abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juni 2004 @ 17:51:42 #151
85889 lucida
équilibre
pi_19886344
quote:
op maandag 14 juni 2004 17:44 schreef koekepan het volgende:
ik vind sjun toch ook wel een beetje een lightweight postmodernist hoor. inderdaad impliceert het (zeer postmoderne) zwakke relativisme helemaal niet dat de geschiedenis fundamenteel meerduidig is. het is waar dat de kennistheoretische status van de geschiedenis problematisch is verklaard, en met recht. dit hangt mijns inziens (maar op dit vlak bestaan evenveel meningen als er postmodernisten zijn) samen met de gereïficeerde status die de geschiedenis als wetenschap bezit: heidegger zou zeggen, haar ter-hand-zijn is tot een voorhanden-zijn geworden. en hierin geef ik de geniale nazi-filosoof van harte gelijk: een theoretische wetenschap die haar functionele banden met de wereld (de wereldheid van haar zijn) verloren heeft, staat open voor elk mogelijk gebruik en alle mogelijke interpretatie. intussen is de uitspraak dat een denkbeeldige meneer a., die gelooft dat er 6000000 joden vermoord zijn in de kampen, en een meneer l., die gelooft dat dit allemaal schromelijk overdreven is, allebei "evenveel gelijk hebben", evenzeer misleid, want ook zij doet een theoretische uitspraak in een functioneel (wereld-ig) kader. uit het oogpunt van de theoretische historicus is de uitspraak correct, maar in de context van het debat niet.
(het probleem met het postmodernisme is uiteindelijk dat het niets meer zegt dan de common sense ingeeft, als je tenminste in staat bent om haar zware gereedschappen te hanteren.)
hiermee wordt (wellicht onbedoeld, maar eerder onbewust) nog maar eens mijn stelling bevestigd: "geen enkele historicus liegt niet. en alle geschiedenisboeken liegen dat het gedrukt staat." ik zie zowaar bij kp 'traagheid van begrip' langzaam uit achterstand bijsnellen - mits hij zich maar aan de juiste denkers spiegelt!
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_19886362
even ten overvloede. op goldhagen is veel kritiek geuit, voornamelijk betreffend zijn bronnen, echter het boek over hitlers gewillige beulen is werkelijk vergeven van de apriori gestelde criteria, die hij minitieus uitlegt.
I´m back.
  maandag 14 juni 2004 @ 18:01:59 #153
85889 lucida
équilibre
pi_19886591
quote:
op maandag 14 juni 2004 17:52 schreef ryan3 het volgende:
even ten overvloede. op goldhagen is veel kritiek geuit, voornamelijk betreffend zijn bronnen, echter het boek over hitlers gewillige beulen is werkelijk vergeven van de apriori gestelde criteria, die hij minitieus uitlegt.
dit is inmiddels wel zwaar off topic dus schoenmaker blijf bij je leest! ryan3 als je je diaree aan trivialiteiten niet kunt ophouden ga dan naar het betreffende topic en spuit ze daar!...
het is zoals het is
non-conforming link
pi_19886625
quote:
op maandag 14 juni 2004 17:52 schreef ryan3 het volgende:
klopt. maar ligt het nou aan mij of is die goldhagen een beetje té sentimenteel en hier en daar ook wel wat te anti-duits (voor mijn smaak)?
Wittgenstein
  maandag 14 juni 2004 @ 18:03:54 #155
85889 lucida
équilibre
pi_19886636
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:01 schreef lucida het volgende:

[..]

dit is inmiddels wel zwaar off topic dus schoenmaker blijf bij je leest! ryan3 als je je diaree aan trivialiteiten niet kunt ophouden ga dan naar het betreffende topic en spuit ze daar!... of laat je ervoor behandelen bij professor bastiaanse - die weet hoe je mensen uit hun posttraumatische oorlogservaringen moet halen - en nee dat is niet met behulp van gifgas!
het is zoals het is
non-conforming link
pi_19886660
ik bedoel, af en toe lijkt hij te schrijven: "veel mensen gooien het op hitlers charisma, maar daarmee leiden zij de aandacht af van het feit dat duitsers (of de duitsers uit het interbellum) gewoon beesten waren. beesten waren het, beesten! "
Wittgenstein
  maandag 14 juni 2004 @ 18:05:25 #157
85889 lucida
équilibre
pi_19886667
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:03 schreef koekepan het volgende:

[..]

klopt. maar ligt het nou aan mij of is die goldhagen een beetje té sentimenteel en hier en daar ook wel wat te anti-duits (voor mijn smaak)?
dat geldt trouwens ook voor jou "wiener melange" post daar waar het hoort! of is je feed-back dan wat te weak!!!
het is zoals het is
non-conforming link
  maandag 14 juni 2004 @ 18:08:16 #158
85889 lucida
équilibre
pi_19886724
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:05 schreef koekepan het volgende:
ik bedoel, af en toe lijkt hij te schrijven: "veel mensen gooien het op hitlers charisma, maar daarmee leiden zij de aandacht af van het feit dat duitsers (of de duitsers uit het interbellum) gewoon beesten waren. beesten waren het, beesten! "
daarom ben jij ook zo verknocht aan de beesten wittgenstein, heidegger en anderen. en morgen allemaal meezingen: "ben ik van duitsche bloed"...
het is zoals het is
non-conforming link
  maandag 14 juni 2004 @ 18:11:39 #159
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_19886807
lucida, u kunt niet schrijven.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 14 juni 2004 @ 18:12:53 #160
85889 lucida
équilibre
pi_19886840
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:08 schreef lucida het volgende:

[..]

daarom ben jij ook zo verknocht aan de beesten wittgenstein, heidegger en anderen. en morgen allemaal meezingen: "ben ik van duitsche bloed"... stelletje amorele, halfhartige, huichelachtige, hypocriete nep-historici...
het is zoals het is
non-conforming link
  maandag 14 juni 2004 @ 18:14:35 #161
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_19886886
en uw gedachtengang is ook enigszins onnavolgbaar (hetgeen nauwelijks als compliment dient te worden opgevat).
  maandag 14 juni 2004 @ 18:14:49 #162
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19886890
quote:
allemaal?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_19886916
quote:
mm, vind ik niet op zich. veel mensen hebben zich afgevraagd waarom die holocaust überhaupt heeft kunnen plaatsvinden. daar werk je toch niet aan mee zeker. wie hebben het gedaan. wie was er verantwoordelijk. het geaccepteerde antwoord was uiteindelijk een kleine kliek en in de mist der omstandigheden. aan de hand van bepaalde historisch voorbeelden heeft hij duidelijk gemaakt dat die geaccepteerde mening enige bijschaving behoeft... kritiek is vervolgens ontstaan op de bronnen (zeer onvolledig) en de wijze van interpreteren (hineininterpretieren). echter toch zou je zijn these weer kunnen nemen voor een verdere studie. zijn these komt mij iig een stuk geloofwaardig voor dan de min of meer geaccepteerrde verklaring.

hier meer.
I´m back.
  maandag 14 juni 2004 @ 18:19:07 #164
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19887003
quote:
op maandag 14 juni 2004 16:54 schreef olliea het volgende:

[..]

(kwa)jongens zijn we - maar aardige (kwa)jongens.
wat konden koot en bie destijds toch weemoedig citeren...
pi_19887121
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:15 schreef ryan3 het volgende:

[..]

mm, vind ik niet op zich. veel mensen hebben zich afgevraagd waarom die holocaust überhaupt heeft kunnen plaatsvinden. daar werk je toch niet aan mee zeker. wie hebben het gedaan. wie was er verantwoordelijk. het geaccepteerde antwoord was uiteindelijk een kleine kliek en in de mist der omstandigheden. aan de hand van bepaalde historisch voorbeelden heeft hij duidelijk gemaakt dat die geaccepteerde mening enige bijschaving behoeft... kritiek is vervolgens ontstaan op de bronnen (zeer onvolledig) en de wijze van interpreteren (hineininterpretieren). echter toch zou je zijn these weer kunnen nemen voor een verdere studie. zijn these komt mij iig een stuk geloofwaardig voor dan de min of meer geaccepteerrde verklaring.
ja en nee, ik vind hem namelijk behalve overtuigend ook een beetje eenzijdig... maar ik zal eerst je link lezen.
Wittgenstein
  maandag 14 juni 2004 @ 18:26:40 #166
85889 lucida
équilibre
pi_19887153
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:11 schreef ringo het volgende:
lucida, u kunt niet schrijven.
ringo u mag jij zeggen. wat betreft het niet kunnen schrijven - daarom schrijf ik:

"and nobody seems to like him.
they can tell what he wants to do
and he never shows his feelings.
but the fool on the hill sees the sun going down
and the eyes in his head
see the world spinning 'round.

he never listens to them, he knows that they're the fool
they don't like him
the fool on the hill sees the sun going down and the
eyes in his head see the world spinning round!"
het is zoals het is
non-conforming link
pi_19887227
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:14 schreef sjun het volgende:

[..]

allemaal?
. we kunnen er inderdaad ook een grapjes-topic van maken!

...ik had daar in duitsland een act waarbij ik een stuk muziek draaide: de peer gynt suite van de componist edward grieg. omdat de act nogal een vrij lang stuk was, wist ik niet, zal ik nu de gehele suite draaien of een gedeelte ervan. dus ik vraag in mijn alle onschuld aan die duitsers:’ wollt ihr ein kleines stückchen oder wollt ihr den totalen grieg?'
Wittgenstein
  maandag 14 juni 2004 @ 18:39:23 #168
85889 lucida
équilibre
pi_19887433
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:15 schreef ryan3 het volgende:

[..]

mm, vind ik niet op zich. veel mensen hebben zich afgevraagd waarom die holocaust überhaupt heeft kunnen plaatsvinden. daar werk je toch niet aan mee zeker.
hier meer.
ryan3, maar jij doet er anders wel alles aan wat in je zieke vermogen ligt om de holocaust überhaupt in stand te houden. je koketteerd ermee alsof je het betreurt niet zelf een kampbeul te zijn geweest. want laten we wel wezen je draagt alle kenmerken in je die bepalen of iemand een goede schrijftafelmoordenaar is. en je bent dan ook nog typisch zo iemand die anderen voor jou het vuile werk laat opknappen, om achteraf amoreel huichelachtig hypocriet te beweren dat je het niet geweten hebt!!!

zolang de historische nageboorten zoals jij nog niet met wortel en al zijn uitgeroeid is de kans op een nieuwe holocaust nog niet geheel verkeken he.

joh laat je behandelen of emigreer naar israël want daar kunnen geestesgestoorden zoals jij zich nog naar hartelust uitleven!!!
het is zoals het is
non-conforming link
pi_19887451
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:39 schreef lucida het volgende:

[..]

ryan3, maar jij doet er anders wel alles aan wat in je zieke vermogen ligt om de holocaust überhaupt in stand te houden. je koketteerd ermee alsof je het betreurt niet zelf een kampbeul te zijn geweest. want laten we wel wezen je draagt alle kenmerken in je die bepalen of iemand een goede schrijftafelmoordenaar is. en je bent dan ook nog typisch zo iemand die anderen voor jou het vuile werk laat opknappen, om achteraf amoreel huichelachtig hypocriet te beweren dat je het niet geweten hebt!!!

zolang de historische nageboorten zoals jij nog niet met wortel en al zijn uitgeroeid is de kans op een nieuwe holocaust nog niet geheel verkeken he.

joh laat je behandelen of emigreer naar israël want daar kunnen geestesgestoorden zoals jij zich nog naar hartelust uitleven!!!
?
Wittgenstein
pi_19887510
o, je doelt op de kwestie-palestina. wat mij betreft blazen ze ze vandaag nog allemaal op, die israëlieten... (ik bedoel dus dat ze de palestijnen opblazen he, niet van deze tijd meer gewoon.)
Wittgenstein
  maandag 14 juni 2004 @ 18:44:01 #171
85889 lucida
équilibre
pi_19887525
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:30 schreef koekepan het volgende:

[..]

[
koekepan en ryan3, ik sta erom bekend met gelijke munt terug te betalen. thans mag u zich nog verkneukelen en slap liggen van het "weak relativism", het zij u gegund - maar...
het is zoals het is
non-conforming link
  maandag 14 juni 2004 @ 18:44:07 #172
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_19887529
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:26 schreef lucida het volgende:
ringo u mag jij zeggen. wat betreft het niet kunnen schrijven - daarom schrijf ik:
schrijf liever niet omdat je het wél kan. dat geeft blijk van een knagend kunstenaarsgeweten. dit is geaffecteerd gebalk.
  maandag 14 juni 2004 @ 18:44:58 #173
85889 lucida
équilibre
pi_19887551
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:43 schreef koekepan het volgende:
o, je doelt op de kwestie-palestina. wat mij betreft blazen ze ze vandaag nog allemaal op, die israëlieten...
het is zoals het is
non-conforming link
pi_19887583
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:39 schreef lucida het volgende:

hehe, lucida zegt gewoon eindelijk eens waar het op staat. ik kan dit in ieder geval nog redelijk volgen. al vind ik de vetgedrukte stijl enigszins over the top. "huichelachtig hypocriet" zou je een pleonasme kunnen noemen, maar ach, laat ik niet teveel zeuren. ga vooral zo door, lucida! .
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  maandag 14 juni 2004 @ 18:51:21 #175
85889 lucida
équilibre
pi_19887684
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:44 schreef ringo het volgende:

[..]

schrijf liever niet omdat je het wél kan.
beweer niet iets wat ik niet heb beweerd!
quote:
dat geeft blijk van een knagend kunstenaarsgeweten.
als het op (schrijf)taal aankomt heb ik geen geweten, dus kan er ook niets knagen!
quote:
dit is geaffecteerd gebalk.
over smaak en smakelijkheid valt nu eenmaal niet te twisten. ik denk trouwens dat jij een hele goede schrijver moet zijn anders had je wel wat geschreven! nu jij weer!
quote:
het is zoals het is
non-conforming link
  maandag 14 juni 2004 @ 18:51:44 #176
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19887694
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:30 schreef koekepan het volgende:

[..]

...ik had daar in duitsland een act waarbij ik een stuk muziek draaide: de peer gynt suite van de componist edward grieg. omdat de act nogal een vrij lang stuk was, wist ik niet, zal ik nu de gehele suite draaien of een gedeelte ervan. dus ik vraag in mijn alle onschuld aan die duitsers:’ wollt ihr ein kleines stückchen oder wollt ihr den totalen grieg?'
met muziek van wagner waren dergelijke misverstanden voorkomen
  maandag 14 juni 2004 @ 19:01:24 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_19887939
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:51 schreef lucida het volgende:
beweer niet iets wat ik niet heb beweerd!
dat is een dictatoriale uitspraak.
quote:
als het op (schrijf)taal aankomt heb ik geen geweten, dus kan er ook niets knagen!
daarom klinken je woorden ook zo hol.
quote:
over smaak en smakelijkheid valt nu eenmaal niet te twisten.
daarover lopen de meningen uiteen.
quote:
ik denk trouwens dat jij een hele goede schrijver moet zijn anders had je wel wat geschreven! nu jij weer!
pi_19887969
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:46 schreef raisingirl het volgende:

[..]

hehe, lucida zegt gewoon eindelijk eens waar het op staat. ik kan dit in ieder geval nog redelijk volgen. al vind ik de vetgedrukte stijl enigszins over the top. "huichelachtig hypocriet" zou je een pleonasme kunnen noemen, maar ach, laat ik niet teveel zeuren. ga vooral zo door, lucida! .
en ik zie op zijn minst één schrijffout.
I´m back.
pi_19888014
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:02 schreef ryan3 het volgende:

[..]

en ik zie op zijn minst één schrijffout.
jaja. dát ook nog. maar ik ben redelijk vergevingsgezind in die dingen.
pi_19888047
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:04 schreef raisingirl het volgende:

[..]

jaja. dát ook nog. maar ik ben redelijk vergevingsgezind in die dingen.
ja, okee, maar eigenlijk is het een grammaticale fout natuurlijk en dat weegt toch net iets zwaarder, vind ik.
I´m back.
pi_19888054
zo mense, daar ben ik weer ff! ik had gehoort dat vandaag d'r weer een preisvraag zou komen nou mag ik eigenlik niet meedoen met preisvragen van mij geloof, maar voor deze keer wildde ik een uitsondering maken! dus kom maar op!
If you're a thought, you will want me to think that it's kind of a shame 'cause whenever you eat raisins with a little grace you think of her. And of some elegance. By the way, her heart's like crazy paving upside down and back to front
  maandag 14 juni 2004 @ 19:08:30 #182
85889 lucida
équilibre
pi_19888106
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:01 schreef ringo het volgende:

[..]

dat is een dictatoriale uitspraak.
so what, is de uitspraak daarom minder waar?
quote:
daarom klinken je woorden ook zo hol.
woorden beste ringo zijn niets anders dan holle klanken, wat raaskal je dus?
quote:
daarover lopen de meningen uiteen.
dat zei ik al, je herhaalt slechts over nietszeggend gesproken!
quote:
in zelfcensuur stikt het vrije genie[quote]
het is zoals het is
non-conforming link
  maandag 14 juni 2004 @ 19:09:22 #183
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_19888129
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:06 schreef rainingirl het volgende:
zo mense, daar ben ik weer ff! ik had gehoort dat vandaag d'r weer een preisvraag zou komen nou mag ik eigenlik niet meedoen met preisvragen van mij geloof, maar voor deze keer wildde ik een uitsondering maken! dus kom maar op!
...djit ed ni preiwguret meh nem fosla teh saw neve ne
pi_19888138
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:06 schreef rainingirl het volgende:
ha die rainingirl! ja, dat klopt, we hebben vandaag weer een prijsvraag. we wijken deze keer iets af van ons eerdere format (maar alleen als dat mag van je geloof natuurlijk). deze keer wordt de slagzin: "als ik lucida's mening wil weten, dan..." en je weet het hè? degene die hem zo leuk mogelijk weet af te maken, wint weer ons schitterende #filosofie-t-shirt, gedragen tijdens de laatste meeting van 7 februari en speciaal ondergekotst door vlens_de_vos! en natuurlijk is ook de herman goebbels-wisselbokaal weer te vergeven...
Wittgenstein
pi_19888236
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:09 schreef koekepan het volgende:

[..]

ha die rainingirl! ja, dat klopt, we hebben vandaag weer een prijsvraag. we wijken deze keer iets af van ons eerdere format (maar alleen als dat mag van je geloof natuurlijk). deze keer wordt de slagzin: "als ik lucida's mening wil weten, dan..." en je weet het hè? degene die hem zo leuk mogelijk weet af te maken, wint weer ons schitterende #filosofie-t-shirt, gedragen tijdens de laatste meeting van 7 februari en speciaal ondergekotst door vlens_de_vos! en natuurlijk is ook de herman goebbels-wisselbokaal weer te vergeven...
... dan vraag ik die wel aan sjuuun.

waar is henk vonhoff van de jury trouwens gebleven?
I´m back.
  maandag 14 juni 2004 @ 19:17:19 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_19888354
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:08 schreef lucida het volgende:
so what, is de uitspraak daarom minder waar?
ik zou niet weten waarom ik slechts zou beweren wat jij hebt beweerd.
quote:
woorden beste ringo zijn niets anders dan holle klanken, wat raaskal je dus?
als alle woorden holle klanken zijn, en niets meer dan dat, moet je míj niet van raaskallen betichten.
quote:
dat zei ik al, je herhaalt slechts over nietszeggend gesproken!
ook je interpunctie is beroerd. maar dat daargelaten.
quote:
in zelfcensuur stikt het vrije genie[quote]
dat is waar. kan je dat misschien ook in je eigen woorden formuleren?
pi_19888406
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:13 schreef ryan3 het volgende:

[..]

... dan vraag ik die wel aan sjuuun.

waar is henk vonhoff van de jury trouwens gebleven?
geslagen met de banvloek. helaas. maar geen nood, ook zonder een forumaccount zal hij doorgaan met het beoordelen, het bemiddelen, het interveniëren en het boven-de-partijen-staan. .

(toch één van de geschiktste vvd'ers ooit, hoor.)
Wittgenstein
pi_19888434
als ik lucida's mening wil weten, dan weet ik dat het hoog tijd is voor mijn antipsychotica.
Wittgenstein
pi_19888453
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:19 schreef koekepan het volgende:

[..]

geslagen met de banvloek. helaas. maar geen nood, ook zonder een forumaccount zal hij doorgaan met het beoordelen, het bemiddelen, het interveniëren en het boven-de-partijen-staan. .

(toch één van de geschiktste vvd'ers ooit, hoor.)
amoreel historicus hè. .
I´m back.
pi_19888493
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:19 schreef koekepan het volgende:
als ik lucida's mening wil weten, dan weet ik dat het hoog tijd is voor mijn antipsychotica.
gebruik jy die dan¿
If you're a thought, you will want me to think that it's kind of a shame 'cause whenever you eat raisins with a little grace you think of her. And of some elegance. By the way, her heart's like crazy paving upside down and back to front
pi_19888503
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:22 schreef rainingirl het volgende:

[..]

gebruik jy die dan¿
alleen als ik lucida's mening wil weten, hè.
Wittgenstein
pi_19888514
als ik lucida's mening wil weten, dan vraag ik wanneer hij nu eindelijk weggaat.
pi_19888520
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:22 schreef koekepan het volgende:

[..]

alleen als ik lucida's mening wil weten, hè.
oooooo ja.
pi_19888536
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:20 schreef ryan3 het volgende:

[..]

amoreel historicus hè. .
zeker, die kunnen mijn goedkeuring wel wegdragen.
Wittgenstein
pi_19888628
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:23 schreef koekepan het volgende:

[..]

zeker, die kunnen mijn goedkeuring wel wegdragen.
en vvd'er en minister van economische zaken, zaliger van den aardenne was ook historicus, maar dan een moreel historicus, want hij gaf blanco cheques aan het bedrijfsleven...
I´m back.
  maandag 14 juni 2004 @ 19:30:27 #196
85889 lucida
équilibre
pi_19888710
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:17 schreef ringo het volgende:

[..]

ik zou niet weten waarom ik slechts zou beweren wat jij hebt beweerd.
[tja, als jij het niet weet wie zou het dan wel moeten weten?[quote]

als alle woorden holle klanken zijn, en niets meer dan dat, moet je míj niet van raaskallen betichten.
"betichten"???, wat een zwaktebod, waarom nou meteen in de slachtofferrol, net nu iemand eens lijkt te zeggen wat hem op de lever ligt?... maar raaskallen - als constatering - doe je niet minder - terwijl je erin hebt gekeken getuige je reactie, had je met deze opmerking kennelijk nog niet door dat ik je een spiegel voorhield!
quote:

ook je interpunctie is beroerd. maar dat daargelaten.
dan had je het ook net zo goed niet hoeven op te merken?
quote:
het is zoals het is
non-conforming link
pi_19888914
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:30 schreef lucida het volgende:

[..]

"betichten"???, wat een zwaktebod, waarom nou meteen in de slachtofferrol, net nu iemand eens lijkt te zeggen wat hem op de lever ligt?... maar raaskallen - als constatering - doe je niet minder - terwijl je erin hebt gekeken getuige je reactie, had je met deze opmerking kennelijk nog niet door dat ik je een spiegel voorhield!
ohoh, ringo is ook al in de truc getrapt. .
  maandag 14 juni 2004 @ 19:37:46 #198
85889 lucida
équilibre
pi_19888932
quote:
op maandag 14 juni 2004 18:46 schreef raisingirl het volgende:

[..]

"huichelachtig hypocriet" zou je een pleonasme kunnen noemen, maar ach, laat ik niet teveel zeuren. ga vooral zo door, lucida! .
het is in elk geval een stevige allitteratie - en bij het llezen van mijn schrijfsels zul je dat vaker tegenkomen - maar je hebt uiteindelijk wel gelijk natuurlijk.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_19888990
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:37 schreef lucida het volgende:

[..]

het is in elk geval een stevige allitteratie - en bij het llezen van mijn schrijfsels zul je dat vaker tegenkomen - maar je hebt uiteindelijk wel gelijk natuurlijk.
ik zat er eigenlijk op te wachten dat iemand rg eens ongelijk gaf of dat je haar een spiegel voor gehouden had of zo...
I´m back.
pi_19889052
quote:
op maandag 14 juni 2004 19:39 schreef ryan3 het volgende:

[..]

ik zat er eigenlijk op te wachten dat iemand rg eens ongelijk gaf of dat je haar een spiegel voor gehouden had of zo...
relatief gezien geven mensen zich het vaakst bloot bij het verbeteren van pleonasmen... op zich is dat wel waar hoor. ik merk het ook vaak als ik mensen in mijn drietrapsmetafoor laat tuinen (btw ga zo door lucida).
Wittgenstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')