ja laten we het het chinese leger blijven noemen want dat is de hoofdzaakquote:Op donderdag 10 juni 2004 19:13 schreef _The_General_ het volgende:
Jongens, pak dit topic wat breder aan, noem het het defensie topic ofzo? anders word het me te reeks achtig
Het is al een veel breder spectrum, en dan is er ook een hoekje voor mensen die van modern wapentuig houden of erover willen kletsen, dat we het nu over het chinese leger hebben (nouja...) hoeft niet te betekenen dat het spectrum niet veel breder kan worden aangepakt, want we hebben wel een leuk groepje mensen die nog een beetje op niveau kletsen.quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja laten we het het chinese leger blijven noemen want dat is de hoofdzaak
maar in deel 3 werd eral flink van het hoofd onderwerp afgezwaait
Natuurlijk, rivaliteit is de halve fun.quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ja het gaat hard er is toch een grootte belangstelling voor
hier deel 3
Het Chinese Leger deeltje 3
en ik denk dat het eraan ligt omdat er toch enige rivaliteit is
en omdat dit een beetje het algemene defensie topic is geworden
Dit is de globalsecurity pagina:quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:30 schreef Piro het volgende:
Boeien.
Brede invalshoek.
Over die sunburn overigens: ik heb er niks over gevonden.
Help me out here?
Kletspraat.quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:32 schreef Wuder het volgende:
We waren geëindigd met een post van Strijder over Tibe en cultuur van Japan en Korea..
Stormfront is wel de laatste plek waar ik een artikel over Tibet en ook zo'n beschouwing verwacht...
Het feit dat de Koreaanse en Japanse cultuur van de Chinese afgeleid is, kun je al zien in de taal. Ten tijde van de Qing (vanaf 1650) waren de Koreaanse en Japanse schriften zelfde als de Chinese. Ze begonnen pas sinds een eeuw de schriften te veranderen naar een eigen schrift. Ik kan nu zelfs nog een beetje Japans lezen omdat het zo erg op de Chinese lijkt.
Well duh, we hebben een Goalkeeper op zowat elk schip staan.quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:42 schreef Wuder het volgende:
Dit vond ik op Chinese-Defense
[afbeelding]
[afbeelding]
NLse schip..
Met duidelijk een goalkeeper
D'oh, die pagina heb ik zelf nog bekeken.quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:40 schreef Wuder het volgende:
[..]
Dit is de globalsecurity pagina:
http://www.globalsecurity.org/military/world/russia/moskit.htm
En een rare pagina waar je boeken over Sunburn kunt bestellen![]()
http://www.softwar.net/3m82.html
20.000 ton, ik gok dat dit imperial tons zijn.quote:The missile takes only 2 minutes to cover its full range and manufacturers state that 1-2 missiles could incapacitate a destroyer while 1-5 missiles could sink a 20000 ton merchantman. An extended range missile, 9M80E is now available.
Ja weet ikquote:Op donderdag 10 juni 2004 20:48 schreef Piro het volgende:
[..]
D'oh, die pagina heb ik zelf nog bekeken.
Zuur.
[..]
20.000 ton, ik gok dat dit imperial tons zijn.
Dus wil je een 20.000 ton koopvaardijschip de kelder in jagen heb je 1 tot 5 raketten nodig.
Een carrier weegt zo'n 97000 imperial tons en heeft veel betere bewapening en bepantsering.
Willen ze met alleen sunburns een carrier de grond in boren moeten ze een hoop sunburns meebrengen.
Ja.quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:56 schreef Wuder het volgende:
Trouwens ik zat te denken... hebben nou alle VS soldaten een kevlarvest? Lijkt alsof zij de enige zijn met een vest..
ja de Europese hebben ze ook de NL loper er ook mee rond in Irakquote:Op donderdag 10 juni 2004 21:00 schreef Piro het volgende:
[..]
Ja.
Maar geen kevlar.
Soldaten in de VS maken gebruik van CRISAT, een titaniumkevlar legering, hoewel de munitieontwikkelingen de personal body armor ontwikkelingen hebben ingehaald biedt het systeem nog een hele hoge graad van bescherming.
Helm is van dito materiaal gemaakt.
En volgens mij hebben de Europese legers ook CRISAT vestjes liggen.
De coating is volgen mij van Nomex, een brandwerend materiaal.
Opvolgers worden al gezocht, er wordt heel veel in de richting van spinrag gekeken, en nog iets anders waarvan de naam me even ontschiet.
Heeft de PLA geen vorm van bescherming ofzo?
Bron?quote:Op donderdag 10 juni 2004 21:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja de Europese hebben ze ook de NL loper er ook mee rond in Irak
verder heeft niet iedereen van de VS zo`n vest ik heb gehoord/gezien dat soms familieleden van een soldaat zo`n vest kochten voor hun "soldaatje"
ik dacht te duurquote:Op donderdag 10 juni 2004 21:34 schreef Piro het volgende:
[..]
Bron?
Ik heb gehoord over een klein tekort ja, maar dat was niet te wijten aan productiecapaciteiten, werd niet vermeld waar het wel aan zou moeten liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |