abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19840169
NOD lijst en GYN lijst

vervolg van Wachten op het tweede streepje deel 32

9 juni Girly NOD ( negatief getest op 12-06)
16 juni Renegate NOD
23 juni LittleWoodstock Gyn
24 juni phluphy Gyn
35 juni Girly Gyn
28 juli Beaker Gyn
3 juli Girl24 NOD
5 juli Hartje NOD
9 juli Slaapmeisje NOD/Gyn
11 juli snakelady NOD

mijn laatste post
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:27 schreef mallemeid het volgende:
jakkes girly, dat is echt niet waar je op hoopt . Ik zal voor je duimen dat het niet (net zoals bij mij tijdje trug ) mááánden gaat duren.
ik dacht stiekem dat het toch misschien wel zo zou zijn aangezien ik dezelfde ver(schijn)seltjes als githa heb.. maar helaas.. waarom kank nou gwoon nie zwanger raken na een miskraam..

ik heb er het geduld nie voor ook... om elke maand maar af te wachten .

ik weet nie eens meer wat ik moet doen... als ik niet meer ongi word.. weer die dingen slikken??
en die ovulatie testen liegen ook

of heb ik nog steeds te vroeg getest.. lijk me onwaarschijnlijk toch??

ik wens de NOD meiden veel SUCCES dit topic!!!

[ Bericht 5% gewijzigd door Karin op 17-06-2004 20:14:31 ]
pi_19840369
Merisse: ik ben net terug van vakantie en nu lees ik dat je gedurende mijn afwezigheid eerst leuk nieuws had en daarna slechts nieuws . Jeetje, waarom bij jou nou weer? Ik kan je alleen opbeuren door een hele dikke knuffel te geven .

Omdat vrolijk naast slecht nieuws samen gaat: Xanthe en Githa: geniet van jullie zwangerschappen!
pi_19840449
[bemoeimodus]uuhm , dit moet 33 zijn en de link moet naar nr 32...[/bemoeimodus]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 19:32:31 #4
1087 Merisse
broddeltante
pi_19841136
Dank je Pandorah......
Over dat onderzoek: heparine moet je dus SPUITEN. Het zou wel heel wreed zijn om 200 vrouwen die minstens 2 miskramen gehad hebben zichzelf dagelijks een placebo in te laten spuiten...
Maar ik weet woensdag meer en zal het wel posten.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_19841334
Merisse , ik ben ontzettend benieuwd naar woensdag.
Sterkte meid.
Ook voor je hubby.
Helaas verschillen mannen en vrouwen in het verwerken van dit soort dingen.
pi_19841368
Girly , verdorie man!
Ik vind jouw lichaam al net zo gemeen als die van Merisse en Slaapmeisje....
Hoop dat je of gewoon te vroeg hebt getest of dat je snel ongesteld mag worden , want deze onzekerheid is niet fijn.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 19:50:22 #7
1087 Merisse
broddeltante
pi_19841585
Dank je Xanthe
Girly wat een teleurstelling weer...
vandaag ben ik zo ongelofelijk verdrietig geweest...
niet door Githa hoor maar het besef begint een beetje te komen dat het misschien wel niet meer gebeurt
nooit meer
tot vandaag dacht ik echt dat we ooit een kindje zouden krijgen...
  zaterdag 12 juni 2004 @ 20:09:46 #8
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_19842247
ik weet gewoon zeker dat jullie een kindje gaan krijgen, tis misschien wel niet zo makkelijk als gewenst, maar komen gaat t, met of zonder een beetje onderzoek of iets medisch, zo'n doorzetter ben je(zijn jullie) wel heb ik het idee.

niet dat het er toe doet misschien, laatst zag ik 1 of ander programma een vrouw die hoogzwanger was maar daarvoor al wel 7 miskramen had gehad, die geloofde ook niet meer dat het zou gebeuren, resultaat is er wel gekomen denk ik ondertussen.

en qua leeftijd kleine opsteker maybe, mijn tante was 41 toen ze mijn nichtje kreeg. ze heeft dan wel geen miskraam gehad maar ik vond het toch al heel wat dat het allemaal wel gelukt ook al was ze al 41.
dikke knuf for U

Girly wat jammer zeg ik hoop dan dat je ongi snel doorzet zodat je anyway niet weer aan die pillen moet om het op gang te brengen. ook for U een dikke knuf!
  zaterdag 12 juni 2004 @ 20:12:36 #9
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_19842334
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 19:50 schreef Merisse het volgende:
Dank je Xanthe
Girly wat een teleurstelling weer...
vandaag ben ik zo ongelofelijk verdrietig geweest...
niet door Githa hoor maar het besef begint een beetje te komen dat het misschien wel niet meer gebeurt
nooit meer
tot vandaag dacht ik echt dat we ooit een kindje zouden krijgen...
Lieve Merisse Meisje, geef de moed niet op hoor!! Kan me wel goed voorstellen dat je op een gegeven moment tot zo'n besef komt, maar voor mijn gevoel is de wedstrijd bij jou nog lang niet uitgelopen!
Bij echo's blijkt dat je eileiders en b-moeder in orde zijn (dat is iets wat bv. bij mij nog maar zal moeten blijken)
Bovendien zijn er een boel dingen die bij uitgezocht kunnen worden: evt. stollingsafwijkingen, of iets met je hormonen mbt aanmaak bm-slijmvlies mbt innesteling.
En hoe doen andere vrouwen van zelfs boven de 40 het dan? De oma van mijn vriend kreeg op haar 45e haar laatste kind! In 1952, dus zonder medische hulp of iets dergelijks.
IK heb er absoluut vetrouwen in, ik hoop jij ook!! Kop op!!!

Dikke virtuele knuffel voor Merisse

LW
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
  zaterdag 12 juni 2004 @ 20:25:27 #10
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19842707
Girly Bah wat balen Sterkte !

Merisse He jakkes wat naar dat je zo verdrietig was. Geef het nog niet op meis, je kansen zijn nog lang niet verkeken! Big Hug for you !
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † zaterdag 12 juni 2004 @ 20:31:59 #11
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_19842868
Merisse, je kunt toch in ieder geval naar het ziekenhuis gaan en horen hoe het onderzoek in elkaar steekt? Ook als het een dubbel-blind study betreft zou het wel handig zijn om mee te doen, je cyclus wordt giga nauwkeurig bijgehouden en dan scheelt het je in ieder geval geld in ovulatietesten

Lieve lieve lieve Merisse, ik vind je een heel dapper mens. Nu net je derde miskraam achter de rug en al is het nu moeilijk om de hoop hoog te houden, weet dat ik aan je denk en je in gedachten elke dag wat jompelmeisjes toestuur. De natuur is gemeen, maar voor jou is er zeker nog heel veel hoop. Je bent nu al drie keer zwanger geraakt in zeer korte tijd en ook al mochten ze niet bij je blijven dan is er in ieder geval nog een zeer goede kans voor je dat het binnenkort wel raak is en dat de kleine MiniMerisse blijft. Geef de moed niet op hoor want het zal en het moet dat jij een mama wordt. Het geeft helemaal niets dat je het nu even niet meer ziet zitten, maar we sleuren je er gewoon doorheen. Op naar de volgende NOD holadijee. En als je eventjes wil sippen, kom dan lekker naar dit topic en dan knuffelen we je net zolang totdat je weer kunt lachen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zaterdag 12 juni 2004 @ 20:41:15 #12
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_19843056
Girly bah een negatieve test. Wat balen zeg. Op welke cyclusdag zit je nu? Het kan natuurlijk zijn dat je te vroeg getest hebt toch? Je zult het vast wel een keer verteld hebben, maarre wanneer was je ook al weer gestopt met de pil?

Ik zal voor de zekerheid toch even wat jompelmeisjes voor je plaatsen

Go Girly Go Girly Go Girly
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_19846336
Ik spring nu toch even uit de lurkstand (zoals dat heet) om Slaapmeisje even een complimentje te sturen. Ondanks dat jouw geduld toch ook behoorlijk op de proef gesteld wordt blijf je ontzettend positief en meelevend met iedereen. Daar heb ik bewondering voor!

Dus GoSlaapmeisje!
pi_19846656
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:41 schreef Slaapmeisje het volgende:
Girly bah een negatieve test. Wat balen zeg. Op welke cyclusdag zit je nu? Het kan natuurlijk zijn dat je te vroeg getest hebt toch? Je zult het vast wel een keer verteld hebben, maarre wanneer was je ook al weer gestopt met de pil?

Ik zal voor de zekerheid toch even wat jompelmeisjes voor je plaatsen

Go Girly Go Girly Go Girly
ik zit nu op cyclusdag 33 (past wel leuk bij dit topic) maar geen idee of dat te vroeg is hoor.. ik denk het niet..

ik ben in augustus gestopt met de pil.. in december raakte ik zwanger.. en 20 febr curretage. daarna na dag 21 werd ik ongi en daarna werd ik dus na 49 dagen ongi d.m.v opwekkers.. en nu weer inmiddels dag 33

ging vanavond uit eten met muh vriendje... had het specialer gevonden als we wat te vieren hadden..

*girly komt weer in een gigantische dip te zitten* <-- alleen maar door die onzekerheid..

zaterdag 12 juni 2004 @ 23:37:37 #15
1087 Merisse
broddeltante
pi_19847004
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:31 schreef Slaapmeisje het volgende:
superpeptalk
Lief Slaapmeisje, dank voor je geweldige peptalk. Die had ik zo nodig want vandaag zag ik het voor de eerste keer ECHT niet meer zitten maar als ik dat dan weer lees krijg ik weer een beetje moed. Dank je!!! Hele dikke knuffel en dat kleine meisje of jongetje dat jou straks als moeder krijgt heeft echt een KANJER uitgekozen!
  zaterdag 12 juni 2004 @ 23:45:32 #16
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_19847194
ik kwam dit tegen op viva forum Merisse, blijkt toch uit dat je niet weet wat je krijgt waarschijnlijk.

Door jessicam op Woensdag, 17 maart 2004 - 18:46:

ja meiden ik ben het met jullie eens we gaan dat moedertje een lesje leren !!!!!!!!
alex bij mij is er geen stolling afwijking gevonden maar als ik zwanger mag raken ga ik wel meedoen met een expiriment met aspirine/heparine je weet van te voren niet wat je krijg,van aspirine is bekent dat je dat moet slikken en heparine moet je spuiten de kans is groot dat ik heparine krijg want het meerendeel van de vrouwen die mee doen die durven niet bij zich zelf te prikken en 1 moet het doen dus dat zal ik wel wezen.

Jessica

deze vrouw heeft overigens 5 miskramen gehad

***Door jessicam op Dinsdag, 16 maart 2004 - 19:07:

hoi nikky ja bij ons is het ook domme pech en wat je zei over dat verder zijn in een zwangerschap daar ben ik het helemaal mee eens ik heb er dus al 5 gehad waaronder 1 van bijna 5 maanden en de volgende 12.1w 10.3w 9.2w 10.5w en die van onder de drie maanden zijn kl*te om te verliezen en je bent even heel broert daar van, maar met die 1 van bijna 5 maanden dan moet je ook gewoon bevallen dus weeen op wekken wachten op 10cm ontsluiting en dan persen kijk het persen is zo gebeurt want je verliest een klein kindje (11 a 12 cm). ***

ow en ken je overigens deze site al?? http://www.factorvleiden.nl
pi_19847423
Ik breek even in voor Merisse... Ik zag net dat je bang bent dat die studie dubbelblind is en dat je dan een tijdlang placebo's moet inspuiten.. Dat is goed mogelijk omdat wetenschappelijke studies gewoonlijk wel dubbelblind zijn opgezet (en je mag dus zelf niet weten wat je krijgt) maar het placebo-effect schijnt normaal bij medicijnen al rond de 40-50% te liggen. Zoek met Google maar op Placebo-effect. Het zou dus heel goed kunnen dat je sowieso baat hebt bij dat onderzoek.

& aanvulling:
quote:
Bij een onderzoek naar psychiatrische geneesmiddelen bleek dat 20 tot 70 procent van het geregistreerde effect in wezen een placebo-effect is. Ook andere onderzoekers hebben benadrukt dat het placebo-effect bij behandeling van met name depressies vrij groot is. Het tijdschrift Biological Psychiatry publiceerde in april 2000 een overzicht van meta-analyses (statistische analyses) van onderzoeken naar behandeling met antidepressiva en kwam uit op een placebo-effect van tussen de 65 en 80 procent.
Bron. Bij normale geneesmiddelen schijnt het percentage lager te liggen maar bij zeker 1 op de 3 mensen werkt een placebo net zo goed als een echt medicijn. Alleen moet je het dan niet met een negatieve instelling innemen... Dus misschien kun je dat ook meenemen in je overwegingen wel/niet mee te doen aan dat onderzoek? Het zou gewoon erg fijn zijn als het bij jou zou helpen, placebo of niet......

[ Bericht 5% gewijzigd door poemojn op 13-06-2004 00:07:02 ]
  zondag 13 juni 2004 @ 00:32:05 #18
1087 Merisse
broddeltante
pi_19848381
Martineke,
Bedankt voor het meezoeken/meedenken. Ik ben het hele verhaal van Jessica gaan napluizen en ze is in april zwanger geraakt. Ze heeft aspirine geslikt in het kader van het onderzoek
"mijn lootje was aspirine slikken tot 36 wk zwangersschap ergens best wel blij dat ik niet hoeft te prikken maar had dit natuurlijk wel gedaan. "
Helaas werd een aantal weken later bij een echo ontdekt dat er geen hartactie meer was. Maar ze had het er ook over dat ze de keer erna wel meteen heparine mocht gaan spuiten.

Kennelijk krijg je dus wel te horen wat je krijgt.
pi_19848824
Merisse, wil je gyn je niet sowieso aspirine en heparine voorschrijven? Zodat je het niet in het kader van een onderzoek krijgt maar als (experimentele) behandeling?
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 08:05:10 #20
81992 Githa
pi_19851090
Girly meis .... Het is niet eerlijk dat de wederom wegblijven en je niet kunt gaan voor een nieuwe ronde
Ook hier zijn weer weinig woorden voor maar ik ga hard voor je duimen...
en mochten die duivels als nog komen misschien gaan tempen dan ?....Het kan geen kwaad en je hebt wat meer controle over wat er gebeurd in je lichaam .....

heel veel duimpjes voor Girly
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 08:11:13 #21
81992 Githa
pi_19851108
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:32 schreef Merisse het volgende:
Martineke,
Bedankt voor het meezoeken/meedenken. Ik ben het hele verhaal van Jessica gaan napluizen en ze is in april zwanger geraakt. Ze heeft aspirine geslikt in het kader van het onderzoek
"mijn lootje was aspirine slikken tot 36 wk zwangersschap ergens best wel blij dat ik niet hoeft te prikken maar had dit natuurlijk wel gedaan. "
Helaas werd een aantal weken later bij een echo ontdekt dat er geen hartactie meer was. Maar ze had het er ook over dat ze de keer erna wel meteen heparine mocht gaan spuiten.

Kennelijk krijg je dus wel te horen wat je krijgt.
Ik hoop echt voor je dat je weet in welke groep je zit en dus weet of je placebo's krijgt ja of nee....Ik kan me voorstellen dat dit gewoon vreselijk nieuws is on te horen en al je hoop zo weg valt maar lieve merisse zoals sommige ook al zeiden .....Het kan heel goed dat je toch een positief effect hebt door het slikken van placebo's .....Probeer te gaan voor datgene wat je het liefste wil maar sluit het ander net uit want de hoop is er nog steeds
  zondag 13 juni 2004 @ 09:36:08 #22
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_19851342
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 23:37 schreef Merisse het volgende:

[..]

Lief Slaapmeisje, dank voor je geweldige peptalk. Die had ik zo nodig want vandaag zag ik het voor de eerste keer ECHT niet meer zitten maar als ik dat dan weer lees krijg ik weer een beetje moed. Dank je!!! Hele dikke knuffel en dat kleine meisje of jongetje dat jou straks als moeder krijgt heeft echt een KANJER uitgekozen!
Ehm, en mijn peptalk dan?
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
  zondag 13 juni 2004 @ 10:59:43 #23
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_19851874
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:32 schreef Merisse het volgende:
Martineke, verhaaltje
sorry heb weer eens niet verder gelezen dan me neus lang was

weet wel anyway dat zij zwanger was van tweeling en pas geleden ergens is gecuretteerd (toch)? ik zit wel op dat forum maar lees er nooit

[ Bericht 26% gewijzigd door Martineke op 13-06-2004 11:27:27 ]
  zondag 13 juni 2004 @ 11:29:14 #24
1087 Merisse
broddeltante
pi_19852188
Martineke, het was ook een hoop leeswerk. Vind het superlief dat je voor me gezocht hebt.
LW, jij ook bedankt voor de peptalk hoor maar soms zeggen mensen precies datgene wat je op dat moment nodig hebt.

Poemojn, sorry maar dat placebo-effect zal best wel maar ik ga toch niet zeggen "joepie grote kans dat ik een neppil/nepspuit krijg maar als ik er maar genoeg in geloof werkt ie misschien???" Maar zullen we het daar verder niet meer over hebben. Ik word er kwaad van. Niet op jou maar op de arrogantie van de medische wetenschap.
En helaas schrijven het overgrote deel van de artsen alleen voor wat in het protocol staat.

Verder stemming beneden alle peil op 't moment.
pi_19852200
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 23:24 schreef Girly het volgende:

ik zit nu op cyclusdag 33 (past wel leuk bij dit topic) maar geen idee of dat te vroeg is hoor.. ik denk het niet..

ik ben in augustus gestopt met de pil.. in december raakte ik zwanger.. en 20 febr curretage. daarna na dag 21 werd ik ongi en daarna werd ik dus na 49 dagen ongi d.m.v opwekkers.. en nu weer inmiddels dag 33

ging vanavond uit eten met muh vriendje... had het specialer gevonden als we wat te vieren hadden..

*girly komt weer in een gigantische dip te zitten* <-- alleen maar door die onzekerheid..
Hey girly, mijn cycles was ook heel erg onregelmatig, maar soms had ik er een goede tussen zitten! die duurde dan dus 30 dagen ongeveer, maar ik had er ook tussen van 78! dagen

Mijn laatste cycles had ik mijn eisprong op dag 30 dit wist ik door tempraturen en op dag 45 teste ik POSITIEF
Mijn tip is dus tempraturen, je kan dan zien wanneer je eisprong hebt en je kan kijken wanneer je ongesteld word. En zit je niet telkens met die onzekerheid!

Ik weet zeker dat het bij jou ook helemaal goed gaat komen

Succes aan iedereen!
tis allemaal wat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')