Iemand 'recente' foto's van die openbaringquote:Lenin
LeninVladimir Iljitsj Oeljanov (10 april 1870 - 21 januari 1924) beter bekend onder zijn schuilnaam Lenin - waarschijnlijk afgeleid van de siberische rivier de Lena - was een Russisch revolutionair, eerste leider van de Sovjetunie en naamgever van het Leninisme. Hij werd geboren in Simbirsk in Rusland en werd al op jonge leeftijd Marxist. Tijdens zijn leven oefende Lenin steeds een harde terreur jegens opstandige boeren en arbeiders, alsook tegen politieke tegenstanders, uit. Een goed voorbeeld hiervan vormt het neerslaan van de opstand van de Poetilov-fabriek.
Hij stierf in Nizhny Novgorod (Gorki, bij Moskou) op 21 januari 1924 na een aantal beroertes als gevolg van een eliminatiepoging. Zijn gebalsemde lichaam is permanent tentoongesteld in Moskou. Hij werd opgevolgd als partijleider door Stalin.
Brr, lekker om z'n onderbroek naar beneden te trekken na 60 jaar.quote:Lenin gets first new clothes in 60 years
Lenin's embalmed body is to get its first change of clothes for more than 60 years.
The former Soviet leader's body will be dressed in a new set of civilian clothes at the end of the year.
His body was embalmed following his death in 1924, and laid out in a mausoleum in Moscow's Red Square.
Lenin's body was originally dressed in military uniform, but before the Second World War they were changed to civilian clothes.
A team of 12 scientists will carry out the re-dressing between November 10 and December 29.
Lenin's tomb became a tourist attraction and place of pilgrimage for Russians under communism, and for westerners after the fall of the Iron Curtain.
The substances used to stop his body from decomposing are a heavily-guarded secret, rumoured to be known only by a handful of people.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Leninquote:born: April 10 1870
Lenin's mugshot, Dec. 1895
Kun je eigenlijk wel rekenen?quote:Op maandag 14 juni 2004 20:23 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Lenin
LOL @ baard en kale kop op je 15e.
Kut.quote:Op maandag 14 juni 2004 20:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk wel rekenen?
Ik heb het nooit zo opgehad met het communismequote:Op maandag 14 juni 2004 20:56 schreef Rock-shocker het volgende:
Inderdaad ja. Ik dacht bij mezelf "zal eens profiel van user bekijken, misschien dat dat eern hoop verklaart (leeftijd ed) maar daar kan het niete cht aan liggen...
Dat dit echt een ontdekking is voor je gaat er bij mij echt heel moeilijk in...
Heeft opzich geen ruk met "Communist zijn" te maken. Okay, ik ben tamelijk sociaal-democratisch, maar absoluut geen communist. Ik vind dit meer in het hokje "geschiedenis" passen. Iets dat jij qua onderwijs flink hebt gemist, blijkbaarquote:Op maandag 14 juni 2004 21:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik heb het nooit zo opgehad met het communisme
Jullie schijnbaar wel.
Sinds wanneer wordt dat in het onderwijs dan nog verteld? Wilden ze geschiedenis niet afschaffen op het vmboquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:34 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Heeft opzich geen ruk met "Communist zijn" te maken. Okay, ik ben tamelijk sociaal-democratisch, maar absoluut geen communist. Ik vind dit meer in het hokje "geschiedenis" passen. Iets dat jij qua onderwijs flink hebt gemist, blijkbaar![]()
Interessant, jammer dat ze Stalin niet hebben geconserveerd.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:37 schreef Zhukov het volgende:
Lenin heeft er zelfs nog een tijd met Stalin gelegen, in het toenmalige Lenin-Stalin-Mausoleum. Stalin is er door Chroesjtsjov in het kader van destalinisatie uitgehaald en in de Kremlinmuur begraven.
Lenin zelf wilde overigens gewoon begraven worden. Hij was fel tegen enige vorm van verering van wat dan ook. Er waren echter zoveel Russen die hem een laatste groet wilden brengen na zijn overlijden dat werd besloten zijn lichaam enige tijd te conserveren. Dit is enigszins uit de hand gelopen en wordt tot op de dag van vandaag voortgezet.
Lenin krijgt elk half jaar een geheim bad wat de ontbinding van zijn lichaam tegen moet gaan. Er zijn de laatste tijd steeds meer geluiden om Lenin uit zijn Mausoleum te halen en hem te begraven, maar vooral de Communisten in Rusland zijn hier fel op tegen.
[afbeelding]
Lenin in het Mausoleum
[afbeelding]
Het Lenin-Mausoleum in Moskou
[afbeelding]
Dode Stalin
[afbeelding]
Hoge Sovjets op het Lenin-Stalin-Mausoleum
[afbeelding]
Stalin's huidige graf in de Kremlin Muur
[afbeelding]
idem
Dank jequote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Sinds wanneer wordt dat in het onderwijs dan nog verteld? Wilden ze geschiedenis niet afschaffen op het vmboM'n zoon, die op de havo zit wist het ook niet. Nu wel; dankzij dit topic. En dankzij jou natuurlijk
Val m'n onderwijsniveau dan niet aan, sinds wanneer leer je iets van het hedendaagse onderwijs. Ik kijk vaak Discovery, daar leren jongeren ook veel meer van dan zo'n stinkende geschiedenisleraar. Uurtje Discovery is gelijk aan maandje geschiedenis op vwo-niveau.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:15 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Dank je![]()
Hmm inderdaad vaag dat ze je dat dan niet meer leren. Nou ja ik weet niet eens meer of ik het door school geleerd heb of door Discovery.
Nja vast wle bij een opdracht ofzo...
Hooguit aan een maand spijbelen op VWO - niveau.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik kijk vaak Discovery, daar leren jongeren ook veel meer van dan zo'n stinkende geschiedenisleraar. Uurtje Discovery is gelijk aan maandje geschiedenis op vwo-niveau.
Laad je is op met positieve energie, voor de verandering.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hooguit aan een maand spijbelen op VWO - niveau.
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Sinds wanneer wordt dat in het onderwijs dan nog verteld? Wilden ze geschiedenis niet afschaffen op het vmboM'n zoon, die op de havo zit wist het ook niet. Nu wel; dankzij dit topic. En dankzij jou natuurlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |