Een vechtpartij tussen Feijenoord en een amateur club uit Den Helder.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat was de Helderse affaire ?
Best apart verhaal.
Had natuurlijk ook prima in Oranje gekund deze zomer. Dat had Seedorf ook wel even tegen Advocaat kunnen zeggen...quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:09 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dus volgend jaar HET verdedegingsduo van Italie:
STAM / ESAJAS
quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:07 schreef The_Hives het volgende:
Heeft milan ook een amateur divisie![]()
quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:17 schreef Posdnous het volgende:
[..]![]()
Was dat niet op het geweldige Maritiem tournooi hier in Den Helder?quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:07 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Een vechtpartij tussen Feijenoord en een amateur club uit Den Helder.
Van Gobbel schijnt volgens sommige getuige de meeste tikken hebben uitgedeeld, maar de niet zo getalenteerde Esajas kreeg gemakshalve de schuld.
Al zeggen andere dat het weldegelijk Esajas was die de klappen gaf...
quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:48 schreef SanMarco het volgende:
Na te zijn opgeleid door Ajax en Anderlecht maakte deze 30-jarige furore bij feyenoord, Cambuur, FC Groningen, Dordrecht'90 en Mostoles. Fiorentina en Torino hadden geen oog voor de ontegenzeggelijke talenten van de Surinaamse Amsterdammer, berucht door de zogenaamde "Helderse Affaire". Hierdoor belandde Esajas zelfs bij een Spaans circusgezelschap, alwaar hij de circustent op- en afbouwde.
Gelukkig was daar Clarence Seedorf, die de vergeten verdediger de kans gaf om zich in het profvoetbal terug te knokken. Na bijna een jaar intensieve training op Milanello, waarbij Esajas 12 kilo kwijt raakte, is zijn finest hour aangebroken: AC Milan boodt hem een éénjarig contract aan.
Binnenkort in de bioscoop.
http://www.telegraaf.nl/t(...)ct_bij_AC_Milan.htmlquote:Esajas tekent contract bij AC Milan
MILAAN - Harvey Esajas heeft een eenjarig contract bij AC Milan getekend. De dertigjarige Amsterdammer trainde op uitnodiging van Clarence Seedorf enkele maanden met de kampioen van Italië mee. Op advies van trainer Ancelotti bood voorzitter Galliani de verdediger een contract aan.
Esajas tekende elf jaar geleden een profcontract bij Feyenoord. Daar raakte hij in opspraak tijdens een vechtpartij op een vriendschappelijk toernooi in Den Helder. Via Cambuur, FC Groningen en Dordrecht'90 belandde de verdediger bij de Spaanse semi-profclub Mostoles. Na een mislukte oefenstage bij het Italiaanse Fiorentina leken de kansen voor Esajas in het profvoetbal verkeken.
Hij toerde als op- en afbouwer van tenten samen met een circusgezelschap door Spanje. Na een gesprek met Seedorf besloot hij het nog één keer te proberen. Esajas verloor tijdens de trainingen bij AC Milan twaalf kilo en dwong een contract bij de Italiaanse kampioen af.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:12 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Had natuurlijk ook prima in Oranje gekund deze zomer. Dat had Seedorf ook wel even tegen Advocaat kunnen zeggen...![]()
Ik dacht Fraser? Volgens mij lag toen een speler van dat amateurteam met een hersenschudding in het ziekenhuis en dat ie het allemaal extra erg vond omdat ie ook nog Feyenoord-supporter was.quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:07 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Van Gobbel schijnt volgens sommige getuige de meeste tikken hebben uitgedeeld, maar de niet zo getalenteerde Esajas kreeg gemakshalve de schuld.
Fräser? Zou ook best kunnen , heb het verhaal ook van "horen zeggen", dacht zelf dat het om Ullie ging eigenlijk.quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:47 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Ik dacht Fraser? Volgens mij lag toen een speler van dat amateurteam met een hersenschudding in het ziekenhuis en dat ie het allemaal extra erg vond omdat ie ook nog Feyenoord-supporter was.
Daar zou hij iemand een gebroken kaak geslagen hebben, maar het is nooit bewezen. Ik geloof dat Dean Gorré er ook nog wat mee te maken had. Het was iig een aardige matpartij na een oefenduelquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:58 schreef RedGuy het volgende:
Maar was het nou op het maritiem tournooi?
Dit hier ben ik, en ik vind dat er al hoor te spelen:quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:39 schreef Bjoro het volgende:
Ik ga Seedorf ook ff bellen.....ik denk dat asl ik een jaar lang hard train, 12 kilo verlies, oefen op strafschoppen en vrije trappen, mijn snelheid verbeter, zorg dat ik sterker wordt in de lucht en in de persoonlijke duels, mijn techniek een beetje bijschaaf....dat ik dan zo basisspeler wordt !!
bij AC Fok! United welteverstaan !
Leuk, maar dat filmpje is al tig keer voorbij gekomen.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit hier ben ik, en ik vind dat er al hoor te spelen:
http://www.members.lycos.nl/zambrotta/soufianefreestyledeel2.htm
Ja, ik heb veel fansquote:Op donderdag 10 juni 2004 00:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk, maar dat filmpje is al tig keer voorbij gekomen.
[typisch nederlandse opmerking]quote:Op donderdag 10 juni 2004 08:59 schreef Sloggi het volgende:
Hoeveel gaat 'ie verdienen?
en de gazzetto heeft alleen oud nieuws http://search.gazzetta.it(...)=&boolean=&resource=quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:40 schreef ChAoZ het volgende:
ik vind er (zo snel) niets van terug op de website van AC Milan
Da's dan wel weer jammer
en google verschaft ook weinig duidelijkheid
Er circuleerde destijds een band van die wedstrijd onder de Feyenoord aanhang. Op die band zou duidelijk te zien geweest zijn dat het Ulli was die die gebroken kaak veroorzaakte.quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:07 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Ja, maar die band is toch in het bezit van Feyenoord?quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:34 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Er circuleerde destijds een band van die wedstrijd onder de Feyenoord aanhang. Op die band zou duidelijk te zien geweest zijn dat het Ulli was die die gebroken kaak veroorzaakte.
Feyenoord heeft ook een band in bezit. Maar een amateurfilmer heeft ook opnames gemaakt.quote:Op donderdag 10 juni 2004 12:06 schreef Stpan het volgende:
[..]
Ja, maar die band is toch in het bezit van Feyenoord?
Ulli destijds op Studio Sport:
'Er gebeurde niet zoveel. Ik stond gewoon een beetje dreigend met m'n hoofd naar voren zo van: zo, so, zo, so, weet je wel.'
quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:15 schreef Againzender het volgende:
Is dit de Esajas die voor feyenoord scoorde tegen Ajax in het Olympisch stadion ergens in 93 of 94 ofzo?
Dat hou ik op een "Ja"quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:23 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
![]()
Klopt was inderdaad een samenspel van Fraser en van Gobbel.quote:Op donderdag 10 juni 2004 17:47 schreef methodmich het volgende:
Ik dacht ook dat Uli en Henk de hoofdverdachten waren en dat Harvey er voor moest opdraaien.
Scoorde volgens mij de 2e, binnen een kwartier stond Feijenoord voor met 0-2.quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat hou ik op een "Ja"
Werd geloof ik 2-2 die wedstrijd, hij scoorde of 0-1 of 0-2.
Die zie ik er helemaal niet voor aan zoiets te doen!quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:29 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Klopt was inderdaad een samenspel van Fraser en van Gobbel.
Het zijn, als je ze tegen komt echt hele aardige gasten, maar soms op het veld...quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:31 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Die zie ik er helemaal niet voor aan zoiets te doen!
![]()
Misschien heeft hij Berlusconi op zijn bureau genomen?quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:24 schreef Cruoninga het volgende:
Zouden ze in Milaan ook leuke sectretarresses hebben?
Weet niet of het al vermeld is hier, maar Esajes nam hier in Groningen ooit eens een sectretaresse op het bureau van directeur Hans Nijland. Vond die niet leuk, Nijland dan...
*proest*quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:44 schreef methodmich het volgende:
Overigens zie je dat een Ajax-opleiding je overal binnen brengt.
Precies, vroeger kon je nog gewoon weglopen en bij het circus gaan.quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:44 schreef methodmich het volgende:
Overigens zie je dat een Ajax-opleiding je overal binnen brengt.
En zelfs als hij na een jaar moet vertrekken heeft hij wel mooi AC Milan op z'n cv staan en kan hij bij heel wat clubs terecht.quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:39 schreef Thetallguy het volgende:
Boeiend of je na een jaartje moet opzouten, lekker een jaartje bij Milan "spelen" is altijd leuk
Ajax, Feyenoord, Anderlecht, AC Milanquote:Op donderdag 10 juni 2004 20:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En zelfs als hij na een jaar moet vertrekken heeft hij wel mooi AC Milan op z'n cv staan en kan hij bij heel wat clubs terecht.
Oeh, hij lijkt nu net een superspeler. Tijd om hem uit te nodigen voor Oranje.quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ajax, Feyenoord, Anderlecht, AC Milan
geen verkeerd rijtje
zeker niet verkeerd nee...quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ajax, Feyenoord, Anderlecht, AC Milan, FC Groningen
geen verkeerd rijtje
Op het veld zijn die gasten het nog niet verleerd. In de reserve 4e klasse kwam ik vorig jaar uit tegen Feyenoord 5.. team met Metgod, Been en jawel.. Henkie Fraser. Resultaat... 1 klap op mijn achterhoofd, 1 elleboog op mijn kaak en 4 bedreigingen met de dood... gezellig joh.. amateurvoetbal..quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:13 schreef mr_anonimous het volgende:
Het zijn, als je ze tegen komt echt hele aardige gasten, maar soms op het veld...
quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:39 schreef Bjoro het volgende:
Ik ga Seedorf ook ff bellen.....ik denk dat asl ik een jaar lang hard train, 12 kilo verlies, oefen op strafschoppen en vrije trappen, mijn snelheid verbeter, zorg dat ik sterker wordt in de lucht en in de persoonlijke duels, mijn techniek een beetje bijschaaf....dat ik dan zo basisspeler wordt !!
bij Man United welteverstaan !
quote:Van ober naar bankzitter AC Milan
Van onze medewerker
Amper een jaar geleden was Harvey Esajas (30) nog de oud-profvoetballer die in Spanje de kost verdiende als ober en bordenwasser. Afgelopen zaterdag zat de oud-Feyenoorder met rugnummer 30 op de bank bij AC Milan, tijdens de bekerwedstrijd tegen Palermo. Met dank aan zijn vriend Clarence Seedorf.
Uiteindelijk kwam Esajas niet aan spelen toe. Vanaf de bank zag hij hoe zijn club met 2-1 bij Palermo won. Seedorf groeide uit tot man van de wedstrijd. Hij gaf de assist waaruit Hernan Crespo de 0-1 scoorde en tekende zelf voor de 0-2. Toni maakte het doelpunt voor Palermo.
Esajas doorliep de jeugdopleidingen van Ajax en Anderlecht en speelde in Nederland voor Feyenoord, Dordrecht, Cambuur en FC Groningen. En zaterdag zat hij dus op de bank bij het grote Milan.
bron www.ad.nl
Go Harvey,quote:Meer aandacht ging er uit naar de rentree van Jaap Stam, maar voor Harvey Esajas was het duel met Palermo eentje om niet snel te vergeten. Het was zijn debuut voor AC Milan.
Veel langer dan een paar minuten duurde zijn eerste officiële optreden als Rossonero niet, maar Esajas kon zijn geluk niet op. 'Ik ben enorm blij. Ik heb hard gewerkt. Mijn dank gaat ook uit naar al mijn ploeggenoten, de technische staf, de doktoren en ook de fans', zei de verdediger op de webiste van Milan. ESajas tekende afgelopen zomer met dank aan zijn vriend Clarence Seedorf voor één jaar bij AC Milan.
Esajas viel twee minuten voor tijd in voor Ambrosini. 'Het was een grootse kans voor mij. Toen de coach me vertelde om er in te komen voelde ik een onbeschrijflijk gevoel. Wat weinig mensen weten is dat Milan alles voor mij is.'
Esajas doorliep de jeugdopleidingen van zowel Ajax als Anderlecht. De linkerverdediger kwam vervolgens aan de bak bij Feyenoord, waar hij het middelpunt vormde van de beruchte Helderse affaire. Naast voor Feyenoord kwam hij uit voor Cambuur Leeuwarden, FC Groningen, FC Dordrecht en het Spaanse Mostoles.
Ja, jammer dat ie het nooit echt waar heeft kunnen maken, want Willem had helemaal gelijk: die jongen had echt talent.quote:Op maandag 2 juni 2008 21:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij deed vanavond zijn verhaal bij Holland Sport over zijn periode bij Milan. Fantastisch!
Ook mooie woorden van Willem van Hanegem over hem.
Precies wat ik dacht!quote:Op maandag 2 juni 2008 22:42 schreef Sethje het volgende:
Was inderdaad leuk om te zien![]()
Maar het gebruik aan motivatie straalde er wel vanaf...eerst keihard knokken, word je uitgeleend en dan heeft meneer geen zin meer...margoed, leuk stuk op holland sport.
2 kilo van z'n streefgewicht maar hoor.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Het was leuk om het uit z'n eigen mond te horen allemaal. Op papier is toch anders. Hij was alweer aardig aangekomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |