abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19791379
ja het gaat hard er is toch een grootte belangstelling voor
hier deel 3
Het Chinese Leger deeltje 3

en ik denk dat het eraan ligt omdat er toch enige rivaliteit is
en omdat dit een beetje het algemene defensie topic is geworden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_19791424
Jongens, pak dit topic wat breder aan, noem het het defensie topic ofzo? anders word het me te reeks achtig
pi_19791487
Ik brand wel los
hoezo oneerlijke verdragen die hou je toch altijd als je een oorlog hebt verloren.
zie versaille
en anders was nederland nog steeds groot geweest
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_19791515
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 19:13 schreef _The_General_ het volgende:
Jongens, pak dit topic wat breder aan, noem het het defensie topic ofzo? anders word het me te reeks achtig
ja laten we het het chinese leger blijven noemen want dat is de hoofdzaak
maar in deel 3 werd eral flink van het hoofd onderwerp afgezwaait
  donderdag 10 juni 2004 @ 19:59:33 #5
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19792662
Okee, defensie topic it is, vanaf topic 2 ging het er al uit.
Ik vroeg me al af waar een topic voor algemene militaire prullaria heenmoest.
General?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:02:56 #6
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19792763
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja laten we het het chinese leger blijven noemen want dat is de hoofdzaak
maar in deel 3 werd eral flink van het hoofd onderwerp afgezwaait
Het is al een veel breder spectrum, en dan is er ook een hoekje voor mensen die van modern wapentuig houden of erover willen kletsen, dat we het nu over het chinese leger hebben (nouja...) hoeft niet te betekenen dat het spectrum niet veel breder kan worden aangepakt, want we hebben wel een leuk groepje mensen die nog een beetje op niveau kletsen.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:05:32 #7
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19792836
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 19:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ja het gaat hard er is toch een grootte belangstelling voor
hier deel 3
Het Chinese Leger deeltje 3

en ik denk dat het eraan ligt omdat er toch enige rivaliteit is
en omdat dit een beetje het algemene defensie topic is geworden
Natuurlijk, rivaliteit is de halve fun.
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:08:09 #8
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19792914
Poll is dus overbodig.
Game on.
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:23:58 #9
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_19793360
Mwah... vind "Defensie" weer een beetje te breed.... moet ik weer teveel gaan verdiepen in Westerse wapens om goed mee te discussiëren
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:30:19 #10
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19793509
Boeien.
Brede invalshoek.
Over die sunburn overigens: ik heb er niks over gevonden.
Help me out here?
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:32:43 #11
17274 Wuder
pi_19793558
We waren geëindigd met een post van Strijder over Tibe en cultuur van Japan en Korea..

Stormfront is wel de laatste plek waar ik een artikel over Tibet en ook zo'n beschouwing verwacht...

Het feit dat de Koreaanse en Japanse cultuur van de Chinese afgeleid is, kun je al zien in de taal. Ten tijde van de Qing (vanaf 1650) waren de Koreaanse en Japanse schriften zelfde als de Chinese. Ze begonnen pas sinds een eeuw de schriften te veranderen naar een eigen schrift. Ik kan nu zelfs nog een beetje Japans lezen omdat het zo erg op de Chinese lijkt.
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:40:55 #12
17274 Wuder
pi_19793779
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:30 schreef Piro het volgende:
Boeien.
Brede invalshoek.
Over die sunburn overigens: ik heb er niks over gevonden.
Help me out here?
Dit is de globalsecurity pagina:

http://www.globalsecurity.org/military/world/russia/moskit.htm

En een rare pagina waar je boeken over Sunburn kunt bestellen

http://www.softwar.net/3m82.html
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:42:37 #13
17274 Wuder
pi_19793821
Dit vond ik op Chinese-Defense

NLse schip..

Met duidelijk een goalkeeper
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:43:19 #14
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19793846
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:32 schreef Wuder het volgende:
We waren geëindigd met een post van Strijder over Tibe en cultuur van Japan en Korea..

Stormfront is wel de laatste plek waar ik een artikel over Tibet en ook zo'n beschouwing verwacht...

Het feit dat de Koreaanse en Japanse cultuur van de Chinese afgeleid is, kun je al zien in de taal. Ten tijde van de Qing (vanaf 1650) waren de Koreaanse en Japanse schriften zelfde als de Chinese. Ze begonnen pas sinds een eeuw de schriften te veranderen naar een eigen schrift. Ik kan nu zelfs nog een beetje Japans lezen omdat het zo erg op de Chinese lijkt.
Kletspraat.
Koreaans als taal is ontworpen door Koning Sejong in 1419.
Japans schrift is ook al voor die tijd ontworpen.
Dat japans nog steeds Kanji gebruikt heeft voor de rest niets te maken met de veronderstelling dat China de bakermat van de Japanse cultuur is, beide landen hebben wel dingen van elkaar overgenomen, en dat ging omgekeerd ook zo.

Dat je Japanse Kanji kan lezen klopt ook, omdat het gewoon Chinees is.

Dat het door de koloniale mogendheden nooit erkend is wil overigens niet zeggen dat het geen soevereine staat is geweest. (Tibet).

Als jij me trouwens informatie kunt geven over de Chinese standaardmunitie zou ik het heel erg op prijs stellen, ik ben razend benieuwd naar de eigenschappen van hun pistool en geweerkogels.
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:44:24 #15
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19793879
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:42 schreef Wuder het volgende:
Dit vond ik op Chinese-Defense

[afbeelding]

[afbeelding]

NLse schip..

Met duidelijk een goalkeeper
Well duh, we hebben een Goalkeeper op zowat elk schip staan.
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:48:29 #16
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19794002
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:40 schreef Wuder het volgende:

[..]

Dit is de globalsecurity pagina:

http://www.globalsecurity.org/military/world/russia/moskit.htm

En een rare pagina waar je boeken over Sunburn kunt bestellen

http://www.softwar.net/3m82.html
D'oh, die pagina heb ik zelf nog bekeken.
Zuur.
quote:
The missile takes only 2 minutes to cover its full range and manufacturers state that 1-2 missiles could incapacitate a destroyer while 1-5 missiles could sink a 20000 ton merchantman. An extended range missile, 9M80E is now available.
20.000 ton, ik gok dat dit imperial tons zijn.
Dus wil je een 20.000 ton koopvaardijschip de kelder in jagen heb je 1 tot 5 raketten nodig.
Een carrier weegt zo'n 97000 imperial tons en heeft veel betere bewapening en bepantsering.
Willen ze met alleen sunburns een carrier de grond in boren moeten ze een hoop sunburns meebrengen.
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:54:43 #17
17274 Wuder
pi_19794211
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:48 schreef Piro het volgende:

[..]

D'oh, die pagina heb ik zelf nog bekeken.
Zuur.
[..]

20.000 ton, ik gok dat dit imperial tons zijn.
Dus wil je een 20.000 ton koopvaardijschip de kelder in jagen heb je 1 tot 5 raketten nodig.
Een carrier weegt zo'n 97000 imperial tons en heeft veel betere bewapening en bepantsering.
Willen ze met alleen sunburns een carrier de grond in boren moeten ze een hoop sunburns meebrengen.
Ja weet ik Carrier is zowiezo nauwelijks kapot te krijgen... Ik denk dat de PLAN beter gewoon kan proberen met een schip tegen aan te rammen...
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:56:25 #18
17274 Wuder
pi_19794267
Trouwens ik zat te denken... hebben nou alle VS soldaten een kevlarvest? Lijkt alsof zij de enige zijn met een vest..
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:00:45 #19
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19794406
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:56 schreef Wuder het volgende:
Trouwens ik zat te denken... hebben nou alle VS soldaten een kevlarvest? Lijkt alsof zij de enige zijn met een vest..
Ja.
Maar geen kevlar.
Soldaten in de VS maken gebruik van CRISAT, een titaniumkevlar legering, hoewel de munitieontwikkelingen de personal body armor ontwikkelingen hebben ingehaald biedt het systeem nog een hele hoge graad van bescherming.
Helm is van dito materiaal gemaakt.
En volgens mij hebben de Europese legers ook CRISAT vestjes liggen.
De coating is volgen mij van Nomex, een brandwerend materiaal.

Opvolgers worden al gezocht, er wordt heel veel in de richting van spinrag gekeken, en nog iets anders waarvan de naam me even ontschiet.
Heeft de PLA geen vorm van bescherming ofzo?
pi_19794582
tvp

Ik kom dit topic is even lekker volgen
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_19795055
Omdat we het over een breed spectrum hebben heb ik even wat defensie topics verzameld.
Die over moderne wapens gaan

Wat is de beste tank ter wereld?
Tanks!
Zou Nederland een vliegdekschip moeten kopen?
WW3: speculeer hier over de mogelijke scenario's en tijdstip
Sterkste leger op aarde

en deze is een tip heb ik veel aan bijgedragen jammer dat hij is dood gebloeit
De Europese legers
pi_19795116
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:00 schreef Piro het volgende:

[..]

Ja.
Maar geen kevlar.
Soldaten in de VS maken gebruik van CRISAT, een titaniumkevlar legering, hoewel de munitieontwikkelingen de personal body armor ontwikkelingen hebben ingehaald biedt het systeem nog een hele hoge graad van bescherming.
Helm is van dito materiaal gemaakt.
En volgens mij hebben de Europese legers ook CRISAT vestjes liggen.
De coating is volgen mij van Nomex, een brandwerend materiaal.

Opvolgers worden al gezocht, er wordt heel veel in de richting van spinrag gekeken, en nog iets anders waarvan de naam me even ontschiet.
Heeft de PLA geen vorm van bescherming ofzo?
ja de Europese hebben ze ook de NL loper er ook mee rond in Irak
verder heeft niet iedereen van de VS zo`n vest ik heb gehoord/gezien dat soms familieleden van een soldaat zo`n vest kochten voor hun "soldaatje"
pi_19795302
en wat lees ik op landmacht.nl

/q
Sinds het einde van de Koude Oorlog is het materieel van de KL diverser geworden. Nieuwe taken als vredesmissies vereisen nu eenmaal ander materieel dan de landmacht voor de bondgenootschappelijke verdediging van West Europa nodig had.

De laatste jaren is het traditionele materieel van de landmacht sterk ingekrompen. Bijvoorbeeld van 913 tanks in 1991 naar 179 tanks nu en van 481 artilleriestukken naar 57 pantserhouwitsers. Met de overgebleven en gemoderniseerde wapensystemen kan de landmacht effectief reageren op het escaleren van conflicten in crisisgebieden. Eventueel kan met geweld toegang verkregen worden tot gebieden waar noodhulp verleend moet worden of waar vrede wordt afgedwongen..

q/

heeft NL bijna 1000 tanks gehad ??????????????
ik dacht dat we op zen hoogst iets van 400 van die dingen hadden
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:34:24 #24
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19795524
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja de Europese hebben ze ook de NL loper er ook mee rond in Irak
verder heeft niet iedereen van de VS zo`n vest ik heb gehoord/gezien dat soms familieleden van een soldaat zo`n vest kochten voor hun "soldaatje"
Bron?
Ik heb gehoord over een klein tekort ja, maar dat was niet te wijten aan productiecapaciteiten, werd niet vermeld waar het wel aan zou moeten liggen.
pi_19795553
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:34 schreef Piro het volgende:

[..]

Bron?
Ik heb gehoord over een klein tekort ja, maar dat was niet te wijten aan productiecapaciteiten, werd niet vermeld waar het wel aan zou moeten liggen.
ik dacht te duur
heb ik dacht ik op 2 vandaag gezien een paar maanden terug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')