nu eens ff kijken of de Santoni's al in de uitverkoop zijn hier in Den Haag
pi_19963748
quote:
Ik ga nu eens ff kijken of de Santoni's al in de uitverkoop zijn hier in Den Haag
Laat maar horen

Bij Durlinger zag ik trouwens net Noble Blue voor E249,- (ipv 349) liggen, wel alleen het donkerrode full brogue model.

Trouwens, bij Shoes & Shirts lag ook Silvano Lattanzi
pi_19963967
Hier een voorbeeldje van een Lattanzi (zie www.zintala.it):

Die blauwe draad en veters ... daar krijg ik 't echt warm van
pi_19965768
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 13:37 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Laat maar horen

Bij Durlinger zag ik trouwens net Noble Blue voor E249,- (ipv 349) liggen, wel alleen het donkerrode full brogue model.

Trouwens, bij Shoes & Shirts lag ook Silvano Lattanzi
GVD: ik kon me niet inhouden: een paar full-brogue Santoni's deden mij bezwijken, ik kon me niet inhouden! Wat een schoenen! Gelukkig kreeg ik 110 Eur korting, dat maakt het nog enigzinds draagbaar, ook na mijn Cheaney's aanschaf van afgelopen zaterdag

IDe Sant. zijn overigens maat 7 , waar ik normaal 80 (UK) en 8.5 (US) draag
Dus TCT: Santoni's kopen online is tricky (daarme is je mail beantwoord)

Ik doe later wel een fotootje (staan niet op de site bij Sant.)
Tis bijna zonde om die mooie zolen te bekrassen.....whoei!

Bij Klijssen hadden ze reeds Santoni's vanaf 199 Eur in de uitverkoop (Hoogstraat in DenHaag)
pi_19966294
Gefeliciteerd!!! Eindelijk Santoni in je collectie (grmbl, ben je eerder dan ik )
Ben echt benieuwd naar foto's!

Je zal jezelf de komende uren (wellicht dagen) wel erop betrappen telkens naar beneden te kijken om je nieuwe aanwinst te bewonderen..

Maar Den Haag is echt ver :'(. Wellicht eens kijken bij Beurskens in Beek, die hebben ook Santoni, en misschien ook uitverkoop.

[edit] Net Beurskens gebeld, over twee weken ongeveer begint hun uitverkoop, maar Santoni zal daar vermoedelijk niet onder vallen :'(

[ Bericht 16% gewijzigd door TCT_Nexus op 17-06-2004 15:11:53 ]
pi_19967207
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 15:06 schreef TCT_Nexus het volgende:

Je zal jezelf de komende uren (wellicht dagen) wel erop betrappen telkens naar beneden te kijken om je nieuwe aanwinst te bewonderen..
Idd! Ook mijn zolen moet ik dwangmatig bewonderen.....
pi_19967462
En maar aaien over die zolen he
pi_19967831
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 15:44 schreef TCT_Nexus het volgende:
En maar aaien over die zolen he
Kreeg er ook nog een Santoni catalogus bij en een boekje over maakwijzen van schoenen: hier stonden nog een aantal contructiemethodes in die ik nog niet kende - dit is dus bijzonder interessant studiemateriaal.

Ik ben ooit begonnen me te verdiepen in schoenen omdat ik na aanschaf van mijn eerste paar VB in mijn studententijd er geen reet van snapte hoe zo'n schoen inelkaar bleef zitten als die zoolnaad was doorgesleten. Nu na jaren dacht ik wel een aardige kennis te hebben opgebouwd, maar dit boekje van Santoni doet mij toch weer beseffen hoe weinig ik nog eigenlijk weet.....
pi_19968510
Solitarias, staan in die catalogus toevallig model 5400 (handgemaakte teocap) en 5834 (suede instapper) in? Weet jij wat die normaal kosten? Ik kan die namelijk mogelijk via een relaxte prijs krijgen...
pi_19968559
Heb jij foto's van die 2? (lui als ik ben)
pi_19968583
Ja die heb ik.. komen er nu per mail aan..
pi_19968653
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 16:21 schreef TCT_Nexus het volgende:
Ja die heb ik.. komen er nu per mail aan..
die zie ik dan vanavond wel als ik thuis ben....

Zullen we onze bekken eens houden opdat anderen ook nog kunnen praten..........??
pi_19968748
Wedden dat je dat niet lukt nu je net nieuwe goddelijke Santoni's hebt

Denk dat ik zo even ga kijken bij die Santoni's... heel toevallig een adres 5 minuten lopen bij mij vandaan... some things are meant to be
pi_19968786
misschien ben ik de enige, maar ribstof vind ik echt een no,no. Het is zo'n stof dat er goedkoop en snel oud uit ziet
pi_19969414
Zoals iemand al zei in Deel I: het handwerkt DRUIPT ervan af! STIL NOU!
pi_19971065
Nu moet het niet gekker worden....!
1x raden wat ik nu om m'n voeten heb..

een paar Santoni's!



Net gehaald en ik ga ook even in geniet-modus.
pi_19971416
Broeder! Tis een gekke middag! Kreeg je ook boekjes bij? En schoentasjes?
pi_19971479
Het poetsen van mijn Sant is wel een enorme kriem: alle randjes (met die karteltjes) van deze full-brogue zijn donkerbruin, de rest van de schoen is lichtbruin/okerachtig, waar - om het nog moeilijker te maken - ook nog eens gepolitoerde donkere vlekken in gemaakt zijn ('burnished')
Ik moet echt naar schoenpoetsles voor gevorderden!

Foto's: vanavond of morgen....
pi_19971515
Jawel broeder...! Prachtige schoentassen, -doos en een Santoni catalogus.

* TCT_Nexus bekijkt zijn schoenen en aait zijn zolen nogmaals (uiteraard leren zolen met koperen spijkertjes )

Suede poetsen en in vorm houden is volgens mij ook geen simpele bezigheid.

Staan je schoenen bdw in de Santoni catalogus? (aangezien ik hier de 2004 catalogus heb en jij ze in de uitverkoop hebt gekocht zal dat wel niet?)

[ Bericht 13% gewijzigd door TCT_Nexus op 17-06-2004 18:19:51 ]
pi_19971967
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 18:13 schreef TCT_Nexus het volgende:
Jawel broeder...! Prachtige schoentassen, -doos en een Santoni catalogus.

* Solitarias bekijkt zijn schoenen en aait zijn zolen nogmaals (uiteraard leren zolen met koperen spijkertjes )

Suede poetsen en in vorm houden is volgens mij ook geen simpele bezigheid.

Staan je schoenen bdw in de Santoni catalogus? (aangezien ik hier de 2004 catalogus heb en jij ze in de uitverkoop hebt gekocht zal dat wel niet?)
Ik heb hier voor mijn neus een bruine "Collezione Primavera - Estate 2004" en ze staan er niet in. Ze lijken erg op no 6366, maar dan met de kleur van de schoenneus op de bladzijde v o o r no 6435

no 6364 is wel helemaaal top btw

(maar nu wordt het wel heel onnavolgbaar voor de andere lezers van dit topic)
pi_19973235
Ik begrijp wat je bedoelt (welke schoenen je hebt)... zien er goed uit!
No 6364 is idd prachtig. Maar dat zijn wel meer schoenen in deze catalogus
pi_19973720
Ik houd erg veel van mooie dingen, maar overdrijven jullie het af en toe niet een beetje
pi_19975938
Leuk schoentje.
Kost ie?

Heb je toevallig adres is Londen, zit daar komende week 'met wat relaties, en er is vast wel even tijd om weg te sneaken en de garderobe en de schoenencollectie weer wat uit te breiden.

In ieder geval een paar Berlutti's. Maar ook de overhemden ontsnappen niet aan me. Bij Harvie & Hudson hebben ze wat mooie casual hemdjes.
pi_19978138
@SjaakieV; voor verkooppunten van Santoni in London moet je eventjes een (Engelstalig) mailtje sturen aan customer.service@santonishoesit.com !
pi_19978775
Voorheen was dit wel een leuk topic met het hoge segment kleding (Brioni, Borrelli, Isaia, Kiton e.d) maar nu gaat het allene maar over schoenen, nu is dat opzich niet zo erg. Maar jullie draven wel érg door in jullie schoenenliefde hoor.

Anyway, ik ga binnenkort in de uitverkoop weer wat overhemden van Brioni, Borrelli, Attolini te scoren nlangs een mooie broek van Etro gekocht en een mooie (handgemaakte) stropdas van Fattori
pi_19979649
Inderdaad, laten we overige kleding niet vergeten...

Sorry voor het fetisjisme.. we zullen een geschikte praatgroep zoeken
pi_19979803
Nog 1tje dan om het af te leren: mijn Santonis

De foto's doen geen recht aan de werkelijke schoonheid!
Met die rode randjes is poetsen niet makkelijk...














En nu weer verder over kleding....
Ik hou nu verder mijn bek over schoenen, het werd idd wat te dol

Mooi om te zien dat de uitverkoop goed benut wordt om allerhande moois te kopen

[ Bericht 10% gewijzigd door Solitarias op 17-06-2004 23:52:30 ]
pi_19980276
Wat is nu precies een beetje de markt vedeling in het hoge segment? Laten we even pakken en hemden nemen voor het gemak. Vul het hier in, van hoog naar laag.


(- Caraceni, Charvet?)
- Brioni, Borrelli, Kiton, Isaia, attolini
- Canali, Zegna, Scabal
- Corneliani, Zileri
- Boss, Armani
- Verder ga ik niet

Vul aan of verander, ik wil nou wel eens weten hoe de markt is
pi_19980346
Jij moet ze mooi vinden Solitarias, dat weet ik donders goed, maar ik ga toch nog eventjes mn mening er over geven: ik vind ze lelijk. Teveel tierlantijnen voor mij, de zool vind ik wel weer mooi(leuke hak), maar nee, de bovenkant.....

Nu ben ik eigenlijk best wel een leek op schoenen gebied, maar ik vind deze schoen erg mooi:



Aangezien ik binnenkort werk ga zoeken wil ik wel goed voor de dag komen natuurlijk en daarbij hoord de geschikte out-fit, dus toch maar eens goed zoeken.
pi_19980542
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 23:58 schreef Two_Tribes het volgende:
Wat is nu precies een beetje de markt vedeling in het hoge segment? Laten we even pakken en hemden nemen voor het gemak. Vul het hier in, van hoog naar laag.


(- Caraceni, Charvet?)
- Brioni, Borrelli, Kiton, Isaia, attolini
- Canali, Zegna, Scabal
- Corneliani, Zileri
- Boss, Armani
- Verder ga ik niet

Vul aan of verander, ik wil nou wel eens weten hoe de markt is
Isaia levert minder fraai handwerk dan Borrelli, da's een verfijning dus
Caraceni of Attolini, da's een goede!
Charvet mogen we idd niet vergeten, ook bij de dassen

Een mooi artikel over "best of the best" staat hier:
http://www.robbreport.com(...)tional-Favorites.asp

http://www.robbreport.com(...)f-the-Best-Suits.asp

Op deze site staat heel veel over goede kleding
pi_19985452
Nervesa?
pi_19997460
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 23:58 schreef Two_Tribes het volgende:
Wat is nu precies een beetje de markt vedeling in het hoge segment? Laten we even pakken en hemden nemen voor het gemak. Vul het hier in, van hoog naar laag.


(- Caraceni, Charvet?)
- Brioni, Borrelli, Kiton, Isaia, attolini
- Canali, Zegna, Scabal
- Corneliani, Zileri
- Boss, Armani
- Verder ga ik niet

Vul aan of verander, ik wil nou wel eens weten hoe de markt is
Maatkleding, zowel formal als casual. Zijn overal, met name in Italië, Engeland, Frankrijk maar ook in Nederland genoeg zéér goede adressen voor.

Verder ben ik geen fan van Boss en Armani wat betreft kleding. Wel weer op het gebied van fragrances. Maar daar komt niets boven Creed uit.

Ja, Creed maakt ook geuren voor mannen.
pi_20002738
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 16:45 schreef SjaakieV het volgende:

[..]

Maatkleding, zowel formal als casual. Zijn overal, met name in Italië, Engeland, Frankrijk maar ook in Nederland genoeg zéér goede adressen voor.

Verder ben ik geen fan van Boss en Armani wat betreft kleding. Wel weer op het gebied van fragrances. Maar daar komt niets boven Creed uit.

Ja, Creed maakt ook geuren voor mannen.
Creed is érg lekker dan (niet allemaal natuurlijk, ze hebben er erg veel nl.) echt een geur zoals ze vroeger werden gemaakt, niet van die synthetische geuren die nu vaak uitkomen (waar je meer voor de marketing betaald dan de geur zelf ).

Leukste van die 'klassieke' luchjes is dat ze op iedere huid net weer wat anders ruiken (creed, Acqua di Parma, Guerlain enzo)

Maar ik bedoelde meer de positionering van die merken an sich. Niet zozeer de verkrijgbaarheid (Caraceni heeft een wachtlijst van enkele maanden). Daarom Boss en Armani al hekkensluiter bij de betere merken.
pi_20003232
Acqua di Parma is echt mijn favoriete luchtje.

Ik heb niet zo heel veel ervaring met Brioni en Borrelli, weet alleen dat het waanzinnig mooi gemaakt is. Heb maar een overhemd van beide merken. Maar van Zegna, Canali, Zileri en Corneliani heb ik wel het een en ander. Dat vind ik vaak toch een leukere collectie en een stuk goedkoper. Voor wat sportievere kleding dan.

Als ik nu echt mooie pakken zou moeten kopen zou ik toch doorsparen voor iets van Borrelli of Brioni
pi_20004291
Wat is nu eigenlijk ondergoed voor de ware fijnproever. We hebben het nu wel over maatbovenkleding van enkele duizenden Euro's, maar onderkleding hoor je niks over.

Een Hema boxershort lijkt me daar niet bij gepast. Dus wat zijn de aanraders in het topsegment
pi_20004329


[ Bericht 87% gewijzigd door Two_Tribes op 18-06-2004 21:58:10 ]
  vrijdag 18 juni 2004 @ 22:15:56 #108
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_20004747
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 21:55 schreef Two_Tribes het volgende:
Wat is nu eigenlijk ondergoed voor de ware fijnproever. We hebben het nu wel over maatbovenkleding van enkele duizenden Euro's, maar onderkleding hoor je niks over.

Een Hema boxershort lijkt me daar niet bij gepast. Dus wat zijn de aanraders in het topsegment
Wat draagt stijlgoeroe Solitarias voor onderbroeken, is de vraag die ons allen bezighoudt!
Master of my domain
pi_20004851
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:15 schreef Koobus het volgende:

[..]

Wat draagt stijlgoeroe Solitarias voor onderbroeken, is de vraag die ons allen bezighoudt!
Een bespoke boxer van Borrelli van Sea Island katoen en Australische parelmoeren knoopjes
  vrijdag 18 juni 2004 @ 22:43:10 #110
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_20005417
Ik zeg ook voor de casuals:

Angel- Devil
Jack&Jones
Artigino
After Six
Ed&Fred (London)
Hacienda Publica heeft leuke shirts met mooie stoffen en hele sjieke manchetten
Pakken haal ik stiekum toch van Lanificio stoffen, en dan mag ie best bij Suite Supply vandaan komen of Oger
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_20006971
Qua ondergoed is Jockey iig een klassiek merk.
pi_20015347
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:20 schreef Two_Tribes het volgende:

[..]

Een bespoke boxer van Borrelli van Sea Island katoen en Australische parelmoeren knoopjes
Nee, dat niet. Wat wel, dat laat ik graag in het midden, dat is nou echt een prive-genoegen (wie zegt dat ik wel ondegoed draag....? )
pi_20042702
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 23:33 schreef TCT_Nexus het volgende:
Qua ondergoed is Jockey iig een klassiek merk.
Dat ook, maar Hom, Zimmerli, Bruno Banani en Hanro zijn ook goede essential merken.

Maar nu weer even over dat wat aan de bovenkant wordt gedragen en de accessoires die daarbij horen.

Zijn er onder de fokkers hier meer die ervaring hebben met de casual shirts van Harvie & Hudson??
Ik ben er persoonlijk zeer tevreden over. En dan druk ik mij nog eufemistisch uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door SjaakieV op 20-06-2004 16:39:30 (tikfoutje) ]
pi_20050828
Ik was vandaag even in A'dam. Zag dat bij Oger Zegna, Attolini Sortoria (dat is toch gewoon Attolini?) enzo ¤125 waren. Helaas hda ik geen geld bij me, anders had ik die prachtige Attolini gekocht (mooi gemaakt zeg ). Bij Jacques nogwat @ pc zijn de Brioni hemden weer ¤100

Borrelli was zowel bij Nero als Oger nog niet in de uitverkoop
pi_20051234
Wellicht een wat ongepaste vraag; maar ik vraag me af wat je voor een maatshirt van Borrelli zo ongeveer moet neertellen..?

Binnenkort eens gaan kijken bij Montulet in Maastricht (Brioni, Borrelli, Kiton ).
pi_20052146
quote:
Op zondag 20 juni 2004 22:17 schreef TCT_Nexus het volgende:
Wellicht een wat ongepaste vraag; maar ik vraag me af wat je voor een maatshirt van Borrelli zo ongeveer moet neertellen..?

Binnenkort eens gaan kijken bij Montulet in Maastricht (Brioni, Borrelli, Kiton ).
Dat Kiton, is dat wat. Ik hoor er veel over, maar ben het nog nooit ergens tegen gekomen. Van wat ik hoor is het vergelijkbaar met Borrelli. Waar is het in A'dam e.o. te krijgen, en wat zijn de prijzen?
pi_20052809
quote:
Op zondag 20 juni 2004 22:49 schreef Two_Tribes het volgende:

[..]

Dat Kiton, is dat wat. Ik hoor er veel over, maar ben het nog nooit ergens tegen gekomen. Van wat ik hoor is het vergelijkbaar met Borrelli. Waar is het in A'dam e.o. te krijgen, en wat zijn de prijzen?
In A'dam is het bij Pauw Mannen te krijgen: http://yvra.nl/adresboek/details?390
pi_20052839
Even een berichtje hier posten, zodat ik verder mee kan lezen via mijn eigen update lijst
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
pi_20052955
quote:
Op zondag 20 juni 2004 22:03 schreef Two_Tribes het volgende:
Ik was vandaag even in A'dam. Zag dat bij Oger Zegna, Attolini Sortoria (dat is toch gewoon Attolini?) enzo ¤125 waren. Helaas hda ik geen geld bij me, anders had ik die prachtige Attolini gekocht (mooi gemaakt zeg ). Bij Jacques nogwat @ pc zijn de Brioni hemden weer ¤100

Borrelli was zowel bij Nero als Oger nog niet in de uitverkoop
Jacques d'Ariege bedoel je. Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Oger. En je krijgt presale informatie en kortingsbonnetjes etc. Ojé het is van Oger, Au het is van Pauw. Ga naar Harbour Tailors op de van Baerlestraat. Heeft ook confectie, en is voortreffelijk in z'n maatwerk.
pi_20053556
quote:
Op zondag 20 juni 2004 23:19 schreef SjaakieV het volgende:

[..]

Jacques d'Ariege bedoel je. Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Oger. En je krijgt presale informatie en kortingsbonnetjes etc. Ojé het is van Oger, Au het is van Pauw. Ga naar Harbour Tailors op de van Baerlestraat. Heeft ook confectie, en is voortreffelijk in z'n maatwerk.
Dank je, daar zal ik eens gaan kijken. Maatwerk ligt nog niet in m'n budget. Maar confectie pas ik goed. Zelfs de Italiaanse snit met m'n pens
pi_20054012
Vincent Dröge (Harbour) heeft ook mooie Eton shirts. Double Cuff, Easy Iron, en ook met extra mouwlengte. Op voorraad en voor ¤ 132,- Tenmisnte eerder dit jaar. En dat was de normale prijs. Heb er toen maar vijf gekocht. Vooral omdat dat easy Iron echt werkt, in tegenstelling tot dat wat je bij ku* en meuk merken ziet.
pi_20054082
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:03 schreef SjaakieV het volgende:
Vincent Dröge (Harbour) heeft ook mooie Eton shirts. Double Cuff, Easy Iron, en ook met extra mouwlengte. Op voorraad en voor ¤ 132,- Tenmisnte eerder dit jaar. En dat was de normale prijs. Heb er toen maar vijf gekocht. Vooral omdat dat easy Iron echt werkt, in tegenstelling tot dat wat je bij ku* en meuk merken ziet.
Easy Iron

Daar ben ik dus echt totaal géén fan van. Double cuff zijn toch gewoon twee knoopjes bij de mouwen?
  maandag 21 juni 2004 @ 00:17:13 #123
3185 Adelante
To let it go now
pi_20054313
deze vandaag gekocht in de aanbieding bij Bijenkorf


Van Lier bootschoen, gewoon voor erbij van de zomer
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_20055804
quote:
Op zondag 20 juni 2004 16:36 schreef SjaakieV het volgende:

[..]

Zijn er onder de fokkers hier meer die ervaring hebben met de casual shirts van Harvie & Hudson??
Ik ben er persoonlijk zeer tevreden over. En dan druk ik mij nog eufemistisch uit.
Zittn die in Jermyn Street?
pi_20055883
quote:
Op zondag 20 juni 2004 22:03 schreef Two_Tribes het volgende:
Ik was vandaag even in A'dam. Zag dat bij Oger Zegna, Attolini Sortoria (dat is toch gewoon Attolini?) enzo ¤125 waren. Helaas hda ik geen geld bij me, anders had ik die prachtige Attolini gekocht (mooi gemaakt zeg ). Bij Jacques nogwat @ pc zijn de Brioni hemden weer ¤100

Borrelli was zowel bij Nero als Oger nog niet in de uitverkoop
Jacques D'Argiere heet dat. Daar kocht ik met kerst idd een Brioni voor 100 EUR
Nero is idd ook een fijne zaak, voert oa Mantellassi

Ik ga weer 2 La Zetagi (blauwe krijtstreep en en ff witten) broeken kopen morgen....uitverkoop bij Dennis Leiden. Loro Piana zware katoenstof (bijna vettig zo mooi), flat-front, smalle pijip: HELEMAAL mijn ding
pi_20055916
quote:
Op zondag 20 juni 2004 23:14 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

In A'dam is het bij Pauw Mannen te krijgen: http://yvra.nl/adresboek/details?390
Als je die merkenlijst leest, dan krijg je toch een knoepert van een harde taas: Cesare Attolini, Brioni, Isaïa, Kiton, Barba, Ralph Lauren, Drakes, Petronius, Façonnable, Sutor Mantellassi, Silvano Lattanzi, Allegri, Luciano Barbera, Barrow & Hepburn
pi_20056059
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:07 schreef Two_Tribes het volgende:

[..]

Easy Iron

Daar ben ik dus echt totaal géén fan van. Double cuff zijn toch gewoon twee knoopjes bij de mouwen?
Ik ook niet. Ik heb een Borrelli van vloeipapier. Je staat gerust een half uur te strijken op zo'n hemd. Stijlvol leven is afzien

Wellicht een mooie wending voor dit topic: hoe onderhoud je je garderobe. Tips ,trucs, ervaringen.

Tip 1: schoenen poetsen. Nooit met van die dunne schoencreme, altijd KIWI uit zo'n laag blikje gebruiken. Deze dus


Dit spul tast de finish (bv burnished, antique) niet aan, de dunne creme's lossen de finish op (= weg finish). Geeft ook zeer goede glans.
pi_20056096
Dit topic is wel lekker op gang gekomen zeg! Wat een babbelbox. Zou het door de uitverkoop-tijd komen?
pi_20057781
quote:
Op maandag 21 juni 2004 01:29 schreef Solitarias het volgende:

[..]
Ik ga weer 2 La Zetagi (blauwe krijtstreep en en ff witten) broeken kopen morgen....uitverkoop bij Dennis Leiden. Loro Piana zware katoenstof (bijna vettig zo mooi), flat-front, smalle pijip: HELEMAAL mijn ding
Grr... ik ook...
Nog steeds geen fatsoenlijke broeken gevonden hier in Maastricht. Moet eens zien te achterhalen waar dat merk nog meer te krijgen is.
pi_20058908
quote:
Op maandag 21 juni 2004 01:41 schreef Solitarias het volgende:
Dit topic is wel lekker op gang gekomen zeg! Wat een babbelbox. Zou het door de uitverkoop-tijd komen?
Komt wellicht door de uitverkoop, of doordat de aandacht voor echte kleding ook onder de fokkers groter wordt. Heb zelf een graftyfus hekel aan uitverkoop. Het is ineens 10 x zo druk, en de keuze is zeer beperkt.

En antwoord op wat double cuff is. Niet twee knoopjes, maar een synoniem voor French Cuff.

Terug naar andere vraag van Solitarias, of Harvie & Hudson op de Jermyn Street zitten. Daar zitten ze inderdaad.
pi_20060070
quote:
Op maandag 21 juni 2004 08:44 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Grr... ik ook...
Nog steeds geen fatsoenlijke broeken gevonden hier in Maastricht. Moet eens zien te achterhalen waar dat merk nog meer te krijgen is.
Ik zal eens voor je informeren (adres importeur oid)
pi_20060166
quote:
Op maandag 21 juni 2004 10:19 schreef SjaakieV het volgende:

[..]


Terug naar andere vraag van Solitarias, of Harvie & Hudson op de Jermyn Street zitten. Daar zitten ze inderdaad.
Ja, idd, ik zie het op nr.77 Ik heb geen ervaring met deze zaak, maar is uiteraard erg goed (ze zitten immers in JStreet). Ik heb hemden van Thomas Pink, TMLewin, Hilditch&Key en Hackett. Allemaal erg mooi spul (maar de Italiaanse vind ik nog mooier)

Pink:

pi_20093112
Net bij Montulet in Maastricht geweest; daar ligt Brioni en Borrelli nu tegen 20% korting. Maarja, dan nog rond de 200-250 (als ik het me goed herinner)

Wel prachtige shirts die Borrelli's; millimeters dikke paarlemoer knopen, handgestikte knoopsgaten, mjum . Op het kaartje staat welke van de naaisters het shirt heeft gemaakt . Maatwerk is ook mogelijk maar is nog duurder uiteraard.

Binnenkort eens navragen bij Shoes & Shirts wat daar de mogelijkheden zijn.

Zit momenteel flink na te denken over een tweede paar Santoni's dat ik op 't oog heb...
pi_20099081
quote:
[b]

Zit momenteel flink na te denken over een tweede paar Santoni's dat ik op 't oog heb...
Gewoon doen! Je bent toch jarig geweest?
pi_20103649
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:54 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Gewoon doen! Je bent toch jarig geweest?
Haha ja idd... zit wel wat in. En handgemaakte Santoni's gaan natuurlijk lang, heel lang mee. Meer een investering dan uitgave. Maar het blijft veul geld
pi_20115860
Vandaag 2 boeken gekocht: The History of John Lobb en een dik boek over Saville Row, vol met interviews en foto's. Das weer uren lees-en studieplezier
pi_20115989
Wel eens gehoord van Alan Flusser's boek "Dressing The Man (Mastering The Art Of Permanent Fashion)"? Schijnt ook een goed boek te zijn.
pi_20119921
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 10:53 schreef TCT_Nexus het volgende:
Wel eens gehoord van Alan Flusser's boek "Dressing The Man (Mastering The Art Of Permanent Fashion)"? Schijnt ook een goed boek te zijn.
Ja, heb ik thuis staan: erg lijvig boekwerk, vol met tekst en foto's. Is wel heel erg op de heel klassieke Amerikaanse/Britse dracht gevestigd. Ik mis de Italiaanse elegantie in dit boek
Wel handige handleiding hoe je 1/2/3/4 stoffen/patronen moet combineren en waarop te letten bij aankoop van goede kleren
Kosste iets van 60 EUR vorig jaar, maar dat was zeker geen verkeerd besteed bedrag
  woensdag 23 juni 2004 @ 18:01:38 #139
15257 janssen15
Veel is lekker, meer is beter.
pi_20129512
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 20:41 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Haha ja idd... zit wel wat in. En handgemaakte Santoni's gaan natuurlijk lang, heel lang mee. Meer een investering dan uitgave. Maar het blijft veul geld
ja..blijft inderdaad duur, maar het is het toch waard hoor vind ik althans.

Ik kom net terug van een week Rome en ik heb zoveel schoenen gezien dat ik er de komende tijd wel weer even tegen kan. Echt ongelofelijk veel schoenenwinkels waar je soms wel tien modellen hebt die net allemaal iets anders zijn, werkelijk prachtig. En wat mijn verbazing schetste was dat er ook voor een 'normale' prijs echt prachtig Italiaans schoenenwerk binnen handbereik ligt. Voor tussen de 100 en 150 euro zijn een heleboel merken die absoluut kunnen concurreren met de top, en waar Nederlandse schoenenwinkels echt niet tegenop kunnen met hun standaardcollecties van Van Bommeltjes en Boss'jes. Ik heb er natuurlijk nog wat aangeschaft, ik kon de verleiding niet weerstaan om toch een paar cognac/lichtbruine loafers te kopen. Mooi afgestikt en onmiskenbaar Italiaanse vormgeving, heb er hopelijk veel plezier van.

Natuurlijk ook nog even wat grote namen van betekenis in de italiaanse modewereld langs geweest zoals Ferragamo (ook mooie schoenen maar toch nog te duur vind ik), Zegna (erg mooie overhemden en casual collectie), Canali en een enorme winkel (volgens mij de grooste in Italië) van Brioni. Echt aan te bevelen een weekje Rome, niet alleen op kledingebied maar zeker ook op cultureel gebied!
"Spreiding van kennis, inkomen en macht wordt slechts nagestreefd door degenen die geen van deze drie bezitten."
pi_20131224
IKzag trouwens dat Greve ook een aantal zeer fraaie Italiaanse modellen hanteert. Absoluut geen standaard Greve 'klompen' (ik vind de normale Greves nogal lomp ogen), maar zeer fraaie lange Italiaanse lijnen en slanke leesten....
pi_20131507
@janssen25: wij willen natuurlijk pics

In de vakantie ga ik waarschijnlijk op bezoek bij een vriendin in Monza/Milaan. Denk dat ik in Milaan ook wel de sartoriale behoeften kan bevredigen
pi_20139806
Dat boek kan je heel goedkoop kopen op ebay. Let ook op het boek "style and the man". Ik heb het net gekocht voor $27.68. Hier komen nog invoerrechten bij (verzending zit er wel bij). Is niet duur
Het boek Dressing the man kostte daar 34 dollar (komt dan nog 9 dollar shipping en invoerrechten bij)
pi_20140683
@MrHoogeveen: Goede tip!

Kreeg wel even de kriebels bij het bekijken van de voorkant van dit boek. Let op de boord, een pin collar . Dat is idd wel érg Amerikaans.
pi_20149364
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 19:13 schreef TCT_Nexus het volgende:
@janssen25: wij willen natuurlijk pics

In de vakantie ga ik waarschijnlijk op bezoek bij een vriendin in Monza/Milaan. Denk dat ik in Milaan ook wel de sartoriale behoeften kan bevredigen
Via Montenapoleone. Is een belangrijke straat in Milaan. Deze straat heb ik al ettelijke malen bezocht. Naast mode ook andere leuke dingen die het goede leven zo aangenaam maken.
Maar vlak Venetië ook niet uit. Kijk of je kennis kunt maken met het Italiaanse maatwerk. Laat je meten en laat wat maken. Tegen die tijd ben je al weer weg maar opsturen gaat net zo makkelijk.
Ik heb dat ook een aantal malen op die manier gedaan en ben nooit van een koude kermis thuisgekomen. Dat Italiaanse spul is, zoals Solitarias al zei, inderdaad vloeipapier. En is in de zomer erg lekker.

In ieder geval heel veel plezier daar in Italië.
pi_20150246
Sjaakie: Bedankt voor de tips. Nog aanraders qua maatwerk? Wat heb je laten maken (pak/shirt)? En welk bedrag moet ik ongeveer opzij leggen?
pi_20151760
Milaan? Dan naar Caraceni! Neem maar 3-4Keuro mee.....
pi_20151795
Okee stel ik wil nieuwe kleren kopen... Wat raden jullie mij aan?
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
  donderdag 24 juni 2004 @ 20:35:06 #148
16715 Mylene
*schatje*
pi_20160939
Uit gesloten topic:
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 18:43 schreef Marty26 het volgende:
Hey mensen,

Ik moet maar weer eens nieuwe schoenen voor onder me pak gaan scoren.
Normaal gesproken loop ik er niet mee maar aangezien ik er 5dagen per week in moet lopen. Tja... Dan kun je maar beter iets goeds kopen.

Ik heb nu een Licht Bruin pak met creme krijtstreep (italiaans gesneden) en een antrasiet Pak ook Italiaans gesneden.
Heb nu Zwarte suede schoen ( jaguar ) zo een race schoen.
Heb ook al Bruine Kalfs leren schoentjes (jaguar)
en ook een paar Creme suede ( gucci ) schoentjes ( overgens beetje glad maar toch )

Maar nu is het zo dat ik een paar nieuwe wil omdat ik deze al best een tijdje heb. De laatste trouwens zijn van afgelopen zomer maar aangezien het kloten weer is, moet ik nieuwe er naast hebben.
Weet er nog iemand een bepaald merk model dat wel een beetje appart is?
Ik bedoel moet niet te conservatief zijn.

Dank je wel.
pi_20162554
Tsjah.. wat is zijn budget? Hecht hij aan kwaliteit of alleen aan uiterlijk? Wat voor stijl? (donker/licht, halfhoog/instapper/veterschoen, etc.)...
quote:
Weet er nog iemand een bepaald merk model dat wel een beetje appart is?
Ik bedoel moet niet te conservatief zijn.
Wellicht past Floris van Bommel bij je?
pi_20165914
Heren, een klein vraagje aan een shirt expert.
Wie weet welke merknaam hoort bij een logo wat er als volgt uitziet:

Een A met daaromheen een ovaal lijstje (als om een oud geschilderd portretje oid.). Het lijstje is versiert met 'bolletjes'' (zoals om mooie gouden schilderij lijsten), en bovenop het ovale lijstje staat een kroontje

Hoop dat iemand hier het weet
IMHO
pi_20167777
Hopen is voor papen mister E & Co.
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
pi_20179132
@Steppingout

Foto! Ik kan wel aan een boek komen over kledinglabels.....
pi_20186172
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 14:08 schreef Solitarias het volgende:
@Steppingout

Foto! Ik kan wel aan een boek komen over kledinglabels.....
Zal proberen vanavond even te scannen
Scanner werkt niet mee. Maandag nieuwe poging, ben 't weekeind weg.

[ Bericht 9% gewijzigd door Steppingout op 25-06-2004 23:22:45 ]
IMHO
  maandag 28 juni 2004 @ 07:08:12 #154
11884 Meyer_Lansky
Mastermind of the Mob
pi_20242901
Leuk topic is dit. Nu lees ik veel over het onderhoud van schoenen. Maar hoe poets je die nu goed ? (Ik weet het het, ik ben een beginner )
3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.
pi_20248790
quote:
Op maandag 28 juni 2004 07:08 schreef Meyer_Lansky het volgende:
Leuk topic is dit. Nu lees ik veel over het onderhoud van schoenen. Maar hoe poets je die nu goed ? (Ik weet het het, ik ben een beginner )
http://www.edmeier.de/ratgeber/putz.html
pi_20254829
Feit is dat het voornamelijke de oude conservatieve bedrijven zijn die het mooiste handwerk leveren (Attolini, Brioni, Borrelli e.d.). Maar hoe zit het met de catwalk-merken als Prada, Gucci, Dior Homme, Dolce & Gabbana.

Zij hebben allen ook een formele pakkenlijn en het ziet er op het eerste gezicht ook piekfijn uit (vooral Dior Homme ) Maar hoe zit het 'inhoudelijk'

Betaal je alleen voor ene image/merk of is het daadwerkelijk ook mooi handwerk met een uitermate goede pasvorm en navenante afwerking.

Iemand?
  maandag 28 juni 2004 @ 17:38:07 #157
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_20255917
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:02 schreef Two_Tribes het volgende:
Feit is dat het voornamelijke de oude conservatieve bedrijven zijn die het mooiste handwerk leveren (Attolini, Brioni, Borrelli e.d.). Maar hoe zit het met de catwalk-merken als Prada, Gucci, Dior Homme, Dolce & Gabbana.

Zij hebben allen ook een formele pakkenlijn en het ziet er op het eerste gezicht ook piekfijn uit (vooral Dior Homme ) Maar hoe zit het 'inhoudelijk'

Betaal je alleen voor ene image/merk of is het daadwerkelijk ook mooi handwerk met een uitermate goede pasvorm en navenante afwerking.

Iemand?
Uiteraard beschikken die merken doorgaans over goede kwaliteit, maar bij veel van de merken die jij noemt komt nogal een stukje commercie in de prijs te zitten. Met dergelijke merken heb ik vrij veel ervaring en ik kan je in ieder geval vertellen dat je in veel gevallen een ruim aantal honderdjes meer neerlegt dan nodig is, vooral Dior Homme is daar erg sterk in.
Het ontwerp is echter wel prachtig.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_20258460
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:38 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Uiteraard beschikken die merken doorgaans over goede kwaliteit, maar bij veel van de merken die jij noemt komt nogal een stukje commercie in de prijs te zitten. Met dergelijke merken heb ik vrij veel ervaring en ik kan je in ieder geval vertellen dat je in veel gevallen een ruim aantal honderdjes meer neerlegt dan nodig is, vooral Dior Homme is daar erg sterk in.
Het ontwerp is echter wel prachtig.
Dus kwaliteit is te vergelijken met het Italiaanse handwerk van bv. Borrelli en Brioni. Je betaalt dus alleen veel meer door het merk en het modieuse design?
  maandag 28 juni 2004 @ 19:54:46 #159
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_20259069
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:31 schreef Two_Tribes het volgende:

[..]

Dus kwaliteit is te vergelijken met het Italiaanse handwerk van bv. Borrelli en Brioni. Je betaalt dus alleen veel meer door het merk en het modieuse design?
Klopt, er zit natuurlijk veel meer reclame en design e.d. achter, en de prijs wordt uiteraard ook hooggehouden om de clientèle te behouden.
Ik zou echter niet durven beweren dat elk A-merk dezelfde kwaliteit als Brioni e.d. hanteert.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_20259325
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:54 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Klopt, er zit natuurlijk veel meer reclame en design e.d. achter, en de prijs wordt uiteraard ook hooggehouden om de clientèle te behouden.
Ik zou echter niet durven beweren dat elk A-merk dezelfde kwaliteit als Brioni e.d. hanteert.
Nee ok, dat snap ik. Een Dior of een Prada schat ik hoger in dan bijv. Dolce & Gabbana.

Enig idee waar ik daarvoor in Nederland eens kan gaan kijken? Alleen Gucci heeft een flagship store in NL. Zaken als Oger en Pauw hebben het niet in het assortiment en in de reguliere zaken waar je die merken vind hangt vaak zo'n trendy instap collectie.
pi_20259356
Ik vraag me af, wat dragen jullie onder je overhemd? Gewoon een goedkoop wit t-shirt? Niets? Of ook stylish shirtjes
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
pi_20259385
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:06 schreef HotFudge het volgende:
Ik vraag me af, wat dragen jullie onder je overhemd? Gewoon een goedkoop wit t-shirt? Niets? Of ook stylish shirtjes
Niets.
  maandag 28 juni 2004 @ 20:20:21 #163
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_20259733
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:05 schreef Two_Tribes het volgende:

[..]

Nee ok, dat snap ik. Een Dior of een Prada schat ik hoger in dan bijv. Dolce & Gabbana.

Enig idee waar ik daarvoor in Nederland eens kan gaan kijken? Alleen Gucci heeft een flagship store in NL. Zaken als Oger en Pauw hebben het niet in het assortiment en in de reguliere zaken waar je die merken vind hangt vaak zo'n trendy instap collectie.
Dior is in Nederland vrij lastig te verkrijgen, een zaak die wel Dior in het assortiment heeft is Didato aan de P.C. Hooft. Persoonlijk vond ik echter dat ze nogal wat gladde stukken hadden ingekocht, wat nauw aansloot bij de rest van hun collecties... Maar dat is mijn mening.
Prada is over het algemeen wel iets gemakkelijker te vinden, onder andere bij "P-L Line" aan de Bredestraat in Maastricht, zie ik zojuist in een advertentie. Ik zie eveneens dat ze Dior in het assortiment hebben, dus mocht dat enigzins in de buurt zijn dan is dat allicht een optie. Ik verwacht echter wel dat men daar eveneens de standaardstukken in de collectie heeft, zoals jij al vermoedde.
Hun website is te vinden op www.pl-line.com.

De conclusie is dus eigenlijk wel dat je voor de bijzondere stukken in het buitenland moet zijn. Nederland heeft op dat gebied eigenlijk te weinig aanbod.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_20266625
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:06 schreef HotFudge het volgende:
Ik vraag me af, wat dragen jullie onder je overhemd? Gewoon een goedkoop wit t-shirt? Niets? Of ook stylish shirtjes
Ragman T-shirts of niets
pi_20338512
http://images.google.com/(...)ek.co.jp&btnG=Search

Kijk en huiver...

Zonde dat die site Japans is...
pi_20340592
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 15:50 schreef TCT_Nexus het volgende:
http://images.google.com/(...)ek.co.jp&btnG=Search

Kijk en huiver...

Zonde dat die site Japans is...
Ja, die had ik al een keer gepost......da's inderdaad een hele brute (en rijke) Japanner. WAT EEN GEK! Je kunt die site ff door BableFish halen, dan weet je een beetje waarover die gaat. Ik ga hem een keer rippen, die hele site

Moeten echt een keer op bedevaart gaan naar die kerel!

Btw: komende zaterdag ben ik heel even in Maastricht (op weg naar Luik voor de Tour). Waar zit die Shoes&Shirts, gezien vanaf het Vrijthof (de romaanse kerk in de rug hebbende)?

[ Bericht 5% gewijzigd door Solitarias op 01-07-2004 17:24:34 ]
pi_20341439
Je ziet hem liggen vanaf het Onze Lieve Vrouweplein. Heel simpel.

Kortste (maar saaiste) weg daarnaartoe vanaf het Vrijthof is via de Bredestraat. Dit is een zijstraat van het Vrijthof, met je rug naar de Sint Servaas basiliek gezien rechts naast de Pearle. Je loopt alsmaar rechtdoor (je komt overigens langs de SuitSupply) en je komt vanzelf op het OLV plein. Als je nog iets verder rechtdoor loopt loop je zo tegen Shoes & Shirts aan (je zult het al wel herkennen aan de blauwe luifels met de bedrijfsnaam erop).

Overigens wordt het vrij lastig om midden om het Vrijthof te gaan staan aangezien daar net een enorm podium voor 'n festival wordt opgebouwd
pi_20347138
Damn dit topic is TE vet....
Ik dacht dat mijn Kenzo maatpak al top of the bill was
* r00tie voelt zich klein
Solitarias kan je meer pics posten van je pakken etc.?
Een juichtoon da'vre langs de velden,
Voor ons dierbaar Rood en Wit!
De ploeg der dapp're Meersche helden,
Onze vreugd en trots bezit.
pi_20349943
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 17:17 schreef Solitarias het volgende:

[..]


Moeten echt een keer op bedevaart gaan naar die kerel!
Het is een behoorlijke collectie, alleen een bedevaart oord is het zeker niet. Er zit ook een hoop meuk tussen, die ik dood nog niet wil dragen. Zoals schoenen van Ralph Lauren. Laat die nu maar polo's maken. Dan heb ik liever een paar Edward Greens, Church's, Crockett & Jones (mijn favoriet in de confectieschoenen) of Berlutti's erbij. En anders het maatwerk van b.v. Il Maestro uit ons eigen land.

[ Bericht 0% gewijzigd door SjaakieV op 01-07-2004 23:45:14 (Typfoutje) ]
pi_20354357
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 23:43 schreef SjaakieV het volgende:
[..]
Er zit ook een hoop meuk tussen, die ik dood nog niet wil dragen. Zoals schoenen van Ralph Lauren. Laat die nu maar polo's maken. Dan heb ik liever een paar Edward Greens, Church's, Crockett & Jones (mijn favoriet in de confectieschoenen) of Berlutti's erbij. En anders het maatwerk van b.v. Il Maestro uit ons eigen land.
Er zit inderdaad één paar Ralph Lauren tussen, namelijk Purple Label. En die worden (helaas?) door niemand minder dan jouw favoriete merk gemaakt: Crockett & Jones..

[ Bericht 1% gewijzigd door TCT_Nexus op 02-07-2004 09:14:31 ]
  zaterdag 3 juli 2004 @ 13:42:23 #171
16715 Mylene
*schatje*
pi_20382694
Uit gesloten topic:
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 11:49 schreef markie112 het volgende:
Wat is het verschil daartussen, ik weet het domme vraag... Maar solitarias , kun je het eens uitleggen mbv. mooie plaatjes ??

thanx
pi_20415475
Het hoort misschien niet helemaal thuis in dit topic, maar weet iemand toevallig waar er in de omgeving Amsterdam/Amstelveen sneakers van Paciotti verkocht worden?

Nu Alessandro Caselli praktisch failliet is (ze zijn bezig met de leegverkoop nu) heb ik geen flauw idee waar ze Paciotti 4 Us verkopen.
pi_20417352
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 13:42 schreef schatje het volgende:
Uit gesloten topic:
[..]
Wat?
pi_20417386
quote:
Op zondag 4 juli 2004 22:12 schreef Espantoso het volgende:
Het hoort misschien niet helemaal thuis in dit topic, maar weet iemand toevallig waar er in de omgeving Amsterdam/Amstelveen sneakers van Paciotti verkocht worden?

Nu Alessandro Caselli praktisch failliet is (ze zijn bezig met de leegverkoop nu) heb ik geen flauw idee waar ze Paciotti 4 Us verkopen.
Shoebaloo op de PC heeft P4us.

Je weet wel, die achtelijke winkel met dat migraine veroorzakend licht en ontwerp
pi_20417421
quote:
Op zondag 4 juli 2004 23:18 schreef Two_Tribes het volgende:

[..]

Shoebaloo op de PC heeft P4us.

Je weet wel, die achtelijke winkel met dat migraine veroorzakend licht en ontwerp
Daar loop ik juist altijd voorbij

Dus ik moet daar een keer naar binnen?
pi_20417486
quote:
Op zondag 4 juli 2004 23:17 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Wat?
Dit was het topic:
verschil jasje, sportjasje en blazer ??
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_20419983
Sportjasje: informeel jasje ('colbertje'), gedragen bij het sporten (bv schieten, paardrijden, jagen), dus iet een jasje dat bij een 'tenue de ville' (= pak) gedragen wordt

Blazer: Kaptein Iglo jasje...... met glimmende knopen
  maandag 5 juli 2004 @ 11:23:10 #178
15257 janssen15
Veel is lekker, meer is beter.
pi_20424409
quote:
Op maandag 5 juli 2004 01:05 schreef Solitarias het volgende:
Sportjasje: informeel jasje ('colbertje'), gedragen bij het sporten (bv schieten, paardrijden, jagen), dus iet een jasje dat bij een 'tenue de ville' (= pak) gedragen wordt

Blazer: Kaptein Iglo jasje...... met glimmende knopen
Een blazer is het ultieme voorbeeld van engelse oudbolligheid (ik hoop niet dat ik nu heel veel aanhangers en blazer-fetisjisten heb gekwetst ). Van mij mag de productie van blazers verboden worden; die goudkleurige knoopjes zijn echt het toppunt vind ik.

Dit wilde ik even kwijt, hoewel het niet veel bijdraagt aan dit topic volgens mij, maarja, soms moet je even...
"Spreiding van kennis, inkomen en macht wordt slechts nagestreefd door degenen die geen van deze drie bezitten."
pi_20424454
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:23 schreef janssen15 het volgende:

[..]

Een blazer is het ultieme voorbeeld van engelse oudbolligheid (ik hoop niet dat ik nu heel veel aanhangers en blazer-fetisjisten heb gekwetst ). Van mij mag de productie van blazers verboden worden; die goudkleurige knoopjes zijn echt het toppunt vind ik.

Dit wilde ik even kwijt, hoewel het niet veel bijdraagt aan dit topic volgens mij, maarja, soms moet je even...
pi_20431665
Zowaar... mijn nieuwe aanwinst



Handgemaakte Santoni\'s, dubbelgenaaid (600 handmatige steken per schoen!)... zool afgewerkt met koperen spijkers en uiteraard hakstuk.

Zie hier voor meer foto\'s

pi_20437514
ja jaj ja!!!
pi_20440293
Hier kan ik helaas niets mee......
pi_20440437
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 14:21 schreef Solitarias het volgende:
Hier kan ik helaas niets mee......
Ok, kijk het ff aan..
Anders gaat betreffende topic weer open.

-Edit-
Topic weer open gedaan, post hier verwijderd.

[ Bericht 17% gewijzigd door Brennie op 06-07-2004 16:30:12 ]
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_20440474
Misschien in de carnavalswinkel?

Nee serieus, iedereen moet dragen wat hij wil, maar ik denk dat bovengenoemde kleding niet in dit topic past. Het gaat hier niet over mode, maar tijdloze elegantie. “Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months”, om Oscar Wilde te citeren.

[ Bericht 58% gewijzigd door TCT_Nexus op 06-07-2004 16:18:33 ]
pi_20442823
Iemand trouwens ervaring met sokken van Falke?

In het bijzonder de kous \"Airport\", katoen (volgens mij fil d\'ecosse) aan de buitenkant, merino wol aan de binnenkant: zie hier. Kosten 12.50 per paar via deze site... ziet er geinig uit dat sokkendirect.nl... iemand ervaring ermee?

[ Bericht 4% gewijzigd door TCT_Nexus op 06-07-2004 16:13:03 ]
pi_20443166
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 01:42 schreef TCT_Nexus het volgende:
Zowaar... mijn nieuwe aanwinst

[afbeelding]

Handgemaakte Santoni\\\'s, dubbelgenaaid (600 handmatige steken per schoen!)... zool afgewerkt met koperen spijkers en uiteraard hakstuk.

Zie hier voor meer foto\\\'s

* pAin sodemieterd van zn stoel af

Potverdikkie, daar heb je een partij mooie schoenen zeg . Nu vind ik de spijkertjes niet zo bijzonder, maar dat leer (vooral de kleur) , de steken rondom de randen .

ik durf het bijna niet te vragen: kost dat??
pi_20443523
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 16:16 schreef pAin het volgende:

[..]

* TCT_Nexus sodemieterd van zn stoel af

Potverdikkie, daar heb je een partij mooie schoenen zeg . Nu vind ik de spijkertjes niet zo bijzonder, maar dat leer (vooral de kleur) , de steken rondom de randen .

ik durf het bijna niet te vragen: kost dat??
Waarvoor mijn dank! Mooi dat je zoiets ook kan waarderen.
Ik verwacht nog een dergelijke reactie van janssen15 eigenlijk

Santoni staat bekend om zijn fantastische gepatineerde kleuren... zit veel, heel veel handwerk in die kleur. De kleur is in het echt nog veel mooier dan op de foto. Ga maar eens bij een Santoni verkooppunt binnen en voel/bekijk ze.

Santoni heb je in een heel brede pricerange. Ik denk dat het rond de 300 euro begint (met een beetje mazzel vind je het af en toe in de uitverkoop, vraag Solitarias maar eens), en afhankelijk van hoeveel handwerk er in zit gaat het tot ca. 700 euro.

Heb hier de Santoni catalogus van 2004 voor me (aanrader). Ze weten zelfs van een zwarte plain oxford iets bijzonder elegants te maken. Prachtige dunne taille (om TS te quoten) en slanke snit.
pi_20443854
Ik vind vooral de relatieve eenvoudigheid van de schoenen het mooiste. Ik bedoel in relatief; ze zijn mooi glad, geen gekke patronen met gaatjes enzo (waar persoonlijk absoluut niet van hou).

Ik vind 300 euro nou niet gek veel geld voor zulke prachtige schoenen, alleen sja, ik ben helaas niet zo fortuinelijk dat ik ze zou kunnen kopen.
pi_20444336
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 16:30 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]
Santoni staat bekend om zijn fantastische gepatineerde kleuren... zit veel, heel veel handwerk in die kleur. De kleur is in het echt nog veel mooier dan op de foto. Ga maar eens bij een Santoni verkooppunt binnen en voel/bekijk ze.
Ik heb al Camel santoni-boots gezien voor 199 EUR (Kklijssen, hoogstraat, Den Haag). Ik heb een mooi paar voor 280 op de kop kunne tikken, maar het is ook niet moeilijk om 1400 uit te geven aan zulks moois (Silvio Lattanzi @ Shoes&Shirts, Maastricht)

@TCT en anderen: poets die schoenen NOOIT met gewone schoenpoets (de dunne poets), dat kost je je patina! Gebruik altijd shoe-polish (de hardere wasachtige substantie), dat behoudt je finish!
pi_20444371
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 14:28 schreef TCT_Nexus het volgende:
Misschien in de carnavalswinkel?

Nee serieus, iedereen moet dragen wat hij wil, maar ik denk dat bovengenoemde kleding niet in dit topic past. Het gaat hier niet over mode, maar tijdloze elegantie. “Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months”, om Oscar Wilde te citeren.
Oftwel \"Today\'s peacock is tomorrow\'s feather duster\", om er nog mar een citaat in te gooien (dat was mijn 1e nare opmerking sinds maanden hier op Fok!)
pi_20444403
he een vraagje, Heb laatst een long sleeve trussardi jeans gekocht en dat was aardig duur, en ze hadden hele mooi pakken (dat is natuurlijk niet de \'jeans\' lijn). Nou weet ik niet waar dit thuis past omdat ik er op fok nog helemaal niks over heb gelezen en heel weinig in de winkels ziet.

hoort dit in de rijtje thuis samen met prada, d&g of meer in de richting van armani? Ik neem aan dat het niet in het rijtje van borelli enzo thuis hoort.
pi_20444522
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 16:56 schreef Solitarias het volgende:

[..]

@TCT en anderen: poets die schoenen NOOIT met gewone schoenpoets (de dunne poets), dat kost je je patina! Gebruik altijd shoe-polish (de hardere wasachtige substantie), dat behoudt je finish!
Ik gebruik La Cordonnerie Anglaise, kleurloze bijenwas...:
pi_20444643
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 16:40 schreef pAin het volgende:
Ik vind 300 euro nou niet gek veel geld voor zulke prachtige schoenen, alleen sja, ik ben helaas niet zo fortuinelijk dat ik ze zou kunnen kopen.
Het is meer een investering dan een uitgave.. Bij goeie behandeling gaan ze makkelijk 10 jaar mee (\\\'wie een handgemaakt paar kalfsleren schoenen met zorg onderhoudt heeft de kans door zijn paar te worden overleefd\\\'). 30 euro per jaar is dan ineens peanuts (excl. af en toe laten verzolen)...
pi_20445365
Je hebt eigenlijk wel gelijk Nexus. Mn vader liep vroeger altijd op van Bommels (de oude van Bommels dus, niet de Floris) en die gingen ook altijd gigantisch lang mee. Laatste paar dat ie had waren met van die gaatjes (heb de term broque ergens horen vallen?? Zijn dat dus die gaatjes??) en daar loopt ie nu nog op, een jaar of 5 geleden gekocht ofzo.

Naja, fftjes afwachten en misschien toch maar eens zon leuk paar schoenen kopen, alhoewel ik dan wel gelijk mn garderobe er op moet aanpassen..... Misschien een lastige vraag, maar waar kan je bijvoorbeeld Santoni\'s kopen in Rotterdam?? Das het dichtste bij namelijk .
pi_20445774
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 17:36 schreef pAin het volgende:
Je hebt eigenlijk wel gelijk Nexus. Mn vader liep vroeger altijd op van Bommels (de oude van Bommels dus, niet de Floris) en die gingen ook altijd gigantisch lang mee. Laatste paar dat ie had waren met van die gaatjes (heb de term broque ergens horen vallen?? Zijn dat dus die gaatjes??) en daar loopt ie nu nog op, een jaar of 5 geleden gekocht ofzo.
Brogue (met een g) is idd een 'gaatjesschoen'; en een vrijetijdsschoen. Dus nooit onder een pak dragen.

Verder staat Santoni qua kwaliteit ver boven vB, dus zul je met dat paar langer doen.. overigens is beginnen met vB lang niet slecht hoor.
quote:
Naja, fftjes afwachten en misschien toch maar eens zon leuk paar schoenen kopen, alhoewel ik dan wel gelijk mn garderobe er op moet aanpassen..... Misschien een lastige vraag, maar waar kan je bijvoorbeeld Santoni's kopen in Rotterdam?? Das het dichtste bij namelijk .
Schoenen maken of kraken je uiterlijk, zijn gewoon zeer belangrijk. Goede schoenen onder normale kleding maken je een stuk mooier gekleed. Slechte schoenen onder bijv. een pak degraderen je pak gigantisch.

Oger (ook in Rotterdam) heeft Santoni.

[ Bericht 4% gewijzigd door TCT_Nexus op 07-07-2004 16:32:42 ]
pi_20453736
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 17:56 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Brogue (met een g) is idd een 'gaatjesschoen'; en een vrijetijdsschoen. Dus nooit onder een pak dragen.

Verder staat Santoni qua kwaliteit ver boven vB, dus zul je met dat paar langer doen.. overigens is beginnen met vB lang niet slecht hoor.
[..]

Schoenen maken of kraken je uiterlijk, zijn gewoon zeer belangrijk. Goede schoenen onder normale kleding maken je een stuk mooier gekleed. Slechte schoenen onder bijv. een pak degraderen je pak gigantisch.

Oger (ook in Rotterdam) heeft Santoni.

Voor andere verkooppunten mail je eventjes naar info@beerens-international.nl met die vraag, krijg je zo antwoord.
Ja ok, maar bommeltjes zijn wel wat goedkoper

En bedankt voor de tips . Ik had nog nooit een Oger in Rotterdam gezien, ben wel eens langs Lava (Etro ) en Sir Edward huppelup (die op de Coolsingel) gelopen en daar fftjes staan "kwijlen", alhoewel dat relatief is als ik hier de prijzen zie (100 euro a 1 overhemd ).
pi_20462422
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 17:07 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]
. 30 euro per jaar is dan ineens peanuts (excl. af en toe laten verzolen)...
a 100-200 EUR per verzoling
pi_20462548
100 a 200 euro verzolen??

En hoe vaak moet dat dan bij dagelijks gebruik ongeveer??
pi_20462559
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 17:56 schreef TCT_Nexus het volgende:

Schoenen maken of kraken je uiterlijk, zijn gewoon zeer belangrijk. Goede schoenen onder normale kleding maken je een stuk mooier gekleed. Slechte schoenen onder bijv. een pak degraderen je pak gigantisch.
een treffend voorbeeld had ik afgelopen maandag, toen ik een vriendin die ik al een jaar niet meere had gezien me uit lunchen nam. Na de gebruikelijke 3 zoenen was het eerste wat ze zei: "Wat een mooie schoenen heb je aan!" , duidend op mijn cordovan Cheaney's, die ik de avond ervoor nog ff tot hoogglans had gepoetst (met Kiwi shoe polish uit z'n plat blikje)
pi_20462725
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 13:17 schreef pAin het volgende:
100 a 200 euro verzolen??

En hoe vaak moet dat dan bij dagelijks gebruik ongeveer??
Dagelijks gebruik? Er is niets zo dodelijk voor je schoenen als ze dagelijks dragen, dit naast het niet gebruiken van schoenspanners. Investeren in minimaal 2 paar loont echt de moeite op de lange duur

Als je schoenen koopt van 400-700 Eur en de zolen zijn een keer doorgesleten, dan ga je niet naar de hakkenbar om ze daar professioneel te laten verprutsen. Nieuwe zolen+hakken laat je er door een vakman met de hand onder naaien, bv Danny of Mischa , of je stuurt ze terug naar de fabriek

www.theroyaltreatment.nl
www.ilmaestro.nl

Bij VBommel is een plakzooltje wel OK, mijnsinziens
pi_20463322
Omgekeerd geldt de redenatie imho ook; een vB van 150 euro stuur je niet naar een vakman als Danny. Een halve zool laten zetten bij de schoenmaker a 20E lijkt me dan voldoende... (en idd, daar komt de uitspraak vandaan ).

Mijn Santoni's gaan ook terug naar de fabriek of naar Danny als ze doorgesleten zijn. Kost misschien wat, maar dan krijg je eigenlijk een compleet nieuw opgebouwde schoen die al ingelopen is. Wat wil je nog meer. M'n Van Liers en Van Bommels breng ik gewoon naar de schoenmaker op de hoek hoor...
pi_20463707
Nog even geprobeerd de gepatineerde kleur goed op de foto te krijgen: klik. Toch lastig om voor elkaar te krijgen eigenlijk .

En, zodat wat meer mensen kunnen meegenieten van de Santoni catalogus heb ik er een paar shots uit gemaakt... deze drie zijn natuurlijk helemaal geweldig :




[ Bericht 48% gewijzigd door TCT_Nexus op 07-07-2004 14:53:08 ]
pi_20465316
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 13:59 schreef TCT_Nexus het volgende:
Nog even geprobeerd de gepatineerde kleur goed op de foto te krijgen: klik. Toch lastig om voor elkaar te krijgen eigenlijk .
We zien de Noorse maakwijze?
pi_20465571
Ik wil niet lullig doen, en met alle respect, maar ligt het aan mij of ben ik de enige die dit soort schoenen uitsluitend iets voor tandartszoontjes vind?
...look closer
pi_20465824


Solitarias, aan jou de eer
pi_20466189
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 13:59 schreef TCT_Nexus het volgende:
Nog even geprobeerd de gepatineerde kleur goed op de foto te krijgen: klik. Toch lastig om voor elkaar te krijgen eigenlijk .

En, zodat wat meer mensen kunnen meegenieten van de Santoni catalogus heb ik er een paar shots uit gemaakt... deze drie zijn natuurlijk helemaal geweldig :
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Die zwarte schoenen !!!! Die MOET ik dus gewoon hebben heh . Iemand een prijsindicatie??

Trouwens, die uiteindes van die veters zijn ook verdomd handig zeg; geen veters meer die van ellende uit elkaar vallen aan de uiteindes. En het ziet er nog mooi uit ook .

@Barty: dan maar een tandartszoontje
pi_20466689
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 15:32 schreef pAin het volgende:

[..]

Die zwarte schoenen !!!! Die MOET ik dus gewoon hebben heh . Iemand een prijsindicatie??

Trouwens, die uiteindes van die veters zijn ook verdomd handig zeg; geen veters meer die van ellende uit elkaar vallen aan de uiteindes. En het ziet er nog mooi uit ook .

@Barty: dan maar een tandartszoontje
Goede keus, zwarte oxford. Kun je overal onder dragen (behalve je zembroek wellicht ). Men zegt ook wel dat ze zowel bij bruiloften als begrafenissen kunnen... moet zelf ook nog een dergelijk paar hebben.

Het betreft model no. 6433 van Santoni. Er is ook een zeer donker bruinkleurige plain oxford, model no. 6435. Het betreft hier de 2004 collectie, dus grote kans dat je de hoofdprijs moet betalen... Succes!
pi_20467264
TCT Nexus, heb je toevallig een foto van de 6140? Ik zag laatst een advertentie van Santoni met volgens mij het model 6140. Maar wil het even zeker weten voor ik een winkel binnen stap. Misschien weet je ook of het een 2004 model is ofzo en uit welke lijn?
pi_20467589
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 16:19 schreef Espantoso het volgende:
TCT Nexus, heb je toevallig een foto van de 6140? Ik zag laatst een advertentie van Santoni met volgens mij het model 6140. Maar wil het even zeker weten voor ik een winkel binnen stap. Misschien weet je ook of het een 2004 model is ofzo en uit welke lijn?
In de Santoni catalogus van 2004 (Primavera-Estate 2004) kan ik geen nr. 6140 vinden. Misschien kun je een omschrijving geven van de schoen? Als je wil kan ik het echter voor je navragen, ken de nederlandse importeur van Santoni persoonlijk.
pi_20467716
Het was een advertentie die een of twee maanden geleden in de Quote stond. Het was een hele aparte lichtbruine kleur, ze leken qua model wel wat op de plain oxfords die jij hierboven heeft gepost. Ik ga toch eens kijken of ik die quote nog ergens kan vinden.
pi_20468281
De enige lichtbruine kleur die ik kon vinden bij een oxford (wel brogue) is deze. Maar dat is een prototype (heeft geen nummer, versiering van de catalogus).
pi_20468466
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 15:16 schreef TCT_Nexus het volgende:


Solitarias, aan jou de eer
Ieder zijn passies. als je het niet aanstaat, ga dan niet lopen bashen. Ik ga ook geen scooterproleten lopen dissen hier op Fok!.......
pi_20468548
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 16:31 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]
Als je wil kan ik het echter voor je navragen, ken de nederlandse importeur van Santoni persoonlijk.
Tut tut.....
pi_20468680
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 17:09 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Tut tut.....
pi_20468807
Ik heb die Quote gevonden, het was idd nummer 6140. Alleen ze waren niet echt lichtbruin Evengoed nog fantastisch mooi, zal zometeen wel even een scan online zetten.
pi_20468818
Ben benieuwd

Valt het érg op dat ik vandaag m'n digitale camera binnen heb gekregen bdw?
pi_20468933


Ik ben wel benieuwd waar ik deze kan vinden en of ze enigzins in mijn budget vallen
pi_20469074
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 17:20 schreef TCT_Nexus het volgende:
Ben benieuwd

Valt het érg op dat ik vandaag m'n digitale camera binnen heb gekregen bdw?
Meid!

Btw, TCT: "Santoni's lines include 2 "fatte a mano" lines; the better line has a tannish sock liner, whereas the lesser has an orange liner. Santoni seems to have alot of different lines, including Classico, a Goodyear welted line, some mocassins/loafers, and some sporty shoes."

Wat voor binnenkleur heb jij in je schoenen?

[ Bericht 29% gewijzigd door Solitarias op 07-07-2004 17:39:28 ]
pi_20469184
Ik vind de schoene van Stefano Bi trouwens nog mooier dan die van Santoni, met als top of the bill Lattanzi (ja, ik was bij Shoes&Shirts in Maastricht dit weekeinde - met afstand de beste zaak van Nederland: bottom range is daar Crockett&Jones, Grenson........ fraaie collectie Santoni, Stefano Bi, Edward Green, Lattanzi, Alden, Church, Grenson........... KWIJL!
pi_20469189
Welke regio Espantoso?
pi_20469269
Ik woon tussen Amsterdam en Utrecht in, ben ook vaak in Laren te vinden. Daar hebben ze ook een mooie schoenenwinkel met veel C&J, Church & Cheaney etc. Weet alleen niet of ze daar ook Santoni hebben.

Ben van de week ook bij Zwartjes binnengelopen, ook C&J, Church etc. Maar géén Santoni.
pi_20469484
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 17:32 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Meid!

Btw, TCT: "Santoni's lines include 2 "fatte a mano" lines; the better line has a tannish sock liner, whereas the lesser has an orange liner. Santoni seems to have alot of different lines, including Classico, a Goodyear welted line, some mocassins/loafers, and some sporty shoes."

Wat voor binnenkleur heb jij in je schoenen?
Eerst tut.. dan meid... gezellig hier

Binnenkleur... wat dacht jij dan?
pi_20469505
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 17:41 schreef Espantoso het volgende:
Ik woon tussen Amsterdam en Utrecht in, ben ook vaak in Laren te vinden. Daar hebben ze ook een mooie schoenenwinkel met veel C&J, Church & Cheaney etc. Weet alleen niet of ze daar ook Santoni hebben.

Ben van de week ook bij Zwartjes binnengelopen, ook C&J, Church etc. Maar géén Santoni.
Voor verkooppunten, mail je vraag even aan info@beerens-international.nl .
pi_20469755
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 17:53 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Voor verkooppunten, mail je vraag even aan info@beerens-international.nl .
Had ik al gedaan, maar evengoed bedankt

Er schijnt in Utrecht vlakbij Chasen's een goede winkel te zitten. Daar ga ik het eerst eens proberen.
pi_20469854
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 18:07 schreef Espantoso het volgende:

[..]

Had ik al gedaan, maar evengoed bedankt

Er schijnt in Utrecht vlakbij Chasen's een goede winkel te zitten. Daar ga ik het eerst eens proberen.
Ik ben helaas niet zo bekend in die regionen
Van 't weekend eens Den Haag (en misschien Leiden) checken
pi_20476805
Ik heb hier wel al wat schoenenboeken de revue zien passeren. Maar wat zijn nu de aanraders over pakken? En dan bedoel ik echt uitgebreid en ook incl. maakwijze en evt. patronen. Dus hoe wordt zo'n pak gemaakt, stappenplan of wat dan ook. De gebruikte materialen e.d.
pi_20479048
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 22:31 schreef Two_Tribes het volgende:
Ik heb hier wel al wat schoenenboeken de revue zien passeren. Maar wat zijn nu de aanraders over pakken? En dan bedoel ik echt uitgebreid en ook incl. maakwijze en evt. patronen. Dus hoe wordt zo'n pak gemaakt, stappenplan of wat dan ook. De gebruikte materialen e.d.
Ja, dat wil ik ook wel eens weten..........
pi_20479289
Da's een goeie idd! Man & Pak gaat daar niet diep op in... hoe zit het met het boek van Flusser? Dat bezit ik niet.

In het boek van Roetzel (Gentleman - a timeless fashion), dat ik wel bezit, is The Suit ook maar één van de vijftien onderwerpen. Al gaat hij er wel in 25 pagina's op in, o.a. Brioni komt aan bod, en The English Suit. Boek is sowieso wel aan te raden trouwens.

Maar een boek specifiek over pakken, dat lijkt me echt wat. Stap voor stap een Caraceni volgen bijvoorbeeld .

Ben wel bang dat er dan helemaal geen houden meer aan is voor mij
pi_20479387
Nou, ik bezit momenteel zeeen van tijd, en een oma met een schat aan ervaring op couture en naai gebied. Tel die bij elkaar op en je komt uit dat ik het zelf een beetje wil gaan proberen. Man & pak is idd meer oppervlakkig en echt puur gericht op de drager. Ik heb net bi Bol.com dat boek besteld van de directeur van Brioni.


Wat ik me ook steeds vaker afvraag, hoe zit het met manchetten?



Zelf vind ik het er niet uitzien, maar ik zie het erg vaak bij mensen (weliswaar in combi met een walgelijk double breasted jasje). Is het iets typisch oud Brits, of mis ik het compleet?
pi_20479510
http://www.askandyaboutclothes.com/Forum/topic.asp?TOPIC_ID=2579

Topicje over Required (Timeless) Reading...
pi_20479644
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 00:09 schreef Two_Tribes het volgende:
Nou, ik bezit momenteel zeeen van tijd, en een oma met een schat aan ervaring op couture en naai gebied. Tel die bij elkaar op en je komt uit dat ik het zelf een beetje wil gaan proberen. Man & pak is idd meer oppervlakkig en echt puur gericht op de drager. Ik heb net bi Bol.com dat boek besteld van de directeur van Brioni.


Wat ik me ook steeds vaker afvraag, hoe zit het met manchetten?

[afbeelding]

Zelf vind ik het er niet uitzien, maar ik zie het erg vaak bij mensen (weliswaar in combi met een walgelijk double breasted jasje). Is het iets typisch oud Brits, of mis ik het compleet?
Welk boek van Brioni?

Over die manchetten: naar mijn smaak far too much. VIER manchetknopen... niet echt het motto 'less is more' dat de gentleman hanteert. Daarnaast vind ik het lelijk... heb het nog nooit bewust gezien overigens.
pi_20479702
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 00:22 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Welk boek van Brioni?

Over die manchetten: naar mijn smaak far too much. VIER manchetknopen... niet echt het motto 'less is more' dat de gentleman hanteert. Daarnaast vind ik het lelijk... heb het nog nooit bewust gezien overigens.
Mja... ik zit de laatste tijd vaak om tafel met mannen van de oude stempel (double breasted, 60+, en als het tegen zit goude knopen), die hebben het bijna allemaal.

http://www.amazon.com/exe(...)nce&s=books&n=507846
pi_20479855
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 00:25 schreef Two_Tribes het volgende:

[..]

Mja... ik zit de laatste tijd vaak om tafel met mannen van de oude stempel (double breasted, 60+, en als het tegen zit goude knopen), die hebben het bijna allemaal.

http://www.amazon.com/exe(...)nce&s=books&n=507846
Hmm.. beetje blind besteld, zie nu dat het over bloemetjes gaat
pi_20483409
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 00:05 schreef TCT_Nexus het volgende:
Da's een goeie idd! Man & Pak gaat daar niet diep op in... hoe zit het met het boek van Flusser? Dat bezit ik niet.

In het boek van Roetzel (Gentleman - a timeless fashion), dat ik wel bezit, is The Suit ook maar één van de vijftien onderwerpen. Al gaat hij er wel in 25 pagina's op in, o.a. Brioni komt aan bod, en The English Suit. Boek is sowieso wel aan te raden trouwens.
He boek van Flusser gaat hier ook niet echt op in............
Ik heb een boek over Savile Row (an illustrated history), maar dat gaat er ook niet op in...........helaas
pi_20483438
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 00:09 schreef Two_Tribes het volgende:
[afbeelding]
Mijn hemel, welke ijzerwinkel wil hier zijn waren uitstallen? Beetje 'bril of dranghek' discussie (zie Man&Pak)
pi_20485719
Is idd een boek over bloemetjes

Die zie ik mezelf met mijn jonge leeftijd nog niet zo snel dragen als accessoire
pi_20485874
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 11:55 schreef TCT_Nexus het volgende:
Is idd een boek over bloemetjes

Die zie ik mezelf met mijn jonge leeftijd nog niet zo snel dragen als accessoire
Is al geannuleerd

Toch vind ik het voor een wat oudere man een geweldig dandy achtige accessoire
pi_20486556
Uiteraard... bloemetje, pochet, wandelstok, hoed... zo zijn er wel meer accessoires die de oudere gentleman iets gedistingeerds geven .
pi_20497152
M'n Falke sokken zijn vandaag binnen gekomen (via SokkenDirect.nl).

Eén paar sokken, model Tiago, 100% fil d'ecosse (katoen)
Eén paar kousen, model Airport, binnenkant katoen (fil d'ecosse), buitenkant merinowol

Perfecte sokken dit, aanrader.
pi_20499153
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 21:07 schreef TCT_Nexus het volgende:
M'n Falke sokken zijn vandaag binnen gekomen (via SokkenDirect.nl).

Eén paar sokken, model Tiago, 100% fil d'ecosse (katoen)
Eén paar kousen, model Airport, binnenkant katoen (fil d'ecosse), buitenkant merinowol

Perfecte sokken dit, aanrader.
* kijkt naar zijn sokken: blijken ook Falke Tiago te zijn (grijs) : prima dingen idd!
pi_20500116
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 22:37 schreef Solitarias het volgende:

[..]

* kijkt naar zijn sokken: blijken ook Falke Tiago te zijn (grijs) : prima dingen idd!
Great minds think alike

Nog 'n handige link gevonden: http://www.exclusieveherenboutiques.nl/heren-start.html
pi_20500454
@Soli.: Dennis Mode, makkelijk te vinden vanaf station in Leiden? Nog meer aan te raden in Leiden?
pi_20500864
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 18:07 schreef Espantoso het volgende:

[..]

Had ik al gedaan, maar evengoed bedankt

Er schijnt in Utrecht vlakbij Chasen's een goede winkel te zitten. Daar ga ik het eerst eens proberen.
Jij bedoelt Hermans. . Ze Hebben Edward Green, Church's, Avang, Van Bommel, Greve, Crockett & Jones en nog wat andere merken. Ik weet niet of ze ook Santoni hebben. Maar dat is zeer goed mogelijk. Prettige winkel, goed personeel.

Verder heb ik zelf nog een vraag, ik zal het elders in mijn vriendenkring ook nog wel even vragen.
Volgend jaar mei ga ik trouwen. Ik heb daar dus een pak voor nodig. Het is mijn erste huwelijk, en hopelijk blijft dat zo, en dat betekent dat ik mij nooit echt verdiept heb in trouwkleding. En kom nu alsjeblieft niet met SuitSuplly of meuk van gelijke strekking. En Vincent Dröge (Harbour Tailors) heeft mij al gezegd dat het zijn specialiteit niet is, en dat niet iedere tailor echt goede en onberispelijke trouwpakken kan maken. Heeft iemand goede suggesties. (Prijs is geen issue, alhoewel ik ¤ 15.000,- wel de limiet vind). Dat is de prijs van de jurk van mijn verloofde. Die ik overigens nog niet heb gezien. De kleur van de jurk is wel relevant en die is wit als in witte rozen. Dus niet spier wit maar wel witter dan het champagne/wit.
pi_20501312
ROKA in Haarlem schijnt wel aparte trouwkleding te hebben.
pi_20501476
Met dat budget zou ik gewoon naar Attolini of Caraceni gaan
pi_20506194
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 13:59 schreef TCT_Nexus het volgende:
Nog even geprobeerd de gepatineerde kleur goed op de foto te krijgen: klik. Toch lastig om voor elkaar te krijgen eigenlijk .

En, zodat wat meer mensen kunnen meegenieten van de Santoni catalogus heb ik er een paar shots uit gemaakt... deze drie zijn natuurlijk helemaal geweldig :
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Lang leve de britten

IMHO
pi_20506420
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 23:35 schreef TCT_Nexus het volgende:
@Soli.: Dennis Mode, makkelijk te vinden vanaf station in Leiden? Nog meer aan te raden in Leiden?
Station uit, rechtdoor, met de bocht mee naar links over de brug, naar rechts, richting kruispunt Breestraat- Kort Rapenburg. Breestraat in (verboden voor auto's), einde van deze straat links zit Dennis Mode

Andere winkel van Dennis zit in de Haarlemmerstraat, de grote winkelstraat naast de Breestraat, ongeveer halverwege
pi_20506454
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 00:22 schreef Two_Tribes het volgende:
Met dat budget zou ik gewoon naar Attolini of Caraceni gaan
Dat wilde ik net zeggen...........
pi_20509950
Ik weet niet zeker of mijn vraag hier thuis hoort, maar jullie zijn experts op het gebied van leren schoenen, dus kan het altijd proberen. Ik heb dus wit leren Dior Homme gympen, maar door het gebruik heb je van die gekreukte stukken in het leer en bij sommige is het beschadigt daardoor, is hier iets tegen te doen, om het te voorkomen en om het nu te repareren.
pi_20510331
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 10:48 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Station uit, rechtdoor, met de bocht mee naar links over de brug, naar rechts, richting kruispunt Breestraat- Kort Rapenburg. Breestraat in (verboden voor auto's), einde van deze straat links zit Dennis Mode

Andere winkel van Dennis zit in de Haarlemmerstraat, de grote winkelstraat naast de Breestraat, ongeveer halverwege
Thanks
pi_20512228
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 13:59 schreef TCT_Nexus het volgende:
Nog even geprobeerd de gepatineerde kleur goed op de foto te krijgen: klik. Toch lastig om voor elkaar te krijgen eigenlijk .

En, zodat wat meer mensen kunnen meegenieten van de Santoni catalogus heb ik er een paar shots uit gemaakt... deze drie zijn natuurlijk helemaal geweldig :
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Ik heb die laaste Santoni's eens in het echt bekeken bij Oger Den Haag: DING DONG! Wel superslanke leest, te slank voor mijn smaak....

De Fattori hemden is Oger mee gestopt, ze hebben nu Oger Napoli in plaats: nog strakker en slanker gesneden dan Fattori..............

Ik ging daar overigens weg met 2 Etro truien...er lagen ook kasjmier truien voor 100 EUR (vh huismerk Oger)
pi_20512257
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 13:31 schreef itsontoday het volgende:
Ik weet niet zeker of mijn vraag hier thuis hoort, maar jullie zijn experts op het gebied van leren schoenen, dus kan het altijd proberen. Ik heb dus wit leren Dior Homme gympen, maar door het gebruik heb je van die gekreukte stukken in het leer en bij sommige is het beschadigt daardoor, is hier iets tegen te doen, om het te voorkomen en om het nu te repareren.
Schoenspanners!
pi_20514763
Na een zoektocht @ amazon ben ik op dit boek gekomen

http://www.amazon.com/exe(...)101?v=glance&s=books

Iemand bekend met deze? gezien de reviews en inhoudsopgave lijkt dit me wel een bruikbare 'bijbel'


Bol.com: http://www.nl.bol.com/is-(...)=&lgl_BOL_OWNER_ID=1

[ Bericht 30% gewijzigd door Two_Tribes op 09-07-2004 17:57:05 ]
pi_20514974
Ziet er bijzonder goed uit! Ik ken het niet...............
pi_20515933
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 15:08 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ik ging daar overigens weg met 2 Etro truien...er lagen ook kasjmier truien voor 100 EUR (vh huismerk Oger)
100 euro voor een 100% kasjmier trui is redelijk goedkoop
pi_20530675
**Was bijna bij Dennis Mode gaan werken**
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
pi_20543805
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 14:56 schreef HotFudge het volgende:
**Was bijna bij Dennis Mode gaan werken**
maar......
pi_20553563
Wat is nu eigenlijk de precieze definitie van handwerk? Echt met draad en naald, of ook gewoon met een naaimachine (afgezien van dingen als revers natuurlijk).

Of is naaimachine juist machinaal? Of is machinaal juist een druk op de knop er er komt iets uit?
pi_20565736
quote:
Op zondag 11 juli 2004 17:04 schreef Two_Tribes het volgende:
Wat is nu eigenlijk de precieze definitie van handwerk? Echt met draad en naald
Ja. Check die knoopgaten bij Borrelli/Barba hemden: signatuur van handwerk, a 20 minuten per knoopsgat elk, per stuk dus
pi_20568898
quote:
Op maandag 12 juli 2004 02:06 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ja. Check die knoopgaten bij Borrelli/Barba hemden: signatuur van handwerk, a 20 minuten per knoopsgat elk, per stuk dus
Ja nu heb je het over knoopsgaten, kan me voorstellen dat het boord er ook wel met draad en naald op wordt gezet. Maar kan me niet voorstellen dat de overige naden met de hand zijn gemaakt, zal toch wel een naaimachine zijn?
pi_20569896
Armen worden er met de hand in gezet, de kraag ook. De vertikale naden langs de zijkant (tussen voor-en achterpand) worden vaak wel macinaal gedaan (maar wel met enkelvoudige naald). Het 'driehoekje' onderaan bij de heupen wordt wel weer met de hand gedaan.....

Dus echt 100% handwerk is er niet, bij de "confectie" Borrelliii
pi_20574309
Zo, terug van 'n weekendje Den Haag/Leiden. Schade: twee La Zetagi broeken . Inderdaad prachtige broeken, zitten heerlijk, slanke snit, goed afgewerkt.
pi_20661745
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 23:54 schreef SjaakieV het volgende:

[..]

Verder heb ik zelf nog een vraag, ik zal het elders in mijn vriendenkring ook nog wel even vragen.
Volgend jaar mei ga ik trouwen. Ik heb daar dus een pak voor nodig. Het is mijn erste huwelijk, en hopelijk blijft dat zo, en dat betekent dat ik mij nooit echt verdiept heb in trouwkleding. En kom nu alsjeblieft niet met SuitSuplly of meuk van gelijke strekking. En Vincent Dröge (Harbour Tailors) heeft mij al gezegd dat het zijn specialiteit niet is, en dat niet iedere tailor echt goede en onberispelijke trouwpakken kan maken. Heeft iemand goede suggesties. (Prijs is geen issue, alhoewel ik ¤ 15.000,- wel de limiet vind). Dat is de prijs van de jurk van mijn verloofde. Die ik overigens nog niet heb gezien. De kleur van de jurk is wel relevant en die is wit als in witte rozen. Dus niet spier wit maar wel witter dan het champagne/wit.
SjaakieV, allereerst gefeliciteerd!

Je kunt natuurlijk dragen wat je wil op die dag. Maar volgens mij ben je iemand die zich graag aan de etiquette houdt. In dat geval zou ik gaan voor 'n klassieke morning coat:



Aangezien jij vaak voor Brits opteert, zou je die op Savile Row op maat kunnen laten maken. Met dat budget zitten er ook nog maatschoenen in. Een paar zwarte plain oxfords van Mischa Bergshoeff of zelfs Lobb? Een bijpassende black top hoed laat je ook meteen in London maken. Genoeg mogelijkheden met je budget zou ik zeggen
pi_20676329
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 23:21 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Great minds think alike

Nog 'n handige link gevonden: http://www.exclusieveherenboutiques.nl/heren-start.html
Mijn site dus . Moet nog veel aan gebeuren voordat hij dekkend wordt maar na een paar maanden zoeken leek me dit een goed begin (actief vanaf begin juni).

Mochten julie nog tips hebben dan hoor ik het graag. Heb al heel wat mails verstuurd naar kledingzaken, en de respons is zo'n 15% wat best wel veel is, maar elke info (vooral in het topsegment... en dit topic (mjummie) gaat daar wel over) is welkom.

Zelf overigens niet echt in de pakken (meer de "trendy" kleding), ook niet nodig vanwege m'n werk. Soms wel jammer moet ik zeggen... een echt goed gesneden pak met bijpassende kwaliteitsschoenen (helaas ook met bijpassend benodigd budget) ziet er echt strak uit.
pi_20682448
stomme vraag misschien (maar wel serieus bedoelt) maar eh, ik zie nooit donkere mensen in pakken enzo... nu zal je zeggen van "ja dat kunnen ze niet betalen" oid maar ik bedoel het serieus... wat voor pak zou onze donkere medemens goed staan?
pi_20682905
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 10:27 schreef LosingMyReligion het volgende:
stomme vraag misschien (maar wel serieus bedoelt) maar eh, ik zie nooit donkere mensen in pakken enzo... nu zal je zeggen van "ja dat kunnen ze niet betalen" oid maar ik bedoel het serieus... wat voor pak zou onze donkere medemens goed staan?
Humberto? Loopt altjd in pakken zo ongeveer (en heeft een eigen lijn www.humberto.nl)

Maar voor een echt donkere huid zou ik gaan voor een licht (beige of zo) pak met een wat vlottere snit. Armani of zo? Toch al populair.
pi_20688162
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 12:16 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

SjaakieV, allereerst gefeliciteerd!

Je kunt natuurlijk dragen wat je wil op die dag. Maar volgens mij ben je iemand die zich graag aan de etiquette houdt. In dat geval zou ik gaan voor 'n klassieke morning coat:

[afbeelding] [afbeelding]

Aangezien jij vaak voor Brits opteert, zou je die op Savile Row op maat kunnen laten maken. Met dat budget zitten er ook nog maatschoenen in. Een paar zwarte plain oxfords van Mischa Bergshoeff of zelfs Lobb? Een bijpassende black top hoed laat je ook meteen in London maken. Genoeg mogelijkheden met je budget zou ik zeggen
Oftewel een jacquet dus.
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
pi_20690247
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 22:47 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]

Mijn site dus . Moet nog veel aan gebeuren voordat hij dekkend wordt maar na een paar maanden zoeken leek me dit een goed begin (actief vanaf begin juni).

Mochten julie nog tips hebben dan hoor ik het graag. Heb al heel wat mails verstuurd naar kledingzaken, en de respons is zo'n 15% wat best wel veel is, maar elke info (vooral in het topsegment... en dit topic (mjummie) gaat daar wel over) is welkom.

Zelf overigens niet echt in de pakken (meer de "trendy" kleding), ook niet nodig vanwege m'n werk. Soms wel jammer moet ik zeggen... een echt goed gesneden pak met bijpassende kwaliteitsschoenen (helaas ook met bijpassend benodigd budget) ziet er echt strak uit.
Ik heb je al onlangs een mailtje gestuurd, o.a. met Metz&Co en v/d Heijden
pi_20694072
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 18:56 schreef Two_Tribes het volgende:

[..]

Ik heb je al onlangs een mailtje gestuurd, o.a. met Metz&Co en v/d Heijden
Ah was jij dat (M.K.). Nog bedankt (net zoals degene die de link van dit topic had gestuurd).
pi_20698606
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 11:04 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]

Humberto? Loopt altjd in pakken zo ongeveer (en heeft een eigen lijn www.humberto.nl)

Maar voor een echt donkere huid zou ik gaan voor een licht (beige of zo) pak met een wat vlottere snit. Armani of zo? Toch al populair.
Humberto Tan (die van Studiosport dus) loopt altijd in Van Gils pakken rond bij officiele gelegenheden of tijdens Studio sport.
pi_20699853
Vraagje: Hebben jullie dat ook dat de "wat mag het kosten"-norm steeds verder naar boven wordt/werd bijgesteld?

Uiteindelijk kan je niet meer verder maar tot die tijd krijg ik steeds meer oog voor kwaliteit en "apart-heid" (niemand loopt er mee) waardoor de normen steeds verder verlegd worden: "Dit is zo mooi... dit moet ik hebben "
pi_20708036
Binnenkort ga ik naar Praag. Zijn daar eigenlijk goede adressen voor de fijnproever (kleding heb ik 't dan over, niet pils )?
pi_20710553
quote:
Op zondag 18 juli 2004 20:54 schreef TCT_Nexus het volgende:
Binnenkort ga ik naar Praag. Zijn daar eigenlijk goede adressen voor de fijnproever (kleding heb ik 't dan over, niet pils )?
Zelf ga ik binnenkort naar Parijs, nu weet ik dat Charvet er zit... Ik vroeg me af, wat kost een overhemd (evt. op maat) van dit merk? Ik wil er sowieso even kijken, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ik het ook kan betalen
pi_20711576
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:45 schreef Espantoso het volgende:

[..]

Zelf ga ik binnenkort naar Parijs, nu weet ik dat Charvet er zit... Ik vroeg me af, wat kost een overhemd (evt. op maat) van dit merk? Ik wil er sowieso even kijken, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ik het ook kan betalen
Qua adressen in Parijs: klik.

Een maatpyjama van Charvet kost schijnbaar 800 euro (zie wederom yvra.nl), dus een shirt op maat zal vast geen koopje zijn
pi_20711918
quote:
Op zondag 18 juli 2004 23:50 schreef TCT_Nexus het volgende:

[..]

Qua adressen in Parijs: klik.

Een maatpyjama van Charvet kost schijnbaar 800 euro (zie wederom yvra.nl), dus een shirt op maat zal vast geen koopje zijn
Da's even slikken.
pi_20718295
De dassen bij Charvet waren toendertijd (1997) 510 Franc........ ik vond ze wel wat iel overkomen
pi_20800791
quote:
Op zondag 18 juli 2004 20:54 schreef TCT_Nexus het volgende:
Binnenkort ga ik naar Praag. Zijn daar eigenlijk goede adressen voor de fijnproever (kleding heb ik 't dan over, niet pils )?
Praag heeft weinig echt stijlvolle winkels. En degenen die er zijn liggen in de buurt van die klok in Praag. Vanaf dat pleintje moet je dan richting Jodenbuurt lopen. De klok zit tegen een kathedraal of iets dergelijks aan en daarachter zitten allemaal kleine stalletjes met souvenirs. Daarachter is dan weer een witte kerk, met links in een steegje de Kentucky Fried Chicken en achter de souvenirstalletjes ook een kleine snackbar. Je moet niet links van die kerk gaan, maar gewoon rechtdoor lopen. Als je ver genoeg doorloopt zijn daar een paar stijlvolle winkels -niet heel veel though-
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
  zondag 25 juli 2004 @ 16:28:37 #278
15257 janssen15
Veel is lekker, meer is beter.
pi_20847161
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:54 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Klopt, er zit natuurlijk veel meer reclame en design e.d. achter, en de prijs wordt uiteraard ook hooggehouden om de clientèle te behouden.
Ik zou echter niet durven beweren dat elk A-merk dezelfde kwaliteit als Brioni e.d. hanteert.
Vanzelfsprekend betaal je een stukje naam waar ongetwijfeld ook een groot deel kwaliteit aan vast hangt, maar dit is evenzo bij merken als Borelli en Brioni; Dior Homme is een couture merk dat zich gewoon op een heel ander marktsegment richt dan bijvoorbeeld traditionele Italiaanse merken als Borelli, Attolini. De couturemerken die jij noemt danken hun prijs natuurlijk aan de bovengemiddelde marketingkosten die ze maken, denk aan toplocaties van de winkels en de ongelofelijk dure advertentiekosten van de reclamecampagnes in bijvoorbeeld de magazines. Dit draagt allemaal bij aan het versterken van het exclusieve imago en de consument is blijkbaar graag bereid daar wat meer euro's voor neer te tellen...
"Spreiding van kennis, inkomen en macht wordt slechts nagestreefd door degenen die geen van deze drie bezitten."
  zondag 25 juli 2004 @ 16:36:39 #279
15257 janssen15
Veel is lekker, meer is beter.
pi_20847281
Voor de Santoni fans even een berichtje ter kennisgeving:

Toevallig liep ik even binnen bij de modezaak 'Thijssen herenmode' in Nijmegen tijdens de vierdaagse . Tot mijn grote verbijstering zag ik in de etalage een behoorlijk aantal Santoni's staan voor een benedengemiddeld prijspeil. Er zaten modellen bij met 50% korting, dus als iemand eventueel op zoek is naar één van prachtigste schoenen die er zijn, dan is dit misschien een bruikbare tip. Er zat ook mijn favoriete model bij Solitarias, die met dat gespje .

Ben de zaak ook nog even binnengetreden en moet zeggen dat het heel gevarieerd is; er zijn traditionelere merken als Polo maar ze hebben ook een grote casual collectie van merken als Armani, Hugo en Trussardi. Wel een brede collectie dus, maar er zit dus niet echt één duidelijk richting in de collectie, wat misschien weer wat minder is.
"Spreiding van kennis, inkomen en macht wordt slechts nagestreefd door degenen die geen van deze drie bezitten."
  zondag 25 juli 2004 @ 18:16:40 #280
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_20849327
quote:
Op zondag 25 juli 2004 16:28 schreef janssen15 het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend betaal je een stukje naam waar ongetwijfeld ook een groot deel kwaliteit aan vast hangt, maar dit is evenzo bij merken als Borelli en Brioni; Dior Homme is een couture merk dat zich gewoon op een heel ander marktsegment richt dan bijvoorbeeld traditionele Italiaanse merken als Borelli, Attolini. De couturemerken die jij noemt danken hun prijs natuurlijk aan de bovengemiddelde marketingkosten die ze maken, denk aan toplocaties van de winkels en de ongelofelijk dure advertentiekosten van de reclamecampagnes in bijvoorbeeld de magazines. Dit draagt allemaal bij aan het versterken van het exclusieve imago en de consument is blijkbaar graag bereid daar wat meer euro's voor neer te tellen...
Dat was toch duidelijk, dacht ik?
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_20857870
Ik denk erover binnenkort een smoking op maat te laten maken. Weliswaar bij SuitSupply omdat ik niet gigantisch veel geld uit wil geven aan iets wat je relatief niet zo vaak draagt. Maar wat vinden jullie nou een mooi model smoking? Ik heb een hekel aan van die ober en goochelaar jasjes. Wat is nou een mooi, stijlvol alternatief?
pi_20894804
Hoe zit het trouwens met over/regenjassen? Ben zelf in het bezit van een Allegri (gekocht in Duitsland, ben het model in Nederland nog niet tegengekomen) voor de winter en er erg tevreden over.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:37:09 #283
73102 ajuu
paraplu
pi_20895980
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 17:26 schreef Two_Tribes het volgende:
Iemand bekend met deze? gezien de reviews en inhoudsopgave lijkt dit me wel een bruikbare 'bijbel'


Bol.com: http://www.nl.bol.com/is-(...)=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
liefhebbers van dit boek kocht ook:

the art of japanese bondage

pi_20906284
Even voor de website een aantal merken uitgezocht. Moeten daar nog worden op gezet maar ik dacht "zet ze alvast hier neer"

www.sartoriapartenopea.it
www.sovrano.de
www.cortigiani.it
www.messori.it
www.umbertobilancioni.it
www.ufm.nl/jaguar
www.cesareattolini.it
www.etonshirts.com
www.harvieandhudson.com
www.lucianobarbera.it
www.tmlewin.co.uk
www.hilditch.co.uk
www.hackett.co.uk
www.thebridge.it
www.brooksbrothers.com
www.belstaff.net
www.etienneozeki.com
www.baroni.it
www.oska.de
www.gievesandhawkes.com
www.turnbullandasser.com
www.lorenzini.it
www.newandlingwood.com
www.thedufferofstgeorge.com

Helaas... alleen kleding, maar wel een hoop smulwerk

Aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom , zijn nog een hoop merken waar ik nog geen site van heb kunnen vinden:

Incotex
Caraceni
Charvet
Drakes
Petronius
Barba
Barbour
Loro Piana
Principe
Lepri
Blue Blood
Bonora
Alden
Berlutti
Anderson & Sheppard
Maffeis (of Mafeis)
Truzzi
Ignatious Joseph
Andrea Finamore
Piombo

[ Bericht 19% gewijzigd door Fastcruiser op 28-07-2004 11:35:46 ]
pi_21027331
Ik wil bruine leren brogues kopen, welke merken raden jullie mij aan? (jaja vB en wat nog meer?)
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
pi_21028620
Wat voor brogues? Full, captoe, wingtip....?
Elke merk voert dit soort basismodellen, keuze zat, afh van je budget en smaak....
pi_21028908
Hier is ie dan eindelijk, het logotje

Het origineel:

http://members.home.nl/cw(...)20De%20Gentlemen.JPG

En hier een knip/ plak/ poets creatie die iets beter herkenbaar zou moeten zijn


[ Bericht 3% gewijzigd door Steppingout op 03-08-2004 12:09:31 ]
IMHO
pi_21029629
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 12:00 schreef Steppingout het volgende:
Hier is ie dan eindelijk, het logotje

Het origineel:

http://members.home.nl/cw(...)20De%20Gentlemen.JPG

En hier een knip/ plak/ poets creatie die iets beter herkenbaar zou moeten zijn
[afbeelding]
Komt uit een bekend boek....schrijf de auteur of uitgever eens aan, die weten het vast wel.....
pi_21031745
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 12:38 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Komt uit een bekend boek....schrijf de auteur of uitgever eens aan, die weten het vast wel.....
Jij niet ?
IMHO
pi_21038291
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 11:42 schreef Solitarias het volgende:
Wat voor brogues? Full, captoe, wingtip....?
Elke merk voert dit soort basismodellen, keuze zat, afh van je budget en smaak....
eehm wat is het verschil...
budget is niet echt een probleem... maar 200 E-tjes vind ik wel zat om uit te geven, tenzij je iets supermoois weet natuurlijk...
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
pi_21117776
Check deze draad

http://www.styleforum.net(...)ff;act=ST;f=1;t=3623

en dan vooral de post van " Posted: 06 Aug. 2004, 12:32 "

12 verschillende constructietechnieken! voor schoenen! Njum!
pi_21124266
Watashiwa nihongo ga wakarimasen
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
pi_21164654
Iemand nog ervaring met het merk Richard James? lees dat hij mooie spullen maakt. Maar zoals met alle mooie dingen is het niet goedkoop.

tevens behoort bally tot de betere schoenen? want 500 euro is niet niks. Zag ze toevallig te koop staan op schiphol
pi_21169106
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 21:54 schreef Chillmeister het volgende:
Iemand nog ervaring met het merk Richard James? lees dat hij mooie spullen maakt. Maar zoals met alle mooie dingen is het niet goedkoop.

tevens behoort bally tot de betere schoenen? want 500 euro is niet niks. Zag ze toevallig te koop staan op schiphol
Hebben ook een winkel in de PC Hooftstraat te Amsterdam. Nooit echt veel aandacht aan besteed, zijn niet echt mijn smaak schoenen.
pi_21170344
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 21:54 schreef Chillmeister het volgende:
Iemand nog ervaring met het merk Richard James? lees dat hij mooie spullen maakt. Maar zoals met alle mooie dingen is het niet goedkoop.

tevens behoort bally tot de betere schoenen? want 500 euro is niet niks. Zag ze toevallig te koop staan op schiphol
Ik ken wel Mick James, te koop bij John Edwards, Buitenhof , Goede schoenen, uit Italie en Brits kwa stijl

Bally: weet ik niet, is op ebay.com wel 'hot'
pi_21171547
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 21:54 schreef Chillmeister het volgende:
Iemand nog ervaring met het merk Richard James? lees dat hij mooie spullen maakt. Maar zoals met alle mooie dingen is het niet goedkoop.

tevens behoort bally tot de betere schoenen? want 500 euro is niet niks. Zag ze toevallig te koop staan op schiphol
Ik zal morgen ook wel eens op Schiphol kijken...
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." - Orville Wright
"No spacecraft will ever travel faster than the speed of light." - HotFudge
pi_21173366
Richard James maakt ook geen schoenen denk ik. Maar zag laatst heel veel mooie pakken in een blad staan. Richard James, Savile Row is het volledige naam. Het enige is wel dat een pak zo'n 1,950 pond kost. Niet goedkoop dus
pi_21331470
Liefhebbers van (handgemaakte) Fattori hemden die in de buurt van Haarlem wonen moeten eens kijken bij de Oger Outlet. Daar liggen nu flink wat casual (want button-down) Fattori hemden. Is uit de collectie gegaan en de laatste stukken liggen er. Zijn erg mooie nog al zeg ik het zelf. Ik heb er een 50% linnen 50% katoenen met verticaal rood streepje gekocht.


Voor het schamele bedrag van ¤30
pi_21333199
heee, ik heb (hopelijk) een goede baan binnenkort. Heb nu een goede pak en als ik de baan krijg ga ik nog wat pakken kopen. Maar de schoenen die ik heb waren jaren geleden 60 gulden ofzo. Ik droeg ze misschien 3 keer per jaar, ze zien er redelijk mooi uit maar ik merkte afgelopen woensdag dat ze volkomen kut lopen als je ze de hele dag aan hebt. Wat resulteerde in vette blaren. Ik heb dus sowieso een paar goede schoenen nodig. Nog tips mensen? zwart/bruin, punt vorm of meer klassiek, merk?

Heb nu 1 pak dat van verscace is, wat toch voor mijn doen hele goede kwaliteit is, dus moet toch goede schoenen hebben. Maar kom nu niet met schoenen tussen de 250 en 500 euro want zoveel heb ik niet te investeren als ik binnenkort ook nog wat mooie pakken moet kopen. Alle tips zijn welkom..

mzzl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')