Hello to All!
De
Cryptozoölogie is die tak van de biologie die zich bezig houdt met theorievorming over en onderzoek naar nog onbekende levensvormen die zó spectaculaire eigenschappen bezitten dat hun bestaan onwaarschijnlijk is.
![]()
Cryptozoölogie is dus niet simpelweg het proberen te ontdekken van nog verborgen (kryptos) leven (zóon). De meeste diersoorten zijn immers nog onbeschreven en men hoeft in een regenwoud maar aan een willekeurige struik te schudden en de nieuwe keversoorten tuimelen de bioloog tegemoet. Sinds de Tweede Wereldoorlog is er gemiddeld iedere week een nieuwe vogelsoort ontdekt. Veldwerkers die deze rijkdom aan nog onbekende soorten in kaart proberen te brengen zijn daarom nog geen cryptozoöloog.
Het onderscheidend kenmerk van de cryptozoölogie bestaat hierin dat de te ontdekken soort eigenschappen moet bezitten die zijn bestaan onwaarschijnlijk maken. De twee belangrijkste hiervan zijn: grootte - hoe groter een dier, hoe groter immers de kans dat het al ontdekt zou zijn - en het vermoedelijk uitgestorven zijn - uitgestorven dieren bestaan al per definitie niet!
Dit topic is dus bedoelt om al jullie cryptozoologisten de kans te geven om je helemaal uit te leven met theses, fotomateriaal en natuurlijk (en het liefst) videomateriaal!
Hier vast wat footage van mijn kant. Binnenkort komt er meer!
Ogopogo (Canadeze versie van Loch Ness)
Klik hier <--goede of
hier (Thanks to Robin)
Sasquatch (aka bigfoot)
Klik hierBeast of Bodmin (Grote kat in Engeland)
Klik hier of
klik hier voor een ander!
Ik had nog meer footage van the beast of Bodmin (naar mijn mening het beste) maar die kan ik na een half uur zoeken op het net nog niet vinden!
![]()
!
Maar ik hoor graag meer aanvullingen en meer video is altijd welkom!
(GEEN UFO)
Groeten Timo