Okey wit valt dus af...quote:Op maandag 14 juni 2004 01:11 schreef Kajalevi het volgende:
Heb je geen zwarte broek, net bloesje en kan je geen jasje van je pa, buurman of de melkboer
lenen?
Helmaal in t wit loop je echt voor lul
groetjes
Kaja
Ik zou iig niet de enige zijn een kameraad van me kwam met ut ideequote:Op maandag 14 juni 2004 01:14 schreef _DaNi_ het volgende:
gewoon een smoking huren.. tenzij je als enigste in het wit wil lopen (veel zulen het er niet zijn)
Kijk dat is natuurlijk het mooiste wat er is, al die aandachtquote:Op maandag 14 juni 2004 01:44 schreef GeneralFailure het volgende:
in wit loop je niet voor lul dus....
ik ben ook elke keer naar gala in wit gegaan en ik was de enige in wit en das de enige manier om op te vallen want die andere paupers hebben zwart pak aan alsof ze naar begrafenis gaan, ik had toen iig niets te klagen over aandacht van de vrouwen
Gala hoort in rok, smoking is voor Diner dansants e.d. Maar hebben ze inderdaad geen kleding voorschrift gegeven?quote:Op maandag 14 juni 2004 03:09 schreef Biotje het volgende:
Gala hoort eigenlijk in smoking, gewoon ergens huren.
Gala in rok, smoking is voor obers.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:14 schreef Lod het volgende:
[..]
Gala hoort in rok, smoking is voor Diner dansants e.d. Maar hebben ze inderdaad geen kleding voorschrift gegeven?
Dat is vette onzin, gala in Nederland misschien af en toe in rok. Maar alle gala's die ik in het buitenland heb meegemaakt zijn smoking (tuxido in engels)quote:Op maandag 14 juni 2004 12:14 schreef Lod het volgende:
[..]
Gala hoort in rok, smoking is voor Diner dansants e.d. Maar hebben ze inderdaad geen kleding voorschrift gegeven?
Witte broek, zwarte blouse, wit jasje wat bij de broek paste en wit met zwarte schoenen. Pimpstylequote:Op maandag 14 juni 2004 01:49 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Kijk dat is natuurlijk het mooiste wat er is, al die aandacht![]()
hoe in het wit was je gewoon witte broek en witte bouse?
Tuxedo dus. En volgens mijn broer (ook student) moet het dus echt wel een rok-kostuum zijn. Als je in smoking komt kan je net zo goed meteen een blad met drankjes oppakken.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:27 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
Dat is vette onzin, gala in Nederland misschien af en toe in rok. Maar alle gala's die ik in het buitenland heb meegemaakt zijn smoking (tuxido in engels)
Rok kostuum is typisch iets dat nederlandse studenten verenigingen graag willen zien. Zoals ik zij, je zal weinig gala's in het buitenland zien dat een rok kostuum gedragen wordt (misschien 10~20 procent ofzo)quote:Op maandag 14 juni 2004 13:01 schreef Together-Alone het volgende:
[..]
Tuxedo dus. En volgens mijn broer (ook student) moet het dus echt wel een rok-kostuum zijn. Als je in smoking komt kan je net zo goed meteen een blad met drankjes oppakken.
Voor zover ik weet is dit gala in Nederland.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:27 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
Dat is vette onzin, gala in Nederland misschien af en toe in rok. Maar alle gala's die ik in het buitenland heb meegemaakt zijn smoking (tuxido in engels)
Psies, waarom steeds dat 'in het buitenland is het anders' gezeur..?quote:Op maandag 14 juni 2004 13:21 schreef Lod het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dit gala in Nederland.
klopt, maar dit is een schoolfeest waar ik verwacht dat weinig (niemand) mensen in rok kostuum zullen verschijnenquote:Op maandag 14 juni 2004 13:21 schreef Lod het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dit gala in Nederland.
Trouwens, Nederland is nogal ruim bedeeld in Buitenland. Aan welk buitenland refereer je dan? Amerika neem ik aan? Als het in Amerika een Tuxedo voorgeschreven is dan doe je dat aan. Elk gek zijn gebrek.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:20 schreef Chillmeister het volgende:
Rok kostuum is typisch iets dat nederlandse studenten verenigingen graag willen zien. Zoals ik zij, je zal weinig gala's in het buitenland zien dat een rok kostuum gedragen wordt (misschien 10~20 procent ofzo)
op deze school is het niet perce smoking ofzo dus echt een smoking is niet noodzakelijk ofzoquote:Op maandag 14 juni 2004 12:12 schreef AltamirA het volgende:
Oh een schoolgala, dus zal wel black zijn he.
In dat geval dus gewoon een smoking huren ergens (hoeft niet extreem duur te zijn hoor voor 50 euro excl. borg moet je er toch wel eentje kunnen vinden).
Ik ben gister pas gevraagt of ik mee ging (het is niet mijn school ik ga alleen altijd (met een aantal kammerade) naar de feesten van die school)quote:je komt er wel mooi op tijd mee he![]()
Dat idee had ik ookquote:Op maandag 14 juni 2004 13:26 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
klopt, maar dit is een schoolfeest waar ik verwacht dat weinig (niemand) mensen in rok kostuum zullen verschijnen
Tuxedo is de Amerikaanse naam. Die Yanks zijn ook met die rare cummerbonds begonnen. De Engelse term is Dinner jacket.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:01 schreef Together-Alone het volgende:
[..]
Tuxedo dus. En volgens mijn broer (ook student) moet het dus echt wel een rok-kostuum zijn. Als je in smoking komt kan je net zo goed meteen een blad met drankjes oppakken.
ehm... als je als man een diep decollete hebt.... weet niet of je dan überhaupt nog wel in het openbaar zou mogen verschijnen.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:40 schreef robbedoes het volgende:
Diepe décolleté en blote rug!![]()
Kostuum? Ik neem aan dat hij niet bij een circus werkt...quote:Op maandag 14 juni 2004 15:33 schreef Miss_mini het volgende:
wat is er mis met een wit kostuum? Voor een gala vind ik dat best wel kunnen hoor,het moet natuurlijk wel bij je staan he,het ziet bij iedereen anders uit.
B.v zwarte blouse met lange manchette,wit colbert jasje,en een witte broek.
geen stropdas of strik omdoen dat vind ik dan weer niet mooi. Dan lijk je net zo,n poopiejoopie
quote:Op maandag 14 juni 2004 15:33 schreef Miss_mini het volgende:
B.v zwarte blouse met lange manchette,wit colbert jasje,en een witte broek.
geen stropdas of strik omdoen dat vind ik dan weer niet mooi. Dan lijk je net zo,n poopiejoopie
Wit alsin jasje-dasje is heel wat anders dan gewoon een witte spijkerbroek met wit overhemd dragen. Je zult dan ook 'aandacht' krijgen, maar meer van het type 'meewarige blik'.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:49 schreef bietelboer het volgende:
hoe in het wit was je gewoon witte broek en witte bouse?
Yup, ik vond het ook buitengewoon stoer om m'n date op te komen halen in m'n smoking, en GOD wat zag ze d'r lekker uit in die jurkquote:Op maandag 14 juni 2004 16:36 schreef ondeugend het volgende:
De aanwezige dames komen ook in de mooiste jurken. Gewoon huren dus
wat maakt het uit als de blouse donkerder is dan het jasje,zie ik vaak genoegquote:Op maandag 14 juni 2004 17:02 schreef heijx het volgende:
[..]Zorg dat je hemd nooit donkerder dan je jasje is. Verder is een hemd zonder das onder een jasje met bijpassende broek (een pak dus) sowieso "bloot".
Wat is een poopiejoopie in dit verband precies?
quote:Op maandag 14 juni 2004 01:37 schreef PvtRyan het volgende:
Hawaii shirt met bloemetjes, korte broek, sandalen, bloemenkrans, enorme oranje zonnebril en een stro hoed! Als je dat met een grote groep doet is 't leuk
:')quote:Op maandag 14 juni 2004 19:53 schreef Morgion het volgende:
Ik zou eerst es kijken of je geen vet pak kunt regelen (zoals ik heb gedaan), want een smoking is zo saai en iedereen loopt erin.
![]()
goed punt ja, als je al zoiets uitstraalt van 'wat heb ik aan zeg' dan kun je al beter thuisblijvenquote:Op maandag 14 juni 2004 22:01 schreef ajuu het volgende:
je moet je naturlijk wel een beetje okee voelen in een net overhemd en das. als je al niet gewend bent om op school een overhemd te dragen (hoewel het wel IN is - streepjesshirts -) zie je er dadelijk ook zo ongemakkelijk uit en dan komt er van versieren niks..ho mooi je outfit ook is.
nou ja een stropdas zal TS niet gewend zijn te dragen. overhemd weet ik niet.quote:Op maandag 14 juni 2004 23:01 schreef AltamirA het volgende:
[..]
goed punt ja, als je al zoiets uitstraalt van 'wat heb ik aan zeg' dan kun je al beter thuisblijven![]()
Who cares. Ik had voor m'n middelbare school gala ook nooit een pak aangehad, laat staan een smoking, maar ik vond het supergaaf. Beetje met vrienden de bal uithangen, sigaartje, single malt, en dan later over je nek in de WCquote:Op maandag 14 juni 2004 23:04 schreef ajuu het volgende:
nou ja een stropdas zal TS niet gewend zijn te dragen. overhemd weet ik niet.
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:58 schreef warpozio het volgende:
op een galabal op de middelbare school draagt een vent meestaltoch een smoking?
Zonde!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:56 schreef Catbert het volgende:
[..]
...single malt, en dan later over je nek in de WC
Altijd mooi contrast, hoeveel tijd ze er van te voren insteken en hoe smerig ze eruit lopen, met de meest lamme koppen waarbij de helft naar vers braaksel ruikt.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:04 schreef Salem het volgende:
hallo.. het is een schoolfeestje geloof ik, doen ze dan tegenwoordig ook al een rok aan?
Ik moet toegeven wat geweldige uren te hebben besteed aan het uitzoeken van de meest geweldige, hoerige, feestelijk, mooie, elegante, chique, en wanstaltige japonnen voor Gala's, maar dat was toch allemaal in mijn studententijd.
Mooi kostuum, geen das, chique overhemd, en niet vergeten je schoenen te poetsen.
quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:05 schreef Morgion het volgende:
Ik vind een smoking echt totaal niet cool. Ik blijf erbij dat een sjiek pak veeeeel vetter is![]()
Altijd een teken dat het een mooi feestje was, alhoewel ik dat nu wel iets anders "rate".quote:Op woensdag 16 juni 2004 01:01 schreef Passione het volgende:
vers braaksel.
Waarom dan?quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:05 schreef Morgion het volgende:
Ik vind een smoking echt totaal niet cool. Ik blijf erbij dat een sjiek pak veeeeel vetter is![]()
Neen, daar draagt men white tie, zoals het hoort dus. Tenzij er iets anders op de uitnodiging vermeld staat.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:58 schreef warpozio het volgende:
op een galabal draagt een vent toch een smoking?
eh..hoeveel topics zijn er inmiddels al over gala-voorschriften?quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:25 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Neen, daar draagt men white tie, zoals het hoort dus. Tenzij er iets anders op de uitnodiging vermeld staat.
Géén idee, maar het wil kennelijk nog niet tot die koppies doordringen dat je geen smoking aandoetquote:Op donderdag 17 juni 2004 11:27 schreef ajuu het volgende:
[..]
eh..hoeveel topics zijn er inmiddels al over gala-voorschriften?
smokings zijn zooooooooooo lelijk en goedkoop.quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:34 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Géén idee, maar het wil kennelijk nog niet tot die koppies doordringen dat je geen smoking aandoet
Daar maak je toch een denkfout... de mééste smokings zijn lelijk en goedkoop. Ik heb hier een hele aardige smoking in de kast hangen, om me ook bij black-tie gewoon aan de dresscode te kunnen houden. Maar ik ben het met je eens dat een rok over het algemeen toch een stuk beter staat..quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:35 schreef ajuu het volgende:
[..]
smokings zijn zooooooooooo lelijk en goedkoop.![]()
bij ons op school waren er jongens die het zelf al heel bijzonder vonden als ze een net overhemd aan hadden, sommigen hadden dan zelfs een das.quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:59 schreef 205_Lacoste het volgende:
Als er black tie op de uitnodiging staat is een smoking uiteraard een vereiste, daar ben ik het eens met DJ Maurits. Of je dan zelf vindt dat je er mooi bij loopt is een 2e, ik houd er echt niet van.
Als ik naar je leeftijd kijk is dat schooltijdperk al eventjes geleden?quote:Op donderdag 17 juni 2004 12:01 schreef ajuu het volgende:
[..]
bij ons op school waren er jongens die het zelf al heel bijzonder vonden als ze een net overhemd aan hadden, sommigen hadden dan zelfs een das.
ja wij droegen nog pruiken en poederden onze gezichten wit, ach velen zijn gestorven onder de guillotine (hadden ze maar een rok moeten dragen!)quote:Op donderdag 17 juni 2004 12:05 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Als ik naar je leeftijd kijk is dat schooltijdperk al eventjes geleden?
Tja, sommige mensen begrijpen er erg weinig van... their loss.
Ik had het over het feit dat jij begon dat mensen het speciaal vonden om een overhemd te dragen, kan me er weinig bij voorstellen dat er nu nog mensen hetzelfde daarover denken. Times change.quote:Op donderdag 17 juni 2004 12:10 schreef ajuu het volgende:
[..]
ja wij droegen nog pruiken en poederden onze gezichten wit, ach velen zijn gestorven onder de guillotine (hadden ze maar een rok moeten dragen!)
Das helemaal correct.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:34 schreef heijx het volgende:
[..]
Tuxedo is de Amerikaanse naam. Die Yanks zijn ook met die rare cummerbonds begonnen. De Engelse term is Dinner jacket.
Op de uitnodiging zou het moeten staan:
Tenue de ville = Jasje dasje
White tie = rok
black tie = dinner jacket (smoking)
Is het allemaal vóór zes uur 's avonds, dan kom je gewoon in Jacquet.![]()
Ok spuit 11, wat voegt dat nog toe aan wat er al gezegd is?quote:Op woensdag 23 juni 2004 00:33 schreef HotFudge het volgende:
GALA = ROK
Sorry... wist niet dat je nog wakker was...quote:Op woensdag 23 juni 2004 01:02 schreef Brennie het volgende:
Hello, waar gaat dat heen?
Offtopic: Ben er meestal rond deze tijdquote:Op woensdag 23 juni 2004 01:08 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Sorry... wist niet dat je nog wakker was....
quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:20 schreef marno het volgende:
Wat draag je om in het Fortis circustheater (scheveningen) niet uit de toon te vallen?
nog nooit geweest en zou het een beetje lullig vinden als iedereen me als sloeber zou bekijken
In theaters is de dresscode vaak "Black Tie". Al wordt dat tegenwoordig meer en meer losgelaten. Belangrijk is natuurlijk ook naar wat voor voorstelling je gaat. Een premiere is nog steeds erg vaak in "Black Tie".quote:Op donderdag 24 juni 2004 11:24 schreef schatje het volgende:
Uit gesloten topic:
[..]
Gaat nergens heenquote:Op woensdag 23 juni 2004 01:02 schreef Brennie het volgende:
Hello, waar gaat dat heen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |