Voor een tienjarige ben je nog wel laat op...quote:Op zondag 13 juni 2004 22:31 schreef xman het volgende:
Papa?
Ach, om eerlijk te zijn, toen die tijd was ik allang blij dat ik even tijdens het spijbelen ergens goedkoop, droog en warm mijn kwakkie kwijt kon.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:32 schreef Little_Meanie het volgende:
wat schuift dat?
hahaquote:Op zondag 13 juni 2004 22:35 schreef StevePerry het volgende:
[..]
Ach, om eerlijk te zijn, toen die tijd was ik allang blij dat ik even tijdens het spijbelen ergens goedkoop, droog en warm mijn kwakkie kwijt kon.
Je zit comfortabel, beschikt over wat boekjes en films...en ach, voor een trekpuber is dat wel okay..toch?
Ik vind van wel. Het is er natuurlijk ook vaak meer dan 1. En hoe leg je dat aan je vrouw uit? Een hoop gedonder kan je ervan krijgen. Lijkt me niks om over een jaar of 16 een puber hier aan de deur te krijgen die zegt dat ik haar biologische vader ben....quote:Op zondag 13 juni 2004 22:35 schreef Fratz het volgende:
is het zo erg dan om een biologisch kind van je te ontmoeten?
heel gewoon. uit ideologisch ookgpunt (om anderen te helpen) heb je vroeger sperma gedoneerd. vooral dat "help"aspect daar zijn vrouwen gevoelig voor.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:38 schreef 303 het volgende:
[..]
...En hoe leg je dat aan je vrouw uit? ....
10 jaar terug was de wetgeving anders. Mijn zaad was toen mijn visitekaartje.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:33 schreef yogidrink het volgende:
haha let maar op over een paar jaar staan ze voor je deur.
Jij bent niet subjectief.... Neuken?quote:Op zondag 13 juni 2004 22:39 schreef HeatWave het volgende:
---> SEX
Nee andermans sperma in je vrouws/ vriendins vagina stoppen met een stokjequote:Op zondag 13 juni 2004 22:44 schreef StevePerry het volgende:
[..]
Jij bent niet subjectief.... Neuken?
Dat is natuurlijk uitgesloten. Je doneert, daarmee maak je een medemens weer gelukkig, jij hebt een kleine vergoeding voor iets waar je toch al niet vies van bent en that's it.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:40 schreef frederik het volgende:....bla..bla...bla .... Een niet ondenkbaar gevolg zou kunnen zijn dat zaaddonoren straks een verplichte DNA test krijgen, en dan allimentatie voor hun zoon of dochter moeten gaan betalen.....bla...bla...bla...
Geven ze die garantie nu zwart op wit af dan?quote:Op zondag 13 juni 2004 22:50 schreef StevePerry het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk uitgesloten. Je doneert, daarmee maak je een medemens weer gelukkig, jij hebt een kleine vergoeding voor iets waar je toch al niet vies van bent en that's it.
Ze mogen je nooit en te nimmer aansprakelijk stellen voor de opvoeding en/of onkosten die daarmee verbonden zijn.
Ach , dan kun je gelijk een spelletje mikado spelen als je toch al met stokjes bezig bent...wel net zo gezelliig voor je partner...quote:Op zondag 13 juni 2004 22:49 schreef renz0r het volgende:
[..]
Nee andermans sperma in je vrouws/ vriendins vagina stoppen met een stokje
Dat zou tot gevolg hebben dat niemand nog bereid is zijn kwakkie af te staan aan kinderloze ouders..ik denk niet dat dàt een alternatief zal zijn wanneer de kwestie die jij aankaart ooit op tafel komt...quote:Op zondag 13 juni 2004 22:54 schreef frederik het volgende:
[..]
(kortom, de gebruiken zijn nu zo dat je niet voor kinderalimentatie in aanmerking zou kunnen komen, echter ik zie zelfs in de huidige wetgeving mogelijkheden om alimentatie te vragen aan donoren)
Geen idee, maar vast niet meer dan jij, pervers figuur dat je bent...quote:Op zondag 13 juni 2004 22:53 schreef renz0r het volgende:
Hoeveel potjes heb je volgekwakt StevePerry?
vergeet niet dat er 2 belanghebbenden kunnen zijn bij kinderalimentatie:quote:Op zondag 13 juni 2004 22:59 schreef StevePerry het volgende:
[..]
Dat zou tot gevolg hebben dat niemand nog bereid is zijn kwakkie af te staan aan kinderloze ouders..ik denk niet dat een alternatief zal zijn wanneer de kwestie die jij aankaart ooit op tafel komt...
En op 18-jarige leeftijd word je geacht om zelf te kunnen zorgen voor een inkomen en zijn ouders niet langer financieel verantwoordelijk voorr hun kinderen....quote:Op zondag 13 juni 2004 23:13 schreef frederik het volgende:
Ik heb de wet donorgegevens kunstmatigebevruchting er nog even op nagekeken, op dit moment (en dus ook geldig in de toekomst voor nu gegeven sperma) mogen de gegevens alleen afgegeven worden vanaf het 16e levensjaar van het kind (naam donor), wat het kind er verder mee doet is nergens beperkt, dus op de 16de verjaardag is het opvragen van de naam van de donor mogelijk, om gelijk daarna een ouderschapstest aan te vragen (verplicht om als donor aan mee te werken)
Helaas, je bent verplicht voor onderkomen, eten en studie te betalen totdat ze 21 wordenquote:Op zondag 13 juni 2004 23:21 schreef StevePerry het volgende:
[..]
En op 18-jarige leeftijd word je geacht om zelf te kunnen zorgen voor een inkomen en zijn ouders niet langer financieel verantwoordelijk voorr hun kinderen....
Gratis vaseline en een eervol orgasme?quote:Op zondag 13 juni 2004 23:22 schreef noepsoep het volgende:
Wat is eigelijk de vergoeding voor een bakje vol kwakken?
Ik kijk naar de mogelijkheden, of die mogelijkheden waarheid worden weet ik niet (de soep wordt vaak minder heet gegeten dan opgediend), maar ik wil wel graag weten waaraan ik toe zou kunnen zijn. En dat je me dan een pessimist noemt maakt me niet uit.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:17 schreef StevePerry het volgende:
Frederik, vraagje:
ben jij een geboren pessimist? Want echt rooskleurig zie jij de toekomst niet in, wel dan?
Wat betreft die DNA test moet ik je gelijk stellen, gerechtelijke vaststelling van het vaderschap (artikel 207 en 208 burgelijk wetboek boek 1 indien je belangstelling hebt) gebeurd zonder DNA test. Maar is dus wel mogelijk bij een weigerende ouder. (wanneer de moeder maar aannemelijk genoeg maakt dat die donor ook de vader is, en daar speelt dat register weer een bewijzende rol in)quote:Maar goed, ik probeer inhoudelijk dan toch even in te gaan op jouw argumenten.
Ten eerste:
Nee, voorzover ik weet (maar dat is iets waar ik me niet in verdiept hebt) is geen enkele DNA test in Nederland verplicht. Dat zal natuurlijk nog wel ooit kunnen veranderen, maar voorlopig blijft dat nog wel zo.
Dat bovenstaande is een mening voor politiek, jammer genoeg zou een onbedoeld gevolg van het opheffen van de annonimiteit kunnen zijn dat een slimmerik in een bezuinigingsbui eens gaat roepen, laat die BIO vaders ook eens mee gaan betalen. En dan heeft die slimmerik het niet eens zo moelijk, hoeven alleen de gebruiken te veranderen, niet eens de regelsquote:Bovendien is onvruchtbaarheid een gezondsheids kwestie, waar vele duizenden Hollandse stelletjes mee te kampen hebben....een spermabank voorziet in een behoefte, maar zij is weer afhankelijk van vruchtbare, potente mannen. Voor die mannen is het doneren door het opheven van de anonimieit al minder aantrekkelijk geworden. Denk je nu echt dat er ooit een wetsvoorstel zal komen voor die een, mischien twee gevallen per jaar waar een minder fortuinlijk donor kind überhaubt in een ongunstige situatie terecht komt zoals jij die schetst? Het voorstel ansich zal 90 % van alle donerende mannen waarschijnlijk al afschrikken...laat staan een akkoord daarover.
Ja inderdaad dat heb ik ook eerder gelezen, maar dat geldt alleen voor inwonende kids...staat dat er bij vermeld?quote:Op zondag 13 juni 2004 23:28 schreef Miguel het volgende:
[..]
Helaas, je bent verplicht voor onderkomen, eten en studie te betalen totdat ze 21 worden
=Even opgezocht=
Art. 1:395a BW lid 1:
Ouders zijn verplicht te voorzien in de kosten van levensonderhoud en studie van hun meerderjarige kinderen die de leeftijd van een en twintig jaren niet hebben bereikt.
Inwonende kids is alleen van toepassing bij stiefouders. Eigen ouders zijn ook verplicht om bij te dragen als het geen inwonende kids zijnquote:Op zondag 13 juni 2004 23:33 schreef StevePerry het volgende:
[..]
Ja inderdaad dat heb ik ook eerder gelezen, maar dat geldt alleen voor inwonende kids...staat dat er bij vermeld?
Ik noem je een pessimist omdat je overal vraagtekens bij zet. Zelfs over zoiets onbenulligs als dit kun jij je druk maken:quote:...bla..bla...bla.. maar ik wil wel graag weten waaraan ik toe zou kunnen zijn. En dat je me dan een pessimist noemt maakt me niet uit.
En dan al die vragen die je daarvoor en daarna afvuurde: ik proef daar jouw wantrouwen en pessimisme over alles wat eventueel zou kunnen gebeuren. Ik ben een persoon die altijd alles positief bekijkt. Dat is ook niet altijd goed, maar gelukkig heb ik nog een gezond verstand waarmee ik nuchter kan nadenken...quote:klopt het subforum wel?
De moeder weet echter niet wie de donor is...die informatie is enkel toegankelijk onder vastgestelde omstandigheden voor het kind vanaf een bepaalde leeftijd.quote:.(wanneer de moeder maar aannemelijk genoeg maakt dat die donor ook de vader is, en daar speelt dat register weer een bewijzende rol in)
Ik zie het verband niet zo tussen de beperkte annonimiteit en alimentatie betalen als er buizinigd moet worden...maar dat is dus een voorbeeld van hoe jij en ik verschillend over bepaalde zaken denkenquote:Dat bovenstaande is een mening voor politiek, jammer genoeg zou een onbedoeld gevolg van het opheffen van de annonimiteit kunnen zijn dat een slimmerik in een bezuinigingsbui eens gaat roepen, laat die BIO vaders ook eens mee gaan betalen.
Voorzover ik weet geven ze i.i.g geen bonus airmiles voor gedoneerde kwakies.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:59 schreef engessa het volgende:
....bla..bla...bla...Natuurlijk kun je eventueel andere mensen er heel blij mee maken maar ja, ik ben en blijf een Hollander.
Wat betreft die move van GC naar sex, en daar mijn reactie op was meer als humor bedoeld (droge, en op fora nog wel eens niet begrepen omdat je daar alleen woorden ziet), was geen aanzet/verwijt/vraagtekens bij of over die move hoorquote:Op zondag 13 juni 2004 23:53 schreef StevePerry het volgende:
[..]
Ik noem je een pessimist omdat je overal vraagtekens bij zet. Zelfs over zoiets onbenulligs als dit kun jij je druk maken:
[..]
En dan al die vragen die je daarvoor en daarna afvuurde: ik proef daar jouw wantrouwen en pessimisme over alles wat eventueel zou kunnen gebeuren. Ik ben een persoon die altijd alles positief bekijkt. Dat is ook niet altijd goed, maar gelukkig heb ik nog een gezond verstand waarmee ik nuchter kan nadenken...
Ik wil hiermee niet zeggen dat ik beter denk/ben dan jij, of andersom, ik merkte alleen op dat jij met een ander oog naar zaken kijkt dan mij.
Ook de verzorgende ouder wordt op de hoogte gebracht van de gegevens indien het aanvragende kind nog niet de minderjarige leeftijd heeft bereiktquote:De moeder weet echter niet wie de donor is...die informatie is enkel toegankelijk onder vastgestelde omstandigheden voor het kind vanaf een bepaalde leeftijd.
Nu je een beperkte annonimiteit hebt als donor ben je makkelijker te vinden. Wanneer er bezuinigd moet worden kan dat op 2 manieren gebeuren: alle uitgaven gewoon minderen, of nieuwe inkomstenbronnen/nieuwe betalers vinden. Wat is er makkelijker dan te zeggen he, daar loopt nog een vader, laat ik die eens aanpakkenquote:Ik zie het verband niet zo tussen de beperkte annonimiteit en alimentatie betalen als er buizinigd moet worden...maar dat is dus het verschil hoe jij en ik verschillend over bepaalde zaken denken
Bedoelde je vast meerderjarige leeftijd...(van minimaal 16 jaar oud) toch?quote:Ook de verzorgende ouder wordt op de hoogte gebracht van de gegevens indien het aanvragende kind nog niet de minderjarige leeftijd heeft bereikt
Klopt foutje van mij. Zolang het kind nog minderjarig danwel nog niet meerderjarig is wordt de verzorgende ouder ook in kennis gesteld van die gegevens. (en die leeftijd van 16 jaar klopt ook, daarvoor zijn die naam adres gegevens niet openbaar)quote:Op maandag 14 juni 2004 00:23 schreef StevePerry het volgende:
Maar toen je schreef:
[..]
Bedoelde je vast meerderjarige leeftijd...(van minimaal 16 jaar oud) toch?
Ik snap niet waarom ze de anoniemiteit de das om gedaan hebben...er is echt niets aan om over zestien jaar verrast te worden door een naar de waarheidzoekende puber, lijkt me...En eentje van 20+ maakt weinig verschil...quote:Op maandag 14 juni 2004 02:41 schreef Catch22- het volgende:Mssn is het minder erg om een kind van je sperma te ontmoeten als ze al 20+ is
De overheid vindt dat kinderen het recht hebben te weten wie hun vader is. Ik vind het persoonlijk een belachelijke insteek, sommige mensen die géén donorkind zijn groeien ook op zonder te weten wie hun vader is, en daar zijn geen wetten voor gemaakt, sterker nog, niemand is met zijn gekke ei op het idee gekomen. Dan is het ineens de privacy van de vader en moeder. Is dit daar dan zo verschillend van?quote:Op maandag 14 juni 2004 12:10 schreef StevePerry het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze de anoniemiteit de das om gedaan hebben...er is echt niets aan om over zestien jaar verrast te worden door een naar de waarheidzoekende puber, lijkt me...En eentje van 20+ maakt weinig verschil...
Niet echt volgens mij...en goed opgemerkt trouwens..quote:Op maandag 14 juni 2004 12:16 schreef innovative het volgende:
. Dan is het ineens de privacy van de vader en moeder. Is dit daar dan zo verschillend van?
Eerlijk ben ik als ik zeg dat ik destijds niet zo'n denker was, maar eerder een potente en geile puber...;)quote:Op maandag 14 juni 2004 12:13 schreef Kimsy het volgende:
Ik vind het onwijs knap van je dat je dat gedaan hebt, want als ik een man zou zijn geweest dan zou ik dat dus never nooit durven....gewoon idd het idee dat er kinderen van je rondlopen die je niet eens kent....![]()
Ok, en nu pas ga je je beseffen dat er kinderen van je rondlopen?quote:Op maandag 14 juni 2004 12:26 schreef StevePerry het volgende:
[..]
Niet echt volgens mij...en goed opgemerkt trouwens..
[..]
Eerlijk ben ik als ik zeg dat ik destijds niet zo'n denker was, maar eerder een potente en geile puber...;)
Afhankelijk of ze zwanger wordt of niet.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:35 schreef Cesarino het volgende:
Soms moet je bij een spermadonatie juist geld meenemen.......
Kun je die tegenwoordig ook al doneren?quote:Op maandag 14 juni 2004 12:39 schreef daeri het volgende:
Voor ei-cel donatie krijg je wel heel veel geloof ik....
Hou toch op. Dat heet natuurlijke selectie als mensen samen geen kids kunnen krijgen !!quote:Op maandag 14 juni 2004 12:50 schreef SevenWonders het volgende:
[serieuze mode]Of je wilt lollig doen of je meent het werkelijk en zoek je een manier om snel aan geld te komen. In dat laatste geval zouden ze je flink in je ballen moeten trappen, want doneren en afnemen van een spermabank is een bloedserieuze zaak waar mensen die geen kinderen kunnen krijgen heel blij mee zijn en dankbaar gebruik van maken. Het indirect willen profiteren van een andermans probleem/aandoening oid vind ik echt te zielig voor woorden...[/serieuze mode]
Dus als iemand het reeel vindt om een kleine vergoeding te krijgen voor de tijd en moeite die hij hierin steekt is dat te zielig voor woorden? En waar zie je dat iemand beweren? Of komt bij de gedachte dat iemand ergens geld voor krijgt gelijk een rood waas voor je ogen en begin je dan gelijk van je af te trappen? Dat is pas zielig.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:50 schreef SevenWonders het volgende:
[serieuze mode]Of je wilt lollig doen of je meent het werkelijk en zoek je een manier om snel aan geld te komen. In dat laatste geval zouden ze je flink in je ballen moeten trappen, want doneren en afnemen van een spermabank is een bloedserieuze zaak waar mensen die geen kinderen kunnen krijgen heel blij mee zijn en dankbaar gebruik van maken. Het indirect willen profiteren van een andermans probleem/aandoening oid vind ik echt te zielig voor woorden...[/serieuze mode]
Ik heb twee linkerhanden, dus als ik een aannemer laat komen om een dakkapel te laten maken kan ik jou argument ook aandragen als hij met de rekening komt?quote:Op maandag 14 juni 2004 12:50 schreef SevenWonders het volgende:
En de gedachte dat er sperma nodig is voor mensen die de spermabank nodig hebben is niet in je opgekomen? Waarom is doneren een serieuze zaak? Wordt het sperma er beter van? Heeft het invloed op het latere kind?quote:Op maandag 14 juni 2004 12:50 schreef SevenWonders het volgende:
Als de mensen maar geholpen worden. En zou er goed betaald worden dan is er echt wel een veel groter aanbod van donoren.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:03 schreef kingmob het volgende:
[..]
En de gedachte dat er sperma nodig is voor mensen die de spermabank nodig hebben is niet in je opgekomen? Waarom is doneren een serieuze zaak? Wordt het sperma er beter van? Heeft het invloed op het latere kind?
Wat kan het iemand nou verrekken of iemand doneert voor het geld of voor het goede doel?
dat is voor mij ook een reden om zoiets niet te doen en bloed b.v. wel als ik iemand aan mijn deur tref die zegt: hoi pa. dan heb ik wel zoiets van het is niet mijn kind maar ja ergens is het ook wel je kind hoe ik ECHT zou reageren in die situatie weet ik niet. wel weet ik dat ik niet in die situatie komquote:Op maandag 14 juni 2004 13:02 schreef Damusic2me het volgende:
ik mis nog een ander puntje.. als je daar als man aan mee doet, heb je dus kans dat er 18 jaar later ineens iemand op de stoep staat die 'hoi pappa' roept.. volgens mij mag je daar idd best wel voor betaald krijgen.
En je eigen dna leeft ook voort en daar gaat het allemaal om in dit leven. Maar jij durft het maar doe je het ook?quote:Op maandag 14 juni 2004 13:40 schreef hawaii het volgende:
ik zou het ook durven, al is het met of zonder anonimiteit. het idee dat je andere mensen er gelukkig mee maakt en hun de kans geeft om hun kinderwens uit te kunnen voeren is al genoeg..
huh :Squote:Op maandag 14 juni 2004 13:15 schreef Aventura het volgende:
Even dicht in afwachting merge
Ik mag aanemen dat je mij hebt aangesproken...dus.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:50 schreef SevenWonders het volgende:
[serieuze mode....bla...bla..bla... In dat laatste geval zouden ze je flink in je ballen moeten trappen, want doneren en afnemen van een spermabank is een bloedserieuze zaak waar mensen die geen kinderen kunnen krijgen heel blij mee zijn en dankbaar gebruik van maken. ....bla...bla...bla...[/serieuze mode]
Mij niets, de gelukkige ouders waarschijnlijk ook niet en het later opgroeiende kind al helemaal niet....Ze is niet goed bij d'r hoofd...quote:Op maandag 14 juni 2004 13:03 schreef kingmob het volgende:En de gedachte dat er sperma nodig is voor mensen die de spermabank nodig hebben is niet in je opgekomen? Waarom is doneren een serieuze zaak? Wordt het sperma er beter van? Heeft het invloed op het latere kind?
Wat kan het iemand nou verrekken of iemand doneert voor het geld of voor het goede doel?
Nee natuurlijk niet, man! Ik weet niet welke topic je bedoeld, maar deze is vast leuker!quote:Op maandag 14 juni 2004 13:11 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
edit: kon dit niet gewoon in het andere topic trouwens???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |