abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juni 2004 @ 03:16:09 #26
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19803085
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 01:20 schreef Ype het volgende:

[..]

Maar voor wie moet ik dan nog opblijven?
doe es liev...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_19803898
Yo.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19804285
quote:
Integratie / Er groeit een brandnetel in mij
door Kustaw Bessems
2004-06-11

De VVD zaait haat onder moslims, zegt oud-partijleider Hans Dijkstal. Marokkaanse jongeren spreken. Over hun gevoelens van wrok en onverschilligheid jegens politici en 'de media'. Ze hebben vooral een hekel aan VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali.

Boujemaa Yuba is een rustige, vriendelijke jongen van 22. ,,Als iemand mij vertelde dat hij een aanslag ging plegen op Ayaan Hirsi Ali, zou ik dat afraden'', zegt hij op een terras in Hilversum. ,,Maar ik zou hem niet tegenhouden of naar de politie gaan. Ik ga niet voor haar liggen. In ieder geval zou ik geen medelijden met Hirsi Ali hebben.''

Boujemaa doet mbo economie in Hilversum. Hij vertelt over zijn woede, aangewakkerd door de uitspraken van sommige opiniemakers. Vanmiddag heeft hij het vooral over Hirsi Ali en filmmaker-columnist Theo van Gogh, beiden criticasters van de islam. ,,Misschien komt er een aanslag op die twee'', denkt Boujemaa. ,,Ik zal me daar zelf nooit toe verlagen. Ik ben er ook niet geschikt voor, ik ben te zacht. Maar ik kook wel van binnen.''

,,Als je hen hoort praten, ga je iets plannen. Dan denk je: ik huur een auto, net als die vrouw die een tijd terug op VVD-leider Van Aartsen inreed. Al mijn vrienden zeggen het ook: díe schiet ik neer, dan maar drie jaar de bak in. Eén vriend van mij loopt in shirtjes met Osama bin Laden erop en sjeik Yassin van Hamas, die door Israël is vermoord. Er is veel stoere praat bij, maar misschien zijn er idioten die echt iets zullen doen.''

,,Het lijkt wel of de media willen dat er iets gebeurt'', zegt Boujemaa. Hij vindt dat de pers alleen maar negatieve berichten over moslims brengt en het te veel over allochtonen heeft. Als grootste boosdoeners noemt hij de tv-actualiteitenrubrieken 'Nova', '2 Vandaag' en 'Netwerk' en het ochtendblad De Telegraaf. ,,Inburgeren, integreren, het komt me mijn strot uit.''

,,Er groeit iets in mij, een bloem. Of zeg maar een brandnetel, want ik denk niet dat het een mooi bloemetje wordt. De berichtgeving voedt die brandnetel. Weet je hoe ver dat gaat? Ik wilde eigenlijk een vrouw uit Nederland trouwen. Maar nu ze zo zeiken over die importhuwelijken, denk ik: ik haal er juist een uit Marokko. En dan krijgen zij en ik tien kinderen en die laten we óók allemaal een partner uit het buitenland halen.''

Hans Dijkstal, oud-minister van binnenlandse zaken en voormalig leider van de VVD, zei deze week in het Algemeen Dagblad dat de huidige politieke cultuur onder jonge moslims haat tegen Nederlanders kweekt. Hij viel vooral de Tweede Kamerfractie van zijn eigen partij aan. Eerder waarschuwde de inlichtingendienst AIVD dat sommige harde bijdragen aan het maatschappelijk debat over integratie, jonge moslims -vooral Marokkanen- doen radicaliseren.

Een rondvraag onder Marokkaanse jongeren bevestigt dat beeld een beetje. Sommigen hebben iets tegen VVD-Kamerlid Geert Wilders, die radicale moskeeën wil sluiten en extremistische imams wil uitzetten. Anderen foeteren op Theo van Gogh, omdat hij AEL-leider Dyab Abou Jahjah 'de pooier van de profeet' noemde. ,,Ik ben helemaal tegen de AEL, maar de woorden 'pooier' en 'profeet' gebruik je gewoon niet in één zin'', zegt Boujemaa. Van Gogh wordt goed gelezen door allochtone jongeren, omdat hij een plek heeft in het gratis ochtendblad Metro.

De 20-jarige mbo'er Bilal el Msaddak uit Amsterdam kan zich ook nog CDA-Kamerlid Mirjam Sterk heugen, al komt hij niet op haar naam. ,,Zij wilde dat boek verbieden dat opriep om homo's van de daken te gooien. Zij is echt keihard, bijna een racist.'' De 22-jarige Hafid Mahdaoui uit Leiden is boos over het plan van minister Verdonk om met een 'ladder' de integratie van verschillende bevolkingsgroepen te meten. Hij had nooit van het voornemen gehoord, totdat Dijkstal het plan deze week vergeleek met een jodenster. Hafid is er door Dijkstal van overtuigd dat Verdonk individuele allochtonen een soort integratiekeurmerk wil geven, hetgeen niet het geval is.

Maar al geldt de ergernis verscheidene publieke figuren, níemand is zo gehaat als Ayaan Hirsi Ali. Ter onderbouwing verwijst iedereen naar de uitspraken die zij -alweer anderhalf jaar geleden- in deze krant deed over de islamitische profeet Mohammed. Zij noemde hem 'naar onze westerse maatstaven een perverse man en een tiran' en vergeleek hem met Bin Laden, de Iraanse ayatollah Khomeini en de Iraakse dictator Saddam Hussein. Die zinnen, klinkt het alom, zullen haar nooit worden vergeven.

,,Heiligschennis'', noemt Boujemaa het. ,,Door dat soort dingen kom ik aan de kant van de terroristen te staan. Ik word naar die kant geduwd.''

Anders dan Boujemaa, zou Mustafa Kandouli uit Haarlem wél geschokt zijn als Hirsi Ali werd vermoord. ,,Maar ik zou het niet erg vinden als zij in elkaar werd geslagen. Dan moet ze het maar niet uitlokken. De islam is ons territorium en zij dringt daarin binnen op een ongewenste manier. Wij willen dat niet hebben.''

Kandouli doet een commerciële hbo-opleiding en werkt bij een marketingbureau. Hij zit op het pleintje voor zijn huis. Hij herinnert zich niet meer de precieze woorden van Hirsi Ali. Maar, legt hij uit: ,,Het is niet wat ze over de profeet zegt. Het is dát ze iets over hem zegt.''

,,Hirsi Ali wordt als een backstabber gezien'', zegt Hafid uit Leiden. ,,Ze is als een roker die net is gestopt, een café binnenkomt en roept: gadverdamme, wat stinkt het hier. Van zo iemand kun je dat ook niet hebben.'' Hafid keurt alle geweld ten strengste af en denkt dat de andere jongens hun emoties even iets te veel hebben laten gaan. Tegelijk zegt hij: ,,Het zou me niet verbazen als haar iets overkomt. Ze keert zich tegen anderhalf miljard mensen. Dat is niet verstandig. Alhoewel, áls iemand iets onderneemt, zal het wel weer geen moslim zijn, maar zo'n Volkert-achtige gek.''

De betrokkenheid van Hirsi Ali bij de VVD weerhield Hafid er niet van om bij de laatste verkiezingen op die partij te stemmen. ,,Het strenge asielbeleid van die partij spreekt me aan, net als hun economisch liberalisme'', zegt de student fiscaal recht. Hij is blij met de uitspraken van Hans Dijkstal. Die laten volgens hem zien dat heus niet iedereen in zijn partij de pik op moslims heeft.

Inmiddels, zegt Hafid, neemt hij Hirsi Ali niet meer serieus. Dat hoor je ook veel onder Marokkaanse jongeren. Ze zeggen zich niet meer boos te maken over haar, maar diskwalificeren haar als gesprekspartner, al dan niet met een verwijzing naar haar 'traumatische jeugd'. ,,Ik heb medelijden met haar'', zegt Hind Bennis (18) uit Oss. Ze discussieert vaak mee op de website marokko.nl, ook over Hirsi Ali. ,,Daar valt iedereen haar alleen maar aan. Maar ik heb haar biografie gelezen. Haar zijn vreselijke dingen aangedaan, in naam van de islam. Geen wonder dat ze iets tegen de islam heeft.''

Hirsi Ali wordt dus gehaat. Maar groeit er ook haat tegen autochtone Nederlanders, zoals Dijkstal zegt? ,,Ik haat alle Nederlanders die hun tas vasthouden als ik de tram in kom'', zegt Amsterdammer Bilal. De jongeren scheren echter niet alle Nederlanders over één kam, zeggen ze. Al denkt Hind Bennis dat de meeste Nederlanders tegen de islam zijn.

Hind draagt sinds twee jaar een hoofddoek. Ze wil proberen om mensen van het mooie van de islam te overtuigen. ,,Soms denk ik: ik maak het mezelf makkelijk, ik word net als iedereen. Hoe vaak heb ik al niet met tranen in de ogen staan schreeuwen in de klas om mezelf duidelijk te maken? Maar ik geef niet op.'' Niet iedereen heeft die energie, zegt ze. Om haar heen trekken jongeren zich terug in hun geloof of in de Marokkaanse cultuur.

De Marokkanen doen dat meer dan andere bevolkingsgroepen, geloven de jongeren. ,,Wij voelen ons van twee kanten aangevallen'', zegt Hafid. ,,Als moslims én als Marokkanen. Want is er niets in het nieuws over de islam, dan is er wel iets over overlast door Marokkaanse jongeren.''

Twee jongens die Hafid kent, van mijn leeftijd, zijn onlangs heel gelovig geworden. Zij dragen een gewaad en hebben baarden. ,,Ik vind dat moedig, want in Nederland word je dan raar aangekeken. Maar Nederland kent zo veel verleidingen dat je hier alleen zo religieus kunt leven wanneer je je afsluit voor je omgeving. En die politici willen toch juist dat allochtonen meer participeren?''

,,Als er ophef is over islam en homoseksualiteit, zie je dat mensen zich daarin verdiepen'', zegt Jihad Alariachi (20) uit Amsterdam. ,,Omdat ze niet met hun mond vol tanden willen staan in een discussie.'' Ze is met haar vriendin Hasna el Baamrani (ook 20) in het Amsterdamse bos, om te kanoën: ,,Of ze gaan heel demonstratief een hoofddoek dragen'', zegt Hasna. ,,Zo van: ik zal je laten zien wat ik ben en dat ik er nog trots op ben ook. Kijk hoe veel meer meisjes nu een hoofddoek dragen dan een paar jaar geleden.'' Het geldt trouwens niet voor Jihad, die bedekt haar hoofd al sinds haar tiende.

Volgens Hasna, die zich voorbereidt op een studie rechten in Amsterdam, zitten de echt heftige gevoelens vooral bij jongens. ,,Die zijn sneller op hun teentjes getrapt. Die laten niets bezinken, maar worden meteen boos. Wij meisjes kunnen onze emoties beter onderdrukken.'' Opleiding speelt ook mee, gelooft ze. ,,Hoger opgeleiden kunnen het allemaal wat beter relativeren.''

,,Ik ken een laag opgeleide jongen. Hij werd aangehouden omdat hij te hard reed. Terecht, zou je denken. Maar hij zegt dan dat dat allemaal discriminatie is, dat de agent hem verkeerd behandelt. Met zo'n instelling maak je jezelf gek.''

,,Op lagere opleidingen zitten haast alleen allochtonen, dat helpt ook niet mee'', zegt Jihad. Hoger geschoolden kunnen volgens haar ook beter tegen grapjes. ,,Ik word niet boos als mijn collega's zeggen: hé, Jihad, heb je weer een bom in je tas?'' En ze heeft, met haar voornaam, nogal wat grappen te verduren. Terwijl haar ouders haar toch echt wilden vernoemen naar de innerlijke strijd die elke moslim moet voeren om op het rechte pad te blijven en niet naar de oorlog tegen de ongelovigen, wat de andere betekenis van 'jihad' is.

Nee, dan een vriend van Jihad. ,,Volgens hem is álles de schuld van de overheid en de media.''

,,Lekker makkelijk'', zegt Hasna.

De media. Klachten over 'de media' zijn onder Marokkaanse jongeren niet van de lucht. ,,Voor een deel zullen de media wel juiste informatie willen verspreiden'', denkt Hafid. ,,Maar ze moeten ook aan zichzelf denken. Moslims die homo's van het dak gooien, dat lezen de mensen gewoon graag. Dus redacties zoeken naar dat soort dingen om zich te verkopen. Als ik 's ochtends opsta met een kop koffie, wil ik ook iets dat makkelijk wegleest.'' Na enig schoorvoeten zegt hij dat hij met zijn huisgenoten een abonnement op De Telegraaf heeft. ,,Ik weet dat ze daar juist alles opblazen, maar ze schrijven gewoon lekker.''

Een simpel commercieel belang, dat is volgens de jongeren de enige reden dat journalisten zich de laatste jaren op allochtonen, integratie en de islam hebben gestort. ,,Mensen willen graag in hun denkbeelden worden bevestigd en de media voorzien daarin'', meent Jihad.

Bilal: ,,Iedereen die ik ken, denkt dat er op de tv veel onwaarheid wordt verteld, dat er van alles achter de schermen gebeurt.'' Hij vertelt de mythe, in de Arabisch-islamitische wereld wijd verbreid, dat op 11 september 2001 de Joden die normaal in het WTC werkten, afwezig waren. Ze zouden zijn getipt door de Israëlische geheime dienst die de aanslag in scène zou hebben gezet. Het is bewezen onzin, maar Bilal zegt: ,,Ik ga zeker twijfelen door dat soort verhalen. Als wij de waarheid niet kennen, wat is er dan gebeurd?''

Toch treffen de zwaarste verwijten niet de pers, maar de politici. Hafid verneemt van vrienden zelfs al plannen om na hun studie te emigreren: ,,Frankrijk wordt genoemd. Ja, het land met het hoofddoekverbod nog wel. Maar ik heb ook liever harde en duidelijke regels zoals in Frankrijk dan die eeuwige discussie hier, waardoor je nooit weet waar je aan toe bent. Wat is integratie dan, wat zijn die Nederlandse normen en waarden? Ik heb het idee dat Nederlandse politici het expres vaag houden, zodat ze later kunnen zeggen: nee, zó hadden we het niet bedoeld.''
Ja joh?
pi_19804406
Ik vind het gek dat die jongeren zich aangesproken voelen als het over de discutabele punten van de islam gaat....al hebben ze gelijk dat sommige dingen onevenredig ter discussie worden gesteld.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19804528
quote:
Etnische afkomst allochtonen steeds belangrijker

De etnische afkomst wordt voor meer en meer allochtonen steeds belangrijker. Dat blijkt uit de Burgermonitor, een jaarlijks onderzoek van Amsterdam onder 3.000 inwoners. Turkse, Marokkaanse of Surinaamse burgers voelen zich naast Amsterdammer in toenemende mate verbonden met hun achtergrond.

In één jaar tijd is de groep met een sterke verbondenheid opgelopen van 45% naar 55%. Volgens een politicoloog van de Universiteit van Amsterdam komt dat door de toenemende druk om te integreren.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 09:48:15 #31
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19804585
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 09:44 schreef RichardQuest het volgende:

[..]
Als je door inmiddels een toenemend aantal Nederlanders wordt uitgekotst omdat je allochtoon bent, ga je inderdaad meer hangen aan je geboorteland. Slechte ontwikkeling aangezien je op deze manier de integratie ook op je buik kunt schrijven, maar dat schijnen de allochtonenbashers niet helemaal te willen begrijpen

Goedemorgen overigens!
pi_19804720
quote:
'Ik kan Wouter Bos nergens vinden'
Door KAAT SMETS

Vrijdag 11 juni, Van tevoren werd al verwacht dat de opkomst bij de Europese Verkiezingen gisteren niet al te hoog zou zijn. Toch moeten er in elk stembureau minimaal drie leden aanwezig zijn om van half acht 's ochtends tot negen uur 's avonds het stemproces in goede banen te leiden. Maar wat voeren die leden de hele dag uit als het rustig is? Een middagje bij stembureaus 67 en 68 in buurthuis De Kruidenhof in Eindhoven.

'Hoeveel stemmen hebben jullie?', klinkt het van de ene kant van het stemlokaal naar de andere. Het is twaalf uur 's middags en de stembureaus 67 en 68 in buurthuis De Kruidenhof maken de tussenstand op. Bureau 67 heeft een nipte voorsprong. Er zijn 's ochtends honderd mensen komen stemmen op een kandidaat voor het Europees Parlement. Stembureau 68 zit daar net achter met 98 uitgebrachte stemmen. Allebei de bureaus tellen zo'n 1100 kiesgerechtigden.
Al rond een uur of zeven zijn de leden van de stembureaus gisterochtend aan de slag gegaan. Alle verplichte papieren op tafel leggen, de stemmachines klaarmaken voor gebruik en nog een tafeltje rechtzetten. Ieder stembureau telt vier leden. Na tien uur 's ochtends mag ieder lid om de beurt drie uur weg. 'Anders is het wel een heel lange zit', legt Nolda Franssen-Goossens van stembureau 67 uit.
Want druk was het gistermiddag bepaald niet in de stemlokalen in De Kruidenhof. 'Het is niet veel, nee', zegt Bas van Herp, voorzitter van stembureau 68. 'Een heel verschil met de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Toen bleven de mensen maar komen en was een uurtje vrij erg welkom. Nu druppelen de mensen wel binnen, maar rijen zijn er niet.'

Kletsen

Tijd om te kletsen is er dus volop. Over de vakantie, de prijs van een pilsje vandaag de dag, het EK voetbal en het belang van de Europese verkiezingen. De koffie en thee worden regelmatig bijgeschonken, er wordt een rondje fris gebracht en ook de meegebrachte appelflappen - gebakken door de vrouw van een van de leden - vallen goed in de smaak. Toch begint om een uur of drie de vermoeidheid wel toe te slaan bij sommige leden. Er wordt een sigaretje gerookt of even een frisse neus gehaald.
Tijd voor uitleg is er genoeg. Oudere mensen die problemen hebben met de stemmachine krijgen uitleg, net als een junk die er niet al te veel van snapt. De mevrouw die PvdA'er Wouter Bos op de kandidatenlijst zoekt wordt vriendelijk duidelijk gemaakt dat deze niet meedoet aan de Europese Verkiezingen.
De strijd om de meeste stemmen blijft intussen de gemoederen bezighouden. Tegen een uur of vijf heeft bureau 67 een grote voorsprong opgebouwd die waarschijnlijk niet meer ingehaald wordt.
De stand is 220-167. 'Vals spel van die anderen', knipoogt Frans van den Hove van stembureau 68. 'Bij hen komen allemaal mensen met een machtiging. Alles telt daar dus dubbel.'

http://www.eindhovensdagb(...)a-__2195955_,00.html
pi_19804747
Ja, goedemorgen

To infitinty! And beyooooond!
pi_19804753
Ik vind het raar dat enkele van deze jongeren zich door de kritiek op de islam richting de kant van de terroristen geduwd voelen. Wat is er mis mee om de discussie aan te gaan?

Het zou nog een gezellige wereld worden als ook de christenen en hindoes zo zouden reageren op kritiek.
quote:
Ik wilde eigenlijk een vrouw uit Nederland trouwen. Maar nu ze zo zeiken over die importhuwelijken, denk ik: ik haal er juist een uit Marokko. En dan krijgen zij en ik tien kinderen en die laten we óók allemaal een partner uit het buitenland halen.''
klein kutkind
  vrijdag 11 juni 2004 @ 09:59:17 #35
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19804804
Zulk taalgebruik voor een aardige vvd'er zeg... Waar gaat het heen met deze wereld?

Hai RQ!
pi_19804908
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 09:59 schreef Maerycke het volgende:
Zulk taalgebruik voor een aardige vvd'er zeg... Waar gaat het heen met deze wereld?

Hai RQ!
Zelfs als aardige vvd'er moet je af en toe hard optreden tegen verwende kindertjes die hun zin niet krijgen
pi_19804971
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 09:44 schreef RichardQuest het volgende:

[..]
Waarom is dit nieuws? Dit kon ik je ook wel vertellen. Al zijn de percentages volgens mij nog aan de lage kant.
  † In Memoriam † vrijdag 11 juni 2004 @ 10:38:38 #38
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19805578
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 02:12 schreef Ype het volgende:

[..]

Okay:
[..]

In iets van anderhalf uur geschreven.
Okay, gelezen. Eh, tja. Je bent erg eerlijk in je verhaal, misschien iets te eerlijk.
Verder ben ik natuurlijk niet bekend met de randvoorwaarden en doelgroep en inhoud, maar lijkt het nu zo dat het een beetje aan verhaalstructuur ontbreekt? Misschien toch nog even redigeren, loont vaak de moeite.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † vrijdag 11 juni 2004 @ 10:40:14 #39
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19805613
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 09:48 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Als je door inmiddels een toenemend aantal Nederlanders wordt uitgekotst omdat je allochtoon bent, ga je inderdaad meer hangen aan je geboorteland. Slechte ontwikkeling aangezien je op deze manier de integratie ook op je buik kunt schrijven, maar dat schijnen de allochtonenbashers niet helemaal te willen begrijpen

Goedemorgen overigens!
Misschien moeten met name moslimallochtonen eens wat minder hangen aan de islam?
pi_19805662
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 09:59 schreef Maerycke het volgende:

Hai RQ!
Een aardige VVD'er is daarmee nog niet gelijk fatsoenlijk hoor .

.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_19805702
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 10:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Misschien moeten met name moslimallochtonen eens wat minder hangen aan de islam?
Je merkt dat ze er juist vanwegede aanhoudende kritiek steeds meer aan gaan hangen!
  vrijdag 11 juni 2004 @ 10:45:50 #42
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19805727
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 10:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

.
Dat had ik toch ook niet gezegd of wel?
  † In Memoriam † vrijdag 11 juni 2004 @ 10:46:50 #43
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19805752
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 10:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je merkt dat ze er juist vanwegede aanhoudende kritiek steeds meer aan gaan hangen!
Zoals al opgemerkt werd, heb ik niet bijster de indruk dat ze echt tegen kritiek kunnen.

Denk jij wat ik denk?
pi_19805756
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 10:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Sterker nog, ik zou ze eigelijk moeten bedanken. Zonder hen zou ik me nu niet zo bewust zijn van mijn geloof. Dus eigelijk
pi_19805814
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 10:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

.
Welles

Volgens Ome Jan, volgens eigen zeggen het oudste SP lid van Amsterdam, ben ik heel aardig en fatsoenelijk.
pi_19805869
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 01:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je kan een gezellige discussie tusen SCH en DennisMoore volgen
Waarin Dennismoore het volgende zegt
.
quote:
Nee, jonge mensen die CDA stemmen zijn reëel. Ze zoeken de gulden middenweg, en zijn het verstandigst. We zijn slechts onverdraagzaam jegens salonsocialistjes die vanuit hun 'morele superioriteit' wel even zullen bepalen hoe het volk moet denken.
.
pi_19805880
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 10:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Welles

Volgens Ome Jan, volgens eigen zeggen het oudste SP lid van Amsterdam, ben ik heel aardig en fatsoenelijk.
Waarom stem je dan VVD? .
  vrijdag 11 juni 2004 @ 10:51:53 #48
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19805891
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 10:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik wilde het net vragen inderdaad...
  † In Memoriam † vrijdag 11 juni 2004 @ 10:53:17 #49
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19805918
Rita Verdonk eist domeinnaam terug

Hoezo terug? Ze was toch geen eigenaar? Overigens vind ik het naammisbruik, kijken hoe die studentjes reageren als je dat bij hun doet, dan zullen ze ieder rechtenboek volledig doorspitten om te bewijzen dat je zoiets niet mag doen.
pi_19805945
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 10:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom kunnen volgens jou VVD'ers niet aardig en fatsoenlijk zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')