Ok, we hebben dus aanslagen die gepleegd zijn door extreem-links op Janmaat, Nertsenfokkerijen, Pim, van Aarsten en er zullen er nog wel een paar zijn (zoals laatst het uitlokken en plegen van rellen bij een NVU-demonstratie)quote:Aanslag Van Aartsen beraamd door extreem-links
De dader van de aanslag op de VVD-leider Van Aartsen is afkomstig uit een extreem links milieu. Diverse direct betrokkenen melden dat de vrouw, die op 1 april op Van Aartsen inreed, uit een soort Volkert van der G.-achtig milieu afkomstig is. Pikant detail is dat ze goede contacten heeft met de top van het openbaar ministerie.
Woensdag jongstleden is door de raadkamer van de rechtbank haar periode van voorlopige hechtenis met dertig dagen verlengd. In juli zal de 'pro forma' zitting plaatsvinden, waarbij de zaak voor het eerst voor de rechtbank verschijnt.
In haar studententijd kwam De J. in aanraking met het alternatieve linkse circuit, waar radicale opvattingen de boventoon voerden. De J. studeerde aan de universiteit van Nijmegen rechten. Met name de laatste jaren werd haar linkse gedachtengoed gevaarlijk, toen ze door persoonlijke problemen in een psychische crisis terecht kwam. Dat verklaarden diverse advocaten, die De J. goed kennen, tegenover de Telegraaf. Ook Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn, was afkomstig uit een extreem-links milieu uit de universiteitsstad Wageningen.
De J. had politieke motieven om Van Aartsen om het leven te brengen, zo blijkt uit verhoren. Ze had al langere tijd het idee in haar hoofd om een aanslag te plegen. Ze was het met name oneens over het asielbeleid dat in Den Haag werd gevoerd en het lot van de illegalen. Dat bleek ook uit uitgelekte mailtjes, die ze eerder naar diverse personen had gestuurd. "In een land waar ze zo met mensen omgaan, kan ik niet leven. Dus dan wordt het maar moord", mailde ze actualiteitenprogramma Nova. "Kan de discussie over het generaal pardon - godbetert het woord - weer terugkomen? Of is dat te pathetisch? Zelfs Pim was ervoor", schreef ze Freek de Jonge.
Ze heeft inmiddels bekend en zal poging tot doodslag ten laste worden gelegd.
http://telegraaf-i.telegr(...)2S_20040613_3_67.php
Heeft ze een aanslag gepleegd omdat ze links is of omdat ze in een psychische crisis terecht kwam ? Links is dus niet gevaarlijk, pyscho's wel....quote:Met name de laatste jaren werd haar linkse gedachtengoed gevaarlijk, toen ze door persoonlijke problemen in een psychische crisis terecht kwam.
quote:Op maandag 14 juni 2004 09:55 schreef Shaman het volgende:
[..]
Heeft ze een aanslag gepleegd omdat ze links is of omdat ze in een psychische crisis terecht kwam ? Links is dus niet gevaarlijk, pyscho's wel....
nee, want dan had GL wel haar uitegnodigd om voor hun partij in de 2 kamer te gaan plaats nemenquote:Op maandag 14 juni 2004 10:05 schreef Bosui het volgende:
Ze is extreem links, dat is het verschil. Zowel extreem links als extreem rechts is gevaarlijk. Of dacht jij dat ze een gemiddelde GroenLinks kiezer is?
M.a.w. het is gewoon weer een opruierig artikel.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:06 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nee, want dan had GL wel haar uitegnodigd om voor hun partij in de 2 kamer te gaan plaats nemen
Iig mensen die sneller van woorden overgaan op daden denk.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:07 schreef DennisMoore het volgende:
Zouden er dan bij (extreem) links méér psychos rondlopen misschien?
Misschien meer 'idealisten' bij links dan bij rechts.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:10 schreef MikeyMo het volgende:
Iig mensen die sneller van woorden overgaan op daden denk.
extreem-rechts is meer een stroming die drijft op haat en als je iets haat zal er al een besef zijn dat je iets fout doet, of foute gedachten hebt in ogen van het meerendeel van de samenleving. Hier zullen ze minder snel aanslagen plegen dan in bv Amerika waar de extreem-rechtse McVeigh enkele jaren geleden nog een aanslag pleegde en KKK-bewegingen nog gewoon leven.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:11 schreef smash789 het volgende:
Ik heb nu het idee dat extreem-rechts bijna nooit een aanslag zal plegen, maar dat vrijwel alleen extreem-links dit doet. Die extreem-linksen zijn niet goed bij hun hoofd. Het zijn domme werkloze kippen zonder kop die willen dat iedereen dezelfde mening als hun heeft, en als ze een andere mening hebben dan moeten ze op alle mogelijke manieren gestopt worden..
Dat de Telegraaf een opruierig artikel publiceerd ? Mij verast het ook niet, ik heb die krant al jaren links laten liggen.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:16 schreef DoN_S1X0rZ het volgende:
Nou, een verassing kan ik het niet noemen.
dat bedoel ik: het doel heiligt de middelen. Extreem-rechtse lui kunnen aanslagen op moskeeen oid niet of nauwelijks goed praten. Extreem-linkse lui doen dat wel.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Misschien meer 'idealisten' bij links dan bij rechts.
En misschien vervallen 'idealisten' eerder in extremen, heiligt hun doel eerder de middelen, overtuigd van hun eigen morele gelijk als ze zijn...
Zou best een interessante studie van te maken zijn trouwens..
quote:Op maandag 14 juni 2004 10:19 schreef Shaman het volgende:
[..]
Dat de Telegraaf een opruierig artikel publiceerd ? Mij verast het ook niet, ik heb die krant al jaren links laten liggen.
Wat is er dan zo specifiek opruierig aan dit artikel? Als mevrouw extreem-links was, dan mag dat toch wel gewoon gemeld worden? Of is het dan meteen opruierig en 'not done'? Heb jij liever censuur in je kranten?quote:Op maandag 14 juni 2004 10:19 schreef Shaman het volgende:
[..]
Dat de Telegraaf een opruierig artikel publiceerd ? Mij verast het ook niet, ik heb die krant al jaren links laten liggen.
"Die moslims moeten het land uit" of "Moslims zijn een gevaar voor de Nederlandse samenleving". Lijkt mij de verklaring voor zo'n aanslag op een moskee. Weinig anders iig als een aanslag van extreem-links, je hoeft alleen maar een andere naam in te vullen.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat bedoel ik: het doel heiligt de middelen. Extreem-rechtse lui kunnen aanslagen op moskeeen oid niet of nauwelijks goed praten. Extreem-linkse lui doen dat wel.
Het linkse gedachtengoed is in dit geval ondergeschikt aan haar psychische gesteldheid, toch kopt de telegraaf met 'Aanslag Van Aartsen beraamd door extreem-links '. Bovendien suggereert de titel betrokkenheid van derden, terwijl het gaat om een individuele actie.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:23 schreef smash789 het volgende:
[..]
Wat is er dan zo specifiek opruierig aan dit artikel? Als mevrouw extreem-links was, dan mag dat toch wel gewoon gemeld worden? Of is het dan meteen opruierig en 'not done'? Heb jij liever censuur in je kranten?
Juist denk ik dat er weinig aanslagen uit doe hoek gepleegd worden omdat er al jaren een negatieve tendens om extreem-rechts heen hangt (begrijpelijk) Daarnaast weten ze dat ze onder een vergrootglas van de AIVD zitten en het lijkt mij dat ze ook wel snappen dat je met een bom in een moskee of asielzoekerscentrum niet veel bereikt, hooguit alleen maar meer haat richting je partij/denkbeelden.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:30 schreef freako het volgende:
[..]
"Die moslims moeten het land uit" of "Moslims zijn een gevaar voor de Nederlandse samenleving". Lijkt mij de verklaring voor zo'n aanslag op een moskee. Weinig anders iig als een aanslag van extreem-links, je hoeft alleen maar een andere naam in te vullen.
Overigens is de strekking van het artikel in de Telegraaf dat de vrouw al jaren extreem-links was, en pas een aanslag wilde plegen toen ze psychisch gestoord werd. Weinig opruierig iig.
Wat 'not done' is, is dat een 'journalist' de daad van een overduidelijk geflipte mevrouw (niet eens zo heel) impliciet een extreem-links complot noemt. In de kop. Zonder bewijs.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:23 schreef smash789 het volgende:
[..]
Wat is er dan zo specifiek opruierig aan dit artikel? Als mevrouw extreem-links was, dan mag dat toch wel gewoon gemeld worden? Of is het dan meteen opruierig en 'not done'?
Skinheads zijn ook niet gevaarlijk, de oorspronkelijke eerste skinheads kwamen van Jamaica en waren dus zwart.quote:Op maandag 14 juni 2004 09:55 schreef Shaman het volgende:
[..]
Heeft ze een aanslag gepleegd omdat ze links is of omdat ze in een psychische crisis terecht kwam ? Links is dus niet gevaarlijk, pyscho's wel....
Waarom zouden ze meteen ongewassen zijn, alleen omdat ze een domme kale kop hebbenquote:Op maandag 14 juni 2004 10:42 schreef JohnDope het volgende:
vieze racisten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |