abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juni 2005 @ 18:34:01 #51
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27813016
Hello to All!

De Cryptozoölogie is die tak van de biologie die zich bezig houdt met theorievorming over en onderzoek naar nog onbekende levensvormen die zó spectaculaire eigenschappen bezitten dat hun bestaan onwaarschijnlijk is.

Cryptozoölogie is dus niet simpelweg het proberen te ontdekken van nog verborgen (kryptos) leven (zóon). De meeste diersoorten zijn immers nog onbeschreven en men hoeft in een regenwoud maar aan een willekeurige struik te schudden en de nieuwe keversoorten tuimelen de bioloog tegemoet. Sinds de Tweede Wereldoorlog is er gemiddeld iedere week een nieuwe vogelsoort ontdekt. Veldwerkers die deze rijkdom aan nog onbekende soorten in kaart proberen te brengen zijn daarom nog geen cryptozoöloog.

Het onderscheidend kenmerk van de cryptozoölogie bestaat hierin dat de te ontdekken soort eigenschappen moet bezitten die zijn bestaan onwaarschijnlijk maken. De twee belangrijkste hiervan zijn: grootte - hoe groter een dier, hoe groter immers de kans dat het al ontdekt zou zijn - en het vermoedelijk uitgestorven zijn - uitgestorven dieren bestaan al per definitie niet!

Dit topic is dus bedoelt om al jullie cryptozoologisten de kans te geven om je helemaal uit te leven met theses, fotomateriaal en natuurlijk (en het liefst) videomateriaal!

Hier vast wat footage van mijn kant. Binnenkort komt er meer!
Ogopogo (Canadeze versie van Loch Ness)Klik hier <--goede of hier (Thanks to Robin)
Sasquatch (aka bigfoot)Klik hier
Beast of Bodmin (Grote kat in Engeland) Klik hier of klik hier voor een ander!

Ik had nog meer footage van the beast of Bodmin (naar mijn mening het beste) maar die kan ik na een half uur zoeken op het net nog niet vinden! !

Maar ik hoor graag meer aanvullingen en meer video is altijd welkom!
(GEEN UFO)

Groeten Timo
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_27813793
Ik ben wel zo'n cryptozoologist, ik vind dat allemaal reuze interessant. Het monster van Loch Ness heeft me sinds mijn achtste al geboeid, en ik heb hier dan ook een boekenplank vol met boeken en artikelen over dit mysterie.

Overige soorten binnen de cryptozoologie zijn ook bijzonder interessant zoals zeeslangen, yeti etc.
pi_27813852
NorthernStar had hier al eens een topic over geopend. Even kijken of ik het kan vinden
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_27813865
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 19:06 schreef MUUS het volgende:
NorthernStar had hier al eens een topic over geopend. Even kijken of ik het kan vinden
Ik dacht al zoiets
  vrijdag 10 juni 2005 @ 20:13:27 #55
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27816163
Sorry, en ik had nog wel gezocht! Maar een paar van die filmpjes hebben er nog niet opgestaan dat weet ik zeker _0-
pi_27837305
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 20:13 schreef ImmovableMind het volgende:
Sorry, en ik had nog wel gezocht! Maar een paar van die filmpjes hebben er nog niet opgestaan dat weet ik zeker _0-
Geeft toch niks. Ik kan dat andere topic ook niet meer vinden, dus we gaan gezellig hier verder. .
Oi!
  † In Memoriam † zaterdag 11 juni 2005 @ 18:00:07 #57
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27838030
Is deze -> Mysterie katten en andere vreemde beesten

Topictitel daarvan is veranderd trouwens. Was eerst ook Cryptozoology.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 19:17:55 #58
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27839996
Hier vast wat footage van mijn kant. Binnenkort komt er meer!
Ogopogo (Canadeze versie van Loch Ness)Klik hier <--goede of hier (Thanks to Robin)
Sasquatch (aka bigfoot)Klik hier
Beast of Bodmin (Grote kat in Engeland) Klik hier of klik hier voor een ander!

Ik had nog meer footage van the beast of Bodmin (naar mijn mening het beste) maar die kan ik na een half uur zoeken op het net nog niet vinden! !

Greetz Timo
  zaterdag 11 juni 2005 @ 19:44:56 #59
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27840767
Dat verhaal van die Hog is compleet nieuw voor mij...wel ontzettend cool.
Ik neem aan dat het verhaal van die grote katachtigen in England/Schotland wel waar is. Er zijn gewoon teveel oog getuigen die hetzelfde beschrijven. Als je bovendien de goede footage van ' the beast of bodmin' bekijkt dan zie je duidelijk dat het een panter is en geen huis/tuin/wilde kat.
Wie kan er op het net nog goede footage vinden van het monster van loch ness???
  zaterdag 11 juni 2005 @ 20:48:15 #60
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_27842571
geen chupacabra?

Ik hou me er niet zo mee bezig. Maar het zou een beest zijn dat het op de dieren van de Mexicaanse boeren gemunt heeft. En om het helemaal spannend te maken zou het ontsnapt zijn uit een amerikaanse luchtmacht basis
Tot zover het nieuws
  zaterdag 11 juni 2005 @ 22:53:21 #61
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27845624
El chupacabra, mythe of werkelijkheid
El Chupacabra is een dier dat leeft in zuid- centraal Amerika. Het dier is al over de volledige wereld eens gesignaleerd maar komt het meest voor in deze streken. Naar het schijnt zou het dier kunnen vliegen en drinkt het bloed, geen mensenbloed voor zover bekend, meestal geitenbloed, daardoor wordt het dier soms wel Goatsucker genoemd. Daardoor heeft het dier zijn faam behaald omdat deze vele geiten doodde door het bloed ervan op te drinken. Chupacabra is een Spaans woord en betekent in het nederlands geitenzuiger of in het Engels Goatsucker. Sommigen zeggen dat dit dier meer populariteit zal krijgen dan het monster van Loch Ness. Het dier is al vele malen gezien maar is nog nooit levend gepakt kunnen worden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chupacabra

Ik zag het dier voor het eerst in een aflevering van de X-files toen ik nog jong was en was meteen geintrigeerd door het verschijnsel. Nu mocht het zo zijn dat ik het jaren later terug zag op tv. Er was een dood exemplaar gevonden (zie foto). Wie weet of dit nu officieel erkend is door de wetenschap?
  zondag 12 juni 2005 @ 19:11:09 #62
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27863764
Dat verhaal over die zwate katachtigen in Engeland, kende ik idd ook wel. Eens in de zoveel tijd hoor je weer zo'n verhaal omdat er weer één gezien zou zijn. Nu lijkt het me sterk dat iemand een 'huis-tuin-en-keuken-kat' verwart met een panter. Zo'n gewone kat die velen van ons in huis hebben zijn toch veel kleiner van formaat dat een panter.
Zelf een Amerikaanse of Noorse Boskat is niet zo groot dat je hem mogelijk voor een panter of luipaard kunt aanzien. (Je hebt er grote exemplaren tussen, dat wel, maar deze zijn over het algemeen niet agressief)

Laatst las ik echter wel dat er aan de grens met België lynxen zijn gesignaleerd. Nu zijn deze ook niet heel erg groot, maar wel een stuk agressiever dan een normale kat. Wie weet dat ze deze ook in Engeland hebben? Hierboven las ik namelijk dat ze mogelijk tevens daar gezien zijn.
(Un)masking for the greater good.
pi_27872570
Iets dichterbij: de Waaslandwolf in België. Een aantal jaar geleden (denk 2002) heeft daar ook een tijdje een beest rondgespookt. Van de wolf zijn vreemd genoeg niet veel foto's en beelden gemaakt. Een week of drie werden haast iedere dag dode schapen teruggevonden maar de wolf is nooit gevonden geweest. Vreemd in deze tijden en het was dan nog winter ook zodat je hem beter kon zien. Opeens was het gedaan met dode schaapjes en de wolf verdween even mysterieus dan dat hij gekomen was.

Sommigen dachten trouwens dat het er meer waren...
pi_27874271
Ah, ImmovableMind, ik zie dat je het topic van NorthernStar ook hebt gekickt. Daarom zal ik dit topic van jou laten mergen met dat van hem. Dan komt dit hele topic IN dat andere topic. ( Mysterie katten en andere vreemde beesten dus)

Niet schrikken als je dit topic niet meer in de lijst ziet dus. .
Oi!
  maandag 13 juni 2005 @ 08:45:46 #65
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27877034
Thankz
  maandag 13 juni 2005 @ 08:58:15 #66
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27877208
Wolven kunnen inderdaad ver afdwalen van hun eigen leefgebied. Dit zijn meestal jonge of hele oude exemplaren. Jongere wolven (man) worden weg gestuurd door de leider van de groep roebel! En de oudere mannetjes worden door nieuwe de nieuwe leider tevens verjaagd.

In Nederland is de Wolf al 100 jaar verdwenen. Sinds de tweede wereld oorlog is de oostelijke grens van Duitsland afgesloten met het zogenaamde ijzeren gordijn. Dit was ook voor wolven moeilijk passeerbaar. Ook in Belgie, Frankrijk, Spanje en Portugal was de Wolf uitgeroeid. De laatste Wolf meldingen in Nederland die ik me kan herinneren is er 1 in 2000 - Zeeland en een paar jaar daarvoor op de waddeneilanden. Deze schijnt via het Wad uit Scandinavie te zijn gekomen.

Het verhaal van die Wolf in Belgie kende ik nog niet. Zou je er beelden van kunnen vinden?

dinsdag 14 juni 2005 @ 00:15:59 #67
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_27906874
quote:
Op maandag 13 juni 2005 08:58 schreef ImmovableMind het volgende:
Wolven kunnen inderdaad ver afdwalen van hun eigen leefgebied. Dit zijn meestal jonge of hele oude exemplaren. Jongere wolven (man) worden weg gestuurd door de leider van de groep roebel! En de oudere mannetjes worden door nieuwe de nieuwe leider tevens verjaagd.

In Nederland is de Wolf al 100 jaar verdwenen. Sinds de tweede wereld oorlog is de oostelijke grens van Duitsland afgesloten met het zogenaamde ijzeren gordijn. Dit was ook voor wolven moeilijk passeerbaar. Ook in Belgie, Frankrijk, Spanje en Portugal was de Wolf uitgeroeid. De laatste Wolf meldingen in Nederland die ik me kan herinneren is er 1 in 2000 - Zeeland en een paar jaar daarvoor op de waddeneilanden. Deze schijnt via het Wad uit Scandinavie te zijn gekomen.

Het verhaal van die Wolf in Belgie kende ik nog niet. Zou je er beelden van kunnen vinden?

[afbeelding]
Volgens mij is het ijzeren gordijn wel weg? En wolven waren toch weer aan het oprukken? Kortom, ze komen weer meer richting het westen/noorden?
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 09:53:11 #68
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27910507
Volgens mij áls wolven zich weer in Nederland zouden vestigen, zou dat direct opvallen. (gezien hoe drukbevolkt ons land is)
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 15 juni 2005 @ 09:12:12 #69
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27941607
Roa.....dat ijzeren gordijn is idd weg. Ik had het ook over het verleden

We hebben iig onze eigen grote katten mysteries op de Veluwe.
Klik hier

Woensdag 15 juli 2005:
De politie zoekt op de Veluwe samen met de marechaussee en jachtopzichters naar een poema. De marechaussee zette gistermiddag zestig personen in, van wie vijftig leden van de ME. De politie gaat ervan uit dat het dier bij een particulier hoort. "Hij is in ieder geval niet ontsnapt uit een dierentuin", aldus een politiezegsvrouw. Oh ja, mocht het beest gevonden worden dan wacht het de kogel.

Mogen ze die TBS'er ook wel neerschieten, hij is gevaarlijker dan die Puma

† In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 09:33:57 #70
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27942133
Haha ja dat zou ook nog kunnen, heeft Nederland na de UK en Australie nu ook 'grote katten' rondlopen.
pi_27942230
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 09:12 schreef ImmovableMind het volgende:

[...]
We hebben iig onze eigen grote katten mysteries op de Veluwe.

*knip*

De politie zoekt op de Veluwe samen met de marechaussee en jachtopzichters naar een poema.

Ik wilde het verhaal van mijn opa vertellen, maar dat staat al in dit topic. .
quote:
Oh ja, mocht het beest gevonden worden dan wacht het de kogel.
Nah. .
Oi!
pi_27942379
Stelde net in F&F al een soort "Fok! redt de poema" actie voor.
En dacht aan dit topic.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 09:45:00 #73
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27942395
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 09:37 schreef MUUS het volgende:

Ik wilde het verhaal van mijn opa vertellen, maar dat staat al in dit topic. .
Ik weet niet of hij nog leeft maar anders had hij vast gezegd "Zie je wel, ik had gelijk".

Was net op het journaal dat ze een half opgegeten hert hebben gevonden. Als hij nu onvindbaar blijkt kunnen ze iig niet zeggen dat die mensen het zich verbeeld hebben.
pi_27942494
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 09:45 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij nog leeft maar anders had hij vast gezegd "Zie je wel, ik had gelijk".
Nee, hij leeft niet meer helaas.

Maar een triomfantelijke grijns zou hij idd niet kunnen onderdrukken als hij nog geleefd had. .
quote:
Was net op het journaal dat ze een half opgegeten hert hebben gevonden. Als hij nu onvindbaar blijkt kunnen ze iig niet zeggen dat die mensen het zich verbeeld hebben.
Zeg, jij hebt hier meer verstand van, dus vertel eens of ze aan dat dier kunnen zien waar het vandaan komt? Ik heb geen idee of dat kan namelijk en dat lijkt me toch wel een interessant iets om te weten in dit verhaal.

En waarom moeten ze dat dier nou afknallen. . Gooi het ergens in het wild neer of in de dierentuin voor mijn part.
Oi!
pi_27942555

Is dat niet gewoon een jakhals?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')