abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:00:07 #1
92409 Twinky
Little star.
pi_19757044
Voor alle mensen die het niet kunnen laten: vanaf nu is er een slowchattopic. Tenminste, tot een van de mods het verwijderd. Ach, misschien mag het ook wel (zie voor voorbeeld bijv. sexforum)
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:03:46 #2
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19757196
Het mag vast niet, maar op zich vind ik een babbeltopic over boeken en dergelijke best een aardig idee
  woensdag 9 juni 2004 @ 20:38:36 #3
92409 Twinky
Little star.
pi_19764127
het werkt niet
  woensdag 9 juni 2004 @ 22:20:27 #4
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19767445
Sterker nog.. de animo is werkelijk bedroevend laag...
  woensdag 9 juni 2004 @ 22:40:43 #5
34891 melonovy
La Kutschie
pi_19768209
waar wil je over slowchatten dan??
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:07:45 #6
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_19769213
OE Slowchatten. Van Dago mag het vast wel. Maar misschien is een begin id wel leuk zodat we iig iets hebben om over te praten.
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:10:27 #7
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19769333
Je laatste boek? Of aankomende nieuwe boeken... Je favoriete schrijver... Pietpraat over titels, inhoud, en dergelijke... Ik noem maar wat. Ook leuk voor dit soort topics.. top 5/10 lijstjes.. of wat je nu weer in boekenwinkel hebt zien liggen en wel wilde kopen, maar waar je nu nog geen geld voor hebt.. ruilbeurzen, etc.
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:20:48 #8
54772 Silmarwen
pi_19769709
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 23:10 schreef Maerycke het volgende:
Je laatste boek? Of aankomende nieuwe boeken... Je favoriete schrijver... Pietpraat over titels, inhoud, en dergelijke... Ik noem maar wat. Ook leuk voor dit soort topics.. top 5/10 lijstjes.. of wat je nu weer in boekenwinkel hebt zien liggen en wel wilde kopen, maar waar je nu nog geen geld voor hebt.. ruilbeurzen, etc.
Zowaar een goed id

Hmm favoriete boeken top 5. Eens denken...

Lord of the Rings met stip op 1
Silmarillion op 2 (groot Tolkien fan)
Wilde zwanen op 3 (geen id meer hoe de schrijfster heet, iets Chinees erg mooi boek, vele malen tot tranen geroerd)
Green Mile van Stephen King (niet de film het boek is namemlijk mooier) op 4
A Clockwork Orange op 5

Mijn laatste boek is Vechten voor overmorgen van Evert Hartman. (jeugsentiment)

Favoriete schrijvers zijn Tolkien, King en Dahl voor zijn geweldige kinderboeken.

Het boek wat nog op mijn verlang lijstje staat van kopen is deel 5 van Harry Potter in het Engels. (nog 3 weekjes en dan zit ik in Londen! )

Nog even een toevoeging. One flew over the koekoe's (geen id emer hoe je het schrijft) nest, is ook een geweldig mooi boek.

ik ben woordblind en weet af en toe simpel weg niet meer hoe ik iets schrijf, over het algemeen schrijf en lees ik goed tenzij ik erg moe ben, ik kan gekke fouten maken met klinkers die hetzelfde klinken zoals ei en ij ch en g, ik hoef hier niet steeds op geattendeerd worden, b.v.d.
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:26:32 #9
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19769926
Deel 5 van Harry Potter heb ik direct gekocht toen hij uitkwam... daar kon ik echt niet mee wachten. Wel op het verlanglijstje staan de nieuwe van Patterson en Mankell... en ook de nieuwe Stephen King die op het punt van uitkomen staat.

Een top 5 lijstje vind ik nog best moeilijk omdat ik zoveel verschillende genres lees. Overigens is dat boek Wilde Zwanen volgens mij van Jung Chang... Dat heb ik hier ook staan...
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:29:09 #10
54772 Silmarwen
pi_19770019
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 23:26 schreef Maerycke het volgende:
Deel 5 van Harry Potter heb ik direct gekocht toen hij uitkwam... daar kon ik echt niet mee wachten. Wel op het verlanglijstje staan de nieuwe van Patterson en Mankell... en ook de nieuwe Stephen King die op het punt van uitkomen staat.

Een top 5 lijstje vind ik nog best moeilijk omdat ik zoveel verschillende genres lees. Overigens is dat boek Wilde Zwanen volgens mij van Jung Chang... Dat heb ik hier ook staan...
Ik heb (althans mijn broertje) heeft HP deel 5 in hjet Nederlands, maar ik lees liever in het Engels eigenlijk.

Die Schrijfster klopt idd.

Waar gaat de nieuwe King eigenlijk over? Is dat in de donkere toren serie? Ik heb beloofd aan iemand daar toch eens aan te beginnen. Ben ooit met boek 1 begonnen maar die behoort blijkbaar saai te zijn. Halverwege deel 2 schijnt het goed te worden dus ik moet even doorzetten. Zaterdag naar de bieb

Leuke avatar heb je trouwens.
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:33:12 #11
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19770151
Joh.. de donkere toren serie is echt goed als je er eenmaal inzit. Dat is best een knap gemaakt fantasyverhaal (zeker als je bekend bent met het overige werk van Stephen King, want daar zie je weer van alles in terug komen). Ik heb deel 5 al liggen, deel 6 komt binnenkort uit en deel 7 (het laatste deel) in oktober volgens mij. Maar ik mag het pas weer lezen als alle delen uit zijn, anders blijf je al die boeken opnieuw lezen (en de laatste delen beslaan makkelijk meer dan 800 pagina's volgens mij).

Harry Potter in het Engels vind ik ook veel leuker. Ik ben ooit eens begonnen in het Nederlandse deel, maar dat geneuzel met die vertaalde persoonsnamen (hoe handig ook voor de jongere lezers) vond ik toch niet zo fijn. Dat had ik ook al met de ondertiteling van de film laatst in de bios trouwens. Engelse tekst, Nederlandse ondertiteling maar met de vertaalde persoonsnamen. Beetje jammer.
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:37:06 #12
54772 Silmarwen
pi_19770259
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 23:33 schreef Maerycke het volgende:
Joh.. de donkere toren serie is echt goed als je er eenmaal inzit. Dat is best een knap gemaakt fantasyverhaal (zeker als je bekend bent met het overige werk van Stephen King, want daar zie je weer van alles in terug komen). Ik heb deel 5 al liggen, deel 6 komt binnenkort uit en deel 7 (het laatste deel) in oktober volgens mij. Maar ik mag het pas weer lezen als alle delen uit zijn, anders blijf je al die boeken opnieuw lezen (en de laatste delen beslaan makkelijk meer dan 800 pagina's volgens mij).

Harry Potter in het Engels vind ik ook veel leuker. Ik ben ooit eens begonnen in het Nederlandse deel, maar dat geneuzel met die vertaalde persoonsnamen (hoe handig ook voor de jongere lezers) vond ik toch niet zo fijn. Dat had ik ook al met de ondertiteling van de film laatst in de bios trouwens. Engelse tekst, Nederlandse ondertiteling maar met de vertaalde persoonsnamen. Beetje jammer.
Ja maar dat eerste boek is zoooooooooooo saai! Nou ik ga gewoon beginnen maar volgens mij hou je ervan of niet. Ik zie wel.

HArry Potter deel 3 is trouwens een beetje apart verfilmd. Ze leggen het hele faunaten deel niet uit. Best storend voor mensen die het boek niet gelezen hebben.

Ik vind veel grapjes niet leuk in het Nederlands zoals Diagonalley vertaal is naar wegisweg. Dat is toch wel anders en dat is jammer. In het Engels is het net wat leuker.

Maar dat nieuwe King boek is dus uit de serie?

Bag of Bones was trouwens wel een leuk boek maar die is ook al ruim een jaar oud dacht ik.
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:39:12 #13
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_19770323
ha! leuk!! een reeks

Geintje.. ik moet nog HP eens gaan lezen en mijn mening daarover vormen
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:39:41 #14
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19770340
Bag of Bones is zelfs veel ouder... dacht ik dan.. Volgens mij heb ik dat jaren terug al gelezen, was volgens mij 1 van zijn eerste verhalen (zelfs onder z'n pseudoniem Richard Bachman, maar daar kan ik het echt zwaar mis hebben).

Die vertaalde grapjes vond ik altijd nog minder erg als die namen. Ik bedoel.. Dreuzels.. hoe kom je erop?

Dat nieuwe boek is inderdaad uit de serie.. deel 6. Ergens middenin beginnen is bij deze serie geen aanrader, want dan slaat het nergens op volgens mij. Overigens is alleen het eerste deel van boek 1 echt saai, daarna moet het toch aardig bijtrekken
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:43:56 #15
54772 Silmarwen
pi_19770514
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 23:39 schreef Maerycke het volgende:
Bag of Bones is zelfs veel ouder... dacht ik dan.. Volgens mij heb ik dat jaren terug al gelezen, was volgens mij 1 van zijn eerste verhalen (zelfs onder z'n pseudoniem Richard Bachman, maar daar kan ik het echt zwaar mis hebben).

Die vertaalde grapjes vond ik altijd nog minder erg als die namen. Ik bedoel.. Dreuzels.. hoe kom je erop?

Dat nieuwe boek is inderdaad uit de serie.. deel 6. Ergens middenin beginnen is bij deze serie geen aanrader, want dan slaat het nergens op volgens mij. Overigens is alleen het eerste deel van boek 1 echt saai, daarna moet het toch aardig bijtrekken
Is dat boek al zo oud? Ik dacht dat het vrij nieuw was.

Nou zag ik pas Secret Window en schijnt dat een King boek te zijn, maar ik ken geen King boek met dat id erin

En idd Dreuzels.... Ik snap hem ook niet. Bij LOTR vond ik het erger. Stapper en Prik ipv Strider en Sting... Maar goed, tolken zijn blijkbaar vaak geen native speakers.

Nou zaterdag ga ik gewoon deel 1 en 2 lenen. Dan zie ik wel weer verder.

Ik ga nog even lezen en dan naar bed. Lees nu Kinderen van Moeder aarde van Thea Beckman.
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:42:14 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19773906
Bag of bones is inderdaad al een paar jaar oud ('98). Maar niet minder goed

Secret Window is een kort verhaal uit Four past midnight.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dagonet op 10-06-2004 04:47:31 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:46:26 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19773916
Potter had ik in het begin een afkeer van, had mijzelf voorgenomen om het niet te gaan lezen, te gehyped, te commercieel, noem het maar op.

Toen keek ik op een gegeven moment de film en vond het écht slecht hoe het einde verliep, er klopten dingen niet. Toen ben ik het gaan lezen en kwam erachter dat met de toevoeging van misschien 2, 3 regels uit het boek de hele film een stuk beter zou zijn (spiegels enzo).

De volgende dag heb ik de rest van de boeken gehaald en had ik een leuk weekend .

Wat wel jammer is, is dat in Potter een heleboel dingen zitten die rechtstreeks gejat zijn uit andere boeken. Maar zeker de latere delen, als de kinderen wat ouder worden en Rowling comfortabeler wordt in het schrijven gaat de kwaliteit met sprongen vooruit.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:47:38 #18
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_19773918
Hey een slowchat topic
Mijn schijtlijst : FritsvanEgters
Xbox Live GT : Dutch Mayhem // PSN ID : Dutch_Mayhem
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:49:53 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19773930
Het is trouwens wel grappig hoe je smaak in boeken verandert in de loop der jaren.

Vroeger had ik echt een hekel aan 1e persoons verhalen, vond dat maar niks. Nu vind ik het juist één van de lekkerste manieren om te lezen

Verhalen die simpel lopen met weinig personages kunnen mij ook weinig bekoren, ik wil gecompliceerd, klootzakken als hoofdpersonen, dat soort dingen.
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:50:43 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19773934
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 04:47 schreef Mayhem het volgende:
Hey een slowchat topic
LIT gerelateerd.

Ben er trouwens nog niet over uit of ik deze openlaat, even overleggen met Isa enzo. Er zijn tenslotte al zoveel SC topics
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:52:12 #21
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_19773940
Ik zie nu pas dat ie in LIT staat!
Dat ben ik ook helemaal niet gewend. LIT in de AT op dit tijdstip . Maar goed, dan zal ik dit topic met rust laten
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:53:07 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19773941
TT aangepast
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:54:42 #23
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19773945
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 04:52 schreef Mayhem het volgende:
Ik zie nu pas dat ie in LIT staat!
Dat ben ik ook helemaal niet gewend. LIT in de AT op dit tijdstip . Maar goed, dan zal ik dit topic met rust laten
Hoezo dan Mayhem?
Wat is dan het laatste dat jij gelezen hebt?

De Playboy? De verhalen dus hè.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  donderdag 10 juni 2004 @ 04:58:45 #24
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_19773953
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 04:54 schreef bolivian het volgende:

[..]

Hoezo dan Mayhem?
Wat is dan het laatste dat jij gelezen hebt?

De Playboy? De verhalen dus hè.

Eerlijk gezegd de TV-gids. Op de wc net
Maar het laatste boek was Rapsodie van Elizabeth Haydon. Ik moet eigenlijk nu in het 2e deel beginnen, Profetie, maar ik zit eigenlijk te twijfelen of ik dat boek ga lezen of dat ik HasjAdriaan & HasjOlivier van Leonard Huizinga afstof.
  donderdag 10 juni 2004 @ 05:00:50 #25
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19773959
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 04:58 schreef Mayhem het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd de TV-gids. Op de wc net
Maar het laatste boek was Rapsodie van Elizabeth Haydon. Ik moet eigenlijk nu in het 2e deel beginnen, Profetie, maar ik zit eigenlijk te twijfelen of ik dat boek ga lezen of dat ik HasjAdriaan & HasjOlivier van Leonard Huizinga afstof.
Van dat kwartet ken ik eigenlijk alleen de TV-gids maar, .
Lissabon!
  donderdag 10 juni 2004 @ 05:03:02 #26
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_19773964
De Adriaan en Olivier reeks zou wel wat voor jou zijn! Kun je wat leuke woorspelingen van opsteken zeg maar .
  donderdag 10 juni 2004 @ 05:04:01 #27
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19773966
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 05:03 schreef Mayhem het volgende:
De Adriaan en Olivier reeks zou wel wat voor jou zijn! Kun je wat leuke woorspelingen van opsteken zeg maar .
Tsk, ik heb geen anderen nodig voor mijn woordspelingen, .
Lissabon!
  donderdag 10 juni 2004 @ 05:07:32 #28
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_19773972
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 05:04 schreef bolivian het volgende:

[..]

Tsk, ik heb geen anderen nodig voor mijn woordspelingen, .
Ja ik wou er eigenlijk nog aan toevoegen dat die woordspelingen gramaticaal nogal goed in elkaar zitten zeg maar.

Geloof me maar, lees maar een pagina of 2 van zo'n boek en je begrijpt wel wat ik bedoel.
  donderdag 10 juni 2004 @ 05:08:25 #29
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19773973
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 05:07 schreef Mayhem het volgende:

[..]

Ja ik wou er eigenlijk nog aan toevoegen dat die woordspelingen gramaticaal nogal goed in elkaar zitten zeg maar.

Geloof me maar, lees maar een pagina of 2 van zo'n boek en je begrijpt wel wat ik bedoel.
Dus het is beter dan mijn Leeg Land van Jonathan Raban?
Lissabon!
  donderdag 10 juni 2004 @ 05:15:02 #30
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_19773980
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 05:08 schreef bolivian het volgende:

[..]

Dus het is beter dan mijn Leeg Land van Jonathan Raban?
Het is dan zeg maar net wat anders
  donderdag 10 juni 2004 @ 05:25:34 #31
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19773993
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 05:15 schreef Mayhem het volgende:

[..]

Het is dan zeg maar net wat anders
Okee.
In dat geval: "Goeie tip man!"
Lissabon!
  donderdag 10 juni 2004 @ 09:11:56 #32
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19775127
Harry Potter is natuurlijk absoluut geen origineel verhaal, maar daarom nog wel leuk om te lezen Jammer dat je op de nieuwe delen zo vreselijk lang moet wachten, maar gelukkig zijn er dan de films nog

Hebben jullie ook dat je zo vreselijk hebberig wordt in de boekenwinkel? Ik ga er altijd weg met hele stapels
  donderdag 10 juni 2004 @ 10:57:34 #33
54772 Silmarwen
pi_19777110
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 09:11 schreef Maerycke het volgende:
Harry Potter is natuurlijk absoluut geen origineel verhaal, maar daarom nog wel leuk om te lezen Jammer dat je op de nieuwe delen zo vreselijk lang moet wachten, maar gelukkig zijn er dan de films nog

Hebben jullie ook dat je zo vreselijk hebberig wordt in de boekenwinkel? Ik ga er altijd weg met hele stapels
gelukkig heb ik nooit geld.

Mijn droom is een grachtenpand, je weet wel zon enorm hoge kamer met alleen maar boekenkasten langs de muren en zon hoge trap. Ergens in het midden een openhaard met aan de rechterkant een raam en een grote stoel waar je helemaal in weg kunt kruipen. En dan als het heel hard regent en de wind giert tussen de kieren door een boek lezen met een mega kop groene thee en een peuk. Heerlijk... En alleen maar boeken om je heen. Boeken over alles en nog wat.

Weetje wat ook erg gave boeken zijn de boeken van Sacks en Klawans over neurologische problemen. Enorm intrigerend een echte aanrader en het is zo beschreven dat zelfs al ben je geen neuroloog je het probleem nog kunt begrijpen. Het is wel handig als je van te voren ongeveer de indeling van de hersenen kent.
  donderdag 10 juni 2004 @ 12:51:04 #34
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19780183
Ik heb die ene van Sacks met Vrouw en Hoed in de titel (alleen zit ik nu op m'n werk en ik kan niet even checken wat het nou echt is).

Overigens heb ik al echt een vreselijke boekenverzameling en staat het werkelijk opgestapeld tot aan het plafond in 8 kasten breed Ik moet nog wel ergens foto's hebben maar dan moet ik even zoeken. Het neemt inmiddels echt belachelijke vormen aan en ik ben genoodzaakt dingen in dozen te gaan doen omdat ik er geen ruimte meer voor heb. Maar ze verkopen of weggeven, krijg ik dan ook weer niet voor elkaar...
  donderdag 10 juni 2004 @ 12:52:47 #35
54772 Silmarwen
pi_19780227
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 12:51 schreef Maerycke het volgende:
Ik heb die ene van Sacks met Vrouw en Hoed in de titel (alleen zit ik nu op m'n werk en ik kan niet even checken wat het nou echt is).

Overigens heb ik al echt een vreselijke boekenverzameling en staat het werkelijk opgestapeld tot aan het plafond in 8 kasten breed Ik moet nog wel ergens foto's hebben maar dan moet ik even zoeken. Het neemt inmiddels echt belachelijke vormen aan en ik ben genoodzaakt dingen in dozen te gaan doen omdat ik er geen ruimte meer voor heb. Maar ze verkopen of weggeven, krijg ik dan ook weer niet voor elkaar...
Man die zijn vrouw voor ene hoed aan zag

Ik heb niet zo heel veel boeken omdat ik voornamelijk leen uit de bieb. Alleen heb ik een grote King en Tolkien verzameling.

Boeken zijn zo enorm duur
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:08:43 #36
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19780734
En worden nog immer veel duurder. Een gemiddeld boek kost inmiddels zo snel even 20 tot 25 euro. Dat is toch 45 tot 55 oude guldens en dat vind ik toch vrij prijzig. Zelfs de prijs van de gemiddelde pocket ligt tegenwoordig niet meer onder de 9 euro, wat dus in feite 20 piek is. Beetje jammer allemaal, omdat mensen zo volgens mij helemaal geen boeken meer gaan kopen.

Boekenmarkten afstruinen enzo is dan hier ook wel een hobby Ook die boekenbeurs die ze regelmatig houden in grote sporthallen in Nederland en België moet ik nog eens bezoeken, maar daar krijg ik wel telkens uitnodigingen voor, maar ik kom er maar niet aan toe (en gezien de staat van mijn doorzakkende boekenplanken is dat op zich nog niet eens zo erg...)
pi_19782824
*zich er tussen wurmt*
Hoi.

Ik heb HP 5 wel in het Engels, gelukkig, en ik ben er blij mee. Ik lees nooit vertaalde boeken.
Ik ben momenteel bezig in Philip pullman's The Northern Lights omdat een vriendin zei dat ik die maar es moest proberen. Tot nu toe beetje maf. Iemand anders die 'm heeft gelezen?
Ook ben ik Alice Sebold's "The Lovely Bones" aan het lezen (ja, ik heb nog wel es de neiging meer dan 1 boek tegelijk te lezen), hoewel ik 'm al eerder gelezen heb.

Ik bedenk me ineens dat ik eigenlijk ook nog eens bezig ben in Lady Chatterley's Lover (DH Lawrence) en The Vampire Lestat (Anne Rice), die moet ik weer es oppakken Hopeloos! Wie doet dit nog meer, zoveel tegelijk lezen?

Ik word trouwens ook heel hebberig van boekwinkels (Waterstones Amsterdam, iemand? ) maar ik heb er nog zo veel die ik nog niet gelezen heb
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:26:23 #38
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19783092
Hoi innepin

Verschillende boeken tegelijkertijd? En dan nog zoveel ook?
Nee, niet echt eigenlijk. Op z'n hoogst 2, maar dan moet ik het ook echt bijhouden want anders ben ik de draad kwijt. Ik lees heel snel, maar ben het daarna ook weer heel snel kwijt. Als ik zoveel boeken tegelijkertijd zou moeten lezen, zou ik constant opnieuw moeten beginnen...
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:32:01 #39
54772 Silmarwen
pi_19783317
Ik lees meestal 2 of 3 boeken door elkaar. Maar wel alle drie een heel ander genre anders ga ik dingen verwarren
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:32:20 #40
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_19783331
Hoi. Ik ga vandaag of morgen beginnen in The perks of being a wallflower van Stephen Chbosky. Dit op aanraden van een vriend van me. Dat lees ik in het Engels. Meestal lees ik vertalingen, omdat het lezen in het Engels me op de een of andere manier tegenwoordig vrij slecht afgaat. Een paar jaar terug had ik daar nog helemaal geen moeite mee.
Nou ja, ik doe weer eens een poging.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Moderator donderdag 10 juni 2004 @ 16:04:51 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_19786321
Dat engels verschilt heel erg per boek en hoe je in het boek zit. Bij porno van welsh had ik op een gegeven moment echt niet meer door dat ik vage engelse dialecten zat te lezen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 10 juni 2004 @ 17:02:26 #42
92409 Twinky
Little star.
pi_19788066
wauw het werkt wel! ik vond harry potter vjif ook veel beter in het engels, ik had 'm gedownload en het nederlandse deel gekocht maar dat had ik niet hoeven doen
pi_19790470
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoi. Ik ga vandaag of morgen beginnen in The perks of being a wallflower van Stephen Chbosky. Dit op aanraden van een vriend van me. Dat lees ik in het Engels. Meestal lees ik vertalingen, omdat het lezen in het Engels me op de een of andere manier tegenwoordig vrij slecht afgaat. Een paar jaar terug had ik daar nog helemaal geen moeite mee.
Nou ja, ik doe weer eens een poging.
Hey, die heb ik ook. Goed boek is dat, ik vond 'm een beetje maf maar erg vermakelijk .
pi_19790531
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:26 schreef Maerycke het volgende:
Hoi innepin

Verschillende boeken tegelijkertijd? En dan nog zoveel ook?
Nee, niet echt eigenlijk. Op z'n hoogst 2, maar dan moet ik het ook echt bijhouden want anders ben ik de draad kwijt. Ik lees heel snel, maar ben het daarna ook weer heel snel kwijt. Als ik zoveel boeken tegelijkertijd zou moeten lezen, zou ik constant opnieuw moeten beginnen...
Nou ja, ik lees actief in The Lovely Bones en The Northern Lights, allebei zoals Silmarwen zegt gelukkig een totaal ander genre. Ik ben tijden terug in de andere twee begonnen, maar wegens schooldrukte nooit uitgelezen en aan de kant gelegd. Stom he. Ik hoop dat ik nog weet waar ik was als ik er weer in begin
  donderdag 10 juni 2004 @ 18:48:33 #45
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_19790854
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 18:34 schreef innepin het volgende:

[..]

Hey, die heb ik ook. Goed boek is dat, ik vond 'm een beetje maf maar erg vermakelijk .
Ik ga er ook wel van uit dat ik het kan waarderen. Het is aangeraden door iemand die me vaker boeken en muziek aanraadt, en dat valt zelden tegen.
  donderdag 10 juni 2004 @ 19:39:42 #46
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19792150
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:18 schreef innepin het volgende:
*zich er tussen wurmt*
Hoi.
Hoi
quote:
Ik heb HP 5 wel in het Engels, gelukkig, en ik ben er blij mee. Ik lees nooit vertaalde boeken.
Check!
quote:
Ik ben momenteel bezig in Philip pullman's The Northern Lights omdat een vriendin zei dat ik die maar es moest proberen. Tot nu toe beetje maf. Iemand anders die 'm heeft gelezen?
Ja, ik moet alleen de andere delen eens halen en weer opnieuw gaan lezen.
quote:
Ook ben ik Alice Sebold's "The Lovely Bones" aan het lezen (ja, ik heb nog wel es de neiging meer dan 1 boek tegelijk te lezen), hoewel ik 'm al eerder gelezen heb.
Zo mooi dat boek. Van de week weer eens gelezen, sommige pagina's geven mij nog steeds rillingen. Wordt verfilmd binnenkort door Peter Jackson trouwens. Met een beetje geluk een beetje in de stijl van What Dreams may come.
quote:
Ik bedenk me ineens dat ik eigenlijk ook nog eens bezig ben in Lady Chatterley's Lover (DH Lawrence) en The Vampire Lestat (Anne Rice), die moet ik weer es oppakken Hopeloos! Wie doet dit nog meer, zoveel tegelijk lezen?
Momenteel: Gedichtenbundel van Keats, de twee boeken in m'n sig, Thief of time van Pratchett, Milton's Paradise Lost, ik geloof nog een Clancy en nog twee of drie in meer of mindere actieve mate.
quote:
Ik word trouwens ook heel hebberig van boekwinkels (Waterstones Amsterdam, iemand? ) maar ik heb er nog zo veel die ik nog niet gelezen heb
Loop even door naar de ABC, daar een kortingskaart halen, ze hebben een iets andere selectie aan boeken maar zo veel! En 10% korting is best prettig, heb hem laatst verlengd (kost 7 euro) en dan nog was ik die dag goedkoper uit dan zonder die kaart.
pi_19792915
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 19:39 schreef Dagonet het volgende:
Hoi
Oeh, warm welkom
quote:
Ja, ik moet alleen de andere delen eens halen en weer opnieuw gaan lezen.
Is het wat? Als ik zo bekijk wat jij voor boeken noemt in die post, denk ik dat ik wel op jouw oordeel af kan gaan
quote:
Zo mooi dat boek. Van de week weer eens gelezen, sommige pagina's geven mij nog steeds rillingen. Wordt verfilmd binnenkort door Peter Jackson trouwens. Met een beetje geluk een beetje in de stijl van What Dreams may come.
Inderdaad. Ik lees boeken niet snel zomaar twee keer, maar dit boek is zo mooi... Erg aangrijpend.
En oeh! Film! Dat wist ik niet! Ik hoop dat ze er wat moois van maken, als er iets is waar ik pissig om word is als ze een boek compleet verneuken in de filmversie (Heeft iemand toevallig Nicholas Sparks' A Walk To Remember gelezen en gezien? )
quote:
Momenteel: Gedichtenbundel van Keats, de twee boeken in m'n sig, Thief of time van Pratchett, Milton's Paradise Lost, ik geloof nog een Clancy en nog twee of drie in meer of mindere actieve mate.
Jij wint. Wheheh. Officieel ben ik ook nog Lolita aan het lezen, maar daar kwam ik niet doorheen, heb ik maar even weggelegd (een half jaar terug ofzo). En oh! Ik ben net begonnen in Don Quixot.
quote:
Loop even door naar de ABC, daar een kortingskaart halen, ze hebben een iets andere selectie aan boeken maar zo veel! En 10% korting is best prettig, heb hem laatst verlengd (kost 7 euro) en dan nog was ik die dag goedkoper uit dan zonder die kaart.
Ik krijg al korting omdat ik student ben. Ik probeer Amsterdam sowieso met winkelen te vermijden, mijn geld is erg snel weg. Om de een of andere reden vind ik Waterstones een fijnere winkel dan de ABC. Kweet niet waarom, waterstones is duurder en best onoverzichtelijk
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:31:10 #48
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_19793530
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 04:46 schreef Dagonet het volgende:
Interresant HP verhaal
Heb je de Engelse versie gelezen of de NL versie? Ik denk dat dat wel een verschil uit zal maken. Het feit dat ik weet dat zij veel gejat heeft heeft bij mij toch wat huivering opgeleverd om aan de boeken te beginnen. Deel 1 ligt hier op de plank stof te vergaren....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:33:58 #49
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_19793594
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 09:11 schreef Maerycke het volgende:
Yup.. de Slegte verdient goed aan mij. Maar ik koop voornamelijk naslag werken e.d. en weinig leesboeken.
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:42:57 #50
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19793836
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:31 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Heb je de Engelse versie gelezen of de NL versie? Ik denk dat dat wel een verschil uit zal maken. Het feit dat ik weet dat zij veel gejat heeft heeft bij mij toch wat huivering opgeleverd om aan de boeken te beginnen. Deel 1 ligt hier op de plank stof te vergaren....
Engels, immer Engelstalig (anders zou ik het echt niet kunnen bekostigen).

Heeft ze veel gejat? Ja, maar dat valt je eigenlijk pas echt op als je veel weet. Tolkien heeft ook veel gejat. Jordan ook (meer dan Rowling eigenlijk). Alleen is Potter wat makkelijker te herkennen omdat het wat simpeler geschreven is.

Deel 1 is de minste van de cyclus en vanaf deel 3 wordt het gestaag beter. Gewoon lezen dus
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:52:43 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19794137
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:08 schreef innepin het volgende:
Is het wat? Als ik zo bekijk wat jij voor boeken noemt in die post, denk ik dat ik wel op jouw oordeel af kan gaan
quote:
Inderdaad. Ik lees boeken niet snel zomaar twee keer, maar dit boek is zo mooi... Erg aangrijpend.
En oeh! Film! Dat wist ik niet! Ik hoop dat ze er wat moois van maken, als er iets is waar ik pissig om word is als ze een boek compleet verneuken in de filmversie (Heeft iemand toevallig Nicholas Sparks' A Walk To Remember gelezen en gezien? )
http://www.imdb.com/title/tt0380510/
Ik lees boeken heel veel overnieuw. Voorbeeldje: Je leest the Northworld Trilogy. In het nawoord geeft de schrijver uitleg over welke Noorse Mythologie verhalen hij heeft gebruikt (zoals Ragnarok), dan lees je een boek met die mythes, wanneer je daarna Northworld weer leest dan herken je nóg meer. Pak je daarna weer eens iets van de Wheel of Time op dan herken je opeens ook veel meer, zoals één van de hoofdpersonen die een oog verliest, aan een boom hangt, een grote hoed draagt, veel geluk heeft én een staf.
En zo kom je door herlezen achter steeds meer, andere verhalen die de schrijver er ook in heeft zitten.
quote:
Jij wint. Wheheh. Officieel ben ik ook nog Lolita aan het lezen, maar daar kwam ik niet doorheen, heb ik maar even weggelegd (een half jaar terug ofzo). En oh! Ik ben net begonnen in Don Quixot.
Lolita is juist zo'n goed boek! Maar het blijft een Rus, dus ik kan begrijpen dat het wat lastiger leest. Huur anders één van de filmversies en lees het daarna nog eens?
quote:
Ik krijg al korting omdat ik student ben. Ik probeer Amsterdam sowieso met winkelen te vermijden, mijn geld is erg snel weg. Om de een of andere reden vind ik Waterstones een fijnere winkel dan de ABC. Kweet niet waarom, waterstones is duurder en best onoverzichtelijk
Waterstones is mooier en het licht is niet zo fel. Mooiere kasten en een intiemere opstelling.

En dat verkoopt goed
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:08:56 #52
54772 Silmarwen
pi_19794661
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:52 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[..]

http://www.imdb.com/title/tt0380510/
Ik lees boeken heel veel overnieuw. Voorbeeldje: Je leest the Northworld Trilogy. In het nawoord geeft de schrijver uitleg over welke Noorse Mythologie verhalen hij heeft gebruikt (zoals Ragnarok), dan lees je een boek met die mythes, wanneer je daarna Northworld weer leest dan herken je nóg meer. Pak je daarna weer eens iets van de Wheel of Time op dan herken je opeens ook veel meer, zoals één van de hoofdpersonen die een oog verliest, aan een boom hangt, een grote hoed draagt, veel geluk heeft én een staf.
En zo kom je door herlezen achter steeds meer, andere verhalen die de schrijver er ook in heeft zitten.
Dat ik jou ooit een taalkundige fout zou zien maken. Het is opnieuw of over.

Maar ik lees ook vaak boeken 2 of meer keren. Vaak zo omdat ik het na 2 a 3 jaaar voor de helft niet meer weet en dan fris ik het nog een keertje op.
quote:
Lolita is juist zo'n goed boek! Maar het blijft een Rus, dus ik kan begrijpen dat het wat lastiger leest. Huur anders één van de filmversies en lees het daarna nog eens?

Waterstones is mooier en het licht is niet zo fel. Mooiere kasten en een intiemere opstelling.

En dat verkoopt goed
Jullie maken mijn verlang lijstje met welke boeken nog te lezenw el erg lang nu
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:13:34 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19794814
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:08 schreef Silmarwen het volgende:
Dat ik jou ooit een taalkundige fout zou zien maken. Het is opnieuw of over.
quote:
Maar ik lees ook vaak boeken 2 of meer keren. Vaak zo omdat ik het na 2 a 3 jaaar voor de helft niet meer weet en dan fris ik het nog een keertje op.
Ik lees rustig een boek 2 keer binnen een maand
quote:
Jullie maken mijn verlang lijstje met welke boeken nog te lezenw el erg lang nu

Kan je er nog wel een stuk of honderd geven mocht je dat willen
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:15:46 #54
54772 Silmarwen
pi_19794891
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:13 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[..]

Ik lees rustig een boek 2 keer binnen een maand
[..]

Kan je er nog wel een stuk of honderd geven mocht je dat willen
Ik zal het even opnoteren

Ik geef welw eer een gil als ik naar de bieb bga maar eerst de donkere toren serie.
  donderdag 10 juni 2004 @ 23:04:09 #55
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_19798382
oh leuk, slowchat.
pi_19802283
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:52 schreef Dagonet het volgende:

Daar zit absoluut wat in. Ik maak het alleen niet vaak mee dat ik zo'n soort boek lees waarbij dat nodig is. Ik heb een absurd 'selectief' geheugen, onthou de meest onzinnige dingen. Als ik een boek dan 2x lees weet ik dan ook precies wat er gebeurt. Dat maakt het minder leuk
quote:
Nou ja, ik lees 'm gewoon in het Engels. Het probleem dat ik er mee heb is de ontzettend droge schrijfstijl, alles wordt zo uitgerekt. Hij kan drie pagina's volpraten over een rietje in een glas frisdrank, zeg maar. Maar ik ga het zeker nog een keer proberen. Hij staat nou toch al in m'n kast
quote:
Absoluut waar. Blijft een heerlijke winkel .
pi_19802314
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:15 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik zal het even opnoteren

Ik geef welw eer een gil als ik naar de bieb bga maar eerst de donkere toren serie.
Lolita is wel ambitieus iig voor de zomer Jij hebt The Lovely Bones nog niet gelezen? ga dat es snel doen dan . Hij is in het Nederlands vertaald als "De wijde hemel", als dat je iets zegt. . Wat is de donkere toren serie? Of hoor ik dat allang te weten?
  vrijdag 11 juni 2004 @ 01:33:37 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19802356
Donkere Toren is de serie van King die eigenlijk alle boeken met elkaar verbindt. Als ik het mij goed herinner.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 18:35:28 #59
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_19817353
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 18:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik ga er ook wel van uit dat ik het kan waarderen.
En ja, ik heb nu 100 pagina's gelezen, en het bevalt goed. Het lezen in het Engels is ook geen probleem. Leuk boek tot nu toe.
pi_19826921
Hoi !

Ik ben nieuw hier.

Ik vroeg me af of jullie ook nederlandse literatuur lezen...
  zaterdag 12 juni 2004 @ 02:22:28 #61
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_19827701
Ja, soms. Mits je Brusselmans tot de Nederlandse literatuur rekent, want dat is het enige Nederlandstalige (niet vertaalde) dat ik recent gelezen heb.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 07:37:52 #62
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19829264
Hai stephany

Nederlandse literatuur lees ik eigenlijk zelden. Het probleem wat ik met de Nederlandse (bekendere) schrijvers heb, is dat de meeste boeken zich altijd rondom hetzelfde themacirkeltje lijken te draaien, maar telkens op een andere manier verteld. Het laatste (redelijk) recent gelezen boek is de herlezing van Indische Duinen van Adriaan van Dis geweest.

Ik zit trouwens te overwegen om de Duin serie opnieuw te lezen. Het zijn ook zulke goede boeken Heeft iemand ooit de moeite genomen om de vervolgboeken te lezen die door de zoon zijn uitgebracht?
  zaterdag 12 juni 2004 @ 07:39:53 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19829271
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 07:37 schreef Maerycke het volgende:
Ik zit trouwens te overwegen om de Duin serie opnieuw te lezen. Het zijn ook zulke goede boeken Heeft iemand ooit de moeite genomen om de vervolgboeken te lezen die door de zoon zijn uitgebracht?
Ja. Op zich wel leuk maar ze halen bij lange na het niveau niet, zijn veel meer de standaard sci-fi kant op gegaan. Ik zal even een topic opzoeken over Duin
  zaterdag 12 juni 2004 @ 07:47:48 #64
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19829299
Ik zal gezien het topic dan toch maar even afwachten met het aanschaffen van alle (drie inmiddels?) delen gezien de reacties. Wat ik ook nog steeds moet lezen is de Gormenghast trilogie van Peake die hier al een tijdje geheel ongelezen in de kast staat. Keuzes, keuzes...
  zaterdag 12 juni 2004 @ 07:49:02 #65
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19829300
Gormenghast móet je gewoon lezen, het is zo'n klassieker.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 07:51:08 #66
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19829305
Ik heb 'm eigenlijk gekocht nadat ik een beetje tijdelijk op fantasy was uitgekeken en toen even naar een ander genre switchte (thrillers en biografieën vooral) en ben er daarom nooit aan toegekomen. Ik weet wel dat ik heel veel moeite heb moeten doen (toch nog) om de serie uberhaupt compleet te krijgen.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 07:53:11 #67
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19829309
Dit is natuurlijk geen standaard fantasy, dus dat helpt
  zaterdag 12 juni 2004 @ 07:56:29 #68
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19829316
Misschien moet ik dan daar maar aan beginnen, maar ik heb ook de nieuwe van Henning Mankell nog liggen.. en het "Stephen King Universum".... (en nog tig andere... ) Ik hoop gewoon veel te veel en daarna weet ik niet waar ik moet beginnen
pi_19831447
Ik heb dit een tijdje meegelezen en gezien het werkelijke "slow"leestempo en het gegeven dat er echt over boeken en dergelijke wordt gepraat heb ik besloten (en ik neem aan dat Dagonet het met me eens is) dat dit topic recht van bestaan heeft.

Na deze plechtige mededeling ga ik even op zoek in Lit naar boeksuggesties want ik ga zo naar de bieb En dan nog langs het theater in de hoop dat er nog kaartjes voor een bepaalde voorstelling zijn (ik vrees van niet). En shit ik ben de voorverkoop van NIck Cave vergeten (ook nog maar even snel langs het postkantoor met schamele hoop). U wordt op de hoogte gehouden van eventuele aanwinsten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 12 juni 2004 @ 12:31:16 #70
54772 Silmarwen
pi_19832117

Feestjeviert.

Ow en ik lees nu Nederlandse literatuur, Thea Beckman En Evert Hartman
  zaterdag 12 juni 2004 @ 18:04:58 #71
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19838878
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 11:52 schreef Isabeau het volgende:
Na deze plechtige mededeling ga ik even op zoek in Lit naar boeksuggesties want ik ga zo naar de bieb En dan nog langs het theater in de hoop dat er nog kaartjes voor een bepaalde voorstelling zijn (ik vrees van niet). En shit ik ben de voorverkoop van NIck Cave vergeten (ook nog maar even snel langs het postkantoor met schamele hoop). U wordt op de hoogte gehouden van eventuele aanwinsten
Welke voorstelling?
pi_19840851
Ik ben me toch een mooi boek aan het lezen!
PE#1
pi_19840923
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:31 schreef stephany het volgende:
Hoi !

Ik ben nieuw hier.

Ik vroeg me af of jullie ook nederlandse literatuur lezen...
Ik heb eigenlijk pas één Nederlands boek gelezen waar ik echt helemaal weg van was / ben en dat is Karakter (F. Bordewijk). Maar ik lees niet heel veel van Nederlandstalige auteurs. Boeken als Het leven in een dag en Het dal van Hinnom zijn wel goed, maar raken me toch niet bijzonder veel.
PE#1
pi_19844033
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:04 schreef Dagonet het volgende:

Welke voorstelling?
The Reduced Shakespeare Company
quote:
Waarom kostbare tijd verspillen als u alle 37 toneelstukken van Shakespeare er ook in 97 komische minuten doorheen kunt jagen? Volgens de drie acteurs van The Reduced Shakespeare Company is het publiek voornamelijk geïnteresseerd in de kern: seks en doodslag. Op West End is het stuk al acht jaar een grote hit en ook in Nederland raken de voorstellingen razend snel uitverkocht. Veel kennis van Shakespeare hoeft u niet te hebben en maakt u zich ook geen zorgen om de taalbarrière, want die wordt - met deze vorm van slapstick - volledig aan gruzelementen gespeeld. ‘Hamlet’ wordt uitgekleed tot exact dertig seconden, ‘Titus Andronicus’ is een bloederig kookprogramma en ‘Othello’ wordt bezongen in een hiphoplied.

Na de voorstelling is er nazorg voor Shakespeareliefhebbers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 12 juni 2004 @ 21:28:35 #75
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19844112
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

The Reduced Shakespeare Company
[..]
Oeh! Die zijn goed!
pi_19844113
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 12:31 schreef Silmarwen het volgende:
Evert Hartman
Dat was mijn aardrijkskunde leraar op het vwo. Las regelmatig hele stukken aan ons voor of vroeg ons hoe we dingen zeiden. Soms een hele les lang en dan hadden we gelukkig geen aardrijkskunde Later nog in een musical gespeeld die hij regiseerde, erg leuk.

Ik denk nog wel eens aan die man. Vreselijk aardige man. Hij hield op met les geven om al zijn tijd aan het schrijven te gaan wijden, maar dat mocht helaas niet lang duren. Zijn nog met een groepje uit mijn klas naar zijn begrafenis geweest Ik heb zijn boeken altijd met veel plezier gelezen en mijn lievelingsboek was "Het onzichtbare licht". Volgens Hartman was dat gebaseerd op een waar gebeurd verhaal op onze school.
pi_19844134
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:28 schreef Dagonet het volgende:

Oeh! Die zijn goed!
Daar hoopte ik al op Heb je ze gezien?
Bert Visscher was uitverkocht.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 21:49:46 #78
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19844577
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar hoopte ik al op Heb je ze gezien?
Bert Visscher was uitverkocht.
Ja tijd terug, erg leuk.

Ik moet ook weer eens kijken naar een leuke voorstelling. Eens kijken of er nog ergens een shakespeare draait.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 21:52:10 #79
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19844613
Shakespeare! Ooit eens een voorstelling gezien in de Appel hier in Den Haag van Julius Caesar, maar dan wel opgevoerd in de oud Engelse taal. Het gekke was (ondanks dat ik het stuk van tevoren gelezen had ter voorbereiding) dat het uiteindelijk helemaal niets uitmaakte, omdat het spel dusdanig meeslepend was dat de hele taalbarriere verdween.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:18:01 #80
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19845168
Een paar jaar geleden een voorstelling van het stuffed puppet theatre gezien. Één man en een zooi manshoge poppen speelden MacBeth. Briljant.
pi_19857169
Ze hadden bij De Slegte Engelstalige boeken voor 2,25 euro per stuk! ! Auteurs als Lewis Carroll, Charles Dickens, Jane Austen etcetera. Heb er meteen 3 gekocht .
pi_19858831
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:33 schreef innepin het volgende:
Ze hadden bij De Slegte Engelstalige boeken voor 2,25 euro per stuk! ! Auteurs als Lewis Carroll, Charles Dickens, Jane Austen etcetera. Heb er meteen 3 gekocht .
Da's geen geld. Ik ben ook een beetje aan m'n Engelse bibliotheek bezig, maar wel gewoon in het Nederlands.
PE#1
  maandag 14 juni 2004 @ 13:12:06 #83
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_19878848
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat was mijn aardrijkskunde leraar op het vwo. Las regelmatig hele stukken aan ons voor of vroeg ons hoe we dingen zeiden. Soms een hele les lang en dan hadden we gelukkig geen aardrijkskunde
Kijk, dat moet je hebben.

Ik ga vandaag The perks of being al wallflower uitlezen. Gisteren nog even een hoofdstuk gelezen, ik wilde gelijk de rest ook lezen, maar het was al 3:00 en dus tijd om te slapen.

En daarna even het laatste deel van de Guggenheimer trilogie van Brusselmans lezen. Nou ja, eigenlijk het eerste deel, maar fuck volgorde, ik begon in de tweede.
  Moderator maandag 14 juni 2004 @ 13:14:49 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_19878927
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:33 schreef innepin het volgende:

lewis carroll was toch van alice in wonderland ...pracht boek

spam : vergelijkend waren onderzoek Alice in wondeland vs. Falilv
pi_19879817
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

lewis carroll was toch van alice in wonderland ...pracht boek

spam : vergelijkend waren onderzoek Alice in wondeland vs. Falilv
Ja, die heb ik dus ook gekocht. Alice's Adventures in Wonderland en Through the Looking-Glass in 1 boek voor 2 euro 25.
  Moderator maandag 14 juni 2004 @ 13:42:55 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_19879873
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:41 schreef innepin het volgende:

[..]

Ja, die heb ik dus ook gekocht. Alice's Adventures in Wonderland en Through the Looking-Glass in 1 boek voor 2 euro 25.
oeh daar heb ik gewoon wel 4€ voor betaald (ik ben afgezet)
  maandag 14 juni 2004 @ 17:43:09 #87
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_19886143
En dan ben je op 10 pagina's van het einde van je boek, en dan staat er opeens iemand voor de deur. Die had best even een paar minuten later mogen komen. Nou ja, bier drinken in de zon is ook ok, en nu even de rest lezen.
pi_20820381
Even een duw, al slaat het eigenlijk nergens op.

Slowchatten gaat me het beste af in topics die er niet voor bedoeld zijn. .

Mijn hoop is gevestigd op Ryan nu, maar die kan ook altijd geweldig schitteren van afwezigheid. .
pi_20821563
.

Ik ga naar bed hoor, jij met je doorzakken. .
  woensdag 22 september 2004 @ 03:46:39 #90
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_22121914
Sorry Dago
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 22 september 2004 @ 03:47:10 #91
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_22121916
quote:
Op woensdag 22 september 2004 03:46 schreef DaMook het volgende:
Sorry Dago
Wat hij zegt.
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  woensdag 22 september 2004 @ 04:13:40 #92
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22122001
Pas de probleme, toevallig zag ik het nu omdat een befaamd slowchatter als DaMook als laatste poster stond
  woensdag 22 september 2004 @ 04:17:08 #93
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_22122008
quote:
Op woensdag 22 september 2004 04:13 schreef Dagonet het volgende:
Pas de probleme, toevallig zag ik het nu omdat een befaamd slowchatter als DaMook als laatste poster stond
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 22 september 2004 @ 04:17:12 #94
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_22122009
quote:
Op woensdag 22 september 2004 04:13 schreef Dagonet het volgende:
En dan kun je verleiding niet weerstaan?
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  FOK!fotograaf woensdag 22 september 2004 @ 07:17:54 #95
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22122135
nooit geweten dat we hier ook nog een slowdingestopic hebben hanger
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Moderator donderdag 23 september 2004 @ 23:08:53 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_22163359
brusselmans uit .... henry miller aan !
  Moderator zondag 7 november 2004 @ 18:26:14 #97
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_23145939
Dubbel topic ofzo
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_23146143
Dubbel topic? Wat bedoel je?
  Moderator zondag 7 november 2004 @ 18:39:49 #99
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_23146258
quote:
Op zondag 7 november 2004 18:35 schreef Isabeau het volgende:
Dubbel topic? Wat bedoel je?
Asociatie topic, is al opgelost, mijne was 1 seconden later
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_23146275
pi_23146994
Ik heb net Jonathan Safran Foer's "Everything is Illuminated" gekocht.... iemand iets over gehoord?
pi_23147438
quote:
Op zondag 7 november 2004 19:14 schreef innepin het volgende:
Ik heb net Jonathan Safran Foer's "Everything is Illuminated" gekocht.... iemand iets over gehoord?
Bij de Slegte zeker?
Stond er zaterdag ook mee in mijn handen.
Wordt met superlatieven overladen, meer weet ik er niet over.

Dus als je 'em uithebt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')